Putem Poziva na dostavu projektnih prijedloga „Unapređenje i povećanje kapaciteta oporavilišta za divlje životinje“ (u daljnjem tekstu: Poziv) definiraju se ciljevi, uvjeti i postupci za dodjelu bespovratnih sredstava namijenjenih pripremi i provedbi projekata.
Ove Upute za prijavitelje (u daljnjem tekstu: Upute) određuju pravila o načinu podnošenja projektnih prijedloga, navode kriterije prihvatljivosti i kriterije odabira projektnih prijedloga, kriterije prihvatljivosti prijavitelja i, ako je primjenjivo, partnera, aktivnosti i izdataka te pravila provedbe projekata kojima se dodjeljuju bespovratna sredstva u okviru ovog Poziva.
Napomena: Prije pripreme projektnog prijedloga, prijavitelji trebaju proučiti cjelokupnu dokumentaciju Poziva, te redovno pratiti ažuriranje (izmjene i/ili dopune) dokumentacije Poziva.
*Prijavitelji se posebice trebaju upoznati s uvjetima ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava (Prilog 1. Ugovor i Prilog 2. Opći uvjeti Ugovora) u kojima se razrađuju prava i obveze prijavitelja kao korisnika bespovratnih sredstava.
1.1Strateški i zakonodavni okvir
Cjelokupni okvir za korištenje instrumenata kohezijske politike Europske unije (u daljnjem tekstu EU) u Republici Hrvatskoj (u daljnjem tekstu RH) u razdoblju 2014.-2020. godine definiran je Sporazumom o partnerstvu između Republike Hrvatske i Europske komisije za korištenje strukturnih i investicijskih fondova EU-a za rast i radna mjesta u razdoblju 2014.-2020. (u daljnjem tekstu: Sporazum o partnerstvu). Sporazum o partnerstvu opisuje način na koji će Republika Hrvatska pristupiti ispunjavanju zajedničkih ciljeva strategije Europa 2020, kao i nacionalnih ciljeva, uz pomoć sredstava iz proračuna EU-a koja su joj dodijeljena kroz višegodišnji financijski okvir za razdoblje 2014. - 2020. godine.
Opći cilj Sporazuma o partnerstvu jest pružiti potporu u približavanju RH ostalim državama članicama EU, odnosno regijama, ubrzavanjem gospodarskog rasta i poticanjem zapošljavanja. Sporazum o partnerstvu definira Tematski cilj „Očuvanje i zaštita okoliša i promicanje učinkovitosti resursa“, kao jedan od izabranih ciljeva Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.“ (u daljnjem tekstu: OPKK) , koji je izravno obuhvaćen provedbom ovog Poziva.
OPKK se sufinancira iz Europskog fonda za regionalni razvoj (EFRR) i Kohezijskog fonda (KF), a njegova se strategija temelji na koncentraciji ulaganja u devet tematskih ciljeva (TC) zajedničkog Strateškog okvira (Tematski ciljevi 1-7 i 9-10 kojima su pridružene pripadajuće prioritetne osi OPKK) i njihovim specifičnim investicijskim prioritetima (IP), s daljnjim fokusom na specifične ciljeve (u daljnjem tekstu: SC), koje je potrebno ostvariti. OPKK je usmjeren ka poboljšanju konkurentnosti u RH, na nacionalnoj i regionalnoj razini.
Ovaj Poziv pokrenut je u okviru Prioritetne osi 6 (u daljnjem tekstu: PO) „Zaštita okoliša i održivost resursa“, IP 6iii „Zaštita i obnova bioraznolikosti i tla te promicanje usluga ekosustava, uključujući Natura 2000 i zelenu infrastrukturu“, SC 6iii2 „Uspostava okvira za održivo upravljanje bioraznolikošću (primarno Natura 2000)“ OPKK-a, financiranog sredstvima ESI fondova. Jedna od planiranih operacija unutar predmetnog Specifičnog cilja OPKK-a je i shema unapređenja postojećih i uspostave novih oporavilišta za divlje životinje.
Sukladno čl. 67. Zakona o zaštiti prirode (NN novine, br. 80/13 i 15/18) jedinke kralježnjaka iz prirode, osim riba, koje pripadaju nekoj strogo zaštićenoj vrsti, a koje su pronađene iscrpljene, bolesne, ozlijeđene, ranjene ili otrovane zbrinjavaju se u oporavilištima za divlje životinje. To su prostori u kojima navedene jedinke privremeno ili trajno borave, u svrhu liječenja i oporavka radi povratka u prirodu ili u svrhu repopulacije i/ili reintrodukcije. Zakon o zaštiti prirode u čl. 151. navodi kako se strogo zaštićenim vrstama proglašavaju zavičajne divlje vrste koje su ugrožene ili su usko rasprostranjeni endemi, kao i divlje vrste za koje je takav način zaštite propisan propisima Europske unije kojima se uređuje očuvanje divljih biljnih i životinjskih vrsta ili međunarodnim ugovorima kojih je Republika Hrvatska stranka. U istom članku se navodi kako strogo zaštićene vrste, na prijedlog Hrvatske agencije za okoliš i prirodu (u daljnjem tekstu: HAOP) temeljem Crvenog popisa1, vodeći računa o načelu predostrožnosti i ostalim kriterijima propisanim Zakonom o zaštiti prirode, proglašava ministar pravilnikom. Spomenuti pravilnik je Pravilnik o strogo zaštićenim vrstama (NN 144/13 i 73/16) gdje seu Prilogu I. navode strogo zaštićene vrste, a uz svaku vrstu navode se i kriteriji za uvrštavanje na popis, odnosno na temelju: ugroženosti (kategorije CR, EN, VU); propisa Europske unije ili međunarodnih sporazuma (Direktiva o pticama, prilog IV Direktive o staništima, Prilog II Barcelonske konvencije, Dodatak I i II Bernske konvencije, Dodatak I Bonnske konvencije) ili jer se radi o vrsti koja je endem.
Sukladno čl. 67. st. 3. Zakona o zaštiti prirode te čl. 29. st. 1. Zakona o prekograničnom prometu i trgovini divljim vrstama (NN 94/13), u oporavilištima za divlje životinje zbrinjavaju se i jedinke divljih životinja zaplijenjene ili oduzete na temelju tih propisa. Zakonom o prekograničnom prometu i trgovini divljim vrstama se u Republici Hrvatskoj osigurava provedba Konvencije o međunarodnoj trgovini ugroženim vrstama divljih životinja i biljaka (CITES) i Uredbe Vijeća (EZ) br. 338/97 od 9. prosinca 1996. o zaštiti vrsta divlje faune i flore uređenjem trgovine njima. Prema čl. 16. st. 3. Uredbe Vijeća (EZ) br. 338/97, ako se primjerak zaplijeni on se povjerava nadležnom tijelu države članice u kojoj je zaplijenjen, a koje pronalazi smještaj za primjerak. Nadležno tijelo za provedbu Uredbe u Republici Hrvatskoj je Ministarstvo zaštite okoliša i energetike.
Također, sukladno čl. 38. Zakona o sprječavanju unošenja i širenja stranih te invazivnih stranih vrsta i upravljanju njima (NN 15/18), u oporavilištima se, sukladno odredbama posebnog propisa kojim se uređuje zaštita prirode, smještaju i žive jedinke životinjskih invazivnih stranih vrsta koje izazivaju zabrinutost u Uniji.Troškove privremenog smještaja snosi posjednik predmetne jedinke.Ministarstvo zaštite okoliša i energetikeodlučuje o postupanju i zbrinjavanju u slučajevima privremenog smještaja invazivnih stranih vrsta.
Poziv je u skladu sa Strategijom i akcijskim planom zaštite prirode Republike Hrvatske za razdoblje od 2017. do 2025. godine (NN 72/17) (u daljnjem tekstu: Strategija), kao temeljnim dokumentom zaštite prirode Republike Hrvatske kojim se određuju dugoročni ciljevi i smjernice očuvanja bioraznolikosti i georaznolikosti te način njezina provođenja. U dijelu koji se odnosi na pregled stanja prirode te sustava zaštite prirode u Republici Hrvatskoj, Strategija navodi kako se Republika Hrvatska odlikuje velikim bogatstvom bioraznolikosti, georaznolikosti i krajobrazne raznolikosti te visokom razinom njihove zaštite, osobito u kontekstu zapadne i srednje Europe. Broj poznatih vrsta i podvrsta u Republici Hrvatskoj je gotovo 40.000, iako se pretpostavlja da je ukupan broj vrsta i podvrsta znatno veći. Unatoč bogatstvu bioraznolikosti i provedbi određenih mjera očuvanja mnoge su divlje vrste i dalje ugrožene. Takav trend je zabilježen i na svjetskoj razini. Stoga je očuvanje vrsta u svoj njihovoj raznolikosti i povoljnom stanju jedan od osnovnih ciljeva zaštite prirode.
U Strategiji se pod posebnim ciljem 1.3 „Standardizirati upravljanje u zaštiti prirode te uspostaviti sustav praćenja učinkovitosti“ navodi aktivnost 1.3.3 „Uspostaviti cjeloviti sustav skrbi za prioritetne životinjske vrste“, za koju su određena dva pokazatelja provedbe: „Broj ovlaštenih oporavilišta“ i „Osigurana funkcionalnost oporavilišta za divlje životinje“. Također se unutar istog posebnog cilja navodi aktivnost 1.3.4 „Uspostaviti cjeloviti sustav dojave o stradavanju strogo zaštićenih životinjskih vrsta“, za koju je određen pokazatelj provedbe „Broj skupina strogo zaštićenih životinja za koje su uspostavljeni protokoli“.
Poziv je u skladu sa Strategijom EU o bioraznolikosti do 2020. koja je donesena u svrhu sprječavanja daljnjeg gubitka bioraznolikosti i degradacije usluga ekosustava u EU do 2020. godine te koja kao I. cilj postavlja potpunu provedbu Direktive o pticama i Direktive o staništima.
Ovaj Poziv je stoga namijenjen unaprjeđenju i povećanju kapaciteta oporavilišta za divlje životinje.
Provedba ovog Poziva utvrđena je zakonodavnim okvirom na razini RH i EU.
1 Crveni popis je popis divljih vrsta čiji je stupanj ugroženosti procijenjen prema međunarodno prihvaćenim kriterijima (RE – regionalno izumrla, CR – kritično ugrožena, EN - ugrožena, VU – osjetljiva, NT – gotovo ugrožena, LC – najmanje zabrinjavajuća), utvrđuje ga
1.1.1Zakonodavstvo Europske unije
Ugovor o Europskoj uniji i Ugovor o funkcioniranju Europske unije (pročišćene verzije, 2016/C 202/01, od 7. lipnja 2016. godine)
Uredba (EU) br. 1300/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o Kohezijskom fondu i stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1084/2006 (Uredba o KF-u);
Uredba (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. godine o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu, Europskom poljoprivrednom fondu za ruralni razvoj i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i o utvrđivanju općih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo te o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1083/2006 (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 1303/2013)
Uredba (EU, Euratom) 2018/1046 Europskog parlamenta i Vijeća od 18. srpnja 2018 o financijskim pravilima koja se primjenjuju na opći proračun Unije, o izmjeni uredaba (EU) br. 1296/2013, (EU) br. 1301/2013, (EU) br. 1303/2013, (EU) br. 1304/2013, (EU) br. 1309/2013, (EU) br. 1316/2013, (EU) br. 223/2014, (EU) br. 283/2014 i Odluke br. 541/2014/EU te o stavljanju izvan snage Uredbe (EU, Euratom) br. 966/2012 (u daljnjem tekstu: Uredba (EU, Euratom) br. 2018/1046);
Uredba (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (Opća uredba o zaštiti podataka) (Tekst značajan za EGP);
Direktiva Vijeća 92/43/EEZ od 21. svibnja 1992. o očuvanju prirodnih staništa i divlje faune i flore (SL L 206, 22.7.1992.), kako je zadnje izmijenjena i dopunjena Direktivom Vijeća 2013/17/EU od 13. svibnja 2013. o prilagodbi određenih direktiva u području okoliša zbog pristupanja Republike Hrvatske (SL L 158, 10.6.2013.)(u daljnjem tekstu: Direktiva o staništima)
Direktiva 2009/147/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 30. studenoga 2009. o očuvanju divljih ptica (kodificirana verzija) (SL L 20, 26.1.2010.), kako je zadnje izmijenjena i dopunjena Direktivom Vijeća 2013/17/EU od 13. svibnja 2013. o prilagodbi određenih direktiva u području okoliša zbog pristupanja Republike Hrvatske (SL L 158, 10.6.2013.) (u daljnjem tekstu: Direktiva o pticama )
Uredba Vijeća (EZ) br. 338/97 od 9. prosinca 1996. o zaštiti vrsta divlje faune i flore uređenjem trgovine njima (SL L 61, 3. 3. 1997.)
Uredba (EU) br. 1143/2014 Europskog parlamenta i vijeća od 22. listopada 2014 o sprječavanju i upravljanju unošenja i širenja invazivnih stranih vrsta te njezine provedbene uredbe
1.2.2Nacionalno zakonodavstvo
Ugovor o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji (NN, Međunarodni ugovori 2/12, 5/13, 9/13);
Zakon o uspostavi institucionalnog okvira za provedbu europskih strukturnih i investicijskih fondova u Republici Hrvatskoj u financijskom razdoblju 2014.-2020. (NN 92/14);
Uredba o tijelima u sustavima upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda, Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda, u vezi s ciljem "Ulaganje za rast i radna mjesta“ (NN 107/14, 23/15 i 129/15, 15/17 i 18/17 - ispravak);
Zakon o provedbi Opće uredbe o zaštiti osobnih podataka (NN 48/18)
Zakon o prostornom uređenju i gradnji (NN 76/07, 38/09, 55/11, 90/11, 50/12, 55/12, 80/13, 78/15);
Pravilnik o obveznom sadržaju i opremanju projekata građevina (NN 64/14, 41/15, 105/15, 61/16, 20/17);
Zakon o zaštiti na radu (NN 71/14, 118/14, 154/14);
Zakon o vlasništvu i drugim stvarnim pravima (NN 91/96, 68/98, 137/99, 22/00, 73/00, 129/00, 114/01, 79/06, 141/06, 146/08, 38/09, 153/09, 143/12, 152/14, 81/15);
Zakon o državnim potporama (NN 47/14, 69/17);
Pravilnik o jednostavnim i drugim građevinama i radovima (NN 79/14, 41/15 i 75/15);
Pravilnik o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN 78/13);
Zakon o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave (NN 93/16 i 104/16)
1.3.3Strateški okvir
Sporazum o partnerstvu između Republike Hrvatske i Europske komisije za korištenje EU strukturnih i investicijskih fondova za rast i radna mjesta u razdoblju 2014.-2020.
Operativni program „Konkurentnost i kohezija“ za financijsko razdoblje 2014.-2020.
Strategija Europske unije o bioraznolikosti do 2020. (COM(2011) 244 završna verzija od 3. svibnja 2011.)
Strateški plan Konvencije o biološkoj raznolikosti za razdoblje 2011.-20202.
Strategija i akcijski plan zaštite prirode Republike Hrvatske za razdoblje 2017. – 2025. godine (NN 72/17).
Ministarstvo zaštite okoliša i energetike (u daljnjem tekstu: MZOE) te Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost (u daljnjem tekstu: FZOEU) tijekom Poziva za dodjelu bespovratnih sredstava prikupljaju osobne podatke u svrhu provođenja postupka dodjele bespovratnih sredstava te u krajnosti i sklapanje Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava.
MZOE i FZOEU će osobne podatke podijeliti jedino sa drugim tijelima definiranim u Uredbi o tijelima u sustavima upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda, Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda, u vezi s ciljem „Ulaganje za rast i radna mjesta“.
Prilikom svake dostave projektnog prijedloga prijavitelj i, ako je primjenjivo, partneri dužni su potpisati Obrazac 4. Izjava Prijavitelja i Obrazac 5. Izjava Partnera, čime pristaju odnosno daju privolu na korištenje osobnih podataka.
Napomena: Propisi navedeni u ovom Pozivu su propisi koji su na snazi (važeći) u trenutku njegove objave te se na Upute za prijavitelje i ostalu prateću dokumentaciju, kao i na sve odnose koji proizlaze iz Poziva, primjenjuje pozitivno zakonodavstvo što uključuje zakonske i podzakonske akte RH i EU koji su naknadno stupili na snagu, kao i sve njihove kasnije izmjene i dopune. Dužnost je prijavitelja provjeriti primjenjivo zakonodavstvo u trenutku dostave projektnog prijedloga, jer će se na prijavitelja primijeniti propisi koji su na snazi (važeći) u trenutku podnošenja projektnog prijedloga.
1.2 Odgovornosti za upravljanje
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije (u daljnjem tekstu: MRRFEU) je Upravljačko tijelo (u daljnjem tekstu: UT) odgovorno za upravljanje i provedbu OPKK-a.
Posredničko tijelo razine 1 (u daljnjem tekstu: PT1) za ovaj Poziv je Ministarstvo zaštite okoliša i energetike.
Posredničko tijelo razine 2 (u daljnjem tekstu: PT2) u ovom Pozivu je Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.
Sva tijela u sustavu obavljaju svoje djelatnosti i odgovorna su za procedure kako je definirano ranije navedenim zakonodavnim okvirom te odredbama ovog Poziva.
1.3 Predmet, svrha i pokazatelji Poziva
U Hrvatskoj živi veliki broj jedinki vrsta koje su ugrožene na europskoj i svjetskoj razini te se nalaze na popisu strogo zaštićenih vrsta u prilogu I Pravilnika o strogo zaštićenim vrstama. Kako bi se utjecaj ljudskih aktivnosti na strogo zaštićene vrste smanjio na najmanju moguću mjeru, potrebno je unaprijediti sustav postojećih oporavilišta za divlje životinje i uspostaviti nove smještajne kapacitete oporavilišta za životinje koja će djelovati u slučaju kada se strogo zaštićene životinje pronađu bolesne ili ozlijeđene te osigurati odgovarajuću njegu, oporavak i uvjete za njihov povratak u prirodu. Također, potrebno je osigurati odgovarajući smještaj i brigu za zaplijenjene ili oduzete žive životinje u slučajevima nezakonitog uzimanja iz prirode ili posjedovanja, nezakonitog prekograničnog prometa i trgovine, odnosno nezakonitog postupanja s invazivnim stranim vrstama. Navedeno je obveza država članica sukladno uredbama EU o prekograničnom prometu i trgovini divljim vrstama te uredbama EU oinvazivnim vrstama koje izazivaju zabrinutost u Uniji.
Kapacitet oporavilišta potrebno je dodatno povećati kako bi bili u mogućnosti zbrinuti veći broj životinja, kao i one skupine divljih životinja za koje do sada nije bilo odgovarajućeg smještaja u oporavilištima, a to se može postići poboljšanjem opreme, smještajnih kapaciteta i prostora za karantenu u oporavilištima, kao i osiguranjem skrbi za skupine divljih životinja za koje trenutno ne postoji sustav skrbi.
Predmet Poziva:
Predmet poziva je doprinijeti osiguranju odgovarajućeg smještaja i skrbi za jedinke životinja koje se zbrinjavaju u oporavilištima a koje su:
strogo zaštićene zavičajne vrste životinja koje su nađene u prirodi iscrpljene, bolesne, ozlijeđene, ranjene ili otrovane,
zaplijenjene ili oduzete strogo zaštićene životinje, kao i životinje divljih vrsta zaplijenjene sukladno posebnom propisu kojim se regulira prekogranični promet i trgovina divljim vrstama
Svrha (cilj) Poziva:
Svrha poziva je unaprijediti postojeće i uspostaviti nove kapacitete oporavilišta za smještaj i brigu o jedinkama životinja koje se zbrinjavaju u oporavilištima.
U okviru ovog Poziva potpora će se dodijeliti projektima koje će rezultirati povećanim kapacitetom za smještaj i brigu o jedinkama životinja koje se zbrinjavaju u oporavilištu. Minimalna ciljana vrijednost pokazatelja koju odabrani projekti moraju ostvariti najkasnije do završetka razdoblja provedbe projekta ovisi i o tome da li se kapacitet oporavilišta povećava za jedinke iz skupina/vrsta (i kategorije nastamba) koje su određene kao prioritetne u Dodatku 1. ovih Uputa „Skupine/vrste i kategorije nastamba prioritetne za Poziv“ ili za sve druge jedinke životinja koje se zbrinjavaju u oporavilištima.
Za uspješnu primjenu i praćenje postignuća, Prijavitelj na razini projektnog prijedloga treba opisati jedan pokazatelj rezultata koji je specifičan za program prema investicijskom prioritetu te njegovu konkretnu vrijednost navesti u Obrascu 1. Prijavni obrazac - gdje je primjenjivo i u Obrascu 2. Obrazac s dodatnim podacima o projektnom prijedlogu.
Pokazatelj je definiran u tablici 1, a njegova ciljana vrijednost definira se kao vrijednost koju će odabrani projekti ostvariti najkasnije do završetka razdoblja provedbe.
Prijavitelj je, uz redovno izvještavanje putem Zahtjeva za nadoknadom sredstava, dužan dostavljati dodatnu informaciju o napretku u realizaciji ciljanih vrijednosti pokazatelja minimalno jednom godišnje tijekom razdoblja provedbe. Vrijednosti pokazatelja pratit će MZOE (PT1).
Tablica 1. Pokazatelj rezultata
Pokazatelj rezultata
Jedinica mjere
Opis i izvor provjere
6cc21-R Kapacitet oporavilišta za smještaj i brigu o divljim životinjama
Broj
Pokazatelj se odnosi na kapacitet oporavilišta za smještaj i brigu o jedinkama životinja koje se zbrinjavaju u oporavilištima a koje su:
a)strogo zaštićene zavičajne životinje pronađene u prirodi iscrpljene, bolesne, ozlijeđene, ranjene ili otrovane i/ili
b)zaplijenjene ili oduzete životinje zbog nezakonitog uzimanja iz prirode, posjedovanja, prekograničnog prometa i trgovine.
Izvori provjere su Izvješća o provedbi projekta.
„Skupine/vrste i kategorije nastamba prioritetne za Poziv“
NAPOMENA:
Minimalna ciljana vrijednost pokazatelja koju odabrani projekti moraju ostvariti najkasnije do završetka razdoblja provedbe projekta za jedinke životinja koje pripadaju skupinama/vrstama (i kategorijama nastamba) koje su navedene u Dodatku 1. ovih Uputa
minimalno 10 životinja težine manje od 1 kg
minimalno 5 životinja težine od 1 do 10 kg
minimalno 2 životinje težine veće od 10 kg
I/ILI
Minimalna ciljana vrijednost pokazatelja koju odabrani projekti moraju ostvariti najkasnije do završetka razdoblja provedbe projekta za jedinke životinja koje pripadaju skupinama/vrstama (i kategorijama nastamba) koje nisu navedene u Dodatku 1. ovih Uputa
minimalno 20 životinja težine manje od 1 kg
minimalno 10 životinja težine od 1 do 10 kg
minimalno 5 životinja težine veće od 10 kg
U slučaju da Korisnik ne ostvari planiranu razinu pokazatelja navedenih u projektnom prijedlogu, UT i/ili PT2 imaju pravo od Korisnika zatražiti izvršenje povrata dijela isplaćenih sredstava razmjerno neostvarenom udjelu pokazatelja.
1.4Financijska alokacija i iznosi bespovratnih sredstava
Bespovratna sredstva dodjeljivat će se putem ograničenog postupka dodjele bespovratnih sredstava, u modalitetu trajnog Poziva, odnosno do iskorištenja raspoloživih sredstava KF-a predviđenih za ovaj Poziv.
Ukupan raspoloživ iznos bespovratnih sredstava za dodjelu iz KF-a u okviru ovog Poziva je 46.000.000,00 HRK.
Najniža odnosno najviša dopuštena ukupna vrijednost bespovratnih sredstava iz KF-a koja mogu biti dodijeljena za financiranje prihvatljivih izdataka pojedinačnog projektnog prijedloga u sklopu ovog Poziva je kako slijedi:
najniži iznos 300.000,00 kuna
najviši iznos6.000.000,00 kuna.
Projektni prijedlozi kod kojih se slijedom provedbe Faze 3. postupka dodjele - provjera prihvatljivosti izdataka (točka 4.1. ovih Uputa), odnosno slijedom ispravaka proračuna, utvrdi nepoštivanje gore navedenog financijskog ograničenja o najnižoj dopuštenoj ukupnoj vrijednosti bespovratnih sredstava, bit će isključeni iz daljnjeg postupka dodjele.
Iznos bespovratnih sredstava po pojedinačnom projektnom prijedlogu koji se može dodijeliti u sklopu ovog poziva iznosi maksimalno 85%3 od ukupnog iznosa prihvatljivih troškova projekta.
MZOE (PT1) zadržava pravo ne dodijeliti sva raspoloživa sredstva u okviru ovog poziva. MZOE također može i povećati iznos raspoloživih bespovratnih sredstava u okviru ovog Poziva.
3 Preciznost navedene stope sufinanciranja izražava se na sedam decimala, stoga nije moguće dodijeliti potporu u iznosu većem od 85,0000000%.
Napomena: PT1 zadržava pravo zatvaranja Poziva i u drugim slučajevima kada se utvrdi potreba za značajnijim izmjenama/dopunama Poziva koje bitno mijenjaju uvjete za prijavitelje te onemogućavaju poštivanje načela jednakog postupanja tijekom postupka dodjele.
U slučaju da projektni prijedlog bude odobren za financiranje u sklopu ovog Poziva, ali da tijekom provedbe tj. slijedom postupaka nabave (za izvođenje radova, pružanje usluga i nabavu roba) ili nekih nepredviđenih okolnosti dođe do odstupanja između ukupne vrijednosti prihvatljivih troškova projektnog prijedloga navedene u projektnoj prijavi (na osnovu koje se projektni prijedlog odabire) te stvarne (ugovorene) vrijednosti nabave radova, usluga i roba slijedom kojih bi došlo do nepoštivanja, odnosno neusklađenosti s gore navedenim financijskim ograničenjima o najnižoj i najvišoj ukupnoj vrijednosti bespovratnih sredstava, nadležna tijela MZOE (PT1) i/ili FZOEU (PT2) tražit će pojašnjenje od prijavitelja/korisnika4 te slijedom pojašnjenja odlučiti o prihvatljivosti eventualnih odstupanja, odnosno opravdanosti gore navedenih neusklađenosti. Nadležna tijela MRRFEU (UT) i/ili MZOE (PT1) i/ili FZOEU (PT2) u gore navedenim slučajevima također mogu obustaviti plaćanja i/ili zahtijevati povrat svih ili dijela plaćenih iznosa.
Prijavitelj se obvezuje iz vlastitih sredstava ili vanjskim financiranjem (svime što ne predstavlja sredstva iz Europske unije, odnosno europskih strukturnih i investicijskih fondova) osigurati sredstva za financiranje:
a)razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih izdataka projektnog prijedloga te iznosa bespovratnih sredstava iz KF-a dodijeljenih za financiranje prihvatljivih izdataka u sklopu ovog Poziva i
b)svih ukupnih neprihvatljivih troškova.
Prijavitelj može osigurati financiranje troškova iz točke a) i b) sredstvima iz javnih izvora (koji nisu sredstva iz Europske unije, odnosno europskih strukturnih i investicijskih fondova).
Ovaj zahtjev se potvrđuje potpisom Obrasca 8. Izjava prijavitelja o osiguranju sredstava, koju je Prijavitelj dužan dostaviti prilikom dostave projektnog prijedloga.
UPUTE ZA PRIJAVITELJE
Poziv na dostavu projektnih prijedloga
„Unapređenje i povećanje kapaciteta oporavilišta za divlje životinje“
( referentni broj: KK.06.5.2.04 )
- ograničeni postupak u modalitetu trajnog Poziva
Ovaj poziv se financira iz Kohezijskog fonda
SADRŽAJ
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1 Strateški i zakonodavni okvir
1.1.1 Zakonodavstvo Europske unije
1.1.2 Nacionalno zakonodavstvo
1.1.3 Strateški okvir
1.2 Odgovornosti za upravljanje
1.3 Predmet, svrha i pokazatelji Poziva
1.4 Financijska alokacija i iznosi bespovratnih sredstava
1.5 Dvostruko financiranje
1.6 Obveze koje se odnose na državne potpore / potpore male vrijednosti (de minimis potpore)
2. PRAVILA POZIVA
2.1 Prihvatljivost prijavitelja: tko se može prijaviti?
2.2 Prihvatljivost partnera i formiranje partnerstva
2.3 Kriteriji za isključenje prijavitelja
2.4 Broj projektnih prijedloga po prijavitelju
2.5 Zahtjevi koji se odnose na sposobnost prijavitelja, učinkovito korištenje sredstava u trajnost
2.6 Prihvatljivost projekta
2.7 Prihvatljive projektne aktivnosti: koja ulaganju su dozvoljena ?
2.8 Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost izdataka za provedbu projekta
2.8.2 Prihvatljive kategorija troškova
2.8.3 Neprihvatljivi troškovi
2.9 Horizontalna načela
2.9.2 Promicanje ravnopravnosti žena i muškaraca i zabrana diskriminacije
2.9.3 Pristupačnost za osobe s invaliditetom
2.9.4 Održivi razvoj
3. KAKO SE PRIJAVITI
3.1 Izgled i sadržaj projektnog prijedloga
3.2 Podnošenje projektnog prijedloga
3.3 Rok za predaju projektnog prijedloga
3.4 Dodatne informacije uz projektni prijedlog
3.5 Objava rezultata Poziva
4. POSTUPAK DODJELE
4.1 Faze postupka dodjele bespovratnih sredstava
4.2 Odredbe vezane uz dodatna pojašnjenja tijekom postupka dodjele
4.3 Prigovori
4.4 Ugovaranje
5. ODREDBE KOJE SE ODNOSE NA PROVEDBU PROJEKTA
5.1 Razdoblje provedbe projekta
5.2 Nabava
5.3 Provjere upravljanja projektom
5.4 Podnošenje zahtjeva za predujmom/nadoknadom sredstava
5.5 Povrat sredstava
5.6 Revizije projekta, imovina i osiguranje
5.7 Informiranje i vidljivost
6. OBRASCI I PRILOZI
6.1 Dokumentacija poziva na dostavu projektnih prijedloga:
7. POJMOVNIK
8. POPIS KRATICA
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
1. OPĆE INFORMACIJE
Putem Poziva na dostavu projektnih prijedloga „Unapređenje i povećanje kapaciteta oporavilišta za divlje životinje“ (u daljnjem tekstu: Poziv) definiraju se ciljevi, uvjeti i postupci za dodjelu bespovratnih sredstava namijenjenih pripremi i provedbi projekata.
Ove Upute za prijavitelje (u daljnjem tekstu: Upute) određuju pravila o načinu podnošenja projektnih prijedloga, navode kriterije prihvatljivosti i kriterije odabira projektnih prijedloga, kriterije prihvatljivosti prijavitelja i, ako je primjenjivo, partnera, aktivnosti i izdataka te pravila provedbe projekata kojima se dodjeljuju bespovratna sredstva u okviru ovog Poziva.
Napomena: Prije pripreme projektnog prijedloga, prijavitelji trebaju proučiti cjelokupnu dokumentaciju Poziva, te redovno pratiti ažuriranje (izmjene i/ili dopune) dokumentacije Poziva.
*Prijavitelji se posebice trebaju upoznati s uvjetima ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava (Prilog 1. Ugovor i Prilog 2. Opći uvjeti Ugovora) u kojima se razrađuju prava i obveze prijavitelja kao korisnika bespovratnih sredstava.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
1.1 Strateški i zakonodavni okvir
Cjelokupni okvir za korištenje instrumenata kohezijske politike Europske unije (u daljnjem tekstu EU) u Republici Hrvatskoj (u daljnjem tekstu RH) u razdoblju 2014.-2020. godine definiran je Sporazumom o partnerstvu između Republike Hrvatske i Europske komisije za korištenje strukturnih i investicijskih fondova EU-a za rast i radna mjesta u razdoblju 2014.-2020. (u daljnjem tekstu: Sporazum o partnerstvu). Sporazum o partnerstvu opisuje način na koji će Republika Hrvatska pristupiti ispunjavanju zajedničkih ciljeva strategije Europa 2020, kao i nacionalnih ciljeva, uz pomoć sredstava iz proračuna EU-a koja su joj dodijeljena kroz višegodišnji financijski okvir za razdoblje 2014. - 2020. godine.
Opći cilj Sporazuma o partnerstvu jest pružiti potporu u približavanju RH ostalim državama članicama EU, odnosno regijama, ubrzavanjem gospodarskog rasta i poticanjem zapošljavanja. Sporazum o partnerstvu definira Tematski cilj „Očuvanje i zaštita okoliša i promicanje učinkovitosti resursa“, kao jedan od izabranih ciljeva Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.“ (u daljnjem tekstu: OPKK) , koji je izravno obuhvaćen provedbom ovog Poziva.
OPKK se sufinancira iz Europskog fonda za regionalni razvoj (EFRR) i Kohezijskog fonda (KF), a njegova se strategija temelji na koncentraciji ulaganja u devet tematskih ciljeva (TC) zajedničkog Strateškog okvira (Tematski ciljevi 1-7 i 9-10 kojima su pridružene pripadajuće prioritetne osi OPKK) i njihovim specifičnim investicijskim prioritetima (IP), s daljnjim fokusom na specifične ciljeve (u daljnjem tekstu: SC), koje je potrebno ostvariti. OPKK je usmjeren ka poboljšanju konkurentnosti u RH, na nacionalnoj i regionalnoj razini.
Ovaj Poziv pokrenut je u okviru Prioritetne osi 6 (u daljnjem tekstu: PO) „Zaštita okoliša i održivost resursa“, IP 6iii „Zaštita i obnova bioraznolikosti i tla te promicanje usluga ekosustava, uključujući Natura 2000 i zelenu infrastrukturu“, SC 6iii2 „Uspostava okvira za održivo upravljanje bioraznolikošću (primarno Natura 2000)“ OPKK-a, financiranog sredstvima ESI fondova. Jedna od planiranih operacija unutar predmetnog Specifičnog cilja OPKK-a je i shema unapređenja postojećih i uspostave novih oporavilišta za divlje životinje.
Sukladno čl. 67. Zakona o zaštiti prirode (NN novine, br. 80/13 i 15/18) jedinke kralježnjaka iz prirode, osim riba, koje pripadaju nekoj strogo zaštićenoj vrsti, a koje su pronađene iscrpljene, bolesne, ozlijeđene, ranjene ili otrovane zbrinjavaju se u oporavilištima za divlje životinje. To su prostori u kojima navedene jedinke privremeno ili trajno borave, u svrhu liječenja i oporavka radi povratka u prirodu ili u svrhu repopulacije i/ili reintrodukcije. Zakon o zaštiti prirode u čl. 151. navodi kako se strogo zaštićenim vrstama proglašavaju zavičajne divlje vrste koje su ugrožene ili su usko rasprostranjeni endemi, kao i divlje vrste za koje je takav način zaštite propisan propisima Europske unije kojima se uređuje očuvanje divljih biljnih i životinjskih vrsta ili međunarodnim ugovorima kojih je Republika Hrvatska stranka. U istom članku se navodi kako strogo zaštićene vrste, na prijedlog Hrvatske agencije za okoliš i prirodu (u daljnjem tekstu: HAOP) temeljem Crvenog popisa 1 , vodeći računa o načelu predostrožnosti i ostalim kriterijima propisanim Zakonom o zaštiti prirode, proglašava ministar pravilnikom. Spomenuti pravilnik je Pravilnik o strogo zaštićenim vrstama (NN 144/13 i 73/16) gdje se u Prilogu I. navode strogo zaštićene vrste, a uz svaku vrstu navode se i kriteriji za uvrštavanje na popis, odnosno na temelju: ugroženosti (kategorije CR, EN, VU); propisa Europske unije ili međunarodnih sporazuma (Direktiva o pticama, prilog IV Direktive o staništima, Prilog II Barcelonske konvencije, Dodatak I i II Bernske konvencije, Dodatak I Bonnske konvencije) ili jer se radi o vrsti koja je endem.
Sukladno čl. 67. st. 3. Zakona o zaštiti prirode te čl. 29. st. 1. Zakona o prekograničnom prometu i trgovini divljim vrstama (NN 94/13), u oporavilištima za divlje životinje zbrinjavaju se i jedinke divljih životinja zaplijenjene ili oduzete na temelju tih propisa. Zakonom o prekograničnom prometu i trgovini divljim vrstama se u Republici Hrvatskoj osigurava provedba Konvencije o međunarodnoj trgovini ugroženim vrstama divljih životinja i biljaka (CITES) i Uredbe Vijeća (EZ) br. 338/97 od 9. prosinca 1996. o zaštiti vrsta divlje faune i flore uređenjem trgovine njima. Prema čl. 16. st. 3. Uredbe Vijeća (EZ) br. 338/97, ako se primjerak zaplijeni on se povjerava nadležnom tijelu države članice u kojoj je zaplijenjen, a koje pronalazi smještaj za primjerak. Nadležno tijelo za provedbu Uredbe u Republici Hrvatskoj je Ministarstvo zaštite okoliša i energetike.
Također, sukladno čl. 38. Zakona o sprječavanju unošenja i širenja stranih te invazivnih stranih vrsta i upravljanju njima (NN 15/18), u oporavilištima se, sukladno odredbama posebnog propisa kojim se uređuje zaštita prirode, smještaju i ž ive jedinke životinjskih invazivnih stranih vrsta koje izazivaju zabrinutost u Uniji. Troškove privremenog smještaja snosi posjednik predmetne jedinke. Ministarstvo zaštite okoliša i energetike odlučuje o postupanju i zbrinjavanju u slučajevima privremenog smještaja invazivnih stranih vrsta.
Poziv je u skladu sa Strategijom i akcijskim planom zaštite prirode Republike Hrvatske za razdoblje od 2017. do 2025. godine (NN 72/17) (u daljnjem tekstu: Strategija), kao temeljnim dokumentom zaštite prirode Republike Hrvatske kojim se određuju dugoročni ciljevi i smjernice očuvanja bioraznolikosti i georaznolikosti te način njezina provođenja. U dijelu koji se odnosi na pregled stanja prirode te sustava zaštite prirode u Republici Hrvatskoj, Strategija navodi kako se Republika Hrvatska odlikuje velikim bogatstvom bioraznolikosti, georaznolikosti i krajobrazne raznolikosti te visokom razinom njihove zaštite, osobito u kontekstu zapadne i srednje Europe. Broj poznatih vrsta i podvrsta u Republici Hrvatskoj je gotovo 40.000, iako se pretpostavlja da je ukupan broj vrsta i podvrsta znatno veći. Unatoč bogatstvu bioraznolikosti i provedbi određenih mjera očuvanja mnoge su divlje vrste i dalje ugrožene. Takav trend je zabilježen i na svjetskoj razini. Stoga je očuvanje vrsta u svoj njihovoj raznolikosti i povoljnom stanju jedan od osnovnih ciljeva zaštite prirode.
U Strategiji se pod posebnim ciljem 1.3 „Standardizirati upravljanje u zaštiti prirode te uspostaviti sustav praćenja učinkovitosti“ navodi aktivnost 1.3.3 „Uspostaviti cjeloviti sustav skrbi za prioritetne životinjske vrste“, za koju su određena dva pokazatelja provedbe: „Broj ovlaštenih oporavilišta“ i „Osigurana funkcionalnost oporavilišta za divlje životinje“. Također se unutar istog posebnog cilja navodi aktivnost 1.3.4 „Uspostaviti cjeloviti sustav dojave o stradavanju strogo zaštićenih životinjskih vrsta“, za koju je određen pokazatelj provedbe „Broj skupina strogo zaštićenih životinja za koje su uspostavljeni protokoli“.
Poziv je u skladu sa Strategijom EU o bioraznolikosti do 2020. koja je donesena u svrhu sprječavanja daljnjeg gubitka bioraznolikosti i degradacije usluga ekosustava u EU do 2020. godine te koja kao I. cilj postavlja potpunu provedbu Direktive o pticama i Direktive o staništima.
Ovaj Poziv je stoga namijenjen unaprjeđenju i povećanju kapaciteta oporavilišta za divlje životinje.
Provedba ovog Poziva utvrđena je zakonodavnim okvirom na razini RH i EU.
1 Crveni popis je popis divljih vrsta čiji je stupanj ugroženosti procijenjen prema međunarodno prihvaćenim kriterijima (RE – regionalno izumrla, CR – kritično ugrožena, EN - ugrožena, VU – osjetljiva, NT – gotovo ugrožena, LC – najmanje zabrinjavajuća), utvrđuje ga
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
1.1.1 Zakonodavstvo Europske unije
Ugovor o Europskoj uniji i Ugovor o funkcioniranju Europske unije (pročišćene verzije, 2016/C 202/01, od 7. lipnja 2016. godine)
Uredba (EU) br. 1300/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o Kohezijskom fondu i stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1084/2006 (Uredba o KF-u);
Uredba (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. godine o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu, Europskom poljoprivrednom fondu za ruralni razvoj i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i o utvrđivanju općih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo te o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1083/2006 (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 1303/2013)
Uredba (EU, Euratom) 2018/1046 Europskog parlamenta i Vijeća od 18. srpnja 2018 o financijskim pravilima koja se primjenjuju na opći proračun Unije, o izmjeni uredaba (EU) br. 1296/2013, (EU) br. 1301/2013, (EU) br. 1303/2013, (EU) br. 1304/2013, (EU) br. 1309/2013, (EU) br. 1316/2013, (EU) br. 223/2014, (EU) br. 283/2014 i Odluke br. 541/2014/EU te o stavljanju izvan snage Uredbe (EU, Euratom) br. 966/2012 (u daljnjem tekstu: Uredba (EU, Euratom) br. 2018/1046);
Uredba (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (Opća uredba o zaštiti podataka) (Tekst značajan za EGP);
Direktiva Vijeća 92/43/EEZ od 21. svibnja 1992. o očuvanju prirodnih staništa i divlje faune i flore (SL L 206, 22.7.1992.), kako je zadnje izmijenjena i dopunjena Direktivom Vijeća 2013/17/EU od 13. svibnja 2013. o prilagodbi određenih direktiva u području okoliša zbog pristupanja Republike Hrvatske (SL L 158, 10.6.2013.)(u daljnjem tekstu: Direktiva o staništima)
Direktiva 2009/147/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 30. studenoga 2009. o očuvanju divljih ptica (kodificirana verzija) (SL L 20, 26.1.2010.), kako je zadnje izmijenjena i dopunjena Direktivom Vijeća 2013/17/EU od 13. svibnja 2013. o prilagodbi određenih direktiva u području okoliša zbog pristupanja Republike Hrvatske (SL L 158, 10.6.2013.) (u daljnjem tekstu: Direktiva o pticama )
Uredba Vijeća (EZ) br. 338/97 od 9. prosinca 1996. o zaštiti vrsta divlje faune i flore uređenjem trgovine njima (SL L 61, 3. 3. 1997.)
Uredba (EU) br. 1143/2014 Europskog parlamenta i vijeća od 22. listopada 2014 o sprječavanju i upravljanju unošenja i širenja invazivnih stranih vrsta te njezine provedbene uredbe
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
1.2.2 Nacionalno zakonodavstvo
Ugovor o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji (NN, Međunarodni ugovori 2/12, 5/13, 9/13);
Zakon o uspostavi institucionalnog okvira za provedbu europskih strukturnih i investicijskih fondova u Republici Hrvatskoj u financijskom razdoblju 2014.-2020. (NN 92/14);
Uredba o tijelima u sustavima upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda, Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda, u vezi s ciljem "Ulaganje za rast i radna mjesta“ (NN 107/14, 23/15 i 129/15, 15/17 i 18/17 - ispravak);
Zakon o provedbi Opće uredbe o zaštiti osobnih podataka (NN 48/18)
Zakon o javnoj nabavi (NN 120/16);
Postupci nabave za osobe koje nisu obveznici zakona o javnoj nabavi: http://www.strukturnifondovi.hr/vazni-dokumenti
Pravilnik o prihvatljivosti izdataka (NN 143/14)
Zakon o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom (NN 157/13, 152/14)
Zakon o ravnopravnosti spolova (NN 82/08, 69/17)
Zakon o suzbijanju diskriminacije (NN 85/08, 112/12)
Pravilnik o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN 78/13)
Zakon o udrugama (NN 74/14, 70/17)
Zakon o ustanovama (NN 76/93, 29/97, 47/99 i 35/08)
Zakon o zaštiti prirode (NN 80/13 i 15/18)
Zakon o prekograničnom prometu i trgovini divljim vrstama (NN 94/13)
Zakon o sprječavanju unošenja i širenja stranih te invazivnih stranih vrsta i upravljanju njima (NN 15/18)
Pravilnik o strogo zaštićenim vrstama (NN 144/13 i 73/16)
Zakon o zaštiti okoliša (NN 80/13, 153/13, 78/15);
Uredba o procjeni utjecaja zahvata na okoliš (NN 61/14, 3/17);
Pravilnik o ocjeni prihvatljivosti za ekološku mrežu (NN 146/14)
Odluka o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (NN 158/13);
Uredba o indeksu razvijenosti (NN 63/10 i 158/13);
Odluka o nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti 2007. - NKD 2007. (NN 58/07, 72/07);
Zakon o prostornom uređenju (NN 153/13, 65/17);
Zakon o gradnji (NN 153/13 i 20/17);
Zakon o poslovima i djelatnostima prostornoga uređenja i gradnje (NN 78/15);
Zakon o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara (NN 69/99, 151/03, 157/03, 100/04, 87/09, 88/10, 61/11, 25/12, 136/12, 157/13, 152/14, 98/15, 44/17);
Zakon o prostornom uređenju i gradnji (NN 76/07, 38/09, 55/11, 90/11, 50/12, 55/12, 80/13, 78/15);
Pravilnik o obveznom sadržaju i opremanju projekata građevina (NN 64/14, 41/15, 105/15, 61/16, 20/17);
Zakon o zaštiti na radu (NN 71/14, 118/14, 154/14);
Zakon o vlasništvu i drugim stvarnim pravima (NN 91/96, 68/98, 137/99, 22/00, 73/00, 129/00, 114/01, 79/06, 141/06, 146/08, 38/09, 153/09, 143/12, 152/14, 81/15);
Zakon o državnim potporama (NN 47/14, 69/17);
Pravilnik o jednostavnim i drugim građevinama i radovima (NN 79/14, 41/15 i 75/15);
Pravilnik o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN 78/13);
Zakon o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave (NN 93/16 i 104/16)
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
1.3.3 Strateški okvir
Sporazum o partnerstvu između Republike Hrvatske i Europske komisije za korištenje EU strukturnih i investicijskih fondova za rast i radna mjesta u razdoblju 2014.-2020.
Operativni program „Konkurentnost i kohezija“ za financijsko razdoblje 2014.-2020.
Strategija Europske unije o bioraznolikosti do 2020. (COM(2011) 244 završna verzija od 3. svibnja 2011.)
Strateški plan Konvencije o biološkoj raznolikosti za razdoblje 2011.-2020 2 .
Strategija i akcijski plan zaštite prirode Republike Hrvatske za razdoblje 2017. – 2025. godine (NN 72/17).
Ministarstvo zaštite okoliša i energetike (u daljnjem tekstu: MZOE) te Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost (u daljnjem tekstu: FZOEU) tijekom Poziva za dodjelu bespovratnih sredstava prikupljaju osobne podatke u svrhu provođenja postupka dodjele bespovratnih sredstava te u krajnosti i sklapanje Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava.
MZOE i FZOEU će osobne podatke podijeliti jedino sa drugim tijelima definiranim u Uredbi o tijelima u sustavima upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda, Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda, u vezi s ciljem „Ulaganje za rast i radna mjesta“.
Prilikom svake dostave projektnog prijedloga prijavitelj i, ako je primjenjivo, partneri dužni su potpisati Obrazac 4. Izjava Prijavitelja i Obrazac 5. Izjava Partnera, čime pristaju odnosno daju privolu na korištenje osobnih podataka.
2 https://www.cbd.int/doc/decisions/cop-10/cop-10-dec-02-en.pdf
Napomena: Propisi navedeni u ovom Pozivu su propisi koji su na snazi (važeći) u trenutku njegove objave te se na Upute za prijavitelje i ostalu prateću dokumentaciju, kao i na sve odnose koji proizlaze iz Poziva, primjenjuje pozitivno zakonodavstvo što uključuje zakonske i podzakonske akte RH i EU koji su naknadno stupili na snagu, kao i sve njihove kasnije izmjene i dopune. Dužnost je prijavitelja provjeriti primjenjivo zakonodavstvo u trenutku dostave projektnog prijedloga, jer će se na prijavitelja primijeniti propisi koji su na snazi (važeći) u trenutku podnošenja projektnog prijedloga.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
1.2 Odgovornosti za upravljanje
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije (u daljnjem tekstu: MRRFEU) je Upravljačko tijelo (u daljnjem tekstu: UT) odgovorno za upravljanje i provedbu OPKK-a.
Posredničko tijelo razine 1 (u daljnjem tekstu: PT1) za ovaj Poziv je Ministarstvo zaštite okoliša i energetike.
Posredničko tijelo razine 2 (u daljnjem tekstu: PT2) u ovom Pozivu je Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.
Sva tijela u sustavu obavljaju svoje djelatnosti i odgovorna su za procedure kako je definirano ranije navedenim zakonodavnim okvirom te odredbama ovog Poziva.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
1.3 Predmet, svrha i pokazatelji Poziva
U Hrvatskoj živi veliki broj jedinki vrsta koje su ugrožene na europskoj i svjetskoj razini te se nalaze na popisu strogo zaštićenih vrsta u prilogu I Pravilnika o strogo zaštićenim vrstama. Kako bi se utjecaj ljudskih aktivnosti na strogo zaštićene vrste smanjio na najmanju moguću mjeru, potrebno je unaprijediti sustav postojećih oporavilišta za divlje životinje i uspostaviti nove smještajne kapacitete oporavilišta za životinje koja će djelovati u slučaju kada se strogo zaštićene životinje pronađu bolesne ili ozlijeđene te osigurati odgovarajuću njegu, oporavak i uvjete za njihov povratak u prirodu. Također, potrebno je osigurati odgovarajući smještaj i brigu za zaplijenjene ili oduzete žive životinje u slučajevima nezakonitog uzimanja iz prirode ili posjedovanja, nezakonitog prekograničnog prometa i trgovine, odnosno nezakonitog postupanja s invazivnim stranim vrstama. Navedeno je obveza država članica sukladno uredbama EU o prekograničnom prometu i trgovini divljim vrstama te uredbama EU o invazivnim vrstama koje izazivaju zabrinutost u Uniji.
Kapacitet oporavilišta potrebno je dodatno povećati kako bi bili u mogućnosti zbrinuti veći broj životinja, kao i one skupine divljih životinja za koje do sada nije bilo odgovarajućeg smještaja u oporavilištima, a to se može postići poboljšanjem opreme, smještajnih kapaciteta i prostora za karantenu u oporavilištima, kao i osiguranjem skrbi za skupine divljih životinja za koje trenutno ne postoji sustav skrbi.
Predmet Poziva:
Predmet poziva je doprinijeti osiguranju odgovarajućeg smještaja i skrbi za jedinke životinja koje se zbrinjavaju u oporavilištima a koje su:
strogo zaštićene zavičajne vrste životinja koje su nađene u prirodi iscrpljene, bolesne, ozlijeđene, ranjene ili otrovane,
zaplijenjene ili oduzete strogo zaštićene životinje, kao i životinje divljih vrsta zaplijenjene sukladno posebnom propisu kojim se regulira prekogranični promet i trgovina divljim vrstama
Svrha (cilj) Poziva:
Svrha poziva je unaprijediti postojeće i uspostaviti nove kapacitete oporavilišta za smještaj i brigu o jedinkama životinja koje se zbrinjavaju u oporavilištima.
U okviru ovog Poziva potpora će se dodijeliti projektima koje će rezultirati povećanim kapacitetom za smještaj i brigu o jedinkama životinja koje se zbrinjavaju u oporavilištu. Minimalna ciljana vrijednost pokazatelja koju odabrani projekti moraju ostvariti najkasnije do završetka razdoblja provedbe projekta ovisi i o tome da li se kapacitet oporavilišta povećava za jedinke iz skupina/vrsta (i kategorije nastamba) koje su određene kao prioritetne u Dodatku 1. ovih Uputa „Skupine/vrste i kategorije nastamba prioritetne za Poziv“ ili za sve druge jedinke životinja koje se zbrinjavaju u oporavilištima.
Za uspješnu primjenu i praćenje postignuća, Prijavitelj na razini projektnog prijedloga treba opisati jedan pokazatelj rezultata koji je specifičan za program prema investicijskom prioritetu te njegovu konkretnu vrijednost navesti u Obrascu 1. Prijavni obrazac - gdje je primjenjivo i u Obrascu 2. Obrazac s dodatnim podacima o projektnom prijedlogu.
Pokazatelj je definiran u tablici 1, a njegova ciljana vrijednost definira se kao vrijednost koju će odabrani projekti ostvariti najkasnije do završetka razdoblja provedbe.
Prijavitelj je, uz redovno izvještavanje putem Zahtjeva za nadoknadom sredstava, dužan dostavljati dodatnu informaciju o napretku u realizaciji ciljanih vrijednosti pokazatelja minimalno jednom godišnje tijekom razdoblja provedbe. Vrijednosti pokazatelja pratit će MZOE (PT1).
Tablica 1. Pokazatelj rezultata
Pokazatelj rezultata
Jedinica mjere
Opis i izvor provjere
6cc21-R Kapacitet oporavilišta za smještaj i brigu o divljim životinjama
Broj
Pokazatelj se odnosi na kapacitet oporavilišta za smještaj i brigu o jedinkama životinja koje se zbrinjavaju u oporavilištima a koje su:
a) strogo zaštićene zavičajne životinje pronađene u prirodi iscrpljene, bolesne, ozlijeđene, ranjene ili otrovane i/ili
b) zaplijenjene ili oduzete životinje zbog nezakonitog uzimanja iz prirode, posjedovanja, prekograničnog prometa i trgovine.
Izvori provjere su Izvješća o provedbi projekta.
„Skupine/vrste i kategorije nastamba prioritetne za Poziv“
NAPOMENA:
Minimalna ciljana vrijednost pokazatelja koju odabrani projekti moraju ostvariti najkasnije do završetka razdoblja provedbe projekta za jedinke životinja koje pripadaju skupinama/vrstama (i kategorijama nastamba) koje su navedene u Dodatku 1. ovih Uputa
minimalno 10 životinja težine manje od 1 kg
minimalno 5 životinja težine od 1 do 10 kg
minimalno 2 životinje težine veće od 10 kg
I/ILI
Minimalna ciljana vrijednost pokazatelja koju odabrani projekti moraju ostvariti najkasnije do završetka razdoblja provedbe projekta za jedinke životinja koje pripadaju skupinama/vrstama (i kategorijama nastamba) koje nisu navedene u Dodatku 1. ovih Uputa
minimalno 20 životinja težine manje od 1 kg
minimalno 10 životinja težine od 1 do 10 kg
minimalno 5 životinja težine veće od 10 kg
U slučaju da Korisnik ne ostvari planiranu razinu pokazatelja navedenih u projektnom prijedlogu, UT i/ili PT2 imaju pravo od Korisnika zatražiti izvršenje povrata dijela isplaćenih sredstava razmjerno neostvarenom udjelu pokazatelja .
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
1.4 Financijska alokacija i iznosi bespovratnih sredstava
Bespovratna sredstva dodjeljivat će se putem ograničenog postupka dodjele bespovratnih sredstava, u modalitetu trajnog Poziva, odnosno do iskorištenja raspoloživih sredstava KF-a predviđenih za ovaj Poziv.
Ukupan raspoloživ iznos bespovratnih sredstava za dodjelu iz KF-a u okviru ovog Poziva je 46.000.000,00 HRK.
Najniža odnosno najviša dopuštena ukupna vrijednost bespovratnih sredstava iz KF-a koja mogu biti dodijeljena za financiranje prihvatljivih izdataka pojedinačnog projektnog prijedloga u sklopu ovog Poziva je kako slijedi:
najniži iznos 300.000,00 kuna
najv iši iznos 6.000.000,00 kuna.
Projektni prijedlozi kod kojih se slijedom provedbe Faze 3. postupka dodjele - provjera prihvatljivosti izdataka (točka 4.1. ovih Uputa), odnosno slijedom ispravaka proračuna, utvrdi nepoštivanje gore navedenog financijskog ograničenja o najnižoj dopuštenoj ukupnoj vrijednosti bespovratnih sredstava, bit će isključeni iz daljnjeg postupka dodjele.
Iznos bespovratnih sredstava po pojedinačnom projektnom prijedlogu koji se može dodijeliti u sklopu ovog poziva iznosi maksimalno 85% 3 od ukupnog iznosa prihvatljivih troškova projekta.
MZOE (PT1) zadržava pravo ne dodijeliti sva raspoloživa sredstva u okviru ovog poziva. MZOE također može i povećati iznos raspoloživih bespovratnih sredstava u okviru ovog Poziva.
3 Preciznost navedene stope sufinanciranja izražava se na sedam decimala, stoga nije moguće dodijeliti potporu u iznosu većem od 85,0000000%.
Napomena: PT1 zadržava pravo zatvaranja Poziva i u drugim slučajevima kada se utvrdi potreba za značajnijim izmjenama/dopunama Poziva koje bitno mijenjaju uvjete za prijavitelje te onemogućavaju poštivanje načela jednakog postupanja tijekom postupka dodjele.
U slučaju da projektni prijedlog bude odobren za financiranje u sklopu ovog Poziva, ali da tijekom provedbe tj. slijedom postupaka nabave (za izvođenje radova, pružanje usluga i nabavu roba) ili nekih nepredviđenih okolnosti dođe do odstupanja između ukupne vrijednosti prihvatljivih troškova projektnog prijedloga navedene u projektnoj prijavi (na osnovu koje se projektni prijedlog odabire) te stvarne (ugovorene) vrijednosti nabave radova, usluga i roba slijedom kojih bi došlo do nepoštivanja, odnosno neusklađenosti s gore navedenim financijskim ograničenjima o najnižoj i najvišoj ukupnoj vrijednosti bespovratnih sredstava, nadležna tijela MZOE (PT1) i/ili FZOEU (PT2) tražit će pojašnjenje od prijavitelja/korisnika 4 te slijedom pojašnjenja odlučiti o prihvatljivosti eventualnih odstupanja, odnosno opravdanosti gore navedenih neusklađenosti. Nadležna tijela MRRFEU (UT) i/ili MZOE (PT1) i/ili FZOEU (PT2) u gore navedenim slučajevima također mogu obustaviti plaćanja i/ili zahtijevati povrat svih ili dijela plaćenih iznosa.
Prijavitelj se obvezuje iz vlastitih sredstava ili vanjskim financiranjem (svime što ne predstavlja sredstva iz Europske unije, odnosno europskih strukturnih i investicijskih fondova) osigurati sredstva za financiranje :
a) razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih izdataka projektnog prijedloga te iznosa bespovratnih sredstava iz KF-a dodijeljenih za financiranje prihvatljivih izdataka u sklopu ovog Poziva i
b) svih ukupnih neprihvatljivih troškova.
Prijavitelj može osigurati financiranje troškova iz točke a) i b) sredstvima iz javnih izvora (koji nisu sredstva iz Europske unije, odnosno europskih strukturnih i investicijskih fondova).
Ovaj zahtjev se potvrđuje potpisom Obrasca 8. Izjava prijavitelja o osiguranju sredstava, koju je Prijavitelj dužan dostaviti prilikom dostave projektnog prijedloga.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike