E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Upute Istraživanja
  • Prijavi se
  • Registriraj se

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


MINISTARSTVO GRADITELJSTVA I PROSTORNOGA UREĐENJA

 

Na temelju članka 11. stavaka 3. i 4. Zakona o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave (»Narodne novine« broj 93/16 i 104/16), a u vezi s člankom 284. stavka 8. Zakona o javnoj nabavi (»Narodne novine«, broj 120/16), ministar graditeljstva i prostornoga uređenja donosi

 

ODLUKU

O ODREĐIVANJU RELATIVNIH PONDERA ZA ARHITEKTONSKE I INŽENJERSKE I S NJIMA POVEZANE SAVJETODAVNE USLUGE U GRADITELJSTVU I PROSTORNOM UREĐENJU

 

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:
1
Komentiraj

I. OPĆE ODREDBE

0
Komentiraj

Predmet  Odluke

0
Komentiraj

Članak 1.

 

Predmet Odluke je određivanje relativnih pondera za arhitektonske i inženjerske i s njima povezane savjetodavne usluge u graditeljstvu i prostornom uređenju, prema članku 284. stavku 8. Zakona o javnoj nabavi, a kojim čelnik središnjeg tijela državne uprave može javnim naručiteljima iz svog djelokruga odlukom odrediti relativne pondere za pojedine vrste predmeta nabave.

1
Komentiraj

Pojmovi i definicije

0
Komentiraj

Članak 2.

 

Pojmovi i definicije u smislu ove Odluke imaju sljedeća značenja:

(1) Komore arhitekata i inženjera su Hrvatska komora arhitekata, Hrvatska komora inženjera građevinarstva, Hrvatska komora inženjera strojarstva, Hrvatska komora inženjera elektrotehnike i Hrvatska komora ovlaštenih inženjera geodezije osnovane temeljem posebnih zakona.

(2) Pravilnici o standardu usluga komora arhitekata i inženjera su pravilnici o standardu ili normativima usluga komora arhitekata i inženjera u graditeljstvu i prostornom uređenju kojima se određuju norma sati za pojedine usluge, a podloga su javnim naručiteljima za utvrđivanje procijenjene vrijednosti nabave.

(3) Norma sat je prosječni sat rada na pružanju usluge svih uključenih u izvršenje usluge, a sadrži sve naknade i plaće, licence za programsku opremu, amortizaciju kompjuterske i druge opreme, najamnine ili amortizaciju prostora, dobit i poreze, putne troškove, osiguranja i druge neizravne troškove za administrativno osoblje, računovodstvo, knjigovodstvo i slično.

(4) Idejno rješenje je grafički prikaz prostornih, funkcionalnih, oblikovnih, tehničko-tehnoloških obilježja zahvata u prostoru. Idejnim rješenjem odabire se najpovoljnija varijanta inženjerskog zahvata/rješenja. U okviru rada na idejnom rješenju provodi se tehnička i ekonomska analizom i analiza utjecaja na prirodu i okoliš. Stupanj cjelovitosti i sveobuhvatnosti obrade određeni su projektnim zadatkom. Idejno rješenje je podloga za izradu idejnog projekta i donošenje odluka od strane javnog naručitelja.

(5) Recenzija je stručna usluga kojom neovisni stručnjak ili stručnjaci provjeravaju rezultate arhitektonske i inženjerske usluge. Opseg provjere definira se projektnim zadatkom, a najmanji je procjenjivanje stupnja izvršenja arhitektonske i inženjerske usluge u odnosu na projektni zadatak za tu uslugu.

(6) Odgovarajuća struka je struka tehničkog područja iz predmeta nabave i koja je nužna za izvršenje usluge.

(7) Prevladavajuća struka je odgovarajuća struka tehničkog područja predmeta nabave koja ima najveći udjel u poslu u slučaju projekta više struka. Određuje se temeljem procijenjene vrijednosti nabave ako je tako specificirana ili broj norma sati po strukama sukladno pravilnicima o standardu usluga komora inženjera i arhitekata u graditeljstvu.

5
Komentiraj

Skupine i vrste usluga

0
Komentiraj

Članak 3.

 

(1) Osnovne skupine  usluga u smislu ove Odluke su:

1. Prostorno uređenje

2. Projektiranje

3. Projektantski i stručni nadzor

4. Revizija

5. Nostrifikacija

6. Izrada elaborata

7. Tehničko savjetovanje

8. Vođenje projekata

9. Ostale usluge koje utječu na životni vijek zahvata u prostoru i njegov utjecaj na pojedinca, društvo i okoliš.

 

(1a) Prostorno uređenje obuhvaća izradu:

1. Prostornog plana svih razina

2. Izvješća o stanju u prostoru svih razina

3. drugih usluga iz područja prostornog uređenja određeni posebnim propisima.

 

(1b) Projektiranje obuhvaća uslugu i izradu:

1. Idejnog rješenja

2. Idejnog projekta

3. Glavnog projekta

4. Izvedbenog projekta

5. Projekta izvedenog stanja

6. Tipskog projekta

7. Projekta uklanjanja građevine

8. Projekta postojećeg stanja

9. Troškovnika

i drugi poslovi projektiranja definirani pravilnicima o standardu usluga komora arhitekata i inženjera ili zakonskom regulativom iz područja graditeljstva i prostornog uređenja.

 

(1c) Izrada elaborata obuhvaća izradu:

1. Geomehaničkog elaborata

2. Krajobraznog elaborata

3. Prometnog elaborata

4. Elaborata tehničko-tehnološkog rješenja

5. Elaborata zaštite od požara

6. Elaborata zaštite na radu

7. Elaborata zaštite od buke

8. Elaborata toplinskih svojstava građevine

9. Elaborata akustičkih svojstava građevine

10. Konzervatorskog elaborata i podloge

11. Procjembeni elaborat

12. Elaborata alternativnih sustava opskrbe energijom

13. Elaborata utjecaja EM polja i elaborata međudjelovanja postojećih DV na novo projektirana postrojenja

14. Elaborata utjecaja EE kabela na postojeće TK vodove

15. Elaborata optimalnog elektroenergetskog priključenja građevine

16. Geodetskog elaborata

17. Elaborata o iskolčenju

18. Elaborat o zgradi gotovo nulte energije (nZEB)

19. i drugih elaborata građevinske, arhitektonske, strojarske, elektrotehničke ili geodetske struke.

 

(1d) Tehničko savjetovanje i ostale usluge obuhvaćaju:

1. Ishođenje lokacijske dozvole, građevinske ili uporabne dozvole

2. Provjera ili izrada projektnog zadatka

3. Procjena investicijskih troškova budućeg zahvata

4. Recenzija projektne dokumentacije

5. Preglede građevine i izradu dokumentacije održavanja građevine

6. Programa istražnih radova

7. Studije izvodljivosti

8. Energetskog pregleda, certifikata, projekta energetske učinkovitosti, izvješća o redovitom pregledu sustava grijanja, hlađenja ili klimatizacije u zgradi

9. i druge usluge u procesu pripreme gradnje, gradnje i korištenja izgrađenog objekta.

 

 

13
Komentiraj

II. KRITERIJI ZA ODABIR PONUDE

 

0
Komentiraj

Sastavnice kriterija ekonomski najpovoljnije ponude

0
Komentiraj

Članak 4.

 

(1) Četiri su glavne skupine kriterija ekonomski najpovoljnije ponude za odabir ponude:

K1. Ključno osoblje – Vrednuje se dokazano iskustvo, obrazovne i stručne kvalifikacija i kompetentnost predloženog ključnog osoblja pod uvjetom da ti isti kriteriji nisu korišteni kao kriteriji tehničke i stručne sposobnosti prilikom odabira gospodarskog subjekta. Vrednuje se predloženi voditelj usluge i nositelji stručnih područja.

K2. Potencijal ponuditelja –  Vrednuju se oni čimbenici koji su dodatna prednost i u svojoj prirodi nisu prethodno tražena sposobnost ponuditelja već su jamstvo za traženu razinu kvalitete rezultata usluge u predmetu nabave. Kriteriji vezani na potencijal ponuditelja povezuju se također s pojmovima organizacijskog učenja (učenje organizacije) i krivuljom iskustva (krivulja učenja) koji su temelj inovativnosti, prilagođavanja okolišu i održivosti te smanjenja rizika od šteta na okoliš i društvo u vremenu izvršenja usluge kao i u vremenu korištenja rezultata usluge u daljnjim fazama projektnog ciklusa. Vrednuju se oni čimbenici ponuđenog načina i tehnologije rada na predmetu nabave koji ispunjavajući zahtjeve naručitelja opisanih u tehničkim specifikacijama utječu na trošak životnog vijeka usluge i na smanjenje onečišćenja okoliša, zdravlje čovjeka i zaštitu prirode.

K3. Upravljanje projektom i metodologija – Vrednuje se prikaz razrade upravljanja projektom predmeta nabave obzirom na specifičnosti svrhe i ciljeva predmeta nabave. Opisuju se postupci, procesi, alati, metode, način nadzora, analize rizika, kontrola i osiguranje kvalitete. Opisuju se  postupci stvaranja inženjerskih vrijednosti (eng: „ value engineering “) zahtijevane razine iz opisa predmeta nabave. Kvaliteta opisa postupka izravno je ovisna o stupnju specifičnosti opisa za razmatranu ponudu. Opisuje se pristup rješavanju zadatka i metodologija rada. Prikazuju se vremenski plan rada, rokovi i organizacija stručnog tima po aktivnostima i isporukama rezultata usluge. Svi vrednovani prikazi i opisi sastavnica kriterija su u slučaju dodjele ugovora obvezni u primjeni tijekom izvršenja usluge. Upravljanje projektom značajnije je za radno intenzivne usluge iz kategorije B i C iz članka 6. ove Odluke, a metodologija je značajnija za inovativne usluge kategorije A iz članka 6. ove Odluke. Kvaliteta koja se ocjenjuje ovom skupinom kriterija izravno je povezana sa pouzdanosti da će usluga biti kvalitetno izvršena.

 

K4. Cijena ponude.

 

(2) Težinski faktori kvalitete koje odabire javni naručitelj su za kriterij K1 u rasponu 20% - 100%, za kriterij K2 u rasponu 0% - 70%, za kriterij K3 u rasponu 0% - 50% prema članku 7. ove Odluke.

(3) Kriteriji iz K1, K2 i K3 iz stavka 2. ovoga članka su kriteriji kvalitete, a kriterij K4 je financijski kriterij.

(4) Kriteriji kvalitete ocjenjuju se kvantitativno ili kvalitativno.

(5) Kvantitativno ocjenjivanje se provodi brojčanim veličinama (kvantifikatorima) dodjelom po svakom kriteriju i ponudi.

(6) Kvalitativno ocjenjivanje provodi se kvalitativnom stručnom analizom članova stručnog povjerenstva iz koje proizlaze opisne ocjene pretvorene u brojčane ocjene. Iz brojčanih ocjena dolazi se do kvantifikatora iz članka 5. ove Odluke.

 

(7) Kriteriji K1 i K2 iz stavka 1. ovoga članka ocjenjuju se kvantitativno i/ili kvalitativno. Kriteriji K3 iz stavka 1. ovoga članka ocjenjuju se samo kvalitativno. Kriterij K4 iz stavka 1. ovoga članka ocjenjuje se samo kvantitativno.

 

10
Komentiraj

Ocjena vrijednosti ponude

0
Komentiraj

Članak 5.

 

(1) Ukupna ocjena vrijednosti ponude (V) je zbroj ukupnih bodova kriterija kvalitete (Q) i financijske ocjene (F).

Picture 2

(2) Ponuda sposobnog ponuditelja sa najvećom vrijednosti V je ekonomski najpovoljnija ponuda.

(3) Vrednovanje dijela ponude kriterijima kvalitete provodi se na način:

 

Slika 1

gdje su:

Slika 17

 

(4) Financijski dio ponude vrednuje se nakon vrednovanja kvalitete. Cijene ponuda uspoređuju se u odnosu na srednju cijena prikladnih ponuda.

 

Vrednovanje u bodovima financijskog (cjenovnog) dijela ponude j-tog ponuditelja se provodi na način:

Slika 3

za cijenu ponude nižu ili jednaku srednjoj cijeni ponuda ( Picture 10           ), a za cijenu ponude višu od srednje cijene ponuda ( C:\Users\irasic\Desktop\Makedonija\formula.png   )  provodi se na način:

 

Slika 4

gdje su:

 

Slika 18

 

(5) Zbroj težina (pondera) kriterija kvaliteta (t) i financijskog kriterija (f) je 100%:

 

Slika 5

13
Komentiraj

Kategorije usluga

0
Komentiraj

Članak 6.

(1) Težinski faktori (ponderi) kriterija kvalitete iz članka 5. ove Odluke dodjeljuju se ovisno o dugoročnom utjecaju zahvata u prostoru na društvo i okoliš te kategoriju usluge. Usluge su razvrstane u kategorije obzirom na utjecaj zainteresiranih strana, rizik, nesigurnost, povećanje troškova u ispravljanju pogrešaka i sanaciji šteta, neostvarene (izgubljene) koristi tijekom vremena u cjelokupnom životnom ciklusu projekta. Kategorija se definira stupnjem rizika i veličinom mogućeg nepovoljnog utjecaja na konačni ishod usluge.

 

(2) Obzirom na kategoriju definiranu u stavku 1. ovoga članka, usluge se dijele na četiri kategorije:

 

1. Kategorija A

 Prostorni planovi

 Idejno rješenje

 Provjera ili izrada projektnog zadatka

 Recenzija projektne dokumentacije

 Revizija

 Vođenje projekta

 Studije izvodljivosti

 Procjena investicijskih troškova budućeg zahvata

 Elaborat tehničko-tehnološkog rješenja

 Konzervatorski elaborat i podloga

 Krajobrazni elaborat

 Druge usluge savjetovanja naručitelja

 Ostale usluge koje utječu na životni vijek zahvata u prostoru i njegov utjecaj na društvo i okoliš.

 

2. Kategorija B

 Idejni projekt

 Projektantski nadzor

 Stručni nadzor

 Prometni elaborat

 Dokumentacija o nabavi usluge, opreme ili radova

 Troškovnik

 Izvješće o stanju u prostoru

 Druge usluge iz područja prostornog uređenja određene posebnim propisima.

 

3. Kategorija C

 Glavni projekt

 Aplikacija za EU fondove

 Izvješće o nostrifikaciji 

 Ishođenje lokacijske dozvole, građevinske ili uporabne dozvole

 Geomehanički elaborat

 Program istražnih radova.

 

4. Kategorija D

 Izvedbeni projekt

 Projekt postojećeg stanja

 Projekt izvedenog stanja

 Projekt uklanjanja građevine

 Tipski projekt

 Geodetski elaborat

 Elaborat o iskolčenju

 Elaborat zaštite od požara

 Elaborat zaštite na radu

 Elaborat zaštite od buke

 Elaborat toplinskih svojstava građevine

 Elaborat akustičkih svojstava građevine

 Procjembeni elaborat

 Elaborat alternativnih sustava opskrbe energijom

 Elaborat utjecaja EM polja i elaborat međudjelovanja postojećih DV na novo projektirana postrojenja

 Elaborat utjecaja EE kabela na postojeće TK vodove

 Elaborat optimalnog elektroenergetskog priključenja građevine

 Energetski pregled i certifikat, projekt energetske učinkovitosti, izvješće o redovitom pregledu sustava grijanja, hlađenja ili klimatizacije u zgradi

 Pregled građevine i dokumentacija održavanja građevine

 Elaborat o zgradi gotovo nulte energije (nZEB)

 Drugi poslovi projektiranja definirani pravilnicima o standardu usluga komora arhitekata i inženjera ili zakonskom regulativom iz područja graditeljstva i prostornog uređenja

 Drugi elaborati građevinske, arhitektonske, strojarske, elektrotehničke ili geodetske struke

 Druge usluge u procesu pripreme gradnje, gradnje i korištenja izgrađenog objekta.

2
Komentiraj

Težinski faktori (ponderi) kriterija kvalitete i kategorije usluga

0
Komentiraj

Članak 7.

 

(1) Naručitelj odabire obzirom na složenost usluge koja je predmet nabave

 težinski faktor kriterija kvalitete (t)

 težinske faktore skupina kriterija kvalitete (q) tako da je suma 100%

 težinske faktore podkriterija skupine kvalitete.

 

(2) Članovi stručnog povjerenstva u pisanom obliku i uz obrazloženje odabiru težinske faktore (pondere) iz stavka 1. ovoga članka.

 

(3) Raspon težinskih faktora pojedinih skupina kriterija kvalitete (q) za četiri kategorije usluga iz članka 6. ove Odluke (A-D) odabiru se iz sljedeće tablice:

Slika 13

 

5
Komentiraj

Težinski faktori svih kriterija kvalitete (t) za skupine zahvata u prostoru

0
Komentiraj

Članak 8.

 

(1) Članovi stručnog povjerenstva odabiru težinski faktor (ponder) svih kriterija kvalitete iz ponuđenog raspona iz stavka 2. ovoga članka. Pri tom uzima se u obzir kategorija kojoj pripada usluga iz predmeta nabave (A - D) i skupina zahvata u prostoru (G1 - G12) obzirom na dugoročni utjecaj na društvo, prirodu i okoliš, kojoj pripada zahvat u prostoru iz predmeta nabave.

(2) U sljedećoj tablici dani su težinski faktori (ponderi) svih kriterija kvalitete (t) iz članka 5. ove Odluke obzirom na dugoročne utjecaje zahvata u prostoru na društvo, prirodu i okoliš te kategoriju usluga.

 

Slika 14

 

(3) Za izradu prostornog plana težinski faktor kvalitete (t) odabire se u rasponu 85% - 90%.

Za izvješće o stanju u prostoru težinski faktor kvalitete (t) odabire se u rasponu 75% - 80%.

 

(4) Za geodetske usluge:

1. geodetsko katastarske usluge u svrhu izrade katastra nekretnina

2. za aerofotogrametrijsko snimanje i izrada DOF5

3. za ažuriranje TTB i TK25

4. homogenizacije katastarskih planova,

odabire se težinski faktor kvalitete (t) u rasponu od 70% - 80%.

 

(5) U slučaju ugovaranja usluga raznih kategorija težinski se faktor odabire razmjerno procijenjenim vrijednostima nabave tih usluga.

3
Komentiraj

Financijski težinski faktor

0
Komentiraj

Članak 9.

 

(1) Financijski težinski faktor (f) dobiva se oduzimanjem težinskog faktora kriterija kvalitete (t) od 100%

Slika 8

 

1
Komentiraj

Tražena minimalna vrijednost kvalitete

0
Komentiraj

Članak 10.

 

(1) U slučaju da je ukupna ponderirana vrijednost kvalitete Q iz članka 4. stavka 3. ove Odluke manja od umnoška vrijednosti pondera ukupnih kriterija kvalitete (t) i tražene minimalne vrijednosti kvalitete (q min ), odnosno

Slika 15

 

ponuda ne zadovoljava traženu minimalnu tehničku i stručnu kvalitetu pa se odbija u ovoj fazi ocjenjivanja.

 

(2) Članovi stručnog povjerenstva u pisanom obliku i s obrazloženjem odabiru traženu minimalnu vrijednost kvalitete (q min ) u rasponu od 50% - 75%:

 

Slika 16

 

(3) Tražena minimalna vrijednost kvalitete ovisi o kategoriji usluge iz članka 6. ove Odluke i vrsti zahvata u prostoru iz članka 8. ove Odluke kako je prikazano u tablici:

 

Slika 11

 

5
Komentiraj

III. ZAVRŠNE ODREDBE

 

0
Komentiraj

Stupanje na snagu propisa

0
Komentiraj

Članak 11.

 

Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

 

 

KLASA: 360-01/18-01/39
URBROJ: 531-01-18-
Zagreb,

 

Ministar
Predrag Štromar

 

0
Komentiraj

Komentari

Odustani
qwe rtz
Odustani
Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor
Copyright © 2023 Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.