Na temelju članka 104. stavka 7. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi („Narodne novine“, broj: 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 16/12, 86/12, 94/13, 152/14, 7/17 i 68/18) ministrica znanosti i obrazovanja donosi
PRAVILNIK
O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O TJEDNIM RADNIM OBVEZAMA UČITELJA I STRUČNIH SURADNIKA U OSNOVNOJ ŠKOLI
Članak 1.
U Pravilniku o tjednim radnim obvezama učitelja i stručnih suradnika u osnovnoj školi („Narodne novine“, broj: 34/14, 40/14 – ispr. i 103/14) u članku 1. stavku 3. c) iza riječi: „utvrđenih“ dodaju se riječi: „kurikulumom te“.
Stavak 3. d) mijenja se i glasi:
„d) Izborna nastava je nastava nastavnih predmeta utvrđenih nastavnim planom, kurikulumom ili programom, a izvodi se u razrednom odjelu ili odgojno-obrazovnoj skupini. Izborna nastava stranog jezika, informatike i vjeronauka ili drugih izbornih predmeta za koje je kurikulum ili nastavni plan i program donio ministar nadležan za poslove obrazovanja (u daljnjem tekstu: Ministar), a koja se može provoditi u osnovnoj školi, osnovica je za određivanje radnog vremena učitelja koji je u cijelosti ili jednim dijelom za nju zadužen.“
Članak 2.
U članku 2. stavku 1. iza riječi: „Nastavnog plana“ briše se riječ „i“ te se dodaje zarez i riječi: „kurikuluma ili“, a iza riječi: „programa,“ dodaju se riječi: „godišnjeg izvedbenog kurikuluma,“.
U stavku 2. riječi: „učitelji – stručnjaci edukacijsko-rehabilitacijskog profila“ zamjenjuju se riječima: „učitelji edukatori rehabilitatori“.
Članak 3.
U članku 4. stavak 3. mijenja se i glasi:
„(3) Vođenje razrednog odjela je skup poslova od četiri sata tjedno od kojih su dva sata poslovi u neposrednome odgojno-obrazovnome radu s učenicima, a dva sata ostali poslovi vođenja razrednog odjela.
a)Neposredni odgojno-obrazovni rad razrednika uključuje:
◊sat razrednika i sat ostalih aktivnosti s učenicima.
b)Poslovi koji proizlaze iz naravi posla razrednika su:
◊održavanje informacija za roditelje,
◊ostali oblici suradnje s roditeljima,
◊organizacija i vođenje roditeljskih sastanaka,
◊planiranje te provedba plana rada razrednog odjela,
◊upis podataka o učenicima u upisnik učenika eMatice,
◊vođenje pedagoške razredne dokumentacije,
◊poslovi vezani za upis djece u prvi razred osnovne škole ili prvi razred srednje škole te prijelaz iz IV. u V. razred,
◊priprema i vođenje sjednica Razrednog vijeća,
◊drugi poslovi vezani uz realizaciju godišnjeg plana i programa škole i školskog kurikuluma.“
Članak 4.
U članku 5. stavku 1. podstavku 1.1) a) točki 1. riječ: „pripreme“ zamjenjuje se riječju: „pripremanje“.
Točka 2. “- izradba pisanih dnevnih priprema i tjednih ili mjesečnih izvedbenih programa,“ briše se.
U podstavku 1.1) b) točki 4. iza riječi: „usavršavanje“ dodaju se riječi: „te profesionalni razvoj“.
Točka 6. „- organizacija školskih natjecanja,“ briše se.
U podstavku 1.2) točki 1. riječi: „plana i programa“ zamjenjuju se riječima: „izvedbenog kurikuluma“.
Točka 3. „- izrada individualnog plana stručnog usavršavanja,“ briše se.
U stavku 2. riječ: „rješenjem“ zamjenjuje se riječju: „odlukom“.
Članak 5.
U članku 6. stavku 2. c) iza riječi: „škole/odjela“ dodaju se riječi: „ili poslovi voditelja odjela na jeziku i pismu nacionalne manjine“.
Članak 6.
U članku 7. stavku 1. riječi: „predmetne nastave“ brišu se.
U stavku 2. u tablici riječi: „predmetne nastave“ brišu se.
Članak 7.
Naslov iznad članka 8. mijenja se i glasi: „Poslovi voditelja smjene, voditelja područne škole/odjela, voditelja odjela na jeziku i pismu nacionalne manjine i voditelja bazena“.
Članak 8. mijenja se i glasi:
„(1) U Školi koja ima manje od 8 razrednih odjela predmetne nastave poslove vođenja smjena obavlja ravnatelj Škole u redovitom radnom vremenu. U matičnoj školi koja radi u dvije smjene ravnatelj u jednoj smjeni obavlja i poslove voditelja smjene u redovitom radnom vremenu.
(2) Poslovima voditelja smjene može biti zadužen učitelj predmetne nastave u matičnoj školi ako škola:
– radi u dvije smjene i ima od 8 do 15 razrednih odjela predmetne nastave
1 sat tjedno
– radi u dvije smjene i ima od 16 do 22 razredna odjela predmetne nastave
2 sata tjedno
– radi u dvije smjene i ima od 23 do 29 razrednih odjela predmetne nastave
3 sata tjedno
– radi u dvije smjene i ima 30 ili više razrednih odjela predmetne nastave
4 sata tjedno.
(3) U školi koja u svojem sastavu ima osmorazredne područne odjele s manje od 100 učenika poslove vođenja područnih odjela obavlja učitelj predmetne nastave 2 sata tjedno, a u školi koja ima četverorazredne područne odjele učitelj razredne ili predmetne nastave 1 sat tjedno.
(4) U školi koja u svojem sastavu ima osmorazredne odjele na jeziku i pismu nacionalne manjine poslove voditelja odjela na jeziku i pismu nacionalne manjine obavlja učitelj predmetne nastave 2 sata tjedno, a u školi koja ima četverorazredne odjele na jeziku i pismu nacionalne manjine učitelj razredne ili predmetne nastave 1 sat tjedno.
(5) U Školi koja u svojem sastavu ima više od tri razredna odjela za učenike s posebnim potrebama (odjele učenika s teškoćama u razvoju) voditeljske poslove vezane uz te odjele obavlja učitelj edukator rehabilitator ili stručni suradnik edukacijsko-rehabilitacijskog profila 1 sat tjedno.
(6) U Školi koja ima bazen u kojem se provodi poduka plivanja za manje od pet škola poslove voditelja bazena obavlja učitelj tjelesne i zdravstvene kulture s 4 sata tjedno, a u školi koja ima bazen u kojem se provodi poduka plivanja za pet i više škola poslove voditelja bazena obavlja učitelj tjelesne i zdravstvene kulture ovisno o broju škola uz prethodnu suglasnost Ministarstva.
(7) Posebni poslovi iz članka 7. stavka 2. ovoga Pravilnika te posebni poslovi iz stavaka 2., 3., 4. i 5. ovoga članka te stavka 6. ovoga članka u dijelu koji se odnosi na voditelja bazena za manje od pet škola mogu se obavljati kao zamjena za dodatni rad i/ili dopunsku nastavu i/ili izvannastavne aktivnosti.
(8) U područnoj školi koja ima osmorazredne područne odjele i više od 101 učenika poslove voditelja područne škole obavlja učitelj predmetne nastave na način da mu se broj sati zaduženja redovitom nastavom uvećava ako je zaposlen unepunom radnom vremenu ili smanjuje ako je zaposlen u punom radnom vremenu, i to u školi u kojoj je:
-od 101 do 149 učenika2 sata tjedno
-od 150 do 300 učenika 4 sata tjedno
-više od 300 učenika6 sati tjedno.“
Članak 8.
U članku 8a. iza riječi: „ustanovama“ brišu se riječi: „(„Narodne novine“, broj 63/14)“.
Članak 9.
U članku 9. stavku 4. riječ: „rješenje“ zamjenjuje se riječju: „odluka“.
U točki 3. riječi: „plana i programa“ zamjenjuju se riječima: „plana, kurikuluma ili programa“.
Stavak 6. mijenja se i glasi:
„(6) O radnim obvezama svakom učitelju i stručnom suradniku ravnatelj izdaje odluku o tjednom i godišnjem zaduženju najkasnije do 7. listopada tekuće godine.“
Članak 10.
U članku 10. stavku 2. iza riječi: „jezika“ briše se riječ „i“ te se dodaje zarez, a iza riječi: „vjeronauka“ dodaju se riječi: „i Informatike“.
U stavku 4. riječ: „dodati“ zamjenjuje se riječju: „dodatni“.
U stavku 7. riječi: „stručno-metodičke pripreme“ zamjenjuju se riječima: „stručno-metodičko pripremanje“.
U tablici, riječi: „stručno-metodičke pripreme“ zamjenjuju se riječima: „stručno-metodičko pripremanje“.
Članak 11.
U članku 11. stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Učitelji iz stavka 1. ovoga članka u sklopu neposrednog odgojno-obrazovnog rada s učenicima obavljaju poslove: učenja, ponavljanja i uvježbavanja sadržaja redovite nastave, pružanja pomoći u izradi domaćih zadaća, provođenja organiziranoga slobodnog vremena, vezano uz prehranu i odmor učenika te ostale aktivnosti tijekom školske godine, a u skladu s odredbom članka 10. stavka 4. ovoga Pravilnika može biti zadužen i izvođenjem dodatnog rada, dopunske nastave i izvannastavnih aktivnosti.“
Iza stavka 2. dodaju se novi stavci 3. i 4. koji glase:
„(3) Učitelju iz stavka 1. ovoga članka stručno-metodičko pripremanje iznosi 20 minuta po satu neposrednoga odgojno-obrazovnog rada osim za sate dopunske nastave i izvannastavnih aktivnosti u slučajevima iz članka 10. stavka 4. ovoga članka.
(4) Učitelji iz stavka 1. ovoga članka zadužuju se do punog radnog vremena u skladu s odredbama članka 5. i 8a. ovoga Pravilnika.“
Članak 12.
U članku 12. iza stavka 2. dodaje se novi stavak 3. koji glasi:
„(3) Učiteljima iz stavka 1. ovoga članka stručno-metodičko pripremanje iznosi 20 minuta po satu neposrednog odgojno-obrazovnog rada.“
Članak 13.
U članku 13. stavku 2. riječi: „plan i program“ zamjenjuju se riječima: „plan, kurikulum ili program“.
U stavku 7. iza točke 5. dodaje se nova točka 6. koja glasi:
„- mentorski rad s darovitim učenicima po kurikulumu koji je donio ministar ili je dobivena suglasnost Ministarstva“.
U stavku 9. riječ: „rješenje“ zamjenjuje se riječju: „odluke“.
U stavku 10. riječi: „stručno-metodičke pripreme“ zamjenjuju se riječima: „stručno-metodičko pripremanje“.
Iza stavka 10. dodaje se novi stavak 11. koji glasi:
„(11) Učitelj predmetne nastave u školama koje su na potpomognutim područjima ili brdsko-planinskim područjima ili otocima, a koji ne mogu biti zaduženi prema odredbama stavka 4. i 5. ovog članka, mogu ostvariti pravo na puno radno vrijeme i s manje sati redovite nastave uz posebno odobrenje Ministarstva i uvjet da su zaduženi drugim poslovima vezanim uz realizaciju godišnjega plana i programa i školskog kurikuluma.“
Članak 14.
U članku 16. stavku 3. riječ: „rješenje“ zamjenjuje se riječju: „odluka“.
Članak 15.
U članku 17. stavci 2., 3. i 4. mijenjaju se i glase:
„(2) Učitelju edukatoru rehabilitatoru koji radi prema posebnom programu s učenicima s eškoćama u razvoju tjedna radna obveza u neposrednome odgojno-obrazovnom radu, uključujući i pružanje posebne odgojno-obrazovne potpore te dva sata neposrednoga odgojno-obrazovnog rada razrednika za učitelja koji je zadužen poslovima razrednika, iznosi 24 sata tjedno.
(3) Učitelj edukator rehabilitator koji radi prema posebnom programu s učenicima s teškoćama u razvoju koji su djelomično integrirani u redovitim osnovnim školama ostvaruje pravo na puno radno vrijeme ako je zadužen redovitom nastavom najmanje 12 sati tjedno, a do pune tjedne radne obveze u neposrednome odgojno-obrazovnom radu zadužuje se poslovima produženoga stručnog postupka odnosno posebne odgojno-obrazovne potporeili uz suglasnost Ministarstva poslovima stručnog suradnika.
(4) Učitelji edukatori rehabilitatori koji imaju ugovor o radu za rad u programu produženog stručnog postupka ostvaruju neposredni odgojno-obrazovni rad s učenicima u sklopu 25 nastavnih sati tjedno, uključujući dva sata neposrednoga odgojno-obrazovnog rada razrednika za učitelja koji je zadužen poslovima razrednika.”
Članak 16.
U članku 19. stavku 5. podstavku 5.1) b) točki 3. iza riječi: „usavršavanje“ dodaju se riječi: „te profesionalni razvoj“.
U točki 7. iza riječi: „provedbe“ dodaju se riječi: „kurikuluma međupredmetnih tema,“.
U podstavku 5.2) točka 2. „-izrada individualnog plana stručnog usavršavanja,“ briše se.
U točki 5. iza riječi: „usavršavanja“ dodaju se riječi: „te profesionalni razvoj“.
Članak 17.
U članku 20. u cijelom tekstu riječi: „i programira“ brišu se.
Članak 18.
U članku 21. u cijelom tekstu riječi: „i programira“ brišu se.
Članak 19.
Naslov iznad članka 22. mijenja se i glasi: „Stručni suradnici u odgojno-obrazovnoj ustanovi s kurikulumima i programima za učenike s teškoćama u razvoju”.
U članku 22. stavku 1. riječ: „posebnoj“ briše se, a iza riječi: „ustanovi“ dodaju se riječi: „s kurikulumima i programima za djecu s teškoćama u razvoju“.
Članak 20.
U članku 23. stavku 1. iza riječi: „planiranje“ briše se zarez i riječ: „programiranje“.
Iza stavka 5. dodaje se novi stavak 6. koji glasi:
„(6) Stručnjaci edukacijsko-rehabilitacijskoga profila: edukacijski rehabilitator, logoped i/ili socijalni pedagog, psiholog i pedagog iz članka 20. i 22. ovoga Pravilnika i učitelj edukator rehabilitator iz članka 17. ovoga Pravilnika mogu uz suglasnost Ministarstva u dijelu radnoga vremena obavljati i poslove voditelja ili člana stručnog tima sukladno odredbama pravilnika kojim se uređuje odgoj i obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju.“
Članak 21.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu prvoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
nacrt
Na temelju članka 104. stavka 7. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi („Narodne novine“, broj: 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 16/12, 86/12, 94/13, 152/14, 7/17 i 68/18) ministrica znanosti i obrazovanja donosi
PRAVILNIK
O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O TJEDNIM RADNIM OBVEZAMA UČITELJA I STRUČNIH SURADNIKA U OSNOVNOJ ŠKOLI
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 1.
U Pravilniku o tjednim radnim obvezama učitelja i stručnih suradnika u osnovnoj školi („Narodne novine“, broj: 34/14, 40/14 – ispr. i 103/14) u članku 1. stavku 3. c) iza riječi: „utvrđenih“ dodaju se riječi: „kurikulumom te“.
Stavak 3. d) mijenja se i glasi:
„d) Izborna nastava je nastava nastavnih predmeta utvrđenih nastavnim planom, kurikulumom ili programom, a izvodi se u razrednom odjelu ili odgojno-obrazovnoj skupini. Izborna nastava stranog jezika, informatike i vjeronauka ili drugih izbornih predmeta za koje je kurikulum ili nastavni plan i program donio ministar nadležan za poslove obrazovanja (u daljnjem tekstu: Ministar), a koja se može provoditi u osnovnoj školi, osnovica je za određivanje radnog vremena učitelja koji je u cijelosti ili jednim dijelom za nju zadužen.“
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 2.
U članku 2. stavku 1. iza riječi: „Nastavnog plana“ briše se riječ „i“ te se dodaje zarez i riječi: „kurikuluma ili“, a iza riječi: „programa,“ dodaju se riječi: „godišnjeg izvedbenog kurikuluma,“.
U stavku 2. riječi: „učitelji – stručnjaci edukacijsko-rehabilitacijskog profila“ zamjenjuju se riječima: „učitelji edukatori rehabilitatori“.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 3.
U članku 4. stavak 3. mijenja se i glasi:
„(3) Vođenje razrednog odjela je skup poslova od četiri sata tjedno od kojih su dva sata poslovi u neposrednome odgojno-obrazovnome radu s učenicima, a dva sata ostali poslovi vođenja razrednog odjela.
a) Neposredni odgojno-obrazovni rad razrednika uključuje:
◊ sat razrednika i sat ostalih aktivnosti s učenicima.
b) Poslovi koji proizlaze iz naravi posla razrednika su:
◊ održavanje informacija za roditelje,
◊ ostali oblici suradnje s roditeljima,
◊ organizacija i vođenje roditeljskih sastanaka,
◊ planiranje te provedba plana rada razrednog odjela,
◊ upis podataka o učenicima u upisnik učenika eMatice,
◊ vođenje pedagoške razredne dokumentacije,
◊ poslovi vezani za upis djece u prvi razred osnovne škole ili prvi razred srednje škole te prijelaz iz IV. u V. razred,
◊ priprema i vođenje sjednica Razrednog vijeća,
◊ drugi poslovi vezani uz realizaciju godišnjeg plana i programa škole i školskog kurikuluma.“
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 4.
U članku 5. stavku 1. podstavku 1.1) a) točki 1. riječ : „pripreme“ zamjenjuje se riječju: „pripremanje“.
Točka 2. “- izradba pisanih dnevnih priprema i tjednih ili mjesečnih izvedbenih programa,“ briše se.
U podstavku 1.1) b) točki 4. iza riječi: „usavršavanje“ dodaju se riječi: „te profesionalni razvoj“.
Točka 6. „- organizacija školskih natjecanja,“ briše se.
U podstavku 1.2) točki 1. riječi: „plana i programa“ zamjenjuju se riječima: „izvedbenog kurikuluma“.
Točka 3. „- izrada individualnog plana stručnog usavršavanja,“ briše se.
U stavku 2. riječ: „rješenjem“ zamjenjuje se riječju: „odlukom“.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 5.
U članku 6. stavku 2. c) iza riječi: „škole/odjela“ dodaju se riječi: „ili poslovi voditelja odjela na jeziku i pismu nacionalne manjine“.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 6.
U članku 7. stavku 1. riječi: „predmetne nastave“ brišu se.
U stavku 2. u tablici riječi: „predmetne nastave“ brišu se.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 7.
Naslov iznad članka 8. mijenja se i glasi: „ Poslovi voditelja smjene, voditelja područne škole/odjela, voditelja odjela na jeziku i pismu nacionalne manjine i voditelja bazena“.
Članak 8. mijenja se i glasi:
„(1) U Školi koja ima manje od 8 razrednih odjela predmetne nastave poslove vođenja smjena obavlja ravnatelj Škole u redovitom radnom vremenu. U matičnoj školi koja radi u dvije smjene ravnatelj u jednoj smjeni obavlja i poslove voditelja smjene u redovitom radnom vremenu.
(2) Poslovima voditelja smjene može biti zadužen učitelj predmetne nastave u matičnoj školi ako škola:
– radi u dvije smjene i ima od 8 do 15 razrednih odjela predmetne nastave
1 sat tjedno
– radi u dvije smjene i ima od 16 do 22 razredna odjela predmetne nastave
2 sata tjedno
– radi u dvije smjene i ima od 23 do 29 razrednih odjela predmetne nastave
3 sata tjedno
– radi u dvije smjene i ima 30 ili više razrednih odjela predmetne nastave
4 sata tjedno.
(3) U školi koja u svojem sastavu ima osmorazredne područne odjele s manje od 100 učenika poslove vođenja područnih odjela obavlja učitelj predmetne nastave 2 sata tjedno, a u školi koja ima četverorazredne područne odjele učitelj razredne ili predmetne nastave 1 sat tjedno.
(4) U školi koja u svojem sastavu ima osmorazredne odjele na jeziku i pismu nacionalne manjine poslove voditelja odjela na jeziku i pismu nacionalne manjine obavlja učitelj predmetne nastave 2 sata tjedno, a u školi koja ima četverorazredne odjele na jeziku i pismu nacionalne manjine učitelj razredne ili predmetne nastave 1 sat tjedno.
(5) U Školi koja u svojem sastavu ima više od tri razredna odjela za učenike s posebnim potrebama (odjele učenika s teškoćama u razvoju) voditeljske poslove vezane uz te odjele obavlja učitelj edukator rehabilitator ili stručni suradnik edukacijsko-rehabilitacijskog profila 1 sat tjedno.
(6) U Školi koja ima bazen u kojem se provodi poduka plivanja za manje od pet škola poslove voditelja bazena obavlja učitelj tjelesne i zdravstvene kulture s 4 sata tjedno, a u školi koja ima bazen u kojem se provodi poduka plivanja za pet i više škola poslove voditelja bazena obavlja učitelj tjelesne i zdravstvene kulture ovisno o broju škola uz prethodnu suglasnost Ministarstva.
(7) Posebni poslovi iz članka 7. stavka 2. ovoga Pravilnika te posebni poslovi iz stavaka 2., 3., 4. i 5. ovoga članka te stavka 6. ovoga članka u dijelu koji se odnosi na voditelja bazena za manje od pet škola mogu se obavljati kao zamjena za dodatni rad i/ili dopunsku nastavu i/ili izvannastavne aktivnosti.
(8) U područnoj školi koja ima osmorazredne područne odjele i više od 101 učenika poslove voditelja područne škole obavlja učitelj predmetne nastave na način da mu se broj sati zaduženja redovitom nastavom uvećava ako je zaposlen u nepunom radnom vremenu ili smanjuje ako je zaposlen u punom radnom vremenu, i to u školi u kojoj je:
- od 101 do 149 učenika2 sata tjedno
- od 150 do 300 učenika 4 sata tjedno
- više od 300 učenika6 sati tjedno.“
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 8.
U članku 8a. iza riječi: „ustanovama“ brišu se riječi: „(„Narodne novine“, broj 63/14)“.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 9.
U članku 9. stavku 4. riječ: „rješenje“ zamjenjuje se riječju: „odluka“.
U točki 3. riječi: „plana i programa“ zamjenjuju se riječima: „plana, kurikuluma ili programa“.
Stavak 6. mijenja se i glasi:
„(6) O radnim obvezama svakom učitelju i stručnom suradniku ravnatelj izdaje odluku o tjednom i godišnjem zaduženju najkasnije do 7. listopada tekuće godine.“
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 10.
U članku 10. stavku 2. iza riječi: „jezika“ briše se riječ „i“ te se dodaje zarez, a iza riječi: „vjeronauka“ dodaju se riječi: „i Informatike“.
U stavku 4. riječ: „dodati“ zamjenjuje se riječju: „dodatni“.
U stavku 7. riječi: „stručno-metodičke pripreme“ zamjenjuju se riječima: „stručno-metodičko pripremanje“.
U tablici, riječi: „stručno-metodičke pripreme“ zamjenjuju se riječima: „stručno-metodičko pripremanje“.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 11.
U članku 11. stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Učitelji iz stavka 1. ovoga članka u sklopu neposrednog odgojno-obrazovnog rada s učenicima obavljaju poslove: učenja, ponavljanja i uvježbavanja sadržaja redovite nastave, pružanja pomoći u izradi domaćih zadaća, provođenja organiziranoga slobodnog vremena, vezano uz prehranu i odmor učenika te ostale aktivnosti tijekom školske godine, a u skladu s odredbom članka 10. stavka 4. ovoga Pravilnika može biti zadužen i izvođenjem dodatnog rada, dopunske nastave i izvannastavnih aktivnosti.“
Iza stavka 2. dodaju se novi stavci 3. i 4. koji glase:
„(3) Učitelju iz stavka 1. ovoga članka stručno-metodičko pripremanje iznosi 20 minuta po satu neposrednoga odgojno-obrazovnog rada osim za sate dopunske nastave i izvannastavnih aktivnosti u slučajevima iz članka 10. stavka 4. ovoga članka.
(4) Učitelji iz stavka 1. ovoga članka zadužuju se do punog radnog vremena u skladu s odredbama članka 5. i 8a. ovoga Pravilnika.“
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 12.
U članku 12. iza stavka 2. dodaje se novi stavak 3. koji glasi:
„(3) Učiteljima iz stavka 1. ovoga članka stručno-metodičko pripremanje iznosi 20 minuta po satu neposrednog odgojno-obrazovnog rada.“
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 13.
U članku 13. stavku 2. riječi: „plan i program“ zamjenjuju se riječima: „plan, kurikulum ili program“.
U stavku 7. iza točke 5. dodaje se nova točka 6. koja glasi:
„- mentorski rad s darovitim učenicima po kurikulumu koji je donio ministar ili je dobivena suglasnost Ministarstva“.
U stavku 9. riječ: „rješenje“ zamjenjuje se riječju: „odluke“.
U stavku 10. riječi: „stručno-metodičke pripreme“ zamjenjuju se riječima: „stručno-metodičko pripremanje“.
Iza stavka 10. dodaje se novi stavak 11. koji glasi:
„(11) Učitelj predmetne nastave u školama koje su na potpomognutim područjima ili brdsko-planinskim područjima ili otocima, a koji ne mogu biti zaduženi prema odredbama stavka 4. i 5. ovog članka, mogu ostvariti pravo na puno radno vrijeme i s manje sati redovite nastave uz posebno odobrenje Ministarstva i uvjet da su zaduženi drugim poslovima vezanim uz realizaciju godišnjega plana i programa i školskog kurikuluma.“
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 14.
U članku 16. stavku 3. riječ: „rješenje“ zamjenjuje se riječju: „odluka“.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 15.
U članku 17. stavci 2., 3. i 4. mijenjaju se i glase:
„(2) Učitelju edukatoru rehabilitatoru koji radi prema posebnom programu s učenicima s eškoćama u razvoju tjedna radna obveza u neposrednome odgojno-obrazovnom radu, uključujući i pružanje posebne odgojno-obrazovne potpore te dva sata neposrednoga odgojno-obrazovnog rada razrednika za učitelja koji je zadužen poslovima razrednika, iznosi 24 sata tjedno.
(3) Učitelj edukator rehabilitator koji radi prema posebnom programu s učenicima s teškoćama u razvoju koji su djelomično integrirani u redovitim osnovnim školama ostvaruje pravo na puno radno vrijeme ako je zadužen redovitom nastavom najmanje 12 sati tjedno, a do pune tjedne radne obveze u neposrednome odgojno-obrazovnom radu zadužuje se poslovima produženoga stručnog postupka odnosno posebne odgojno-obrazovne potpore ili uz suglasnost Ministarstva poslovima stručnog suradnika.
(4) Učitelji edukatori rehabilitatori koji imaju ugovor o radu za rad u programu produženog stručnog postupka ostvaruju neposredni odgojno-obrazovni rad s učenicima u sklopu 25 nastavnih sati tjedno, uključujući dva sata neposrednoga odgojno-obrazovnog rada razrednika za učitelja koji je zadužen poslovima razrednika.”
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 16.
U članku 19. stavku 5. podstavku 5.1) b) točki 3. iza riječi: „usavršavanje“ dodaju se riječi: „te profesionalni razvoj“.
U točki 7. iza riječi: „provedbe“ dodaju se riječi: „kurikuluma međupredmetnih tema,“.
U podstavku 5.2) točka 2. „-izrada individualnog plana stručnog usavršavanja,“ briše se.
U točki 5. iza riječi: „usavršavanja“ dodaju se riječi: „te profesionalni razvoj“.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 17.
U članku 20. u cijelom tekstu riječi: „i programira“ brišu se.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 18.
U članku 21. u cijelom tekstu riječi: „i programira“ brišu se.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 19.
Naslov iznad članka 22. mijenja se i glasi: „ Stručni suradnici u odgojno-obrazovnoj ustanovi s kurikulumima i programima za učenike s teškoćama u razvoju”.
U članku 22. stavku 1. riječ: „posebnoj“ briše se, a iza riječi: „ustanovi“ dodaju se riječi: „s kurikulumima i programima za djecu s teškoćama u razvoju“.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 20.
U članku 23. stavku 1. iza riječi: „planiranje“ briše se zarez i riječ: „programiranje“.
Iza stavka 5. dodaje se novi stavak 6. koji glasi:
„(6) Stručnjaci edukacijsko-rehabilitacijskoga profila: edukacijski rehabilitator, logoped i/ili socijalni pedagog, psiholog i pedagog iz članka 20. i 22. ovoga Pravilnika i učitelj edukator rehabilitator iz članka 17. ovoga Pravilnika mogu uz suglasnost Ministarstva u dijelu radnoga vremena obavljati i poslove voditelja ili člana stručnog tima sukladno odredbama pravilnika kojim se uređuje odgoj i obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju.“
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 21.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu prvoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
Klasa:
Urbroj:
Zagreb,
MINISTRICA
prof. dr. sc. Blaženka Divjak
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja