OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
Nacrt prijedloga zakona o izmjenama Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske, s Konačnim prijedlogom zakona
1. |
OPĆE INFORMACIJE |
|||||||||||||||||||||||||||
1.1. |
Stručni nositelj: |
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije |
||||||||||||||||||||||||||
1.2. |
Naziv nacrta prijedloga zakona: |
Nacrt prijedloga zakona o izmjenama Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske, s Konačnim prijedlogom zakona |
||||||||||||||||||||||||||
1.3. |
Datum: |
11. listopada 2018. |
||||||||||||||||||||||||||
1.4. |
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene: |
Uprava za regionalni razvoj Sektor za politiku regionalnoga razvoja Kontakt telefon: 01 6391 987 E-pošta: natalija.fundurulic@mrrfeu.hr |
||||||||||||||||||||||||||
1.5. |
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere? |
Da/Ne: Ne
|
Naziv akta:
Opis mjere: |
|||||||||||||||||||||||||
1.6. |
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije? |
Da/Ne: Ne
|
Naziv pravne stečevine EU: |
|||||||||||||||||||||||||
2. |
ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA |
|||||||||||||||||||||||||||
2.1. |
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva? |
Na sjednici održanoj 2. kolovoza 2018. godine Vlada Republike Hrvatske donijela je Zaključak KLASA: 022-03/18-07/355, URBROJ: 50301-25/06-18-2, kojim se prihvaća Prijedlog smanjenja broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima, te se zadužuju nadležna tijela državne uprave za provedbu svih aktivnosti radi provedbe navedenog akta. Na temelju navedenoga Zaključka, nadležno tijelo za provedbu aktivnosti vezanih za prestanak rada Agencije za regionalni razvoj Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Agencija) je Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), s rokom određenim do 1. siječnja 2019. godine.
U skladu s člankom 20. Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 147/14 i 123/17) Agencija, osnovana Uredbom o osnivanju Agencije za regionalni razvoj Republike Hrvatske („Narodne novine“, br. 155/08, 83/12 i 111/14), ovlaštena je provoditi aktivnosti kojima pridonosi ostvarenju ciljeva politike regionalnoga razvoja utvrđenim u planskim dokumentima politike regionalnoga razvoja. U obavljanju poslova iz svog djelokruga može poduzimati pojedine radnje u provedbi programa i drugih aktivnosti za potrebe Ministarstva na njegov zahtjev, te obavljati i druge poslove sukladno navedenom Zakonu, aktu o osnivanju i Statutu Agencije. Upravni nadzor nad radom Agencije obavlja Ministarstvo.
U skladu s člankom 26. navedenoga Zakona, Agencija provodi akreditacijski postupak na temelju kojeg se utvrđuje sposobnost regionalnog koordinatora za učinkovito i djelotvorno obavljanje poslova iz članka 25. navedenoga Zakona . Kriteriji koje trebaju ispunjavati regionalni koordinatori propisuju se pravilnikom kojeg donosi ministar regionalnoga razvoja i fondova Europske unije (u daljnjem tekstu: ministar). Agencija je ovlaštena imenovati povjerenstvo koje na temelju propisanih kriterija utvrđuje postojanje pretpostavki za akreditaciju regionalnih koordinatora te na temelju dostavljene procjene donijeti odluku o statusu regionalnog koordinatora, za vremensko razdoblje u skladu s trajanjem višegodišnjeg financijskog okvira Europske unije. Sastav i način rada navedenog povjerenstva ovlašten je pravilnikom propisati ministar. U skladu s člankom 31. navedenoga Zakona, Agencija je ovlaštena ustrojiti i voditi Upisnik regionalnih koordinatora i lokalnih razvojnih agencija, čiji sadržaj, postupak i način vođenja propisuje ministar pravilnikom. Također je propisana obveza Ministarstva nadležnog za poljoprivredu za dostavu podataka o upisu LAG-ova u svoje evidencije na znanje Agenciji.
Slijedom navedenoga, u provedbi Zaključka Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/18-07/355, URBROJ: 50301-25/06-18-2, donesenog na sjednici održanoj 2. kolovoza 2018. godine, navedene zakonske odredbe potrebno je uskladiti s promjenom nadležnosti Ministarstva, u skladu s planiranim izmjenama i dopunama Zakona o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave („Narodne novine“, broj 93/16 i 104/16).
|
||||||||||||||||||||||||||
2.2. |
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona? |
- provedba Zaključka Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/18-07/355, URBROJ: 50301-25/06-18-2, donesenog na sjednici održanoj 2. kolovoza 2018. godine
- promjena nadležnosti Ministarstva planirana izmjenama i dopunama Zakona o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave („Narodne novine“, broj 93/16 i 104/16)
- |
||||||||||||||||||||||||||
2.3. |
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona. |
Zaključak Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/18-07/355, URBROJ: 50301-25/06-18-2, donesen na sjednici održanoj 2. kolovoza 2018. godine
Planirana izmjena Zakona o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave („Narodne novine“, broj 93/16 i 104/16)
|
||||||||||||||||||||||||||
3. |
UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA |
|||||||||||||||||||||||||||
3.1. |
Što je cilj koji se namjerava postići? |
Ovim zakonskim prijedlogom propisuje se nadležnost Ministarstva za obavljanje poslova iz članka 26. stavaka 1 i 5. i članka 31. Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 147/14 i 123/17), te se ovlašćuje ministar imenovati povjerenstvo iz članka 26. stavka 4. navedenoga Zakona.
Slijedom navedenoga, po stupanju na snagu ovoga Zakona, potrebno je uskladiti i podzakonske akte u dijelu odredbi koje propisuju ovlasti i obveze Agencije u postupcima akreditacije regionalnih koordinatora te poslovima ustrojavanja i vođenja Upisnika regionalnih koordinatora i lokalnih razvojnih agencija.
Preuzimanjem djelatnika Agencije, educiranih za obavljanje navedenih poslova u obavljanju kojih su u dosadašnjem radu u Agenciji stekli potrebno iskustvo, po dovršenom postupku izmjene djelokruga i uređenja ustroja, u Ministarstvu će se stvoriti pretpostavke za njihovo stručno, učinkovito i racionalno obavljanje.
Predloženim izmjenama Zakona, određivanjem Ministarstva kao nadležnog tijela za obavljanje navedenih poslova, nastoji se realizirati napredak u planiranju, upravljanju i praćenju u upravnom području regionalnog razvoja, uspostavom cjelovitog sustava, u skladu s potrebama suvremene regionalne politike, kao i ostvarivanjem učinkovite koordinacije regionalnih koordinatora, koji obavljaju poslove od javnog interesa propisane člankom 25. Zakona, od iznimnog značaja za poticanje razvoja na županijskoj razini.
|
||||||||||||||||||||||||||
3.2. |
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti? |
Prestankom rada Agencije te dodjelom poslova iz njezine dosadašnje nadležnosti Ministarstvu, u skladu s navedenim Zaključkom Vlade Republike Hrvatske, racionalizira se sustav državne uprave u Republici Hrvatskoj te trošenje sredstava državnog proračuna Republike Hrvatske.
|
||||||||||||||||||||||||||
3.3. |
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena? |
Ministarstvo za regionalni razvoj i fondove Europske unije preuzima poslove, sredstva i djelatnike Agencije za regionalni razvoj Republike Hrvatske stupanjem Zakona na snagu, 1. siječnja 2019. godine. |
||||||||||||||||||||||||||
4. |
UTVRĐIVANJE RJEŠENJA |
|||||||||||||||||||||||||||
4.1. |
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):
Izmjene i dopune važećeg Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske, a po stupanju na snagu Zakona i usklađivanje relevantnih podzakonskih propisa. |
||||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje:
Na temelju važećeg Zakona Agencija za regionalni razvoj Republike Hrvatske nadležna je za obavljanje određenih poslova koji prelaze u nadležnost Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova Europske unije. Stoga je Zakon potrebno uskladiti s promjenom nadležnosti Ministarstva.
|
||||||||||||||||||||||||||||
4.2. |
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
Nije moguće nenormativno rješenje.
|
||||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje:
Nadležnost tijela državne uprave uređuje se zakonom.
|
||||||||||||||||||||||||||||
5. |
UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1. |
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.1.1. |
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.2. |
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.3. |
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.4. |
Prepreke za razmjenu dobara i usluga |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.5. |
Cijena roba i usluga |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.6. |
Uvjet za poslovanje na tržištu |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.7. |
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.8. |
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini) |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.9. |
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.10. |
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.11. |
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.12. |
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.13. |
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.14. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.15. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.
Preuzimanjem poslova Agencije za regionalni razvoj Republike Hrvatske iz članka 26. i 31. Zakona u nadležnost Ministarstva racionalizira se sustav državne uprave u Republici Hrvatskoj.
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.16. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.17. |
Srednji i veliki poduzetnici |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.18. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.19. |
Radnici i/ili umirovljenici |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.20. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.21. |
Hrvatski branitelji |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.22. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.23. |
Udruge i/ili zaklade |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.24. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
ne |
ne |
da |
||||||||||||||||||||||||
5.1.25. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
ne |
ne |
da |
||||||||||||||||||||||||
5.1.26. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.27. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:
Preuzimanjem poslova Agencije za regionalni razvoj Republike Hrvatske iz članka 26. i 31. Zakona u nadležnost Ministarstva racionalizira se sustav državne uprave u Republici Hrvatskoj.
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.28.
|
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.2. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.2.1. |
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.2. |
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu |
ne |
da |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.3. |
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.4. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.5. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:
Preuzimanjem poslova Agencije za regionalni razvoj Republike Hrvatske iz članka 26. i 31. Zakona u nadležnost Ministarstva racionalizira se sustav državne uprave u Republici Hrvatskoj.
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|||||||||||||||||||||||||||
5.2.6. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.7. |
Srednji i veliki poduzetnici |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.8. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.9. |
Radnici i/ili umirovljenici |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.10. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.11. |
Hrvatski branitelji |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.12. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.13. |
Udruge i/ili zaklade |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.14. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
ne |
da |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.15. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
ne |
da |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.16. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:
Preuzimanjem poslova Agencije za regionalni razvoj Republike Hrvatske iz članka 26. i 31. Zakona u nadležnost Ministarstva racionalizira se sustav državne uprave u Republici Hrvatskoj.
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.3. |
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.3.1. |
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr. |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.2. |
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.3. |
Socijalna uključenost |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.4. |
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.5. |
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.6. |
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.7. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.8. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:
Preuzimanjem poslova Agencije za regionalni razvoj Republike Hrvatske iz članka 26. i 31. Zakona u nadležnost Ministarstva racionalizira se sustav državne uprave u Republici Hrvatskoj.
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
5.3.9. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.10. |
Srednji i veliki poduzetnici |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.11. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.12. |
Radnici i/ili umirovljenici |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.13. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.14. |
Hrvatski branitelji |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.15. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.16. |
Udruge i/ili zaklade |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.17. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
ne |
ne |
da |
||||||||||||||||||||||||
5.3.18. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
ne |
ne |
da |
||||||||||||||||||||||||
5.3.19. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.20. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:
Preuzimanjem poslova Agencije za regionalni razvoj Republike Hrvatske iz članka 26. i 31. Zakona u nadležnost Ministarstva racionalizira se sustav državne uprave u Republici Hrvatskoj.
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.3.21. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.4. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.4.1. |
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.2. |
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.3. |
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.4. |
Status regulirane profesije |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.5. |
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.6. |
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.7. |
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.8. |
Odnos između privatnog i poslovnog života |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.9. |
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.10. |
Pravo na kvalitetu radnog mjesta |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.11. |
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.12. |
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.13. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.14. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:
Preuzimanjem poslova Agencije za regionalni razvoj Republike Hrvatske iz članka 26. i 31. Zakona u nadležnost Ministarstva racionalizira se sustav državne uprave u Republici Hrvatskoj.
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
5.4.15. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.16. |
Srednji i veliki poduzetnici |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.17. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.18. |
Radnici i/ili umirovljenici |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.19. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.20. |
Hrvatski branitelji |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.21. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.22. |
Udruge i/ili zaklade |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.23. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
ne |
ne |
da |
||||||||||||||||||||||||
5.4.24. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
ne |
ne |
da |
||||||||||||||||||||||||
5.4.25. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.26. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.
Preuzimanjem poslova Agencije za regionalni razvoj Republike Hrvatske iz članka 26. i 31. Zakona u nadležnost Ministarstva racionalizira se sustav državne uprave u Republici Hrvatskoj.
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.4.27. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.5. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.5.1. |
Utjecaj na klimu |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.2. |
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.3. |
Korištenje energije |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.4. |
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.5. |
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.6. |
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.7. |
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.8. |
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.9. |
Zaštita od utjecaja kemikalija |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.10. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.11. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:
Preuzimanjem poslova Agencije za regionalni razvoj Republike Hrvatske iz članka 26. i 31. Zakona u nadležnost Ministarstva racionalizira se sustav državne uprave u Republici Hrvatskoj.
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
5.5.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.13. |
Srednji i veliki poduzetnici |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.17. |
Hrvatski branitelji |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.19. |
Udruge i/ili zaklade |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
ne |
da |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
ne |
da |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.22. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.
Preuzimanjem poslova Agencije za regionalni razvoj Republike Hrvatske iz članka 26. i 31. Zakona u nadležnost Ministarstva racionalizira se sustav državne uprave u Republici Hrvatskoj.
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.5.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.6. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata |
ne |
ne |
ne |
|||||||||||||||||||||||||
5.6.2. |
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.3. |
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.4. |
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.5. |
Povreda prava na privatnost |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.6. |
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.7. |
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.8. |
Pravo na pristup informacijama |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.9. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.10. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:
Preuzimanjem poslova Agencije za regionalni razvoj Republike Hrvatske iz članka 26. i 31. Zakona u nadležnost Ministarstva racionalizira se sustav državne uprave u Republici Hrvatskoj.
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
5.6.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.13. |
Srednji i veliki poduzetnici |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
da |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.17. |
Hrvatski branitelji |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.19. |
Udruge i/ili zaklade |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
ne |
da |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.22. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.6.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
6. |
Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
|||||||||||||||||||||||||||
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka: |
DA |
NE |
||||||||||||||||||||||||||
6.1. |
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja? |
|
ne |
|||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje:
|
||||||||||||||||||||||||||||
6.2. |
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije? |
|
ne |
|||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje:
|
||||||||||||||||||||||||||||
6.3. |
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa? |
|
ne |
|||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje:
|
||||||||||||||||||||||||||||
6.4. |
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike? |
|
ne |
|||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje:
|
||||||||||||||||||||||||||||
6.5. |
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike. |
|||||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje:
Preuzimanjem poslova Agencije za regionalni razvoj Republike Hrvatske iz članka 26. i 31. Zakona u nadležnost Ministarstva racionalizira se sustav državne uprave u Republici Hrvatskoj.
|
||||||||||||||||||||||||||||
7. |
Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator). SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik. SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model
|
|||||||||||||||||||||||||||
8. |
SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE Ako je utvrđena barem jedna kombinacija: –veliki izravni učinak i mali broj adresata, –veliki izravni učinak i veliki broj adresata, –mali izravni učinak i veliki broj adresata,
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka. Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Procjena učinaka propisa |
Potreba za PUP |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa |
DA |
NE |
|||||||||||||||||||||||||
8.1. |
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1. |
|
ne |
|||||||||||||||||||||||||
8.2. |
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2. |
|
ne |
|||||||||||||||||||||||||
8.3. |
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3. |
|
ne |
|||||||||||||||||||||||||
8.4. |
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4. |
|
ne |
|||||||||||||||||||||||||
8.5. |
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5. |
|
ne |
|||||||||||||||||||||||||
8.6. |
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6. |
|
ne |
|||||||||||||||||||||||||
|
MSP test |
Potreba za MSP test |
||||||||||||||||||||||||||
8.7. |
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test) |
DA |
NE |
|||||||||||||||||||||||||
8.8. |
Provođenje MSP testa |
|
ne |
|||||||||||||||||||||||||
8.9. |
Provođenje SCM metodologije |
|
ne |
|||||||||||||||||||||||||
9. |
PRILOZI |
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||
10. |
POTPIS ČELNIKA TIJELA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Potpis: MINISTRICA
Gabrijela Žalac, dipl. oec.
Datum: 11. listopada 2018. |
|||||||||||||||||||||||||||
11. |
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17) |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Uputa: Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja. |
Komentari