Na temelju članka 18. stavka 5. Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“, br. 91/2019 i 37/2020) Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavljuje
NATJEČAJ
za provedbu podmjere 3.2. „Potpora za aktivnosti informiranja i promoviranja koje provode skupine proizvođača na unutarnjem tržištu“ – provedba tipa operacije 3.2.1 „Potpora za aktivnosti informiranja i promoviranja“
1PREDMET, SVRHA I IZNOS RASPOLOŽIVIH SREDSTAVA NATJEČAJA
Datum objave Natječaja
Rok za podnošenje prvog dijela zahtjeva za potporu i dostavu Potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu
Krajnji rok za podnošenje drugog dijela zahtjeva za potporu i dostavu Potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu
Predmet Natječaja
Predmet Natječaja je dodjela potpore temeljem Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“ br. 91/19 i 37/20; u daljnjem tekstu: Pravilnik) za provedbu podmjere 3.2. „Potpora za aktivnosti informiranja i promoviranja koje provode skupine proizvođača na unutarnjem tržištu“ – provedba tipa operacije 3.2.1 „Potpora za aktivnosti informiranja i promoviranja“ (u daljnjem tekstu: operacija 3.2.1.).
Svrha natječaja
Svrha natječaja je sufinanciranje troškova za provođenje aktivnosti predviđenih Planom informiranja i promoviranja, a u cilju poboljšanja svijesti potrošača o postojanju i specifikaciji proizvoda proizvedenih u okviru sustava zaštićenih oznaka izvornosti (ZOI) i zaštićenih oznaka zemljopisnog podrijetla (ZOZP) te sustava zajamčeno tradicionalnog specijaliteta (ZTS), kao i u sustavu ekološke proizvodnje.
Prihvatljivi korisnici
a)skupine proizvođača koji sudjeluju u sustavima kvalitete (sustav zaštićenih oznaka izvornosti i zaštićenih oznaka zemljopisnog podrijetla; sustav zajamčeno tradicionalnog specijaliteta; nacionalnim sustavima kvalitete)
b)udruge ekoloških poljoprivrednih proizvođača čiji su članovi proizvođači uključeni u ekološku proizvodnju u skladu s nacionalnim zakonodavstvom.
Ukupan iznos raspoloživih sredstava javne potpore po Natječaju
9.480.000,00 HRK
Visina javne potpore
Potpora se odobrava na razdoblje do četiri godine, odnosno najduže do 2023. godine u maksimalnom iznosu do 100.000 EUR, odnosno maksimalno do 30.000 EUR godišnje u protuvrijednosti u kunama.
Za izračun pripadajućeg iznosa potpore primijenit će se diskontiranje u skladu s člankom 7. stavkom 4. Uredbe Komisije (EU) br. 702/2014 оd 25. lipnja 2014. o proglašenju određenih kategorija potpora u sektoru poljoprivrede i šumarstva te u ruralnim područjima spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije (SLOJ L 193, 1. 7. 2014, članci 48. i 49. (u daljnjem tekstu: Uredbe (EU) br. 702/2014), uz kamatnu stopu koja se primjenjuje na datum dodjele potpore.
Intenzitet javne potpore
70 % od ukupno prihvatljivih troškova (85 % EU i 15 % RH)
Informacije o objavi Natječaju
Objava na mrežnoj stranici Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja) - www.apprrr.hr, a obavijest o objavi Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama Ministarstva poljoprivrede (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) - https://poljoprivreda.gov.hr, Europskih strukturnih i investicijskih fondova - www.strukturnifondovi.hr i Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. - 2020. (u daljnjem tekstu: Program) - www.ruralnirazvoj.hr
1.1.Izmjena i/ili ispravak otvorenog Natječaja
(1)Natječaj je moguće izmijeniti najkasnije zadnji dan prije početka podnošenja zahtjeva za potporu u skladu s člankom 20. Pravilnika.
(2)Izmjena i/ili ispravak Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen ovaj Natječaj.
2.2.Poništenje Natječaja
Agencija za plaćanja, uz prethodno odobrenje Ministarstva kao Upravljačkog tijela (u daljnjem tekstu: Upravljačko tijelo), može poništiti ovaj Natječaj prije izdavanja odluka o rezultatu administrativne kontrole zahtjeva za potporu sukladno članku 21. Pravilnika. Poništenje Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen ovaj Natječaj.
3.3.Pitanja i odgovori
(1)Pitanja u vezi ovoga Natječaja korisnici postavljaju isključivo putem mrežne stranice - www.ruralnirazvoj.hr,unosom osobnih podataka te odabirom odgovarajućeg natječaja na koji se pitanje odnosi.
(2)Pitanja se mogu postaviti od objave ovoga Natječaja do najkasnije deset dana prije početka roka za podnošenje zahtjeva za potporu, a odgovore na postavljena pitanja objavljuje Upravljačko tijelo putem mrežne stranice - www.ruralnirazvoj.hr.
(3)Upravljačko tijelo i Agencija za plaćanja kroz odgovore na pitanja ne mogu davati svoje mišljenje o prihvatljivosti pojedinog potencijalnog korisnika, prihvatljivosti projekata odnosno pojedine vrste ulaganja i troškova.
(4)Odgovor na pitanje ne smije stvarati nova pravila i obveze za korisnike koja ne proizlaze iz odredbi Programa, Pravilnika, ovoga Natječaja i drugih pozitivnih pravnih propisa.
(5)U slučaju više istovjetnih upita u vezi odredbi ovoga Natječaja, Agencija za plaćanja u suradnji s Upravljačkim tijelom može izraditi uputu za korisnike koja će biti objavljena na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja.
(6)U slučaju izmjene ili ispravka ovoga Natječaja, odgovori objavljeni prije izmjene ili ispravka ovoga Natječaja smatraju se ništetnim, ako su u suprotnosti s objavljenom izmjenom ili ispravkom ovoga Natječaja.
2POSTUPAK DODJELE POTPORE
(1)Postupak dodjele potpore uključuje vremensko razdoblje od podnošenja zahtjeva za potporu od strane korisnika do izdavanja Odluke o dodjeli sredstava.
(2)Uvjete prihvatljivosti iz Priloga 1 ovoga Natječaja korisnik dokazuje dokumentacijom koja je navedena u Prilogu 4 ovoga Natječaja, a Agencija za plaćanja tijekom administrativne kontrole može koristiti dostupne registre i baze podataka nadležnih institucija.
1.1Uvjeti prihvatljivosti korisnika u postupku dodjele potpore
(1)Uvjeti prihvatljivosti korisnika i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
(2)Korisnik koji je isključen zbog razloga navedenih u Prilogu 1 ovoga Natječaja tijekom provedbe ostalih natječaja mjera ruralnog razvoja bit će odbijen uz uvjet da još traje razdoblje u kojem vrijede razlozi za isključenje predmetnog korisnika.
2.2Uvjeti prihvatljivosti projekta u postupku dodjele potpore
(1)Uvjeti prihvatljivosti projekta i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
(2)Projekt mora ispuniti uvjete prihvatljivosti iz Priloga 1 ovoga Natječaja. Projekt podrazumijeva skup aktivnosti i s njima povezanih troškova navedenih u Planu informiranja i promoviranja (detaljnije u podtočki 2.3. ovog Natječaja).
(3)Javna potpora se dodjeljuje u obliku bespovratnih financijskih sredstava za provođenje aktivnosti navedenih u Planu informiranja i promoviranja.
(4)Svi podaci navedeni u zahtjevu za potporu podložni su provjerama nadležnih institucija i nakon isplate potpore iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (u daljnjem tekstu: EPFRR) u razdoblju od pet godina nakon konačne isplate potpore.
3.3Plan informiranja i promoviranja
(1)Korisnik je dužan izraditi Plan informiranja i promoviranja u kojem mora biti vidljiva povezanost troškova projekta sa realizacijom projektne ideje, prema predlošku koji je sastavni dio Natječaja (Prilog 7) te ga dostavlja uz zahtjev za potporu.
(2)Korisnik u prvom dijelu zahtjeva za potporu podnosi Plan informiranja i promoviranja s vizijom oglašavanja i informiranja za razdoblje do 4 godine.
(3)Ako korisnik ne provede aktivnosti za koje je ostvario bodove prilikom ocjenjivanja, u obvezi je vratiti dobivena sredstva.
(4)Korisnik mora provesti sve aktivnosti navedene u Planu informiranja i promoviranja. Ako korisnik ne provede aktivnosti za koje je ostvario bodove prilikom rangiranja, u obvezi je vratiti dobivena sredstva. Ako neke od aktivnosti nisu provedene iz opravdanih razloga, Agencija za plaćanja će odrediti financijske korekcije.
(5)Ako korisnik ne provede neke od aktivnosti iz Plana informiranja i promoviranja za koje nije ostvario bodove prilikom ocjenjivanja, dužan je dostaviti pisano obrazloženje o razlozima neprovedene aktivnosti.
(6)Korisnik je u obvezi iz vlastitih i/ili drugih izvora (koji nisu javni) osigurati sredstva za financiranje razlike iznosa dodijeljene potpore i ukupnih troškova potpore.
4.4Ocjenjivanje Plana informiranja i promoviranja
(1)Plan informiranja i promoviranja ocjenjuje Ocjenjivački odbor.
(2)Bodove za kriterij odabira br. 5 iz Priloga 2 ovoga Natječaja dodjeljuje Ocjenjivački odbor.
(3)Za kriterij odabira br. 5 prilikom podnošenja zahtjeva za potporu sustav korisniku dodjeljuje maksimalan broj bodova.
(4)Nakon zaprimanja svih zahtjeva za potporu pristiglih po ovom Natječaju, za sve prihvatljive zahtjeve za potporu Agencija za plaćanja dostavlja Upravljačkom tijelu zaprimljene Planove informiranja i promoviranja. Upravljačko tijelo prosljeđuje Ocjenjivačkom odboru Planove informiranja i promoviranja radi ocjenjivanja i dodjele bodova u skladu s kriterijima odabira.
(5)Dostavljanje Plana informiranja i promoviranja između Agencije za plaćanja i Upravljačkog tijela te između Upravljačkog tijela i Ocjenjivačkog odbora obavlja se elektroničkom poštom ili službenom dostavom putem dostavljača uz dostavnicu.
(6)Nakon ocjene Plana informiranja i promoviranja te dodjele bodova u skladu s kriterijima odabira Ocjenjivački odbor dostavlja rezultate ocjenjivanja Upravljačkom tijelu koje ih prosljeđuje Agenciji za plaćanja.
(7)Ocjenjivački odbor od korisnika može, elektroničkom poštom, tražiti obrazloženje/ispravak Plana informiranja i promoviranja, a korisnik je u obvezi dostaviti traženo, elektroničkom poštom, u roku od pet dana od dana slanja elektroničke pošte. Ako korisnik ne dostavi tražene podatke u propisanom roku ili dostavi nepotpune podatke ili neodgovarajućeg sadržaja, Ocjenjivački odbor će za taj kriterij odabira dodijeliti nula bodova.
(8)Upravljačko tijelo dostavlja Agenciji za plaćanja rezultate ocjenjivanja kvalitete Plana informiranja i promoviranja najkasnije 60 dana od dana dostave istoga Upravljačkom tijelu. U rok od 60 dana ne računa se razdoblje u kojem korisnik dostavlja Ocjenjivačkom odboru traženu nadopunu ili ispravak dostavljenih dokumenata.
(9)Agencija za plaćanja revidira bodove po kriteriju odabira br. 5 sukladno ocjeni Ocjenjivačkog odbora.
(10) Projekt mora ostvariti minimalni broj bodova (prag prolaznosti) temeljem kriterija odabira u skladu s Prilogom 2 ovoga Natječaja.
(11) Korisniku će se izdati Odluka o odbijanju zahtjeva za potporu ako je Plan informiranja i promoviranja ocijenjen ispod praga prolaznosti u skladu s Prilogom 8 ovoga Natječaja (prag prolaznosti iznosi 12 bodova), iako je korisnik prešao prag prolaznosti temeljem ostalih kriterija odabira u skladu s Prilogom 2 ovoga Natječaja.
5.5Uvjeti prihvatljivosti troškova/aktivnosti
(1)Uvjeti prihvatljivosti troškova/aktivnosti i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
(2)Korisnik prije podnošenja drugog dijela zahtjeva za potporu mora povesti postupak nabave u skladu s podtočkom 2.13.1. i/ili podtočkom 2.13.2. ovoga Natječaja.
(3)U slučaju da ulaganje/svi troškovi nisu prihvatljivi zahtjev za potporu/isplatu bit će odbijen.
(4)Neprihvatljivi i/ili neodobreni troškovi ne ulaze u izračun potpore.
(5)Troškovi organizacije podrazumijevaju troškove navedene u točkama 1.1 i 3. Liste prihvatljivih troškova (Prilog 3 ovoga Natječaja) i prihvatljivi su u iznosu do 5 % vrijednosti ukupno prihvatljivih troškova projekta.
(6)Plan nabave/Tablica troškova i izračuna potpore mora biti u skladu aktivnostima i iznosima iz Plana informiranja i promoviranja i prihvatljivim aktivnostima i troškovima propisanim u Listi prihvatljivih troškova (Prilog 3 ovoga Natječaja). Ako je u Planu nabave/Tablici troškova i izračuna potpore trošak viši u odnosu na trošak iz Plana informiranja i promoviranja, za daljnju kalkulaciju u obzir će se uzeti iznos manjeg troška.
(7)Prihvatljivi troškovi/aktivnostipropisani su u Prilogu 3 ovoga Natječaja i čine njegov sastavni dio.
(8)Neprihvatljivi troškovi su:
a)porez na dodanu vrijednost (u daljnjem tekstu: PDV) u slučaju da je korisnik porezni obveznik upisan u registar obveznika PDV-a te ima pravo na odbitak pretporeza
b)drugi porezi te propisane naknade i doprinosi
c)kamate
d)novčane kazne
e)troškovi nastali na projektima koji su već u tijeku
f)plaćanje gotovim novcem
g)sufinanciranje djelatnosti povezanih s izvozom u treće zemlje ili države članice, to jest potpore izravno povezane s izvezenim količinama, uspostavom i radom distribucijske mreže ili ostalim tekućim troškovima povezanima s izvoznom djelatnošću ili
h)troškovi kod kojih se prednost daje uporabi domaće robe u odnosu na uvezenu robu.
Primjer nedopuštenog načina informiranja i promoviranja:
„Ekstra djevičansko maslinovo ulje proizvođača OPG Ivan Horvat izuzetne je kvalitete.“
Samo čudesni okusi „Sunce“ ekstra djevičanskih maslinovih ulja bude u vama duh starih vremena.
Primjer nedopuštenog načina informiranja i promoviranja:
„Med iz Slavonije najslađeg je okusa – provjerite!“
6.6Uvjeti i način podnošenja zahtjeva za potporu
(1)Zahtjev za potporu korisnikpopunjava u elektroničkom obliku putem AGRONET-a. Prilikom popunjavanja zahtjeva za potporu korisnik popunjava tražene podatke i učitava traženu dokumentaciju navedenu u Prilogu 4 i 5 ovoga Natječaja. Tražena dokumentacija mora biti na hrvatskom ili engleskom jeziku i latiničnom pismu. Dokumentacija na drugom stranom jeziku i pismu mora biti prevedena na hrvatski jezik te ovjerena od strane sudskog tumača.
(2)Korisnik mora biti upisan u Evidenciju korisnika potpora u ruralnom razvoju i ribarstvu (u daljnjem tekstu: Evidencija korisnika) kako bi podnio zahtjev za potporu. Korisnik upisom u Evidenciju korisnika dobiva pristupne podatke, odnosno korisničko ime i zaporku, kojima se prijavljuje u AGRONET sustav. Putem AGRONET-a korisnici mogu ostvariti uvid u pravnu osnovu te popunjavati zahtjev za potporu/promjenu/isplatu/odustajanje. Detaljne upute za upis u Evidenciju korisnika i za korištenje AGRONET-a nalaze se u Vodiču za upis u Evidenciju korisnika koji je dostupan na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).
(3)Prije popunjavanja zahtjeva za potporu korisnik treba provjeriti trenutno važeće podatke u Evidenciji korisnika te ih prema potrebi putem zahtjeva za promjenu podataka u Evidenciji korisnika obnoviti. Korisnik je u obvezi podnijeti zahtjev za promjenu podataka koji se nalaze u Evidenciji korisnika nakon pojave događaja koji ih je izazvao. Agencija za plaćanja će korisniku putem elektroničke pošte poslati obavijest da su promjene izvršene/nisu izvršene.
(4)Zahtjev za potporu korisnik podnosi u dva dijela.
(5)Prvi dio zahtjeva za potporu korisnik podnosi u roku kako je propisano u tablici u točki 1. ovog Natječaja.
(6)Drugi dio zahtjeva za potporu korisnik je dužan podnijeti nakon sklapanja Ugovora o financiranju i to svake naredne godine nakon provedenog postupaka nabave (tijekom najviše 4 godine u skladu s odobrenim aktivnostima iz Plana informiranja i promoviranja te provedenim postupcima nabave) najkasnije do 31. kolovoza predmetne godine.
(7)Korisnik može podnijeti jedan zahtjev za potporu tijekom Natječaja.
(8)Ako korisnik podnese više zahtjeva za potporu tijekom jednog natječaja u obzir će se uzeti zahtjev za potporu s ranijim vremenom podnošenja zahtjeva za potporu, dok će se za ostale zahtjeve za potporu izdati Odluka o odbijanju.
(9)Dokumentacija koju korisnik mora dostaviti/učitati u prvom dijelu zahtjeva za potporu propisana je u Prilogu 4 ovoga Natječaja.
(10)Dokumentacija koju korisnik mora dostaviti/učitati u drugom dijelu zahtjeva za potporu propisana je u Prilogu 5 ovog Natječaja.
(11)Nakon popunjavanja prvog dijela zahtjeva za potporu u AGRONET-u korisniku se generira „Potvrda o podnošenju Zahtjeva za potporu“ (u daljnjem tekstu: Potvrda o podnošenju). Korisnik je obvezan Potvrdu o podnošenju ispisati i potpisati te dostaviti u izvorniku preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja do propisanog roka, na adresu:
Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
Ulica grada Vukovara 269d
10 000 Zagreb
(12)Na omotnici u kojoj se nalazi Potvrda o podnošenju treba biti minimalno naznačeno:
- vrijeme podnošenja (datum, sat, minuta, sekunda) kojeg naznačuje davatelj poštanske usluge u slučaju dostave preporučenom pošiljkom, odnosno osoba u Agenciji za plaćanja koja zaprima omotnicu u slučaju neposredne predaje
- naziv i adresa korisnika
- naznaka:
„NE OTVARATI – PRIJAVA NA NATJEČAJ“
„Natječaj za provedbu tipa operacije 3.2.1 “Potpora za aktivnosti informiranja i promoviranja“
(13)Smatra se da je Zahtjev za potporu podnesen kad korisnik dostavi Potvrdu o podnošenju zahtjeva za potporu preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja.
(14)Vrijeme podnošenja zahtjeva za potporu je vrijeme slanja (datum, sat, minuta, sekunda) Potvrde o podnošenju u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako je korisnik neposredno predaje.
(15)Računanje rokova propisano je člankom 51. Pravilnika.
(16)U slučaju dostavljanja Potvrde o podnošenju prvog dijela zahtjeva za potporu izvan propisanih rokova i/ili potpisane od strane neovlaštene osobe, izdaje se Odluka o odbijanju.
(17)U slučaju da korisnik u Zahtjevu za potporu ne dostavi dokumentaciju za koju je u Prilogu 4 i 5 ovoga Natječaja propisano da se ne može dopuniti, korisniku se izdaje Odluka o odbijanju.
7.7Provedba postupka dodjele potpore
(1)Postupak dodjele potpore provodi se u dva dijela, odnosno Zahtjev za potporu korisnik podnosi u dva dijela.
(2)Postupak dodjele potpore prvog dijela Zahtjeva za potporu sastoji se od sljedećih faza:
a. podnošenje i zaprimanje Zahtjeva za potporu
b. rangiranje Zahtjeva za potporu
c. administrativna kontrola kriterija odabira
d. administrativna kontrola prihvatljivosti korisnika
e. administrativna kontrola prihvatljivosti projekta/aktivnosti
(3) Postupak dodjele potpore drugog dijela Zahtjeva za potporu sastoji se od sljedećih faza:
a. podnošenje i zaprimanje Zahtjeva za potporu
b. administrativna kontrola prihvatljivosti projekta/aktivnosti
c. administrativna kontrola prihvatljivosti troškova.
(4)Postupak dodjele potpore započinje zaprimanjem zahtjeva za potporu u Agenciju za plaćanja, a završava izdavanjem Odluke o dodjeli sredstava/Odluke o odbijanju.
(5)Agencija za plaćanja će u roku od 120 dana od dana zatvaranja Natječaja donijeti sljedeće akte:
a) Odluku o dodjeli sredstava
b) Odluku o odbijanju.
(6)U rok od 120 dana ne računa se vrijeme potrebno za dostavu dopune/obrazloženja u skladu sa podtočkom 2.10. ovog Natječaja
8.8Zaprimanje prvog dijela zahtjeva za potporu i rangiranje zahtjeva za potporu
(1)Korisnik podnosi prvi dio Zahtjeva za potporu u roku propisanom u tablici u točki 1. ovoga Natječaja.
(2)Dokumentacija koju korisnik mora dostaviti/učitati u Zahtjevu za potporu navedena je u Prilogu 4 ovoga Natječaja.
(3)Po zaprimanju svih Zahtjeva za potporu podnesenih na ovaj Natječaj, Agencija za plaćanja formira inicijalnu rang-listu Zahtjeva za potporu na temelju traženih iznosa potpore te traženog broja bodova temeljem odgovora na pitanja u Zahtjevu za potporu od strane korisnika u skladu s kriterijima odabira iz Priloga 2 ovoga Natječaja.
(4)Prednost na rang listi ima zahtjev za potporu s utvrđenim većim brojem bodova provjerenim i dodijeljenim od strane Agencije za plaćanja, u skladu s Prilogom 2 ovoga Natječaja
(5)U slučaju da dva ili više Zahtjeva za potporu imaju isti broj bodova prednost se određuje prema vremenu podnošenja Zahtjeva za potporu, a prednost imaju Zahtjevi za potporu na sljedeći način:
a)potpuni Zahtjevi za potporu za koje nije tražena dopuna, pri čemu se vremenom podnošenja potpunog Zahtjeva za potporu smatra trenutak slanja (datum, sat, minuta, sekunda) Potvrde o podnošenju Zahtjeva za potporu u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako je korisnik neposredno predaje
b)Zahtjevi za potporu za koje je Agencija za plaćanja izdala Zahtjev za dopunu. Prednost imaju Zahtjevi za potporu korisnika koji su u kraćem roku postupili po Zahtjevu za dopunu. Ako nepotpuni Zahtjevi za potporu imaju jednaki broj bodova i jednak vremenski rok podnošenja dopunu, prednost imaju ranije podneseni Zahtjevi za potporu (datum, sat, minuta, sekunda).
(6)Ako dva ili više Zahtjeva za potporu imaju jednaki broj bodova prema gore navedenim kriterijima po kojima se određuje prednost pri odabiru i jednako vrijeme podnošenja dopune odnosno Zahtjeva za potporu, a navedeno uvjetuje da zahtjev bude odabran, provest će se postupak izvlačenja slučajnim odabirom u prisutnosti javnog bilježnika.
(7)Rang-listu Zahtjeva za potporu Agencija za plaćanja objavljuje na mrežnoj stranici – www.apprrr.hr nakon sklapanja svih Ugovora o financiranju s korisnicima koji se nakon provedene administrativne kontrole nalaze iznad praga dostatnih sredstava.
9.9Administrativna kontrola prvog dijela Zahtjeva za potporu
(1)Agencija za plaćanja provodi administrativnu kontrolu kriterija odabira, prihvatljivosti korisnika, prihvatljivosti projekta/aktivnosti/troškova temeljem prvog dijela Zahtjeva za potporu i dokumentacije podnesene uz prvi dio Zahtjeva za potporu.
(2)Administrativnom kontrolom kriterija odabira provjerava se usklađenost Zahtjeva za potporu s kriterijima odabira. Korisnik mora ostvariti prag prolaznosti s minimalnim brojem bodova temeljem propisnih kriterija odabira da bi Zahtjev za potporu bio prihvatljiv.
(3)U Prilogu 4. ovoga Natječaja navedeni su svi dokumenti koje korisnik mora obavezno učitati u zahtjevu za potporu.
(4)U slučaju da korisnik u zahtjevu za potporu ne dostavi dokumentaciju za koju je Prilogom 4 ovoga Natječaja propisano da se ne može dopuniti, korisniku se izdaje Odluka o odbijanju.
(5)Administrativna kontrola zahtjeva za potporu provodi se prema redoslijedu na inicijalnoj rang-listi iz podtočke 2.8. ovoga Natječaja.
(6)Administrativnom kontrolom prvog dijela Zahtjeva za potporu korisniku se ne može dodijeliti veći broj bodova od traženog po pojedinom kriteriju odabira, kao ni procijenjeni iznos potpore veći od traženog u Zahtjevu za potporu.
(7)Administrativnom kontrolom prvog dijela zahtjeva za potporu kriterija odabira provjerava se ispunjava li zahtjev za potporu sve propisane uvjete prihvatljivosti korisnika i aktivnosti/projekta te Agencija dodjeljuje bodove u skladu s kriterijima odabira.
(8)Za sve prihvatljive zahtjeve za potporu (prvi dio) Agencija za plaćanja dostavlja Ocjenjivačkom odboru Planove informiranja i promoviranja udruge/skupine radi ocjenjivanja kvalitete Planova informiranja i promoviranja i dodjele bodova u skladu s kriterijima odabira.
(9)Nakon završenog postupka ocjenjivanja kvalitete Planova informiranja i promoviranja, Ocjenjivački odbor dostavlja Agenciji za plaćanja bodove svih ocijenjenih Planova informiranja i promoviranja koji će se pribrojiti bodovima dodijeljenim u Agenciji za plaćanja tijekom administrativne kontrole.
(10)Nakon dostavljenih rezultata od strane Ocjenjivačkog odbora, ažurira se rang lista temeljem zbroja bodova dodijeljenih od strane Ocjenjivačkog odbora za kvalitetu Planova informiranja i promoviranja i temeljem dodijeljenih bodova tijekom administrativne kontrole u Agenciji za plaćanja.
(11)Administrativnom kontrolom kriterija odabira provjerava se usklađenost zahtjeva za potporu s kriterijima odabira. Korisnik mora ostvariti prag prolaznosti s minimalnim brojem bodova temeljem propisnih kriterija odabira da bi zahtjev za potporu bio prihvatljiv, u suprotnom se izdaje odluka o odbijanju.
(12)Korisniku će se izdati Odluka o odbijanju zahtjeva za potporu, iako je Korisnik prešao prag prolaznosti (prag prolaznosti iznosi 20 bodova) temeljem ostalih kriterija odabira, ako je Plan informiranja i promoviranja ocijenjen ispod praga prolaznosti.
(13)U slučaju da se administrativnom kontrolom utvrdi manji broj bodova po kriterijima odabira i/ili iznos potpore manji od navedenog u zahtjevu za potporu, Agencija za plaćanja će u skladu s utvrđenim činjeničnim stanjem izvršiti umanjenje broja bodova i/ili iznosa potpore te će razloge obrazložiti u odluci.
(14)Administrativnom kontrolom prihvatljivosti korisnika provjerava se pravovremenost i potpunost zahtjeva za potporu te ispunjava li korisnik sve propisane uvjete prihvatljivosti i postoje li razlozi za odbijanje/isključenje korisnika.
(15)Administrativnom kontrolom prihvatljivosti projekta provjerava se ispunjava li projekt sve propisane uvjete iz Priloga 1 ovoga Natječaja.
(16)U administrativnoj kontroli prihvatljivosti troškova provjerava se jesu li troškovi i aktivnosti u skladu s Listom prihvatljivosti troškova.
(17)U prvom dijelu Zahtjeva za potporu postoji mogućnost dopune i/ili obrazloženja (podtočka 2.10. ovog Natječaja). Korisniku se može poslati samo jedan zahtjev za dopunu.
(18)Agencija za plaćanja prilikom administrativne kontrole može primijeniti financijske korekcije u skladu s Prilogom III Pravilnika.
(19)Agencija za plaćanja prilikom administrativne provjere može koristiti sve dostupne registre i baze podataka nadležnih institucija.
10.10Dopuna/obrazloženje
(1)U slučaju da je Zahtjev za potporu nepotpun ili su potrebne dodatne informacije, dokumentacija ili dio dokumentacije, i/ili ponude i/ili su potrebna dodatna pojašnjenja zbog određenih nejasnoća ili neusklađenosti u navodima/dokumentima/izračunima i/ili ispravak neusklađenih navoda i/ili neispravnih izračuna, Agencija za plaćanja u bilo kojoj fazi administrativne kontrole može od korisnika tražiti dopunu i/ili obrazloženje (u daljnjem tekstu: D/O).
(2)Korisniku se može poslati samo jedan zahtjev za dopunu.
(3)Zahtjev za D/O se korisniku dostavlja elektroničkim putem na elektroničku poštu navedenu u Zahtjevu za potporu navedenu u „KONTAKT PODACI“ i na elektroničku poštu navedenu u Evidenciji korisnika.
(4)Korisnik je u obvezi postupiti po zahtjevu za D/O te odgovoriti Agenciji za plaćanja putem elektroničke pošte u roku od 7 dana od dana slanja zahtjeva za D/O od strane Agencije za plaćanja.
(5)Agencija za plaćanja zadržava pravo zatražiti da korisnik, osim dokumentacije koja je propisana Natječajem, dostavi i drugu dokumentaciju koja je potrebna za pravilnu i potpunu provedbu postupka dodjele potpore.
(6)U prilozima 4 i 5 Natječaja u kojima je naveden popis dokumentacije propisana je obvezna dokumentacija za koju nije moguća dopuna.
(7)Iznimno od stavka 4. ove podtočke, Agencija za plaćanja će uzeti u razmatranje odgovor na zahtjev za D/O, dostavljen izvan roka iz stavka 4. ove podtočke, u slučaju više sile i izvanrednih okolnosti (na način kako je propisano člankom 50. Pravilnika), dok će za kašnjenje D/O u drugom dijelu Zahtjeva za potporu kao i za kašnjenje podnošenja Potvrde o podnošenju drugog dijela Zahtjeva za potporu, ako nije riječ o višoj sili, primijeniti financijske korekcije do najviše 30 dana kašnjenja u određenom postotku od iznosa Ugovora o financiranju:
a. do 5 dana kašnjenja – 1 %
b. od 6 do 15 dana kašnjenja – 2 %
c. od 16 do 30 dana kašnjenja – 5 %
d. više od 30 dana kašnjenja - 100 % - izdaje se Odluka o odbijanju.
PRIMJER 1:
U slučaju da korisnik kasni s dostavljanjem drugog dijela Zahtjeva za potporu nakon propisanog roka npr. 8 dana, korisniku će se iznos potpore iz Ugovora o financiranju umanjiti za 2%.
U slučaju da korisnik još dodatno kasni i sa dostavom D/O drugog dijela Zahtjeva za potporu nakon propisanog roka (a dopuna se odnosi na cjelokupni zahtjev), npr. 17 dana korisniku će se iznos potpore iz Ugovora o financiranju umanjiti za 5%.
Sveukupno korisniku će iznos potpore iz Ugovora o financiranju umanjiti za 5%.
PRIMJER 2:
U slučaju da korisnik kasni s dostavljanjem drugog dijela Zahtjeva za potporu nakon propisanog roka npr. 11 dana, korisniku će se iznos potpore iz Ugovora o financiranju umanjiti za 2%.
U slučaju da korisnik još dodatno kasni i sa dostavom D/O drugog dijela Zahtjeva za potporu nakon propisanog roka (dopuna se odnosi na pojedini trošak/ugovor o javnoj nabavi), npr. 20 dana korisniku će se iznos potpore za navedeni trošak (za koji se je tražila D/O) iz Ugovora o financiranju umanjiti za 5%.
Sveukupno korisniku će se svi troškovi umanjiti za 2%, a naveden trošak s čijom se je D/O kasnilo nakon propisanog roka umanjiti će se za 5%.
(8)Za sve nepravovremene/nepotpune/neprihvatljive D/O prvog dijela Zahtjeva za potporu izdaje se Odluka o odbijanju, osim u slučaju iz stavka 7. ove podtočke.
(9)Ako korisnik samoinicijativno dostavi D/O, navedeno se neće uzeti u razmatranje.
11.11Izdavanje akata nakon završenog prvog dijela postupka dodjele potpore
(1)Agencija za plaćanja nakon završenog prvog dijela postupka dodjele potpore:
a.donosi Odluku o rezultatu administrativne kontrole
b. donosi Odluku o odbijanju
c. donosi Obavijest o odbacivanju zbog nedostatnosti sredstava
d. sklapa s korisnikom Ugovor o financiranju.
(2)Agencija za plaćanja donosi Odluku o rezultatu administrativne kontrole za svaki Zahtjev za potporu za koji je administrativnom kontrolom utvrđeno da je pravovaljan i potpun, odnosno da ispunjava uvjete propisane Programom, Pravilnikom i ovim Natječajem.
(3) Agencija za plaćanja donosi Odluku o odbijanju za svaki zahtjev za potporu koji ne ispunjava uvjete prihvatljivosti i/ili se nalazi ispod praga prolaznosti kriterija odabira te ne ispunjava druge uvjete propisane Programom, Pravilnikom i ovim Natječajem.
(4)Agencija za plaćanja izdaje Obavijest o odbacivanju zbog nedostatnosti sredstava korisnicima za koje nije odrađena administrativna kontrola zahtjeva za potporu jer se temeljem traženih bodova po kriterijima odabira nalaze na rang listi ispod praga dostatnih sredstava i korisnicima kojima je izdana Odluka o rezultatu administrativne kontrole, a za koje sredstva nisu dostatna.
(5)Na Odluke iz stavka 1.a) i b) ove podtočke korisnik ima pravo podnijeti prigovor u skladu s točkom 8. ovoga Natječaja.
(6)Odluke iz stavka 1. ove točke korisnik preuzima putem AGRONET-a.
(7)Po objavi akta u AGRONET-u korisnik će biti obaviješten putem elektroničke pošte da u roku 5 dana iste mora preuzeti putem linka u AGRONET-u na kartici „ODLUKE/UGOVORI“.
(8)Ako korisnik ne preuzme akte iz stavka 1. ove podtočke u roku od 5 dana od trenutka njihova stavljanja na AGRONET, Agencija za plaćanja smatrati će da je korisnik preuzeo Odluke nakon isteka navedenog roka.
(9)U slučaju administrativne pogreške prilikom administrativne kontrole, Agencija za plaćanja je u obvezi ispraviti/izmijeniti/staviti izvan snage bilo koji od akata iz stavka 1. ove podtočke odgovarajućom odlukom i/ili aktom.
11.1.1Rokovi za izdavanje Odluka
(1)Agencija za plaćanja će u roku od 90 dana od dana zatvaranja Natječaja donijeti Odluke iz stavka 1. podtočke 2.11.
(2)Upravljačko tijelo može produžiti rok iz stavka 1. ove podtočke na temelju obrazloženog zahtjeva Agencije za plaćanja, a odluka Upravljačkog tijela o produženju roka objavljuje se na mrežnim stranicama u skladu s člankom 18. stavak 6. Pravilnika.
11.2.2Ugovor o financiranju
(1)Agencija za plaćanja sklapa Ugovor o financiranju temeljem Odluke o rezultatu administrativne kontrole s korisnicima za koje su sredstva dostatna.
(2)Izdavanje Odluke o rezultatu administrativne kontrole ne podrazumijeva da će s tim korisnikom Agencija za plaćanja sklopiti Ugovor o financiranju. Ugovor o financiranju Agencija za plaćanja sklopit će isključivo s korisnicima koji se na rang-listi nakon provedene administrativne kontrole Zahtjeva za potporu i dalje nalaze iznad praga raspoloživih sredstava.
(3)S jednim korisnikom unutar ovoga Natječaja može biti sklopljen samo jedan ugovor o financiranju.
(4)Ugovorom o financiranju određuju se opći i posebni uvjeti, prava i obveze korisnika i Agencije za plaćanja, postupovne odredbe o provedbi projekta, maksimalni procijenjeni iznos dodijeljene potpore, isplata sredstava te krajnji rokovi za provedbu postupka nabave. Sklapanjem Ugovora o financiranju korisnik preuzima obveze koje mora ispuniti kako bi ostvario pravo na isplatu potpore, kao i obveze koje mora ispunjavati/ispuniti tijekom 5 godina od konačne isplate sredstava.
(5)Agencija za plaćanja će preporučenom poštom korisniku dostaviti 2 primjerka Ugovora o financiranju.
(6)U roku od 15 dana od dana zaprimanja Ugovora o financiranju, korisnik/ovlaštena osoba korisnika u obvezi je potpisati i dostaviti jedan primjerak potpisanog Ugovora o financiranju u izvorniku preporučenom pošiljkom ili neposredno u središnji ured Agencije za plaćanja kojoj je podnesen zahtjev za potporu.
(7)Danom sklapanja Ugovora o financiranju smatra se datum potpisa od strane korisnika.
(8)Ako korisnik potpiše Ugovor o financiranju, ali ne navede datum potpisa Ugovora o financiranju, ili navede pogrešan datum, danom sklapanja Ugovora o financiranju smatra se vrijeme slanja poštom (datum, sat, minuta, sekunda) potpisanog Ugovora o financiranju u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako korisnik neposredno dostavlja potpisani ugovor.
(9)Neispravno potpisanim ugovorom smatra se ugovor kojeg je potpisala neovlaštena osoba.
(10)Agencija za plaćanja je ovlaštena u bilo kojem trenutku, ako za istim postoji potreba, izraditi dodatak Ugovoru o financiranju radi ispravljanja administrativnih pogrešaka učinjenih omaškom prilikom izrade ugovora o financiranju i/ili bilo kojeg akta iz ovoga Natječaja koji je u izravnoj i/ili neizravnoj vezi s Ugovorom o financiranju.
(11)Uvjeti sklapanja Ugovora o financiranju se na jednak način primjenjuju i na sklapanje dodatka Ugovoru o financiranju.
(12)Korisnici koji su s Agencijom za plaćanja sklopili Ugovor o financiranju ulaze u drugu fazu postupka dodjele potpore, odnosno obvezni su podnijeti drugi dio Zahtjeva za potporu, nakon provedene nabave, ali ne kasnije od za to propisanog roka kako je navedeno u podtočki 2.6. stavak 6.
(13)S korisnikom se u svako trenutku mogu raskinuti sve ugovorne obveze, kao i obveze iz odgovarajućih akata, i to u razdoblju od sklapanja Ugovora o financiranju do isteka pet godina od konačne isplate potpore u skladu s člankom 12. Pravilnika.
12.12Raskid ugovora u postupku dodjele potpore
Izjava o raskidu ugovora u postupku dodjele potpore izdati će se u sljedećim slučajevima:
a. ako je korisniku nakon sklapanja Ugovora o financiranju izdana Odluka o odbijanju Zahtjeva za potporu
b. ako je korisnik odustao od potpore nakon sklapanja Ugovora o financiranju.
13.13Postupci nabave prije podnošenja drugog dijela zahtjeva za potporu
13.1.1Postupci nabave za obveznike javne nabave (isključujući obveznike javne nabave kada provode jednostavnu nabavu)
(1)Postupci javne nabave roba, radova i usluga provode se u skladu s propisima kojima se uređuje postupak javne nabave.
(2)Postupak javne nabave ne smije biti dovršen prije objave ovog Natječaja, odnosno odluka o odabiru ne smije biti izvršna.
(3)Korisnici su obvezni provesti nabavu i dostaviti dokumentaciju o provedenoj nabavi navedenu u Prilogu 5 ovoga Natječaja prilikom podnošenja drugog dijela Zahtjeva za potporu.
(4)Kontrola postupka javne nabave koju provodi Agencija za plaćanja ne smatra se kontrolnim mehanizmom u smislu posebnih propisa koji uređuju postupak javne nabave.
(5)U slučaju da se prilikom kontrole dokumentacije utvrdi da korisnik nije poštivao propise koji uređuju postupak javne nabave, Agencija za plaćanja može primijeniti financijske korekcije u skladu s Prilogom 8 ovoga Natječaja, a u skladu sa Smjernicama za utvrđivanje financijskih ispravaka koje se primjenjuju na temelju Odluke Europske komisije C(2019) 3452 od 14.5.2019. o utvrđivanju smjernica za određivanje financijskih ispravaka koji se u slučaju nepoštivanja primjenjivih pravila o javnoj nabavi primjenjuju na izdatke koje u okviru podijeljenog upravljanja financira Unija.
NACRT NATJEČAJ A
za provedbu podmjere 3.2. „Potpora za aktivnosti informiranja i promoviranja koje provode skupine proizvođača na unutarnjem tržištu“
provedba tipa operacije 3.2.1 „Potpora za aktivnosti informiranja i promoviranja“
SADRŽAJ
1 PREDMET, SVRHA I IZNOS RASPOLOŽIVIH SREDSTAVA NATJEČAJA
1.1. Izmjena i/ili ispravak otvorenog Natječaja
1.2. Poništenje Natječaja
1.3. Pitanja i odgovori
2 POSTUPAK DODJELE POTPORE
2.1 Uvjeti prihvatljivosti korisnika u postupku dodjele potpore
2.2 Uvjeti prihvatljivosti projekta u postupku dodjele potpore
2.3 Plan informiranja i promoviranja
2.4 Ocjenjivanje Plana informiranja i promoviranja
2.5 Uvjeti prihvatljivosti troškova/aktivnosti
2.6 Uvjeti i način podnošenja zahtjeva za potporu
2.7 Provedba postupka dodjele potpore
2.8 Zaprimanje prvog dijela zahtjeva za potporu i rangiranje zahtjeva za potporu
2.9 Administrativna kontrola prvog dijela Zahtjeva za potporu
2.10 Dopuna/obrazloženje
2.11 Izdavanje akata nakon završenog prvog dijela postupka dodjele potpore
2.11.1 Rokovi za izdavanje Odluka
2.11.2 Ugovor o financiranju
2.12 Raskid ugovora u postupku dodjele potpore
2.13 Postupci nabave prije podnošenja drugog dijela zahtjeva za potporu
2.13.1 Postupci nabave za obveznike javne nabave (isključujući obveznike javne nabave kada provode jednostavnu nabavu)
2.13.2 Postupci nabave za neobveznike javne nabave te obveznike javne nabave kada provode jednostavnu nabavu
2.14 Zaprimanje drugog dijela Zahtjeva za potporu i administrativna kontrola drugog dijela Zahtjeva za potporu
2.15 Izdavanje akta nakon završenog drugog dijela postupka dodjele potpore
3 POSTUPAK PROVEDBE PROJEKTA
3.1 Obveze korisnika u postupku provedbe projekta
3.2 Uvjeti prihvatljivosti troškova/aktivnosti u postupku provedbe projekta
3.3 Način podnošenja zahtjeva za zahtjeva za isplatu
3.4 Administrativna kontrola Zahtjeva za isplatu
3.5 Kontrola na terenu
3.6 Izdavanje akata nakon završenog postupka provedbe projekta
3.6.1 Odluka o isplati
3.6.2 Odluka o odbijanju zahtjeva za isplatu
3.7 Raskid ugovora u postupku provedbe projekta
4 POVRAT SREDSTAVA
5 ODUSTAJANJE KORISNIKA
6 PROMJENE
7 NAČIN, UVJETI I ROKOVI PODNOŠENJA I RJEŠAVANJA PRIGOVORA
8 NAČIN DOSTAVE AKATA OD STRANE AGENCIJE ZA PLAĆANJA
8.1 Dostava putem AGRONET-a
8.2 Dostava preporučenom pošiljkom s povratnicom
8.3 Dostava putem elektroničke pošte
9 INFORMIRANJE I VIDLJIVOST
10 ZAŠTITA PODATAKA
11 PRAVNA OSNOVA
12 POJMOVI
13 PRIKAZ POSTUPKA DODJELE I ISPLATE POTPORE
14 POPIS PRILOGA
KLASA:
URBROJ:
Zagreb, ______________________
Na temelju članka 18. stavka 5. Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“, br. 91/2019 i 37/2020) Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavljuje
NATJEČAJ
za provedbu podmjere 3.2. „Potpora za aktivnosti informiranja i promoviranja koje provode skupine proizvođača na unutarnjem tržištu“ – provedba tipa operacije 3.2.1 „Potpora za aktivnosti informiranja i promoviranja“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1 PREDMET, SVRHA I IZNOS RASPOLOŽIVIH SREDSTAVA NATJEČAJA
Datum objave Natječaja
Rok za podnošenje prvog dijela zahtjeva za potporu i dostavu Potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu
Krajnji rok za podnošenje drugog dijela zahtjeva za potporu i dostavu Potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu
Predmet Natječaja
Predmet Natječaja je dodjela potpore temeljem Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“ br. 91/19 i 37/20; u daljnjem tekstu: Pravilnik) za provedbu podmjere 3.2. „Potpora za aktivnosti informiranja i promoviranja koje provode skupine proizvođača na unutarnjem tržištu“ – provedba tipa operacije 3.2.1 „Potpora za aktivnosti informiranja i promoviranja“ (u daljnjem tekstu: operacija 3.2.1.).
Svrha natječaja
Svrha natječaja je sufinanciranje troškova za provođenje aktivnosti predviđenih Planom informiranja i promoviranja, a u cilju poboljšanja svijesti potrošača o postojanju i specifikaciji proizvoda proizvedenih u okviru sustava zaštićenih oznaka izvornosti (ZOI) i zaštićenih oznaka zemljopisnog podrijetla (ZOZP) te sustava zajamčeno tradicionalnog specijaliteta (ZTS), kao i u sustavu ekološke proizvodnje.
Prihvatljivi korisnici
a) skupine proizvođača koji sudjeluju u sustavima kvalitete (sustav zaštićenih oznaka izvornosti i zaštićenih oznaka zemljopisnog podrijetla; sustav zajamčeno tradicionalnog specijaliteta; nacionalnim sustavima kvalitete)
b) udruge ekoloških poljoprivrednih proizvođača čiji su članovi proizvođači uključeni u ekološku proizvodnju u skladu s nacionalnim zakonodavstvom.
Ukupan iznos raspoloživih sredstava javne potpore po Natječaju
9.480.000,00 HRK
Visina javne potpore
Potpora se odobrava na razdoblje do četiri godine, odnosno najduže do 2023. godine u maksimalnom iznosu do 100.000 EUR, odnosno maksimalno do 30.000 EUR godišnje u protuvrijednosti u kunama.
Za izračun pripadajućeg iznosa potpore primijenit će se diskontiranje u skladu s člankom 7. stavkom 4. Uredbe Komisije (EU) br. 702/2014 оd 25. lipnja 2014. o proglašenju određenih kategorija potpora u sektoru poljoprivrede i šumarstva te u ruralnim područjima spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije (SLOJ L 193, 1. 7. 2014, članci 48. i 49. (u daljnjem tekstu: Uredbe (EU) br. 702/2014), uz kamatnu stopu koja se primjenjuje na datum dodjele potpore.
Intenzitet javne potpore
70 % od ukupno prihvatljivih troškova (85 % EU i 15 % RH)
Informacije o objavi Natječaju
Objava na mrežnoj stranici Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja) - www.apprrr.hr, a obavijest o objavi Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama Ministarstva poljoprivrede (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) - https://poljoprivreda.gov.hr, Europskih strukturnih i investicijskih fondova - www.strukturnifondovi.hr i Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. - 2020. (u daljnjem tekstu: Program) - www.ruralnirazvoj.hr
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1.1. Izmjena i/ili ispravak otvorenog Natječaja
(1) Natječaj je moguće izmijeniti najkasnije zadnji dan prije početka podnošenja zahtjeva za potporu u skladu s člankom 20. Pravilnika.
(2) Izmjena i/ili ispravak Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen ovaj Natječaj.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.2. Poništenje Natječaja
Agencija za plaćanja, uz prethodno odobrenje Ministarstva kao Upravljačkog tijela (u daljnjem tekstu: Upravljačko tijelo), može poništiti ovaj Natječaj prije izdavanja odluka o rezultatu administrativne kontrole zahtjeva za potporu sukladno članku 21. Pravilnika. Poništenje Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen ovaj Natječaj.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.3. Pitanja i odgovori
(1) Pitanja u vezi ovoga Natječaja korisnici postavljaju isključivo putem mrežne stranice - www.ruralnirazvoj.hr , unosom osobnih podataka te odabirom odgovarajućeg natječaja na koji se pitanje odnosi.
(2) Pitanja se mogu postaviti od objave ovoga Natječaja do najkasnije deset dana prije početka roka za podnošenje zahtjeva za potporu, a odgovore na postavljena pitanja objavljuje Upravljačko tijelo putem mrežne stranice - www.ruralnirazvoj.hr .
(3) Upravljačko tijelo i Agencija za plaćanja kroz odgovore na pitanja ne mogu davati svoje mišljenje o prihvatljivosti pojedinog potencijalnog korisnika, prihvatljivosti projekata odnosno pojedine vrste ulaganja i troškova.
(4) Odgovor na pitanje ne smije stvarati nova pravila i obveze za korisnike koja ne proizlaze iz odredbi Programa, Pravilnika, ovoga Natječaja i drugih pozitivnih pravnih propisa.
(5) U slučaju više istovjetnih upita u vezi odredbi ovoga Natječaja, Agencija za plaćanja u suradnji s Upravljačkim tijelom može izraditi uputu za korisnike koja će biti objavljena na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja.
(6) U slučaju izmjene ili ispravka ovoga Natječaja, odgovori objavljeni prije izmjene ili ispravka ovoga Natječaja smatraju se ništetnim, ako su u suprotnosti s objavljenom izmjenom ili ispravkom ovoga Natječaja.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2 POSTUPAK DODJELE POTPORE
(1) Postupak dodjele potpore uključuje vremensko razdoblje od podnošenja zahtjeva za potporu od strane korisnika do izdavanja Odluke o dodjeli sredstava.
(2) Uvjete prihvatljivosti iz Priloga 1 ovoga Natječaja korisnik dokazuje dokumentacijom koja je navedena u Prilogu 4 ovoga Natječaja, a Agencija za plaćanja tijekom administrativne kontrole može koristiti dostupne registre i baze podataka nadležnih institucija.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1.1 Uvjeti prihvatljivosti korisnika u postupku dodjele potpore
(1) Uvjeti prihvatljivosti korisnika i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
(2) Korisnik koji je isključen zbog razloga navedenih u Prilogu 1 ovoga Natječaja tijekom provedbe ostalih natječaja mjera ruralnog razvoja bit će odbijen uz uvjet da još traje razdoblje u kojem vrijede razlozi za isključenje predmetnog korisnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.2 Uvjeti prihvatljivosti projekta u postupku dodjele potpore
(1) Uvjeti prihvatljivosti projekta i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
(2) Projekt mora ispuniti uvjete prihvatljivosti iz Priloga 1 ovoga Natječaja. Projekt podrazumijeva skup aktivnosti i s njima povezanih troškova navedenih u Planu informiranja i promoviranja (detaljnije u podtočki 2.3. ovog Natječaja).
(3) Javna potpora se dodjeljuje u obliku bespovratnih financijskih sredstava za provođenje aktivnosti navedenih u Planu informiranja i promoviranja.
(4) Svi podaci navedeni u zahtjevu za potporu podložni su provjerama nadležnih institucija i nakon isplate potpore iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (u daljnjem tekstu: EPFRR) u razdoblju od pet godina nakon konačne isplate potpore.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.3 Plan informiranja i promoviranja
(1) Korisnik je dužan izraditi Plan informiranja i promoviranja u kojem mora biti vidljiva povezanost troškova projekta sa realizacijom projektne ideje, prema predlošku koji je sastavni dio Natječaja (Prilog 7) te ga dostavlja uz zahtjev za potporu.
(2) Korisnik u prvom dijelu zahtjeva za potporu podnosi Plan informiranja i promoviranja s vizijom oglašavanja i informiranja za razdoblje do 4 godine.
(3) Ako korisnik ne provede aktivnosti za koje je ostvario bodove prilikom ocjenjivanja, u obvezi je vratiti dobivena sredstva.
(4) Korisnik mora provesti sve aktivnosti navedene u Planu informiranja i promoviranja. Ako korisnik ne provede aktivnosti za koje je ostvario bodove prilikom rangiranja, u obvezi je vratiti dobivena sredstva. Ako neke od aktivnosti nisu provedene iz opravdanih razloga, Agencija za plaćanja će odrediti financijske korekcije.
(5) Ako korisnik ne provede neke od aktivnosti iz Plana informiranja i promoviranja za koje nije ostvario bodove prilikom ocjenjivanja, dužan je dostaviti pisano obrazloženje o razlozima neprovedene aktivnosti.
(6) Korisnik je u obvezi iz vlastitih i/ili drugih izvora (koji nisu javni) osigurati sredstva za financiranje razlike iznosa dodijeljene potpore i ukupnih troškova potpore.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.4 Ocjenjivanje Plana informiranja i promoviranja
(1) Plan informiranja i promoviranja ocjenjuje Ocjenjivački odbor.
(2) Bodove za kriterij odabira br. 5 iz Priloga 2 ovoga Natječaja dodjeljuje Ocjenjivački odbor.
(3) Za kriterij odabira br. 5 prilikom podnošenja zahtjeva za potporu sustav korisniku dodjeljuje maksimalan broj bodova.
(4) Nakon zaprimanja svih zahtjeva za potporu pristiglih po ovom Natječaju, za sve prihvatljive zahtjeve za potporu Agencija za plaćanja dostavlja Upravljačkom tijelu zaprimljene Planove informiranja i promoviranja. Upravljačko tijelo prosljeđuje Ocjenjivačkom odboru Planove informiranja i promoviranja radi ocjenjivanja i dodjele bodova u skladu s kriterijima odabira.
(5) Dostavljanje Plana informiranja i promoviranja između Agencije za plaćanja i Upravljačkog tijela te između Upravljačkog tijela i Ocjenjivačkog odbora obavlja se elektroničkom poštom ili službenom dostavom putem dostavljača uz dostavnicu.
(6) Nakon ocjene Plana informiranja i promoviranja te dodjele bodova u skladu s kriterijima odabira Ocjenjivački odbor dostavlja rezultate ocjenjivanja Upravljačkom tijelu koje ih prosljeđuje Agenciji za plaćanja.
(7) Ocjenjivački odbor od korisnika može, elektroničkom poštom, tražiti obrazloženje/ispravak Plana informiranja i promoviranja, a korisnik je u obvezi dostaviti traženo, elektroničkom poštom, u roku od pet dana od dana slanja elektroničke pošte. Ako korisnik ne dostavi tražene podatke u propisanom roku ili dostavi nepotpune podatke ili neodgovarajućeg sadržaja, Ocjenjivački odbor će za taj kriterij odabira dodijeliti nula bodova.
(8) Upravljačko tijelo dostavlja Agenciji za plaćanja rezultate ocjenjivanja kvalitete Plana informiranja i promoviranja najkasnije 60 dana od dana dostave istoga Upravljačkom tijelu. U rok od 60 dana ne računa se razdoblje u kojem korisnik dostavlja Ocjenjivačkom odboru traženu nadopunu ili ispravak dostavljenih dokumenata.
(9) Agencija za plaćanja revidira bodove po kriteriju odabira br. 5 sukladno ocjeni Ocjenjivačkog odbora.
(10) Projekt mora ostvariti minimalni broj bodova (prag prolaznosti) temeljem kriterija odabira u skladu s Prilogom 2 ovoga Natječaja.
(11) Korisniku će se izdati Odluka o odbijanju zahtjeva za potporu ako je Plan informiranja i promoviranja ocijenjen ispod praga prolaznosti u skladu s Prilogom 8 ovoga Natječaja (prag prolaznosti iznosi 12 bodova) , iako je korisnik prešao prag prolaznosti temeljem ostalih kriterija odabira u skladu s Prilogom 2 ovoga Natječaja.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
5.5 Uvjeti prihvatljivosti troškova /aktivnosti
(1) Uvjeti prihvatljivosti troškova/aktivnosti i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
(2) Korisnik prije podnošenja drugog dijela zahtjeva za potporu mora povesti postupak nabave u skladu s podtočkom 2.13.1. i/ili podtočkom 2.13.2. ovoga Natječaja.
(3) U slučaju da ulaganje/svi troškovi nisu prihvatljivi zahtjev za potporu/isplatu bit će odbijen.
(4) Neprihvatljivi i/ili neodobreni troškovi ne ulaze u izračun potpore.
(5) Troškovi organizacije podrazumijevaju troškove navedene u točkama 1.1 i 3. Liste prihvatljivih troškova (Prilog 3 ovoga Natječaja) i prihvatljivi su u iznosu do 5 % vrijednosti ukupno prihvatljivih troškova projekta.
(6) Plan nabave/Tablica troškova i izračuna potpore mora biti u skladu aktivnostima i iznosima iz Plana informiranja i promoviranja i prihvatljivim aktivnostima i troškovima propisanim u Listi prihvatljivih troškova (Prilog 3 ovoga Natječaja). Ako je u Planu nabave/Tablici troškova i izračuna potpore trošak viši u odnosu na trošak iz Plana informiranja i promoviranja, za daljnju kalkulaciju u obzir će se uzeti iznos manjeg troška.
(7) Prihvatljivi troškovi/aktivnosti propisani su u Prilogu 3 ovoga Natječaja i čine njegov sastavni dio.
(8) Neprihvatljivi troškovi su:
a) porez na dodanu vrijednost (u daljnjem tekstu: PDV) u slučaju da je korisnik porezni obveznik upisan u registar obveznika PDV-a te ima pravo na odbitak pretporeza
b) drugi porezi te propisane naknade i doprinosi
c) kamate
d) novčane kazne
e) troškovi nastali na projektima koji su već u tijeku
f) plaćanje gotovim novcem
g) sufinanciranje djelatnosti povezanih s izvozom u treće zemlje ili države članice, to jest potpore izravno povezane s izvezenim količinama, uspostavom i radom distribucijske mreže ili ostalim tekućim troškovima povezanima s izvoznom djelatnošću ili
h) troškovi kod kojih se prednost daje uporabi domaće robe u odnosu na uvezenu robu.
Primjer nedopuštenog načina informiranja i promoviranja:
„Ekstra djevičansko maslinovo ulje proizvođača OPG Ivan Horvat izuzetne je kvalitete.“
Samo čudesni okusi „Sunce“ ekstra djevičanskih maslinovih ulja bude u vama duh starih vremena.
Primjer nedopuštenog načina informiranja i promoviranja:
„Med iz Slavonije najslađeg je okusa – provjerite!“
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
6.6 Uvjeti i način podnošenja zahtjeva za potporu
(1) Zahtjev za potporu korisnik popunjava u elektroničkom obliku putem AGRONET-a. Prilikom popunjavanja zahtjeva za potporu korisnik popunjava tražene podatke i učitava traženu dokumentaciju navedenu u Prilogu 4 i 5 ovoga Natječaja. Tražena dokumentacija mora biti na hrvatskom ili engleskom jeziku i latiničnom pismu. Dokumentacija na drugom stranom jeziku i pismu mora biti prevedena na hrvatski jezik te ovjerena od strane sudskog tumača.
(2) Korisnik mora biti upisan u Evidenciju korisnika potpora u ruralnom razvoju i ribarstvu (u daljnjem tekstu: Evidencija korisnika) kako bi podnio zahtjev za potporu. Korisnik upisom u Evidenciju korisnika dobiva pristupne podatke, odnosno korisničko ime i zaporku, kojima se prijavljuje u AGRONET sustav. Putem AGRONET-a korisnici mogu ostvariti uvid u pravnu osnovu te popunjavati zahtjev za potporu/promjenu/isplatu/odustajanje. Detaljne upute za upis u Evidenciju korisnika i za korištenje AGRONET-a nalaze se u Vodiču za upis u Evidenciju korisnika koji je dostupan na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).
(3) Prije popunjavanja zahtjeva za potporu korisnik treba provjeriti trenutno važeće podatke u Evidenciji korisnika te ih prema potrebi putem zahtjeva za promjenu podataka u Evidenciji korisnika obnoviti. Korisnik je u obvezi podnijeti zahtjev za promjenu podataka koji se nalaze u Evidenciji korisnika nakon pojave događaja koji ih je izazvao. Agencija za plaćanja će korisniku putem elektroničke pošte poslati obavijest da su promjene izvršene/nisu izvršene.
(4) Zahtjev za potporu korisnik podnosi u dva dijela.
(5) Prvi dio zahtjeva za potporu korisnik podnosi u roku kako je propisano u tablici u točki 1. ovog Natječaja.
(6) Drugi dio zahtjeva za potporu korisnik je dužan podnijeti nakon sklapanja Ugovora o financiranju i to svake naredne godine nakon provedenog postupaka nabave (tijekom najviše 4 godine u skladu s odobrenim aktivnostima iz Plana informiranja i promoviranja te provedenim postupcima nabave) najkasnije do 31. kolovoza predmetne godine.
(7) Korisnik može podnijeti jedan zahtjev za potporu tijekom Natječaja.
(8) Ako korisnik podnese više zahtjeva za potporu tijekom jednog natječaja u obzir će se uzeti zahtjev za potporu s ranijim vremenom podnošenja zahtjeva za potporu, dok će se za ostale zahtjeve za potporu izdati Odluka o odbijanju.
(9) Dokumentacija koju korisnik mora dostaviti/učitati u prvom dijelu zahtjeva za potporu propisana je u Prilogu 4 ovoga Natječaja.
(10) Dokumentacija koju korisnik mora dostaviti/učitati u drugom dijelu zahtjeva za potporu propisana je u Prilogu 5 ovog Natječaja.
(11) Nakon popunjavanja prvog dijela zahtjeva za potporu u AGRONET-u korisniku se generira „Potvrda o podnošenju Zahtjeva za potporu“ (u daljnjem tekstu: Potvrda o podnošenju). Korisnik je obvezan Potvrdu o podnošenju ispisati i potpisati te dostaviti u izvorniku preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja do propisanog roka, na adresu:
Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
Ulica grada Vukovara 269d
10 000 Zagreb
(12) Na omotnici u kojoj se nalazi Potvrda o podnošenju treba biti minimalno naznačeno:
- vrijeme podnošenja (datum, sat, minuta, sekunda) kojeg naznačuje davatelj poštanske usluge u slučaju dostave preporučenom pošiljkom, odnosno osoba u Agenciji za plaćanja koja zaprima omotnicu u slučaju neposredne predaje
- naziv i adresa korisnika
- naznaka:
„NE OTVARATI – PRIJAVA NA NATJEČAJ“
„Natječaj za provedbu tipa operacije 3.2.1 “Potpora za aktivnosti informiranja i promoviranja“
(13) Smatra se da je Zahtjev za potporu podnesen kad korisnik dostavi Potvrdu o podnošenju zahtjeva za potporu preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja.
(14) Vrijeme podnošenja zahtjeva za potporu je vrijeme slanja (datum, sat, minuta, sekunda) Potvrde o podnošenju u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako je korisnik neposredno predaje.
(15) Računanje rokova propisano je člankom 51. Pravilnika.
(16) U slučaju dostavljanja Potvrde o podnošenju prvog dijela zahtjeva za potporu izvan propisanih rokova i/ili potpisane od strane neovlaštene osobe, izdaje se Odluka o odbijanju.
(17) U slučaju da korisnik u Zahtjevu za potporu ne dostavi dokumentaciju za koju je u Prilogu 4 i 5 ovoga Natječaja propisano da se ne može dopuniti, korisniku se izdaje Odluka o odbijanju .
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
7.7 Provedba postupka dodjele potpore
(1) Postupak dodjele potpore provodi se u dva dijela, odnosno Zahtjev za potporu korisnik podnosi u dva dijela.
(2) Postupak dodjele potpore prvog dijela Zahtjeva za potporu sastoji se od sljedećih faza:
a. podnošenje i zaprimanje Zahtjeva za potporu
b. rangiranje Zahtjeva za potporu
c. administrativna kontrola kriterija odabira
d. administrativna kontrola prihvatljivosti korisnika
e. administrativna kontrola prihvatljivosti projekta/aktivnosti
(3) Postupak dodjele potpore drugog dijela Zahtjeva za potporu sastoji se od sljedećih faza:
a. podnošenje i zaprimanje Zahtjeva za potporu
b. administrativna kontrola prihvatljivosti projekta/aktivnosti
c. administrativna kontrola prihvatljivosti troškova.
(4) Postupak dodjele potpore započinje zaprimanjem zahtjeva za potporu u Agenciju za plaćanja, a završava izdavanjem Odluke o dodjeli sredstava/Odluke o odbijanju.
(5) Agencija za plaćanja će u roku od 120 dana od dana zatvaranja Natječaja donijeti sljedeće akte:
a) Odluku o dodjeli sredstava
b) Odluku o odbijanju.
(6) U rok od 120 dana ne računa se vrijeme potrebno za dostavu dopune/obrazloženja u skladu sa podtočkom 2.10. ovog Natječaja
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
8.8 Zaprimanje prvog dijela zahtjeva za potporu i rangiranje zahtjeva za potporu
(1) Korisnik podnosi prvi dio Zahtjeva za potporu u roku propisanom u tablici u točki 1. ovoga Natječaja.
(2) Dokumentacija koju korisnik mora dostaviti/učitati u Zahtjevu za potporu navedena je u Prilogu 4 ovoga Natječaja.
(3) Po zaprimanju svih Zahtjeva za potporu podnesenih na ovaj Natječaj, Agencija za plaćanja formira inicijalnu rang-listu Zahtjeva za potporu na temelju traženih iznosa potpore te traženog broja bodova temeljem odgovora na pitanja u Zahtjevu za potporu od strane korisnika u skladu s kriterijima odabira iz Priloga 2 ovoga Natječaja.
(4) Prednost na rang listi ima zahtjev za potporu s utvrđenim većim brojem bodova provjerenim i dodijeljenim od strane Agencije za plaćanja, u skladu s Prilogom 2 ovoga Natječaja
(5) U slučaju da dva ili više Zahtjeva za potporu imaju isti broj bodova prednost se određuje prema vremenu podnošenja Zahtjeva za potporu, a prednost imaju Zahtjevi za potporu na sljedeći način:
a) potpuni Zahtjevi za potporu za koje nije tražena dopun a, pri čemu se vremenom podnošenja potpunog Zahtjeva za potporu smatra trenutak slanja (datum, sat, minuta, sekunda) Potvrde o podnošenju Zahtjeva za potporu u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako je korisnik neposredno predaje
b) Zahtjevi za potporu za koje je Agencija za plaćanja izdala Zahtjev za dopunu. Prednost imaju Zahtjevi za potporu korisnika koji su u kraćem roku postupili po Zahtjevu za dopunu. Ako nepotpuni Zahtjevi za potporu imaju jednaki broj bodova i jednak vremenski rok podnošenja dopunu, prednost imaju ranije podneseni Zahtjevi za potporu (datum, sat, minuta, sekunda).
(6) Ako dva ili više Zahtjeva za potporu imaju jednaki broj bodova prema gore navedenim kriterijima po kojima se određuje prednost pri odabiru i jednako vrijeme podnošenja dopune odnosno Zahtjeva za potporu, a navedeno uvjetuje da zahtjev bude odabran, provest će se postupak izvlačenja slučajnim odabirom u prisutnosti javnog bilježnika.
(7) Rang-listu Zahtjeva za potporu Agencija za plaćanja objavljuje na mrežnoj stranici – www.apprrr.hr nakon sklapanja svih Ugovora o financiranju s korisnicima koji se nakon provedene administrativne kontrole nalaze iznad praga dostatnih sredstava.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
9.9 Administrativna kontrola prvog dijela Zahtjeva za potporu
(1) Agencija za plaćanja provodi administrativnu kontrolu kriterija odabira, prihvatljivosti korisnika, prihvatljivosti projekta/aktivnosti/troškova temeljem prvog dijela Zahtjeva za potporu i dokumentacije podnesene uz prvi dio Zahtjeva za potporu.
(2) Administrativnom kontrolom kriterija odabira provjerava se usklađenost Zahtjeva za potporu s kriterijima odabira. Korisnik mora ostvariti prag prolaznosti s minimalnim brojem bodova temeljem propisnih kriterija odabira da bi Zahtjev za potporu bio prihvatljiv.
(3) U Prilogu 4. ovoga Natječaja navedeni su svi dokumenti koje korisnik mora obavezno učitati u zahtjevu za potporu.
(4) U slučaju da korisnik u zahtjevu za potporu ne dostavi dokumentaciju za koju je Prilogom 4 ovoga Natječaja propisano da se ne može dopuniti, korisniku se izdaje Odluka o odbijanju.
(5) Administrativna kontrola zahtjeva za potporu provodi se prema redoslijedu na inicijalnoj rang-listi iz podtočke 2.8. ovoga Natječaja.
(6) Administrativnom kontrolom prvog dijela Zahtjeva za potporu korisniku se ne može dodijeliti veći broj bodova od traženog po pojedinom kriteriju odabira, kao ni procijenjeni iznos potpore veći od traženog u Zahtjevu za potporu.
(7) Administrativnom kontrolom prvog dijela zahtjeva za potporu kriterija odabira provjerava se ispunjava li zahtjev za potporu sve propisane uvjete prihvatljivosti korisnika i aktivnosti/projekta te Agencija dodjeljuje bodove u skladu s kriterijima odabira.
(8) Za sve prihvatljive zahtjeve za potporu (prvi dio) Agencija za plaćanja dostavlja Ocjenjivačkom odboru Planove informiranja i promoviranja udruge/skupine radi ocjenjivanja kvalitete Planova informiranja i promoviranja i dodjele bodova u skladu s kriterijima odabira.
(9) Nakon završenog postupka ocjenjivanja kvalitete Planova informiranja i promoviranja, Ocjenjivački odbor dostavlja Agenciji za plaćanja bodove svih ocijenjenih Planova informiranja i promoviranja koji će se pribrojiti bodovima dodijeljenim u Agenciji za plaćanja tijekom administrativne kontrole.
(10) Nakon dostavljenih rezultata od strane Ocjenjivačkog odbora, ažurira se rang lista temeljem zbroja bodova dodijeljenih od strane Ocjenjivačkog odbora za kvalitetu Planova informiranja i promoviranja i temeljem dodijeljenih bodova tijekom administrativne kontrole u Agenciji za plaćanja.
(11) Administrativnom kontrolom kriterija odabira provjerava se usklađenost zahtjeva za potporu s kriterijima odabira. Korisnik mora ostvariti prag prolaznosti s minimalnim brojem bodova temeljem propisnih kriterija odabira da bi zahtjev za potporu bio prihvatljiv, u suprotnom se izdaje odluka o odbijanju.
(12) Korisniku će se izdati Odluka o odbijanju zahtjeva za potporu, iako je Korisnik prešao prag prolaznosti (prag prolaznosti iznosi 20 bodova) temeljem ostalih kriterija odabira, ako je Plan informiranja i promoviranja ocijenjen ispod praga prolaznosti.
(13) U slučaju da se administrativnom kontrolom utvrdi manji broj bodova po kriterijima odabira i/ili iznos potpore manji od navedenog u zahtjevu za potporu, Agencija za plaćanja će u skladu s utvrđenim činjeničnim stanjem izvršiti umanjenje broja bodova i/ili iznosa potpore te će razloge obrazložiti u odluci.
(14) Administrativnom kontrolom prihvatljivosti korisnika provjerava se pravovremenost i potpunost zahtjeva za potporu te ispunjava li korisnik sve propisane uvjete prihvatljivosti i postoje li razlozi za odbijanje/isključenje korisnika.
(15) Administrativnom kontrolom prihvatljivosti projekta provjerava se ispunjava li projekt sve propisane uvjete iz Priloga 1 ovoga Natječaja.
(16) U administrativnoj kontroli prihvatljivosti troškova provjerava se jesu li troškovi i aktivnosti u skladu s Listom prihvatljivosti troškova.
(17) U prvom dijelu Zahtjeva za potporu postoji mogućnost dopune i/ili obrazloženja (podtočka 2.10. ovog Natječaja). Korisniku se može poslati samo jedan zahtjev za dopunu .
(18) Agencija za plaćanja prilikom administrativne kontrole može primijeniti financijske korekcije u skladu s Prilogom III Pravilnika.
(19) Agencija za plaćanja prilikom administrativne provjere može koristiti sve dostupne registre i baze podataka nadležnih institucija.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
10.10 Dopuna/obrazloženje
(1) U slučaju da je Zahtjev za potporu nepotpun ili su potrebne dodatne informacije, dokumentacija ili dio dokumentacije, i/ili ponude i/ili su potrebna dodatna pojašnjenja zbog određenih nejasnoća ili neusklađenosti u navodima/dokumentima/izračunima i/ili ispravak neusklađenih navoda i/ili neispravnih izračuna, Agencija za plaćanja u bilo kojoj fazi administrativne kontrole može od korisnika tražiti dopunu i/ili obrazloženje (u daljnjem tekstu: D/O).
(2) Korisniku se može poslati samo jedan zahtjev za dopunu.
(3) Zahtjev za D/O se korisniku dostavlja elektroničkim putem na elektroničku poštu navedenu u Zahtjevu za potporu navedenu u „KONTAKT PODACI“ i na elektroničku poštu navedenu u Evidenciji korisnika.
(4) Korisnik je u obvezi postupiti po zahtjevu za D/O te odgovoriti Agenciji za plaćanja putem elektroničke pošte u roku od 7 dana od dana slanja zahtjeva za D/O od strane Agencije za plaćanja.
(5) Agencija za plaćanja zadržava pravo zatražiti da korisnik, osim dokumentacije koja je propisana Natječajem, dostavi i drugu dokumentaciju koja je potrebna za pravilnu i potpunu provedbu postupka dodjele potpore.
(6) U prilozima 4 i 5 Natječaja u kojima je naveden popis dokumentacije propisana je obvezna dokumentacija za koju nije moguća dopuna .
(7) Iznimno od stavka 4. ove podtočke, Agencija za plaćanja će uzeti u razmatranje odgovor na zahtjev za D/O, dostavljen izvan roka iz stavka 4. ove podtočke, u slučaju više sile i izvanrednih okolnosti (na način kako je propisano člankom 50. Pravilnika), dok će za kašnjenje D/O u drugom dijelu Zahtjeva za potporu kao i za kašnjenje podnošenja Potvrde o podnošenju drugog dijela Zahtjeva za potporu, ako nije riječ o višoj sili, primijeniti financijske korekcije do najviše 30 dana kašnjenja u određenom postotku od iznosa Ugovora o financiranju:
a. do 5 dana kašnjenja – 1 %
b. od 6 do 15 dana kašnjenja – 2 %
c. od 16 do 30 dana kašnjenja – 5 %
d. više od 30 dana kašnjenja - 100 % - izdaje se Odluka o odbijanju.
PRIMJER 1:
U slučaju da korisnik kasni s dostavljanjem drugog dijela Zahtjeva za potporu nakon propisanog roka npr. 8 dana, korisniku će se iznos potpore iz Ugovora o financiranju umanjiti za 2%.
U slučaju da korisnik još dodatno kasni i sa dostavom D/O drugog dijela Zahtjeva za potporu nakon propisanog roka (a dopuna se odnosi na cjelokupni zahtjev), npr. 17 dana korisniku će se iznos potpore iz Ugovora o financiranju umanjiti za 5%.
Sveukupno korisniku će iznos potpore iz Ugovora o financiranju umanjiti za 5%.
PRIMJER 2:
U slučaju da korisnik kasni s dostavljanjem drugog dijela Zahtjeva za potporu nakon propisanog roka npr. 11 dana, korisniku će se iznos potpore iz Ugovora o financiranju umanjiti za 2%.
U slučaju da korisnik još dodatno kasni i sa dostavom D/O drugog dijela Zahtjeva za potporu nakon propisanog roka (dopuna se odnosi na pojedini trošak/ugovor o javnoj nabavi), npr. 20 dana korisniku će se iznos potpore za navedeni trošak (za koji se je tražila D/O) iz Ugovora o financiranju umanjiti za 5%.
Sveukupno korisniku će se svi troškovi umanjiti za 2%, a naveden trošak s čijom se je D/O kasnilo nakon propisanog roka umanjiti će se za 5%.
(8) Za sve nepravovremene/nepotpune/neprihvatljive D/O prvog dijela Zahtjeva za potporu izdaje se Odluka o odbijanju, osim u slučaju iz stavka 7. ove podtočke.
(9) Ako korisnik samoinicijativno dostavi D/O, navedeno se neće uzeti u razmatranje.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
11.11 Izdavanje akata nakon završenog prvog dijela postupka dodjele potpore
(1) Agencija za plaćanja nakon završenog prvog dijela postupka dodjele potpore:
a. donosi Odluku o rezultatu administrativne kontrole
b. donosi Odluku o odbijanju
c. donosi Obavijest o odbacivanju zbog nedostatnosti sredstava
d. sklapa s korisnikom Ugovor o financiranju.
(2) Agencija za plaćanja donosi Odluku o rezultatu administrativne kontrole za svaki Zahtjev za potporu za koji je administrativnom kontrolom utvrđeno da je pravovaljan i potpun, odnosno da ispunjava uvjete propisane Programom, Pravilnikom i ovim Natječajem.
(3) Agencija za plaćanja donosi Odluku o odbijanju za svaki zahtjev za potporu koji ne ispunjava uvjete prihvatljivosti i/ili se nalazi ispod praga prolaznosti kriterija odabira te ne ispunjava druge uvjete propisane Programom, Pravilnikom i ovim Natječajem.
(4) Agencija za plaćanja izdaje Obavijest o odbacivanju zbog nedostatnosti sredstava korisnicima za koje nije odrađena administrativna kontrola zahtjeva za potporu jer se temeljem traženih bodova po kriterijima odabira nalaze na rang listi ispod praga dostatnih sredstava i korisnicima kojima je izdana Odluka o rezultatu administrativne kontrole, a za koje sredstva nisu dostatna.
(5) Na Odluke iz stavka 1.a) i b) ove podtočke korisnik ima pravo podnijeti prigovor u skladu s točkom 8. ovoga Natječaja.
(6) Odluke iz stavka 1. ove točke korisnik preuzima putem AGRONET-a.
(7) Po objavi akta u AGRONET-u korisnik će biti obaviješten putem elektroničke pošte da u roku 5 dana iste mora preuzeti putem linka u AGRONET-u na kartici „ODLUKE/UGOVORI“.
(8) Ako korisnik ne preuzme akte iz stavka 1. ove podtočke u roku od 5 dana od trenutka njihova stavljanja na AGRONET, Agencija za plaćanja smatrati će da je korisnik preuzeo Odluke nakon isteka navedenog roka.
(9) U slučaju administrativne pogreške prilikom administrativne kontrole, Agencija za plaćanja je u obvezi ispraviti/izmijeniti/staviti izvan snage bilo koji od akata iz stavka 1. ove podtočke odgovarajućom odlukom i/ili aktom.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
11.1.1 Rokovi za izdavanje Odluka
(1) Agencija za plaćanja će u roku od 90 dana od dana zatvaranja Natječaja donijeti Odluke iz stavka 1. podtočke 2.11.
(2)Upravljačko tijelo može produžiti rok iz stavka 1. ove podtočke na temelju obrazloženog zahtjeva Agencije za plaćanja, a odluka Upravljačkog tijela o produženju roka objavljuje se na mrežnim stranicama u skladu s člankom 18. stavak 6. Pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
11.2.2 Ugovor o financiranju
(1) Agencija za plaćanja sklapa Ugovor o financiranju temeljem Odluke o rezultatu administrativne kontrole s korisnicima za koje su sredstva dostatna.
(2) Izdavanje Odluke o rezultatu administrativne kontrole ne podrazumijeva da će s tim korisnikom Agencija za plaćanja sklopiti Ugovor o financiranju. Ugovor o financiranju Agencija za plaćanja sklopit će isključivo s korisnicima koji se na rang-listi nakon provedene administrativne kontrole Zahtjeva za potporu i dalje nalaze iznad praga raspoloživih sredstava.
(3) S jednim korisnikom unutar ovoga Natječaja može biti sklopljen samo jedan ugovor o financiranju.
(4) Ugovorom o financiranju određuju se opći i posebni uvjeti, prava i obveze korisnika i Agencije za plaćanja, postupovne odredbe o provedbi projekta, maksimalni procijenjeni iznos dodijeljene potpore, isplata sredstava te krajnji rokovi za provedbu postupka nabave. Sklapanjem Ugovora o financiranju korisnik preuzima obveze koje mora ispuniti kako bi ostvario pravo na isplatu potpore, kao i obveze koje mora ispunjavati/ispuniti tijekom 5 godina od konačne isplate sredstava.
(5) Agencija za plaćanja će preporučenom poštom korisniku dostaviti 2 primjerka Ugovora o financiranju.
(6) U roku od 15 dana od dana zaprimanja Ugovora o financiranju, korisnik/ovlaštena osoba korisnika u obvezi je potpisati i dostaviti jedan primjerak potpisanog Ugovora o financiranju u izvorniku preporučenom pošiljkom ili neposredno u središnji ured Agencije za plaćanja kojoj je podnesen zahtjev za potporu.
(7) Danom sklapanja Ugovora o financiranju smatra se datum potpisa od strane korisnika.
(8) Ako korisnik potpiše Ugovor o financiranju, ali ne navede datum potpisa Ugovora o financiranju, ili navede pogrešan datum, danom sklapanja Ugovora o financiranju smatra se vrijeme slanja poštom (datum, sat, minuta, sekunda) potpisanog Ugovora o financiranju u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako korisnik neposredno dostavlja potpisani ugovor.
(9) Neispravno potpisanim ugovorom smatra se ugovor kojeg je potpisala neovlaštena osoba.
(10) Agencija za plaćanja je ovlaštena u bilo kojem trenutku, ako za istim postoji potreba, izraditi dodatak Ugovoru o financiranju radi ispravljanja administrativnih pogrešaka učinjenih omaškom prilikom izrade ugovora o financiranju i/ili bilo kojeg akta iz ovoga Natječaja koji je u izravnoj i/ili neizravnoj vezi s Ugovorom o financiranju.
(11) Uvjeti sklapanja Ugovora o financiranju se na jednak način primjenjuju i na sklapanje dodatka Ugovoru o financiranju.
(12) Korisnici koji su s Agencijom za plaćanja sklopili Ugovor o financiranju ulaze u drugu fazu postupka dodjele potpore, odnosno obvezni su podnijeti drugi dio Zahtjeva za potporu, nakon provedene nabave, ali ne kasnije od za to propisanog roka kako je navedeno u podtočki 2.6. stavak 6.
(13) S korisnikom se u svako trenutku mogu raskinuti sve ugovorne obveze, kao i obveze iz odgovarajućih akata, i to u razdoblju od sklapanja Ugovora o financiranju do isteka pet godina od konačne isplate potpore u skladu s člankom 12. Pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
12.12 Raskid ugovora u postupku dodjele potpore
Izjava o raskidu ugovora u postupku dodjele potpore izdati će se u sljedećim slučajevima:
a. ako je korisniku nakon sklapanja Ugovora o financiranju izdana Odluka o odbijanju Zahtjeva za potporu
b. ako je korisnik odustao od potpore nakon sklapanja Ugovora o financiranju.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
13.13 Postupci nabave prije podnošenja drugog dijela zahtjeva za potporu
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
13.1.1 Postupci nabave za obveznike javne nabave (isključujući obveznike javne nabave kada provode jednostavnu nabavu)
(1) Postupci javne nabave roba, radova i usluga provode se u skladu s propisima kojima se uređuje postupak javne nabave.
(2) Postupak javne nabave ne smije biti dovršen prije objave ovog Natječaja, odnosno odluka o odabiru ne smije biti izvršna.
(3) Korisnici su obvezni provesti nabavu i dostaviti dokumentaciju o provedenoj nabavi navedenu u Prilogu 5 ovoga Natječaja prilikom podnošenja drugog dijela Zahtjeva za potporu.
(4) Kontrola postupka javne nabave koju provodi Agencija za plaćanja ne smatra se kontrolnim mehanizmom u smislu posebnih propisa koji uređuju postupak javne nabave.
(5) U slučaju da se prilikom kontrole dokumentacije utvrdi da korisnik nije poštivao propise koji uređuju postupak javne nabave, Agencija za plaćanja može primijeniti financijske korekcije u skladu s Prilogom 8 ovoga Natječaja, a u skladu sa Smjernicama za utvrđivanje financijskih ispravaka koje se primjenjuju na temelju Odluke Europske komisije C(2019) 3452 od 14.5.2019. o utvrđivanju smjernica za određivanje financijskih ispravaka koji se u slučaju nepoštivanja primjenjivih pravila o javnoj nabavi primjenjuju na izdatke koje u okviru podijeljenog upravljanja financira Unija.