E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Upute Istraživanja
  • Prijavi se
  • Registriraj se

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


Na temelju članka 79. Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“, broj 86/08, 61/11, 04/18 i 112/19), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj _________2022. godine donijela

 

UREDBU

O IZMJENAMA UREDBE O KLASIFIKACIJI RADNIH MJESTA U LOKALNOJ I PODRUČNOJ (REGIONALNOJ) SAMOUPRAVI

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:
1
Komentiraj

Članak 1.

U Uredbi o klasifikaciji radnih mjesta u lokalnoj i područnoj regionalnoj samoupravi („Narodne novine“, broj 74/10 i 125/14), članak 20. mijenja se i glasi:

„ Članak 20.

U III. kategoriji radnih mjesta su radna mjesta koja obuhvaćaju izvršavanje administrativnih i jednostavnijih stručnih poslova te vođenje upravnog postupka i/ili rješavanje u jednostavnijim upravnim stvarima iz nadležnosti upravnog tijela.“

1
Komentiraj

Članak 2.

U članku 21. stavku 1. podstavak 2. mijenja se i glasi:

„ - stupanj složenosti koji uključuje izvršavanje administrativnih i jednostavnijih stručnih poslova s ograničenim brojem međusobno povezanih različitih zadaća u čijem rješavanju se primjenjuje ograničen broj propisanih postupaka, utvrđenih metoda rada ili stručnih tehnika te vođenje upravnog postupka i/ili rješavanje u jednostavnijim upravnim stvarima iz nadležnosti upravnog tijela;“

1
Komentiraj

Članak 3.

U članku 22. stavku 1. podstavak 2. mijenja se i glasi:

„ – stupanj složenosti koji uključuje izričito određene poslove koji zahtijevaju primjenu jednostavnijih i precizno utvrđenih postupaka, metoda rada i stručnih tehnika te vođenje upravnog postupka i/ili rješavanje u jednostavnijim upravnim stvarima iz nadležnosti upravnog tijela;“

1
Komentiraj

Članak 4.

Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.

0
Komentiraj

OBRAZLOŽENJE

Ovim Prijedlogom predlažu se izmjene Uredbe o klasifikaciji radnih mjesta u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“, broj 74/10 i 125/14 - u daljnjem tekstu: Uredba).

Predlaže se izmjena stupnja složenosti posla radnih mjesta III. kategorije (stručni suradnik i viši referent), pri čemu bi obuhvaćao vođenje upravnog postupka i/ili rješavanje u jednostavnijim upravnim stvarima iz nadležnosti upravnog tijela.

Službenici nekadašnjih ureda državne uprave u županijama, koje su 1. siječnja 2020. godine preuzele županije, konkretno stručni suradnici i viši referenti, vodili su upravne postupke i rješavali u upravnim stvarima sukladno propisima koji se odnose na državne službenike.

Po preuzimanju u županije, dotadašnji državni službenici postali su službenici upravnih tijela županije i postupaju po odredbama Uredbe. Prema Uredbi radna mjesta stručni suradnik i viši referent su radna mjesta III. kategorije te u opisu posla nemaju predviđeno vođenje upravnih postupaka i rješavanje u upravnim stvarima nego je definirano da ta radna mjesta obuhvaćaju izvršavanje jednostavnijih i pretežno rutinskih upravnih, administrativnih i stručnih poslova.

Slijedom navedenoga, službenici koji su preuzeti u županije - sveučilišni prvostupnici struke i  stručni prvostupnici struke sukladno sudskoj praksi (presuda Visokog upravnog suda Republike Hrvatske, Poslovni broj: Usoz-18/20-9 od 26. travnja 2021.) ne mogu raditi na povjerenim poslovima državne uprave koje su obavljali u državnoj službi. Kako ih županije ne mogu rasporediti na druga radna mjesta većini tih službenika bi morala prestati služba. S druge strane, županije nemaju dovoljan broj službenika koje bi rasporedile na radna mjesta II. kategorije (magistri struke ili stručni specijalisti), kojima je opisom posla predviđeno vođenje upravnoga postupka i/ili rješavanje upravnih i ostalih predmeta iz nadležnosti upravnoga tijela.

Zaključno, gubitak ovlaštenja za vođenje upravnih postupaka odnosno rješavanje u jednostavnijim upravnim stvarima iz nadležnosti upravnog tijela (npr. građanska stanja i državne matice, obrazovanje, obrti, zaklade i sl.) dovodi i do problema potpisivanja akata koje se strankama izdaju u tim postupcima, te bi njihovo potpisivanje od strane pročelnika ili voditelja ustrojstvenih jedinica znatno otežalo, usporilo i produžilo rješavanje predmeta .

0
Komentiraj

Komentari

Odustani
qwe rtz
Odustani
Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor
Copyright © 2023 Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.