E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Upute Istraživanja
  • Prijavi se
  • Registriraj se

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:
1
Komentiraj

Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o hrvatskom državljanstvu

 

 

PRILOG 1.

OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE

1.

OPĆE INFORMACIJE

1.1.

Stručni nositelj:

Ministarstvo unutarnjih poslova

1.2.

Naziv nacrta prijedloga zakona:

Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o hrvatskom državljanstvu

1.3.

Datum:

10.05.2018.

1.4.

Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:

Služba za državljanstvo

Tel: 3788802, e-mail: rpernekmiklenic@mup.hr

1.5.

Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?

Da/Ne:

da

Naziv akta: Program Vlade Republike Hrvatske 2016.-2020.

 

Opis mjere: Demografska obnova, obitelj i mladi;  Zaustavljanje iseljavanja, afirmacija hrvatskog iseljeništva i zaštita Hrvata izvan Republike Hrvatske

1.6.

Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?

Da/Ne:

ne

 

2.

ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA

2.1.

Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?

          Važećim Zakonom o hrvatskom državljanstvu („Narodne novine“ br. 53/91, 28/92, 113/93, 130/11 i 110/15) uređeno je hrvatsko državljanstvo, pretpostavke za njegovo stjecanje i prestanak.

          Zakon o hrvatskom državljanstvu stupio je na snagu 08. listopada 1991. godine. Izmjene i dopune ovoga Zakona objavljene su u „Narodnim novinama“ br. 28/92, 113/93, 130/11 i 110/15.

           Ciljevi predloženih izmjena i dopuna Zakona o hrvatskom državljanstvu sastoje se u zaustavljanju iseljavanja, afirmaciji hrvatskog iseljeništva i olakšavanju stjecanja hrvatskog državljanstva za pripadnike hrvatskog naroda u inozemstvu i hrvatskog iseljeništva. Osim toga, nastoje se otkloniti određeni sadržajni i postupovni nedostaci.

 

2.2.

Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?

        Uvažavajući činjenicu da je jedan od strateških ciljeva Vlade Republike Hrvatske zaustavljanje iseljavanja, afirmacija hrvatskog iseljeništva i olakšavanje stjecanja hrvatskog državljanstva za pripadnike hrvatskog naroda u inozemstvu i hrvatskog iseljeništva, predložena je liberalizacija uvjeta za stjecanje hrvatskog državljanstva za pripadnike hrvatskog naroda u inozemstvu i hrvatsko iseljeništvo. Također, izmjenama i dopunama Zakona nastoje se otkloniti određeni sadržajni i postupovni nedostaci.

 

2.3.

Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.

Članak 48. stavak 2. pod d) Jedinstvenih metodološko-nomotehničkih pravila za izradu akata koje donosi Hrvatski sabor (Narodne novine, broj: 74/15)   

3.

UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA

3.1.

Što je cilj koji se namjerava postići?

Donošenjem zakonskog propisa udovoljit će se mjeri iz Program Vlade Republike Hrvatske 2016.-2020.: Demografska obnova, obitelj i mladi;  Zaustavljanje iseljavanja, afirmacija hrvatskog iseljeništva i zaštita Hrvata izvan Republike Hrvatske

3.2.

Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?

Olakšano stjecanje hrvatskog državljanstva za određene kategorije stranaca: pripadnike hrvatskog naroda u inozemstvu i hrvatsko iseljeništvo; povećanje dobne granice prijave u evidenciju hrvatskih državljana djece rođene u inozemstvu; preciznije propisivanje načina postupanja nadležnog tijela u slučaju nemogućnosti osobnog uručenja rješenja o primitku u hrvatsko državljanstvo.

3.3.

Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?

IV kvartal 2018. godine

4.

UTVRĐIVANJE RJEŠENJA

4.1.

Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):

Izmjena i dopuna važećeg propisa

Obrazloženje:

Izmjena odredbi o stjecanju hrvatskog državljanstva ne može se postići nenormativnim rješenjima

 

4.2.

Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):

Nema.

Obrazloženje:

Izmjena odredbi o stjecanju hrvatskog državljanstva podrijetlom i prirođenjem te prestanku hrvatskog državljanstva ne može se postići nenormativnim rješenjima

 

5.

UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA

5.1.

UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.1.1.

Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz

ne

ne

ne

5.1.2.

Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala

ne

ne

ne

5.1.3.

Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva

ne

ne

ne

5.1.4.

Prepreke za razmjenu dobara i usluga

ne

ne

ne

5.1.5.

Cijena roba i usluga

ne

ne

ne

5.1.6.

Uvjet za poslovanje na tržištu

ne

ne

ne

5.1.7.

Trošak kapitala u gospodarskim subjektima

ne

ne

ne

5.1.8.

Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)

ne

ne

ne

5.1.9.

Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima

ne

ne

ne

5.1.10.

Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

ne

ne

ne

5.1.11.

Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije

ne

ne

ne

5.1.12.

Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

ne

ne

ne

5.1.13.

Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata

ne

ne

ne

5.1.14.

Drugi očekivani izravni učinak: