Na temelju članka 34.a stavka 3. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj 87/08., 86/09., 92/10., 105/10. - ispr., 90/11., 16/12., 86/12. 94/13., 152/14., 7/17. i 68/18.), ministrica znanosti i obrazovanja donosi
PRAVILNIK
o organizaciji i provedbi produženoga boravka u osnovnoj školi
Opće odredbe
Članak 1.
(1)Ovim se Pravilnikom propisuje se organizacija i provedba produženoga boravka u osnovnoj školi (u daljnjem tekstu: škola).
(2)Izrazi koji se koriste u ovome Pravilniku, a koji imaju rodno značenje, bez obzira na to jesu li korišteni u muškome ili ženskome rodu, obuhvaćaju na jednak način i muški i ženski rod.
Članak 2.
Produženi boravak je posebni oblik odgojno-obrazovnoga rada koji se organizira za učenike osnovne škole izvan redovne nastave tijekom školske godine.
Članak 3.
(1)Produženi boravak može se provoditi u školi koja ispunjava prostorne, kadrovske i druge organizacijske uvjete, uz odobrenje ministarstva nadležnog za obrazovanje (u daljnjem tekstu: Ministarstvo).
(2)Za organizaciju i način provedbe programa produženoga boravka nadležan je osnivač škole (u daljnjem tekstu: osnivač).
Obveze škole i osnivača
Članak 4.
(1)Škola u kojoj će se provoditi produženi boravak obvezna je osnivaču dostaviti zahtjev za provođenje produženoga boravka kojem se prilažu:
-podaci o broju učenika prijavljenih za produženi boravak,
-podaci o broju planiranih odgojno-obrazovnih skupina produženoga boravka,
-drugi podaci ili dokazi na traženje osnivača.
(2)Osnivač škole utvrđuje potrebu provođenja produženoga boravka u školama te dogovara mogućnosti financiranja ili sufinanciranja produženoga boravka.
(3)Na temelju zahtjeva iz stavka 1. ovoga članka osnivač donosi odluku o kriterijima za uključivanje u produženi boravak, cijeni produženoga boravka te broju odgojno-obrazovnih skupina produženoga boravka u školama, u skladu s propisanim standardima osnovnoškolskoga sustava odgoja i obrazovanja.
(4)Škola koja po prvi put uvodi produženi boravak dužna je zatražiti odobrenje Ministarstva te priložiti suglasnost osnivača i dokumentaciju iz stavka 1. ovoga članka.
(5)Škola koja ima odobrenje Ministarstva obvezna je osnivaču dostaviti zahtjev za provođenje produženoga boravka kojem se prilažu podaci iz stavka 1. ovoga članka.
Članak 5.
Škola u kojoj se provodi produženi boravak, na temelju odluke i kriterija koje je donio osnivač:
-obavještava roditelje/staratelje/skrbnike (u daljnjem tekstu: roditelj) o načinu i vremenu prijave djeteta za produženi boravak,
-sukladno kriterijima koje je donio osnivač utvrđuje listu učenika koji ostvaruju pravo uključivanja u program produženoga boravka u slučaju da se prijavi veći broja učenika od planiranoga u skladu s mogućnostima i propisanim uvjetima,
-sklapa ugovor s roditeljima učenika o uključivanju u produženi boravak.
Provedba produženoga boravka
Članak 6.
(1)Produženi boravak provodi se u odgovarajućem prostoru u kojem je uz učioničku opremu (klupe i stolci primjereni dobi učenika i ostala didaktička oprema) osiguran i dio prostora namijenjen provođenju slobodnog vremena učenika.
(2)Kurikulum produženoga boravka izvodi se pod nadzorom učitelja i u drugim prostorima škole, osobito u sportskoj dvorani, knjižnici i na vanjskim površinama (igrališta, učionica na otvorenom, vrt i drugo).
Godišnji izvedbeni kurikulum produženoga boravka
Članak 7.
(1)Godišnji izvedbeni kurikulum produženoga boravka izrađuje učitelj u produženome boravku u suradnji sa stručnim suradnicima škole i razrednicima i predmetnim učiteljima učenika uključenih u produženi boravak te je sastavni dio školskoga kurikuluma.
(2)U godišnjem izvedbenom kurikulumu produženoga boravka okvirno se utvrđuje vrijeme za: dežurstvo, učenje i izradu domaćih zadaća, prehranu, aktivnosti za provođenje slobodnog vremena, odmor učenika i ostale aktivnosti tijekom školske godine.
-ishodi učenja i izrade domaćih zadaća kao nastavak rada na ostvarivanju odgojno-obrazovnih ishoda svih predmeta te međupredmetnih tema i područja kurikuluma koje učenik treba usvojiti;
-ciljevi i očekivani ishodi te preporuke za ostvarivanje aktivnosti koje će se s učenicima provoditi u slobodno vrijeme u skladu s njihovim interesima i potrebama.
Članak 8.
(1)Učitelj u produženome boravku priprema, organizira i provodi neposredni odgojno-obrazovni rad s učenicima.
(2)Učitelj u produženome boravku je osim neposrednoga odgojno-obrazovnog rada dužan:
-surađivati s učiteljima iz redovite nastave u svakodnevnoj komunikaciji razmjenjujući informacije, sudjelovati u izradi Godišnjeg izvedbenoga kurikuluma učitelja u redovitome odjelu i komunicirati i surađivati sa stručnim suradnicima škole,
-sudjelovati na roditeljskim sastancima razrednoga/razrednih odjela te individualnim razgovorima s roditeljima,
-voditi pedagošku dokumentaciju, bilješke o radu i o učenicima,
-dežurati,
-obavljati i druge poslove u skladu s propisima i po nalogu ravnatelja.
Članak 9.
(1)Neposredni odgojno-obrazovni rad u produženome boravku s učenicima od I. do IV. razreda izvodi učitelj koji ispunjava uvjete za rad na radnome mjestu učitelja razredne nastave.
(2)Neposredni odgojno-obrazovni rad u produženome boravku u školi s programima za učenike s teškoćama u razvoju od I. do VIII. razreda izvodi učitelj ili stručni suradnik koji ispunjava uvjete za rad s učenicima s teškoćama u razvoju.
(3)Učitelj u produženome boravku zadužen s 25 sunčanih sati neposrednoga odgojno-obrazovnog rada tjedno u skladu s propisima ostvaruje puno radno vrijeme od 40 sati tjedno.
Prehrana za učenike u produženome boravku
Članak 10.
(1)Prehrana za učenike u produženome boravku organizira se sukladno odredbama posebnih propisa.
(2)Škola će učenicima sa zdravstvenim teškoćama, odnosno posebnim prehrambenim potrebama, prilagoditi prehranu sukladno dostavljenoj medicinskoj dokumentaciji
(3)Ako škola nema mogućnosti za pripremanje hrane, može ugovoriti pružanje usluga s vanjskim pružateljem usluga.
Financiranje produženoga boravka
Članak 11.
(1)Produženi boravak u školi financira se ili sufinancira sredstvima jedinice lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave, iz drugih izvora te uplatama roditelja učenika uključenih u produženi boravak.
(2)Troškovi provedbe produženoga boravka uključuju troškove prehrane učenika, didaktičkoga materijala i pribora te troškove za plaće i ostala materijalna prava radnika u produženome boravku koja ostvaruju u skladu s odredbama kolektivnih ugovora koji se primjenjuju u osnovnoškolskim ustanovama.
Završne i prijelazne odredbe
Članak 12.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
REPUBLIKA HRVATSKA
MINISTARSTVO ZNANOSTI I OBRAZOVANJA
Na temelju članka 34.a stavka 3. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj 87/08., 86/09., 92/10., 105/10. - ispr., 90/11., 16/12., 86/12. 94/13., 152/14., 7/17. i 68/18.), ministrica znanosti i obrazovanja donosi
PRAVILNIK
o organizaciji i provedbi produženoga boravka u osnovnoj školi
Opće odredbe
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 1.
(1) Ovim se Pravilnikom propisuje se o rganizacija i provedba produženoga boravka u osnovnoj školi (u daljnjem tekstu: škola).
(2) Izrazi koji se koriste u ovome Pravilniku, a koji imaju rodno značenje, bez obzira na to jesu li korišteni u muškome ili ženskome rodu, obuhvaćaju na jednak način i muški i ženski rod.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 2.
Produženi boravak je posebni oblik odgojno-obrazovnoga rada koji se organizira za učenike osnovne škole izvan redovne nastave tijekom školske godine.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 3.
(1) Produženi boravak može se provoditi u školi koja ispunjava prostorne, kadrovske i druge organizacijske uvjete, uz odobrenje ministarstva nadležnog za obrazovanje (u daljnjem tekstu: Ministarstvo).
(2) Za organizaciju i način provedbe programa produženoga boravka nadležan je osnivač škole (u daljnjem tekstu: osnivač).
Obveze škole i osnivača
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 4.
(1) Škola u kojoj će se provoditi produženi boravak obvezna je osnivaču dostaviti zahtjev za provođenje produženoga boravka kojem se prilažu:
- podaci o broju učenika prijavljenih za produženi boravak,
- podaci o broju planiranih odgojno-obrazovnih skupina produženoga boravka,
- drugi podaci ili dokazi na traženje osnivača.
(2) Osnivač škole utvrđuje potrebu provođenja produženoga boravka u školama te dogovara mogućnosti financiranja ili sufinanciranja produženoga boravka.
(3) Na temelju zahtjeva iz stavka 1. ovoga članka osnivač donosi odluku o kriterijima za uključivanje u produženi boravak, cijeni produženoga boravka te broju odgojno-obrazovnih skupina produženoga boravka u školama, u skladu s propisanim standardima osnovnoškolskoga sustava odgoja i obrazovanja.
(4) Škola koja po prvi put uvodi produženi boravak dužna je zatražiti odobrenje Ministarstva te priložiti suglasnost osnivača i dokumentaciju iz stavka 1. ovoga članka.
(5) Škola koja ima odobrenje Ministarstva obvezna je osnivaču dostaviti zahtjev za provođenje produženoga boravka kojem se prilažu podaci iz stavka 1. ovoga članka.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 5.
Škola u kojoj se provodi produženi boravak, na temelju odluke i kriterija koje je donio osnivač:
- obavještava roditelje/staratelje/skrbnike (u daljnjem tekstu: roditelj) o načinu i vremenu prijave djeteta za produženi boravak,
- sukladno kriterijima koje je donio osnivač utvrđuje listu učenika koji ostvaruju pravo uključivanja u program produženoga boravka u slučaju da se prijavi veći broja učenika od planiranoga u skladu s mogućnostima i propisanim uvjetima,
- sklapa ugovor s roditeljima učenika o uključivanju u produženi boravak.
Provedba produženoga boravka
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 6.
(1) Produženi boravak provodi se u odgovarajućem prostoru u kojem je uz učioničku opremu (klupe i stolci primjereni dobi učenika i ostala didaktička oprema) osiguran i dio prostora namijenjen provođenju slobodnog vremena učenika.
(2) Kurikulum produženoga boravka izvodi se pod nadzorom učitelja i u drugim prostorima škole, osobito u sportskoj dvorani, knjižnici i na vanjskim površinama (igrališta, učionica na otvorenom, vrt i drugo).
Godišnji izvedbeni kurikulum produženoga boravka
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 7.
(1) Godišnji izvedbeni kurikulum produženoga boravka izrađuje učitelj u produženome boravku u suradnji sa stručnim suradnicima škole i razrednicima i predmetnim učiteljima učenika uključenih u produženi boravak te je sastavni dio školskoga kurikuluma.
(2) U godišnjem izvedbenom kurikulumu produženoga boravka okvirno se utvrđuje vrijeme za: dežurstvo, učenje i izradu domaćih zadaća, prehranu, aktivnosti za provođenje slobodnog vremena, odmor učenika i ostale aktivnosti tijekom školske godine.
(3) Godišnjim izvedbenim kurikulumom produženoga boravka utvrđuje se:
- ishodi učenja i izrade domaćih zadaća kao nastavak rada na ostvarivanju odgojno-obrazovnih ishoda svih predmeta te međupredmetnih tema i područja kurikuluma koje učenik treba usvojiti;
- ciljevi i očekivani ishodi te preporuke za ostvarivanje aktivnosti koje će se s učenicima provoditi u slobodno vrijeme u skladu s njihovim interesima i potrebama.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 8.
(1) Učitelj u produženome boravku priprema, organizira i provodi neposredni odgojno-obrazovni rad s učenicima.
(2) Učitelj u produženome boravku je osim neposrednoga odgojno-obrazovnog rada dužan:
- surađivati s učiteljima iz redovite nastave u svakodnevnoj komunikaciji razmjenjujući informacije, sudjelovati u izradi Godišnjeg izvedbenoga kurikuluma učitelja u redovitome odjelu i komunicirati i surađivati sa stručnim suradnicima škole,
- sudjelovati na roditeljskim sastancima razrednoga/razrednih odjela te individualnim razgovorima s roditeljima,
- voditi pedagošku dokumentaciju, bilješke o radu i o učenicima,
- dežurati,
- obavljati i druge poslove u skladu s propisima i po nalogu ravnatelja.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 9 .
(1) Neposredni odgojno-obrazovni rad u produženome boravku s učenicima od I. do IV. razreda izvodi učitelj koji ispunjava uvjete za rad na radnome mjestu učitelja razredne nastave.
(2) Neposredni odgojno -obrazovni rad u produženome boravku u školi s programima za učenike s teškoćama u razvoju od I. do VIII. razreda izvodi učitelj ili stručni suradnik koji ispunjava uvjete za rad s učenicima s teškoćama u razvoju.
(3) Učitelj u produženome boravku zadužen s 25 sunčanih sati neposrednoga odgojno-obrazovnog rada tjedno u skladu s propisima ostvaruje puno radno vrijeme od 40 sati tjedno.
Prehrana za učenike u produženome boravku
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 10.
(1) Prehrana za učenike u produženome boravku organizira se sukladno odredbama posebnih propisa.
(2) Škola će učenicima sa zdravstvenim teškoćama, odnosno posebnim prehrambenim potrebama, prilagoditi prehranu sukladno dostavljenoj medicinskoj dokumentaciji
(3) Ako škola nema mogućnosti za pripremanje hrane, može ugovoriti pružanje usluga s vanjskim pružateljem usluga.
Financiranje produženoga boravka
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 11.
(1) Produženi boravak u školi financira se ili sufinancira sredstvima jedinice lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave, iz drugih izvora te uplatama roditelja učenika uključenih u produženi boravak.
(2) Troškovi provedbe produženoga boravka uključuju troškove prehrane učenika, didaktičkoga materijala i pribora te troškove za plaće i ostala materijalna prava radnika u produženome boravku koja ostvaruju u skladu s odredbama kolektivnih ugovora koji se primjenjuju u osnovnoškolskim ustanovama.
Završne i prijelazne odredbe
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 12.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
M I N I S T R I C A
prof. dr. sc. Blaženka Divjak
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja