PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O INFORMIRANJU POTROŠAČA O HRANI, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
Zagreb, veljača 2019. godine
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O INFORMIRANJU POTROŠAČA O HRANI
I.USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“ br. 85/2010 – pročišćeni tekst i 5/2014 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
II.OCJENA STANJA, OSNOVNA PITANJA KOJA SE UREĐUJU PREDLOŽENIM ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Zakonom o informiranju potrošača o hrani („Narodne novine“, broj 56/13, 14/14 i 56/16) uređuje se područje informiranja potrošača o hrani, utvrđuju se nadležna tijela, zadaće nadležnih tijela, službene kontrole i načini postupanja te se propisuju upravne mjere i prekršajne odredbe za provedbu ovoga Zakona, Uredbe (EU) br. 1169/2011 Europskoga parlamenta i Vijeća od 25. listopada 2011. o pružanju informacija o hrani potrošačima, izmjenama i dopunama uredbi (EZ) br. 1924/2006 i (EZ) br. 1925/2006 Europskoga parlamenta i Vijeća te o stavljanju izvan snage Direktive Komisije 87/250/EEZ, Direktive Vijeća 90/496/EEZ, Direktive Komisije 1999/10/EZ, Direktive 2000/13/EZ Europskoga parlamenta i Vijeća, Direktive Komisije 2002/67/EZ i 2008/5/EZ i Uredbe Komisije (EZ) br. 608/2004 (SL L 304, 22.11.2011.) te pripadajućih provedbenih i delegiranih uredbi Europske komisije kao i provedbenih propisa donesenih temeljem njega.
Navedenim Zakonom propisano je da su nadležna tijela za provedbu predmetnog Zakona i uredbi iz članka 1. ovoga Zakona, ministarstvo nadležno za poljoprivredu i ministarstvo nadležno za zdravstvo, svatko u svom djelokrugu. Također je propisano da ministar nadležan za poljoprivredu, uz suglasnost ministra nadležnog za zdravstvo, može ovlastiti pravne osobe s javnim ovlastima i druge javne ustanove za provedbu posebnih stručnih poslova delegiranih od strane Europske komisije te drugih poslova, donosi pravilnike, naredbe i naputke za provedbu pravno obvezujućih akata Europske unije koji se donose na temelju Uredbe (EU) br. 1169/2011 i može donositi pravilnike, naredbe ili naputke kojima se uređuju pitanja za koja Uredba (EU) br. 1169/2011 dozvoljava donošenje nacionalnih mjera.
Navedenim Zakonom propisano je da su za provedbu službenih kontrola nad provedbom ovoga Zakona i uredbi iz članka 1. ovoga Zakona nadležni Ministarstvo poljoprivrede i ministarstvo nadležno za zdravstvo. Također je propisano da službene kontrole nad provedbom ovoga Zakona i uredbi iz članka 1. ovoga Zakona provode poljoprivredni inspektori, sanitarni inspektori, veterinarski inspektori i ribarski inspektori sukladno posebnom propisu o službenim kontrolama te propisima kojima su uređeni djelokrug i ovlasti tih tijela.
Nacionalnim programom reformi za 2018. godinu, utvrđene su mjere za jačanje konkurentnosti gospodarstva i unaprjeđenje poslovnog okruženja (mjera 4.1. i 4.1.1.) te s njima u vezi mjera „Objedinjavanje gospodarskih inspekcija“, kao temelj za učinkovitije obavljanje inspekcijskih poslova, koji se sada obavljaju u središnjim tijelima državne uprave.
Obzirom da inspekcijske poslove nad provedbom predmetnog Zakona, uredbi iz članka 1. ovoga Zakona i provedbenih propisa donesenih na temelju ovoga Zakona, koje trenutno obavljaju poljoprivredni, veterinarski i ribarski inspektori Ministarstva poljoprivrede te sanitarni inspektori Ministarstva zdravstva, od 1. travnja 2019. godine preuzima Državni inspektorat te da Ministarstvo zdravstva više neće imati nikakve nadležnosti nad provedbom Zakona o informiranju potrošača o hrani („Narodne novine“, broj 56/13, 14/14 i 56/16) mijenjaju se članci 4. i 5. predmetnog Zakona.
III.OCJENA SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provedbu ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
IV. PRIJEDLOG ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Prema odredbi članka 204. stavka 1. Poslovnika Hrvatskoga sabora („Narodne novine“, broj 81/13, 113/16, 69/17 i 29/18) zakon se može donijeti po hitnom postupku, kada to zahtijevaju osobito opravdani razlozi, koji u prijedlogu moraju biti posebno obrazloženi.
Nacionalnim programom reformi za 2018. godinu, utvrđena je reformska mjera objedinjavanja inspekcija u Državnom inspektoratu kao temelj za učinkovitije obavljanje inspekcijskih poslova, koji se sada obavljaju u središnjim tijelima državne uprave.
Sukladno članku 204. stavku 1. Poslovnika Hrvatskoga sabora („Narodne novine“, broj 81/13, 113/16, 69/17 i 29/18) predlaže se donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku, u cilju izbjegavanja pojave pravnih praznina u postupanju inspekcijskih službi u sklopu Državnog inspektorata od 1. travnja 2019. godine, a u svrhu osiguravanja pravilnog, učinkovitog i djelotvornog funkcioniranja državne uprave u upravnim područjima koje je Državni inspektorat preuzeo od pojedinih središnjih tijela državne uprave, a što su osobito opravdani razlozi za donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku.
V. TEKST KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA, S OBRAZLOŽENJEM
Uz prijedlog za donošenje ovoga Zakona dostavlja se Konačni prijedlog zakona o izmjenama Zakona o informiranju potrošača o hrani, s obrazloženjem.
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O INFORMIRANJU POTROŠAČA O HRANI
Članak 1.
U Zakonu o informiranju potrošača o hrani („Narodne novine“, broj 56/13, 14/14 i 56/16) članak 4. mijenja se i glasi:
„(1) Nadležno tijelo za provedbu ovoga Zakona, uredbi iz članka 1. ovoga Zakona i provedbenih propisa donesenih na temelju ovoga Zakona je Ministarstvo poljoprivrede (u daljnjem tekstu: Ministarstvo).
(2) Za provedbu posebnih stručnih poslova delegiranih od strane Europske komisije te drugih poslova kao i savjetovanja Ministarstva, ministar nadležan za poljoprivredu može ovlastiti pravne osobe s javnim ovlastima i druge javne ustanove.
(3) Ministar nadležan za poljoprivredu donosi pravilnike, naredbe i naputke za provedbu pravno obvezujućih akata Europske unije koji će biti doneseni na temelju Uredbe (EU) br. 1169/2011.
(4) Ministar nadležan za poljoprivredu pravilnikom, naredbom ili naputkom uređuje pitanja za koja Uredba (EU) br. 1169/2011 dozvoljava donošenje nacionalnih mjera, pod uvjetom da se time ne zabranjuje, sprječava ili ograničava sloboda kretanja unutar Europske unije hrane koja je u skladu s Uredbom (EU) br. 1169/2011.“
Članak 2.
Članak 5. mijenja se i glasi:
„(1) Upravni nadzor nad provedbom ovoga Zakona, uredbi iz članka 1. ovoga Zakona i provedbenih propisa donesenih na temelju ovoga Zakona provodi Ministarstvo.
(2) Ako se upravnim nadzorom utvrdi da ovlaštene pravne osobe s javnim ovlastima i druge javne ustanove iz članka 4. stavka 2. ovoga Zakona ne provode pravilno poslove koji su im preneseni, ministar nadležan za poljoprivredu, oduzet će ovlaštenje.
(3) Nadležno tijelo za provedbu službenih kontrola prema odredbama ovoga Zakona, uredbi iz članka 1. ovoga Zakona i provedbenih propisa donesenih na temelju ovoga Zakona je Državni inspektorat.
(4) Službene kontrole nad provedbom ovoga Zakona, uredbi iz članka 1. ovoga Zakona i provedbenih propisa donesenih na temelju ovoga Zakona provode poljoprivredni inspektori, sanitarni inspektori i veterinarski inspektori Državnog inspektorata (u daljnjem tekstu: osoba ovlaštena za provedbu službenih kontrola) sukladno posebnom propisu o službenim kontrolama te ovlastima određenim posebnim zakonima.“
Članak 3.
U članku 6. stavak 3. mijenja se i glasi:
„(3) Žalbe protiv rješenja osoba ovlaštenih za provedbu službenih kontrola rješava nadležna unutarnja ustrojstvena jedinica za drugostupanjski upravni postupak u središnjem uredu Državnog inspektorata.“
Članak 4.
Ovaj Zakon objavit će se u „Narodnim novinama“, a stupa na snagu 1. travnja 2019. godine.
OBRAZLOŽENJE
Uz članak 1.
Člankom se definira nadležno tijelo za provedbu ovoga Zakona, uredbi iz članka 1. ovoga Zakona i provedbenih propisa donesenih na temelju ovoga Zakona te ovlasti čelnika nadležnog tijela za delegiranje stručnih poslova i donošenje provedbenih propisa.
Obzirom da inspekcijske poslove, koje u okviru službenih kontrola u području informiranja potrošača o hrani provode i sanitarni inspektori Ministarstva zdravstva, od 1. travnja 2019. godine preuzima Državni inspektorat, Ministarstvo zdravstva više nema nadležnosti u provedbi ovoga Zakona, uredbi iz članka 1. ovoga Zakona i provedbenih propisa donesenih na temelju tog Zakona, te je stoga potrebna odgovarajuća izmjena članka 4. Zakona.
Uz članak 2.
Člankom se propisuju nadležna tijela za upravni nadzor i službene kontrole nad provedbom ovoga Zakona, uredbi iz članka 1. ovoga Zakona i provedbenih propisa donesenih na temelju ovoga Zakona.
Obzirom da inspekcijske poslove u području informiranja potrošača o hrani, koje su u okviru službenih kontrola provodile nadležne inspekcije pri Ministarstvu poljoprivrede i Ministarstvu zdravstva, od 1. travnja 2019. godine preuzima Državni inspektorat, potrebno je izmijeniti odredbe članka 5. Zakona na način kako je predloženo.
Uz članak 3.
Člankom se propisuje nadležnost u rješavanju žalbi protiv rješenja donesenih od strane osoba ovlaštenih za provedbu službenih kontrola.
Obzirom da žalbe protiv rješenja donesenih od strane osoba ovlaštenih za provedbu službenih kontrola više ne rješava Povjerenstvo za žalbe već nadležna unutarnja ustrojstvena jedinica za drugostupanjski upravni postupak u središnjem uredu Državnog inspektorata, bilo je potrebno izmijeniti članak 6. stavak 3. Zakona na način na koji je predloženo.
Uz članak 4.
Ovim člankom određuje se dan stupanja na snagu ovoga Zakona.
ODREDBE VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU
Članak 4.
(1) Nadležna tijela za provedbu ovoga Zakona i uredbi iz članka 1. ovoga Zakona su ministarstvo nadležno za poljoprivredu (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) i ministarstvo nadležno za zdravlje, svako u svom djelokrugu.
(2) Za provedbu posebnih stručnih poslova delegiranih od strane Europske komisije te drugih poslova kao i savjetovanja Ministarstva, ministar nadležan za poljoprivredu, uz suglasnost ministra nadležnog za zdravlje, može ovlastiti pravne osobe s javnim ovlastima i druge javne ustanove.
(3) Ministar nadležan za poljoprivredu, uz suglasnost ministra nadležnog za zdravlje, ovlašten je donijeti pravilnike, naredbe i naputke za provedbu pravno obvezujućih akata Europske unije koji će biti doneseni na temelju Uredbe (EU) br. 1169/2011.
(4) Ministar nadležan za poljoprivredu, uz suglasnost ministra nadležnog za zdravlje, pravilnikom, naredbom ili naputkom uređuje pitanja za koja Uredba (EU) br. 1169/2011 dozvoljava donošenje nacionalnih mjera, pod uvjetom da se time ne zabranjuje, sprječava ili ograničava sloboda kretanja unutar Europske unije proizvoda koji su u skladu s Uredbom (EU) br. 1169/2011.
Članak 5.
(1) Upravni nadzor nad provedbom ovoga Zakona i uredbi iz članka 1. ovoga Zakona provode tijela iz članka 4. stavka 1. ovoga Zakona svako u svom djelokrugu.
(2) Ako se upravnim nadzorom utvrdi da ovlaštene pravne osobe s javnim ovlastima i druge javne ustanove iz članka 4. stavka 2. ovoga Zakona ne provode pravilno poslove koji su im preneseni, ministar nadležan za poljoprivredu, uz suglasnost ministra nadležnog za zdravlje, oduzet će ovlaštenje.
(3) Tijela nadležna za provedbu službenih kontrola nad provedbom ovoga Zakona i uredbi iz članka 1. ovoga Zakona su Ministarstvo i ministarstvo nadležno za zdravlje.
(4) Službene kontrole nad provedbom ovoga Zakona i uredbi iz članka 1. ovoga Zakona provode poljoprivredni inspektori, sanitarni inspektori, veterinarski inspektori i ribarski inspektori (u daljnjem tekstu: osoba ovlaštena za provedbu službenih kontrola) iz tijela navedenih u stavku 3. ovoga članka, sukladno posebnom propisu o službenim kontrolama te propisima kojima su uređeni djelokrug i ovlasti tih tijela.
Članak 6.
(1) Osoba ovlaštena za provedbu službenih kontrola iz članka 5. stavka 4. ovoga Zakona u obavljanju službenih kontrola ima pravo i dužnost rješenjem:
– narediti otklanjanje nesukladnosti i odrediti primjereni rok za njihovo otklanjanje;
– subjektu koji nema utjecaja na informacije o hrani narediti otklanjanje nesukladnosti u okviru svoje djelatnosti i odrediti primjereni rok za njihovo otklanjanje;
– privremeno zabraniti ili zabraniti stavljanje na tržište i/ili narediti povlačenje s tržišta i/ili opoziv od krajnjeg potrošača hrane s utvrđenim nesukladnostima;
– privremeno zabraniti ili zabraniti stavljanje na tržište hrane s utvrđenim nesukladnostima ako subjekt u poslovanju s hranom ne postupi prema rješenju iz podstavka 1. i 2. ovoga stavka;
– zabraniti sve oblike informiranja potrošača o hrani koji ne ispunjavaju uvjete iz ovoga Zakona, uredbi iz članka 1. ovoga Zakona i provedbenih propisa donesenih na temelju ovoga Zakona i
– narediti ostale mjere koje smatra primjerenima i mjere propisane posebnim propisom o službenim kontrolama.
(2) Žalba izjavljena protiv rješenja osobe ovlaštene za provedbu službenih kontrola ne odgađa izvršenje rješenja.
(3) Žalbe protiv rješenja osoba ovlaštenih za provedbu službenih kontrola rješava Povjerenstvo za žalbe prema posebnom propisu o službenim kontrolama.
(4) Kada osoba ovlaštena za provedbu službenih kontrola poduzima mjere iz stavka 1. ovoga članka, mora postupati tako da poduzeta mjera bude primjerena naravi opasnosti koja predstavlja rizik za zdravlje potrošača.
(5) Subjekt u poslovanju s hranom snosi sve troškove koji nastaju zbog provedbe mjera iz stavka 1. ovoga članka.
(6) Osoba ovlaštena za provedbu službenih kontrola je ovlaštena uzeti uzorke kako bi se utvrdilo ispunjava li određena hrana uvjete propisane ovim Zakonom, uredbama iz članka 1. ovoga Zakona i provedbenim propisima donesenim na temelju ovoga Zakona.
(7) Uzorkovanje u svrhu provedbe ovoga Zakona, uredbi iz članka 1. ovoga Zakona i provedbenih propisa donesenih na temelju ovoga Zakona provodi se sukladno posebnom propisu o službenim kontrolama.
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O INFORMIRANJU POTROŠAČA O HRANI, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
Zagreb, veljača 2019. godine
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O INFORMIRANJU POTROŠAČA O HRANI
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“ br. 85/2010 – pročišćeni tekst i 5/2014 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
II. OCJENA STANJA, OSNOVNA PITANJA KOJA SE UREĐUJU PREDLOŽENIM ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Zakonom o informiranju potrošača o hrani („Narodne novine“, broj 56/13, 14/14 i 56/16) uređuje se područje informiranja potrošača o hrani, utvrđuju se nadležna tijela, zadaće nadležnih tijela, službene kontrole i načini postupanja te se propisuju upravne mjere i prekršajne odredbe za provedbu ovoga Zakona, Uredbe (EU) br. 1169/2011 Europskoga parlamenta i Vijeća od 25. listopada 2011. o pružanju informacija o hrani potrošačima, izmjenama i dopunama uredbi (EZ) br. 1924/2006 i (EZ) br. 1925/2006 Europskoga parlamenta i Vijeća te o stavljanju izvan snage Direktive Komisije 87/250/EEZ, Direktive Vijeća 90/496/EEZ, Direktive Komisije 1999/10/EZ, Direktive 2000/13/EZ Europskoga parlamenta i Vijeća, Direktive Komisije 2002/67/EZ i 2008/5/EZ i Uredbe Komisije (EZ) br. 608/2004 (SL L 304, 22.11.2011.) te pripadajućih provedbenih i delegiranih uredbi Europske komisije kao i provedbenih propisa donesenih temeljem njega.
Navedenim Zakonom propisano je da su nadležna tijela za provedbu predmetnog Zakona i uredbi iz članka 1. ovoga Zakona, ministarstvo nadležno za poljoprivredu i ministarstvo nadležno za zdravstvo, svatko u svom djelokrugu. Također je propisano da ministar nadležan za poljoprivredu, uz suglasnost ministra nadležnog za zdravstvo, može ovlastiti pravne osobe s javnim ovlastima i druge javne ustanove za provedbu posebnih stručnih poslova delegiranih od strane Europske komisije te drugih poslova, donosi pravilnike, naredbe i naputke za provedbu pravno obvezujućih akata Europske unije koji se donose na temelju Uredbe (EU) br. 1169/2011 i može donositi pravilnike, naredbe ili naputke kojima se uređuju pitanja za koja Uredba (EU) br. 1169/2011 dozvoljava donošenje nacionalnih mjera.
Navedenim Zakonom propisano je da su za provedbu službenih kontrola nad provedbom ovoga Zakona i uredbi iz članka 1. ovoga Zakona nadležni Ministarstvo poljoprivrede i ministarstvo nadležno za zdravstvo. Također je propisano da službene kontrole nad provedbom ovoga Zakona i uredbi iz članka 1. ovoga Zakona provode poljoprivredni inspektori, sanitarni inspektori, veterinarski inspektori i ribarski inspektori sukladno posebnom propisu o službenim kontrolama te propisima kojima su uređeni djelokrug i ovlasti tih tijela.
Nacionalnim programom reformi za 2018. godinu, utvrđene su mjere za jačanje konkurentnosti gospodarstva i unaprjeđenje poslovnog okruženja (mjera 4.1. i 4.1.1.) te s njima u vezi mjera „Objedinjavanje gospodarskih inspekcija“, kao temelj za učinkovitije obavljanje inspekcijskih poslova, koji se sada obavljaju u središnjim tijelima državne uprave.
Obzirom da inspekcijske poslove nad provedbom predmetnog Zakona, uredbi iz članka 1. ovoga Zakona i provedbenih propisa donesenih na temelju ovoga Zakona, koje trenutno obavljaju poljoprivredni, veterinarski i ribarski inspektori Ministarstva poljoprivrede te sanitarni inspektori Ministarstva zdravstva, od 1. travnja 2019. godine preuzima Državni inspektorat te da Ministarstvo zdravstva više neće imati nikakve nadležnosti nad provedbom Zakona o informiranju potrošača o hrani („Narodne novine“, broj 56/13, 14/14 i 56/16) mijenjaju se članci 4. i 5. predmetnog Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
III. OCJENA SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provedbu ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
IV. PRIJEDLOG ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Prema odredbi članka 204. stavka 1. Poslovnika Hrvatskoga sabora („Narodne novine“, broj 81/13, 113/16, 69/17 i 29/18) zakon se može donijeti po hitnom postupku, kada to zahtijevaju osobito opravdani razlozi, koji u prijedlogu moraju biti posebno obrazloženi.
Nacionalnim programom reformi za 2018. godinu, utvrđena je reformska mjera objedinjavanja inspekcija u Državnom inspektoratu kao temelj za učinkovitije obavljanje inspekcijskih poslova, koji se sada obavljaju u središnjim tijelima državne uprave.
Sukladno članku 204. stavku 1. Poslovnika Hrvatskoga sabora („Narodne novine“, broj 81/13, 113/16, 69/17 i 29/18) predlaže se donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku, u cilju izbjegavanja pojave pravnih praznina u postupanju inspekcijskih službi u sklopu Državnog inspektorata od 1. travnja 2019. godine, a u svrhu osiguravanja pravilnog, učinkovitog i djelotvornog funkcioniranja državne uprave u upravnim područjima koje je Državni inspektorat preuzeo od pojedinih središnjih tijela državne uprave, a što su osobito opravdani razlozi za donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
V. TEKST KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA, S OBRAZLOŽENJEM
Uz prijedlog za donošenje ovoga Zakona dostavlja se Konačni prijedlog zakona o izmjenama Zakona o informiranju potrošača o hrani, s obrazloženjem.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O INFORMIRANJU POTROŠAČA O HRANI
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 1.
U Zakonu o informiranju potrošača o hrani („Narodne novine“, broj 56/13, 14/14 i 56/16) članak 4. mijenja se i glasi:
„ ( 1) Nadležno tijelo za provedbu ovoga Zakona, uredbi iz članka 1. ovoga Zakona i provedbenih propisa donesenih na temelju ovoga Zakona je Ministarstvo poljoprivrede (u daljnjem tekstu: Ministarstvo).
(2) Za provedbu posebnih stručnih poslova delegiranih od strane Europske komisije te drugih poslova kao i savjetovanja Ministarstva, ministar nadležan za poljoprivredu može ovlastiti pravne osobe s javnim ovlastima i druge javne ustanove.
(3) Ministar nadležan za poljoprivredu donosi pravilnike, naredbe i naputke za provedbu pravno obvezujućih akata Europske unije koji će biti doneseni na temelju Uredbe (EU) br. 1169/2011.
(4) Ministar nadležan za poljoprivredu pravilnikom, naredbom ili naputkom uređuje pitanja za koja Uredba (EU) br. 1169/2011 dozvoljava donošenje nacionalnih mjera, pod uvjetom da se time ne zabranjuje, sprječava ili ograničava sloboda kretanja unutar Europske unije hrane koja je u skladu s Uredbom (EU) br. 1169/2011.“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 2.
Članak 5. mijenja se i glasi:
„(1) Upravni nadzor nad provedbom ovoga Zakona, uredbi iz članka 1. ovoga Zakona i provedbenih propisa donesenih na temelju ovoga Zakona provodi Ministarstvo.
(2) Ako se upravnim nadzorom utvrdi da ovlaštene pravne osobe s javnim ovlastima i druge javne ustanove iz članka 4. stavka 2. ovoga Zakona ne provode pravilno poslove koji su im preneseni, ministar nadležan za poljoprivredu, oduzet će ovlaštenje.
(3) Nadležno tijelo za provedbu službenih kontrola prema odredbama ovoga Zakona, uredbi iz članka 1. ovoga Zakona i provedbenih propisa donesenih na temelju ovoga Zakona je Državni inspektorat.
(4) Službene kontrole nad provedbom ovoga Zakona, uredbi iz članka 1. ovoga Zakona i provedbenih propisa donesenih na temelju ovoga Zakona provode poljoprivredni inspektori, sanitarni inspektori i veterinarski inspektori Državnog inspektorata (u daljnjem tekstu: osoba ovlaštena za provedbu službenih kontrola) sukladno posebnom propisu o službenim kontrolama te ovlastima određenim posebnim zakonima.“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 3.
U članku 6. stavak 3. mijenja se i glasi:
„(3) Žalbe protiv rješenja osoba ovlaštenih za provedbu službenih kontrola rješava nadležna unutarnja ustrojstvena jedinica za drugostupanjski upravni postupak u središnjem uredu Državnog inspektorata .“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 4.
Ovaj Zakon objavit će se u „Narodnim novinama“, a stupa na snagu 1. travnja 2019. godine.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
OBRAZLOŽENJE
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Uz članak 1.
Člankom se definira nadležno tijelo za provedbu ovoga Zakona, uredbi iz članka 1. ovoga Zakona i provedbenih propisa donesenih na temelju ovoga Zakona te ovlasti čelnika nadležnog tijela za delegiranje stručnih poslova i donošenje provedbenih propisa.
Obzirom da inspekcijske poslove, koje u okviru službenih kontrola u području informiranja potrošača o hrani provode i sanitarni inspektori Ministarstva zdravstva, od 1. travnja 2019. godine preuzima Državni inspektorat, Ministarstvo zdravstva više nema nadležnosti u provedbi ovoga Zakona, uredbi iz članka 1. ovoga Zakona i provedbenih propisa donesenih na temelju tog Zakona, te je stoga potrebna odgovarajuća izmjena članka 4. Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Uz članak 2.
Člankom se propisuju nadležna tijela za upravni nadzor i službene kontrole nad provedbom ovoga Zakona, uredbi iz članka 1. ovoga Zakona i provedbenih propisa donesenih na temelju ovoga Zakona.
Obzirom da inspekcijske poslove u području informiranja potrošača o hrani, koje su u okviru službenih kontrola provodile nadležne inspekcije pri Ministarstvu poljoprivrede i Ministarstvu zdravstva, od 1. travnja 2019. godine preuzima Državni inspektorat, potrebno je izmijeniti odredbe članka 5. Zakona na način kako je predloženo.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Uz članak 3.
Člankom se propisuje nadležnost u rješavanju žalbi protiv rješenja donesenih od strane osoba ovlaštenih za provedbu službenih kontrola.
Obzirom da žalbe protiv rješenja donesenih od strane osoba ovlaštenih za provedbu službenih kontrola više ne rješava Povjerenstvo za žalbe već nadležna unutarnja ustrojstvena jedinica za drugostupanjski upravni postupak u središnjem uredu Državnog inspektorata, bilo je potrebno izmijeniti članak 6. stavak 3. Zakona na način na koji je predloženo.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Uz članak 4.
Ovim člankom određuje se dan stupanja na snagu ovoga Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
ODREDBE VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU
Članak 4.
(1) Nadležna tijela za provedbu ovoga Zakona i uredbi iz članka 1. ovoga Zakona su ministarstvo nadležno za poljoprivredu (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) i ministarstvo nadležno za zdravlje, svako u svom djelokrugu.
(2) Za provedbu posebnih stručnih poslova delegiranih od strane Europske komisije te drugih poslova kao i savjetovanja Ministarstva, ministar nadležan za poljoprivredu, uz suglasnost ministra nadležnog za zdravlje, može ovlastiti pravne osobe s javnim ovlastima i druge javne ustanove.
(3) Ministar nadležan za poljoprivredu, uz suglasnost ministra nadležnog za zdravlje, ovlašten je donijeti pravilnike, naredbe i naputke za provedbu pravno obvezujućih akata Europske unije koji će biti doneseni na temelju Uredbe (EU) br. 1169/2011.
(4) Ministar nadležan za poljoprivredu, uz suglasnost ministra nadležnog za zdravlje, pravilnikom, naredbom ili naputkom uređuje pitanja za koja Uredba (EU) br. 1169/2011 dozvoljava donošenje nacionalnih mjera, pod uvjetom da se time ne zabranjuje, sprječava ili ograničava sloboda kretanja unutar Europske unije proizvoda koji su u skladu s Uredbom (EU) br. 1169/2011.
Članak 5.
(1) Upravni nadzor nad provedbom ovoga Zakona i uredbi iz članka 1. ovoga Zakona provode tijela iz članka 4. stavka 1. ovoga Zakona svako u svom djelokrugu.
(2) Ako se upravnim nadzorom utvrdi da ovlaštene pravne osobe s javnim ovlastima i druge javne ustanove iz članka 4. stavka 2. ovoga Zakona ne provode pravilno poslove koji su im preneseni, ministar nadležan za poljoprivredu, uz suglasnost ministra nadležnog za zdravlje, oduzet će ovlaštenje.
(3) Tijela nadležna za provedbu službenih kontrola nad provedbom ovoga Zakona i uredbi iz članka 1. ovoga Zakona su Ministarstvo i ministarstvo nadležno za zdravlje.
(4) Službene kontrole nad provedbom ovoga Zakona i uredbi iz članka 1. ovoga Zakona provode poljoprivredni inspektori, sanitarni inspektori, veterinarski inspektori i ribarski inspektori (u daljnjem tekstu: osoba ovlaštena za provedbu službenih kontrola) iz tijela navedenih u stavku 3. ovoga članka, sukladno posebnom propisu o službenim kontrolama te propisima kojima su uređeni djelokrug i ovlasti tih tijela.
Članak 6.
(1) Osoba ovlaštena za provedbu službenih kontrola iz članka 5. stavka 4. ovoga Zakona u obavljanju službenih kontrola ima pravo i dužnost rješenjem:
– narediti otklanjanje nesukladnosti i odrediti primjereni rok za njihovo otklanjanje;
– subjektu koji nema utjecaja na informacije o hrani narediti otklanjanje nesukladnosti u okviru svoje djelatnosti i odrediti primjereni rok za njihovo otklanjanje;
– privremeno zabraniti ili zabraniti stavljanje na tržište i/ili narediti povlačenje s tržišta i/ili opoziv od krajnjeg potrošača hrane s utvrđenim nesukladnostima;
– privremeno zabraniti ili zabraniti stavljanje na tržište hrane s utvrđenim nesukladnostima ako subjekt u poslovanju s hranom ne postupi prema rješenju iz podstavka 1. i 2. ovoga stavka;
– zabraniti sve oblike informiranja potrošača o hrani koji ne ispunjavaju uvjete iz ovoga Zakona, uredbi iz članka 1. ovoga Zakona i provedbenih propisa donesenih na temelju ovoga Zakona i
– narediti ostale mjere koje smatra primjerenima i mjere propisane posebnim propisom o službenim kontrolama.
(2) Žalba izjavljena protiv rješenja osobe ovlaštene za provedbu službenih kontrola ne odgađa izvršenje rješenja.
(3) Žalbe protiv rješenja osoba ovlaštenih za provedbu službenih kontrola rješava Povjerenstvo za žalbe prema posebnom propisu o službenim kontrolama.
(4) Kada osoba ovlaštena za provedbu službenih kontrola poduzima mjere iz stavka 1. ovoga članka, mora postupati tako da poduzeta mjera bude primjerena naravi opasnosti koja predstavlja rizik za zdravlje potrošača.
(5) Subjekt u poslovanju s hranom snosi sve troškove koji nastaju zbog provedbe mjera iz stavka 1. ovoga članka.
(6) Osoba ovlaštena za provedbu službenih kontrola je ovlaštena uzeti uzorke kako bi se utvrdilo ispunjava li određena hrana uvjete propisane ovim Zakonom, uredbama iz članka 1. ovoga Zakona i provedbenim propisima donesenim na temelju ovoga Zakona.
(7) Uzorkovanje u svrhu provedbe ovoga Zakona, uredbi iz članka 1. ovoga Zakona i provedbenih propisa donesenih na temelju ovoga Zakona provodi se sukladno posebnom propisu o službenim kontrolama.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede