PRILOG 1. OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
PRILOG 1. OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE |
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
1. OPĆE INFORMACIJE
1. |
OPĆE INFORMACIJE |
||
1.1. |
Stručni nositelj: |
MINISTARSTVO RADA I MIROVINSKOGA SUSTAVA |
|
1.2. |
Naziv nacrta prijedloga zakona: |
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o mirovinskim osiguravajućim društvima |
|
1.3. |
Datum: |
13. lipnja 2018. |
|
1.4. |
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene: |
Uprava za mirovinski sustav Milenko Popović, načelnik sektora milenko.popovic@mrms.hr 01/3696 453 |
|
1.5. |
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere? |
Da/Ne: Ne |
Naziv akta: Nacionalni program reformi 2018. Opis mjere: Unaprjeđivanje kapitaliziranog mirovinskog sustava |
1.6. |
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije? |
Da/Ne: Da |
Naziv pravne stečevine EU: Direktiva (EU) 2016/2341 Europskog Parlamenta i Vijeća od 14. prosinca 2016. o djelatnostima i nadzoru institucija za strukovno mirovinsko osiguranje |
2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2. |
ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA |
|
2.1. |
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva? |
U Republici Hrvatskoj je od 27. veljače 2014. godine na snazi Zakon o mirovinskim osiguravajućim društvima (Narodne novine, broj 22/14 - u daljnjem tekstu: Zakon) kojim je uređeno osnivanje i poslovanje mirovinskih osiguravajućih društava koja isplaćuju mirovine u okviru obveznog i dobrovoljnog mirovinskog osiguranja na temelju individualne kapitalizirane štednje te mirovine na temelju jednokratne uplate osoba u mirovinsko osiguravajuće društvo, mirovinski programi obveznog i dobrovoljnog mirovinskog osiguranja na temelju individualne kapitalizirane štednje te mirovinski programi na temelju jednokratne uplate osoba u mirovinsko osiguravajuće društvo i mirovine te njihova isplata. Izmjenama i dopunama Zakona o mirovinskim osiguravajućim društvima (Narodne novine, broj 29/18) od 5. travnja 2018. izvršeno je usklađivanje s Preporukom 23 – zakonodavni okvir za kreditne i financijske institucije, iz Izvješća o 4. krugu evaluacije Republike Hrvatske od strane Odbora Vijeća Europe MONEYVAL u odnosu na provedbu mjera sprječavanja pranja novca i financiranje terorizma. Ujedno je izvršeno usklađivanje s Direktivom (EU) 2014/50 Europskog parlamenta i Vijeća od 16. travnja 2014. o minimalnim zahtjevima za poboljšanje mobilnosti radnika među državama članicama unaprjeđivanjem stjecanja i očuvanja prava na dopunsku mirovinu, kojom se dodatno olakšava mobilnost radnika među državama članicama. Uočena je potreba za usklađivanjem s Direktivom (EU) 2016/2341 Europskog parlamenta i Vijeća od 14. prosinca 2016. o djelatnostima i nadzoru institucija za strukovno mirovinsko osiguranje, kojom se dodatno olakšava mobilnost radnika među državama članicama. Praćenjem sustava došlo se do zaključka da je potrebno unaprijediti odredbe koje se odnose na poslovanje mirovinskih osiguravajućih društava, ojačati ovlasti nadzornika - Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga, poboljšati funkciju upravljanja i procjenu rizika poslovanja. Potrebno je izvršiti usklađenje s novim propisima koji su u međuvremenu stupili na snagu te dodatno nomotehnički urediti propis. |
2.2. |
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona? |
Direktivu (EU) 2016/2341, potrebno je prenijeti u hrvatsko zakonodavstvo. Naime, Direktiva (EU) 2003/41 Europskog parlamenta i Vijeća od 3. lipnja 2003. o djelatnostima i nadzoru institucija za strukovno mirovinsko osiguranje s kojom je trenutno važeći zakon već usklađen, predstavljala je prvi zakonodavni korak prema unutarnjem tržištu za strukovno mirovinsko osiguranje i dalje je presudna za gospodarski rast i otvaranje radnih mjesta u Europskoj uniji te za suočavanje s izazovom starenja društva. Ova Direktiva (EU) 2003/41 značajno je izmijenjena nekoliko puta te je preinačena Direktivom (EU) 2016/2341, kojom se uvodi odgovarajuća regulacija i nadzor institucija za na razini Europske unije i na nacionalnoj razini strukovnog mirovinsko osiguranje u svim državama članicama. Uočen je rizik u fazi isplate mirovina iz kapitaliziranog mirovinskog sustava postojanjem samo jednog mirovinskog osiguravajućeg društva, kao i smanjenje broja isplata mirovina iz dobrovoljnog mirovinskog sustava. |
2.3. |
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona. |
Donošenje regulatornog okvira za usklađenje s Direktivom (EU) 2016/2341 Europskog parlamenta i Vijeća od 14. prosinca 2016. o djelatnostima i nadzoru institucija za strukovno mirovinsko osiguranje Nomotehničko uređenje te usklađivanje s u međuvremenu donesenim propisima Predloženim izmjenama zakona unaprijediti će se obvezni i dobrovoljni sustav individualne kapitalizirane štednje, predlaže se racionalizacija troškova mirovinskih osiguravajućih društava u svrhu većih iznosa budućih mirovina. |
3. UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3. |
UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA |
|
3.1. |
Što je cilj koji se namjerava postići? |
Donošenje regulatornog okvira za usklađenje s Direktivom (EU) 2016/2341 Europskog parlamenta i Vijeća od 14. prosinca 2016. o djelatnostima i nadzoru institucija za strukovno mirovinsko osiguranje • Nomotehničko uređenje te usklađivanje s u međuvremenu donesenim propisima. Unaprjeđivanje kapitaliziranog mirovinskog sustava regulatornim okvirom koji će omogućiti bolju procjenu rizika ulaganja kapitala, ojačati ovlasti nadzornika, omogućiti veću disperzivnost ulaganja i unapređenje poslovanja mirovinskih osiguravajućih društava uz visoku razinu zaštite korisnika mirovina te u konačnici povećanje iznosa mirovina članova mirovinskih fondova. |
3.2. |
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti? |
Omogućavanje prijenosa u hrvatsko zakonodavstvo Direktive (EU) 2016/2341 Europskog parlamenta i Vijeća od 14. prosinca 2016. o djelatnostima i nadzoru institucija za strukovno mirovinsko osiguranje. Kvalitetnijem poslovanjem u obveznom i dobrovoljnom kapitaliziranom sustavu postići će se veća socijalna sigurnost, veća korist svih članova i veći broj članova u otvorenim i zatvorenim mirovinskim fondovima, odnosno povećanje broja korisnika mirovina iz kapitaliziranog mirovinskog sustava. |
3.3. |
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena? |
III. kvartal 2018. |
4. UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4. |
UTVRĐIVANJE RJEŠENJA |
|
4.1. |
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično): Izmjene i dopune Zakona o mirovinskim osiguravajućim društvima. |
Obrazloženje: Ostvarenje navedenih ciljeva može se postići isključivo izmjenom postojećeg propisa. |
||
4.2. |
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično): Nisu moguća nenormativna rješenja. |
Obrazloženje: nenormativnim rješenjima nije moguće postići zadane ciljeve, njihovo ostvarenje postići će se jedino izmjenom postojećeg propisa. |
5. UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
5. |
UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA |
|||||||||||||||||||||||||
5.1. |
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.1. |
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.2. |
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala |
Ne |
Da |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.3. |
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.4. |
Prepreke za razmjenu dobara i usluga |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.5. |
Cijena roba i usluga |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.6. |
Uvjet za poslovanje na tržištu |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.7. |
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.8. |
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini) |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.9. |
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.10. |
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.11. |
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.12. |
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.13. |
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.14. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.15. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14. Utvrđen je mali gospodarski izravni učinak. |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|||||||||||||||||||||||||
5.1.16. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.17. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Da |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.18. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.19. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Ne |
Da |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.20. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.21. |
Hrvatski branitelji |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.22. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.23. |
Udruge i/ili zaklade |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.24. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.25. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.26. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.27. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.: Utvrđen je mali broj adresata. |
|||||||||||||||||||||||||
5.1.28.
|
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||
5.2. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.1. |
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.2. |
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.3. |
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.4. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.5. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.: Utvrđen je neznatan izravni učinak na tržišno natjecanje. |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|||||||||||||||||||||||||
5.2.6. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.7. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.8. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.9. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.10. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.11. |
Hrvatski branitelji |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.12. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.13. |
Udruge i/ili zaklade |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.14. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.15. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.16. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.: Utvrđen je neznatan broj adresata. |
|||||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||
5.3. |
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.1. |
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr. |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.2. |
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.3. |
Socijalna uključenost |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.4. |
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.5. |
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.6. |
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.7. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.8. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.: Utvrđen je neznatan socijalni izravni učinak. |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.3.9. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.10. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.11. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.12. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.13. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.14. |
Hrvatski branitelji |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.15. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.16. |
Udruge i/ili zaklade |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.17. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.18. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.19. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.20. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.: Utvrđen je neznatan broj adresata. |
|||||||||||||||||||||||||
5.3.21. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||
5.4. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.1. |
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.2. |
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.3. |
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.4. |
Status regulirane profesije |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.5. |
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.6. |
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.7. |
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava |
Ne |
Da |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.8. |
Odnos između privatnog i poslovnog života |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.9. |
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.10. |
Pravo na kvalitetu radnog mjesta |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.11. |
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava |
Ne |
Da |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.12. |
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.13. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.14. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13: Utvrđen je mali izravni učinak na rad i tržište rada. |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.4.15. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.16. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Da |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.17. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.18. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Ne |
Da |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.19. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.20. |
Hrvatski branitelji |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.21. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.22. |
Udruge i/ili zaklade |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.23. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.24. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.25. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.26. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25. Utvrđen je mali broj adresata. |
|||||||||||||||||||||||||
5.4.27. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||
5.5. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.1. |
Utjecaj na klimu |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.2. |
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.3. |
Korištenje energije |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.4. |
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.5. |
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.6. |
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.7. |
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.8. |
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.9. |
Zaštita od utjecaja kemikalija |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.10. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.11. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.: Utvrđen je neznatan izravni učinak na zaštitu okoliša. |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.5.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.13. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.17. |
Hrvatski branitelji |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.19. |
Udruge i/ili zaklade |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.22. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22. Utvrđen je neznatan broj adresata. |
|||||||||||||||||||||||||
5.5.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||
5.6. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.1. |
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.2. |
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.3. |
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.4. |
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.5. |
Povreda prava na privatnost |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.6. |
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.7. |
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.8. |
Pravo na pristup informacijama |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.9. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.10. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.: Utvrđen je neznatan izravni učinak na zaštitu ljudskih prava. |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.6.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.13. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.17. |
Hrvatski branitelji |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.19. |
Udruge i/ili zaklade |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.22. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23. Utvrđen je neznatan broj adresata. |
|||||||||||||||||||||||||
5.6.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
6. Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)
6. |
Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
||
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka: |
DA |
NE |
|
6.1. |
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja? |
|
NE |
Obrazloženje: Neće imati nikakve učinke na gore navedeno. |
|||
6.2. |
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije? |
|
NE |
Obrazloženje: Neće imati nikakve učinke na gore navedeno. |
|||
6.3. |
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa? |
|
NE |
Obrazloženje: Neće imati nikakve učinke na gore navedeno. |
|||
6.4. |
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike? |
|
NE |
Obrazloženje: Neće imati nikakve učinke na gore navedeno. |
|||
6.5. |
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike. |
||
Obrazloženje: Predloženo rješenje nema učinak ili ima neznatan učinak na male i srednje poduzetnike. |
7. Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije
7. |
Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije |
|
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator). SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik. SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model
|
8. SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE
8. |
SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE Ako je utvrđena barem jedna kombinacija: –veliki izravni učinak i mali broj adresata, –veliki izravni učinak i veliki broj adresata, –mali izravni učinak i veliki broj adresata,
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka. Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
||
|
Procjena učinaka propisa |
Potreba za PUP |
|
|
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa |
DA |
NE |
8.1. |
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1. |
|
NE |
8.2. |
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2. |
|
NE |
8.3. |
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3. |
|
NE |
8.4. |
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4. |
|
NE |
8.5. |
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5. |
|
NE |
8.6. |
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6. |
|
NE |
|
MSP test |
Potreba za MSP test |
|
8.7. |
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test) |
DA |
NE |
8.8. |
Provođenje MSP testa |
|
NE |
8.9. |
Provođenje SCM metodologije |
|
NE |
9. PRILOZI
9. |
PRILOZI |
|
|
|
|
10. POTPIS ČELNIKA TIJELA
10. |
POTPIS ČELNIKA TIJELA |
|
Potpis: mr. sc. Marko Pavić, ministar Datum: 13. lipnja 2018. |
11. |
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17) |
|
Uputa: Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja. |
Komentari