Na temelju članka 11. stavaka 3. i 4. Zakona o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave (»Narodne novine« broj 93/16 i 104/16), a u vezi s člankom 284. stavka 8. Zakona o javnoj nabavi (»Narodne novine«, broj 120/16), ministar graditeljstva i prostornoga uređenja donosi
ODLUKU
O ODREĐIVANJU RELATIVNIH PONDERA ZA ARHITEKTONSKE I INŽENJERSKE I S NJIMA POVEZANE SAVJETODAVNE USLUGE U GRADITELJSTVU I PROSTORNOM UREĐENJU
I. OPĆE ODREDBE
Predmet Odluke
Članak 1.
Predmet Odluke je određivanje relativnih pondera za arhitektonske i inženjerske i s njima povezane savjetodavne usluge u graditeljstvu i prostornom uređenju, prema članku 284. stavku 8. Zakona o javnoj nabavi, a kojim čelnik središnjeg tijela državne uprave može javnim naručiteljima iz svog djelokruga odlukom odrediti relativne pondere za pojedine vrste predmeta nabave.
Pojmovi i definicije
Članak 2.
Pojmovi i definicije u smislu ove Odluke imaju sljedeća značenja:
(1) Komore arhitekata i inženjera su Hrvatska komora arhitekata, Hrvatska komora inženjera građevinarstva, Hrvatska komora inženjera strojarstva, Hrvatska komora inženjera elektrotehnike i Hrvatska komora ovlaštenih inženjera geodezije osnovane temeljem posebnih zakona.
(2) Pravilnici o standardu usluga komora arhitekata i inženjera su pravilnici o standardu ili normativima usluga komora arhitekata i inženjera u graditeljstvu i prostornom uređenju kojima se određuju norma sati za pojedine usluge, a podloga su javnim naručiteljima za utvrđivanje procijenjene vrijednosti nabave.
(3) Norma sat je prosječni sat rada na pružanju usluge svih uključenih u izvršenje usluge, a sadrži sve naknade i plaće, licence za programsku opremu, amortizaciju kompjuterske i druge opreme, najamnine ili amortizaciju prostora, dobit i poreze, putne troškove, osiguranja i druge neizravne troškove za administrativno osoblje, računovodstvo, knjigovodstvo i slično.
(4) Idejno rješenje je grafički prikaz prostornih, funkcionalnih, oblikovnih, tehničko-tehnoloških obilježja zahvata u prostoru. Idejnim rješenjem odabire se najpovoljnija varijanta inženjerskog zahvata/rješenja. U okviru rada na idejnom rješenju provodi se tehnička i ekonomska analizom i analiza utjecaja na prirodu i okoliš. Stupanj cjelovitosti i sveobuhvatnosti obrade određeni su projektnim zadatkom. Idejno rješenje je podloga za izradu idejnog projekta i donošenje odluka od strane javnog naručitelja.
(5) Recenzija je stručna usluga kojom neovisni stručnjak ili stručnjaci provjeravaju rezultate arhitektonske i inženjerske usluge. Opseg provjere definira se projektnim zadatkom, a najmanji je procjenjivanje stupnja izvršenja arhitektonske i inženjerske usluge u odnosu na projektni zadatak za tu uslugu.
(6) Odgovarajuća struka je struka tehničkog područja iz predmeta nabave i koja je nužna za izvršenje usluge.
(7) Prevladavajuća struka je odgovarajuća struka tehničkog područja predmeta nabave koja ima najveći udjel u poslu u slučaju projekta više struka. Određuje se temeljem procijenjene vrijednosti nabave ako je tako specificirana ili broj norma sati po strukama sukladno pravilnicima o standardu usluga komora inženjera i arhitekata u graditeljstvu.
Skupine i vrste usluga
Članak 3.
(1) Osnovne skupine usluga u smislu ove Odluke su:
1.Prostorno uređenje
2.Projektiranje
3.Projektantski i stručni nadzor
4.Revizija
5.Nostrifikacija
6.Izrada elaborata
7.Tehničko savjetovanje
8.Vođenje projekata
9.Ostale usluge koje utječu na životni vijek zahvata u prostoru i njegov utjecaj na pojedinca, društvo i okoliš.
(1a) Prostorno uređenje obuhvaća izradu:
1.Prostornog plana svih razina
2.Izvješća o stanju u prostoru svih razina
3.drugih usluga iz područja prostornog uređenja određeni posebnim propisima.
(1b) Projektiranje obuhvaća uslugu i izradu:
1.Idejnog rješenja
2.Idejnog projekta
3.Glavnog projekta
4.Izvedbenog projekta
5.Projekta izvedenog stanja
6.Tipskog projekta
7.Projekta uklanjanja građevine
8.Projekta postojećeg stanja
9.Troškovnika
i drugi poslovi projektiranja definirani pravilnicima o standardu usluga komora arhitekata i inženjera ili zakonskom regulativom iz područja graditeljstva i prostornog uređenja.
(1c) Izrada elaborata obuhvaća izradu:
1.Geomehaničkog elaborata
2.Krajobraznog elaborata
3.Prometnog elaborata
4.Elaborata tehničko-tehnološkog rješenja
5.Elaborata zaštite od požara
6.Elaborata zaštite na radu
7.Elaborata zaštite od buke
8.Elaborata toplinskih svojstava građevine
9.Elaborata akustičkih svojstava građevine
10.Konzervatorskog elaborata i podloge
11.Procjembeni elaborat
12.Elaborata alternativnih sustava opskrbe energijom
13.Elaborata utjecaja EM polja i elaborata međudjelovanja postojećih DV na novo projektirana postrojenja
14.Elaborata utjecaja EE kabela na postojeće TK vodove
5.Preglede građevine i izradu dokumentacije održavanja građevine
6.Programa istražnih radova
7.Studije izvodljivosti
8.Energetskog pregleda, certifikata, projekta energetske učinkovitosti, izvješća o redovitom pregledu sustava grijanja, hlađenja ili klimatizacije u zgradi
9.i druge usluge u procesu pripreme gradnje, gradnje i korištenja izgrađenog objekta.
II. KRITERIJI ZA ODABIR PONUDE
Sastavnice kriterija ekonomski najpovoljnije ponude
Članak 4.
(1) Četiri su glavne skupine kriterija ekonomski najpovoljnije ponude za odabir ponude:
K1. Ključno osoblje – Vrednuje se dokazano iskustvo, obrazovne i stručne kvalifikacija i kompetentnost predloženog ključnog osoblja pod uvjetom da ti isti kriteriji nisu korišteni kao kriteriji tehničke i stručne sposobnosti prilikom odabira gospodarskog subjekta. Vrednuje se predloženi voditelj usluge i nositelji stručnih područja.
K2. Potencijal ponuditelja – Vrednuju se oni čimbenici koji su dodatna prednost i u svojoj prirodi nisu prethodno tražena sposobnost ponuditelja već su jamstvo za traženu razinu kvalitete rezultata usluge u predmetu nabave. Kriteriji vezani na potencijal ponuditelja povezuju se također s pojmovima organizacijskog učenja (učenje organizacije) i krivuljom iskustva (krivulja učenja) koji su temelj inovativnosti, prilagođavanja okolišu i održivosti te smanjenja rizika od šteta na okoliš i društvo u vremenu izvršenja usluge kao i u vremenu korištenja rezultata usluge u daljnjim fazama projektnog ciklusa. Vrednuju se oni čimbenici ponuđenog načina i tehnologije rada na predmetu nabave koji ispunjavajući zahtjeve naručitelja opisanih u tehničkim specifikacijama utječu na trošak životnog vijeka usluge i na smanjenje onečišćenja okoliša, zdravlje čovjeka i zaštitu prirode.
K3. Upravljanje projektom i metodologija – Vrednuje se prikaz razrade upravljanja projektom predmeta nabave obzirom na specifičnosti svrhe i ciljeva predmeta nabave. Opisuju se postupci, procesi, alati, metode, način nadzora, analize rizika, kontrola i osiguranje kvalitete. Opisuju se postupci stvaranja inženjerskih vrijednosti (eng: „value engineering“) zahtijevane razine iz opisa predmeta nabave. Kvaliteta opisa postupka izravno je ovisna o stupnju specifičnosti opisa za razmatranu ponudu. Opisuje se pristup rješavanju zadatka i metodologija rada. Prikazuju se vremenski plan rada, rokovi i organizacija stručnog tima po aktivnostima i isporukama rezultata usluge. Svi vrednovani prikazi i opisi sastavnica kriterija su u slučaju dodjele ugovora obvezni u primjeni tijekom izvršenja usluge. Upravljanje projektom značajnije je za radno intenzivne usluge iz kategorije B i C iz članka 6. ove Odluke, a metodologija je značajnija za inovativne usluge kategorije A iz članka 6. ove Odluke. Kvaliteta koja se ocjenjuje ovom skupinom kriterija izravno je povezana sa pouzdanosti da će usluga biti kvalitetno izvršena.
K4. Cijena ponude.
(2) Težinski faktori kvalitete koje odabire javni naručitelj su za kriterij K1 u rasponu 20% - 100%, za kriterij K2 u rasponu 0% - 70%, za kriterij K3 u rasponu 0% - 50% prema članku 7. ove Odluke.
(3) Kriteriji iz K1, K2 i K3 iz stavka 2. ovoga članka su kriteriji kvalitete, a kriterij K4 je financijski kriterij.
(4) Kriteriji kvalitete ocjenjuju se kvantitativno ili kvalitativno.
(5) Kvantitativno ocjenjivanje se provodi brojčanim veličinama (kvantifikatorima) dodjelom po svakom kriteriju i ponudi.
(6) Kvalitativno ocjenjivanje provodi se kvalitativnom stručnom analizom članova stručnog povjerenstva iz koje proizlaze opisne ocjene pretvorene u brojčane ocjene. Iz brojčanih ocjena dolazi se do kvantifikatora iz članka 5. ove Odluke.
(7) Kriteriji K1 i K2 iz stavka 1. ovoga članka ocjenjuju se kvantitativno i/ili kvalitativno. Kriteriji K3 iz stavka 1. ovoga članka ocjenjuju se samo kvalitativno. Kriterij K4 iz stavka 1. ovoga članka ocjenjuje se samo kvantitativno.
Ocjena vrijednosti ponude
Članak 5.
(1) Ukupna ocjena vrijednosti ponude (V) je zbroj ukupnih bodova kriterija kvalitete (Q) i financijske ocjene (F).
(2) Ponuda sposobnog ponuditelja sa najvećom vrijednosti V je ekonomski najpovoljnija ponuda.
(3) Vrednovanje dijela ponude kriterijima kvalitete provodi se na način:
gdje su:
(4) Financijski dio ponude vrednuje se nakon vrednovanja kvalitete. Cijene ponuda uspoređuju se u odnosu na srednju cijena prikladnih ponuda.
Vrednovanje u bodovima financijskog (cjenovnog) dijela ponude j-tog ponuditelja se provodi na način:
za cijenu ponude nižu ili jednaku srednjoj cijeni ponuda ( ), a za cijenu ponude višu od srednje cijene ponuda ( ) provodi se na način:
gdje su:
(5) Zbroj težina (pondera) kriterija kvaliteta (t) i financijskog kriterija (f) je 100%:
Kategorije usluga
Članak 6.
(1) Težinski faktori (ponderi) kriterija kvalitete iz članka 5. ove Odluke dodjeljuju se ovisno o dugoročnom utjecaju zahvata u prostoru na društvo i okoliš te kategoriju usluge. Usluge su razvrstane u kategorije obzirom na utjecaj zainteresiranih strana, rizik, nesigurnost, povećanje troškova u ispravljanju pogrešaka i sanaciji šteta, neostvarene (izgubljene) koristi tijekom vremena u cjelokupnom životnom ciklusu projekta. Kategorija se definira stupnjem rizika i veličinom mogućeg nepovoljnog utjecaja na konačni ishod usluge.
(2) Obzirom na kategoriju definiranu u stavku 1. ovoga članka, usluge se dijele na četiri kategorije:
1. Kategorija A
Prostorni planovi
Idejno rješenje
Provjera ili izrada projektnog zadatka
Recenzija projektne dokumentacije
Revizija
Vođenje projekta
Studije izvodljivosti
Procjena investicijskih troškova budućeg zahvata
Elaborat tehničko-tehnološkog rješenja
Konzervatorski elaborat i podloga
Krajobrazni elaborat
Druge usluge savjetovanja naručitelja
Ostale usluge koje utječu na životni vijek zahvata u prostoru i njegov utjecaj na društvo i okoliš.
2. Kategorija B
Idejni projekt
Projektantski nadzor
Stručni nadzor
Prometni elaborat
Dokumentacija o nabavi usluge, opreme ili radova
Troškovnik
Izvješće o stanju u prostoru
Druge usluge iz područja prostornog uređenja određene posebnim propisima.
3. Kategorija C
Glavni projekt
Aplikacija za EU fondove
Izvješće o nostrifikaciji
Ishođenje lokacijske dozvole, građevinske ili uporabne dozvole
Geomehanički elaborat
Program istražnih radova.
4. Kategorija D
Izvedbeni projekt
Projekt postojećeg stanja
Projekt izvedenog stanja
Projekt uklanjanja građevine
Tipski projekt
Geodetski elaborat
Elaborat o iskolčenju
Elaborat zaštite od požara
Elaborat zaštite na radu
Elaborat zaštite od buke
Elaborat toplinskih svojstava građevine
Elaborat akustičkih svojstava građevine
Procjembeni elaborat
Elaborat alternativnih sustava opskrbe energijom
Elaborat utjecaja EM polja i elaborat međudjelovanja postojećih DV na novo projektirana postrojenja
Elaborat utjecaja EE kabela na postojeće TK vodove
Energetski pregled i certifikat, projekt energetske učinkovitosti, izvješće o redovitom pregledu sustava grijanja, hlađenja ili klimatizacije u zgradi
Pregled građevine i dokumentacija održavanja građevine
Elaborat o zgradi gotovo nulte energije (nZEB)
Drugi poslovi projektiranja definirani pravilnicima o standardu usluga komora arhitekata i inženjera ili zakonskom regulativom iz područja graditeljstva i prostornog uređenja
Drugi elaborati građevinske, arhitektonske, strojarske, elektrotehničke ili geodetske struke
Druge usluge u procesu pripreme gradnje, gradnje i korištenja izgrađenog objekta.
Težinski faktori (ponderi) kriterija kvalitete i kategorije usluga
Članak 7.
(1) Naručitelj odabire obzirom na složenost usluge koja je predmet nabave
težinski faktor kriterija kvalitete (t)
težinske faktore skupina kriterija kvalitete (q) tako da je suma 100%
težinske faktore podkriterija skupine kvalitete.
(2) Članovi stručnog povjerenstva u pisanom obliku i uz obrazloženje odabiru težinske faktore (pondere) iz stavka 1. ovoga članka.
(3) Raspon težinskih faktora pojedinih skupina kriterija kvalitete (q) za četiri kategorije usluga iz članka 6. ove Odluke (A-D) odabiru se iz sljedeće tablice:
Težinski faktori svih kriterija kvalitete (t) za skupine zahvata u prostoru
Članak 8.
(1) Članovi stručnog povjerenstva odabiru težinski faktor (ponder) svih kriterija kvalitete iz ponuđenog raspona iz stavka 2. ovoga članka. Pri tom uzima se u obzir kategorija kojoj pripada usluga iz predmeta nabave (A - D) i skupina zahvata u prostoru (G1 - G12) obzirom na dugoročni utjecaj na društvo, prirodu i okoliš, kojoj pripada zahvat u prostoru iz predmeta nabave.
(2) U sljedećoj tablici dani su težinski faktori (ponderi) svih kriterija kvalitete (t) iz članka 5. ove Odluke obzirom na dugoročne utjecaje zahvata u prostoru na društvo, prirodu i okoliš te kategoriju usluga.
(3) Za izradu prostornog plana težinski faktor kvalitete (t) odabire se u rasponu 85% - 90%.
Za izvješće o stanju u prostoru težinski faktor kvalitete (t) odabire se u rasponu 75% - 80%.
(4) Za geodetske usluge:
1.geodetsko katastarske usluge u svrhu izrade katastra nekretnina
2.za aerofotogrametrijsko snimanje i izrada DOF5
3.za ažuriranje TTB i TK25
4.homogenizacije katastarskih planova,
odabire se težinski faktor kvalitete (t) u rasponu od 70% - 80%.
(5) U slučaju ugovaranja usluga raznih kategorija težinski se faktor odabire razmjerno procijenjenim vrijednostima nabave tih usluga.
Financijski težinski faktor
Članak 9.
(1) Financijski težinski faktor (f) dobiva se oduzimanjem težinskog faktora kriterija kvalitete (t) od 100%
Tražena minimalna vrijednost kvalitete
Članak 10.
(1) U slučaju da je ukupna ponderirana vrijednost kvalitete Q iz članka 4. stavka 3. ove Odluke manja od umnoška vrijednosti pondera ukupnih kriterija kvalitete (t) i tražene minimalne vrijednosti kvalitete (qmin), odnosno
ponuda ne zadovoljava traženu minimalnu tehničku i stručnu kvalitetu pa se odbija u ovoj fazi ocjenjivanja.
(2) Članovi stručnog povjerenstva u pisanom obliku i s obrazloženjem odabiru traženu minimalnu vrijednost kvalitete (qmin) u rasponu od 50% - 75%:
(3) Tražena minimalna vrijednost kvalitete ovisi o kategoriji usluge iz članka 6. ove Odluke i vrsti zahvata u prostoru iz članka 8. ove Odluke kako je prikazano u tablici:
III. ZAVRŠNE ODREDBE
Stupanje na snagu propisa
Članak 11.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
MINISTARSTVO GRADITELJSTVA I PROSTORNOGA UREĐENJA
Na temelju članka 11. stavaka 3. i 4. Zakona o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave (»Narodne novine« broj 93/16 i 104/16), a u vezi s člankom 284. stavka 8. Zakona o javnoj nabavi (»Narodne novine«, broj 120/16), ministar graditeljstva i prostornoga uređenja donosi
ODLUKU
O ODREĐIVANJU RELATIVNIH PONDERA ZA ARHITEKTONSKE I INŽENJERSKE I S NJIMA POVEZANE SAVJETODAVNE USLUGE U GRADITELJSTVU I PROSTORNOM UREĐENJU
Komentirate u ime: Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja
I. OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja
Predmet Odluke
Komentirate u ime: Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja
Članak 1.
Predmet Odluke je određivanje relativnih pondera za arhitektonske i inženjerske i s njima povezane savjetodavne usluge u graditeljstvu i prostornom uređenju, prema članku 284. stavku 8. Zakona o javnoj nabavi, a kojim čelnik središnjeg tijela državne uprave može javnim naručiteljima iz svog djelokruga odlukom odrediti relativne pondere za pojedine vrste predmeta nabave.
Komentirate u ime: Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja
Pojmovi i definicije
Komentirate u ime: Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja
Članak 2.
Pojmovi i definicije u smislu ove Odluke imaju sljedeća značenja:
(1) Komore arhitekata i inženjera su Hrvatska komora arhitekata, Hrvatska komora inženjera građevinarstva, Hrvatska komora inženjera strojarstva, Hrvatska komora inženjera elektrotehnike i Hrvatska komora ovlaštenih inženjera geodezije osnovane temeljem posebnih zakona.
(2) Pravilnici o standardu usluga komora arhitekata i inženjera su pravilnici o standardu ili normativima usluga komora arhitekata i inženjera u graditeljstvu i prostornom uređenju kojima se određuju norma sati za pojedine usluge, a podloga su javnim naručiteljima za utvrđivanje procijenjene vrijednosti nabave.
(3) Norma sat je prosječni sat rada na pružanju usluge svih uključenih u izvršenje usluge, a sadrži sve naknade i plaće, licence za programsku opremu, amortizaciju kompjuterske i druge opreme, najamnine ili amortizaciju prostora, dobit i poreze, putne troškove, osiguranja i druge neizravne troškove za administrativno osoblje, računovodstvo, knjigovodstvo i slično.
(4) Idejno rješenje je grafički prikaz prostornih, funkcionalnih, oblikovnih, tehničko-tehnoloških obilježja zahvata u prostoru. Idejnim rješenjem odabire se najpovoljnija varijanta inženjerskog zahvata/rješenja. U okviru rada na idejnom rješenju provodi se tehnička i ekonomska analizom i analiza utjecaja na prirodu i okoliš. Stupanj cjelovitosti i sveobuhvatnosti obrade određeni su projektnim zadatkom. Idejno rješenje je podloga za izradu idejnog projekta i donošenje odluka od strane javnog naručitelja.
(5) Recenzija je stručna usluga kojom neovisni stručnjak ili stručnjaci provjeravaju rezultate arhitektonske i inženjerske usluge. Opseg provjere definira se projektnim zadatkom, a najmanji je procjenjivanje stupnja izvršenja arhitektonske i inženjerske usluge u odnosu na projektni zadatak za tu uslugu.
(6) Odgovarajuća struka je struka tehničkog područja iz predmeta nabave i koja je nužna za izvršenje usluge.
(7) Prevladavajuća struka je odgovarajuća struka tehničkog područja predmeta nabave koja ima najveći udjel u poslu u slučaju projekta više struka. Određuje se temeljem procijenjene vrijednosti nabave ako je tako specificirana ili broj norma sati po strukama sukladno pravilnicima o standardu usluga komora inženjera i arhitekata u graditeljstvu.
Komentirate u ime: Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja
Skupine i vrste usluga
Komentirate u ime: Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja
Članak 3.
(1) Osnovne skupine usluga u smislu ove Odluke su:
1. Prostorno uređenje
2. Projektiranje
3. Projektantski i stručni nadzor
4. Revizija
5. Nostrifikacija
6. Izrada elaborata
7. Tehničko savjetovanje
8. Vođenje projekata
9. Ostale usluge koje utječu na životni vijek zahvata u prostoru i njegov utjecaj na pojedinca, društvo i okoliš.
(1a) Prostorno uređenje obuhvaća izradu:
1. Prostornog plana svih razina
2. Izvješća o stanju u prostoru svih razina
3. drugih usluga iz područja prostornog uređenja određeni posebnim propisima.
(1b) Projektiranje obuhvaća uslugu i izradu:
1. Idejnog rješenja
2. Idejnog projekta
3. Glavnog projekta
4. Izvedbenog projekta
5. Projekta izvedenog stanja
6. Tipskog projekta
7. Projekta uklanjanja građevine
8. Projekta postojećeg stanja
9. Troškovnika
i drugi poslovi projektiranja definirani pravilnicima o standardu usluga komora arhitekata i inženjera ili zakonskom regulativom iz područja graditeljstva i prostornog uređenja.
(1c) Izrada elaborata obuhvaća izradu:
1. Geomehaničkog elaborata
2. Krajobraznog elaborata
3. Prometnog elaborata
4. Elaborata tehničko-tehnološkog rješenja
5. Elaborata zaštite od požara
6. Elaborata zaštite na radu
7. Elaborata zaštite od buke
8. Elaborata toplinskih svojstava građevine
9. Elaborata akustičkih svojstava građevine
10. Konzervatorskog elaborata i podloge
11. Procjembeni elaborat
12. Elaborata alternativnih sustava opskrbe energijom
13. Elaborata utjecaja EM polja i elaborata međudjelovanja postojećih DV na novo projektirana postrojenja
14. Elaborata utjecaja EE kabela na postojeće TK vodove
15. Elaborata optimalnog elektroenergetskog priključenja građevine
16. Geodetskog elaborata
17. Elaborata o iskolčenju
18. Elaborat o zgradi gotovo nulte energije (nZEB)
19. i drugih elaborata građevinske, arhitektonske, strojarske, elektrotehničke ili geodetske struke.
(1d) Tehničko savjetovanje i ostale usluge obuhvaćaju:
1. Ishođenje lokacijske dozvole, građevinske ili uporabne dozvole
2. Provjera ili izrada projektnog zadatka
3. Procjena investicijskih troškova budućeg zahvata
4. Recenzija projektne dokumentacije
5. Preglede građevine i izradu dokumentacije održavanja građevine
6. Programa istražnih radova
7. Studije izvodljivosti
8. Energetskog pregleda, certifikata, projekta energetske učinkovitosti, izvješća o redovitom pregledu sustava grijanja, hlađenja ili klimatizacije u zgradi
9. i druge usluge u procesu pripreme gradnje, gradnje i korištenja izgrađenog objekta.
Komentirate u ime: Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja
II. KRITERIJI ZA ODABIR PONUDE
Komentirate u ime: Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja
Sastavnice kriterija ekonomski najpovoljnije ponude
Komentirate u ime: Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja
Članak 4.
(1) Četiri su glavne skupine kriterija ekonomski najpovoljnije ponude za odabir ponude:
K1. Ključno osoblje – Vrednuje se dokazano iskustvo, obrazovne i stručne kvalifikacija i kompetentnost predloženog ključnog osoblja pod uvjetom da ti isti kriteriji nisu korišteni kao kriteriji tehničke i stručne sposobnosti prilikom odabira gospodarskog subjekta. Vrednuje se predloženi voditelj usluge i nositelji stručnih područja.
K2. Potencijal ponuditelja – Vrednuju se oni čimbenici koji su dodatna prednost i u svojoj prirodi nisu prethodno tražena sposobnost ponuditelja već su jamstvo za traženu razinu kvalitete rezultata usluge u predmetu nabave. Kriteriji vezani na potencijal ponuditelja povezuju se također s pojmovima organizacijskog učenja (učenje organizacije) i krivuljom iskustva (krivulja učenja) koji su temelj inovativnosti, prilagođavanja okolišu i održivosti te smanjenja rizika od šteta na okoliš i društvo u vremenu izvršenja usluge kao i u vremenu korištenja rezultata usluge u daljnjim fazama projektnog ciklusa. Vrednuju se oni čimbenici ponuđenog načina i tehnologije rada na predmetu nabave koji ispunjavajući zahtjeve naručitelja opisanih u tehničkim specifikacijama utječu na trošak životnog vijeka usluge i na smanjenje onečišćenja okoliša, zdravlje čovjeka i zaštitu prirode.
K3. Upravljanje projektom i metodologija – Vrednuje se prikaz razrade upravljanja projektom predmeta nabave obzirom na specifičnosti svrhe i ciljeva predmeta nabave. Opisuju se postupci, procesi, alati, metode, način nadzora, analize rizika, kontrola i osiguranje kvalitete. Opisuju se postupci stvaranja inženjerskih vrijednosti (eng: „ value engineering “) zahtijevane razine iz opisa predmeta nabave. Kvaliteta opisa postupka izravno je ovisna o stupnju specifičnosti opisa za razmatranu ponudu. Opisuje se pristup rješavanju zadatka i metodologija rada. Prikazuju se vremenski plan rada, rokovi i organizacija stručnog tima po aktivnostima i isporukama rezultata usluge. Svi vrednovani prikazi i opisi sastavnica kriterija su u slučaju dodjele ugovora obvezni u primjeni tijekom izvršenja usluge. Upravljanje projektom značajnije je za radno intenzivne usluge iz kategorije B i C iz članka 6. ove Odluke, a metodologija je značajnija za inovativne usluge kategorije A iz članka 6. ove Odluke. Kvaliteta koja se ocjenjuje ovom skupinom kriterija izravno je povezana sa pouzdanosti da će usluga biti kvalitetno izvršena.
K4. Cijena ponude.
(2) Težinski faktori kvalitete koje odabire javni naručitelj su za kriterij K1 u rasponu 20% - 100%, za kriterij K2 u rasponu 0% - 70%, za kriterij K3 u rasponu 0% - 50% prema članku 7. ove Odluke.
(3) Kriteriji iz K1, K2 i K3 iz stavka 2. ovoga članka su kriteriji kvalitete, a kriterij K4 je financijski kriterij.
(4) Kriteriji kvalitete ocjenjuju se kvantitativno ili kvalitativno.
(5) Kvantitativno ocjenjivanje se provodi brojčanim veličinama (kvantifikatorima) dodjelom po svakom kriteriju i ponudi.
(6) Kvalitativno ocjenjivanje provodi se kvalitativnom stručnom analizom članova stručnog povjerenstva iz koje proizlaze opisne ocjene pretvorene u brojčane ocjene. Iz brojčanih ocjena dolazi se do kvantifikatora iz članka 5. ove Odluke.
(7) Kriteriji K1 i K2 iz stavka 1. ovoga članka ocjenjuju se kvantitativno i/ili kvalitativno. Kriteriji K3 iz stavka 1. ovoga članka ocjenjuju se samo kvalitativno. Kriterij K4 iz stavka 1. ovoga članka ocjenjuje se samo kvantitativno.
Komentirate u ime: Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja
Ocjena vrijednosti ponude
Komentirate u ime: Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja
Članak 5.
(1) Ukupna ocjena vrijednosti ponude (V) je zbroj ukupnih bodova kriterija kvalitete (Q) i financijske ocjene (F).
(2) Ponuda sposobnog ponuditelja sa najvećom vrijednosti V je ekonomski najpovoljnija ponuda.
(3) Vrednovanje dijela ponude kriterijima kvalitete provodi se na način:
gdje su:
(4) Financijski dio ponude vrednuje se nakon vrednovanja kvalitete. Cijene ponuda uspoređuju se u odnosu na srednju cijena prikladnih ponuda.
Vrednovanje u bodovima financijskog (cjenovnog) dijela ponude j-tog ponuditelja se provodi na način:
za cijenu ponude nižu ili jednaku srednjoj cijeni ponuda ( ), a za cijenu ponude višu od srednje cijene ponuda ( ) provodi se na način:
gdje su:
(5) Zbroj težina (pondera) kriterija kvaliteta (t) i financijskog kriterija (f) je 100%:
Komentirate u ime: Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja
Kategorije usluga
Komentirate u ime: Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja
Članak 6.
(1) Težinski faktori (ponderi) kriterija kvalitete iz članka 5. ove Odluke dodjeljuju se ovisno o dugoročnom utjecaju zahvata u prostoru na društvo i okoliš te kategoriju usluge. Usluge su razvrstane u kategorije obzirom na utjecaj zainteresiranih strana, rizik, nesigurnost, povećanje troškova u ispravljanju pogrešaka i sanaciji šteta, neostvarene (izgubljene) koristi tijekom vremena u cjelokupnom životnom ciklusu projekta. Kategorija se definira stupnjem rizika i veličinom mogućeg nepovoljnog utjecaja na konačni ishod usluge.
(2) Obzirom na kategoriju definiranu u stavku 1. ovoga članka, usluge se dijele na četiri kategorije:
1. Kategorija A
Prostorni planovi
Idejno rješenje
Provjera ili izrada projektnog zadatka
Recenzija projektne dokumentacije
Revizija
Vođenje projekta
Studije izvodljivosti
Procjena investicijskih troškova budućeg zahvata
Elaborat tehničko-tehnološkog rješenja
Konzervatorski elaborat i podloga
Krajobrazni elaborat
Druge usluge savjetovanja naručitelja
Ostale usluge koje utječu na životni vijek zahvata u prostoru i njegov utjecaj na društvo i okoliš.
2. Kategorija B
Idejni projekt
Projektantski nadzor
Stručni nadzor
Prometni elaborat
Dokumentacija o nabavi usluge, opreme ili radova
Troškovnik
Izvješće o stanju u prostoru
Druge usluge iz područja prostornog uređenja određene posebnim propisima.
3. Kategorija C
Glavni projekt
Aplikacija za EU fondove
Izvješće o nostrifikaciji
Ishođenje lokacijske dozvole, građevinske ili uporabne dozvole
Geomehanički elaborat
Program istražnih radova.
4. Kategorija D
Izvedbeni projekt
Projekt postojećeg stanja
Projekt izvedenog stanja
Projekt uklanjanja građevine
Tipski projekt
Geodetski elaborat
Elaborat o iskolčenju
Elaborat zaštite od požara
Elaborat zaštite na radu
Elaborat zaštite od buke
Elaborat toplinskih svojstava građevine
Elaborat akustičkih svojstava građevine
Procjembeni elaborat
Elaborat alternativnih sustava opskrbe energijom
Elaborat utjecaja EM polja i elaborat međudjelovanja postojećih DV na novo projektirana postrojenja
Elaborat utjecaja EE kabela na postojeće TK vodove
Elaborat optimalnog elektroenergetskog priključenja građevine
Energetski pregled i certifikat, projekt energetske učinkovitosti, izvješće o redovitom pregledu sustava grijanja, hlađenja ili klimatizacije u zgradi
Pregled građevine i dokumentacija održavanja građevine
Elaborat o zgradi gotovo nulte energije (nZEB)
Drugi poslovi projektiranja definirani pravilnicima o standardu usluga komora arhitekata i inženjera ili zakonskom regulativom iz područja graditeljstva i prostornog uređenja
Drugi elaborati građevinske, arhitektonske, strojarske, elektrotehničke ili geodetske struke
Druge usluge u procesu pripreme gradnje, gradnje i korištenja izgrađenog objekta.
Komentirate u ime: Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja
Težinski faktori (ponderi) kriterija kvalitete i kategorije usluga
Komentirate u ime: Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja
Članak 7.
(1) Naručitelj odabire obzirom na složenost usluge koja je predmet nabave
težinski faktor kriterija kvalitete (t)
težinske faktore skupina kriterija kvalitete (q) tako da je suma 100%
težinske faktore podkriterija skupine kvalitete.
(2) Članovi stručnog povjerenstva u pisanom obliku i uz obrazloženje odabiru težinske faktore (pondere) iz stavka 1. ovoga članka.
(3) Raspon težinskih faktora pojedinih skupina kriterija kvalitete (q) za četiri kategorije usluga iz članka 6. ove Odluke (A-D) odabiru se iz sljedeće tablice:
Komentirate u ime: Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja
Težinski faktori svih kriterija kvalitete (t) za skupine zahvata u prostoru
Komentirate u ime: Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja
Članak 8.
(1) Članovi stručnog povjerenstva odabiru težinski faktor (ponder) svih kriterija kvalitete iz ponuđenog raspona iz stavka 2. ovoga članka. Pri tom uzima se u obzir kategorija kojoj pripada usluga iz predmeta nabave (A - D) i skupina zahvata u prostoru (G1 - G12) obzirom na dugoročni utjecaj na društvo, prirodu i okoliš, kojoj pripada zahvat u prostoru iz predmeta nabave.
(2) U sljedećoj tablici dani su težinski faktori (ponderi) svih kriterija kvalitete (t) iz članka 5. ove Odluke obzirom na dugoročne utjecaje zahvata u prostoru na društvo, prirodu i okoliš te kategoriju usluga.
(3) Za izradu prostornog plana težinski faktor kvalitete (t) odabire se u rasponu 85% - 90%.
Za izvješće o stanju u prostoru težinski faktor kvalitete (t) odabire se u rasponu 75% - 80%.
(4) Za geodetske usluge:
1. geodetsko katastarske usluge u svrhu izrade katastra nekretnina
2. za aerofotogrametrijsko snimanje i izrada DOF5
3. za ažuriranje TTB i TK25
4. homogenizacije katastarskih planova,
odabire se težinski faktor kvalitete (t) u rasponu od 70% - 80%.
(5) U slučaju ugovaranja usluga raznih kategorija težinski se faktor odabire razmjerno procijenjenim vrijednostima nabave tih usluga.
Komentirate u ime: Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja
Financijski težinski faktor
Komentirate u ime: Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja
Članak 9.
(1) Financijski težinski faktor (f) dobiva se oduzimanjem težinskog faktora kriterija kvalitete (t) od 100%
Komentirate u ime: Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja
Tražena minimalna vrijednost kvalitete
Komentirate u ime: Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja
Članak 10.
(1) U slučaju da je ukupna ponderirana vrijednost kvalitete Q iz članka 4. stavka 3. ove Odluke manja od umnoška vrijednosti pondera ukupnih kriterija kvalitete (t) i tražene minimalne vrijednosti kvalitete (q min ), odnosno
ponuda ne zadovoljava traženu minimalnu tehničku i stručnu kvalitetu pa se odbija u ovoj fazi ocjenjivanja.
(2) Članovi stručnog povjerenstva u pisanom obliku i s obrazloženjem odabiru traženu minimalnu vrijednost kvalitete (q min ) u rasponu od 50% - 75%:
(3) Tražena minimalna vrijednost kvalitete ovisi o kategoriji usluge iz članka 6. ove Odluke i vrsti zahvata u prostoru iz članka 8. ove Odluke kako je prikazano u tablici:
Komentirate u ime: Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja
III. ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja
Stupanje na snagu propisa
Komentirate u ime: Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja
Članak 11.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
KLASA: 360-01/18-01/39
URBROJ: 531-01-18-
Zagreb,
Ministar
Predrag Štromar
Komentirate u ime: Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja