Na temelju članka 6. Zakona o promicanju čistih vozila u cestovnom prijevozu (»Narodne novine«, broj 52/2021) ministar gospodarstva i održivog razvoja, uz prethodno pribavljenu suglasnost ministra nadležnog za promet i ministra nadležnog za vanjske i europske poslove, donosi
PRAVILNIK
O IZVJEŠĆIVANJU EUROPSKE KOMISIJE I MINIMALNIM CILJEVIMA U POSTUPCIMA JAVNE NABAVE VOZILA ZA CESTOVNI PRIJEVOZ
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuju se obveze izvješćivanja Europske komisije i minimalni ciljevi javne nabave koje su naručitelji u smislu propisa kojim se uređuje javna nabava dužni uzimati u obzir u postupcima javne nabave vozila za cestovni prijevoz.
Članak 2.
Minimalni ciljevi javne nabave propisani ovim Pravilnikom odnose na ugovore javne nabave iz članka 4. Zakona o promicanju čistih vozila u cestovnom prijevozu (u daljnjem tekstu: Zakon).
Članak 3.
(1) Minimalni ciljevi iz članka 2. ovoga Pravilnika izražavaju se kao minimalni postoci čistih vozila iz članka 3. točke 3. Zakona u ukupnom broju vozila za cestovni prijevoz obuhvaćenih zbrojem svih ugovora dodijeljenih u razdoblju od 2. kolovoza 2021. do 31. prosinca 2025. za prvo referentno razdoblje te u razdoblju između 1. siječnja 2026. do 31. prosinca 2030. za drugo referentno razdoblje.
(2) Minimalni ciljevi javne nabave za udio čistih lakih vozila u ukupnom broju lakih vozila (M1, M2, N1) obuhvaćenih ugovorima iz članka 4. Zakona za razdoblje od 2. kolovoza 2021. do 31. prosinca 2025. je 18,7%, te za razdoblje od 1. siječnja 2026. do 31. prosinca 2030. je 18,7 %.
(3) Minimalni ciljevi javne nabave za udio čistih teških vozila u ukupnom broju teških vozila obuhvaćenih ugovorima iz članka 4. Zakona iznose:
KAMIONI
(vozila kategorije N2 i N3)
AUTOBUSI
(vozila kategorije M3)(*)
Od 2. kolovoza 2021. do 31. prosinca 2025.
Od 1. siječnja 2026. do 31. prosinca 2030.
Od 2. kolovoza 2021. do 31. prosinca 2025.
Od 1. siječnja 2026. do 31. prosinca 2030.
6%
7%
27%
38%
(*) Polovica minimalnog cilja za udio čistih autobusa mora biti ispunjena nabavom autobusa s nultim emisijama kako je definirano u članku 3. točki 4. Zakona.
Taj je zahtjev smanjen na jednu četvrtinu minimalnog cilja za prvo referentno razdoblje ako su više od 80 % autobusa na koje se odnosi zbroj svih ugovora iz članka 4. Zakona dodijeljenih tijekom tog razdoblja u državi članici autobusi na kat.
Članak 4.
Naručitelji su obvezni u postupcima javne nabave u izradi dokumentacije o nabavi uzeti u obzir minimalne ciljeve iz članka 3. ovoga Pravilnika određivanjem energetskih učinaka i učinaka na okoliš za trajanja cijelog radnog vijeka vozila, uključujući potrošnju energije, emisije CO2 i emisije određenih onečišćujućih tvari.
Članak 5.
(1) Središnje tijelo državne uprave nadležno za politiku javne nabave prikupljat će podatke o nabavi iz članka 4. Zakona.
(2) Središnje tijelo državne uprave nadležno za politiku javne nabave dostavlja Europskoj komisiji podatke iz stavka 1.ovoga članka.
Članak 6.
Danom stupanja na snagu ovoga Pravilnika prestaju važiti Pravilnik o metodologiji za izračun operativnih troškova tijekom razdoblja eksploatacije vozila za cestovni prijevoz (»Narodne novine«, broj 136/2013) i Pravilnik o mjerilima koja se koriste u postupcima javne nabave vozila za cestovni prijevoz (»Narodne novine«, broj 11/2014).
Članak 7.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
MINISTARSTVO GOSPODARSTVA I ODRŽIVOG RAZVOJA
Na temelju članka 6. Zakona o promicanju čistih vozila u cestovnom prijevozu (»Narodne novine«, broj 52/2021) ministar gospodarstva i održivog razvoja, uz prethodno pribavljenu suglasnost ministra nadležnog za promet i ministra nadležnog za vanjske i europske poslove, donosi
PRAVILNIK
O IZVJEŠĆIVANJU EUROPSKE KOMISIJE I MINIMALNIM CILJEVIMA U POSTUPCIMA JAVNE NABAVE VOZILA ZA CESTOVNI PRIJEVOZ
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuju se obveze izvješćivanja Europske komisije i minimalni ciljevi javne nabave koje su naručitelji u smislu propisa kojim se uređuje javna nabava dužni uzimati u obzir u postupcima javne nabave vozila za cestovni prijevoz.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 2.
Minimalni ciljevi javne nabave propisani ovim Pravilnikom odnose na ugovore javne nabave iz članka 4. Zakona o promicanju čistih vozila u cestovnom prijevozu (u daljnjem tekstu: Zakon).
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 3.
(1) Minimalni ciljevi iz članka 2. ovoga Pravilnika izražavaju se kao minimalni postoci čistih vozila iz članka 3. točke 3. Zakona u ukupnom broju vozila za cestovni prijevoz obuhvaćenih zbrojem svih ugovora dodijeljenih u razdoblju od 2. kolovoza 2021. do 31. prosinca 2025. za prvo referentno razdoblje te u razdoblju između 1. siječnja 2026. do 31. prosinca 2030. za drugo referentno razdoblje.
(2) Minimalni ciljevi javne nabave za udio čistih lakih vozila u ukupnom broju lakih vozila (M1, M2, N1) obuhvaćenih ugovorima iz članka 4. Zakona za razdoblje od 2. kolovoza 2021. do 31. prosinca 2025. je 18,7%, te za razdoblje od 1. siječnja 2026. do 31. prosinca 2030. je 18,7 %.
(3) Minimalni ciljevi javne nabave za udio čistih teških vozila u ukupnom broju teških vozila obuhvaćenih ugovorima iz članka 4. Zakona iznose:
KAMIONI
(vozila kategorije N2 i N3)
AUTOBUSI
(vozila kategorije M3)(*)
Od 2. kolovoza 2021. do 31. prosinca 2025.
Od 1. siječnja 2026. do 31. prosinca 2030.
Od 2. kolovoza 2021. do 31. prosinca 2025.
Od 1. siječnja 2026. do 31. prosinca 2030.
6%
7%
27%
38%
(*) Polovica minimalnog cilja za udio čistih autobusa mora biti ispunjena nabavom autobusa s nultim emisijama kako je definirano u članku 3. točki 4. Zakona.
Taj je zahtjev smanjen na jednu četvrtinu minimalnog cilja za prvo referentno razdoblje ako su više od 80 % autobusa na koje se odnosi zbroj svih ugovora iz članka 4. Zakona dodijeljenih tijekom tog razdoblja u državi članici autobusi na kat.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 4.
Naručitelji su obvezni u postupcima javne nabave u izradi dokumentacije o nabavi uzeti u obzir minimalne ciljeve iz članka 3. ovoga Pravilnika određivanjem energetskih učinaka i učinaka na okoliš za trajanja cijelog radnog vijeka vozila, uključujući potrošnju energije, emisije CO2 i emisije određenih onečišćujućih tvari.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 5.
(1) Središnje tijelo državne uprave nadležno za politiku javne nabave prikupljat će podatke o nabavi iz članka 4. Zakona.
(2) Središnje tijelo državne uprave nadležno za politiku javne nabave dostavlja Europskoj komisiji podatke iz stavka 1.ovoga članka.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 6.
Danom stupanja na snagu ovoga Pravilnika prestaju važiti Pravilnik o metodologiji za izračun operativnih troškova tijekom razdoblja eksploatacije vozila za cestovni prijevoz (»Narodne novine«, broj 136/2013) i Pravilnik o mjerilima koja se koriste u postupcima javne nabave vozila za cestovni prijevoz (»Narodne novine«, broj 11/2014).
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 7.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa:
Urbroj:
Zagreb, __. _________ 2021.
Ministar
dr. sc. Tomislav Ćorić, v. r.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja