E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Nacrt prijedloga zakona o izmjenama Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske, s Konačnim prijedlogom zakona

 

1.

OPĆE INFORMACIJE

1.1.

Stručni nositelj:

Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije

1.2.

Naziv nacrta prijedloga zakona:

Nacrt prijedloga zakona o izmjenama Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske, s Konačnim prijedlogom zakona

1.3.

Datum:

11. listopada 2018.

1.4.

Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:

Uprava za regionalni razvoj

Sektor za politiku regionalnoga razvoja

Kontakt telefon: 01 6391 987

E-pošta: natalija.fundurulic@mrrfeu.hr

1.5.

Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?

Da/Ne: Ne

 

 

 

Naziv akta:

 

Opis mjere:

1.6.

Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?

Da/Ne: Ne

 

Naziv pravne stečevine EU:

2.

ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA

2.1.

Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?

Na sjednici održanoj 2. kolovoza 2018. godine Vlada Republike Hrvatske donijela je Zaključak KLASA: 022-03/18-07/355, URBROJ: 50301-25/06-18-2, kojim se prihvaća Prijedlog smanjenja broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima, te se zadužuju nadležna tijela državne uprave za provedbu svih aktivnosti radi provedbe navedenog akta. Na temelju navedenoga Zaključka, nadležno tijelo za provedbu aktivnosti vezanih za prestanak rada Agencije za regionalni razvoj Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Agencija) je Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), s rokom određenim do 1. siječnja 2019. godine.

 

U skladu s člankom 20.  Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 147/14 i 123/17) Agencija, osnovana Uredbom o osnivanju Agencije za regionalni razvoj Republike Hrvatske („Narodne novine“, br. 155/08, 83/12 i 111/14), ovlaštena je provoditi aktivnosti kojima pridonosi ostvarenju ciljeva politike regionalnoga razvoja utvrđenim u planskim dokumentima politike regionalnoga razvoja. U obavljanju poslova iz svog djelokruga može poduzimati pojedine radnje u provedbi programa i drugih aktivnosti za potrebe Ministarstva na njegov zahtjev, te obavljati i druge poslove sukladno navedenom Zakonu, aktu o osnivanju i Statutu Agencije. Upravni nadzor nad radom Agencije obavlja Ministarstvo.

 

U skladu s člankom 26. navedenoga Zakona, Agencija provodi akreditacijski postupak na temelju kojeg se utvrđuje sposobnost regionalnog koordinatora za učinkovito i djelotvorno obavljanje poslova iz članka 25. navedenoga Zakona . Kriteriji koje trebaju ispunjavati regionalni koordinatori propisuju se pravilnikom kojeg donosi ministar regionalnoga razvoja i fondova Europske unije (u daljnjem tekstu: ministar).

Agencija je ovlaštena imenovati povjerenstvo koje na temelju propisanih kriterija utvrđuje postojanje pretpostavki za akreditaciju regionalnih koordinatora te na temelju dostavljene procjene donijeti odluku o statusu regionalnog koordinatora,  za vremensko razdoblje u skladu s trajanjem višegodišnjeg financijskog okvira Europske unije. Sastav i način rada navedenog povjerenstva ovlašten je pravilnikom propisati ministar.

U skladu s člankom 31. navedenoga Zakona, Agencija je ovlaštena ustrojiti i voditi Upisnik regionalnih koordinatora i lokalnih razvojnih agencija, čiji sadržaj, postupak i način vođenja propisuje ministar pravilnikom. Također je propisana obveza Ministarstva nadležnog za poljoprivredu za dostavu podataka o upisu LAG-ova u svoje evidencije na znanje Agenciji.

 

Slijedom navedenoga, u provedbi Zaključka Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/18-07/355, URBROJ: 50301-25/06-18-2, donesenog na sjednici održanoj 2. kolovoza 2018. godine,

navedene zakonske odredbe potrebno je uskladiti s promjenom nadležnosti Ministarstva, u skladu s planiranim izmjenama i dopunama Zakona o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave („Narodne novine“, broj 93/16 i 104/16).

 

 

 

 

2.2.

Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?

- provedba Zaključka Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/18-07/355, URBROJ: 50301-25/06-18-2, donesenog na sjednici održanoj 2. kolovoza 2018. godine

 

- promjena nadležnosti Ministarstva planirana izmjenama i dopunama Zakona o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave („Narodne novine“, broj 93/16 i 104/16)

 

-

2.3.

Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.

 

Zaključak Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/18-07/355, URBROJ: 50301-25/06-18-2, donesen na sjednici održanoj 2. kolovoza 2018. godine

 

Planirana izmjena Zakona o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave („Narodne novine“, broj 93/16 i 104/16)

 

3.

UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA

3.1.

Što je cilj koji se namjerava postići?

Ovim zakonskim prijedlogom propisuje se nadležnost Ministarstva za obavljanje poslova iz članka 26. stavaka 1 i 5. i članka 31. Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 147/14 i 123/17), te se ovlašćuje ministar imenovati povjerenstvo iz članka 26. stavka 4. navedenoga Zakona.

 

Slijedom navedenoga, po stupanju na snagu ovoga Zakona, potrebno je uskladiti i podzakonske akte u dijelu odredbi koje propisuju ovlasti i obveze Agencije u postupcima akreditacije regionalnih koordinatora te poslovima ustrojavanja i vođenja Upisnika regionalnih koordinatora i lokalnih razvojnih agencija.

 

Preuzimanjem djelatnika Agencije, educiranih za obavljanje navedenih poslova u obavljanju kojih su u dosadašnjem radu u Agenciji stekli potrebno iskustvo, po dovršenom postupku izmjene djelokruga i uređenja ustroja, u Ministarstvu će se stvoriti pretpostavke za njihovo stručno, učinkovito i racionalno obavljanje.

 

Predloženim izmjenama Zakona, određivanjem Ministarstva kao nadležnog tijela za obavljanje navedenih poslova, nastoji se realizirati napredak u planiranju, upravljanju i praćenju u upravnom području regionalnog razvoja, uspostavom cjelovitog sustava, u skladu s potrebama suvremene regionalne politike, kao i ostvarivanjem učinkovite koordinacije regionalnih koordinatora, koji obavljaju poslove od javnog interesa propisane člankom 25. Zakona, od iznimnog značaja za poticanje razvoja na županijskoj razini.

 

 

3.2.

Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?

Prestankom rada Agencije te dodjelom poslova iz njezine dosadašnje nadležnosti Ministarstvu, u skladu s navedenim Zaključkom Vlade Republike Hrvatske, racionalizira se sustav državne uprave u Republici Hrvatskoj te trošenje sredstava državnog proračuna Republike Hrvatske.

 

3.3.

Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?

Ministarstvo za regionalni razvoj i fondove Europske unije preuzima poslove, sredstva i djelatnike Agencije za regionalni razvoj Republike Hrvatske stupanjem Zakona na snagu, 1. siječnja 2019. godine.

4.

UTVRĐIVANJE RJEŠENJA

4.1.

Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):

 

Izmjene i dopune važećeg Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske, a po stupanju na snagu Zakona i usklađivanje relevantnih podzakonskih propisa.

Obrazloženje:

 

Na temelju važećeg Zakona Agencija za regionalni razvoj Republike Hrvatske nadležna je za obavljanje određenih poslova koji prelaze u nadležnost Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova Europske unije. Stoga je Zakon potrebno uskladiti s promjenom nadležnosti Ministarstva.

 

 

4.2.

Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):

 

Nije moguće  nenormativno rješenje.

 

Obrazloženje:

 

Nadležnost tijela državne uprave uređuje se zakonom.

 

5.

UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA

5.1.

UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.1.1.

Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz

da

ne

ne

5.1.2.

Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala

ne

ne

ne

5.1.3.

Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva

da

ne

ne

5.1.4.

Prepreke za razmjenu dobara i usluga

ne

ne

ne

5.1.5.

Cijena roba i usluga

ne

ne

ne

5.1.6.

Uvjet za poslovanje na tržištu

ne

ne

ne

5.1.7.

Trošak kapitala u gospodarskim subjektima

ne

ne

ne

5.1.8.

Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)

ne

ne

ne

5.1.9.

Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima

ne

ne

ne

5.1.10.

Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

da

ne

ne

5.1.11.

Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije

ne

ne

ne

5.1.12.

Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

ne

ne

ne

5.1.13.

Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata

ne

ne

ne

5.1.14.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

ne

ne

ne

5.1.15.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.

 

Preuzimanjem poslova Agencije za regionalni razvoj Republike Hrvatske iz članka 26. i 31. Zakona u nadležnost Ministarstva racionalizira se sustav državne uprave u Republici Hrvatskoj.

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

5.1.16.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

da

ne

ne

5.1.17.

Srednji i veliki poduzetnici

da

ne

ne

5.1.18.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

da

ne

ne

5.1.19.

Radnici i/ili umirovljenici

ne

ne

ne

5.1.20.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

ne

ne

ne

5.1.21.

Hrvatski branitelji

ne

ne

ne

5.1.22.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

ne

ne

ne

5.1.23.

Udruge i/ili zaklade

ne

ne

ne

5.1.24.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

ne

ne

da

5.1.25.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

ne

ne

da

5.1.26.

Drugi utvrđeni adresati:

 

ne

ne

ne

5.1.27.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:

 

Preuzimanjem poslova Agencije za regionalni razvoj Republike Hrvatske iz članka 26. i 31. Zakona u nadležnost Ministarstva racionalizira se sustav državne uprave u Republici Hrvatskoj.

 

5.1.28.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.2.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.2.1.

Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini

ne

ne

ne

5.2.2.

Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu

ne

da

ne

5.2.3.

Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima

ne

ne

ne

5.2.4.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

ne

ne

ne

5.2.5.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:

 

Preuzimanjem poslova Agencije za regionalni razvoj Republike Hrvatske iz članka 26. i 31. Zakona u nadležnost Ministarstva racionalizira se sustav državne uprave u Republici Hrvatskoj.

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

5.2.6.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

ne

ne

ne

5.2.7.

Srednji i veliki poduzetnici

ne

ne

ne

5.2.8.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

ne

ne

ne

5.2.9.

Radnici i/ili umirovljenici

ne

ne

ne

5.2.10.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

ne

ne

ne

5.2.11.

Hrvatski branitelji

ne

ne

ne

5.2.12.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

ne

ne

ne

5.2.13.

Udruge i/ili zaklade

ne

ne

ne

5.2.14.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

ne

da

ne

5.2.15.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

ne

da

ne

5.2.16.

Drugi utvrđeni adresati:

 

ne

ne

ne

5.2.17.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:

 

Preuzimanjem poslova Agencije za regionalni razvoj Republike Hrvatske iz članka 26. i 31. Zakona u nadležnost Ministarstva racionalizira se sustav državne uprave u Republici Hrvatskoj.

 

5.2.17.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.3.

UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.3.1.

Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.

da

ne

ne

5.3.2.

Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva

da

ne

ne

5.3.3.

Socijalna uključenost

da

ne

ne

5.3.4.

Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama

ne

ne

ne

5.3.5.

Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu

ne

ne

ne

5.3.6.

Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite

ne

ne

ne

5.3.7.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

ne

ne

ne

5.3.8.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:

 

Preuzimanjem poslova Agencije za regionalni razvoj Republike Hrvatske iz članka 26. i 31. Zakona u nadležnost Ministarstva racionalizira se sustav državne uprave u Republici Hrvatskoj.

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.3.9.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

da

ne

ne

5.3.10.

Srednji i veliki poduzetnici

da

ne

ne

5.3.11.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

da

ne

ne

5.3.12.

Radnici i/ili umirovljenici

ne

ne

ne

5.3.13.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

ne

ne

ne

5.3.14.

Hrvatski branitelji

ne

ne

ne

5.3.15.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

ne

ne

ne

5.3.16.

Udruge i/ili zaklade

ne

ne

ne

5.3.17.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

ne

ne

da

5.3.18.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

ne

ne

da

5.3.19.

Drugi utvrđeni adresati:

 

ne

ne

ne

5.3.20.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:

 

Preuzimanjem poslova Agencije za regionalni razvoj Republike Hrvatske iz članka 26. i 31. Zakona u nadležnost Ministarstva racionalizira se sustav državne uprave u Republici Hrvatskoj.

 

 

5.3.21.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.4.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.4.1.

Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području

da

ne

ne

5.4.2.

Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta

da

ne

ne

5.4.3.

Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine

ne

ne

ne

5.4.4.

Status regulirane profesije

ne

ne

ne

5.4.5.

Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva

da

ne

ne

5.4.6.

Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva

ne

ne

ne

5.4.7.

Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava

ne

ne

ne

5.4.8.

Odnos između privatnog i poslovnog života

ne

ne

ne

5.4.9.

Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba

da

ne

ne

5.4.10.

Pravo na kvalitetu radnog mjesta

da

ne

ne

5.4.11.

Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava

ne

ne

ne

5.4.12.

Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja

ne

ne

ne

5.4.13.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

ne

ne

ne

5.4.14.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:

 

Preuzimanjem poslova Agencije za regionalni razvoj Republike Hrvatske iz članka 26. i 31. Zakona u nadležnost Ministarstva racionalizira se sustav državne uprave u Republici Hrvatskoj.

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.4.15.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

da

ne

ne

5.4.16.

Srednji i veliki poduzetnici

da

ne

ne

5.4.17.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

da

ne

ne

5.4.18.

Radnici i/ili umirovljenici

ne

ne

ne

5.4.19.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

ne

ne

ne

5.4.20.

Hrvatski branitelji

ne

ne

ne

5.4.21.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

ne

ne

ne

5.4.22.

Udruge i/ili zaklade

ne

ne

ne

5.4.23.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

ne

ne

da

5.4.24.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

ne

ne

da

5.4.25.

Drugi utvrđeni adresati:

 

ne

ne

ne

5.4.26.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.

 

Preuzimanjem poslova Agencije za regionalni razvoj Republike Hrvatske iz članka 26. i 31. Zakona u nadležnost Ministarstva racionalizira se sustav državne uprave u Republici Hrvatskoj.

 

5.4.27.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.5.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.5.1.

Utjecaj na klimu

da

ne

ne

5.5.2.

Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla

da

ne

ne

5.5.3.

Korištenje energije

da

ne

ne

5.5.4.

Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije

da

ne

ne

5.5.5.

Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta

ne

ne

ne

5.5.6.

Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje

da

ne

ne

5.5.7.

Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi

ne

ne

ne

5.5.8.

Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama

ne

ne

ne

5.5.9.

Zaštita od utjecaja kemikalija

ne

ne

ne

5.5.10.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

ne

ne

ne

5.5.11.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:

 

Preuzimanjem poslova Agencije za regionalni razvoj Republike Hrvatske iz članka 26. i 31. Zakona u nadležnost Ministarstva racionalizira se sustav državne uprave u Republici Hrvatskoj.

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.5.12.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

da

ne

ne

5.5.13.

Srednji i veliki poduzetnici

da

ne

ne

5.5.14.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

da

ne

ne

5.5.15.

Radnici i/ili umirovljenici

ne

ne

ne

5.5.16.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

ne

ne

ne

5.5.17.

Hrvatski branitelji

ne

ne

ne

5.5.18.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

ne

ne

ne

5.5.19.

Udruge i/ili zaklade

ne

ne

ne

5.5.20.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

ne

da

ne

5.5.21.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

ne

da

ne

5.5.22.

Drugi utvrđeni adresati:

 

ne

ne

ne

5.5.23.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.

 

Preuzimanjem poslova Agencije za regionalni razvoj Republike Hrvatske iz članka 26. i 31. Zakona u nadležnost Ministarstva racionalizira se sustav državne uprave u Republici Hrvatskoj.

 

5.5.24.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.6.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.6.1.

Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata

ne

ne

ne

5.6.2.

Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava

da

ne

ne

5.6.3.

Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije

ne

ne

ne

5.6.4.

Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi

ne

ne

ne

5.6.5.

Povreda prava na privatnost

ne

ne

ne

5.6.6.

Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć

ne

ne

ne

5.6.7.

Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi

ne

ne

ne

5.6.8.

Pravo na pristup informacijama

ne

ne

ne

5.6.9.

Drugi očekivani izravni učinak:

ne

ne

ne

5.6.10.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:

 

Preuzimanjem poslova Agencije za regionalni razvoj Republike Hrvatske iz članka 26. i 31. Zakona u nadležnost Ministarstva racionalizira se sustav državne uprave u Republici Hrvatskoj.

 

 

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.6.12.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

ne

ne

ne

5.6.13.

Srednji i veliki poduzetnici

ne

ne

ne

5.6.14.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

da

ne

ne

5.6.15.

Radnici i/ili umirovljenici

ne

ne

ne

5.6.16.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

ne

ne

ne

5.6.17.

Hrvatski branitelji

ne

ne

ne

5.6.18.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

ne

ne

ne

5.6.19.

Udruge i/ili zaklade

ne

ne

ne

5.6.20.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

ne

da

ne

5.6.21.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

ne

ne

ne

5.6.22.

Drugi utvrđeni adresati:

 

ne

ne

ne

5.6.23.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.

 

 

 

5.6.24.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

6.

Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)

Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:

DA

NE

6.1.

Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?

 

ne

Obrazloženje:

 

6.2.

Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?

 

ne

Obrazloženje:

 

6.3.

Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?

 

ne

Obrazloženje:

 

6.4.

Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?

 

ne

Obrazloženje:

 

6.5.

Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.

Obrazloženje:

 

Preuzimanjem poslova Agencije za regionalni razvoj Republike Hrvatske iz članka 26. i 31. Zakona u nadležnost Ministarstva racionalizira se sustav državne uprave u Republici Hrvatskoj.

 

 

7.

Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije

 

Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).

SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.

SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model

 

8.

SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE

Ako je utvrđena barem jedna kombinacija:

–veliki izravni učinak i mali broj adresata,

–veliki izravni učinak i veliki broj adresata,

–mali izravni učinak i veliki broj adresata,

 

u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.

Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

 

Procjena učinaka propisa

Potreba za PUP

 

Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa

DA

NE

8.1.

Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.

 

ne

8.2.

Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.

 

ne

8.3.

Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.

 

ne

8.4.

Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.

 

ne

8.5.

Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.

 

ne

8.6.

Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.

 

ne

 

MSP test

Potreba za MSP test

8.7.

Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo  (MSP test)

DA

NE

8.8.

Provođenje MSP testa

 

ne

8.9.

Provođenje SCM metodologije

 

ne

9.

PRILOZI

 

 

 

 

10.

POTPIS ČELNIKA TIJELA

 

Potpis: MINISTRICA

           

           Gabrijela Žalac, dipl. oec.

 

Datum: 11. listopada 2018.

11.

Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)

 

Uputa:

 Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.