NAKNADNA PROCJENA UČINAKA PROPISA ZA ZAKON O DOPUNAMA ZAKONA O TURISTIČKOJ PRISTOJBI (NN 42/20)
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Naziv zakona:
Zakon o dopunama Zakona o turističkoj pristojbi
1.2.
Broj "Narodnih novina"
NN 42/20
1.3.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
NE
Naziv akta:
Opis mjere:
1.4.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
NE
Naziv pravne stečevine EU:
2. ANALIZA POSTIGNUTIH REZULTATA PRIMJENE ZAKONA
2.1.
U hitnom postupku donesen je Zakon o dopunama Zakona o turističkoj pristojbi (Narodne novine, br. 42/20) kojim je:
- dano ovlaštenje Vladi Republike Hrvatske da uredbom, u uvjetima posebnih okolnosti, drugačije odredi pitanja koja se odnose na visinu turističke pristojbe,
- dano ovlaštenje Vladi Republike Hrvatske da uredbom, u uvjetima posebnih okolnosti, drugačije odredi rokove uplate turističke pristojbe turističkoj zajednici,
- dano ovlaštenje Vladi Republike Hrvatske da uredbom, u uvjetima posebnih okolnosti, drugačije odredi namjenu i način raspodjele sredstava Fonda za udružene turističke zajednice i Fonda za turistički nedovoljno razvijena područja i kontinent,
- za vrijeme trajanja posebnih okolnosti obustavljeno je podnošenje optužnih prijedloga za pokretanje prekršajnih postupaka odnosno izdavanje prekršajnih naloga od strane nadležnih inspektora niti su se naplaćivale novčane kazne na mjestu izvršenja prekršaja u skladu s člankom 4. Zakona o turističkoj pristojbi (NN 52/19 i 32/20).
U razdoblju od stupanja na snagu Zakona do izrade naknadne procjene učinaka toga Zakona donesena je Uredba o namjeni i načinu raspodjele sredstava Fonda za udružene turističke zajednice za 2020. godinu (NN 138/20) i Uredba o namjeni i načinu raspodjele sredstava Fonda za turistički nedovoljno razvijena područja i kontinent za 2020. godinu (NN 138/20). Uredbama je propisano da korisnici (lokalne i regionalne turističke zajednice) dodijeljena sredstva mogu koristiti za zadaće odnosno aktivnosti predviđene godišnjim programom rada ili sporazumom iz članka 53. Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (NN 52/19 i 42/20) koje nisu mogli realizirati zbog problema realizacije nastalih uslijed pandemije bolesti COVID 19 uzrokovane virusom SARS-CoV-2.
Osobito se ističe da za vrijeme trajanja posebnih okolnosti nadležni inspektori nisu podnosili optužne prijedloge za pokretanje prekršajnih postupaka odnosno izdavanje prekršajnih naloga, niti naplaćivali novčanu kaznu na mjestu izvršenja prekršaja u skladu s člankom 4. Zakona odnosno radi izostanka naplate turističke pristojbe.
3. ANALIZA IZRAVNIH UČINAKA NASTALIH PRIMJENOM ZAKONA
3.1.
Analiza gospodarskih učinaka primjene Zakona
Temeljem zakonskog ovlaštenja, Vlada Republike Hrvatske donijela je Uredbu o namjeni i načinu raspodjele sredstava Fonda za udružene turističke zajednice za 2020. godinu i Uredbu o namjeni i načinu raspodjele sredstava Fonda za turistički nedovoljno razvijena područja i kontinent za 2020. godinu. Uredbama je propisano da korisnici (lokalne i regionalne turističke zajednice) mogu dodijeljena sredstva koristiti za zadaće odnosno aktivnosti predviđene godišnjim programom rada ili sporazumom iz članka 53. st. 1. Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma o udruživanju radi zajedničkog provođenja jedne ili više aktivnosti usmjerenih razvijanju turističkog proizvoda i promociji destinacije tako da u aktivnostima sudjeluju kao jedinstvena destinacija, a koje nisu mogli realizirati zbog problema nastalih uslijed pandemije bolesti COVID-19, s time da korisnici za administrativne troškove mogu upotrijebiti najviše 50% iznosa dodijeljenih sredstava. Navedenim Uredbama iz spomenutih Fondova u sustav turističkih zajednica krajem siječnja 2021. godine raspoređeno je ukupno 39.350.940,33 kn.
3.2.
Analiza učinaka primjene Zakona na zaštitu tržišnog natjecanja
Primjena Zakona o dopunama Zakona o turističkoj pristojbi (NN 42/20) nije rezultirala učincima na zaštitu tržišnog natjecanja.
3.3.
Analiza socijalnih učinaka primjene Zakona
Primjena Zakona o dopunama Zakona o turističkoj pristojbi (NN 42/20) nije imala izravnih socijalnih učinaka.
3.4.
Analiza učinaka primjene Zakona na rad i tržište rada
Primjenom Zakona o dopunama Zakona o turističkoj pristojbi (NN 42/20) donesene su Uredbe koje su omogućile realizaciju aktivnosti turističkih zajednica u uvjetima izazvanim pandemijom bolesti COVID-19, čime su očuvana radna mjesta zaposlenih u turističkim zajednicama te je kroz ulaganja dan poticaj za rad i očuvanje radnih mjesta obveznika plaćanja turističke pristojbe.
3.5.
Analiza učinaka primjene Zakona na zaštitu okoliša
Primjena Zakona o dopunama Zakona o turističkoj pristojbi (NN 42/20) nije rezultirala učincima na zaštitu okoliša.
3.6.
Analiza učinaka primjene Zakona na zaštitu ljudskih prava
Primjena Zakona o dopunama Zakona o turističkoj pristojbi (NN 42/20) nije rezultirala učincima na zaštitu ljudskih prava.
NAKNADNA PROCJENA UČINAKA PROPISA ZA ZAKON O DOPUNAMA ZAKONA O TURISTIČKOJ PRISTOJBI (NN 42/20)
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Naziv zakona:
Zakon o dopunama Zakona o turističkoj pristojbi
1.2.
Broj "Narodnih novina"
NN 42/20
1.3.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
N E
Naziv akta:
Opis mjere:
1.4.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
NE
Naziv pravne stečevine EU:
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
2. ANALIZA POSTIGNUTIH REZULTATA PRIMJENE ZAKONA
2.1.
U hitnom postupku donesen je Zakon o dopunama Zakona o turističkoj pristojbi (Narodne novine, br. 42/20) kojim je:
- dano ovlaštenje Vladi Republike Hrvatske da uredbom, u uvjetima posebnih okolnosti, drugačije odredi pitanja koja se odnose na visinu turističke pristojbe,
- dano ovlaštenje Vladi Republike Hrvatske da uredbom, u uvjetima posebnih okolnosti, drugačije odredi rokove uplate turističke pristojbe turističkoj zajednici,
- dano ovlaštenje Vladi Republike Hrvatske da uredbom, u uvjetima posebnih okolnosti, drugačije odredi namjenu i način raspodjele sredstava Fonda za udružene turističke zajednice i Fonda za turistički nedovoljno razvijena područja i kontinent,
- za vrijeme trajanja posebnih okolnosti obustavljeno je podnošenje optužnih prijedloga za pokretanje prekršajnih postupaka odnosno izdavanje prekršajnih naloga od strane nadležnih inspektora niti su se naplaćivale novčane kazne na mjestu izvršenja prekršaja u skladu s člankom 4. Zakona o turističkoj pristojbi (NN 52/19 i 32/20).
Zakon je donesen uslijed donošenja Odluke o proglašenju epidemije bolesti COVID-19 uzrokovane virusom SARS-CoV-2 na području čitave Republike Hrvatske, KLASA: 011-02/20-01/143, URBROJ: 534-02-01-2/6-20-01 Ministarstva zdravstva od 11. ožujka 2020. godine, s obzirom da je bilo nedvojbeno da će epidemija bolesti COVID-19 imati utjecaj na gospodarsku aktivnost u Republici Hrvatskoj, a samim tim je ovim Zakonom bilo potrebno osigurati likvidnost turističkih zajednica, ali i obustaviti postupanja nadležne inspekcije u slučajevima izostanka naplate turističke pristojbe onima čija je poslovna aktivnost smanjena uslijed epidemije.
U razdoblju od stupanja na snagu Zakona do izrade naknadne procjene učinaka toga Zakona donesena je Uredba o namjeni i načinu raspodjele sredstava Fonda za udružene turističke zajednice za 2020. godinu (NN 138/20) i Uredba o namjeni i načinu raspodjele sredstava Fonda za turistički nedovoljno razvijena područja i kontinent za 2020. godinu (NN 138/20). Uredbama je propisano da korisnici (lokalne i regionalne turističke zajednice) dodijeljena sredstva mogu koristiti za zadaće odnosno aktivnosti predviđene godišnjim programom rada ili sporazumom iz članka 53. Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (NN 52/19 i 42/20) koje nisu mogli realizirati zbog problema realizacije nastalih uslijed pandemije bolesti COVID 19 uzrokovane virusom SARS-CoV-2.
Osobito se ističe da za vrijeme trajanja posebnih okolnosti nadležni inspektori nisu podnosili optužne prijedloge za pokretanje prekršajnih postupaka odnosno izdavanje prekršajnih naloga, niti naplaćivali novčanu kaznu na mjestu izvršenja prekršaja u skladu s člankom 4. Zakona odnosno radi izostanka naplate turističke pristojbe.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
3. ANALIZA IZRAVNIH UČINAKA NASTALIH PRIMJENOM ZAKONA
3.1.
Analiza gospodarskih učinaka primjene Zakona
Temeljem zakonskog ovlaštenja, Vlada Republike Hrvatske donijela je Uredbu o namjeni i načinu raspodjele sredstava Fonda za udružene turističke zajednice za 2020. godinu i Uredbu o namjeni i načinu raspodjele sredstava Fonda za turistički nedovoljno razvijena područja i kontinent za 2020. godinu. Uredbama je propisano da korisnici (lokalne i regionalne turističke zajednice) mogu dodijeljena sredstva koristiti za zadaće odnosno aktivnosti predviđene godišnjim programom rada ili sporazumom iz članka 53. st. 1. Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma o udruživanju radi zaje dničkog provođenja jedne ili više aktivnosti usmjerenih razvijanju turističkog proizvoda i promociji destinacije tako da u aktivnostima sudjeluju kao jedinstvena destinacija, a koje nisu mogli realizirati zbog problema nastalih uslijed pandemije bolesti COVID-19, s time da korisnici za administrativne troškove mogu upotrijebiti najviše 50% iznosa dodijeljenih sredstava. Navedenim Uredbama iz spomenutih Fondova u sustav turističkih zajednica krajem siječnja 2021. godine raspoređeno je ukupno 39.350.940,33 kn.
3.2.
Analiza učinaka primjene Zakona na zaštitu tržišnog natjecanja
Primjena Zakona o dopunama Zakona o turističkoj pristojbi (NN 42/20) nije rezultirala učincima na zaštitu tržišnog natjecanja.
3.3.
Analiza socijalnih učinaka primjene Zakona
Primjena Zakona o dopunama Zakona o turističkoj pristojbi (NN 42/20) nije imala izravnih socijalnih učinaka.
3.4.
Analiza učinaka primjene Zakona na rad i tržište rada
Primjenom Zakona o dopunama Zakona o turističkoj pristojbi (NN 42/20) donesene su Uredbe koje su omogućile realizaciju aktivnosti turističkih zajednica u uvjetima izazvanim pandemijom bolesti COVID-19, čime su očuvana radna mjesta zaposlenih u turističkim zajednicama te je kroz ulaganja dan poticaj za rad i očuvanje radnih mjesta obveznika plaćanja turističke pristojbe.
3.5.
Analiza učinaka primjene Zakona na zaštitu okoliša
Primjena Zakona o dopunama Zakona o turističkoj pristojbi (NN 42/20) nije rezultirala učincima na zaštitu okoliša.
3.6.
Analiza učinaka primjene Zakona na zaštitu ljudskih prava
Primjena Zakona o dopunama Zakona o turističkoj pristojbi (NN 42/20) nije rezultirala učincima na zaštitu ljudskih prava.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
4. SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
5. PREPORUKA O DALJNJEM POSTUPANJU
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
6. PRILOZI
- Uredba o namjeni i načinu raspodjele sredstava Fonda za udružene turističke zajednice za 2020. godinu ( Narodne novine, broj 138/20 ) https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/full/2020_12_138_2657.html
- Uredba o namjeni i načinu raspodjele sredstava Fonda za turistički nedovoljno razvijena područja i kontinent za 2020. godinu (Narodne novine, broj 138/20 ) https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/full/2020_12_138_2656.html
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
7. POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis: dr. sc. Nikolina Brnjac, ministrica
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta