PRILOG 5.
OBRAZAC NAKNADNE PROCJENE UČINAKA PROPISA
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1. |
Naziv zakona: |
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o regulaciji energetskih djelatnosti |
|
1.2. |
Broj "Narodnih novina" |
68/18 |
|
1.3. |
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt planiranja ili reformska mjera: |
Da/ Ne : Ne |
Naziv akta:
Opis mjere: |
1.4. |
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije |
Da /Ne:
Da |
Naziv pravne stečevine EU: Direktiva 2009/72/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 13. srpnja 2009. o zajedničkim pravilima za unutarnje tržište električne energije i stavljanju izvan snage Direktive 2003/54/EZ Tekst značajan za EGP (u daljnjem tekstu: Direktiva 2009/72/EZ), |
2. ANALIZA POSTIGNUTIH REZULTATA PRIMJENE ZAKONA
2.1. |
Republika Hrvatska je 14. srpnja 2017. zaprimila pismo Službene obavijesti – povreda br. 2017/2091 od Europske komisije zbog nepravilnog prenošenja Direktive 2009/72/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 13. srpnja 2009. o zajedničkim pravilima za unutarnje tržište električne energije i stavljanju izvan snage Direktive 2003/54/EZ Tekst značajan za EGP i Direktive 2009/73/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 13. srpnja 2009. o zajedničkim pravilima za unutarnje tržište prirodnog plina i stavljanju izvan snage Direktive 2003/55/EZ Tekst značajan za EGP. Komisija je pokrenula ex officio istragu o prenošenju navedenih direktiva te je skrenula pozornost na nepravilno prenošenje u hrvatski pravni poredak one odrednice direktiva koje se odnose na neovisnost rada energetskih agencija. Sukladno tome je bilo nužno promijeniti odredbe o neovisnosti regulatornog tijela odnosno Hrvatske energetske regulatorne agencije (u daljnjem tekstu: HERA) u smislu mogućnosti da regulatorno tijelo može donositi odluke neovisno o bilo kojem tijelu. Ovim Zakonom izmijenjeni su članci 7.,28., 30. ,35. i, 36., Zakona o regulaciji energetskih djelatnosti (»Narodne novine«, br. 120/12.) . Primjenom novih odredbi o proceduri i ovlastima provođenja nadzora nad energetskim subjektima, proveden 1 (jedan) cjeloviti postupak nadzora, nadalje u pogledu ispunjavanja obveza energetskog subjekta u obavljanju energetskih djelatnosti za koje posjeduje dozvolu u jednom postupku su utvrđene nepravilnosti za koje je naloženo da ih je energetski subjekt dužan otkloniti, kao i pravne posljedice svog postupanja, a pod prijetnjom pokretanja prekršajnog postupka protiv energetskog subjekta. Također, u postupku je još jedan postupak nadzora nad energetskim subjektom. Isto tako, u dijelu odredbi kojima se jača uloga HERA-e u vezi s mogućnošću provjere postupanja sudionika na tržištu i njihovih transakcija u smislu Uredbe REMIT, HERA je zajedno s drugim regulatorima, zaprimila dvije obavijesti o mogućem kršenju pravila, no u oba slučaja nije bilo osnove za pokretanje i provođenje postupka. |
3. ANALIZA IZRAVNIH UČINAKA NASTALIH PRIMJENOM ZAKONA
3.1. |
Analiza gospodarskih učinaka primjene Zakona |
|
Ovim zakonom omogućeno je HERA-i donošenje autonomnih odluka iz svog djelokruga rada neovisno o bilo kojim drugim javnim ili privatnim tijelima. |
3.2. |
Analiza učinaka primjene Zakona na zaštitu tržišnog natjecanja |
|
HERA je ovlaštena za donošenje obvezujućih odluka u odnosu na fizičke i pravne osobe i za izricanje učinkovitih, razmjernih i odvraćajući sankcija onima koji propuste djelovati u skladu sa svojim obvezama ili za predlaganje da im takve sankcije izrekne nadležni sud. Neovisno tijelo, kojemu stranka na koju utječe odluka nacionalnog regulatora, odnosno HERA ima pravo podnijeti žalbu i/ili tužbu, je sud. HERA pruža relevantne informacije o tržištu, čime se omogućuje provođenje njezine uloge promatranja i praćenja unutarnjeg tržišta energije i njegovog kratkoročnog, srednjoročnog i dugoročnog razvoja, uključujući aspekte kao što su proizvodni kapaciteti, različiti izvori proizvodnje električne energije, infrastruktura prijenosa/transporta i distribucije, kvaliteta usluga, prekogranična trgovina, upravljanje zagušenjem, investicije, veleprodajne i potrošačke cijene, likvidnost tržišta te poboljšanja u području zaštite okoliša i učinkovitosti. HERA samostalno suradnje sa svim fizičkim i pravnim osobama koje imaju neki kontakt sa energijom odnosno isti na neki način koriste, a ne samo s energetskim subjektima kako je to do ovog zakona bilo propisano.
|
3.3. |
Analiza socijalnih učinaka primjene Zakona |
|
Primjena ovog Zakona nema socijalnih učinaka. |
3.4. |
Analiza učinaka primjene Zakona na rad i tržište rada |
|
Primjena ovog Zakona nema učinaka na rad i tržište rada. |
3.5. |
Analiza učinaka primjene Zakona na zaštitu okoliša |
|
Primjena ovog Zakona nema učinaka na zaštitu okoliša. |
3.6. |
Analiza učinaka primjene Zakona na zaštitu ljudskih prava |
|
Primjena ovog Zakona nema učinaka na zaštitu ljudskih prava |
4. SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
|
|
5. PREPORUKA O DALJNJEM POSTUPANJU
|
Predlaže se daljnja primjena Zakona.
|
6. PRILOZI
|
|
|
N ema |
Komentari