UREDBA O IZMJENAMA I DOPUNAMA UREDBE O KRITERIJIMA, MJERILIMA I POSTUPCIMA FINANCIRANJA I UGOVARANJA PROGRAMA I PROJEKATA OD INTERESA ZA OPĆE DOBRO KOJE PROVODE UDRUGE
Članak 1.
U Uredbi o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge („Narodne novine“ broj 26/15) u članku 4. iza stavka 1. dodaje se novi stavak 2. koji glasi:
„(2) Iznimno od stavka 1. podstavka C) točke 2. ovoga članka, ako davatelj financijskih sredstava sredstva dodjeljuje na temelju posebnih propisa, obveza i opseg dostave podataka za potrebe godišnjeg izvješća uredit će se sporazumom sklopljenim između davatelja financijskih sredstava i Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske ( u daljnjem tekstu: Ured za udruge).“
Dosadašnji stavci 2. i 3. postaju stavci 3. i 4.
Članak 2.
U članku 6., stavku 3. iza podstavka 4. dodaje se podstavak 5. koji glasi:
"- kada je to propisano posebnim propisom.''
Članak 3.
Iza članka 12. dodaje se članak 12.a koji glasi:
„Digitalizacija postupka
Članak 12 a.
(1) Svi davatelji financijskih sredstava obvezni su omogućiti podnošenje cjelokupne prijavne dokumentacije elektroničkim putem korištenjem elektroničkog sustava prijavljivanja ili na drugi prikladan elektronički način.
(2) Svi davatelji sredstava obvezni su omogućiti elektroničko podnošenje na pregled svih izvještaja (programskih i financijskih) u odnosu na svaki potpisani ugovor, kao i elektroničko podnošenje sve propisane popratne dokazne dokumentacije i obveznih priloga.
(3) Davatelj financijskih sredstava podnošenje cjelokupne prijave na način iz stavka 1. ovog članka osigurava korištenjem elektroničkog sustava ili na drugi prikladan elektronički način.
(4) Podnositelji prijave koja se podnosi na način iz stavka 1. ovog članka na zahtjev davatelja financijskih sredstava su dužni istome na uvid dostaviti svu potrebnu izvornu dokumentaciju i obvezne prilog u izvorniku.
Članak 4.
U članku 17. iza riječi: „javnim natječajem“ umjesto zareza stavlja se točka, a riječi: „a obvezno mora sadržavati datum popunjavanja i potpis voditelja programa ili projekta.“ brišu se.
Članak 5.
U članku 20. iza stavka 2. dodaju se stavci 3., 4. i 5. koji glase:
''(3) Kriteriji za procjenjivanje programa ili projekata minimalno sadržavaju kriterij odnosa vrijednosti projekta u odnosu na društvenu korist.
(4) Uz obvezne kriterije davatelj sredstava može uključiti dodatne kriterije za odabir projektnih prijava.
(5) Ako davatelj financijskih sredstava uključi i dodatne kriterije za odabir projektnih prijava iz stavka 4. ovog članka, kriterij odnosa vrijednosti projekta u odnosu na društvenu korist mora biti obvezno zastupljen s minimalnim udjelom od 30% ukupnog broja bodova koje se mogu dodijeliti projektnoj prijavi.''.
Članak 6.
U članak 29. iza stavka 6. dodaju se stavci 7., 8. i 9. koji glase:
''(7) Ako povjerenstvo za ocjenjivanje, osnovano od strane davatelja financijskih sredstava ili drugog tijela zaduženog za provedbu postupka ocjenjivanja u koje je davatelj financijskih sredstava i/ili tijelo zaduženo za provedbu postupka ocjenjivanja imenovao zaposlenike bilo davatelja financijskih sredstava bilo tijela zaduženog za provedbu postupka ocjenjivanja, ne završi postupak ocjenjivanja u roku od 50 dana od dana dodjele prijava za ocjenjivanje pojedinim članovima povjerenstva, davatelj financijskih sredstava ili tijelo zaduženo za provedbu postupka ocjenjivanja kao osnivač povjerenstava obvezan je, radi ubrzanja postupka dodjele sredstava, obustaviti rad povjerenstva te za ocjenjivanje prijava angažirati kompetentne vanjske stručnjake.
(8) Davatelj financijskih sredstava ili tijelo zaduženo za provedbu postupka ocjenjivanja kao osnivač povjerenstava obvezan je, nakon obustave rada povjerenstva propisane stavkom 7. ovog članka, kompetentne vanjske stručnjake angažirati u roku od 14 dana.
(9) Nakon angažiranja kompetentnih vanjskih stručnjaka iz stavka 7. ovog članka, davatelj financijskih sredstava ili tijelo zaduženo za provedbu postupka ocjenjivanja kao osnivač povjerenstava obvezan je osigurati da angažirani stručnjaci ocjenjivanje projektnih prijedloga provedu u roku od 30 dana.''.
Članak 7.
U članku 34. iza stavka 5. dodaju se stavci 6., 7., 8. i 9. koji glase:
''(6) Prilikom praćenja provedbe aktivnosti i namjenskog trošenja sredstava iz javnih izvora u okviru ugovorenog programa ili projekta te pregleda svih izvještaja davatelj sredstava obvezan je roškove osoblja koji se odnose na osobe koje na projektu rade dio radnog vremena izračunati primjenom fiksnog postotaka na ukupne izdatke koji čine plaću zaposlenika, u skladu s fiksnim postotkom radnog vremena upotrijebljenog za operaciju mjesečno, bez obveze uspostave zasebnog sustava za evidentiranje radnog vremena (timesheet/izvještaj o radu).
(7) Ako su osobe zaposlene na projektu svaki mjesec tokom trajanja provedbe projekata na fiksni postotak radnog vremena davatelj sredstava za iste ne provjerava niti prikuplja izvještaje o radu osoba.
(8) Za korištenje metodologije iz stavka 6. i 7. ovoga članka prilikom objave javnog natječaja odnosno ugovaranja projekta nužno je definirati mjerljive ishode projekta i financijske korekcije za slučaj neispunjenja mjerljivih ishoda te se ostvarenjem mjerljivog ishoda na razini projekta zaključuje kako je osoba izvršila sve projektne obveze.
(9) Mjerljive ishode i financijske korekcije iz stavka 8. ovog članka davatelj financijskih sredstava će jasno utvrditi u natječajnoj dokumentaciji javnog natječaja, dok će količinu svakog pojedinog ostvarenog mjerljivog ishoda prijavitelj na natječaj točno odrediti u svojoj prijavi.''
Članak 8.
U članku 50. iza stavka 5. dodaju se stavci 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14. i 15. koji glase:
"(6) Davatelji sredstava mogu koristiti pojednostavljenu troškovnu opciju (PTO) koja je utemeljena na posebnoj metodologiji obračuna troškova.
(7) Kada se odluči na korištenje PTO, svaki davatelj financijskih sredstava samostalno razvija metodologiju koja uključuje financijske okvire troškova koji mogu biti financirani iz javnih izvora ili može preuzeti iste iz Uredbe (EU)br.1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu , Europskom poljoprivrednom fondu za ruralni razvoj i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo te o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća(EZ) br.1083/2006.
(8) Ako se za natječaje za financiranje iz javnih izvora izvan natječaja ESI fondova preuzimaju metodologije previđene Uredbom iz stavka 6. ovoga članka za financiranje kroz natječaje, davatelj sredstava iste uvrštava u natječajnu dokumentaciju bez potrebe daljnjih izračuna, razrada metodologija ili obrazloženja.
(9) Ako se davatelj sredstava iz javnih izvora odluči na korištenje pojednostavljenih troškovnih opcija u natječajnoj dokumentaciji obvezan je navesti sadržajne mjerljive ishode i financijske korekcije te druge dokaze provedbe projekta koje očekuje za intervencije za koja se sredstva pravdaju na temelju pojednostavljenih troškovnih opcija.
(10) Obračunska metoda obvezno se objavljuje javno u okviru natječajne dokumentacije.
(11) Prilikom razvoja vlastite metodologije PTO davatelj sredstava obvezan istu sastaviti na način da je metodologija revizorski provjerljiva ili utemeljena na povijesnim podacima davatelja sredstava.
(12) U svrhu korištenja PTO davatelj financijskih sredstava može razviti metodologiju standardne veličine jediničnih troškova (tzv. paušalni iznosi) na razini pojedinog javnog natječaja ili javnog poziva.
(13) Ured za udruge će u svrhu korištenja PTO izraditi Nacionalni katalog vrijednosti standardnih veličina jediničnih troškova za pojedine vrste troškova (paušalnih iznosa) temeljem metodologije utvrđene u Uredbi navedenoj u stavku 6. ovog članka na način koji će biti revizijski provjerljiv, utemeljen na povijesnim podacima ili relevantnom istraživanju tržišta uz poštivanje načela ekonomičnosti te će isti ažurirati svakih šest mjeseci.
(14) Nacionalni katalog vrijednosti standardnih veličina jediničnih troškova za pojedine vrste troškova (paušalnih iznosa) iz stavka 11. ovoga članka Ured za udruge objavit će na službenim mrežnim stranicama.
(15) Ako koristi podatke iz Nacionalnog kataloga vrijednosti standardnih veličina jediničnih troškova (paušalnih iznosa) iz stavka 11. ovoga članka Ureda za udruge, davatelj financijskih sredstava nije obvezan primjenjivati posebnu metodologiju za izračun pojedinih troškova na razini pojedinog javnog natječaja niti izraditi dodatne izračune, metodologije ili obrazloženja.''
Prijelazne i završne odredbe
Članak 9.
(1) Svi davatelji financijskih sredstava iz javnih izvora dužni su svoje opće akte, provedbene propise, smjernice, pravila i druge dokumente kojima se uređuje financiranje i ugovaranje programa i projekata uskladiti s odredbama ove Uredbe u roku 60 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe.
(2) Ured za udruge izraditi će Nacionalni katalog vrijednosti standardnih veličina jediničnih troškova za pojedine vrste troškova (paušalnih iznosa) iz članka 8. ove Uredbe u roku od 120 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe.
Članak 10.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u "Narodnim novinama“.
OBRAZLOŽENJE
Uredba o izmjeni i dopunama Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge predlaže se iz razloga rasterećenja administrativnih postupaka.
Ured za udruge Vlade RH u svojstvu Posredničkog tijela i Izvršne agencije nadležan je za provedbu programa „NGO Block grant“ financiran u okviru „Švicarsko-hrvatskog programa suradnje“ koji je uspostavljen zaključivanjem ugovora o suradnji Švicarske Konfederacije i Republike Hrvatske. U okviru Programa, a primjenjujući Uredbu o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge („Narodne novine“ broj 26/15), Ured za udruge razvio je metodologiju obračuna troškova temeljem pojednostavljene troškovne opcije.
Podloga za izradu prihvatljivog financijskog okvira1 je istraživanje tržišta koje je Ured za udruge proveo u svibnju 2018. godine neposredno pred objavu Poziva za dostavu projektnih prijedloga.
1Prihvatljivi financijski okvir podrazumijeva propisanu visinu prihvatljivih troškova koja je nastala temeljem pisane analize svakog davatelja sredstava za Poziv za dodjelu bespovratnih sredstava.
Pojednostavljena troškovna opcija obuhvaćala je troškove putovanja, smještaja i dnevnica za tuzemna putovanja na sljedeći način:
1)Troškovi prijevoza u službene svrhe koji su povezani s neposrednom provedbom projektnih aktivnosti prihvatljiv je u iznosu od 2,00 kuna po prijeđenom kilometru.
2)Troškovi smještaja u službene svrhe koji su povezani s neposrednom provedbom; projektnih aktivnosti prihvatljivi su u financijskim okvirima troškova koji su propisani Pozivom, a kao podloga korišteno je istraživanje tržišta iz svibnja 2018. godine (neposredno pred objavu Poziva);
3)Troškovi dnevnica u službene svrhe koji su povezani s neposrednom provedbom projektnih aktivnosti prihvatljivi su u iznosu od 170 kn za punu dnevnicu, odnosno 85 kn za pola dnevnice. Kao podloga za propisivanje navedenih iznosa korištena je Odluka Vlade Republike Hrvatske o visini dnevnice za službeno putovanje u zemlji i visini naknade za državne dužnosnike, suce i druge pravosudne dužnosnike, te ostale zaposlene koji se financiraju iz sredstava državnog proračuna, a čija prava nisu uređena kolektivnim ugovorima („Narodne novine“ broj 117/12).
Pojam „Pojednostavljena troškovna opcija“ podrazumijeva primjenu fiksnih stopa, standardnih veličina jediničnih troškova i fiksnih iznosa u aktivnostima financiranja programa i projekata od strane davatelja sredstava iz javnih izvora i korisnika bespovratnih sredstava.
Korištenje pojednostavljene troškovne opcije nije obvezno već se radi o mogućnosti, a odluku o (ne)uvođenju opcije temeljem prethodne pisane procjene donosi svaki davatelj sredstava samostalno.
Mogućnost uvođenja pojednostavljene troškovne opcije nije navedena u Uredbi, ali se može primijeniti u praksi. Člankom 50., stavkom 6. Uredbe uređuju se prihvatljivi i neprihvatljivi troškovi gdje je moguće dodati novi stavak kojim bi se navela mogućnost korištenja pojednostavljenih troškovnih opcija.
Izmjenom Uredbe osigurava se brži i efikasniji postupak dodjele financijskih sredstava udrugama.
Obvezni kriterij odabira u članku 20. uvodi se sa svrhom osiguravanja postizanja rezultata projekata te stavljanja naglaska na praćenje učinkovitosti financiranih internacija te mjerenja njihovog društvenog učinka.
Predloženim izmjenama članka 34. administrativno se rasterećuje praćenje provedbe projekata kojima su dodijeljena financijska sredstva, a ujedno se i udrugama smanjuje nepotrebno administrativno opterećenje te proporcionalno povećava uvid u uspješnost provedbe programa i projekata stavljanjem naglaska na postizanje mjerljivih ishoda zadanih projektom na koji način se naglasak s ispunjavanja administrativnih zahtjeva prebacuje na ostvarivanje konačnih rezultata programa i projekata čime se osigurava usmjeravanje ljudskih i financijskih resursa prvenstveno na ispunjenje općih ciljeva programa i projekata.
UREDBA O IZMJENAMA I DOPUNAMA UREDBE O KRITERIJIMA, MJERILIMA I POSTUPCIMA FINANCIRANJA I UGOVARANJA PROGRAMA I PROJEKATA OD INTERESA ZA OPĆE DOBRO KOJE PROVODE UDRUGE
Komentirate u ime: Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske
Članak 1.
U Uredbi o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge („Narodne novine“ broj 26/15) u članku 4. iza stavka 1. dodaje se novi stavak 2. koji glasi:
„(2) Iznimno od stavka 1. podstavka C) točke 2. ovoga članka, ako davatelj financijskih sredstava sredstva dodjeljuje na temelju posebnih propisa, obveza i opseg dostave podataka za potrebe godišnjeg izvješća uredit će se sporazumom sklopljenim između davatelja financijskih sredstava i Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske ( u daljnjem tekstu: Ured za udruge).“
Dosadašnji stavci 2. i 3. postaju stavci 3. i 4.
Komentirate u ime: Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske
Članak 2.
U članku 6., stavku 3. i za podstavka 4. dodaje se podstavak 5. koji glasi :
"- kada je to propisano posebnim propisom.''
Komentirate u ime: Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske
Članak 3.
Iza članka 12. dodaje se članak 12.a koji glasi:
„Digitalizacija postupka
Članak 12 a.
(1) Svi davatelji financijskih sredstava obvezni su omogućiti podnošenje cjelokupne prijavne dokumentacije elektroničkim putem korištenjem elektroničkog sustava prijavljivanja ili na drugi prikladan elektronički način.
(2) Svi davatelji sredstava obvezni su omogućiti elektroničko podnošenje na pregled svih izvještaja (programskih i financijskih) u odnosu na svaki potpisani ugovor, kao i elektroničko podnošenje sve propisane popratne dokazne dokumentacije i obveznih priloga.
(3) Davatelj financijskih sredstava podnošenje cjelokupne prijave na način iz stavka 1. ovog članka osigurava korištenjem elektroničkog sustava ili na drugi prikladan elektronički način.
(4) Podnositelji prijave koja se podnosi na način iz stavka 1. ovog članka na zahtjev davatelja financijskih sredstava su dužni istome na uvid dostaviti svu potrebnu izvornu dokumentaciju i obvezne prilog u izvorniku.
Komentirate u ime: Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske
Članak 4.
U članku 17. iza riječi: „javnim natječajem“ umjesto zareza stavlja se točka, a riječi: „a obvezno mora sadržavati datum popunjavanja i potpis voditelja programa ili projekta.“ brišu se.
Komentirate u ime: Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske
Članak 5.
U članku 20. iza stavka 2. dodaju se stavci 3., 4. i 5. koji glase:
''(3) Kriteriji za procjenjivanje programa ili projekata minimalno sadržavaju kriterij odnosa vrijednosti projekta u odnosu na društvenu korist.
(4) Uz obvezne kriterije davatelj sredstava može uključiti dodatne kriterije za odabir projektnih prijava.
(5) Ako davatelj financijskih sredstava uključi i dodatne kriterije za odabir projektnih prijava iz stavka 4. ovog članka, kriterij odnosa vrijednosti projekta u odnosu na društvenu korist mora biti obvezno zastupljen s minimalnim udjelom od 30% ukupnog broja bodova koje se mogu dodijeliti projektnoj prijavi.''.
Komentirate u ime: Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske
Članak 6.
U članak 29. iza stavka 6. dodaju se stavci 7., 8. i 9. koji glase:
''(7) Ako povjerenstvo za ocjenjivanje, osnovano od strane davatelja financijskih sredstava ili drugog tijela zaduženog za provedbu postupka ocjenjivanja u koje je davatelj financijskih sredstava i/ili tijelo zaduženo za provedbu postupka ocjenjivanja imenovao zaposlenike bilo davatelja financijskih sredstava bilo tijela zaduženog za provedbu postupka ocjenjivanja , ne završi postupak ocjenjivanja u roku od 50 dana od dana dodjele prijava za ocjenjivanje pojedinim članovima povjerenstva, davatelj financijskih sredstava ili tijelo zaduženo za provedbu postupka ocjenjivanja kao osnivač povjerenstava obvezan je, radi ubrzanja postupka dodjele sredstava, obustaviti rad povjerenstva te za ocjenjivanje prijava angažirati kompetentne vanjske stručnjake .
(8) Davatelj financijskih sredstava ili tijelo zaduženo za provedbu postupka ocjenjivanja kao osnivač povjerenstava obvezan je, nakon obustave rada povjerenstva propisane stavkom 7. ovog članka, kompetentne vanjske stručnjake angažirati u roku od 14 dana.
(9) Nakon angažiranja kompetentnih vanjskih stručnjaka iz stavka 7. ovog članka, davatelj financijskih sredstava ili tijelo zaduženo za provedbu postupka ocjenjivanja kao osnivač povjerenstava obvezan je osigurati da angažirani stručnjaci ocjenjivanje projektnih prijedloga provedu u roku od 30 dana. ''.
Komentirate u ime: Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske
Članak 7.
U članku 34. iza stavka 5. dodaju se stavci 6., 7., 8. i 9. koji glase:
''(6) Prilikom praćenja provedbe aktivnosti i namjenskog trošenja sredstava iz javnih izvora u okviru ugovorenog programa ili projekta te pregleda svih izvještaja davatelj sredstava obvezan je roškove osoblja koji se odnose na osobe koje na projektu rade dio radnog vremena izračunati primjenom fiksnog postotaka na ukupne izdatke koji čine plaću zaposlenika, u skladu s fiksnim postotkom radnog vremena upotrijebljenog za operaciju mjesečno, bez obveze uspostave zasebnog sustava za evidentiranje radnog vremena (timesheet/izvještaj o radu).
(7) Ako su osobe zaposlene na projektu svaki mjesec tokom trajanja provedbe projekata na fiksni postotak radnog vremena davatelj sredstava za iste ne provjerava niti prikuplja izvještaje o radu osoba.
(8) Za korištenje metodologije iz stavka 6. i 7. ovoga članka prilikom objave javnog natječaja odnosno ugovaranja projekta nužno je definirati mjerljive ishode projekta i financijske korekcije za slučaj neispunjenja mjerljivih ishoda te se ostvarenjem mjerljivog ishoda na razini projekta zaključuje kako je osoba izvršila sve projektne obveze.
(9) Mjerljive ishode i financijske korekcije iz stavka 8. ovog članka davatelj financijskih sredstava će jasno utvrditi u natječajnoj dokumentaciji javnog natječaja, dok će količinu svakog pojedinog ostvarenog mjerljivog ishoda prijavitelj na natječaj točno odrediti u svojoj prijavi.''
Komentirate u ime: Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske
Članak 8.
U članku 50. iza stavka 5. dodaju se stavci 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14. i 15. koji glase:
"(6) Davatelji sredstava mogu koristiti pojednostavljenu troškovnu opciju (PTO) koja je utemeljena na posebnoj metodologiji obračuna troškova.
(7) Kada se odluči na korištenje PTO, svaki davatelj financijskih sredstava samostalno razvija metodologiju koja uključuje financijske okvire troškova koji mogu biti financirani iz javnih izvora ili može preuzeti iste iz Uredbe (EU)br.1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu , Europskom poljoprivrednom fondu za ruralni razvoj i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo te o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća(EZ) br.1083/2006.
(8) Ako se za natječaje za financiranje iz javnih izvora izvan natječaja ESI fondova preuzimaju metodologije previđene Uredbom iz stavka 6. ovoga članka za financiranje kroz natječaje, davatelj sredstava iste uvrštava u natječajnu dokumentaciju bez potrebe daljnjih izračuna, razrada metodologija ili obrazloženja.
(9) Ako se davatelj sredstava iz javnih izvora odluči na korištenje pojednostavljenih troškovnih opcija u natječajnoj dokumentaciji obvezan je navesti sadržajne mjerljive ishode i financijske korekcije te druge dokaze provedbe projekta koje očekuje za intervencije za koja se sredstva pravdaju na temelju pojednostavljenih troškovnih opcija.
(10) Obračunska metoda obvezno se objavljuje javno u okviru natječajne dokumentacije.
(11) Prilikom razvoja vlastite metodologije PTO davatelj sredstava obvezan istu sastaviti na način da je metodologija revizorski provjerljiva ili utemeljena na povijesnim podacima davatelja sredstava.
(12) U svrhu korištenja PTO davatelj financijskih sredstava može razviti metodologiju standardne veličine jediničnih troškova (tzv. paušalni iznosi) na razini pojedinog javnog natječaja ili javnog poziva.
(13) Ured za udruge će u svrhu korištenja PTO izraditi Nacionalni katalog vrijednosti standardnih veličina jediničnih troškova za pojedine vrste troškova (paušalnih iznosa) temeljem metodologije utvrđene u Uredbi navedenoj u stavku 6. ovog članka na način koji će biti revizijski provjerljiv, utemeljen na povijesnim podacima ili relevantnom istraživanju tržišta uz poštivanje načela ekonomičnosti te će isti ažurirati svakih šest mjeseci.
(14) Nacionalni katalog vrijednosti standardnih veličina jediničnih troškova za pojedine vrste troškova (paušalnih iznosa) iz stavka 11. ovoga članka Ured za udruge objavit će na službenim mrežnim stranicama.
(15) Ako koristi podatke iz Nacionalnog kataloga vrijednosti standardnih veličina jediničnih troškova (paušalnih iznosa) iz stavka 11. ovoga članka Ureda za udruge, davatelj financijskih sredstava nije obvezan primjenjivati posebnu metodologiju za izračun pojedinih troškova na razini pojedinog javnog natječaja niti izraditi dodatne izračune, metodologije ili obrazloženja.''
Prijelazne i završne odredbe
Komentirate u ime: Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske
Članak 9.
(1) Svi davatelji financijskih sredstava iz javnih izvora dužni su svoje opće akte, provedbene propise, smjernice, pravila i druge dokumente kojima se uređuje financiranje i ugovaranje programa i projekata uskladiti s odredbama ove Uredbe u roku 60 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe.
(2) Ured za udruge izraditi će Nacionalni katalog vrijednosti standardnih veličina jediničnih troškova za pojedine vrste troškova (paušalnih iznosa) iz članka 8. ove Uredbe u roku od 120 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe.
Komentirate u ime: Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske
Članak 10.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u "Narodnim novinama“.
Komentirate u ime: Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske
OBRAZLOŽENJE
Uredba o izmjeni i dopunama Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge predlaže se iz razloga rasterećenja administrativnih postupaka.
Ured za udruge Vlade RH u svojstvu Posredničkog tijela i Izvršne agencije nadležan je za provedbu programa „NGO Block grant“ financiran u okviru „Švicarsko-hrvatskog programa suradnje“ koji je uspostavljen zaključivanjem ugovora o suradnji Švicarske Konfederacije i Republike Hrvatske. U okviru Programa, a primjenjujući Uredbu o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge („Narodne novine“ broj 26/15), Ured za udruge razvio je metodologiju obračuna troškova temeljem pojednostavljene troškovne opcije.
Podloga za izradu prihvatljivog financijskog okvira 1 je istraživanje tržišta koje je Ured za udruge proveo u svibnju 2018. godine neposredno pred objavu Poziva za dostavu projektnih prijedloga.
1 Prihvatljivi financijski okvir podrazumijeva propisanu visinu prihvatljivih troškova koja je nastala temeljem pisane analize svakog davatelja sredstava za Poziv za dodjelu bespovratnih sredstava.
Pojednostavljena troškovna opcija obuhvaćala je troškove putovanja, smještaja i dnevnica za tuzemna putovanja na sljedeći način:
1) Troškovi prijevoza u službene svrhe koji su povezani s neposrednom provedbom projektnih aktivnosti prihvatljiv je u iznosu od 2,00 kuna po prijeđenom kilometru.
2) Troškovi smještaja u službene svrhe koji su povezani s neposrednom provedbom; projektnih aktivnosti prihvatljivi su u financijskim okvirima troškova koji su propisani Pozivom, a kao podloga korišteno je istraživanje tržišta iz svibnja 2018. godine (neposredno pred objavu Poziva);
3) Troškovi dnevnica u službene svrhe koji su povezani s neposrednom provedbom projektnih aktivnosti prihvatljivi su u iznosu od 170 kn za punu dnevnicu, odnosno 85 kn za pola dnevnice. Kao podloga za propisivanje navedenih iznosa korištena je Odluka Vlade Republike Hrvatske o visini dnevnice za službeno putovanje u zemlji i visini naknade za državne dužnosnike, suce i druge pravosudne dužnosnike, te ostale zaposlene koji se financiraju iz sredstava državnog proračuna, a čija prava nisu uređena kolektivnim ugovorima („Narodne novine“ broj 117/12).
Pojam „Pojednostavljena troškovna opcija“ podrazumijeva primjenu fiksnih stopa, standardnih veličina jediničnih troškova i fiksnih iznosa u aktivnostima financiranja programa i projekata od strane davatelja sredstava iz javnih izvora i korisnika bespovratnih sredstava.
Korištenje pojednostavljene troškovne opcije nije obvezno već se radi o mogućnosti, a odluku o (ne)uvođenju opcije temeljem prethodne pisane procjene donosi svaki davatelj sredstava samostalno.
Mogućnost uvođenja pojednostavljene troškovne opcije nije navedena u Uredbi, ali se može primijeniti u praksi. Člankom 50., stavkom 6. Uredbe uređuju se prihvatljivi i neprihvatljivi troškovi gdje je moguće dodati novi stavak kojim bi se navela mogućnost korištenja pojednostavljenih troškovnih opcija.
Izmjenom Uredbe osigurava se brži i efikasniji postupak dodjele financijskih sredstava udrugama.
Obvezni kriterij odabira u članku 20. uvodi se sa svrhom osiguravanja postizanja rezultata projekata te stavljanja naglaska na praćenje učinkovitosti financiranih internacija te mjerenja njihovog društvenog učinka.
Predloženim izmjenama članka 34. administrativno se rasterećuje praćenje provedbe projekata kojima su dodijeljena financijska sredstva, a ujedno se i udrugama smanjuje nepotrebno administrativno opterećenje te proporcionalno povećava uvid u uspješnost provedbe programa i projekata stavljanjem naglaska na postizanje mjerljivih ishoda zadanih projektom na koji način se naglasak s ispunjavanja administrativnih zahtjeva prebacuje na ostvarivanje konačnih rezultata programa i projekata čime se osigurava usmjeravanje ljudskih i financijskih resursa prvenstveno na ispunjenje općih ciljeva programa i projekata.
Komentirate u ime: Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske