Putem ovog Poziva na dostavu projektnih prijedloga „Programi edukacije za poduzetnike početnike“ (u daljnjem tekstu: Poziv) utvrđuju se ciljevi, uvjeti i postupci za dodjelu bespovratnih sredstava namijenjenih pripremi i provedbi projekata.
Ove Upute za prijavitelje (u daljnjem tekstu: Upute) određuju pravila o načinu podnošenja projektnih prijedloga, navode kriterije prihvatljivosti i kriterije odabira projektnih prijedloga, kriterije prihvatljivosti prijavitelja, aktivnosti i izdataka te pravila provedbe projekata kojima se dodjeljuju bespovratna sredstva u okviru ovog Poziva.
Napomena: Prije pripreme projektnog prijedloga, prijavitelji trebaju proučiti cjelokupnu dokumentaciju Poziva, te redovno pratiti ažuriranje (izmjene i/ili dopune) dokumentacije Poziva.
*Prijavitelji se posebice trebaju upoznati s uvjetima Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava (Prilog 1. Ugovor i Prilog 2. Opći uvjeti Ugovora) u kojima se razrađuju prava i obveze prijavitelja kao korisnika bespovratnih sredstava.
1.1.Strateški i zakonodavni okvir
Okvir za korištenje instrumenata kohezijske politike Europske unije (u daljnjem tekstu: EU) u Republici Hrvatskoj (u daljnjem tekstu: RH) u razdoblju 2014.-2020. definiran je Sporazumom o partnerstvu između RH i Europske komisije za korištenje strukturnih i investicijskih fondova EU-a za ulaganje rast i radna mjesta u razdoblju 2014.-2020. (u daljnjem tekstu: Sporazum o partnerstvu). Sporazum o partnerstvu opisuje način na koji će RH pristupiti ispunjavanju zajedničkih ciljeva strategije Europa 2020, kao i nacionalnih ciljeva, uz pomoć sredstava iz proračuna EU-a koja su joj dodijeljena kroz višegodišnji financijski okvir za razdoblje 2014.-2020.
Opći cilj Sporazuma o partnerstvu jest pružiti potporu u približavanju RH ostalim državama EU, odnosno regijama, ubrzavanjem gospodarskog rasta i poticanjem zapošljavanja. Sporazum o partnerstvu definira Tematski cilj „Poboljšanje konkurentnosti malog i srednjeg poduzetništva“, kao jedan od izabranih ciljeva u koji se usmjeravaju sredstva unutar Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.“ (u daljnjem tekstu: OPKK)1, koji je izravno obuhvaćen provedbom ovog Poziva.
OPKK se sufinancira iz europskih strukturnih i investicijskih fondova (ESIF), a njegova strategija temelji se na koncentraciji ulaganja u devet Tematskih ciljeva zajedničkog Strateškog okvira i njihovim specifičnim prioritetima ulaganja, s daljnjim fokusom na specifične ciljeve (u daljnjem tekstu: SC), koje je potrebno ostvariti. OPKK je usmjeren ka poboljšanju konkurentnosti u RH, na nacionalnoj i na regionalnoj razini.
Ovaj Poziv pokrenut je u okviru Prioritetne osi (u daljnjem tekstu: PO) 3 „Poslovna konkurentnost“,Investicijskog prioriteta 3a „Promicanje poduzetništva, posebno olakšavajući ekonomsko iskorištavanje novih ideja i poticanje stvaranja novih poduzeća, uključujući putem poslovnih inkubatora“, Specifičnog cilja 3a2 „Omogućavanje povoljnog okruženja za osnivanje i razvoj poduzeća“ OPKK-a, financiranog sredstvima ESI fondova.
ITU je mehanizam Europske unije za razdoblje 2014.-2020. godine čiji je cilj promicanje održivog urbanog razvoja, jačanje uloge gradova kao pokretača gospodarskog razvoja i suradnje između jedinica lokalne i regionalne samouprave te razvoj administrativnih kapaciteta gradova, a sastoji se od skupa aktivnosti koje se u gradovima mogu financirati iz tri različita fonda: Europskog fonda za regionalni razvoj, Kohezijskog fonda te Europskog socijalnog fonda. Ovaj Poziv je u skladu sa Strategijom razvoja Urbanog područja Slavonski Brod i dio je šire intervencije koja ima u cilju sustavni razvitak jedinica lokalne samouprave obuhvaćenih Urbanim područjem Slavonski Brod.
Poziv je na razini EU usklađen sa Strategijom Europa 2020. –„Europska strategija za pametan, održiv i uključiv rast“, Zakonom o malom gospodarstvu Europske unije. - „Small Business Act for Europe“ (2008.), Akcijskim planom za razvoj poduzetništva 2020. ‒ „Ponovno buđenje poduzetničkog duha u Europi“ te Teritorijalnom agendom EU 2020.
Na nacionalnoj razini Poziv je usklađen s Operativnim programom „Konkurentnost i kohezija“ 2014.-2020., te Strategijom razvoja poduzetništva u Republici Hrvatskoj 2013.-2020. (NN 136/2013), koja strateškim pristupom ima za cilj ojačati konkurentnost MSP-a promocijom poduzetništva i poboljšanjem poduzetničkih vještina.
Na lokalnoj razini Poziv je usklađen sa Strategijom razvoja Urbanog područja Slavonski Brod za razdoblje do 2020. godine (dalje u tekstu: SRUPSB) u sklopu kojeg se kao jedan od ciljeva Urbanog područja (dalje u tekstu: UPSB) navodi cilj 1. Polifunkcionalni gospodarski razvoj temeljen na resursnoj osnovi uz jačanje znanstveno-poslovne suradnje, prioritet 1.1 Jačanje poslovanja malih i srednjih poduzeća, mjera 1.1.1 Unaprjeđenje poduzetničke infrastrukture i usluga.
Provedba ovog Poziva utvrđena je zakonodavnim okvirom na razini RH i EU.
Zakonodavstvo Europske unije
Ugovor o Europskoj uniji i Ugovor o funkcioniranju Europske unije (pročišćene verzije, 2016/C 202/01, od 7. lipnja 2016. godine)
Uredba (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. godine o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu, Europskom poljoprivrednom fondu za ruralni razvoj i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i o utvrđivanju općih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo te o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1083/2006 (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 1303/2013)
Uredba (EU) br. 1301/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o Europskom fondu za regionalni razvoj i o posebnim odredbama o cilju „Ulaganje za rast i radna mjesta” te stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1080/2006 (Uredba o EFRR-u)
Uredba (EU, EURATOM) br. 966/2012 Europskog parlamenta i Vijeća od 25. listopada 2012. o financijskim pravilima primjenjivima na opći proračun Unije, stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EC, Euratom) br. 1605/2002 (SL L 298/1, 26.10.2012.) (Financijska uredba)
Delegirana uredba Komisije (EU) br. 480/2014 оd 3. ožujka 2014. godine o dopuni Uredbe (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća o utvrđivanju zajedničkih odredbi Europskog fonda za regionalni razvoj, Europskog socijalnog fonda, Kohezijskog fonda, Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj i Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo te o utvrđivanju općih odredbi Europskog fonda za regionalni razvoj, Europskog socijalnog fonda, Kohezijskog fonda i Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo
Uredba Komisije (EU) br. 1407/2013od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (u daljnjem tekstu: Uredba 1407/2013)
Delegirana Uredba: (EU) br. 1268/2012od 29. listopada 2012. godine o pravilima primjene Uredbe (EU, Euratom) br. 966/2012 Europskog Parlamenta i Vijeća o financijskim pravilima primjenjivim na proračun Unije
Uredba Komisije (EU) br. 651/2014оd 17. lipnja 2014. godine o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora (Prilog I. Uredbe)(u daljnjem tekstu: Uredba 651/2014)
Uredba Komisije (EU) 2017/1084 (u daljnjem tekstu Uredba (EU) br. 2017/1084) оd 14. lipnja 2017. o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014 u vezi s potporama za infrastrukture luka i zračnih luka, pragova za prijavu potpora za kulturu i očuvanje baštine i za potpore za sportsku i višenamjensku rekreativnu infrastrukturu te regionalnih operativnih programa potpora za najudaljenije regije i o izmjeni Uredbe (EU) br. 702/2014 u vezi s izračunavanjem prihvatljivih troškova (u daljnjem tekstu: Uredba 2017/1084)
Direktiva 2014/24/EU Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu javne nabave i stavljanja izvan snage Direktive 2004/18/EZ (Direktiva 2014/24/EU)
Smjernice za države članice o integriranom održivom urbanom razvoju (članak 7. Uredbe o EFRR-u)
Nacionalno zakonodavstvo
Ugovor o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji (NN-Međunarodni ugovori br. 2/12)
Zakon o uspostavi institucionalnog okvira za provedbu europskih strukturnih i investicijskih fondova u Republici Hrvatskoj u financijskom razdoblju 2014.-2020. (NN br. 92/14)
Uredba o tijelima u sustavima upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda, Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda, uvezi s ciljem" Ulaganje za rast i radna mjesta“ (NN br. 107/14, 23/15, 129/15, 15/17, 18/17 - ispravak)
Zakon o javnoj nabavi (NN br. 120/16)
Zakon o državnim potporama (NN br. 47/14, 69/17)
Zakon o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom (NN br. 157/13, 152/14)
Zakon o ravnopravnosti spolova (NN br. 82/08)
Zakon o suzbijanju diskriminacije (NN br. 85/08, 112/12)
Pravilnik o prihvatljivosti izdataka (NN br. 143/14)
Pravilnik o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN br. 78/13)
Zakon o poticanju razvoja malog gospodarstva (NN br. 29/02, 63/07, 53/12, 56/13, 121/16)
Zakon o unapređenju poduzetničke infrastrukture (NN br. 93/13, 114/13, 41/14)
Program dodjele potpora male vrijednostidodjele potpora male vrijednosti (de minimis potpora) za omogućavanje povoljnog okruženja za razvoj poduzetništva u ITU područjima (u daljnjem tekstu: Program potpora)
Strateški dokumenti
Strategija razvoja urbanog područja Slavonskog Broda do 2020.
Strategija razvoja poduzetništva u Republici Hrvatskoj 2013. – 2020. (NN 136/2013).
Napomena: Propisi navedeni u ovom Pozivu su propisi koji su na snazi (važeći) u trenutku njegove objave te se na Upute za prijavitelje i ostalu prateću dokumentaciju, kao i na sve odnose koji proizlaze iz Poziva, primjenjuje pozitivno zakonodavstvo što uključuje zakonske i podzakonske akte RH i EU koji su naknadno stupili na snagu, kao i sve njihove kasnije izmjene i dopune. Dužnost je Prijavitelja provjeriti primjenjivo zakonodavstvo u trenutku dostave projektnog prijedloga, jer će se na Prijavitelja primijeniti propisi koji su na snazi (važeći) u trenutku podnošenja projektnog prijedloga.
1.2. Odgovornosti za upravljanje
Upravljačko tijelo (u daljnjem tekstu: UT) za OPKK je Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije (u daljnjem tekstu: MRRFEU).
Posredničko tijelo integriranih teritorijalnih ulaganja (u daljnjem tekstu: ITU PT) za ovaj Poziv je grad središte Urbanog područja Slavonski Brod.
Posredničko tijelo razine 2 (u daljnjem tekstu: PT2) za ovaj Poziv je Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (u daljnjem tekstu: SAFU).
Sva tijela u sustavu obavljaju svoje djelatnosti i odgovorne su za procedure kako je definirano ranije navedenim zakonodavnim okvirom te odredbama ovog Poziva.
1.3. Predmet, svrha i pokazatelji Poziva
Predmet Poziva:
Ovim Pozivom na dostavu projektnih prijedloga definiraju se ciljevi, uvjeti i postupak dodjele bespovratnih sredstava namijenjenih osmišljavanju i provođenju programa edukacija za mala i srednja poduzeća (u daljnjem tekstu: MSP), s naglaskom na poduzetnike početnike iz Urbanog područja Slavonski Brod, kroz tematske seminarske cikluse.
Svrha (cilj) Poziva:
Svrha Poziva je osiguravanje učinkovite pomoći s ciljem učvršćivanja položaja MSP-ova na tržištu, kako bise smanjila asimetrija informacija među MSP-ovima, te olakšao pristup poslovnim znanjima i vještinama, partnerima i informacijama ključnim za rast i razvoj poslovanja te kako bi se unaprijedila gospodarska uspješnost i stopa preživljavanja MSP-ova.
U okviru ovog Poziva potpora će se dodijeliti projektima za pripremu i provedbu programa edukacija za MSP-ove, s naglaskom na poduzetnike početnike kroz tematske seminarske cikluse.
Projekti će se u cijelosti provoditi na teritoriju Urbanog područja Slavonski Brod.
Za uspješnu primjenu i praćenje postignuća, prijavitelj na razini projektnog prijedloga treba opisati pokazatelje neposrednih rezultata i pokazatelj neposrednih rezultata specifičan za Poziv te njihove konkretne vrijednosti navesti u Prijavnom obrascu gdje je primjenjivo te u ostaloj, za to predviđenoj dokumentaciji Poziva.
Pokazatelje je potrebno realno kvantificirati, odnosno nužno je utvrditi polazišnu i ciljnu vrijednost koja će se postići projektom. Prijavitelj u svom projektnom prijedlogu mora prikazati doprinos ostvarenju pokazatelja OPKK i to kroz doprinos sljedećim pokazateljima koje projekt treba ostvariti najkasnije do isteka razdoblja provedbe projekta.
OPKK pokazatelji neposrednih rezultata
Oznaka
Pokazatelj
Jedinica mjere
Polazišna vrijednost
Učestalost izvještavanja
Obrazloženje i dokaz postignuća
CO04
Broj poduzeća koja primaju nefinancijsku potporu
Broj
0
Po potpisivanju Ugovora i tijekom provedbe po odobrenju ZNS-ova
Pokazatelj se odnosi na broj poduzeća koja primaju potporu koja ne uključuje direktan financijski transfer (savjetovanje, poduzetnički inkubatori, itd.).
Nefinancijska potpora podrazumijeva vođenje, savjetodavne i konzultantske usluge, edukacijske usluge, usluge informiranja i slično. Potpisne liste s održanih sastanaka/događanja ili ovjerene izjave predstavnika poduzeća koja su primila savjetodavnu potporu (u slučaju savjetovanja putem elektroničke pošte/telefona), ugovori, potpisne liste, pozivi na događaje i slično.
U izračun pokazatelja ulaze poduzeća (MSP) koja su korisnici navedenih aktivnosti u trajanju ukupno najmanje 5 sati.
3a22
Podržane organizacije za poslovnu podršku
Broj
0
Po potpisivanju Ugovora i na kraju, po odobrenju Završnog ZNS-a.
Potpisani ugovor, Odobreni Završni ZNS, Izvješća o provedbi.
Pokazatelj neposrednih rezultata specifičan za Poziv (pokazatelj Poziva)
Pokazatelj
Jedinica mjere
Polazišna vrijednost
Učestalost izvještavanja
Obrazloženje i dokaz postignuća
Broj novih usluga koje će PPI pružati MSP-ovima u razdoblju trajanja provedbe projekta
Broj
0
Po potpisivanju Ugovora i na kraju, po odobrenju Završnog izvješća
Broj planiranih novih usluga koje će PPI pružati klijentima (MSP-ovima) u razdoblju provedbe projekta. “Nove usluge“ – vrsta/tip usluga koje će PPI pružati klijentima (MSP-ovima), a razlikuju se od vrste/tipa usluga koje je PPI pružao u godini prije predaje projektne prijave (2017.). Vrsta usluga je skup usluga s istim značajkama, a tip usluge je specifična skupina usluga unutar iste vrste usluga.
U slučaju da Korisnik ne ostvari planiranu razinu pokazatelja rezultata navedenih u prijavi projektnog prijedloga, nadležno tijelo ima pravo od Korisnika zatražiti izvršenje povrata dijela isplaćenih sredstava razmjerno neostvarenom udjelu pokazatelja, a sukladno točki 5. i 6. Pravila o financijskim korekcijama (Prilog 5 ovih Uputa).
1.4. Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava
Sredstva u okviru ovog Poziva dodjeljivat će se putem otvorenog postupka dodjele bespovratnih sredstava u modalitetu trajnog Poziva, odnosno do iskorištenja raspoloživih sredstava predviđenih za ovaj Poziv.
Ukupan raspoloživ iznos bespovratnih sredstava u Državnom proračunu RH osiguran iz Europskog fonda za regionalni razvoj za dodjelu u okviru ovog Poziva je 323.000,00 HRK.
Najviši mogući udio bespovratnih sredstava, odnosno intenzitet de minimis potpore je 85% od ukupnog iznosa prihvatljivih troškova Projekta.
Najniža odnosno najviša dopuštena ukupna vrijednost bespovratnih sredstava koja se može
dodijeliti pojedinom projektnom prijedlogu u sklopu ovog Poziva je kako slijedi:
najniži iznos: 100.000,00 kuna
najviši iznos: 323.000,00 kuna
UT zadržava pravo ne dodijeliti sva raspoloživa sredstva u okviru ovog Poziva.
Prijavitelj se obvezuje iz vlastitih sredstva ili vanjskim financiranjem (iz izvora koji ne predstavljaju sredstva iz bilo kojeg javnog izvora, uključujući iz Europske unije, odnosno europskih strukturnih i investicijskih fondova) osigurati:
sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih izdataka projektnog prijedloga, te iznosa bespovratnih sredstava iz Europskog fonda za regionalni razvoj dodijeljenih za financiranje prihvatljivih izdataka u sklopu ovog Poziva,
sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih troškova unutar projektnog prijedloga.
1.5. Razdoblje provedbe projekta
Razdoblje provedbe projekta započinje potpisom Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava (u daljnjem tekstu: Ugovor; Prilog 1 ovog Poziva) te istječe završetkom obavljanja predmetnih aktivnosti. Razdoblje provedbe pojedinačnih projekata unutar Poziva bit će jasno definirano u Ugovoru (Prilog 1 ovog Poziva).
Inicijalno procijenjeno trajanje provedbe projekta je 12 mjeseci od dana kada je posljednja strana potpisala Ugovor.
Projekt ne smije biti fizički niti financijski završen u trenutku podnošenja projektnog prijedloga.
Početkom obavljanja aktivnosti projekta smatra se zakonski obvezujuća obveza za naručivanje radova, dobara ili usluga ili bilo koja druga obveza koja ulaganje čini neopozivim (npr. potpis ugovora, izdavanje narudžbenice i sl.), ovisno o tome što nastupi prije.
Trošak mora nastati u razdoblju provedbe da bi bio prihvatljiv za financiranje sukladno Ugovoru.
Obračun PDV-a kod računa kod kojih postoji prijenos porezne obveze na Naručitelja za koji Korisnik nema pravo na odbitak, mogu nastati i nakon razdoblja provedbe projekta te biti plaćeni do isteka razdoblja prihvatljivosti izdataka.
1.6. Razdoblje prihvatljivosti izdataka
Razdoblje prihvatljivosti izdataka je razdoblje unutar kojeg trošak mora biti plaćen da bi bio prihvatljiv za financiranje u skladu s Ugovorom o dodjeli bespovratnih sredstava, a koje se određuje Ugovorom (Prilog 1 ovog Poziva). Razdoblje prihvatljivosti izdataka uključuje razdoblje provedbe projektate završava 30 dana nakon završetka razdoblja provedbe projekta.
Korisnik može potraživati troškove po metodi nadoknade, metodi plaćanja ili kombinacijom navedenih metoda sukladno odredbama Općih uvjeta (Prilog 2).
1.7. Razdoblje financiranja
Razdoblje financiranja je razdoblje unutar kojeg se mogu izvršavati financijske transakcije vezane uz izvršenje Ugovora. Razdoblje financiranja projekta započinje stupanjem Ugovora na snagu i traje najdulje 18 mjeseci od datuma završetka razdoblja provedbe projekta.
1.8. Obveze koje se odnose na potpore male vrijednosti (de minimis potpore)
Potpore u okviru ovog Poziva dodjeljuju se sukladno Programu dodjele potpora male vrijednosti (de minimis potpora) za omogućavanje povoljnog okruženja za razvoj poduzetništva u ITU područjima („Program potpora“), odnosno sukladno Uredbi Komisije (EU) br. 1407/2013od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (u daljnjem tekstu: Uredba 1407/2013.
Na temelju ovog Programa dodjele dodjeljivat će se de minimis potpore čiji je cilj aktivno poticanje i olakšavanje malim i srednjim poduzećima (MSP), uključujući i novoosnovana društva korištenja visokokvalitetnih profesionalnih usluga koje pružaju poduzetničko potporne institucije (PPI) u svrhu razvoja, rasta i inovacija te učvršćivanja položaja i opstanka MSP-ova na tržištu. De minimis potpore dodjeljivat će se sa svrhom pružanja koordinirane pomoći i podupiranja MSP-ova u svim stupnjevima razvoja, prema njihovim potrebama kao i radi ostvarivanja koordinirane suradnje PPI-a u tim aktivnostima da bi se smanjila asimetrija informacija među MSP-ovima, odnosno olakšao pristup znanjima i vještinama, partnerima i informacijama ključnim za rast i razvoj, a s krajnjim ciljem unapređenja gospodarske uspješnosti i povećanja postotka MSP-a koji opstaju na tržištu.
De minimis potpore sukladno ovom Pozivu dodjeljivat će se prihvatljivim prijaviteljima iz točke 2.1. ovih Uputa u obliku bespovratnih sredstava.
Na potpore u okviru ovog Poziva se ne odnosi obveza prijave Europskoj komisiji na ocjenu u smislu članka 108. stavka 3. Ugovora o funkcioniranju Europske unije (u daljnjem tekstu: UFEU). Naime, Uredbom 1407/2013 utvrđena su pravila koja se odnose na gornju granicu za deminimis potpore ispod koje se može smatrati da se ne radi o državnoj potpori iz članka 107. stavka 1. UFEU. Ta gornja granica utvrđena je člankom 3. stavkom 2. Uredbe 1407/2013, sukladno kojem ukupan iznos potpore male vrijednosti dodijeljen po pojedinom poduzetniku u razdoblju od tri fiskalne godine (tekuća i prethodne dvije) ne može premašiti 200.000,00 EUR (u kunskoj protuvrijednosti prema srednjem tečaju Hrvatske narodne banke na dan isplate). U slučaju poduzetnika koji obavljaju cestovni prijevoz tereta za najamninu ili naknadu de minimis potpora može se dodijeliti u iznosu koji ne smije premašiti 100 000 EUR u tri godine.
De minimis potpora se ne može dodijeliti za kupovinu vozila za cestovni prijevoz tereta.
Gornje granice za dodjelu de minimis potpore (članak 3. stavak 2. Uredbe 1407/2013, odnosno članak 8 Programa potpore) primjenjuju se bez obzira na oblik potpore male vrijednosti (de minimis potpore) ili na cilj koji se namjerava postići te neovisno o tome financira li se potpora koju dodjeljuje država članica u cijelosti ili djelomično iz sredstava koja su podrijetlom iz EU.
Kako bi se moglo utvrditi poštuju li se gornje granice dopuštenih de minimis potpora, potpore se izražavaju kao bespovratna novčana sredstva. Svi iznosi koji se primjenjuju bruto su iznosi, tj. iznosi prije odbitka poreza i drugih naknada. Kada se de minimis potpora dodjeljuje u obliku bespovratnih sredstava, iznos potpore jednak je bruto novčanoj protuvrijednosti potpore.
Maksimalni dozvoljeni iznos de minimis potpore primjenjuje se na „jednog poduzetnika“ kako je definiran u članku 2. stavak 2. Uredbe 1407/2013. Pojam „jedan poduzetnik“ obuhvaća sva povezana društva, odnosno sva poduzeća među kojima postoji barem jedna od sljedećih veza:
a)jedno društvo ima većinu glasačkih prava dioničara ili članova u drugom društvu;
b)jedno društvo ima pravo imenovati ili smijeniti većinu članova upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela drugog društva;
c)jedno društvo ima pravo ostvarivati vladajući utjecaj na drugo društvo prema ugovoru sklopljenom s tim poduzećem ili prema odredbi statuta ili društvenog ugovora tog poduzetnika;
d)jedno društvo koje je dioničar ili član u drugom društvu, kontrolira samo, sukladno dogovoru s drugim dioničarima ili članovima tog društva, većinu glasačkih prava dioničara ili članova tog društva.
Društva koja su u bilo kojem od odnosa navedenih u u točkama a) do d) preko jednog ili više drugih društava isto se tako smatraju jednim poduzetnikom.
Zbrajanje potpora
Potpore male vrijednosti koje se dodjeljuju u skladu s Uredbom 1407/2013 mogu se zbrajati s drugim potporama male vrijednosti, dodijeljenima u skladu s Uredbom Komisije (EU) br. 360/2012 od 25. travnja 2012. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore koje se dodjeljuju poduzetnicima koji pružaju usluge od općeg gospodarskog interesa (SL L 114, 26.4.2012., str. 8.) do gornjih granica utvrđenih u Uredbi 360/2012. Mogu se pribrajati potporama male vrijednosti dodijeljenima u skladu s drugim uredbama o potporama male vrijednosti do odgovarajuće gornje granice utvrđene člankom 3. stavkom 2. Uredbe 1407/2013.
De minimis potpore se ne mogu zbrajati s državnim potporama u vezi s istim prihvatljivim troškovima ili s državnim potporama za istu mjeru rizičnog financiranja ako bi njihov zbroj prelazio primjenjivi najviši intenzitet ili iznos potpore koji su u konkretnim okolnostima svakog pojedinog slučaja utvrđeni Uredbom Komisije (EU) br. 651/2014 оd 17. lipnja 2014. o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora (Službeni list Europske unije L 187, 26.6.2014.), te Uredbom Komisije (EU) br. 2017/1084 оd 14. lipnja 2017. o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014 u vezi s potporama za infrastrukture luka i zračnih luka, pragova za prijavu potpora za kulturu i očuvanje baštine i za potpore za sportsku i višenamjensku rekreativnu infrastrukturu te regionalnih operativnih programa potpora za najudaljenije regije i o izmjeni Uredbe (EU) br. 702/2014 u vezi s izračunavanjem prihvatljivih troškova (Službeni list Europske unije L 156/1, od 20.6.2017.). Potpore male vrijednosti koje nisu dodijeljene za određene prihvatljive troškove ili se njima ne mogu pripisati mogu se zbrajati s drugim državnim potporama dodijeljenima u skladu s Uredbom (EU) br. 651/2014, Uredbom 2017/1084 ili odlukom Komisije.
Praćenje
Davatelj potpore će o namjeri dodjele potpore male vrijednosti (de minimis potpore) iz ovog Poziva pismeno izvijestiti poduzetnika da je korisnik de minimis potpore i o predviđenom iznosu te potpore izraženom u obliku bruto novčane protuvrijednosti potpore, izričito se pozivajući na Uredbu Komisije (EU) br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore i na datum njezine objave u Službenom listu Europske unije.
Prije dodjeljivanja de minimis potpore, Davatelj potpore će od dotičnog poduzetnika zatražiti i dobiti izjavu u pisanom ili elektroničkom obliku o svim de minimis potporama na koje se primjenjuje Uredba o de minimis potporama, primljenim tijekom prethodne dvije godine i u tekućoj fiskalnoj godini. Nova de minimis potpora u skladu sa spomenutom Uredbom može se dodijeliti tek nakon što utvrdi da time neće doći do povećanja ukupnog iznosa de minimis potpora koje je određeni poduzetnik/korisnik primio do razine koja premašuje gornju granicu iz članka 3. stavka 2. Uredbe te da su ispunjeni i ostali uvjeti za dodjelu potpore male vrijednosti (de minimis potpore).
Potpora male vrijednosti (de minimis potpora) smatra se dodijeljenom u trenutku kada korisnik u skladu s odgovarajućim nacionalnim pravnim poretkom stekne zakonsko pravo na primanje potpore, neovisno o datumu isplate de minimis potpore poduzetniku. Slijedom navedenog, trenutkom dodjele de minimis potpore smatra se datum donošenja odluke odgovarajućeg nadležnog tijela davatelja potpore.
Ako se potpora u okviru ovog Poziva budu isplaćivale u budućem razdoblju, uključujući i one koje se isplaćuju u više obroka, one se moraju diskontirati na njihovu vrijednost u trenutku dodjele. Prihvatljive troškove treba diskontirati na njihovu vrijednost u trenutku dodjele. Kamatna stopa koju treba primjenjivati pri diskontiranju diskontna je kamatna stopa za Republiku Hrvatsku koja se primjenjuje u trenutku dodjele potpore.
Prihvatljive aktivnosti i troškovi u okviru ovog Poziva koji će se financirati dodjelom potpore male vrijednosti (de minimis potporom) odnose se na financiranje aktivnosti PPI-a za pružanje visokokvalitetnih usluga za MSP i jačanje njihovih kapaciteta za pružanje navedenih usluga MSP, kako je detaljno navedeno u točki 2.7. ovog Poziva.
2. PRAVILA POZIVA
2.1. Prihvatljivost prijavitelja
Prihvatljivi prijavitelji su Poduzetničke potporne institucije (PPI). Prihvatljivi PPI-evi su oni koji su upisani u Jedinstveni registar poduzetničke infrastrukture2 (u daljnjem tekstu: JRPI): http://reg.mingo.hr/pi/public/, sa sjedištem na području Republike Hrvatske.
PPI u trenutku plaćanja potpore moraju imati podružnicu na području Republike Hrvatske i obavljati djelatnost na području Urbanog područja Slavonski Brod3.
2JRPI evidentira i sistematizira PPI-eve u Republici Hrvatskoj koji su korisnici potpora, poticajnih mjera, darovnica ili povlastica, odnosno koji namjeravaju koristiti iste. JRPI je definiran Zakonom o unapređenju poduzetničke infrastrukture (Narodne novine, br. 93/13, 114/13 i 41/14) i Naputkom za izradu i korištenje JRPI (Narodne novine, broj 123/13).
3Urbano područje Slavonski Brod obuhvaća sljedeće jedinice lokalne samouprave: 1. Grad Slavonski Brod, 2. Općinu Bebrina, 3. Općinu Brodski Stupnik, 4. Općinu Bukovlje, 5. Općinu Donji Andrijevci, 6. Općinu Garčin, 7. Općinu Gornja Vrba, 8. Općinu Klakar, 9. Općinu Podcrkavlje, i 10. Općinu Sibinj, prema Odluci Gradskog Vijeća Slavonskoga Broda od 6. listopada 2015. o sastavu Urbanog područja Slavonski Brod.
Prihvatljivi prijavitelji4 po ovome Pozivu su PPI-evi u privatnom ili javnom vlasništvu, koji su sukladno definiciji iz čl. 4. Zakona o unapređenju poduzetničke infrastrukture (Narodne novine, br. 93/13, 114/13 i 41/14) definirani kao:
razvojne agencije,
poduzetnički centri,
poslovni parkovi,
poslovni inkubatori,
poduzetnički akceleratori.
Prihvatljivi PPI-evi u privatnom vlasništvu su mikro, mala ili srednja poduzeća (bez obzira na njihov pravni oblik) sukladno definiciji malih i srednjih poduzeća na način utvrđen u Prilogu I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe 651/2014. PPI-evi u javnom vlasništvu, kao i JLS/JRS, mogu biti definirani i kao veliki poduzetnici sukladno Prilogu I Uredbe 651/2014.
Prihvatljivost prijavitelja će se provjeravati sukladno relevantnim dokumentima navedenima u točki 3.1. Uputa.
2.2. Prihvatljivost partnera i formiranje partnerstva
Prijavitelj mora djelovati pojedinačno.
Partnerske organizacije i partnerstvo bilo koje vrste nisu prihvatljivi.
2.3. Kriteriji za isključenje
Kriteriji za isključenje prijavitelja
U okviru ovog Poziva, potpora senemožedodijeliti:
a)prijavitelju koji je u teškoćama kako je definirano u točki 20. Komunikacije Komisije- Smjernice o državnim potporama za sanaciju i restrukturiranje nefinancijskih poduzetnika u teškoćama5, dokazuje se uvidom u GFI-POD i DOH.
b)prijavitelju od kojeg je, kako je navedeno u članku 1., točka 4.a) Uredbe (EU) br. 651/2014, temeljem prethodne odluke Komisije kojom se potpora proglašava protuzakonitom i nespojivom s unutarnjim tržištem, zatražen povrat sredstava; dokazuje se putem Obrasca 2. Izjava prijavitelja o istinitosti podataka.
c)prijavitelju protiv kojega je podnesen prijedlog za pokretanje predstečajnog ili stečajnog postupka; pokrenut prethodni postupak radi utvrđivanja uvjeta za otvaranje stečajnog postupka; otvoren predstečajni ili stečajni postupak, ispunjeni uvjeti za pokretanje ili je pokrenut postupak likvidacije (po službenoj dužnosti ili po prijedlogu);
4 Osim istraživanja i razvoja, istraživačkih projekata kao i komercijalizacije znanstvenih rezultata, što je predmet podrške u sklopu drugih Poziva i prioritetnih osi iz OPKK te zbog razgraničenja s istima, kao i dvostrukog financiranja, kao prihvatljiv prijavitelj nisu navedeni znanstveno-tehnološki parkovi, centri kompetencije s obzirom na djelatnosti koje obavljaju u sklopu komercijalizacije znanstvenih rezultata i provedbe istraživačkih projekata kako je definirano Zakonom o unapređenju poduzetničke infrastrukture.
5 SL C 249/1, 31.7.2014.
podnesen prijedlog za otvaranje postupka izvanredne uprave; kojim upravlja osoba postavljena od strane nadležnog suda ili je pokrenut postupak nadležnog suda za postavljanje osobe koja će njime upravljati; koji je u nagodbi s vjerovnicima ili je pokrenut postupak nagodbe s vjerovnicima; koji je obustavio poslovne djelatnosti, ili koji se nalazi u postupku koji su, prema propisima države njegova sjedišta ili nastana kojima se regulira pitanje insolvencijskog prava, slični svim prethodno navedenim postupcima; dokazuje se putem Obrasca 2. Izjava prijavitelja o istinitosti podataka.
d)prijavitelju(ili osobi koja je član njegovog upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora prijavitelja i koja je državljanin Republike Hrvatske) kojem je izrečena pravomoćna osuđujuća presuda za jedno ili više sljedećih kaznenih djela:
sudjelovanje u zločinačkoj organizaciji, na temelju članka 328. (zločinačko udruženje) i članka 329. (počinjenje kaznenog djela u sastavu zločinačkog udruženja) iz Kaznenog zakona (Narodne novine, broj 125/2011, 144/2012, 56/2015, 61/2015), članka 333. (udruživanje za počinjenje kaznenih djela), iz Kaznenog zakona (Narodne novine, broj 110/97., 27/98., 50/00., 129/00., 51/01., 111/03., 190/03., 105/04., 84/05., 71/06., 110/07., 152/08., 57/11., 77/11. i 143/12);
korupciju, na temelju članka 252. (primanje mita u gospodarskom poslovanju), članka 253. (davanje mita u gospodarskom poslovanju), članka 254. (zlouporaba u postupku javne nabave), članka 291. (zlouporaba položaja i ovlasti), članka 292. (nezakonito pogodovanje), članka 293. (primanje mita), članka 294. (davanje mita), članka 295. (trgovanje utjecajem) i članka 296. (davanje mita za trgovanje utjecajem) Kaznenog zakona (Narodne novine, broj 125/2011, 144/2012, 56/2015, 61/2015) i članka 294.a (primanje mita u gospodarskom poslovanju), članka 294.b (davanje mita u gospodarskom poslovanju), članka 337. (zlouporaba položaja i ovlasti), članka 338. (zlouporaba obavljanja dužnosti državne vlasti), članka 343. (protuzakonito posredovanje), članka 347. (primanje mita) i članka 348. (davanje mita) iz Kaznenog zakona (Narodne novine, broj 110/97., 27/98., 50/00., 129/00., 51/01., 111/03., 190/03., 105/04., 84/05., 71/06., 110/07., 152/08., 57/11., 77/11. i 143/12);
prijevaru, na temelju članka 236. (prijevara), članka 247. (prijevara u gospodarskom poslovanju), članka 256. (utaja poreza ili carine) i članka 258. (subvencijska prijevara) Kaznenog zakona (Narodne novine, broj 125/2011, 144/2012, 56/2015, 61/2015) i članka 224. (prijevara), članka 293. (prijevara u gospodarskom poslovanju) i članka 286. (utaja poreza i drugih davanja) iz Kaznenog zakona (Narodne novine, broj 110/97., 27/98., 50/00., 129/00., 51/01., 111/03., 190/03., 105/04., 84/05., 71/06., 110/07., 152/08., 57/11., 77/11. i 143/12);
terorizam ili kaznena djela povezana s terorističkim aktivnostima, na temelju članka 97. (terorizam), članka 99. (javno poticanje na terorizam), članka 100. (novačenje za terorizam), članka 101. (obuka za terorizam) i članka 102. (terorističko udruženje) Kaznenog zakona (Narodne novine, broj 125/2011, 144/2012, 56/2015, 61/2015) i članka 169. (terorizam), članka 169.a (javno poticanje na terorizam) i članka 169.b (novačenje i obuka za terorizam) iz Kaznenog zakona (Narodne novine, broj 110/97., 27/98., 50/00., 129/00., 51/01., 111/03., 190/03., 105/04., 84/05., 71/06., 110/07., 152/08., 57/11., 77/11. i 143/12);
pranje novca ili financiranje terorizma, na temelju članka 98. (financiranje terorizma) i članka 265. (pranje novca) Kaznenog zakona (Narodne novine, broj 125/2011, 144/2012, 56/2015, 61/2015) i članka 279. (pranje novca) iz Kaznenog zakona (Narodne novine, broj 110/97., 27/98., 50/00., 129/00., 51/01., 111/03., 190/03., 105/04., 84/05., 71/06., 110/07., 152/08., 57/11., 77/11. i 143/12.);
dječji rad ili druge oblike trgovanja ljudima, na temelju članka 106. (trgovanje ljudima) Kaznenog zakona (Narodne novine, broj 125/2011, 144/2012, 56/2015, 61/2015) i članka 175. (trgovanje ljudima i ropstvo) iz Kaznenog zakona (Narodne novine, broj 110/97., 27/98., 50/00., 129/00., 51/01., 111/03., 190/03., 105/04., 84/05., 71/06., 110/07., 152/08., 57/11., 77/11. i 143/12). Navedeno se dokazuje putem Obrasca 2. Izjava prijaviteljao istinitosti podataka.
e)prijavitelju (koji nema poslovni nastan u Republici Hrvatskoj ili osobe koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta i koja nije državljanin Republike Hrvatske) kojem je izrečena pravomoćna sudska presuda kojom je osuđen za kaznena djela iz točke b) i/ili za odgovarajuća kaznena djela, prema nacionalnim propisima države poslovnog nastana gospodarskog subjekta ili države čiji je državljanin osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta. Navedeno se dokazuje putem Obrasca 2. Izjava prijavitelja o istinitosti podataka.
f)prijavitelju/osobi ovlaštenoj po zakonu za zastupanje koji je proglašen krivim zbog teškog profesionalnog propusta; dokazuje se putem Obrasca 2. Izjava prijavitelja o istinitosti podataka.
g)u slučaju neispunjenja obveza isplate plaća zaposlenicima, plaćanja doprinosa za financiranje obveznih osiguranja (osobito zdravstveno ili mirovinsko) ili plaćanja poreza u skladu s propisima Republike Hrvatske kao države u kojoj je osnovan prijavitelj i u kojoj će se provoditi Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava i u skladu s propisima države poslovnog nastana prijavitelja (ako oni nemaju poslovni nastan u Republici Hrvatskoj). U pogledu ove točke, smatra se prihvatljivim da prijavitelj/korisnik6 nisu udovoljili spomenutim obvezama, ako im, sukladno posebnom propisu, plaćanje tih obveza nije dopušteno ili im je odobrena odgoda plaćanja; dokazuje se Obrascem 2. Izjava prijavitelja o istinitosti podataka.
h)prijavitelju za kojeg je utvrđeno teško7 kršenje ugovora zbog neispunjavanja obveza iz Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstva koji je potpisan nakon provedbe drugog
6 Prema definiciji Korisnika iz Pravilnika o prihvatljivosti izdataka (Narodne novine, broj 143/2014) - Korisnik je svaka pravna osoba javnog ili privatnog prava, uključujući osobe privatnog prava registrirane za obavljanje gospodarske djelatnosti i subjekte malog gospodarstva kako su definirani u članku 1. Priloga Preporuci Europske komisije 2003/361/EZ, koja je izravno odgovorna za pokretanje, upravljanje, provedbu i ostvare
NACRT UPUTA ZA PRIJAVITELJE
Poziv na dostavu projektnih prijedloga
Programi edukacije za poduzetnike početnike
( referentni broj: <…> )
otvoreni postupak
u modalitetu trajnog Poziva
Sadržaj
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1. Strateški i zakonodavni okvir
1.2. Odgovornosti za upravljanje
1.3. Predmet, svrha i pokazatelji Poziva
1.4. Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava
1.5. Razdoblje provedbe projekta
1.6. Razdoblje prihvatljivosti izdataka
1.7. Razdoblje financiranja
1.8. Obveze koje se odnose na potpore male vrijednosti (de minimis potpore)
2. PRAVILA POZIVA
2.1. Prihvatljivost prijavitelja
2.2. Prihvatljivost partnera i formiranje partnerstva
2.3. Kriteriji za isključenje
2.4. Broj projektnih prijedloga i bespovratnih sredstava po prijavitelju
2.5. Zahtjevi koji se odnose na sposobnost prijavitelja, učinkovito korištenje sredstava i održivost rezultata projekta
2.6. Prihvatljivost projekta
2.7. Prihvatljive projektne aktivnosti: koja ulaganja su dozvoljena?
2.7.1. Priprema i provedba programa edukacije
2.7.2. Promidžba i vidljivost programa edukacije
2.7.3. Upravljanje projektom pripreme i provedbe programa edukacije
2.7.4. Horizontalne aktivnosti
2.8. Horizontalna načela
2.8.1. Promicanje ravnopravnosti žena i muškaraca i zabrana diskriminacije
2.8.2. Pristupačnost za osobe s invaliditetom
2.8.3. Održivi razvoj
2.9. Op ći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost izdataka za provedbu projekta
2.9.1. Prihvatljive kategorije troškova
2.9.2. Neprihvatljivi troškovi
3. KAKO SE PRIJAVITI
3.1. Izgled i sadržaj projektnog prijedloga
3.2. Rok za predaju projektnog prijedloga
3.3. Dodatne informacije uz projektni prijedlog
3.4. Raspored događanja
3.5. Objava rezultata Poziva
4. POSTUPAK DODJELE
4.1. Faze postupka dodjele bespovratnih sredstava
4.2. Odredbe vezane uz dodatna pojašnjenja tijekom postupka dodjele
4.3. Prigovori
4.4. Ugovaranje
5. ODREDBE KOJE SE ODNOSE NA PROVEDBU PROJEKTA
5.1.Nabava
5.2. Provjere upravljanja projektom
5.3. Podnošenje zahtjeva za nadoknadom sredstava
5.4. Povrat sredstava
5.5. Revizije projekta
5.6. Informiranje i vidljivost
6. OBRASCI I PRILOZI
7. POJMOVNIK
8. POPIS KRATICA
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1. OPĆE INFORMACIJE
Putem ovog Poziva na dostavu projektnih prijedloga „Programi edukacije za poduzetnike početnike“ (u daljnjem tekstu: Poziv) utvrđuju se ciljevi, uvjeti i postupci za dodjelu bespovratnih sredstava namijenjenih pripremi i provedbi projekata.
Ove Upute za prijavitelje (u daljnjem tekstu: Upute) određuju pravila o načinu podnošenja projektnih prijedloga, navode kriterije prihvatljivosti i kriterije odabira projektnih prijedloga, kriterije prihvatljivosti prijavitelja, aktivnosti i izdataka te pravila provedbe projekata kojima se dodjeljuju bespovratna sredstva u okviru ovog Poziva.
Napomena: Prije pripreme projektnog prijedloga, prijavitelji trebaju proučiti cjelokupnu dokumentaciju Poziva, te redovno pratiti ažuriranje (izmjene i/ili dopune) dokumentacije Poziva.
*Prijavitelji se posebice trebaju upoznati s uvjetima Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava (Prilog 1. Ugovor i Prilog 2. Opći uvjeti Ugovora) u kojima se razrađuju prava i obveze prijavitelja kao korisnika bespovratnih sredstava.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1.1. Strateški i zakonodavni okvir
Okvir za korištenje instrumenata kohezijske politike Europske unije (u daljnjem tekstu: EU) u Republici Hrvatskoj (u daljnjem tekstu: RH) u razdoblju 2014.-2020. definiran je Sporazumom o partnerstvu između RH i Europske komisije za korištenje strukturnih i investicijskih fondova EU-a za ulaganje rast i radna mjesta u razdoblju 2014.-2020. (u daljnjem tekstu: Sporazum o partnerstvu). Sporazum o partnerstvu opisuje način na koji će RH pristupiti ispunjavanju zajedničkih ciljeva strategije Europa 2020, kao i nacionalnih ciljeva, uz pomoć sredstava iz proračuna EU-a koja su joj dodijeljena kroz višegodišnji financijski okvir za razdoblje 2014.-2020.
Opći cilj Sporazuma o partnerstvu jest pružiti potporu u približavanju RH ostalim državama EU, odnosno regijama, ubrzavanjem gospodarskog rasta i poticanjem zapošljavanja. Sporazum o partnerstvu definira Tematski cilj „ Poboljšanje konkurentnosti malog i srednjeg poduzetništva“, kao jedan od izabranih ciljeva u koji se usmjeravaju sredstva unutar Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.“ (u daljnjem tekstu: OPKK) 1 , koji je izravno obuhvaćen provedbom ovog Poziva.
OPKK se sufinancira iz europskih strukturnih i investicijskih fondova (ESIF), a njegova strategija temelji se na koncentraciji ulaganja u devet Tematskih ciljeva zajedničkog Strateškog okvira i njihovim specifičnim prioritetima ulaganja, s daljnjim fokusom na specifične ciljeve (u daljnjem tekstu: SC), koje je potrebno ostvariti. OPKK je usmjeren ka poboljšanju konkurentnosti u RH, na nacionalnoj i na regionalnoj razini.
1 https://strukturnifondovi.hr/wp-content/uploads/2017/05/OPKK-2014.-2020.-tehničke-izmjene.pdf .
Ovaj Poziv pokrenut je u okviru Prioritetne osi (u daljnjem tekstu: PO) 3 „Poslovna konkurentnost“ , Investicijskog prioriteta 3a „Promicanje poduzetništva, posebno olakšavajući ekonomsko iskorištavanje novih ideja i poticanje stvaranja novih poduzeća, uključujući putem poslovnih inkubatora“, Specifičnog cilja 3a2 „Omogućavanje povoljnog okruženja za osnivanje i razvoj poduzeća“ OPKK-a, financiranog sredstvima ESI fondova.
ITU je mehanizam Europske unije za razdoblje 2014.-2020. godine čiji je cilj promicanje održivog urbanog razvoja, jačanje uloge gradova kao pokretača gospodarskog razvoja i suradnje između jedinica lokalne i regionalne samouprave te razvoj administrativnih kapaciteta gradova, a sastoji se od skupa aktivnosti koje se u gradovima mogu financirati iz tri različita fonda: Europskog fonda za regionalni razvoj, Kohezijskog fonda te Europskog socijalnog fonda. Ovaj Poziv je u skladu sa Strategijom razvoja Urbanog područja Slavonski Brod i dio je šire intervencije koja ima u cilju sustavni razvitak jedinica lokalne samouprave obuhvaćenih Urbanim područjem Slavonski Brod.
Poziv je na razini EU usklađen sa Strategijom Europa 2020. –„Europska strategija za pametan, održiv i uključiv rast“, Zakonom o malom gospodarstvu Europske unije. - „Small Business Act for Europe“ (2008.), Akcijskim planom za razvoj poduzetništva 2020. ‒ „Ponovno buđenje poduzetničkog duha u Europi“ te Teritorijalnom agendom EU 2020.
Na nacionalnoj razini Poziv je usklađen s Operativnim programom „Konkurentnost i kohezija“ 2014.-2020., te Strategijom razvoja poduzetništva u Republici Hrvatskoj 2013.-2020. (NN 136/2013), koja strateškim pristupom ima za cilj ojačati konkurentnost MSP-a promocijom poduzetništva i poboljšanjem poduzetničkih vještina.
Na lokalnoj razini Poziv je usklađen sa Strategijom razvoja Urbanog područja Slavonski Brod za razdoblje do 2020. godine (dalje u tekstu: SRUPSB) u sklopu kojeg se kao jedan od ciljeva Urbanog područja (dalje u tekstu: UPSB) navodi cilj 1. Polifunkcionalni gospodarski razvoj temeljen na resursnoj osnovi uz jačanje znanstveno-poslovne suradnje , prioritet 1.1 Jačanje poslovanja malih i srednjih poduzeća , mjera 1.1.1 Unaprjeđenje poduzetničke infrastrukture i usluga.
Provedba ovog Poziva utvrđena je zakonodavnim okvirom na razini RH i EU.
Zakonodavstvo Europske unije
Ugovor o Europskoj uniji i Ugovor o funkcioniranju Europske unije (pročišćene verzije, 2016/C 202/01, od 7. lipnja 2016. godine)
Uredba (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. godine o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu, Europskom poljoprivrednom fondu za ruralni razvoj i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i o utvrđivanju općih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo te o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1083/2006 (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 1303/2013)
Uredba (EU) br. 1301/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o Europskom fondu za regionalni razvoj i o posebnim odredbama o cilju „Ulaganje za rast i radna mjesta” te stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1080/2006 (Uredba o EFRR-u)
Uredba (EU, EURATOM) br. 966/2012 Europskog parlamenta i Vijeća od 25. listopada 2012. o financijskim pravilima primjenjivima na opći proračun Unije, stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EC, Euratom) br. 1605/2002 (SL L 298/1, 26.10.2012.) (Financijska uredba)
Delegirana uredba Komisije (EU) br. 480/2014 оd 3. ožujka 2014. godine o dopuni Uredbe (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća o utvrđivanju zajedničkih odredbi Europskog fonda za regionalni razvoj, Europskog socijalnog fonda, Kohezijskog fonda, Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj i Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo te o utvrđivanju općih odredbi Europskog fonda za regionalni razvoj, Europskog socijalnog fonda, Kohezijskog fonda i Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo
Uredba Komisije (EU) br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (u daljnjem tekstu: Uredba 1407/2013)
Delegirana Uredba: (EU) br . 1268/2012 od 29. listopada 2012. godine o pravilima primjene Uredbe (EU, Euratom) br. 966/2012 Europskog Parlamenta i Vijeća o financijskim pravilima primjenjivim na proračun Unije
Uredba Komisije (EU) br. 651/2014 оd 17. lipnja 2014. godine o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora (Prilog I. Uredbe) (u daljnjem tekstu: Uredba 651/2014)
Uredba Komisije (EU) 2017/1084 (u daljnjem tekstu Uredba (EU) br. 2017/1084) оd 14. lipnja 2017. o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014 u vezi s potporama za infrastrukture luka i zračnih luka, pragova za prijavu potpora za kulturu i očuvanje baštine i za potpore za sportsku i višenamjensku rekreativnu infrastrukturu te regionalnih operativnih programa potpora za najudaljenije regije i o izmjeni Uredbe (EU) br. 702/2014 u vezi s izračunavanjem prihvatljivih troškova (u daljnjem tekstu: Uredba 2017/1084)
Direktiva 2014/24/EU Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu javne nabave i stavljanja izvan snage Direktive 2004/18/EZ (Direktiva 2014/24/EU)
Smjernice za države članice o integriranom održivom urbanom razvoju (članak 7. Uredbe o EFRR-u)
Nacionalno zakonodavstvo
Ugovor o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji (NN -Međunarodni ugovori br. 2/12)
Zakon o uspostavi institucionalnog okvira za provedbu europskih strukturnih i investicijskih fondova u Republici Hrvatskoj u financijskom razdoblju 2014.-2020. (NN br. 92/14)
Uredba o tijelima u sustavima upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda, Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda, uvezi s ciljem" Ulaganje za rast i radna mjesta“ (NN br. 107/14, 23/15, 129/15, 15/17, 18/17 - ispravak)
Zakon o javnoj nabavi (NN br. 120/16)
Zakon o državnim potporama (NN br. 47/14, 69/17)
Zakon o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom (NN br. 157/13, 152/14)
Zakon o ravnopravnosti spolova (NN br. 82/08)
Zakon o suzbijanju diskriminacije (NN br. 85/08, 112/12)
Pravilnik o prihvatljivosti izdataka (NN br. 143/14)
Pravilnik o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN br. 78/13)
Zakon o poticanju razvoja malog gospodarstva (NN br. 29/02, 63/07, 53/12, 56/13, 121/16)
Zakon o unapređenju poduzetničke infrastrukture (NN br. 93/13, 114/13, 41/14)
Program dodjele potpora male vrijednosti dodjele potpora male vrijednosti ( de minimis potpora) za omogućavanje povoljnog okruženja za razvoj poduzetništva u ITU područjima (u daljnjem tekstu: Program potpora)
Strateški dokumenti
Strategija razvoja urbanog područja Slavonskog Broda do 2020.
Strategija razvoja poduzetništva u Republici Hrvatskoj 2013. – 2020. (NN 136/2013).
Napomena: Propisi navedeni u ovom Pozivu su propisi koji su na snazi (važeći) u trenutku njegove objave te se na Upute za prijavitelje i ostalu prateću dokumentaciju, kao i na sve odnose koji proizlaze iz Poziva, primjenjuje pozitivno zakonodavstvo što uključuje zakonske i podzakonske akte RH i EU koji su naknadno stupili na snagu, kao i sve njihove kasnije izmjene i dopune. Dužnost je Prijavitelja provjeriti primjenjivo zakonodavstvo u trenutku dostave projektnog prijedloga, jer će se na Prijavitelja primijeniti propisi koji su na snazi (važeći) u trenutku podnošenja projektnog prijedloga.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1.2. Odgovornosti za upravljanje
Upravljačko tijelo (u daljnjem tekstu: UT) za OPKK je Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije (u daljnjem tekstu: MRRFEU).
Posredničko tijelo integriranih teritorijalnih ulaganja (u daljnjem tekstu: ITU PT) za ovaj Poziv je grad središte Urbanog područja Slavonski Brod.
Posredničko tijelo razine 2 (u daljnjem tekstu: PT2) za ovaj Poziv je Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (u daljnjem tekstu: SAFU).
Sva tijela u sustavu obavljaju svoje djelatnosti i odgovorne su za procedure kako je definirano ranije navedenim zakonodavnim okvirom te odredbama ovog Poziva.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1.3. Predmet, svrha i pokazatelji Poziva
Predmet Poziva:
Ovim Pozivom na dostavu projektnih prijedloga definiraju se ciljevi, uvjeti i postupak dodjele bespovratnih sredstava namijenjenih osmišljavanju i provođenju programa edukacija za mala i srednja poduzeća (u daljnjem tekstu: MSP), s naglaskom na poduzetnike početnike iz Urbanog područja Slavonski Brod, kroz tematske seminarske cikluse .
Svrha (cilj) Poziva:
Svrha Poziva je osiguravanje učinkovite pomoći s ciljem učvršćivanja položaja MSP-ova na tržištu, kako bi se smanjila asimetrija informacija među MSP-ovima, te olakšao pristup poslovnim znanjima i vještinama, partnerima i informacijama ključnim za rast i razvoj poslovanja te kako bi se unaprijedila gospodarska uspješnost i stopa preživljavanja MSP-ova.
U okviru ovog Poziva potpora će se dodijeliti projektima za pripremu i provedbu programa edukacija za MSP-ove, s naglaskom na poduzetnike početnike kroz tematske seminarske cikluse .
Projekti će se u cijelosti provoditi na teritoriju Urbanog područja Slavonski Brod.
Za uspješnu primjenu i praćenje postignuća, prijavitelj na razini projektnog prijedloga treba opisati pokazatelje neposrednih rezultata i pokazatelj neposrednih rezultata specifičan za Poziv te njihove konkretne vrijednosti navesti u Prijavnom obrascu gdje je primjenjivo te u ostaloj, za to predviđenoj dokumentaciji Poziva.
Pokazatelje je potrebno realno kvantificirati, odnosno nužno je utvrditi polazišnu i ciljnu vrijednost koja će se postići projektom. Prijavitelj u svom projektnom prijedlogu mora prikazati doprinos ostvarenju pokazatelja OPKK i to kroz doprinos sljedećim pokazateljima koje projekt treba ostvariti najkasnije do isteka razdoblja provedbe projekta.
OPKK pokazatelji neposrednih rezultata
Oznaka
Pokazatelj
Jedinica mjere
Polazišna vrijednost
Učestalost izvještavanja
Obrazloženje i dokaz postignuća
CO04
Broj poduzeća koja primaju nefinancijsku potporu
Broj
0
Po potpisivanju Ugovora i tijekom provedbe po odobrenju ZNS-ova
Pokazatelj se odnosi na broj poduzeća koja primaju potporu koja ne uključuje direktan financijski transfer (savjetovanje, poduzetnički inkubatori, itd.).
Nefinancijska potpora podrazumijeva vođenje, savjetodavne i konzultantske usluge, edukacijske usluge, usluge informiranja i slično. Potpisne liste s održanih sastanaka/događanja ili ovjerene izjave predstavnika poduzeća koja su primila savjetodavnu potporu (u slučaju savjetovanja putem elektroničke pošte/telefona), ugovori, potpisne liste, pozivi na događaje i slično.
U izračun pokazatelja ulaze poduzeća (MSP) koja su korisnici navedenih aktivnosti u trajanju ukupno najmanje 5 sati.
3a22
Podržane organizacije za poslovnu podršku
Broj
0
Po potpisivanju Ugovora i na kraju, po odobrenju Završnog ZNS-a.
Potpisani ugovor, Odobreni Završni ZNS, Izvješća o provedbi.
Pokazatelj neposrednih rezultata specifičan za Poziv (pokazatelj Poziva)
Pokazatelj
Jedinica mjere
Polazišna vrijednost
Učestalost izvještavanja
Obrazloženje i dokaz postignuća
Broj novih usluga koje će PPI pružati MSP-ovima u razdoblju trajanja provedbe projekta
Broj
0
Po potpisivanju Ugovora i na kraju, po odobrenju Završnog izvješća
Broj planiranih novih usluga koje će PPI pružati klijentima (MSP-ovima) u razdoblju provedbe projekta. “Nove usluge“ – vrsta/tip usluga koje će PPI pružati klijentima (MSP-ovima), a razlikuju se od vrste/tipa usluga koje je PPI pružao u godini prije predaje projektne prijave (2017.). Vrsta usluga je skup usluga s istim značajkama, a tip usluge je specifična skupina usluga unutar iste vrste usluga.
U slučaju da Korisnik ne ostvari planiranu razinu pokazatelja rezultata navedenih u prijavi projektnog prijedloga, nadležno tijelo ima pravo od Korisnika zatražiti izvršenje povrata dijela isplaćenih sredstava razmjerno neostvarenom udjelu pokazatelja, a sukladno točki 5. i 6. Pravila o financijskim korekcijama (Prilog 5 ovih Uputa).
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1.4. Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava
Sredstva u okviru ovog Poziva dodjeljivat će se putem otvorenog postupka dodjele bespovratnih sredstava u modalitetu trajnog Poziva, odnosno do iskorištenja raspoloživih sredstava predviđenih za ovaj Poziv .
Ukupan raspoloživ iznos bespovratnih sredstava u Državnom proračunu RH osiguran iz Europskog fonda za regionalni razvoj za dodjelu u okviru ovog Poziva je 323.000,00 HRK .
Najviši mogući udio bespovratnih sredstava, odnosno intenzitet de minimis potpore je 85% od ukupnog iznosa prihvatljivih troškova Projekta.
Najniža odnosno najviša dopuštena ukupna vrijednost bespovratnih sredstava koja se može
dodijeliti pojedinom projektnom prijedlogu u sklopu ovog Poziva je kako slijedi:
UT zadržava pravo ne dodijeliti sva raspoloživa sredstva u okviru ovog Poziva.
Prijavitelj se obvezuje iz vlastitih sredstva ili vanjskim financiranjem (iz izvora koji ne predstavljaju sredstva iz bilo kojeg javnog izvora, uključujući iz Europske unije, odnosno europskih strukturnih i investicijskih fondova) osigurati:
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1.5. Razdoblje provedbe projekta
Razdoblje provedbe projekta započinje potpisom Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava (u daljnjem tekstu: Ugovor; Prilog 1 ovog Poziva) te istječe završetkom obavljanja predmetnih aktivnosti. Razdoblje provedbe pojedinačnih projekata unutar Poziva bit će jasno definirano u Ugovoru (Prilog 1 ovog Poziva).
Inicijalno procijenjeno trajanje provedbe projekta je 12 mjeseci od dana kada je posljednja strana potpisala Ugovor.
Projekt ne smije biti fizički niti financijski završen u trenutku podnošenja projektnog prijedloga.
Početkom obavljanja aktivnosti projekta smatra se zakonski obvezujuća obveza za naručivanje radova, dobara ili usluga ili bilo koja druga obveza koja ulaganje čini neopozivim (npr. potpis ugovora, izdavanje narudžbenice i sl.), ovisno o tome što nastupi prije.
Trošak mora nastati u razdoblju provedbe da bi bio prihvatljiv za financiranje sukladno Ugovoru.
Obračun PDV-a kod računa kod kojih postoji prijenos porezne obveze na Naručitelja za koji Korisnik nema pravo na odbitak, mogu nastati i nakon razdoblja provedbe projekta te biti plaćeni do isteka razdoblja prihvatljivosti izdataka.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1.6. Razdoblje prihvatljivosti izdataka
Razdoblje prihvatljivosti izdataka je razdoblje unutar kojeg trošak mora biti plaćen da bi bio prihvatljiv za financiranje u skladu s Ugovorom o dodjeli bespovratnih sredstava, a koje se određuje Ugovorom (Prilog 1 ovog Poziva). Razdoblje prihvatljivosti izdataka uključuje razdoblje provedbe projekta te završava 30 dana nakon završetka razdoblja provedbe projekta.
Korisnik može potraživati troškove po metodi nadoknade, metodi plaćanja ili kombinacijom navedenih metoda sukladno odredbama Općih uvjeta (Prilog 2).
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1.7. Razdoblje financiranja
Razdoblje financiranja je razdoblje unutar kojeg se mogu izvršavati financijske transakcije vezane uz izvršenje Ugovora. Razdoblje financiranja projekta započinje stupanjem Ugovora na snagu i traje najdulje 18 mjeseci od datuma završetka razdoblja provedbe projekta.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1.8. Obveze koje se odnose na potpore male vrijednosti (de minimis potpore)
Potpore u okviru ovog Poziva dodjeljuju se sukladno Programu dodjele potpora male vrijednosti ( de minimis potpora) za omogućavanje povoljnog okruženja za razvoj poduzetništva u ITU područjima („Program potpora“), odnosno sukladno Uredbi Komisije (EU) br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (u daljnjem tekstu: Uredba 1407/2013.
Na temelju ovog Programa dodjele dodjeljivat će se de minimis potpore čiji je cilj aktivno poticanje i olakšavanje malim i srednjim poduzećima (MSP), uključujući i novoosnovana društva korištenja visokokvalitetnih profesionalnih usluga koje pružaju poduzetničko potporne institucije (PPI) u svrhu razvoja, rasta i inovacija te učvršćivanja položaja i opstanka MSP-ova na tržištu. De minimis potpore dodjeljivat će se sa svrhom pružanja koordinirane pomoći i podupiranja MSP-ova u svim stupnjevima razvoja, prema njihovim potrebama kao i radi ostvarivanja koordinirane suradnje PPI-a u tim aktivnostima da bi se smanjila asimetrija informacija među MSP-ovima, odnosno olakšao pristup znanjima i vještinama, partnerima i informacijama ključnim za rast i razvoj, a s krajnjim ciljem unapređenja gospodarske uspješnosti i povećanja postotka MSP-a koji opstaju na tržištu.
De minimis potpore sukladno ovom Pozivu dodjeljivat će se prihvatljivim prijaviteljima iz točke 2.1. ovih Uputa u obliku bespovratnih sredstava.
Na potpore u okviru ovog Poziva se ne odnosi obveza prijave Europskoj komisiji na ocjenu u smislu članka 108. stavka 3. Ugovora o funkcioniranju Europske unije (u daljnjem tekstu: UFEU). Naime, Uredbom 1407/2013 utvrđena su pravila koja se odnose na gornju granicu za de minimis potpore ispod koje se može smatrati da se ne radi o državnoj potpori iz članka 107. stavka 1. UFEU. Ta gornja granica utvrđena je člankom 3. stavkom 2. Uredbe 1407/2013, sukladno kojem ukupan iznos potpore male vrijednosti dodijeljen po pojedinom poduzetniku u razdoblju od tri fiskalne godine (tekuća i prethodne dvije) ne može premašiti 200.000,00 EUR (u kunskoj protuvrijednosti prema srednjem tečaju Hrvatske narodne banke na dan isplate). U slučaju poduzetnika koji obavljaju cestovni prijevoz tereta za najamninu ili naknadu de minimis potpora može se dodijeliti u iznosu koji ne smije premašiti 100 000 EUR u tri godine.
De minimis potpora se ne može dodijeliti za kupovinu vozila za cestovni prijevoz tereta.
Gornje granice za dodjelu de minimis potpore (članak 3. stavak 2. Uredbe 1407/2013, odnosno članak 8 Programa potpore) primjenjuju se bez obzira na oblik potpore male vrijednosti (de minimis potpore) ili na cilj koji se namjerava postići te neovisno o tome financira li se potpora koju dodjeljuje država članica u cijelosti ili djelomično iz sredstava koja su podrijetlom iz EU.
Kako bi se moglo utvrditi poštuju li se gornje granice dopuštenih de minimis potpora, potpore se izražavaju kao bespovratna novčana sredstva. Svi iznosi koji se primjenjuju bruto su iznosi, tj. iznosi prije odbitka poreza i drugih naknada. Kada se de minimis potpora dodjeljuje u obliku bespovratnih sredstava, iznos potpore jednak je bruto novčanoj protuvrijednosti potpore.
Maksimalni dozvoljeni iznos de minimis potpore primjenjuje se na „jednog poduzetnika“ kako je definiran u članku 2. stavak 2. Uredbe 1407/2013. Pojam „jedan poduzetnik“ obuhvaća sva povezana društva, odnosno sva poduzeća među kojima postoji barem jedna od sljedećih veza:
a) jedno društvo ima većinu glasačkih prava dioničara ili članova u drugom društvu;
b) jedno društvo ima pravo imenovati ili smijeniti većinu članova upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela drugog društva;
c) jedno društvo ima pravo ostvarivati vladajući utjecaj na drugo društvo prema ugovoru sklopljenom s tim poduzećem ili prema odredbi statuta ili društvenog ugovora tog poduzetnika;
d) jedno društvo koje je dioničar ili član u drugom društvu, kontrolira samo, sukladno dogovoru s drugim dioničarima ili članovima tog društva, većinu glasačkih prava dioničara ili članova tog društva.
Društva koja su u bilo kojem od odnosa navedenih u u točkama a) do d) preko jednog ili više drugih društava isto se tako smatraju jednim poduzetnikom.
Zbrajanje potpora
Potpore male vrijednosti koje se dodjeljuju u skladu s Uredbom 1407/2013 mogu se zbrajati s drugim potporama male vrijednosti, dodijeljenima u skladu s Uredbom Komisije (EU) br. 360/2012 od 25. travnja 2012. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore koje se dodjeljuju poduzetnicima koji pružaju usluge od općeg gospodarskog interesa (SL L 114, 26.4.2012., str. 8.) do gornjih granica utvrđenih u Uredbi 360/2012. Mogu se pribrajati potporama male vrijednosti dodijeljenima u skladu s drugim uredbama o potporama male vrijednosti do odgovarajuće gornje granice utvrđene člankom 3. stavkom 2. Uredbe 1407/2013.
De minimis potpore se ne mogu zbrajati s državnim potporama u vezi s istim prihvatljivim troškovima ili s državnim potporama za istu mjeru rizičnog financiranja ako bi njihov zbroj prelazio primjenjivi najviši intenzitet ili iznos potpore koji su u konkretnim okolnostima svakog pojedinog slučaja utvrđeni Uredbom Komisije (EU) br. 651/2014 оd 17. lipnja 2014. o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora (Službeni list Europske unije L 187, 26.6.2014.), te Uredbom Komisije (EU) br. 2017/1084 оd 14. lipnja 2017. o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014 u vezi s potporama za infrastrukture luka i zračnih luka, pragova za prijavu potpora za kulturu i očuvanje baštine i za potpore za sportsku i višenamjensku rekreativnu infrastrukturu te regionalnih operativnih programa potpora za najudaljenije regije i o izmjeni Uredbe (EU) br. 702/2014 u vezi s izračunavanjem prihvatljivih troškova (Službeni list Europske unije L 156/1, od 20.6.2017.). Potpore male vrijednosti koje nisu dodijeljene za određene prihvatljive troškove ili se njima ne mogu pripisati mogu se zbrajati s drugim državnim potporama dodijeljenima u skladu s Uredbom (EU) br. 651/2014, Uredbom 2017/1084 ili odlukom Komisije.
Praćenje
Davatelj potpore će o namjeri dodjele potpore male vrijednosti ( de minimis potpore) iz ovog Poziva pismeno izvijestiti poduzetnika da je korisnik de minimis potpore i o predviđenom iznosu te potpore izraženom u obliku bruto novčane protuvrijednosti potpore, izričito se pozivajući na Uredbu Komisije (EU) br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore i na datum njezine objave u Službenom listu Europske unije.
Prije dodjeljivanja de minimis potpore, Davatelj potpore će od dotičnog poduzetnika zatražiti i dobiti izjavu u pisanom ili elektroničkom obliku o svim de minimis potporama na koje se primjenjuje Uredba o de minimis potporama, primljenim tijekom prethodne dvije godine i u tekućoj fiskalnoj godini. Nova de minimis potpora u skladu sa spomenutom Uredbom može se dodijeliti tek nakon što utvrdi da time neće doći do povećanja ukupnog iznosa de minimis potpora koje je određeni poduzetnik/korisnik primio do razine koja premašuje gornju granicu iz članka 3. stavka 2. Uredbe te da su ispunjeni i ostali uvjeti za dodjelu potpore male vrijednosti ( de minimis potpore).
Potpora male vrijednosti ( de minimis potpora) smatra se dodijeljenom u trenutku kada korisnik u skladu s odgovarajućim nacionalnim pravnim poretkom stekne zakonsko pravo na primanje potpore, neovisno o datumu isplate de minimis potpore poduzetniku. Slijedom navedenog, trenutkom dodjele de minimis potpore smatra se datum donošenja odluke odgovarajućeg nadležnog tijela davatelja potpore.
Ako se potpora u okviru ovog Poziva budu isplaćivale u budućem razdoblju, uključujući i one koje se isplaćuju u više obroka, one se moraju diskontirati na njihovu vrijednost u trenutku dodjele. Prihvatljive troškove treba diskontirati na njihovu vrijednost u trenutku dodjele. Kamatna stopa koju treba primjenjivati pri diskontiranju diskontna je kamatna stopa za Republiku Hrvatsku koja se primjenjuje u trenutku dodjele potpore.
Prihvatljive aktivnosti i troškovi u okviru ovog Poziva koji će se financirati dodjelom potpore male vrijednosti ( de minimis potporom) odnose se na financiranje aktivnosti PPI-a za pružanje visokokvalitetnih usluga za MSP i jačanje njihovih kapaciteta za pružanje navedenih usluga MSP, kako je detaljno navedeno u točki 2.7. ovog Poziva .
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
2. PRAVILA POZIVA
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
2.1. Prihvatljivost prijavitelja
Prihvatljivi prijavitelji su Poduzetničke potporne institucije (PPI). Prihvatljivi PPI-evi su oni koji su upisani u Jedinstveni registar poduzetničke infrastrukture 2 (u daljnjem tekstu: JRPI): http://reg.mingo.hr/pi/public/ , sa sjedištem na području Republike Hrvatske.
PPI u trenutku plaćanja potpore moraju imati podružnicu na području Republike Hrvatske i obavljati djelatnost na području Urbanog područja Slavonski Brod 3 .
2 JRPI evidentira i sistematizira PPI-eve u Republici Hrvatskoj koji su korisnici potpora, poticajnih mjera, darovnica ili povlastica, odnosno koji namjeravaju koristiti iste. JRPI je definiran Zakonom o unapređenju poduzetničke infrastrukture (Narodne novine, br. 93/13, 114/13 i 41/14) i Naputkom za izradu i korištenje JRPI (Narodne novine, broj 123/13).
3Urbano područje Slavonski Brod obuhvaća sljedeće jedinice lokalne samouprave: 1. Grad Slavonski Brod, 2. Općinu Bebrina, 3. Općinu Brodski Stupnik, 4. Općinu Bukovlje, 5. Općinu Donji Andrijevci, 6. Općinu Garčin, 7. Općinu Gornja Vrba, 8. Općinu Klakar, 9. Općinu Podcrkavlje, i 10. Općinu Sibinj, prema Odluci Gradskog Vijeća Slavonskoga Broda od 6. listopada 2015. o sastavu Urbanog područja Slavonski Brod.
Prihvatljivi prijavitelji 4 po ovome Pozivu su PPI-evi u privatnom ili javnom vlasništvu, koji su sukladno definiciji iz čl. 4. Zakona o unapređenju poduzetničke infrastrukture (Narodne novine, br. 93/13, 114/13 i 41/14) definirani kao:
Prihvatljivi PPI-evi u privatnom vlasništvu su mikro, mala ili srednja poduzeća (bez obzira na njihov pravni oblik) sukladno definiciji malih i srednjih poduzeća na način utvrđen u Prilogu I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe 651/2014. PPI-evi u javnom vlasništvu, kao i JLS/JRS, mogu biti definirani i kao veliki poduzetnici sukladno Prilogu I Uredbe 651/2014.
Prihvatljivost prijavitelja će se provjeravati sukladno relevantnim dokumentima navedenima u točki 3.1. Uputa.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
2.2. Prihvatljivost partnera i formiranje partnerstva
Prijavitelj mora djelovati pojedinačno.
Partnerske organizacije i partnerstvo bilo koje vrste nisu prihvatljivi.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
2.3. Kriteriji za isključenje
Kriteriji za isključenje prijavitelja
U okviru ovog Poziva, potpora se ne može dodijeliti:
a) prijavitelju koji je u teškoćama kako je definirano u točki 20. Komunikacije Komisije- Smjernice o državnim potporama za sanaciju i restrukturiranje nefinancijskih poduzetnika u teškoćama 5 , dokazuje se uvidom u GFI-POD i DOH.
b) prijavitelju od kojeg je, kako je navedeno u članku 1., točka 4.a) Uredbe (EU) br. 651/2014, temeljem prethodne odluke Komisije kojom se potpora proglašava protuzakonitom i nespojivom s unutarnjim tržištem, zatražen povrat sredstava; dokazuje se putem Obrasca 2. Izjava prijavitelja o istinitosti podataka.
c) prijavitelju protiv kojega je podnesen prijedlog za pokretanje predstečajnog ili stečajnog postupka ; pokrenut prethodni postupak radi utvrđivanja uvjeta za otvaranje stečajnog postupka; otvoren predstečajni ili stečajni postupak , ispunjeni uvjeti za pokretanje ili je pokrenut postupak likvidacije (po službenoj dužnosti ili po prijedlogu);
4 Osim istraživanja i razvoja, istraživačkih projekata kao i komercijalizacije znanstvenih rezultata, što je predmet podrške u sklopu drugih Poziva i prioritetnih osi iz OPKK te zbog razgraničenja s istima, kao i dvostrukog financiranja, kao prihvatljiv prijavitelj nisu navedeni znanstveno-tehnološki parkovi, centri kompetencije s obzirom na djelatnosti koje obavljaju u sklopu komercijalizacije znanstvenih rezultata i provedbe istraživačkih projekata kako je definirano Zakonom o unapređenju poduzetničke infrastrukture.
5 SL C 249/1, 31.7.2014.
podnesen prijedlog za otvaranje postupka izvanredne uprave ; kojim upravlja osoba postavljena od strane nadležnog suda ili je pokrenut postupak nadležnog suda za postavljanje osobe koja će njime upravljati; koji je u nagodbi s vjerovnicima ili je pokrenut postupak nagodbe s vjerovnicima; koji je obustavio poslovne djelatnosti , ili koji se nalazi u postupku koji su, prema propisima države njegova sjedišta ili nastana kojima se regulira pitanje insolvencijskog prava, slični svim prethodno navedenim postupcima ; dokazuje se putem Obrasca 2. Izjava prijavitelja o istinitosti podataka.
d) prijavitelju (ili osobi koja je član njegovog upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora prijavitelja i koja je državljanin Republike Hrvatske) kojem je izrečena pravomoćna osuđujuća presuda za jedno ili više sljedećih kaznenih djela:
sudjelovanje u zločinačkoj organizaciji, na temelju članka 328. (zločinačko udruženje) i članka 329. (počinjenje kaznenog djela u sastavu zločinačkog udruženja) iz Kaznenog zakona (Narodne novine, broj 125/2011, 144/2012, 56/2015, 61/2015), članka 333. (udruživanje za počinjenje kaznenih djela), iz Kaznenog zakona (Narodne novine, broj 110/97., 27/98., 50/00., 129/00., 51/01., 111/03., 190/03., 105/04., 84/05., 71/06., 110/07., 152/08., 57/11., 77/11. i 143/12);
korupciju, na temelju članka 252. (primanje mita u gospodarskom poslovanju), članka 253. (davanje mita u gospodarskom poslovanju), članka 254. (zlouporaba u postupku javne nabave), članka 291. (zlouporaba položaja i ovlasti), članka 292. (nezakonito pogodovanje), članka 293. (primanje mita), članka 294. (davanje mita), članka 295. (trgovanje utjecajem) i članka 296. (davanje mita za trgovanje utjecajem) Kaznenog zakona (Narodne novine, broj 125/2011, 144/2012 , 56/2015, 61/2015) i članka 294.a (primanje mita u gospodarskom poslovanju), članka 294.b (davanje mita u gospodarskom poslovanju), članka 337. (zlouporaba položaja i ovlasti), članka 338. (zlouporaba obavljanja dužnosti državne vlasti), članka 343. (protuzakonito posredovanje), članka 347. (primanje mita) i članka 348. (davanje mita) iz Kaznenog zakona (Narodne novine, broj 110/97., 27/98., 50/00., 129/00., 51/01., 111/03., 190/03., 105/04., 84/05., 71/06., 110/07., 152/08., 57/11., 77/11. i 143/12);
prijevaru, na temelju članka 236. (prijevara), članka 247. (prijevara u gospodarskom poslovanju), članka 256. (utaja poreza ili carine) i članka 258. (subvencijska prijevara) Kaznenog zakona (Narodne novine, broj 125/2011, 144/2012, 56/2015, 61/2015) i članka 224. (prijevara), članka 293. (prijevara u gospodarskom poslovanju) i članka 286. (utaja poreza i drugih davanja) iz Kaznenog zakona (Narodne novine, broj 110/97., 27/98., 50/00., 129/00., 51/01., 111/03., 190/03., 105/04., 84/05., 71/06., 110/07., 152/08., 57/11., 77/11. i 143/12);
terorizam ili kaznena djela povezana s terorističkim aktivnostima, na temelju članka 97. (terorizam), članka 99. (javno poticanje na terorizam), članka 100. (novačenje za terorizam), članka 101. (obuka za terorizam) i članka 102. (terorističko udruženje) Kaznenog zakona (Narodne novine, broj 125/2011, 144/2012, 56/2015, 61/2015) i članka 169. (terorizam), članka 169.a (javno poticanje na terorizam) i članka 169.b (novačenje i obuka za terorizam) iz Kaznenog zakona (Narodne novine, broj 110/97., 27/98., 50/00., 129/00., 51/01., 111/03., 190/03., 105/04., 84/05., 71/06., 110/07., 152/08., 57/11., 77/11. i 143/12);
pranje novca ili financiranje terorizma, na temelju članka 98. (financiranje terorizma) i članka 265. (pranje novca) Kaznenog zakona (Narodne novine, broj 125/2011, 144/2012, 56/2015, 61/2015) i članka 279. (pranje novca) iz Kaznenog zakona (Narodne novine, broj 110/97., 27/98., 50/00., 129/00., 51/01., 111/03., 190/03., 105/04., 84/05., 71/06., 110/07., 152/08., 57/11., 77/11. i 143/12.);
dječji rad ili druge oblike trgovanja ljudima, na temelju članka 106. (trgovanje ljudima) Kaznenog zakona (Narodne novine, broj 125/2011, 144/2012, 56/2015, 61/2015) i članka 175. (trgovanje ljudima i ropstvo) iz Kaznenog zakona (Narodne novine, broj 110/97., 27/98., 50/00., 129/00., 51/01., 111/03., 190/03., 105/04., 84/05., 71/06., 110/07., 152/08., 57/11., 77/11. i 143/12). Navedeno se dokazuje putem Obrasca 2. Izjava prijavitelja o istinitosti podataka.
e) prijavitelju (koji nema poslovni nastan u Republici Hrvatskoj ili osobe koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta i koja nije državljanin Republike Hrvatske) kojem je izrečena pravomoćna sudska presuda kojom je osuđen za kaznena djela iz točke b) i/ili za odgovarajuća kaznena djela, prema nacionalnim propisima države poslovnog nastana gospodarskog subjekta ili države čiji je državljanin osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta. Navedeno se dokazuje putem Obrasca 2. Izjava prijavitelja o istinitosti podataka.
f) prijavitelju/osobi ovlaštenoj po zakonu za zastupanje koji je proglašen krivim zbog teškog profesionalnog propusta ; dokazuje se putem Obrasca 2. Izjava prijavitelja o istinitosti podataka.
g) u slučaju neispunjenja obveza isplate plaća zaposlenicima, plaćanja doprinosa za financiranje obveznih osiguranja (osobito zdravstveno ili mirovinsko) ili plaćanja poreza u skladu s propisima Republike Hrvatske kao države u kojoj je osnovan prijavitelj i u kojoj će se provoditi Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava i u skladu s propisima države poslovnog nastana prijavitelja (ako oni nemaju poslovni nastan u Republici Hrvatskoj). U pogledu ove točke, smatra se prihvatljivim da prijavitelj/korisnik 6 nisu udovoljili spomenutim obvezama, ako im, sukladno posebnom propisu, plaćanje tih obveza nije dopušteno ili im je odobrena odgoda plaćanja ; dokazuje se Obrascem 2. Izjava prijavitelja o istinitosti podataka.
h) prijavitelju za kojeg je utvrđeno teško 7 kršenje ugovora zbog neispunjavanja obveza iz Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstva koji je potpisan nakon provedbe drugog
6 Prema definiciji Korisnika iz Pravilnika o prihvatljivosti izdataka (Narodne novine, broj 143/2014) - Korisnik je svaka pravna osoba javnog ili privatnog prava , uključujući osobe privatnog prava registrirane za obavljanje gospodarske djelatnosti i subjekte malog gospodarstva kako su definirani u članku 1. Priloga Preporuci Europske komisije 2003/361/EZ, koja je izravno odgovorna za pokretanje, upravljanje, provedbu i ostvare