Javni poziv za dodjelu sredstava za mjeru M1:
“Ublažavanje štetnih učinaka Brexita na konkurentnost i poslovanje hrvatskih poduzetnika“
2. Kreiranje i provedba mjere „M1“ >
6.1. Zbrajanje potpora i primjena formule za umanjenje potpora >
6.2. Zabrana dvostrukog financiranja >
7. Prihvatljivost prijavitelja >
8. Neprihvatljivi prijavitelji >
9. Prihvatljivost aktivnosti i troškova >
9.1. Prihvatljive aktivnosti >
13. Provedba ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava >
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
1. Uvodne informacije >
Ujedinjeno Kraljevstvo Velike Britanije i Sjeverne Irske ( UK ) napustilo je Europsku uniju (EU) 1. veljače 2020. godine ( proces Brexita ), kada je stupio na snagu Sporazum o povlačenju . Navedenim sporazumom predviđeno je prijelazno razdoblje koje je trajalo do 31. prosinca 2020. godine, a tijekom kojeg su se jamčili nepromijenjeni uvjeti u odnosima između EU-a i UK-a.
Dana 24. prosinca 2020. godine sklopljen je Sporazum o trgovini i suradnji između UK-a i EU-a koji je 27 država članica ratificiralo 29. prosinca 2020. godine te je isti stupio je na snagu 1. siječnja 2021. godine.
UK ovim Sporazumom dobiva novi status, status treće zemlje, koja ima uređene trgovinske i druge odnose s EU. Primjena sporazuma znači da se na trgovinu između UK-a i EU-a sada primjenjuju carinski postupci i formalnosti, te sva prava i pravila propisana sličnim sporazumima o svjetskoj trgovini.
Republika Hrvatska ima razvijene trgovinske odnose s UK-om, te je u određenom smislu pogođena njegovim napuštanjem iz punopravnog članstva u EU. Šok procesa Brexita odražava se najprije na volumen trgovine te poslovanje, što posljedično utječe na pad prihoda tvrtki koje posluju s tržištem UK-a ili s UK tržišta nabavljaju dobra i usluge koji su im input za daljnje poslovanje.
Novi carinski postupci i formalnosti za posljedicu imaju nastanak izravnih i neizravnih novih i/ili dodatnih troškova te se negativno odražavaju na konkurentnost tvrtki, posebice konkurentnost malih i srednjih poduzeća izvoznika na tržište UK-a kao i tvrtki koje nabavljaju robe i usluge iz UK.
Prethodno važeće slobodno kretanje dobara, usluga, kapitala i ljudi zajamčeno EU ugovorima prestaje važiti, a izravan i neizravan utjecaj na poduzetnike će se odraziti višestruko, a najmanje u sljedećim slučajevima:
ako poduzetnik prodaje robu ili pruža usluge u UK-u (izvoznik),
ako poduzetnik kupuje robu ili prima usluge iz UK-a (uvoznik),
ako poduzetnik prevozi robu kroz UK,
ako poduzetnik upotrebljava materijale i robu iz UK-a za trgovinu u okviru povlaštenih dogovora s partnerskim zemljama EU-a.
Europska Unije je stoga u svrhu ublažavanja negativnih učinaka procesa Brexita donijela Uredb u (EU) 2021/1755 Europskog parlamenta i Vijeća od 6. listopada 2021. godine o uspostavi pričuve za prilagodbu Brexitu .
Pričuvom za prilagodbu Brexitu bi se u cijelosti ili djelomično trebali pokriti dodatni rashodi koji su nastali kao posljedica Brexita, putem mjera za ublažavanje i suzbijanje štetnih posljedica ovog procesa.
2. Kreiranje i provedba mjere „M1 “ >
Vlada Republike Hrvatske donijela je Odluku o tijelima u sustavu upravljanja i kontrole pričuve za prilagodbu Brexitu, kojom je odgovornost za upravljanje financijskim doprinosom iz pričuve dodijelila Ministarstvu regionalnoga razvoja i fondova Europske unije (dalje u tekstu: MRRFEU).
MRRFEU je pristupilo kreiranju mjera za provedbu Pričuve, a kao prvi korak u procesu definiranja mjera
provelo je neformalni proces konzultacija s drugim tijelima državne uprave kako bi identificiralo potrebe pojedinih resora po pitanju otklanjanja posljedica Brexita.
Nakon provedenih neformalnih konzultacija među resorima potvrđeno je kako najviše potrebe za mjerama ovoga tipa ima sektor gospodarstva te je fokus stavljen na sektor malog gospodarstva.
Nakon utvrđivanja područja u koje će se intervenirati, pristupilo se prikupljanju podataka i analiza potrebnih da bi se opravdala mjera za potporu (posebno) MSP-ovima na koje povlačenje UK-a štetno utječe.
U proces prikupljanja podataka i provedbe analiza bili su uključeni svi relevantni dionici te je na temelju zaključaka sveobuhvatne analize prikupljenih informacija definirana mjera M1 - Ublažavanje štetnih učinaka Brexita na konkurentnost i poslovanje hrvatskih poduzetnika.
Analiza je pokazala kako je učinak Brexita na hrvatsko malo gospodarstvo pretežno horizontalan, odnosno nema sektora ili regije u RH posebno teško pogođenih ovim procesom, ali postoje pojedini gospodarski subjekti unutar sektora hrvatskog gospodarstva koji su značajnije izloženi njegovim negativnim i štetnim posljedicama (prije svega je riječ o izvoznicima na UK tržište ili uvoznicima s tog tržišta) .
Mjerom M1 Ublažavanje štetnih učinaka Brexita na konkurentnost i poslovanje hrvatskih poduzetnika želi se pomoći poduzetnicima registriranima u RH koji posluju na tržištu UK-a ili s tržištem UK-a (kao izvoznici na to tržište ili uvoznici s UK tržišta) da bi se prilagodili novonastalim okolnostima na britanskom tržištu ili preusmjerili svoje poslovanje s britanskog na neko alternativno tržište, ili kako bi im se ublažili troškovi i šok uzrokovan Brexitom.
Dodatno jamstvo da je ova mjera kvalitetna, dobro ciljana, razmjerna potrebama, usklađena sa svim elementima EU prava i politika te svrsishodna, nalazimo u činjenici kako je MRRFEU provelo i javne konzultacije i javni poziv, u skladu s načelima partnerstva i transparentnosti, kako bi zajednički s relevantnim poduzetnicima i organizacijama koje ih predstavljaju, resornim tijelima državne uprave i agencijama te ostalim dionicima, najprikladnije odgovorilo na potrebe hrvatskih poduzetnika koje su rezultat negativnih posljedica procesa Brexita.
Nadalje, da bi proces prikupljanja podataka i identificiranja problema nastalih procesom Brexita proveo što kvalitetnije i u skladu sa zahtjevima regulative, MRRFEU je dodatno formirao radnu skupinu sastavljenu od predstavnika relevantnih institucija i udruženja.
Tablica 1 - HODOGRAM AKTIVNOSTI U PROCESU KREIRANJA MJERE M1
DATUM |
AKTIVNOST |
SUDIONICI |
GLAVNI ZAKLJUČCI |
12.1.2022.
|
1. sastanak radne skupine (RS) |
Članovi RS |
Dodijeljena zaduženja članovima RS, Definirani uvjeti prihvatljivosti, vrsta aktivnosti i troškova |
20.1.2022. |
2. sastanak radne skupine (RS)
|
Članovi RS
|
Usvojen prijedlog za prikupljanjem podataka putem objave javnog poziva. |
1.2.2022. |
3. sastanak radne skupine (RS)
|
Članovi RS
|
Usvojen predloženi model prikupljanja podataka i tekstom Javnog poziva
|
|
Upućivanje Uputa za prijavitelje u proceduru savjetovanja sa zainteresiranom javnošću |
Svi zainteresirani građani |
Prikupljeni i analizirani komentari i prijedlozi građana zainteresiranih za ovu temu. Prijedlozi koji su ocijenjeni kao osnovani uvršteni u tekst Uputa |
Zaključno, utvrđeno je kako je učinak Brexita na hrvatsko gospodarstvo horizontalan, ali kako postoje pojedini gospodarski subjekti koji su značajnije izloženi njegovim negativnim i štetnim posljedicama i učincima, te kako je potrebno ojačati njihovu razinu konkurentnosti te im omogućiti šansu za nastavak poslovanja na tržištu UK i nakon Brexita te isteka prijelaznog razdoblja.
Ova mjera će se provesti raspisivanjem Poziva, a uvjeti koje prijavitelji moraju zadovoljavati da bi ostvarili pravo na potporu propisani su ovim Uputama i Programom potpora (vidjeti poglavlje pravna osnova).
3. Pravna osnova >
Pravna osnova za provedbu Mjere sadržana je u sljedećim dokumentima:
o Ugovor o funkcioniranju EU (pročišćena verzija; 2016/C 202/01; 07. lipnja 2016.);
o Uredba (EU) 2021/1755 Europskog parlamenta i Vijeća od 6. listopada 2021. o uspostavi pričuve za prilagodbu Brexitu (u daljnjem tekstu: Uredba 2021/1755 ) ;
o Uredba Komisije (EU) br. 1407/2013 оd 18. prosinca 2013. godine o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na potpore male vrijednosti (u daljnjem tekstu: de minimis Uredba);
o Uredba Komisije (EU) 2020/972 оd 2. srpnja 2020. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1407/2013 u pogledu njezina produljenja i o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014 u pogledu njezina produljenja i odgovarajućih prilagodbi (u daljnjem tekstu: Uredba 2020/972);
o Uredba (EU, Euratom) 2018/1046 Europskog parlamenta i Vijeća od 18. srpnja 2018. o financijskim pravilima koja se primjenjuju na opći proračun Unije, o izmjeni uredaba (EU) br. 1296/2013, (EU) br. 1301/2013, (EU) br. 1303/2013, (EU) br. 1304/2013, (EU) br. 1309/2013, (EU) br. 1316/2013, (EU) br. 223/2014, (EU) br. 283/2014 i Odluke br. 541/2014/EU te o stavljanju izvan snage Uredbe (EU, Euratom) br. 966/2012;
o Uredba (EU, Euratom) 2020/2092 Europskog parlamenta i Vijeća od 16. prosinca 2020. o općem režimu uvjetovanosti za zaštitu proračuna Unije;
o Odluka o tijelima u sustavu upravljanja i kontrole pričuve za prilagodbu Brexitu Odluka o tijelima u sustavu upravljanja i kontrole pričuve za prilagodbu Brexitu ( NN 136/2021)
o Sporazum o trgovini i suradnji između EU-a i Ujedinjene Kraljevine ( Službeni list Europske unije L 149/10 ) .
o Sporazumom o povlačenju sklopljen između Europske unije i Ujedinjene Kraljevine ( Službeni list Europske unije 2019/C 381/01 )
o Program potpora male vrijednosti namijenjenih provedbi Pričuve za prilagodbu Brexitu (Napomena: trenutno u izradi)
4. Svrha mjere M1 >
Mjera „ M1 - Ublažavanje štetnih učinaka Brexita na konkurentnost i poslovanje hrvatskih poduzetnika “, temelji se na članku 5. stavku 1. Uredbe (EU) 2021/1755 o uspostavi pričuve za prilagodbu Brexitu.
Mjerom se želi pomoći hrvatskim poduzetnicima (posebno MSP-ovima) koji posluju na tržištu UK-a ili s tržištem UK-a (kao izvoznici na to tržište ili uvoznici s UK tržišta) za privremenu prilagodbu novonastalim okolnostima proizašlim iz procesa Brexita, kako bi im se:
o pružila prilika za nastavak poslovanja na britanskom tržištu, i/ili
o kako bi preusmjerili svoje poslovanje s britanskog na neko drugo tržište, i/ili
o kako bi im se ublažili troškovi i šok uzrokovan samim Brexitom, naročito onim poduzetnicima koji uvoze dobra i usluge s tržišta UK.
Mjera nema karakter strukturne reforme. Ograničena je vremenski u smislu mjere za prilagodbu novonastaloj situaciji i šoku koji proizlazi iz procesa Brexita. Mjera nije namijenjena kao srednjoročna potpora za restrukturiranje ciljanih poduzeća.
Ovim Pozivom će se dodijeliti potpore male vrijednosti poduzetnicima registriranim u RH, aktivnim na tržištu UK-a ili u poslovanju (uvozu) s tržišta UK-a prije 1. veljače 2020. godine, na čije poslovanje je Brexit štetno utjecao u referentnom razdoblju od 1.1.2020. do 30.9.2023. godine .
5. Financijska alokacija >
Ukupan raspoloživ iznos sredstava za dodjelu korisnicima u okviru ovog Poziva je 42.000.000,00 kuna (5.574.357,95 eura) . Financijska sredstva će se dodjeljivati kao bespovratna sredstva (potpore) za troškove/izdatke nastale u referentnom razdoblju od 1.1.2020. do 30.9.2023. godine. MRRFEU zadržava diskrecijsko pravo ne dodijeliti sva sredstva po ovome Pozivu.
6. Obveze vezane za potpore >
Bespovratna sredstva koja će se dodijeliti smatraju se potporom male vrijednosti koja je transparentna u smislu članka 4. de minimis Uredbe. Potpora će se dodijeliti jednom (jedinstvenom) poduzetniku (Vidjeti definiciju u P ojmovniku ).
Temelj za dodjelu potpore je Program potpora male vrijednosti namijenjenih provedbi pričuve za prilagodbu Brexitu (vidjeti poglavlje pravna osnova). MRRFEU je davatelj potpore.
Najmanji iznos potpore koji prijavitelj (jedan jedinstveni poduzetnik) može zatražiti je 25.000,00 kuna (3.318,07 eura). Najviši iznos potpore koji može biti dodijeljen prijavitelju (jednom jedinstvenom poduzetniku) u niti jednom slučaju ne smije prelaziti gornju granicu utvrđenu Programom potpora i de minimis Uredbom (vidi Tablicu 2 – gornje granice za dodjelu potpore).
Nadalje, iznos potpore zatražen od strane prijavitelja može biti korigiran (umanjen) ako:
se moraju primijeniti pravila o zbrajanju (prethodno) dodijeljenih potpora male vrijednosti sukladno Programu potpora i de minimis Uredbi.
je ukupni zatraženi iznos potpora (svih prijavitelja) nakon čišćenja proračuna te obrađenih prigovora veći od raspoloživog iznosa (alokacije) za dodjelu bespovratnih sredstava. U navedenom slučaju primjenjuje se formula za umanjenje potpore koja će se dodijeliti svakom pojedinom prijavitelju.
3 načina utvrđivanja maksimalnog iznosa potpore:
1) 25.000,00 kuna (3.318,07 eura) –1.506.900,00 kuna (200.000,00 eura) (u slučaju kada pojedini prijavitelj (jedan poduzetnik) nema prethodno dodijeljenu potporu koja se zbraja u tekućoj i 2 prethodne fiskalne godine);
2) 25.000,00 kuna (3.318,07 eura) – maksimalnog iznosa koji se utvrđuje temeljem zbrajanja potpora (u 3 fiskalne godine sukladno Programu potpora i de minimis Uredbi de minimis potpore ne smiju prijeći prag od 1.506.900,00 kuna);
3) 25.000,00 kuna (3.318,07 eura) – maksimuma utvrđenog primjenom formule za umanjenje u slučaju kad je zbroj svih zatraženih potpora veći od raspisane alokacije Poziva. NAPOMENA: Bez obzira na primjenu formule prijavitelj ne smije steći pravo na više potpore od iznosa koji propisuje de minimis Uredba i Program potpora.
6.1. Zbrajanje potpora i primjena formule za umanjenje potpora >
Zbrajanje (kumulacija) potpora
Sve potpore podložne su pravilima o zbrajanju (kumulaciji) potpora . Ukupan iznos potpore male vrijednosti koja se po državi članici smije dodijeliti jednom (jedinstvenom) poduzetniku ne smije prelaziti 200.000,00 EUR tijekom prethodne dvije fiskalne godine i u tekućoj fiskalnoj godini, a sukladno članku 3. stavku 2. de minimis Uredbe.
Ukupan iznos potpore male vrijednosti koja se po državi članici smije dodijeliti jednom (jedinstvenom) poduzetniku koji obavlja cestovni prijevoz tereta za najamninu ili naknadu ne smije premašiti 100.000,00 EUR tijekom prethodne dvije fiskalne godine i u tekućoj fiskalnoj godini. (Napomena: u ovom slučaju navedena potpora male vrijednosti ne smije se koristiti za kupovinu vozila za cestovni prijevoz tereta).
VAŽNO: Gornje granice (pragovi/plafoni potpora) primjenjuju se bez obzira na oblik potpora male vrijednosti ili na cilj koji se namjerava postići te neovisno o tome financira li se potpora koju dodjeljuje država članica u cijelosti ili djelomično iz sredstava koja su podrijetlom iz EU ili državnog proračuna RH.
Tablica 2 – GORNJE GRANICE ZA DODJELU POTPORE
|
Jedan (jedinstveni) poduzetnik |
Jedan (jedinstveni) poduzetnik koji obavlja cestovni prijevoz tereta za najamninu ili naknadu |
godina prijave |
2023. |
2023. |
godine uključene u izračun |
2022. |
2022. |
2021. |
2021. |
|
Gornja granica |
200.000 € |
100.000 € |
Potpore se mogu dodijeliti uz uvjet da su poštovana ograničenja vezana za pragove dodjele potpore male vrijednosti utvrđena u članku 3. de minimis Uredbe. Ako bi se dodjelom novih potpora male vrijednosti premašila odgovarajuća gornja granica iz članka 3. de minimis Uredbe, takva potpora ne može biti dodijeljena, odnosno može biti dodijeljen iznos potpore samo do iznosa gornje granice (praga/plafona) za dodjelu potpore.
Potpore male vrijednosti koje se dodjeljuju u skladu s de minimis Uredbom mogu se zbrajati s potporama male vrijednosti, dodijeljenima u skladu s Uredbom 360/2012 do gornjih granica utvrđenih u de minimis Uredbi. Mogu se pribrajati potporama male vrijednosti dodijeljenima u skladu s drugim uredbama o potporama male vrijednosti do odgovarajuće gornje granice utvrđene člankom 3. stavkom 2. de minimis Uredbe.
Potpore male vrijednosti ne zbrajaju se (ne kumuliraju) s državnim potporama u vezi s istim prihvatljivim troškovima ili s državnim potporama za istu mjeru rizičnog financiranja ako bi takva kumulacija prelazila primjenjivi najviši intenzitet ili iznos potpore koji je u konkretnim okolnostima svakog pojedinog slučaja utvrđen Uredbom o skupnom izuzeću odnosno odlukom Komisije.
De minimis potpore koje nisu dodijeljene za određene opravdane troškove ili se njima ne mogu pripisati mogu se zbrajati s drugim državnim potporama dodijeljenima u skladu s Uredbom o skupnom izuzeću ili odlukom Komisije.
Primjena formule za umanjenje potpora
Ukoliko ukupni priznati zatraženi iznos potpora (svih prijava) nakon čišćenja proračuna te obrađenih prigovora u postupku dodjele bude veći od raspoloživog iznosa (alokacije) za dodjelu potpora , primijenit će se sljedeća formula kako bi se umanjila ta razlika:
(alokacija poziva)
_____________________________________ X 100
(ukupni traženi iznos potpore)
Rezultat primjene ove formule je % koji se zaokružuje na 2 decimale a koji predstavlja maksimalni iznos potpore koji u tom slučaju smije biti dodijeljen pojedinom prijavitelju u odnosu na zatražena sredstva (neovisno o tome što prijavitelj u svom zahtjevu/prijavi nije dosegnuo maksimalni prag/plafon potpore koji mu se prema Programu i Uredbi može dodijeliti).
Primjer: Nakon završetka 1. faze postupka dodjele utvrđeno je da ukupna zatražena potpora svih prihvatljivih prijavitelja iznosi 67.000.000,00 kn, a raspoloživ iznos za dodjelu bespovratnih sredstava je 42.000.000,00 kuna. Nedostaje sredstava u iznosu 25.000.000,00 kuna.
Na temelju formule za umanjenje potpora svaki prijavitelj ima pravo na 62,69 % zatraženog iznosa potpore koji je priznat (nakon čišćenja proračuna i prigovora).
Prijavitelj je zatražio 120.000,00 kn. Čišćenjem proračuna mu je priznato 100.000,00 kuna. Prigovor mu je odbijen, te se primjenom % od 62,69 % na priznati zatraženi iznos ostvaruje pravo na potporu u iznosu od 62.690 kuna (100.000 * 0,6269 = 62.690).
6.2. Zabrana dvostrukog financiranja >
Prijavitelj ne smije tražiti/primiti sredstva iz drugih javnih izvora za iste troškove koji će im biti nadoknađeni u okviru ovoga Poziva.
7. Prihvatljivost prijavitelja >
Prihvatljivost prijavitelja provjeravaju tijela u sustavu, a prijavitelj mora dokazati/potvrditi:
o kako je poduzetnik registriran u RH, dokazuje se izvodom iz odgovarajućeg registra ;
o kako je poduzetnik obveznik poreza na dobit i dohodak dokazuje se GFI POD - om i DOH obrascem ;
o kako posluje na tržištu UK-a ili s tržištem UK-a ranije od 1. veljače 2020. godine ( prodaje robu ili pruža usluge na tržištu Ujedinjenog Kraljevstva ) , dokazuje se opisno u Prijavnom obrascu, Izjavom prijavitelja te poslovnom dokumentacijom vezano za prisutnost na tržištu UK ;
o kako je proces Brexita negativno utjecao na njegovo poslovanje , dokazuje se opisno u Prijavnom obrascu, Izjavom prijavitelja te poslovnom dokumentacijom vezano za prisutnost na tržištu UK i analitici konta UK komitenta (prethodno razdoblje u odnosu na promatrano razdoblje za dodjelu potpore) ;
o kako nije poduzetnik u teškoćama 1 prema čl. 2. Uredbe EU br. 651/2014 2 , dokazuje se Izjavom prijavitelja i drugim dostupnim izvorima;
o kako je zatražena potpora u skladu s uvjetima navedenima u čl.1. Uredbe 1407/2013 3 dokazuje se I zjavom prijavitelja i drugih dostupnih izvora;
o kako mu nije prethodno utvrđeno teško 4 kršenje Ugovora, dokazuje se Izjavom prijavitelja ;
o nije proglašen krivim zbog teškog profesionalnog propusta 5 dokazuje se Izjavom prijavitelja ;
o nije u sukobu interesa u predmetnom postupku dodjele bespovratnih sredstava, dokazuje se Izjavom prijavitelja i drugih dostupnih izvora ;
o kako ne podliježe neizvršenom nalogu za povrat sredstava 6 , dokazuje se I zjavom prijavitelja i drugih dostupnih izvora;
o nije u situaciji kada nije izvršio isplate plaća zaposlenicima, doprinosa za financiranje obveznih osiguranja ili poreza u skladu s propisima RH, dokazuje se Izjavom prijavitelja i drugih dostupnih izvora;
o nije mu dodijeljena državna potpora ili potpora male vrijednosti za isti opravdani trošak, dokazuje se Izjavom prijavitelja i drugih dostupnih izvora ;
o da nad njim nije otvoren stečajni postupak, da nije nesposoban za plaćanje ili prezadužen, ili u postupku likvidacije, da njegovom imovinom ne upravlja stečajni upravitelj ili sud, i nije u nagodbi s vjerovnicima, da nije obustavio poslovne aktivnosti ili nije u bilo kakvoj istovrsnoj situaciji koja proizlazi iz sličnog postupka prema nacionalnim zakonima i propisima, ili da se ne nalazi u postupku koji je, prema propisima države njegova sjedišta ili nastana kojima se regulira pitanje insolvencijskog prava, sličan svim prethodno navedenim postupcima; dokazuje se Izjavom prijavitelja i drugih dostupnih izvora;
o da je u skladu s horizontalnim politikama EU o održivome razvoju, ravnopravnosti spolova i nediskriminaciji, tj. doprinosi ovim politikama ili je neutralan u odnosu na njih, dokazuje se opisno u Prijavnom obrascu te Izjavom prijavitelja.
o Da on ili osoba ovlaštena po zakonu za zastupanje (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) nije pravomoćno osuđena za bilo koje od sljedećih kaznenih djela odnosno za odgovarajuća kaznena djela prema propisima države njihova sjedišta ili države čiji je državljanin osoba ovlaštena po zakonu za zastupanje prijavitelja:
sudjelovanje u zločinačkoj organizaciji, na temelju članka 328. (zločinačko udruženje) i članka 329. (počinjenje kaznenog djela u sastavu zločinačkog udruženja) iz Kaznenog zakona (NN, br. 125/11, 144/12, 56/15, 61/15, 101/17, 118/18, 126/19), članka 333. (udruživanje za počinjenje kaznenih djela) iz Kaznenog zakona (NN, br. 110/97, 27/98, 50/00, 129/00, 51/01, 111/03, 190/03, 105/04, 84/05, 71/06, 110/07, 152/08, 57/11, 77/11 i 143/12)
terorizam ili kaznena djela povezana s terorističkim aktivnostima, na temelju članka 97. (terorizam), članka 99. (javno poticanje na terorizam), članka 100. (novačenje za terorizam), članka 101. (obuka za terorizam), članka 101.a (putovanje u svrhu terorizma) i članka 102. (terorističko udruženje) Kaznenog zakona (NN, br. 125/11, 144/12, 56/15, 61/15, 101/17, 118/18, 126/19) i članka 169. (terorizam), članka 169.a (javno poticanje na terorizam) i članka 169.b (novačenje i obuka za terorizam) iz Kaznenog zakona (NN, br. 110/97, 27/98, 50/00, 129/00, 51/01, 111/03, 190/03, 105/04, 84/05, 71/06, 110/07, 152/08, 57/11, 77/11 i 143/12);
pranje novca ili financiranje terorizma, na temelju članka 98. (financiranje terorizma) i članka 265. (pranje novca) Kaznenog zakona (NN 125/2011, 144/2012, 56/2015, 61/2015, 101/2017, 118/2018, 126/19) i članka 279. (pranje novca) iz Kaznenog zakona (NN, br. 110/97, 27/98, 50/00, 129/00, 51/01, 111/03, 190/03, 105/04, 84/05, 71/06, 110/07, 152/08, 57/11, 77/11 i 143/12)
dječji rad ili druge oblike trgovanja ljudima, na temelju članka 106. (trgovanje ljudima) Kaznenog zakona (NN, br. 125/11, 144/12, 56/15, 61/15, 101/17, 118/18, 126/19) i članka 175. (trgovanje ljudima i ropstvo) iz Kaznenog zakona (NN, br. 110/97, 27/98, 50/00, 129/00, 51/01, 111/03, 190/03, 105/04, 84/05, 71/06, 110/07, 152/08, 57/11, 77/11 i 143/12)
korupciju, na temelju članka 252. (primanje mita u gospodarskom poslovanju), članka 253. (davanje mita u gospodarskom poslovanju), članka 254. (zlouporaba u postupku javne nabave), članka 291. (zlouporaba položaja i ovlasti), članka 292. (nezakonito pogodovanje), članka 293. (primanje mita), članka 294. (davanje mita), članka 295. (trgovanje utjecajem) i članka 296. (davanje mita za trgovanje utjecajem) Kaznenog zakona (NN, br. 125/11, 144/12, 56/15, 61/15, 101/17, 118/18, 126/19) i članka 294.a (primanje mita u gospodarskom poslovanju), članka 294.b (davanje mita u gospodarskom poslovanju), članka 337. (zlouporaba položaja i ovlasti), članka 338. (zlouporaba obavljanja dužnosti državne vlasti), članka 343. (protuzakonito posredovanje), članka 347. (primanje mita) i članka 348. (davanje mita) iz Kaznenog zakona (NN, br. 110/97, 27/98, 50/00, 129/00, 51/01, 111/03, 190/03, 105/04, 84/05, 71/06, 110/07, 152/08, 57/11, 77/11 i 143/12)
prijevaru, na temelju članka 236. (prijevara), članka 247. (prijevara u gospodarskom poslovanju), članka 256. (utaja poreza ili carine) i članka 258. (subvencijska prijevara) Kaznenog zakona (NN, br. 125/11, 144/12, 56/15, 61/15, 101/17, 118/18, 126/19) i članka 224. (prijevara), članka 293. (prijevara u gospodarskom poslovanju) i članka 286. (utaja poreza i drugih davanja) iz Kaznenog zakona (NN, br. 110/97, 27/98, 50/00, 129/00, 51/01, 111/03, 190/03, 105/04, 84/05, 71/06, 110/07, 152/08, 57/11, 77/11 i 143/12, dokazuje se Izjavom prijavitelja i drugih dostupnih izvora;
1 Vidjeti u pojmovniku pojam poduzetnik u poteškoćama
2 Napominjemo da se ova odredba, sukladno odredbama navedenim u članku 1. stavku 2. točki 4. c) Uredbe Komisije (EU) 2020/972, ne primjenjuje na poduzetnike koji na dan 31. prosinca 2019. nisu bili u teškoćama, ali su u razdoblju od 1. siječnja 2020. do 30. lipnja 2021. postali poduzetnici u teškoćama
3 Vidjeti u pojmovniku pojam članak 1. de minimis Uredbe
4 Teško kršenje ugovora obuhvaća situacije: (a) ako je nadležno tijelo od Prijavitelja u svojstvu Korisnika za drugi projekt financiran kroz neki drugi postupak dodjele zatražilo povrat svih dodijeljenih sredstava ; ili (b) ako je nadležno tijelo jednostranom odlukom raskinulo Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava.
5 Čl. 254. ZJN-a - "Javni naručitelj može isključiti gospodarskog subjekta iz postupka javne nabave ako može dokazati odgovarajućim sredstvima da je gospodarski subjekt kriv za teški profesionalni propust koji dovodi u pitanje njegov integritet"
6 Vidjeti u pojmovniku neizvršeni povrat sredstava
8. Neprihvatljivi prijavitelji >
Neprihvatljive su sljedeće kategorije prijavitelja:
o poduzetnici koji imaju koristi od povlačenja Ujedinjenog Kraljevstva iz Europske Unije, među ostalim poduzetnici iz financijskog sektora, sukladno preambuli Uredbe (EU) 2021/1755 točki (10)
o poduzetnici koji nisu registrirani za obavljanje poslovanja u Republici Hrvatskoj
o poduzetnici koji nisu poslovali na tržištu UK-a ili nisu uvozili dobra i usluge s tržišta UK-a ranije od 1. veljače 2020. godine (uključujući 1. veljače 2020. godine)
o Poduzetnici koji u svome poslovanju prevoze robu kroz Ujedinjeno Kraljevstvo (ne posluju na njegovom tržištu u smislu prodaje robe ili usluga i ne uvoze robe ili usluge s UK tržišta)
o Poduzetnici koji upotrebljavaju materijale i robu iz UK-a za trgovinu u okviru povlaštenih dogovora s partnerskim zemljama EU-a (ne posluju na UK tržištu u smislu prodaje robe ili usluga i ne uvoze robe ili usluge s UK tržišta) .
9. Prihvatljivost aktivnosti i troškova >
9.1. Prihvatljive aktivnosti >
Prihvatljive aktivnosti za financiranje u okviru ove mjere su:
o Zadržavanje poslovanja na tržištu UK-a uslijed Brexita
Ovom aktivnošću nastojat će se pomoći hrvatskim poduzetnicima (izvoznicima) koji posluju na tržištu UK-a, s obzirom na to da je proces Brexita ugrozio njihovo poslovanje na tom tržištu. Njome će poduprijeti održivost poduzetnika na tržištu UK-a, ali i njihovo preusmjeravanje na druga tržišta kroz savjetodavni aspekt.
Svrha ove aktivnosti je kompenzacija novonastalih troškova, ali i potaknuti poduzetnike na korištenje usluga stručnjaka za npr. marketing, zatim pravnika, poreznih savjetnika i drugih savjetnika u raznim područjima kako bi se Brexitom umjetno stvorene barijere i nepovoljniji položaj za hrvatske poduzetnike pokušalo barem djelomično ispraviti, te im omogućiti srednjoročnu perspektivu na tržištu UK-a. U slučaju kada je proces Brexita imao prevelik negativan utjecaj na poslovnu konkurentnost poduzetnika te je nastavak poslovanja na britanskom tržištu neodrživ, u preusmjeravanju njihova poslovanja na druga, alternativna tržišta.
o Očuvanje razine konkurentnosti uslijed Brexita
Ovom aktivnošću nastojat će se ublažiti izravni štetni učinci rasta troškova na cjenovnu konkurentnost hrvatskih poduzeća koja uvoze proizvode s tržišta UK-a, a čiji rezultat je pad cjenovne konkurentnosti njihovih proizvoda i usluga koji u konačnici rezultira padom njihovih prihoda. Također, u okviru ove aktivnosti postoji mogućnost angažiranja stručnjaka za pomoć pri preusmjeravanju njihova poslovanja na druga, alternativna tržišta.
9.2. Prihvatljivi troškovi >
Sljedeće kategorije troškova i pojedinih troškova su prihvatljivi:
1) Špediterski troškovi
Povećanje troškova nastalo uslijed procesa Brexita prijavitelji dokazuju usporedbom poslovne dokumentacije za godinu prije procesa Brexita i povećanjem uslijed Brexita (npr. računi, fakture i ugovori o suradnji i sl.). Ukoliko je procesom Brexita došlo do nastanka novih troškova potrebno navesti pravnu osnovu (točan članak i naziv propisa) kojim dokazuju kako je dodatni zahtjev nastao uslijed procesa Brexita.
o uvećani trošak tarife, otpreme, dopreme i provoza robe
o dodatni troškovi skladištenja
o ostali špediterski troškovi ako su vezani za Brexit
2) Troškovi carina i carinskih postupaka i formalnosti
Povećanje troškova nastalo uslijed procesa Brexita prijavitelji dokazuju usporedbom poslovne dokumentacije za godinu prije procesa Brexita i povećanjem uslijed Brexita (npr. računi, fakture i ugovori o suradnji sl.). Ukoliko je procesom Brexita došlo do nastanka novih troškova potrebno navesti pravnu osnovu (točan članak i naziv propisa) kojim dokazuju kako je dodatni zahtjev nastao uslijed procesa Brexita
o novi troškovi osiguranja robe
o novi troškovi pribavljanja posebnih isprava koje prate robu npr. uvjerenje o porijeklu proizvoda
o fitosanitarni certifikati
o certifikati o obavljenoj kontroli robe
o ostali troškovi carinskih formalnosti ako su vezani za Brexit
3) Troškovi uvođenja zahtjeva standarda, ocjene sukladnosti i certifikacije ako su rezultat Brexita
- maksimalan iznos koji je moguće odobriti je 400.000,00 kn (53.089,12 eur)
Kako bi opravdali troškove njihovih proizvoda prijavitelji moraju navesti pravnu osnovu (točan članak i naziv propisa) kojim dokazuju kako je dodatni zahtjev nastao uslijed procesa Brexita .
o priprema propisane tehničke dokumentacije (tehnička datoteka koja prati spis)
o troškovi transporta proizvoda do akreditiranog tijela za ocjenjivanje sukladnosti
o troškovi ocjenjivanja sukladnosti proizvoda (ispitivanje, pregled, certifikacija, mjerenje, umjeravanje) od strane akreditiranog tijela za ocjenu sukladnosti
4) Novonastali troškovi označavanja i obilježavanja proizvoda u svrhu uvođenja standarda i li uzajamn og priznavanja i troškovi prilagodbe označavanja i obilježavanja proizvoda koji su nastali nakon Brexita – maksimalan iznos koji je moguće odobriti je 400.000,00 kn (53.089,12 eur). Za troškove prilagodbe će biti moguće financirati samo razliku u cijeni koja je nastala nakon Brexita.
Kako bi opravdali troškove njihovih proizvoda prijavitelji moraju navesti pravnu osnovu (točan članak i naziv propisa) kojim dokazuju kako je dodatni zahtjev nastao uslijed procesa Brexita .
o Troškovi promjene vizualizacije proizvoda prema zahtjevima tržišta UK
o Troškovi označivanja i obilježavanja za sigurnosne, zdravstvene i ekološke standarde
5) Novonastali troškovi angažmana konzultantskih i pravnih usluga ako su vezani za Brexit
- maksimalan iznos koji je moguće odobriti je 400.000,00 kn (53.089,12 eur)
o naknade za pravne i konzultantske usluge
o troškovi poreznog savjetovanja
o troškovi savjetovanja u vezi s obvezama označavanja
o troškovi savjetovanja za osposobljavanja u području carine i logistike
o ostali troškovi pravnih i konzultantskih usluga ako su vezani za Brexit
6) Troškovi oglašavanja (marketinga) do najviše 25 % vrijednosti zatražene potpore
o troškovi marketinga će se priznavati kao kompenzacija zbog nepovoljnog položaja na tržištu UK u odnosu na konkurentske tvrtke
9.3. Neprihvatljivi troškovi
o Porez na dodanu vrijednost (PDV);
o troškovi za potporu premještanju kako je definirano u članku 3. točki 8. Uredbe (EU)2021/1755;
o troškovi koji su protivni primjenjivom pravu Unije ili nacionalnom pravu.
VAŽNO: Prihvatljivi troškovi moraju biti vezani za prihvatljive aktivnosti u okviru ove mjere te moraju nastati u referentnom razdoblju od 1.1.2020. do 30.9.2023. godine. Prilikom prijave troškova prijavitelji trebaju moći dokazati izravnost utjecaja Brexita na novonastale troškove.
10. Postupak prijave >
Prijava se podnosi na temelju ovih Uputa, koristeći obrasce koji su sastavni dio Poziva. Prijava, odnosno sva dokumentacija izrađuje se na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu. Prijava treba sadržavati sljedeće dokumente:
Obrazac |
Obvezno |
Referenca |
1. Prijavni obrazac |
da |
Obrazac 1. |
2. Izjava prijavitelja |
da |
Obrazac 2. |
3. Dokazi o prisutnosti na UK tržištu |
da |
Knjiga primitaka i izdataka, Analitika konta i sl. te ugovori o poslovnoj suradnji, računi dobavljača, bankovni izvodi o uplatama prema UK, analiza tržišta i slično kao dokaz prisutnosti na tržištu UK |
4. Izjava o korištenim potporama |
da |
|
Prijava se podnosi od strane ovlaštene osobe Prijavitelja u elektroničkom obliku.
Prijave će se zaprimati od <…> ili do trenutka obustave.
MRRFEU kao davatelj potpore može obustaviti ili zatvoriti Poziv u bilo kojem trenutku, temeljem ocjene MRRFEU-a o potrebi za istim. U slučaju obustavljanja ili zatvaranja Poziva prije nego što je predviđeno ovim Uputama, na središnjim internetskim stranicama ESI fondova bit će objavljena obavijest u kojoj će se navesti da je:
o Poziv obustavljen na određeno vrijeme, navodeći razdoblje obustave
o Poziv zatvoren prije isteka predviđenog roka za dostavu prijava navodeći točan datum zatvaranja.
Pitanja i odgovori
Prijavitelji mogu za vrijeme trajanja Poziva postavljati pitanja. Postavljeno pitanje treba sadržavati jasnu referencu na Poziv. Pitanja s jasno naznačenom referencom na Poziv moguće je poslati putem elektroničke pošte na adresu: bar@mrrfeu.hr . Odgovori će se objaviti tijekom postupka dodjele elektronički.
Rok za upite
|
Kontinuirano, najkasnije 7 radnih dana prije isteka roka za podnošenje prijava. |
Rok za odgovore |
Najkasnije 3 radna dana od dana zaprimanja pitanja . |
11. Postupak dodjele >
Postupak dodjele temelji se na načelima:
o jednakog postupanja (pri ostvarivanju prava i ispunjavanju obveza);
o zabrane diskriminacije po bilo kojoj osnovi (kao što su rasa, boja kože, spol, jezik, vjera, političko ili drugo uvjerenje, nacionalno ili socijalno podrijetlo, imovina, rođenje, naobrazba, društveni položaj ili druge osobine);
o transparentnosti (javnosti i vidljivosti relevantnih dokumenata i informacija svim zainteresiranim stranama, u skladu s primjenjivim pravilima);
o zaštite osobnih podataka u skladu s europskim propisima o zaštiti osobnih podataka te Zakonom o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka („Narodne novine“, br. 42/18);
o razmjernosti (opseg postupanja razmjeran je cilju odnosno očekivanom ishodu);
o sprječavanja sukoba interesa (nepristrano i objektivno obavljanje funkcija i izvršavanje zadataka svih osoba uključenih u postupak dodjele, a koje može biti narušeno zbog postojanja (krvnog) srodstva, obiteljskih odnosa ili druge emotivne zajednice, pripadnosti političkoj stranci ili određenom političkom ili drugom uvjerenju, gospodarskog interesa odnosno bilo kojeg drugog zajedničkog interesa s prijaviteljem/partnerom);
o tajnosti postupka dodjele (osobe koje su uključene u postupak dodjele svaki povjerljivi dokument i informaciju (pisanu ili usmenu) povezanu s tijekom postupka, kao i s predmetom dodjele, čuvaju kao tajnu, uporabljajući ju isključivo u kontekstu i u svrhu provedbe postupka dodjele, a nakon završetka postupka ne zadržavaju nijedan dokument s navedenim informacijama).
Postupak dodjele sastoji se od dvije faze:
o FAZA 1 obrada prijava do dodjele potpore
o FAZA 2 dodjela potpore
FAZA 1 - obrada prijava do dodjele potpore
Faza jedan sastoji se od nekoliko podfaza, uključujući provedbu svih nužnih provjera kako bi se potpora mogla zakonito dodijeliti. Ova faza započinje zaprimanjem prijava, a završava čišćenjem proračuna. Međutim, kako bi se mogla dodijeliti potpora, odnosno započeti Faza 2, potrebno je provesti i međufazu obrade prigovora u postupku dodjele (vidjeti poglavlje 12).
Zaprimanje prijava vrši se elektronički.
Administrativna provjera po svojoj naravi ne ulazi u sadržaj i kvalitetu same prijave, već se u procesu provjere postupa prema zadanim, jasnim i transparentnim pravilima, jednakima za sve prijavitelje, rukovodeći se isključivo postavljenim administrativnim zahtjevima.
Provjerom prihvatljivosti prijavitelja, aktivnosti i troškova provjerava se usklađenost prijave s kriterijima prihvatljivosti, primjenjujući tablicu (kontrolnu listu, vidjeti prilog) za provjeru prihvatljivosti prijavitelja, aktivnosti i troškova.
Također, nadležno tijelo će pristupiti kontroli troškova i troškove koji nisu prihvatljivi za financiranje će izdvojiti, odnosno pročistiti od prihvatljivih troškova koji će biti financirani sukladno ugovoru.
FAZA 2 – dodjela potpore
Nakon što svi prigovori budu obrađeni, moguće je pristupiti FAZI 2 – dodjeli potpora odnosno sklapanju Ugovora.
MRRFEU će obavijestiti prijavitelja o dokumentaciji koju je potrebno eventualno dostaviti kao preduvjet za potpisivanje Ugovora, te mu za to ostaviti primjeren rok, koji ne može biti kraći od 15 dana.
Prijavitelj će potpisati i vratiti potpisani Ugovor MRRFEU u roku od 10 kalendarskih dana od njegova primitka, a jedan primjerak zadržati za svoje potrebe.
Ugovor se sklapa po unaprijed zadanim uvjetima koji su jednaki za sve prijavitelje, odnosno korisnike bespovratnih sredstava i u trenutnu objavljivanja poziva na dodjelu bespovratnih sredstava čine sastavni dio uputa za prijavitelje.
Objava rezultata
Popis korisnika s kojima je potpisan Ugovor zajedno s iznosom dodijeljenih bespovratnih sredstava bit će objavljen na središnjoj internetskoj stranici ESI fondova . Objava će uključivati minimalno sljedeće podatke:
o naziv Korisnika
o referentni broj prijave
o iznos dodijeljenih bespovratnih sredstava.
Odredbe vezane uz dodatna pojašnjenja tijekom postupka dodjele
Obavještavanje prijavitelja
Prijavitelj će, u roku od 5 (pet) radnih dana od dana donošenja odluke o statusu navedenog projektne prijave biti obaviješten pisanim putem obaviješću i to:
ako je riječ o uspješnom prijavitelju, obavijest će sadržavati informaciju da je projektna prijava odabrana za financiranje;
ako je riječ o neuspješnom prijavitelju obavijest će sadržavati informaciju da projektna prijava nije odabrana za iduću fazu postupka dodjele s obrazloženjem;
Pojašnjenja tijekom postupka dodjele
U bilo kojoj fazi tijekom postupka dodjele, od Prijavitelja se mogu zahtijevati dodatna pojašnjenja/dokumenti/podatci. Prijavitelj je obvezan postupiti u skladu sa zahtjevom nadležnog tijela, u za to određenom roku; u protivnom se njegov projektna prijava može isključiti iz postupka dodjele. Prijavitelju nije dozvoljeno dostavljati ispravke ili dopune projektne dokumentacije na vlastitu inicijativu nakon predaje projektne prijave. Zahtjevi za pojašnjenjem Prijavitelju će biti dostavljeni elektronički.
12. Prigovori >
Prigovori u postupku dodjele
Ako prijavitelji smatraju da su oštećeni tijekom postupka dodjele imaju pravo izjaviti pritužbu u formi prigovora MRRFEU-u u roku od 15 dana od dana primitka Obavijesti o završetku prve faze postupka dodjele. Prigovor se izjavljuje u pisanom obliku neposredno, ili se može poslati poštom, dostaviti u obliku elektroničke isprave izrađene sukladno zakonu ili usmeno izjaviti na zapisnik, zbog sljedećih razloga:
povrede postupka opisanog u ovim Uputama i dokumentaciji predmetnog Poziva,
povrede načela jednakog postupanja, načela zabrane diskriminacije, načela transparentnosti, načela razmjernosti, načela sprječavanja sukoba interesa, načela tajnosti postupka dodjele bespovratnih sredstava.
O prigovoru odlučuje MRRFEU rješenjem koje se dostavlja podnositelju prigovora. Rješenje je izvršno istekom roka od 30 dana od dana dostave rješenja podnositelju prigovora, u kojem isti podnositelj može pokrenuti upravni spor pred nadležnim Upravnim sudom.
Prigovor mora biti razumljiv i sadržavati sve što je potrebno da bi se po njemu moglo postupiti. Prigovor se podnosi na adresu MRRFEU-a:
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije, s naznakom “Prigovor u postupku dodjele bespovratnih sredstava“, Miramarska 22, 10000 Zagreb.
Prigovor dostavljen izvan roka, podnesen od neovlaštene osobe (osobe koja nije prijavitelj ili nije ovlaštena od strane prijavitelja) te nedopušten, odbacuje se rješenjem.
Da bi se o prigovoru moglo odlučiti, isti mora sadržavati najmanje:
podatke o prijavitelju,
naziv i referentnu oznaku Poziva,
brojčanu oznaku i datum Obavijesti o statusu prijave
razloge prigovora,
potpis prijavitelja ili ovlaštene osobe prijavitelja,
pečat, ako je primjenjivo,
naznaku statusa potpisnika prigovora koji ga ovlašćuje na zastupanje prijavitelja (direktor, prokurist, član Uprave),
punomoć za podnošenje prigovora, ako je primjenjivo.
Nadležno tijelo rješava o prigovoru u roku od 30 (trideset) dana od dana zaprimanja potpune dokumentacije. Potpunom dokumentacijom smatra se dokumentacija koja je dostatna za donošenje rješenja o prigovoru.
Kada prigovor sadržava kakav nedostatak koji onemogućuje da bi se po njemu moglo postupiti, odnosno ako je nerazumljiv ili nepotpun, MRRFEU će pozvati podnositelja da prigovor ispravi, odnosno dopuni u skladu s danom uputom i u tu svrhu mu vratiti prigovor.
Ako prigovor bude ispravljen, odnosno dopunjen i predan MRRFEU-u u roku određenom za dopunu ili ispravak, smatrat će se da je podnesen onog dana kada je prvi put bio podnesen. Smatrat će se da je prigovor povučen ako ne bude vraćen u određenom roku i ispravljen u skladu s dobivenom uputom, a ako bude vraćen bez ispravka, odnosno dopune, slijedom čega se po istom ne može postupiti, odbacit će se rješenjem.
Prigovori u fazi provedbe Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava
Korisnik koji smatra da je oštećen zbog nepravilnog postupanja tijekom donošenja Odluke o utvrđenoj nepravilnosti ima pravo MRRFEU-u izjaviti prigovor u roku od 15 dana od dana primitka Odluke. Prigovor se može predati neposredno u pisanom obliku, poslati poštom, dostaviti u obliku elektroničke isprave izrađene sukladno zakonu ili usmeno izjaviti na zapisnik.
Prigovor se podnosi na adresu MRRFEU-a:
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije, s naznakom “Prigovor na Odluku o utvrđenoj nepravilnosti“, Miramarska 22, 10000 Zagreb.
Prigovor mora sadržavati:
• podatke o korisniku (ime i prezime/naziv, adresa, OIB)
• brojčanu oznaku i datum Odluke na koju se podnosi
• referentnu oznaku Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava
• razloge prigovora
• potpis korisnika ili ovlaštene osobe korisnika
• pečat korisnika (ako je primjenjivo)
• naznaku funkcije potpisnika prigovora koja ga ovlašćuje na zastupanje korisnika
• punomoć za podnošenje prigovora (ako je primjenjivo).
Kada prigovor sadržava kakav nedostatak koji onemogućuje da bi se po njemu moglo postupiti, odnosno ako je nerazumljiv ili nepotpun, MRRFEU će pozvati podnositelja da prigovor ispravi, odnosno dopuni u skladu s danom uputom i u tu svrhu mu vratiti prigovor.
Ako prigovor bude ispravljen, odnosno dopunjen u roku određenom za dopunu ili ispravak, smatrat će se da je podnesen onog dana kada je prvi put bio podnesen. Smatrat će se da je prigovor povučen ako ne bude vraćen u određenom roku i ispravljen u skladu s dobivenom uputom, a ako bude vraćen bez ispravka, odnosno dopune, odbacit će se rješenjem.
Prigovor dostavljen izvan roka, podnesen od neovlaštene osobe te nedopušten, odbacuje se rješenjem.
O prigovoru odlučuje MRRFEU rješenjem u roku od 30 radnih dana od primitka potpune dokumentacije na način i u opsegu kako je navedeno u zaprimljenom prigovoru. Potpunom dokumentacijom smatra se dokumentacija koja je dostatna za donošenje rješenja o prigovoru.
Kada MRRFEU utvrdi da je prigovor dopušten, pravodoban i izjavljen od ovlaštene osobe, u postupku odlučivanja ispitat će se zakonitost postupanja nadležnog tijela u postupku donošenja Odluke o utvrđenoj nepravilnosti i to u okviru navoda iz prigovora te će se o istome donijeti rješenje kojim se prigovor usvaja kao osnovan ili odbija kao neosnovan.
13. Provedba Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava >
Zahtjev za nadoknadom sredstava moguće je dostaviti odmah po potpisu Ugovora za sve prihvatljive troškove/izdatke koji su nastali prije potpisa Ugovora, a najranije od 1. siječnja 2020. godine. Nakon podnošenja zahtjeva za nadoknadom sredstava vrše se sljedeće provjere:
provjere ispravnosti Zahtjeva za nadoknadom sredstava (ispravnost iznosa), uključujući:
o provjere prihvatljivosti troškova;
o provjere da je trošak stvarno nastao i da je plaćen (ako je primjenjivo) i ispravnosti Zahtjeva za nadoknadom sredstava;
provjere dokaza o izvršenim plaćanjima i odgovarajućeg revizijskog traga;
provjere usklađenosti s pravilima o kumulaciji potpora male vrijednosti;
provjere na licu mjesta (ukoliko tijelo procjeni potrebnim);
financijsko zaključenje projekta ;
provjere postupaka nabave.
Svaka prijava može podlijeći postupku povrata sredstava. Osnove za pokretanje postupka povrata mogu biti:
Odluka o utvrđenoj nepravilnosti vezanoj uz dodijeljena bespovratna sredstva
Odluka o raskidu Ugovora
Naknadno utvrđenje da je korisniku isplaćen iznos bespovratnih sredstava koji mu ne pripada
Odluka o povratu potpore koja je utvrđena nezakonitom i nespojivom s unutarnjim tržištem.
14. Pojmovnik >
15. Popis kratica >
BREXIT Proces povlačenja Ujedinjenog Kraljevstva Velike Britanije i Sjeverne Irske ( UK ) iz članstva u Europskoj uniji ( EU ) koje je nastupilo 1. veljače 2020. godine
EU Europska unija
MRRFEU
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
KP
Kriteriji prihvatljivosti
NN Narodne novine
RS Radna skupina za utvrđivanje negativnih posljedica Brexita i kreiranje mjera za njihovu sanaciju koje će se financirati kroz alociranu pričuvu za prilagodbu Brexitu
OIBOsobni identifikacijski broj
RHRepublika Hrvatska
UKUjedinjeno Kraljevstvo Velike Britanije i Sjeverne Irs ke
Komentari