E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Upute Istraživanja
  • Prijavi se
  • Registriraj se

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti

 

OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE ZA Zakon o izmjenama Zakona o INFORMIRANJU

 

POTROŠAČA O HRANI

 

0
Komentiraj

OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE

 

1.

OPĆE INFORMACIJE

 

  1.1.

Stručni nositelj:

Ministarstvo poljoprivrede

   

1.2.

Naziv nacrta prijedloga zakona:

Zakon o izmjenama Zakona o informiranju potrošača o hrani

   

1.3.

Datum:

16. siječnja 2019.

   

1.4.

Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:

Uprava za hranu i fitosanitarnu politiku 

 

Edita Volar Pantić

Tel: 01 610 66 28

e- mail:  edita.volar@mps.hr

   

1.5.

Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?

Da/Ne:

 

Da

Naziv akta:

Nacionalni program reformi 2018.

 

Opis mjere:

1.1.5.

Objedinjavanje

gospodarskih

inspekcija

1.1.5.3. Donošenje izmjena posebnih propisa koji uređuju djelokrug inspekcijskih poslova koji se prenose na novoustrojeno

inspekcijsko tijelo.  

   

1.6.

Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?

Da/Ne:

 

Ne

Naziv pravne stečevine EU:

   

  2.

ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA

 

  2.1.

Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?

Budući da je u Nacionalnom programu reformi 2018. planirano donošenje Zakona o Državnom inspektoratu, kojim će se kroz objedinjavanje inspekcija u Državnom inspektoratu postaviti temelj za učinkovitije obavljanje inspekcijskih poslova, potrebne su odgovarajuće izmjene i dopune odredbi posebnih propisa koji uređuju djelokrug inspekcijskih poslova, u ovom slučaju Zakona o informiranju potrošača o hrani („Narodne novine“, br. 56/13, 14/14, 56/16), koji se prenose na novoustrojeno inspekcijsko tijelo, u konkretnom slučaju inspekcijski poslovi koje obavljaju poljoprivredni, veterinarski i ribarski inspektori Ministarstva poljoprivrede te  sanitarni inspektori Ministarstva zdravstva.

   

2.2.

Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?

Potrebno je urediti zakonske odredbe vezane uz djelokrug inspekcijskih poslova koje obavljaju poljoprivredni, veterinarski i ribarski inspektori Ministarstva poljoprivrede te sanitarni inspektori Ministarstva zdravstva, a koji se prenose na novoustrojeno inspekcijsko tijelo, odnosno Državni inspektorat.

   

2.3.

Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.

Nacionalnim programom reformi 2018. utvrđena je reformska mjera objedinjavanja inspekcija u Državnom inspektoratu kao temelj za učinkovitije obavljanje inspekcijskih poslova, koji se sada obavljaju u središnjim tijelima državne uprave.

 

   

  3.

UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA

 

  3.1.

Što je cilj koji se namjerava postići?

Cilj koji se namjerava postići jest omogućiti da se kroz odgovarajuće izmjene i dopune posebnih propisa koji uređuju djelokrug inspekcijskih poslova koji se prenose na novoustrojeno inspekcijsko tijelo, odnosno Državni inspektorat, izbjegne pojava pravnih praznina u postupanju inspekcijskih službi u sklopu Državnog inspektorata od 1. travnja 2019. godine, konkretnije poljoprivrednih i veterinarskih inspektora Ministarstva poljoprivrede te  sanitarnih inspektora Ministarstva zdravstva, a sve u svrhu osiguravanja pravilnog, učinkovitog i  djelotvornog funkcioniranja državne uprave u upravnim područjima koje je Državni inspektorat preuzeo od navedenih središnjih tijela državne uprave.

   

3.2.

Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?

Uskladit će se odredbe Zakona o informiranju potrošača o hrani („Narodne novine“, br. 56/13, 14/14, 56/16)  s reformskom mjerom objedinjavanja inspekcija u Državnom inspektoratu sukladno Nacionalnom programu reformi 2018.

   

3.3.

Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?

Željeni ishod postići će se stupanjem na snagu Zakona o izmjenama Zakona o informiranju potrošača o hrani,  tj. 1. travnja 2019. godine.

   

  4.

UTVRĐIVANJE RJEŠENJA

 

  4.1.

Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):

 

Zakon o izmjenama Zakona o informiranju potrošača o hrani

 

 

   

Obrazloženje:

 

Donošenjem Zakona o izmjenama Zakona o informiranju potrošača o hrani, omogućit će se provedba reformske mjere objedinjavanja inspekcija u Državnom inspektoratu sukladno Nacionalnom programu reformi 2018.  

   

4.2.

Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):

 

Nema nenormativnih rješenja.

   

Obrazloženje:   Nenormativnim rješenjima se ne može postići namjeravani cilj, s obzirom da se radi o materiji koja se uređuje zakonom.

   

  5.

UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA

 

  5.1.

UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA

 

   

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

 

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

 

 

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

 

 

5.1.1.

Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz

Ne

Ne

Ne

 

 

5.1.2.

Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala

Ne

Ne

Ne

 

 

5.1.3.

Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva

Ne

Ne

Ne

 

 

5.1.4.

Prepreke za razmjenu dobara i usluga

Ne

Ne

Ne

 

 

5.1.5.

Cijena roba i usluga

Ne

Ne

Ne

 

 

5.1.6.

Uvjet za poslovanje na tržištu

Ne

Ne

Ne

 

 

5.1.7.

Trošak kapitala u gospodarskim subjektima

Ne

Ne

Ne

 

 

5.1.8.

Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)

Ne

Ne

Ne

 

 

5.1.9.

Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima

Ne

Ne

Ne

 

 

5.1.10.

Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

Ne

Ne

Ne

 

 

5.1.11.

Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije

Ne

Ne

Ne

 

 

5.1.12.

Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

Ne

Ne

Ne

 

 

5.1.13.

Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata

Ne

Ne

Ne

 

 

5.1.14.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

Ne

Ne

Ne

 

 

5.1.15.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.:

 

Pitanja koja se uređuju Zakonom o izmjenama Zakona o informiranju potrošača o hrani su takva da neće imati izravnih gospodarskih učinaka.

 

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

5.1.16.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Ne

Ne

Ne

 

 

5.1.17.

Srednji i veliki poduzetnici

Ne

Ne

Ne

 

 

5.1.18.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Ne

Ne

Ne

 

 

5.1.19.

Radnici i/ili umirovljenici

Ne

Ne

Ne

 

 

5.1.20.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Ne

Ne

Ne

 

 

5.1.21.

Hrvatski branitelji

Ne

Ne

Ne

 

 

5.1.22.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Ne

Ne

Ne

 

 

5.1.23.

Udruge i/ili zaklade

Ne

Ne

Ne

 

 

5.1.24.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Ne

Ne

Ne

 

 

5.1.25.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Ne

Ne

Ne

 

 

5.1.26.

Drugi utvrđeni adresati:

 

Ne

Ne

Ne

 

 

5.1.27.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:

 

Pitanja koja se uređuju Zakonom o izmjenama Zakona o informiranju potrošača o hrani su takva da neće imati izravnih gospodarskih učinaka.

 

 

5.1.28.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

Ne

Ne

Ne

mali

Ne

Ne

Ne

veliki

Ne

Ne

Ne

 

 

 

  5.2.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE

 

  

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

 

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

 

 

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

 

 

5.2.1.

Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini

Ne

Ne

Ne

 

 

5.2.2.

Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu

Ne

Ne

Ne

 

 

5.2.3.

Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima

Ne

Ne

Ne

 

 

5.2.4.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

Ne

Ne

Ne

 

 

5.2.5.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:

 

Pitanja koja se uređuju Zakonom o izmjenama Zakona o informiranju potrošača o hrani su takva da neće imati izravnih učinaka na tržišno natjecanje.

 

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

5.2.6.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Ne

Ne

Ne

 

 

5.2.7.

Srednji i veliki poduzetnici

Ne

Ne

Ne

 

 

5.2.8.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

Ne

Ne

Ne

 

 

5.2.9.

Radnici i/ili umirovljenici

Ne

Ne

Ne

 

 

5.2.10.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

Ne

Ne

Ne

 

 

5.2.11.

Hrvatski branitelji

Ne

Ne

Ne

 

 

5.2.12.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

Ne

Ne

Ne

 

 

5.2.13.

Udruge i/ili zaklade

Ne

Ne

Ne

 

 

5.2.14.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

Ne

Ne

Ne

 

 

5.2.15.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

Ne

Ne

Ne

 

 

5.2.16.

Drugi utvrđeni adresati:

 

Ne

Ne

Ne

 

 

5.2.17.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:

 

Pitanja koja se uređuju Zakonom o izmjenama Zakona o informiranju potrošača o hrani su takva da neće imati izravnih učinaka na tržišno natjecanje.

 

 

5.2.17.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

Ne

Ne

Ne

mali

Ne

Ne

Ne

veliki

Ne

Ne

Ne

 

 

 

  5.3.

UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA

 

  

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

 

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

 

 

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

 

 

5.3.1.

Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.

Ne

Ne

Ne

 

 

5.3.2.

Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva

Ne

Ne

Ne

 

 

5.3.3.

Socijalna uključenost

Ne

Ne

Ne

 

 

5.3.4.

Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama

Ne

Ne

Ne

 

 

5.3.5.

Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu

Ne

Ne

Ne

 

 

5.3.6.

Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite

Ne

Ne

Ne

 

 

5.3.7.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

Ne

Ne

Ne

 

 

5.3.8.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:

 

Pitanja koja se uređuju Zakonom o izmjenama Zakona o informiranju potrošača o hrani su takva da neće imati izravnih socijalnih učinaka.

 

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

Ne

Ne

Ne

 

 

5.3.9.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

Ne