PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O DUHANU, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovog Zakona sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“ br. 85/2010 – pročišćeni tekst i 5/2014 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
II. OCJENA STANJA, OSNOVNA PITANJA KOJA SE UREĐUJU PREDLOŽENIM ZAKONOM, TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Zakonom o duhanu(Narodne novine, br. 69/99 i 14/14) uređuju se odnosi u proizvodnji, otkupu, obradi i prometu duhana, te proizvodnji duhanskih proizvoda u Republici Hrvatskoj.
Zakon o duhanu odnosi se na proizvođače duhana - pravne i fizičke osobe koje se bave proizvodnjom i obradom duhana, te pravne osobe koje se bave proizvodnjom i prometom duhanskih proizvoda , a registrirane su za tu djelatnost u Republici Hrvatskoj.
Nacionalnim programom reformi za 2018. utvrđene su mjere za jačanje konkurentnosti gospodarstva i unaprjeđenje poslovnog okruženja (mjera 4.1. i 4.1.1.) te s njima u vezi mjera „Objedinjavanje gospodarskih inspekcija“, kao temelj za učinkovitije obavljanje inspekcijskih poslova, koji se sada obavljaju u središnjim tijelima državne uprave, u konkretnom slučaju inspekcijskih poslova koji se obavljaju u Ministarstvu poljoprivrede.
Obzirom da poslove inspekcijskih nadzora iz nadležnosti poljoprivredne inspekcije Ministarstva poljoprivrede od 1. travnja 2019. godine preuzima Državni inspektorat, potrebno je izmijeniti odredbe Zakona o duhanu (Narodne novine, br. 69/99 i 14/14) i preciznije propisati nadležnosti provedbe nadzora nad proizvodnjom duhana i duhanskih presadnica.
III. OCJENA SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provedbu ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
IV. PRIJEDLOG ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Prema odredbi članka 204. stavka 1. Poslovnika Hrvatskoga sabora („Narodne novine“, broj 81/13, 113/16, 69/17 i 29/18) zakon se može donijeti po hitnom postupku, kada to zahtijevaju osobito opravdani razlozi, koji u prijedlogu moraju biti posebno obrazloženi.
Nacionalnim programom reformi 2018. utvrđena je reformska mjera objedinjavanja inspekcija u Državnom inspektoratu kao temelj za učinkovitije obavljanje inspekcijskih poslova, koji se sada obavljaju u središnjim tijelima državne uprave.
Sukladno članku 204. stavku 1. Poslovnika Hrvatskoga sabora („Narodne novine“, broj 81/13, 113/16, 69/17 i 29/18.) predlaže se donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku, u cilju izbjegavanja pojave pravnih praznina u postupanju inspekcijskih službi u sklopu Državnog inspektorata od 1. siječnja 2019. godine, u svrhu osiguravanja pravilnog, učinkovitog i djelotvornog funkcioniranja državne uprave u upravnim područjima koje je Državni inspektorat preuzeo od pojedinih središnjih tijela državne uprave, a što su osobito opravdani razlozi za donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku.
V. TEKST KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA, S OBRAZLOŽENJEM
Uz prijedlog za donošenje ovoga Zakona dostavlja se Konačni prijedlog zakona o izmjenama Zakona o duhanu (Narodne novine, br. 69/99 i 14/14) s obrazloženjem.
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O DUHANU
Članak 1.
U Zakonu o duhanu (Narodne novine, br. 69/99 i 14/14) u članku 32. stavci 2 i 3. mijenjaju se i glase:
„Inspekcijski nadzor propisan ovim Zakonom i propisima donijetim na temelju njega obavlja poljoprivredna inspekcija Državnog inspektorata“.
„Nadzor nad provedbom ovoga Zakona provodi Ministarstvo financija, Carinska uprava te poljoprivredni inspektori Državnog inspektorata u dijelu proizvodnje duhana“.
Članak 2.
Ovaj Zakon objavit će se u „Narodnim novinama“, a stupa na snagu 1. travnja 2019. godine.
OBRAZLOŽENJE
Uz Članak 1.
Obzirom da poslove inspekcijskih nadzora odnosno službenih kontrola iz nadležnosti poljoprivredne inspekcije Ministarstva poljoprivrede od 1. travnja 2019. godine preuzima Državni inspektorat, nužne su odgovarajuće izmjene članka 32. stavaka 2. i 3. Zakona o duhanu.
Uz Članak 2.
Ovim člankom određuje se dan stupanja na snagu ovoga Zakona.
TEKST ODREDBI VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU
Članak 32.
Upravni nadzor nad provedbom ovoga Zakona i propisa donesenih na temelju njega obavlja Ministarstvo.
Inspekcijski nadzor propisan ovim Zakonom i propisima donijetim na temelju njega u prvom stupnju obavljaju županijski uredi i gradski ured Grada Zagreba nadležni za inspekcijske poslove biljne proizvodnje (u daljnjem tekstu: županijska poljoprivredna inspekcija), a u drugom stupnju Ministarstvo (u daljnjem tekstu: poljoprivredna inspekcija u Ministarstvu).
Nadzor nad provedbom ovoga Zakona provodi Ministarstvo financija, Carinska uprava te poljoprivredni inspektori u dijelu proizvodnje duhana.
VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
___________________________________________________________________________
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O DUHANU
S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
Zagreb, siječanj 2019.
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O DUHANU, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovog Zakona sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“ br. 85/2010 – pročišćeni tekst i 5/2014 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
II. OCJENA STANJA, OSNOVNA PITANJA KOJA SE UREĐUJU PREDLOŽENIM ZAKONOM, TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Zakonom o duhanu (Narodne novine, br. 69/99 i 14/14) uređuju se odnosi u proizvodnji, otkupu, obradi i prometu duhana, te proizvodnji duhanskih proizvoda u Republici Hrvatskoj.
Zakon o duhanu odnosi se na proizvođače duhana - pravne i fizičke osobe koje se bave proizvodnjom i obradom duhana, te pravne osobe koje se bave proizvodnjom i prometom duhanskih proizvoda , a registrirane su za tu djelatnost u Republici Hrvatskoj.
Nacionalnim programom reformi za 2018. utvrđene su mjere za jačanje konkurentnosti gospodarstva i unaprjeđenje poslovnog okruženja (mjera 4.1. i 4.1.1.) te s njima u vezi mjera „Objedinjavanje gospodarskih inspekcija“, kao temelj za učinkovitije obavljanje inspekcijskih poslova, koji se sada obavljaju u središnjim tijelima državne uprave, u konkretnom slučaju inspekcijskih poslova koji se obavljaju u Ministarstvu poljoprivrede.
Obzirom da poslove inspekcijskih nadzora iz nadležnosti poljoprivredne inspekcije Ministarstva poljoprivrede od 1. travnja 2019. godine preuzima Državni inspektorat, potrebno je izmijeniti odredbe Zakona o duhanu (Narodne novine, br. 69/99 i 14/14) i preciznije propisati nadležnosti provedbe nadzora nad proizvodnjom duhana i duhanskih presadnica.
III. OCJENA SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provedbu ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
IV. PRIJEDLOG ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Prema odredbi članka 204. stavka 1. Poslovnika Hrvatskoga sabora („Narodne novine“, broj 81/13, 113/16, 69/17 i 29/18) zakon se može donijeti po hitnom postupku, kada to zahtijevaju osobito opravdani razlozi, koji u prijedlogu moraju biti posebno obrazloženi.
Nacionalnim programom reformi 2018. utvrđena je reformska mjera objedinjavanja inspekcija u Državnom inspektoratu kao temelj za učinkovitije obavljanje inspekcijskih poslova, koji se sada obavljaju u središnjim tijelima državne uprave.
Sukladno članku 204. stavku 1. Poslovnika Hrvatskoga sabora („Narodne novine“, broj 81/13, 113/16, 69/17 i 29/18.) predlaže se donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku, u cilju izbjegavanja pojave pravnih praznina u postupanju inspekcijskih službi u sklopu Državnog inspektorata od 1. siječnja 2019. godine, u svrhu osiguravanja pravilnog, učinkovitog i djelotvornog funkcioniranja državne uprave u upravnim područjima koje je Državni inspektorat preuzeo od pojedinih središnjih tijela državne uprave, a što su osobito opravdani razlozi za donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku.
V. TEKST KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA, S OBRAZLOŽENJEM
Uz prijedlog za donošenje ovoga Zakona dostavlja se Konačni prijedlog zakona o izmjenama Zakona o duhanu (Narodne novine, br. 69/99 i 14/14) s obrazloženjem.
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O DUHANU
Članak 1.
U Zakonu o duhanu (Narodne novine, br. 69/99 i 14/14) u članku 32. stavci 2 i 3. mijenjaju se i glase:
„Inspekcijski nadzor propisan ovim Zakonom i propisima donijetim na temelju njega obavlja poljoprivredna inspekcija Državnog inspektorata“.
„Nadzor nad provedbom ovoga Zakona provodi Ministarstvo financija, Carinska uprava te poljoprivredni inspektori Državnog inspektorata u dijelu proizvodnje duhana“.
Članak 2.
Ovaj Zakon objavit će se u „Narodnim novinama“, a stupa na snagu 1. travnja 2019. godine.
OBRAZLOŽENJE
Uz Članak 1.
Obzirom da poslove inspekcijskih nadzora odnosno službenih kontrola iz nadležnosti poljoprivredne inspekcije Ministarstva poljoprivrede od 1. travnja 2019. godine preuzima Državni inspektorat, nužne su odgovarajuće izmjene članka 32. stavaka 2. i 3. Zakona o duhanu.
Uz Članak 2.
Ovim člankom određuje se dan stupanja na snagu ovoga Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
TEKST ODREDBI VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU
Članak 32.
Upravni nadzor nad provedbom ovoga Zakona i propisa donesenih na temelju njega obavlja Ministarstvo.
Inspekcijski nadzor propisan ovim Zakonom i propisima donijetim na temelju njega u prvom stupnju obavljaju županijski uredi i gradski ured Grada Zagreba nadležni za inspekcijske poslove biljne proizvodnje (u daljnjem tekstu: županijska poljoprivredna inspekcija), a u drugom stupnju Ministarstvo (u daljnjem tekstu: poljoprivredna inspekcija u Ministarstvu).
Nadzor nad provedbom ovoga Zakona provodi Ministarstvo financija, Carinska uprava te poljoprivredni inspektori u dijelu proizvodnje duhana.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede