o ocjeni uvjeta kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji ili njezino obavljanje - trener
Temeljem članka 5.a Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija (Narodne novine, br. 82/15, 70/19 i 47/20), a nakon prethodno provedene ocjene proporcionalnosti za Nacrt prijedloga zakona o sportu, u postupku njegovog donošenja, daje se
IZJAVA
o ocjeni uvjeta kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji ili njezino obavljanje
Nacrtom prijedloga zakona o sportu uređuje se sustav sporta: sportske djelatnosti, osobe u sustavu sporta, financiranje sporta, nadzor i ostala pitanja vezana za sport.
Nacrtom prijedloga zakona uređeni su uvjeti za pružanje usluge regulirane profesija instruktora i trenera. U odnosu na važeći Zakon o sportu (Narodne novine, br. 71/06, 150/08, 124/10, 124/11, 86/12, 94/13, 85/15, 19/16, 98/19, 47/20 i 77/20) Nacrt prijedloga zakona više ne regulira voditelja i učitelja.
Također, u odnosu na važeći Zakon o sportu ovaj Nacrt prijedloga zakona proširuje pristup reguliranoj profesiji trenera, na način da, u odnosu na dosadašnje zakonsko rješenje prema kojemu, uz iznimke, trener može biti samo osoba koja ima stručnu spremu najmanje na razini trenera prvostupnika, predviđa razvrstavanje trenera po razinama, pri čemu treneri niže razine mogu imati niže stupnjeve obrazovanja od sadašnjeg zakonskog rješenja.
Nacionalnim programom sporta 2019. -2026., u općem cilju 5. „Unaprijediti skrb o stručnim kadrovima u športu“, posebnom cilju 5.1. „Prilagoditi zakonodavni okvir vezan uz stručne kadrove“ navodi se potreba prilagođavanja Zakona o sportu na način da unaprijedi strukturu zastupljenosti stručnih kadrova u sportu s njegovim stvarnim potrebama.
Člankom 19. stavkom 1. Nacrta prijedloga zakona o sportu trener je definiran kao osoba koja priprema i vodi sportaše na natjecanjima te posjeduje važeću licencu ako je tako propisano aktima nacionalnog saveza.
Stavkom 2. toga članka treneri su razvrstani od 1. do 5. razine, uzimajući u obzir stupanj obrazovanja i poslove koje mogu obavljati.
Uz uvjete koji se odnose na stupanj obrazovanja i ograničenja vezana uz poslove koje trener s određenim stupnjem obrazovanja može obavljati, stavkom 6. propisani su opći uvjeti koje moraju ispunjavati svi treneri, pa tako trener mora imati najmanje 18. godina, ne imati zapreke za obavljanje poslova trenera koje se odnose na pravomoćnu osudu za nabrojana kaznena djela koje zakonodavac smatra nespojivima s obavljanjem poslova u sportu, kao i da je s pravnom ili fizičkom osobom u sportu sklopio ugovor o radu, ili drugi ugovor za obavljanje samostalne sportske djelatnosti ili obrta, ili drugi odgovarajući akt.
Uz uvjete propisane člankom 19., članak 20. Nacrta prijedloga zakona dodatno omogućuje krovnim sportskim udruženjima, nacionalnim sportskim savezima ili udrugama stručnih kadrova u sportu da općim aktom propišu i uvjete licenciranja, ukoliko to žele i ovisno o potrebama i prirodi pojedinog sporta.
U Registar Hrvatskog kvalifikacijskog okvira upisan je standard zanimanja za Sportskog trenera/Sportsku trenericu.
Slijedom navedenog, a u postupku donošenja Zakona o sportu, ovo Ministarstvo provelo je ocjenu proporcionalnosti za svaki predloženi uvjet kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji trenera ili njezino obavljanje, kako slijedi:
Općenito
Nediskriminacija
Nijedan od propisanih uvjeta za trenere 1. do 5. razine nije vezan uz državljanstvo, odnosno odnosi se jednako na državljane Republike Hrvatske, državljane druge države ugovornice Ugovora o Europskom gospodarskom prostoru i Švicarske Konfederacije te državljane trećih država. Na osobe koje su stekle odgovarajuću kvalifikaciju u drugoj državi primjenjuje se poseban propis koji se odnosi na priznanje inozemnih stručnih kvalifikacija iz područja sporta (nediskriminacija).
Punoljetnost
Nije ograničenje, podrazumijeva se s obzirom da završetak propisnog obrazovanja za trenera prije punoljetnosti nije niti vjerojatan.
Neosuđivanost
Trener ne smije imati zapreke za obavljanje poslova trenera koje se odnose na pravomoćnu osudu za nabrojana kaznena djela koje zakonodavac smatra nespojivima s obavljanjem poslova u sportu iz razloga zaštite i sigurnosti sportaša kao korisnika usluge, a s posebnim naglaskom na zaštitu djece odnosno maloljetnika. (javni interes - javna sigurnost, zaštita maloljetnika).
Način obavljanja djelatnosti
Trener mora s pravnom ili fizičkom osobom u sportu sklopiti ugovor o radu, drugi ugovor ili drugi odgovarajući akt ili može obavljati djelatnost putem samostalne sportske djelatnosti ili obrta. S obzirom na široku mogućnost izbora načina obavljanja djelatnosti, navedeno se ne smatra preprekom u pristupu profesiji, već je samo riječ o navođenju svih mogućnosti obavljanja djelatnosti kako bi se osigurala pravna sigurnost i zaštita sportaša, a osobito djece, ali i trenera, jer je samo formaliziranjem međusobnog odnosa moguće urediti međusobna prava i obveze, ali i osigurati transparentnu informaciju o tome tko poslove obavlja (transparentnost).
Trener 1. razine
Obrazovanje
Stručna znanja, vještine i kompetencije stečene završetkom odgovarajućeg programa stručnog specijalističkog osposobljavanja za trenera pojedinog sporta ili sportske grane u trajanju od najmanje 180 sati, koje se zbog propisanog načina stjecanja specifičnih znanja i kompetencija, odnosno usvajanja ishoda učenja mogu steći samo kroz održavanje propisane edukacije o istome, trebaju osigurati zaštitu korisnika usluge/ sportaša od mogućih ozljeda prilikom provođenja sportske pripreme.(prikladnost, nužnost)
Završen odgovarajući program stručnog specijalističkog osposobljavanja za instruktora omogućit će zaštitu zdravlja i sigurnost korisnika usluge. (javni interes)
Dob sportaša
Trener 1. razine na može obavljati samo poslove provođenja sportske pripreme sa sportašima starijima od 16 godina te vođenje sportaša na koji sudjeluju na sportskim natjecanjima.
Navedeno se propisuje iz razloga zaštite djece i mladih korisnika usluge, s obzirom da su za rad s mlađim osobama potrebne pedagoško, psihološke, metodičke vještine i kompetencije, a ograničenje se ne odnosi na trenere 1. razine koji takve kompetencije imaju ili ako, u nedostatku stručno osposobljenih trenera u klubu, radi s mentorom koji je trener 3. razine. (prikladnost, nužnost, javni interes)
Sportska djelatnost
Trener 1. razine ne smije planirati i programirati nego samo provoditi sportsku pripremu i voditi sportaša na natjecanje, s obzirom da ga navedena razina obrazovanja osposobljava isključivo za obavljanje te sportske djelatnosti. (prikladnost, nužnost)
Trener 2. razine
Obrazovanje
Stručna znanja, vještine i kompetencije stečene završetkom odgovarajućeg programa stručnog specijalističkog usavršavanja za trenera pojedinog sporta ili sportske grane u trajanju od najmanje 180 sati, uz završeno stručno specijalističko osposobljavanje za trenera 1. razine, omogućuju stjecanje specifičnih znanja i kompetencija, odnosno usvajanje ishoda učenja koji se mogu steći samo kroz održavanje propisane edukaciju, trebaju osigurati zaštitu sportaša kao korisnika usluge od mogućih ozljeda prilikom provođenja sportske pripreme. (prikladnost, nužnost)
Radno iskustvo
Trener 2. razine mora imati jednu godinu radnog iskustva na poslovima trenera prve razine iz razloga što kroz radno iskustvo mora steći potrebna znanja i kompetencije kako bi mogao uz dodatno usavršavanje raditi i s djecom i mladima mlađim od 16 godina. (prikladnost, nužnost)
Navedeno se propisuje iz razloga zaštite djece i mladih s obzirom da su za rad s mlađim osobama potrebne određene specifične pedagoške vještine i kompetencije s ciljem očuvanja kako tjelesnog, tako i mentalnog zdravlja korisnika usluge. (javni interes)
Sportska djelatnost
Trener 2. razine može također obavljati samo djelatnost sportske pripremete vođenje sportaša koji sudjeluju na sportskom natjecanju, ali, za razliku od trenera 1. razine, tu djelatnost može obavljati i s djecom i mladima jer za to ima stečene kompetencije. (prikladnost, nužnost, javni interes)
Trener 3. razine
Obrazovanje
Uvjet završenog programa stručnog specijalističkog usavršavanja za trenera pojedinog sporta ili sportske grane u trajanju od najmanje 140 sati usklađen s programom za stjecanje licencije svjetskih ili europskih udruženja određenog sporta ako takav program postoji, za koji je uvjet upisa najmanje završena razina 4.1. HKO-a i završeno stručno specijalističko osposobljavanje za trenera 1. razine i stručno specijalističko usavršavanje trenera 2. razine omogućuju stjecanje specifičnih znanja i kompetencija, odnosno usvajanje ishoda učenja koji se mogu steći samo kroz održavanje propisane edukaciju, trebaju osigurati zaštitu sportaša kao korisnika usluge od mogućih ozljeda prilikom obavljanja poslova provođenja i kontrole sportske pripreme te osnova planiranja i programiranja.(javni interes,prikladnost, nužnost)
Sportske djelatnosti
Trener 3. razine može obavljati poslove provođenja i kontrole sportske pripreme, vođenje sportaša koji sudjeluju na sportskom natjecanju te osnova planiranja i programiranja.
Navedeno se propisuje s ciljem cjeloživotnog usavršavanje osoba koje obavljaju stručne poslove u sportu kao i osiguranja kvalitete stručnoga rada na način da uz završeno stručno specijalističko osposobljavanje te jednu godinu radnog iskustva na poslovima trenera stječu znanja i kompetencije kojima mogu provoditi kontrolu sportske pripreme te osnove planiranja i programiranja.(javni interes, prikladnost, nužnost)
Trener IV. razine
Obrazovanje
Propisivanjem uvjeta završenog diplomskog sveučilišnog studija kineziologije uz završen izborni modul/usmjerenje ili smjer odgovarajućeg sporta, sportske grane ili sportske rekreacije, odnosno završenog specijalističkog diplomskog stručnog studija kineziologije odgovarajućeg sporta, kondicijske pripreme sportaša ili sportske rekreacije omogućuje se stjecanje specifičnih znanja i kompetencija, odnosno usvajanje ishoda učenja koji se mogu steći samo kroz održavanje propisane edukaciju, trebaju osigurati zaštitu sportaša kao korisnika usluge od mogućih ozljeda prilikom obavljanja poslova planiranja i programiranja te provođenja i kontrole sportske pripreme i sportske rekreacije, kao i poslove provođenja sportsko - dijagnostičkih postupaka i interpretiranja rezultata sportsko - dijagnostičkih postupaka.(javni interes, prikladnost, nužnost)
Sportske djelatnosti
Trener IV. razine može obavljati poslove planiranja i programiranja, vođenja sportaša koji sudjeluju na sportskom natjecanju te provođenja i kontrole sportske pripreme i sportske rekreacije.
Navedeno se propisuje s ciljem zaštite korisnika usluge / sportaša na način da ovom razinom stječu znanja i kompetencije kojima mogu provoditi i kontrolu sportske pripreme i sportske rekreacije.(javni interes, prikladnost, nužnost)
Trener V. razine
Obrazovanje
Završen diplomski sveučilišni studij kineziologije uz završen izborni modul/usmjerenje ili smjer odgovarajućeg sporta, sportske grane ili sportske rekreacije, odnosno završen specijalistički diplomskim stručni studij kineziologije odgovarajućeg sporta, kondicijske pripreme sportaša ili sportske rekreacije omogućuje stjecanje specifičnih znanja i kompetencija, odnosno usvajanje ishoda učenja koji se mogu steći samo kroz održavanje propisane edukaciju, trebaju osigurati zaštitu sportaša kao korisnika usluge od mogućih ozljeda prilikom obavljanja sportskih djelatnosti propisanih za trenera ove razine. (javni interes, prikladnost, nužnost)
Sportske djelatnosti
Trener V. razine može obavljati poslove planiranja i programiranja, vođenje sportaša koji sudjeluju na sportskom natjecanju te provođenja i kontrole sportske pripreme i sportske rekreacije, kao i poslove provođenja sportsko - dijagnostičkih postupaka i interpretiranje rezultata sportsko - dijagnostičkih postupaka.
Navedeno se propisuje s ciljem zaštite korisnika usluge / sportaša na način da ovom razinom stječu znanja i kompetencije kojima mogu provoditi i poslove provođenja sportsko - dijagnostičkih postupaka i interpretiranje rezultata sportsko - dijagnostičkih postupaka.(prikladnost, nužnost)
Zaključak:
Nakon provedene ocjene proporcionalnosti za svaku predloženu odredbu kojom se propisuje uvjet kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji trener ili njezino obavljanje, u postupku donošenja Zakona o sportu ocijenjeno je da su odredbe predložene Zakonom o sportu proporcionalne važnosti ciljeva koji se žele ostvariti i očekivanih koristi, odnosno nove odredbe su potrebne i prikladne za osiguranje ostvarenja željenih ciljeva od javnog interesa i ne prelaze okvire za ostvarenje istih.
IZJAVA
o ocjeni uvjeta kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji ili njezino obavljanje - trener
Temeljem članka 5.a Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija (Narodne novine, br. 82/15, 70/19 i 47/20), a nakon prethodno provedene ocjene proporcionalnosti za Nacrt prijedloga zakona o sportu, u postupku njegovog donošenja, daje se
IZJAVA
o ocjeni uvjeta kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji ili njezino obavljanje
Nacrtom prijedloga zakona o sportu uređuje se sustav sporta: sportske djelatnosti, osobe u sustavu sporta, financiranje sporta, nadzor i ostala pitanja vezana za sport.
Nacrtom prijedloga zakona uređeni su uvjeti za pružanje usluge regulirane profesija instruktora i trenera. U odnosu na važeći Zakon o sportu (Narodne novine, br. 71/06, 150/08, 124/10, 124/11, 86/12, 94/13, 85/15, 19/16, 98/19, 47/20 i 77/20) Nacrt prijedloga zakona više ne regulira voditelja i učitelja.
Također, u odnosu na važeći Zakon o sportu ovaj Nacrt prijedloga zakona proširuje pristup reguliranoj profesiji trenera, na način da, u odnosu na dosadašnje zakonsko rješenje prema kojemu, uz iznimke, trener može biti samo osoba koja ima stručnu spremu najmanje na razini trenera prvostupnika, predviđa razvrstavanje trenera po razinama, pri čemu treneri niže razine mogu imati niže stupnjeve obrazovanja od sadašnjeg zakonskog rješenja.
Nacionalnim programom sporta 2019. -2026., u općem cilju 5. „Unaprijediti skrb o stručnim kadrovima u športu“, posebnom cilju 5.1. „Prilagoditi zakonodavni okvir vezan uz stručne kadrove“ navodi se potreba prilagođavanja Zakona o sportu na način da unaprijedi strukturu zastupljenosti stručnih kadrova u sportu s njegovim stvarnim potrebama.
Člankom 19. stavkom 1. Nacrta prijedloga zakona o sportu trener je definiran kao osoba koja priprema i vodi sportaše na natjecanjima te posjeduje važeću licencu ako je tako propisano aktima nacionalnog saveza.
Stavkom 2. toga članka treneri su razvrstani od 1. do 5. razine, uzimajući u obzir stupanj obrazovanja i poslove koje mogu obavljati.
Uz uvjete koji se odnose na stupanj obrazovanja i ograničenja vezana uz poslove koje trener s određenim stupnjem obrazovanja može obavljati, stavkom 6. propisani su opći uvjeti koje moraju ispunjavati svi treneri, pa tako trener mora imati najmanje 18. godina, ne imati zapreke za obavljanje poslova trenera koje se odnose na pravomoćnu osudu za nabrojana kaznena djela koje zakonodavac smatra nespojivima s obavljanjem poslova u sportu, kao i da je s pravnom ili fizičkom osobom u sportu sklopio ugovor o radu, ili drugi ugovor za obavljanje samostalne sportske djelatnosti ili obrta, ili drugi odgovarajući akt.
Uz uvjete propisane člankom 19., članak 20. Nacrta prijedloga zakona dodatno omogućuje krovnim sportskim udruženjima, nacionalnim sportskim savezima ili udrugama stručnih kadrova u sportu da općim aktom propišu i uvjete licenciranja, ukoliko to žele i ovisno o potrebama i prirodi pojedinog sporta.
U Registar Hrvatskog kvalifikacijskog okvira upisan je standard zanimanja za Sportskog trenera/Sportsku trenericu.
Slijedom navedenog, a u postupku donošenja Zakona o sportu, ovo Ministarstvo provelo je ocjenu proporcionalnosti za svaki predloženi uvjet kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji trenera ili njezino obavljanje, kako slijedi:
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Općenito
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Nediskriminacija
Nijedan od propisanih uvjeta za trenere 1. do 5. razine nije vezan uz državljanstvo, odnosno odnosi se jednako na državljane Republike Hrvatske, državljane druge države ugovornice Ugovora o Europskom gospodarskom prostoru i Švicarske Konfederacije te državljane trećih država. Na osobe koje su stekle odgovarajuću kvalifikaciju u drugoj državi primjenjuje se poseban propis koji se odnosi na priznanje inozemnih stručnih kvalifikacija iz područja sporta (nediskriminacija).
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Punoljetnost
Nije ograničenje, podrazumijeva se s obzirom da završetak propisnog obrazovanja za trenera prije punoljetnosti nije niti vjerojatan.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Neosuđivanost
Trener ne smije imati zapreke za obavljanje poslova trenera koje se odnose na pravomoćnu osudu za nabrojana kaznena djela koje zakonodavac smatra nespojivima s obavljanjem poslova u sportu iz razloga zaštite i sigurnosti sportaša kao korisnika usluge, a s posebnim naglaskom na zaštitu djece odnosno maloljetnika. ( javni interes - javna sigurnost, zaštita maloljetnika).
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Način obavljanja djelatnosti
Trener mora s pravnom ili fizičkom osobom u sportu sklopiti ugovor o radu, drugi ugovor ili drugi odgovarajući akt ili može obavljati djelatnost putem samostalne sportske djelatnosti ili obrta. S obzirom na široku mogućnost izbora načina obavljanja djelatnosti, navedeno se ne smatra preprekom u pristupu profesiji, već je samo riječ o navođenju svih mogućnosti obavljanja djelatnosti kako bi se osigurala pravna sigurnost i zaštita sportaša, a osobito djece, ali i trenera, jer je samo formaliziranjem međusobnog odnosa moguće urediti međusobna prava i obveze, ali i osigurati transparentnu informaciju o tome tko poslove obavlja ( transparentnost ).
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Trener 1. razine
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Obrazovanje
Stručna znanja, vještine i kompetencije stečene završetkom odgovarajućeg programa stručnog specijalističkog osposobljavanja za trenera pojedinog sporta ili sportske grane u trajanju od najmanje 180 sati, koje se zbog propisanog načina stjecanja specifičnih znanja i kompetencija, odnosno usvajanja ishoda učenja mogu steći samo kroz održavanje propisane edukacije o istome, trebaju osigurati zaštitu korisnika usluge/ sportaša od mogućih ozljeda prilikom provođenja sportske pripreme. (prikladnost, nužnost)
Završen odgovarajući program stručnog specijalističkog osposobljavanja za instruktora omogućit će zaštitu zdravlja i sigurnost korisnika usluge. ( javni interes)
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Dob sportaša
Trener 1. razine na može obavljati samo poslove provođenja sportske pripreme sa sportašima starijima od 16 godina te vođenje sportaša na koji sudjeluju na sportskim natjecanjima.
Navedeno se propisuje iz razloga zaštite djece i mladih korisnika usluge, s obzirom da su za rad s mlađim osobama potrebne pedagoško, psihološke, metodičke vještine i kompetencije, a ograničenje se ne odnosi na trenere 1. razine koji takve kompetencije imaju ili ako, u nedostatku stručno osposobljenih trenera u klubu, radi s mentorom koji je trener 3. razine. (prikladnost, nužnost, javni interes)
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Sportska djelatnost
Trener 1. razine ne smije planirati i programirati nego samo provoditi sportsku pripremu i voditi sportaša na natjecanje, s obzirom da ga navedena razina obrazovanja osposobljava isključivo za obavljanje te sportske djelatnosti. (prikladnost, nužnost)
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Trener 2. razine
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Obrazovanje
Stručna znanja, vještine i kompetencije stečene završetkom odgovarajućeg programa stručnog specijalističkog usavršavanja za trenera pojedinog sporta ili sportske grane u trajanju od najmanje 180 sati, uz završeno stručno specijalističko osposobljavanje za trenera 1. razine, omogućuju stjecanje specifičnih znanja i kompetencija, odnosno usvajanje ishoda učenja koji se mogu steći samo kroz održavanje propisane edukaciju, trebaju osigurati zaštitu sportaša kao korisnika usluge od mogućih ozljeda prilikom provođenja sportske pripreme. (prikladnost, nužnost)
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Radno iskustvo
Trener 2. razine mora imati jednu godinu radnog iskustva na poslovima trenera prve razine iz razloga što kroz radno iskustvo mora steći potrebna znanja i kompetencije kako bi mogao uz dodatno usavršavanje raditi i s djecom i mladima mlađim od 16 godina. (prikladnost, nužnost)
Navedeno se propisuje iz razloga zaštite djece i mladih s obzirom da su za rad s mlađim osobama potrebne određene specifične pedagoške vještine i kompetencije s ciljem očuvanja kako tjelesnog, tako i mentalnog zdravlja korisnika usluge. ( javni interes )
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Sportska djelatnost
Trener 2. razine može također obavljati samo djelatnost sportske pripreme te vođenje sportaša koji sudjeluju na sportskom natjecanju, ali, za razliku od trenera 1. razine, tu djelatnost može obavljati i s djecom i mladima jer za to ima stečene kompetencije. (prikladnost, nužnost, javni interes)
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Trener 3. razine
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Obrazovanje
Uvjet završenog programa stručnog specijalističkog usavršavanja za trenera pojedinog sporta ili sportske grane u trajanju od najmanje 140 sati usklađen s programom za stjecanje licencije svjetskih ili europskih udruženja određenog sporta ako takav program postoji, za koji je uvjet upisa najmanje završena razina 4.1. HKO-a i završeno stručno specijalističko osposobljavanje za trenera 1. razine i stručno specijalističko usavršavanje trenera 2. razine omogućuju stjecanje specifičnih znanja i kompetencija, odnosno usvajanje ishoda učenja koji se mogu steći samo kroz održavanje propisane edukaciju, trebaju osigurati zaštitu sportaša kao korisnika usluge od mogućih ozljeda prilikom obavljanja poslova provođenja i kontrole sportske pripreme te osnova planiranja i programiranja. ( javni interes, prikladnost, nužnost )
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Sportske djelatnosti
Trener 3. razine može obavljati poslove provođenja i kontrole sportske pripreme, vođenje sportaša koji sudjeluju na sportskom natjecanju te osnova planiranja i programiranja.
Navedeno se propisuje s ciljem cjeloživotnog usavršavanje osoba koje obavljaju stručne poslove u sportu kao i osiguranja kvalitete stručnoga rada na način da uz završeno stručno specijalističko osposobljavanje te jednu godinu radnog iskustva na poslovima trenera stječu znanja i kompetencije kojima mogu provoditi kontrolu sportske pripreme te osnove planiranja i programiranja. (javni interes, prikladnost, nužnost)
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Trener IV. razine
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Obrazovanje
Propisivanjem uvjeta završenog diplomskog sveučilišnog studija kineziologije uz završen izborni modul/usmjerenje ili smjer odgovarajućeg sporta, sportske grane ili sportske rekreacije, odnosno završenog specijalističkog diplomskog stručnog studija kineziologije odgovarajućeg sporta, kondicijske pripreme sportaša ili sportske rekreacije omogućuje se stjecanje specifičnih znanja i kompetencija, odnosno usvajanje ishoda učenja koji se mogu steći samo kroz održavanje propisane edukaciju, trebaju osigurati zaštitu sportaša kao korisnika usluge od mogućih ozljeda prilikom obavljanja poslova planiranja i programiranja te provođenja i kontrole sportske pripreme i sportske rekreacije, kao i poslove provođenja sportsko - dijagnostičkih postupaka i interpretiranja rezultata sportsko - dijagnostičkih postupaka. (javni interes, prikladnost, nužnost)
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Sportske djelatnosti
Trener IV. razine može obavljati poslove planiranja i programiranja, vođenja sportaša koji sudjeluju na sportskom natjecanju te provođenja i kontrole sportske pripreme i sportske rekreacije.
Navedeno se propisuje s ciljem zaštite korisnika usluge / sportaša na način da ovom razinom stječu znanja i kompetencije kojima mogu provoditi i kontrolu sportske pripreme i sportske rekreacije. (javni interes, prikladnost, nužnost)
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Trener V. razine
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Obrazovanje
Završen diplomski sveučilišni studij kineziologije uz završen izborni modul/usmjerenje ili smjer odgovarajućeg sporta, sportske grane ili sportske rekreacije, odnosno završen specijalistički diplomskim stručni studij kineziologije odgovarajućeg sporta, kondicijske pripreme sportaša ili sportske rekreacije omogućuje stjecanje specifičnih znanja i kompetencija, odnosno usvajanje ishoda učenja koji se mogu steći samo kroz održavanje propisane edukaciju, trebaju osigurati zaštitu sportaša kao korisnika usluge od mogućih ozljeda prilikom obavljanja sportskih djelatnosti propisanih za trenera ove razine. (javni interes, prikladnost, nužnost)
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Sportske djelatnosti
Trener V. razine može obavljati poslove planiranja i programiranja, vođenje sportaša koji sudjeluju na sportskom natjecanju te provođenja i kontrole sportske pripreme i sportske rekreacije, kao i poslove provođenja sportsko - dijagnostičkih postupaka i interpretiranje rezultata sportsko - dijagnostičkih postupaka.
Navedeno se propisuje s ciljem zaštite korisnika usluge / sportaša na način da ovom razinom stječu znanja i kompetencije kojima mogu provoditi i poslove provođenja sportsko - dijagnostičkih postupaka i interpretiranje rezultata sportsko - dijagnostičkih postupaka. (prikladnost, nužnost)
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Zaključak:
Nakon provedene ocjene proporcionalnosti za svaku predloženu odredbu kojom se propisuje uvjet kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji trener ili njezino obavljanje, u postupku donošenja Zakona o sportu ocijenjeno je da su odredbe predložene Zakonom o sportu proporcionalne važnosti ciljeva koji se žele ostvariti i očekivanih koristi, odnosno nove odredbe su potrebne i prikladne za osiguranje ostvarenja željenih ciljeva od javnog interesa i ne prelaze okvire za ostvarenje istih.
M I N I S T R I C A
dr. sc. Nikolina Brnjac
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta