OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1. |
Stručni nositelj: |
MINISTARSTVO GOSPODARSTVA, PODUZETNIŠTVA I OBRTA |
|
1.2. |
Naziv nacrta prijedloga zakona: |
ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O DRŽAVNOJ KOMISIJI ZA KONTROLU POSTUPAKA JAVNE NABAVE |
|
1.3. |
Datum: |
LISTOPAD 2018 |
|
1.4. |
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene: |
UPRAVA ZA POLITIKU JAVNE NABAVE, IVAN PALČIĆ, 01/6106-644, ivan.palcic@mingo.hr |
|
1.5. |
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere? |
Da/Ne: NE
|
Naziv akta:
Opis mjere: |
1.6. |
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije? |
Da/Ne: NE
|
Naziv pravne stečevine EU: |
2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1. |
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva? |
Državna komisija za kontrolu postupka javne nabave (dalje u tekstu: Državna komisija) je samostalno i neovisno državno tijelo nadležno za rješavanje o žalbama u postupcima javne nabave, davanja koncesija i odabira privatnog partnera u projektima javno-privatnog partnerstva. Važeći Zakon o Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave (NN br. 18/2013, 127/2013 i 74/2014) kroz 23 zakonska članka uređuje pitanja statusa članova Državne komisije, postupak imenovanja i razrješenja, trajanje mandata te unutarnju organizaciju, ali su se zbog određenih pravnih praznina u praksi pojavila određene dvojbe i različita tumačenja. Pravne praznine postoje u vezi s imenovanjem i razrješenjem članova Državne komisije, odnosno prestankom njihovog mandata, radno pravnim statusom članova Državne komisije te pravima članova Državne komisije po isteku njihova mandata. |
2.2. |
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona? |
S obzirom da je ustrojstvo Državne komisije i status njezinih članova uređen Zakonom, isti je potrebno izmijeniti i dopuniti kako bi se adekvatno adresirali uočeni problem u praksi, odnosno otklonile postojeće pravne praznine. |
2.3. |
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona. |
S obzirom da je ustrojstvo Državne komisije i status njezinih članova uređen Zakonom, isti je potrebno izmijeniti i dopuniti kako bi se adekvatno adresirali uočeni problem u praksi, odnosno otklonile postojeće pravne praznine. |
3. UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1. |
Što je cilj koji se namjerava postići? |
Urediti imenovanje i razrješenje članova Državne komisije, odnosno prestanak njihovog mandata, radno pravni status članova Državne komisije te prava članova Državne komisije po isteku njihova mandata. Isto se postiže na način da se usklade prava i obveze članova uvažavajući činjenicu da su oni obveznici primjene Zakona o sprečavanju sukoba interesa (Narodne novine br. 26/11, 12/12, 124/12, 48/13 i 57/15) te se smatraju dužnosnicima u smislu tog Zakona, iako kao isti nisu navedeni, niti se na njih primjenjuju pravila, Zakona o pravima i obvezama državnih dužnosnika (Narodne novine br. 101/98, 135/98, 105/99, 25/00, 73/00, 30/01, 59/01, 114/01, 153/02, 163/03, 16/04, 30/04, 121/05, 151/05, 141/06, 17/07, 34/07, 107/07, 60/08, 38/09, 150/11, 22/13, 102/14, 103/14, 03/15 i 93/16) . Utvrđuju se koeficijenti za izračun plaće predsjednika, zamjenika predsjednika i članova Državne komisije te osnovica za izračun plaće koja je jednaka osnovici za izračun plaće državnih dužnosnika, reguliraju se osnovna prava poput prava na godišnji odmor, bolovanje, naknadu troškova prijevoza na posao i s posla, naknadu za službena putovanja i putne troškove u svezi s obnašanjem dužnosti i sl. Uređuju se druga materijalna prava člana Državne komisije te prava člana Državne komisije koji nije ponovno imenovan za člana Državne komisije ili na drugu dužnost, kao što je primjerice pravo povratka na rad kod poslodavca i na poslove koje je obnašao prije imenovanja na dužnost odnosno pravo na naknadu plaće nakon prestanka obnašanja dužnosti.
|
3.2. |
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti? |
Uređeno imenovanje i razrješenje članova Državne komisije, odnosno prestanak njihovog mandata, radno pravni status članova Državne komisije te prava članova Državne komisije po isteku njihova mandata po uzoru na druga državna tijela u Republici Hrvatskoj. |
3.3. |
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena? |
Odmah po stupanju na snagu Zakona. |
4. UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1. |
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično): Izmjene i dopune važećeg propisa
|
Obrazloženje: S obzirom da je ustrojstvo Državne komisije i status njezinih članova uređen Zakonom, isti je potrebno izmijeniti i dopuniti kako bi se adekvatno adresiralo uočeni problem u praksi. |
||
4.2. |
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično): Ne poduzimati normativnu inicijativu |
Obrazloženje: U tom slučaju radno pravni status članova Državne komisije ostao bi nedovoljno uređen, a što uzrokuje određene pravne probleme u praksi. |
5. UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
5.1. |
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.1. |
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.2. |
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.3. |
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.4. |
Prepreke za razmjenu dobara i usluga |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.5. |
Cijena roba i usluga |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.6. |
Uvjet za poslovanje na tržištu |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.7. |
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.8. |
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini) |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.9. |
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.10. |
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.11. |
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.12. |
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.13. |
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.14. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.15. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14. S obzirom da se izmjenama i dopunama Zakona želi urediti radno pravni status članova Državne komisije, cijeni se da isti neće imati nikakvih gospodarskih učinaka. |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: Državna komisija ima 9 članova. |
|||||||||||||||||||||||||
5.1.16. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.17. |
Srednji i veliki poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.18. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.19. |
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.20. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.21. |
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.22. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.23. |
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.24. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.25. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.26. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.27. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.: S obzirom da se izmjenama i dopunama Zakona želi urediti radno pravni status članova Državne komisije, cijeni se da isti neće imati nikakvih gospodarskih učinaka u odnosu na navedene adresate. |
|||||||||||||||||||||||||
5.1.28.
|
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||
5.2. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.1. |
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.2. |
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.3. |
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.4. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.5. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.: S obzirom da se izmjenama i dopunama Zakona želi urediti radno pravni status članova Državne komisije, cijeni se da isti neće imati nikakvih učinaka na tržišno natjecanje. |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: Državna komisija ima 9 članova. |
|||||||||||||||||||||||||
5.2.6. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.7. |
Srednji i veliki poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.8. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.9. |
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.10. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.11. |
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.12. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.13. |
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.14. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.15. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.16. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.: S obzirom da se izmjenama i dopunama Zakona želi urediti radno pravni status članova Državne komisije, cijeni se da isti neće imati nikakvih učinaka tržišno natjecanje u odnosu na navedene adresate. |
|||||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||
5.3. |
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.1. |
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr. |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.2. |
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.3. |
Socijalna uključenost |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.4. |
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.5. |
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.6. |
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.7. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.8. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.: S obzirom da se izmjenama i dopunama Zakona želi urediti radno pravni status članova Državne komisije, cijeni se da isti neće imati nikakvih socijalnih učinaka. |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: Državna komisija ima 9 članova. |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.3.9. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.10. |
Srednji i veliki poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.11. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.12. |
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.13. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.14. |
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.15. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.16. |
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.17. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.18. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.19. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.20. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.: S obzirom da se izmjenama i dopunama Zakona želi urediti radno pravni status članova Državne komisije, cijeni se da isti neće imati nikakvih socijalnih učinaka na navedene adresate. |
|||||||||||||||||||||||||
5.3.21. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||
5.4. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.1. |
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.2. |
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.3. |
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.4. |
Status regulirane profesije |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.5. |
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.6. |
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.7. |
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.8. |
Odnos između privatnog i poslovnog života |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.9. |
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.10. |
Pravo na kvalitetu radnog mjesta |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.11. |
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.12. |
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.13. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
DA |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.14. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13: Važeći Zakon o Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave (NN br. 18/2013, 127/2013 i 74/2014) kroz 23 zakonska članka uređuje pitanja statusa članova Državne komisije, postupak imenovanja i razrješenja, trajanje mandata te unutarnju organizaciju, ali su se zbog određenih pravnih praznina u praksi pojavila određene dvojbe i različita tumačenja. Pravne praznine postoje u vezi s imenovanjem i razrješenjem članova Državne komisije, odnosno prestankom njihovog mandata, radno pravnim statusom članova Državne komisije te pravima članova Državne komisije po isteku njihova mandata. Donošenjem izmjena i dopuna zakona adekvatno će se adresirati uočeni problemi u praksi te otkloniti postojeće pravne praznine. |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: Državna komisija ima 9 članova. |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.4.15. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.16. |
Srednji i veliki poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.17. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.18. |
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.19. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.20. |
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.21. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.22. |
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.23. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.24. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.25. |
Drugi utvrđeni adresati: Državna komisija |
DA |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.26. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25. S obzirom da se izmjenama i dopunama Zakona želi urediti radno pravni status članova Državne komisije, cijeni se da će isti imati neznatan učinak na rad i tržište rada budući da Državna komisija ima ukupno 9 članova. |
|||||||||||||||||||||||||
5.4.27. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||
5.5. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.1. |
Utjecaj na klimu |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.2. |
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.3. |
Korištenje energije |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.4. |
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.5. |
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.6. |
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.7. |
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.8. |
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.9. |
Zaštita od utjecaja kemikalija |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.10. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.11. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.: S obzirom da se izmjenama i dopunama Zakona želi urediti radno pravni status članova Državne komisije, cijeni se da isti neće imati nikakvih učinaka na zaštitu okoliša. |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.5.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.13. |
Srednji i veliki poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.17. |
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.19. |
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.22. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22. S obzirom da se izmjenama i dopunama Zakona želi urediti radno pravni status članova Državne komisije, cijeni se da isti neće imati nikakvih učinaka na zaštitu okoliša u odnosu na navedene adresate. |
|||||||||||||||||||||||||
5.5.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||
5.6. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.1. |
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.2. |
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.3. |
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.4. |
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.5. |
Povreda prava na privatnost |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.6. |
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.7. |
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.8. |
Pravo na pristup informacijama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.9. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.10. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.: S obzirom da se izmjenama i dopunama Zakona želi urediti radno pravni status članova Državne komisije, cijeni se da isti neće imati nikakvih učinaka na zaštitu ljudskih prava. |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.6.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.13. |
Srednji i velikii poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.17. |
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.19. |
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.22. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23. S obzirom da se izmjenama i dopunama Zakona želi urediti radno pravni status članova Državne komisije, cijeni se da isti neće imati nikakvih učinaka na zaštitu ljudskih prava u odnosu na navedene adresate. |
|||||||||||||||||||||||||
5.6.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
6. Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)
|
Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
||
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka: |
DA |
NE |
|
6.1. |
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja? |
|
X |
Obrazloženje:
|
|||
6.2. |
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije? |
|
X |
Obrazloženje:
|
|||
6.3. |
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa? |
|
X |
Obrazloženje:
|
|||
6.4. |
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike? |
|
X |
Obrazloženje:
|
|||
6.5. |
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike. |
||
Obrazloženje: S obzirom da se izmjenama i dopunama Zakona želi urediti radno pravni status članova Državne komisije, cijeni se da isti neće imati nikakvih učinaka na male i srednje poduzetnike.
|
7. Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije
|
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator). SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik. SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model
|
8. SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE
|
Ako je utvrđena barem jedna kombinacija: –veliki izravni učinak i mali broj adresata, –veliki izravni učinak i veliki broj adresata, –mali izravni učinak i veliki broj adresata,
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka. Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
||
|
Procjena učinaka propisa |
Potreba za PUP |
|
|
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa |
DA |
NE |
8.1. |
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1. |
|
NE |
8.2. |
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2. |
|
NE |
8.3. |
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3. |
|
NE |
8.4. |
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4. |
|
NE |
8.5. |
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5. |
|
NE |
8.6. |
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6. |
|
NE |
|
MSP test |
Potreba za MSP test |
|
8.7. |
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test) |
DA |
NE |
8.8. |
Provođenje MSP testa |
|
NE |
8.9. |
Provođenje SCM metodologije |
|
NE |
9. PRILOZI
|
|
10. POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis: MINISTAR Datum: 12.10.2018. |
11. Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)
Uputa: Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja. |
Komentari