PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SPRJEČAVANJU UNOŠENJA I ŠIRENJA STRANIH TE STRANIH INVAZIVNIH VRSTA I UPRAVLJANJU NJIMA, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 2. i članka 52. stavka 2. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, br. 85/10 - pročišćeni tekst i 5/14 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE UREĐUJU PREDLOŽENIM ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Ocjena stanja
Zakon o sprječavanju unošenja i širenja stranih te invazivnih stranih vrsta i upravljanju njima („Narodne novine“, broj 80/13), stupio je na snagu 14. veljače 2018. godine. Ovim Zakonom je u okviru sustava zaštite i cjelovitog očuvanja prirode i njezinih dijelova Hrvatskoj agenciji za okoliš i prirodu dodijeljeno obavljanje stručnih poslova koji su propisani Uredbom (EU) br. 1143/2014 Europskog parlamenta i Vijeća od 22. prosinca 2014. o sprječavanju i upravljanju unošenja i širenja invazivnih stranih vrsta (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 1143/2014) te stručnih poslova povezanih s procjenom ekološkog rizika, procjenom rizika invazivnosti strane vrste, izradom planova brzog iskorjenjivanja invazivnih stranih vrsta koje izazivaju zabrinutost u Europskoj uniji i Republici Hrvatskoj, pružanjem stručne pomoći nadležnim tijelima za provedbu Zakona itd. Obzirom da je Vlada Republike Hrvatske na sjednici održanoj 2. kolovoza 2018. godine donijela Zaključak, KLASA: 022-03/18-07/355, URBROJ: 50301-25/06-18-2 o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima, kojim je zadužila nadležna tijela državne uprave za provedbu svih aktivnosti radi realizacije predmetnog smanjenja, Ministarstvo zaštite okoliša i energetike odredbama prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti okoliša propisalo je prestanak rada Hrvatske agencije za okoliš i prirodu, te prestanak važenja Uredbe o osnivanju Hrvatske agencije za okoliš i prirodu („Narodne novine“, broj 72/15) koje odredbe će stupiti na snagu 1. siječnja 2019. U skladu s navedenim potrebno je usklađivanje Zakona o sprječavanju unošenja i širenja stranih te invazivnih stranih vrsta i upravljanju njima s posebnim propisom kojim se uređuje prestanak rada Hrvatske agencije za okoliš i prirodu. Istodobno, ostaje potreba da se istakne zasebnost stručno-analitičkog tijela, kao upravne organizacije u sastavu Ministarstva zaštite okoliša i energetike za obavljanje stručno-analitičkih poslova zaštite prirode, budući Uredba (EU) br. 1143/2014 i sam Zakon o sprječavanju unošenja i širenja stranih te invazivnih stranih vrsta i upravljanju njima, predviđaju tijekom upravnih postupaka davanje stručnog mišljenja ili izradu stručnih podloga od strane stručnog tijela koje nije isto kao i (upravna organizacija) upravno tijelo ministarstva koje provodi postupak.
Osnovna pitanja koja se uređuju predloženim zakonom, te posljedice koje će donošenjem zakona proisteći
Uzimajući u obzir sve gore navedeno, izradi Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sprječavanju unošenja i širenja stranih te invazivnih stranih vrsta i upravljanju njima pristupilo se radi usklađivanja s posebnim propisom kojim se uređuje prestanak rada Hrvatske agencije za okoliš i prirodu, na način da se umjesto Hrvatske agencije za okoliš i prirodu kao stručno tijelo utvrdi Zavod Ministarstva zaštite okoliša i energetike nadležan za stručno-analitičke poslove zaštite prirode, obzirom da stručno-analitičke poslove u nadležnosti Hrvatske agencije za okoliš i prirodu od 1. siječnja 2019. preuzima Ministarstvo zaštite okoliša i energetike.
III. OCJENA I IZVORI POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provedbu ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
IV. PRIJEDLOG ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Sukladno odredbi članaka 204. i 206. Poslovnika Hrvatskoga sabora (Narodne novine, br. 81/13, 113/16, 69/17 i 29/18), predlaže se donošenje ovoga zakona po hitnom postupku obzirom da se radi o osobito opravdanim razlozima. Osobito opravdan razlog za donošenje ovoga zakona po hitnom postupku provedba je Zaključka Vlade Republike Hrvatske od 2. kolovoza 2018. godine, KLASA: 022-03/18-07/355, URBROJ: 50301-25/06-18-2 o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima, odnosno usklađivanje s posebnim propisom kojim se uređuje prestanak rada Hrvatske agencije za okoliš i prirodu, a koji stupa na snagu 1. siječnja 2019. godine. Također, sam obuhvat izmjena koje se isključivo odnose na izmjenu naziva tijela nadležnog za obavljanje stručno-analitičkih poslova zaštite prirode, opravdava skraćeni postupak donošenja.
V. TEKST KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA, S OBRAZLOŽENJEM
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O SPRJEČAVANJU UNOŠENJA I ŠIRENJA STRANIH TE STRANIH INVAZIVNIH VRSTA I UPRAVLJANJU NJIMA
Članak 1.
U Zakonu o sprječavanju unošenja i širenja stranih te stranih invazivnih vrsta i upravljanju njima (Narodne novine, broj 15/18) članak 4. stavak 1. točka 14. mijenja se i glasi:
»14. stručno tijelo je Zavod Ministarstva zaštite okoliša i energetike nadležan za stručno-analitičke poslove zaštite prirode «.
Članak 2.
Ovaj Zakon objavit će u »Narodnim novinama«, a stupa na snagu 1. siječnja 2019. godine.
OBRAZLOŽENJE
Uz članak 1.
Ovim se člankom mijenja članak 4. stavak 1. točka 14. Zakona o sprječavanju unošenja i širenja stranih te stranih invazivnih vrsta i upravljanju njima (Narodne novine, broj 15/18) na način da se umjesto Hrvatske agencije za okoliš i prirodu stručnim tijelom za provedbu Zakona određuje Zavod Ministarstva zaštite okoliša i energetike, nadležan za stručno-analitičke poslove zaštite prirode.
Uz članak 2.
Ovim člankom se propisuje stupanje na snagu Zakona.
VI. TEKST ODREDABA VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU I DOPUNJUJU
Zakon o sprječavanju unošenja i širenja stranih te stranih invazivnih vrsta i upravljanju njima, s konačnim prijedlogom zakona (Narodne novine, broj 15/18)
Pojmovi
Članak 4.
(1) Pojmovi koji se koriste u ovom Zakonu i propisima donesenima na temelju ovoga Zakona imaju sljedeće značenje:
1. akcijski plan o kontroli putova nenamjernog unošenja i širenja invazivnih stranih vrsta je akt planiranja koji uključuje vremenske rasporede za djelovanje, mjere koje treba provoditi i kodekse dobre prakse glede prioritetnih putova i sprječavanja nenamjernog unošenja i širenja invazivnih stranih vrsta u ili unutar Republike Hrvatske
2. bijela lista je popis stranih vrsta čije stavljanje na tržište i/ili uzgoj u kontroliranim uvjetima i/ili uvođenje u prirodu ne predstavlja ekološki rizik u Republici Hrvatskoj, a koji je propisan pravilnikom iz članka 9. stavka 6. ovoga Zakona
3. crna lista je popis invazivnih stranih vrsta koje izazivaju zabrinutost u Republici Hrvatskoj, a koji je propisan pravilnikom iz članka 9. stavka 6. ovoga Zakona
4. Informacijski sustav zaštite prirode je informacijski sustav koji objedinjava stručne i znanstvene podatke o bioraznolikosti i zaštiti prirode, a koji vodi stručno tijelo
5. kontrolirani uvjeti držanja su uvjeti kojima se onemogućuje dospijevanje u prirodu, razmnožavanje ili uklanjanje od strane neovlaštene osobe iz sustava u kojima se drže strane vrste u bilo kojem razvojnom stadiju, ili njezinih dijelova, kojima se može nespolno ili spolno razmnožiti ili križati sa zavičajnom vrstom
6. kontrolirani uvjeti uzgoja su uvjeti uzgoja strane vrste u zatvorenim i/ili ograđenim i/ili na drugi način izoliranim sustavima, iz kojih ne mogu pobjeći, širiti se i/ili biti uklonjene od strane neovlaštene osobe. Svaka manipulacija, uključujući i protokole čišćenja, dezinfekcije i održavanja sustava te zbrinjavanja ili uništavanja otpadnog materijala, kao i svaki transport i prijenos strane vrste u i/ili iz ovakvog uzgoja, neovisno o razvojnom obliku, provodi se na način kojim se onemogućava njezin bijeg u prirodu, prijenos patogena i bolesti, širenje i/ili uklanjanje od strane neovlaštene osobe
7. Ministarstvo je središnje tijelo državne uprave nadležno za poslove zaštite prirode
8. ministar je čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove zaštite prirode
9. plan upravljanja široko rasprostranjenim invazivnim stranim vrstama je akt planiranja koji uključuje mjere upravljanja invazivnim stranim vrstama koje su široko rasprostranjene na području Republike Hrvatske kako bi se njihovi učinci na bioraznolikost, usluge ekosustava i/ili zdravlje ljudi, uzimajući u obzir i mogući štetni utjecaj na gospodarstvo kao pogoršavajući čimbenik, sveli na najmanju moguću mjeru
10. procjena ekološkog rizika strane vrste je preliminarni pregled i utvrđivanje potencijalnih negativnih utjecaja unosa/uvođenja/uzgoja strane vrste na bioraznolikost, usluge ekosustava i/ili zdravlje ljudi, uzimajući u obzir i mogući štetni utjecaj na gospodarstvo kao pogoršavajući čimbenik, a daje je stručno tijelo u obliku pisanog mišljenja
11. procjena rizika invazivnosti strane vrste je znanstveno-stručna analiza kojom se utvrđuju, analiziraju i vrednuju mogući štetni utjecaji i posljedice utjecaja određene strane vrste na bioraznolikost, usluge ekosustava i/ili zdravlje ljudi, uzimajući u obzir i mogući štetni utjecaj na gospodarstvo kao pogoršavajući čimbenik, procjenjuje rizik stavljanja strane vrste na tržište i/ili uvođenja u prirodu i/ili uzgoja u kontroliranim uvjetima, te se u skladu s tom procjenom i zaključkom o mogućem utjecaju određuju potrebne mjere, nadzor i upravljanje rizikom
12. stavljanje na tržište strane vrste znači držanje strane vrste u kontroliranim uvjetima u komercijalne svrhe, a posebno radi prodaje, uključujući ponudu za prodaju ili svaki drugi oblik prijenosa, bez obzira na to je li besplatan ili nije, te prodaju, distribuciju i druge oblike prijenosa kao takve
13. strana vrsta koja ne predstavlja ekološki rizik u Republici Hrvatskoj je ona vrsta za koju temeljem procjene ekološkog rizika strane vrste ili procjene rizika invazivnosti strane vrste nije utvrđeno postojanje ekološkog rizika
14. stručno tijelo je Hrvatska agencija za okoliš i prirodu
15. uvođenje strane vrste u prirodu je ljudska aktivnost kojom se neka vrsta unosi u područje izvan njezina prirodnog područja rasprostranjenosti. Uvođenjem u prirodu ne smatra se sadnja stranih biljnih vrsta u izgrađenim dijelovima građevinskog zemljišta niti sadnja u plastenicima i staklenicima izvan izgrađenih dijelova građevinskog zemljišta, kao niti držanje stranih životinjskih vrsta u kontroliranim uvjetima. Uvođenjem strane vrste u prirodu smatra se i prenošenje zavičajnih vrsta ljudskom intervencijom u ekosustave Republike Hrvatske u kojima prirodno ne obitavaju
16. zavičajna vrsta je ona vrsta koja prirodno obitava u određenom ekosustavu nekog područja.
(2) Ostali pojmovi u smislu ovoga Zakona imaju jednako značenje kao pojmovi definirani u Uredbi (EU) br. 1143/2014.
(3) Izrazi koji se koriste u ovome Zakonu, a imaju rodno značenje, odnose se jednako na muški i ženski rod.
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SPRJEČAVANJU UNOŠENJA I ŠIRENJA STRANIH TE STRANIH INVAZIVNIH VRSTA I UPRAVLJANJU NJIMA, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 2. i članka 52. stavka 2. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, br. 85/10 - pročišćeni tekst i 5/14 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE UREĐUJU PREDLOŽENIM ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Ocjena stanja
Zakon o sprječavanju unošenja i širenja stranih te invazivnih stranih vrsta i upravljanju njima („Narodne novine“, broj 80/13), stupio je na snagu 14. veljače 2018. godine. Ovim Zakonom je u okviru sustava zaštite i cjelovitog očuvanja prirode i njezinih dijelova Hrvatskoj agenciji za okoliš i prirodu dodijeljeno obavljanje stručnih poslova koji su propisani Uredbom (EU) br. 1143/2014 Europskog parlamenta i Vijeća od 22. prosinca 2014. o sprječavanju i upravljanju unošenja i širenja invazivnih stranih vrsta (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 1143/2014) te stručnih poslova povezanih s procjenom ekološkog rizika, procjenom rizika invazivnosti strane vrste, izradom planova brzog iskorjenjivanja invazivnih stranih vrsta koje izazivaju zabrinutost u Europskoj uniji i Republici Hrvatskoj, pružanjem stručne pomoći nadležnim tijelima za provedbu Zakona itd. Obzirom da je Vlada Republike Hrvatske na sjednici održanoj 2. kolovoza 2018. godine donijela Zaključak, KLASA: 022-03/18-07/355, URBROJ: 50301-25/06-18-2 o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima, kojim je zadužila nadležna tijela državne uprave za provedbu svih aktivnosti radi realizacije predmetnog smanjenja, Ministarstvo zaštite okoliša i energetike odredbama prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti okoliša propisalo je prestanak rada Hrvatske agencije za okoliš i prirodu, te prestanak važenja Uredbe o osnivanju Hrvatske agencije za okoliš i prirodu („Narodne novine“, broj 72/15) koje odredbe će stupiti na snagu 1. siječnja 2019. U skladu s navedenim potrebno je usklađivanje Zakona o sprječavanju unošenja i širenja stranih te invazivnih stranih vrsta i upravljanju njima s posebnim propisom kojim se uređuje prestanak rada Hrvatske agencije za okoliš i prirodu. Istodobno, ostaje potreba da se istakne zasebnost stručno-analitičkog tijela, kao upravne organizacije u sastavu Ministarstva zaštite okoliša i energetike za obavljanje stručno-analitičkih poslova zaštite prirode, budući Uredba (EU) br. 1143/2014 i sam Zakon o sprječavanju unošenja i širenja stranih te invazivnih stranih vrsta i upravljanju njima, predviđaju tijekom upravnih postupaka davanje stručnog mišljenja ili izradu stručnih podloga od strane stručnog tijela koje nije isto kao i (upravna organizacija) upravno tijelo ministarstva koje provodi postupak.
Osnovna pitanja koja se uređuju predloženim zakonom, te posljedice koje će donošenjem zakona proisteći
Uzimajući u obzir sve gore navedeno, izradi Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sprječavanju unošenja i širenja stranih te invazivnih stranih vrsta i upravljanju njima pristupilo se radi usklađivanja s posebnim propisom kojim se uređuje prestanak rada Hrvatske agencije za okoliš i prirodu, na način da se umjesto Hrvatske agencije za okoliš i prirodu kao stručno tijelo utvrdi Zavod Ministarstva zaštite okoliša i energetike nadležan za stručno-analitičke poslove zaštite prirode, obzirom da stručno-analitičke poslove u nadležnosti Hrvatske agencije za okoliš i prirodu od 1. siječnja 2019. preuzima Ministarstvo zaštite okoliša i energetike.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
III. OCJENA I IZVORI POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provedbu ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
IV. PRIJEDLOG ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Sukladno odredbi članaka 204. i 206. Poslovnika Hrvatskoga sabora (Narodne novine, br. 81/13, 113/16, 69/17 i 29/18), predlaže se donošenje ovoga zakona po hitnom postupku obzirom da se radi o osobito opravdanim razlozima. Osobito opravdan razlog za donošenje ovoga zakona po hitnom postupku provedba je Zaključka Vlade Republike Hrvatske od 2. kolovoza 2018. godine, KLASA: 022-03/18-07/355, URBROJ: 50301-25/06-18-2 o smanjenju broja agencija, zavoda, fondova, instituta, zaklada, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba s javnim ovlastima, odnosno usklađivanje s posebnim propisom kojim se uređuje prestanak rada Hrvatske agencije za okoliš i prirodu, a koji stupa na snagu 1. siječnja 2019. godine. Također, sam obuhvat izmjena koje se isključivo odnose na izmjenu naziva tijela nadležnog za obavljanje stručno-analitičkih poslova zaštite prirode, opravdava skraćeni postupak donošenja.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
V. TEKST KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA, S OBRAZLOŽENJEM
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O SPRJEČAVANJU UNOŠENJA I ŠIRENJA STRANIH TE STRANIH INVAZIVNIH VRSTA I UPRAVLJANJU NJIMA
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Članak 1.
U Zakonu o sprječavanju unošenja i širenja stranih te stranih invazivnih vrsta i upravljanju njima (Narodne novine, broj 15/18) članak 4. stavak 1. točka 14. mijenja se i glasi:
»14. stručno tijelo je Zavod Ministarstva zaštite okoliša i energetike nadležan za stručno-analitičke poslove zaštite prirode «.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Članak 2.
Ovaj Zakon objavit će u »Narodnim novinama«, a stupa na snagu 1. siječnja 2019. godine.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
OBRAZLOŽENJE
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Uz članak 1.
Ovim se člankom mijenja članak 4. stavak 1. točka 14. Zakona o sprječavanju unošenja i širenja stranih te stranih invazivnih vrsta i upravljanju njima (Narodne novine, broj 15/18) na način da se umjesto Hrvatske agencije za okoliš i prirodu stručnim tijelom za provedbu Zakona određuje Zavod Ministarstva zaštite okoliša i energetike, nadležan za stručno-analitičke poslove zaštite prirode.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Uz članak 2.
Ovim člankom se propisuje stupanje na snagu Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
VI. TEKST ODREDABA VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU I DOPUNJUJU
Zakon o sprječavanju unošenja i širenja stranih te stranih invazivnih vrsta i upravljanju njima, s konačnim prijedlogom zakona (Narodne novine, broj 15/18)
Pojmovi
Članak 4.
(1) Pojmovi koji se koriste u ovom Zakonu i propisima donesenima na temelju ovoga Zakona imaju sljedeće značenje:
1. akcijski plan o kontroli putova nenamjernog unošenja i širenja invazivnih stranih vrsta je akt planiranja koji uključuje vremenske rasporede za djelovanje, mjere koje treba provoditi i kodekse dobre prakse glede prioritetnih putova i sprječavanja nenamjernog unošenja i širenja invazivnih stranih vrsta u ili unutar Republike Hrvatske
2. bijela lista je popis stranih vrsta čije stavljanje na tržište i/ili uzgoj u kontroliranim uvjetima i/ili uvođenje u prirodu ne predstavlja ekološki rizik u Republici Hrvatskoj, a koji je propisan pravilnikom iz članka 9. stavka 6. ovoga Zakona
3. crna lista je popis invazivnih stranih vrsta koje izazivaju zabrinutost u Republici Hrvatskoj, a koji je propisan pravilnikom iz članka 9. stavka 6. ovoga Zakona
4. Informacijski sustav zaštite prirode je informacijski sustav koji objedinjava stručne i znanstvene podatke o bioraznolikosti i zaštiti prirode, a koji vodi stručno tijelo
5. kontrolirani uvjeti držanja su uvjeti kojima se onemogućuje dospijevanje u prirodu, razmnožavanje ili uklanjanje od strane neovlaštene osobe iz sustava u kojima se drže strane vrste u bilo kojem razvojnom stadiju, ili njezinih dijelova, kojima se može nespolno ili spolno razmnožiti ili križati sa zavičajnom vrstom
6. kontrolirani uvjeti uzgoja su uvjeti uzgoja strane vrste u zatvorenim i/ili ograđenim i/ili na drugi način izoliranim sustavima, iz kojih ne mogu pobjeći, širiti se i/ili biti uklonjene od strane neovlaštene osobe. Svaka manipulacija, uključujući i protokole čišćenja, dezinfekcije i održavanja sustava te zbrinjavanja ili uništavanja otpadnog materijala, kao i svaki transport i prijenos strane vrste u i/ili iz ovakvog uzgoja, neovisno o razvojnom obliku, provodi se na način kojim se onemogućava njezin bijeg u prirodu, prijenos patogena i bolesti, širenje i/ili uklanjanje od strane neovlaštene osobe
7. Ministarstvo je središnje tijelo državne uprave nadležno za poslove zaštite prirode
8. ministar je čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove zaštite prirode
9. plan upravljanja široko rasprostranjenim invazivnim stranim vrstama je akt planiranja koji uključuje mjere upravljanja invazivnim stranim vrstama koje su široko rasprostranjene na području Republike Hrvatske kako bi se njihovi učinci na bioraznolikost, usluge ekosustava i/ili zdravlje ljudi, uzimajući u obzir i mogući štetni utjecaj na gospodarstvo kao pogoršavajući čimbenik, sveli na najmanju moguću mjeru
10. procjena ekološkog rizika strane vrste je preliminarni pregled i utvrđivanje potencijalnih negativnih utjecaja unosa/uvođenja/uzgoja strane vrste na bioraznolikost, usluge ekosustava i/ili zdravlje ljudi, uzimajući u obzir i mogući štetni utjecaj na gospodarstvo kao pogoršavajući čimbenik, a daje je stručno tijelo u obliku pisanog mišljenja
11. procjena rizika invazivnosti strane vrste je znanstveno-stručna analiza kojom se utvrđuju, analiziraju i vrednuju mogući štetni utjecaji i posljedice utjecaja određene strane vrste na bioraznolikost, usluge ekosustava i/ili zdravlje ljudi, uzimajući u obzir i mogući štetni utjecaj na gospodarstvo kao pogoršavajući čimbenik, procjenjuje rizik stavljanja strane vrste na tržište i/ili uvođenja u prirodu i/ili uzgoja u kontroliranim uvjetima, te se u skladu s tom procjenom i zaključkom o mogućem utjecaju određuju potrebne mjere, nadzor i upravljanje rizikom
12. stavljanje na tržište strane vrste znači držanje strane vrste u kontroliranim uvjetima u komercijalne svrhe, a posebno radi prodaje, uključujući ponudu za prodaju ili svaki drugi oblik prijenosa, bez obzira na to je li besplatan ili nije, te prodaju, distribuciju i druge oblike prijenosa kao takve
13. strana vrsta koja ne predstavlja ekološki rizik u Republici Hrvatskoj je ona vrsta za koju temeljem procjene ekološkog rizika strane vrste ili procjene rizika invazivnosti strane vrste nije utvrđeno postojanje ekološkog rizika
14. stručno tijelo je Hrvatska agencija za okoliš i prirodu
15. uvođenje strane vrste u prirodu je ljudska aktivnost kojom se neka vrsta unosi u područje izvan njezina prirodnog područja rasprostranjenosti. Uvođenjem u prirodu ne smatra se sadnja stranih biljnih vrsta u izgrađenim dijelovima građevinskog zemljišta niti sadnja u plastenicima i staklenicima izvan izgrađenih dijelova građevinskog zemljišta, kao niti držanje stranih životinjskih vrsta u kontroliranim uvjetima. Uvođenjem strane vrste u prirodu smatra se i prenošenje zavičajnih vrsta ljudskom intervencijom u ekosustave Republike Hrvatske u kojima prirodno ne obitavaju
16. zavičajna vrsta je ona vrsta koja prirodno obitava u određenom ekosustavu nekog područja.
(2) Ostali pojmovi u smislu ovoga Zakona imaju jednako značenje kao pojmovi definirani u Uredbi (EU) br. 1143/2014.
(3) Izrazi koji se koriste u ovome Zakonu, a imaju rodno značenje, odnose se jednako na muški i ženski rod.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike