PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O POTICANJU ULAGANJA, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, broj 85/2010 – pročišćeni tekst i 5/2014 - Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI PREDLOŽENIM ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Zakonom o poticanju ulaganja (Narodne novine, 102/15 i 25/18)uređuje se provedba Uredbe Komisije (EU) br. 651/2014 od 17. lipnja 2014. o izmjeni Uredbe EU br. 651/2014., o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članka 107. i 108. Ugovora (SL L 187, 26. 6. 2014., str. 1.) i Uredbe Komisije (EU) 2017/1084 od 14. lipnja 2017. o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014 u vezi s potporama za infrastrukture luka i zračnih luka, pragova za prijavu potpora za kulturu i očuvanje baštine i za potpore za sportsku i višenamjensku rekreativnu infrastrukturu te regionalnih operativnih programa potpora za najudaljenije regije i o izmjeni Uredbe (EU) br. 702/2014 u vezi s izračunavanjem prihvatljivih troškova. Također Zakon sadržava i odredbe o regionalnim državnim potporama za ulaganja te odredbe o državnim potporama za usavršavanje koje su u skladu s Uredbom Komisije (EU) br. 651/2014 od 17. lipnja 2014.
Cilj, odnosno svrha poticanja ulaganja je poticanje gospodarskog rasta i ostvarenje gospodarske politike Republike Hrvatske, njezina uključivanja u tokove međunarodne razmjene i jačanje investicijske i konkurentske sposobnosti hrvatskoga poduzetništva.
Poticanje ulaganja, u smislu ovoga Zakona, predstavlja sustav potpora za ulaganje i potpora za pravodobno ostvarenje potrebnih ulagačkih aktivnosti. Određuje se način i rokovi ispunjenja svih potrebnih ulagačkih aktivnosti, a u svrhu uspješnog i vremenski određenog ostvarenja predmetnog ulaganja projekta na teritoriju Republike Hrvatske.
Imajući u vidu problematiku nedovoljne učinkovitosti tijela javne uprave, velikog broja pravnih osoba agencijskog tipa čije se djelatnosti preklapaju i troškova Državnog proračuna provodi se racionalizacija na način da se određene pravne osobe agencijskog tipa ukidaju, spoje ili pripoje središnjim državnim tijelima. U tom smislu Vlada Republike Hrvatske je 2. kolovoza 2018. godine donijela Zaključak o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima. Radi provedbe navedenog Zaključka predložen je prestanak važenja Zakona o osnivanju Agencije za investicije i konkurentnost, a što za posljedicu ima prestanak rada Agencije za investicije i konkurentnost (dalje u tekstu: Agencija) te preuzimanje poslova Agencije od strane Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta.
Ovim zakonskim prijedlogom poslove koje je Agencija obavljala sukladno Zakonu o poticanju ulaganja preuzima Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta.
III. OCJENA I IZVORI SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provedbu ovog Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
IV. OBRAZLOŽENJE PRIJEDLOGA ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Prema odredbi članka 204. Poslovnika Hrvatskog sabora (Narodne novine broj 81/13, 113/16, 69/17 i 29/18), zakon se može donijeti po hitnom postupku kada to zahtijevaju osobito opravdani razlozi, koji u prijedlogu moraju biti posebno obrazloženi.
Ovaj Zakon predlaže se donijeti pohitnom postupku radi provedbe Nacionalnog programa reformi 2018. mjere 1.3.3. Racionalizacija sustava pravnih osoba s javnim ovlastima agencijskog tipa.
V. TEKST KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O POTICANJU ULAGANJA, S OBRAZLOŽENJEM
Članak 1.
U Zakonu o poticanju ulaganja (»Narodne novine«, broj 102/15 i 25/18) u članku 17. stavku 3. riječi: »Agencija za investicije i konkurentnost (u daljnjem tekstu: AIK)« zamjenjuju se riječima: »nadležno ministarstvo iz članka 6. stavka 1. točke 14. ovoga Zakona« u odgovarajućem padežu.
Članak 2.
(1) U članku 21. stavcima 1., 2. i 3. riječ: »AIK« zamjenjuje se riječima: »nadležno ministarstvo iz članka 6. stavka 1. točke 14. ovoga Zakona« u odgovarajućem padežu.
(2) U stavku 4. riječi: »Upravno vijeće AIK-a« zamjenjuju se riječima: »nadležno ministarstvo iz članka 6. stavka 1. točke 14. ovoga Zakona« u odgovarajućem padežu.
Članak 3.
Ovaj Zakon objavit će se u »Narodnim novinama«, a stupa na snagu 1. siječnja 2019. godine.
OBRAZLOŽENJE
Uz članak 1.
Ovim člankom riječi Agencija za investicije i konkurentnost (u daljnjem tekstu: Agencija) zamjenjuju se riječima: »nadležno ministarstvo iz članka 6. stavka 1. točke 14. ovoga Zakona«.
Uz članak 2.
Ovim člankom riječi AIK i Upravno Vijeće AIK-a zamjenjuju se riječima: »nadležno ministarstvo iz članka 6. stavka 1. točke 14. ovoga Zakona«.
Uz članak 3.
Ovom odredbom propisuje se stupanje na snagu Zakona.
VI. TEKST ODREDBI VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU
Članak 17.
(1) Poduzetnici koji namjeravaju koristiti potpore na temelju ovoga Zakona podnose prijavu za odobrenje statusa korisnika potpore, odnosno prijavu za korištenje potpore. Prijavu podnose nadležnom ministarstvu iz članka 6. točke 14. ovoga Zakona, i to prije početka radova na projektu ulaganja, odnosno prije početka projekta ulaganja.
(2) Na temelju podnesene prijave nadležno ministarstvo iz članka 6. stavka 1. točke 14. ovoga Zakona će, u suradnji sa središnjim tijelom državne uprave nadležnim za financije i drugim nadležnim središnjim tijelima državne uprave u čiji djelokrug spada predviđeni projekt ulaganja i drugim tijelima nadležnim za poslove poticanja ulaganja, utvrditi je li prijava podnesena u skladu s odredbama ovoga Zakona te će o tome izvijestiti podnositelja prijave odnosno izdati mu potvrdu o statusu korisnika potpore za ulaganje, najkasnije u roku od 60 dana od podnošenja prijave usklađene s odredbama ovoga Zakona. Radovi na pojedinim početnim ulaganjima mogu započeti tek nakon podnošenja prijave za korištenje potpore.
(3) Agencija za investicije i konkurentnost (daljnjem u tekstu: AIK), Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (u daljnjem tekstu: HAMAG-BICRO), županijske razvojne agencije i druge pravne osobe nadležne za poslove promocije i poticanja investicija u jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave, na temelju ovoga Zakona, pružaju administrativnu, stručnu i tehničku pomoć pri izradi prijave iz stavka 1. ovoga članka, poduzetnicima koji namjeravaju koristiti poticajne mjere na temelju ovoga Zakona.
(4) Korisnici potpora dužni su tijekom razdoblja korištenja statusa korisnika potpora podnositi godišnje pisano izvješće o izvršenju investicijskog projekta, prihvatljivim troškovima, korištenju poticajnih mjera te očuvanju predmetne investicije i otvorenih radnih mjesta povezanih s tom investicijom, nadležnom ministarstvu iz članka 6. točke 14. ovoga Zakona i Ministarstvu financija - Poreznoj upravi. Korisnici potpora dužni su tijekom minimalnog razdoblja očuvanja predmetne investicije nadležnom ministarstvu iz članka 6. točke 14. ovoga Zakona podnositi godišnje pisano izvješće o očuvanju predmetne investicije i otvorenih radnih mjesta povezanih s tom investicijom.
(5) Godišnja izvješća iz stavka 4. ovoga članka podnose se uz prijavu poreza na dobit, u skladu s rokovima propisanim posebnim propisom kojim se uređuje porez na dobit.
(6) Ako tijekom razdoblja korištenja statusa korisnika potpore dođe do bitnih promjena u samom ulaganju, a u vezi s preduvjetima na temelju kojih je odobren status korisnika potpore, korisnik potpore obavijestit će nadležno ministarstvo iz članka 6. točke 14. ovoga Zakona o tome u roku od 30 dana od dana nastanka promijenjenih okolnosti.
(7) Ako korisnik potpore zbog neopravdanog razloga ne podnese izvješće u roku iz stavka 5. ovoga članka, prestaje mu pravo korištenja odobrenih potpora te gubi status korisnika potpore.
(8) Obvezni sadržaj prijave za odobrenje statusa korisnika potpore, s pripadajućim standardiziranim obrascima, kriteriji i načini izračuna iznosa državne potpore, postupak prijave, odobravanja i korištenja potpora iz ovoga Zakona, dokumentacija potrebna za odobravanje korištenja potpora i za ostvarivanje prava na isplatu odobrenih potpora iz ovoga Zakona, kao i sadržaj izvješća o korištenju potpora, iz stavaka 1. i 4. ovoga članka, uredbom propisuje Vlada Republike Hrvatske.
(9) Nadležno ministarstvo iz članka 6. stavka 1. točke 14. ovoga Zakona, u suradnji sa središnjim tijelom državne uprave nadležnim za financije i drugim nadležnim središnjim tijelima državne uprave u čiji djelokrug spada predviđeni projekt ulaganja provodi nadzor nad korištenjem potpora kod korisnika potpore radi otkrivanja i sankcioniranja eventualnih nepravilnosti i nezakonitosti
Članak 21.
(1) U svrhu unapređenja ulagačkog okruženja u Republici Hrvatskoj AIK i HAMAG-BICRO koordiniraju aktivnosti ostvarenja projekta ulaganja u suradnji s ulagačima i nadležnim tijelima državne uprave, lokalne i područne (regionalne) samouprave te i s drugim pravnim osobama uključenima u ostvarenje projekta ulaganja na teritoriju Republike Hrvatske.
(2) AIK i HAMAG-BICRO u koordinaciji sa županijskim razvojnim agencijama i jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave pružaju aktivnu podršku ulagačima u svim fazama i aktivnostima projekta ulaganja koje utječu na uspješnost i rok ostvarenja projekta ulaganja u Republici Hrvatskoj.
(3) Radi uspješnog i vremenski predvidivog ostvarenja projekta ulaganja HAMAG-BICRO, odnosno AIK i županijska razvojna agencija s jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave na čijem području se projekt ulaganja ostvaruje, formiraju zajedničko proaktivno »ad hoc« tijelo za pojedini projekt ulaganja - »tim za podršku projektu ulaganja«, koji čine najmanje jedan predstavnik jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, jedan predstavnik županijske razvojne agencije zadužen za poslove promocije i privlačenja ulaganja i jedan predstavnik AIK-a, odnosno HAMAG-BICRO-a zadužen za poslove promocije i privlačenja ulaganja.
(4) Tim za podršku projektu ulaganja iz stavka 3. ovoga članka pruža stručnu pomoć nositelju projekta ulaganja radi pravodobne realizacije svih aktivnosti iz članka 20. stavaka 2. i 3. ovoga Zakona, izravno surađujući s nadležnim tijelima zaduženima za navedene aktivnosti na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, te o tome kvartalno izvješćuju Upravno vijeće AIK-a, odnosno Upravno vijeće HAMAG-BICRO-a.
(5) Kvartalno izvješće tima za podršku projektu ulaganja za svaki projekt ulaganja sadržava uz informacije o stanju provedbe projekta ulaganja i informacije o utvrđenim administrativnim preprekama u ulagačkom okruženju koje onemogućuju pravodobno ostvarenje projekta ulaganja, kao i prijedlog rješenja, odnosno uklanjanja utvrđenih administrativnih prepreka radi unapređenja ulagačkog okruženja.
(6) Nakon prihvaćanja kvartalnog izvješća Upravno vijeće AIK-a, odnosno Upravno vijeće HAMAG-BICRO-a izvješće s prijedlozima rješenja za uklanjanje utvrđenih administrativnih prepreka za pravodobno ostvarenje projekta ulaganja dostavljaju nadležnom ministarstvu iz članka 6. točke 14. ovoga Zakona o čemu ono izvješćuje Vladu Republike Hrvatske.
(7) Na temelju dostavljenog izvješća i predloženih rješenja za uklanjane utvrđenih administrativnih prepreka za pravodobno ostvarenje projekta ulaganja, Vlada Republike Hrvatske će donijeti odluku kojom zadužuje nadležno ministarstvo iz članka 6. točke 14. ovoga Zakona da u suradnji s resornim tijelima državne uprave, odnosno regionalne i lokalne samouprave, u roku od 30 dana izradi konačni prijedlog rješenja kojim će se ukloniti utvrđena administrativna prepreka za pravodobno ostvarenje projekta ulaganja, odnosno kojim će se unaprijediti ulagačko okruženje u Republici Hrvatskoj.
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O POTICANJU ULAGANJA, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, broj 85/2010 – pročišćeni tekst i 5/2014 - Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI PREDLOŽENIM ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Zakonom o poticanju ulaganja (Narodne novine, 102/15 i 25/18 ) uređuje se provedba Uredbe Komisije (EU) br. 651/2014 od 17. lipnja 2014. o izmjeni Uredbe EU br. 651/2014., o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članka 107. i 108. Ugovora (SL L 187, 26. 6. 2014., str. 1.) i Uredbe Komisije (EU) 2017/1084 od 14. lipnja 2017. o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014 u vezi s potporama za infrastrukture luka i zračnih luka, pragova za prijavu potpora za kulturu i očuvanje baštine i za potpore za sportsku i višenamjensku rekreativnu infrastrukturu te regionalnih operativnih programa potpora za najudaljenije regije i o izmjeni Uredbe (EU) br. 702/2014 u vezi s izračunavanjem prihvatljivih troškova. Također Zakon sadržava i odredbe o regionalnim državnim potporama za ulaganja te odredbe o državnim potporama za usavršavanje koje su u skladu s Uredbom Komisije (EU) br. 651/2014 od 17. lipnja 2014.
Cilj, odnosno svrha poticanja ulaganja je poticanje gospodarskog rasta i ostvarenje gospodarske politike Republike Hrvatske, njezina uključivanja u tokove međunarodne razmjene i jačanje investicijske i konkurentske sposobnosti hrvatskoga poduzetništva.
Poticanje ulaganja, u smislu ovoga Zakona, predstavlja sustav potpora za ulaganje i potpora za pravodobno ostvarenje potrebnih ulagačkih aktivnosti. Određuje se način i rokovi ispunjenja svih potrebnih ulagačkih aktivnosti, a u svrhu uspješnog i vremenski određenog ostvarenja predmetnog ulaganja projekta na teritoriju Republike Hrvatske.
Imajući u vidu problematiku nedovoljne učinkovitosti tijela javne uprave, velikog broja pravnih osoba agencijskog tipa čije se djelatnosti preklapaju i troškova Državnog proračuna provodi se racionalizacija na način da se određene pravne osobe agencijskog tipa ukidaju, spoje ili pripoje središnjim državnim tijelima. U tom smislu Vlada Republike Hrvatske je 2. kolovoza 2018. godine donijela Zaključak o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima. Radi provedbe navedenog Zaključka predložen je prestanak važenja Zakona o osnivanju Agencije za investicije i konkurentnost, a što za posljedicu ima prestanak rada Agencije za investicije i konkurentnost (dalje u tekstu: Agencija) te preuzimanje poslova Agencije od strane Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta.
Ovim zakonskim prijedlogom poslove koje je Agencija obavljala sukladno Zakonu o poticanju ulaganja preuzima Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
III. OCJENA I IZVORI SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provedbu ovog Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
IV. OBRAZLOŽENJE PRIJEDLOGA ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Prema odredbi članka 204. Poslovnika Hrvatskog sabora (Narodne novine broj 81/13, 113/16, 69/17 i 29/18), zakon se može donijeti po hitnom postupku kada to zahtijevaju osobito opravdani razlozi, koji u prijedlogu moraju biti posebno obrazloženi.
Ovaj Zakon predlaže se donijeti po hitnom postupku radi provedbe Nacionalnog programa reformi 2018. mjere 1.3.3. Racionalizacija sustava pravnih osoba s javnim ovlastima agencijskog tipa.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
V. TEKST KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O POTICANJU ULAGANJA, S OBRAZLOŽENJEM
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 1.
U Zakonu o poticanju ulaganja (»Narodne novine«, broj 102/15 i 25/18) u članku 17. stavku 3. riječi: »Agencija za investicije i konkurentnost (u daljnjem tekstu: AIK)« zamjenjuju se riječima: »nadležno ministarstvo iz članka 6. stavka 1. točke 14. ovoga Zakona« u odgovarajućem padežu.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 2.
(1) U članku 21. stavcima 1., 2. i 3. riječ: »AIK« zamjenjuje se riječima: »nadležno ministarstvo iz članka 6. stavka 1. točke 14. ovoga Zakona« u odgovarajućem padežu.
(2) U stavku 4. riječi: »Upravno vijeće AIK-a« zamjenjuju se riječima: »nadležno ministarstvo iz članka 6. stavka 1. točke 14. ovoga Zakona« u odgovarajućem padežu.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Članak 3.
Ovaj Zakon objavit će se u »Narodnim novinama«, a stupa na snagu 1. siječnja 2019. godine.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
OBRAZLOŽENJE
Uz članak 1.
Ovim člankom riječi Agencija za investicije i konkurentnost (u daljnjem tekstu: Agencija) zamjenjuju se riječima: »nadležno ministarstvo iz članka 6. stavka 1. točke 14. ovoga Zakona«.
Uz članak 2.
Ovim člankom riječi AIK i Upravno Vijeće AIK-a zamjenjuju se riječima: »nadležno ministarstvo iz članka 6. stavka 1. točke 14. ovoga Zakona«.
Uz članak 3.
Ovom odredbom propisuje se stupanje na snagu Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
VI. TEKST ODREDBI VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU
Članak 17.
(1) Poduzetnici koji namjeravaju koristiti potpore na temelju ovoga Zakona podnose prijavu za odobrenje statusa korisnika potpore, odnosno prijavu za korištenje potpore. Prijavu podnose nadležnom ministarstvu iz članka 6. točke 14. ovoga Zakona, i to prije početka radova na projektu ulaganja, odnosno prije početka projekta ulaganja.
(2) Na temelju podnesene prijave nadležno ministarstvo iz članka 6. stavka 1. točke 14. ovoga Zakona će, u suradnji sa središnjim tijelom državne uprave nadležnim za financije i drugim nadležnim središnjim tijelima državne uprave u čiji djelokrug spada predviđeni projekt ulaganja i drugim tijelima nadležnim za poslove poticanja ulaganja, utvrditi je li prijava podnesena u skladu s odredbama ovoga Zakona te će o tome izvijestiti podnositelja prijave odnosno izdati mu potvrdu o statusu korisnika potpore za ulaganje, najkasnije u roku od 60 dana od podnošenja prijave usklađene s odredbama ovoga Zakona. Radovi na pojedinim početnim ulaganjima mogu započeti tek nakon podnošenja prijave za korištenje potpore.
(3) Agencija za investicije i konkurentnost (daljnjem u tekstu: AIK), Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (u daljnjem tekstu: HAMAG-BICRO), županijske razvojne agencije i druge pravne osobe nadležne za poslove promocije i poticanja investicija u jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave, na temelju ovoga Zakona, pružaju administrativnu, stručnu i tehničku pomoć pri izradi prijave iz stavka 1. ovoga članka, poduzetnicima koji namjeravaju koristiti poticajne mjere na temelju ovoga Zakona.
(4) Korisnici potpora dužni su tijekom razdoblja korištenja statusa korisnika potpora podnositi godišnje pisano izvješće o izvršenju investicijskog projekta, prihvatljivim troškovima, korištenju poticajnih mjera te očuvanju predmetne investicije i otvorenih radnih mjesta povezanih s tom investicijom, nadležnom ministarstvu iz članka 6. točke 14. ovoga Zakona i Ministarstvu financija - Poreznoj upravi. Korisnici potpora dužni su tijekom minimalnog razdoblja očuvanja predmetne investicije nadležnom ministarstvu iz članka 6. točke 14. ovoga Zakona podnositi godišnje pisano izvješće o očuvanju predmetne investicije i otvorenih radnih mjesta povezanih s tom investicijom.
(5) Godišnja izvješća iz stavka 4. ovoga članka podnose se uz prijavu poreza na dobit, u skladu s rokovima propisanim posebnim propisom kojim se uređuje porez na dobit.
(6) Ako tijekom razdoblja korištenja statusa korisnika potpore dođe do bitnih promjena u samom ulaganju, a u vezi s preduvjetima na temelju kojih je odobren status korisnika potpore, korisnik potpore obavijestit će nadležno ministarstvo iz članka 6. točke 14. ovoga Zakona o tome u roku od 30 dana od dana nastanka promijenjenih okolnosti.
(7) Ako korisnik potpore zbog neopravdanog razloga ne podnese izvješće u roku iz stavka 5. ovoga članka, prestaje mu pravo korištenja odobrenih potpora te gubi status korisnika potpore.
(8) Obvezni sadržaj prijave za odobrenje statusa korisnika potpore, s pripadajućim standardiziranim obrascima, kriteriji i načini izračuna iznosa državne potpore, postupak prijave, odobravanja i korištenja potpora iz ovoga Zakona, dokumentacija potrebna za odobravanje korištenja potpora i za ostvarivanje prava na isplatu odobrenih potpora iz ovoga Zakona, kao i sadržaj izvješća o korištenju potpora, iz stavaka 1. i 4. ovoga članka, uredbom propisuje Vlada Republike Hrvatske.
(9) Nadležno ministarstvo iz članka 6. stavka 1. točke 14. ovoga Zakona, u suradnji sa središnjim tijelom državne uprave nadležnim za financije i drugim nadležnim središnjim tijelima državne uprave u čiji djelokrug spada predviđeni projekt ulaganja provodi nadzor nad korištenjem potpora kod korisnika potpore radi otkrivanja i sankcioniranja eventualnih nepravilnosti i nezakonitosti
Članak 21.
(1) U svrhu unapređenja ulagačkog okruženja u Republici Hrvatskoj AIK i HAMAG-BICRO koordiniraju aktivnosti ostvarenja projekta ulaganja u suradnji s ulagačima i nadležnim tijelima državne uprave, lokalne i područne (regionalne) samouprave te i s drugim pravnim osobama uključenima u ostvarenje projekta ulaganja na teritoriju Republike Hrvatske.
(2) AIK i HAMAG-BICRO u koordinaciji sa županijskim razvojnim agencijama i jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave pružaju aktivnu podršku ulagačima u svim fazama i aktivnostima projekta ulaganja koje utječu na uspješnost i rok ostvarenja projekta ulaganja u Republici Hrvatskoj.
(3) Radi uspješnog i vremenski predvidivog ostvarenja projekta ulaganja HAMAG-BICRO, odnosno AIK i županijska razvojna agencija s jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave na čijem području se projekt ulaganja ostvaruje, formiraju zajedničko proaktivno »ad hoc« tijelo za pojedini projekt ulaganja - »tim za podršku projektu ulaganja«, koji čine najmanje jedan predstavnik jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, jedan predstavnik županijske razvojne agencije zadužen za poslove promocije i privlačenja ulaganja i jedan predstavnik AIK-a, odnosno HAMAG-BICRO-a zadužen za poslove promocije i privlačenja ulaganja.
(4) Tim za podršku projektu ulaganja iz stavka 3. ovoga članka pruža stručnu pomoć nositelju projekta ulaganja radi pravodobne realizacije svih aktivnosti iz članka 20. stavaka 2. i 3. ovoga Zakona, izravno surađujući s nadležnim tijelima zaduženima za navedene aktivnosti na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, te o tome kvartalno izvješćuju Upravno vijeće AIK-a, odnosno Upravno vijeće HAMAG-BICRO-a.
(5) Kvartalno izvješće tima za podršku projektu ulaganja za svaki projekt ulaganja sadržava uz informacije o stanju provedbe projekta ulaganja i informacije o utvrđenim administrativnim preprekama u ulagačkom okruženju koje onemogućuju pravodobno ostvarenje projekta ulaganja, kao i prijedlog rješenja, odnosno uklanjanja utvrđenih administrativnih prepreka radi unapređenja ulagačkog okruženja.
(6) Nakon prihvaćanja kvartalnog izvješća Upravno vijeće AIK-a, odnosno Upravno vijeće HAMAG-BICRO-a izvješće s prijedlozima rješenja za uklanjanje utvrđenih administrativnih prepreka za pravodobno ostvarenje projekta ulaganja dostavljaju nadležnom ministarstvu iz članka 6. točke 14. ovoga Zakona o čemu ono izvješćuje Vladu Republike Hrvatske.
(7) Na temelju dostavljenog izvješća i predloženih rješenja za uklanjane utvrđenih administrativnih prepreka za pravodobno ostvarenje projekta ulaganja, Vlada Republike Hrvatske će donijeti odluku kojom zadužuje nadležno ministarstvo iz članka 6. točke 14. ovoga Zakona da u suradnji s resornim tijelima državne uprave, odnosno regionalne i lokalne samouprave, u roku od 30 dana izradi konačni prijedlog rješenja kojim će se ukloniti utvrđena administrativna prepreka za pravodobno ostvarenje projekta ulaganja, odnosno kojim će se unaprijediti ulagačko okruženje u Republici Hrvatskoj.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta