E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

OBRAZAC PRIJEDLOGA PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI

ZA 2019. GODINU

 

Stručni nositelj:

Državni hidrometeorološki zavod

Redni broj

Naziv nacrta prijedloga zakona

Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske

1.

Zakon o meteorološkoj i hidrološkoj djelatnosti od interesa za Republiku Hrvatsku

I.  romjesečje

2.

 

 

3.

 

 

 

 

 

PRIJAVA NACRTA PRIJEDLOGA ZAKONA U SLUČAJU IZNIMKI OD PROVEDBE POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

POTPIS ČELNIKA TIJELA

Potpis:

                                                        RAVNATELJICA  

 

                                                dr.sc. Branka Ivančan-Picek

 

Datum: 19. listopada 2018.

 

Uputa:

 Dodati potreban broj redova sukladno broju nacrta prijedloga zakona koji su predviđeni planom zakonodavnih aktivnosti stručnog nositelja

 Za nacrte prijedloga zakona za koje će se provesti procjena učinaka propisa potrebno je iza naziva nacrta prijedloga zakona dodati oznaku " (PUP) "

 Za nacrte prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije potrebno je iza naziva propisa dodati oznaku " (EU) "

 Za nacrte prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog strateškog akta ili reformske mjere potrebno je dodati oznaku " (RM) "

 Nacrti prijedloga zakona koji su u kategoriji iznimki od provedbe postupka procjene učinaka propisa na temelju članka 15. stavka 1. Zakona o procjeni učinaka propisa („Narodne novine“, broj --/17) obvezno se navode u Obrascu radi njihove prijave u Plan zakonodavnih aktivnosti Vlade Republike Hrvatske i, po potrebi, dodaju im se odgovarajuće oznake „(EU)“ i/ili „(RM)“

 Za upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske potrebno je navesti odgovarajuće tromjesečje (I, II, III, IV)

 

 

 

 

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni hidrometeorološki zavod

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE

 

OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE

1.

OPĆE INFORMACIJE

1.1.

Stručni nositelj:

DRŽAVNI HIDROMETEOROLOŠKI ZAVOD

1.2.

Naziv nacrta prijedloga zakona:

Zakon o meteorološkoj i hidrološkoj djelatnosti od interesa za Republiku H rvatsku

1.3.

Datum:

18. listopada 2018.

1.4.

Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:

Kabinet ravnateljice

01 45 65 717

sanja.nikolic@cirus.dhz.hr

1.5.

Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?

NE

 

Naziv akta:

 

Opis mjere:

1.6.

 

 

Naziv pravne stečevine EU:

2.

ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA

2.1.

Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?

Postojeći Zakon o obavljanju poslova hidrometeorološke službe u Socijalističkoj Republici Hrvatskoj ( Narodne novine, br. 014/1978) donesen  prije 40 godina zastario je,  stoga je potrebno definiranjem jedinstvene državne meteorološke i hidrološke djelatnosti od interesa za Republiku Hrvatsku te njezinih dužnosti, istu uskladiti s potrebama suvremene infrastrukture i okruženja.

 

2.2.

Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?

Potreba za definiranjem pravnih instrumenata za obavljanje djelatnosti meteorologije i  hidrologije prvenstveno se odnosi na infrastrukturu, koja služi za obavljanje zadataka (prikupljanje, obrada i verifikacija podataka, izrada analiza, ocjena i prognoza, obavješćivanje javnosti i sprečavanje zbunjivanja i negativnih posljedica u primjeru izvanrednih i opasnih vremenskih i hidroloških stanja spram državnih tijela, koja su bitno ovisna o informacijama o prirodnim pojavama ili drugih državnih tijela, koja te informacije koriste za obavljanje pojedinih resornih zadataka). Definiranje pravnih instrumenata za obavljanje navedenih zadataka nužno je i zbog osiguranja zadaća u okviru Strategije nacionalne sigurnosti RH i Zakona o sustavu nacionalne sigurnosti (NN108/17). Također, uspostavom jedinstvenog sustava upozorenja na vremenske i hidrološke nepogode i definiranje službenog podatka i informacije otklonit će se mogućnost zbunjivanja javnosti i državnih tijela. Definiranje pravnih instrumenata u domeni infrastrukture, potrebno je  zbog međunarodnih obveza, i  članstva Republike Hrvatske u različitim međunarodnim organizacijama te daljnjeg stručnog i tehničkog napretka.

 

2.3.

Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.

Meteorološka i hidrološka djelatnost kao jedinstvena grana od osnovnog je značaja za potrebe održivog razvoja društva, obrane zemlje, obrazovanja, upravljanjem transportom, energetskim resursima te proizvodnjom hrane. Uz sve značajnije klimatske promjene i ekstreme, meteorološka i hidrološka služba zajednički je servis svim državnim i civilnim institucijama društva.

U uvjetima očekivanih klimatskih promjena povezanih s učestalošću i jačinom meteoroloških i hidroloških ekstrema uspostava adekvatnog zakonodavnog okruženja preduvjet je za uspostavu i održavanje stabilnog motriteljskog i sustava  pravodobne najave upozorenja na elementarne nepogode (olujnog i orkanskog vjetra, toplinskih i hladnih valova, ekstremnih oborina, poplava, suša i drugih). To je nadalje preduvjet za ublažavanje posljedica elementarnih nepogoda to jest smanjenje materijalnih šteta i ljudskih žrtava uključujući prevenciju, primjerice izgradnjom infrastrukture otporne na te nepogode, edukacijom stanovništva i drugih pripremnih mjera prilagodbe i ublažavanja štetnih posljedica. Primjerice, prema izvješću Svjetske meteorološke organizacije zbog djelovanja jake tropske ciklone 70-tih godina prošlog stoljeća ginulo je nekoliko stotina tisuća ljudi dok je danas broj žrtava od jake tropske ciklone sto puta manji zbog mogućnosti pravodobne najave i odgovarajućih mjera zaštite. Poplave koje su pogodile Republiku Hrvatsku u svibnju i rujnu 2014. godine ukazuju također na važnost pravodobne najave ekstremnih oborina i poplava kako bi se moguće štete umanjile. Navedeni primjer poplave također ukazuje na važnost međunarodne suradnje jer elementarne nepogode ne poznaju granice. Učinkovitom meteorološkom i hidrološkom službom povećava se sigurnost zračnog, pomorskog i kopnenog prometa, postiže se i učinkovito kratkoročno i dugoročno planiranje ljudskih aktivnosti primjerice u poljoprivredi (izbor kultura, vrijeme sjetve, navodnjavanje), turizmu, proizvodnji energije osobito iz obnovljivih izvora (hidroenergija, sunčane i vjetroelektrane), održivoj izgradnji infrastrukture  itd. Stoga izrada novog Zakona o meteorološkoj i hidrološkoj djelatnosti je opravdana i društveno korisna.

 

3.

UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA

3.1.

Što je cilj koji se namjerava postići?

Cilj ovog Prijedloga Zakona su detaljno definirane odgovornosti nadležnog tijela za obavljanje državne meteorološke i hidrološke djelatnosti koje bi trebale jamčiti njihovu učinkovitu ulogu i funkcioniranje.

Zakon uređuje status državne meteorološke i hidrološke djelatnosti:

- jasnu svrhu djelovanja;

- jasnu raspodjelu dužnosti, zadataka i područja odgovornosti, što predstavlja čvrsti temelj za osiguranje sredstava za ispunjavanje tih zadataka;

- nedvojbenu ulogu kao službenog centra za osiguranje službenog podatka i informacija te upozorenja na vremenske i atmosferske pojave te događanja na vodama – sa ciljem, sprečavanja zbunjenosti i nejasnoće u javnosti;

- zakonsko osiguranje državne mreže meteoroloških i hidroloških postaja;

- neposrednu međunarodnu komunikaciju;

- namjenu prihoda od aktivnosti isključivo u razvoj i poboljšanje njenog djelovanja.

 

 

3.2.

Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?

Zakon u potpunosti uspostavlja skup rješenja, koja omogućuju učinkovito obavljanje djelatnosti.

Između njih najvažnija su:

a) nadležnost;

b) infrastruktura službe;

c)  obavješćivanje javnosti i upozorenja;

d)  obavljanje dužnosti za potrebe drugih državnih tijela;

e)  obavljanje usluga za druge osobe.

 

3.3.

Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?

Od početka 2019. godine pa nadalje

4.

UTVRĐIVANJE RJEŠENJA

4.1.

Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):

 

OPCIJA 1: - (normativno rješenje)

Kao moguće normativno rješenje moglo bi se pristupiti izmjenama i dopunama postojećeg  Zakona o obavljanju poslova hidrometeorološke službe u Socijalističkoj Republici Hrvatskoj (NN 014/1978). Takvo rješenje ne bi bilo optimalno budući da Republika Hrvatska nije bila međunarodni subjekt u doba usvajanja navedenog zakona, a s obzirom na državni karakter djelatnosti (poslovi od interesa za Republiku Hrvatsku) te opsežnu međunarodnu suradnju, izmjenu broja i statusa dionika kao što su različite državne agencije te pojavu privatnog sektora kao dionika hidrometeorološke djelatnosti (davatelja i korisnika usluga).

 

OPCIJA 2: - (normativno rješenje)

Novi Zakon o meteorološkoj i hidrološkoj djelatnosti u Republici Hrvatskoj potreban je za dugoročno osiguranje meteorološke i hidrološke djelatnosti u Republici Hrvatskoj sukladno suvremenom zakonodavnom okruženju. Ključno je uspostaviti jedinstven državni sustav meteoroloških, hidroloških i njima srodnih motrenja i državni sustav upozorenja te izdavanje jedinstvenog upozorenja na vremenske nepogode uključujući poplave i suše. Izostanak „jedinstvenog službenog glasa“ (engl. single official voice) posebno je problematičan u situaciji vremenskih i hidroloških nepogoda, jer informacije iz različitih izvora (koje mogu biti i proturječne) stvaraju zbrku u komunikaciji i onemogućavaju pravodobnu najavu nepogoda te donošenje ključnih odluka zbog čega su moguće znatne materijalne štete pa i ljudske žrtve. Potrebno je također regulirati obavljanje međunarodne djelatnosti.

 

Obrazloženje:

Izradit ć e se novi Nacrt prijedloga zakona o meteorološkoj i hidrološkoj djelatnosti u Republici Hrvatskoj zbog izmjene značajnog broja (više od polovine) odredbi osnovnog zakona, sukladno č lanku 48. stavku 3. Jedinstvenih metodološko-nomotehni č kih pravila za izradu akata koje donosi Hrvatski sabor (Narodne novine, br. 74/15).

Priloženim tezama definiran je jasan sadržaj Zakona sukladan standardima zemalja okruženja te u određenoj mjeri i standardima zakona na snazi u kojem nedostaje povezanost s postojećim suvremenim zakonodavstvom koji ne regulira ni međunarodnu suradnju jer u vrijeme stavljanja na snagu postojećeg zakona Hrvatska nije bila međunarodni subjekt.

 

4.2.

Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):

 

OPCIJA 1 – ne poduzimati ništa (nenormativno rješenje)

Opcija ne poduzimati ništa odnosno izostanak djelovanja zakonodavca u osiguranju dugoročnog i stabilnog obavljanja meteorološke i hidrološke djelatnosti oslabilo bi gospodarsku održivost i sigurnost Republike Hrvatske zbog ugroza od sve češćih i jačih vremenskih i hidroloških ekstrema kao simptoma globalne promjene klime.

 

OPCIJA 2: - (nenormativno rješenje)

Moguća je edukacija javnosti i dionika o važnosti uspostave stabilnog sustava motrenja stanja atmosfere i voda kao i jedinstvenog sustava upozorenja na vremenske i hidrološke ekstreme te dodatno sklapanje sporazuma između dionika (nositelja djelatnosti međusobno i nositelja i korisnika usluga) - što također ne osigurava dugotrajno stabilno obavljanje meteorološke i hidrološke djelatnosti u Republici Hrvatskoj koje bi zadovoljile državne potrebe. Kontinuitet i kvaliteta obavljanja navedenih djelatnosti nužan je za ostvarenje državnih interesa u uvjetima očekivanih klimatskih promjena koje se ogledaju u sve češćim i jačim meteorološkim i hidrološkim ektremima.  

 

Obrazloženje:

Cilj nije moguće postići nenormativnim rješenjem iz razloga što postojeće zakonodavstvo nije u stanju dugoročno osigurati potrebu jačanja uvjeta za stabilno i dugotrajno obavljanje meteorološke i hidrološke djelatnosti u uvjetima očekivanih klimatskih promjena te promjena društveno-političkog okruženja. Stabilan sustav meteorološke i hidrološke djelatnosti od interesa za Republiku Hrvatsku potrebno je uspostaviti propisom iste pravne snage te istu svrhu nije moguće postići nenormativnim rješenjima.

 

5.

UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA

5.1.

UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.1.1.

Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz

Ne

Ne

Ne

5.1.2.

Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala

Ne

Ne

Ne

5.1.3.

Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva

Ne

Ne

Ne

5.1.4.

Prepreke za razmjenu dobara i usluga

Ne

Ne

Ne

5.1.5.

Cijena roba i usluga

Ne

Ne

Ne

5.1.6.

Uvjet za poslovanje na tržištu

Ne

Ne

Ne

5.1.7.

Trošak kapitala u gospodarskim subjektima

Ne

Ne

Ne

5.1.8.

Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)

Ne

Ne

Ne

5.1.9.

Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima

Ne

Ne

Ne

5.1.10.

Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

Ne

Ne

Ne

5.1.11.

Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije

Ne

Ne

Ne

5.1.12.

Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

Ne

Ne

Ne

5.1.13.

Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata

Ne

Ne

Ne

5.1.14.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

Ne

Ne

Ne

5.1.15.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

5.1.16.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Ne

Ne

Ne

5.1.17.

Srednji i veliki poduzetnici

Ne

Ne

Ne

5.1.18.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Ne

Ne

Ne

5.1.19.

Radnici i/ili umirovljenici

Ne

Ne

Ne

5.1.20.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Ne

Ne

Ne

5.1.21.

Hrvatski branitelji

Ne

Ne

Ne

5.1.22.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Ne

Ne

Ne

5.1.23.

Udruge i/ili zaklade

Ne

Ne

Ne

5.1.24.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Ne

Ne

Ne

5.1.25.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Ne

Ne

Ne

5.1.26.

Drugi utvrđeni adresati:

 

Ne

Ne

Ne

5.1.27.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:

 

 

 

5.1.28.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

Neznatan

Mali

veliki

Adresati

Neznatan

 

 

 

Mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.2.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.2.1.

Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini

Ne

Ne

Ne

5.2.2.

Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu

Ne

Ne

Ne

5.2.3.

Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima

Ne

Ne

Ne

5.2.4.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

Ne

Ne

Ne

5.2.5.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

5.2.6.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Ne

Ne

Ne

5.2.7.

Srednji i veliki poduzetnici

Ne

Ne

Ne

5.2.8.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Ne

Ne

Ne

5.2.9.

Radnici i/ili umirovljenici

Ne

Ne

Ne

5.2.10.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Ne

Ne

Ne

5.2.11.

Hrvatski branitelji

Ne

Ne

Ne

5.2.12.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Ne

Ne

Ne

5.2.13.

Udruge i/ili zaklade

Ne

Ne

Ne

5.2.14.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Ne

Ne

Ne

5.2.15.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Ne

Ne

Ne

5.2.16.

Drugi utvrđeni adresati:

 

Ne

Ne

Ne

5.2.17.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:

 

5.2.17.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

Neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.3.

UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.3.1.

Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.

Ne

Ne

Ne

5.3.2.

Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva

Ne

Ne

Ne

5.3.3.

Socijalna uključenost

Ne

Ne

Ne

5.3.4.

Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama

Ne

Ne

Ne

5.3.5.

Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu

Ne

Ne

Ne

5.3.6.

Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite

Ne

Ne

Ne

5.3.7.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

Ne

Ne

Ne

5.3.8.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.3.9.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Ne

Ne

Ne

5.3.10.

Srednji i veliki poduzetnici

Ne

Ne

Ne

5.3.11.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Ne

Ne

Ne

5.3.12.

Radnici i/ili umirovljenici

Ne

Ne

Ne

5.3.13.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Ne

Ne

Ne

5.3.14.

Hrvatski branitelji

Ne

Ne

Ne

5.3.15.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Ne

Ne

Ne

5.3.16.

Udruge i/ili zaklade

Ne

Ne

Ne

5.3.17.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Ne

Ne

Ne

5.3.18.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Ne

Ne

Ne

5.3.19.

Drugi utvrđeni adresati:

 

Ne

Ne

Ne

5.3.20.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:

 

5.3.21.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.4.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.4.1.

Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području

Ne

Ne

Ne

5.4.2.

Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta

Ne

Ne

Ne

5.4.3.

Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine

Ne

Ne

Ne

5.4.4.

Status regulirane profesije

Ne

Ne

Ne

5.4.5.

Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva

Ne

Ne

Ne

5.4.6.

Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva

Ne

Ne

Ne

5.4.7.

Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava

Ne

Ne

Ne

5.4.8.

Odnos između privatnog i poslovnog života

Ne

Ne

Ne

5.4.9.

Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba

Ne

Ne

Ne

5.4.10.

Pravo na kvalitetu radnog mjesta

Ne

Ne

Ne

5.4.11.

Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava

Ne

Ne

Ne

5.4.12.

Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja

Ne

Ne

Ne

5.4.13.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

Ne

Ne

Ne

5.4.14.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.4.15.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Ne

Ne

Ne

5.4.16.

Srednji i veliki poduzetnici

Ne

Ne

Ne

5.4.17.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Ne

Ne

Ne

5.4.18.

Radnici i/ili umirovljenici

Ne

Ne

Ne

5.4.19.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Ne

Ne

Ne

5.4.20.

Hrvatski branitelji

Ne

Ne

Ne

5.4.21.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Ne

Ne

Ne

5.4.22.

Udruge i/ili zaklade

Ne

Ne

Ne

5.4.23.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Ne

Ne

Ne

5.4.24.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Ne

Ne

Ne

5.4.25.

Drugi utvrđeni adresati:

 

Ne

Ne

Ne

5.4.26.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.

 

5.4.27.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

Neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.5.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.5.1.

Utjecaj na klimu

 

Ne

Ne

Da

5.5.2.

Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla

Ne

Ne

Da

5.5.3.

Korištenje energije

Ne

Ne

Da

5.5.4.

Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije

Ne

Ne

Da

5.5.5.

Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta

Ne

Ne

Ne

5.5.6.

Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje

Ne

Ne

Ne

5.5.7.

Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi

Ne

Ne

Ne

5.5.8.

Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama

Ne

Ne

Ne

5.5.9.

Zaštita od utjecaja kemikalija

Ne

Ne

Ne

5.5.10.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

Ne

Ne

Ne

5.5.11.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.5.12.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Ne

Ne

Da

5.5.13.

Srednji i veliki poduzetnici

Ne

Ne

Da

5.5.14.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Ne

Ne

Da

5.5.15.

Radnici i/ili umirovljenici

Ne

Ne

Ne

5.5.16.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Ne

Ne

Ne

5.5.17.

Hrvatski branitelji

Ne

Ne

Ne

5.5.18.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Ne

Ne

Ne

5.5.19.

Udruge i/ili zaklade

Ne

Ne

Ne

5.5.20.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Ne

Ne

Da

5.5.21.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Ne

Ne

Da

5.5.22.

Drugi utvrđeni adresati:

 

Ne

Ne

Ne

5.5.23.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.

Donošenjem Zakona uspostavit će se stabilan sustav meteorološke i hidrološke djelatnosti, dugoročno regulirati odnos između dionika te međunarodna suradnja. Provedba Zakona umanjit će štete i ljudske žrtve zbog učinkovitog sustava upozorenja na sve jače i češće vremenske i hidrološke ekstreme, odgovarajuće korištenje obnovljivih izvora energije te kratkoročnog i dugoročnog planiranja ljudskih djelatnosti uključujućisigurnost prometa s obzirom na prognozu stanja atmosfere i voda kao i odgovarajuće prilagodbe gospodarstva na klimatske promjene, posebice poljoprivrede i vodoprivrede.

 

5.5.24.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

DA

 

5.6.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.6.1.

Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata

Ne

Ne

Ne

5.6.2.

Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava

Ne

Ne

Ne

5.6.3.

Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije

Ne

Ne

Ne

5.6.4.

Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi

Ne

Ne

Ne

5.6.5.

Povreda prava na privatnost

Ne

Ne

Ne

5.6.6.

Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć

Ne

Ne

Ne

5.6.7.

Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi

Ne

Ne

Ne

5.6.8.

Pravo na pristup informacijama

Ne

Ne

Ne

5.6.9.

Drugi očekivani izravni učinak:

Ne

Ne

Ne

5.6.10.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.6.12.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Ne

Ne

Ne

5.6.13.

Srednji i velikii poduzetnici

Ne

Ne

Ne

5.6.14.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Ne

Ne

Ne

5.6.15.

Radnici i/ili umirovljenici

Ne

Ne

Ne

5.6.16.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Ne

Ne

Ne

5.6.17.

Hrvatski branitelji

Ne

Ne

Ne

5.6.18.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Ne

Ne

Ne

5.6.19.

Udruge i/ili zaklade

Ne

Ne

Ne

5.6.20.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Ne

Ne

Ne

5.6.21.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Ne

Ne

Ne

5.6.22.

Drugi utvrđeni adresati:

 

Ne

Ne

Ne

5.6.23.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.

 

5.6.24.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

Neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

6.

Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)

Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:

DA

NE

6.1.

Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?

 

NE

Obrazloženje: Nacrtom prijedloga zakona ne propisuju se administrativni troškovi

 

6.2.

Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?

 

NE

Obrazloženje: Nacrtom prijedloga zakona ne utječe se na tržišnu konkurenciju

 

6.3.

Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?

 

NE

Obrazloženje:

Nacrtom prijedloga zakona ne uvodi se naknade i davanja za poduzetnike

6.4.

Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?

DA

 

Obrazloženje:

Imat će pozitivne učinke s učinkovitijim sustavom upozorenja i kvalitetnijim i pravodobnim službenim podacima i informacijama o prognozi vremena i voda.

6.5.

Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.

Obrazloženje:

Predložena normativna rješenja imat će samo pozitivne učinke obzirom na  učinkovitijim  sustavom upozorenja i kvalitetnijim i pravodobnim službenim podacima i informacijama o prognozi vremena i voda, dok se istima ne utječe na tržišnu konkurenciju niti se uvode novi administrativni troškovi, naknade ili davanja.

 

7.

Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije

 

Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).

SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.

SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model

 

8.

SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE

Ako je utvrđena barem jedna kombinacija:

–veliki izravni učinak i mali broj adresata,

–veliki izravni učinak i veliki broj adresata,

–mali izravni učinak i veliki broj adresata,

 

u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.

Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

 

Procjena učinaka propisa

Potreba za PUP

 

Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa

DA

NE

8.1.

Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.

 

 

8.2.

Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.

 

 

8.3.

Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.

 

 

8.4.

Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.

 

 

8.5.

Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.

DA

 

8.6.

Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.

 

 

 

MSP test

Potreba za MSP test

8.7.

Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo  (MSP test)

DA

NE

8.8.

Provođenje MSP testa

 

NE

8.9.

Provođenje SCM metodologije

 

NE

9.

PRILOZI

 

 

 

 

10.

POTPIS ČELNIKA TIJELA

 

Potpis:

                                             RAVNATELJICA  

 

                                      dr.sc. Branka Ivančan-Picek

 

Datum: 19. listopada 2018.

 

11.

Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)

 

Uputa:

 Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni hidrometeorološki zavod

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.