PRAVILNIK O IZRADI PROSUDBE UGROŽENOSTI OSOBA, OBJEKATA I PROSTORA
OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Pravilnikom uređuje se postupak i način kategorizacije štićenih objekata, izrade prosudbe ugroženosti, provedbe postupka revizije i postupka kvantifikacije.
Članak 2.
Pojedini pojmovi, u smislu ovog Pravilnika, imaju slijedeće značenje:
1. katalog prijetnji i ranjivosti - popis opasnosti obzirom na izvore koji mogu biti antropogeni,
tehničko – tehnološki i prirodni
1.kategorizacija objekata i prostora – postupak kojim se utvrđuje kategorija u odnosu na stanje zaštite osoba i imovine u objektima i na javnim i drugim površinama
2.kvantifikator procjene – indeks kritičnosti koji se dobiva odnosom čimbenika ugrožavanja i čimbenika sigurnosti
3.obrada rizika – proces izmjene rizika u cilju njegova izbjegavanja, povećavanja (pozitivan rizik), uklanjanja, smanjenja, dijeljenja, transferiranja i zadržavanja (prihvaćanja)
4.posljedica – ishod događaja koji utječu na ciljeve
5.prijetnja - element koji sam ili u kombinaciji ima potencijal koji bi mogao dovesti do rizika
6.procjena rizika - složen proces identifikacije opasnosti, analize vjerojatnosti i posljedica te samog vrednovanja rizika (evaluacija, procjena), kojim se dolazi do indeksa kritičnosti i koji uvjetuje kvalitetu aktivnosti u svrhu zaštite
7.prostor – pojam koji je definiran karakteristikama i specifikacijama prostorija u objektima te obuhvatom i sadržajem javnih i drugih površina
8.ranjivost – stanje obrnuto proporcionalno spremnosti na prijetnje (planovi, efikasna organizacija, opremljenosti i uvježbanost, svjesnost, preventivne aktivnosti i dr.)
9.rizik - potencijalno nepovoljni utjecaj, šteta po imovinu ili osobu koje mogu proizaći iz aktivnosti koje su u tijeku ili će se tek odvijati u budućnosti
10.upravljanje rizikom - postupak kojim se procjenjuje razina i kvaliteta rizika koji može negativno utjecati na život i rad zajednice ili pojedinca te njegova evaluacija i obrada, redukcija izloženosti i kontrola
11.vjerojatnost – mogućnost pojave nekog događaja
12.vrednovanje ili evaluacija rizika - proces usporedbe rezultata analize rizika s kriterijima rizika radi zauzimanja odgovarajućeg stava (odgovornosti) prema riziku u postupku obrade rizika, odnosno gradacija veličine rizika.
PROSUDBA UGROŽENOSTI
Članak 3.
(1)Prosudba ugroženosti je dokument koji izrađuju zaštitari tehničari i zaštitari IPU prema metodologijama izrade procjene rizika propisanim ovim Pravilnikom.
(2)Prosudba ugroženosti izrađuje se na ograničeni period, te revidira u ovisnosti o promjeni razine rizika u objektu ili javnoj i drugoj površini, a odnosi se na postupak procjene vjerojatnosti događaja koji predstavlja moguću opasnost i prijetnju po osobe i imovinu.
(3)U slučaju da projektnu dokumentaciju izrađuje tijelo državne uprave ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, a ugradnju provodi sektor privatne zaštite, tijelo državne ili lokalne uprave dužno je kategorizirati objekt i površinu sukladno odredbama ovoga Pravilnika, radi daljnje provedbe postupka zaštite.
Članak 4.
Za izradu prosudbe ugroženosti pravna osoba ili obrt s odobrenjem za obavljanje poslova privatne zaštite izdaje zaštitaru tehničaru ili zaštitaru IPU radni nalog, koji je tiskan u Prilogu 4. ovo Pravilnika i čini njegov sastavni dio, a sadrži:
- naziv i sjedište pravne osobe ili obrta
- broj radnog naloga
- razdoblje ili datum provedbe
- ime i prezime te broj iskaznice zaštitara tehničara/zaštitara IPU
- naziv i adresu investitora
- ime, prezime i OIB osobe nad kojom se izvodi prosudba ugroženosti
- naziv i adresu objekta/javne i druge površine u/na kojem se izvodi tehnička zaštita
- opis posla sa zaključkom
- vrijeme početka i završetka posla
- potpisi odgovorne osobe i zaštitar tehničara/zaštitara IPU.
Članak 5.
(1)Prosudba ugroženosti izrađuje se prije projektiranja i ugradnje elemenata, konstrukcija, uređaja te sustava tehničke zaštite za svaki štićeni objekt ili površinu kojom će se provesti njihova kategorizacija, odnosno prije početka obavljanja neposredne tjelesne zaštite osoba čime će se utvrditi parametri rizika osoba u neposrednoj tjelesnoj zaštiti.
(2)Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, u slučajevima potrebe hitne intervencije i žurne primjene tjelesne zaštite objekata i površina koja se mora provesti u roku od 2 sata ili kraćem, ovlaštena osoba mora sastaviti kratku pisanu prosudbu ugroženosti kojom obrazlaže i opravdava primjenu tjelesne zaštite u štićenom objektu i prostoru.
(3)Po izvršenju zadaća iz stavka 2. ovog članka, potrebno je sastaviti pisano izviješće u kojem će se detaljno obrazložiti primjena zaštite u odnosu na visinu ugroze po osobe i imovinu i nadopuniti prosudba ugroženosti.
(4)Kratka prosudba ugroženosti sastavlja se na memorandumu pravne osobe ili obrta, a sadrži:
- naziv, lokacija i vlasništvo štićenog objekta ili površine
- ime i prezime štićene osobe (za neposrednu tjelesnu zaštitu)
- vrsta rizika (izvor prijetnje) i procjena njegove visine za počinjenje protupravne djelatnosti (visina rizika od male do vrlo visoke)
- procjena vjerojatnosti počinjenja (opisno)
- procjena ranjivosti osobe, objekta i površine (opisno)
- vrsta posljedice koja bi mogla nastati ne pružanjem zaštite
- datum i potpis odgovorne osobe.
Članak 6.
(1)Prosudbom ugroženosti utvrđuje se stvarna razina rizika od počinjenja kaznenih djela i ugrožavanja života i imovine osoba u objektu, prostoru ili na javnoj i drugoj površini u ovisnosti od vanjskih i unutarnjih faktora ugroženosti.
(2)Prosudba ugroženosti mora imati dinamički karakter, a za objekte I. i II. kategorije i javne površine I. kategorije izrađuje se za razdoblje od pet godina, nakon čega se revidira. Prosudba ugroženosti može se dinamički osuvremeniti i ranije, što ovisi o bitnim promjenama razine rizika po osobu, objekt ili štićeni prostor ili površinu.
(3)Promjena razine rizika po osobu odnosi se na smanjenu razinu statusa štićene osobe, smanjen broj rizičnih aktivnosti, promjenu kvalitete aktivnosti i dr. Revizija prosudbe ugroženosti za osobe može rezultirati zaključkom o prestanku primjene daljnjih zaštitnih aktivnosti, a time i potrebe sastavljanja nove prosudbe ugroženosti.
(4)Promjena razine rizika za objekte i površine odnosi se na moguću dogradnju ili prenamjenu prostorija, promjenu načina poslovanja, vrste štićene imovine, promjene uvjeta makro lokacije izgradnjom prometnica i novih naselja, promjena broja i frekvencije osoba i vozila, izgleda i gustoće vegetacijskog okoliša, počinjenja kaznenih djela u objektu, na javnoj i drugoj površini ili četvrti, uspostava dodatnih i alternativnih mjera zaštite te ostalim promjenama koje određuju odnos čimbenika ugroženosti i sigurnosti.
(5)Reviziju prosudbe ugroženosti provodi i odobrava Ministarstvo unutarnjih poslova (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), a postupak revizije provodi se:
1. utvrđivanjem proteka roka važenja izrađene prosudbe ugroženosti od strane korisnika,
2. izvješćivanjem Ministarstva o proteku roka važenja prosudbe ugroženosti,
3. provedbom inspekcijskog nadzora Ministarstva s ciljem utvrđivanja činjeničnog stanja u objektu ili na javnoj i drugoj površini,
4. izdavanjem rješenja kojim se nalaže izrada nove prosudbe ugroženosti ili se sukladno nepromijenjenom stanju sigurnosti u poslovnici potvrđuje postojeća s narednim rokom važenja od 5 godina.
Prosudba ugroženosti štićenih osoba
Članak 7.
Prosudba ugroženosti štićenih osoba u neposrednoj tjelesnoj zaštiti može sadržavati:
1.Podatke o profilu štićene osobe:
-spol i dob
-datum rođenja i OIB
-adresu prebivališta i boravišta
-podatke o užoj obitelji
-profesiju
-radno mjesto, lokaciju tvrtke
-česte poslovne kontakte
-česte rodbinske kontakte.
2.Sigurnosnu prosudbu s analizom opasnosti koja sadrži:
-definiciju problema
-vrste i broj aktivnosti za koje se traži zaštita
-utvrđivanje ruta kretanja i analiza rizičnih
-utvrđivanje rutine i ponašanja štićene osobe
-sastavljanje scenarija eventualnih incidenata
-utvrđivanje razine rizika.
3.Plan zaštite koji sadrži:
-potreban broj tjelohranitelja
-razradu itinerera puta
-podatke o objektima smještaja
-provjeru osoba u komunikaciji sa štićenom osobom
-utvrđivanje načina transporta, kretanja i zadržavanja
-plan komunikacije s policijom, dojavnim centrom i drugim službama
-način komunikacije sa štićenom osobom
-popis izvora informacija
-utvrđivanje načina zaštite i potrebe korištenja sredstava prisile
-potrebe i način korištenja tehničke zaštite
-primjenu hitne medicinske pomoći
-postupanje u slučaju napada na štićenu osobu ili tjelohranitelja
-ponašanje i postupke štićene osobe tijekom transporta i boravka na otvorenom i objektima
-ponašanje tjelohranitelja u redovnim i protokolarnim aktivnostima
-ostale podatke prema procjeni.
Prosudba ugroženosti objekta ili javne i druge površine
Članak 8.
Prosudba ugroženosti objekta ili javne i druge površine je dokument koji se sastoji od:
1.formalnog zapisa, kojeg čini:
a)naslovno potpisni list
b)zapis o dokumentu
c)sadržaj
d)popis primijenjenih propisa i normi
e)akt o imenovanju odgovorne osobe za izradu prosudbe ugroženosti
f)odobrenje Ministarstva za obavljanje djelatnosti privatne zaštite.
2.snimke postojećeg stanja objekta ili javne i druge površine, koja sadrži:
a)opis lokacije
b)osnovne karakteristike
c)građevinske karakteristike
d)instalacije
e)namjenu prostora i/ili prostorija
f)radne procese
g)vrstu i visinu vrijednosti
h)organizaciju sigurnosti
i)stanje dokumentiranosti
j)uočene nedostatke
k)kritične točke i ugrožene prostore i prostorije.
3.analize opasnosti
4.kvantifikacije ugroženosti
5.kategorizacije objekta ili javne i druge površine
6.grafičkih priloga
7.fotodokumentacije
8.zaključka.
Formalni zapis
Članak 9.
(1)Naslovno potpisni list sadrži sljedeće podatke:
- naziv i sjedište investitora
- naslov i broj tehničke dokumentacije
- vrstu i stupanj tajnosti dokumenta
- ime, prezime i potpis odgovorne osobe tvrtke i odgovorne osobe zaštitarske tvrtke ili obrta privatne zaštite za izradu predmetnog dokumenta
- datum izrade dokumenta.
(2)Zapis o dokumentu sadrži podatke o broju izrađenih kopija, podacima o izdavanju i primitku kopija, te osobama koje su izvršile uvid u dokumentaciju s njihovim imenima i prezimenima, datumom uvida i potpisom te podatke o načinu pohrane dokumentacije u pravnoj osobi ili obrtu koja je dokumentaciju izradila.
(3)Sadržaj obuhvaća popis poglavlja koje obuhvaća prosudba ugroženosti.
(4)Dijelom formalnog zapisa mora biti rješenje o imenovanju odgovorne osobe za izradu prosudbe ugroženosti, dopuštenje za fizičku osobu koja izrađuje prosudbu ugroženosti izdanu od strane Ministarstva te odobrenje Ministarstva za obavljanje djelatnosti privatne zaštite kao i popis svih primijenjenih propisa i normi korištenih pri izradi prosudbe ugroženosti.
Snimka postojećeg stanja
Članak 10.
(1)Opis lokacije obuhvaća:
- opis lokacije građevine u kojoj se nalazi štićeni objekt s tlocrtima objekata i perimetra, odnosno opis lokacije javne i druge površine
- opis okolnih građevina, površina i okoliša (namjena, veličina, broj i frekvencija ljudi i vozila i dr.)
- načini pristupa štićenom objektu ili javnoj i drugoj površini s tlocrtima objekata i perimetra
- stanje kriminaliteta u okolnom prostoru štićenog objekta ili javne i druge površine.
(2)Osnovne karakteristike obuhvaćaju detaljni opis prostorne organiziranosti štićenog objekta ili javne i druge površine, njihove namjene i veličine.
(3)Građevinske karakteristike objekta obuhvaćaju nosivost konstrukcije, krova, izvedbe pregradnih zidova, stropova i podova, vrata i prozora, ostalih otvora (kanalizacije, ventilacije i drugih pogodnih za neovlašteni ulaz), te stanje izvedenih građevinskih elemenata.
(4)Građevinske karakteristike javne i druge površine obuhvaćaju vrstu materijala (asfalt, zemljana podloga, travnata površina), nagib terena, postojeće elemente (stepenice, podvožnjaci, objekti) i dr.
(5)Instalacije obuhvaćaju vrstu i stanje napajanja električnom energijom, starost, tip vođenja, smještaj razvodnih ormara, razvod telefonskih instalacija, tip vođenja, smještaj centrale, stanje i raspored ostalih instalacija (plin, voda, kanalizacija) te opis instalacija sa stanovišta sigurnosti i moguće sabotaže.
(6)Namjena štićenog objekta ili javne i druge površine obuhvaća opću namjenu svrhe poslovanja ili boravka ljudi i prometala, prikaz namjene pojedinih prostorija i prostora, broj radnih mjesta, rad sa strankama, njihova frekvencija, put kretanja osoba i vrijednosti, način zaključavanja prostorija, pojedinih ormara i drugih štićenih prostora i dr.
(7)Radni procesi obuhvaćaju popis i opis procesa i postupaka bitnih za poslovanje u objektu i za sigurnost objekta (način rada sa vrijednostima, način pohrane, rad sa strankama, dostava i prihvat vrijednosti, količine) te na javnoj i drugoj površini, kao i onih koji se mogu smatrati nepravilnostima.
(8)Vrsta i visina vrijednosti i druge štićene imovine u objektu ili na javnoj i drugoj površini definiraju se zajedno sa predstavnicima investitora, kao i načini dostave i otpreme, način pohrane, određivanje odgovornih osoba, uočenih nepravilnosti i dr.
(9)Organizacija sigurnosti obuhvaća podatke o načinu organizacije štićenja i vrijednosti u objektu ili na javnoj i drugoj površini kao što su:
- tjelesna zaštita (vanjska usluga ili unutarnja služba zaštite), njihovo radno vrijeme i način rada, smještaj, kontrola obilaska, intervencija i dr.)
- organizacijske mjere (obučenost osoblja za korištenje opreme, uređaja i sustava, način ponašanja, zaduženja i odgovornosti).
(10)Stanje dokumentiranosti obuhvaća podatke o dokumentiranosti postojećih sustava zaštite.
(11)Prilikom izrade snimke postojećeg stanja treba utvrditi i zabilježiti sve uočene sigurnosne nedostatke i propuste u objektu ili na javnoj i drugoj površini, od mjera privatne zaštite do organizacijskih i drugih procesa, kao i pojedine kritične točke objekta ili javne i druge površine, od građevinskih do ostalih.
Analiza opasnosti
Članak 11.
Analizom opasnosti utvrđuje se i kvantificira stupanj ili veličina rizika. Za svaki ugroženi objekt ili javnu i drugu površinu potrebno je procijeniti:
1.potencijalni način ugrožavanja (provala, razbojništvo, vandalizam, terorizam, sabotaža, pronevjera, interne krađe i sl.),
2.nositelje opasnosti (vanjski i unutarnji čimbenici),
3.vjerojatnost ugroze,
4.vjerojatnost odvraćanja, onemogućavanja, otežavanja ili otkrivanja počinitelja uz postojeće mjere zaštite,
5.posljedice od počinjenja kaznenih djela.
Sigurnosni elaborat
Članak 12.
(1)Sigurnosnim elaboratom predlažu se mjere zaštite, koje mogu biti mjere tjelesne, tehničke ili integralne zaštite, kao i povezanost s drugim tehnološkim sustavima u objektu ili prostoru.
(2)Ako se mjere predložene sigurnosnim elaboratom odnose na mjere tehničke zaštite, daljnji postupak provodi se na temelju pravilnika kojim se uređuje način obavljanja poslova tehničke zaštite, a ako se odnose na mjere tjelesne zaštite, daljnji postupak se provodi sukladno pravilniku kojim se uređuje način obavljanja poslova tjelesne zaštite.
Kvantifikacija ugroženosti
Članak 13.
(1)Kvantifikacija ugroženosti je numerički prikaz razine rizika u štićenom objektu ili na javnoj i drugoj površini. Provodi se prema metodologiji koja je tiskana uz ovaj Pravilnik i čini njegov sastavni dio (Prilog 1. do 3.d.).
(2)Kategoriju objekta odnosno javne i druge površine određuje dobiveni kvantifikator procjene, a za pojedinu kategoriju objekta ili javne i druge površine propisuju se mjere zaštite u ovisnosti o rezultatima kvantifikacije. Mjere zaštite moraju utjecati na smanjenje čimbenika ugrožavanja i/ili na povećanje čimbenika sigurnosti.
(3)Kvantifikacija se provodi u prvoj i završnoj fazi projektiranja zaštite:
- sastavlja se kvantifikacija za postojeće sigurnosno stanje u objektu ili na javnoj i drugoj površini
- utvrđuje se kategorija
- sastavlja se projekt zaštite
- sastavlja se kvantifikacija sigurnosnog stanja u objektu nakon prijedloga mjera koje će se implementirati radi postizanja prihvatljivog ili podnošljivog indeksa kritičnosti.
(4)Izrađivač prosudbe ugroženosti, osim metodologije propisane stavkom 1. ovog članka može koristiti i druge metode kojima se procjenjuje rizik i dolazi do prihvatljivih rezultata koji omogućavaju odgovarajuću zaštitu osoba i imovine.
(5)Metode iz stavka 4. ovog članka moraju biti usporedive i provjerljive i temeljiti se na priznatim i provjerenim svjetskim i europskim standardima kojima se provodi postupak upravljanja rizicima.
(6)Procjena rizika može se provesti i sukladno posebnim propisima koji uređuju zaštitu kritične infrastrukture.
KATEGORIZACIJA
I. Kategorizacija objekata
Članak 14.
(1)Na temelju podataka iz prosudbe ugroženosti i procijenjenih indeksa kritičnosti svi štićeni objekti kategoriziraju se u jednu od šest (6) kategorija:
1.I. kategorija - NAJVIŠI STUPANJ ZAŠTITE (vrijednosti kvantifikatora od 55 do 75)
2.II. kategorija - VISOKI STUPANJ ZAŠTITE (vrijednosti kvantifikatora od 35 do 54,9)
3.III. kategorija - VIŠI STUPANJ ZAŠTITE (vrijednosti kvantifikatora od 15 do 34,9)
4.IV. kategorija - SREDNJI STUPANJ ZAŠTITE (vrijednosti kvantifikatora od - 15 do 15)
5.V. kategorija - NIŽI STUPANJ ZAŠTITE (vrijednosti kvantifikatora od - 15,1 do - 34,9)
6.VI. kategorija - MINIMUM ZAŠTITE (vrijednosti kvantifikatora od - 35 do - 60)
(2)Na temelju podataka iz prosudbe ugroženosti, u slučaju da je kvantifikator ispod - 60, zaključkom se utvrđuje da u objektu nije potrebna uspostava privatne zaštite.
(3)Kategorije objekata I. i II. moraju imati obvezatnu integralnu zaštitu, kategorije III. i IV. obvezatnu tehničku zaštitu, a V. i VI. obvezatnu mehaničku zaštitu.
II. Kategorizacija javnih i drugih površina
Članak 15.
(1)Na temelju podataka iz prosudbe ugroženosti i rezultata kvantifikacije javne i druge površine kategoriziraju se u jednu od tri (3) kategorije:
1.I. kategorija - VISOKI STUPANJ ZAŠTITE (vrijednosti kvantifikatora od 5,1 do 65)
2.II. kategorija - SREDNJI STUPANJ ZAŠTITE (vrijednosti kvantifikatora od - 5 do 5)
3.III. kategorija - NIŽI STUPANJ ZAŠTITE (vrijednosti kvantifikatora od - 50 do - 4,9)
(2)Na temelju podataka iz prosudbe ugroženosti i rezultata kvantifikacije javne i druge površine, u slučaju da je kvantifikator ispod - 50, zaključkom se utvrđuje da na javnoj ili drugoj površini nije potrebna uspostava privatne zaštite.
Članak 16.
(1)Vrsta, količina i kvaliteta zaštite objekata te javnih i drugih površina određuje se projektnim zadatkom, prijedlogom mjera zaštite i planovima zaštite.
(2)Gradacija alarmnih stanja sukladno normi HRN EN 50131 usklađuju se s kategorijom objekata i javnih i drugih površina, na način:
- za objekte:
1.nizak rizik (low risk) – kategorije V. i VI.,
2.nizak do srednji rizik (low to medium risk) – kategorija IV.,
3.srednji do visok rizik (medium to high) – kategorija III.,
4.visok rizik (high risk) – kategorija I. i II.
- za javne i druge površine:
1.nizak do srednji rizik (low to medium risk) – kategorija III.,
2.srednji do visok rizik (medium to high) – kategorija II.,
3.visok rizik (high risk) – kategorija I.
Članak 17.
Grafički prilozi obuhvaćaju tlocrtni prikaz objekta ili javne i druge površine s ucrtanim bitnim elementima objekata, raspored prostora i prostorija, prilaza, ulaza/izlaza, kretanja i smještaja vrijednosti, kritičnim točkama, oznakama postojeće zaštite i dr.
Članak 18.
Fotodokumentacija se prilaže za kategorije objekata I. – IV. i štićene prostore javnih i drugih površina, a sadrži jasne i pregledne fotografije lokacije vanjskog dijela objekta ili prostora sa svih strana, pristupnih cesta, susjednih objekata, unutarnjih prostorija, smještaja opreme i ostalih detalja koji su u funkciji određivanja razine rizika objekta ili prostora.
Članak 19.
Zaključkom se opisno sagledava stupanj utvrđenog rizika i utvrđuju izvori ugrožavanja u objektu ili na javnoj i drugoj površini, a zaključak obvezatno sadrži i prijedlog preventivnih aktivnosti u cilju postizanja prihvatljive razine sigurnosti osoba i imovine.
Postupak izdavanja suglasnosti na prosudbu ugroženosti
Članak 20.
(1) Zahtjev za izdavanje suglasnosti na prosudbu ugroženosti podnosi investitor, odnosno korisnik privatne zaštite.
(2) Do ishođenja suglasnosti nije dopuštena provedba privatne zaštite objekata i površina za koje je podnesen zahtjev za izdavanjem suglasnosti.
(3) Postupak izdavanja suglasnosti podrazumijeva provjeru kvalitete i kompletnosti zahtjeva, pregled dokumentacije te provjeru metodologije procjene rizika, kvantifikacije te ispravne kategorizacije objekta i površina.
(4) Postupak podrazumijeva:
-podnošenje zahtjeva u nadležnoj Službi/Odjelu inspekcije ili direktno Sektoru za inspekcijske poslove na urudžbeni zapisnik,
-zahtjevu priliježe dopis sa obrazloženjem zahtjeva, prosudba ugroženosti te projektna dokumentacija (za tehničku zaštitu) ili plan zaštite (za tjelesnu zaštitu),
-pregled dokumentacije, utvrđivanje usklađenosti s propisima i normama i procjena kvalitete i realnosti izrade,
-izdavanje zaključka za nadopunu dokumentacije (intervencije u prosudbi ili projektu/planu), ukoliko se utvrdi manjkavost,
-utvrđivanje kaznene evidencije za objekt ili prostor (počinjenje kaznenih djela u prethodnom periodu),
-ako se radi o tjelesnoj zaštiti, provodi se inspekcijski nadzor pri čemu se utvrđuju uvjeti za siguran smještaj oružja,
-izdavanje zaključka za uplatu upravne pristojbe,
-izdavanje rješenja (suglasnosti).
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 21.
Postupci izrade prosudbi ugroženosti započeti prije stupanja na snagu ovog Pravilnika, nastavit će se i dovršiti prema odredbama Pravilnika o uvjetima i načinu provedbe tehničke zaštite („Narodne novine“, broj: 198/03).
Članak 22.
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaju važiti odredbe članaka 5., 6. i 7. Pravilnika o uvjetima i načinu provedbe tehničke zaštite („Narodne novine“, broj: 198/03) koje se odnose na uvjete i način izrade prosudbe ugroženosti i kategorizaciju objekata.
Članak 23.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u "Narodnim novinama".
Broj: ____________________________ Ministar
Zagreb, _____________2020.dr.sc. Davor Božinović
Napomena: Priloge koji se nalaze u zasebnom dokumentu možete komentirati ovdje:
PRAVILNIK O IZRADI PROSUDBE UGROŽENOSTI OSOBA, OBJEKATA I PROSTORA
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 1.
Ovim Pravilnikom uređuje se postupak i način kategorizacije štićenih objekata, izrade prosudbe ugroženosti, provedbe postupka revizije i postupka kvantifikacije.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 2.
Pojedini pojmovi, u smislu ovog Pravilnika, imaju slijedeće značenje:
1. katalog prijetnji i ranjivosti - popis opasnosti obzirom na izvore koji mogu biti antropogeni,
tehničko – tehnološki i prirodni
1.kategorizacija objekata i prostora – postupak kojim se utvrđuje kategorija u odnosu na stanje zaštite osoba i imovine u objektima i na javnim i drugim površinama
2.kvantifikator procjene – indeks kritičnosti koji se dobiva odnosom čimbenika ugrožavanja i čimbenika sigurnosti
3.obrada rizika – proces izmjene rizika u cilju njegova izbjegavanja, povećavanja (pozitivan rizik), uklanjanja, smanjenja, dijeljenja, transferiranja i zadržavanja (prihvaćanja)
4.posljedica – ishod događaja koji utječu na ciljeve
5.prijetnja - element koji sam ili u kombinaciji ima potencijal koji bi mogao dovesti do rizika
6.procjena rizika - složen proces identifikacije opasnosti, analize vjerojatnosti i posljedica te samog vrednovanja rizika (evaluacija, procjena), kojim se dolazi do indeksa kritičnosti i koji uvjetuje kvalitetu aktivnosti u svrhu zaštite
7.prostor – pojam koji je definiran karakteristikama i specifikacijama prostorija u objektima te obuhvatom i sadržajem javnih i drugih površina
8.ranjivost – stanje obrnuto proporcionalno spremnosti na prijetnje (planovi, efikasna organizacija, opremljenosti i uvježbanost, svjesnost, preventivne aktivnosti i dr.)
9.rizik - potencijalno nepovoljni utjecaj, šteta po imovinu ili osobu koje mogu proizaći iz aktivnosti koje su u tijeku ili će se tek odvijati u budućnosti
10.upravljanje rizikom - postupak kojim se procjenjuje razina i kvaliteta rizika koji može negativno utjecati na život i rad zajednice ili pojedinca te njegova evaluacija i obrada, redukcija izloženosti i kontrola
11.vjerojatnost – mogućnost pojave nekog događaja
12.vrednovanje ili evaluacija rizika - proces usporedbe rezultata analize rizika s kriterijima rizika radi zauzimanja odgovarajućeg stava (odgovornosti) prema riziku u postupku obrade rizika, odnosno gradacija veličine rizika.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
PROSUDBA UGROŽENOSTI
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 3.
(1)Prosudba ugroženosti je dokument koji izrađuju zaštitari tehničari i zaštitari IPU prema metodologijama izrade procjene rizika propisanim ovim Pravilnikom.
(2)Prosudba ugroženosti izrađuje se na ograničeni period, te revidira u ovisnosti o promjeni razine rizika u objektu ili javnoj i drugoj površini, a odnosi se na postupak procjene vjerojatnosti događaja koji predstavlja moguću opasnost i prijetnju po osobe i imovinu.
(3)U slučaju da projektnu dokumentaciju izrađuje tijelo državne uprave ili jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, a ugradnju provodi sektor privatne zaštite, tijelo državne ili lokalne uprave dužno je kategorizirati objekt i površinu sukladno odredbama ovoga Pravilnika, radi daljnje provedbe postupka zaštite.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 4.
Za izradu prosudbe ugroženosti pravna osoba ili obrt s odobrenjem za obavljanje poslova privatne zaštite izdaje zaštitaru tehničaru ili zaštitaru IPU radni nalog, koji je tiskan u Prilogu 4. ovo Pravilnika i čini njegov sastavni dio, a sadrži:
- naziv i sjedište pravne osobe ili obrta
- broj radnog naloga
- razdoblje ili datum provedbe
- ime i prezime te broj iskaznice zaštitara tehničara/zaštitara IPU
- naziv i adresu investitora
- ime, prezime i OIB osobe nad kojom se izvodi prosudba ugroženosti
- naziv i adresu objekta/javne i druge površine u/na kojem se izvodi tehnička zaštita
- opis posla sa zaključkom
- vrijeme početka i završetka posla
- potpisi odgovorne osobe i zaštitar tehničara/zaštitara IPU.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 5.
(1)Prosudba ugroženosti izrađuje se prije projektiranja i ugradnje elemenata, konstrukcija, uređaja te sustava tehničke zaštite za svaki štićeni objekt ili površinu kojom će se provesti njihova kategorizacija, odnosno prije početka obavljanja neposredne tjelesne zaštite osoba čime će se utvrditi parametri rizika osoba u neposrednoj tjelesnoj zaštiti.
(2)Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, u slučajevima potrebe hitne intervencije i žurne primjene tjelesne zaštite objekata i površina koja se mora provesti u roku od 2 sata ili kraćem, ovlaštena osoba mora sastaviti kratku pisanu prosudbu ugroženosti kojom obrazlaže i opravdava primjenu tjelesne zaštite u štićenom objektu i prostoru.
(3)Po izvršenju zadaća iz stavka 2. ovog članka, potrebno je sastaviti pisano izviješće u kojem će se detaljno obrazložiti primjena zaštite u odnosu na visinu ugroze po osobe i imovinu i nadopuniti prosudba ugroženosti.
(4)Kratka prosudba ugroženosti sastavlja se na memorandumu pravne osobe ili obrta, a sadrži:
- naziv, lokacija i vlasništvo štićenog objekta ili površine
- ime i prezime štićene osobe (za neposrednu tjelesnu zaštitu)
- vrsta rizika (izvor prijetnje) i procjena njegove visine za počinjenje protupravne djelatnosti (visina rizika od male do vrlo visoke)
- procjena vjerojatnosti počinjenja (opisno)
- procjena ranjivosti osobe, objekta i površine (opisno)
- vrsta posljedice koja bi mogla nastati ne pružanjem zaštite
- datum i potpis odgovorne osobe.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 6.
(1)Prosudbom ugroženosti utvrđuje se stvarna razina rizika od počinjenja kaznenih djela i ugrožavanja života i imovine osoba u objektu, prostoru ili na javnoj i drugoj površini u ovisnosti od vanjskih i unutarnjih faktora ugroženosti.
(2)Prosudba ugroženosti mora imati dinamički karakter, a za objekte I. i II. kategorije i javne površine I. kategorije izrađuje se za razdoblje od pet godina, nakon čega se revidira. Prosudba ugroženosti može se dinamički osuvremeniti i ranije, što ovisi o bitnim promjenama razine rizika po osobu, objekt ili štićeni prostor ili površinu.
(3)Promjena razine rizika po osobu odnosi se na smanjenu razinu statusa štićene osobe, smanjen broj rizičnih aktivnosti, promjenu kvalitete aktivnosti i dr. Revizija prosudbe ugroženosti za osobe može rezultirati zaključkom o prestanku primjene daljnjih zaštitnih aktivnosti, a time i potrebe sastavljanja nove prosudbe ugroženosti.
(4)Promjena razine rizika za objekte i površine odnosi se na moguću dogradnju ili prenamjenu prostorija, promjenu načina poslovanja, vrste štićene imovine, promjene uvjeta makro lokacije izgradnjom prometnica i novih naselja, promjena broja i frekvencije osoba i vozila, izgleda i gustoće vegetacijskog okoliša, počinjenja kaznenih djela u objektu, na javnoj i drugoj površini ili četvrti, uspostava dodatnih i alternativnih mjera zaštite te ostalim promjenama koje određuju odnos čimbenika ugroženosti i sigurnosti.
(5)Reviziju prosudbe ugroženosti provodi i odobrava Ministarstvo unutarnjih poslova (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), a postupak revizije provodi se:
1. utvrđivanjem proteka roka važenja izrađene prosudbe ugroženosti od strane korisnika,
2. izvješćivanjem Ministarstva o proteku roka važenja prosudbe ugroženosti,
3. provedbom inspekcijskog nadzora Ministarstva s ciljem utvrđivanja činjeničnog stanja u objektu ili na javnoj i drugoj površini,
4. izdavanjem rješenja kojim se nalaže izrada nove prosudbe ugroženosti ili se sukladno nepromijenjenom stanju sigurnosti u poslovnici potvrđuje postojeća s narednim rokom važenja od 5 godina.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Prosudba ugroženosti štićenih osoba
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 7.
Prosudba ugroženosti štićenih osoba u neposrednoj tjelesnoj zaštiti može sadržavati:
1.Podatke o profilu štićene osobe:
-spol i dob
-datum rođenja i OIB
-adresu prebivališta i boravišta
-podatke o užoj obitelji
-profesiju
-radno mjesto, lokaciju tvrtke
-česte poslovne kontakte
-česte rodbinske kontakte.
2.Sigurnosnu prosudbu s analizom opasnosti koja sadrži:
-definiciju problema
-vrste i broj aktivnosti za koje se traži zaštita
-utvrđivanje ruta kretanja i analiza rizičnih
-utvrđivanje rutine i ponašanja štićene osobe
-sastavljanje scenarija eventualnih incidenata
-utvrđivanje razine rizika.
3.Plan zaštite koji sadrži:
-potreban broj tjelohranitelja
-razradu itinerera puta
-podatke o objektima smještaja
-provjeru osoba u komunikaciji sa štićenom osobom
-utvrđivanje načina transporta, kretanja i zadržavanja
-plan komunikacije s policijom, dojavnim centrom i drugim službama
-način komunikacije sa štićenom osobom
-popis izvora informacija
-utvrđivanje načina zaštite i potrebe korištenja sredstava prisile
-potrebe i način korištenja tehničke zaštite
-primjenu hitne medicinske pomoći
-postupanje u slučaju napada na štićenu osobu ili tjelohranitelja
-ponašanje i postupke štićene osobe tijekom transporta i boravka na otvorenom i objektima
-ponašanje tjelohranitelja u redovnim i protokolarnim aktivnostima
-ostale podatke prema procjeni.
Prosudba ugroženosti objekta ili javne i druge površine
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 8.
Prosudba ugroženosti objekta ili javne i druge površine je dokument koji se sastoji od:
1.formalnog zapisa, kojeg čini:
a)naslovno potpisni list
b)zapis o dokumentu
c)sadržaj
d)popis primijenjenih propisa i normi
e)akt o imenovanju odgovorne osobe za izradu prosudbe ugroženosti
f)odobrenje Ministarstva za obavljanje djelatnosti privatne zaštite.
2.snimke postojećeg stanja objekta ili javne i druge površine, koja sadrži:
a)opis lokacije
b)osnovne karakteristike
c)građevinske karakteristike
d)instalacije
e)namjenu prostora i/ili prostorija
f)radne procese
g)vrstu i visinu vrijednosti
h)organizaciju sigurnosti
i)stanje dokumentiranosti
j)uočene nedostatke
k)kritične točke i ugrožene prostore i prostorije.
3.analize opasnosti
4.kvantifikacije ugroženosti
5.kategorizacije objekta ili javne i druge površine
6.grafičkih priloga
7.fotodokumentacije
8.zaključka.
Formalni zapis
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 9.
(1)Naslovno potpisni list sadrži sljedeće podatke:
- naziv i sjedište investitora
- naslov i broj tehničke dokumentacije
- vrstu i stupanj tajnosti dokumenta
- ime, prezime i potpis odgovorne osobe tvrtke i odgovorne osobe zaštitarske tvrtke ili obrta privatne zaštite za izradu predmetnog dokumenta
- datum izrade dokumenta.
(2)Zapis o dokumentu sadrži podatke o broju izrađenih kopija, podacima o izdavanju i primitku kopija, te osobama koje su izvršile uvid u dokumentaciju s njihovim imenima i prezimenima, datumom uvida i potpisom te podatke o načinu pohrane dokumentacije u pravnoj osobi ili obrtu koja je dokumentaciju izradila.
(3)Sadržaj obuhvaća popis poglavlja koje obuhvaća prosudba ugroženosti.
(4)Dijelom formalnog zapisa mora biti rješenje o imenovanju odgovorne osobe za izradu prosudbe ugroženosti, dopuštenje za fizičku osobu koja izrađuje prosudbu ugroženosti izdanu od strane Ministarstva te odobrenje Ministarstva za obavljanje djelatnosti privatne zaštite kao i popis svih primijenjenih propisa i normi korištenih pri izradi prosudbe ugroženosti.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Snimka postojećeg stanja
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 10.
(1)Opis lokacije obuhvaća:
- opis lokacije građevine u kojoj se nalazi štićeni objekt s tlocrtima objekata i perimetra, odnosno opis lokacije javne i druge površine
- opis okolnih građevina, površina i okoliša (namjena, veličina, broj i frekvencija ljudi i vozila i dr.)
- načini pristupa štićenom objektu ili javnoj i drugoj površini s tlocrtima objekata i perimetra
- frekvencija prometa radnim danom, vikendom, noću
- stanje kriminaliteta u okolnom prostoru štićenog objekta ili javne i druge površine.
(2)Osnovne karakteristike obuhvaćaju detaljni opis prostorne organiziranosti štićenog objekta ili javne i druge površine, njihove namjene i veličine.
(3)Građevinske karakteristike objekta obuhvaćaju nosivost konstrukcije, krova, izvedbe pregradnih zidova, stropova i podova, vrata i prozora, ostalih otvora (kanalizacije, ventilacije i drugih pogodnih za neovlašteni ulaz), te stanje izvedenih građevinskih elemenata.
(4)Građevinske karakteristike javne i druge površine obuhvaćaju vrstu materijala (asfalt, zemljana podloga, travnata površina), nagib terena, postojeće elemente (stepenice, podvožnjaci, objekti) i dr.
(5)Instalacije obuhvaćaju vrstu i stanje napajanja električnom energijom, starost, tip vođenja, smještaj razvodnih ormara, razvod telefonskih instalacija, tip vođenja, smještaj centrale, stanje i raspored ostalih instalacija (plin, voda, kanalizacija) te opis instalacija sa stanovišta sigurnosti i moguće sabotaže.
(6)Namjena štićenog objekta ili javne i druge površine obuhvaća opću namjenu svrhe poslovanja ili boravka ljudi i prometala, prikaz namjene pojedinih prostorija i prostora, broj radnih mjesta, rad sa strankama, njihova frekvencija, put kretanja osoba i vrijednosti, način zaključavanja prostorija, pojedinih ormara i drugih štićenih prostora i dr.
(7)Radni procesi obuhvaćaju popis i opis procesa i postupaka bitnih za poslovanje u objektu i za sigurnost objekta (način rada sa vrijednostima, način pohrane, rad sa strankama, dostava i prihvat vrijednosti, količine) te na javnoj i drugoj površini, kao i onih koji se mogu smatrati nepravilnostima.
(8)Vrsta i visina vrijednosti i druge štićene imovine u objektu ili na javnoj i drugoj površini definiraju se zajedno sa predstavnicima investitora, kao i načini dostave i otpreme, način pohrane, određivanje odgovornih osoba, uočenih nepravilnosti i dr.
(9)Organizacija sigurnosti obuhvaća podatke o načinu organizacije štićenja i vrijednosti u objektu ili na javnoj i drugoj površini kao što su:
- tjelesna zaštita (vanjska usluga ili unutarnja služba zaštite), njihovo radno vrijeme i način rada, smještaj, kontrola obilaska, intervencija i dr.)
- tehnička zaštita (vrsta, servis, ispisi s uređaja dojave, pregled sustava)
- organizacijske mjere (obučenost osoblja za korištenje opreme, uređaja i sustava, način ponašanja, zaduženja i odgovornosti).
(10)Stanje dokumentiranosti obuhvaća podatke o dokumentiranosti postojećih sustava zaštite.
(11)Prilikom izrade snimke postojećeg stanja treba utvrditi i zabilježiti sve uočene sigurnosne nedostatke i propuste u objektu ili na javnoj i drugoj površini, od mjera privatne zaštite do organizacijskih i drugih procesa, kao i pojedine kritične točke objekta ili javne i druge površine, od građevinskih do ostalih.
Analiza opasnosti
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 11.
Analizom opasnosti utvrđuje se i kvantificira stupanj ili veličina rizika. Za svaki ugroženi objekt ili javnu i drugu površinu potrebno je procijeniti:
1.potencijalni način ugrožavanja (provala, razbojništvo, vandalizam, terorizam, sabotaža, pronevjera, interne krađe i sl.),
2.nositelje opasnosti (vanjski i unutarnji čimbenici),
3.vjerojatnost ugroze,
4.vjerojatnost odvraćanja, onemogućavanja, otežavanja ili otkrivanja počinitelja uz postojeće mjere zaštite,
5.posljedice od počinjenja kaznenih djela.
Sigurnosni elaborat
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 12.
(1)Sigurnosnim elaboratom predlažu se mjere zaštite, koje mogu biti mjere tjelesne, tehničke ili integralne zaštite, kao i povezanost s drugim tehnološkim sustavima u objektu ili prostoru.
(2)Ako se mjere predložene sigurnosnim elaboratom odnose na mjere tehničke zaštite, daljnji postupak provodi se na temelju pravilnika kojim se uređuje način obavljanja poslova tehničke zaštite, a ako se odnose na mjere tjelesne zaštite, daljnji postupak se provodi sukladno pravilniku kojim se uređuje način obavljanja poslova tjelesne zaštite.
Kvantifikacija ugroženosti
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 13.
(1)Kvantifikacija ugroženosti je numerički prikaz razine rizika u štićenom objektu ili na javnoj i drugoj površini. Provodi se prema metodologiji koja je tiskana uz ovaj Pravilnik i čini njegov sastavni dio (Prilog 1. do 3.d.).
(2)Kategoriju objekta odnosno javne i druge površine određuje dobiveni kvantifikator procjene, a za pojedinu kategoriju objekta ili javne i druge površine propisuju se mjere zaštite u ovisnosti o rezultatima kvantifikacije. Mjere zaštite moraju utjecati na smanjenje čimbenika ugrožavanja i/ili na povećanje čimbenika sigurnosti.
(3)Kvantifikacija se provodi u prvoj i završnoj fazi projektiranja zaštite:
- sastavlja se kvantifikacija za postojeće sigurnosno stanje u objektu ili na javnoj i drugoj površini
- utvrđuje se kategorija
- sastavlja se projekt zaštite
- sastavlja se kvantifikacija sigurnosnog stanja u objektu nakon prijedloga mjera koje će se implementirati radi postizanja prihvatljivog ili podnošljivog indeksa kritičnosti.
(4)Izrađivač prosudbe ugroženosti, osim metodologije propisane stavkom 1. ovog članka može koristiti i druge metode kojima se procjenjuje rizik i dolazi do prihvatljivih rezultata koji omogućavaju odgovarajuću zaštitu osoba i imovine.
(5)Metode iz stavka 4. ovog članka moraju biti usporedive i provjerljive i temeljiti se na priznatim i provjerenim svjetskim i europskim standardima kojima se provodi postupak upravljanja rizicima.
(6)Procjena rizika može se provesti i sukladno posebnim propisima koji uređuju zaštitu kritične infrastrukture.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
KATEGORIZACIJA
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
I. Kategorizacija objekata
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 14.
(1)Na temelju podataka iz prosudbe ugroženosti i procijenjenih indeksa kritičnosti svi štićeni objekti kategoriziraju se u jednu od šest (6) kategorija:
1.I. kategorija - NAJVIŠI STUPANJ ZAŠTITE (vrijednosti kvantifikatora od 55 do 75)
2.II. kategorija - VISOKI STUPANJ ZAŠTITE (vrijednosti kvantifikatora od 35 do 54,9)
3.III. kategorija - VIŠI STUPANJ ZAŠTITE (vrijednosti kvantifikatora od 15 do 34,9)
4.IV. kategorija - SREDNJI STUPANJ ZAŠTITE (vrijednosti kvantifikatora od - 15 do 15)
5.V. kategorija - NIŽI STUPANJ ZAŠTITE (vrijednosti kvantifikatora od - 15,1 do - 34,9)
6.VI. kategorija - MINIMUM ZAŠTITE (vrijednosti kvantifikatora od - 35 do - 60)
(2)Na temelju podataka iz prosudbe ugroženosti, u slučaju da je kvantifikator ispod - 60, zaključkom se utvrđuje da u objektu nije potrebna uspostava privatne zaštite.
(3)Kategorije objekata I. i II. moraju imati obvezatnu integralnu zaštitu, kategorije III. i IV. obvezatnu tehničku zaštitu, a V. i VI. obvezatnu mehaničku zaštitu.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
II. Kategorizacija javnih i drugih površina
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 15.
(1)Na temelju podataka iz prosudbe ugroženosti i rezultata kvantifikacije javne i druge površine kategoriziraju se u jednu od tri (3) kategorije:
1.I. kategorija - VISOKI STUPANJ ZAŠTITE (vrijednosti kvantifikatora od 5,1 do 65)
2.II. kategorija - SREDNJI STUPANJ ZAŠTITE (vrijednosti kvantifikatora od - 5 do 5)
3.III. kategorija - NIŽI STUPANJ ZAŠTITE (vrijednosti kvantifikatora od - 50 do - 4,9)
(2)Na temelju podataka iz prosudbe ugroženosti i rezultata kvantifikacije javne i druge površine, u slučaju da je kvantifikator ispod - 50, zaključkom se utvrđuje da na javnoj ili drugoj površini nije potrebna uspostava privatne zaštite.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 16.
(1)Vrsta, količina i kvaliteta zaštite objekata te javnih i drugih površina određuje se projektnim zadatkom, prijedlogom mjera zaštite i planovima zaštite.
(2)Gradacija alarmnih stanja sukladno normi HRN EN 50131 usklađuju se s kategorijom objekata i javnih i drugih površina, na način:
- za objekte:
1.nizak rizik (low risk) – kategorije V. i VI.,
2.nizak do srednji rizik (low to medium risk) – kategorija IV.,
3.srednji do visok rizik (medium to high) – kategorija III.,
4.visok rizik (high risk) – kategorija I. i II.
- za javne i druge površine:
1.nizak do srednji rizik (low to medium risk) – kategorija III.,
2.srednji do visok rizik (medium to high) – kategorija II.,
3.visok rizik (high risk) – kategorija I.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 17.
Grafički prilozi obuhvaćaju tlocrtni prikaz objekta ili javne i druge površine s ucrtanim bitnim elementima objekata, raspored prostora i prostorija, prilaza, ulaza/izlaza, kretanja i smještaja vrijednosti, kritičnim točkama, oznakama postojeće zaštite i dr.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 18.
Fotodokumentacija se prilaže za kategorije objekata I. – IV. i štićene prostore javnih i drugih površina, a sadrži jasne i pregledne fotografije lokacije vanjskog dijela objekta ili prostora sa svih strana, pristupnih cesta, susjednih objekata, unutarnjih prostorija, smještaja opreme i ostalih detalja koji su u funkciji određivanja razine rizika objekta ili prostora.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 19.
Zaključkom se opisno sagledava stupanj utvrđenog rizika i utvrđuju izvori ugrožavanja u objektu ili na javnoj i drugoj površini, a zaključak obvezatno sadrži i prijedlog preventivnih aktivnosti u cilju postizanja prihvatljive razine sigurnosti osoba i imovine.
Postupak izdavanja suglasnosti na prosudbu ugroženosti
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 20.
(1) Zahtjev za izdavanje suglasnosti na prosudbu ugroženosti podnosi investitor, odnosno korisnik privatne zaštite.
(2) Do ishođenja suglasnosti nije dopuštena provedba privatne zaštite objekata i površina za koje je podnesen zahtjev za izdavanjem suglasnosti.
(3) Postupak izdavanja suglasnosti podrazumijeva provjeru kvalitete i kompletnosti zahtjeva, pregled dokumentacije te provjeru metodologije procjene rizika, kvantifikacije te ispravne kategorizacije objekta i površina.
(4) Postupak podrazumijeva:
-podnošenje zahtjeva u nadležnoj Službi/Odjelu inspekcije ili direktno Sektoru za inspekcijske poslove na urudžbeni zapisnik,
-zahtjevu priliježe dopis sa obrazloženjem zahtjeva, prosudba ugroženosti te projektna dokumentacija (za tehničku zaštitu) ili plan zaštite (za tjelesnu zaštitu),
-pregled dokumentacije, utvrđivanje usklađenosti s propisima i normama i procjena kvalitete i realnosti izrade,
-izdavanje zaključka za nadopunu dokumentacije (intervencije u prosudbi ili projektu/planu), ukoliko se utvrdi manjkavost,
-utvrđivanje kaznene evidencije za objekt ili prostor (počinjenje kaznenih djela u prethodnom periodu),
-ako se radi o tjelesnoj zaštiti, provodi se inspekcijski nadzor pri čemu se utvrđuju uvjeti za siguran smještaj oružja,
-izdavanje zaključka za uplatu upravne pristojbe,
-izdavanje rješenja (suglasnosti).
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 21.
Postupci izrade prosudbi ugroženosti započeti prije stupanja na snagu ovog Pravilnika, nastavit će se i dovršiti prema odredbama Pravilnika o uvjetima i načinu provedbe tehničke zaštite („Narodne novine“, broj: 198/03).
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 22.
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaju važiti odredbe članaka 5., 6. i 7. Pravilnika o uvjetima i načinu provedbe tehničke zaštite („Narodne novine“, broj: 198/03) koje se odnose na uvjete i način izrade prosudbe ugroženosti i kategorizaciju objekata.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 23.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u "Narodnim novinama".
Broj: ____________________________ Ministar
Zagreb, _____________2020.dr.sc. Davor Božinović
Napomena: Priloge koji se nal aze u zasebnom dokumentu možete komentirati ovdje:
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Prilog 1
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Prilog 2
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Prilog 3
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Prilog 4
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova