OBRAZAC NAKNADNE PROCJENE UČINAKA PROPISA ZA ZAKON O DOPUNAMA ZAKONA O TURISTIČKIM ZAJEDNICAMA I PROMICANJU HRVATSKOG TURIZMA (Narodne novine, broj 42/20)
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Naziv zakona:
Zakon o dopunama Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma
1.2.
Broj "Narodnih novina"
NN 42/20
1.3.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
NE
Naziv akta:
Opis mjere:
1.4.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
NE
Naziv pravne stečevine EU:
2. ANALIZA POSTIGNUTIH REZULTATA PRIMJENE ZAKONA
2.1.
U hitnom postupku donesen je Zakon o dopunama Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (Narodne novine, br. 42/20) kojim je:
-dana mogućnost većeg kreditnog zaduživanja turističkih zajednica, na godišnjoj razini iznad 10% financijskim planom predviđenih ukupnih prihoda
-omogućeno da se prijeđe cenzus od najviše 40% ukupnih prihoda za troškove plaća radnika zaposlenih u turističkoj zajednici tijekom 2020. i 2021. godine
-dana privremena ovlast članovima tijela kojima je istekao mandat da nastave obavljati te poslove do prestanka proglašenja epidemije bolesti COVID-19 na teritoriju Republike Hrvatske odnosno do provođenja izbora, dok se članovima tijela kojima nije istekao mandat produljilo vrijeme trajanja mandata do prestanka proglašenja epidemije COVID-19 na teritoriju Republike Hrvatske odnosno do provođenja izbora.
U razdoblju od stupanja na snagu Zakona do izrade naknadne procjene učinaka istog Zakona postignut je cilj primjene Zakona, a to je da se u navedenoj situaciji na efikasan i brzi način djelovalo u cilju pomoći i prevladavanju problema nelikvidnosti turističkih zajednica kojima su drastično smanjeni prihodi od članarine i turističke pristojbe zbog čega se Zakonom povećala mogućnost njihovog većeg kreditnog zaduživanja na godišnjoj razini iznad 10% financijskim planom predviđenih ukupnih prihoda i omogućilo da se, u cilju očuvanja radnih mjesta, prijeđe cenzus od najviše 40% ukupnih prihoda za troškove plaća radnika zaposlenih u turističkoj zajednici tijekom 2020. i 2021. godine. Na taj način turističkim zajednicama je omogućeno funkcioniranje i izvršavanje zakonskih zadaća u godinama smanjenih prihoda.
Također, istim Zakonom se, u cilju omogućavanja funkcioniranja tijela turističkih zajednica, članovima tijela kojima je istekao mandat dala privremena ovlast da nastave obavljati te poslove do prestanka proglašenja epidemije bolesti COVID-19 na teritoriju Republike Hrvatske odnosno do provođenja izbora, dok se članovima tijela kojima nije istekao mandat produljilo vrijeme trajanja mandata do prestanka proglašenja epidemije COVID-19 na teritoriju Republike Hrvatske odnosno do provođenja izbora.
3. ANALIZA IZRAVNIH UČINAKA NASTALIH PRIMJENOM ZAKONA
3.1.
Analiza gospodarskih učinaka primjene Zakona
Primjena Zakona o dopunama Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (NN 42/20) nije imala izravnih gospodarskih učinaka.
3.2.
Analiza učinaka primjene Zakona na zaštitu tržišnog natjecanja
Primjena Zakona o dopunama Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (NN 42/20) nije rezultirala učincima na zaštitu tržišnog natjecanja.
3.3.
Analiza socijalnih učinaka primjene Zakona
Primjena Zakona o dopunama Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (NN 42/20) nije imala izravnih socijalnih učinaka.
3.4.
Analiza učinaka primjene Zakona na rad i tržište rada
Primjenom Zakona o dopunama Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma dan je poticaj za očuvanje radnih mjesta u turističkim zajednicama, a s obzirom da je odredba članka 59. stavka 5. Zakona, kojom je propisano da troškovi za plaće radnika zaposlenih u turističkoj zajednici ne smiju prelaziti 40% ukupnih prihoda turističke zajednice, suspendirana od primjene tijekom 2020. i 2021. godine. Naime, ukoliko bi plaće zaposlenih u turističkoj zajednici prelazile 40%ukupnih prihoda turističke zajednice, turistička zajednica prestaje postojati temeljem rješenja Ministarstvo turizma i sporta o zabrani djelovanja turističke zajednice.
Na taj način spriječeni su masovni otkazi ugovora o radu od strane turističkih zajednica kao poslodavaca, a samim tim nije dodatno povećan ukupan broj nezaposlenih na tržištu rada.
3.5.
Analiza učinaka primjene Zakona na zaštitu okoliša
Primjena Zakona o dopunama Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (NN 42/20) nije rezultirala učincima na zaštitu okoliša.
3.6.
Analiza učinaka primjene Zakona na zaštitu ljudskih prava
Primjena Zakona o dopunama Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (42/20) nije rezultirala učincima na zaštitu ljudskih prava.
OBRAZAC NAKNADNE PROCJENE UČINAKA PROPISA ZA ZAKON O DOPUNAMA ZAKONA O TURISTIČKIM ZAJEDNICAMA I PROMICANJU HRVATSKOG TURIZMA (Narodne novin e, broj 42/20)
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Naziv zakona:
Zakon o dopunama Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma
1.2.
Broj "Narodnih novina"
NN 42/20
1.3.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
NE
Naziv akta:
Opis mjere:
1.4.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
NE
Naziv pravne stečevine EU:
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
2. ANALIZA POSTIGNUTIH REZULTATA PRIMJENE ZAKONA
2.1.
U hitnom postupku donesen je Zakon o dopunama Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (Narodne novine, br. 42/20) kojim je:
- dana mogućnost većeg kreditnog zaduživanja turističkih zajednica, na godišnjoj razini iznad 10% financijskim planom predviđenih ukupnih prihoda
- omogućeno da se prijeđe cenzus od najviše 40% ukupnih prihoda za troškove plaća radnika zaposlenih u turističkoj zajednici tijekom 2020. i 2021. godine
- dana privremena ovlast članovima tijela kojima je istekao mandat da nastave obavljati te poslove do prestanka proglašenja epidemije bolesti COVID-19 na teritoriju Republike Hrvatske odnosno do provođenja izbora, dok se članovima tijela kojima nije istekao mandat produljilo vrijeme trajanja mandata do prestanka proglašenja epidemije COVID-19 na teritoriju Republike Hrvatske odnosno do provođenja izbora.
Zakon je donesen uslijed donošenja Odluk e o proglašenju epidemije bolesti COVID-19 uzrokovane virusom SARS-CoV-2 na području čitave Republike Hrvatske, KLASA: 011-02/20-01/143, URBROJ: 534-02-01-2/6-20-01 Ministarstva zdravstva od 11. ožujka 2020. godine, s obzirom da je bilo nedvojbeno da će epidemija bolesti COVID-19 imati utjecaj na gospodarsku aktivnost u Republici Hrvatskoj, a samim tim i na financiranje turističkih zajednica, te je bilo potrebno ovim Zakonom dati poticaj za zadržavanje radnih mjesta u turističkim zajednicama, ali i riješiti problem nelikvidnosti turističkih zajednica.
U razdoblju od stupanja na snagu Zakona do izrade naknadne procjene učinaka istog Zakona postignut je cilj primjene Zakona, a to je da se u navedenoj situaciji na efikasan i brzi način djelovalo u cilju pomoći i prevladavanju problema nelikvidnosti turističkih zajednica kojima su drastično smanjeni prihodi od članarine i turističke pristojbe zbog čega se Zakonom povećala mogućnost njihovog većeg kreditnog zaduživanja na godišnjoj razini iznad 10% financijskim planom predviđenih ukupnih prihoda i omogućilo da se, u cilju očuvanja radnih mjesta, prijeđe cenzus od najviše 40% ukupnih prihoda za troškove plaća radnika zaposlenih u turističkoj zajednici tijekom 2020. i 2021. godine. Na taj način turističkim zajednicama je omogućeno funkcioniranje i izvršavanje zakonskih zadaća u godinama smanjenih prihoda.
Također, istim Zakonom se, u cilju omogućavanja funkcioniranja tijela turističkih zajednica, članovima tijela kojima je istekao mandat dala privremena ovlast da nastave obavljati te poslove do prestanka proglašenja epidemije bolesti COVID-19 na teritoriju Republike Hrvatske odnosno do provođenja izbora, dok se članovima tijela kojima nije istekao mandat produljilo vrijeme trajanja mandata do prestanka proglašenja epidemije COVID-19 na teritoriju Republike Hrvatske odnosno do provođenja izbora .
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
3. ANALIZA IZRAVNIH UČINAKA NASTALIH PRIMJENOM ZAKONA
3.1.
Analiza gospodarskih učinaka primjene Zakona
Primjena Zakona o dopunama Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (NN 42/20) nije imala izravnih gospodarskih učinaka.
3.2.
Analiza učinaka primjene Zakona na zaštitu tržišnog natjecanja
Primjena Zakona o dopunama Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (NN 42/20) nije rezultirala učincima na zaštitu tržišnog natjecanja.
3.3.
Analiza socijalnih učinaka primjene Zakona
Primjena Zakona o dopunama Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (NN 42/20) nije imala izravnih socijalnih učinaka.
3.4.
Analiza učinaka primjene Zakona na rad i tržište rada
Primjenom Zakona o dopunama Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma dan je poticaj za očuvanje radnih mjesta u turističkim zajednicama, a s obzirom da je odredba članka 59. stavka 5. Zakona, kojom je propisano da troškovi za plaće radnika zaposlenih u turističkoj zajednici ne smiju prelaziti 40% ukupnih prihoda turističke zajednice, suspendirana od primjene tijekom 2020. i 2021. godine. Naime, ukoliko bi plaće zaposlenih u turističkoj zajednici prelazile 40% ukupnih prihoda turističke zajednice, turistička zajednica prestaje postojati temeljem rješenja Ministarstvo turizma i sporta o zabrani djelovanja turističke zajednice.
Na taj način spriječeni su masovni otkazi ugovora o radu od strane turističkih zajednica kao poslodavaca, a samim tim nije dodatno povećan ukupan broj nezaposlenih na tržištu rada.
3.5.
Analiza učinaka primjene Zakona na zaštitu okoliša
Primjena Zakona o dopunama Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (NN 42/20) nije rezultirala učincima na zaštitu okoliša.
3.6.
Analiza učinaka primjene Zakona na zaštitu ljudskih prava
Primjena Zakona o dopunama Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (42/20) nije rezultirala učincima na zaštitu ljudskih prava.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
4. SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
5. PREPORUKA O DALJNJEM POSTUPANJU
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
6. PREPORUKA O DALJNJEM POSTUPANJU
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
7. POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis: dr. sc. Nikolina Brnjac, ministrica
Datum:
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta