Na temelju članka 54. Zakona o ustanovama (NN 76/93, 29/97, 47/99, 35/08) i članka 84. Zakona o zdravstvenoj zaštiti (NN 100/18) Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, na 32. sjednici održanoj dana 26. studenog 2018. godine, donijelo je
STATUT HRVATSKOG ZAVODA ZA JAVNO ZDRAVSTVO
I.OPĆE ODREDBE
Članak 1.
(1) Hrvatski zavod za javno zdravstvo (u daljnjem tekstu: Zavod) je zdravstvena ustanova za obavljanje djelatnosti epidemiologije zaraznih bolesti te kroničnih nezaraznih bolesti, javnog zdravstva, promicanja zdravlja, zdravstvene ekologije, mikrobiologije, školske i adolescentne medicine, mentalnog zdravlja i prevencije ovisnosti, za obavljanje djelatnosti medicine rada, praćenje stanja i unaprjeđenje zaštite zdravlja i sigurnosti na radu, kao i stručne i znanstvene djelatnosti na području toksikologije i antidopinga.
(2) Zavod obavlja zdravstvenu djelatnost iz članka 6. ovog Statuta surađujući s tijelima, mrežama i organizacijama u zemlji i inozemstvu.
(3) Zavod obavlja zdravstvenu djelatnost iz članka 6. ovog Statuta na razini djelatnosti zdravstvenih zavoda.
(4) Zavod obavlja znanstvenoistraživačku djelatnost iz područja biomedicinskih znanosti i nastavnu djelatnost iz područja obrazovanja zdravstvenih djelatnika.
Članak 2.
(1) Zavod je javna ustanova, osnovana od strane osnivača - Republike Hrvatske.
(2) Zavod obavlja javnozdravstvenu djelatnost od 13. ožujka 1893. godine kada je osnovan Naredbom Kraljevske zemaljske vlade pod brojem 10476.
Članak 3.
(1) Ovim se Statutom uređuje:
1.naziv i sjedište Zavoda;
2.djelatnost;
3.pravni položaj, zastupanje i predstavljanje;
4.ustrojstvo Zavoda;
5.tijela Zavoda;
6.imovina Zavoda;
7.izbor u znanstvena zvanja i radna mjesta, suradnička i stručna mjesta;
8.nadzor;
9.javnost rada;
10.poslovna i profesionalna tajna;
11.akti Zavoda.
(2) Izrazi koji se koriste u ovom Statutu, a koji imaju rodno značenje, bez obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu, obuhvaćaju na jednak način muški i ženski rod.
II.NAZIV I SJEDIŠTE
Članak 4.
(1) Zavod obavlja djelatnost, posluje i sudjeluje u pravnom prometu pod nazivom Hrvatski zavod za javno zdravstvo.
(2) Skraćeni naziv Zavoda na hrvatskom jeziku glasi: HZJZ.
(3) Naziv Zavoda na engleskom jeziku glasi: Croatian Institute of Public Health.
(4) Skraćeni naziv Zavoda na engleskom jeziku glasi: CIPH.
(5) Sjedište Zavoda je u Zagrebu, Rockefellerova 7.
(6) O promjeni sjedišta Zavoda odlučuje osnivač na prijedlog Upravnog vijeća Zavoda.
(7) Naziv Hrvatski zavod za javno zdravstvo mora biti istaknut na objektima u kojima Zavod obavlja djelatnost.
Članak 5.
(1) Na javnim ispravama koje izdaje rješavajući upravne stvari na temelju javnih ovlasti utvrđenih Zakonom, Zavod upotrebljava pečat s grbom Republike Hrvatske, nazivom i sjedištem Zavoda.
(2) Pečat s grbom Republike Hrvatske okruglog je oblika, promjera 38 mm.
(3) U gornjem polukrugu urezane su riječi: REPUBLIKA HRVATSKA, a ispod toga: HRVATSKI ZAVOD ZA JAVNO ZDRAVSTVO.
(4) U sredini pečata urezan je grb Republike Hrvatske.
(5) U donjem polukrugu pečata urezano je mjesto sjedišta Zavoda: ZAGREB. Svaki pečat ima svoj redni broj koji se nalazi iznad grba Republike Hrvatske.
(6) Naručivanje, uporaba i zamjena pečata s grbom Republike Hrvatske obavlja se na način propisan posebnim propisom kojim se uređuju pečati s grbom Republike Hrvatske.
(7) Na svim drugim aktima koje Zavod ne donosi na temelju javnih ovlasti, Zavod upotrebljava pečat bez grba Republike Hrvatske.
(8) Pečat bez grba Republike Hrvatske okruglog je oblika, promjera 30 mm.
(9) U gornjem polukrugu urezane su riječi: REPUBLIKA HRVATSKA, a ispod toga: HRVATSKI ZAVOD ZA JAVNO ZDRAVSTVO. U donjem polukrugu urezano je sjedište Zavoda: ZAGREB, Rockefellerova 7.
(10) U uredskom poslovanju Zavod upotrebljava štambilj pravokutnog oblika, bez grba Republike Hrvatske, koji sadrži naziv Zavoda i njegovo sjedište.
(11) Ravnatelj Zavoda odlukom utvrđuje način upotrebe, broj pečata i štambilja te osobe odgovorne za njihovo čuvanje.
III.DJELATNOST
Članak 6.
(1) Zavod obavlja djelatnosti epidemiologije zaraznih bolesti te kroničnih nezaraznih bolesti, javnog zdravstva, promicanja zdravlja, zdravstvene ekologije, mikrobiologije, školske i adolescentne medicine, mentalnog zdravlja i prevencije ovisnosti, medicine rada, praćenja stanja i unaprjeđenja zaštite zdravlja i sigurnosti na radu, kao i stručnu i znanstvenu djelatnost na području toksikologije i antidopinga.
(2) Zavod obavlja sljedeće poslove:
– epidemiologije karantenskih i drugih zaraznih bolesti
– epidemiologije kroničnih nezaraznih bolesti
– javnog zdravstva
– promicanja zdravlja
– zdravstvene ekologije
– mikrobiologije
– školske i adolescentne medicine
– mentalnog zdravlja i prevencije ovisnosti
– predlaže i provodi istraživanja iz područja zdravstva u svrhu praćenja, analize i ocjene zdravstvenog stanja stanovništva te iz područja organizacije i rada zdravstvenih službi
– planira, predlaže i provodi mjere za očuvanje i unaprjeđenje zdravlja stanovništva
– zdravstveno-odgojne i druge aktivnosti te promiče zdravlje, čuva i unaprjeđuje zdravlje stanovništva
– planira, predlaže, koordinira, prati i provodi specifičnu zdravstvenu zaštitu djece i mladeži, osobito u osnovnim i srednjim školama te na visokim učilištima
– prati i analizira epidemiološko stanje, predlaže, organizira i provodi preventivne i protuepidemijske mjere
– prati, analizira i ocjenjuje epidemiološko stanje, predlaže, organizira, provodi i prati preventivne mjere i programe za kronične nezarazne bolesti, uključujući ozljede, prati i evaluira provođenje preventivnih programa te drugih mjera zdravstvene zaštite, uključujući nacionalne programe unaprjeđenja zdravlja, prevencije i ranog otkrivanja bolesti
– planira, prati i evaluira provođenje obveznih imunizacija, uključujući nabavu cjepiva prema programu cijepljenja
– planira, provodi, prati i evaluira provođenje nacionalnih programa promicanja zdravlja i prevencije, uključujući provedbu postupka nabave potrebnih materijalnih i drugih sredstava
– provodi kontinuirano epidemiološko praćenje, sprječavanje i suzbijanje zaraznih bolesti, uključujući koordiniranje i provođenje sustava javnozdravstvene pripravnosti
– razmjenjuje informacije o prijetnjama zdravlju s međunarodnim sustavima za rano uzbunjivanje i brzi odgovor vezano uz zarazne bolesti i druge prijetnje zdravlju
– planira i prati mjere dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije te provodi preventivne i protuepidemijske postupke dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije
– obavlja mikrobiološku djelatnost od interesa za Republiku Hrvatsku, uključujući sudjelovanje u provedbi i organizaciji međulaboratorijskih usporednih testova na nacionalnoj i međunarodnoj razini te obavlja potvrdne analize
– obavlja nacionalnu referentnu laboratorijsku djelatnost od strateškog javnozdravstvenog interesa za Republiku Hrvatsku
– prati, analizira, proučava i ocjenjuje zdravstvenu ispravnost i kvalitetu vode za ljudsku potrošnju, vode za hemodijalizu, vode za rekreaciju i fizikalnu terapiju, površinske i otpadne vode, stanje vodoopskrbe na terenu, zdravstvene ispravnosti namirnica i predmeta opće uporabe, kao i onih namijenjenih međunarodnom prometu, uključujući rad nacionalnih referentnih laboratorija
– prati i evaluira prehrambeno stanje stanovništva te predlaže javnozdravstvene mjere za unaprjeđenje prehrane te predlaže normative organizirane prehrane pojedinih skupina stanovništva koje donosi ministar
– ispituje, prati, analizira i ocjenjuje utjecaj čimbenika okoliša na zdravlje ljudi, izrađuje procjene rizika za zdravlje, procjenu utjecaja čimbenika okoliša na zdravlje te predlaže i sudjeluje u provođenju mjera za sprječavanje njihovih štetnih utjecaja
– obavlja stručne poslove zaštite okoliša sukladno posebnim propisima vezano uz osiguranje zdravog okoliša, zraka i zdravlja ljudi, uključujući i mjerenja čimbenika okoliša od utjecaja na zdravlje i njihovo praćenje
– predlaže program mjera zdravstvene zaštite i sudjeluje u izradi nomenklature usluga i poslova
– prati i evaluira provođenje preventivnih programa te drugih mjera zdravstvene zaštite
– obavlja dio poslova preventivne zdravstvene zaštite za Oružane snage Republike Hrvatske
– prati, proučava i izvješćuje o zdravstvenom stanju hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata
– planira, predlaže i provodi aktivnosti na uspostavi, razvoju i upravljanju zdravstvenim informacijskim sustavom
– sudjeluje u školovanju zdravstvenih radnika i drugih stručnjaka, provodi stručna i znanstvena istraživanja iz područja javnog zdravstva
– vodi državne javnozdravstvene registre i zbirke podataka od javnozdravstvenog interesa te prati prikupljanje podataka i koordinira rad ostalih registara u zdravstvu
– planira, predlaže, koordinira i provodi mjere za očuvanje i unaprjeđenje mentalnog zdravlja, izvanbolničkog liječenja mentalnih bolesti i poremećaja, uključujući ovisnosti
– ovlašteno je tijelo za obavljanje službene zdravstvene statistike te odgovorni nositelj za provedbu područja: Zdravstvo i sigurnost za nacionalne potrebe, kao i predstavnik nacionalnoga javnozdravstvenog statističkog sustava pred europskim i međunarodnim tijelima nadležnim za zdravstvenu statistiku
– prati, proučava i evaluira zdravlje i zdravstvenu zaštitu ranjivih skupina stanovništva
– surađuje s međunarodnim i nacionalnim javnozdravstvenim institucijama, organizacijama i udrugama
– obavlja i ostale poslove za potrebe obavljanja javnozdravstvene djelatnosti
– koordinira, stručno usmjerava i prati kvalitetu rada zavoda za javno zdravstvo jedinica područne (regionalne) samouprave odnosno Grada Zagreba
– planira, predlaže i provodi mjere za očuvanje i unaprjeđenje zdravlja radnika te organizirano provodi specifičnu zdravstvenu zaštitu radi preventive
– oblikuje doktrinu, standarde i metode rada pri ocjenjivanju zdravstvene sposobnosti i praćenju zdravstvenog stanja radnika
– daje mišljenje na predložene mjere za očuvanje i unaprjeđenje zdravlja sportaša i sportske populacije
– vodi registar profesionalnih bolesti te prati i proučava uzroke ozljeda na radu
– sudjeluje u predlaganju programa mjera zdravstvene zaštite i nomenklature dijagnostičkih i terapijskih postupaka, vezano uz specifičnu zdravstvenu zaštitu radnika
– provodi statistička istraživanja iz područja medicine rada
– sudjeluje u stručnom osposobljavanju radnika iz područja medicine rada / medicine rada i sporta
– obavlja vještačenja u slučaju profesionalne bolesti i ocjene radne sposobnosti
– provodi drugostupanjski postupak po posebnim propisima
– obavlja i ostale poslove u djelatnosti medicine rada sukladno posebnim propisima
– prati stanje sigurnosti na radu, istražuje rizike glede ozljeda na radu i profesionalnih bolesti i provodi statistička istraživanja
– utvrđuje mjerila i postupke u vezi s organizacijom rada prilagođene radnicima
– vodi registre radnika izloženih pojedinim štetnostima, opasnostima i naporima kada to nalažu propisi iz područja sigurnosti na radu
– planira, predlaže i provodi mjere za očuvanje i unaprjeđenje sigurnosti radnika
– oblikuje doktrinu, standarde i metode rada pri ocjenjivanju uvjeta rada
– izrađuje metode ispitivanja te modele za rješavanje problema u vezi sa zaštitom zdravlja radnika na radu na temelju podataka dobivenih praćenjem zdravlja i sigurnosti na radu
– izrađuje stručna mišljenja iz područja medicine rada
– pruža stručnu pomoć udruženjima poslodavaca, sindikatima, ustanovama, trgovačkim društvima i fizičkim osobama ovlaštenim za obavljanje poslova zaštite zdravlja i sigurnosti na radu, kao i tijelima uprave glede podataka iz svoga djelokruga te provodi vještačenja iz svoga djelokruga
– provodi preventivne akcije i savjetovanja iz područja zaštite zdravlja u radnoj sredini
– sudjeluje u stručnom osposobljavanju stručnjaka zaštite na radu
– obavlja i ostale poslove u djelatnosti sigurnosti na radu sukladno posebnim propisima
– koordinira i stručno nadzire sve ordinacije medicine rada koje provode specifičnu zdravstvenu zaštitu radnika na području Republike Hrvatske
– planira i prati provođenje mjera zaštite života i zdravlja ljudi od štetnog djelovanja kemikalija pri redovitom korištenju odnosno u slučajevima izvanrednog događaja ili pri sumnji na izvanredni događaj
– stručno osposobljava za siguran rad s kemikalijama
– prikuplja i obrađuje podatke o proizvodnji, uvozu i unosu na teritorij Republike Hrvatske kemikalija iz zbirnih godišnjih očevidnika pravnih i fizičkih osoba
– analizira dokumentaciju o ispitivanju kemikalija u zraku, vodi, tlu, rijekama, moru, biljnom i životinjskom svijetu, hrani za ljude i životinje, u redovitim uvjetima, u izvanrednim događajima ili pri sumnji na izvanredni događaj i predlaže mjere zaštite
– izrađuje stručna mišljenja i ocjenjuje svojstava kemikalija i biocidnih proizvoda
– u pripravnosti je za slučaj nesreća i akutnih trovanja s kemikalijama i organizira službu za pomoć
– prati i provodi međunarodne konvencije protiv dopinga u sportu u Republici Hrvatskoj
– sustavno prati i koordinira akcije Vladinih i nevladinih organizacija u borbi protiv dopinga u sportu
– predlaže i provodi mjere u borbi protiv dopinga u sportu
– primjenjuje kodeks Svjetske antidopinške agencije te pravila Hrvatskog olimpijskog odbora, Međunarodnog olimpijskog odbora, Svjetske antidopinške agencije i međunarodnih sportskih saveza
– predlaže program mjera zdravstvene zaštite iz područja toksikologije i antidopinga i obavlja druge poslove sukladno posebnim propisima
– sustavno prati pojave, razmatra pitanja i obavlja stručne, analitičke, savjetodavne i druge poslove vezane uz suzbijanje zlouporabe droga, primjenu zakona kojim se uređuje suzbijanje zlouporabe droga, provedbu Nacionalne strategije suzbijanja zlouporabe droga i akcijskih planova suzbijanja zlouporabe droga o čemu jednom godišnje putem Ministarstva podnosi izvješće Vladi Republike Hrvatske
– predlaže mjere u svrhu otklanjanja uzroka i posljedica zlouporabe droga na pojedinca i društvo
– vodi nacionalni informacijski sustav za droge radi objave prikupljenih, objektivnih, usporedivih i pouzdanih podataka o drogama
– sudjeluje u međuresornoj suradnji u području suzbijanja zlouporabe droga
– u svrhu prevencije i edukacije vezane za zlouporabu droga, a radi informiranja građana o utjecaju i štetnosti istih, osmišljava, koordinira i provodi edukativnu i medijsku kampanju
– u suradnji s nadležnim tijelima sudjeluje u provedbi obveza iz međunarodnih ugovora i konvencija na području suzbijanja zlouporabe droga
– sudjeluje u pripremi i provedbi projekata financiranih iz fondova Europske unije i projekata drugih međunarodnih organizacija, vezano uz suzbijanje zlouporabe droga
– uspostavlja, provodi i razvija suradnju s tijelima Europske unije, drugim međunarodnim tijelima i srodnim institucijama vezano uz suzbijanje zlouporabe droga
– prati i sudjeluje u poslovima koji se odnose na sudjelovanje Republike Hrvatske u radu tijela Europske unije na području suzbijanja zlouporabe droga.
(2) Zavod obavlja i druge, odnosno ostale poslove sukladno posebnim propisima.
IV.PRAVNI POLOŽAJ, ZASTUPANJE I PREDSTAVLJANJE
Članak 7.
(1) Zavod je javna ustanova upisana u sudski registar kod Trgovačkog suda u Zagrebu, pod matičnim brojem subjekta (MBS): 080407487 i osobnim identifikacijskim brojem (OIB): 75297532041.
(2) Zavod posluje samostalno i obavlja svoju djelatnost na način određen Zakonom o zdravstvenoj zaštiti (NN 100/18), Zakonom o obveznom zdravstvenom osiguranju (NN 80/13 i 137/13), Zakonom o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti (NN 79/07, 113/08, 43/09, 22/14 - RUSRH i 130/17), Zakonom o službenoj statistici (NN 103/03, 75/09, 59/12, 12/13), Zakonom o hrvatskom registru o osobama s invaliditetom (NN 64/01), Zakonom o evidencijama u oblasti zdravstva (Službeni list SFRJ 22/78 i 18/88), Zakonom o ograničavanju uporabe duhanskih proizvoda (NN 45/17), Zakonom o suzbijanju zlouporabe droga (NN 107/01, 87/02, 163/03, 141/04, 40/07, 149/09, 84/11 i 80/13), Zakonom o vodama (NN 153/09, 63/11, 130/11, 56/13, 14/14, 46/18), Zakonom o vodi za ljudsku potrošnju (NN 56/13, 64/15, 104/17), Zakonom o predmetima opće uporabe (NN 39/13, 47/14), Zakonom o materijalima i predmetima koji dolaze u neposredan dodir s hranom (NN 25/13, 41/14), Zakonom o kemikalijama (NN 18/13), Zakonom o provedbi Uredbe (EZ) broj 1907/2006 Europskog parlamenta i Vijeća EZ o registraciji, evaluaciji, autorizaciji i ograničavanju kemikalija (NN 53/08, 18/13), Zakonom o provedbi Uredbe (EZ) broj 1272/2008 Europskog parlamenta i Vijeća od 16. prosinca 2008. o razvrstavanju, označavanju i pakiranju tvari i smjesa, kojom se izmjenjuju, dopunjuju i ukidaju Direktiva 67/548/EEZ i Direktiva 1999/45/EZ i izmjenjuje i dopunjuje Uredba (EZ) br. 1907/2006 (NN 50/12, 18/13), Zakonom o provedbi Uredbe (EU) br. 528/2012 Europskog parlamenta i Vijeća u vezi sa stavljanjem na raspolaganje na tržištu i uporabi biocidnih proizvoda (NN 39/13), Zakonom o provedbi Uredbe (EU) broj 649/2012 o izvozu i uvozu opasnih kemikalija (NN 41/14), Zakona o vodi za ljudsku potrošnju (NN 56/13, 64/15, 104/17), Zakonom o provedbi Uredbe (EZ) br. 1223/2009 Europskog parlamenta i Vijeća od 30. studenoga 2009. godine o kozmetičkim proizvodima (NN 18/13), Zakonom o potvrđivanju Međunarodne konvencije protiv dopinga u športu, (NN 7/07), Zakonom o sportu, (NN 71/06), Zakonom o kvaliteti zdravstvene zaštite i socijalne skrbi (NN 124/11), Zakonom o liječništvu (NN 121/03, 117/08), Zakonom o zaštiti prava pacijenata (NN 169/04), Zakonom o mirovinskom osiguranju (NN 157/13, 151/14, 33/15, 93/15, 120/16, 18/18-Odluka USRH, 62/18), Zakonom o jedinstvenom tijelu vještačenja (NN 85/14, 95/15), Zakonom o stažu osiguranja s povećanim trajanjem (NN 71/99, 46/07, 41/08), Zakonom o Zaštiti na radu (NN 71/14, 118/14, 94/18), Zakonom o provedbi opće uredbe o zaštiti podataka (NN42/18), ovim Statutom i drugim općim aktima.
Članak 8.
(1) Za obveze preuzete u pravnom prometu Zavod odgovara cjelokupnom svojom imovinom.
(2) Osnivač solidarno i neograničeno odgovara za obveze Zavoda.
(3) Promet novčanih sredstava obavlja se putem jedinstvenog žiro računa.
Članak 9.
(1) Zavod u pravnom prometu, u zemlji i inozemstvu zastupa i predstavlja Ravnatelj.
(2) Ravnatelj poduzima sve radnje u ime i za račun Zavoda, zastupa Zavod u svim postupcima pred sudovima, upravnim i drugim državnim tijelima te pravnim osobama s javnim ovlastima.
V.USTROJSTVO ZAVODA
Članak 10.
(1) Radi obavljanja djelatnosti u Zavodu se ustrojavaju ustrojstvene jedinice službe.
(2) Ustrojstvene jedinice u službama su odjeli, a u odjelima odsjeci, ambulante, savjetovališta ili registri.
(3) Općim aktom o unutarnjoj organizaciji Zavoda, Pravilnikom o unutarnjem ustroju utvrdit će se, u skladu s ovim Statutom, djelokrug ustrojstvenih jedinica, nazivi, odgovornost u vezi s njihovim upravljanjem i radom, radna mjesta, broj sistematiziranih radnika, posebni uvjeti za obavljanje poslova, kao i druga pitanja značajna za obavljanje poslova u Zavodu.
VI.TIJELA ZAVODA
1.Upravno vijeće
Članak 11.
(1) Upravno vijeće upravlja Zavodom i nadzire rad Zavoda.
(2) Upravno vijeće Zavoda (u daljnjem tekstu: Upravno vijeće) ima pet članova i čine ga predstavnici:
- osnivača - tri člana Upravnog vijeća imenovanih od Vlade Republike Hrvatske, i to predsjednik i dva člana,
- radnika Zavoda - dva člana Upravnog vijeća.
(3) Članove Upravnog vijeća koji su predstavnici radnika Zavoda imenuje se na način da jednog člana Upravnog vijeća imenuje Stručno vijeće Zavoda iz redova radnika sa završenim sveučilišnim dodiplomskim studijem ili integriranim preddiplomskim i diplomskim sveučilišnim studijem ili završenim preddiplomskim i diplomskim sveučilišnim studijem, a drugog člana Upravnog vijeća imenuje Radničko vijeće Zavoda.
(4) Mandat članova Upravnog vijeća Zavoda traje 4 (četiri) godine.
(5) Visinu naknade za rad članova Upravnog vijeća utvrđuje ministar zdravstva, a isplaćuje se iz sredstava Zavoda.
Članak 12.
(1) Članu Upravnog vijeća prestaje mandat i prije isteka razdoblja od 4 (četiri) godine u slučaju:
-podnošenja ostavke na funkciju člana Upravnog vijeća,
-opoziva od strane tijela koje ga je imenovalo,
-prestanka radnog odnosa, za članove Upravnog vijeća predstavnike radnika Zavoda.
Članak 13.
(1) Član Upravnog vijeća može biti opozvan od strane tijela koje ga je imenovalo:
-ako se ne pridržava uputa i smjernica osnivača,
-ako sudjeluje u donošenju nezakonitih odluka ili odluka kojima se nanosi šteta Zavodu (materijalna ili nematerijalna),
-ako zanemaruje obveze člana Upravnog vijeća.
(2) O ostavci i prijedlogu za opoziv člana Upravnog vijeća odlučuje tijelo koje ga je imenovalo.
Članak 14.
Upravno vijeće obavlja sljedeće poslove:
-donosi Statut uz suglasnost ministra zdravstva,
-donosi druge opće akte iz svoje nadležnosti,
-donosi cjenik usluga za usluge koje nisu propisane odlukama Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje,
-imenuje i razrješuje Ravnatelja, uz suglasnost ministra zdravstva,
-imenuje i razrješuje zamjenika ravnatelja, na prijedlog Ravnatelja,
-zaključuje ugovor o radu s Ravnateljem,
-donosi program rada i razvoja i nadzire njegovo izvršenje,
-donosi financijski plan i završni račun,
-analizira financijsko poslovanje Zavoda najmanje jedanput u tri mjeseca,
-prema potrebi zadužuje Ravnatelja za izradu posebnih periodičkih izvješća u vezi s pojedinim poslovima,
-u slučaju gubitka u poslovanju zdravstvene ustanove bez odgađanja obavještava osnivača,
-predlaže osnivaču promjenu i proširenje djelatnosti,
-raspravlja i odlučuje o izvješćima Ravnatelja najmanje svaka tri mjeseca,
-donosi odluke u drugom stupnju u predmetima u kojima se odlučuje o pojedinim pravima radnika,
-donosi plan i program mjera zaštite na radu,
-donosi odluku o proširenju i promjeni djelatnosti Zavoda, uz prethodnu suglasnost Vlade Republike Hrvatske,
-odlučuje o raspodjeli viška prihoda nad rashodima za obavljanje i razvoj djelatnosti,
-odlučuje o pitanjima predviđenim općim aktima Zavoda u drugom stupnju odlučivanja,
-odlučuje o drugim pitanjima predviđenim posebnim propisima ili općim aktima Zavoda ili poslovima vezanim za upravljanje i nadzor,
-imenuje Etičko povjerenstvo,
-imenuje Povjerenstvo za lijekove,
-imenuje Povjerenstvo za kvalitetu,
-imenuje članove drugih povjerenstava po posebnim zakonima ili općim aktima Zavoda,
-predlaže Ravnatelju rješenja pojedinih pitanja značajnih za organizaciju rada i poslovanja Zavoda.
Članak 15.
Upravno vijeće daje Ravnatelju prethodnu suglasnost za:
-sklapanje ugovora o stjecanju, otuđenju ili opterećenju pokretne imovine, nabavi radova i usluga čija je pojedinačna vrijednost veća od 200.000,00 kn bez poreza na dodanu vrijednost,
-sklapanje ugovora o pružanju zdravstvene zaštite s Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje i s Ministarstvom zdravstva za provođenje zdravstvene zaštite.
Članak 16.
(1) Prilikom sklapanja ugovora o stjecanju, opterećivanju i otuđivanju nekretnina Zavod je obvezan ishoditi suglasnost Vlade Republike Hrvatske bez obzira na vrijednost nekretnine.
(2) Prilikom sklapanja ugovora o stjecanju, raspolaganju i otuđivanju pokretne imovine i usluga Zavod samostalno istupa u pravnom prometu ako vrijednost pojedinog ugovora ne prelazi iznos od 2.000.000,00 kuna bez poreza na dodanu vrijednost.
(3) U slučajevima kada vrijednost pojedinog ugovora iz stavka 2. ovog članka prelazi iznos od 2.000.000,00 kuna bez poreza na dodanu vrijednost, za sklapanje ugovora Zavod treba pribaviti suglasnost Vlade Republike Hrvatske.
(4) Odredbe stavka 2. i 3. ovog članka ne primjenjuju se na pravne poslove vezane za sklapanje ugovora sa zdravstvenim ustanovama provoditeljima zdravstvene zaštite uključenim u mrežu javne zdravstvene službe u skladu sa Zakonom o zdravstvenoj zaštiti i općim aktima Zavoda, kao i u pravnim poslovima vezanim za stjecanje, raspolaganje i otuđivanje cjepiva i usluga prema Programu obveznog cijepljenja i Programu obvezne imunizacije, seroprofilakse i kemoprofilakse za posebne skupine stanovništva i pojedince pod povećanim rizikom u Republici Hrvatskoj te u pravnim poslovima vezanim za stjecanje, raspolaganje i otuđivanje robe i usluga vezanih za provođenje Nacionalnih programa ranog otkrivanja raka.
Članak 17.
(1) Upravno vijeće obavlja poslove iz svoje nadležnosti na sjednicama.
(2) Upravno vijeće donosi odluke natpolovičnom većinom ukupnog broja članova.
(3) Rad Upravnog vijeća uređuje se Poslovnikom o radu Upravnog vijeća.
(4) U radu Upravnog vijeća sudjeluje Ravnatelj i predsjednik Stručnog vijeća bez prava odlučivanja.
VII.RAVNATELJ
Članak 18.
(1) Ravnatelj Zavoda (u daljnjem tekstu: Ravnatelj) organizira i vodi poslovanje, predstavlja i zastupa Zavod i odgovoran je za zakonitost rada i stručni rad Zavoda.
(2) Ravnatelj ima sva ovlaštenja u pravnom prometu u okviru djelatnosti Zavoda upisane u sudski registar, osim ako ovim Statutom ili drugim propisom nije određeno drukčije.
Članak 19.
Ravnatelj u vođenju Zavoda:
-organizira i vodi rad i poslovanje Zavoda,
-predstavlja i zastupa Zavod te u njegovo ime sklapa ugovore u zemlji i inozemstvu,uključujući one za koje je potrebna prethodna suglasnost Upravnog vijeća,
-zastupa Zavod pred tijelima državne vlasti, jedinicama područne (regionalne) samouprave te institucijama i drugim pravnim osobama u Republici Hrvatskoj i inozemstvu,
-poduzima sve pravne radnje u ime i za račun Zavoda, uključujući one za koje je potrebna odluka ili suglasnost Upravnog vijeća,
-donosi odluke u vezi s poslovanjem Zavoda, uključujući one za koje je potrebna odluka ili suglasnost Upravnog vijeća,
-predlaže osnove poslovne politike, program rada i razvoja,
-organizira stručni rad u Zavodu,
-provodi odluke Upravnog vijeća,
-najmanje jednom godišnje podnosi Upravnom vijeću pisano izvješće o cjelokupnom poslovanju Zavoda,
-najmanje jedanput u tri mjeseca podnosi Upravnom vijeću pisano izvješće o financijskom poslovanju Zavoda po periodičnom obračunu i završnom računu,
-nadzire primjenu zakona i općih akata u poslovanju Zavoda,
-donosi sve odluke u vezi s zapošljavanjem, zasnivanjem i prestankom radnog odnosa te pravima radnika iz radnog odnosa,
-imenuje pomoćnika ravnatelja za kvalitetu,pomoćnika za pravne poslove, pomoćnika za financijsko poslovanje, pomoćnika za sestrinstvo i voditelje službi,
- imenuje pomoćnika za medicinu rada, pomoćnika za toksikologiju i antidoping i pomoćnika za suzbijanje zlouporabe droga, u kojem slučaju je Ravnatelju potrebna prethodna suglasnost Ministra zdravstva,
- donosi odluke o pojedinim pravima radnika u slučajevima utvrđenim odredbama zakona i općih akata Zavoda,
-pokreće postupak i donosi mjere u slučajevima povrede radnih obveza radnika,
-odobrava stručna usavršavanja i obrazovanja,
-odobrava službena putovanja u zemlji i inozemstvu,
-osniva povjerenstva za posebne slučajeve kao pomoć u vođenju poslovanja, kao i stručna povjerenstva za razrješavanje pojedinih stručnih pitanja iz područja djelatnosti Zavoda,
-obavlja i druge poslove propisane posebnim propisima i drugim općim aktima Zavoda.
Članak 20.
(1) Ravnatelj može svoja ovlaštenja za zastupanje i predstavljanje u pravnom prometu, a sve u okviru svojih ovlasti i u skladu sa ovim Statutom, prenijeti na druge osobe.
(2) O prenošenju ovlaštenja iz stavka 1. ovog članka Ravnatelj daje pisanu punomoć za zastupanje u pravnom prometu, odnosno pismeno ovlaštenje za predstavljanje.
(3) Pisana punomoć iz stavka 2. ovog članka može se izdati radi:
-sklapanja određenih vrsta ugovora,
-poduzimanja određenih vrsta pravnih radnji,
-sklapanja pojedinačnih ugovora radi poduzimanja pojedinačnih pravnih radnji,
-zastupanja u postupcima pred sudovima i drugim tijelima.
(4) Pisanu punomoć potrebno je ovjeriti kod javnog bilježnika.
(5) Ravnatelj određuje osobe ovlaštene za potpisivanje financijske i druge dokumentacije.
Članak 21.
(1) Ravnatelja imenuje i razrješuje Upravno vijeće uz suglasnost Ministra zdravstva.
(2) Mandat Ravnatelja traje 4 (četiri) godine. Po isteku mandata ista osoba može, na temelju provedenog javnog natječaja, ponovno biti imenovana za Ravnatelja.
Članak 22.
(1) Za Ravnatelja može biti imenovana osoba koja ispunjava sljedeće uvjete:
-preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij medicine,
-položen specijalistički ispit,
-odobrenje za samostalan rad,
-najmanje 5 (pet) godina specijalističkog radnog iskustva,
-specijalizaciju iz jedne od djelatnosti Zavoda.
(2) Uz prijavu na natječaj kandidat je obvezan priložiti program rada razvoja Zavoda za mandatno razdoblje.
Članak 23.
(1) Ravnatelj se imenuje na temelju javnog natječaja, prema postupku propisanom Zakonom o zdravstvenoj zaštiti (NN 100/18) i Zakonom o ustanovama (NN 76/93, 29/97, 47/99, 35/08).
(2) Odluku o raspisivanju javnog natječaja donosi Upravno vijeće najkasnije 3 (tri) mjeseca prije isteka tekućeg mandata Ravnatelja.
(3) Natječaj za izbor i imenovanje Ravnatelja objavljuje se u javnim glasilima i «Narodnim novinama».
(4) U natječaju se objavljuju:
-uvjeti utvrđeni u članku 22. stavku 1. ovoga Statuta,
-razdoblje na koje se Ravnatelj imenuje iz članka 21. stavka 2. ovoga Statuta,
-rok za podnošenje prijave na natječaj u trajanju od najmanje 8 (osam) dana od dana objave natječaja i rok u kojem će svi kandidati biti obavješteni o rezultatu natječaja (najmanje 40 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava),
-obveza kandidata da uz prijavu podnesu životopis i plan program razvoja Zavoda za mandatno razdoblje.
Članak 24.
(1) Ravnatelj može biti razriješen i prije isteka vremena na koje je imenovan.
(2) Upravno vijeće dužno je razriješiti Ravnatelja i prije isteka mandata na koji je izabran ako:
– Ravnatelj to osobno zahtijeva
– nastane neki od razloga koji po posebnim propisima ili propisima kojima se uređuju radni odnosi dovode do prestanka ugovora o radu
– ne izvršava ugovorne obveze prema Zavodu
– ne provodi program rada i razvoja zdravstvene ustanove koji je donijelo Upravno vijeće
– u obavljanju djelatnosti zdravstvene ustanove nastane gubitak koji pokriva osnivač sukladno članku 82. Zakona, osim u slučaju gubitka zbog kašnjenja u dinamici ostvarivanja planiranih prihoda
– u svojem radu krši propise i opće akte Zavoda ili neopravdano ne izvršava odluke Upravnog vijeća ili postupa u suprotnosti s njima
– svojim nesavjesnim ili nepravilnim radom prouzroči Zavodu veću štetu, zanemaruje ili nemarno obavlja svoju dužnost tako da su nastale ili mogu nastati veće smetnje u obavljanju djelatnosti Zavoda
– je nalazom zdravstvene inspekcije utvrđena povreda propisa i općih akata Zavoda ili nepravilnost u radu ravnatelja.
(3) Ako Upravno vijeće ne razriješi Ravnatelja zbog razloga propisanih u stavku 2. ovoga članka u roku od 30 (trideset) dana od dana saznanja za neki od razloga, rješenje o razrješenju Ravnatelja donosi nadležno Ministarstvo.
(4) Protiv rješenja iz stavka 3. ovoga članka nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor.
(5) Upravno vijeće mora prije donošenja odluke o razrješenju obavijestiti Ravnatelja o razlozima za razrješenje i dati mu mogućnost da se o njima pisano izjasni.
Članak 25.
(1) Ako se na raspisani natječaj nitko ne prijavi ili nitko od prijavljenih kandidata ne bude izabran, natječaj za imenovanje Ravnatelja će se ponoviti.
(2) Do imenovanja Ravnatelja na temelju ponovljenog natječaja imenovat će se vršitelj dužnosti Ravnatelja.
(3) Vršitelj dužnosti Ravnatelja ima sva prava i obveze Ravnatelja.
Članak 26.
Ravnatelj ima zamjenika, a može imati pomoćnika za pravne poslove, pomoćnika za financijsko poslovanje, pomoćnika za sestrinstvo te pomoćnika za kvalitetu, sukladno zakonu kojim se uređuje kvaliteta zdravstvene zaštite, kao i pomoćnike za određeno područje obavljanja stručne i znanstvene djelatnosti Zavoda.
VIII.REIZBORNA RADNA MJESTA
Članak 27.
(1) Uz Ravnatelja radna mjesta koja podliježu reizboru u Zavodu su:
-zamjenik ravnatelja,
-pomoćnik ravnatelja za kvalitetu,
- pomoćnik za pravne poslove,
- pomoćnik za financijsko poslovanje,
- pomoćnik za sestrinstvo,
- pomoćnik zamedicinu rada,
-pomoćnik za toksikologiju i antidoping,
-pomoćnik za suzbijanje zlouporabe droga i
-voditelji službe.
(2) Radnici koji podliježu reizboru imenuju se na mandatno razdoblje od 4 (četiri) godine.
(3) Odluku o izboru, imenovanju i razrješenju radnika koji obavlja poslove koji podliježu reizboru donosi Ravnatelj, osim za radna mjesta pomoćnika za medicinu rada, pomoćnika za toksikologiju i antidoping i pomoćnika za suzbijanje zlouporabe droga, u kojem slučaju je Ravnatelju za donošenje predmetne odluke potrebna prethodna suglasnost Ministra zdravstva, dok Odluku o izboru, imenovanju i razrješenju Zamjenika ravnatelja donosi Upravno vijeće.
(4) Po isteku mandata moguće je ponovno imenovanje na reizborno radno mjesto.
Članak 28.
(1) Upravno vijeće će na prijedlog Ravnatelja razriješiti Zamjenika ravnatelja, a Ravnatelj je dužan razriješiti Pomoćnika ravnatelja za kvalitetu, Pomoćnika za pravne poslove, Pomoćnika za financijsko poslovanje i Pomoćnika za sestrinstvo te voditelja službe, a Pomoćnika za medicinu rada, Pomoćnika za toksikologiju i antidoping i Pomoćnika za suzbijanje zlouporabe droga, uz potrebnu prethodnu suglasnost Ministra zdravstva, i prije isteka vremena na koje je imenovan u sljedećim slučajevima:
-na osobni zahtjev,
-ako ne postupa sukladno propisima ili općim aktima Zavoda ili neosnovano ne izvršava odluke Upravnog vijeća, Ravnatelja ili drugih nadležnih tijela ili postupa protivno njima,
-ako svojim nesavjesnim i nepravilnim postupcima ili zanemarivanjem dužnosti prouzroči Zavodu veću štetu ili štetu ugledu tako da nastane ili bi moglo nastati pogoršano stanje pri obavljanju djelatnosti,
-ako se ne pridržava utvrđene financijske politike i financijskih planova Zavoda,
-ako djeluje suprotno poslovnim i profesionalnim interesima Zavoda,
-u drugim slučajevima propisanim Zakonom o zdravstvenoj zaštiti.
IX.ZAMJENIK RAVNATELJA
Članak 29.
(1) Ravnatelj ima Zamjenika ravnatelja.
(2) Zamjenik ravnatelja ima sva prava i ovlasti, ali i odgovornost Ravnatelja u slučaju nenazočnosti ili spriječenosti Ravnatelja.
(3) Uvjeti koje mora ispunjavati Zamjenik ravnatelja su:
- završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij medicine,
-položen specijalistički ispit,
- odobrenje za samostalan rad,
-najmanje 5 (pet) godina specijalističkog radnog iskustva,
- specijalizacija iz jedne od djelatnosti Zavoda.
X.POMOĆNIK RAVNATELJA ZA KVALITETU
Članak 30.
(1) Ravnatelj ima Pomoćnika za kvalitetu. Pomoćnik za kvalitetu obavlja sve poslove vezane za uspostavu, razvoj održavanje kvalitete zdravstvene zaštite u Zavodu.
(2) Uvjeti koje mora ispunjavati Pomoćnik ravnatelja za kvalitetu su: završen sveučilišni dodiplomski studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij medicine, položen specijalistički ispit i 7 (sedam) godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima.
XI. POMOĆNIK RAVNATELJA ZA PRAVNE POSLOVE, POMOĆNIK RAVNATELJA ZA FINANCIJSKO POSLOVANJE I POMOĆNIK RAVNATELJA ZA SESTRINSTVO
Članak 31.
(1) Ravnatelj može imati Pomoćnika za pravne poslove, Pomoćnika za financijsko poslovanje i Pomoćnika za sestrinstvo.
(2) Uvjeti koje moraju ispunjavati Pomoćnik za pravne poslove, Pomoćnik za financijsko poslovanje i Pomoćnik za sestrinstvo su: završen sveučilišni dodiplomski studij ili preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij te 7 (sedam) godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima.
XII. POMOĆNIK RAVNATELJA ZA MEDICINU RADA
Članak 32.
(1) Ravnatelj ima Pomoćnika za medicinu rada.
(2) Uvjeti koje mora ispunjavati Pomoćnik ravnatelja za medicinu rada su: završen sveučilišni dodiplomski studij, ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij zdravstvenog usmjerenja, medicinski fakultet, odobrenje za samostalan rad, specijalizaciju iz medicine rada/medicine rada i sporta i 7 (sedam) godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima.
XIII. POMOĆNIK RAVNATELJA ZA TOKSIKOLOGIJU I ANTIDOPING
Članak 33.
(1) Ravnatelj ima Pomoćnika za toksikologiju i antidoping.
(2) Uvjeti koje mora ispunjavati Pomoćnik ravnatelja za toksikologiju i antidoping su: završen sveučilišni diplomski studij na medicinskom fakultetu (dr.med.) i specijalizacija iz odgovarajuće djelatnosti Zavoda, farmaceutsko biokemijskom, prirodoslovno-matematičkom (smjer kemija) ili tehnološkom fakultetu, najmanje 7 (sedam) godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima.
XIV. POMOĆNIK RAVNATELJA ZA SUZBIJANJE ZLOUPORABE DROGA
Članak 34.
(1) Ravnatelj ima Pomoćnikaza suzbijanje zlouporabe droga.
(2) Uvjeti koje mora ispunjavati Pomoćnikza suzbijanje zlouporabe droga su: završen sveučilišni diplomski studij na medicinskom fakultetu (dr.med.) i specijalizacija iz odgovarajuće djelatnosti Zavoda, preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili specijalistički diplomski stručni studij iz područja društvenih, humanističkih ili tehničkih znanosti ili diplomirani kriminalist, 7 (sedam) godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima.
XV.STRUČNO VIJEĆE
Članak 35.
(1) Stručno vijeće imenuje i razrješuje Ravnatelj i čine ga voditelji ustrojstvenih jedinica - službi, ustrojenih za obavljanje djelatnosti Zavoda.
(2) U radu Stručnoga vijeća, bez prava glasa, mogu sudjelovati i drugi radnici Zavoda po pozivu Predsjednika Stručnog vijeća.
(3) Ravnatelj, Zamjenik ravnatelja, Pomoćnik za kvalitetu, Pomoćnik za medicinu rada, Pomoćnik za toksikologiju i antidoping i Pomoćnik za suzbijanje zlouporabe droga mogu sudjelovati u radu Stručnog vijeća, ali ne mogu biti imenovani predsjednikom Stručnog vijeća ili biti članovi Stručnoga vijeća.
(4) Stručno vijeće sastaje se najmanje jedanput u 30 (trideset) dana.
Članak 36.
Stručno vijeće:
-raspravlja i odlučuje o pitanjima iz područja stručnoga rada Zavoda,
-predlaže stručna rješenja u sklopu djelatnosti Zavoda,
-predlaže stručne temelje za program rada i razvoja Zavoda,
-predlaže mjere za unapređenje kvalitete rada u Zavodu,
-daje Upravnom vijeću i Ravnatelju mišljenja i prijedloge glede organizacije rada i uvjeta za razvoj zdravstvene djelatnosti,
-predlaže Ravnatelju i Upravnom vijeću usklađenje stručnog rada s financijskim mogućnostima Zavoda,
-predlaže specijalistička usavršavanje zdravstvenih radnika te stručno usavršavanje iz područja uže specijalnosti zdravstvenih radnika za potrebe Zavoda, kao i stručno usavršavanje zdravstvenih suradnika,
- predlaže Upravnom vijeću obavljanje poslova zdravstvenih radnika izvan punoga radnog vremena u slučajevima od posebnog interesa za građane i rad Zavoda,
-skrbi o provedbi unutarnjeg nadzora nad stručnim radom zdravstvenih radnika i predlaže Ravnatelju poduzimanje određenih mjera, odlučuje o potrebi i stručnoj opravdanosti uvođenja novih dijagnostičkih postupaka i metoda u Zavodu,
-sudjeluje u održavanju stručnih tribina s temama novih svjetskih saznanja (literatura, kongresi, stručne edukacije i dr.).
Članak 37.
(1) Stručnom vijeću predsjeda predsjednik Stručnog vijeća kojeg biraju članovi Stručnog vijeća.
(2) Predsjednik Stručnog vijeća:
-priprema i saziva sjednice Stručnog vijeća,
-utvrđuje prijedlog dnevnog reda sjednica,
-rukovodi sjednicom Stručnog vijeća,
-organizira vođenje zapisnika o radu Stručnog vijeća.
(3) Predsjednik Stručnog vijeća obvezan je sazvati sjednicu u roku od 2 (dva) dana na zahtjev Ravnatelja s dnevnim redom koji odredi Ravnatelj. Ukoliko predsjednik Stručnog vijeća u tom roku ne sazove sjednicu, Ravnatelj može sazvati sjednicu Stručnog vijeća.
XVI.STRUČNI KOLEGIJ
Članak 38.
(1) Stručni kolegij razmatra pitanja iz područja stručnog rada u svakoj organizacijskoj jedinici iz članka 10. ovoga Statuta.
(2) Stručni kolegij čine ravnatelj, zamjenik ravnatelja, pomoćnici ravnatelja, predstavnici svake organizacijske jedinice – službe, voditelj Ureda ravnatelja te voditelji odjela u Ravnateljstvu.
XVII.ETIČKO POVJERENSTVO
Članak 39.
(1) Etičko povjerenstvo je tijelo koje osigurava obavljanje djelatnosti Zavoda na načelima medicinske etike i deontologije.
Na temelju članka 54. Zakona o ustanovama (NN 76/93, 29/97, 47/99, 35/08) i članka 84. Zakona o zdravstvenoj zaštiti (NN 100/18) Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, na 32. sjednici održanoj dana 26. studenog 2018. godine, donijelo je
STATUT HRVATSKOG ZAVODA ZA JAVNO ZDRAVSTVO
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
I.OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 1.
(1) Hrvatski zavod za javno zdravstvo (u daljnjem tekstu: Zavod) je zdravstvena ustanova za obavljanje djelatnosti epidemiologije zaraznih bolesti te kroničnih nezaraznih bolesti, javnog zdravstva, promicanja zdravlja, zdravstvene ekologije, mikrobiologije, školske i adolescentne medicine, mentalnog zdravlja i prevencije ovisnosti, za obavljanje djelatnosti medicine rada, praćenje stanja i unaprjeđenje zaštite zdravlja i sigurnosti na radu, kao i stručne i znanstvene djelatnosti na području toksikologije i antidopinga.
(2) Zavod obavlja zdravstvenu djelatnost iz članka 6. ovog Statuta surađujući s tijelima, mrežama i organizacijama u zemlji i inozemstvu.
(3) Zavod obavlja zdravstvenu djelatnost iz članka 6. ovog Statuta na razini djelatnosti zdravstvenih zavoda.
(4) Zavod obavlja znanstvenoistraživačku djelatnost iz područja biomedicinskih znanosti i nastavnu djelatnost iz područja obrazovanja zdravstvenih djelatnika.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 2.
(1) Zavod je javna ustanova, osnovana od strane osnivača - Republike Hrvatske.
(2) Zavod obavlja javnozdravstvenu djelatnost od 13. ožujka 1893. godine kada je osnovan Naredbom Kraljevske zemaljske vlade pod brojem 10476.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 3.
(1) Ovim se Statutom uređuje:
1.naziv i sjedište Zavoda;
2.djelatnost;
3.pravni položaj, zastupanje i predstavljanje;
4.ustrojstvo Zavoda;
5.tijela Zavoda;
6.imovina Zavoda;
7.izbor u znanstvena zvanja i radna mjesta, suradnička i stručna mjesta;
8.nadzor;
9.javnost rada;
10.poslovna i profesionalna tajna;
11.akti Zavoda.
(2) Izrazi koji se koriste u ovom Statutu, a koji imaju rodno značenje, bez obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu, obuhvaćaju na jednak način muški i ženski rod.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
II.NAZIV I SJEDIŠTE
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 4.
(1) Zavod obavlja djelatnost, posluje i sudjeluje u pravnom prometu pod nazivom Hrvatski zavod za javno zdravstvo.
(2) Skraćeni naziv Zavoda na hrvatskom jeziku glasi: HZJZ.
(3) Naziv Zavoda na engleskom jeziku glasi: Croatian Institute of Public Health.
(4) Skraćeni naziv Zavoda na engleskom jeziku glasi: CIPH.
(5) Sjedište Zavoda je u Zagrebu, Rockefellerova 7.
(6) O promjeni sjedišta Zavoda odlučuje osnivač na prijedlog Upravnog vijeća Zavoda.
(7) Naziv Hrvatski zavod za javno zdravstvo mora biti istaknut na objektima u kojima Zavod obavlja djelatnost.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 5.
(1) Na javnim ispravama koje izdaje rješavajući upravne stvari na temelju javnih ovlasti utvrđenih Zakonom, Zavod upotrebljava pečat s grbom Republike Hrvatske, nazivom i sjedištem Zavoda.
(2) Pečat s grbom Republike Hrvatske okruglog je oblika, promjera 38 mm.
(3) U gornjem polukrugu urezane su riječi: REPUBLIKA HRVATSKA, a ispod toga: HRVATSKI ZAVOD ZA JAVNO ZDRAVSTVO.
(4) U sredini pečata urezan je grb Republike Hrvatske.
(5) U donjem polukrugu pečata urezano je mjesto sjedišta Zavoda: ZAGREB. Svaki pečat ima svoj redni broj koji se nalazi iznad grba Republike Hrvatske.
(6) Naručivanje, uporaba i zamjena pečata s grbom Republike Hrvatske obavlja se na način propisan posebnim propisom kojim se uređuju pečati s grbom Republike Hrvatske.
(7) Na svim drugim aktima koje Zavod ne donosi na temelju javnih ovlasti, Zavod upotrebljava pečat bez grba Republike Hrvatske.
(8) Pečat bez grba Republike Hrvatske okruglog je oblika, promjera 30 mm.
(9) U gornjem polukrugu urezane su riječi: REPUBLIKA HRVATSKA, a ispod toga: HRVATSKI ZAVOD ZA JAVNO ZDRAVSTVO. U donjem polukrugu urezano je sjedište Zavoda: ZAGREB, Rockefellerova 7.
(10) U uredskom poslovanju Zavod upotrebljava štambilj pravokutnog oblika, bez grba Republike Hrvatske, koji sadrži naziv Zavoda i njegovo sjedište.
(11) Ravnatelj Zavoda odlukom utvrđuje način upotrebe, broj pečata i štambilja te osobe odgovorne za njihovo čuvanje.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
III.DJELATNOST
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 6.
(1) Zavod obavlja djelatnosti epidemiologije zaraznih bolesti te kroničnih nezaraznih bolesti, javnog zdravstva, promicanja zdravlja, zdravstvene ekologije, mikrobiologije, školske i adolescentne medicine, mentalnog zdravlja i prevencije ovisnosti, medicine rada, praćenja stanja i unaprjeđenja zaštite zdravlja i sigurnosti na radu, kao i stručnu i znanstvenu djelatnost na području toksikologije i antidopinga.
(2) Zavod obavlja sljedeće poslove:
– epidemiologije karantenskih i drugih zaraznih bolesti
– epidemiologije kroničnih nezaraznih bolesti
– javnog zdravstva
– promicanja zdravlja
– zdravstvene ekologije
– mikrobiologije
– školske i adolescentne medicine
– mentalnog zdravlja i prevencije ovisnosti
– predlaže i provodi istraživanja iz područja zdravstva u svrhu praćenja, analize i ocjene zdravstvenog stanja stanovništva te iz područja organizacije i rada zdravstvenih službi
– planira, predlaže i provodi mjere za očuvanje i unaprjeđenje zdravlja stanovništva
– zdravstveno-odgojne i druge aktivnosti te promiče zdravlje, čuva i unaprjeđuje zdravlje stanovništva
– planira, predlaže, koordinira, prati i provodi specifičnu zdravstvenu zaštitu djece i mladeži, osobito u osnovnim i srednjim školama te na visokim učilištima
– prati i analizira epidemiološko stanje, predlaže, organizira i provodi preventivne i protuepidemijske mjere
– prati, analizira i ocjenjuje epidemiološko stanje, predlaže, organizira, provodi i prati preventivne mjere i programe za kronične nezarazne bolesti, uključujući ozljede, prati i evaluira provođenje preventivnih programa te drugih mjera zdravstvene zaštite, uključujući nacionalne programe unaprjeđenja zdravlja, prevencije i ranog otkrivanja bolesti
– planira, prati i evaluira provođenje obveznih imunizacija, uključujući nabavu cjepiva prema programu cijepljenja
– planira, provodi, prati i evaluira provođenje nacionalnih programa promicanja zdravlja i prevencije, uključujući provedbu postupka nabave potrebnih materijalnih i drugih sredstava
– provodi kontinuirano epidemiološko praćenje, sprječavanje i suzbijanje zaraznih bolesti, uključujući koordiniranje i provođenje sustava javnozdravstvene pripravnosti
– razmjenjuje informacije o prijetnjama zdravlju s međunarodnim sustavima za rano uzbunjivanje i brzi odgovor vezano uz zarazne bolesti i druge prijetnje zdravlju
– planira i prati mjere dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije te provodi preventivne i protuepidemijske postupke dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije
– obavlja mikrobiološku djelatnost od interesa za Republiku Hrvatsku, uključujući sudjelovanje u provedbi i organizaciji međulaboratorijskih usporednih testova na nacionalnoj i međunarodnoj razini te obavlja potvrdne analize
– obavlja nacionalnu referentnu laboratorijsku djelatnost od strateškog javnozdravstvenog interesa za Republiku Hrvatsku
– prati, analizira, proučava i ocjenjuje zdravstvenu ispravnost i kvalitetu vode za ljudsku potrošnju, vode za hemodijalizu, vode za rekreaciju i fizikalnu terapiju, površinske i otpadne vode, stanje vodoopskrbe na terenu, zdravstvene ispravnosti namirnica i predmeta opće uporabe, kao i onih namijenjenih međunarodnom prometu, uključujući rad nacionalnih referentnih laboratorija
– prati i evaluira prehrambeno stanje stanovništva te predlaže javnozdravstvene mjere za unaprjeđenje prehrane te predlaže normative organizirane prehrane pojedinih skupina stanovništva koje donosi ministar
– ispituje, prati, analizira i ocjenjuje utjecaj čimbenika okoliša na zdravlje ljudi, izrađuje procjene rizika za zdravlje, procjenu utjecaja čimbenika okoliša na zdravlje te predlaže i sudjeluje u provođenju mjera za sprječavanje njihovih štetnih utjecaja
– obavlja stručne poslove zaštite okoliša sukladno posebnim propisima vezano uz osiguranje zdravog okoliša, zraka i zdravlja ljudi, uključujući i mjerenja čimbenika okoliša od utjecaja na zdravlje i njihovo praćenje
– predlaže program mjera zdravstvene zaštite i sudjeluje u izradi nomenklature usluga i poslova
– prati i evaluira provođenje preventivnih programa te drugih mjera zdravstvene zaštite
– obavlja dio poslova preventivne zdravstvene zaštite za Oružane snage Republike Hrvatske
– prati, proučava i izvješćuje o zdravstvenom stanju hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata
– planira, predlaže i provodi aktivnosti na uspostavi, razvoju i upravljanju zdravstvenim informacijskim sustavom
– sudjeluje u školovanju zdravstvenih radnika i drugih stručnjaka, provodi stručna i znanstvena istraživanja iz područja javnog zdravstva
– vodi državne javnozdravstvene registre i zbirke podataka od javnozdravstvenog interesa te prati prikupljanje podataka i koordinira rad ostalih registara u zdravstvu
– planira, predlaže, koordinira i provodi mjere za očuvanje i unaprjeđenje mentalnog zdravlja, izvanbolničkog liječenja mentalnih bolesti i poremećaja, uključujući ovisnosti
– ovlašteno je tijelo za obavljanje službene zdravstvene statistike te odgovorni nositelj za provedbu područja: Zdravstvo i sigurnost za nacionalne potrebe, kao i predstavnik nacionalnoga javnozdravstvenog statističkog sustava pred europskim i međunarodnim tijelima nadležnim za zdravstvenu statistiku
– prati, proučava i evaluira zdravlje i zdravstvenu zaštitu ranjivih skupina stanovništva
– surađuje s međunarodnim i nacionalnim javnozdravstvenim institucijama, organizacijama i udrugama
– obavlja i ostale poslove za potrebe obavljanja javnozdravstvene djelatnosti
– koordinira, stručno usmjerava i prati kvalitetu rada zavoda za javno zdravstvo jedinica područne (regionalne) samouprave odnosno Grada Zagreba
– planira, predlaže i provodi mjere za očuvanje i unaprjeđenje zdravlja radnika te organizirano provodi specifičnu zdravstvenu zaštitu radi preventive
– oblikuje doktrinu, standarde i metode rada pri ocjenjivanju zdravstvene sposobnosti i praćenju zdravstvenog stanja radnika
– daje mišljenje na predložene mjere za očuvanje i unaprjeđenje zdravlja sportaša i sportske populacije
– vodi registar profesionalnih bolesti te prati i proučava uzroke ozljeda na radu
– sudjeluje u predlaganju programa mjera zdravstvene zaštite i nomenklature dijagnostičkih i terapijskih postupaka, vezano uz specifičnu zdravstvenu zaštitu radnika
– provodi statistička istraživanja iz područja medicine rada
– sudjeluje u stručnom osposobljavanju radnika iz područja medicine rada / medicine rada i sporta
– obavlja vještačenja u slučaju profesionalne bolesti i ocjene radne sposobnosti
– provodi drugostupanjski postupak po posebnim propisima
– obavlja i ostale poslove u djelatnosti medicine rada sukladno posebnim propisima
– prati stanje sigurnosti na radu, istražuje rizike glede ozljeda na radu i profesionalnih bolesti i provodi statistička istraživanja
– utvrđuje mjerila i postupke u vezi s organizacijom rada prilagođene radnicima
– vodi registre radnika izloženih pojedinim štetnostima, opasnostima i naporima kada to nalažu propisi iz područja sigurnosti na radu
– planira, predlaže i provodi mjere za očuvanje i unaprjeđenje sigurnosti radnika
– oblikuje doktrinu, standarde i metode rada pri ocjenjivanju uvjeta rada
– izrađuje metode ispitivanja te modele za rješavanje problema u vezi sa zaštitom zdravlja radnika na radu na temelju podataka dobivenih praćenjem zdravlja i sigurnosti na radu
– izrađuje stručna mišljenja iz područja medicine rada
– pruža stručnu pomoć udruženjima poslodavaca, sindikatima, ustanovama, trgovačkim društvima i fizičkim osobama ovlaštenim za obavljanje poslova zaštite zdravlja i sigurnosti na radu, kao i tijelima uprave glede podataka iz svoga djelokruga te provodi vještačenja iz svoga djelokruga
– provodi preventivne akcije i savjetovanja iz područja zaštite zdravlja u radnoj sredini
– sudjeluje u stručnom osposobljavanju stručnjaka zaštite na radu
– obavlja i ostale poslove u djelatnosti sigurnosti na radu sukladno posebnim propisima
– koordinira i stručno nadzire sve ordinacije medicine rada koje provode specifičnu zdravstvenu zaštitu radnika na području Republike Hrvatske
– planira i prati provođenje mjera zaštite života i zdravlja ljudi od štetnog djelovanja kemikalija pri redovitom korištenju odnosno u slučajevima izvanrednog događaja ili pri sumnji na izvanredni događaj
– stručno osposobljava za siguran rad s kemikalijama
– prikuplja i obrađuje podatke o proizvodnji, uvozu i unosu na teritorij Republike Hrvatske kemikalija iz zbirnih godišnjih očevidnika pravnih i fizičkih osoba
– analizira dokumentaciju o ispitivanju kemikalija u zraku, vodi, tlu, rijekama, moru, biljnom i životinjskom svijetu, hrani za ljude i životinje, u redovitim uvjetima, u izvanrednim događajima ili pri sumnji na izvanredni događaj i predlaže mjere zaštite
– izrađuje stručna mišljenja i ocjenjuje svojstava kemikalija i biocidnih proizvoda
– u pripravnosti je za slučaj nesreća i akutnih trovanja s kemikalijama i organizira službu za pomoć
– prati i provodi međunarodne konvencije protiv dopinga u sportu u Republici Hrvatskoj
– sustavno prati i koordinira akcije Vladinih i nevladinih organizacija u borbi protiv dopinga u sportu
– predlaže i provodi mjere u borbi protiv dopinga u sportu
– primjenjuje kodeks Svjetske antidopinške agencije te pravila Hrvatskog olimpijskog odbora, Međunarodnog olimpijskog odbora, Svjetske antidopinške agencije i međunarodnih sportskih saveza
– predlaže program mjera zdravstvene zaštite iz područja toksikologije i antidopinga i obavlja druge poslove sukladno posebnim propisima
– sustavno prati pojave, razmatra pitanja i obavlja stručne, analitičke, savjetodavne i druge poslove vezane uz suzbijanje zlouporabe droga, primjenu zakona kojim se uređuje suzbijanje zlouporabe droga, provedbu Nacionalne strategije suzbijanja zlouporabe droga i akcijskih planova suzbijanja zlouporabe droga o čemu jednom godišnje putem Ministarstva podnosi izvješće Vladi Republike Hrvatske
– predlaže mjere u svrhu otklanjanja uzroka i posljedica zlouporabe droga na pojedinca i društvo
– vodi nacionalni informacijski sustav za droge radi objave prikupljenih, objektivnih, usporedivih i pouzdanih podataka o drogama
– sudjeluje u međuresornoj suradnji u području suzbijanja zlouporabe droga
– u svrhu prevencije i edukacije vezane za zlouporabu droga, a radi informiranja građana o utjecaju i štetnosti istih, osmišljava, koordinira i provodi edukativnu i medijsku kampanju
– u suradnji s nadležnim tijelima sudjeluje u provedbi obveza iz međunarodnih ugovora i konvencija na području suzbijanja zlouporabe droga
– sudjeluje u pripremi i provedbi projekata financiranih iz fondova Europske unije i projekata drugih međunarodnih organizacija, vezano uz suzbijanje zlouporabe droga
– uspostavlja, provodi i razvija suradnju s tijelima Europske unije, drugim međunarodnim tijelima i srodnim institucijama vezano uz suzbijanje zlouporabe droga
– prati i sudjeluje u poslovima koji se odnose na sudjelovanje Republike Hrvatske u radu tijela Europske unije na području suzbijanja zlouporabe droga.
(2) Zavod obavlja i druge, odnosno ostale poslove sukladno posebnim propisima.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
IV.PRAVNI POLOŽAJ, ZASTUPANJE I PREDSTAVLJANJE
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 7.
(1) Zavod je javna ustanova upisana u sudski registar kod Trgovačkog suda u Zagrebu, pod matičnim brojem subjekta (MBS): 080407487 i osobnim identifikacijskim brojem (OIB): 75297532041.
(2) Zavod posluje samostalno i obavlja svoju djelatnost na način određen Zakonom o zdravstvenoj zaštiti (NN 100/18), Zakonom o obveznom zdravstvenom osiguranju (NN 80/13 i 137/13), Zakonom o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti (NN 79/07, 113/08, 43/09, 22/14 - RUSRH i 130/17), Zakonom o službenoj statistici (NN 103/03, 75/09, 59/12, 12/13), Zakonom o hrvatskom registru o osobama s invaliditetom (NN 64/01), Zakonom o evidencijama u oblasti zdravstva (Službeni list SFRJ 22/78 i 18/88), Zakonom o ograničavanju uporabe duhanskih proizvoda (NN 45/17), Zakonom o suzbijanju zlouporabe droga (NN 107/01, 87/02, 163/03, 141/04, 40/07, 149/09, 84/11 i 80/13), Zakonom o vodama (NN 153/09, 63/11, 130/11, 56/13, 14/14, 46/18), Zakonom o vodi za ljudsku potrošnju (NN 56/13, 64/15, 104/17), Zakonom o predmetima opće uporabe (NN 39/13, 47/14), Zakonom o materijalima i predmetima koji dolaze u neposredan dodir s hranom (NN 25/13, 41/14), Zakonom o kemikalijama (NN 18/13), Zakonom o provedbi Uredbe (EZ) broj 1907/2006 Europskog parlamenta i Vijeća EZ o registraciji, evaluaciji, autorizaciji i ograničavanju kemikalija (NN 53/08, 18/13), Zakonom o provedbi Uredbe (EZ) broj 1272/2008 Europskog parlamenta i Vijeća od 16. prosinca 2008. o razvrstavanju, označavanju i pakiranju tvari i smjesa, kojom se izmjenjuju, dopunjuju i ukidaju Direktiva 67/548/EEZ i Direktiva 1999/45/EZ i izmjenjuje i dopunjuje Uredba (EZ) br. 1907/2006 (NN 50/12, 18/13), Zakonom o provedbi Uredbe (EU) br. 528/2012 Europskog parlamenta i Vijeća u vezi sa stavljanjem na raspolaganje na tržištu i uporabi biocidnih proizvoda (NN 39/13), Zakonom o provedbi Uredbe (EU) broj 649/2012 o izvozu i uvozu opasnih kemikalija (NN 41/14), Zakona o vodi za ljudsku potrošnju (NN 56/13, 64/15, 104/17), Zakonom o provedbi Uredbe (EZ) br. 1223/2009 Europskog parlamenta i Vijeća od 30. studenoga 2009. godine o kozmetičkim proizvodima (NN 18/13), Zakonom o potvrđivanju Međunarodne konvencije protiv dopinga u športu, (NN 7/07), Zakonom o sportu, (NN 71/06), Zakonom o kvaliteti zdravstvene zaštite i socijalne skrbi (NN 124/11), Zakonom o liječništvu (NN 121/03, 117/08), Zakonom o zaštiti prava pacijenata (NN 169/04), Zakonom o mirovinskom osiguranju (NN 157/13, 151/14, 33/15, 93/15, 120/16, 18/18-Odluka USRH, 62/18), Zakonom o jedinstvenom tijelu vještačenja (NN 85/14, 95/15), Zakonom o stažu osiguranja s povećanim trajanjem (NN 71/99, 46/07, 41/08), Zakonom o Zaštiti na radu (NN 71/14, 118/14, 94/18), Zakonom o provedbi opće uredbe o zaštiti podataka (NN42/18), ovim Statutom i drugim općim aktima.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 8.
(1) Za obveze preuzete u pravnom prometu Zavod odgovara cjelokupnom svojom imovinom.
(2) Osnivač solidarno i neograničeno odgovara za obveze Zavoda.
(3) Promet novčanih sredstava obavlja se putem jedinstvenog žiro računa.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 9.
(1) Zavod u pravnom prometu, u zemlji i inozemstvu zastupa i predstavlja Ravnatelj.
(2) Ravnatelj poduzima sve radnje u ime i za račun Zavoda, zastupa Zavod u svim postupcima pred sudovima, upravnim i drugim državnim tijelima te pravnim osobama s javnim ovlastima.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
V.USTROJSTVO ZAVODA
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 10.
(1) Radi obavljanja djelatnosti u Zavodu se ustrojavaju ustrojstvene jedinice službe.
(2) Ustrojstvene jedinice u službama su odjeli, a u odjelima odsjeci, ambulante, savjetovališta ili registri.
(3) Općim aktom o unutarnjoj organizaciji Zavoda, Pravilnikom o unutarnjem ustroju utvrdit će se, u skladu s ovim Statutom, djelokrug ustrojstvenih jedinica, nazivi, odgovornost u vezi s njihovim upravljanjem i radom, radna mjesta, broj sistematiziranih radnika, posebni uvjeti za obavljanje poslova, kao i druga pitanja značajna za obavljanje poslova u Zavodu.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
VI.TIJELA ZAVODA
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
1.Upravno vijeće
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 11.
(1) Upravno vijeće upravlja Zavodom i nadzire rad Zavoda.
(2) Upravno vijeće Zavoda (u daljnjem tekstu: Upravno vijeće) ima pet članova i čine ga predstavnici:
- osnivača - tri člana Upravnog vijeća imenovanih od Vlade Republike Hrvatske, i to predsjednik i dva člana,
- radnika Zavoda - dva člana Upravnog vijeća.
(3) Članove Upravnog vijeća koji su predstavnici radnika Zavoda imenuje se na način da jednog člana Upravnog vijeća imenuje Stručno vijeće Zavoda iz redova radnika sa završenim sveučilišnim dodiplomskim studijem ili integriranim preddiplomskim i diplomskim sveučilišnim studijem ili završenim preddiplomskim i diplomskim sveučilišnim studijem, a drugog člana Upravnog vijeća imenuje Radničko vijeće Zavoda.
(4) Mandat članova Upravnog vijeća Zavoda traje 4 (četiri) godine.
(5) Visinu naknade za rad članova Upravnog vijeća utvrđuje ministar zdravstva, a isplaćuje se iz sredstava Zavoda.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 12.
(1) Članu Upravnog vijeća prestaje mandat i prije isteka razdoblja od 4 (četiri) godine u slučaju:
-podnošenja ostavke na funkciju člana Upravnog vijeća,
-opoziva od strane tijela koje ga je imenovalo,
-prestanka radnog odnosa, za članove Upravnog vijeća predstavnike radnika Zavoda.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 13.
(1) Član Upravnog vijeća može biti opozvan od strane tijela koje ga je imenovalo:
-ako se ne pridržava uputa i smjernica osnivača,
-ako sudjeluje u donošenju nezakonitih odluka ili odluka kojima se nanosi šteta Zavodu (materijalna ili nematerijalna),
-ako zanemaruje obveze člana Upravnog vijeća.
(2) O ostavci i prijedlogu za opoziv člana Upravnog vijeća odlučuje tijelo koje ga je imenovalo.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 14.
Upravno vijeće obavlja sljedeće poslove:
-donosi Statut uz suglasnost ministra zdravstva,
-donosi druge opće akte iz svoje nadležnosti,
-donosi cjenik usluga za usluge koje nisu propisane odlukama Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje,
-imenuje i razrješuje Ravnatelja, uz suglasnost ministra zdravstva,
-imenuje i razrješuje zamjenika ravnatelja, na prijedlog Ravnatelja,
-zaključuje ugovor o radu s Ravnateljem,
-donosi program rada i razvoja i nadzire njegovo izvršenje,
-donosi financijski plan i završni račun,
-analizira financijsko poslovanje Zavoda najmanje jedanput u tri mjeseca,
-prema potrebi zadužuje Ravnatelja za izradu posebnih periodičkih izvješća u vezi s pojedinim poslovima,
-u slučaju gubitka u poslovanju zdravstvene ustanove bez odgađanja obavještava osnivača,
-predlaže osnivaču promjenu i proširenje djelatnosti,
-raspravlja i odlučuje o izvješćima Ravnatelja najmanje svaka tri mjeseca,
-donosi odluke u drugom stupnju u predmetima u kojima se odlučuje o pojedinim pravima radnika,
-donosi plan i program mjera zaštite na radu,
-donosi odluku o proširenju i promjeni djelatnosti Zavoda, uz prethodnu suglasnost Vlade Republike Hrvatske,
-odlučuje o raspodjeli viška prihoda nad rashodima za obavljanje i razvoj djelatnosti,
-odlučuje o pitanjima predviđenim općim aktima Zavoda u drugom stupnju odlučivanja,
-odlučuje o drugim pitanjima predviđenim posebnim propisima ili općim aktima Zavoda ili poslovima vezanim za upravljanje i nadzor,
-imenuje Etičko povjerenstvo,
-imenuje Povjerenstvo za lijekove,
-imenuje Povjerenstvo za kvalitetu,
-imenuje članove drugih povjerenstava po posebnim zakonima ili općim aktima Zavoda,
-predlaže Ravnatelju rješenja pojedinih pitanja značajnih za organizaciju rada i poslovanja Zavoda.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 15.
Upravno vijeće daje Ravnatelju prethodnu suglasnost za:
-sklapanje ugovora o stjecanju, otuđenju ili opterećenju pokretne imovine, nabavi radova i usluga čija je pojedinačna vrijednost veća od 200.000,00 kn bez poreza na dodanu vrijednost,
-sklapanje ugovora o pružanju zdravstvene zaštite s Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje i s Ministarstvom zdravstva za provođenje zdravstvene zaštite.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 16.
(1) Prilikom sklapanja ugovora o stjecanju, opterećivanju i otuđivanju nekretnina Zavod je obvezan ishoditi suglasnost Vlade Republike Hrvatske bez obzira na vrijednost nekretnine.
(2) Prilikom sklapanja ugovora o stjecanju, raspolaganju i otuđivanju pokretne imovine i usluga Zavod samostalno istupa u pravnom prometu ako vrijednost pojedinog ugovora ne prelazi iznos od 2.000.000,00 kuna bez poreza na dodanu vrijednost.
(3) U slučajevima kada vrijednost pojedinog ugovora iz stavka 2. ovog članka prelazi iznos od 2.000.000,00 kuna bez poreza na dodanu vrijednost, za sklapanje ugovora Zavod treba pribaviti suglasnost Vlade Republike Hrvatske.
(4) Odredbe stavka 2. i 3. ovog članka ne primjenjuju se na pravne poslove vezane za sklapanje ugovora sa zdravstvenim ustanovama provoditeljima zdravstvene zaštite uključenim u mrežu javne zdravstvene službe u skladu sa Zakonom o zdravstvenoj zaštiti i općim aktima Zavoda, kao i u pravnim poslovima vezanim za stjecanje, raspolaganje i otuđivanje cjepiva i usluga prema Programu obveznog cijepljenja i Programu obvezne imunizacije, seroprofilakse i kemoprofilakse za posebne skupine stanovništva i pojedince pod povećanim rizikom u Republici Hrvatskoj te u pravnim poslovima vezanim za stjecanje, raspolaganje i otuđivanje robe i usluga vezanih za provođenje Nacionalnih programa ranog otkrivanja raka.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 17.
(1) Upravno vijeće obavlja poslove iz svoje nadležnosti na sjednicama.
(2) Upravno vijeće donosi odluke natpolovičnom većinom ukupnog broja članova.
(3) Rad Upravnog vijeća uređuje se Poslovnikom o radu Upravnog vijeća.
(4) U radu Upravnog vijeća sudjeluje Ravnatelj i predsjednik Stručnog vijeća bez prava odlučivanja.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
VII.RAVNATELJ
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 18.
(1) Ravnatelj Zavoda (u daljnjem tekstu: Ravnatelj) organizira i vodi poslovanje, predstavlja i zastupa Zavod i odgovoran je za zakonitost rada i stručni rad Zavoda.
(2) Ravnatelj ima sva ovlaštenja u pravnom prometu u okviru djelatnosti Zavoda upisane u sudski registar, osim ako ovim Statutom ili drugim propisom nije određeno drukčije.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 19.
Ravnatelj u vođenju Zavoda:
-organizira i vodi rad i poslovanje Zavoda,
-predstavlja i zastupa Zavod te u njegovo ime sklapa ugovore u zemlji i inozemstvu, uključujući one za koje je potrebna prethodna suglasnost Upravnog vijeća,
-zastupa Zavod pred tijelima državne vlasti, jedinicama područne (regionalne) samouprave te institucijama i drugim pravnim osobama u Republici Hrvatskoj i inozemstvu,
-poduzima sve pravne radnje u ime i za račun Zavoda, uključujući one za koje je potrebna odluka ili suglasnost Upravnog vijeća,
-donosi odluke u vezi s poslovanjem Zavoda, uključujući one za koje je potrebna odluka ili suglasnost Upravnog vijeća,
-predlaže osnove poslovne politike, program rada i razvoja,
-organizira stručni rad u Zavodu,
-provodi odluke Upravnog vijeća,
-najmanje jednom godišnje podnosi Upravnom vijeću pisano izvješće o cjelokupnom poslovanju Zavoda,
-najmanje jedanput u tri mjeseca podnosi Upravnom vijeću pisano izvješće o financijskom poslovanju Zavoda po periodičnom obračunu i završnom računu,
-nadzire primjenu zakona i općih akata u poslovanju Zavoda,
-donosi sve odluke u vezi s zapošljavanjem, zasnivanjem i prestankom radnog odnosa te pravima radnika iz radnog odnosa,
-imenuje pomoćnika ravnatelja za kvalitetu, pomoćnika za pravne poslove, pomoćnika za financijsko poslovanje, pomoćnika za sestrinstvo i voditelje službi,
- imenuje pomoćnika za medicinu rada, pomoćnika za toksikologiju i antidoping i pomoćnika za suzbijanje zlouporabe droga, u kojem slučaju je Ravnatelju potrebna prethodna suglasnost Ministra zdravstva,
- donosi odluke o pojedinim pravima radnika u slučajevima utvrđenim odredbama zakona i općih akata Zavoda,
-pokreće postupak i donosi mjere u slučajevima povrede radnih obveza radnika,
-odobrava stručna usavršavanja i obrazovanja,
-odobrava službena putovanja u zemlji i inozemstvu,
-osniva povjerenstva propisana posebnim propisima,
-osniva povjerenstva za posebne slučajeve kao pomoć u vođenju poslovanja, kao i stručna povjerenstva za razrješavanje pojedinih stručnih pitanja iz područja djelatnosti Zavoda,
-obavlja i druge poslove propisane posebnim propisima i drugim općim aktima Zavoda.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 20.
(1) Ravnatelj može svoja ovlaštenja za zastupanje i predstavljanje u pravnom prometu, a sve u okviru svojih ovlasti i u skladu sa ovim Statutom, prenijeti na druge osobe.
(2) O prenošenju ovlaštenja iz stavka 1. ovog članka Ravnatelj daje pisanu punomoć za zastupanje u pravnom prometu, odnosno pismeno ovlaštenje za predstavljanje.
(3) Pisana punomoć iz stavka 2. ovog članka može se izdati radi:
-sklapanja određenih vrsta ugovora,
-poduzimanja određenih vrsta pravnih radnji,
-sklapanja pojedinačnih ugovora radi poduzimanja pojedinačnih pravnih radnji,
-zastupanja u postupcima pred sudovima i drugim tijelima.
(4) Pisanu punomoć potrebno je ovjeriti kod javnog bilježnika.
(5) Ravnatelj određuje osobe ovlaštene za potpisivanje financijske i druge dokumentacije.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 21.
(1) Ravnatelja imenuje i razrješuje Upravno vijeće uz suglasnost Ministra zdravstva.
(2) Mandat Ravnatelja traje 4 (četiri) godine. Po isteku mandata ista osoba može, na temelju provedenog javnog natječaja, ponovno biti imenovana za Ravnatelja.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 22.
(1) Za Ravnatelja može biti imenovana osoba koja ispunjava sljedeće uvjete:
-preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij medicine,
-položen specijalistički ispit,
-odobrenje za samostalan rad,
-najmanje 5 (pet) godina specijalističkog radnog iskustva,
-specijalizaciju iz jedne od djelatnosti Zavoda.
(2) Uz prijavu na natječaj kandidat je obvezan priložiti program rada razvoja Zavoda za mandatno razdoblje.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 23.
(1) Ravnatelj se imenuje na temelju javnog natječaja, prema postupku propisanom Zakonom o zdravstvenoj zaštiti (NN 100/18) i Zakonom o ustanovama (NN 76/93, 29/97, 47/99, 35/08).
(2) Odluku o raspisivanju javnog natječaja donosi Upravno vijeće najkasnije 3 (tri) mjeseca prije isteka tekućeg mandata Ravnatelja.
(3) Natječaj za izbor i imenovanje Ravnatelja objavljuje se u javnim glasilima i «Narodnim novinama».
(4) U natječaju se objavljuju:
-uvjeti utvrđeni u članku 22. stavku 1. ovoga Statuta,
-razdoblje na koje se Ravnatelj imenuje iz članka 21. stavka 2. ovoga Statuta,
-rok za podnošenje prijave na natječaj u trajanju od najmanje 8 (osam) dana od dana objave natječaja i rok u kojem će svi kandidati biti obavješteni o rezultatu natječaja (najmanje 40 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava),
-obveza kandidata da uz prijavu podnesu životopis i plan program razvoja Zavoda za mandatno razdoblje.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 24.
(1) Ravnatelj može biti razriješen i prije isteka vremena na koje je imenovan.
(2) Upravno vijeće dužno je razriješiti Ravnatelja i prije isteka mandata na koji je izabran ako:
– Ravnatelj to osobno zahtijeva
– nastane neki od razloga koji po posebnim propisima ili propisima kojima se uređuju radni odnosi dovode do prestanka ugovora o radu
– ne izvršava ugovorne obveze prema Zavodu
– ne provodi program rada i razvoja zdravstvene ustanove koji je donijelo Upravno vijeće
– u obavljanju djelatnosti zdravstvene ustanove nastane gubitak koji pokriva osnivač sukladno članku 82. Zakona, osim u slučaju gubitka zbog kašnjenja u dinamici ostvarivanja planiranih prihoda
– u svojem radu krši propise i opće akte Zavoda ili neopravdano ne izvršava odluke Upravnog vijeća ili postupa u suprotnosti s njima
– svojim nesavjesnim ili nepravilnim radom prouzroči Zavodu veću štetu, zanemaruje ili nemarno obavlja svoju dužnost tako da su nastale ili mogu nastati veće smetnje u obavljanju djelatnosti Zavoda
– je nalazom zdravstvene inspekcije utvrđena povreda propisa i općih akata Zavoda ili nepravilnost u radu ravnatelja.
(3) Ako Upravno vijeće ne razriješi Ravnatelja zbog razloga propisanih u stavku 2. ovoga članka u roku od 30 (trideset) dana od dana saznanja za neki od razloga, rješenje o razrješenju Ravnatelja donosi nadležno Ministarstvo.
(4) Protiv rješenja iz stavka 3. ovoga članka nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor.
(5) Upravno vijeće mora prije donošenja odluke o razrješenju obavijestiti Ravnatelja o razlozima za razrješenje i dati mu mogućnost da se o njima pisano izjasni.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 25.
(1) Ako se na raspisani natječaj nitko ne prijavi ili nitko od prijavljenih kandidata ne bude izabran, natječaj za imenovanje Ravnatelja će se ponoviti.
(2) Do imenovanja Ravnatelja na temelju ponovljenog natječaja imenovat će se vršitelj dužnosti Ravnatelja.
(3) Vršitelj dužnosti Ravnatelja ima sva prava i obveze Ravnatelja.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 26.
Ravnatelj ima zamjenika, a može imati pomoćnika za pravne poslove, pomoćnika za financijsko poslovanje, pomoćnika za sestrinstvo te pomoćnika za kvalitetu, sukladno zakonu kojim se uređuje kvaliteta zdravstvene zaštite, kao i pomoćnike za određeno područje obavljanja stručne i znanstvene djelatnosti Zavoda.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
VIII.REIZBORNA RADNA MJESTA
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 27.
(1) Uz Ravnatelja radna mjesta koja podliježu reizboru u Zavodu su:
-zamjenik ravnatelja,
-pomoćnik ravnatelja za kvalitetu,
- pomoćnik za pravne poslove,
- pomoćnik za financijsko poslovanje,
- pomoćnik za sestrinstvo,
- pomoćnik za medicinu rada,
-pomoćnik za toksikologiju i antidoping,
-pomoćnik za suzbijanje zlouporabe droga i
-voditelji službe.
(2) Radnici koji podliježu reizboru imenuju se na mandatno razdoblje od 4 (četiri) godine.
(3) Odluku o izboru, imenovanju i razrješenju radnika koji obavlja poslove koji podliježu reizboru donosi Ravnatelj, osim za radna mjesta pomoćnika za medicinu rada, pomoćnika za toksikologiju i antidoping i pomoćnika za suzbijanje zlouporabe droga, u kojem slučaju je Ravnatelju za donošenje predmetne odluke potrebna prethodna suglasnost Ministra zdravstva, dok Odluku o izboru, imenovanju i razrješenju Zamjenika ravnatelja donosi Upravno vijeće.
(4) Po isteku mandata moguće je ponovno imenovanje na reizborno radno mjesto.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 28.
(1) Upravno vijeće će na prijedlog Ravnatelja razriješiti Zamjenika ravnatelja, a Ravnatelj je dužan razriješiti Pomoćnika ravnatelja za kvalitetu, Pomoćnika za pravne poslove, Pomoćnika za financijsko poslovanje i Pomoćnika za sestrinstvo te voditelja službe, a Pomoćnika za medicinu rada, Pomoćnika za toksikologiju i antidoping i Pomoćnika za suzbijanje zlouporabe droga , uz potrebnu prethodnu suglasnost Ministra zdravstva, i prije isteka vremena na koje je imenovan u sljedećim slučajevima:
-na osobni zahtjev,
-ako ne postupa sukladno propisima ili općim aktima Zavoda ili neosnovano ne izvršava odluke Upravnog vijeća, Ravnatelja ili drugih nadležnih tijela ili postupa protivno njima,
-ako svojim nesavjesnim i nepravilnim postupcima ili zanemarivanjem dužnosti prouzroči Zavodu veću štetu ili štetu ugledu tako da nastane ili bi moglo nastati pogoršano stanje pri obavljanju djelatnosti,
-ako se ne pridržava utvrđene financijske politike i financijskih planova Zavoda,
-ako djeluje suprotno poslovnim i profesionalnim interesima Zavoda,
-u drugim slučajevima propisanim Zakonom o zdravstvenoj zaštiti.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
IX.ZAMJENIK RAVNATELJA
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 29.
(1) Ravnatelj ima Zamjenika ravnatelja.
(2) Zamjenik ravnatelja ima sva prava i ovlasti, ali i odgovornost Ravnatelja u slučaju nenazočnosti ili spriječenosti Ravnatelja.
(3) Uvjeti koje mora ispunjavati Zamjenik ravnatelja su:
- završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij medicine,
-položen specijalistički ispit,
- odobrenje za samostalan rad,
-najmanje 5 (pet) godina specijalističkog radnog iskustva,
- specijalizacija iz jedne od djelatnosti Zavoda.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
X.POMOĆNIK RAVNATELJA ZA KVALITETU
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 30.
(1) Ravnatelj ima Pomoćnika za kvalitetu. Pomoćnik za kvalitetu obavlja sve poslove vezane za uspostavu, razvoj održavanje kvalitete zdravstvene zaštite u Zavodu.
(2) Uvjeti koje mora ispunjavati Pomoćnik ravnatelja za kvalitetu su: završen sveučilišni dodiplomski studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij medicine, položen specijalistički ispit i 7 (sedam) godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
XI. POMOĆNIK RAVNATELJA ZA PRAVNE POSLOVE, POMOĆNIK RAVNATELJA ZA FINANCIJSKO POSLOVANJE I POMOĆNIK RAVNATELJA ZA SESTRINSTVO
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 31.
(1) Ravnatelj može imati Pomoćnika za pravne poslove, Pomoćnika za financijsko poslovanje i Pomoćnika za sestrinstvo.
(2) Uvjeti koje moraju ispunjavati Pomoćnik za pravne poslove, Pomoćnik za financijsko poslovanje i Pomoćnik za sestrinstvo su: završen sveučilišni dodiplomski studij ili preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij te 7 (sedam) godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
XII. POMOĆNIK RAVNATELJA ZA MEDICINU RADA
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 32.
(1) Ravnatelj ima Pomoćnika za medicinu rada.
(2) Uvjeti koje mora ispunjavati Pomoćnik ravnatelja za medicinu rada su: završen sveučilišni dodiplomski studij, ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij zdravstvenog usmjerenja, medicinski fakultet, odobrenje za samostalan rad, specijalizaciju iz medicine rada/medicine rada i sporta i 7 (sedam) godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
XIII. POMOĆNIK RAVNATELJA ZA TOKSIKOLOGIJU I ANTIDOPING
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 33.
(1) Ravnatelj ima Pomoćnika za toksikologiju i antidoping.
(2) Uvjeti koje mora ispunjavati Pomoćnik ravnatelja za toksikologiju i antidoping su: završen sveučilišni diplomski studij na medicinskom fakultetu (dr.med.) i specijalizacija iz odgovarajuće djelatnosti Zavoda, farmaceutsko biokemijskom, prirodoslovno-matematičkom (smjer kemija) ili tehnološkom fakultetu, najmanje 7 (sedam) godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
XIV. POMOĆNIK RAVNATELJA ZA SUZBIJANJE ZLOUPORABE DROGA
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 34.
(1) Ravnatelj ima Pomoćnika za suzbijanje zlouporabe droga.
(2) Uvjeti koje mora ispunjavati Pomoćnik za suzbijanje zlouporabe droga su: završen sveučilišni diplomski studij na medicinskom fakultetu (dr.med.) i specijalizacija iz odgovarajuće djelatnosti Zavoda, preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili specijalistički diplomski stručni studij iz područja društvenih, humanističkih ili tehničkih znanosti ili diplomirani kriminalist, 7 (sedam) godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
XV.STRUČNO VIJEĆE
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 35.
(1) Stručno vijeće imenuje i razrješuje Ravnatelj i čine ga voditelji ustrojstvenih jedinica - službi, ustrojenih za obavljanje djelatnosti Zavoda.
(2) U radu Stručnoga vijeća, bez prava glasa, mogu sudjelovati i drugi radnici Zavoda po pozivu Predsjednika Stručnog vijeća.
(3) Ravnatelj, Zamjenik ravnatelja, Pomoćnik za kvalitetu, Pomoćnik za medicinu rada, Pomoćnik za toksikologiju i antidoping i Pomoćnik za suzbijanje zlouporabe droga mogu sudjelovati u radu Stručnog vijeća, ali ne mogu biti imenovani predsjednikom Stručnog vijeća ili biti članovi Stručnoga vijeća.
(4) Stručno vijeće sastaje se najmanje jedanput u 30 (trideset) dana.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 36.
Stručno vijeće:
-raspravlja i odlučuje o pitanjima iz područja stručnoga rada Zavoda,
-predlaže stručna rješenja u sklopu djelatnosti Zavoda,
-predlaže stručne temelje za program rada i razvoja Zavoda,
-predlaže mjere za unapređenje kvalitete rada u Zavodu,
-daje Upravnom vijeću i Ravnatelju mišljenja i prijedloge glede organizacije rada i uvjeta za razvoj zdravstvene djelatnosti,
-predlaže Ravnatelju i Upravnom vijeću usklađenje stručnog rada s financijskim mogućnostima Zavoda,
-predlaže specijalistička usavršavanje zdravstvenih radnika te stručno usavršavanje iz područja uže specijalnosti zdravstvenih radnika za potrebe Zavoda, kao i stručno usavršavanje zdravstvenih suradnika,
- predlaže Upravnom vijeću obavljanje poslova zdravstvenih radnika izvan punoga radnog vremena u slučajevima od posebnog interesa za građane i rad Zavoda,
-skrbi o provedbi unutarnjeg nadzora nad stručnim radom zdravstvenih radnika i predlaže Ravnatelju poduzimanje određenih mjera, odlučuje o potrebi i stručnoj opravdanosti uvođenja novih dijagnostičkih postupaka i metoda u Zavodu,
-sudjeluje u održavanju stručnih tribina s temama novih svjetskih saznanja (literatura, kongresi, stručne edukacije i dr.).
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 37.
(1) Stručnom vijeću predsjeda predsjednik Stručnog vijeća kojeg biraju članovi Stručnog vijeća.
(2) Predsjednik Stručnog vijeća:
-priprema i saziva sjednice Stručnog vijeća,
-utvrđuje prijedlog dnevnog reda sjednica,
-rukovodi sjednicom Stručnog vijeća,
-organizira vođenje zapisnika o radu Stručnog vijeća.
(3) Predsjednik Stručnog vijeća obvezan je sazvati sjednicu u roku od 2 (dva) dana na zahtjev Ravnatelja s dnevnim redom koji odredi Ravnatelj. Ukoliko predsjednik Stručnog vijeća u tom roku ne sazove sjednicu, Ravnatelj može sazvati sjednicu Stručnog vijeća.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
XVI.STRUČNI KOLEGIJ
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 38.
(1) Stručni kolegij razmatra pitanja iz područja stručnog rada u svakoj organizacijskoj jedinici iz članka 10. ovoga Statuta.
(2) Stručni kolegij čine ravnatelj, zamjenik ravnatelja, pomoćnici ravnatelja, predstavnici svake organizacijske jedinice – službe, voditelj Ureda ravnatelja te voditelji odjela u Ravnateljstvu.
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
XVII.ETIČKO POVJERENSTVO
Komentirate u ime: Hrvatski zavod za javno zdravstvo
Članak 39.
(1) Etičko povjerenstvo je tijelo koje osigurava obavljanje djelatnosti Zavoda na načelima medicinske etike i deontologije.
(2) Etičko povjerenstvo sastoji se od 5 (pet) čla