OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE ZA NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O DOPUNI ZAKONA O ZDRAVSTVENOJ ZAŠTITI, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
1. |
OPĆE INFORMACIJE |
|||||||||||||||||||||||||||
1.1. |
Stručni nositelj: |
Ministarstvo zdravstva |
||||||||||||||||||||||||||
1.2. |
Naziv nacrta prijedloga zakona: |
Nacrt prijedloga Zakona o dopuni Zakona o zdravstvenoj zaštiti, s Nacrtom konačnog prijedloga Zakona |
||||||||||||||||||||||||||
1.3. |
Datum: |
8. rujna 2022. godine |
||||||||||||||||||||||||||
1.4. |
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene: |
Uprava za pravne poslove u zdravstvu, tel.: 01/4607-558, e-mail: pravni.normativni@miz.hr |
||||||||||||||||||||||||||
1.5. |
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere? |
Da/Ne: NE
|
Naziv akta: /
Opis mjere: / |
|||||||||||||||||||||||||
1.6. |
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije? |
Da/Ne: NE
|
Naziv pravne stečevine EU: / |
|||||||||||||||||||||||||
2. |
ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA |
|||||||||||||||||||||||||||
2.1. |
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva? |
Sindikalno organizirani liječnici nisu u mogućnosti ostvariti reprezentativnost za sudjelovanje u pregovorima za kolektivni ugovor u području zdravstvene djelatnosti koju izravno obavljaju jer ne mogu ispuniti uvjete reprezentativnosti sukladno važećem Zakonu. |
||||||||||||||||||||||||||
2.2. |
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona? |
Budući da Kolektivni ugovor za djelatnost zdravstva i zdravstvenog osiguranja („Narodne novine“, br. 29/18, 35/19, 78/19, 92/19 i 56/20) vrijedi do 31. prosinca 2022. godine, a sukladno članku 20. pregovori za novi kolektivni ugovor moraju započeti 60 dana prije isteka važećeg Kolektivnog ugovora nužno je donošenje ovoga zakona po hitnom postupku kako bi se osiguralo da liječnici, kao temeljni i mjerodavni nositelj zdravstvene djelatnosti, ostvare reprezentativnost za sudjelovanje u pregovorima za novi Kolektivni ugovor za djelatnost zdravstva i zdravstvenog osiguranja. |
||||||||||||||||||||||||||
2.3. |
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona. |
S obzirom da je obavljanje liječničkog zvanja i djelovanje liječnika kao temeljnog, samostalnog i odgovornog nositelja zdravstvene djelatnosti koja je od posebnog interesa za Republiku Hrvatsku i koja osigurava zdravstvenu zaštitu svakom pojedincu, obitelji i cjelokupnom pučanstvu u Republici Hrvatskoj, neophodno je osigurati reprezentativnost liječnika za sudjelovanje u pregovorima u kolektivnom ugovoru kojim će se urediti prava i obveze iz rada i po osnovi rada radnika u djelatnosti zdravstva i zdravstvenog osiguranja za plaće i druga materijalna prava radnika. |
||||||||||||||||||||||||||
3. |
UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA |
|||||||||||||||||||||||||||
3.1. |
Što je cilj koji se namjerava postići? |
Cilj predloženog Zakona o dopuni Zakona o zdravstvenoj zaštiti je osigurati da liječnici, kao temeljni i mjerodavni nositelj zdravstvene djelatnosti, ostvare reprezentativnost za sudjelovanje u pregovorima za novi Kolektivni ugovor za djelatnost zdravstva i zdravstvenog osiguranja. |
||||||||||||||||||||||||||
3.2. |
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti? |
Ovim prijedlogom zakona omogućilo bi se liječnicima sudjelovanje u uređenju pitanja koja se odnose na njihova prava i obveze iz rada i po osnovi rada, a koja se uređuju kolektivnim ugovorom. |
||||||||||||||||||||||||||
3.3. |
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena? |
IV. kvartal 2022. godine – stupanje na snagu Zakona o dopuni zakona o zdravstvenoj zaštiti prije početka pregovora za novi kolektivni ugovor u djelatnosti zdravstva i zdravstvenog osiguranja |
||||||||||||||||||||||||||
4. |
UTVRĐIVANJE RJEŠENJA |
|||||||||||||||||||||||||||
4.1. |
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):
Zakon o dopuni Zakona o zdravstvenoj zaštiti
|
||||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Predloženim Zakonom o dopuni Zakona o zdravstvenoj zaštiti uređuje se da u postupku utvrđivanja reprezentativnosti za kolektivno pregovaranje s Vladom Republike Hrvatske o sklapanju kolektivnog ugovora za zaposlene u ustanovama u sustavu zdravstva i zdravstvenog osiguranja za čije se plaće i druga materijalna prava sredstva osiguravaju u državnom proračunu, odnosno riznici prema posebnom propisu ili iz sredstava Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, a koji provodi Povjerenstvo za utvrđivanje reprezentativnosti na temelju općega propisa kojim se uređuju kriteriji i postupak utvrđivanja reprezentativnosti sindikata za kolektivno pregovaranje, iznimno od kriterija reprezentativnosti utvrđenoga općim propisom, uz sindikate utvrđene reprezentativnim u skladu s odredbama općeg propisa o reprezentativnosti, na temelju predloženog Zakona reprezentativnim sindikatom smatrat će se i sindikat koji ima najmanje dvadeset posto članova liječnika od ukupnog broja radnika liječnika zaposlenih u ustanovama u području pregovora. U postupku utvrđivanja reprezentativnosti za kolektivno pregovaranje broj liječnika članova sindikata ne ubraja se u ukupni broj sindikalno organiziranih radnika članova koji prema općem propisu kojim se uređuju kriteriji i postupak utvrđivanja reprezentativnosti sindikata za kolektivno pregovaranje čini zbroj radnika članova svih sindikata koji sudjeluju u postupku utvrđivanja reprezentativnosti. |
||||||||||||||||||||||||||||
4.2. |
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
Nema mogućeg nenormativnog rješenja.
|
||||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Nenormativnim rješenjima se ne može postići namjeravani cilj, s obzirom da se radi o materiji koja se uređuje zakonom. |
||||||||||||||||||||||||||||
5. |
UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1. |
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.1.1. |
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.2. |
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.3. |
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.4. |
Prepreke za razmjenu dobara i usluga |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.5. |
Cijena roba i usluga |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.6. |
Uvjet za poslovanje na tržištu |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.7. |
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.8. |
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini) |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.9. |
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.10. |
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.11. |
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.12. |
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.13. |
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.14. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.15. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14. Predloženi Zakon o dopuni Zakona o zdravstvenoj zaštiti uređuje da u postupku utvrđivanja reprezentativnosti za kolektivno pregovaranje s Vladom Republike Hrvatske o sklapanju kolektivnog ugovora za zaposlene u ustanovama u sustavu zdravstva i zdravstvenog osiguranja za čije se plaće i druga materijalna prava sredstva osiguravaju u državnom proračunu, odnosno riznici prema posebnom propisu ili iz sredstava Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, a koji provodi Povjerenstvo za utvrđivanje reprezentativnosti na temelju općega propisa kojim se uređuju kriteriji i postupak utvrđivanja reprezentativnosti sindikata za kolektivno pregovaranje, iznimno od kriterija reprezentativnosti utvrđenoga općim propisom, uz sindikate utvrđene reprezentativnim u skladu s odredbama općeg propisa o reprezentativnosti, na temelju predloženog Zakona reprezentativnim sindikatom smatrat će se i sindikat koji ima najmanje dvadeset posto članova liječnika od ukupnog broja radnika liječnika zaposlenih u ustanovama u području pregovora. U postupku utvrđivanja reprezentativnosti za kolektivno pregovaranje broj liječnika članova sindikata ne ubraja se u ukupni broj sindikalno organiziranih radnika članova koji prema općem propisu kojim se uređuju kriteriji i postupak utvrđivanja reprezentativnosti sindikata za kolektivno pregovaranje čini zbroj radnika članova svih sindikata koji sudjeluju u postupku utvrđivanja reprezentativnosti. |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.16. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.17. |
Srednji i veliki poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.18. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.19. |
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.20. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.21. |
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.22. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.23. |
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.24. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.25. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.26. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.1.27. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.: Predloženi Zakon o dopuni Zakona o zdravstvenoj zaštiti uređuje da u postupku utvrđivanja reprezentativnosti za kolektivno pregovaranje s Vladom Republike Hrvatske o sklapanju kolektivnog ugovora za zaposlene u ustanovama u sustavu zdravstva i zdravstvenog osiguranja za čije se plaće i druga materijalna prava sredstva osiguravaju u državnom proračunu, odnosno riznici prema posebnom propisu ili iz sredstava Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, a koji provodi Povjerenstvo za utvrđivanje reprezentativnosti na temelju općega propisa kojim se uređuju kriteriji i postupak utvrđivanja reprezentativnosti sindikata za kolektivno pregovaranje, iznimno od kriterija reprezentativnosti utvrđenoga općim propisom, uz sindikate utvrđene reprezentativnim u skladu s odredbama općeg propisa o reprezentativnosti, na temelju predloženog Zakona reprezentativnim sindikatom smatrat će se i sindikat koji ima najmanje dvadeset posto članova liječnika od ukupnog broja radnika liječnika zaposlenih u ustanovama u području pregovora. U postupku utvrđivanja reprezentativnosti za kolektivno pregovaranje broj liječnika članova sindikata ne ubraja se u ukupni broj sindikalno organiziranih radnika članova koji prema općem propisu kojim se uređuju kriteriji i postupak utvrđivanja reprezentativnosti sindikata za kolektivno pregovaranje čini zbroj radnika članova svih sindikata koji sudjeluju u postupku utvrđivanja reprezentativnosti. |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.28.
|
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.2. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.2.1. |
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.2.2. |
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.2.3. |
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.2.4. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.2.5. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.: Predloženi Zakon o dopuni Zakona o zdravstvenoj zaštiti uređuje da u postupku utvrđivanja reprezentativnosti za kolektivno pregovaranje s Vladom Republike Hrvatske o sklapanju kolektivnog ugovora za zaposlene u ustanovama u sustavu zdravstva i zdravstvenog osiguranja za čije se plaće i druga materijalna prava sredstva osiguravaju u državnom proračunu, odnosno riznici prema posebnom propisu ili iz sredstava Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, a koji provodi Povjerenstvo za utvrđivanje reprezentativnosti na temelju općega propisa kojim se uređuju kriteriji i postupak utvrđivanja reprezentativnosti sindikata za kolektivno pregovaranje, iznimno od kriterija reprezentativnosti utvrđenoga općim propisom, uz sindikate utvrđene reprezentativnim u skladu s odredbama općeg propisa o reprezentativnosti, na temelju predloženog Zakona reprezentativnim sindikatom smatrat će se i sindikat koji ima najmanje dvadeset posto članova liječnika od ukupnog broja radnika liječnika zaposlenih u ustanovama u području pregovora. U postupku utvrđivanja reprezentativnosti za kolektivno pregovaranje broj liječnika članova sindikata ne ubraja se u ukupni broj sindikalno organiziranih radnika članova koji prema općem propisu kojim se uređuju kriteriji i postupak utvrđivanja reprezentativnosti sindikata za kolektivno pregovaranje čini zbroj radnika članova svih sindikata koji sudjeluju u postupku utvrđivanja reprezentativnosti. |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|||||||||||||||||||||||||||
5.2.6. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.2.7. |
Srednji i veliki poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.2.8. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.2.9. |
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.2.10. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.2.11. |
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.2.12. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.2.13. |
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.2.14. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.2.15. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.2.16. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.: Predloženim Zakonom o dopuni Zakona o zdravstvenoj zaštiti uređuje se da u postupku utvrđivanja reprezentativnosti za kolektivno pregovaranje s Vladom Republike Hrvatske o sklapanju kolektivnog ugovora za zaposlene u ustanovama u sustavu zdravstva i zdravstvenog osiguranja za čije se plaće i druga materijalna prava sredstva osiguravaju u državnom proračunu, odnosno riznici prema posebnom propisu ili iz sredstava Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, a koji provodi Povjerenstvo za utvrđivanje reprezentativnosti na temelju općega propisa kojim se uređuju kriteriji i postupak utvrđivanja reprezentativnosti sindikata za kolektivno pregovaranje, iznimno od kriterija reprezentativnosti utvrđenoga općim propisom, uz sindikate utvrđene reprezentativnim u skladu s odredbama općeg propisa o reprezentativnosti, na temelju predloženoga Zakona reprezentativnim sindikatom smatrat će se i sindikat koji ima najmanje dvadeset posto članova liječnika od ukupnog broja radnika liječnika zaposlenih u ustanovama u području pregovora. U postupku utvrđivanja reprezentativnosti za kolektivno pregovaranje broj liječnika članova sindikata ne ubraja se u ukupni broj sindikalno organiziranih radnika članova koji prema općem propisu kojim se uređuju kriteriji i postupak utvrđivanja reprezentativnosti sindikata za kolektivno pregovaranje čini zbroj radnika članova svih sindikata koji sudjeluju u postupku utvrđivanja reprezentativnosti. |
|||||||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.3. |
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.3.1. |
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr. |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.2. |
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.3. |
Socijalna uključenost |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.4. |
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.5. |
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.6. |
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.7. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.8. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.: Predloženim Zakonom o dopuni Zakona o zdravstvenoj zaštiti uređuje se da u postupku utvrđivanja reprezentativnosti za kolektivno pregovaranje s Vladom Republike Hrvatske o sklapanju kolektivnog ugovora za zaposlene u ustanovama u sustavu zdravstva i zdravstvenog osiguranja za čije se plaće i druga materijalna prava sredstva osiguravaju u državnom proračunu, odnosno riznici prema posebnom propisu ili iz sredstava Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, a koji provodi Povjerenstvo za utvrđivanje reprezentativnosti na temelju općega propisa kojim se uređuju kriteriji i postupak utvrđivanja reprezentativnosti sindikata za kolektivno pregovaranje, iznimno od kriterija reprezentativnosti utvrđenoga općim propisom, uz sindikate utvrđene reprezentativnim u skladu s odredbama općeg propisa o reprezentativnosti, na temelju predloženog Zakona reprezentativnim sindikatom smatrat će se i sindikat koji ima najmanje dvadeset posto članova liječnika od ukupnog broja radnika liječnika zaposlenih u ustanovama u području pregovora. U postupku utvrđivanja reprezentativnosti za kolektivno pregovaranje broj liječnika članova sindikata ne ubraja se u ukupni broj sindikalno organiziranih radnika članova koji prema općem propisu kojim se uređuju kriteriji i postupak utvrđivanja reprezentativnosti sindikata za kolektivno pregovaranje čini zbroj radnika članova svih sindikata koji sudjeluju u postupku utvrđivanja reprezentativnosti. |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
5.3.9. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.10. |
Srednji i veliki poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.11. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.12. |
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.13. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.14. |
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.15. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.16. |
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.17. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.18. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.19. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.3.20. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.: Predloženim Zakonom o dopuni Zakona o zdravstvenoj zaštiti uređuje se da u postupku utvrđivanja reprezentativnosti za kolektivno pregovaranje s Vladom Republike Hrvatske o sklapanju kolektivnog ugovora za zaposlene u ustanovama u sustavu zdravstva i zdravstvenog osiguranja za čije se plaće i druga materijalna prava sredstva osiguravaju u državnom proračunu, odnosno riznici prema posebnom propisu ili iz sredstava Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, a koji provodi Povjerenstvo za utvrđivanje reprezentativnosti na temelju općega propisa kojim se uređuju kriteriji i postupak utvrđivanja reprezentativnosti sindikata za kolektivno pregovaranje, iznimno od kriterija reprezentativnosti utvrđenoga općim propisom, uz sindikate utvrđene reprezentativnim u skladu s odredbama općeg propisa o reprezentativnosti, na temelju predloženog Zakona reprezentativnim sindikatom smatrat će se i sindikat koji ima najmanje dvadeset posto članova liječnika od ukupnog broja radnika liječnika zaposlenih u ustanovama u području pregovora. U postupku utvrđivanja reprezentativnosti za kolektivno pregovaranje broj liječnika članova sindikata ne ubraja se u ukupni broj sindikalno organiziranih radnika članova koji prema općem propisu kojim se uređuju kriteriji i postupak utvrđivanja reprezentativnosti sindikata za kolektivno pregovaranje čini zbroj radnika članova svih sindikata koji sudjeluju u postupku utvrđivanja reprezentativnosti. |
|||||||||||||||||||||||||||
5.3.21. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.4. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.4.1. |
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.2. |
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.3. |
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.4. |
Status regulirane profesije |
NE |
DA |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.5. |
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.6. |
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.7. |
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.8. |
Odnos između privatnog i poslovnog života |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.9. |
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba |
NE |
DA |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.10. |
Pravo na kvalitetu radnog mjesta |
NE |
DA |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.11. |
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.12. |
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja |
NE |
DA |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.13. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.14. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13: Predloženim Zakonom o dopuni Zakona o zdravstvenoj zaštiti uređuje se da u postupku utvrđivanja reprezentativnosti za kolektivno pregovaranje s Vladom Republike Hrvatske o sklapanju kolektivnog ugovora za zaposlene u ustanovama u sustavu zdravstva i zdravstvenog osiguranja za čije se plaće i druga materijalna prava sredstva osiguravaju u državnom proračunu, odnosno riznici prema posebnom propisu ili iz sredstava Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, a koji provodi Povjerenstvo za utvrđivanje reprezentativnosti na temelju općega propisa kojim se uređuju kriteriji i postupak utvrđivanja reprezentativnosti sindikata za kolektivno pregovaranje, iznimno od kriterija reprezentativnosti utvrđenoga općim propisom, uz sindikate utvrđene reprezentativnim u skladu s odredbama općeg propisa o reprezentativnosti, na temelju predloženoga Zakona reprezentativnim sindikatom smatrat će se i sindikat koji ima najmanje dvadeset posto članova liječnika od ukupnog broja radnika liječnika zaposlenih u ustanovama u području pregovora. U postupku utvrđivanja reprezentativnosti za kolektivno pregovaranje broj liječnika članova sindikata ne ubraja se u ukupni broj sindikalno organiziranih radnika članova koji prema općem propisu kojim se uređuju kriteriji i postupak utvrđivanja reprezentativnosti sindikata za kolektivno pregovaranje čini zbroj radnika članova svih sindikata koji sudjeluju u postupku utvrđivanja reprezentativnosti. |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
5.4.15. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.16. |
Srednji i veliki poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.17. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.18. |
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.19. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.20. |
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.21. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.22. |
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.23. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.24. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.25. |
Drugi utvrđeni adresati: Liječnici za čije se plaće i druga materijalna prava, sukladno kolektivnom ugovoru, sredstva osiguravaju u državnom proračunu, odnosno riznici prema posebnom propisu ili iz sredstava Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje |
NE |
DA |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.4.26. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25. Predloženim Zakonom o dopuni Zakona o zdravstvenoj zaštiti uređuje se da u postupku utvrđivanja reprezentativnosti za kolektivno pregovaranje s Vladom Republike Hrvatske o sklapanju kolektivnog ugovora za zaposlene u ustanovama u sustavu zdravstva i zdravstvenog osiguranja za čije se plaće i druga materijalna prava sredstva osiguravaju u državnom proračunu, odnosno riznici prema posebnom propisu ili iz sredstava Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, a koji provodi Povjerenstvo za utvrđivanje reprezentativnosti na temelju općega propisa kojim se uređuju kriteriji i postupak utvrđivanja reprezentativnosti sindikata za kolektivno pregovaranje, iznimno od kriterija reprezentativnosti utvrđenoga općim propisom, uz sindikate utvrđene reprezentativnim u skladu s odredbama općeg propisa o reprezentativnosti, na temelju predloženoga Zakona reprezentativnim sindikatom smatrat će se i sindikat koji ima najmanje dvadeset posto članova liječnika od ukupnog broja radnika liječnika zaposlenih u ustanovama u području pregovora. U postupku utvrđivanja reprezentativnosti za kolektivno pregovaranje broj liječnika članova sindikata ne ubraja se u ukupni broj sindikalno organiziranih radnika članova koji prema općem propisu kojim se uređuju kriteriji i postupak utvrđivanja reprezentativnosti sindikata za kolektivno pregovaranje čini zbroj radnika članova svih sindikata koji sudjeluju u postupku utvrđivanja reprezentativnosti. |
|||||||||||||||||||||||||||
5.4.27. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.5. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.5.1. |
Utjecaj na klimu |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.2. |
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.3. |
Korištenje energije |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.4. |
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.5. |
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.6. |
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.7. |
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.8. |
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.9. |
Zaštita od utjecaja kemikalija |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.10. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.11. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.: Predloženim Zakonom o dopuni Zakona o zdravstvenoj zaštiti uređuje se da u postupku utvrđivanja reprezentativnosti za kolektivno pregovaranje s Vladom Republike Hrvatske o sklapanju kolektivnog ugovora za zaposlene u ustanovama u sustavu zdravstva i zdravstvenog osiguranja za čije se plaće i druga materijalna prava sredstva osiguravaju u državnom proračunu, odnosno riznici prema posebnom propisu ili iz sredstava Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, a koji provodi Povjerenstvo za utvrđivanje reprezentativnosti na temelju općega propisa kojim se uređuju kriteriji i postupak utvrđivanja reprezentativnosti sindikata za kolektivno pregovaranje, iznimno od kriterija reprezentativnosti utvrđenoga općim propisom, uz sindikate utvrđene reprezentativnim u skladu s odredbama općeg propisa o reprezentativnosti, na temelju predloženoga Zakona reprezentativnim sindikatom smatrat će se i sindikat koji ima najmanje dvadeset posto članova liječnika od ukupnog broja radnika liječnika zaposlenih u ustanovama u području pregovora. U postupku utvrđivanja reprezentativnosti za kolektivno pregovaranje broj liječnika članova sindikata ne ubraja se u ukupni broj sindikalno organiziranih radnika članova koji prema općem propisu kojim se uređuju kriteriji i postupak utvrđivanja reprezentativnosti sindikata za kolektivno pregovaranje čini zbroj radnika članova svih sindikata koji sudjeluju u postupku utvrđivanja reprezentativnosti. |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
5.5.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.13. |
Srednji i veliki poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.17. |
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.19. |
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.22. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.5.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22. Predloženim Zakonom o dopuni Zakona o zdravstvenoj zaštiti uređuje se da u postupku utvrđivanja reprezentativnosti za kolektivno pregovaranje s Vladom Republike Hrvatske o sklapanju kolektivnog ugovora za zaposlene u ustanovama u sustavu zdravstva i zdravstvenog osiguranja za čije se plaće i druga materijalna prava sredstva osiguravaju u državnom proračunu, odnosno riznici prema posebnom propisu ili iz sredstava Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, a koji provodi Povjerenstvo za utvrđivanje reprezentativnosti na temelju općega propisa kojim se uređuju kriteriji i postupak utvrđivanja reprezentativnosti sindikata za kolektivno pregovaranje, iznimno od kriterija reprezentativnosti utvrđenoga općim propisom, uz sindikate utvrđene reprezentativnim u skladu s odredbama općeg propisa o reprezentativnosti, na temelju predloženoga Zakona reprezentativnim sindikatom smatrat će se i sindikat koji ima najmanje dvadeset posto članova liječnika od ukupnog broja radnika liječnika zaposlenih u ustanovama u području pregovora. U postupku utvrđivanja reprezentativnosti za kolektivno pregovaranje broj liječnika članova sindikata ne ubraja se u ukupni broj sindikalno organiziranih radnika članova koji prema općem propisu kojim se uređuju kriteriji i postupak utvrđivanja reprezentativnosti sindikata za kolektivno pregovaranje čini zbroj radnika članova svih sindikata koji sudjeluju u postupku utvrđivanja reprezentativnosti. |
|||||||||||||||||||||||||||
5.5.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.6. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.6.1. |
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.2. |
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.3. |
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.4. |
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.5. |
Povreda prava na privatnost |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.6. |
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.7. |
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.8. |
Pravo na pristup informacijama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.9. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.10. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.: Predloženim Zakonom o dopuni Zakona o zdravstvenoj zaštiti uređuje se da u postupku utvrđivanja reprezentativnosti za kolektivno pregovaranje s Vladom Republike Hrvatske o sklapanju kolektivnog ugovora za zaposlene u ustanovama u sustavu zdravstva i zdravstvenog osiguranja za čije se plaće i druga materijalna prava sredstva osiguravaju u državnom proračunu, odnosno riznici prema posebnom propisu ili iz sredstava Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, a koji provodi Povjerenstvo za utvrđivanje reprezentativnosti na temelju općega propisa kojim se uređuju kriteriji i postupak utvrđivanja reprezentativnosti sindikata za kolektivno pregovaranje, iznimno od kriterija reprezentativnosti utvrđenoga općim propisom, uz sindikate utvrđene reprezentativnim u skladu s odredbama općeg propisa o reprezentativnosti, na temelju predloženoga Zakona reprezentativnim sindikatom smatrat će se i sindikat koji ima najmanje dvadeset posto članova liječnika od ukupnog broja radnika liječnika zaposlenih u ustanovama u području pregovora. U postupku utvrđivanja reprezentativnosti za kolektivno pregovaranje broj liječnika članova sindikata ne ubraja se u ukupni broj sindikalno organiziranih radnika članova koji prema općem propisu kojim se uređuju kriteriji i postupak utvrđivanja reprezentativnosti sindikata za kolektivno pregovaranje čini zbroj radnika članova svih sindikata koji sudjeluju u postupku utvrđivanja reprezentativnosti. |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
5.6.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.13. |
Srednji i velikii poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.17. |
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.19. |
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.22. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||||
5.6.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23. Predloženim Zakonom o dopuni Zakona o zdravstvenoj zaštiti uređuje se da u postupku utvrđivanja reprezentativnosti za kolektivno pregovaranje s Vladom Republike Hrvatske o sklapanju kolektivnog ugovora za zaposlene u ustanovama u sustavu zdravstva i zdravstvenog osiguranja za čije se plaće i druga materijalna prava sredstva osiguravaju u državnom proračunu, odnosno riznici prema posebnom propisu ili iz sredstava Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, a koji provodi Povjerenstvo za utvrđivanje reprezentativnosti na temelju općega propisa kojim se uređuju kriteriji i postupak utvrđivanja reprezentativnosti sindikata za kolektivno pregovaranje, iznimno od kriterija reprezentativnosti utvrđenoga općim propisom, uz sindikate utvrđene reprezentativnim u skladu s odredbama općeg propisa o reprezentativnosti, na temelju predloženoga Zakona reprezentativnim sindikatom smatrat će se i sindikat koji ima najmanje dvadeset posto članova liječnika od ukupnog broja radnika liječnika zaposlenih u ustanovama u području pregovora. U postupku utvrđivanja reprezentativnosti za kolektivno pregovaranje broj liječnika članova sindikata ne ubraja se u ukupni broj sindikalno organiziranih radnika članova koji prema općem propisu kojim se uređuju kriteriji i postupak utvrđivanja reprezentativnosti sindikata za kolektivno pregovaranje čini zbroj radnika članova svih sindikata koji sudjeluju u postupku utvrđivanja reprezentativnosti. |
|||||||||||||||||||||||||||
5.6.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||||
6. |
Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
|||||||||||||||||||||||||||
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka: |
DA |
NE |
||||||||||||||||||||||||||
6.1. |
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja? |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Propis neće imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka, a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja. |
||||||||||||||||||||||||||||
6.2. |
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije? |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Propis neće imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije. |
||||||||||||||||||||||||||||
6.3. |
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa? |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Propis ne uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te ne postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa. |
||||||||||||||||||||||||||||
6.4. |
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike? |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Propis neće imati posebne učinke na mikro poduzetnike. |
||||||||||||||||||||||||||||
6.5. |
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike. |
|||||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Propis neće imati učinke na male i srednje poduzetnike jer se predloženim Zakonom ne uređuje materija koja bi na bilo koji način utjecala na male i srednje poduzetnike. |
||||||||||||||||||||||||||||
7. |
Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator). SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik. SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model
|
|||||||||||||||||||||||||||
8. |
SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE Ako je utvrđena barem jedna kombinacija: –veliki izravni učinak i mali broj adresata, –veliki izravni učinak i veliki broj adresata, –mali izravni učinak i veliki broj adresata,
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka. Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Procjena učinaka propisa |
Potreba za PUP |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa |
DA |
NE |
|||||||||||||||||||||||||
8.1. |
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1. |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
8.2. |
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2. |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
8.3. |
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3. |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
8.4. |
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4. |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
8.5. |
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5. |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
8.6. |
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6. |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
|
MSP test |
Potreba za MSP test |
||||||||||||||||||||||||||
8.7. |
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test) |
DA |
NE |
|||||||||||||||||||||||||
8.8. |
Provođenje MSP testa |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
8.9. |
Provođenje SCM metodologije |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
9. |
PRILOZI |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||
10. |
POTPIS ČELNIKA TIJELA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Potpis:
MINISTAR
izv. prof. dr. sc. Vili Beroš, dr. med.
Datum: 8. rujna 2022. godine
|
|||||||||||||||||||||||||||
11. |
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17) |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Uputa: Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja. |
Komentari