E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Upute Istraživanja
  • Prijavi se
  • Registriraj se

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


PRIJEDLOG

 

 

URED ZA LJUDSKA PRAVA I PRAVA NACIONALNIH MANJINA VLADE REPUBLIKE HRVATSKE

 

 

 

 

 

AKCIJSKI PLAN ZAŠTITE I PROMICANJA LJUDSKIH PRAVA OD 2022. DO 2023.

 

 

 

 

 

 

Studeni 2022.


 

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:
2
Komentiraj

UVOD

Uz Nacionalni plan zaštite i promicanja ljudskih prava i suzbijanja diskriminacije za razdoblje od 2022. do 2027. (nadalje: Nacionalni plan) izrađena su dva dvogodišnja provedbena plana – Akcijski plan zaštite i promicanja ljudskih prava za razdoblje od 2022. do 2023. i Akcijski plan suzbijanja diskriminacije za razdoblje od 2022. do 2023.

Akcijski plan zaštite i promicanja ljudskih prava za razdoblje od 2022. do 2023. izradila je Radna skupina za izradu Nacionalnog plana, a njime se definiraju mjere, praćenje uspješnosti, rokovi i nadležnosti za provedbu mjera te procjena troškova potrebnih za provedbu posebnih ciljeva Nacionalnog plana u području zaštite i promicanja ljudskih prava.

Sastavni dio strateškog okvira za zaštitu ljudskih prava i jednakosti čine i druge javne politike kojima su propisane mjere za unapređivanje i promicanje ljudskih prava. Stoga se u ovom provedbenom planu ne navode aktivnosti definirane aktima strateškog planiranja u drugim sektorskim područjima već osigurava djelovanje u područjima koja su prepoznata kao posebno značajna i osigurava nadogradnja postojećih mjera gdje je to potrebno.

Ovaj akcijski plan usmjeren je ostvarenju sljedećih ciljeva Nacionalnog plana:

 Poboljšanje učinkovitosti javne uprave za djelovanje u području zaštite ljudskih prava

 Podizanje razine informiranosti građana i institucija o instrumentima za zaštitu i promicanje ljudskih prava te olakšavanje pristupa pravosuđu i javnopravnim tijelima

 Jačanje mehanizama praćenja provedbe Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina

 Unaprjeđenje suradnje s organizacijama civilnog društva i medijima u zaštiti ljudskih prava i suzbijanju diskriminacije

Provedba preostalih posebnih ciljeva i mjera Nacionalnog plana razrađuje se u okviru Akcijskog plana suzbijanja diskriminacije za razdoblje od 2022. do 2023.

Pojmovi korišteni u ovom Akcijskom planu koji imaju rodni izričaj, odnose se na jednak način i na muški i ženski rod, bez obzira u kojem se rodu koristi.

2
Komentiraj

POSEBNI CILJEVI I MJERE

Napomena: Numeracija ciljeva i mjera preuzima se iz Nacionalnog plana zaštite i promicanja ljudskih prava i suzbijanja diskriminacije za razdoblje od 2022. do 2027. godine


 

0
Komentiraj

POSEBNI CILJ 1. POBOLJŠANJE UČINKOVITOSTI JAVNE UPRAVE ZA DJELOVANJE U PODRUČJU ZAŠTITE LJUDSKIH PRAVA

Pokazatelj ishoda: OI.03.14.82 Udio preporuka pučke pravobraniteljice po kojima su javnopravna tijela učinkovito postupala tijekom 12 mjeseci

Početna vrijednost:

43 % provedenih preporuka iz Izvješća pučke pravobraniteljice za 2020.

Ciljana vrijednost:

73 % provedenih preporuka iz Izvješća pučke pravobraniteljice za 2026.

Pokazatelj ishoda: OI.02.14.83 Broj predmeta Europskog suda za ljudska prava u postupku

izvršenja

Početna vrijednost: 80 (2020.)

Ciljana vrijednost: smanjenje broja predmeta u

postupku izvršenja za 3 % do 2027.

2
Komentiraj

MJERA 1.1. Unaprijediti međuresornu suradnju i koordinaciju sustavom zaštite ljudskih prava

Svrha

Olakšati i povećati učinkovitost primjene međunarodnih instrumenata koji se odnose na područje zaštite i promicanje ljudskih prava, te osigurati kontinuirano praćenje stanja i analizu javnih politika koje se odnose i/ili utječu na razvoj ljudskih prava u Republici Hrvatskoj.

Opis doprinosa provedbi posebnog cilja

Republika Hrvatska stranka je gotovo svih ključnih međunarodnih i regionalnih instrumenata kojima se jamči promicanje i zaštita ljudskih prava. To za sobom povlači obvezu izvještavanja o njihovoj provedbi, odnosno primjeni. Mjerom se nastoji povećati učinkovitost periodičnog izvješćivanja prema sporazumima o ljudskim pravima, povećati svijest o ostvarivanju temeljnih i ljudskih prava i osigurati kontinuirana suradnja tijela državne uprave, organizacija civilnog društva i nezavisnih institucija vezano za praćenje i analizu stanja ljudskih prava u Republici Hrvatskoj.

Aktivnosti

 Kontinuiran rad Savjeta za ljudska prava Vlade Republike Hrvatske i izvršenje zadaća Savjeta propisanih Odlukom o osnivanju Savjeta za ljudska prava („Narodne novine“, broj 136/2021.)

 

 Koordinacija svih dionika uključenih u izvještavanje prema međunarodnim i regionalnim instrumentima za zaštitu ljudskih prava te podizanje kvalitete izvještavanja i informiranja om izvještavanju kako bi se uspješno realizirali posjeti posebnih izvjestitelja Vijeća za ljudska prava Ujedinjenih naroda kao i drugih mehanizama za zaštitu ljudskih prava (uključujući regionalne), osiguralo redovito podnošenje izvješća mehanizmima za zaštitu ljudskih prava te ispunjavanje upitnika upućenih od strane mehanizama za zaštitu ljudskih prava.

Pokazatelji rezultata

 Broj održanih sjednica Savjeta za ljudska prava godišnje

 Broj ostvarenih posjeta posebnih izvjestitelja Ujedinjenih naroda Vijeća za ljudska prava kao i drugih mehanizama za zaštitu ljudskih prava, uključujući i one koji se provode/primjenjuju na regionalnoj razini

 Broj podnesenih redovnih izvješća međunarodnim i regionalnim mehanizmima za zaštitu ljudskih prava

 Broj odgovora na upitnike međunarodnih i regionalnih mehanizama za zaštitu ljudskih prava

Nositelji provedbe mjere

Ured potpredsjednice Vlade Republike Hrvatske; Ministarstvo vanjskih i europskih poslova, Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade Republike Hrvatske

Izvori financiranja

Državni proračun – proračunska stavka

Iznos planiranih sredstava – 2022.

Iznos planiranih sredstava – 2023.

Razdjel 020 - Vlada Republike Hrvatske, Glava 02087 - Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade Republike Hrvatske, stavka A681000 - Administracija i upravljanje

0,00 kuna

(u okviru redovne aktivnosti)

0,00 kuna

(u okviru redovne aktivnosti)

Razdjel 048 - Ministarstvo vanjskih i europskih poslova, Glava 04805 - Ministarstvo vanjskih i europskih poslova, stavka A777046 - Administracija i upravljanje

0,00 kuna

(u okviru redovne djelatnosti)

0,00 kuna

(u okviru redovne djelatnosti)

Ukupan procijenjeni trošak provedbe mjere

0,00 kuna - mjera se provodi u okviru redovne djelatnosti

Vremenski okvir

2022. - 2023.

Vrsta mjere

I - investicijska mjera

2
Komentiraj

MJERA 1.2. Poboljšati zaštitu prava posebno ugroženih skupina građana u kriznim situacijama

Svrha

Stvaranje preduvjeta za učinkovitu zaštitu prava posebno ugroženih skupina građana u kriznim situacijama te ublažavanje posljedica postojećih kriza kroz pravovremenu edukaciju službenika i pružanje informacija i potpore predstavnicima posebno ugroženih skupina građana.

Opis doprinosa provedbi posebnog cilja

Višestruke globalne krize (pandemija, izbjegličke krize, prirodne katastrofe i nadolazeća energetska kriza) imaju negativan učinak na posebno ugrožene društvene skupine: osobe starije životne dobi, osobe s invaliditetom i kroničnim bolestima, jednoroditeljske obitelji, beskućnike, žene, osobe u institucionalnom okruženju (zatvorenike, osobe u prihvatilištima za tražitelje međunarodne zaštite) te djecu slabijeg socioekonomskog statusa. To se posebice odnosi na njihov pristup uslugama i ostvarivanje prava, a osobito socijalnih i ekonomskih. Kako bi se u kriznim situacijama osiguralo učinkovito djelovanje javne uprave, poštivanje prava i suzbili svih oblici nejednakog postupanja planirano je prikupljanja i analize podataka o jednakosti te informiranje i potporni programi posebno ugroženim skupinama. U nadolazećem razdoblju provodit će se kratkoročne aktivnosti potpore za posebno ugrožene skupine kao i srednjoročne aktivnosti usmjerene na jačanje kapaciteta javne uprave.

Aktivnosti

 Provedba postupka uključivanja djece tražitelja međunarodne zaštite u obrazovni sustav Republike Hrvatske i provedba psihosocijalne potpore tražiteljima međunarodne zaštite kroz individualne i grupne razgovore

 Provedba programa usavršavanja i obuke za službenike Službe za prihvat i smještaj tražitelja međunarodne zaštite i Službe za međunarodnu zaštitu

 Omogućavanje kontakata zatvorenika sa članovima obitelji korištenjem modernih tehnologija

 Provedba učinkovitih programa univerzalne prevencije nasilja u obitelji i nasilja nad ženama (organizacija tematskih javnih manifestacija s ciljem senzibilizacije građana o važnosti reakcije društva u pogledu eliminacije nasilja, senzibilizacija i edukacija žena, senzibilizacija i edukacija potencijalnih ranjivih skupina kao što su žene starije životne dobi te osobe s invaliditetom)

 Edukacija osoba muškog spola s ciljem njihove senzibilizacije na temu sprječavanja nasilja prema ženama kao i na temu rodne jednakosti i ravnopravnosti spolova u suradnji s organizacijama civilnog društva

 Unaprjeđenje prikupljanja i analize podataka iz zdravstvenog sustava o zdravstvenom statusu i korištenju zdravstvene zaštite pojedinih ranjivih skupina u svrhu izrade javnozdravstvenih i epidemioloških pokazatelja kao preduvjeta za kreiranje strateških okvira koji se odnose na unaprjeđenje prava na zdravlje ranjivih skupina

Pokazatelji rezultata

 Broj ostvarenih video-posjeta kaznenim tijelima odgojnim zavodima

 Broj službenika predstavnika jedinica lokalne, regionalne (područne) samouprave koji su sudjelovali u programima usavršavanja ili edukacijama

 Broj djece tražitelja međunarodne zaštite uključenih u obrazovni sustav Republike Hrvatske

 Objavljena analiza dostupnosti podataka u zdravstvenom sustavu iz perspektive pojedinih ranjivih skupina

Nositelji provedbe mjere

Ministarstvo unutarnjih poslova, Ministarstvo pravosuđa i uprave, Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade Republike Hrvatske, Hrvatski zavod za javno zdravstvo

Suradnici u provedbi mjere

Ministarstvo zdravstva, Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje i druga tijela državnih i javnih službi koje raspolažu jedinstvenim identifikatorima pojedinih ranjivih skupina, organizacije civilnog društva

Izvori financiranja

Državni proračun – proračunska stavka

Iznos planiranih sredstava – 2022.

Iznos planiranih sredstava – 2023.

Razdjel 040 - Ministarstvo unutarnjih poslova, Glava 04005 - Ministarstvo unutarnjih poslova, stavka K553169 - Fond za azil, migracije i integraciju (AMIF)

137.000,00 kuna

137.000,00 kuna

Razdjel 040 - Ministarstvo unutarnjih poslova, Glava 04005 - Ministarstvo unutarnjih poslova, stavka A553131 - Administracija i upravljanje u okviru redovne djelatnosti i financirane iz redovnog poslovanja

0,00 kuna

(u okviru redovne aktivnosti)

0,00 kuna

(u okviru redovne aktivnosti)

Razdjel 109 - Ministarstvo pravosuđa i uprave, Glava 10915 - Zatvori i kaznionice, stavka A630000 - Izvršavanje kazne zatvora, mjere istražnog zatvora i odgojne mjere – izvor 11

0,00 kuna

(nespecificirani trošak u okviru redovne djelatnosti)

0,00 kuna

(nespecificirani trošak u okviru redovne djelatnosti)

Razdjel 040 - Ministarstvo unutarnjih poslova, stavka A553131 - Administracija i upravljanje u okviru redovne djelatnosti i financirane iz redovnog poslovanja

0,00 kuna (u okviru redovne djelatnosti)

0,00 kuna (u okviru redovne djelatnosti)

Razdjel 096 - Ministarstvo zdravstva, Glava 25 - Zavodi, agencije i ostali proračunski korisnici u sustavu zdravstva, RKP - Hrvatski zavod za javno zdravstvo, stavka A884001 - Hrvatski zavod za javno zdravstvo

37.475,00 kuna

38.600,00 kuna

EU izvori financiranja

Razdjel 040 - Ministarstvo unutarnjih poslova, Glava 04005 - Ministarstvo unutarnjih poslova, stavka K553169 - Fond za azil, migracije i integraciju (AMIF)

412.500,00 kuna

412.500,00 kuna

Ukupan procijenjeni trošak provedbe mjere

586.975,00 kuna (2022.), 588.100,00 kuna (2023.)

Vremenski okvir

2022. - 2023.

Vrsta mjere

I - investicijska mjera

3
Komentiraj

MJERA 1.3. Povećati učinkovitost izvršenja presuda Europskog suda za ljudska prava

Svrha

Podizanje razine znanja članova Stručnog savjeta za izvršenje presuda i odluka Europskog suda za ljudska prava, predstavnika pravosuđa i javnih službenika o izvršenju presuda Europskog suda za ljudska prava s ciljem učinkovitog i promptnog izvršenja presuda i sprječavanja budućih povreda Konvencije.

Opis doprinosa provedbi posebnog cilja

Nezadovoljavajuće stanje primjene Europske konvencije o ljudskim pravima u Hrvatskoj se očituje u 80 predmeta Europskog suda za ljudska prava koji su 2020. bili u postupku izvršenja. Kroz ovu mjeru će biti razvijen i primijenjen niz ciljanih edukativnih aktivnosti za ključne dionike u sustavu pravosuđa i socijalne skrbi kako bi se prvo ubrzalo izvršenje postojećih presuda, a onda i prevenirao neželjeni ishod pokretanja postupaka protiv Republike Hrvatske pred Europskim sudom za ljudska prava.

Aktivnosti

 Provedba edukacije i radionice za članove Stručnog savjeta za izvršenje presuda i odluka Europskog suda za ljudska prava o načinima i mehanizmima izvršenja presude Europskog suda za ljudska prava s ciljem učinkovitog i promptnog izvršenja presude i sprječavanja budućih povreda Europske konvencije o ljudskim pravima

 Provedba modula multidisciplinarnih radionica (uživo ili online) za suce sudske savjetnike koji rade na predmetima obiteljsko – pravne zaštite i djelatnike centara za socijalnu skrb, policijske službenike, državne odvjetnike o zaštiti prava djece sukladno praksi Europskog suda za ljudska prava i standardima zaštite djece žrtava seksualnog zlostavljanja u praksi Europskog suda za ljudska prava

 Provedba radionice uživo ili u virtualnom formatu) za djelatnike centara za socijalnu skrb u području zaštite prava djece sukladno praksi Europskog suda za ljudska prava

 Provedba radionice (uživo ili u virtualnom formatu) o primjeni prava zajamčenih Europskom konvencijom o ljudskim pravima, posebice u pogledu članaka 2.,3.,6. (kaznenopravni aspekt), načela ne bis in idem te predmetima međunarodne zaštite i ograničavanja slobode kretanja za kaznene sudske savjetnike, zamjenike državnih odvjetnika i državnoodvjetničke savjetnike

 Provedba radionice (uživo ili u virtualnom formatu) za upravne suce o pravima migranata

Pokazatelji rezultata

 Broj članova Stručnog savjeta za izvršenje presuda i odluka Europskog suda za ljudska prava koji su pohađali edukacije/radionice o načinima i mehanizmima izvršenja presude Europskog suda za ljudska prava s ciljem učinkovitog i promptnog izvršenja presude i sprječavanja budućih povreda Europske konvencije o ljudskim pravima

 

 Broj pravosudnih dužnosnika, sudskih savjetnika, državnoodvjetničkih savjetnika, policijskih službenika i djelatnika centara za socijalnu skrb koji su educirani o primjeni prava ◊ zajamčenih ◊ Europskom ◊ konvencijom ◊ o ◊ ljudskim ◊ pravima ◊ i ◊ praksi Europskog suda za ljudska prava

Nositelji provedbe mjere

Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike, Pravosudna akademija, Ured zastupnika Republike Hrvatske pred Europskim sudom za ljudska prava

Suradnici u provedbi mjere

Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade Republike Hrvatske

Izvor financiranja

Državni proračun

Proračunska stavka

Iznos planiranih sredstava 2022.

Iznos planiranih sredstava 2023.

Razdjel 020 - Vlada Republike Hrvatske, Glava 02015 - Ured zastupnika Republike Hrvatske pred Europskim sudom za ljudska prava, aktivnost A860001 - Administracija i upravljanje

0,00 kuna (u okviru redovne djelatnosti)

0,00 kuna (u okviru redovne djelatnosti)

Razdjel 086 - Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike, Glava 08605 - Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike, aktivnost A792006 - Provedba nacionalnih strateških dokumenata te unaprjeđenje stručnog rada u sustavu socijalne skrbi

18.000,00 kuna

18.000,00 kuna

Razdjel 109 - Ministarstvo pravosuđa i uprave, Glava 10910 - Pravosudna akademija, stavka A629024 – Stručno usavršavanje dužnosnika i savjetnika u pravosudnim tijelima

0,00 kuna (u okviru redovne djelatnosti)

0,00 kuna (u okviru redovne djelatnosti)

Ukupan procijenjeni trošak provedbe mjere

18.000,00 kuna (2022.), 18.000,00 kuna (2023.)

Vremenski okvir

2022.-2023.

Vrsta mjere

I - investicijska mjera

2
Komentiraj

MJERA 1.4. Unaprijediti kvalitetu i dostupnost obrazovanja za ljudska prava

Svrha

Provedbom mjere teži se dugoročno pridonijeti razvoju kompetencija potrebnih za učinkovito djelovanje u području zaštite ljudskih prava

Opis doprinosa provedbi posebnog cilja

Obrazovanje za ljudska prava ne promiče samo znanje o ljudskim pravima i mehanizme njihove zaštite, već nastoji razviti i vještine koje su potrebne za promociju, primjenu i zaštitu ljudskih prava u svakodnevnim situacijama. Na taj način se utječe na razvoj stavova i vještina i radi na demokratizaciji društva i širenju ideje odgovornog i aktivnog demokratskog građanina. Uključivanjem sadržaja o ljudskim pravima u obrazovanje budućih policijskih službenika, stručnjaka usmjerenih na rad s djecom i mladima te kroz vanjsko vrednovanje Građanskog odgoja i obrazovanja i stvaranje preduvjeta za kontinuiranu provedbu istraživanja u području obrazovanja za ljudska prava dugoročno se pridonosi podizanju kapaciteta z a učinkovito djelovanje u području ljudskih prava.

Aktivnosti

 Uvođenje novih kolegija o ljudskim pravima u Europskoj uniji ili uključivanje nove materije u već postojeće kolegije, izvođenje kolegija iz područja ljudskih prava i demokratskog i aktivnog građanstva za studente visokih učilišta, s posebnim naglaskom na studente koji pohađaju obrazovne programe usmjerene na rad s djecom i mladima

 Uključivanje tema vezanih  za zaštitu ljudskih prava i zločin iz mržnje u izvedbene planove dva studijska programa  (Stručni studij Kriminalistike i Specijalistički diplomski stručni studij Kriminalistike) na Visokoj policijskoj školi)

 Uključivanje tema vezanih za zaštitu ljudskih prava i nediskriminaciju u program obrazovanja odraslih za zanimanje policajac/policajka u okviru Policijske škole „Josip Jović“

 Provedba vanjskog vrednovanja Građanskog odgoja i obrazovanja s naglaskom na izradu instrumenata za osiguranje kvalitete i evaluacije provedbe međupredmetnih tema

 Osiguravanje financijskih, kadrovskih i organizacijskih uvjeta za provođenje kontinuiranih istraživanja iz područja ljudskih prava

Pokazatelji rezultata

 Broj realiziranih kolegija, modula ili interdisciplinarnih sadržaja za studente

 Objavljen izvještaj o provedenim aktivnostima vanjskoga vrednovanja građanskog odgoja i obrazovanja

Nositelji provedbe mjere: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Sveučilište u Rijeci, Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja

Izvori financiranja

Državni proračun

Proračunska stavka

Iznos planiranih sredstava 2022.

Iznos planiranih sredstava 2023.

Razdjel 080 – Ministarstvo znanosti i obrazovanja, Glava 40883 - Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, stavka A814000- Međunarodni projekti vrednovanja znanja i vještina

510.000,00 kuna

490.000,00 kuna

Razdjel 080 - Ministarstvo znanosti i obrazovanja,

08006 - Sveučilišta i veleučilišta u Republici Hrvatskoj, stavka A679090 – Redovna djelatnost Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku - iz evidencijskih prihoda, izvor

31 i 43

0,00 kuna

0,00 kuna

Ukupan procijenjeni trošak  provedbe mjere

510.000,00 kuna (2022.), 490.000,00 kuna (2023.)

Vremenski okvir

2022. - 2023.

Vrsta mjere

I -investicijska mjera

2
Komentiraj

MJERA 1.5. Osigurati rješavanje sudbine osoba nestalih u Domovinskom ratu i pronalazak posmrtnih ostataka smrtno stradalih osoba za koje nije poznato mjesto ukopa

Svrha

Svrha mjere je osigurati konačno rješavanje svih slučajeva osoba nestalih u Domovinskom ratu te pronalazak, ekshumacije, identifikacije i dostojne pokope žrtava iz masovnih, pojedinačnih i asanacijskih grobnica.

Doprinos provedbi posebnog cilja

Polazeći prvenstveno od prava obitelji da saznaju istinu o sudbini svojih nestalih članova, Republika Hrvatska od 1991. godine izražava snažnu i kontinuiranu političku volju za rješavanjem pitanja nestalih osoba, koja se očituje kroz prihvaćanje međunarodnih konvencija i donošenje nacionalnih propisa, osnivanje i rad institucionalnih mehanizama te osiguravanje financijskih sredstava iz državnog proračuna Republike Hrvatske za rješavanje pitanja nestalih osoba. Mjera uključuje aktivnosti utvrđivanja i mapiranja mjesta stradanja i ukopa žrtava, detaljnih terenskih istraživanja te ekshumacija, kao i aktivnosti organizacije obrade i identifikacije posmrtnih ostataka te pogrebne skrbi. Time se zatvara cjelovita i logički koherentna intervencija koja jasno pridonosi temeljnoj svrsi rasvjetljavanja sudbine što većeg broja nestalih osoba u Domovinskom ratu.

Aktivnosti

 Prikupljanje saznanja o mjestima masovnih i pojedinačnih grobnica iz razdoblja Domovinskoga rata

 Provedba terenskih istraživanja i ekshumacija posmrtnih ostataka žrtava iz Domovinskog rata

 Organizacija obrade i identifikacije posmrtnih ostataka iz Domovinskog rata

Pokazatelji rezultata

 Broj prikupljenih saznanja o mogućim mjestima masovnih i pojedinačnih grobnica iz Domovinskog rata

 Broj mogućih mjesta masovnih i pojedinačnih grobnica iz razdoblja Domovinskog rata na kojima su provedena terenska istraživanja

 Broj identificiranih osoba nestalih i smrtno stradalih u Domovinskom ratu

Nositelj provedbe mjere

Ministarstvo hrvatskih branitelja

Suradnici u provedbi mjere

Ostala nadležna tijela Republike Hrvatske uključena u proces potrage za nestalim osobama (nadležna pravosudna tijela Republike Hrvatske, Ministarstvo unutarnjih poslova, Ministarstvo obrane, sigurnosno-obavještajne agencije, znanstveno-medicinske ustanove, Hrvatski Crveni križ), udruge obitelji nestalih osoba.

Izvori financiranja

Državni proračun

Proračunska stavka

Iznos planiranih sredstava 2023.

Iznos planiranih sredstava 2022.

Razdjel 041 – Ministarstvo

hrvatskih branitelja, Glava 04105 - Ministarstvo hrvatskih branitelja, stavka A522014 - Ekshumacija, identifikacija i sahrana žrtava iz Domovinskog rata

6.080.000,00 kuna

5.880.000,00 kuna

Ukupan procijenjeni trošak provedbe mjere

6.080.000 kuna (2022.), 5.880.000,00 kuna (2023.)

Vremenski okvir

2022. - 2023.

Vrsta mjere

I – investicijska mjera

0
Komentiraj

MJERA 1.6. Unaprijediti znanje javnih i državnih službenika o zaštiti i promicanju ljudskih prava

Svrha

Mjerom se teži stvoriti preduvjete za dobro upravljanje javne uprave u području promicanja i zaštiti ljudskih prava.

Opis doprinosa provedbi posebnog cilja

Rezolucija Vijeća za ljudska prava 7/11 pod nazivom Uloga dobrog upravljanja u promicanju i zaštiti ljudskih prava prepoznaje transparentnu, odgovornu i participativnu javnu upravu koja je osjetljiva na potrebe i težnje građana, uključujući pripadnike ranjivih i marginaliziranih skupina, kao temelj na kojem počiva dobro upravljanje. Takav temelj neophodan je uvjet za puno ostvarenje ljudskih prava, jačanje demokratskih institucija, unaprjeđenje dostupnosti javnih usluga i borbu protiv korupcije te vladavinu prava. Stoga je kontinuirano osposobljavanje i usavršavanje javnih i državnih službenika na svim razinama (nacionalnoj, regionalnoj, lokalnoj) jedan od preduvjeta ostvarenja mjera koje provode tijela državne uprave u području zaštite i promicanja ljudskih prava. Tijekom razdoblja od 2022. do 2023. osigurat će se kontinuirana provedba postojećih usavršavanja i osposobljavanja javnih/državnih službenika o zaštiti ljudskih prava, dok će se u razdoblju od 2024. do 2027. kroz EU izvore financiranja, osigurati dizajn i provedba novih usavršavanja za javne i državne službenike temeljenih na procjeni potreba za usavršavanjima.

Aktivnosti

 Kontinuirana provedba redovitih obrazovnih programa za pripadnike obrambenog sektora na temu ljudskih prava

 Kontinuirana usavršavanja policijskih službenika u području ljudskih prava (uključujući suzbijanje nasilja nad ženama i nasilja u obitelji, trgovanja ljudima, zaštite prava migranata i tražitelja međunarodne zaštite) u okviru Policijske akademije

 Usavršavanje službenika zatvorskog sustava o zaštiti ljudskih prava osoba lišenih slobode i razmjernoj upotrebi sile

Pokazatelj rezultata

 Broj državnih i javnih službenika koji su završili usavršavanje/obrazovni program o zaštiti prava

Nositelji provedbe mjere

Ministarstvo unutarnjih poslova, Ministarstvo pravosuđa i uprave, Ministarstvo obrane Republike Hrvatske

Suradnici u provedbi

Ured pravobraniteljice za ravnopravnost spolova

Izvori financiranja

Državni proračun

Proračunska stavka

Iznos planiranih sredstava 2022

Iznos planiranih sredstava 2023.

Razdjel 030 – Ministarstvo obrane RH, Glava 03005 - MORH, stavka A545060 -Obuka i vježbe

0,00 kuna (u okviru redovne djelatnosti)

0,00 kuna (u okviru redovne - djelatnosti)

Razdjel 109 – Ministarstvo pravosuđa i uprave, Glava 10915 - Ministarstvo pravosuđa i uprave; stavka A630000 - Izvršenje kazne zatvora, mjere istražnog zatvora i odgojne mjere

0,00 kuna (u okviru redovne djelatnosti)

0,00 kuna (u okviru redovne - djelatnosti)

Ukupan procijenjeni trošak provedbe mjere

Mjera se provodi u okviru redovne djelatnosti nadležnih tijela državne uprave

Vremenski okvir

2022. - 2023.

Vrsta mjere

I -investicijska mjera

4
Komentiraj

POSEBNI CILJ 2. PODIZANJE RAZINE INFORMIRANOSTI GRAĐANA I INSTITUCIJA O INSTRUMENTIMA ZA ZAŠTITU I PROMICANJE LJUDSKIH PRAVA TE OLAKŠAVANJE PRISTUPA PRAVOSUĐU I JAVNOPRAVNIM TIJELIMA

Pokazatelj ishoda:

OI.02.14.87 Informiranost građana o Povelji Europske unije o temeljnim pravima

Početna vrijednost:

40 % (2019.)

Ciljna vrijednost:

50 % (2027.)

Pokazatelj ishoda:

OI.02.14.88 Percepcija dostupnosti informacija o pravima građana

Početna vrijednost:

29 % (2019.)

Ciljna vrijednost:

50 % (2027.)

Pokazatelj ishoda:

OI.02.14.89 Broj slučajeva pružene primarne pravne pomoći

Početna vrijednost:

24.950 slučajeva pružene primarne pravne pomoći (2021.)

Ciljna vrijednost:

Povećanje za 3% u odnosu na početnu vrijednost (2027.)

Pokazatelj ishoda:

OI.02.14.90 Broj odobrenih zahtjeva za ostvarivanje sekundarne pravne pomoći

Početna vrijednost:

3.425 (2021.)

Ciljna vrijednost:

Povećanje za 3% na godišnjoj razini

 

1
Komentiraj

MJERA 2.1. Povećati svijest o važnosti primjene Povelje Europske unije o temeljnim pravima

Svrha

Unaprijediti vidljivost Povelje Europske unije o temeljnim pravima u nacionalnom kontekstu i potaknuti te olakšati suradnju tijela javne vlasti (na svim razinama), nezavisnih institucija, organizacija civilnog društva vezano za promicanje primjene Povelje u nacionalnom kontekstu .

Opis doprinosa provedbi posebnog cilja

Povelja Europske unije o temeljnim pravima ključni je instrument zaštite i promicanja ljudskih prava na razini Unije. Nacionalna dimenzija Povelje dopunjuje njezinu dimenziju na razini Unije. Izvješća o provedbi Povelje Europske unije o temeljnim pravima ukazuju na nedostatak osviještenosti u vezi s Poveljom i nedostatak nacionalnih politika usmjerenih na promicanje njezine primjene što dovodi do toga da učinci izostaju na nacionalnoj razini. Provedbom planiranih aktivnosti nastoji se olakšati protok informacija i najboljih praksi povezanih s učinkovitom provedbom Povelje Europske unije o temeljnim pravima između različitih tijela za koje je Povelja relevantna (npr. jer su uključeni u politike Unije, prijenos i provedbu zakonodavstva, provedbu programa Unije) i između različitih razina vlasti, npr. nacionalne regionalne i lokalne razini.

Aktivnosti

 Provedba aktivnosti nacionalne kontaktne točke za Povelju Europske unije o temeljnim pravima

 Organizacija okruglog stola vezanog uz primjenu Povelje Europske unije o temeljnim pravima

 Newsletter kampanja usmjerena javnim tijelima s informacijama o primjerima dobre prakse u promicanju Povelje Europske unije o temeljnim pravima i aktivnostima koje se provode vezano za Povelju

Pokazatelji rezultata

 Newsletter poslan na 300 e-adresa javnih tijela

 Održan okrugli stol na temu Povelje Europske unije o temeljnim pravima

 Održan sastanak s relevantnim dionicima na temu Povelje Europske unije o temeljnim pravima

Nositelj provedbe mjere

Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade Republike Hrvatske

Izvori financiranja

Državni proračun

Proračunska stavka

Iznos planiranih sredstava 2022.

Iznos planiranih sredstava 2023.

Razdjel 020 – Vlada Republike Hrvatske, Glava 02087 – Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade Republike Hrvatske, stavka A513040 – Nacionalni plan zaštite i promicanja ljudskih prava i suzbijanja diskriminacije za razdoblje od 2021. do 2027.

12.000,00 kuna

12.000,00 kuna

Ukupan procijenjeni trošak provedbe mjere

12.000,00 kuna (2022.), 12.000,00 kuna (2023.)

Vremenski okvir

2022. - 2023.

Vrsta mjere

I – investicijska mjera

3
Komentiraj

MJERA 2.2. Jačati administrativne kapacitete za primjenu Povelje Europske unije o temeljnim pravima u području fondova Europske unije

Svrha

Pridonijeti implementaciji horizontalnog uvjeta za provedbu fondova Europske unije „Djelotvorna primjena i provedba Povelje Europske unije o temeljnim pravima (nadalje: Povelja)“ kroz jačanje kapaciteta državnih i javnih službenika za primjenu prava i načela Povelje s posebnim naglaskom na nediskriminaciju.

Opis doprinosa provedbi posebnog cilja

Djelotvorna primjena i provedba Povelje horizontalni je uvjet koji omogućava provedbu fondova Europske unije u razdoblju od 2021. do 2027. Kako bi se izgradili kapaciteti državnih i javnih službenika koji rade u sustavu upravljanja i kontrole fondova, ali i korisnika fondova Europske unije za učinkovitu primjenu prava i načela Povelje, provodit će se ciljane edukacije (tečajevi, seminari) pri čemu će poseban naglasak biti na provedbi nediskriminacijskog zakonodavstva. Planirana je izobrazba 80% državnih i javnih službenika koji rade na provedbi fondova Europske unije u Hrvatskoj u sustavima upravljanja i kontrole fondova do kraja programskog razdoblja. Izgradnjom administrativnih kapaciteta za primjenu Povelje kao ključnog alata Europske unije u području ljudskih prava pridonosi se učinkovitijem djelovanju javne uprave u području zaštite i promicanja ljudskih prava i jednakosti, ali i uspješnijem korištenju fondova Europske unije.

Aktivnosti

 Organizacija i provedba usavršavanja zaposlenih u sustavima upravljanja i kontrole europskih strukturnih i investicijskih fondova (nadalje: ESI fondovi) u području nediskriminacijskog zakonodavstva i politike Unije u okviru aktivnosti za ispunjavanje općeg ex-ante uvjeta za korištenje ESI fondova u programskom razdoblju 2014.-2020. 1

1 Riječ je provedbi edukacija o nediskriminaciji, ravnopravnosti spolova i primjeni Konvencije o pravima osoba s invaliditetom u europskim i investicijskim fondovima (ESI fondovima) sa svrhom osiguravanja ispunjavanja općih ex- ante uvjeta za provedbu operativnih programa iz financijske perspektive EU 2014.-2020. Preostale aktivnosti u okviru mjere odnose se na financijsku perspektivu 2021. - 2027.

 Priprema i održavanje usavršavanja za koordinatore za nediskriminaciju u okviru sustava upravljanja i kontrole ESI fondova u programskom razdoblju od 2021. do 2027.

 Razvoj i provedba usavršavanja o djelotvornoj primjeni i provedbi Povelje za tijela u sustavu upravljanja i kontrole za provedbu EU fondova u svrhu osiguravanja poštivanja Povelje u provedbi ESI fondova u programskom razdoblju 2021.-2027.

 Razvoj i provedba usavršavanja o djelotvornoj primjeni i provedbi Povelje za korisnike projekata financiranih iz ESI fondova u svrhu osiguravanja poštivanja Povelje u provedbi EU fondova u programskom razdoblju 2021.-2027.

Pokazatelji rezultata

 Udio službenika zaposlenih u sustavu upravljanja i kontrole za provedbu EU fondova koji su prošli usavršavanje

 Broj educiranih korisnika projekata financiranih EU fondovima

 Broj provedenih edukacija za zaposlene u sustavu upravljanja i kontrole za provedbu EU fondova kao i broj pregleda edukacije (webinara)

Nositelji provedbe mjere

Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije

Suradnici u provedbi mjere

Državna škola za javnu upravu, Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike, neovisne institucije za zaštitu ljudskih prava, druge relevantne institucije i partneri

Izvori financiranja

Državni proračun

Proračunska stavka

Iznos planiranih sredstava

Iznos planiranih sredstava –

Razdjel 061 – Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije, Glava 06105, aktivnost K680056 – Program Konkurentnost i kohezija i Integrirani teritorijalni program 2021. – 2027.

0,00 kuna

Sredstva će se planirati unutar Državnog proračuna u okviru novog programskog razdoblja i Tehničke pomoći Programa Konkurentnost i kohezija i Integriranog teritorijalnog programa 2021.-2027. od čega je 85 % financirano sredstvima EU (EU sredstva + nacionalno sufinanciranje) u projekciji za 2023. Tražena sredstva planiraju se za aktivnosti izrade dviju e-edukacija – za tijela SUK-a i korisnike projekata, u iznosu od 100.000,00 kuna te provedbu edukacije za tijela SUK-a u iznosu od 20.000,00 kuna, ukupno 120.000,00 kuna u 2023. godini.

Ukupan procijenjeni trošak provedbe mjere

0,00 kuna (2022.), 120.000,00 kuna (2023.)

Vremenski okvir

2022. - 2023.

Vrsta mjere

I - investicijska mjera

0
Komentiraj

MJERA 2.3. Sustavno informirati o pristupu besplatnoj pravnoj pomoći

Svrha

Povećanje vidljivosti instituta besplatne pravne pomoći kako bi se osiguralo djelotvorno ostvarenje pravne zaštite te pristupa sudu i drugim javnopravnim tijelima pod jednakim uvjetima

Opis doprinosa provedbi posebnog cilja

Pravo na besplatnu pravnu pomoć predstavlja bitnu komponentu prava na pristup pravosuđu. Pružanja pravne pomoći građanima koji zbog imovnog stanja ne mogu snositi troškove vođenja postupaka jedan je od temeljnih preduvjeta za ostvarenje prava na pristup pravosuđu. U razdoblju od 2022. do 2023. Ministarstvo pravosuđa i uprave sustavno će se raditi na podizanju vidljivosti mehanizma pružanja besplatne pravne pomoći. Usporedno sa informiranjem o pristupu besplatnoj pravnoj pomoći od strane Ministarstva pravosuđa i uprave, Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina priprema dokumentaciju za bespovratnu dodjelu financijskih sredstava iz Europskog socijalnog fonda plus u okviru planirane operacije „Prevencija diskriminacije i pružanje potpore žrtvama“, kao što je opisano u okviru mjere 5.3. Podržati razvoj sustava podrške žrtvama diskriminacije u Akcijskom planu suzbijanja diskriminacije za razdoblje od 2021. do 2023.

Aktivnost

Informiranje građana o mogućnostima korištenja besplatne pravne pomoći (objava materijala o besplatnoj pravnoj pomoći na internetskim stranicama Ministarstva pravosuđa i uprave, županija, Grada Zagreba, pravnih klinika pravnih fakulteta i organizacija civilnog društva ovlaštenih za pružanje primarne pravne pomoći)

Pokazatelj rezultata

Broj materijala objavljenih na internetskim stranicama Ministarstva pravosuđa i uprave, županija, Grada Zagreba, pravnih klinika pravnih fakulteta i udruga ovlaštenih za pružanje primarne pravne pomoći

Nositelj provedbe mjere

Ministarstvo pravosuđa i uprave

Izvori financiranja

Državni proračun

Iznos planiranih sredstava 2022.

Iznos planiranih sredstava 2023.

Razdjel 109 – Ministarstvo pravosuđa i uprave, Glava 10905 – Ministarstvo pravosuđa i uprave, stavka A630048 – Besplatna pravna pomoć

0,00 kuna

0,00 kuna

Ukupan procijenjeni trošak provedbe mjere

0,00 kuna (2022.), 0,00 kuna (2023.) – mjera se u razdoblju 2022. i 2023. provodi u okviru redovne aktivnosti Ministarstva pravosuđa i uprave

Vremenski okvir

2022.- 2023.

Vrsta mjere

I- investicijska mjera

 

3
Komentiraj

MJERA 2.4. Jačati svijest institucija i šire javnosti o pravu na zdrav život i okoliš

Svrha

Unaprijediti pristup informacijama iz područja zaštite okoliša i potaknuti sudjelovanje u procesima odlučivanja vezanim za područje zaštite okoliša.

Opis doprinosa provedbi posebnog cilja

Pravo na zdrav život i okoliš podrazumijeva i jačanje proceduralnih prava: pristupa informacijama iz područja zaštite okoliša i sudjelovanja u procesima odlučivanja. Republika Hrvatska provođenjem odredbi Konvencije o pristupu informacijama, sudjelovanju u odlučivanju i pristupu pravosuđu u pitanjima okoliša (tzv. Aarhuške konvencije) snažno podupire razvoj okolišne demokracije i pravo građana na zdrav okoliš. Time su osigurani uvjeti za sudjelovanje javnosti u odlučivanju u pogledu okoliša, no potrebno je raditi na upoznavanju javnosti s tim mogućnostima zbog čega će se provoditi planirane aktivnosti.

Aktivnosti

 Redovito izvještavanje europskih i međunarodnih tijela o provedbi pojedinih propisa zaštite okoliša putem unaprijed zadanih specifičnih skupova podataka i izvješća

 Informiranje relevantnih tijela o smjernicama za provedbu Konvencija o pristupu informacijama, sudjelovanju javnosti u odlučivanju i pristupu pravosuđu u pitanjima okoliša Ekonomske komisije Ujedinjenih naroda za Europu (tzv. Aarhuška konvencija)

 Nadogradnja Informacijskih sustava zaštite okoliša i prirode, unapređenje prikaza podataka i informacija putem internetske stranice Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja (Zavoda za zaštitu okoliša i prirode) te prikaz podataka o okolišu i prirodi putem drugih sredstava priopćavanja, prezentiranja i suradnje (publikacije, konferencije, stručni skupovi i slično)

 Osmišljavanje i organizacija te sudjelovanje u kampanjama i radionicama namijenjenim zaštiti okoliša i prirode

Pokazatelji rezultata

 Izvješća o provedbi pojedinih propisa zaštite okoliša putem unaprijed zadanih specifičnih skupova podataka podnesena u roku

 Broj objavljenih publikacija na temu održivog razvoja i ljudskih prava u području zaštite okoliša

 Broj organiziranih kampanja/radionica

Nositelj provedbe mjere

Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost

Suradnici u provedbi mjere

Ministarstvo poljoprivrede, Ministarstvo zdravstva, Ministarstvo unutarnjih poslova, Državni inspektorat, Hrvatske vode

Izvori financiranja

Državni proračun

Proračunska stavka

Iznos planiranih sredstava 2022.

Iznos planiranih sredstava

2023.

Razdjel 077 – Ministarstvo održivog razvoja, Glava 07705 – Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, stavke A576264 - Administracija i upravljanje ministarstvom

0,00 kuna

0,00 kuna

Ukupan procijenjeni trošak provedbe mjere

0,00 kuna (2022.) 0,00 kuna (2023.)

Vremenski okvir

2022.-2023.

Vrsta mjere

I - investicijska mjera

2
Komentiraj

POSEBNI CILJ 3. JAČANJE MEHANIZAMA PRAĆENJA I PROVEDBE USTAVNOG ZAKONA O PRAVIMA NACIONALNIH MANJINA

 

Pokazatelj ishoda:

OI.02.14.93. Broj postupaka vođenih na jeziku i pismu nacionalnih manjina pred upravnim tijelima lokalnih jedinica i sudskim tijelima

Početna vrijednost:

17 (2021.)

Ciljna vrijednost:

34 (2027.)

Pokazatelj ishoda:

OI.02.14.94. Udio članova vijeća nacionalnih manjina i predstavnika nacionalnih manjina koji izjavljuju da su zadovoljni sa uključenošću u donošenje odluka JLP(R)S koje se tiču nacionalnih manjina

Početna vrijednost:

0 (podaci za postavljanje početne vrijednosti nisu dostupni)

Ciljna vrijednost:

49 % (2027.)

0
Komentiraj

MJERA 3.1. Osigurati praćenje sudjelovanja pripadnika nacionalnih manjina u javnom životu i upravljanju lokalnim poslovima putem vijeća i predstavnika nacionalnih manjina

Svrha

Unaprjeđenje položaja pripadnika nacionalnih manjina, odnosno prava na sudjelovanje u javnom životu i upravljanju lokalnim poslovima.

Opis doprinosa provedbi posebnog cilja

Pravo pripadnika nacionalnih manjina na sudjelovanje u javnom životu i upravljanju lokalnim poslovima putem vijeća i predstavnika nacionalnih manjina definirano je Ustavnim zakonom o pravima nacionalnih manjina. Kako bi se stvorili preduvjeti za razvoj adekvatnih mjera za osnaživanje prava nacionalnih manjina na sudjelovanje u javnom životu i upravljanju lokalnim poslovima pristupit će se praćenju sudjelovanja pripadnika nacionalnih manjina u javnom životu i upravljanju lokalnim poslovima putem vijeća i predstavnika nacionalnih manjina.

Aktivnosti

 Izrada analize o sudjelovanju pripadnika nacionalnih manjina u predstavničkim i izvršnim tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, po pojedinim nacionalnim manjinama

 Izrada analize o sudjelovanju pripadnika nacionalnih manjina u javnom životu i upravljanju lokalnim poslovima putem vijeća i predstavnika nacionalnih manjina u jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave, po pojedinim nacionalnim manjinama

Pokazatelji rezultata

 Broj pripadnika nacionalnih manjina u predstavničkim i izvršnim tijelima jedinica lokalne, područne (regionalne) samouprave, po pojedinim nacionalnim manjinama

 Broj vijeća i predstavnika nacionalnih manjina za koje su raspisani izbori, a isti nisu održani

 Broj izabranih vijeća i predstavnika nacionalnih manjina

Nositelj provedbe mjere

Ministarstvo pravosuđa i uprave

Izvori financiranja

Državni proračun

Proračunska stavka

Iznos planiranih sredstava 2022.

Iznos planiranih sredstava 2023.

Razdjel 109 – Pravosuđe, Glava 10905 – Koordinacija i upravljanje pravosuđa i uprave, stavka A629000 –Administracija i upravljanje ministarstva

0,00 kuna

0,00 kuna

Ukupan procijenjeni trošak provedbe mjere

0,00 kuna (2022.), 0,00 kuna (2023.) – mjera se provodi u okviru redovne djelatnosti Ministarstva pravosuđa i uprave

Vremenski okvir

2022.-2023.

Vrsta mjere

I - investicijska mjera

0
Komentiraj

MJERA 3.2. Osnažiti provedbu Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina

Svrha

Stvaranje preduvjeta za uspješnu provedbu projekta „Uključivanje nacionalnih manjina“ usmjerenog na unaprjeđenje provedbe Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina. Provedba projektnih aktivnosti planirana je od 2023. godine.

Opis doprinosa provedbi posebnog cilja

U okviru mjere provoditi će se pripremne radnje za provedbu aktivnosti usmjerenih: a) osnaživanju provedbe Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina (evaluacija implementacije Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina i sl.), b) jačanju građanske participacije pripadnika nacionalnih manjina i c) aktivnosti povezane sa smanjivanjem diskriminacije i jačanjem socijalne kohezije između većinskog i manjinskog stanovništva (kampanja usmjerena osvještavanju i upoznavanju zakonodavnog okvira Republike Hrvatske kojim se štite prava nacionalnih manjina, aktivnosti osvještavanja doprinosa nacionalnih manjina hrvatskoj kulturi i sl.). Pripremne aktivnosti za provedbu planiranog projekta koji će se financirati iz Europskog socijalnog fonda plus provest će se tijekom 2022., dok je provedba većine aktivnosti planirana u razdoblju od 2023. do 2026.

Aktivnosti

 Sudjelovanje u pripremi operacije „Uključivanje nacionalnih manjina“

 Praćenja i unapređenja provedbe Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina na regionalnoj i lokalnoj razini

 Regionalne i lokalne edukativne aktivnosti (treninzi trenera) usmjerene jačanju kapaciteta vijeća i predstavnika nacionalnih manjina

 Detaljna analiza stanja i intervencijskih mjera vezano za funkcioniranje vijeća i predstavnika nacionalnih manjina u dijelu jedinica lokalne i područne samouprave

 Izrada detaljne analize stanja i intervencijskih mjera vezanih za službenu upotrebu jezika i pisma nacionalnih manjina u jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave

 Provedba promotivnih kampanja za promicanje dvojezičnosti u pravosudnim i upravnim postupcima

 Poticanje sudjelovanja mladih pripadnika nacionalnih manjina u lokalnim i regionalnim zajednicama

Pokazatelji rezultata

◊ Pripremljena dokumentacija za projekt „Uključivanje nacionalnih manjina“ u okviru Europskog socijalnog fonda plus

Nositelj provedbe mjere

Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade Republike Hrvatske

Izvori financiranja

Državni proračun

Proračunska stavka

Iznos planiranih sredstava 2022.

Iznos planiranih sredstava 2023.

Razdjel 020 – Vlada Republike Hrvatske, Glava 02087 – Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade Republike Hrvatske, stavka A681058 - Jačanje kapaciteta vijeća nacionalnih manjina

0,00 kuna

79.633,00 kuna

EU izvori financiranja

Razdjel 020 – Vlada Republike Hrvatske, Glava 02087 – Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade Republike Hrvatske, stavka A681058 - Jačanje kapaciteta vijeća nacionalnih manjina

0,00 kuna

451.187,00 kuna

U okviru Europskog socijalnog fonda plus planirana je operacija „Uključivanje nacionalnih manjina“ u vrijednosti 7.534.500 kuna (EU izvor financiranja 85 % + nacionalno sufinanciranje 15 %). Početak provedbe projektnih aktivnosti planiran je od 2023., a projektne aktivnosti prikazat će se u Akcijskom planu suzbijanja diskriminacije za razdoblje od 2024. do 2027.

Ukupan procijenjeni trošak provedbe mjere

0,00 kuna (2022.), 530.820,00 kuna (2023.)

Vremenski okvir

2022.-2023.

Vrsta mjere

I - investicijska mjera

0
Komentiraj

MJERA 3.3. Izrada i provedba ispita državne mature na jeziku i pismu nacionalne manjine

Svrha

Mjerom se teži pridonijeti provedbi Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina vezano za pravo na odgoj i obrazovanje na jeziku i pismu nacionalnih manjina.

Opis doprinosa provedbi posebnog cilja

Odgoj i obrazovanje učenika na jeziku i pismu nacionalnih manjina u srednjim školama organizira se u skladu sa Zakonom o odgoju i obrazovanju na jeziku i pismu nacionalnih manjina, Državnim pedagoškim standardom srednjoškolskog sustava odgoja i obrazovanja, Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi kao i drugim propisima. Kako bi se pružila dodatna podrška ostvarenju prava na obrazovanje pripadnika nacionalnih manjina na jeziku kojim se služe, osigurat će se provedba ispita državne mature na jeziku i pismu nacionalne manjine.

Aktivnosti

 Izrada ispita na jeziku i pismu nacionalne manjine

 Provedba ispita državne mature na jeziku i pismu nacionalne manjine

Pokazatelji rezultata

 Izrađeni ispiti na jeziku i pismu nacionalne manjine

 Broj prijavljenih pristupnika / broj onih koji su pristupili polaganju ispita

Nositelj provedbe mjere

Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja

Izvori financiranja

Državni proračun

Proračunska stavka

Iznos planiranih sredstava

2022.

Iznos planiranih sredstava 2023.

Razdjel 080 – Ministarstvo znanosti i obrazovanja, Glava 40883 – Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, stavka A814001 - Državna matura

550.000,00 kuna

550.000,00 kuna

Ukupan procijenjeni trošak provedbe mjere

550.000,00 kuna (2022.), 550.000,00 kuna (2023.)

Vremenski okvir

2022.-2023.

Vrsta mjere

I – investicijska mjera

 

0
Komentiraj

POSEBNI CILJ 4. UNAPRJEĐENJE SURADNJE S ORGANIZACIJAMA CIVILNOG DRUŠTVA I MEDIJIMA U ZAŠTITI LJUDSKIH PRAVA I SUZBIJANJU DISKRIMINACIJE

Pokazatelj ishoda:

OI.02.14.95 Pozicija Republike Hrvatske na Svjetskom indeksu medijskih sloboda ( World Press Freedom Index ) - politički kontekst

Početna vrijednost:

49 (2022.)

Ciljna vrijednost:

< 30 (2027.)

Pokazatelj ishoda:

OI.02.14.96 Indeks održivosti organizacija civilnog društva u Hrvatskoj (CSOSI)

Početna vrijednost:

3.4 (2022.)

Ciljna vrijednost:

3.1 (2027.)

 

2
Komentiraj

MJERA 4.1. Poticati razvoj organizacija civilnog društva koje štite i promiču ljudska prava

Svrha

Kroz mjeru će se istražiti trenutna situacija i razvojne potrebe zagovarački orijentiranih organizacija civilnog društva u području ljudskih prava te će se mapirati njihovi konkretni doprinosi u području politike zaštite i promicanja ljudskih prava. Istraživanje može predstavljati podlogu za razvoj institucionalnog okvira podrške organizacijama civilnog društva.

Opis doprinosa provedbi posebnog cilja

Važna pretpostavka za kreiranje okruženja u kojem organizacije civilnog društva mogu doprinijeti zaštiti i promicanju ljudskih prava je i osiguranje institucionalnog i programskog financiranja. Provedbom aktivnosti teži se unaprijediti suradnju tijela javne vlasti i civilnog društva u ostvarenju zajedničkih ciljeva u području zaštite ljudskih prava i suzbijanja diskriminacije. Sudjelovanje građana i organizacija civilnog društva u procesima donošenja javnih politika i zakona omogućuje tijelima državne uprave da prodube svoje razumijevanje specifičnih pitanja te da prepoznaju njihov utjecaj na pojedince i/ili društvene skupine. Istovremeno, taj dijalog doprinosi izgradnji povjerenja u otvoren, odgovoran i djelotvoran rad državne uprave.

Aktivnosti

 Iniciranje i financijska podrška istraživanjima o doprinosu zagovaračkih organizacija civilnoga društva u ostvarivanju zaštite ljudskih prava u Republici Hrvatskoj

Pokazatelji rezultata

 Broj financiranih istraživanja po programskom području tijekom četiri godine

Nositelji provedbe mjere

Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva kroz Razvojnu suradnju u području Centara znanja za društveni razvoj u Republici Hrvatskoj

Izvori financiranja

Izvanproračunska sredstva Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva osigurana kroz Razvojnu suradnju u području Centara znanja za društveni razvoj u Republici Hrvatskoj. U okviru provedbe mjere planirano je financiranje 9 Centara znanja za društveni razvoj u Republici Hrvatskoj s ukupno 35 uključenih udruga, planirana sredstva iznose 11.041.631,20 kuna godišnje.

Ukupan procijenjeni trošak provedbe mjere

11.041.631,20 kuna (2022.), 11.041.631,20 kuna (2023.)

Vremenski okvir

2022.-2023.

Vrsta mjere

I – investicijska mjera

1
Komentiraj

MJERA 4.2. Osiguravanje slobodnog medijskog prostora i jačanje profesionalnog rada novinara

Svrha

Mjerom se teži unaprijediti razinu medijskih sloboda, zastupljenost i kvalitetu medijskih sadržaja o ljudskim pravima te razinu znanja medijskih djelatnika o problematici zaštite i promicanja ljudskih prava.

Opis doprinosa provedbi posebnog cilja

Sloboda medija predstavlja temelj svakog demokratskog društva u kojem se poštuju ljudska prava, stoga je ključno osigurati novinarima uvjete za neometan, siguran i profesionalan rad. Sloboda izražavanja, borba protiv dezinformacija, osiguravanje slobodnog medijskog prostora i jačanje profesionalnog rada novinara, posebice su bitni u razdobljima višestrukih globalnih kriza. Kako bi se ojačao profesionalni rad novinara, javna tijela će organizirati obrazovne i informativne aktivnosti kako bi se potaknula samoregulacija i kooregulacija elektroničkih medija, te sustavne edukacije novinara i urednika o temama iz područja ljudskih prava.

Aktivnosti

 Promicanje medijskog pluralizma putem edukacije manjinskih zajednica o mogućnostima postojećeg zakonodavnog rješenja i utvrđivanjem interesa za pokretanje novih radijskih i televizijskih programa

 Organizacija okruglih stolova, edukacija, seminara i radionica za novinare, urednike, nakladnike te predstavnike organizacija civilnoga društva i poticanje samoregulacije i kooregulacije elektroničkih medija

 Sustavna edukacija kroz sadržaj modula internih radionica Hrvatske radiotelevizije, organizacija ciljanih radionica na traženje urednika kao i predstavljanje internih dokumenta (Etički kodeks za novinare i kreativno osoblje radionica Hrvatske radiotelevizije, Pravilnik o postupku i mjerama zaštite dostojanstva radnika(ica) radionica Hrvatske radiotelevizije) svim novozaposlenim novinarima

 Sustavna online edukacija novinara i urednika putem e-Učilice (moduli Medijska etika i ljudska prava sadrže module Prava djece, Ravnopravnost spolova, Prava osoba s invaliditetom i Zaštita prava nacionalnih manjina)

Pokazatelji rezultata

 Izrađena analiza interesa manjinskih zajednica za pokretanje radijskih i televizijskih programa

 Dodijeljena sredstva iz fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija u okviru kategorije nacionalne manjine u Republici Hrvatskoj

 Broj održanih okruglih stolova, seminara i radionica na temu samoregulacije i koregulacije elektroničkih medija

 Broj educiranih urednika i novinara na internim i eksternim radionicama

Nositelj provedbe mjere

Hrvatska radiotelevizija, Agencija za elektroničke medije

Izvori financiranja

Ostali izvori financiranja

Provedba mjere nije financirana iz Državnog proračuna, sredstva su osigurana u okviru Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija - kategorija Nacionalne manjine u Republici Hrvatskoj i iz sredstava Agencije za elektroničke medije za projekt organiziranja radionica vezanih uz teme Fonda.

Ukupan procijenjeni trošak provedbe mjere

350.000,00 kuna (2022.), 350.000,00 kuna (2023.)

Vremenski okvir

2022. - 2023.

Vrsta mjere

I - investicijska mjera

 

1
Komentiraj

Komentari

Odustani
qwe rtz
Odustani
Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor
Copyright © 2023 Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.