NN 121/2015 (4.11.2015.), Pravilnik o postupku i metodologiji vrednovanja politike regionalnog razvoja
MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE
Na temelju članka 39. Zakona o sustavu državne uprave („Narodne novine“, broj: 150/11, 12/13, 93/16 i 104/16), članka 15. stavka 3. Zakona o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj: 123/17) te članaka 25. i 29. Uredbe o smjernicama za izradu akata strateškog planiranja od nacionalnog značaja i od značaja za jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave („Narodne novine“, broj: 89/18), ministrica regionalnoga razvoja i fondova Europske unije donosi
PRAVILNIK
O ROKOVIMA I POSTUPCIMA PRAĆENJA I IZVJEŠTAVANJA O PROVEDBI AKATA STRATEŠKOG PLANIRANJA OD NACIONALNOG ZNAČAJA I ZNAČAJA ZA JEDINICE LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
I. OPĆE ODREDBE
Temeljni pojmovi
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom propisuju rokovi i postupci praćenja i izvještavanja o uspješnosti provedbe ciljeva i mjera akata strateškog planiranja od nacionalnog značaja i značaja za jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Članak 2.
Pojedini pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju sljedeće značenje:
(1) biblioteka pokazatelja je registar pokazatelja kojeg uspostavlja i održava Koordinacijsko tijelo, a koriste ga tijela zadužena za izradu, provedbu i praćenje provedbe akata strateškog planiranja
(2) akti strateškog planiranja su Nacionalna razvojna strategija, višesektorske i sektorske strategije, nacionalni planovi, planovi razvoja jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, program Vlade Republike Hrvatske, program konvergencije, nacionalni program reformi te provedbeni programi središnjih tijela državne uprave i jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
(3) javna politika je usmjerenost djelovanja javnih tijela na ciljeve kojima se odgovara na javne potrebe ili probleme u određenom razdoblju
(4) javno tijelo je svako tijelo koje je naručitelj u smislu propisa kojim se uređuje područje javne nabave
(5) koordinacijsko tijelo je, sukladno propisu o uspostavi institucionalnog okvira za provedbu europskih strukturnih i investicijskih fondova u Republici Hrvatskoj u financijskom razdoblju od 2014. do 2020. godine, središnje tijelo državne uprave nadležno za poslove regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
(6) koordinator za strateško planiranje je unutarnja ustrojstvena jedinica nadležna za poslove strateškog planiranja u središnjem tijelu državne uprave
(7) lokalni koordinator je pravna ili fizička osoba koju je odredio općinski načelnik ili gradonačelnik kao predstavnik jedinice lokalne samouprave za obavljanje i koordinaciju poslova strateškog planiranja na razini jedinice lokalne samouprave
(8) priručnik o strateškom planiranju detaljno opisuje metodologiju i postupke u procesu pripreme, izrade, donošenja, provedbe, praćenja i vrednovanja akata strateškog planiranja i način upravljanja cjelokupnim sustavom strateškog planiranja i upravljanja razvojem (u daljnjem tekstu: Priručnik)
(9) provedbeni program jedinice lokalne samouprave je kratkoročni akt strateškog planiranja povezan s višegodišnjim proračunom kojeg gradonačelnik, odnosno općinski načelnik, donosi u roku od 120 dana od dana stupanja na dužnost, a odnosi se na mandatno razdoblje te opisuje prioritetne mjere i aktivnosti za provedbu ciljeva iz povezanih, hijerarhijski viših akata strateškog planiranja od nacionalnog značaja i od značaja za jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave
(10) provedbeni program jedinice područne (regionalne) samouprave je kratkoročni akt strateškog planiranja povezan s višegodišnjim proračunom kojeg župan donosi u roku od 120 dana od dana stupanja na dužnost, a odnosi se na mandatno razdoblje te opisuje prioritetne mjere i aktivnosti za provedbu ciljeva iz povezanih, hijerarhijski viših akata strateškog planiranja od nacionalnog značaja i od značaja za jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave
(11) provedbeni program središnjeg tijela državne uprave je kratkoročni akt strateškog planiranja povezan s višegodišnjim proračunom kojeg središnje tijelo državne uprave priprema u roku od 120 dana od dana formiranja nove Vlade ili dana stupanja na dužnost novog čelnika tijela, a odnosi se na mandatno razdoblje te opisuje prioritetne mjere i aktivnosti za provedbu ciljeva utvrđenih u programu Vlade, nacionalnim razvojnim planovima i drugim relevantnim aktima strateškog planiranja od nacionalnog značaja
(12) regionalni koordinator je pravna osoba osnovana sukladno propisu koji uređuje područje politike regionalnoga razvoja za područje jedince područne (regionalne) samouprave
projekata) je informacijska baza razvojnih projekata koji su u pripremi od strane javnih tijela
(13) sektorska strategija je dugoročni akt strateškog planiranja od nacionalnog značaja za oblikovanje i provedbu javne politike u određenom upravnom području
(14) strategija je dugoročni akt strateškog planiranja od nacionalnog značaja koji se izrađuje temeljem posebnog zakona ili međunarodnog akta za jedno ili više upravnih područja, a koji odnosi Hrvatski sabor
(15) višesektorska strategija je dugoročni akt strateškog planiranja od nacionalnog značaja za oblikovanje i provedbu javnih politika u više srodnih i međusobno povezanih upravnih područja
Praćenje i izvještavanje u okviru procesa strateškog planiranja
Članak 3.
(1) Praćenje i izvještavanje o provedbi akata strateškog planiranja od nacionalnog značaja i značaja za jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave je dio procesa strateškog planiranja.
(2) Praćenje provedbe akata strateškog planiranja je proces prikupljanja, analize i usporedbe pokazatelja kojima se sustavno prati uspješnost provedbe ciljeva i mjera akata strateškog planiranja.
(3) Izvještavanje o provedbi akata strateškog planiranja je proces pružanja pravovremenih i relevantnih informacija ključnim nositeljima strateškog planiranja na nacionalnoj razini i razini lokalne i područne (regionalne) samouprave te široj javnosti o statusu provedbe akata strateškog planiranja.
Načela praćenja i izvještavanja
Članak 4.
Praćenje i izvještavanje temelji se na načelima strateškog planiranja i upravljanja razvojem iz Zakona o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske (Narodne novine, broj 123/17; u daljnjem tekstu: Zakon).
Ciljevi praćenja i izvještavanja
Članak 5.
(1) Ciljevi praćenja i izvještavanja su:
◊sustavno praćenje uspješnosti provedbe ciljeva i mjera akata strateškog planiranja
◊učinkovito upravljanje provedbom akata strateškog planiranja i kontinuirano unapređivanje javne politike korištenjem rezultata praćenja i izvještavanja
◊pružanje pravovremenih i relevantnih osnova donositeljima odluka prilikom određivanja prioriteta razvojne politike, donošenja odluka na razini strateškog planiranja i reviziju akata strateškog planiranja kroz analizu učinka, ishoda i rezultata provedenih ciljeva i mjera
◊utvrđivanje nenamjernih pozitivnih i negativnih posljedica provedbe planskih dokumenta
◊povezivanje politike, programa, prioriteta, mjera i razvojnih projekata
◊osiguranje transparentnosti i odgovornosti za korištenje javnih sredstava i izvještavanje javnosti o učincima potrošnje javnih sredstava.
II. ROKOVI I POSTUPCI PRAĆENJA I IZVJEŠTAVANJA O PROVEDBI AKATA STRATEŠKOG PLANIRANJA
Obveze i način praćenja i izvještavanja o provedbi akata strateškog planiranja
Članak 6.
(1) Koordinatori za strateško planiranje središnjih tijela državne uprave te regionalni i lokalni koordinatori odgovorni su za praćenje i izvještavanje o provedbi akata strateškog planiranja sukladno Zakonu te su dužni prikupljati i unositi pokazatelje o provedbi akata strateškog planiranja u Informacijski sustavza strateško planiranje i upravljanje razvojem (u daljnjem tekstu: Informacijski sustav).
(2) Informacijski sustav je informacijsko-komunikacijska platforma koja sadržava javni popis akata strateškog planiranja te se koristi za prikupljanje, analizu i pohranu podataka i pokazatelja za izradu, praćenje i izvještavanje o provedbi akata strateškog planiranja i razvojnih projekata koji su u pripremi.
(3) Informacijski sustav omogućuje standardizirano i sustavno pripremanje izvješća o provedbi akata strateškog planiranja.
(4) Koordinacijsko tijelo izdaje upute za korištenje Informacijskog sustava te organizira i provodi obrazovno-informativne aktivnosti u svezi s njegovim korištenjem i primjenom.
Praćenje i izvještavanje dugoročnih akata strateškog planiranja
Članak 7.
(1) Koordinacijsko tijelo prati i izvještava Vladu o napretku u provedbi strateških ciljeva i ostvarivanju pokazatelja uspješnosti iz nacionalne razvojne strategije, na temelju podataka o provedbi koje mu dostavljaju središnja tijela državne uprave te, prema potrebi, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave do 1. ožujka tekuće godine.
(2) Nositelj izrade sektorske ili višesektorske strategije podnosi Koordinacijskom tijelu godišnje izvješće o provedbi strateških ciljeva i ostvarivanju pokazatelja uspješnosti iz sektorske ili višesektorske strategije do 1. ožujka tekuće godine.
(3) Koordinacijsko tijelo priprema i podnosi Vladi Republike Hrvatske godišnje izvješće o provedbi akata strateškog planiranja koje obuhvaća izvješća o provedbi Nacionalne razvojne strategije te sektorskih i višesektorskih strategija do 30. travnja tekuće godine.
(4) Koordinacijsko tijelo priprema godišnje izvješće o napretku u provedbi nacionalne razvojne strategije za podnošenje Hrvatskome saboru do 30. lipnja tekuće godine.
Praćenje i izvještavanje srednjoročnih akata strateškog planiranja
Članak 8.
(1) Nositelj izrade nacionalnog plana iz članka 12. Uredbe o smjernicama za izradu akata strateškog planiranja od nacionalnog značaja i od značaja za jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave (u daljnjem tekstu: Uredbe) podnosi Koordinacijskom tijelu godišnje izvješće o provedbi posebnih ciljeva i ostvarivanju pokazatelja ishoda iz nacionalnog plana do 1. ožujka tekuće godine.
(2) Godišnje izvješće o provedbi akata strateškog planiranja, koje Koordinacijsko tijelo priprema i podnosi Vladi Republike Hrvatske, obuhvaća i izvješće o provedbi nacionalnih planova.
(3) Nositelj izrade plana razvoja podnosi predstavničkom tijelu jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave godišnje izvješće o napretku u provedbi posebnih ciljeva i ostvarivanja pokazatelja ishoda iz plana razvoja do 1. ožujka tekuće godine.
Praćenje i vrednovanje kratkoročnih akata strateškoga planiranja
Članak 9.
(1) Središnja tijela državne uprave kontinuirano prate napredak u provedbi mjera, aktivnosti i projekata za ostvarivanje posebnih ciljeva navedenih u njihovim provedbenim programima.
(2) Središnja tijela državne uprave podnose Koordinacijskom tijelu polugodišnje i godišnje izvješće o provedbi mjera, aktivnosti i projekata te ostvarivanju pokazatelja rezultata iz kratkoročnih akata strateškog planiranja do 31. srpnja, odnosno do 31. siječnja tekuće godine.
(3) Godišnje izvješće o provedbi akata strateškog planiranja koje Koordinacijsko tijelo priprema i podnosi Vladi obuhvaća i izvješće o provedbi provedbenih programa središnjih tijela državne uprave.
(4) Stavci 1. do 3. ovoga članka primjenjuju se na odgovarajući način i na sadržaj regionalnih i lokalnih provedbenih programa.
Mjere za poboljšanje provedbe akata strateškog planiranja
Članak 10.
(1) Koordinacijsko tijelo može uz godišnje izvješće o provedbi akata strateškog planiranja, temeljem procjene napretka i uočenih problema u provedbi akata strateškog planiranja te u dogovoru s nadležnim središnjim tijelom državne uprave, predložiti Vladi mjere za otklanjanje uočenih problema u cilju poboljšanja provedbe.
(2) Ako Koordinacijsko tijelo uoči kontinuirane probleme u provedbi sektorskih ili višesektorskih strategija, može zatražiti od nadležnog središnjeg tijela državne uprave pripremu plana poboljšanja provedbe akta strateškog planiranja.
Institucionalni okvir za praćenje i izvještavanje
Članak 11.
Institucionalni okvir za praćenje i izvještavanje o provedbi akata strateškog planiranja od nacionalnog značaja i značaja za jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave čine: Hrvatski Sabor, Vlada Republike Hrvatske, središnja tijela državne uprave, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, Koordinacijsko tijelo, koordinatori za strateško planiranje središnjih tijela državne uprave, regionalni i lokali koordinatori te druga javna tijela koja imaju obveze i odgovornosti praćenja i izvještavanja o provedbi akata strateškog planiranja sukladno Zakonu.
Uspostava mreže osoba za praćenje i izvještavanje o provedbi akata strateškog planiranja
Članak 12.
(1) U cilju učinkovite suradnje i kontinuiranog poboljšanja sustava praćenja i izvještavanja o provedbi akata strateškog planiranja uspostavit će se mreža osoba za praćenje i izvještavane o provedbi akata strateškog planiranja imenovanih od strane središnjih tijela državne uprave i regionalnih koordinatora.
Javna dostupnost podataka o provedbi akata strateškog planiranja
Članak 13.
(1) Koordinacijsko tijelo na svojim mrežnim stranicama objavljuje podatke i izvješća o provedbi svih akata strateškog planiranja.
(2) Javno tijelo na svojim mrežnim stranicama objavljuje podatke i izvješća o provedbi akata strateškog planiranja iz svoje nadležnosti.
III. VRSTE IZVJEŠĆA O PROVEDBI AKATA STRATEŠKOG PLANIRANJA
Godišnje izvješće o napretku u provedbi nacionalne razvojne strategije
Članak 14.
(1) Godišnje izvješće o napretku u provedbi nacionalne razvojne strategije je izvješće o provedbi strateških ciljeva i ostvarivanju pokazatelja uspješnosti iz nacionalne razvojne strategije koje Koordinacijsko tijelo jednom godišnje podnosi Vladi Republike Hrvatske  emeljem podataka o provedbi koje mu dostavljaju središnja tijela državne uprave te, prema potrebi, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.
(2) Sadržaj Godišnjeg izvješća o napretku u provedbi nacionalne razvojne strategije te detaljne tehničke i metodološke upute za njegovo popunjavanje bit će utvrđeni Priručnikom o strateškom planiranju.
Godišnje izvješće o provedbi akata strateškog planiranja
Članak 15.
(1)Godišnje izvješće o provedbi akata strateškog planiranjaje izvješće o napretku u provedbi dugoročnih, srednjoročnih i kratkoročnih akata strateškog planiranja od nacionalnog značaja koje Koordinacijsko tijelo jednom godišnje podnosi Vladi Republike Hrvatske  emeljem godišnjih i polugodišnjih izvješća o provedbi dostavljenih od strane koordinatora za strateško planiranje.
(2) Godišnje izvješće o provedbi akata strateškog planiranja obuhvaća izvješća o provedbi Nacionalne razvojne strategije te sektorskih i višesektorskih strategija, izvješće o provedbi nacionalnih planova, izvješće o provedbi provedbenih programa središnjih tijela državne uprave.
(3) Sadržaj Godišnjeg izvješća o provedbi akata strateškog planiranja te detaljne tehničke i metodološke upute za njegovo popunjavanje bit će utvrđeni Priručnikom o strateškom planiranju.
Godišnje izvješće o provedbi sektorske ili višesektorske strategije
Članak 16.
(1) Godišnje izvješće o provedbi sektorske ili višesektorske strategije je izvješće o provedbi strateških ciljeva i ostvarivanju pokazatelja uspješnosti iz sektorske ili višesektorske strategije koje nositelj izrade sektorske ili višesektorske strategije podnosi Koordinacijskom tijelu.
(2) Sadržaj Godišnjeg izvješća o provedbi sektorske ili višesektorske strategije te detaljne tehničke i metodološke upute za njegovo popunjavanje bit će utvrđeni Priručnikom o strateškom planiranju.
Godišnje izvješće o provedbi nacionalnog plana
Članak 17.
(1) Godišnje izvješće o provedbi nacionalnog plana je izvješće o provedbi posebnih ciljeva i ostvarivanju pokazatelja ishoda iz nacionalnog plana koje nositelj izrade nacionalnog plana podnosi Koordinacijskom tijelu.
(2) Sadržaj Godišnjeg izvješća o provedbi nacionalnog plana te detaljne tehničke i metodološke upute za njegovo popunjavanje bit će utvrđeni Priručnikom o strateškom planiranju.
Polugodišnje i godišnje izvješće o provedbi provedbenih programa središnjih tijela državne uprave
Članak 18.
(1) Polugodišnje i godišnje izvješće o provedbi provedbenih programa središnjih tijela državne uprave je izvješće o napretku u provedbi mjera, aktivnosti i projekata te ostvarivanju pokazatelja rezultata iz kratkoročnih akata strateškog planiranja koje središnja tijela državne uprave podnose Koordinacijskom tijelu dva puta godišnje.
(2) Sadržaj Polugodišnjeg i godišnjeg izvješća o provedbi provedbenih programa središnjih tijela državne upravete detaljne tehničke i metodološke upute za njegovo popunjavanje bit će utvrđeni Priručnikom o strateškom planiranju.
Godišnje izvješće o provedbi plana razvoja jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Članak 19.
(1) Godišnje izvješće o provedbi plana razvoja jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave je izvješće o napretku u provedbi posebnih ciljeva i ostvarenju pokazatelja ishoda planova razvoja jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, koje nositelj izrade plana razvoja podnosi predstavničkom tijelu jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave godišnje.
(2) Sadržaj Godišnjeg izvješća o provedbi plana razvoja jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te detaljne tehničke i metodološke upute za njegovo popunjavanje bit će utvrđeni Priručnikom o strateškom planiranju.
Polugodišnje i godišnje izvješće o provedbi provedbenih programa jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Članak 20.
(1) Polugodišnje i godišnje izvješće o provedbi provedbenih programa jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave je izvješće o napretku u provedbi mjera, aktivnosti i projekata te ostvarivanju pokazatelja rezultata iz kratkoročnih akata strateškog planiranja koje nositelj izrade provedbenog programa podnosi predstavničkom tijelu jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave dva puta godišnje.
(2) Sadržaj polugodišnjeg i godišnjeg izvješća o provedbi provedbenih programa jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te detaljne tehničke i metodološke upute za njegovo popunjavanje bit će utvrđeni Priručnikom o strateškom planiranju.
Priručnik o strateškom planiranju
Članak 21.
(1) Priručnik o strateškom planiranju detaljno opisuje metodologiju i postupke u procesu pripreme, izrade, donošenja, provedbe, praćenja i vrednovanja akata strateškog planiranja i način upravljanja cjelokupnim sustavom strateškog planiranja i upravljanja razvojem
(2) Priručnik sadrži predloške za praćenje i izvještavanje akata strateškog planiranja i detaljne tehničke i metodološke upute za njihovo popunjavanje i unos podataka u Informacijski sustav izrađene u suradnji s koordinatorima za strateško planiranje središnjih tijela državne uprave te regionalnim i lokalnim koordinatorima.
IV. ZAVRŠNE ODREDBE
Stupanje na snagu
Članak 22.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa:
Urbroj:
Zagreb,
Ministrica regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
NN 121/2015 (4.11.2015.), Pravilnik o postupku i metodologiji vrednovanja politike regionalnog razvoja
MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE
Na temelju članka 39. Zakona o sustavu državne uprave („Narodne novine“, broj: 150/11, 12/13, 93/16 i 104/16), članka 15. stavka 3. Zakona o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj: 123/17) te članaka 25. i 29. Uredbe o smjernicama za izradu akata strateškog planiranja od nacionalnog značaja i od značaja za jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave („Narodne novine“, broj: 89/18), ministrica regionalnoga razvoja i fondova Europske unije donosi
PRAVILNIK
O ROKOVIMA I POSTUPCIMA PRAĆENJA I IZVJEŠTAVANJA O PROVEDBI AKATA STRATEŠKOG PLANIRANJA OD NACIONALNOG ZNAČAJA I ZNAČAJA ZA JEDINICE LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
I. OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Temeljni pojmovi
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom propisuju rokovi i postupci praćenja i izvještavanja o uspješnosti provedbe ciljeva i mjera akata strateškog planiranja od nacionalnog značaja i značaja za jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Članak 2.
Pojedini pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju sljedeće značenje:
(1) biblioteka pokazatelja je registar pokazatelja kojeg uspostavlja i održava Koordinacijsko tijelo, a koriste ga tijela zadužena za izradu, provedbu i praćenje provedbe akata strateškog planiranja
(2) akti strateškog planiranja su Nacionalna razvojna strategija, višesektorske i sektorske strategije, nacionalni planovi, planovi razvoja jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, program Vlade Republike Hrvatske, program konvergencije, nacionalni program reformi te provedbeni programi središnjih tijela državne uprave i jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
(3) javna politika je usmjerenost djelovanja javnih tijela na ciljeve kojima se odgovara na javne potrebe ili probleme u određenom razdoblju
(4) javno tijelo je svako tijelo koje je naručitelj u smislu propisa kojim se uređuje područje javne nabave
(5) koordinacijsko tijelo je, sukladno propisu o uspostavi institucionalnog okvira za provedbu europskih strukturnih i investicijskih fondova u Republici Hrvatskoj u financijskom razdoblju od 2014. do 2020. godine, središnje tijelo državne uprave nadležno za poslove regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
(6) koordinator za strateško planiranje je unutarnja ustrojstvena jedinica nadležna za poslove strateškog planiranja u središnjem tijelu državne uprave
(7) lokalni koordinator je pravna ili fizička osoba koju je odredio općinski načelnik ili gradonačelnik kao predstavnik jedinice lokalne samouprave za obavljanje i koordinaciju poslova strateškog planiranja na razini jedinice lokalne samouprave
(8) priručnik o strateškom planiranju detaljno opisuje metodologiju i postupke u procesu pripreme, izrade, donošenja, provedbe, praćenja i vrednovanja akata strateškog planiranja i način upravljanja cjelokupnim sustavom strateškog planiranja i upravljanja razvojem (u daljnjem tekstu: Priručnik)
(9) provedbeni program jedinice lokalne samouprave je kratkoročni akt strateškog planiranja povezan s višegodišnjim proračunom kojeg gradonačelnik, odnosno općinski načelnik, donosi u roku od 120 dana od dana stupanja na dužnost, a odnosi se na mandatno razdoblje te opisuje prioritetne mjere i aktivnosti za provedbu ciljeva iz povezanih, hijerarhijski viših akata strateškog planiranja od nacionalnog značaja i od značaja za jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave
(10) provedbeni program jedinice područne (regionalne) samouprave je kratkoročni akt strateškog planiranja povezan s višegodišnjim proračunom kojeg župan donosi u roku od 120 dana od dana stupanja na dužnost, a odnosi se na mandatno razdoblje te opisuje prioritetne mjere i aktivnosti za provedbu ciljeva iz povezanih, hijerarhijski viših akata strateškog planiranja od nacionalnog značaja i od značaja za jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave
(11) provedbeni program središnjeg tijela državne uprave je kratkoročni akt strateškog planiranja povezan s višegodišnjim proračunom kojeg središnje tijelo državne uprave priprema u roku od 120 dana od dana formiranja nove Vlade ili dana stupanja na dužnost novog čelnika tijela, a odnosi se na mandatno razdoblje te opisuje prioritetne mjere i aktivnosti za provedbu ciljeva utvrđenih u programu Vlade, nacionalnim razvojnim planovima i drugim relevantnim aktima strateškog planiranja od nacionalnog značaja
(12) regionalni koordinator je pravna osoba osnovana sukladno propisu koji uređuje područje politike regionalnoga razvoja za područje jedince područne (regionalne) samouprave
projekata) je informacijska baza razvojnih projekata koji su u pripremi od strane javnih tijela
(13) sektorska strategija je dugoročni akt strateškog planiranja od nacionalnog značaja za oblikovanje i provedbu javne politike u određenom upravnom području
(14) strategija je dugoročni akt strateškog planiranja od nacionalnog značaja koji se izrađuje temeljem posebnog zakona ili međunarodnog akta za jedno ili više upravnih područja, a koji odnosi Hrvatski sabor
(15) višesektorska strategija je dugoročni akt strateškog planiranja od nacionalnog značaja za oblikovanje i provedbu javnih politika u više srodnih i međusobno povezanih upravnih područja
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Praćenje i izvještavanje u okviru procesa strateškog planiranja
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Članak 3.
(1) Praćenje i izvještavanje o provedbi akata strateškog planiranja od nacionalnog značaja i značaja za jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave je dio procesa strateškog planiranja.
(2) Praćenje provedbe akata strateškog planiranja je proces prikupljanja, analize i usporedbe pokazatelja kojima se sustavno prati uspješnost provedbe ciljeva i mjera akata strateškog planiranja.
(3) Izvještavanje o provedbi akata strateškog planiranja je proces pružanja pravovremenih i relevantnih informacija ključnim nositeljima strateškog planiranja na nacionalnoj razini i razini lokalne i područne (regionalne) samouprave te široj javnosti o statusu provedbe akata strateškog planiranja.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Načela praćenja i izvještavanja
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Članak 4.
Praćenje i izvještavanje temelji se na načelima strateškog planiranja i upravljanja razvojem iz Zakona o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske (Narodne novine, broj 123/17; u daljnjem tekstu: Zakon).
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Ciljevi praćenja i izvještavanja
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Članak 5.
(1) Ciljevi praćenja i izvještavanja su:
◊ sustavno praćenje uspješnosti provedbe ciljeva i mjera akata strateškog planiranja
◊ učinkovito upravljanje provedbom akata strateškog planiranja i kontinuirano unapređivanje javne politike korištenjem rezultata praćenja i izvještavanja
◊ pružanje pravovremenih i relevantnih osnova donositeljima odluka prilikom određivanja prioriteta razvojne politike, donošenja odluka na razini strateškog planiranja i reviziju akata strateškog planiranja kroz analizu učinka, ishoda i rezultata provedenih ciljeva i mjera
◊ utvrđivanje nenamjernih pozitivnih i negativnih posljedica provedbe planskih dokumenta
◊ povezivanje politike, programa, prioriteta, mjera i razvojnih projekata
◊ osiguranje transparentnosti i odgovornosti za korištenje javnih sredstava i izvještavanje javnosti o učincima potrošnje javnih sredstava.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
II. ROKOVI I POSTUPCI PRAĆENJA I IZVJEŠTAVANJA O PROVEDBI AKATA STRATEŠKOG PLANIRANJA
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Obveze i način praćenja i izvještavanja o provedbi akata strateškog planiranja
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Članak 6.
(1) Koordinatori za strateško planiranje središnjih tijela državne uprave te regionalni i lokalni koordinatori odgovorni su za praćenje i izvještavanje o provedbi akata strateškog planiranja sukladno Zakonu te su dužni prikupljati i unositi pokazatelje o provedbi akata strateškog planiranja u Informacijski sustav za strateško planiranje i upravljanje razvojem (u daljnjem tekstu: Informacijski sustav).
(2) Informacijski sustav je informacijsko-komunikacijska platforma koja sadržava javni popis akata strateškog planiranja te se koristi za prikupljanje, analizu i pohranu podataka i pokazatelja za izradu, praćenje i izvještavanje o provedbi akata strateškog planiranja i razvojnih projekata koji su u pripremi.
(3) Informacijski sustav omogućuje standardizirano i sustavno pripremanje izvješća o provedbi akata strateškog planiranja.
(4) Koordinacijsko tijelo izdaje upute za korištenje Informacijskog sustava te organizira i provodi obrazovno-informativne aktivnosti u svezi s njegovim korištenjem i primjenom.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Praćenje i izvještavanje dugoročnih akata strateškog planiranja
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Članak 7.
(1) Koordinacijsko tijelo prati i izvještava Vladu o napretku u provedbi strateških ciljeva i ostvarivanju pokazatelja uspješnosti iz nacionalne razvojne strategije, na temelju podataka o provedbi koje mu dostavljaju središnja tijela državne uprave te, prema potrebi, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave do 1. ožujka tekuće godine.
(2) Nositelj izrade sektorske ili višesektorske strategije podnosi Koordinacijskom tijelu godišnje izvješće o provedbi strateških ciljeva i ostvarivanju pokazatelja uspješnosti iz sektorske ili višesektorske strategije do 1. ožujka tekuće godine.
(3) Koordinacijsko tijelo priprema i podnosi Vladi Republike Hrvatske godišnje izvješće o provedbi akata strateškog planiranja koje obuhvaća izvješća o provedbi Nacionalne razvojne strategije te sektorskih i višesektorskih strategija do 30. travnja tekuće godine.
(4) Koordinacijsko tijelo priprema godišnje izvješće o napretku u provedbi nacionalne razvojne strategije za podnošenje Hrvatskome saboru do 30. lipnja tekuće godine.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Praćenje i izvještavanje srednjoročnih akata strateškog planiranja
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Članak 8.
(1) Nositelj izrade nacionalnog plana iz članka 12. Uredbe o smjernicama za izradu akata strateškog planiranja od nacionalnog značaja i od značaja za jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave (u daljnjem tekstu: Uredbe) podnosi Koordinacijskom tijelu godišnje izvješće o provedbi posebnih ciljeva i ostvarivanju pokazatelja ishoda iz nacionalnog plana do 1. ožujka tekuće godine.
(2) Godišnje izvješće o provedbi akata strateškog planiranja, koje Koordinacijsko tijelo priprema i podnosi Vladi Republike Hrvatske, obuhvaća i izvješće o provedbi nacionalnih planova.
(3) Nositelj izrade plana razvoja podnosi predstavničkom tijelu jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave godišnje izvješće o napretku u provedbi posebnih ciljeva i ostvarivanja pokazatelja ishoda iz plana razvoja do 1. ožujka tekuće godine.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Praćenje i vrednovanje kratkoročnih akata strateškoga planiranja
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Članak 9.
(1) Središnja tijela državne uprave kontinuirano prate napredak u provedbi mjera, aktivnosti i projekata za ostvarivanje posebnih ciljeva navedenih u njihovim provedbenim programima.
(2) Središnja tijela državne uprave podnose Koordinacijskom tijelu polugodišnje i godišnje izvješće o provedbi mjera, aktivnosti i projekata te ostvarivanju pokazatelja rezultata iz kratkoročnih akata strateškog planiranja do 31. srpnja, odnosno do 31. siječnja tekuće godine.
(3) Godišnje izvješće o provedbi akata strateškog planiranja koje Koordinacijsko tijelo priprema i podnosi Vladi obuhvaća i izvješće o provedbi provedbenih programa središnjih tijela državne uprave.
(4) Stavci 1. do 3. ovoga članka primjenjuju se na odgovarajući način i na sadržaj regionalnih i lokalnih provedbenih programa.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Mjere za poboljšanje provedbe akata strateškog planiranja
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Članak 10.
(1) Koordinacijsko tijelo može uz godišnje izvješće o provedbi akata strateškog planiranja, temeljem procjene napretka i uočenih problema u provedbi akata strateškog planiranja te u dogovoru s nadležnim središnjim tijelom državne uprave, predložiti Vladi mjere za otklanjanje uočenih problema u cilju poboljšanja provedbe.
(2) Ako Koordinacijsko tijelo uoči kontinuirane probleme u provedbi sektorskih ili višesektorskih strategija, može zatražiti od nadležnog središnjeg tijela državne uprave pripremu plana poboljšanja provedbe akta strateškog planiranja.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Institucionalni okvir za praćenje i izvještavanje
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Članak 11.
Institucionalni okvir za praćenje i izvještavanje o provedbi akata strateškog planiranja od nacionalnog značaja i značaja za jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave čine: Hrvatski Sabor, Vlada Republike Hrvatske, središnja tijela državne uprave, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, Koordinacijsko tijelo, koordinatori za strateško planiranje središnjih tijela državne uprave, regionalni i lokali koordinatori te druga javna tijela koja imaju obveze i odgovornosti praćenja i izvještavanja o provedbi akata strateškog planiranja sukladno Zakonu.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Uspostava mreže osoba za praćenje i izvještavanje o provedbi akata strateškog planiranja
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Članak 12.
(1) U cilju učinkovite suradnje i kontinuiranog poboljšanja sustava praćenja i izvještavanja o provedbi akata strateškog planiranja uspostavit će se mreža osoba za praćenje i izvještavane o provedbi akata strateškog planiranja imenovanih od strane središnjih tijela državne uprave i regionalnih koordinatora.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Javna dostupnost podataka o provedbi akata strateškog planiranja
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Članak 13.
(1) Koordinacijsko tijelo na svojim mrežnim stranicama objavljuje podatke i izvješća o provedbi svih akata strateškog planiranja.
(2) Javno tijelo na svojim mrežnim stranicama objavljuje podatke i izvješća o provedbi akata strateškog planiranja iz svoje nadležnosti.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
III. VRSTE IZVJEŠĆA O PROVEDBI AKATA STRATEŠKOG PLANIRANJA
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Godišnje izvješće o napretku u provedbi nacionalne razvojne strategije
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Članak 14.
(1) G odišnje izvješće o napretku u provedbi nacionalne razvojne strategije je izvješće o provedbi strateških ciljeva i ostvarivanju pokazatelja uspješnosti iz nacionalne razvojne strategije koje Koordinacijsko tijelo jednom godišnje podnosi Vladi Republike Hrvatske  emeljem podataka o provedbi koje mu dostavljaju središnja tijela državne uprave te, prema potrebi, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.
(2) Sadržaj Godišnjeg izvješća o napretku u provedbi nacionalne razvojne strategije te detaljne tehničke i metodološke upute za njegovo popunjavanje bit će utvrđeni Priručnikom o strateškom planiranju.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Godišnje izvješće o provedbi akata strateškog planiranja
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Članak 15.
(1) Godišnje izvješće o provedbi akata strateškog planiranja je izvješće o napretku u provedbi dugoročnih, srednjoročnih i kratkoročnih akata strateškog planiranja od nacionalnog značaja koje Koordinacijsko tijelo jednom godišnje podnosi Vladi Republike Hrvatske  emeljem godišnjih i polugodišnjih izvješća o provedbi dostavljenih od strane koordinatora za strateško planiranje.
(2) Godišnje izvješće o provedbi akata strateškog planiranja obuhvaća izvješća o provedbi Nacionalne razvojne strategije te sektorskih i višesektorskih strategija, izvješće o provedbi nacionalnih planova, izvješće o provedbi provedbenih programa središnjih tijela državne uprave .
(3) Sadržaj Godišnjeg izvješća o provedbi akata strateškog planiranja te detaljne tehničke i metodološke upute za njegovo popunjavanje bit će utvrđeni Priručnikom o strateškom planiranju.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Godišnje izvješće o provedbi sektorske ili višesektorske strategije
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Članak 16.
(1) Godišnje izvješće o provedbi sektorske ili višesektorske strategije je izvješće o provedbi strateških ciljeva i ostvarivanju pokazatelja uspješnosti iz sektorske ili višesektorske strategije koje nositelj izrade sektorske ili višesektorske strategije podnosi Koordinacijskom tijelu.
(2) Sadržaj Godišnjeg izvješća o provedbi sektorske ili višesektorske strategije te detaljne tehničke i metodološke upute za njegovo popunjavanje bit će utvrđeni Priručnikom o strateškom planiranju.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Godišnje izvješće o provedbi nacionalnog plana
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Članak 17.
(1) Godišnje izvješće o provedbi nacionalnog plana je izvješće o provedbi posebnih ciljeva i ostvarivanju pokazatelja ishoda iz nacionalnog plana koje nositelj izrade nacionalnog plana podnosi Koordinacijskom tijelu.
(2) Sadržaj Godišnjeg izvješća o provedbi nacionalnog plana te detaljne tehničke i metodološke upute za njegovo popunjavanje bit će utvrđeni Priručnikom o strateškom planiranju.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Polugodišnje i godišnje izvješće o provedbi provedbenih programa središnjih tijela državne uprave
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Članak 18.
(1) Polugodišnje i godišnje izvješće o provedbi provedbenih programa središnjih tijela državne uprave je izvješće o napretku u provedbi mjera, aktivnosti i projekata te ostvarivanju pokazatelja rezultata iz kratkoročnih akata strateškog planiranja koje središnja tijela državne uprave podnose Koordinacijskom tijelu dva puta godišnje.
(2) Sadržaj Polugodišnjeg i godišnjeg izvješća o provedbi provedbenih programa središnjih tijela državne uprave te detaljne tehničke i metodološke upute za njegovo popunjavanje bit će utvrđeni Priručnikom o strateškom planiranju.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Godišnje izvješće o provedbi plana razvoja jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Članak 19.
(1) Godišnje izvješće o provedbi plana razvoja jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave je izvješće o napretku u provedbi posebnih ciljeva i ostvarenju pokazatelja ishoda planova razvoja jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, koje nositelj izrade plana razvoja podnosi predstavničkom tijelu jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave godišnje.
(2) Sadržaj Godišnjeg izvješća o provedbi plana razvoja jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te detaljne tehničke i metodološke upute za njegovo popunjavanje bit će utvrđeni Priručnikom o strateškom planiranju.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Polugodišnje i godišnje izvješće o provedbi provedbenih programa jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Članak 20.
(1) Polugodišnje i godišnje izvješće o provedbi provedbenih programa jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave je izvješće o napretku u provedbi mjera, aktivnosti i projekata te ostvarivanju pokazatelja rezultata iz kratkoročnih akata strateškog planiranja koje nositelj izrade provedbenog programa podnosi predstavničkom tijelu jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave dva puta godišnje.
(2) Sadržaj polugodišnjeg i godišnjeg izvješća o provedbi provedbenih programa jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te detaljne tehničke i metodološke upute za njegovo popunjavanje bit će utvrđeni Priručnikom o strateškom planiranju.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Priručnik o strateškom planiranju
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Članak 21.
(1) Priručnik o strateškom planiranju detaljno opisuje metodologiju i postupke u procesu pripreme, izrade, donošenja, provedbe, praćenja i vrednovanja akata strateškog planiranja i način upravljanja cjelokupnim sustavom strateškog planiranja i upravljanja razvojem
(2) Priručnik sadrži predloške za praćenje i izvještavanje akata strateškog planiranja i detaljne tehničke i metodološke upute za njihovo popunjavanje i unos podataka u Informacijski sustav izrađene u suradnji s koordinatorima za strateško planiranje središnjih tijela državne uprave te regionalnim i lokalnim koordinatorima.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
IV. ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Stupanje na snagu
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Članak 22.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa:
Urbroj:
Zagreb,
Ministrica regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Gabrijela Žalac , dipl. oec.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije