PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O ZAŠTITI ŽIVOTINJA, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“ br. 85/2010 – pročišćeni tekst i 5/2014 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
OCJENA STANJA, OSNOVNA PITANJA KOJA SE UREĐUJU PREDLOŽENIM ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Zakonom o zaštiti životinja („Narodne novine“ br. 102/17) propisuje se odgovornost i obveze fizičkih i pravnih osoba radi zaštite životinja tijekom korištenja, što uključuje zaštitu njihova života, zdravlja i dobrobiti, način postupanja sa životinjama, uvjete koji su potrebni za zaštitu životinja pri držanju, uzgoju, izvođenju zahvata na životinjama, usmrćivanju, prijevozu, korištenju životinja u znanstvene svrhe, držanju životinja u zoološkim vrtovima, u cirkusima i drugim predstavama, prilikom prodaje kućnih ljubimaca te postupanje s napuštenim i izgubljenim životinjama, inspekcijski nadzor i prekršajne odredbe.
Inspekcijski nadzor u provođenju ovoga Zakona i propisa donesenih na temelju njega provode veterinarski odnosno poljoprivredni inspektori ministarstva nadležnog za poslove poljoprivrede u skladu s ovlastima određenim posebnim propisima o veterinarstvu odnosno poljoprivredi.
Nadzor nad provedbom općih akata iz članka 49. stavka 4., članka 51. stavka 5. te članka 62. stavka 5. ovoga Zakona provode komunalni redari.
Nacionalnim programom reformi za 2018. godinu, utvrđene su mjere za jačanje konkurentnosti gospodarstva i unaprjeđenje poslovnog okruženja (mjera 4.1. i 4.1.1.) te s njima u vezi mjera „Objedinjavanje gospodarskih inspekcija“, kao temelj za učinkovitije obavljanje inspekcijskih poslova, koji se sada obavljaju u središnjim tijelima državne uprave, u konkretnom slučaju inspekcijskih poslova koje obavlja Ministarstvo poljoprivrede, Uprava za veterinarstvo i sigurnost hrane.
Obzirom da inspekcijske poslove u području zaštite životinja od 1. travnja 2019. godine preuzima Državni inspektorat, potrebno je izmijeniti odredbu Zakona o zaštiti životinja („Narodne novine“ br. 102/17), a koja se odnosi na poslove obavljanja inspekcijskog nadzora nad provedbom ovoga Zakona.
OCJENA SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provedbu ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
RAZLOZI DONOŠENJA ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Prema odredbi članka 204. stavka 1. Poslovnika Hrvatskoga sabora („Narodne novine“, broj 81/13, 113/16, 69/17 i 29/18) zakon se može donijeti po hitnom postupku, kada to zahtijevaju osobito opravdani razlozi, koji u prijedlogu moraju biti posebno obrazloženi.
Nacionalnim programom reformi 2018., utvrđena je reformska mjera objedinjavanja inspekcija u Državnom inspektoratu kao temelj za učinkovitije obavljanje inspekcijskih poslova, koji se sada obavljaju u središnjim tijelima državne uprave.
Sukladno članku 204. stavku 1. Poslovnika Hrvatskoga sabora predlaže se donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku, u cilju izbjegavanja pojave pravnih praznina u postupanju inspekcijskih službi u sklopu Državnog inspektorata od 1. travnja 2019. godine, u svrhu osiguravanja pravilnog, učinkovitog i djelotvornog funkcioniranja državne uprave u upravnim područjima koje je Državni inspektorat preuzeo od pojedinih središnjih tijela državne uprave, a što su osobito opravdani razlozi za donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku.
TEKST KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA S OBRAZLOŽENJEM
Uz prijedlog za donošenje ovoga Zakona dostavlja se Konačni prijedlog zakona o izmjeni Zakona o zaštiti životinja, s obrazloženjem.
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O ZAŠTITI ŽIVOTINJA
Članak 1.
U Zakonu o zaštiti životinja („Narodne novine“ br. 102/17) u članku 75. stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Inspekcijski nadzor nad provedbom ovoga Zakona obavljaju inspektori središnjeg tijela državne uprave nadležnog za inspekcijske poslove u skladu s ovlastima određenim posebnim zakonom.“.
Članak 2.
Članak 76. mijenja se i glasi:
„Nadzor iz članka 75. stavka 3. ovoga Zakona obavlja se na temelju procjene rizika, nasumičnim odabirom mjesta nadzora ili po saznanju o postupanju protivno odredbama ovoga Zakona.“
Članak 3.
Članak 77. mijenja se i glasi:
„Policija, prema svojim ovlastima, pruža pomoć ovlaštenom podnositelju zahtjeva –komunalnom redaru ako se prilikom provođenja nadzora ili izvršenja rješenja opravdano očekuje pružanje otpora, sukladno posebnim propisima.“
Članak 4.
Članak 78. briše se.
Članak 5.
Članak 79. mijenja se i glasi:
„Nadležni veterinarski inspektor, uz ovlasti određene propisom o Državnom inspektoratu, u provođenju inspekcijskog nadzora ovlašten je:
posjedniku privremeno oduzeti životinju koja se nalazi u stanju na temelju kojega se može zaključiti da životinja trpi bol, patnju ili veliki strah, da je ozlijeđena ili da bi nastavak njezina života u istim uvjetima bio povezan s neotklonjivom boli, patnjom ili velikim strahom te životinju koju posjednik drži u neprimjerenim uvjetima
posjedniku privremeno oduzeti životinju opasnu za okolinu.“
Članak 6.
Članak 82. stavak 2. briše se.
Stavak 3. postaje stavak 2.
Članak 7.
Ovaj Zakon objavit će se u „Narodnim novinama“, a stupa na snagu 1. travnja 2019. godine.
OBRAZLOŽENJE
Uz članak 1.
Obzirom da inspekcijske poslove u području alternativnog rješavanja potrošačkih sporova od 1. travnja 2019. godine preuzima Državni inspektorat, nužna je odgovarajuća izmjena članka 75. stavka 2. važećeg Zakona.
Uz članak 2.
Iz navedene odredbe briše se odredba koja se odnosi na provođenje inspekcijskog nadzora od strane veterinarske odnosno poljoprivredne inspekcije, jer navedene poslove preuzima Državni inspektorat.
Uz članak 3.
Iz navedene odredbe briše se odredba koja se odnosi na nadležnog inspektora, jer je navedeno uređeno Zakonom o Državnom inspektoratu.
Uz članak 4.
Provođenje nadzora propisano je ovlastima inspektora Državnog inspektorata.
Uz članak 5.
Zakonom o Državnom inspektoratu propisuje sa samo oduzimanje predmeta, a kako životinja nije predmet, zadržavaju se odredbe ovoga Zakona o slučajevima kad veterinarski inspektor može oduzeti životinju.
Članak 6.
Pravni lijekovi koje koristi veterinarski inspektor propisani su Zakonom o Državnom inspektoratu te ih se, stoga, briše iz ovoga Zakona.
Uz članak 7.
Ovim člankom određuje se dan stupanja na snagu ovoga Zakona.
TEKST ODREDBI VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU
Članak 75.
(1) Upravni nadzor nad provedbom ovoga Zakona i propisa donesenih na temelju njega obavlja ministarstvo nadležno za poslove poljoprivrede.
(2) Inspekcijski nadzor u provođenju ovoga Zakona i propisa donesenih na temelju njega provode veterinarski odnosno poljoprivredni inspektori ministarstva nadležnog za poslove poljoprivrede u skladu s ovlastima određenim posebnim propisima o veterinarstvu odnosno poljoprivredi.
(3) Nadzor nad provedbom općih akata iz članka 49. stavka 4., članka 51. stavka 5. te članka 62. stavka 5. ovoga Zakona provode komunalni redari.
Inspekcijski nadzor
Članak 76.
Nadzor iz članka 75. stavaka 2. i 3. ovoga Zakona obavlja se na temelju procjene rizika, nasumičnim odabirom mjesta nadzora ili po saznanju o postupanju protivno odredbama ovoga Zakona.
Pomoć pri obavljanju nadzora
Članak 77.
Policija, prema svojim ovlastima, pruža pomoć ovlaštenom podnositelju zahtjeva – nadležnom inspektoru odnosno komunalnom redaru ako se prilikom provođenja nadzora ili izvršenja rješenja opravdano očekuje pružanje otpora, sukladno posebnim propisima.
Provođenje nadzora
Članak 78.
(1) Nadležni veterinarski inspektor iz članka 75. stavka 2. ovoga Zakona tijekom provođenja inspekcijskog nadzora u slučaju sumnje na postupanje protivno odredbama ovoga Zakona i propisa donesenih na temelju njega ovlašten je pregledati objekte na gospodarstvu, prostore, prostorije, opremu i prijevozna sredstva.
(2) Vlasnici gospodarstava, prostorija, prostora, opreme i prijevoznih sredstava koji drže životinje moraju omogućiti obavljanje inspekcijskog nadzora iz stavka 1. ovoga članka, dati nadležnom inspektoru potrebne podatke, obavijesti i dokumentaciju te mu osigurati uvjete za nesmetan rad.
(3) Vlasnik je dužan na zahtjev nadležnog inspektora u određenom roku dostaviti ili pripremiti propisane evidencije i dokumentaciju koji su mu potrebni za provođenje inspekcijskog nadzora.
Ovlasti inspektora
Članak 79.
Nadležni veterinarski inspektor iz članka 75. stavka 2. ovoga Zakona, uz ovlasti određene propisom o veterinarstvu, u provođenju inspekcijskog nadzora ovlašten je:
1. zabraniti postupanje protivno odredbama ovoga Zakona
2. narediti mjere za uklanjanje utvrđenih nepravilnosti u određenom roku
3. posjedniku privremeno oduzeti životinju koja se nalazi u stanju na temelju kojega se može zaključiti da životinja trpi bol, patnju ili veliki strah, da je ozlijeđena ili da bi nastavak njezina života u istim uvjetima bio povezan s neotklonjivom boli, patnjom ili velikim strahom te životinju koju posjednik drži u neprimjerenim uvjetima
4. posjedniku privremeno oduzeti životinju opasnu za okolinu
5. privremeno oduzeti dokumentaciju i predmete koji u prekršajnom ili kaznenom postupku mogu poslužiti kao dokaz
6. podnositi prijavu sukladno odredbama kaznenog odnosno prekršajnog zakona.
Pravni lijekovi
Članak 82.
(1) Protiv rješenja nadležnog tijela donesenog na temelju ovoga Zakona nije dopuštena žalba već se može pokrenuti upravni spor.
(2) Protiv rješenja veterinarskog inspektora donesenog na temelju ovoga Zakona u prvom stupnju nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor.
(3) Pokretanje upravnog spora ne odgađa izvršenje rješenja iz stavka 2. ovoga članka.
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O ZAŠT ITI ŽIVOTINJA, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“ br. 85/2010 – pročišćeni tekst i 5/2014 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
OCJENA STANJA, OSNOVNA PITANJA KOJA SE UREĐUJU PREDLOŽENIM ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Zakonom o zaštiti životinja („Narodne novine“ br. 102/17) propisuje se odgovornost i obveze fizičkih i pravnih osoba radi zaštite životinja tijekom korištenja, što uključuje zaštitu njihova života, zdravlja i dobrobiti, način postupanja sa životinjama, uvjete koji su potrebni za zaštitu životinja pri držanju, uzgoju, izvođenju zahvata na životinjama, usmrćivanju, prijevozu, korištenju životinja u znanstvene svrhe, držanju životinja u zoološkim vrtovima, u cirkusima i drugim predstavama, prilikom prodaje kućnih ljubimaca te postupanje s napuštenim i izgubljenim životinjama, inspekcijski nadzor i prekršajne odredbe.
Inspekcijski nadzor u provođenju ovoga Zakona i propisa donesenih na temelju njega provode veterinarski odnosno poljoprivredni inspektori ministarstva nadležnog za poslove poljoprivrede u skladu s ovlastima određenim posebnim propisima o veterinarstvu odnosno poljoprivredi.
Nadzor nad provedbom općih akata iz članka 49. stavka 4., članka 51. stavka 5. te članka 62. stavka 5. ovoga Zakona provode komunalni redari.
Nacionalnim programom reformi za 2018. godinu, utvrđene su mjere za jačanje konkurentnosti gospodarstva i unaprjeđenje poslovnog okruženja (mjera 4.1. i 4.1.1.) te s njima u vezi mjera „Objedinjavanje gospodarskih inspekcija“, kao temelj za učinkovitije obavljanje inspekcijskih poslova, koji se sada obavljaju u središnjim tijelima državne uprave, u konkretnom slučaju inspekcijskih poslova koje obavlja Ministarstvo poljoprivrede, Uprava za veterinarstvo i sigurnost hrane.
Obzirom da inspekcijske poslove u području zaštite životinja od 1. travnja 2019. godine preuzima Državni inspektorat, potrebno je izmijeniti odredbu Zakona o zaštiti životinja („Narodne novine“ br. 102/17), a koja se odnosi na poslove obavljanja inspekcijskog nadzora nad provedbom ovoga Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
OCJENA SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provedbu ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
RAZLOZI DONOŠENJA ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Prema odredbi članka 204. stavka 1. Poslovnika Hrvatskoga sabora („Narodne novine“, broj 81/13, 113/16, 69/17 i 29/18) zakon se može donijeti po hitnom postupku, kada to zahtijevaju osobito opravdani razlozi, koji u prijedlogu moraju biti posebno obrazloženi.
Nacionalnim programom reformi 2018., utvrđena je reformska mjera objedinjavanja inspekcija u Državnom inspektoratu kao temelj za učinkovitije obavljanje inspekcijskih poslova, koji se sada obavljaju u središnjim tijelima državne uprave.
Sukladno članku 204. stavku 1. Poslovnika Hrvatskoga sabora predlaže se donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku, u cilju izbjegavanja pojave pravnih praznina u postupanju inspekcijskih službi u sklopu Državnog inspektorata od 1. travnja 2019. godine, u svrhu osiguravanja pravilnog, učinkovitog i djelotvornog funkcioniranja državne uprave u upravnim područjima koje je Državni inspektorat preuzeo od pojedinih središnjih tijela državne uprave, a što su osobito opravdani razlozi za donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
TEKST KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA S OBRAZLOŽENJEM
Uz prijedlog za donošenje ovoga Zakona dostavlja se Konačni prijedlog zakona o izmjeni Zakona o zaštiti životinja, s obrazloženjem.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O ZAŠTITI ŽIVOTINJA
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 1.
U Zakonu o zaštiti životinja („Narodne novine“ br. 102/17) u članku 75. stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Inspekcijski nadzor nad provedbom ovoga Zakona obavljaju inspektori središnjeg tijela državne uprave nadležnog za inspekcijske poslove u skladu s ovlastima određenim posebnim zakonom.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 2.
Članak 76. mijenja se i glasi:
„Nadzor iz članka 75. stavka 3. ovoga Zakona obavlja se na temelju procjene rizika, nasumičnim odabirom mjesta nadzora ili po saznanju o postupanju protivno odredbama ovoga Zakona.“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 3.
Članak 77. mijenja se i glasi:
„Policija, prema svojim ovlastima, pruža pomoć ovlaštenom podnositelju zahtjeva –komunalnom redaru ako se prilikom provođenja nadzora ili izvršenja rješenja opravdano očekuje pružanje otpora, sukladno posebnim propisima.“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 4.
Članak 78. briše se.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 5.
Članak 79. mijenja se i glasi:
„Nadležni veterinarski inspektor, uz ovlasti određene propisom o Državnom inspektoratu, u provođenju inspekcijskog nadzora ovlašten je:
posjedniku privremeno oduzeti životinju koja se nalazi u stanju na temelju kojega se može zaključiti da životinja trpi bol, patnju ili veliki strah, da je ozlijeđena ili da bi nastavak njezina života u istim uvjetima bio povezan s neotklonjivom boli, patnjom ili velikim strahom te životinju koju posjednik drži u neprimjerenim uvjetima
posjedniku privremeno oduzeti životinju opasnu za okolinu.“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 6.
Članak 82. stavak 2. briše se.
Stavak 3. postaje stavak 2.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 7.
Ovaj Zakon objavit će se u „Narodnim novinama“, a stupa na snagu 1. travnja 2019. godine.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
OBRAZLOŽENJE
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Uz članak 1.
Obzirom da inspekcijske poslove u području alternativnog rješavanja potrošačkih sporova od 1. travnja 2019. godine preuzima Državni inspektorat, nužna je odgovarajuća izmjena članka 75. stavka 2. važećeg Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Uz članak 2.
Iz navedene odredbe briše se odredba koja se odnosi na provođenje inspekcijskog nadzora od strane veterinarske odnosno poljoprivredne inspekcije, jer navedene poslove preuzima Državni inspektorat.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Uz članak 3.
Iz navedene odredbe briše se odredba koja se odnosi na nadležnog inspektora, jer je navedeno uređeno Zakonom o Državnom inspektoratu.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Uz članak 4.
Provođenje nadzora propisano je ovlastima inspektora Državnog inspektorata.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Uz članak 5.
Zakonom o Državnom inspektoratu propisuje sa samo oduzimanje predmeta, a kako životinja nije predmet, zadržavaju se odredbe ovoga Zakona o slučajevima kad veterinarski inspektor može oduzeti životinju.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 6.
Pravni lijekovi koje koristi veterinarski inspektor propisani su Zakonom o Državnom inspektoratu te ih se, stoga, briše iz ovoga Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Uz članak 7.
Ovim člankom određuje se dan stupanja na snagu ovoga Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
TEKST ODREDBI VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 75.
(1) Upravni nadzor nad provedbom ovoga Zakona i propisa donesenih na temelju njega obavlja ministarstvo nadležno za poslove poljoprivrede.
(2) Inspekcijski nadzor u provođenju ovoga Zakona i propisa donesenih na temelju njega provode veterinarski odnosno poljoprivredni inspektori ministarstva nadležnog za poslove poljoprivrede u skladu s ovlastima određenim posebnim propisima o veterinarstvu odnosno poljoprivredi.
(3) Nadzor nad provedbom općih akata iz članka 49. stavka 4., članka 51. stavka 5. te članka 62. stavka 5. ovoga Zakona provode komunalni redari.
Inspekcijski nadzor
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 76.
Nadzor iz članka 75. stavaka 2. i 3. ovoga Zakona obavlja se na temelju procjene rizika, nasumičnim odabirom mjesta nadzora ili po saznanju o postupanju protivno odredbama ovoga Zakona.
Pomoć pri obavljanju nadzora
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 77.
Policija, prema svojim ovlastima, pruža pomoć ovlaštenom podnositelju zahtjeva – nadležnom inspektoru odnosno komunalnom redaru ako se prilikom provođenja nadzora ili izvršenja rješenja opravdano očekuje pružanje otpora, sukladno posebnim propisima.
Provođenje nadzora
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 78.
(1) Nadležni veterinarski inspektor iz članka 75. stavka 2. ovoga Zakona tijekom provođenja inspekcijskog nadzora u slučaju sumnje na postupanje protivno odredbama ovoga Zakona i propisa donesenih na temelju njega ovlašten je pregledati objekte na gospodarstvu, prostore, prostorije, opremu i prijevozna sredstva.
(2) Vlasnici gospodarstava, prostorija, prostora, opreme i prijevoznih sredstava koji drže životinje moraju omogućiti obavljanje inspekcijskog nadzora iz stavka 1. ovoga članka, dati nadležnom inspektoru potrebne podatke, obavijesti i dokumentaciju te mu osigurati uvjete za nesmetan rad.
(3) Vlasnik je dužan na zahtjev nadležnog inspektora u određenom roku dostaviti ili pripremiti propisane evidencije i dokumentaciju koji su mu potrebni za provođenje inspekcijskog nadzora.
Ovlasti inspektora
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 79.
Nadležni veterinarski inspektor iz članka 75. stavka 2. ovoga Zakona, uz ovlasti određene propisom o veterinarstvu, u provođenju inspekcijskog nadzora ovlašten je:
1. zabraniti postupanje protivno odredbama ovoga Zakona
2. narediti mjere za uklanjanje utvrđenih nepravilnosti u određenom roku
3. posjedniku privremeno oduzeti životinju koja se nalazi u stanju na temelju kojega se može zaključiti da životinja trpi bol, patnju ili veliki strah, da je ozlijeđena ili da bi nastavak njezina života u istim uvjetima bio povezan s neotklonjivom boli, patnjom ili velikim strahom te životinju koju posjednik drži u neprimjerenim uvjetima
4. posjedniku privremeno oduzeti životinju opasnu za okolinu
5. privremeno oduzeti dokumentaciju i predmete koji u prekršajnom ili kaznenom postupku mogu poslužiti kao dokaz
6. podnositi prijavu sukladno odredbama kaznenog odnosno prekršajnog zakona.
Pravni lijekovi
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 82.
(1) Protiv rješenja nadležnog tijela donesenog na temelju ovoga Zakona nije dopuštena žalba već se može pokrenuti upravni spor.
(2) Protiv rješenja veterinarskog inspektora donesenog na temelju ovoga Zakona u prvom stupnju nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor.
(3) Pokretanje upravnog spora ne odgađa izvršenje rješenja iz stavka 2. ovoga članka.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede