E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Upute Istraživanja
  • Prijavi se
  • Registriraj se

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


 

NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O ELEKTRONIČKIM MEDIJIMA

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:
0
Komentiraj

PRILOG 1.
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE

 

 

PRILOG 1.

OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE

1.

OPĆE INFORMACIJE

1.1.

Stručni nositelj:

MINISTARSTVO KULTURE

1.2.

Naziv nacrta prijedloga zakona:

NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O ELEKTRONIČKIM MEDIJIMA

1.3.

KLASA:

URBROJ:

 

Datum:

023-03/18-01/0046

532-06-01-01/7-18-4

 

02. studeni 2018.

1.4.

Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:

Samostalni sektor za medije

01/4866453

nives.zvonaric@min-kulture.hr

 

1.5.

Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?

Da/Ne:

NE

Naziv akta:

 

Opis mjere:

1.6.

Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?

Da/Ne:

DA

Naziv pravne stečevine EU:

Direktiva (EU) 2018/ Europskog parlamenta i Vijeća

o izmjeni Direktive 2010/13/EU o koordinaciji određenih odredaba utvrđenih zakonima i drugim propisima u državama članicama o pružanju audiovizualnih medijskih usluga (Direktiva o audiovizualnim medijskim uslugama) imajući u vidu kontinuirane promjene na tržištu

2.

ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA

2.1.

Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?

Izradi Zakona o elektroničkim medijima pristupit će se zbog izmjene Direktive o audiovizualnim medijskih uslugama čije je usvajanje predviđeno do kraja 2018. godine. Budući da se audiovizualne medijske usluge kao i način korištenja i isporuke tih usluga stalno mijenja u skladu s tehnološkim razvojem, potrebno je osuvremenjivanje regulatornog okvira i držanja koraka s najnovijim razvojima.

2.2.

Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?

Potrebno je na nov način urediti uvjete rada nakladnika elektroničkih medija, odredbe o vremenu objavljivanja, programskoj osnovi, novim uslugama, uslugama na zahtjev, odredbe o zaštiti osjetljivih skupina.

 

2.3.

Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.

Izradi novog Zakona o elektroničkim medijima pristupit će se zbog izmjene Direktive o audiovizualnim medijskih uslugama čije je usvajanje predviđeno do kraja 2018. godine.

3.

UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA

3.1.

Što je cilj koji se namjerava postići?

Usklađivanje odredbi Zakona o elektroničkim medijima s Direktivom o audiovizualnim medijskih uslugama, osuvremenjivanje regulatornog okvira i držanje koraka s najnovijim razvojima.

3.2.

Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?

Usklađivanje odredbi Zakona o elektroničkim medijima s Direktivom o audiovizualnim medijskih uslugama. Na nov će se način urediti uvjeti rada nakladnika elektroničkih medija, odredbe o vremenu objavljivanja, programskoj osnovi, novim uslugama, uslugama na zahtjev te odredbe o zaštiti osjetljivih skupina.

3.3.

Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?

1. siječnja 2020. godine

4.

UTVRĐIVANJE RJEŠENJA

4.1.

Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):

 

Zakon o elektroničkim medijima

Obrazloženje:

 

4.2.

Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):

 

Obrazloženje:

Nenormativno rješenje nije moguće jer je potrebno zakonski na nov način urediti uvjete rada nakladnika elektroničkih medija, odredbe o vremenu objavljivanja za nakladnike, programskoj osnovi. Nadalje, potrebno je regulirati nove usluge, usluge na zahtjev te odredbe o zaštiti osjetljivih skupina.

5.

UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA

5.1.

UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.1.1.

Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz

Da

Ne

 

Ne

5.1.2.

Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala

Da

Ne

Ne

5.1.3.

Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva

Da

Ne

Ne

5.1.4.

Prepreke za razmjenu dobara i usluga

Da

Ne

Ne

5.1.5.

Cijena roba i usluga

Da

Ne

Ne

5.1.6.

Uvjet za poslovanje na tržištu

Da

Ne

Ne

5.1.7.

Trošak kapitala u gospodarskim subjektima

Da

Ne

Ne

5.1.8.

Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)

Da

Ne

Ne

5.1.9.

Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima

Da

Ne

Ne

5.1.10.

Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

Da

Ne

Ne

5.1.11.

Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije

Da

Ne

Ne

5.1.12.

Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

Da

Ne

Ne

5.1.13.

Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata

Da

Ne

Ne

5.1.14.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

Da

Ne

Ne

5.1.15.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.

S obzirom da će se Zakonom zakonski na nov način urediti uvjeti rada nakladnika elektroničkih medija, gospodarski učinak je neznatan.

 

Utvrdite veličinu adresata:

5.1.16.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Da

Ne

Ne

5.1.17.

Srednji i veliki poduzetnici

Da

Ne

Ne

5.1.18.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Da

Ne

Ne

5.1.19.

Radnici i/ili umirovljenici

Da

Ne

Ne

5.1.20.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Da

Ne

Ne

5.1.21.

Hrvatski branitelji

Da

Ne

Ne

5.1.22.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Da

Ne

Ne

5.1.23.

Udruge i/ili zaklade

Da

Ne

Ne

5.1.24.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Da

Ne

Ne

5.1.25.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Da

Ne

Ne

5.1.26.

Drugi utvrđeni adresati:

 

Da

Ne

Ne

5.1.27.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:

Adresati Zakona o elektroničkim medijima su pravne i fizičke osobe koje obavljaju djelatnost pružanja audio i audiovizualnih medijskih usluga i usluga elektroničkih publikacija putem elektroničkih komunikacijskih mreža.

 

5.1.28.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

 

Nije utvrđena ni jedna od navedenih kombinacija.

 

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.2.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.2.1.

Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini

Da

Ne

Ne

5.2.2.

Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu

Da

Ne

Ne

5.2.3.

Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima

Da

Ne

Ne

5.2.4.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

Da

Ne

Ne

5.2.5.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:

 

Odredbama ovoga Zakona ne utječe se na tržišno natjecanje.

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

5.2.6.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Da

Ne

Ne

5.2.7.

Srednji i veliki poduzetnici

Da

Ne

Ne

5.2.8.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Da

Ne

Ne

5.2.9.

Radnici i/ili umirovljenici

Da

Ne

Ne

5.2.10.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Da

Ne

Ne

5.2.11.

Hrvatski branitelji

Da

Ne

Ne

5.2.12.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Da

Ne

Ne

5.2.13.

Udruge