Ustavna osnova za donošenje Zakona o izmjenama i dopunama zakona o biljnom zdravstvu sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, broj 85/10 – pročišćeni tekst 5/14. – Odluka Upravnog suda Republike Hrvatske).
II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE UREĐUJU ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
1.Ocjena stanja
Zakon o biljnom zdravstvu (»Narodne novine«, br. 127/19), (udaljnjem tekstu: Zakon o biljnom zdravstvu) osigurava provedbu Uredbe (EU) 2016/2031 o zaštitnim mjerama protiv organizama štetnih za bilje i o izmjeni uredaba (EU) br. 228/2013, (EU) br. 652/2014 i (EU) br. 1143/2014 Europskog parlamenta i Vijeća te stavljanju izvan snage direktiva Vijeća 69/464/EEZ, 74/647/EEZ, 93/85/EEZ, 98/57/EZ, 2000/29/EZ, 2006/91/EZ i 2007/33/EZ (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) 2016/2031) te uređuje pravni okvir nacionalnog zakonodavstva u dijelu koji nije propisan odredbama spomenute Uredbe čime se postiže učinkovitija provedba zdravstvene zaštite bilja u Republici Hrvatskoj.
Zakon o biljnom zdravstvu uređuje temeljna pitanja zdravstvene zaštite bilja primjereno međunarodnim standardima, a glavni cilj je zaštita bilja, biljnih proizvoda i drugih predmeta od štetnih organizama, utvrđivanje prisutnosti i određivanje štetnih organizama, sprječavanje unosa i širenja štetnih organizama te njihovo iskorjenjivanje primjenom fitosanitarnih mjera, sprječavanje izvoza bilja, biljnih proizvoda i drugih predmeta zaraženih štetnim organizmima te zaštita okoliša od posljedica djelovanja štetnih organizama.
Nadležno tijelo za provođenje Zakona o biljnom zdravstvu je Ministarstvo poljoprivrede. Upravne, zakonodavne, međunarodne i s njima povezane stručne poslove obavlja Odjel za biljno zdravstvo ustrojen unutar Uprave za poljoprivredno zemljište, biljnu proizvodnju i tržište. Nadalje, Zakonom o biljnom zdravstvu definirana su i druga nadležna tijela u provedbi Zakona o biljnom zdravstvu a to su: Državni inspektorat (fitosanitarna i šumarska inspekcija), Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu i Hrvatski šumarski institut.
Poslove nadzora unosa bilja, biljnih proizvoda i drugih predmeta u granično područje Republike Hrvatske u iznimnim slučajevima mogu obavljati i ovlašteni granični službenici Republike Hrvatske (carinski službenici i službenici granične policije), a za obavljanje poslova i zadaća iz područja biljnog zdravstva mogu se ovlastiti i druge pravne osobe s javnim ovlastima.
Za potrebe provedbe uredbi iz područja biljnog zdravstva i odredaba Zakona o biljnom zdravstvu gore navedenim zakonom propisani su poslovi i zadaće koje obavljaju sva nadležna tijela.
Između ostaloga Zakonom o biljnom zdravstvu stvorene su zakonske pretpostavke za vođenje Registra specijaliziranih subjekata, propisan je inspekcijski i upravni nadzor te financiranje, naknade i odštete.
2. Osnovna pitanja koja se uređuju ovim Zakonom
Područje biljnog zdravstva uređeno je Uredbom (EU) 2016/2031 te je Zakonom o biljnom zdravstvu osigurana provedba navedene Uredbe. Iskustvo stečeno u provedbi navedenog Zakona o biljnom zdravstvu pokazalo je određene manjkavosti odnosno pokazala se potreba da se jasnije definiraju određeni postupci.
Prijedlogom navedenog Zakona, a za potrebe praćenja prikupljanja, pohranjivanja, čuvanja i obrađivanja informacija o rasprostranjenosti karantenskih štetnih organizama Unije i/ili štetnih organizmima koji privremeno ispunjavaju uvjete za uvrštavanje u karantenske štetne organizme Unije, uvodi se pojam informacijskih sustava u biljnom zdravstvu.
Informacijski sustavi u biljnom zdravstvu zaštićene su aplikacije nadležnih tijela u provedbi Zakona o biljnom zdravstvu putem kojega će se prikupljati, unositi i ažurirati podatci o karantenskim štetnim organizma Unije i/ili štetnim organizmima koji privremeno ispunjavaju uvjete za uvrštavanje u karantenske štetne organizme Unije. Prijedlogom Zakona također je propisana razmjena podataka iz informacijskih sustava u biljnom zdravstvu između nadležnih tijela. Isto tako, prijedlogom Zakona propisuje se mogućnost javnog objavljivanja podataka iz informacijskih sustava koji bi poslužili kao podloga za izradu strateških dokumenata u području biljnog zdravstva.
Nadalje, propisuju se detaljnije odredbe koje se odnose na unos određenog bilja, biljnih proizvoda i drugih predmeta u granična područja Republike Hrvatske.
Detaljnije se propisuju postupci za odobravanje rada karantenskih stanica i/ili prostora za izolaciju odnosno propisuje se da opravdanost zahtjeva zbog kompleksnosti utvrđuje stručno Povjerenstvo te se na temelju istoga donosi rješenje.
3. Posljedice koje proizlaze donošenjem ovog Zakona
Predloženim odredbama ovoga prijedloga Zakona uređuje i unaprjeđuje se pravni okvir nacionalnog zakonodavstva u dijelu koji do sada nije bio propisan, a čime se postiže učinkovitija provedba zdravstvene zaštite bilja u Republici Hrvatskoj.
III. OCJENA SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provođenje ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
IV. TEKST NACRTA PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O BILJNOM ZDRAVSTVU
ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O BILJNOM ZDRAVSTVU
Članak 1.
U Zakonu o biljnom zdravstvu (»Narodne novine«, broj 127/19) u članku 1. iza riječi: »(SL L 317, 23. 11. 2016.),« briše se riječ: »te«, a iza riječi »subjekata,« dodaju se riječi: »uspostava i upravljanje informacijskim sustavima u biljnom zdravstvu,«.
Članak 2.
U članku 4. stavku 1. dodaje se nova točka 5. koja glasi:
»5. informacijski sustavi u biljnom zdravstvujesu sustavi pomoću kojih se prikupljaju, pohranjuju, čuvaju, obrađuju i dostavljaju podatci i informacije o rasprostranjenosti karantenskih štetnih organizama Unije i/ili štetnih organizmima koji privremeno ispunjavaju uvjete za uvrštavanje u karantenske štetne organizme Unije.«.
Dosadašnja točka 5. postaje točka 6..
Članak 3.
U članku 7. stavku 1. točki 2. iza riječi: »članka 11.« dodaju se riječi: »točaka a) i b)«.
U točki 14. iza riječi: »oplemenjivanje iz« dodaju se riječi: »članka 8. stavka 1. i«.
Točka 26. mijenja se i glasi:
»26.uspostavlja i/ili održava informacijske sustave iz područja biljnog zdravstva«
Iza stavka 9. dodaje se novi stavak 10. koji glasi:
»(10) Detaljnije odredbe koje se odnose na unos određenog bilja, biljnih proizvoda i drugih predmeta u granična područja Republike Hrvatske iz članka 46. Uredbe (EU) br. 2016/2031 propisuje ministar pravilnikom, uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za vanjske i europske poslove, ministra nadležnog za financije te glavnog državnog inspektora.«.
Članak 4.
U članku 10. stavku 1. iza točke 4. dodaje se nova točka 5. koja glasi:
»5. sudjeluje u izradi programa nadzora iz članka 23. Uredbe (EU) br. 2016/2031«.
Dosadašnje točke 5. i 6. postaju točke 6. i 7..
Članak 5.
U članku 11. stavku 1. riječi: »točaka 1. do 4. i točaka 6. i 7.« brišu se.
Članak 6.
Iza članka 11. dodaje se naslov iznad članka i članak 11.a koji glase:
»Odobrenje rada karantenskih stanica i prostora za izolaciju
Članak 11.a
(1) Zahtjev za odobrenje rada karantenskih stanica ili prostora za izolaciju iz članka 60. stavka 1. Uredbe (EU) br. 2016/2031 podnosi se Ministarstvu.
(2) Zahtjev iz stavka 1. ovoga članka mora sadržavati sljedeće podatke:
– adresu, kontakt podatke (telefon i email adresa)
– predviđeno mjesto karantenske stanice ili prostora za izolaciju
– ime i prezime odgovorne osobe za karantensku stanicu ili prostor za izolaciju u skladu sa člankom 62. stavkom 1. Uredbe (EU) br. 2016/2031 i
– dokumentaciju kojom se dokazuje ispunjavanje uvjeta iz članka 61. stavka 1. Uredbe (EU) br. 2016/2031.
(3) Opravdanost zahtjeva i udovoljavanje uvjetima iz članka 61. stavka 1. Uredbe (EU) 2016/2031 utvrđuje stručno Povjerenstvo za odobravanje i opoziv karantenskih stanica i prostora za izolaciju (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo), koje odlukom imenuje ministar.
(4) Na temelju prijedloga Povjerenstva, Ministarstvo donosi rješenje o opravdanosti zahtjeva iz stavka 1. ovoga članka.
(5) Ministarstvo vodi popis karantenskih stanica i prostora za izolaciju u skladu sa člankom 60. stavkom 2. Uredbe (EU) br. 2016/2031.
(6) Ako Povjerenstvo utvrdi da zahtjev iz stavka 1. ovoga članka nije opravdan ili da podnositelj zahtjeva ne udovoljava propisanim uvjetima, Ministarstvo će rješenjem odbiti zahtjev.
(7) Protiv rješenja iz stavka 4. i 6. ovoga članka ne može se uložiti žalba, ali se može pokrenuti upravni spor.«.
Članak 7.
Iza članka 15. dodaje se naslov iznad članka i članak 15.a koji glase:
»Informacijski sustavi u biljnom zdravstvu
Članak 15.a
(1) Informacijski sustavi u biljnom zdravstvu zaštićene su aplikacije nadležnih tijela iz članka 5. stavka 1. točaka 3. i 4. ovoga Zakona.
(2) Podatke potrebne za informacijski sustav prikupljaju, unose i ažuriraju nadležna tijela iz stavka 1. ovoga članka, u okviru svoje nadležnosti.
(3) U informacijskim sustavima iz stavka 1. ovoga članka evidentiraju se podatci o karantenskim štetnim organizma Unije i/ili štetnim organizmima koji privremeno ispunjavaju uvjete za uvrštavanje u karantenske štetne organizme Unije.
(4) Na zahtjev Ministarstva, nadležna tijela iz stavka 1. ovoga članka unose i ažuriraju podatke u informacijske sustave u biljnom zdravstvu koje je prikupilo nadležno tijelo iz članka 5. stavka 1. točke 2. ovoga Zakona.
(5) Nadležna tijela iz stavka 1. ovoga članka za svoje poslovne potrebe međusobno razmjenjuju podatke iz informacijskih sustava u biljnom zdravstvu.
(6) Na zahtjev Ministarstva, nadležna tijela iz stavka 1. ovoga članka dostavljaju podatke iz informacijskih sustava u biljnom zdravstvu radi provedbe ovoga Zakona i uredbi iz članka 2. ovoga Zakona te propisa donesenih na temelju njega.
(7) Dio podataka koji se vode u informacijskim sustavima u biljnom zdravstvu može biti javno objavljen u obliku skupa (otvorenih) podataka ili putem izvještajnog sustava, a služe kao podloga za izradu akata strateškog planiranja u području biljnog zdravstva.«.
Članak 8.
Ministar će donijeti pravilnik iz članka 3. ovoga Zakona u roku od godinu dana od dana stupanja na snagu ovog Zakona.
Članak 9.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
V. OBRAZLOŽENJE ODREDBI PREDLOŽENOG ZAKONA
Uz članak 1.
Odredbom ovoga članka, a uz postojeće temeljne odredbe iz članka 1. Zakona propisuje se kao temeljna odredba i odredba o uspostavi i upravljanju informacijskim sustavima u biljnom zdravstvu.
Uz članak 2.
Odredbom ovoga članka uvodi se novi pojam i definicija informacijskih sustava u biljnom zdravstvu.
Uz članak 3.
Odredbe ovoga članka odnose se na bolje pozivanje na odredbe u članku 7. Zakona. U istom članku na bolji način se propisuje obveza nadležnog tijela - Ministarstva u obavljanju poslova i zadaća, a to je uspostavljanje i/ili održavanje informacijskih sustava iz područja biljnog zdravstva. Također u istom članku propisuje se obveza detaljnijeg propisivanja odredbi koje se odnose na unos određenog bilja, biljnih proizvoda i drugih predmeta u granična područja Republike Hrvatske iz članka 46. Uredbe (EU) br. 2016/2031 putem pravilnika kojeg donosi ministar nadležan za poljoprivredu uz prethodnu suglasnost nadležnih tijela.
Uz članak 4.
Odredbom ovog članaka, nadležnom tijelu - Agenciji propisuje se nova zadaća, sudjelovanje u izradi programa nadzora iz članka 23. Uredbe (EU) br. 2016/2031.
Uz članak 5.
Odredbom ovoga članka briše se nepotrebno pozivanje u članku 11. stavka 1. Zakona.
Uz članak 6.
Odredbe ovoga članka odnose se na uređenje postupka odobravanja rada karantenskih stanica i prostora za izolaciju te sve podatke što Zahtjev za odobrenje rada karantenskih stanica i prostora za izolaciju mora sadržavati. Nadalje, propisuje se postupak izdavanja Rješenja od strane Ministarstva, a za što je potrebno prethodno ishoditi pozitivno mišljenje od stručnog Povjerenstva za odobravanje i opoziv karantenskih stanica i prostora za izolaciju.
Uz članak 7.
Odredbe ovoga članka propisuju što su Informacijski sustavi u biljnom zdravstvu, tko prikuplja, unosi i ažurira potrebne podatke za informacijski sustav, što se dodatno evidentira od podataka u informacijskom sustavu, tko razmjenjuje podatke iz informacijskih sustava u biljnom zdravstvu te propisuje da se dio podataka koji se vode u informacijskim sustavima u biljnom zdravstvu može javno objaviti u obliku skupa (otvorenih) podataka ili putem izvještajnog sustava, a služe kao podloga za izradu strateških dokumenata u području biljnog zdravstva.
Uz članak 8.
Odredbom ovoga članka propisuje se rok za donošenje pravilnika kojim će se detaljnije urediti unos određenog bilja, biljnih proizvoda i drugih predmeta u granična područja Republike Hrvatske.
Uz članak 9.
Odredbom ovoga članka propisano je stupanje na snagu ovog Zakona.
VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA I
DOPUNAMA ZAKONA O BILJNOM ZDRAVSTVU
Zagreb, prosinac 2021.
NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA I
DOPUNAMA ZAKONA O BILJNOM ZDRAVSTVU
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje Zakona o izmjenama i dopunama zakona o biljnom zdravstvu sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, broj 85/10 – pročišćeni tekst 5/14. – Odluka Upravnog suda Republike Hrvatske).
II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE UREĐUJU ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
1. Ocjena stanja
Zakon o biljnom zdravstvu (»Narodne novine«, br. 127/19), (u daljnjem tekstu: Zakon o biljnom zdravstvu) osigurava provedbu Uredbe (EU) 2016/2031 o zaštitnim mjerama protiv organizama štetnih za bilje i o izmjeni uredaba (EU) br. 228/2013, (EU) br. 652/2014 i (EU) br. 1143/2014 Europskog parlamenta i Vijeća te stavljanju izvan snage direktiva Vijeća 69/464/EEZ, 74/647/EEZ, 93/85/EEZ, 98/57/EZ, 2000/29/EZ, 2006/91/EZ i 2007/33/EZ (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) 2016/2031) te uređuje pravni okvir nacionalnog zakonodavstva u dijelu koji nije propisan odredbama spomenute Uredbe čime se postiže učinkovitija provedba zdravstvene zaštite bilja u Republici Hrvatskoj.
Zakon o biljnom zdravstvu uređuje temeljna pitanja zdravstvene zaštite bilja primjereno međunarodnim standardima, a glavni cilj je zaštita bilja , biljnih proizvoda i drugih predmeta od štetnih organizama, utvrđivanje prisutnosti i određivanje štetnih organizama, sprječavanje unosa i širenja štetnih organizama te njihovo iskorjenjivanje primjenom fitosanitarnih mjera, sprječavanje izvoza bilja, biljnih proizvoda i drugih predmeta zaraženih štetnim organizmima te zaštita okoliša od posljedica djelovanja štetnih organizama.
Nadležno tijelo za provođenje Zakona o biljnom zdravstvu je Ministarstvo poljoprivrede. Upravne, zakonodavne, međunarodne i s njima povezane stručne poslove obavlja Odjel za biljno zdravstvo ustrojen unutar Uprave za poljoprivredno zemljište, biljnu proizvodnju i tržište. Nadalje, Zakonom o biljnom zdravstvu definirana su i druga nadležna tijela u provedbi Zakona o biljnom zdravstvu a to su: Državni inspektorat (fitosanitarna i šumarska inspekcija), Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu i Hrvatski šumarski institut.
Poslove nadzora unosa bilja, biljnih proizvoda i drugih predmeta u granično područje Republike Hrvatske u iznimnim slučajevima mogu obavljati i ovlašteni granični službenici Republike Hrvatske (carinski službenici i službenici granične policije), a za obavljanje poslova i zadaća iz područja biljnog zdravstva mogu se ovlastiti i druge pravne osobe s javnim ovlastima.
Za potrebe provedbe uredbi iz područja biljnog zdravstva i odredaba Zakona o biljnom zdravstvu gore navedenim zakonom propisani su poslovi i zadaće koje obavljaju sva nadležna tijela.
Između ostaloga Zakonom o biljnom zdravstvu stvorene su zakonske pretpostavke za vođenje Registra specijaliziranih subjekata, propisan je inspekcijski i upravni nadzor te financiranje, naknade i odštete.
2. Osnovna pitanja koja se uređuju ovim Zakonom
Područje biljnog zdravstva uređeno je Uredbom (EU) 2016/2031 te je Zakonom o biljnom zdravstvu osigurana provedba navedene Uredbe. Iskustvo stečeno u provedbi navedenog Zakona o biljnom zdravstvu pokazalo je određene manjkavosti odnosno pokazala se potreba da se jasnije definiraju određeni postupci.
Prijedlogom navedenog Zakona, a za potrebe praćenja prikupljanja, pohranjivanja, čuvanja i obrađivanja informacija o rasprostranjenosti karantenskih štetnih organizama Unije i/ili štetnih organizmima koji privremeno ispunjavaju uvjete za uvrštavanje u karantenske štetne organizme Unije, uvodi se pojam informacijskih sustava u biljnom zdravstvu.
Informacijski sustavi u biljnom zdravstvu zaštićene su aplikacije nadležnih tijela u provedbi Zakona o biljnom zdravstvu putem kojega će se prikupljati, unositi i ažurirati podatci o karantenskim štetnim organizma Unije i/ili štetnim organizmima koji privremeno ispunjavaju uvjete za uvrštavanje u karantenske štetne organizme Unije. Prijedlogom Zakona također je propisana razmjena podataka iz informacijskih sustava u biljnom zdravstvu između nadležnih tijela. Isto tako, prijedlogom Zakona propisuje se mogućnost javnog objavljivanja podataka iz informacijskih sustava koji bi poslužili kao podloga za izradu strateških dokumenata u području biljnog zdravstva.
Nadalje, propisuju se detaljnije odredbe koje se odnose na unos određenog bilja, biljnih proizvoda i drugih predmeta u granična područja Republike Hrvatske.
Detaljnije se propisuju postupci za odobravanje rada karantenskih stanica i/ili prostora za izolaciju odnosno propisuje se da opravdanost zahtjeva zbog kompleksnosti utvrđuje stručno Povjerenstvo te se na temelju istoga donosi rješenje.
3. Posljedice koje proizlaze donošenjem ovog Zakona
Predloženim odredbama ovoga prijedloga Zakona uređuje i unaprjeđuje se pravni okvir nacionalnog zakonodavstva u dijelu koji do sada nije bio propisan, a čime se postiže učinkovitija provedba zdravstvene zaštite bilja u Republici Hrvatskoj.
III. OCJENA SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provođenje ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
IV. TEKST NACRTA PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O BILJNOM ZDRAVSTVU
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O BILJNOM ZDRAVSTVU
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 1.
U Zakonu o biljnom zdravstvu (»Narodne novine«, broj 127/19) u članku 1. iza riječi: »(SL L 317, 23. 11. 2016.),« briše se riječ: »te«, a iza riječi »subjekata,« dodaju se riječi: » uspostava i upravljanje informacijskim sustavima u biljnom zdravstvu ,«.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 2.
U članku 4. stavku 1. dodaje se nova točka 5. koja glasi:
»5. informacijski sustavi u biljnom zdravstvu jesu sustavi pomoću kojih se prikupljaju, pohranjuju, čuvaju, obrađuju i dostavljaju podatci i informacije o rasprostranjenosti karantenskih štetnih organizama Unije i/ili štetnih organizmima koji privremeno ispunjavaju uvjete za uvrštavanje u karantenske štetne organizme Unije.«.
Dosadašnja točka 5. postaje točka 6..
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 3.
U članku 7. stavku 1. točki 2. iza riječi: »članka 11.« dodaju se riječi: »točaka a) i b) « .
U točki 14. iza riječi: »oplemenjivanje iz« dodaju se riječi: »članka 8. stavka 1. i«.
Točka 26. mijenja se i glasi:
»26. uspostavlja i/ili održava informacijske sustave iz područja biljnog zdravstva «
Iza stavka 9. dodaje se novi stavak 10. koji glasi:
»(10) Detaljnije odredbe koje se odnose na unos određenog bilja, biljnih proizvoda i drugih predmeta u granična područja Republike Hrvatske iz članka 46. Uredbe (EU) br. 2016/2031 propisuje ministar pravilnikom, uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za vanjske i europske poslove, ministra nadležnog za financije te glavnog državnog inspektora .«.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 4.
U članku 10. stavku 1. iza točke 4. dodaje se nova točka 5. koja glasi:
»5. sudjeluje u izradi programa nadzora iz članka 23. Uredbe (EU) br. 2016/2031 «.
Dosadašnje točke 5. i 6. postaju točke 6. i 7..
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 5.
U članku 11. stavku 1. riječi: »točaka 1. do 4. i točaka 6. i 7.« brišu se.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 6.
Iza članka 11. dodaje se naslov iznad članka i članak 11.a koji glase:
» Odobrenje rada karantenskih stanica i prostora za izolaciju
Članak 11.a
(1) Zahtjev za odobrenje rada karantenskih stanica ili prostora za izolaciju iz članka 60. stavka 1. Uredbe (EU) br. 2016/2031 podnosi se Ministarstvu .
(2) Zahtjev iz stavka 1. ovoga članka mora sadržavati sljedeće podatke:
– adresu, kontakt podatke (telefon i email adresa)
– predviđeno mjesto karantenske stanice ili prostora za izolaciju
– ime i prezime odgovorne osobe za karantensku stanicu ili prostor za izolaciju u skladu sa člankom 62. stavkom 1. Uredbe (EU) br. 2016/2031 i
– dokumentaciju kojom se dokazuje ispunjavanje uvjeta iz članka 61. stavka 1. Uredbe (EU) br. 2016/2031.
(3) Opravdanost zahtjeva i udovoljavanje uvjetima iz članka 61. stavka 1. Uredbe (EU) 2016/2031 utvrđuje stručno Povjerenstvo za odobravanje i opoziv karantenskih stanica i prostora za izolaciju (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo), koje odlukom imenuje ministar.
(4) Na temelju prijedloga Povjerenstva, Ministarstvo donosi rješenje o opravdanosti zahtjeva iz stavka 1. ovoga članka.
(5) Ministarstvo vodi popis karantenskih stanica i prostora za izolaciju u skladu sa člankom 60. stavkom 2. Uredbe (EU) br. 2016/2031.
(6) Ako Povjerenstvo utvrdi da zahtjev iz stavka 1. ovoga članka nije opravdan ili da podnositelj zahtjeva ne udovoljava propisanim uvjetima, Ministarstvo će rješenjem odbiti zahtjev.
(7) Protiv rješenja iz stavka 4. i 6. ovoga članka ne može se uložiti žalba, ali se može pokrenuti upravni spor.«.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 7.
Iza članka 15. dodaje se naslov iznad članka i članak 15.a koji glase:
» Informacijski sustavi u biljnom zdravstvu
Članak 15.a
(1) Informacijski sustavi u biljnom zdravstvu zaštićene su aplikacije nadležnih tijela iz članka 5. stavka 1. točaka 3. i 4. ovoga Zakona.
(2) Podatke potrebne za informacijski sustav prikupljaju, unose i ažuriraju nadležna tijela iz stavka 1. ovoga članka, u okviru svoje nadležnosti.
(3) U informacijskim sustavima iz stavka 1. ovoga članka evidentiraju se podatci o karantenskim štetnim organizma Unije i/ili štetnim organizmima koji privremeno ispunjavaju uvjete za uvrštavanje u karantenske štetne organizme Unije.
(4) Na zahtjev Ministarstva, nadležna tijela iz stavka 1. ovoga članka unose i ažuriraju podatke u informacijske sustave u biljnom zdravstvu koje je prikupilo nadležno tijelo iz članka 5. stavka 1. točke 2. ovoga Zakona.
(5) Nadležna tijela iz stavka 1. ovoga članka za svoje poslovne potrebe međusobno razmjenjuju podatke iz informacijskih sustava u biljnom zdravstvu .
(6) Na zahtjev Ministarstva, nadležna tijela iz stavka 1. ovoga članka dostavljaju podatke iz informacijskih sustava u biljnom zdravstvu radi provedbe ovoga Zakona i uredbi iz članka 2. ovoga Zakona te propisa donesenih na temelju njega.
(7) Dio podataka koji se vode u informacijskim sustavima u biljnom zdravstvu može biti javno objavljen u obliku skupa (otvorenih) podataka ili putem izvještajnog sustava, a služe kao podloga za izradu akata strateškog planiranja u području biljnog zdravstva .«.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 8.
Ministar će donijeti pravilnik iz članka 3. ovoga Zakona u roku od godinu dana od dana stupanja na snagu ovog Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 9.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
V. OBRAZLOŽENJE ODREDBI PREDLOŽENOG ZAKONA
Uz članak 1.
Odredbom ovoga članka, a uz postojeće temeljne odredbe iz članka 1. Zakona propisuje se kao temeljna odredba i odredba o uspostavi i upravljanju informacijskim sustavima u biljnom zdravstvu.
Uz članak 2.
Odredbom ovoga članka uvodi se novi pojam i definicija informacijskih sustava u biljnom zdravstvu.
Uz članak 3.
Odredbe ovoga članka odnose se na bolje pozivanje na odredbe u članku 7. Zakona. U istom članku na bolji način se propisuje obveza nadležnog tijela - Ministarstva u obavljanju poslova i zadaća, a to je uspostavljanje i/ili održavanje informacijskih sustava iz područja biljnog zdravstva. Također u istom članku propisuje se obveza detaljnijeg propisivanja odredbi koje se odnose na unos određenog bilja, biljnih proizvoda i drugih predmeta u granična područja Republike Hrvatske iz članka 46. Uredbe (EU) br. 2016/2031 putem pravilnika kojeg donosi ministar nadležan za poljoprivredu uz prethodnu suglasnost nadležnih tijela.
Uz članak 4.
Odredbom ovog članaka, nadležnom tijelu - Agenciji propisuje se nova zadaća, sudjelovanje u izradi programa nadzora iz članka 23. Uredbe (EU) br. 2016/2031.
Uz članak 5.
Odredbom ovoga članka briše se nepotrebno pozivanje u članku 11. stavka 1. Zakona.
Uz članak 6.
Odredbe ovoga članka odnose se na uređenje postupka odobravanja rada karantenskih stanica i prostora za izolaciju te sve podatke što Zahtjev za odobrenje rada karantenskih stanica i prostora za izolaciju mora sadržavati. Nadalje, propisuje se postupak izdavanja Rješenja od strane Ministarstva, a za što je potrebno prethodno ishoditi pozitivno mišljenje od stručnog Povjerenstva za odobravanje i opoziv karantenskih stanica i prostora za izolaciju.
Uz članak 7.
Odredbe ovoga članka propisuju što su Informacijski sustavi u biljnom zdravstvu, tko prikuplja, unosi i ažurira potrebne podatke za informacijski sustav, što se dodatno evidentira od podataka u informacijskom sustavu, tko razmjenjuje podatke iz informacijskih sustava u biljnom zdravstvu te propisuje da se dio podataka koji se vode u informacijskim sustavima u biljnom zdravstvu može javno objaviti u obliku skupa (otvorenih) podataka ili putem izvještajnog sustava, a služe kao podloga za izradu strateških dokumenata u području biljnog zdravstva.
Uz članak 8.
Odredbom ovoga članka propisuje se rok za donošenje pravilnika kojim će se detaljnije urediti unos određenog bilja, biljnih proizvoda i drugih predmeta u granična područja Republike Hrvatske.
Uz članak 9.
Odredbom ovoga članka propisano je stupanje na snagu ovog Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede