Putem ovog Poziva na dostavu projektnih prijedloga Razvoj poduzetništva u gradu Petrinji – 2. faza (u daljnjem tekstu: Poziv) definiraju se ciljevi, uvjeti i postupci za dodjelu bespovratnih sredstava namijenjenih pripremi i provedbi projekata.
Ove Upute za prijavitelje (u daljnjem tekstu: Upute) određuju pravila o načinu podnošenja projektnih prijedloga, navode kriterije prihvatljivosti i kriterije odabira projektnih prijedloga, kriterije prihvatljivosti prijavitelja i aktivnosti i izdataka te pravila provedbe projekata kojima se dodjeljuju bespovratna sredstva u okviru ovog Poziva.
Napomena: Prije pripreme projektnog prijedloga, prijavitelji trebaju proučiti cjelokupnu dokumentaciju Poziva, te redovno pratiti ažuriranje (izmjene i/ili dopune) dokumentacije Poziva.
*Prijavitelji se posebice trebaju upoznati s uvjetima ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava u kojima se razrađuju prava i obveze prijavitelja kao korisnika bespovratnih sredstava. Navedeni uvjeti podrazumijevaju i pravila za neobveznike Zakona o javnoj nabavi, kao i pravila o financijskim korekcijama, sve objavljeno na stranicama strukturnifondovi.hr.
1.1. Strateški i zakonodavni okvir
Okvir za korištenje instrumenata kohezijske politike Europske unije (u daljnjem tekstu: EU) u Republici Hrvatskoj (u daljnjem tekstu: RH) u razdoblju 2014.-2020. definiran je Sporazumom o partnerstvu između RH i Europske komisije za korištenje strukturnih i investicijskih fondova EU-a za ulaganje rast i radna mjesta u razdoblju 2014.-2020. (u daljnjem tekstu: Sporazum o partnerstvu). Sporazum o partnerstvu opisuje način na koji će RH pristupiti ispunjavanju zajedničkih ciljeva strategije Europa 2020, kao i nacionalnih ciljeva, uz pomoć sredstava iz proračuna EU-a koja su joj dodijeljena kroz višegodišnji financijski okvir za razdoblje 2014.-2020.
Opći cilj Sporazuma o partnerstvu jest pružiti potporu u približavanju RH ostalim državama EU, odnosno regijama, ubrzavanjem gospodarskog rasta i poticanjem zapošljavanja. Sporazum o partnerstvu definira Tematski cilj 9 Promicanje socijalne uključenosti, borba protiv siromaštva i svake diskriminacijekao jedan od izabranih ciljeva u koji se usmjeravaju sredstva unutar Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.“ (u daljnjem tekstu: OPKK)1, koji je izravno obuhvaćen provedbom ovog Poziva.
OPKK se sufinancira iz europskih strukturnih i investicijskih fondova (ESIF), a njegova strategija temelji se na koncentraciji ulaganja u devet Tematskih ciljeva zajedničkog Strateškog okvira i njihovim specifičnim prioritetima ulaganja, s daljnjim fokusom na specifične ciljeve (u daljnjem tekstu: SC), koje je potrebno ostvariti. OPKK je usmjeren ka poboljšanju konkurentnosti u RH, na nacionalnoj i na regionalnoj razini.
Ovaj Poziv pokrenut je u okviru Prioritetne osi 8 Socijalno uključivanje i zdravlje, SC 9b1 Održiva fizička, socijalna i gospodarska regeneracija pet depriviranih pilot područja s ciljem smanjenja socijalnih nejednakosti, isključenosti i siromaštva (u daljnjem tekstu: PO8) OPKK-a, financiranog sredstvima ESI fondova.
Poziv je u skladu sa Nacionalnom razvojnom strategijom 2020. – 2030. i Sporazumom o provedbi Intervencijskog plana grada Petrinje od 16. svibnja 2017. godine.
Provedba ovog Poziva utvrđena je zakonodavnim okvirom na razini RH i EU.
1.2.Zakonodavstvo Europske unije
Ugovor o funkcioniranju Europske unije (pročišćena verzija; 2016/C 202/01; 07. lipnja 2016.)
Uredba (EU) br. 1303/2013, Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu, Europskom poljoprivrednom fondu za ruralni razvoj i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i o utvrđivanju općih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo te o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1083/2006 od 11. srpnja 2006. (SL L 347, 20. 12. 2013., u nastavku teksta: Uredba (EU) br. 1303/2013) te
- Ispravak Uredbe (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu, Europskom poljoprivrednom fondu za ruralni razvoj i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i o utvrđivanju općih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo te o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1083/2006 (SL L 200, 26. 7. 2016.)
Uredba (EU) 2016/2135 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. studenoga 2016. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1303/2013 u pogledu određenih odredaba koje se odnose na financijsko upravljanje za određene države članice koje su u poteškoćama ili kojima prijete ozbiljne poteškoće u odnosu na njihovu financijsku stabilnost (SL L 338, 13. 12. 2016.)
Uredba (EU) 2017/825 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. svibnja 2017. o uspostavi Programa potpore strukturnim reformama za razdoblje od 2017. do 2020. i o izmjeni uredbi (EU) br. 1303/2013 i (EU) br. 1305/2013 (SL L 129, 19. 5. 2017.)
Uredba (EU) 2017/1199 Europskog parlamenta i Vijeća od 4. srpnja 2017. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1303/2013 u pogledu posebnih mjera za pružanje dodatne potpore državama članicama pogođenima prirodnim katastrofama (SL L 176, 7. 7. 2017.)
Uredba (EU) 2017/2305 Europskog parlamenta i Vijeća od 12. prosinca 2017. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1303/2013 u pogledu promjena koje se odnose na sredstva za gospodarsku, socijalnu i teritorijalnu koheziju te sredstva za cilj »Ulaganje za rast i radna mjesta« i cilj »Europska teritorijalna suradnja« (SL L 335, 15.12.2017.)
- Ispravak Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046 Europskog parlamenta i Vijeća od 18. srpnja 2018. o financijskim pravilima koja se primjenjuju na opći proračun Unije, o izmjeni uredaba (EU) br. 1296/2013, (EU) br. 1301/2013, (EU) br. 1303/2013, (EU) br. 1304/2013, (EU) br. 1309/2013, (EU) br. 1316/2013, (EU) br. 223/2014, (EU) br. 283/2014 i Odluke br. 541/2014/EU te o stavljanju izvan snage Uredbe (EU, Euratom) br. 966/2012 (SL L 294, 21. 11. 2018.)
Uredba (EU) 2020/558 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. travnja 2020. o izmjeni uredbi (EU) br. 1301/2013 i (EU) br. 1303/2013 u pogledu posebnih mjera radi pružanja iznimne fleksibilnosti za korištenje europskih strukturnih i investicijskih fondova u odgovoru na izbijanje bolesti COVID-19 (SL L 130, 24. 4. 2020.)
Uredba (EU) 2020/1041 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. srpnja 2020. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1303/2013 u pogledu sredstava za posebnu dodjelu za Inicijativu za zapošljavanje mladih (SL L 231, 17.7.2020.)
Uredba (EU, Euratom) 2018/1046 Europskog parlamenta i Vijeća od 18. srpnja 2018. o financijskim pravilima koja se primjenjuju na opći proračun Unije, o izmjeni uredaba (EU) br. 1296/2013, (EU) br. 1301/2013, (EU) br. 1303/2013, (EU) br. 1304/2013, (EU) br. 1309/2013, (EU) br. 1316/2013, (EU) br. 223/2014, (EU) br. 283/2014 i Odluke br. 541/2014/EU te o stavljanju izvan snage Uredbe (EU, Euratom) br. 966/2012 (SL L 193, 30. 7. 2018, u nastavku teksta: Financijska uredba)
Uredba (EU) br. 1301/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o Europskom fondu za regionalni razvoj i o posebnim odredbama o cilju »Ulaganje za rast i radna mjesta« te stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1080/2006 (SL L 347, 20. 12. 2013.)
Uredba (EU) 2020/460 Europskog parlamenta i Vijeća od 30. ožujka 2020. o izmjeni uredaba (EU) br. 1301/2013, (EU) br. 1303/2013 i (EU) br. 508/2014 s obzirom na posebne mjere za mobilizaciju ulaganja u zdravstvene sustave država članica i u druge sektore njihovih gospodarstava u odgovoru na izbijanje bolesti COVID-19 (Investicijska inicijativa kao odgovor na koronavirus) (SL L 99, 31. 3. 2020.)
Uredba Komisije (EU) br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (SL L 352, 24.12.2013.), i Uredba Komisije (EU) br. 2020/972 od 2. srpnja 2020. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1407/2013 u pogledu njezina produljenja i o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014 u pogledu njezina produljenja i odgovarajućih prilagodbi (SL L 215/3, 7.7.2020.) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 1407/2013 o de minimis potporama)
Uredba Komisije (EU) br. 651/2014 od 17. lipnja 2014. o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora (SL L 187, 26.6.2014.), (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 651/2014)
Uz prethodno utvrđene propise, primjenjuju se i svi delegirani i provedbeni akti koji se na temelju njih donose.
Ako naknadne izmjene/dopune/ispravci propisa i dugih primjenjivih akata koji su bili na snazi u vrijeme objave Poziva utvrđuju obvezne dodatne ili nove uvjete, primjenjuje se ono što je u njima utvrđeno, na način kako je u njima utvrđeno.
1.3.Nacionalno zakonodavstvo
•Ugovor o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji (NN - Međunarodni ugovori, br. 2/12)
Zakon o uspostavi institucionalnog okvira za provedbu europskih strukturnih i investicijskih fondova u Republici Hrvatskoj u financijskom razdoblju 2014.-2020. (NN, br. 92/14)
Uredba o tijelima u sustavima upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda, Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda, uvezi s ciljem" Ulaganje za rast i radna mjesta“ (NN, br.107/14, 23/15, 129/15, 15/17, 18/17 - ispravak);
Zakon o javnoj nabavi (NN, br.120/16);
Zakon o državnim potporama (NN, br. 47/14, 69/17);
Zakon o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom (NN 157/13, 152/14, 39/18, 32/20)
Zakon o ravnopravnosti spolova (NN, br. 82/08, 69/17)
Zakon o suzbijanju diskriminacije (NN, br. 85/08, 112/12)
Zakon o financijskom poslovanju i predstečajnoj nagodbi (NN 108/12, 144/12, 81/13, 112/13, 71/15, 78/15)
Program dodjele potpora male vrijednosti (de minimis potpora) namijenjenih mikro, malim i srednjim poduzetnicima sa područja grada Petrinje za provedbu
Intervencijskog plana grada Petrinje, KLASA: URBROJ:
Ako naknadne izmjene/dopune/ispravci propisa i dugih primjenjivih akata koji su bili na snazi u vrijeme objave Poziva utvrđuju obvezne dodatne ili nove uvjete, primjenjuje se ono što je u njima utvrđeno, na način kako je u njima utvrđeno.
1.4.Odgovornosti za upravljanje
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije je Upravljačko tijelo (u daljnjem tekstu: UT) odgovorno za upravljanje i provedbu OPKK-a te isto za ovaj Poziv obavlja nedelegirane funkcije Posredničkog tijela razine 1 (u daljnjem tekstu: UT/PT1).
Posredničko tijelo razine 2 (u daljnjem tekstu: PT2) za ovaj Poziv je Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije.
1.5.Predmet, svrha i pokazatelji Poziva
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije u okviru OPKK, SC 9b1 provodi Program integrirane fizičke, gospodarske i socijalne regeneracije malih gradova na ratom pogođenim područjima. Riječ je pristupu integriranih ulaganja u pet odabranih depriviranih pilot područja (Petrinja, Knin, Vukovar, Benkovac i Beli Manastir s Općinom Dardom), a s ciljem njihovog fizičkog, socijalnog i gospodarskog oporavka. Ulaganja se provode na različitim područjima koja su identificirana u Intervencijskom planu svakog odabranog pilot područja. U Intervencijskom planu Grada Petrinje i pratećem Akcijskom planu identificirana je potreba ulaganja u razvoj poduzetništva slijedom čega je ovaj Poziv usmjeren na povećanje kapaciteta za razvoj malog i srednjeg poduzetništva na području grada Petrinje.
Predmet Poziva:Podrška procesu jačanja gospodarske aktivnosti i poboljšanja konkurentnosti poduzetnika na području grada Petrinje.
Svrha (cilj) Poziva:Održiva fizička, socijalna i gospodarska regeneracija Grada Petrinje s ciljem smanjenja socijalnih nejednakosti, isključenosti i siromaštva.
Za potrebe praćenja postignuća, prijavitelj je obvezan na razini projektnog prijedloga u Prijavnom obrascu i ostaloj za to predviđenoj dokumentaciji navesti konkretne vrijednostipokazatelja neposrednih rezultata za Poziv/Projekt iz Tablice 1. koje će ostvariti svojim projektom.
Vrijednosti pokazatelja rezultata na razini projekta pratit će UT/PT1 i PT 2.
Tablica 1. Pokazatelj neposrednih rezultata specifični za Poziv/Projekt
Pokazatelj
Jedinica mjere
Opis i izvor provjere
Očuvana radna mjesta2
Broj
Pokazatelj na razini Poziva.
Pokazatelj mjeri broj očuvanih radnih mjesta na području grada Petrinje u privatnom sektoru.
Očuvana radna mjesta računaju se u odnosu na broj zaposlenika u godini koja prethodi godini predaje projektnog prijedloga.
Kao polazišna vrijednost uzima se broj zaposlenih kod prijavitelja na temelju sati rada u godini n-13.
Ciljana vrijednost u godini m+34 mora biti jednaka polazišnoj vrijednosti.
Izvor provjere: Izvješće o napretku, Završno izvješće o provedbi projekta, Izvješće nakon provedbe projekta, GFI- POD-za prijavitelja obveznika poreza na dobit, JOPPD obrazac za obveznike poreza na dohodak
1.6.Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava, obveze prijavitelja
Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava
Bespovratna sredstva dodjeljivat će se putem otvorenog postupka dodjele bespovratnih sredstava u trajnom modalitetu odnosno do iskorištenja raspoloživih sredstava Europskog fonda za regionalni razvoj (EFRR) predviđenih za ovaj Poziv.
Ukupan raspoloživ iznos bespovratnih sredstava za dodjelu u okviru ovog Poziva je 15.707.000,00 HRK.
Prijavom projektnog prijedloga na ovaj Poziv prijavitelj podnosi prijavu za dodjelu bespovratnih sredstava za financiranje prihvatljivih izdataka projekta. Bespovratna sredstva u ovom Pozivu predstavljaju potpore male vrijednosti (de minimis potpore).
Najniža odnosno najviša dopuštena ukupna vrijednost potpore male vrijednosti (de minimis potpore) pojedinačnog projektnog prijedloga koji može biti dostavljen u sklopu ovog Poziva je kako slijedi:
• najniži iznos 100.000,00 HRK
• najviši iznos51.400.000,00 HRK
UT/PT1 zadržava pravo ne dodijeliti sva raspoloživa sredstva u okviru ovog Poziva.
Maksimalan intenzitet potpore koji se može dodijeliti po pojedinom projektu smije iznositi maksimalno 85,0000000 % prihvatljivih izdataka.
Obveze prijavitelja vezane uz financiranje projekta
Prijavitelj se obvezuje iz vlastitih sredstva ili vanjskim financiranjem (svime što ne predstavlja sredstva iz bilo kojeg javnog izvora, uključujući iz Europske unije, odnosno europskih strukturnih i investicijskih fondova) osigurati:
sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih izdataka projektnog prijedloga te iznosa bespovratnih sredstava iz EFRR dodijeljenih za financiranje prihvatljivih izdataka u sklopu ovog Poziva,
sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih troškova unutar projektnog prijedloga.
1.7.Obveze koje se odnose na državne potpore / Vrste, iznos i intenzitet potpore
Ovim Pozivom dodjeljuju se potpore male vrijednosti na koje se odnosi Uredba (EU) br. 1407/2013 o de minimis potporama
Potpore male vrijednosti (de minimis potpore) pružene kroz Program dodjele potpora male vrijednosti (de minimis potpora) namijenjene su mikro, malim i srednjim poduzetnicima sa područja grada Petrinje, u obliku bespovratnih sredstava kao nadopuna privatnom financiranju.
Potpore male vrijednosti (de minimis potpore) dodijeljene prema ovom Pozivu smatraju se transparentnim potporama, u smislu članka 4.Uredbe (EU) br. 1407/2013 o de minimis potporama.
Potpore male vrijednosti (de minimis potpore) iz ovog Poziva dodjeljivat će se „jednom poduzetniku“6, kako je definirano u članku 2., stavku 2. Uredbe (EU) br. 1407/2013 o de minimis potporama.
Potpora male vrijednosti (de minimis potpora) smatra se dodijeljenom u trenutku kada poduzetnik u skladu s odgovarajućim nacionalnim pravnim poretkom stekne zakonsko pravo na primanje potpore, neovisno o datumu isplate potpore male vrijednosti poduzetniku. Odnosno, potpora male vrijednosti (de minimis potpora) smatrat će se dodijeljenom datumom sklapanja Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava.
Gornje granice primjenjuju se bez obzira na oblik potpora male vrijednosti (de minimis potpora) ili na cilj koji se namjerava postići te neovisno o tome financira li se potpora koju dodjeljuje Republika Hrvatska u cijelosti ili djelomično iz sredstava koja su podrijetlom iz Europske unije ili iz nacionalnih sredstava Republike Hrvatske.
Ako bi se dodjelom novih potpora male vrijednosti (de minimis potpora) mogla premašiti odgovarajuća gornja granica iz članka 3., stavka 2. Uredbe (EU) br. 1407/2013 o de minimis potporama, ni jedna od tih novih potpora ne može imati koristi od Uredbe (EU) br. 1407/2013 o de minimis potporama.
Ukupan iznos potpore male vrijednosti koja se po državi članici dodjeljuje jednom poduzetniku ne smije prelaziti 200.000 EUR (preračunato u HRK prema srednjem tečaju HNB-a na dan dodjele potpore) u tekućoj fiskalnoj godini te tijekom prethodne dvije fiskalne godine
U slučaju spajanja i preuzimanja poduzetnika, a sukladno članku 3. stavku 8. de minimis Uredbe, pri utvrđivanju prelazi li se primjenjiva gornja granica bilo kojom novom potporom male vrijednosti dodijeljenom novom poduzetniku ili poduzetniku preuzimatelju, u obzir se uzimaju sve prethodne potpore male vrijednosti dodijeljene bilo kojem od poduzetnika uključenih u postupak spajanja. Potpore male vrijednosti koje su propisno dodijeljene prije spajanja ili preuzimanja i dalje su u skladu sa zakonom
Ako se jedan poduzetnik podijeli na dva ili više zasebnih poduzetnika, sukladno članku 3. stavku 9. de minimis Uredbe, potpora male vrijednosti dodijeljena prije podjele dodjeljuje se poduzetniku koji je od nje ostvario korist, što je načelno poduzetnik koji je preuzeo djelatnosti za koje je korištena potpora male vrijednosti. Ako takva raspodjela nije moguća, potpora male vrijednosti razmjerno se dodjeljuje na temelju knjigovodstvene vrijednosti vlasničkog kapitala novih poduzetnika na datum stupanja na snagu podjele
Ako poduzetnik obavlja cestovni prijevoz tereta za najamninu ili naknadu te druge djelatnosti na koje se primjenjuje gornja granica od 200.000 EUR, sukladno članku 3. stavku 3. de minimis Uredbe gornja granica od 200.000 EUR primjenjuje se uz uvjet da korisnik osigura navedeno razdvajanje bilo podjelom aktivnosti ili razdvajanjem troškova, o čemu davatelju potpore dostavlja izjavu kojom potvrđuje navedeno razdvajanje. Također, korist od djelatnosti cestovnog prijevoza robe ne smije premašiti 100.000 EUR u tekućoj fiskalnoj godini te tijekom prethodne dvije fiskalne godine, a potpora male vrijednosti ne smije se koristiti za kupovinu vozila za cestovni prijevoz tereta
Ako bi se dodjelom novih potpora male vrijednosti premašila odgovarajuća gornja granica iz članka 3. Uredbe Komisije (EU) br. 1407/2013, ni jedna od tih novih potpora ne može imati koristi od de minimis Uredbe.
POTPORE MALE VRIJEDNOSTI (DE MINIMIS POTPORE)
Ukupan iznos potpora po Pozivu (HRK):
Najniža vrijednost potpore po prijavitelju (HRK)
Najviša vrijednost7potpore po prijavitelju
(HRK)
Maksimalan intenzitet potpore koji se može dodijeliti po pojedinom projektu
15.707.000,00
100.000,00
1.400.000,00
85,0000000 %
Zbrajanje potpora
Potpore male vrijednosti koje se dodjeljuju u skladu s de minimis Uredbom mogu se kumulirati s potporama male vrijednosti, dodijeljenima u skladu s Uredbom Komisije (EU) br. 360/2012 od 25. travnja 2012. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore koje se dodjeljuju poduzetnicima koji pružaju usluge od općeg gospodarskog interesa (SL L 114, 26.4.2012., str. 8.) do gornjih granica utvrđenih u Uredbi (EU) br. 1407/2013 o de minimis potporama. Mogu se pribrajati potporama male vrijednosti dodijeljenima u skladu s drugim uredbama o potporama male vrijednosti do odgovarajuće gornje granice utvrđene člankom 3. stavkom 2. Uredba (EU) br. 1407/2013 o de minimis potporama.
Potpore male vrijednosti ne kumuliraju se s državnim potporama u vezi s istim prihvatljivim troškovima ili s državnim potporama za istu mjeru rizičnog financiranja ako bi takva kumulacija prelazila primjenjivi najviši intenzitet ili iznos potpore koji je u konkretnim okolnostima svakog pojedinog slučaja utvrđen Uredbom (EU) br. 651/2014 o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora odnosno odlukom Europske komisije.
Potpore male vrijednosti koje nisu dodijeljene za određene opravdane troškove ili se njima ne mogu pripisati mogu se kumulirati s drugim državnim potporama dodijeljenima u skladu s Uredbom (EU) br. 651/2014 o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora ili odlukom Europske komisije (članak 5. de minimis Uredbe).
Napomena: Prijavitelj je dužan prilikom podnošenja projektnog prijedloga, dostaviti potpisanu i ovjerenu Izjavu o svim potporama male vrijednosti (de minimis potporama) za prijavitelja i pojedinačno za svako povezano poduzećekoje čini “jednog poduzetnika” koje je isti koristio u tekućoj i prethodne 2 (dvije) fiskalne godine, a koje je dobio od svih davatelja potpore neovisno o razini (EU, državna, regionalna, lokalna) kako bi se osiguralo da se traženom potporom ne bi premašili pragovi iz Uredbe (EU) br. 1407/2013 o de minimis potporama.
Situacije za isključenje vezano uz državne potpore
U okviru Poziva nije dozvoljena kombinacija ESIF financijskih instrumenata i ESIF bespovratnih sredstava za isti investicijski projekt unutar jedne operacije izravno vezane uz istog korisnika bespovratnih sredstava odnosno krajnjeg primatelja financijskih instrumenata.
U skladu s člankom 37. stavkom 9. Uredbe (EU) br. 1303/2013 bespovratna sredstva ne smiju
se koristiti za povrat sredstava potpore primljene iz financijskih instrumenata niti se financijski
instrumenti smiju koristiti za predfinanciranje bespovratnih sredstava.
1.8.Dvostruko financiranje
Prijavitelji ne smiju tražiti/primiti sredstva iz drugih javnih izvora za troškove koji će im biti nadoknađeni u okviru prijavljenog i za financiranje odabranog projekta.
Sukladno odredbama članka 65., stavka 11. Uredbe (EU) br. 1303/2013 zabranjeno je dvostruko financiranje iz drugog financijskog instrumenta EU te dvostruko financiranja iz bilo kojeg drugog javnog izvora osim vlastitih sredstava Prijavitelja.
Poštujući načelo izbjegavanja dvostrukog financiranja predloženi prihvatljivi troškovi (izdaci) ne smiju biti prethodno (su)financirani bespovratnim sredstvima, niti isti troškovi (izdatci), neovisno o okolnostima, smiju biti dva puta financirani iz proračuna Unije. Navedeno znači i da trošak (izdatak) prijavljen u zahtjevu za plaćanje jednog od ESI fondova nije prijavljen za potporu drugog fonda ili instrumenta Unije ili za potporu istog fonda u okviru drugog programa.
2.PRAVILA POZIVA
2.1. Prihvatljivost prijavitelja
Prihvatljivi prijavitelji su pravne ili fizičke osobe koje su mikro, malo ili srednje poduzeće sukladno definiciji malih i srednjih poduzeća u Prilogu I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe (EU) br. 651/2014.
U skladu s Prilogom I. Uredbe (EU) br. 651/2014 poduzeće je svaki subjekt koji se bavi ekonomskom djelatnošću, bez obzira na njegov pravni oblik. To uključuje, posebno, samozaposlene osobe i obiteljske poduzetnike koji se bave obrtom ili drugim djelatnostima te partnerstva ili udruženja koja se redovno bave ekonomskom djelatnošću.
U Tablici 2. i 3. daje se pregled kriterija za definiranje kategorije poduzeća8
Tablica 2. Kriteriji za definiranje mikro, malog i srednjeg poduzeća
KATEGORIJA PODUZEĆA
KRITERIJ9
Mikro poduzeće
manje od 10 zaposlenih i godišnji promet i/ili godišnja bilanca ne premašuje 2 milijuna EUR
Malo poduzeće
manje od 50 zaposlenih i godišnji promet i/ili godišnja bilanca ne premašuje 10 milijuna EUR.
Srednje poduzeće
manje od 250 zaposlenih i godišnji promet ne premašuje 50 milijuna EUR i/ili godišnja bilanca ne premašuje 43 milijuna EUR
Tablica 3. Poduzeća s obzirom na udio kapitala/glasačkih prava
KATEGORIJA PODUZEĆA
KRITERIJ
Neovisno poduzeće
Manje od 25% udio kapitala/glasačkih prava
Partnersko poduzeće
Od 25% do 50% udio kapitala/glasačkih prava
Povezano poduzeće
Više od 50% kapitala/glasačkih prava
Napomena: U svrhu utvrđivanja kategorije poduzeća prijavitelj uz projektni prijedlog ispunjava i prilaže Skupnu izjavu. (Obrazac 4.)
Prijavitelj pored gore navedenog mora dokazati da:
će imati osnovanu podružnicu/otvorenu poslovnu jedinicu na području grada Petrinje do trenutka plaćanja potpore (odnosi se na poduzetnike koji nemaju sjedište na području grada Petrinje); dokazuje se Izvodom iz sudskog ili drugog odgovarajućeg registra države sjedišta prijavitelja ili važećim jednakovrijednim dokumentom koje je izdalo nadležno tijelo u državi sjedišta prijavitelja, odnosno uvidom u Izjavu prijavitelja (Obrazac 3.), rješenjem o komunalnoj naknadi jedinice lokalne samouprave ili drugim adekvatnim dokumentom koji će PT2 zatražiti od korisnika
ako je prijavitelj fizička osoba mora biti OPG ili obrt10; dokazuje se uvidom u Porezno rješenje ili važeći jednakovrijedni dokument koje je izdalo nadležno tijelo u državi sjedišta prijavitelja, odnosno uvidom u Izjavu prijavitelja (Obrazac 3.)
ako je prijavitelj OPG isti mora biti upisan u Upisnik dopunskih djelatnosti u skladu s Pravilnikom o dopunskim djelatnostima na obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima (NN 76/14) najkasnije do prijave projektnog prijedloga; dokazuje se Izvodom iz Upisnika dopunskih djelatnosti ili važećim jednakovrijednim dokumentom koje je izdalo nadležno tijelo u državi sjedišta prijavitelja, odnosno uvidom u Izjavu prijavitelja (Obrazac 3.)
u trenutku prijave nije niti u jednoj situaciji isključenja, koje su definirane u točki 2.3. Uputa.
Prihvatljivost prijavitelja će se provjeravati sukladno relevantnim dokumentima navedenima u točki 3.1. Uputa.
Napomena: OPG-ovi upisani u Upisnik dopunskih djelatnosti moraju do trenutka plaćanja potpore osiguratina odgovarajući način, razdvajanjem troškova ili djelatnosti, da korist od potpore dodijeljene temeljem ovog Poziva ostvaruje samo dopunska djelatnost koju obavljaju u skladu s Pravilnikom o dopunskim djelatnostima na obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima (NN 76/14) te da korist od dobivene potpore ne ostvaruje poljoprivredna djelatnost.
2.2.Prihvatljivost partnera i formiranje partnerstva
Prijavitelji moraju djelovati pojedinačno. Partnerske organizacije i partnerstvo bilo koje vrste nisu prihvatljivi.
2.3.Kriteriji za isključenje
Kriteriji za isključenje prijavitelja
U okviru ovog Poziva, potpora male vrijednosti (de minimis potpora) senemožedodijeliti:
prijavitelju od kojeg je, kako je navedeno u članku 1. točki 4.a) Uredbe (EU) br. 651/2014, temeljem prethodne odluke Komisije kojom se potpora proglašava protuzakonitom i nespojivom s unutarnjim tržištem, zatražen povrat sredstava; dokazuje se Izjavomprijavitelja (Obrazac 3.)
ako se dodjelom novih potpora male vrijednosti (de minimis potpora) premašuje odgovarajuća gornja granica iz članka 3., stavka 2. Uredbe (EU) br. 1407/2013 o de minimis potporama, ni jedna od tih novih potpora ne može imati koristi od Uredbe (EU) br. 1407/2013 o de minimis potporama, dokazuje se Izjavom o korištenim potporama male vrijednosti za prijavitelja i pojedinačno za svako povezano poduzeće koje se smatra “jedinstvenim poduzetnikom” (Obrazac 2.)
prijavitelju koji je u teškoćama kako je definirano u članku 2. točki 18. Uredbe (EU) br. 651/2014, uz iznimku koja je propisana u toj Uredbi u čl. 1. st. 4. c.; dokazuje se GFI-POD/Obrazac DOH, Izjavom prijavitelja (Obrazac 3.)
u slučaju kada je nad gospodarskim subjektom otvoren stečajni postupak, ako je nesposoban za plaćanje ili prezadužen, ili u postupku likvidacije, ako njegovom imovinom upravlja stečajni upravitelj ili sud, ako je u nagodbi s vjerovnicima, ako je obustavio poslovne aktivnosti ili je u bilo kakvoj istovrsnoj situaciji koja proizlazi iz sličnog postupka prema nacionalnim zakonima i propisima, ili koji se nalazi u postupku koji su, prema propisima države njegova sjedišta ili nastana kojima se regulira pitanje insolvencijskog prava, slični svim prethodno navedenim postupcima;dokazuje se Izjavomprijavitelja (Obrazac 3.)
ako je prijavitelj ili osoba ovlaštena po zakonu za zastupanje prijavitelja (osobe koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) pravomoćno osuđena za bilo koje od sljedećih kaznenih djela odnosno za odgovarajuća kaznena djela prema propisima države sjedišta ili države čiji je državljanin osoba ovlaštena po zakonu za njihovo zastupanje, dokazuje se Izjavomprijavitelja (Obrazac 3.):
- sudjelovanje u zločinačkoj organizaciji, na temelju članka 328. (zločinačko udruženje) i članka 329. (počinjenje kaznenog djela u sastavu zločinačkog udruženja) iz Kaznenog zakona (NN, br. 125/11, 144/12, 56/15, 61/15, 101/17, 118/18, 126/19, 84/21), članka 333. (udruživanje za počinjenje kaznenih djela) iz Kaznenog zakona (NN, br. 110/97, 27/98, 50/00, 129/00, 51/01, 111/03, 190/03, 105/04, 84/05, 71/06, 110/07, 152/08, 57/11, 77/11 i 143/12)
- terorizam ili kaznena djela povezana s terorističkim aktivnostima, na temelju članka 97. (terorizam), članka 99. (javno poticanje na terorizam), članka 100. (novačenje za terorizam), članka 101. (obuka za terorizam), članka 101.a (putovanje u svrhu terorizma) i članka 102. (terorističko udruženje) Kaznenog zakona (NN, br. 125/11, 144/12, 56/15, 61/15, 101/17, 118/18, 126/19, 84/21) i članka 169. (terorizam), članka 169.a (javno poticanje na terorizam) i članka 169.b (novačenje i obuka za terorizam) iz Kaznenog zakona (NN, br. 110/97, 27/98, 50/00, 129/00, 51/01, 111/03, 190/03, 105/04, 84/05, 71/06, 110/07, 152/08, 57/11, 77/11 i 143/12)
- pranje novca ili financiranje terorizma, na temelju članka 98. (financiranje terorizma) i članka 265. (pranje novca) Kaznenog zakona (NN 125/2011, 144/2012, 56/2015, 61/2015, 101/2017, 118/2018, 126/19, 84/21) i članka 279. (pranje novca) iz Kaznenog zakona (NN, br. 110/97, 27/98, 50/00, 129/00, 51/01, 111/03, 190/03, 105/04, 84/05, 71/06, 110/07, 152/08, 57/11, 77/11 i 143/12)
- dječji rad ili druge oblike trgovanja ljudima, na temelju članka 106. (trgovanje ljudima) Kaznenog zakona (NN, br. 125/11, 144/12, 56/15, 61/15, 101/17, 118/18, 126/19, 84/21) i članka 175. (trgovanje ljudima i ropstvo) iz Kaznenog zakona (NN, br. 110/97, 27/98, 50/00, 129/00, 51/01, 111/03, 190/03, 105/04, 84/05, 71/06, 110/07, 152/08, 57/11, 77/11 i 143/12)
- korupciju, na temelju članka 252. (primanje mita u gospodarskom poslovanju), članka 253. (davanje mita u gospodarskom poslovanju), članka 254. (zlouporaba u postupku javne nabave), članka 291. (zlouporaba položaja i ovlasti), članka 292. (nezakonito pogodovanje), članka 293. (primanje mita), članka 294. (davanje mita), članka 295. (trgovanje utjecajem) i članka 296. (davanje mita za trgovanje utjecajem) Kaznenog zakona (NN, br. 125/11, 144/12, 56/15, 61/15, 101/17, 118/18, 126/19, 84/21) i članka 294.a (primanje mita u gospodarskom poslovanju), članka 294.b (davanje mita u gospodarskom poslovanju), članka 337. (zlouporaba položaja i ovlasti), članka 338. (zlouporaba obavljanja dužnosti državne vlasti), članka 343. (protuzakonito posredovanje), članka 347. (primanje mita) i članka 348. (davanje mita) iz Kaznenog zakona (NN, br. 110/97, 27/98, 50/00, 129/00, 51/01, 111/03, 190/03, 105/04, 84/05, 71/06, 110/07, 152/08, 57/11, 77/11 i 143/12)
- prijevaru, na temelju članka 236. (prijevara), članka 247. (prijevara u gospodarskom poslovanju), članka 256. (utaja poreza ili carine) i članka 258. (subvencijska prijevara) Kaznenog zakona (NN, br. 125/11, 144/12, 56/15, 61/15, 101/17, 118/18, 126/19, 84/21) i članka 224. (prijevara), članka 293. (prijevara u gospodarskom poslovanju) i članka 286. (utaja poreza i drugih davanja) iz Kaznenog zakona (NN, br. 110/97, 27/98, 50/00, 129/00, 51/01, 111/03, 190/03, 105/04, 84/05, 71/06, 110/07, 152/08, 57/11, 77/11 i 143/12)
• prijavitelju koji nije imao niti jednog zaposlenog na temelju sati rada u 2020. godini (godina koja prethodi godini predaje projektnog prijedloga); dokazuje se Izjavom prijavitelja (Obrazac 2), GFI-POD/DOH (prijavitelji koji vode poslovne knjige i evidencije sukladno Zakonu o porezu na dohodak dostavljaju OBRAZAC P-PPI za cijelu referentnu godinu), ostali dostupni izvor
• prijavitelj kojem je utvrđeno teško11 kršenje Ugovora zbog neispunjavanja ugovornih obveza, a koji je bio potpisan u sklopu nekog drugog postupka dodjele bespovratnih sredstava i bio je (su)financiran sredstvima EU odnosno ESI fondova; dokazuje se Izjavomprijavitelja (Obrazac3.)
prijavitelj koji je u sukobu interesa u predmetnom postupku dodjele bespovratnih sredstava; dokazuje se Izjavom prijavitelja (Obrazac 3.)
da prijavitelj nije izvršio povrat sredstava prema odluci nadležnog tijela, kako je navedeno uObrascu izjave prijavitelja/partnera o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele dokazuje se Izjavom prijavitelja (Obrazac 3.)
prijavitelju koji nije izvršio isplate plaća zaposlenicima, plaćanje doprinosa za financiranje obveznih osiguranja (osobito zdravstveno ili mirovinsko) ili plaćanje poreza u skladu s propisima RH kao države u kojoj je osnovan prijavitelj i u kojoj će se provoditi Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava i u skladu s propisima države poslovnog nastana prijavitelja (ako oni nemaju poslovni nastan u RH). U pogledu ove točke, smatra se prihvatljivim da prijavitelj/korisnik/partner nije udovoljio spomenutim uvjetima, ako mu, sukladno posebnom propisu, plaćanje tih obveza nije dopušteno ili mu je odobrena odgoda plaćanja; dokazuje se Izjavom prijavitelja (Obrazac 3.), potvrda Porezne uprave;
velikim poduzećima; dokazuje se uvidom u GFI-POD, Skupnu izjavu (Obrazac 4.) i Izjavu prijavitelja (Obrazac 3.)
poduzetnicima koji plaćaju godišnji paušalni porez na dohodak sukladno članku 82. Zakona o porezu na dohodak (NN 115/16, 106/18, 121/19, 32/20, 138/20); dokazuje se uvidom u Porezno rješenje ili važeći jednakovrijedni dokument (primjerice: a) privremeno porezno rješenje; obveznici poreza na dohodak mogu dostaviti posljednje porezno rješenje koje je izdano do trenutka podnošenja projektnog prijedloga; b) potvrdu Porezne uprave o upisu u registar poreznih obveznika; c) potvrdu Porezne uprave o dohotku i primicima te dohotku od samostane djelatnosti, sukladno članku 46. Zakona o porezu na dohodak (NN115/16, 106/18, 121/19, 32/20, 138/20)) koje je izdalo nadležno tijelo u državi sjedišta prijavitelja
za djelatnosti koje su povezane s izvozom u treće zemlje ili države članice Europske unije, to jest potpore koje su izravno povezane s izvezenim količinama određenih proizvoda, uspostavom i radom distribucijske mreže ili ostalim tekućim troškovima povezanim s izvoznom djelatnošću; dokazuje se Izjavom prijavitelja (Obrazac 3.)
ako se prednost daje uporabi domaćih proizvoda u odnosu na uvezene proizvode; dokazuje se Izjavom prijavitelja (Obrazac 3.)
poduzetnicima u sektoru ribarstva i akvakulture; dokazuje se uvidom u Prijavni obrazac (Obrazac 1.) i Izjavu prijavitelja (Obrazac 3.)
poduzetnicima iz sektora primarne poljoprivredne proizvodnje; dokazuje se uvidom u Prijavni obrazac (Obrazac 1.) i Izjavu prijavitelja (Obrazac 3.)
poduzetnicima iz sektora prerade i stavljanja na tržište poljoprivrednih proizvoda, u sljedećim slučajevima, dokazuje se uvidom u Prijavni obrazac (Obrazac 1) Izjavu prijavitelja (Obrazac 3.):
-ako je iznos potpore fiksno utvrđen na temelju cijene ili količine tih proizvoda kupljenih od primarnih proizvođača odnosno koje na tržište stavljaju predmetni poduzetnici;
-ako su potpore uvjetovane njihovim djelomičnim ili potpunim prenošenjem na primarne proizvođače
za zatvaranje nekonkurentnih rudnika ugljena, kako su obuhvaćene Odlukom Vijeća 2010/787/EU12; dokazuje se Prijavnim obrascem (Obrazac 1.)
za nabavu vozila za cestovni prijevoz tereta poduzetnicima koji se bave cestovnim prijevozom tereta za najamninu i naknadu, dokazuje se uvidom u Prijavni obrazac (Obrazac 1.)i Izjavu prijavitelja (Obrazac 3.)
za ulaganja u sektorima:
-djelatnosti kockanja i klađenja (NKD oznaka 92),
-trgovanja ili proizvodnje robe vojne namjene, obrambenih proizvoda i nevojnih ubojitih sredstava,
-djelatnosti poslovanja nekretninama (NKD oznaka 68),
-financijske djelatnosti i djelatnosti osiguranja (NKD oznake: 64, 65, 66),
(dokazuje se uvidom u Obrazac 1 - Prijavni obrazaci Izjavu prijavitelja (Obrazac 3.)
NAPOMENA:
Kada je poduzetnik aktivan u jednom ili više neprihvatljivih sektora ili djelatnosti navedenih u ovoj točki, a ima i druge djelatnosti koje su obuhvaćene područjem primjene Programa potpora male vrijednosti, može ostvariti pravo na potporu dodijeljenu u odnosu na potonje sektore ili djelatnosti, uz uvjet da sektori ili aktivnosti
isključeni iz djelokruga Programa potpora male vrijednosti i ovih Uputa ne ostvaruju korist od potpore dodijeljene u okviru ovog Poziva. U tom pogledu korisnik potpore dužan je osigurati navedeno razdvajanje prihvatljivih od neprihvatljivih sektora bilo
podjelom aktivnosti ili razdvajanjem troškova.
Prihvatljivost aktivnosti utvrđivati će se tijekom provjere prihvatljivosti projekta i aktivnosti te ocjene kvalitete.
UPUTE ZA PRIJAVITELJE
Poziv na dostavu projektnih prijedloga
Razvoj poduzetništva u gradu Petrinji – 2. faza
( referentni broj: <…> )
Otvoreni postupak u modalitetu trajnog Poziva
SADRŽAJ
OPĆE INFORMACIJE
1.1. Strateški i zakonodavni okvir
1.2. Zakonodavstvo Europske unije
1.3. Nacionalno zakonodavstvo
1.4. Odgovornosti za upravljanje
1.5. Predmet, svrha i pokazatelji Poziva
1.6. Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava, obveze prijavitelja
1.7. Obveze koje se odnose na državne potpore / Vrste, iznos i intenzitet potpore
1.8. Dvostruko financiranje
2. PRAVILA POZIVA
2.1. Prihvatljivost prijavitelja
2.2. Prihvatljivost partnera i formiranje partnerstva
2.3. Kriteriji za isključenje
2.4. Broj projektnih prijedloga i ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava po Prijavitelju
2.5. Zahtjevi koji se odnose na sposobnost Prijavitelja, učinkovito korištenje sredstava i održivost rezultata projekta
2.6. Prihvatljivost projekta
2.7. Prihvatljive projektne aktivnosti: koja ulaganja su dozvoljena?
2.8. Neprihvatljive projektne aktivnosti
2.9. Op ći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost izdataka za provedbu projekta
2.10. Prihvatljive kategorije troškova
2.11. Neprihvatljivi troškovi
2.12. Horizontalna načela
2.13. Promicanje ravnopravnosti žena i muškaraca i zabrana diskriminacije
2.14. Pristupačnost za osobe s invaliditetom
1.15. Održivi razvoj
3. KAKO SE PRIJAVITI
3.1. Izgled i sadržaj projektnog prijedloga
3.2. Podnošenje projektnog prijedloga
3.3. Rok za predaju projektnog prijedloga
3.4. Dodatne informacije uz projektni prijedlog
3.5. Objava rezultata Poziva
4. POSTUPAK DODJELE
4.1. Faze postupka dodjele bespovratnih sredstava
4.2. Provođenje postupka dodjele
4.3. Prigovori
4.4. Ugovaranje
5. ODREDBE KOJE SE ODNOSE NA PROVEDBU PROJEKTA
5.1. Razdoblje provedbe projekta
5.2. Nabava
5.3. Provjere upravljanja projektom
5.4. Podnošenje zahtjeva za predujmom/nadoknadom sredstava
5.5. Povrat sredstava
5.6. Prigovori
5.7. Informiranje i vidljivost
6. ZAŠTITA OSOBNIH PODATAKA
7. OBRASCI I PRILOZI
8. POJMOVNIK
9. POPIS KRATICA
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1. OPĆE INFORMACIJE
Putem ovog Poziva na dostavu projektnih prijedloga Razvoj poduzetništva u gradu Petrinji – 2. faza (u daljnjem tekstu: Poziv) definiraju se ciljevi, uvjeti i postupci za dodjelu bespovratnih sredstava namijenjenih pripremi i provedbi projekata.
Ove Upute za prijavitelje (u daljnjem tekstu: Upute) određuju pravila o načinu podnošenja projektnih prijedloga, navode kriterije prihvatljivosti i kriterije odabira projektnih prijedloga, kriterije prihvatljivosti prijavitelja i aktivnosti i izdataka te pravila provedbe projekata kojima se dodjeljuju bespovratna sredstva u okviru ovog Poziva.
Napomena: Prije pripreme projektnog prijedloga, prijavitelji trebaju proučiti cjelokupnu dokumentaciju Poziva, te redovno pratiti ažuriranje (izmjene i/ili dopune) dokumentacije Poziva.
*Prijavitelji se posebice trebaju upoznati s uvjetima ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava u kojima se razrađuju prava i obveze prijavitelja kao korisnika bespovratnih sredstava. Navedeni uvjeti podrazumijevaju i pravila za neobveznike Zakona o javnoj nabavi, kao i pravila o financijskim korekcijama, sve objavljeno na stranicama strukturnifondovi.hr.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1.1. Strateški i zakonodavni okvir
Okvir za korištenje instrumenata kohezijske politike Europske unije (u daljnjem tekstu: EU) u Republici Hrvatskoj (u daljnjem tekstu: RH) u razdoblju 2014.-2020. definiran je Sporazumom o partnerstvu između RH i Europske komisije za korištenje strukturnih i investicijskih fondova EU-a za ulaganje rast i radna mjesta u razdoblju 2014.-2020. (u daljnjem tekstu: Sporazum o partnerstvu). Sporazum o partnerstvu opisuje način na koji će RH pristupiti ispunjavanju zajedničkih ciljeva strategije Europa 2020, kao i nacionalnih ciljeva, uz pomoć sredstava iz proračuna EU-a koja su joj dodijeljena kroz višegodišnji financijski okvir za razdoblje 2014.-2020.
Opći cilj Sporazuma o partnerstvu jest pružiti potporu u približavanju RH ostalim državama EU, odnosno regijama, ubrzavanjem gospodarskog rasta i poticanjem zapošljavanja. Sporazum o partnerstvu definira Tematski cilj 9 Promicanje socijalne uključenosti, borba protiv siromaštva i svake diskriminacije kao jedan od izabranih ciljeva u koji se usmjeravaju sredstva unutar Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.“ (u daljnjem tekstu: OPKK) 1 , koji je izravno obuhvaćen provedbom ovog Poziva.
OPKK se sufinancira iz europskih strukturnih i investicijskih fondova (ESIF), a njegova strategija temelji se na koncentraciji ulaganja u devet Tematskih ciljeva zajedničkog Strateškog okvira i njihovim specifičnim prioritetima ulaganja, s daljnjim fokusom na specifične ciljeve (u daljnjem tekstu: SC), koje je potrebno ostvariti. OPKK je usmjeren ka poboljšanju konkurentnosti u RH, na nacionalnoj i na regionalnoj razini.
Ovaj Poziv pokrenut je u okviru Prioritetne osi 8 Socijalno uključivanje i zdravlje, SC 9b1 Održiva fizička, socijalna i gospodarska regeneracija pet depriviranih pilot područja s ciljem smanjenja socijalnih nejednakosti, isključenosti i siromaštva (u daljnjem tekstu: PO8) OPKK-a, financiranog sredstvima ESI fondova.
Poziv je u skladu sa Nacionalnom razvojnom strategijom 2020. – 2030. i Sporazumom o provedbi Intervencijskog plana grada Petrinje od 16. svibnja 2017. godine.
Provedba ovog Poziva utvrđena je zakonodavnim okvirom na razini RH i EU.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1.2. Zakonodavstvo Europske unije
Ugovor o funkcioniranju Europske unije (pročišćena verzija; 2016/C 202/01; 07. lipnja 2016.)
Uredba (EU) br. 1303/2013, Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu, Europskom poljoprivrednom fondu za ruralni razvoj i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i o utvrđivanju općih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo te o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1083/2006 od 11. srpnja 2006. (SL L 347, 20. 12. 2013., u nastavku teksta: Uredba (EU) br. 1303/2013) te
- Ispravak Uredbe (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu, Europskom poljoprivrednom fondu za ruralni razvoj i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i o utvrđivanju općih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo te o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1083/2006 (SL L 200, 26. 7. 2016.)
Uredba (EU) 2016/2135 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. studenoga 2016. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1303/2013 u pogledu određenih odredaba koje se odnose na financijsko upravljanje za određene države članice koje su u poteškoćama ili kojima prijete ozbiljne poteškoće u odnosu na njihovu financijsku stabilnost (SL L 338, 13. 12. 2016.)
Uredba (EU) 2017/825 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. svibnja 2017. o uspostavi Programa potpore strukturnim reformama za razdoblje od 2017. do 2020. i o izmjeni uredbi (EU) br. 1303/2013 i (EU) br. 1305/2013 (SL L 129, 19. 5. 2017.)
Uredba (EU) 2017/1199 Europskog parlamenta i Vijeća od 4. srpnja 2017. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1303/2013 u pogledu posebnih mjera za pružanje dodatne potpore državama članicama pogođenima prirodnim katastrofama (SL L 176, 7. 7. 2017.)
Uredba (EU) 2017/2305 Europskog parlamenta i Vijeća od 12. prosinca 2017. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1303/2013 u pogledu promjena koje se odnose na sredstva za gospodarsku, socijalnu i teritorijalnu koheziju te sredstva za cilj »Ulaganje za rast i radna mjesta« i cilj »Europska teritorijalna suradnja« (SL L 335, 15.12.2017.)
- Ispravak Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046 Europskog parlamenta i Vijeća od 18. srpnja 2018. o financijskim pravilima koja se primjenjuju na opći proračun Unije, o izmjeni uredaba (EU) br. 1296/2013, (EU) br. 1301/2013, (EU) br. 1303/2013, (EU) br. 1304/2013, (EU) br. 1309/2013, (EU) br. 1316/2013, (EU) br. 223/2014, (EU) br. 283/2014 i Odluke br. 541/2014/EU te o stavljanju izvan snage Uredbe (EU, Euratom) br. 966/2012 (SL L 294, 21. 11. 2018.)
Uredba (EU) 2020/558 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. travnja 2020. o izmjeni uredbi (EU) br. 1301/2013 i (EU) br. 1303/2013 u pogledu posebnih mjera radi pružanja iznimne fleksibilnosti za korištenje europskih strukturnih i investicijskih fondova u odgovoru na izbijanje bolesti COVID-19 (SL L 130, 24. 4. 2020.)
Uredba (EU) 2020/1041 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. srpnja 2020. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1303/2013 u pogledu sredstava za posebnu dodjelu za Inicijativu za zapošljavanje mladih (SL L 231, 17.7.2020.)
Uredba (EU, Euratom) 2018/1046 Europskog parlamenta i Vijeća od 18. srpnja 2018. o financijskim pravilima koja se primjenjuju na opći proračun Unije, o izmjeni uredaba (EU) br. 1296/2013, (EU) br. 1301/2013, (EU) br. 1303/2013, (EU) br. 1304/2013, (EU) br. 1309/2013, (EU) br. 1316/2013, (EU) br. 223/2014, (EU) br. 283/2014 i Odluke br. 541/2014/EU te o stavljanju izvan snage Uredbe (EU, Euratom) br. 966/2012 (SL L 193, 30. 7. 2018, u nastavku teksta: Financijska uredba)
Uredba (EU) br. 1301/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o Europskom fondu za regionalni razvoj i o posebnim odredbama o cilju »Ulaganje za rast i radna mjesta« te stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1080/2006 (SL L 347, 20. 12. 2013.)
Uredba (EU) 2020/460 Europskog parlamenta i Vijeća od 30. ožujka 2020. o izmjeni uredaba (EU) br. 1301/2013, (EU) br. 1303/2013 i (EU) br. 508/2014 s obzirom na posebne mjere za mobilizaciju ulaganja u zdravstvene sustave država članica i u druge sektore njihovih gospodarstava u odgovoru na izbijanje bolesti COVID-19 (Investicijska inicijativa kao odgovor na koronavirus) (SL L 99, 31. 3. 2020.)
Uredba Komisije (EU) br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (SL L 352, 24.12.2013.), i Uredba Komisije (EU) br. 2020/972 od 2. srpnja 2020. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1407/2013 u pogledu njezina produljenja i o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014 u pogledu njezina produljenja i odgovarajućih prilagodbi (SL L 215/3, 7.7.2020.) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 1407/2013 o de minimis potporama )
Uredba Komisije (EU) br. 651/2014 od 17. lipnja 2014. o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora (SL L 187, 26.6.2014.), (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 651/2014)
Uz prethodno utvrđene propise, primjenjuju se i svi delegirani i provedbeni akti koji se na temelju njih donose.
Ako naknadne izmjene/dopune/ispravci propisa i dugih primjenjivih akata koji su bili na snazi u vrijeme objave Poziva utvrđuju obvezne dodatne ili nove uvjete, primjenjuje se ono što je u njima utvrđeno, na način kako je u njima utvrđeno .
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1.3. Nacionalno zakonodavstvo
• Ugovor o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji (NN - Međunarodni ugovori, br. 2/12)
Zakon o uspostavi institucionalnog okvira za provedbu europskih strukturnih i investicijskih fondova u Republici Hrvatskoj u financijskom razdoblju 2014.-2020. (NN, br. 92/14)
Uredba o tijelima u sustavima upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda, Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda, uvezi s ciljem" Ulaganje za rast i radna mjesta“ (NN, br.107/14, 23/15, 129/15, 15/17, 18/17 - ispravak);
Zakon o javnoj nabavi (NN, br.120/16);
Zakon o državnim potporama (NN, br. 47/14, 69/17);
Zakon o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom (NN 157/13, 152/14, 39/18, 32/20)
Zakon o ravnopravnosti spolova (NN, br. 82/08, 69/17)
Zakon o suzbijanju diskriminacije (NN, br. 85/08, 112/12)
Zakon o financijskom poslovanju i predstečajnoj nagodbi (NN 108/12, 144/12, 81/13, 112/13, 71/15, 78/15)
Stečajni zakon (NN 71/15, 104/17)
Zakon o trgovačkim društvima (NN 111/93, 34/99,121/99,52/00, 118/03, 107/07, 146/08, 137/09, 125/11, 152/11, 111/12, 68/13, 110/15, 40/19)
Zakon o poticanju razvoja malog gospodarstva (NN 29/02, 63/07, 53/12, 56/13, 121/16)
Zakon o obrtu (NN 143/13, 127/19, 41/20)
Zakon o obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu (NN 29/18, 32/19)
Zakon o zadrugama (NN 34/11, 125/13, 76/14, 114/18, 98/19)
Zakon o ustanovama (NN 76/93, 29/97, 47/99, 35/08, 127/19)
Zakon o prostornom uređenju (NN 153/13, 65/17, 114/18, 39/19, 98/19)
Zakon o gradnji (NN 153/13, 20/17, 39/19, 125/19)
Zakon o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje (NN 78/15, 118/18, 110/19)
Zakon o računovodstvu (NN 78/15, 134/15, 120/16, 116/18, 42/20, 47/20 )
Zakon o porezu na dohodak (NN 115/16, 106/18, 121/19, 32/20, 138/20)
Pravilnik o prihvatljivosti izdataka (NN, br. 115/18, 6/20, 20/20-ispravak i 70/20, 54/21)
Pravilnik o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN, br. 78/13)
Pravilnik o potrebnim znanjima iz područja upravljanja projektima (NN 85/15);
Pravilnik o jednostavnim i drugim građevinama i radovima (NN 112/17, 34/18, 36/19, 98/19, 31/20)
Pravilnik o obveznom sadržaju i opremanju projekata građevina (NN 118/19, 65/20);
Pravilnik o održavanju građevina (NN 122/14, 98/19)
Pravilnik o načinu provedbe stručnog nadzora građenja obrascu, uvjetima i načinu vođenja građevinskog dnevnika te o sadržaju završnog izvješća nadzornog inženjera (NN 111/14, 107/15, 20/17, 98/19, 121/19)
Pravilnik o dopunskim djelatnostima na obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima (NN 76/14);
Pravilnik o upisniku obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava (NN 62/19)
Uredba o indeksu razvijenosti (NN 131/17)
Odluka o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti (NN 132/17)
Odluka o Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti 2007. – NKD 2007 (NN 58/07, 72/07)
Program dodjele potpora male vrijednosti (de minimis potpora) namijenjenih mikro, malim i srednjim poduzetnicima sa područja grada Petrinje za provedbu
Intervencijskog plana grada Petrinje , KLASA: URBROJ:
Ako naknadne izmjene/dopune/ispravci propisa i dugih primjenjivih akata koji su bili na snazi u vrijeme objave Poziva utvrđuju obvezne dodatne ili nove uvjete, primjenjuje se ono što je u njima utvrđeno, na način kako je u njima utvrđeno.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1.4. Odgovornosti za upravljanje
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije je Upravljačko tijelo (u daljnjem tekstu: UT) odgovorno za upravljanje i provedbu OPKK-a te isto za ovaj Poziv obavlja nedelegirane funkcije Posredničkog tijela razine 1 (u daljnjem tekstu: UT/PT1).
Posredničko tijelo razine 2 (u daljnjem tekstu: PT2) za ovaj Poziv je Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1.5. Predmet, svrha i pokazatelji Poziva
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije u okviru OPKK, SC 9b1 provodi Program integrirane fizičke, gospodarske i socijalne regeneracije malih gradova na ratom pogođenim područjima . Riječ je pristupu integriranih ulaganja u pet odabranih depriviranih pilot područja (Petrinja, Knin, Vukovar, Benkovac i Beli Manastir s Općinom Dardom), a s ciljem njihovog fizičkog, socijalnog i gospodarskog oporavka. Ulaganja se provode na različitim područjima koja su identificirana u Intervencijskom planu svakog odabranog pilot područja. U Intervencijskom planu Grada Petrinje i pratećem Akcijskom planu identificirana je potreba ulaganja u razvoj poduzetništva slijedom čega je ovaj Poziv usmjeren na povećanje kapaciteta za razvoj malog i srednjeg poduzetništva na području grada Petrinje.
Predmet Poziva: Podrška procesu jačanja gospodarske aktivnosti i poboljšanja konkurentnosti poduzetnika na području grada Petrinje.
Svrha (cilj) Poziva: Održiva fizička, socijalna i gospodarska regeneracija Grada Petrinje s ciljem smanjenja socijalnih nejednakosti, isključenosti i siromaštva.
Za potrebe praćenja postignuća, prijavitelj je obvezan na razini projektnog prijedloga u Prijavnom obrascu i ostaloj za to predviđenoj dokumentaciji navesti konkretne vrijednosti pokazatelja neposrednih rezultata za Poziv/Projekt iz Tablice 1. koje će ostvariti svojim projektom.
Vrijednosti pokazatelja rezultata na razini projekta pratit će UT/PT1 i PT 2.
Tablica 1. Pokazatelj neposrednih rezultata specifični za Poziv/Projekt
Pokazatelj
Jedinica mjere
Opis i izvor provjere
Očuvana radna mjesta 2
Broj
Pokazatelj na razini Poziva.
Pokazatelj mjeri broj očuvanih radnih mjesta na području grada Petrinje u privatnom sektoru.
Očuvana radna mjesta računaju se u odnosu na broj zaposlenika u godini koja prethodi godini predaje projektnog prijedloga.
Kao polazišna vrijednost uzima se broj zaposlenih kod prijavitelja na temelju sati rada u godini n-1 3 .
Ciljana vrijednost u godini m+3 4 mora biti jednaka polazišnoj vrijednosti.
Izvor provjere: Izvješće o napretku, Završno izvješće o provedbi projekta, Izvješće nakon provedbe projekta, GFI- POD-za prijavitelja obveznika poreza na dobit, JOPPD obrazac za obveznike poreza na dohodak
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1.6. Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava , obveze prijavitelja
Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava
Bespovratna sredstva dodjeljivat će se putem otvorenog postupka dodjele bespovratnih sredstava u trajnom modalitetu odnosno do iskorištenja raspoloživih sredstava Europskog fonda za regionalni razvoj (EFRR) predviđenih za ovaj Poziv .
Ukupan raspoloživ iznos bespovratnih sredstava za dodjelu u okviru ovog Poziva je 15.707.000,00 HRK.
Prijavom projektnog prijedloga na ovaj Poziv prijavitelj podnosi prijavu za dodjelu bespovratnih sredstava za financiranje prihvatljivih izdataka projekta. Bespovratna sredstva u ovom Pozivu predstavljaju potpore male vrijednosti ( de minimis potpore).
Najniža odnosno najviša dopuštena ukupna vrijednost potpore male vrijednosti ( de minimis potpore) pojedinačnog projektnog prijedloga koji može biti dostavljen u sklopu ovog Poziva je kako slijedi:
• najniži iznos 100.000,00 HRK
• najviši iznos 5 1.400.000,00 HRK
UT/PT1 zadržava pravo ne dodijeliti sva raspoloživa sredstva u okviru ovog Poziva.
Maksimalan intenzitet potpore koji se može dodijeliti po pojedinom projektu smije iznositi maksimalno 85,0000000 % prihvatljivih izdataka .
Obveze prijavitelja vezane uz financiranje projekta
Prijavitelj se obvezuje iz vlastitih sredstva ili vanjskim financiranjem (svime što ne predstavlja sredstva iz bilo kojeg javnog izvora, uključujući iz Europske unije, odnosno europskih strukturnih i investicijskih fondova) osigurati:
sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih izdataka projektnog prijedloga te iznosa bespovratnih sredstava iz EFRR dodijeljenih za financiranje prihvatljivih izdataka u sklopu ovog Poziva,
sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih troškova unutar projektnog prijedloga.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1.7. Obveze koje se odnose na državne potpore / Vrste, iznos i intenzitet potpore
Ovim Pozivom dodjeljuju se potpore male vrijednosti na koje se odnosi Uredba (EU) br. 1407/2013 o de minimis potporama
Potpore male vrijednosti ( de minimis potpore) pružene kroz Program dodjele potpora male vrijednosti (de minimis potpora) namijenjene su mikro, malim i srednjim poduzetnicima sa područja grada Petrinje, u obliku bespovratnih sredstava kao nadopuna privatnom financiranju.
Potpore male vrijednosti ( de minimis potpore) dodijeljene prema ovom Pozivu smatraju se transparentnim potporama, u smislu članka 4. Uredbe (EU) br. 1407/2013 o de minimis potporama.
Potpore male vrijednosti ( de minimis potpore) iz ovog Poziva dodjeljivat će se „ jednom poduzetniku “ 6 , kako je definirano u članku 2., stavku 2. Uredbe (EU) br. 1407/2013 o de minimis potporama.
Potpora male vrijednosti ( de minimis potpora) smatra se dodijeljenom u trenutku kada poduzetnik u skladu s odgovarajućim nacionalnim pravnim poretkom stekne zakonsko pravo na primanje potpore, neovisno o datumu isplate potpore male vrijednosti poduzetniku. Odnosno, p otpora male vrijednosti ( de minimis potpora) smatrat će se dodijeljenom datumom sklapanja Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava.
Gornje granice primjenjuju se bez obzira na oblik potpora male vrijednosti ( de minimis potpora) ili na cilj koji se namjerava postići te neovisno o tome financira li se potpora koju dodjeljuje Republika Hrvatska u cijelosti ili djelomično iz sredstava koja su podrijetlom iz Europske unije ili iz nacionalnih sredstava Republike Hrvatske.
Ako bi se dodjelom novih potpora male vrijednosti ( de minimis potpora) mogla premašiti odgovarajuća gornja granica iz članka 3., stavka 2. Uredbe (EU) br. 1407/2013 o de minimis potporama, ni jedna od tih novih potpora ne može imati koristi od Uredbe (EU) br. 1407/2013 o de minimis potporama.
Ukupan iznos potpore male vrijednosti koja se po državi članici dodjeljuje jednom poduzetniku ne smije prelaziti 200.000 EUR (preračunato u HRK prema srednjem tečaju HNB-a na dan dodjele potpore) u tekućoj fiskalnoj godini te tijekom prethodne dvije fiskalne godine
U slučaju spajanja i preuzimanja poduzetnika, a sukladno članku 3. stavku 8. de minimis Uredbe, pri utvrđivanju prelazi li se primjenjiva gornja granica bilo kojom novom potporom male vrijednosti dodijeljenom novom poduzetniku ili poduzetniku preuzimatelju, u obzir se uzimaju sve prethodne potpore male vrijednosti dodijeljene bilo kojem od poduzetnika uključenih u postupak spajanja. Potpore male vrijednosti koje su propisno dodijeljene prije spajanja ili preuzimanja i dalje su u skladu sa zakonom
Ako se jedan poduzetnik podijeli na dva ili više zasebnih poduzetnika, sukladno članku 3. stavku 9. de minimis Uredbe, potpora male vrijednosti dodijeljena prije podjele dodjeljuje se poduzetniku koji je od nje ostvario korist, što je načelno poduzetnik koji je preuzeo djelatnosti za koje je korištena potpora male vrijednosti. Ako takva raspodjela nije moguća, potpora male vrijednosti razmjerno se dodjeljuje na temelju knjigovodstvene vrijednosti vlasničkog kapitala novih poduzetnika na datum stupanja na snagu podjele
Ako poduzetnik obavlja cestovni prijevoz tereta za najamninu ili naknadu te druge djelatnosti na koje se primjenjuje gornja granica od 200.000 EUR, sukladno članku 3. stavku 3. de minimis Uredbe gornja granica od 200.000 EUR primjenjuje se uz uvjet da korisnik osigura navedeno razdvajanje bilo podjelom aktivnosti ili razdvajanjem troškova, o čemu davatelju potpore dostavlja izjavu kojom potvrđuje navedeno razdvajanje. Također, korist od djelatnosti cestovnog prijevoza robe ne smije premašiti 100.000 EUR u tekućoj fiskalnoj godini te tijekom prethodne dvije fiskalne godine, a potpora male vrijednosti ne smije se koristiti za kupovinu vozila za cestovni prijevoz tereta
Ako bi se dodjelom novih potpora male vrijednosti premašila odgovarajuća gornja granica iz članka 3. Uredbe Komisije (EU) br. 1407/2013, ni jedna od tih novih potpora ne može imati koristi od de minimis Uredbe.
POTPORE MALE VRIJEDNOSTI ( DE MINIMIS POTPORE)
Ukupan iznos potpora po Pozivu (HRK):
Najniža vrijednost potpore po prijavitelju (HRK)
Najviša vrijednost 7 potpore po prijavitelju
(HRK)
Maksimalan intenzitet potpore koji se može dodijeliti po pojedinom projektu
15.707.000,00
100.000,00
1.400.000,00
85,0000000 %
Zbrajanje potpora
Potpore male vrijednosti koje se dodjeljuju u skladu s de minimis Uredbom mogu se kumulirati s potporama male vrijednosti, dodijeljenima u skladu s Uredbom Komisije (EU) br. 360/2012 od 25. travnja 2012. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore koje se dodjeljuju poduzetnicima koji pružaju usluge od općeg gospodarskog interesa (SL L 114, 26.4.2012., str. 8.) do gornjih granica utvrđenih u Uredbi (EU) br. 1407/2013 o de minimis potporama. Mogu se pribrajati potporama male vrijednosti dodijeljenima u skladu s drugim uredbama o potporama male vrijednosti do odgovarajuće gornje granice utvrđene člankom 3. stavkom 2. Uredba (EU) br. 1407/2013 o de minimis potporama.
Potpore male vrijednosti ne kumuliraju se s državnim potporama u vezi s istim prihvatljivim troškovima ili s državnim potporama za istu mjeru rizičnog financiranja ako bi takva kumulacija prelazila primjenjivi najviši intenzitet ili iznos potpore koji je u konkretnim okolnostima svakog pojedinog slučaja utvrđen Uredbom (EU) br. 651/2014 o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora odnosno odlukom Europske komisije.
Potpore male vrijednosti koje nisu dodijeljene za određene opravdane troškove ili se njima ne mogu pripisati mogu se kumulirati s drugim državnim potporama dodijeljenima u skladu s Uredbom (EU) br. 651/2014 o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora ili odlukom Europske komisije (članak 5. de minimis Uredbe).
Napomena : Prijavitelj je dužan prilikom podnošenja projektnog prijedloga, dostaviti potpisanu i ovjerenu Izjavu o svim potporama male vrijednosti ( de minimis potporama) za prijavitelja i pojedinačno za svako povezano poduzeće koje čini “jednog poduzetnika” koje je isti koristio u tekućoj i prethodne 2 (dvije) fiskalne godine, a koje je dobio od svih davatelja potpore neovisno o razini (EU, državna, regionalna, lokalna) kako bi se osiguralo da se traženom potporom ne bi premašili pragovi iz Uredbe (EU) br. 1407/2013 o de minimis potporama .
Situacije za isključenje vezano uz državne potpore
U okviru Poziva nije dozvoljena kombinacija ESIF financijskih instrumenata i ESIF bespovratnih sredstava za isti investicijski projekt unutar jedne operacije izravno vezane uz istog korisnika bespovratnih sredstava odnosno krajnjeg primatelja financijskih instrumenata.
U skladu s člankom 37. stavkom 9. Uredbe (EU) br. 1303/2013 bespovratna sredstva ne smiju
se koristiti za povrat sredstava potpore primljene iz financijskih instrumenata niti se financijski
instrumenti smiju koristiti za predfinanciranje bespovratnih sredstava.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
1.8. Dvostruko financiranje
Prijavitelji ne smiju tražiti/primiti sredstva iz drugih javnih izvora za troškove koji će im biti nadoknađeni u okviru prijavljenog i za financiranje odabranog projekta.
Sukladno odredbama članka 65., stavka 11. Uredbe (EU) br. 1303/2013 zabranjeno je dvostruko financiranje iz drugog financijskog instrumenta EU te dvostruko financiranja iz bilo kojeg drugog javnog izvora osim vlastitih sredstava Prijavitelja.
Poštujući načelo izbjegavanja dvostrukog financiranja predloženi prihvatljivi troškovi (izdaci) ne smiju biti prethodno (su)financirani bespovratnim sredstvima, niti isti troškovi (izdatci), neovisno o okolnostima, smiju biti dva puta financirani iz proračuna Unije. Navedeno znači i da trošak (izdatak) prijavljen u zahtjevu za plaćanje jednog od ESI fondova nije prijavljen za potporu drugog fonda ili instrumenta Unije ili za potporu istog fonda u okviru drugog programa.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
2. PRAVILA POZIVA
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
2.1. Prihvatljivost prijavitelja
Prihvatljivi prijavitelji su pravne ili fizičke osobe koje su mikro, malo ili srednje poduzeće sukladno definiciji malih i srednjih poduzeća u Prilogu I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe (EU) br. 651/2014 .
U skladu s Prilogom I. Uredbe (EU) br. 651/2014 poduzeće je svaki subjekt koji se bavi ekonomskom djelatnošću, bez obzira na njegov pravni oblik. To uključuje, posebno, samozaposlene osobe i obiteljske poduzetnike koji se bave obrtom ili drugim djelatnostima te partnerstva ili udruženja koja se redovno bave ekonomskom djelatnošću.
U Tablici 2. i 3. daje se pregled kriterija za definiranje kategorije poduzeća 8
Tablica 2. Kriteriji za definiranje mikro, malog i srednjeg poduzeća
KATEGORIJA PODUZEĆA
KRITERIJ 9
Mikro poduzeće
manje od 10 zaposlenih i godišnji promet i/ili godišnja bilanca ne premašuje 2 milijuna EUR
Malo poduzeće
manje od 50 zaposlenih i godišnji promet i/ili godišnja bilanca ne premašuje 10 milijuna EUR.
Srednje poduzeće
manje od 250 zaposlenih i godišnji promet ne premašuje 50 milijuna EUR i/ili godišnja bilanca ne premašuje 43 milijuna EUR
Tablica 3. Poduzeća s obzirom na udio kapitala/glasačkih prava
KATEGORIJA PODUZEĆA
KRITERIJ
Neovisno poduzeće
Manje od 25% udio kapitala/glasačkih prava
Partnersko poduzeće
Od 25% do 50% udio kapitala/glasačkih prava
Povezano poduzeće
Više od 50% kapitala/glasačkih prava
Napomena : U svrhu utvrđivanja kategorije poduzeća prijavitelj uz projektni prijedlog ispunjava i prilaže Skupnu izjavu . (Obrazac 4.)
Prijavitelj pored gore navedenog mora dokazati da:
će imati osnovanu podružnicu/otvorenu poslovnu jedinicu na području grada Petrinje do trenutka plaćanja potpore (odnosi se na poduzetnike koji nemaju sjedište na području grada Petrinje); dokazuje se Izvodom iz sudskog ili drugog odgovarajućeg registra države sjedišta prijavitelja ili važećim jednakovrijednim dokumentom koje je izdalo nadležno tijelo u državi sjedišta prijavitelja, odnosno uvidom u Izjavu prijavitelja (Obrazac 3.), rješenjem o komunalnoj naknadi jedinice lokalne samouprave ili drugim adekvatnim dokumentom koji će PT2 zatražiti od korisnika
ako je prijavitelj fizička osoba mora biti OPG ili obrt 10 ; dokazuje se uvidom u Porezno rješenje ili važeći jednakovrijedni dokument koje je izdalo nadležno tijelo u državi sjedišta prijavitelja, odnosno uvidom u Izjavu prijavitelja (Obrazac 3.)
ako je prijavitelj OPG isti mora biti upisan u Upisnik dopunskih djelatnosti u skladu s Pravilnikom o dopunskim djelatnostima na obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima (NN 76/14) najkasnije do prijave projektnog prijedloga; dokazuje se Izvodom iz Upisnika dopunskih djelatnosti ili važećim jednakovrijednim dokumentom koje je izdalo nadležno tijelo u državi sjedišta prijavitelja, odnosno uvidom u Izjavu prijavitelja (Obrazac 3.)
u trenutku prijave nije niti u jednoj situaciji isključenja , koje su definirane u točki 2.3. Uputa .
Prihvatljivost prijavitelja će se provjeravati sukladno relevantnim dokumentima navedenima u točki 3.1. Uputa.
Napomena : OPG-ovi upisani u Upisnik dopunskih djelatnosti moraju do trenutka plaćanja potpore osigurati na odgovarajući način, razdvajanjem troškova ili djelatnosti, da korist od potpore dodijeljene temeljem ovog Poziva ostvaruje samo dopunska djelatnost koju obavljaju u skladu s Pravilnikom o dopunskim djelatnostima na obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima (NN 76/14) te da korist od dobivene potpore ne ostvaruje poljoprivredna djelatnost.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
2.2. Prihvatljivost partnera i formiranje partnerstva
Prijavitelji moraju djelovati pojedinačno. Partnerske organizacije i partnerstvo bilo koje vrste nisu prihvatljivi.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
2.3. Kriteriji za isključenje
Kriteriji za isključenje prijavitelja
U okviru ovog Poziva, potpora male vrijednosti ( de minimis potpora) se ne može dodijeliti:
prijavitelju od kojeg je, kako je navedeno u članku 1. točki 4.a) Uredbe (EU) br. 651/2014, temeljem prethodne odluke Komisije kojom se potpora proglašava protuzakonitom i nespojivom s unutarnjim tržištem, zatražen povrat sredstava; dokazuje se Izjavom prijavitelja (Obrazac 3.)
ako se dodjelom novih potpora male vrijednosti ( de minimis potpora) premašuje odgovarajuća gornja granica iz članka 3., stavka 2. Uredbe (EU) br. 1407/2013 o de minimis potporama, ni jedna od tih novih potpora ne može imati koristi od Uredbe (EU) br. 1407/2013 o de minimis potporama, dokazuje se Izjavom o korištenim potporama male vrijednosti za prijavitelja i pojedinačno za svako povezano poduzeće koje se smatra “jedinstvenim poduzetnikom” (Obrazac 2.)
prijavitelju koji je u teškoćama kako je definirano u članku 2. točki 18. Uredbe (EU) br. 651/2014, uz iznimku koja je propisana u toj Uredbi u čl. 1. st. 4. c. ; dokazuje se GFI-POD/Obrazac DOH, Izjavom prijavitelja (Obrazac 3.)
u slučaju kada je nad gospodarskim subjektom otvoren stečajni postupak, ako je nesposoban za plaćanje ili prezadužen, ili u postupku likvidacije, ako njegovom imovinom upravlja stečajni upravitelj ili sud, ako je u nagodbi s vjerovnicima, ako je obustavio poslovne aktivnosti ili je u bilo kakvoj istovrsnoj situaciji koja proizlazi iz sličnog postupka prema nacionalnim zakonima i propisima, ili koji se nalazi u postupku koji su, prema propisima države njegova sjedišta ili nastana kojima se regulira pitanje insolvencijskog prava, slični svim prethodno navedenim postupcima ; dokazuje se Izjavom prijavitelja (Obrazac 3. )
ako je prijavitelj ili osoba ovlaštena po zakonu za zastupanje prijavitelja (osobe koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) pravomoćno osuđena za bilo koje od sljedećih kaznenih djela odnosno za odgovarajuća kaznena djela prema propisima države sjedišta ili države čiji je državljanin osoba ovlaštena po zakonu za njihovo zastupanje, dokazuje se Izjavom prijavitelja (Obrazac 3. ):
- sudjelovanje u zločinačkoj organizaciji, na temelju članka 328. (zločinačko udruženje) i članka 329. (počinjenje kaznenog djela u sastavu zločinačkog udruženja) iz Kaznenog zakona (NN, br. 125/11, 144/12, 56/15, 61/15, 101/17 , 118/18 , 126/19, 84/21), članka 333. (udruživanje za počinjenje kaznenih djela) iz Kaznenog zakona (NN, br. 110/97, 27/98, 50/00, 129/00, 51/01, 111/03, 190/03, 105/04, 84/05, 71/06, 110/07, 152/08, 57/11, 77/11 i 143/12)
- terorizam ili kaznena djela povezana s terorističkim aktivnostima, na temelju članka 97. (terorizam), članka 99. (javno poticanje na terorizam), članka 100. (novačenje za terorizam), članka 101. (obuka za terorizam), članka 101.a (putovanje u svrhu terorizma) i članka 102. (terorističko udruženje) Kaznenog zakona (NN, br. 125/11, 144/12, 56/15, 61/15, 101/17, 118/18, 126/19, 84/21) i članka 169. (terorizam), članka 169.a (javno poticanje na terorizam) i članka 169.b (novačenje i obuka za terorizam) iz Kaznenog zakona (NN, br. 110/97, 27/98, 50/00, 129/00, 51/01, 111/03, 190/03, 105/04, 84/05, 71/06, 110/07, 152/08, 57/11, 77/11 i 143/12)
- pranje novca ili financiranje terorizma, na temelju članka 98. (financiranje terorizma) i članka 265. (pranje novca) Kaznenog zakona (NN 125/2011, 144/2012, 56/2015, 61/2015, 101/2017, 118/2018, 126/19, 84/21) i članka 279. (pranje novca) iz Kaznenog zakona (NN, br. 110/97, 27/98, 50/00, 129/00, 51/01, 111/03, 190/03, 105/04, 84/05, 71/06, 110/07, 152/08, 57/11, 77/11 i 143/12)
- dječji rad ili druge oblike trgovanja ljudima, na temelju članka 106. (trgovanje ljudima) Kaznenog zakona (NN, br. 125/11, 144/12, 56/15, 61/15, 101/17, 118/18, 126/19, 84/21) i članka 175. (trgovanje ljudima i ropstvo) iz Kaznenog zakona (NN, br. 110/97, 27/98, 50/00, 129/00, 51/01, 111/03, 190/03, 105/04, 84/05, 71/06, 110/07, 152/08, 57/11, 77/11 i 143/12)
- korupciju, na temelju članka 252. (primanje mita u gospodarskom poslovanju), članka 253. (davanje mita u gospodarskom poslovanju), članka 254. (zlouporaba u postupku javne nabave), članka 291. (zlouporaba položaja i ovlasti), članka 292. (nezakonito pogodovanje), članka 293. (primanje mita), članka 294. (davanje mita), članka 295. (trgovanje utjecajem) i članka 296. (davanje mita za trgovanje utjecajem) Kaznenog zakona (NN, br. 125/11, 144/12, 56/15, 61/15, 101/17, 118/18, 126/19, 84/21) i članka 294.a (primanje mita u gospodarskom poslovanju), članka 294.b (davanje mita u gospodarskom poslovanju), članka 337. (zlouporaba položaja i ovlasti), članka 338. (zlouporaba obavljanja dužnosti državne vlasti), članka 343. (protuzakonito posredovanje), članka 347. (primanje mita) i članka 348. (davanje mita) iz Kaznenog zakona (NN, br. 110/97, 27/98, 50/00, 129/00, 51/01, 111/03, 190/03, 105/04, 84/05, 71/06, 110/07, 152/08, 57/11, 77/11 i 143/12)
- prijevaru, na temelju članka 236. (prijevara), članka 247. (prijevara u gospodarskom poslovanju), članka 256. (utaja poreza ili carine) i članka 258. (subvencijska prijevara) Kaznenog zakona (NN, br. 125/11, 144/12, 56/15, 61/15, 101/17, 118/18, 126/19, 84/21) i članka 224. (prijevara), članka 293. (prijevara u gospodarskom poslovanju) i članka 286. (utaja poreza i drugih davanja) iz Kaznenog zakona (NN, br. 110/97, 27/98, 50/00, 129/00, 51/01, 111/03, 190/03, 105/04, 84/05, 71/06, 110/07, 152/08, 57/11, 77/11 i 143/12)
• prijavitelju koji nije imao niti jednog zaposlenog na temelju sati rada u 2020. godini (godina koja prethodi godini predaje projektnog prijedloga); dokazuje se Izjavom prijavitelja (Obrazac 2), GFI-POD/DOH (prijavitelji koji vode poslovne knjige i evidencije sukladno Zakonu o porezu na dohodak dostavljaju OBRAZAC P-PPI za cijelu referentnu godinu), ostali dostupni izvor
• prijavitelj kojem je utvrđeno teško 11 kršenje Ugovora zbog neispunjavanja ugovornih obveza, a koji je bio potpisan u sklopu nekog drugog postupka dodjele bespovratnih sredstava i bio je (su)financiran sredstvima EU odnosno ESI fondova; dokazuje se Izjavom prijavitelja (Obrazac3.)
prijavitelj koji je u sukobu interesa u predmetnom postupku dodjele bespovratnih sredstava; dokazuje se Izjavom prijavitelja (Obrazac 3.)
da prijavitelj nije izvršio povrat sredstava prema odluci nadležnog tijela, kako je navedeno u Obrascu izjave prijavitelja/partnera o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele dokazuje se Izjavom prijavitelja (Obrazac 3.)
prijavitelju koji nije izvršio isplate plaća zaposlenicima, plaćanje doprinosa za financiranje obveznih osiguranja (osobito zdravstveno ili mirovinsko) ili plaćanje poreza u skladu s propisima RH kao države u kojoj je osnovan prijavitelj i u kojoj će se provoditi Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava i u skladu s propisima države poslovnog nastana prijavitelja (ako oni nemaju poslovni nastan u RH). U pogledu ove točke, smatra se prihvatljivim da prijavitelj/korisnik/partner nije udovoljio spomenutim uvjetima, ako mu, sukladno posebnom propisu, plaćanje tih obveza nije dopušteno ili mu je odobrena odgoda plaćanja; dokazuje se Izjavom prijavitelja (Obrazac 3.), potvrda Porezne uprave;
velikim poduzećima; dokazuje se uvidom u GFI-POD, Skupnu izjavu (Obrazac 4.) i Izjavu prijavitelja (Obrazac 3.)
poduzetnicima koji plaćaju godišnji paušalni porez na dohodak sukladno članku 82. Zakona o porezu na dohodak (NN 115/16, 106/18, 121/19, 32/20, 138/20); dokazuje se uvidom u Porezno rješenje ili važeći jednakovrijedni dokument (primjerice: a) privremeno porezno rješenje; obveznici poreza na dohodak mogu dostaviti posljednje porezno rješenje koje je izdano do trenutka podnošenja projektnog prijedloga; b) potvrdu Porezne uprave o upisu u registar poreznih obveznika; c) potvrdu Porezne uprave o dohotku i primicima te dohotku od samostane djelatnosti, sukladno članku 46. Zakona o porezu na dohodak (NN115/16, 106/18, 121/19, 32/20, 138/20)) koje je izdalo nadležno tijelo u državi sjedišta prijavitelja
za djelatnosti koje su povezane s izvozom u treće zemlje ili države članice Europske unije, to jest potpore koje su izravno povezane s izvezenim količinama određenih proizvoda, uspostavom i radom distribucijske mreže ili ostalim tekućim troškovima povezanim s izvoznom djelatnošću; dokazuje se Izjavom prijavitelja (Obrazac 3.)
ako se prednost daje uporabi domaćih proizvoda u odnosu na uvezene proizvode; dokazuje se Izjavom prijavitelja (Obrazac 3.)
poduzetnicima u sektoru ribarstva i akvakulture; dokazuje se uvidom u Prijavni obrazac (Obrazac 1.) i Izjavu prijavitelja (Obrazac 3.)
poduzetnicima iz sektora primarne poljoprivredne proizvodnje ; dokazuje se uvidom u Prijavni obrazac (Obrazac 1.) i Izjavu prijavitelja (Obrazac 3.)
poduzetnicima iz sektora prerade i stavljanja na tržište poljoprivrednih proizvoda, u sljedećim slučajevima, dokazuje se uvidom u Prijavni obrazac (Obrazac 1) Izjavu prijavitelja (Obrazac 3.) :
- ako je iznos potpore fiksno utvrđen na temelju cijene ili količine tih proizvoda kupljenih od primarnih proizvođača odnosno koje na tržište stavljaju predmetni poduzetnici;
- ako su potpore uvjetovane njihovim djelomičnim ili potpunim prenošenjem na primarne proizvođače
za zatvaranje nekonkurentnih rudnika ugljena, kako su obuhvaćene Odlukom Vijeća 2010/787/EU 12 ; dokazuje se Prijavnim obrascem (Obrazac 1.)
za nabavu vozila za cestovni prijevoz tereta poduzetnicima koji se bave cestovnim prijevozom tereta za najamninu i naknadu, dokazuje se uvidom u Prijavni obrazac (Obrazac 1.) i Izjavu prijavitelja (Obrazac 3.)
za ulaganja u sektorima:
- djelatnosti kockanja i klađenja (NKD oznaka 92),
- trgovanja ili proizvodnje robe vojne namjene, obrambenih proizvoda i nevojnih ubojitih sredstava,
- djelatnosti poslovanja nekretninama (NKD oznaka 68),
- financijske djelatnosti i djelatnosti osiguranja (NKD oznake: 64, 65, 66),
( dokazuje se uvidom u Obrazac 1 - Prijavni obrazac i Izjavu prijavitelja (Obrazac 3.)
NAPOMENA :
Kada je poduzetnik aktivan u jednom ili više neprihvatljivih sektora ili djelatnosti navedenih u ovoj točki, a ima i druge djelatnosti koje su obuhvaćene područjem primjene Programa potpora male vrijednosti, može ostvariti pravo na potporu dodijeljenu u odnosu na potonje sektore ili djelatnosti, uz uvjet da sektori ili aktivnosti
isključeni iz djelokruga Programa potpora male vrijednosti i ovih Uputa ne ostvaruju korist od potpore dodijeljene u okviru ovog Poziva. U tom pogledu korisnik potpore dužan je osigurati navedeno razdvajanje prihvatljivih od neprihvatljivih sektora bilo
podjelom aktivnosti ili razdvajanjem troškova.
Prihvatljivost aktivnosti utvrđivati će se tijekom provjere prihvatljivosti projekta i aktivnosti te ocjene kvalitete.