PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O PRIJEVOZU U LINIJSKOM I POVREMENOM OBALNOM POMORSKOM PROMETU, S NACRTOM KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga zakona sadržana je u članku 2. stavku 4. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, br. 85/10 - pročišćeni tekst i 5/14 Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
II. OCJENA STANJA, OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
1. Ocjena stanja
Zakon o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu (Narodne novine, br. 33/06, 38/09, 87/09, 18/11, 80/13 i 56/16) donesen je 2006. godine te je izmijenjen i dopunjen 2009., 2011., 2013. i 2016. godine.
Navedenim su zakonom uređeni uvjeti i način obavljanja usluga javnog prijevoza od općeg gospodarskog interesa s obvezom javne usluge, obavljanje javnog linijskog prijevoza bez obveze javne usluge, uspostava informatičkog sustava javnog prijevoza, povlašteni prijevoz putnika i vozila otočana, razvrstavanje linija javnog prijevoza, utvrđivanje, usklađivanje i objava redova plovidbe te osiguranje sredstava za kontinuirano, redovito i neometano obavljanje javnog prijevoza.
Nadalje, ovim je zakonom uređen i međunarodni linijski pomorski promet, uvjeti koje mora ispunjavati brod i brodar te usklađivanje redova plovidbe u međunarodnom linijskom pomorskom prometu.
Također, ovim je zakonom osnovana Agencija za obalni linijski pomorski promet, utvrđen njen status, opseg djelatnosti i sredstva za obavljanje te djelatnosti.
2. Osnovna pitanja koja se trebaju urediti Zakonom
U skladu sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske, donesenim na 110. sjednici održanoj 2. kolovoza 2018. godine, o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima (u daljnjem tekstu: Zaključak Vlade RH) s radom prestaje Agencija za obalni linijski pomorski promet (u daljnjem tekstu: Agencija).
Odredbama ovoga zakona uskladit će se postojeći zakonodavni okvir sa Zaključkom Vlade RH. Obzirom da poslove Agencije preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u odredbama Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu riječ Agencija zamjenjuje se riječju Ministarstvo.
3. Posljedice koje će donošenjem Zakona proisteći
Donošenjem ovoga zakona, a u skladu sa Zaključkom Vlade RH, prestaje s radom Agencija. Njene poslove preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
III. OCJENA SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provedbu ovoga zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
IV. PRIJEDLOG ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Osnova za donošenje ovoga zakona po hitnom postupku sadržana je u članku 204. stavku 1. Poslovnika Hrvatskog sabora (Narodne novine, br. 81/13, 113/16, 69/17 i 29/18) i to u osobito opravdanim razlozima.
Zakon o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu potrebno je u hitnom postupku uskladiti sa Zaključkom Vlade RH kako bi se osigurao prestanak rada Agencije i nastavak neometanog obavljanja djelatnosti pomorskog prometa te otklonila mogućnost nastanka pravne nesigurnosti na tržištu.
V. TEKST KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA, S OBRAZLOŽENJEM
Uz prijedlog za donošenje ovoga zakona dostavlja se Konačni prijedlog zakona o izmjenama Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu, s obrazloženjem.
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O PRIJEVOZU U LINIJSKOM I POVREMENOM OBALNOM POMORSKOM PROMETU
Članak 1.
U Zakonu o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu (Narodne novine, br. 33/06, 38/09, 87/09, 18/11, 80/13 i 56/16) u članku 4. točka 6. mijenja se i glasi:
“6. Ministarstvo je ministarstvo nadležno za pomorstvo,”
U točki 15. riječi: “Agencija za obalni linijski pomorski promet” zamjenjuju se riječju: “Ministarstvo”.
Članak 2.
U članku 7. stavku 1. riječi: “ministarstva nadležnog za poslove pomorstva (u daljnjem tekstu: Ministarstvo)” zamjenjuju se riječju: “Ministarstva”.
Članak 3.
U članku 8. stavku 2. riječi: “Agencije za obalni linijski pomorski promet” zamjenjuju se riječju: “Ministarstva”.
Članak 4.
U članku 9. stavku 2. riječi: “Agencije za obalni linijski pomorski promet” zamjenjuju se riječju: “Ministarstva”.
Članak 5.
U članku 10. stavku 3. riječ: “Agencije” zamjenjuje se riječju: “Ministarstva”.
Članak 6.
Iza članka 14. naslov i članci 15. do 23. brišu se.
Članak 7.
Članak 24. mijenja se i glasi:
“Sredstva za davanje potpora brodarima, sukladno odredbama ovoga Zakona, osiguravaju se u državnom proračunu, kao sredstva u okviru razdjela Ministarstva.”
Članak 8.
Članak 25. briše se.
Članak 9.
U članku 27. stavku 1. riječ: “Agencija” zamjenjuje se riječju: “Ministarstvo”.
Članak 10.
U članku 30. stavku 4. riječi: “Upravno vijeće Agencije na prijedlog ravnatelja” zamjenjuju se riječju: “ministar”.
Članak 11.
U članku 38. stavku 3. točki 1. riječi: “odnosno Agencije sukladno članku 23. ovoga Zakona,” brišu se.
Članak 12.
U članku 42. stavku 1. riječ: “Agencija” zamjenjuje se riječju: “Ministarstvo”.
U stavku 2. riječ: “Agencija” zamjenjuje se riječju: “Ministarstvo”.
Članak 13.
U članku 47. stavku 3. točki 8. riječ: “Agencije” zamjenjuje se riječju: “Ministarstva”.
Članak 14.
U članku 47.a stavku 3. riječ: “Agencija” zamjenjuje se riječju: “Ministarstvo”.
U stavku 4. riječ: “Agencija” zamjenjuje se riječju: “Ministarstvo”.
Članak 15.
U članku 52. stavku 2. riječ: “Agencija” zamjenjuje se riječju: “Ministarstvo”.
U stavku 3. riječi: “Agencija je dužna” zamjenjuju se riječima: “Ministarstvo je dužno”.
Članak 16.
U članku 55. stavku 2. riječ: “Agencije” zamjenjuje se riječju: “Ministarstva”.
Članak 17.
U članku 55.b stavku 1. riječ: “Agencija” zamjenjuje se riječju: “Ministarstvo”.
U stavku 2. riječ: “Agencija” zamjenjuje se riječju: “Ministarstvo”.
U stavku 3. riječi: “Upravno vijeće Agencije” zamjenjuju se riječju: “Ministarstvo”.
Članak 18.
U članku 59. stavku 1. riječi: “radom Agencije” zamjenjuju se riječima: “provedbom ovoga Zakona i propisa donesenih na temelju njega”.
Članak 19.
U članku 61. stavku 1. točki 5. riječ: “Agencije” zamjenjuje se riječju: “Ministarstva”.
U točki 6. riječ: “Agencije” zamjenjuje se riječju: “Ministarstva”.
Članak 20.
Vlada Republike Hrvatske će u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Zakona uskladiti odredbe Uredbe o uvjetima i vrednovanju kriterija za davanje koncesije i sklapanje ugovora o javnoj usluzi za obavljanje javnog prijevoza u linijskom obalnom pomorskom prometu (Narodne novine, br. 31/14) s odredbama ovoga Zakona.
Vlada Republike Hrvatske će u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona uskladiti odredbe Uredbe o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture (Narodne novine, br. 76/17 i 116/17) s odredbama ovoga Zakona.
Članak 21.
Ministar će u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Zakona uskladiti odredbe Pravilnika o uvjetima koje mora ispunjavati brod i brodar za obavljanje međunarodnog linijskog pomorskog prometa (Narodne novine, br. 130/06 i 83/13), Pravilnika o uvjetima i načinu ostvarivanja prava na povlašteni prijevoz na linijama u javnom pomorskom prijevozu (Narodne novine, br. 41/17) i Pravilnika o načinu evidentiranja izdanih i iskorištenih putnih karata u javnom pomorskom prometu (Narodne novine, br. 100/17) s odredbama ovoga Zakona.
Ministar će u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Uredbe iz članka 20. stavka 2. ovoga Zakona uskladiti odredbe Pravilnika o unutarnjem redu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Članak 22.
U roku od tri dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona ravnatelj Agencije dužan je podnijeti zahtjev za brisanje Agencije iz sudskog registra.
Danom brisanja iz sudskog registra Agencija prestaje s radom, a njezine poslove, radnike, opremu, pismohranu i drugu dokumentaciju, sredstva za rad, financijska sredstva, te prava i obveze koji se odnose na poslove uređene ovim Zakonom preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Danom brisanja Agencije iz sudskog registra prestaje mandat ravnatelja i članova Upravnog vijeća Agencije.
Članak 23.
Preuzeti radnici iz članka 22. stavka 2. ovoga Zakona danom preuzimanja postaju državni službenici, odnosno namještenici, te će se nakon donošenja Pravilnika iz članka 25. stavka 2. ovoga Zakona rasporediti sukladno propisima o državnim službenicima i namještenicima
Do donošenja Pravilnika iz članka 21. stavka 2. ovoga Zakona, preuzeti radnici iz članka 22. stavka 2. ovoga Zakona zadržavaju sva prava iz radnog odnosa koja su stekli do dana preuzimanja.
Preuzeti radnici iz članka 22. stavka 2. ovoga Zakona koji se neće moći rasporediti, svoja prava će ostvariti u skladu s važećim propisima kojima se uređuju prava državnih službenika i namještenika, odnosno u skladu s posebnim zakonom i odgovarajućim kolektivnim ugovorima.
Članak 24.
Ovaj Zakon objavljuje se u “Narodnim novinama”, a stupa na snagu 1. siječnja 2019. godine.
OBRAZLOŽENJE ČLANAKA KOJI SE MIJENJAJU
Uz članak 1.
Članak 4. Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu usklađuje se sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima temeljem kojeg s radom prestaje Agencija za obalni linijski pomorski promet. Poslove Agencije preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Uz članak 2.
Ovom se odredbom članak 7. nomotehnički uređuje.
Uz članak 3.
Članak 8. Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu usklađuje se sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima temeljem kojeg s radom prestaje Agencija za obalni linijski pomorski promet. Poslove Agencije preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Uz članak 4.
Članak 9. Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu usklađuje se sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima temeljem kojeg s radom prestaje Agencija za obalni linijski pomorski promet. Poslove Agencije preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Uz članak 5.
Članak 10. Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu usklađuje se sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima temeljem kojeg s radom prestaje Agencija za obalni linijski pomorski promet. Poslove Agencije preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Uz članak 6.
Odredbe o brisanju članaka kojima je bilo uređeno osnivanje, status, djelatnost i sredstva za obavljanje te djelatnosti Agencije za obalni linijski pomorski promet koja prestaje s radom.
Uz članak 7.
Članak 24. Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu usklađuje se sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima temeljem kojeg s radom prestaje Agencija za obalni linijski pomorski promet. Poslove Agencije preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Uz članak 8.
Odredbe o brisanju članka kojim je bilo uređeno postupanje u slučaju kada Agencija za obalni linijski pomorski promet ostvari dobit prilikom obavljanja svoje djelatnosti te da Republika Hrvatska solidarno i neograničeno odgovara za njene obveze.
Uz članak 9.
Članak 27. Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu usklađuje se sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima temeljem kojeg s radom prestaje Agencija za obalni linijski pomorski promet. Poslove Agencije preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Uz članak 10.
Članak 30. Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu usklađuje se sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima temeljem kojeg s radom prestaje Agencija za obalni linijski pomorski promet. Poslove Agencije preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Uz članak 11.
Članak 38. Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu usklađuje se sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima temeljem kojeg s radom prestaje Agencija za obalni linijski pomorski promet. Poslove Agencije preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Uz članak 12.
Članak 42. Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu usklađuje se sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima temeljem kojeg s radom prestaje Agencija za obalni linijski pomorski promet. Poslove Agencije preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Uz članak 13.
Članak 47. Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu usklađuje se sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima temeljem kojeg s radom prestaje Agencija za obalni linijski pomorski promet. Poslove Agencije preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Uz članak 14.
Članak 47.a Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu usklađuje se sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima temeljem kojeg s radom prestaje Agencija za obalni linijski pomorski promet. Poslove Agencije preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Uz članak 15.
Članak 52. Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu usklađuje se sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima temeljem kojeg s radom prestaje Agencija za obalni linijski pomorski promet. Poslove Agencije preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Uz članak 16.
Članak 55. Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu usklađuje se sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima temeljem kojeg s radom prestaje Agencija za obalni linijski pomorski promet. Poslove Agencije preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Uz članak 17.
Članak 55.b Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu usklađuje se sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima temeljem kojeg s radom prestaje Agencija za obalni linijski pomorski promet. Poslove Agencije preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Uz članak 18.
Ovim se člankom uređuje upravni nadzor nad provedbom Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu.
Uz članak 19.
Članak 61. Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu usklađuje se sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima temeljem kojeg s radom prestaje Agencija za obalni linijski pomorski promet. Poslove Agencije preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Uz članak 20.
Ovim je člankom propisan rok za usklađenje postojećih podzakonskih propisa u nadležnosti Vlade Republike Hrvatske.
Uz članak 21.
Ovim je člankom propisan rok za usklađenje postojećih podzakonskih propisa u nadležnosti resornog ministra.
Uz članak 22.
Odredbama ovoga članka uređen je prestanak rada Agencije za obalni linijski pomorski promet, obveza podnošenja zahtjeva za upis brisanja Agencije iz sudskog registra te preuzimanje poslova, radnika, opreme, pismohrane i druge dokumentacije, sredstava za rad, financijskih sredstava te prava i obveza koji se odnose na poslove uređene Zakonom o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu.
Uz članak 23.
Ovim se člankom uređuje postupanje sa preuzetim radnicima Agencije za obalni linijski pomorski promet.
Uz članak 24.
Odredbom ovoga članka određeno je da odredbe ovoga zakona stupaju na snagu 1. siječnja 2019. godine u skladu sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima.
ODREDBE ZAKONA O PRIJEVOZU U LINIJSKOM I POVREMENOM OBALNOM POMORSKOM PROMETU (Narodne novine, br. 33/06, 38/09, 87/09, 18/11, 80/13 i 56/16) KOJE SE MIJENJAJU
Članak 4.
Pojedini izrazi u smislu ovoga Zakona imaju sljedeće značenje:
1.linija je relacija ili skup relacija od početka do završetka prijevoza na kojoj se obavlja prijevoz putnika, tereta i vozila prema objavljenom redu plovidbe s jednim ili više plovila,
2.relacija je udaljenost između dva mjesta na liniji koja su u redu plovidbe označena kao luke pristajanja,
3.učestalost prijevoza je broj povratnih veza dnevno, odnosno tjedno na nekoj liniji,
4.red plovidbe za svaku liniju sadrži naziv brodara, broj i vrstu linije, luke pristajanja, obvezno vrijeme polaska i dolaska u luku ili vrijeme trajanja putovanja, razdoblje u kojem se obavlja prijevoz na toj liniji i rok važenja reda plovidbe,
5.cjenik usluga je isprava koja sadrži cijenu putne karte i druge uvjete prijevoza,
6.Agencija za obalni linijski pomorski promet je neprofitna pravna osoba čija je djelatnost obavljanje poslova u vezi s dodjelom prava na obavljanje usluga javnog prijevoza i ostvarivanje prava na povlašteni prijevoz,
7.grupa linija je skup više linija u pravilu na istom plovnom području ili s istom ishodišnom lukom, na kojima prijevoz obavlja jedan ili više brodara temeljem jednog ugovora o javnoj usluzi,
8.usluge od općeg gospodarskog interesa u smislu primjene članka 5. ovoga Zakona su usluge javnog obalnog linijskog pomorskog prijevoza na državnim, županijskim, međužupanijskim i lokalnim linijama za koje davatelj koncesije odnosno javni naručitelj nameće obvezu javne usluge,
9.obveze javne usluge su obveze kako su definirane u članku 2. točki 4. i članku 4. točki 2. Uredbe (EEZ) br. 3577/92.,
10.naknada za obavljanje javne usluge je potpora koju je dodijelio javni naručitelj za obavljanje usluge javnog prijevoza koja je od općeg gospodarskog interesa i s obvezom javne usluge. Ona ne smije biti viša od iznosa koji je nužan za podmirenje troškova brodara nastalih zbog obavljanja obveze javne usluge prijevoza, uzimajući u obzir ostvarene prihode, kao i razumnu dobit,
11.akt o ovlaštenju kojim se utvrđuju obveze javne usluge je odluka o izboru najpovoljnijeg ponuditelja, odnosno odluka o davanju koncesije, kojom se brodarima dodjeljuje pravo obavljanja usluge javnog prijevoza na linijama iz članka 5. ovoga Zakona, a koja među ostalim mora sadržavati:
a)sadržaj i trajanje obveza javne usluge,
b)podatke o poduzetniku i, ako je primjenjivo, teritorij,
c)narav svih isključivih ili posebnih prava koje je poduzetniku dodijelilo nadležno tijelo,
d)parametre za obračun, kontrolu i preispitivanje naknade za obavljanje javne usluge,
e)način povrata prekomjerne naknade za obavljanje javne usluge,
12.ugovor o javnoj usluzi je ugovor sklopljen između davatelja koncesije, odnosno javnog naručitelja i brodara radi pružanja odgovarajuće usluge, koji se zaključuje kao ugovor o koncesiji za obavljanje javnog prijevoza ili kao ugovor o obavljanju javnog prijevoza,
13.ugovor o obavljanju javnog prijevoza predstavlja ugovor o javnoj nabavi čiji su predmet usluge prijevoza vodenim putovima sklopljen u smislu Dodatka II. B Zakona o javnoj nabavi,
14.ugovor o koncesiji za obavljanje javnog prijevoza jest ugovor istovjetan ugovoru o javnim uslugama za djelatnost javnog prijevoza, u kojemu je odabrani koncesionar dužan plaćati novčanu naknadu za koncesiju sukladno odredbama Zakona o koncesijama,
15.davatelj koncesije odnosno javni naručitelj za državne linije je Agencija za obalni linijski pomorski promet, za županijske i međužupanijske linije je županijska skupština, a za lokalne linije je gradsko ili općinsko vijeće,
16.brodar je pružatelj usluge od općeg gospodarskog interesa, a koju obavlja temeljem ugovora o koncesiji za obavljanje javnog prijevoza (koncesionar) ili ugovora o obavljanju javnog prijevoza,
17.naknada za koncesiju je novčana naknada koju plaća brodar na temelju ugovora o koncesiji za obavljanje javnog prijevoza.
Članak 7.
Državne linije utvrđuje Vlada Republike Hrvatske na prijedlog ministarstva nadležnog za poslove pomorstva (u daljnjem tekstu: Ministarstvo).
Odluka o određivanju državnih linija iz stavka 1. ovoga članka sadrži relaciju na kojoj se obavlja prijevoz, minimalnu učestalost prijevoza, vrstu i minimalni kapacitet brodova i vrstu prijevoza sukladno članku 13. ovoga Zakona.
Odluka iz stavka 2. ovoga članka može se izmijeniti samo u slučajevima ako to zahtijevaju gospodarski interesi, odnosno prilagođavanje javnog prijevoza novonastalim potrebama.
Članak 8.
Županijske i međužupanijske linije su linije kojima se poboljšava pomorsko prometno povezivanje naseljenih otoka i naselja na kopnu, otoka međusobno ili povezivanje naselja na kopnu na području jedne ili više županija.
Županijske i međužupanijske linije odlukom utvrđuje županijska skupština, odnosno županijske skupštine, uz prethodnu suglasnost Agencije za obalni linijski pomorski promet.
Odlukom iz stavka 2. ovoga članka određuje se relacija na kojoj se obavlja prijevoz, minimalna učestalost prijevoza te vrsta i kapacitet brodova, odnosno vrsta prijevoza sukladno članku 13. ovoga Zakona.
Članak 9.
Lokalne linije su linije kojima se poboljšava pomorsko prometno povezivanje naseljenih otoka i naselja na kopnu, otoka međusobno ili povezivanje naselja na kopnu na području općine, odnosno grada.
Lokalne linije odlukom utvrđuje općinsko odnosno gradsko vijeće uz prethodnu suglasnost Agencije za obalni linijski pomorski promet.
Odlukom iz stavka 2. ovoga članka određuje se relacija na kojoj se obavlja prijevoz, minimalna učestalost prijevoza te vrsta i kapacitet brodova odnosno vrsta prijevoza sukladno članku 13. ovoga Zakona.
Članak 10.
Na liniji određenoj prema članku 5. ovoga Zakona, s odgovarajućom vrstom broda, kapacitetom broda, relacijom i učestalosti prijevoza, ne može se istovremeno utvrditi postojanje linije drugog značaja.
Ako županijska skupština, gradsko ili općinsko vijeće zatraži veću učestalost prijevoza na državnim linijama, dužno je u svojem proračunu osigurati sredstva za davanje naknade za obavljanje javne usluge prema članku 49. ovoga Zakona za učestaliji prijevoz na toj liniji.
U slučaju iz stavka 2. ovoga članka izvršno tijelo jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave sklopit će, uz prethodnu suglasnost Agencije, ugovor o povećanoj učestalosti javnog prijevoza na toj liniji s brodarom koji je sklopio ugovor o javnoj usluzi.
Povećanje učestalosti prijevoza financirat će se iz proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave sukladno stavku 2. ovoga članka.
3. Agencija za obalni linijski pomorski promet
Članak 15.
Radi obavljanja poslova u vezi dodjele prava na obavljanje usluge javnog prijevoza, uspostave informatičkog sustava javnog prijevoza i ostvarivanja prava na povlašteni prijevoz osniva se Agencija za obalni linijski pomorski promet (u daljnjem tekstu: Agencija).
Osnivač Agencije je Republika Hrvatska, a osnivačka prava ostvaruje Vlada Republike Hrvatske.
Sjedište Agencije je u Splitu.
Agencija podnosi Vladi Republike Hrvatske izvještaj o radu do kraja mjeseca travnja tekuće godine za prethodnu godinu.
Članak 16.
Na pitanja koja nisu uređena ovim Zakonom, na Agenciju se primjenjuju odredbe Zakona o ustanovama.
Članak 17.
Djelatnost Agencije obuhvaća sljedeće poslove:
1.u vezi s dodjelom prava na obavljanje usluge javnog prijevoza obavlja pripremne radnje i provodi postupak za dodjelu tih prava, donosi odluke o davanju koncesije odnosno odluke o izboru najpovoljnijeg ponuditelja na linijama iz članka 5. stavka 1. ovoga Zakona, sklapa ugovore o koncesiji za obavljanje javnog prijevoza i ugovore o obavljanju javnog prijevoza (ugovori o javnoj usluzi), daje suglasnost na prijenos ugovora o javnoj usluzi, daje odobrenje za zamjenski brod, utvrđuje najviši iznos cijena usluge javnog prijevoza s obvezom javne usluge te obavlja ostale poslove kao davatelj koncesije odnosno javni naručitelj sukladno ovom Zakonu, zakonu kojim se uređuju koncesije i zakonu kojim se uređuje javna nabava,
2.daje prethodnu suglasnost na odluke o županijskim, međužupanijskim i lokalnim linijama iz članaka 8. i 9. ovoga Zakona,
3.daje prethodnu suglasnost o povećanoj učestalosti prijevoza iz članka 10. stavka 3. ovoga Zakona,
4.daje suglasnost za obavljanje javnog linijskog prijevoza bez obveze javne usluge,
5.daje suglasnost, objedinjava i objavljuje redove plovidbe sukladno članku 52. ovoga Zakona,
6.nadzire ispunjavanje uvjeta utvrđenih propisom iz članka 2. stavka 3. ovoga Zakona i daje suglasnost na redove plovidbe u međunarodnom linijskom pomorskom prometu,
7.provodi Uredbu (EU) broj 1177/2010,
8.osigurava uspostavu i upravljanje informatičkim sustavom javnog prijevoza, izdavanjem otočnih iskaznica za putnike i vozila te vinjete za vozila u okviru ostvarivanja prava na povlašteni prijevoz, a za ostale putnike evidentiranjem izdanih karata te nadzire njihovo provođenje,
9.kontinuirano nadzire odluke i ugovore o javnim uslugama i njihovo izvršavanje, što uključuje i plaćanje naknade za obavljanje javne usluge,
10.donosi odluku o povjeravanju stručno-tehničkih poslova iz članka 47.a stavka 4. ovoga Zakona drugoj pravnoj osobi,
11.obavlja i druge poslove koji su ovim ili drugim zakonom povjereni Agenciji.
Poslove iz stavka 1. točke 1. ovoga članka koji se odnose na objavu namjere davanja koncesija, donošenje odluka o davanju koncesije, utvrđivanje najvišeg iznosa cijena usluge javnog prijevoza s obvezom javne usluge, donošenje odluke o kriterijima za utvrđivanje naknade za obavljanje javnog prijevoza bez obveze javne usluge te poslove iz stavka 1. točaka 6., 8. i 9. ovoga članka Agencija obavlja kao javne ovlasti.
Agencija može na zahtjev županijske skupštine, općinskog odnosno gradskog vijeća, uz naknadu na temelju ugovora obavljati i određene poslove iz točke 1. ovoga članka za županijske, međužupanijske i lokalne linije.
Članak 18.
Tijela Agencije su Upravno vijeće i ravnatelj.
Članak 19.
Agencijom upravlja Upravno vijeće.
Upravno vijeće ima predsjednika i četiri člana.
U Upravno vijeće imenuju se:
1. tri predstavnika ministarstva nadležnog za poslove pomorstva (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) od kojih je jedan predsjednik Vijeća,
2. jedan predstavnik ministarstva nadležnog za poslove financija,
3. jedan predstavnik ministarstva nadležnog za poslove razvoja otoka.
Predsjednika i članove Upravnog vijeća imenuje i razrješava Vlada Republike Hrvatske na prijedlog ministra.
Mandat članova i predsjednika Upravnog vijeća je četiri godine. Iste osobe mogu biti ponovno imenovane za člana Upravnog vijeća.
Predsjednika i članove Upravnog vijeća Vlada Republike Hrvatske, na prijedlog ministra, može razriješiti i prije isteka mandata.
Članak 20.
Upravno vijeće:
1.donosi Statut Agencije uz suglasnost Vlade Republike Hrvatske,
2.odlučuje o objavi namjere davanja koncesije odnosno objavi poziva za nadmetanje, donosi odluku o davanju koncesije odnosno o izboru najpovoljnijeg ponuditelja, daje suglasnost na prijenos ugovora o javnoj usluzi, daje odobrenje za zamjenski brod te utvrđuje najviši iznos cijene usluga javnog prijevoza s obvezom javne usluge, donosi odluku o kriterijima za utvrđivanje naknade za obavljanje javnog prijevoza bez obveze javne usluge,
3.daje suglasnost na redove plovidbe sukladno članku 52. stavku 2. ovoga Zakona,
4.daje prethodnu suglasnost na odluke o županijskim, međužupanijskim i lokalnim linijama iz članka 8. i 9. ovoga Zakona,
5. daje prethodnu suglasnost na povećanu učestalost prijevoza iz članka 10. stavka 3. ovoga Zakona,
6.donosi odluke o stjecanju, opterećenju i otuđenju nekretnina u vlasništvu Agencije ili druge imovine do iznosa utvrđenog Statutom, samostalno, a iznad toga iznosa uz suglasnost Vlade Republike Hrvatske,
7.donosi godišnji program rada i prati njegovo izvršavanje,
8.daje suglasnost za obavljanje javnog linijskog prijevoza bez obveze javne usluge,
9.daje suglasnost na redove plovidbe u međunarodnom linijskom pomorskom prometu,
10.donosi godišnji izvještaj o radu Agencije i upućuje ga Vladi Republike Hrvatske radi prihvaćanja,
11.donosi financijski plan i godišnji obračun,
12.donosi opće akte Agencije,
13.raspisuje natječaj za izbor ravnatelja, te imenuje i razrješava ravnatelja uz suglasnost ministra,
14.odlučuje o drugim pitanjima sukladno ovom Zakonu, zakonu kojim se uređuju koncesije i zakonu kojim se uređuje javna nabava.
Članak 21.
Voditelj poslovanja Agencije je ravnatelj.
Ravnatelja se imenuje na vrijeme od četiri godine.
Ravnatelja imenuje i razrješava Upravno vijeće uz suglasnost ministra.
Ista osoba može biti ponovno imenovana za ravnatelja.
Ravnatelj za svoj rad odgovara Upravnom vijeću i ministru.
Ovlasti ravnatelja te uvjeti koje mora ispunjavati ravnatelj utvrđuju se Statutom Agencije.
Članak 22.
Sredstva za osnivanje i početak rada Agencije osiguravaju se u državnom proračunu.
Prostorije, opremu i druga sredstva za rad koje koristi Ministarstvo ili drugo državno tijelo daje se na korištenje Agenciji, prema popisu – bilanci koje utvrđuje Ministarstvo.
Vlada Republike Hrvatske donosi odluku o davanju na korištenje prostorija, opreme i drugih sredstava za rad Agencije, prema popisu – bilanci iz stavka 2. ovoga članka.
Do osiguranja prostora i opreme za rad Agencije prema stavku 2. i 3. ovoga članka, poslovni prostor i oprema potrebna za rad Agencije može se osigurati uzimanjem u zakup od druge pravne ili fizičke osobe.
Članak 23.
Sredstva za obavljanje djelatnosti Agencije, u skladu s njezinim programom rada i financijskim planom, osiguravaju se:
1.iz dijela naknade od koncesija na državnim linijama,
2.iz državnog proračuna,
3.iz vlastitih prihoda ostvarenih temeljem članka 17. stavka 2. ovoga Zakona koji se uplaćuju u državni proračun i troše sukladno odredbama Zakona o proračunu.
Sredstvima iz stavka 1. ovoga članka financiraju se troškovi rada Agencije.
Članak 24.
Sredstva za davanje potpora brodarima, sukladno odredbama ovoga Zakona, osiguravaju se u državnom proračunu, kao sredstva Agencije za svaku godinu zasebno, na temelju financijskog plana Agencije.
Članak 25.
Ako u obavljanju svoje djelatnosti Agencija ostvari dobit, odluku o raspolaganju s dobiti, kao i način snošenja gubitka Agencije, donosi Vlada Republike Hrvatske na prijedlog Upravnog vijeća.
Republika Hrvatska solidarno i neograničeno odgovara za obveze Agencije.
Članak 27.
Davatelj koncesije odnosno javni naručitelj za državne linije je Agencija.
Davatelj koncesije odnosno javni naručitelj za županijske linije je županijska skupština, a za lokalne linije gradsko ili općinsko vijeće.
Davatelj koncesija odnosno javni naručitelj za međužupanijske linije su nadležne županijske skupštine koje odluke o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja donose u suglasnosti.
Ako se županijske skupštine prema stavku 3. ovoga članka u roku od 30 dana nakon isteka roka za dostavu ponuda ne usuglase u vezi odabira najpovoljnijeg ponuditelja, dužne su donijeti odluku o poništenju postupka davanja koncesije odnosno javne usluge.
Članak 30.
Poslove koji se odnose na postupak otvaranja, pregled i ocjenu ponuda za državne linije obavlja stručno povjerenstvo za koncesije odnosno ovlašteni predstavnici javnog naručitelja.
Stručno povjerenstvo za koncesije odnosno ovlašteni predstavnici javnog naručitelja na državnim linijama ima pet članova od kojih pojedini član mora biti pomorske, pravne, tehničke ili ekonomske struke.
U stručno povjerenstvo za koncesije odnosno u ovlaštene predstavnike javnog naručitelja iz stavka 2. ovoga članka obvezno se imenuje jedan predstavnik nadležne lučke kapetanije pomorske struke.
Stručno povjerenstvo odnosno ovlaštene predstavnike javnog naručitelja iz stavka 2. ovoga članka imenuje Upravno vijeće Agencije na prijedlog ravnatelja.
Članak 38.
Naknada za koncesiju je novčana naknada koju plaćaju brodari na temelju ugovora o koncesiji za obavljanje javnog prijevoza na linijama na kojima su prihodi od pružanja usluga veći od troškova koji su nastali kao posljedica obveze pružanja javne usluge (profitabilne linije).
Naknada za koncesiju plaća se kao stalan jednak iznos i kao promjenjiv iznos.
Naknada od koncesije prihod je:
1.za državne linije državnog proračuna, odnosno Agencije sukladno članku 23. ovoga Zakona,
2.za županijske linije proračuna županije,
3.za međužupanijske linije proračuna županija, davatelja koncesije u jednakim dijelovima,
4.za lokalne linije proračuna općine ili grada.
Članak 42.
Kada na liniji iz članka 5. stavka 1. ovoga Zakona ili na nekoj relaciji unutar te linije Agencija utvrdi stvarnu potrebu za povećanjem prijevoznih kapaciteta uputit će brodaru s kojim je sklopljen ugovor o javnoj usluzi, zahtjev za udovoljavanje potreba za povećanim kapacitetom.
Ako brodar iz stavka 1. ovoga članka ne može udovoljiti zahtjevu za povećani kapacitet prijevoza, Agencija može dati suglasnost za obavljanje toga prijevoza drugom brodaru u skladu s člankom 55.b ovoga Zakona.
Članak 47.
Povlašteni prijevoz obuhvaća prijevoz s popustom putnika i vozila i besplatni prijevoz.
Pravo na povlašteni prijevoz s popustom u javnom prijevozu imaju:
1. hrvatski i strani državljani koji imaju prebivalište na otocima ili na poluotoku Pelješcu te državljani država članica Europskog gospodarskog prostora i članovi njihovih obitelji bez obzira na njihovo državljanstvo koji imaju prijavljen privremeni boravak i koji najmanje 183 dana u jednoj godini borave na otocima ili poluotoku Pelješcu (u daljnjem tekstu: otok),
2. djeca starija od tri do navršenih 12 godina života,
3. vozila fizičkih osoba i stranih državljana iz točke 1. ovoga članka te vozila korisnika leasinga s prebivalištem na otoku koja su registrirana u nadležnom upravnom tijelu u Republici Hrvatskoj,
4. vozila pravnih osoba, odnosno vozila registrirana na obrt, obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo (OPG), djelatnost slobodnog zanimanja i korisnika leasinga sa sjedištem korisnika vozila na otoku, a vozila su registrirana u nadležnom upravnom tijelu u Republici Hrvatskoj,
5. zdravstveni djelatnici i djelatnici drugih javnih službi (policija, oružane snage, vatrogasci, lučka kapetanija) čije je stalno mjesto rada na otoku i njihova službena vozila koja se koriste na otoku,
6. zdravstveni djelatnici i njihova službena vozila pri obavljanju redovitih prijevoza bolesnika s otoka na kopno i obrnuto,
7. ostale osobe koje to pravo stječu po posebnim propisima.
Pravo na besplatni prijevoz u javnom prijevozu imaju:
1. učenici i studenti s prebivalištem na otoku koji svakodnevno putuju do škole ili visokoškolske ustanove izvan otoka,
2. učenici i studenti s prebivalištem na otoku koji za vrijeme školovanja privremeno borave izvan otoka, a vikendom dolaze na otok,
3. djeca koja pohađaju obvezni predškolski program izvan otoka svoga prebivališta, kao i učenici i studenti koji se školuju na otoku svoga prebivališta te djeca koja pohađaju predškolski program na otoku svoga prebivališta, za aktivnosti izvan otoka svoga prebivališta,
4. djeca od jedne do navršene tri godine života,
5. umirovljenici i osobe starije od 65 godina s prebivalištem na otoku,
6. zdravstveni djelatnici i njihova službena vozila pri obavljanju sanitetskih prijevoza bolesnika s otoka na kopno i obrnuto,
7. djelatnici policije i njihova službena vozila pri obavljanju dužnosti na otocima,
8. djelatnici drugih javnih službi (policija, oružane snage, vatrogasci, lučka kapetanija i GSS) i njihova službena vozila u slučajevima katastrofe i u slučajevima izvanrednih događaja te traganja i spašavanja, uz suglasnost Agencije.
Visina popusta iz stavka 2. ovoga članka može iznositi do 50 % redovne sezonske cijene karte, a propisuje ju pravilnikom ministar.
Pravo na povlašteni prijevoz putnika s popustom iz stavka 2. točaka 1. i 2. ovoga članka i besplatni prijevoz putnika iz stavka 3. točaka 1. do 5. ovoga članka može se ostvariti na svim linijama koje povezuju otoke s kopnom i otoke međusobno.
Sredstva za povlašteni prijevoz s popustom iz stavka 2. točaka 5. i 6. ovoga članka osiguravaju se u državnom proračunu Republike Hrvatske na razdjelima nadležnih središnjih tijela državne uprave.
Sredstva za besplatni prijevoz iz stavka 3. točaka 1. do 7. ovoga članka nadoknađuju se brodaru u sklopu naknade za obavljanje obveze javne usluge (SGEI paket), a iz točke 8. ovoga članka nadoknađuju se brodaru sukladno posebnim propisima kojima se uređuje zaštita od elementarnih nepogoda i katastrofa.
Način i postupak ostvarivanja prava na povlašteni prijevoz pravilnikom propisuje ministar uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za poslove financija i ministra nadležnog za poslove razvoja otoka.
Članak 47.a
Informatički sustav javnog prijevoza uspostavlja se radi evidentiranja korisnika javnog prijevoza kroz taj sustav.
Kroz sustav iz stavka 1. ovoga članka korisnici povlaštenog prijevoza ostvaruju pravo na taj prijevoz temeljem izdanih otočnih iskaznica za putnike, vozila i vinjete za vozila, a ostali korisnici javnog prijevoza evidentiranjem izdanih karata kroz taj sustav.
Otočna iskaznica za putnike i vozila i vinjete za vozila koje izdaje Agencija jesu javne isprave.
Agencija može stručno-tehničke poslove izrade otočnih iskaznica i vinjeta iz stavka 2. ovoga članka te pohrane podataka o njima, kao i evidentiranje izdanih karata za ostale putnike povjeriti pravnoj osobi koja ispunjava odgovarajuće tehničke i kadrovske uvjete te čije je cjelokupno poslovanje obuhvaćeno odgovarajućim dokazima kvalitete i informacijske sigurnosti.
Način evidentiranja izdanih karata korisnika javnog prijevoza koji nisu korisnici povlaštenog prijevoza te rok proširenja sustava iz stavka 1. ovoga članka pravilnikom propisuje ministar.
Članak 52.
Na prijedloge redova plovidbe brodara na državnim linijama prethodnu suglasnost daje izvršno tijelo jedinica lokalne samouprave i nadležna lučka kapetanija i lučka uprava.
Agencija daje naknadnu suglasnost na redove plovidbe nakon što pribavi prethodne suglasnosti prema stavku 1. ovoga članka.
Agencija je dužna pravodobno objediniti, objaviti i dostaviti brodarima redove plovidbe najmanje 30 dana prije dana njihovih stupanja na snagu.
Radi uvida korisnika usluga, drugih zainteresiranih fizičkih i pravnih osoba u red plovidbe, brodari su dužni objaviti red plovidbe na mjestima na kojima brodar prodaje isprave za prijevoz putnika, tereta i vozila.
Članak 55.
Brodar je obvezan pridržavati se objavljenog reda plovidbe.
Iznimno, od odredbe stavka 1. ovoga članka red plovidbe može biti izmijenjen uz suglasnost Agencije.
Članak 55.b
Za obavljanje javnog prijevoza prema odredbama članka 55.a ovoga Zakona brodar plaća naknadu koja se utvrđuje ovisno o visini ostvarenog brutoprihoda i određuje se ugovorom koji sklapaju Agencija i brodar.
Suglasnost iz članka 55.a stavka 2. ovoga Zakona Agencija će brodaru izdati nakon sklapanja ugovora o obavljanju javnog prijevoza bez obveze javne usluge.
Odluka kojom se pobliže određuju kriteriji za određivanje naknade za obavljanje javnog prijevoza bez obveze javne usluge donosi Upravno vijeće Agencije.
Naknada iz stavka 1. ovoga članka prihod je državnog proračuna Republike Hrvatske.
Članak 59.
Upravni nadzor nad radom Agencije obavlja Ministarstvo.
Inspekcijski nadzor nad provedbom ovoga Zakona i propisa donesenih na temelju njega obavlja Inspekcija za sigurnost plovidbe Ministarstva (u daljnjem tekstu: Inspekcija).
Poslove inspekcijskog nadzora obavljaju i drugi državni službenici Ministarstva u okviru posebnog ovlaštenja koje izdaje Ministar.
Članak 61.
Novčanom kaznom od 10.000,00 do 100.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna osoba brodar koji:
1.ne održava putničke RO-RO i brzobrodske linije koje povezuju Republiku Hrvatsku s inozemnim lukama (međunarodni linijski pomorski promet) pod uvjetima utvrđenim propisom iz članka 2. stavka 3. ovoga Zakona,
2.obavlja javni prijevoz bez ugovora o koncesiji odnosno ugovora o obavljanju javnog prijevoza odnosno suprotno odredbama toga ugovora na liniji za koju je propisana obveza javne usluge, kako je propisano člankom 26. stavkom 4. i člankom 28. stavkom 5. ovoga Zakona,
3.ako za cijelo vrijeme trajanja ugovora o javnoj usluzi, brodar, brod i posada ne ispunjavanju uvjete iz članka 28. stavka 1. ovoga Zakona,
4.u utvrđenom roku ne osigura zamjenski brod istih ili približno istih karakteristika sukladno članku 43. stavku 1. ovoga Zakona.,
5.se ne pridržava objavljenog reda plovidbe, odnosno ako ga mijenja bez suglasnosti Agencije kako je propisano člankom 55. stavcima 1. i 2. ovoga Zakona,
6.obavlja javni linijski prijevoz bez obveze javne usluge bez ugovora i suglasnosti Agencije, kako je propisano člankom 55.a stavkom 2. ovoga Zakona,
7.ne obavlja povremeni prijevoz kako je propisano u članku 56. stavcima 2., 5., 6. i 7. ovoga Zakona.
Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se brodar kao fizička osoba obrtnik novčanom kaznom od 2.000,00 do 50.000,00 kuna.
Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se i odgovorna osoba u pravnoj osobi novčanom kaznom od 2.000,00 do 10.000,00 kuna.
Novčanom kaznom od 2.000,00 do 10.000,00 kuna kaznit će se zapovjednik broda ako se ne pridržava objavljenog reda plovidbe kako je to propisano člankom 55. stavkom 1. ovoga Zakona.
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O PRIJEVOZU U LINIJSKOM I POVREMENOM OBALNOM POMORSKOM PROMETU, S NACRTOM KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga zakona sadržana je u članku 2. stavku 4. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, br. 85/10 - pročišćeni tekst i 5/14 Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
II. OCJENA STANJA, OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
1. Ocjena stanja
Zakon o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu (Narodne novine, br. 33/06, 38/09, 87/09, 18/11, 80/13 i 56/16) donesen je 2006. godine te je izmijenjen i dopunjen 2009., 2011., 2013. i 2016. godine.
Navedenim su zakonom uređeni uvjeti i način obavljanja usluga javnog prijevoza od općeg gospodarskog interesa s obvezom javne usluge, obavljanje javnog linijskog prijevoza bez obveze javne usluge, uspostava informatičkog sustava javnog prijevoza, povlašteni prijevoz putnika i vozila otočana, razvrstavanje linija javnog prijevoza, utvrđivanje, usklađivanje i objava redova plovidbe te osiguranje sredstava za kontinuirano, redovito i neometano obavljanje javnog prijevoza.
Nadalje, ovim je zakonom uređen i međunarodni linijski pomorski promet, uvjeti koje mora ispunjavati brod i brodar te usklađivanje redova plovidbe u međunarodnom linijskom pomorskom prometu.
Također, ovim je zakonom osnovana Agencija za obalni linijski pomorski promet, utvrđen njen status, opseg djelatnosti i sredstva za obavljanje te djelatnosti.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
2. Osnovna pitanja koja se trebaju urediti Zakonom
U skladu sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske, donesenim na 110. sjednici održanoj 2. kolovoza 2018. godine, o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima (u daljnjem tekstu: Zaključak Vlade RH) s radom prestaje Agencija za obalni linijski pomorski promet (u daljnjem tekstu: Agencija).
Odredbama ovoga zakona uskladit će se postojeći zakonodavni okvir sa Zaključkom Vlade RH. Obzirom da poslove Agencije preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u odredbama Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu riječ Agencija zamjenjuje se riječju Ministarstvo.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
3. Posljedice koje će donošenjem Zakona proisteći
Donošenjem ovoga zakona, a u skladu sa Zaključkom Vlade RH, prestaje s radom Agencija. Njene poslove preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
III. OCJENA SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provedbu ovoga zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
IV. PRIJEDLOG ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Osnova za donošenje ovoga zakona po hitnom postupku sadržana je u članku 204. stavku 1. Poslovnika Hrvatskog sabora (Narodne novine, br. 81/13, 113/16, 69/17 i 29/18) i to u osobito opravdanim razlozima.
Zakon o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu potrebno je u hitnom postupku uskladiti sa Zaključkom Vlade RH kako bi se osigurao prestanak rada Agencije i nastavak neometanog obavljanja djelatnosti pomorskog prometa te otklonila mogućnost nastanka pravne nesigurnosti na tržištu.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
V. TEKST KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA, S OBRAZLOŽENJEM
Uz prijedlog za donošenje ovoga zakona dostavlja se Konačni prijedlog zakona o izmjenama Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu, s obrazloženjem.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O PRIJEVOZU U LINIJSKOM I POVREMENOM OBALNOM POMORSKOM PROMETU
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 1.
U Zakonu o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu (Narodne novine, br. 33/06, 38/09, 87/09, 18/11, 80/13 i 56/16) u članku 4. točka 6. mijenja se i glasi:
“6. Ministarstvo je ministarstvo nadležno za pomorstvo,”
U točki 15. riječi: “Agencija za obalni linijski pomorski promet” zamjenjuju se riječju: “Ministarstvo”.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 2.
U članku 7. stavku 1. riječi: “ministarstva nadležnog za poslove pomorstva (u daljnjem tekstu: Ministarstvo)” zamjenjuju se riječju: “Ministarstva”.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 3.
U članku 8. stavku 2. riječi: “Agencije za obalni linijski pomorski promet” zamjenjuju se riječju: “Ministarstva”.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 4.
U članku 9. stavku 2. riječi: “Agencije za obalni linijski pomorski promet” zamjenjuju se riječju: “Ministarstva”.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 5.
U članku 10. stavku 3. riječ: “Agencije” zamjenjuje se riječju: “Ministarstva”.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 6.
Iza članka 14. naslov i članci 15. do 23. brišu se.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 7.
Članak 24. mijenja se i glasi:
“Sredstva za davanje potpora brodarima, sukladno odredbama ovoga Zakona, osiguravaju se u državnom proračunu, kao sredstva u okviru razdjela Ministarstva.”
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 8.
Članak 25. briše se.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 9.
U članku 27. stavku 1. riječ: “Agencija” zamjenjuje se riječju: “Ministarstvo”.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 10.
U članku 30. stavku 4. riječi: “ Upravno vijeće Agencije na prijedlog ravnatelja” zamjenjuju se riječju: “ministar”.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 11.
U članku 38. stavku 3. točki 1. riječi: “ odnosno Agencije sukladno članku 23. ovoga Zakona,” brišu se.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 12.
U članku 42. stavku 1. riječ: “ Agencija” zamjenjuje se riječju: “Ministarstvo”.
U stavku 2. riječ: “ Agencija” zamjenjuje se riječju: “Ministarstvo”.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 13.
U članku 47. stavku 3. točki 8. riječ: “Agencije” zamjenjuje se riječju: “Ministarstva”.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 14.
U članku 47.a stavku 3. riječ: “ Agencija” zamjenjuje se riječju: “Ministarstvo”.
U stavku 4. riječ: “ Agencija” zamjenjuje se riječju: “Ministarstvo”.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 15.
U članku 52. stavku 2. riječ: “ Agencija” zamjenjuje se riječju: “Ministarstvo”.
U stavku 3. riječi: “ Agencija je dužna” zamjenjuju se riječima: “Ministarstvo je dužno”.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 16.
U članku 55. stavku 2. riječ: “Agencije” zamjenjuje se riječju: “Ministarstva”.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 17.
U članku 55.b stavku 1. riječ: “Agencija” zamjenjuje se riječju: “Ministarstvo”.
U stavku 2. riječ: “Agencija” zamjenjuje se riječju: “Ministarstvo”.
U stavku 3. riječi: “ Upravno vijeće Agencije” zamjenjuju se riječju: “Ministarstvo”.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 18.
U članku 59. stavku 1. riječi: “radom Agencije” zamjenjuju se riječima: “provedbom ovoga Zakona i propisa donesenih na temelju njega”.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 19.
U članku 61. stavku 1. točki 5. riječ: “Agencije” zamjenjuje se riječju: “Ministarstva”.
U točki 6. riječ: “Agencije” zamjenjuje se riječju: “Ministarstva”.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 20.
Vlada Republike Hrvatske će u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Zakona uskladiti odredbe Uredbe o uvjetima i vrednovanju kriterija za davanje koncesije i sklapanje ugovora o javnoj usluzi za obavljanje javnog prijevoza u linijskom obalnom pomorskom prometu (Narodne novine, br. 31/14) s odredbama ovoga Zakona.
Vlada Republike Hrvatske će u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona uskladiti odredbe Uredbe o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture (Narodne novine, br. 76/17 i 116/17) s odredbama ovoga Zakona.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 21.
Ministar će u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Zakona uskladiti odredbe Pravilnika o uvjetima koje mora ispunjavati brod i brodar za obavljanje međunarodnog linijskog pomorskog prometa (Narodne novine, br. 130/06 i 83/13), Pravilnika o uvjetima i načinu ostvarivanja prava na povlašteni prijevoz na linijama u javnom pomorskom prijevozu (Narodne novine, br. 41/17) i Pravilnika o načinu evidentiranja izdanih i iskorištenih putnih karata u javnom pomorskom prometu (Narodne novine, br. 100/17) s odredbama ovoga Zakona.
Ministar će u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Uredbe iz članka 20. stavka 2. ovoga Zakona uskladiti odredbe Pravilnika o unutarnjem redu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 22.
U roku od tri dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona ravnatelj Agencije dužan je podnijeti zahtjev za brisanje Agencije iz sudskog registra.
Danom brisanja iz sudskog registra Agencija prestaje s radom, a njezine poslove, radnike, opremu, pismohranu i drugu dokumentaciju, sredstva za rad, financijska sredstva, te prava i obveze koji se odnose na poslove uređene ovim Zakonom preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Danom brisanja Agencije iz sudskog registra prestaje mandat ravnatelja i članova Upravnog vijeća Agencije.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 23.
Preuzeti radnici iz članka 22. stavka 2. ovoga Zakona danom preuzimanja postaju državni službenici, odnosno namještenici, te će se nakon donošenja Pravilnika iz članka 25. stavka 2. ovoga Zakona rasporediti sukladno propisima o državnim službenicima i namještenicima
Do donošenja Pravilnika iz članka 21. stavka 2. ovoga Zakona, preuzeti radnici iz članka 22. stavka 2. ovoga Zakona zadržavaju sva prava iz radnog odnosa koja su stekli do dana preuzimanja.
Preuzeti radnici iz članka 22. stavka 2. ovoga Zakona koji se neće moći rasporediti, svoja prava će ostvariti u skladu s važećim propisima kojima se uređuju prava državnih službenika i namještenika, odnosno u skladu s posebnim zakonom i odgovarajućim kolektivnim ugovorima.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 24.
Ovaj Zakon objavljuje se u “Narodnim novinama”, a stupa na snagu 1. siječnja 2019. godine.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
OBRAZLOŽENJE ČLANAKA KOJI SE MIJENJAJU
Uz članak 1.
Članak 4. Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu u sklađuje se sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima temeljem kojeg s radom prestaje Agencija za obalni linijski pomorski promet. Poslove Agencije preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Uz članak 2.
Ovom se odredbom članak 7. nomotehnički uređuje.
Uz članak 3.
Članak 8. Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu u sklađuje se sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima temeljem kojeg s radom prestaje Agencija za obalni linijski pomorski promet. Poslove Agencije preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Uz članak 4 .
Članak 9. Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu u sklađuje se sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima temeljem kojeg s radom prestaje Agencija za obalni linijski pomorski promet. Poslove Agencije preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Uz članak 5.
Članak 10. Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu u sklađuje se sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima temeljem kojeg s radom prestaje Agencija za obalni linijski pomorski promet. Poslove Agencije preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Uz članak 6.
Odredbe o brisanju članaka kojima je bilo uređeno osnivanje, status, djelatnost i sredstva za obavljanje te djelatnosti Agencije za obalni linijski pomorski promet koja prestaje s radom.
Uz članak 7.
Članak 24. Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu u sklađuje se sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima temeljem kojeg s radom prestaje Agencija za obalni linijski pomorski promet. Poslove Agencije preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Uz članak 8.
Odredbe o brisanju članka kojim je bilo uređeno postupanje u slučaju kada Agencija za obalni linijski pomorski promet ostvari dobit prilikom obavljanja svoje djelatnosti te da Republika Hrvatska solidarno i neograničeno odgovara za njene obveze.
Uz članak 9.
Članak 27. Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu u sklađuje se sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima temeljem kojeg s radom prestaje Agencija za obalni linijski pomorski promet. Poslove Agencije preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Uz članak 10.
Članak 30. Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu u sklađuje se sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima temeljem kojeg s radom prestaje Agencija za obalni linijski pomorski promet. Poslove Agencije preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Uz članak 11.
Članak 38. Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu u sklađuje se sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima temeljem kojeg s radom prestaje Agencija za obalni linijski pomorski promet. Poslove Agencije preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Uz članak 12.
Članak 42. Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu u sklađuje se sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima temeljem kojeg s radom prestaje Agencija za obalni linijski pomorski promet. Poslove Agencije preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Uz članak 13.
Članak 47. Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu u sklađuje se sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima temeljem kojeg s radom prestaje Agencija za obalni linijski pomorski promet. Poslove Agencije preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Uz članak 14.
Članak 47.a Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu u sklađuje se sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima temeljem kojeg s radom prestaje Agencija za obalni linijski pomorski promet. Poslove Agencije preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Uz članak 15.
Članak 52. Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu u sklađuje se sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima temeljem kojeg s radom prestaje Agencija za obalni linijski pomorski promet. Poslove Agencije preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Uz članak 16.
Članak 55. Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu u sklađuje se sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima temeljem kojeg s radom prestaje Agencija za obalni linijski pomorski promet. Poslove Agencije preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Uz članak 17.
Članak 55.b Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu u sklađuje se sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima temeljem kojeg s radom prestaje Agencija za obalni linijski pomorski promet. Poslove Agencije preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Uz članak 18.
Ovim se člankom uređuje upravni nadzor nad provedbom Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu.
Uz članak 19.
Članak 61. Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu usklađuje se sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima temeljem kojeg s radom prestaje Agencija za obalni linijski pomorski promet. Poslove Agencije preuzima Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Uz članak 20.
Ovim je člankom propisan rok za usklađenje postojećih podzakonskih propisa u nadležnosti Vlade Republike Hrvatske.
Uz članak 21.
Ovim je člankom propisan rok za usklađenje postojećih podzakonskih propisa u nadležnosti resornog ministra.
Uz članak 22.
Odredbama ovoga članka uređen je prestanak rada Agencije za obalni linijski pomorski promet, obveza podnošenja zahtjeva za upis brisanja Agencije iz sudskog registra te preuzimanje poslova, radnika, opreme, pismohrane i druge dokumentacije, sredstava za rad, financijskih sredstava te prava i obveza koji se odnose na poslove uređene Zakonom o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu.
Uz članak 23.
Ovim se člankom uređuje postupanje sa preuzetim radnicima Agencije za obalni linijski pomorski promet.
Uz članak 24.
Odredbom ovoga članka određeno je da odredbe ovoga zakona stupaju na snagu 1. siječnja 2019. godine u skladu sa Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
ODREDBE ZAKONA O PRIJEVOZU U LINIJSKOM I POVREMENOM OBALNOM POMORSKOM PROMETU (Narodne novine, br. 33/06, 38/09, 87/09, 18/11, 80/13 i 56/16) KOJE SE MIJENJAJU
Članak 4.
Pojedini izrazi u smislu ovoga Zakona imaju sljedeće značenje:
1. linija je relacija ili skup relacija od početka do završetka prijevoza na kojoj se obavlja prijevoz putnika, tereta i vozila prema objavljenom redu plovidbe s jednim ili više plovila,
2. relacija je udaljenost između dva mjesta na liniji koja su u redu plovidbe označena kao luke pristajanja,
3. učestalost prijevoza je broj povratnih veza dnevno, odnosno tjedno na nekoj liniji,
4. red plovidbe za svaku liniju sadrži naziv brodara, broj i vrstu linije, luke pristajanja, obvezno vrijeme polaska i dolaska u luku ili vrijeme trajanja putovanja, razdoblje u kojem se obavlja prijevoz na toj liniji i rok važenja reda plovidbe,
5. cjenik usluga je isprava koja sadrži cijenu putne karte i druge uvjete prijevoza,
6. Agencija za obalni linijski pomorski promet je neprofitna pravna osoba čija je djelatnost obavljanje poslova u vezi s dodjelom prava na obavljanje usluga javnog prijevoza i ostvarivanje prava na povlašteni prijevoz,
7. grupa linija je skup više linija u pravilu na istom plovnom području ili s istom ishodišnom lukom, na kojima prijevoz obavlja jedan ili više brodara temeljem jednog ugovora o javnoj usluzi,
8. usluge od općeg gospodarskog interesa u smislu primjene članka 5. ovoga Zakona su usluge javnog obalnog linijskog pomorskog prijevoza na državnim, županijskim, međužupanijskim i lokalnim linijama za koje davatelj koncesije odnosno javni naručitelj nameće obvezu javne usluge,
9. obveze javne usluge su obveze kako su definirane u članku 2. točki 4. i članku 4. točki 2. Uredbe (EEZ) br. 3577/92.,
10. naknada za obavljanje javne usluge je potpora koju je dodijelio javni naručitelj za obavljanje usluge javnog prijevoza koja je od općeg gospodarskog interesa i s obvezom javne usluge. Ona ne smije biti viša od iznosa koji je nužan za podmirenje troškova brodara nastalih zbog obavljanja obveze javne usluge prijevoza, uzimajući u obzir ostvarene prihode, kao i razumnu dobit,
11. akt o ovlaštenju kojim se utvrđuju obveze javne usluge je odluka o izboru najpovoljnijeg ponuditelja, odnosno odluka o davanju koncesije, kojom se brodarima dodjeljuje pravo obavljanja usluge javnog prijevoza na linijama iz članka 5. ovoga Zakona, a koja među ostalim mora sadržavati:
a) sadržaj i trajanje obveza javne usluge,
b) podatke o poduzetniku i, ako je primjenjivo, teritorij,
c) narav svih isključivih ili posebnih prava koje je poduzetniku dodijelilo nadležno tijelo,
d) parametre za obračun, kontrolu i preispitivanje naknade za obavljanje javne usluge,
e) način povrata prekomjerne naknade za obavljanje javne usluge,
12. ugovor o javnoj usluzi je ugovor sklopljen između davatelja koncesije, odnosno javnog naručitelja i brodara radi pružanja odgovarajuće usluge, koji se zaključuje kao ugovor o koncesiji za obavljanje javnog prijevoza ili kao ugovor o obavljanju javnog prijevoza,
13. ugovor o obavljanju javnog prijevoza predstavlja ugovor o javnoj nabavi čiji su predmet usluge prijevoza vodenim putovima sklopljen u smislu Dodatka II. B Zakona o javnoj nabavi,
14. ugovor o koncesiji za obavljanje javnog prijevoza jest ugovor istovjetan ugovoru o javnim uslugama za djelatnost javnog prijevoza, u kojemu je odabrani koncesionar dužan plaćati novčanu naknadu za koncesiju sukladno odredbama Zakona o koncesijama,
15. davatelj koncesije odnosno javni naručitelj za državne linije je Agencija za obalni linijski pomorski promet, za županijske i međužupanijske linije je županijska skupština, a za lokalne linije je gradsko ili općinsko vijeće,
16. brodar je pružatelj usluge od općeg gospodarskog interesa, a koju obavlja temeljem ugovora o koncesiji za obavljanje javnog prijevoza (koncesionar) ili ugovora o obavljanju javnog prijevoza,
17. naknada za koncesiju je novčana naknada koju plaća brodar na temelju ugovora o koncesiji za obavljanje javnog prijevoza.
Članak 7.
Državne linije utvrđuje Vlada Republike Hrvatske na prijedlog ministarstva nadležnog za poslove pomorstva (u daljnjem tekstu: Ministarstvo).
Odluka o određivanju državnih linija iz stavka 1. ovoga članka sadrži relaciju na kojoj se obavlja prijevoz, minimalnu učestalost prijevoza, vrstu i minimalni kapacitet brodova i vrstu prijevoza sukladno članku 13. ovoga Zakona.
Odluka iz stavka 2. ovoga članka može se izmijeniti samo u slučajevima ako to zahtijevaju gospodarski interesi, odnosno prilagođavanje javnog prijevoza novonastalim potrebama.
Članak 8.
Županijske i međužupanijske linije su linije kojima se poboljšava pomorsko prometno povezivanje naseljenih otoka i naselja na kopnu, otoka međusobno ili povezivanje naselja na kopnu na području jedne ili više županija.
Županijske i međužupanijske linije odlukom utvrđuje županijska skupština, odnosno županijske skupštine, uz prethodnu suglasnost Agencije za obalni linijski pomorski promet.
Odlukom iz stavka 2. ovoga članka određuje se relacija na kojoj se obavlja prijevoz, minimalna učestalost prijevoza te vrsta i kapacitet brodova, odnosno vrsta prijevoza sukladno članku 13. ovoga Zakona.
Članak 9.
Lokalne linije su linije kojima se poboljšava pomorsko prometno povezivanje naseljenih otoka i naselja na kopnu, otoka međusobno ili povezivanje naselja na kopnu na području općine, odnosno grada.
Lokalne linije odlukom utvrđuje općinsko odnosno gradsko vijeće uz prethodnu suglasnost Agencije za obalni linijski pomorski promet.
Odlukom iz stavka 2. ovoga članka određuje se relacija na kojoj se obavlja prijevoz, minimalna učestalost prijevoza te vrsta i kapacitet brodova odnosno vrsta prijevoza sukladno članku 13. ovoga Zakona.
Članak 10.
Na liniji određenoj prema članku 5. ovoga Zakona, s odgovarajućom vrstom broda, kapacitetom broda, relacijom i učestalosti prijevoza, ne može se istovremeno utvrditi postojanje linije drugog značaja.
Ako županijska skupština, gradsko ili općinsko vijeće zatraži veću učestalost prijevoza na državnim linijama, dužno je u svojem proračunu osigurati sredstva za davanje naknade za obavljanje javne usluge prema članku 49. ovoga Zakona za učestaliji prijevoz na toj liniji.
U slučaju iz stavka 2. ovoga članka izvršno tijelo jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave sklopit će, uz prethodnu suglasnost Agencije, ugovor o povećanoj učestalosti javnog prijevoza na toj liniji s brodarom koji je sklopio ugovor o javnoj usluzi.
Povećanje učestalosti prijevoza financirat će se iz proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave sukladno stavku 2. ovoga članka.
3. Agencija za obalni linijski pomorski promet
Članak 15.
Radi obavljanja poslova u vezi dodjele prava na obavljanje usluge javnog prijevoza, uspostave informatičkog sustava javnog prijevoza i ostvarivanja prava na povlašteni prijevoz osniva se Agencija za obalni linijski pomorski promet (u daljnjem tekstu: Agencija).
Osnivač Agencije je Republika Hrvatska, a osnivačka prava ostvaruje Vlada Republike Hrvatske.
Sjedište Agencije je u Splitu.
Agencija podnosi Vladi Republike Hrvatske izvještaj o radu do kraja mjeseca travnja tekuće godine za prethodnu godinu.
Članak 16.
Na pitanja koja nisu uređena ovim Zakonom, na Agenciju se primjenjuju odredbe Zakona o ustanovama.
Članak 17.
Djelatnost Agencije obuhvaća sljedeće poslove:
1. u vezi s dodjelom prava na obavljanje usluge javnog prijevoza obavlja pripremne radnje i provodi postupak za dodjelu tih prava, donosi odluke o davanju koncesije odnosno odluke o izboru najpovoljnijeg ponuditelja na linijama iz članka 5. stavka 1. ovoga Zakona, sklapa ugovore o koncesiji za obavljanje javnog prijevoza i ugovore o obavljanju javnog prijevoza (ugovori o javnoj usluzi), daje suglasnost na prijenos ugovora o javnoj usluzi, daje odobrenje za zamjenski brod, utvrđuje najviši iznos cijena usluge javnog prijevoza s obvezom javne usluge te obavlja ostale poslove kao davatelj koncesije odnosno javni naručitelj sukladno ovom Zakonu, zakonu kojim se uređuju koncesije i zakonu kojim se uređuje javna nabava,
2. daje prethodnu suglasnost na odluke o županijskim, međužupanijskim i lokalnim linijama iz članaka 8. i 9. ovoga Zakona,
3. daje prethodnu suglasnost o povećanoj učestalosti prijevoza iz članka 10. stavka 3. ovoga Zakona,
4. daje suglasnost za obavljanje javnog linijskog prijevoza bez obveze javne usluge,
5. daje suglasnost, objedinjava i objavljuje redove plovidbe sukladno članku 52. ovoga Zakona,
6. nadzire ispunjavanje uvjeta utvrđenih propisom iz članka 2. stavka 3. ovoga Zakona i daje suglasnost na redove plovidbe u međunarodnom linijskom pomorskom prometu,
7. provodi Uredbu (EU) broj 1177/2010,
8. osigurava uspostavu i upravljanje informatičkim sustavom javnog prijevoza, izdavanjem otočnih iskaznica za putnike i vozila te vinjete za vozila u okviru ostvarivanja prava na povlašteni prijevoz, a za ostale putnike evidentiranjem izdanih karata te nadzire njihovo provođenje,
9. kontinuirano nadzire odluke i ugovore o javnim uslugama i njihovo izvršavanje, što uključuje i plaćanje naknade za obavljanje javne usluge,
10. donosi odluku o povjeravanju stručno-tehničkih poslova iz članka 47.a stavka 4. ovoga Zakona drugoj pravnoj osobi,
11. obavlja i druge poslove koji su ovim ili drugim zakonom povjereni Agenciji.
Poslove iz stavka 1. točke 1. ovoga članka koji se odnose na objavu namjere davanja koncesija, donošenje odluka o davanju koncesije, utvrđivanje najvišeg iznosa cijena usluge javnog prijevoza s obvezom javne usluge, donošenje odluke o kriterijima za utvrđivanje naknade za obavljanje javnog prijevoza bez obveze javne usluge te poslove iz stavka 1. točaka 6., 8. i 9. ovoga članka Agencija obavlja kao javne ovlasti.
Agencija može na zahtjev županijske skupštine, općinskog odnosno gradskog vijeća, uz naknadu na temelju ugovora obavljati i određene poslove iz točke 1. ovoga članka za županijske, međužupanijske i lokalne linije.
Članak 18.
Tijela Agencije su Upravno vijeće i ravnatelj.
Članak 19.
Agencijom upravlja Upravno vijeće.
Upravno vijeće ima predsjednika i četiri člana.
U Upravno vijeće imenuju se:
1. tri predstavnika ministarstva nadležnog za poslove pomorstva (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) od kojih je jedan predsjednik Vijeća,
2. jedan predstavnik ministarstva nadležnog za poslove financija,
3. jedan predstavnik ministarstva nadležnog za poslove razvoja otoka.
Predsjednika i članove Upravnog vijeća imenuje i razrješava Vlada Republike Hrvatske na prijedlog ministra.
Mandat članova i predsjednika Upravnog vijeća je četiri godine. Iste osobe mogu biti ponovno imenovane za člana Upravnog vijeća.
Predsjednika i članove Upravnog vijeća Vlada Republike Hrvatske, na prijedlog ministra, može razriješiti i prije isteka mandata.
Članak 20.
Upravno vijeće:
1. donosi Statut Agencije uz suglasnost Vlade Republike Hrvatske,
2. odlučuje o objavi namjere davanja koncesije odnosno objavi poziva za nadmetanje, donosi odluku o davanju koncesije odnosno o izboru najpovoljnijeg ponuditelja, daje suglasnost na prijenos ugovora o javnoj usluzi, daje odobrenje za zamjenski brod te utvrđuje najviši iznos cijene usluga javnog prijevoza s obvezom javne usluge, donosi odluku o kriterijima za utvrđivanje naknade za obavljanje javnog prijevoza bez obveze javne usluge,
3. daje suglasnost na redove plovidbe sukladno članku 52. stavku 2. ovoga Zakona,
4. daje prethodnu suglasnost na odluke o županijskim, međužupanijskim i lokalnim linijama iz članka 8. i 9. ovoga Zakona,
5. daje prethodnu suglasnost na povećanu učestalost prijevoza iz članka 10. stavka 3. ovoga Zakona,
6. donosi odluke o stjecanju, opterećenju i otuđenju nekretnina u vlasništvu Agencije ili druge imovine do iznosa utvrđenog Statutom, samostalno, a iznad toga iznosa uz suglasnost Vlade Republike Hrvatske,
7. donosi godišnji program rada i prati njegovo izvršavanje,
8. daje suglasnost za obavljanje javnog linijskog prijevoza bez obveze javne usluge,
9. daje suglasnost na redove plovidbe u međunarodnom linijskom pomorskom prometu,
10. donosi godišnji izvještaj o radu Agencije i upućuje ga Vladi Republike Hrvatske radi prihvaćanja,
11. donosi financijski plan i godišnji obračun,
12. donosi opće akte Agencije,
13. raspisuje natječaj za izbor ravnatelja, te imenuje i razrješava ravnatelja uz suglasnost ministra,
14. odlučuje o drugim pitanjima sukladno ovom Zakonu, zakonu kojim se uređuju koncesije i zakonu kojim se uređuje javna nabava.
Članak 21.
Voditelj poslovanja Agencije je ravnatelj.
Ravnatelja se imenuje na vrijeme od četiri godine.
Ravnatelja imenuje i razrješava Upravno vijeće uz suglasnost ministra.
Ista osoba može biti ponovno imenovana za ravnatelja.
Ravnatelj za svoj rad odgovara Upravnom vijeću i ministru.
Ovlasti ravnatelja te uvjeti koje mora ispunjavati ravnatelj utvrđuju se Statutom Agencije.
Članak 22.
Sredstva za osnivanje i početak rada Agencije osiguravaju se u državnom proračunu.
Prostorije, opremu i druga sredstva za rad koje koristi Ministarstvo ili drugo državno tijelo daje se na korištenje Agenciji, prema popisu – bilanci koje utvrđuje Ministarstvo.
Vlada Republike Hrvatske donosi odluku o davanju na korištenje prostorija, opreme i drugih sredstava za rad Agencije, prema popisu – bilanci iz stavka 2. ovoga članka.
Do osiguranja prostora i opreme za rad Agencije prema stavku 2. i 3. ovoga članka, poslovni prostor i oprema potrebna za rad Agencije može se osigurati uzimanjem u zakup od druge pravne ili fizičke osobe.
Članak 23.
Sredstva za obavljanje djelatnosti Agencije, u skladu s njezinim programom rada i financijskim planom, osiguravaju se:
1. iz dijela naknade od koncesija na državnim linijama,
2. iz državnog proračuna,
3. iz vlastitih prihoda ostvarenih temeljem članka 17. stavka 2. ovoga Zakona koji se uplaćuju u državni proračun i troše sukladno odredbama Zakona o proračunu.
Sredstvima iz stavka 1. ovoga članka financiraju se troškovi rada Agencije.
Članak 24.
Sredstva za davanje potpora brodarima, sukladno odredbama ovoga Zakona, osiguravaju se u državnom proračunu, kao sredstva Agencije za svaku godinu zasebno, na temelju financijskog plana Agencije.
Članak 25.
Ako u obavljanju svoje djelatnosti Agencija ostvari dobit, odluku o raspolaganju s dobiti, kao i način snošenja gubitka Agencije, donosi Vlada Republike Hrvatske na prijedlog Upravnog vijeća.
Republika Hrvatska solidarno i neograničeno odgovara za obveze Agencije.
Članak 27.
Davatelj koncesije odnosno javni naručitelj za državne linije je Agencija.
Davatelj koncesije odnosno javni naručitelj za županijske linije je županijska skupština, a za lokalne linije gradsko ili općinsko vijeće.
Davatelj koncesija odnosno javni naručitelj za međužupanijske linije su nadležne županijske skupštine koje odluke o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja donose u suglasnosti.
Ako se županijske skupštine prema stavku 3. ovoga članka u roku od 30 dana nakon isteka roka za dostavu ponuda ne usuglase u vezi odabira najpovoljnijeg ponuditelja, dužne su donijeti odluku o poništenju postupka davanja koncesije odnosno javne usluge.
Članak 30.
Poslove koji se odnose na postupak otvaranja, pregled i ocjenu ponuda za državne linije obavlja stručno povjerenstvo za koncesije odnosno ovlašteni predstavnici javnog naručitelja.
Stručno povjerenstvo za koncesije odnosno ovlašteni predstavnici javnog naručitelja na državnim linijama ima pet članova od kojih pojedini član mora biti pomorske, pravne, tehničke ili ekonomske struke.
U stručno povjerenstvo za koncesije odnosno u ovlaštene predstavnike javnog naručitelja iz stavka 2. ovoga članka obvezno se imenuje jedan predstavnik nadležne lučke kapetanije pomorske struke.
Stručno povjerenstvo odnosno ovlaštene predstavnike javnog naručitelja iz stavka 2. ovoga članka imenuje Upravno vijeće Agencije na prijedlog ravnatelja.
Članak 38.
Naknada za koncesiju je novčana naknada koju plaćaju brodari na temelju ugovora o koncesiji za obavljanje javnog prijevoza na linijama na kojima su prihodi od pružanja usluga veći od troškova koji su nastali kao posljedica obveze pružanja javne usluge (profitabilne linije).
Naknada za koncesiju plaća se kao stalan jednak iznos i kao promjenjiv iznos.
Naknada od koncesije prihod je:
1. za državne linije državnog proračuna, odnosno Agencije sukladno članku 23. ovoga Zakona,
2. za županijske linije proračuna županije,
3. za međužupanijske linije proračuna županija, davatelja koncesije u jednakim dijelovima,
4. za lokalne linije proračuna općine ili grada.
Članak 42.
Kada na liniji iz članka 5. stavka 1. ovoga Zakona ili na nekoj relaciji unutar te linije Agencija utvrdi stvarnu potrebu za povećanjem prijevoznih kapaciteta uputit će brodaru s kojim je sklopljen ugovor o javnoj usluzi, zahtjev za udovoljavanje potreba za povećanim kapacitetom.
Ako brodar iz stavka 1. ovoga članka ne može udovoljiti zahtjevu za povećani kapacitet prijevoza, Agencija može dati suglasnost za obavljanje toga prijevoza drugom brodaru u skladu s člankom 55.b ovoga Zakona.
Članak 47.
Povlašteni prijevoz obuhvaća prijevoz s popustom putnika i vozila i besplatni prijevoz.
Pravo na povlašteni prijevoz s popustom u javnom prijevozu imaju:
1. hrvatski i strani državljani koji imaju prebivalište na otocima ili na poluotoku Pelješcu te državljani država članica Europskog gospodarskog prostora i članovi njihovih obitelji bez obzira na njihovo državljanstvo koji imaju prijavljen privremeni boravak i koji najmanje 183 dana u jednoj godini borave na otocima ili poluotoku Pelješcu (u daljnjem tekstu: otok),
2. djeca starija od tri do navršenih 12 godina života,
3. vozila fizičkih osoba i stranih državljana iz točke 1. ovoga članka te vozila korisnika leasinga s prebivalištem na otoku koja su registrirana u nadležnom upravnom tijelu u Republici Hrvatskoj,
4. vozila pravnih osoba, odnosno vozila registrirana na obrt, obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo (OPG), djelatnost slobodnog zanimanja i korisnika leasinga sa sjedištem korisnika vozila na otoku, a vozila su registrirana u nadležnom upravnom tijelu u Republici Hrvatskoj,
5. zdravstveni djelatnici i djelatnici drugih javnih službi (policija, oružane snage, vatrogasci, lučka kapetanija) čije je stalno mjesto rada na otoku i njihova službena vozila koja se koriste na otoku,
6. zdravstveni djelatnici i njihova službena vozila pri obavljanju redovitih prijevoza bolesnika s otoka na kopno i obrnuto,
7. ostale osobe koje to pravo stječu po posebnim propisima.
Pravo na besplatni prijevoz u javnom prijevozu imaju:
1. učenici i studenti s prebivalištem na otoku koji svakodnevno putuju do škole ili visokoškolske ustanove izvan otoka,
2. učenici i studenti s prebivalištem na otoku koji za vrijeme školovanja privremeno borave izvan otoka, a vikendom dolaze na otok,
3. djeca koja pohađaju obvezni predškolski program izvan otoka svoga prebivališta, kao i učenici i studenti koji se školuju na otoku svoga prebivališta te djeca koja pohađaju predškolski program na otoku svoga prebivališta, za aktivnosti izvan otoka svoga prebivališta,
4. djeca od jedne do navršene tri godine života,
5. umirovljenici i osobe starije od 65 godina s prebivalištem na otoku,
6. zdravstveni djelatnici i njihova službena vozila pri obavljanju sanitetskih prijevoza bolesnika s otoka na kopno i obrnuto,
7. djelatnici policije i njihova službena vozila pri obavljanju dužnosti na otocima,
8. djelatnici drugih javnih službi (policija, oružane snage, vatrogasci, lučka kapetanija i GSS) i njihova službena vozila u slučajevima katastrofe i u slučajevima izvanrednih događaja te traganja i spašavanja, uz suglasnost Agencije.
Visina popusta iz stavka 2. ovoga članka može iznositi do 50 % redovne sezonske cijene karte, a propisuje ju pravilnikom ministar.
Pravo na povlašteni prijevoz putnika s popustom iz stavka 2. točaka 1. i 2. ovoga članka i besplatni prijevoz putnika iz stavka 3. točaka 1. do 5. ovoga članka može se ostvariti na svim linijama koje povezuju otoke s kopnom i otoke međusobno.
Sredstva za povlašteni prijevoz s popustom iz stavka 2. točaka 5. i 6. ovoga članka osiguravaju se u državnom proračunu Republike Hrvatske na razdjelima nadležnih središnjih tijela državne uprave.
Sredstva za besplatni prijevoz iz stavka 3. točaka 1. do 7. ovoga članka nadoknađuju se brodaru u sklopu naknade za obavljanje obveze javne usluge (SGEI paket), a iz točke 8. ovoga članka nadoknađuju se brodaru sukladno posebnim propisima kojima se uređuje zaštita od elementarnih nepogoda i katastrofa.
Način i postupak ostvarivanja prava na povlašteni prijevoz pravilnikom propisuje ministar uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za poslove financija i ministra nadležnog za poslove razvoja otoka.
Članak 47.a
Informatički sustav javnog prijevoza uspostavlja se radi evidentiranja korisnika javnog prijevoza kroz taj sustav.
Kroz sustav iz stavka 1. ovoga članka korisnici povlaštenog prijevoza ostvaruju pravo na taj prijevoz temeljem izdanih otočnih iskaznica za putnike, vozila i vinjete za vozila, a ostali korisnici javnog prijevoza evidentiranjem izdanih karata kroz taj sustav.
Otočna iskaznica za putnike i vozila i vinjete za vozila koje izdaje Agencija jesu javne isprave.
Agencija može stručno-tehničke poslove izrade otočnih iskaznica i vinjeta iz stavka 2. ovoga članka te pohrane podataka o njima, kao i evidentiranje izdanih karata za ostale putnike povjeriti pravnoj osobi koja ispunjava odgovarajuće tehničke i kadrovske uvjete te čije je cjelokupno poslovanje obuhvaćeno odgovarajućim dokazima kvalitete i informacijske sigurnosti.
Način evidentiranja izdanih karata korisnika javnog prijevoza koji nisu korisnici povlaštenog prijevoza te rok proširenja sustava iz stavka 1. ovoga članka pravilnikom propisuje ministar.
Članak 52.
Na prijedloge redova plovidbe brodara na državnim linijama prethodnu suglasnost daje izvršno tijelo jedinica lokalne samouprave i nadležna lučka kapetanija i lučka uprava.
Agencija daje naknadnu suglasnost na redove plovidbe nakon što pribavi prethodne suglasnosti prema stavku 1. ovoga članka.
Agencija je dužna pravodobno objediniti, objaviti i dostaviti brodarima redove plovidbe najmanje 30 dana prije dana njihovih stupanja na snagu.
Radi uvida korisnika usluga, drugih zainteresiranih fizičkih i pravnih osoba u red plovidbe, brodari su dužni objaviti red plovidbe na mjestima na kojima brodar prodaje isprave za prijevoz putnika, tereta i vozila.
Članak 55.
Brodar je obvezan pridržavati se objavljenog reda plovidbe.
Iznimno, od odredbe stavka 1. ovoga članka red plovidbe može biti izmijenjen uz suglasnost Agencije.
Članak 55.b
Za obavljanje javnog prijevoza prema odredbama članka 55.a ovoga Zakona brodar plaća naknadu koja se utvrđuje ovisno o visini ostvarenog brutoprihoda i određuje se ugovorom koji sklapaju Agencija i brodar.
Suglasnost iz članka 55.a stavka 2. ovoga Zakona Agencija će brodaru izdati nakon sklapanja ugovora o obavljanju javnog prijevoza bez obveze javne usluge.
Odluka kojom se pobliže određuju kriteriji za određivanje naknade za obavljanje javnog prijevoza bez obveze javne usluge donosi Upravno vijeće Agencije.
Naknada iz stavka 1. ovoga članka prihod je državnog proračuna Republike Hrvatske.
Članak 59.
Upravni nadzor nad radom Agencije obavlja Ministarstvo.
Inspekcijski nadzor nad provedbom ovoga Zakona i propisa donesenih na temelju njega obavlja Inspekcija za sigurnost plovidbe Ministarstva (u daljnjem tekstu: Inspekcija).
Poslove inspekcijskog nadzora obavljaju i drugi državni službenici Ministarstva u okviru posebnog ovlaštenja koje izdaje Ministar.
Članak 61.
Novčanom kaznom od 10.000,00 do 100.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna osoba brodar koji:
1. ne održava putničke RO-RO i brzobrodske linije koje povezuju Republiku Hrvatsku s inozemnim lukama (međunarodni linijski pomorski promet) pod uvjetima utvrđenim propisom iz članka 2. stavka 3. ovoga Zakona,
2. obavlja javni prijevoz bez ugovora o koncesiji odnosno ugovora o obavljanju javnog prijevoza odnosno suprotno odredbama toga ugovora na liniji za koju je propisana obveza javne usluge, kako je propisano člankom 26. stavkom 4. i člankom 28. stavkom 5. ovoga Zakona,
3. ako za cijelo vrijeme trajanja ugovora o javnoj usluzi, brodar, brod i posada ne ispunjavanju uvjete iz članka 28. stavka 1. ovoga Zakona,
4. u utvrđenom roku ne osigura zamjenski brod istih ili približno istih karakteristika sukladno članku 43. stavku 1. ovoga Zakona.,
5. se ne pridržava objavljenog reda plovidbe, odnosno ako ga mijenja bez suglasnosti Agencije kako je propisano člankom 55. stavcima 1. i 2. ovoga Zakona,
6. obavlja javni linijski prijevoz bez obveze javne usluge bez ugovora i suglasnosti Agencije, kako je propisano člankom 55.a stavkom 2. ovoga Zakona,
7. ne obavlja povremeni prijevoz kako je propisano u članku 56. stavcima 2., 5., 6. i 7. ovoga Zakona.
Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se brodar kao fizička osoba obrtnik novčanom kaznom od 2.000,00 do 50.000,00 kuna.
Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se i odgovorna osoba u pravnoj osobi novčanom kaznom od 2.000,00 do 10.000,00 kuna.
Novčanom kaznom od 2.000,00 do 10.000,00 kuna kaznit će se zapovjednik broda ako se ne pridržava objavljenog reda plovidbe kako je to propisano člankom 55. stavkom 1. ovoga Zakona.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE