OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE ZA ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O VODI ZA LJUDSKU POTROŠNJU
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
1.
OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo zdravstva
1.2.
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju
1.3.
Datum:
28. svibnja 2019.
1.4.
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:
UPRAVA ZA SANITARNU INSPEKCIJU
1.5.
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?
Da/Ne:
NE
Naziv akta: /
Opis mjere: /
1.6.
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?
Da/Ne:
DA
Naziv pravne stečevine EU: Direktiva Vijeća 98/83/EZ od 3. studenoga 1998. o kvaliteti vode namijenjene za ljudsku potrošnju (SL L 330, 5.12.1998.) (u daljnjem tekstu: Direktiva 98/83/EZ)
2.
ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1.
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?
Izmjena važećeg pravnog okvira u području vode za ljudsku potrošnju radi neusklađenosti Republike Hrvatske s člankom 3. stavkom 3., člankom 4. stavkom 1. točkom (a), člankom 6. stavkom 1. točkom (a), člankom 6. stavkom 2. i člankom 6. stavkom 3. Direktive Vijeća 98/83/EZ, a o čemu je Republika Hrvatska obaviještena pismom službene obavijesti Europske komisije od 8. ožujka 2019. godine (povreda br. 2019/2019).
2.2.
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?
Izrada Nacrta prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju potrebna je zbog usklađivanja s europskim zakonodavstvom, odnosno s člankom 3. stavkom 3., člankom 4. stavkom 1. točkom (a), člankom 6. stavkom 1. točkom (a), člankom 6. stavkom 2. i člankom 6. stavkom 3. Direktive Vijeća 98/83/EZ. O potrebi usklađivanja s europskim zakonodavstvom Republika Hrvatska obaviještena je pismom službene obavijesti Europske komisije od 8. ožujka 2019. godine (povreda br. 2019/2019).
U odnosu na individualnu vodoopskrbu koja se odnosi na korištenje privatnih zdenaca, cisterni i slično, a koristeći pravo na iznimku iz članka 3. stavka 2. točke (b) Direktive 98/83/EZ, Republika Hrvatska prihvaća nalaz Europske komisije te će i dalje koristeći mogućnost iznimke, a s ciljem zaštite potrošača dodatno propisati obavezu obavještavanja stanovništva i davanja odgovarajućih savjeta. Sukladno navedenome izmijeniti će se i dopuniti članak 4.Zakona o vodi za ljudsku potrošnju (uvesti definicija individualne vodoopskrbe), dopuniti članak 26. Zakona o vodi za ljudsku potrošnju obvezom obavještavanja stanovnika na individualnim sustavima te izmijeniti i dopuniti članak 25. stavak 2. Zakona o vodi za ljudsku potrošnju u dijelu koji se odnosi na savjetovanja zahvaćenog stanovništva iz lokalne i individualne vodoopskrbe i obavještavanje i na stranicama nadležnih zavoda za javno zdravstvo.
Republika Hrvatska prihvaća nalaz Europske komisije u odnosu na potrebu dodavanja riječi: „potencijalna“ uz riječ: „opasnost“, a uzimajući u obzir definiciju iz članka 4. stavak 1. točka (a) Direktive Vijeća 98/83/EZ te će u smislu navedenoga odredba članka 5. stavak 1. podstavak 2. Zakona o vodi za ljudsku potrošnju biti dopunjena.
Republika Hrvatska prihvaća nalaz Europske komisije, a vezano uz potrebu izmjene izričaja odnosno izmjene pojma: „na mjestu potrošnje“ u: „na mjestu izlaza iz slavine“, uzimajući u obzir definiciju iz članka 6. stavka 1. točke (a) Direktive Vijeća 98/83/EZ  e će u smislu navedenoga odredba članka 6. stavak 2. podstavak a) Zakona o vodi za ljudsku potrošnju biti izmijenjena.
Vezano uz drugi dio navedene točke, a koja se odnosi na prenošenje obaveza države članice propisane člankom 6. stavak 3. Direktive 98/83/EZ, Republika Hrvatska prihvaća nalaz Europske komisije te će isti prenijeti i urediti novim člankom 24. a) Zakona o vodi za ljudsku potrošnju. Ujedno će se izmijeniti i članak 24. Zakona o vodi za ljudsku potrošnju te će uz vlasnika objekta za dodanu odgovornost navesti i korisnik objekta.
2.3.
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.
Sukladno članku 17. Direktive 98/83/EZ države članice moraju donijeti zakone i druge propise potrebne za usklađivanje s Direktivom 98/83/EZ u roku od dvije godine od njezina stupanja na snagu.
O potrebi usklađivanja s europskim zakonodavstvom Republika Hrvatska obaviještena je pismom službene obavijesti Europske komisije od 8. ožujka 2019. godine (povreda br. 2019/2019).
Vezano za individualnu vodoopskrbu koja se odnosi na korištenje privatnih zdenaca, cisterni i slično, a koristeći pravo na izuzeće iz članka 3. stavka 2. točke (b) Direktive 98/83/EZ, Republika Hrvatska prihvaća nalaz Europske komisije, te će i dalje koristeći mogućnost iznimke, a s ciljem zaštite potrošača dodatno propisati obavezu obavještavanja stanovništva i davanja odgovarajućih savjeta, te će se sukladno navedenome izmijeniti i dopuniti članak 4.Zakona o vodi za ljudsku potrošnju (uvesti definiciju individualne vodoopskrbe), članak 26. Zakona o vodi za ljudsku potrošnju u vidu dopune obavještavanja stanovnika na individualnim sustavima, članak 25. stavak 2. Zakona o vodi za ljudsku potrošnju u dijelu koji se odnosi na savjetovanja zahvaćenog stanovništva iz lokalne i individualne vodoopskrbe te obavještavanje i na stranicama Zavoda za javno zdravstvo
Republika Hrvatska prihvaća nalaz Europske komisije u vezi s potrebnim dodavanjem riječi „potencijalna“ uz riječ opasnost, a uzimajući u obzir definiciju iz članka 4. stavak 1. točka (a) Direktive Vijeća 98/83/EZ, te će u smislu navedenoga odredba članka 5. stavak 1. podstavak 2. Zakona o vodi za ljudsku potrošnju biti nadopunjena.
Republika Hrvatska prihvaća nalaz Europske komisije u vezi s potrebnim mijenjanjem izričaja odnosno mijenjanjem pojma „na mjestu potrošnje“ u „na mjestu izlaza iz slavine“, a uzimajući u obzir definiciju iz članka 6. stavak 1. točka (a) Direktive Vijeća 98/83/EZ , te će u smislu navedenoga odredba članka 6. stavak 2. podstavak a) Zakona o vodi za ljudsku potrošnju biti izmijenjena.
Vezano uz drugi dio navedene točke, a koja se odnosi na prenošenje obaveza države članice propisane člankom 6. stavak 3. Direktive 98/83/EZ , Republika Hrvatska prihvaća nalaz Europske komisije, te će isti prenijeti i urediti novim člankom 24. a) Zakona o vodi za ljudsku potrošnju. Ujedno će se izmijeniti i članak 24. Zakona o vodi za ljudsku potrošnju te će uz vlasnika objekta za dodanu odgovornost navesti i korisnik objekta.
3.
UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1.
Što je cilj koji se namjerava postići?
Cilj usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije odnosno izmjenom važećeg zakonodavnog okvira postići usklađenost sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive.
3.2.
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?
Potpunim usklađivanjem važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ, osigurat će se preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ.
3.3.
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?
Predviđa se da će se planirani ishodi odnosno promjene postići stupanjem na snagu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju i podzakonskog akta koji će se uskladiti s ovim Zakonom.
4.
UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1.
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično): Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju.
Obrazloženje:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ.
4.2.
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
Nema mogućeg nenormativnog rješenja.
Obrazloženje:
Nenormativnim rješenjima se ne može postići namjeravani cilj, s obzirom da se radi o materiji koja se uređuje zakonom.
5.
UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.1.1.
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz
NE
NE
NE
5.1.2.
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala
NE
NE
NE
5.1.3.
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva
NE
NE
NE
5.1.4.
Prepreke za razmjenu dobara i usluga
NE
NE
NE
5.1.5.
Cijena roba i usluga
NE
NE
NE
5.1.6.
Uvjet za poslovanje na tržištu
NE
NE
NE
5.1.7.
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima
NE
NE
NE
5.1.8.
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)
NE
NE
NE
5.1.9.
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima
NE
NE
NE
5.1.10.
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
NE
NE
NE
5.1.11.
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije
NE
NE
NE
5.1.12.
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
NE
NE
NE
5.1.13.
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata
NE
NE
NE
5.1.14.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.1.15.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ.
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju revidirat će se odredbe o obvezama općina i gradova, kao i zavoda za javno zdravstvo u vezi s obavještavanjem građana na čijem području se nalaze sustavi individualne vodoopskrebe i savjetima potrošačima koji se koriste vodom iz individualne vodoopskrbe te revidirani pravni okvir neće imati gospodarski učinak.
Utvrdite veličinu adresata:
5.1.16.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
NE
NE
NE
5.1.17.
Srednji i veliki poduzetnici
NE
NE
NE
5.1.18.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
NE
NE
5.1.19.
Radnici i/ili umirovljenici
NE
NE
NE
5.1.20.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
NE
NE
NE
5.1.21.
Hrvatski branitelji
NE
NE
NE
5.1.22.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
NE
5.1.23.
Udruge i/ili zaklade
NE
NE
NE
5.1.24.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
NE
NE
NE
5.1.25.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
NE
NE
NE
5.1.26.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.1.27.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ.
5.1.28.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
NE
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
5.2.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.2.1.
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini
NE
NE
NE
5.2.2.
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu
NE
NE
NE
5.2.3.
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima
NE
NE
NE
5.2.4.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.2.5.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, što neće utjecati na tržišno natjecanje.
Utvrdite veličinu adresata:
5.2.6.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
NE
NE
NE
5.2.7.
Srednji i veliki poduzetnici
NE
NE
NE
5.2.8.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
NE
NE
5.2.9.
Radnici i/ili umirovljenici
NE
NE
NE
5.2.10.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
NE
NE
NE
5.2.11.
Hrvatski branitelji
NE
NE
NE
5.2.12.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
NE
5.2.13.
Udruge i/ili zaklade
NE
NE
NE
5.2.14.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
NE
NE
NE
5.2.15.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
NE
NE
NE
5.2.16.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.2.17.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, što neće utjecati na tržišno natjecanje.
5.2.17.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
NE
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
5.3.
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.3.1.
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.
NE
NE
NE
5.3.2.
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva
NE
NE
NE
5.3.3.
Socijalna uključenost
NE
NE
NE
5.3.4.
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
NE
5.3.5.
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu
NE
NE
NE
5.3.6.
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite
NE
NE
NE
5.3.7.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.3.8.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, što neće imati socijalne učinke.
Utvrdite veličinu adresata:
5.3.9.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
NE
NE
NE
5.3.10.
Srednji i veliki poduzetnici
NE
NE
NE
5.3.11.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
NE
NE
5.3.12.
Radnici i/ili umirovljenici
NE
NE
NE
5.3.13.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
NE
NE
NE
5.3.14.
Hrvatski branitelji
NE
NE
NE
5.3.15.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
NE
5.3.16.
Udruge i/ili zaklade
NE
NE
NE
5.3.17.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
NE
NE
NE
5.3.18.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
NE
NE
NE
5.3.19.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.3.20.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, što neće imati socijalne učinke.
5.3.21.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
NE
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
5.4.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.4.1.
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području
NE
NE
NE
5.4.2.
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta
NE
NE
NE
5.4.3.
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine
NE
NE
NE
5.4.4.
Status regulirane profesije
NE
NE
NE
5.4.5.
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva
NE
NE
NE
5.4.6.
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva
NE
NE
NE
5.4.7.
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava
NE
NE
NE
5.4.8.
Odnos između privatnog i poslovnog života
NE
NE
NE
5.4.9.
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba
NE
NE
NE
5.4.10.
Pravo na kvalitetu radnog mjesta
NE
NE
NE
5.4.11.
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava
NE
NE
NE
5.4.12.
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja
NE
NE
NE
5.4.13.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.4.14.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, što neće imati učinak na rad i tržište rada.
Utvrdite veličinu adresata:
5.4.15.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
NE
NE
NE
5.4.16.
Srednji i veliki poduzetnici
NE
NE
NE
5.4.17.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
NE
NE
5.4.18.
Radnici i/ili umirovljenici
NE
NE
NE
5.4.19.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
NE
NE
NE
5.4.20.
Hrvatski branitelji
NE
NE
NE
5.4.21.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
NE
5.4.22.
Udruge i/ili zaklade
NE
NE
NE
5.4.23.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
NE
NE
NE
5.4.24.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
NE
NE
NE
5.4.25.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.4.26.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, što neće imati učinak na rad i tržište rada.
5.4.27.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
NE
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
5.5.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.5.1.
Utjecaj na klimu
NE
NE
NE
5.5.2.
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla
NE
NE
NE
5.5.3.
Korištenje energije
NE
NE
NE
5.5.4.
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije
NE
NE
NE
5.5.5.
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta
NE
NE
NE
5.5.6.
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje
NE
NE
NE
5.5.7.
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi
NE
NE
NE
5.5.8.
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama
NE
NE
NE
5.5.9.
Zaštita od utjecaja kemikalija
NE
NE
NE
5.5.10.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.5.11.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, što neće imati učinaka na zaštitu okoliša.
Utvrdite veličinu adresata:
5.5.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
NE
NE
NE
5.5.13.
Srednji i veliki poduzetnici
NE
NE
NE
5.5.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
NE
NE
5.5.15.
Radnici i/ili umirovljenici
NE
NE
NE
5.5.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
NE
NE
NE
5.5.17.
Hrvatski branitelji
NE
NE
NE
5.5.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
NE
5.5.19.
Udruge i/ili zaklade
NE
NE
NE
5.5.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
NE
NE
NE
5.5.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
NE
NE
NE
5.5.22.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.5.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, što neće imati učinaka na zaštitu okoliša.
5.5.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
NE
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
5.6.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.6.1.
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata
NE
NE
NE
5.6.2.
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava
NE
NE
NE
5.6.3.
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije
NE
NE
NE
5.6.4.
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi
NE
NE
NE
5.6.5.
Povreda prava na privatnost
NE
NE
NE
5.6.6.
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć
NE
NE
NE
5.6.7.
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi
NE
NE
NE
5.6.8.
Pravo na pristup informacijama
NE
NE
NE
5.6.9.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.6.10.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, što neće imati učinaka na zaštitu ljudskih prava.
Utvrdite veličinu adresata:
5.6.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
NE
NE
NE
5.6.13.
Srednji i veliki poduzetnici
NE
NE
NE
5.6.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
NE
NE
5.6.15.
Radnici i/ili umirovljenici
NE
NE
NE
5.6.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
NE
NE
NE
5.6.17.
Hrvatski branitelji
NE
NE
NE
5.6.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
NE
5.6.19.
Udruge i/ili zaklade
NE
NE
NE
5.6.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
NE
NE
NE
5.6.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
NE
NE
NE
5.6.22.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.6.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, što neće imati učinaka na zaštitu ljudskih prava.
5.6.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
NE
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
6.
Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)
Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:
DA
NE
6.1.
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?
NE
Obrazloženje:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u dijelu informiranja građana o zdravstveno ispravnoj vodi za ljudsku potrošnju i preporukama za njezino korištenje, a što neće imati učinaka na male i srednje poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka, a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja.
6.2.
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?
NE
Obrazloženje:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u dijelu informiranja građana o zdravstveno ispravnoj vodi za ljudsku potrošnju i preporukama za njezino korištenje, a što neće imati učinaka na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije.
6.3.
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?
NE
Obrazloženje:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ,  e se ne uvode naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika i ne postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa, jer se navedenim Zakonom ne uvode naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika niti će poduzetnici biti izloženi trošku zbog prilagodbe primjeni propisa.
6.4.
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?
NE
Obrazloženje:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u dijelu informiranja građana o zdravstveno ispravnoj vodi za ljudsku potrošnju i preporukama za njezino korištenje, a što neće imati posebne učinke na mikropoduzetnike.
6.5.
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.
Obrazloženje:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, posebno u dijelu informiranja građana o zdravstveno ispravnoj vodi za ljudsku potrošnju i preporukama za njezino korištenje, a navedenim se Zakonom za male i srednje poduzetnike ne propisuje obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja, ne propisuju se uvjeti u pogledu  ržišne konkurencije i konkurentnosti unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije, ne uvode se naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika niti će poduzetnici biti izloženi trošku zbog prilagodbe primjeni propisa.
Navedenim Zakonom također se ne propisuju niti novi uvjeti ili zahtjevi u vezi poslovanja mikro poduzetnika.
.
7.
Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).
SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.
Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Procjena učinaka propisa
Potreba za PUP
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa
DA
NE
8.1.
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.
NE
8.2.
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.
NE
8.3.
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.
NE
8.4.
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.
NE
8.5.
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.
NE
8.6.
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.
NE
MSP test
Potreba za MSP test
8.7.
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test)
DA
NE
8.8.
Provođenje MSP testa
NE
8.9.
Provođenje SCM metodologije
NE
9.
PRILOZI
NE
10.
POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis:
MINISTAR
prof. dr. sc. Milan Kujundžić, dr. med.
Datum: 28. svibnja 2019.
11.
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)
Uputa:
Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE ZA ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O VODI ZA LJUDSKU POTROŠNJU
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
1.
OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo zdravstva
1.2.
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju
1.3.
Datum:
28. svibnja 2019.
1.4.
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:
UPRAVA ZA SANITARNU INSPEKCIJU
1.5.
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?
Da/Ne:
NE
Naziv akta: /
Opis mjere: /
1.6.
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?
Da/Ne:
DA
Naziv pravne stečevine EU: Direktiva Vijeća 98/83/EZ od 3. studenoga 1998. o kvaliteti vode namijenjene za ljudsku potrošnju (SL L 330, 5.12.1998.) (u daljnjem tekstu: Direktiva 98/83/EZ)
2.
ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1.
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?
Izmjena važećeg pravnog okvira u području vode za ljudsku potrošnju radi neusklađenosti Republike Hrvatske s člankom 3. stavkom 3., člankom 4. stavkom 1. točkom (a), člankom 6. stavkom 1. točkom (a), člankom 6. stavkom 2. i člankom 6. stavkom 3. Direktive Vijeća 98/83/EZ, a o čemu je Republika Hrvatska obaviještena pismom službene obavijesti Europske komisije od 8. ožujka 2019. godine (povreda br. 2019/2019).
2.2.
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?
Izrada Nacrta prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju potrebna je zbog usklađivanja s europskim zakonodavstvom, odnosno s člankom 3. stavkom 3., člankom 4. stavkom 1. točkom (a), člankom 6. stavkom 1. točkom (a), člankom 6. stavkom 2. i člankom 6. stavkom 3. Direktive Vijeća 98/83/EZ. O potrebi usklađivanja s europskim zakonodavstvom Republika Hrvatska obaviještena je pismom službene obavijesti Europske komisije od 8. ožujka 2019. godine (povreda br. 2019/2019).
U odnosu na individualnu vodoopskrbu koja se odnosi na korištenje privatnih zdenaca, cisterni i slično, a koristeći pravo na iznimku iz članka 3. stavka 2. točke (b) Direktive 98/83/EZ, Republika Hrvatska prihvaća nalaz Europske komisije te će i dalje koristeći mogućnost iznimke, a s ciljem zaštite potrošača dodatno propisati obavezu obavještavanja stanovništva i davanja odgovarajućih savjeta. Sukladno navedenome izmijeniti će se i dopuniti članak 4. Zakona o vodi za ljudsku potrošnju (uvesti definicija individualne vodoopskrbe), dopuniti članak 26. Zakona o vodi za ljudsku potrošnju obvezom obavještavanja stanovnika na individualnim sustavima te izmijeniti i dopuniti članak 25. stavak 2. Zakona o vodi za ljudsku potrošnju u dijelu koji se odnosi na savjetovanja zahvaćenog stanovništva iz lokalne i individualne vodoopskrbe i obavještavanje i na stranicama nadležnih zavoda za javno zdravstvo.
Republika Hrvatska prihvaća nalaz Europske komisije u odnosu na potrebu dodavanja riječi: „potencijalna“ uz riječ: „opasnost“, a uzimajući u obzir definiciju iz članka 4. stavak 1. točka (a) Direktive Vijeća 98/83/EZ te će u smislu navedenoga odredba članka 5. stavak 1. podstavak 2. Zakona o vodi za ljudsku potrošnju biti dopunjena.
Republika Hrvatska prihvaća nalaz Europske komisije, a vezano uz potrebu izmjene izričaja odnosno izmjene pojma: „na mjestu potrošnje“ u: „na mjestu izlaza iz slavine“, uzimajući u obzir definiciju iz članka 6. stavka 1. točke (a) Direktive Vijeća 98/83/EZ  e će u smislu navedenoga odredba članka 6. stavak 2. podstavak a) Zakona o vodi za ljudsku potrošnju biti izmijenjena.
Vezano uz drugi dio navedene točke, a koja se odnosi na prenošenje obaveza države članice propisane člankom 6. stavak 3. Direktive 98/83/EZ, Republika Hrvatska prihvaća nalaz Europske komisije te će isti prenijeti i urediti novim člankom 24. a) Zakona o vodi za ljudsku potrošnju. Ujedno će se izmijeniti i članak 24. Zakona o vodi za ljudsku potrošnju te će uz vlasnika objekta za dodanu odgovornost navesti i korisnik objekta.
2.3.
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.
Sukladno članku 17. Direktive 98/83/EZ države članice moraju donijeti zakone i druge propise potrebne za usklađivanje s Direktivom 98/83/EZ u roku od dvije godine od njezina stupanja na snagu.
O potrebi usklađivanja s europskim zakonodavstvom Republika Hrvatska obaviještena je pismom službene obavijesti Europske komisije od 8. ožujka 2019. godine (povreda br. 2019/2019).
Vezano za individualnu vodoopskrbu koja se odnosi na korištenje privatnih zdenaca, cisterni i slično, a koristeći pravo na izuzeće iz članka 3. stavka 2. točke (b) Direktive 98/83/EZ, Republika Hrvatska prihvaća nalaz Europske komisije, te će i dalje koristeći mogućnost iznimke, a s ciljem zaštite potrošača dodatno propisati obavezu obavještavanja stanovništva i davanja odgovarajućih savjeta, te će se sukladno navedenome izmijeniti i dopuniti članak 4. Zakona o vodi za ljudsku potrošnju (uvesti definiciju individualne vodoopskrbe), članak 26. Zakona o vodi za ljudsku potrošnju u vidu dopune obavještavanja stanovnika na individualnim sustavima, članak 25. stavak 2. Zakona o vodi za ljudsku potrošnju u dijelu koji se odnosi na savjetovanja zahvaćenog stanovništva iz lokalne i individualne vodoopskrbe te obavještavanje i na stranicama Zavoda za javno zdravstvo
Republika Hrvatska prihvaća nalaz Europske komisije u vezi s potrebnim dodavanjem riječi „potencijalna“ uz riječ opasnost, a uzimajući u obzir definiciju iz članka 4. stavak 1. točka (a) Direktive Vijeća 98/83/EZ, te će u smislu navedenoga odredba članka 5. stavak 1. podstavak 2. Zakona o vodi za ljudsku potrošnju biti nadopunjena.
Republika Hrvatska prihvaća nalaz Europske komisije u vezi s potrebnim mijenjanjem izričaja odnosno mijenjanjem pojma „na mjestu potrošnje“ u „na mjestu izlaza iz slavine“, a uzimajući u obzir definiciju iz članka 6. stavak 1. točka (a) Direktive Vijeća 98/83/EZ , te će u smislu navedenoga odredba članka 6. stavak 2. podstavak a) Zakona o vodi za ljudsku potrošnju biti izmijenjena.
Vezano uz drugi dio navedene točke, a koja se odnosi na prenošenje obaveza države članice propisane člankom 6. stavak 3. Direktive 98/83/EZ , Republika Hrvatska prihvaća nalaz Europske komisije, te će isti prenijeti i urediti novim člankom 24. a) Zakona o vodi za ljudsku potrošnju. Ujedno će se izmijeniti i članak 24. Zakona o vodi za ljudsku potrošnju te će uz vlasnika objekta za dodanu odgovornost navesti i korisnik objekta.
3.
UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1.
Što je cilj koji se namjerava postići?
Cilj usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije odnosno izmjenom važećeg zakonodavnog okvira postići usklađenost sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive.
3.2.
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?
Potpunim usklađivanjem važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ , osigurat će se preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ.
3.3.
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?
Predviđa se da će se planirani ishodi odnosno promjene postići stupanjem na snagu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju i podzakonskog akta koji će se uskladiti s ovim Zakonom.
4.
UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1.
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično): Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju.
Obrazloženje:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ.
4.2.
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
Nema mogućeg nenormativnog rješenja.
Obrazloženje:
Nenormativnim rješenjima se ne može postići namjeravani cilj, s obzirom da se radi o materiji koja se uređuje zakonom.
5.
UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.1.1.
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz
NE
NE
NE
5.1.2.
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala
NE
NE
NE
5.1.3.
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva
NE
NE
NE
5.1.4.
Prepreke za razmjenu dobara i usluga
NE
NE
NE
5.1.5.
Cijena roba i usluga
NE
NE
NE
5.1.6.
Uvjet za poslovanje na tržištu
NE
NE
NE
5.1.7.
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima
NE
NE
NE
5.1.8.
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)
NE
NE
NE
5.1.9.
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima
NE
NE
NE
5.1.10.
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
NE
NE
NE
5.1.11.
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije
NE
NE
NE
5.1.12.
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
NE
NE
NE
5.1.13.
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata
NE
NE
NE
5.1.14.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.1.15.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ.
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju revidirat će se odredbe o obvezama općina i gradova, kao i zavoda za javno zdravstvo u vezi s obavještavanjem građana na čijem području se nalaze sustavi individualne vodoopskrebe i savjetima potrošačima koji se koriste vodom iz individualne vodoopskrbe te revidirani pravni okvir neće imati gospodarski učinak.
Utvrdite veličinu adresata:
5.1.16.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
NE
NE
NE
5.1.17.
Srednji i veliki poduzetnici
NE
NE
NE
5.1.18.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
NE
NE
5.1.19.
Radnici i/ili umirovljenici
NE
NE
NE
5.1.20.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
NE
NE
NE
5.1.21.
Hrvatski branitelji
NE
NE
NE
5.1.22.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
NE
5.1.23.
Udruge i/ili zaklade
NE
NE
NE
5.1.24.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
NE
NE
NE
5.1.25.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
NE
NE
NE
5.1.26.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.1.27.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ.
5.1.28.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
NE
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
5.2.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.2.1.
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini
NE
NE
NE
5.2.2.
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu
NE
NE
NE
5.2.3.
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima
NE
NE
NE
5.2.4.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.2.5.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, što neće utjecati na tržišno natjecanje.
Utvrdite veličinu adresata:
5.2.6.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
NE
NE
NE
5.2.7.
Srednji i veliki poduzetnici
NE
NE
NE
5.2.8.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
NE
NE
5.2.9.
Radnici i/ili umirovljenici
NE
NE
NE
5.2.10.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
NE
NE
NE
5.2.11.
Hrvatski branitelji
NE
NE
NE
5.2.12.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
NE
5.2.13.
Udruge i/ili zaklade
NE
NE
NE
5.2.14.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
NE
NE
NE
5.2.15.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
NE
NE
NE
5.2.16.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.2.17.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, što neće utjecati na tržišno natjecanje.
5.2.17.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
NE
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
5.3.
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.3.1.
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.
NE
NE
NE
5.3.2.
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva
NE
NE
NE
5.3.3.
Socijalna uključenost
NE
NE
NE
5.3.4.
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
NE
5.3.5.
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu
NE
NE
NE
5.3.6.
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite
NE
NE
NE
5.3.7.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.3.8.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, što neće imati socijalne učinke.
Utvrdite veličinu adresata:
5.3.9.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
NE
NE
NE
5.3.10.
Srednji i veliki poduzetnici
NE
NE
NE
5.3.11.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
NE
NE
5.3.12.
Radnici i/ili umirovljenici
NE
NE
NE
5.3.13.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
NE
NE
NE
5.3.14.
Hrvatski branitelji
NE
NE
NE
5.3.15.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
NE
5.3.16.
Udruge i/ili zaklade
NE
NE
NE
5.3.17.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
NE
NE
NE
5.3.18.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
NE
NE
NE
5.3.19.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.3.20.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, što neće imati socijalne učinke.
5.3.21.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
NE
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
5.4.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.4.1.
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području
NE
NE
NE
5.4.2.
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta
NE
NE
NE
5.4.3.
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine
NE
NE
NE
5.4.4.
Status regulirane profesije
NE
NE
NE
5.4.5.
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva
NE
NE
NE
5.4.6.
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva
NE
NE
NE
5.4.7.
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava
NE
NE
NE
5.4.8.
Odnos između privatnog i poslovnog života
NE
NE
NE
5.4.9.
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba
NE
NE
NE
5.4.10.
Pravo na kvalitetu radnog mjesta
NE
NE
NE
5.4.11.
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava
NE
NE
NE
5.4.12.
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja
NE
NE
NE
5.4.13.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.4.14.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, što neće imati učinak na rad i tržište rada.
Utvrdite veličinu adresata:
5.4.15.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
NE
NE
NE
5.4.16.
Srednji i veliki poduzetnici
NE
NE
NE
5.4.17.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
NE
NE
5.4.18.
Radnici i/ili umirovljenici
NE
NE
NE
5.4.19.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
NE
NE
NE
5.4.20.
Hrvatski branitelji
NE
NE
NE
5.4.21.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
NE
5.4.22.
Udruge i/ili zaklade
NE
NE
NE
5.4.23.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
NE
NE
NE
5.4.24.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
NE
NE
NE
5.4.25.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.4.26.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, što neće imati učinak na rad i tržište rada.
5.4.27.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
NE
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
5.5.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.5.1.
Utjecaj na klimu
NE
NE
NE
5.5.2.
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla
NE
NE
NE
5.5.3.
Korištenje energije
NE
NE
NE
5.5.4.
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije
NE
NE
NE
5.5.5.
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta
NE
NE
NE
5.5.6.
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje
NE
NE
NE
5.5.7.
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi
NE
NE
NE
5.5.8.
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama
NE
NE
NE
5.5.9.
Zaštita od utjecaja kemikalija
NE
NE
NE
5.5.10.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.5.11.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, što neće imati učinaka na zaštitu okoliša.
Utvrdite veličinu adresata:
5.5.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
NE
NE
NE
5.5.13.
Srednji i veliki poduzetnici
NE
NE
NE
5.5.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
NE
NE
5.5.15.
Radnici i/ili umirovljenici
NE
NE
NE
5.5.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
NE
NE
NE
5.5.17.
Hrvatski branitelji
NE
NE
NE
5.5.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
NE
5.5.19.
Udruge i/ili zaklade
NE
NE
NE
5.5.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
NE
NE
NE
5.5.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
NE
NE
NE
5.5.22.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.5.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, što neće imati učinaka na zaštitu okoliša.
5.5.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
NE
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
5.6.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.6.1.
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata
NE
NE
NE
5.6.2.
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava
NE
NE
NE
5.6.3.
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije
NE
NE
NE
5.6.4.
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi
NE
NE
NE
5.6.5.
Povreda prava na privatnost
NE
NE
NE
5.6.6.
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć
NE
NE
NE
5.6.7.
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi
NE
NE
NE
5.6.8.
Pravo na pristup informacijama
NE
NE
NE
5.6.9.
Drugi očekivani izravni učinak:
NE
NE
NE
5.6.10.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, što neće imati učinaka na zaštitu ljudskih prava.
Utvrdite veličinu adresata:
5.6.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
NE
NE
NE
5.6.13.
Srednji i veliki poduzetnici
NE
NE
NE
5.6.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
NE
NE
NE
5.6.15.
Radnici i/ili umirovljenici
NE
NE
NE
5.6.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
NE
NE
NE
5.6.17.
Hrvatski branitelji
NE
NE
NE
5.6.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
NE
NE
NE
5.6.19.
Udruge i/ili zaklade
NE
NE
NE
5.6.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
NE
NE
NE
5.6.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
NE
NE
NE
5.6.22.
Drugi utvrđeni adresati:
NE
NE
NE
5.6.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, što neće imati učinaka na zaštitu ljudskih prava.
5.6.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
NE
NE
NE
mali
NE
NE
NE
veliki
NE
NE
NE
6.
Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)
Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:
DA
NE
6.1.
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?
NE
Obrazloženje:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u dijelu informiranja građana o zdravstveno ispravnoj vodi za ljudsku potrošnju i preporukama za njezino korištenje, a što neće imati učinaka na male i srednje poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka, a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja.
6.2.
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?
NE
Obrazloženje:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u dijelu informiranja građana o zdravstveno ispravnoj vodi za ljudsku potrošnju i preporukama za njezino korištenje, a što neće imati učinaka na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije.
6.3.
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?
NE
Obrazloženje:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ,  e se ne uvode naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika i ne postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa, jer se navedenim Zakonom ne uvode naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika niti će poduzetnici biti izloženi trošku zbog prilagodbe primjeni propisa.
6.4.
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?
NE
Obrazloženje:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u dijelu informiranja građana o zdravstveno ispravnoj vodi za ljudsku potrošnju i preporukama za njezino korištenje, a što neće imati posebne učinke na mikropoduzetnike.
6.5.
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.
Obrazloženje:
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju izvršit će se potpuno usklađivanje važećeg zakonodavnog okvira sa Direktivom Vijeća 98/83/EZ, posebno u odnosu na članak 3., članak 4. i članak 6. Direktive Vijeća 98/83/EZ i osigurati preduvjeti za potpunu i pravilnu primjenu Direktive Vijeća 98/83/EZ, posebno u dijelu informiranja građana o zdravstveno ispravnoj vodi za ljudsku potrošnju i preporukama za njezino korištenje, a navedenim se Zakonom za male i srednje poduzetnike ne propisuje obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja, ne propisuju se uvjeti u pogledu  ržišne konkurencije i konkurentnosti unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije, ne uvode se naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika niti će poduzetnici biti izloženi trošku zbog prilagodbe primjeni propisa.
Navedenim Zakonom također se ne propisuju niti novi uvjeti ili zahtjevi u vezi poslovanja mikro poduzetnika.
.
7.
Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).
SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.
SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model
8.
SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE
Ako je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata,
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata,
–mali izravni učinak i veliki broj adresata,
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.
Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Procjena učinaka propisa
Potreba za PUP
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa
DA
NE
8.1.
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.
NE
8.2.
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.
NE
8.3.
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.
NE
8.4.
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.
NE
8.5.
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.
NE
8.6.
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.
NE
MSP test
Potreba za MSP test
8.7.
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test)
DA
NE
8.8.
Provođenje MSP testa
NE
8.9.
Provođenje SCM metodologije
NE
9.
PRILOZI
NE
10.
POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis:
MINISTAR
prof. dr. sc. Milan Kujundžić, dr. med.
Datum: 28. svibnja 2019.
11.
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)
Uputa:
Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.
Komentirate u ime: Ministarstvo zdravstva