E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Upute Istraživanja
  • Prijavi se
  • Registriraj se

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


URED ZA LJUDSKA PRAVA I PRAVA NACIONALNIH MANJINA VLADE REPUBLIKE HRVATSKE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AKCIJSKI PLAN SUZBIJANJA DISKRIMINACIJE ZA RAZDOBLJE OD 2022. DO 2023.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Studeni 2022.

 

 

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:
3
Komentiraj

UVOD

Uz Nacionalni plan zaštite i promicanja ljudskih prava i suzbijanja diskriminacije za razdoblje od 2022. do 2027. (nadalje: Nacionalni plan) izrađena su dva provedbena akta – Akcijski plan zaštite i promicanja ljudskih prava za razdoblje 2022. do 2023. i Akcijski plan suzbijanja diskriminacije za razdoblje od 2022. do 2023., a planirana je izrada provedbenih planova za razdoblje od 2024. do 2027.

 

Akcijski plan suzbijanja diskriminacije za razdoblje od 2022. do 2023. (nadalje: Akcijski plan) izradila je Radna skupina za izradu Nacionalnog plana, a nositelj izrade je Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade Republike Hrvatske.

 

Ovim planom u području suzbijanja diskriminacije definiraju se mjere, praćenje uspješnosti, rokovi i nadležnosti za provedbu mjera te procjena troškova potrebnih za provedbu posebnih ciljeva Nacionalnog plana.

 

Sastavni dio strateškog okvira za zaštitu od diskriminacije i promicanje prava na jednakost čine i druge javne politike kojima su propisane mjere za unapređivanje zaštite od diskriminacije, poput Nacionalnog plana borbe protiv siromaštva i socijalne isključenosti za razdoblje od 2021. do 2027., Nacionalnog plana izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom za razdoblje od 2021. do 2027. godine, Nacionalnog plana za uključivanje Roma za razdoblje od 2021. do 2027. godine. Stoga se ovim provedbenim planom osigurava djelovanje u područjima koja su prepoznata kao posebno značajna za prevenciju diskriminacije i promicanje jednakosti te osigurava nadogradnja postojećih mjera gdje je to potrebno.

 

Na razini Europske unije strateški okvir za suzbijanje diskriminacija temeljem rase, etničke pripadnosti ili boje kože te nacionalnog podrijetla pruža Akcijski plan Europske unije protiv rasizma u razdoblju od 2020. do 2025. kojim je predviđeno osnaživanje primjene zakonodavstva, suradnja s državama članicama te korištenje budućih financijskih instrumenata Europske unije s ciljem osnaživanja borbe protiv diskriminacije. Akcijskim planom podupire se provedba EU strateškog okvira, a posebice u smislu unaprjeđenja prevencije i zaštite od nejednakog postupanja u području rada i zapošljavanja, obrazovanja, zdravstvene zaštite, uprave i pravosuđa i pristupa stanovanju, ali i drugim područjima koja su prepoznata kao posebno relevantna u europskom i nacionalnom kontekstu.

 

Ovim provedbenim planom osigurava se realizacija dva posebna cilja Nacionalnog plana:

 Posebni cilj 5. Unaprjeđenje prevencije diskriminacije i pružanje podrške žrtvama diskriminacije

 Posebni cilj 6. Unaprjeđenje mehanizama suzbijanja zločina iz mržnje te jačanje svijesti o važnosti borbe protiv rasizma, ksenofobije i ostalih oblika nesnošljivosti te poticanje kulture sjećanja na žrtve genocida

Provedba preostalih posebnih ciljeva definiranih Nacionalnim planom razrađuje se u okviru Akcijskog plana zaštite i promicanja ljudskih prava za razdoblje od 2022. do 2023.

 

Pojmovi korišteni u ovom Akcijskom planu koji imaju rodni izričaj odnose se na jednak način na muški i ženski rod, bez obzira u kojem se rodu koriste.

2
Komentiraj

POSEBNI CILJEVI I MJERE

Napomena: Numeracija ciljeva i mjera preuzeta je iz Nacionalnog plana zaštite i promicanja ljudskih prava i suzbijanja diskriminacije za razdoblje od 2022. do 2027.

 

1
Komentiraj

POSEBNI CILJ 5. UNAPRJEĐENJE PREVENCIJE DISKRIMINACIJE I PRUŽANJE PODRŠKE ŽRTVAMA DISKRIMINACIJE

Pokazatelj ishoda:

OI.02.14.84. Udio ispitanika koji su se osobno osjećali diskriminiranim ili uznemiravanim u proteklih 12 mjeseci

Početna vrijednost: 10 % (2016.)

Ciljana vrijednost: 3 % (2027.)

Pokazatelj ishoda:

OI.02.14.85. Ukupan broj pritužbi na diskriminaciju po kojima su postupale pravobraniteljske institucije

Početna vrijednost: 1308 (2021.)

Ciljana vrijednost: povećanje broja pritužbi po kojima su postupale pravobraniteljske institucije za 10% u odnosu na početnu vrijednost (2027.)

Pokazatelj ishoda:

OI.02.14.86 Udio državnih i javnih službenika koji su tijekom 12 mjeseci završili izobrazbu u području suzbijanja diskriminacije

Početna vrijednost: 0.49 % (2021.)

Ciljana vrijednost: 5 % (2027.)

1
Komentiraj

Mjera 5.1. Unaprijediti kompetencije javnih i državnih službenika za djelovanje u području suzbijanja diskriminacije

Svrha

Jačanje kapaciteta ključnih dionika zaduženih za provedbu Zakona o suzbijanju diskriminacije.

Opis doprinosa provedbi posebnog cilja

Javnopravna tijela, a posebice tijela javne vlasti koja rade na provedbi zakona, ključna su za osiguravanje poštivanja prava građana i međunarodnih standarda zaštite prava. Prepoznavanje nejednakog postupanja i osiguravanje provođenja zakona ključno je za prevenciju diskriminacije. Kako bi se osnažio sustav zaštite od diskriminacije, promicalo pravo na jednako postupanje i unaprijedile mogućnosti skupina u riziku od diskriminacije, potrebna je izgradnja kapaciteta javnopravnih tijela, osposobljavanje i usavršavanje državnih i javnih službenika i službenika u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi. Krizne situacije, poput pandemije i prirodnih katastrofa (potresa), ali i potencijalni rizici, poput utjecaja novih tehnologija/umjetne inteligencije na ljudska prava i diskriminaciju, dodatno pojačavaju potrebu za jačanjem stručnih kompetencija kroz usavršavanje i stručne materijale, sprječavanje predrasuda i diskriminirajućih stavova te osiguravanje pravednog i primjerenog postupanja prema žrtvama diskriminacije.

Aktivnosti

   Uključivanje sadržaja koji se odnose na suzbijanje diskriminacije u dva programa e-učenja - pripreme za polaganje državnoga ispita za novoprimljene državne službenike

 Uključivanje sadržaja koji se odnose na Zakon o suzbijanju diskriminacije i Zakon o ravnopravnosti spolova u državni ispit

 Provedba online seminara za socijalne radnike o nediskriminaciji i zaštiti prava posebno ranjivih skupina

 Osposobljavanje i usavršavanje odgojno-obrazovnih radnika usmjereno na ljudska prava, prevenciju diskriminacije i nasilja

 Provedba edukacija za predstavnike javnih ustanova na lokalnoj razini i predstavnike civilnog društva s ciljem razvoja novih znanja i kompetencija u provedbi integracijskih mjera te suzbijanja diskriminacije u pristupu azilanata zajamčenim pravima i uslugama

Pokazatelji rezultata

 Broj državnih i javnih službenika koji su pohađali osposobljavanja ili usavršavanja na temu nediskriminacije

Nositelji mjere

Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade Republike Hrvatske, Ministarstvo pravosuđa i uprave, Ministarstvo znanosti i obrazovanja, Hrvatski zavod za javno zdravstvo, Ministarstvo obrane Republike Hrvatske

Suradnici u provedbi mjere

Javnopravna tijela koja prijavljuju polaznike programa u razvijeni sustav e-učenja, Stručna radna skupina za razvoj ispita iz predmeta „Ustavno ustrojstvo, pristup informacijama i zabrana diskriminacije.

Izvori financiranja

Državni proračun

Proračunska sredstva

Iznos planiranih sredstava 2022.

Iznos planiranih sredstava 2023.

Razdjel 020 – Vlada Republike Hrvatske, Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, Glava 02087 – Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, a ktivnost A681056 „AMIF II - jačanje sustava integracije osoba kojima je odobrena međunarodna zaštita

155.971,00 kuna

 

Razdjel 020 – Vlada Republike Hrvatske, Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, Glava 02087 – Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, stavka A513040 – Nacionalni plan zaštite i promicanja ljudskih prava i suzbijanja diskriminacije za razdoblje od 2021. do 2027.

164.000,00 kuna

 

Razdjel 080 – Ministarstvo znanosti i obrazovanja, Glava, 23962 – Agencija za odgoj i obrazovanje, stavka A767022 – Stručno usavršavanje odgojno- obrazovnih djelatnika u sustavu osnovnog i srednjeg školstva

22.000,00 kuna

42.000,00 kuna

Razdjel 109 – Ministarstvo pravosuđa i uprave, 10905 Ministarstvo pravosuđa i uprave, stavka T830027 – Jačanje javne uprave, pravosuđa i sprječavanje korupcije

0,00 kuna 

(u okviru redovne djelatnosti)

0,00 kuna

(u  okviru redovne djelatnosti) 

EU izvori financiranja

 

Razdjel 020 – Vlada Republike Hrvatske, Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, Glava 02087 – Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, Aktivnost A681056 „AMIF II - jačanje sustava integracije osoba kojima je odobrena međunarodna zaštita

467.914,00 kuna

 

Ukupni procijenjeni trošak provedbe mjere

809.885,00 kuna (2022.), 42.000,00 kuna (2023.)

Vremenski okvir

2022. - 2023.

Vrsta mjere

I - investicijska mjera

3
Komentiraj

Mjera 5.2. Stvaranje preduvjeta za provedbu projekta „Podrška jednakosti kroz snažniji sustav i planiranje“

Svrha

Provedbom mjere stvaraju se preduvjeti i kapaciteti za uspješnu provedbu sveobuhvatnog projekta „Podrška jednakosti kroz snažniji sustav i planiranje“ u razdoblju od 2024. do 2029. Svrha projekta je osnaživanja sustava zaštite od diskriminacije, promicanja prava na jednako postupanje i unaprjeđenja mogućnosti skupina u riziku od diskriminacije. Provedbom pripremnih radnji pridonosi se učinkovitoj provedbi projekta u nadolazećem razdoblju.

Opis doprinosa provedbi posebnog cilja

Planiranim projektom osigurat će se podrška postojećem sustavu suzbijanja diskriminacije, govora mržnje i zločina iz mržnje putem razvoja alata za praćenje ovih pojava, provedba različitih oblika usavršavanja i osposobljavanja te drugih oblika edukativnih aktivnosti i stručnih skupova. Planirana je provedba istraživačko-analitičkih aktivnosti, izrada internih akata za nediskriminaciju, kao i provođenje mjera podizanja razine svijesti i senzibilizacije javnosti o diskriminaciji i njenim pojavnim oblicima. Aktivnosti će biti usmjerene na suzbijanje diskriminacije temeljem rase/etničke pripadnosti, nacionalnog podrijetla, spolne orijentacije, rodnog identiteta, invaliditeta, spola, dobi, vjere/uvjerenja ili drugih karakteristika, odnosno onih osnova zbog kojih su građani diskriminirani ili su žrtve govora mržnje i/ili zločina iz mržnje. Do kraja 2023. planiran je završetak pripremne faze koja uključuje izradu opisa uvjeta i zadaća istraživačkog tima za provedbu istraživačkih aktivnosti financiranih iz projekta, izrada sažetka operacije i potpisivanje ugovora o financiranju. Kroz provedbu pripremnih aktivnosti stvaraju se uvjeti za kvalitetnu i učinkovitu provedbu projekta usmjerenog na osnaživanje različitih aspekata sustava zaštite od diskriminacije.

Aktivnosti

 Opis poslova i uvjeta za potrebe izrade baza podataka koji se prikupljaju temeljem Protokola o postupanju u slučaju zločina iz mržnje

 Opis poslova i uvjeta za provedbu istraživačko - analitičkih aktivnosti u okviru planiranog projekta „Podrška jednakosti kroz snažniji sustav i planiranje“

 Izrada detaljnih financijskih procjena troškova provedbe projekta

 Sudjelovanje u pripremi operacije „Podrška jednakosti kroz snažniji sustav i planiranje“

Pokazatelj rezultata

 Pripremljena dokumentacija za projekt „Podrška jednakosti kroz snažniji sustav i planiranje“ u okviru Europskog socijalnog fonda plus

Izvor financiranja

Državni proračun

Proračunska stavka

Iznos planiranih sredstava 2022.

Iznos planiranih sredstava 2023.

Razdjel 020 – Vlada Republike Hrvatske, Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, Glava 02087 – Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, stavka A681000 – Administracija i upravljanje

0,00 kuna

  (u okviru redovne djelatnosti)

0,00 kuna

  (u okviru redovne djelatnosti)

Razdjel 020 – Vlada Republike Hrvatske, Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, Glava 02087 – Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, stavka A513037 – Potpora borbi protiv zločina iz mržnje

40.000,00 kuna

0,00 kuna

(u okviru redovne djelatnosti)

Ukupni procijenjeni trošak provedbe mjere

40.000,00 kuna (2022.), 0,00 kuna (2023.)

EU izvori financiranja nakon 2023.

U okviru Europskog socijalnog fonda plus planirana je operacija „Podrška jednakosti kroz snažniji sustav i planiranje“ u vrijednosti 22.603.500,00 kuna (EU izvor financiranja 85 % + nacionalno sufinanciranje 15 %) za razdoblje od 2024. do 2029. Početak provedbe projekta planiran je od 2024.,  a projektne aktivnosti prikazat će se u Akcijskom planu suzbijanja diskriminacije za razdoblje od 2024. do 2027.

Nositelj mjere

Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade Republike Hrvatske

Vremenski okvir

2022. - 2023.

Vrsta mjere

I - investicijska mjera

0
Komentiraj

Mjera 5.3. Podržati razvoj sustava podrške žrtvama diskriminacije

 Svrha

Omogućavanje sustavne podrške dionicima koji rade na pružanju podrške žrtvama na nacionalnoj i lokalnoj razini kroz dodjelu financijskih potpora organizacijama civilnog društva i drugim relevantnim dionicima za provedbu aktivnosti izravne i neizravne podrške žrtvama nejednakog postupanja.

Opis doprinosa provedbi posebnog cilja

Iako je diskriminacija zabranjena Zakonom o suzbijanju diskriminacije i dalje je prisutna u brojnim područjima života. Podaci Ankete o temeljnim pravima provedene od strane Agencije EU-a za temeljna prava u svim državama članicama EU-a, potvrđuju i dalje nizak udio osoba u Hrvatskoj koje su spremne prijaviti diskriminatorno postupanje (uključujući uznemiravanje). Prema nalazima ovog istraživanja, samo 5 % osoba koje su doživjele diskriminaciju u pristupu dobrima i uslugama (u privatnom sektoru) i 8 % onih koji su doživjeli diskriminaciju prilikom zapošljavanja ili u radu spremno je prijaviti diskriminaciju i zatražiti zaštitu. Navedeno ukazuje na potrebu za informiranjem i provedbom aktivnosti usmjerenih na olakšavanje ostvarenja prava posebice za skupine u riziku od diskriminacije te pružanju izravne podrške osobama koje su doživjele diskriminaciju. U okviru ove mjere financirat će se provedba informativno-edukativnih aktivnosti za institucije, organizacije i pojedince koji pružaju pomoć žrtvama diskriminacije, pripadnike skupina koje su češće izložene diskriminaciji kao i poslodavce i pružatelje usluga u javnom i privatnom sektoru. Također, financirat će se pružanje izravne pomoći i podrške žrtvama diskriminacije (poput pružanja besplatne pravne pomoći, psihološke pomoći, savjetovanja o mogućnostima ostvarivanja prava i sličnih aktivnosti), kao i aktivnosti usmjerene osnaživanju žrtava diskriminacije i potencijalnih žrtava kroz jačanje njihovih kompetencija i kapaciteta za ravnopravno sudjelovanje u društvu. Planirano je financiranje istraživanja nejednakosti i pojava diskriminacije s kojima se susreću pojedine skupine te aktivnosti za promicanje ostvarivanja prava češće diskriminiranih skupina. Navedene aktivnosti će potaknuti osobe koje osobno doživljavaju nejednako postupanje na prijavljivanje nadležnim tijelima te traženje zaštite te će se na taj način podržati razvoj sustava podrške žrtvama diskriminacije.

Aktivnosti

 Sudjelovanje u pripremi sažetka operacije i upute za prijavitelje za poziv za dodjelu bespovratnih sredstava „Prevencija diskriminacije i pružanje potpore žrtvama“

 Izgradnja sustava stručne potpore u školama za djecu koja su žrtve diskriminacije i vršnjačkog nasilja. Aktivnost uključuje sufinanciranje preventivnih programa u osnovnim i srednjim školama, sufinanciranje rada timova za psihološke krizne intervencije, provedbu Programa resocijalizacije djece i mladih ovisnika o drogama, dodjelu godišnjih nagrada i priznanja za promicanje tolerancije i škole bez nasilja.

Pokazatelji rezultata

 Izrađena natječajna dokumentacija za projekt „Prevencija diskriminacije i pružanje potpore žrtvama“ do kraja 2023.

 Osigurano sufinanciranje preventivnih programa u osnovnim i srednjim školama i timova za krizne intervencije

Nositelji mjere

Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade Republike Hrvatske, Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Izvori financiranja

Državni proračun

Proračunska stavka

Iznos planiranih

sredstava 2022.

Iznos planiranih sredstava 2023.

Razdjel 080 – Ministarstvo znanosti i obrazovanja, Glava 08005, stavka A577016 - Prevencija nasilja i ovisnosti

100.000,00 kuna

100.000,00 kuna

 

Razdjel 020 – Vlada Republike Hrvatske, Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, Glava 02087 – Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, stavka A513057 - Prevencija diskriminacije i pružanje potpore žrtvama

0,00 kuna (pripremne aktivnosti provode se u okviru redovne djelatnosti)

0,00 kuna (pripremne aktivnosti provode se u okviru redovne djelatnosti)

Ukupno procijenjeni trošak provedbe mjere

100.000,00 kuna (2022.), 0,00 kuna (2023.)

Vremenski okvir

2022. - 2023.

Vrsta mjere

I - investicijska mjera

0
Komentiraj

Mjera 5.4. Uspostava sustava za prikupljanje podataka o jednakosti

Svrha

Unaprjeđenja mehanizama praćenje jednakosti i stanja ljudskih prava na nacionalnoj razini i analize struktura/oblika diskriminacije i/ili nejednakosti u društvu.

Opis doprinosa provedbi posebnog cilja

Dostupni podaci iz niza istraživanja provedenih od strane Agencije EU-a za temeljna prava pokazuju kako neke skupine građana doživljavaju diskriminaciju zbog svoje grupne pripadnosti i zbog toga nemaju jednak pristup pojedinim područjima života te dobrima i uslugama. Izvješća pučke pravobraniteljice za prethodne tri godine, u razdoblju od 2019. do 2021., pokazuju kontinuiranu prisutnost diskriminacije u području rada i zapošljavanja koju građani navode u više od trećine podnesenih pritužbi, u području javnog informiranja i medija, pristupu dobrima i uslugama, pravosuđa i uprave te obrazovanja. Najčešće se diskriminacija prijavljuje zbog rase, etničke pripadnosti ili nacionalnog podrijetla, zdravstvenog stanja, spola, političkog ili drugog uvjerenja i dobi te višestruke diskriminacije. Diskriminacija temeljem spolne orijentacije i invaliditeta je također učestala, prema izvješćima posebnih pravobraniteljstava. Dostupni statistički podaci otkrivaju samo dio problema budući da velik broj slučajeva diskriminacije ostaje neprijavljen. Navedena situacija otvara pitanje dostupnosti podataka za praćenja napretka u nacionalnim naporima usmjerenim suzbijanju diskriminacije. Podaci o jednakosti ključni su alat u borbi protiv diskriminacije i socijalne isključenosti. Iz tog razloga na nacionalnoj razini potrebno je uspostaviti sustavno prikupljanje robusnih i objektivnih podataka koji pružaju uvid u položaj skupina u riziku od diskriminacije i socijalne isključenosti te praćenje napretka u području zaštite ljudskih prava i suzbijanja diskriminacije. Podaci o jednakosti omogućavaju odgovarajuću procjenu provedbe relevantnog zakonodavstva i strateškog okvira Europske unije o jednakosti i drugih relevantnih nacionalnih okvira u ovom područje, praćenje stanja nejednakosti u određenim područjima života, praćenje usklađenosti država članica s relevantnim međunarodnim standardima u području ljudskih prava, a potreba za poboljšanjem kvalitete podataka i prikupljanjem podataka o jednakosti raščlanjenih prema etnicitetu i rasi istaknuta je i u EU-om Akcijskom planu protiv rasizma za razdoblje od 2020. do 2025.

Aktivnosti

 Uspostava mreže institucionalnih koordinatora za podatke o jednakosti

 Provedba inicijalnog mapiranja podataka o jednakosti i izrađen izvještaj s pregledom relevantnih nacionalnih izvora podataka o jednakosti, definiranim pokazateljima i preporukama stručnjaka za daljnji razvoj sustava praćenja podataka o jednakosti

Pokazatelji rezultata

Javno objavljen izvještaj s rezultatima mapiranja podataka o jednakosti do kraja 2023. godine

Nositelji mjere

Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade Republike Hrvatske

Izvori financiranja

Državni proračun

Proračunska stavka

Iznos planiranih sredstava 2022.

Iznos planiranih sredstava 2023.

Razdjel 020 – Vlada Republike Hrvatske, Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, Glava 02087, stavka A513040 - Nacionalni plan zaštite i promicanja ljudskih prava i suzbijanje diskriminacije za razdoblje 2021.-2027.

0,00 kuna

37.000,00 kuna

Ukupan procijenjeni trošak provedbe mjere

0,00 kuna (2022.), 37.000,00 kuna (2023.)

Vremenski okvir

2022. - 2023.

Vrsta mjere

I -investicijska mjera

1
Komentiraj

Mjera 5.5. Povećati svijest poslovne zajednice o zabrani diskriminacije skupina koje štiti Zakon o suzbijanju diskriminacije i Zakon o ravnopravnosti spolova

Svrha

Provedbom mjere nastoji se osvijestiti predstavnike poslovne zajednice, primarno osobe zaposlene na rukovodećim pozicijama i stručnjake za razvoj ljudskih potencijala o obvezama koje proizlaze iz zakonodavnog okvira te informirati o individualnim pravima i odgovornostima kada su u pitanju nediskriminacija, različitost, osjetljivost i uključivost na radnom mjestu. Kako bi se unaprijedila razina informiranosti o pravima radnika edukacijom su obuhvaćeni i zaposlenici sindikata koji pružaju pravnu pomoć te predstavnici radnika.

Opis doprinosa provedbi posebnog cilja

Unatoč postojanju adekvatnog zakonodavnog okvira kojim je regulirana zabrana nejednakog postupanja u području rada i zapošljavanja, koji čini Zakon o suzbijanju diskriminacije, Zakon o ravnopravnosti spolova ali i Zakon o radu koji regulira zabranu diskriminacije te obveze poslodavca radi zaštite dostojanstva radnika, uključujući i radi povrede prava na jednako postupanje, najveći broj pritužbi podnesenih pravobraniteljskim institucijama tijekom 2021. odnosi se na diskriminaciju u području rada i zapošljavanja. Prevencija ima nezamjenjivu ulogu u suzbijanju i eliminaciji diskriminacije. Ona ima za cilj spriječiti pojavu slučajeva diskriminacije, prije nego što se oni uopće dogode, te spriječiti nastupanje štetnih posljedica diskriminacije ako se ona već dogodila. Različiti su modeli prevencije diskriminacije u području zapošljavanja i rada, a neki od njih su edukacija poslodavaca i zaposlenih o diskriminaciji i njezinim posljedicama, savjetovanja i posredovanja. Prevencija diskriminacije u području rada i zapošljavanja, s posebnim naglaskom na skupine u riziku od diskriminacije kao što su žene, trudnice i samohrani roditelji, osoba s invaliditetom, pripadnici nacionalnih manjina, osobe starije životne dobi te pripadnici spolnih i rodnih manjina od izrazitog je značaja s obzirom na podatke o broju pritužbi na diskriminaciju u ovom području.

Aktivnosti

 Provedba e-tečaja o nediskriminaciji za stručnjake u području upravljanja ljudskim potencijalima, zaposlenike sindikata koji pružaju pravnu pomoć, predstavnike radnika i službenike u lokalnoj, područnoj (regionalnoj) samoupravi s naglaskom na anti-diskriminacijsko zakonodavstvo, pojave diskriminacije kod zapošljavanja i na radu te primjere dobre prakse u promicanju jednakosti

 Provedba edukacije za rukovoditelje u privatnom sektoru o Zakonu o suzbijanju diskriminacije i Zakonu o ravnopravnosti spolova i skupinama u riziku od diskriminacije na tržištu rada, uz osvještavanje poslodavaca o njihovoj odgovornosti za stvaranje radnog okruženja oslobođenog od diskriminacije i dužnosti zaštite dostojanstva radnika

 Pokazatelji rezultata

 Broj educiranih rukovoditelja i stručnjaka u području upravljanja ljudskim potencijalima

 Broj educiranih radničkih predstavnika (predstavnici radnika, sindikalni predstavnici)

 Broj educiranih predstavnika lokalne, područne (regionalne) samouprave

Nositelji mjere

Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade Republike Hrvatske

Izvori financiranja

Državni proračun

Proračunska stavka

Iznos planiranih sredstava 2022.

Iznos planiranih sredstava 2023.

Razdjel 020 – Vlada Republike Hrvatske, Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade Republike Hrvatske, Glava 02087 – Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, stavka A513040 - Nacionalni plan zaštite i promicanja ljudskih prava i suzbijanje diskriminacije

0,00 kuna

(u okviru redovne djelatnosti)

30.000,00 kuna

Ukupan procijenjeni trošak provedbe mjere

0,00 kuna (2022.), 30.000,00 kuna (2023.)

Vremenski okvir

2022.- 2023.

Vrsta mjere

I - investicijska mjera

2
Komentiraj

Mjera 5.6. Prevencija nejednakosti u pristupu zdravstvenoj zaštiti s posebnim naglaskom na skupine koje štiti Zakon o suzbijanju diskriminacije

Svrha

Svrha mjere je informiranje i podizanje svijesti o potrebama društvenih skupina koje su u posebnom riziku od diskriminacije, prepoznavanje oblika nejednakog postupanja kao i poticanje na razvoj procedura i preporuka kroz koje bi se preveniralo nejednako postupanje u pristupu zdravstvenoj zaštiti.

Opis doprinosa posebnom cilju

Epidemija novog koronavirusa SARS-CoV-2 dovela je do brojnih teškoća vezano za ostvarivanje prava na zdravstvenu zaštitu te dodatno produbila postojeće teškoće u ostvarenju prava na zdravstvenu zaštitu, a posebno za skupine građana koje su u riziku od nejednakog postupanja (poput osoba starije životne dobi, osoba s invaliditetom, pripadnika romske nacionalne manjine, pripadnika LGBTIQ zajednice, migranata i ostalih skupina u riziku od diskriminacije, žena s posebnim naglaskom na trudnice). Mjera se provodi kako bi se kroz preventivne aktivnosti te unaprjeđenje razine znanja o diskriminaciji bolje pripremilo zdravstvene djelatnika za funkcioniranje u izvanrednim okolnostima te informiralo o pravu na jednako postupanje i nediskriminacijskom zakonodavstvu. Također, provest će se i analiza stanja koja će pridonijeti većoj dostupnosti zdravstvene zaštite za transrodne osobe.

Aktivnosti

 Provedba izobrazbe o pravu na jednako postupanje i profesionalnoj etici za zdravstvene radnike

 Provedba kontinuirane izobrazbe zdravstvenih radnika o pravima i specifičnim potrebama osoba s invaliditetom

 Osnivanje Radne skupine za uklanjanje prepreka i unaprjeđenje ostvarenja prava transrodnih osoba

Pokazatelji rezultata

 Broj sudionika programa izobrazbe o pravu na jednako postupanje i profesionalnoj etici

 Javno objavljena analiza prepreka za transrodne osobe s preporukama i mjerama za unaprjeđenje stanja

Nositelji mjere

Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade Republike Hrvatske

Suradnici u provedbi mjere

Ministarstvo zdravstva, Hrvatski zavod za javno zdravstvo

Izvori financiranja

Državni proračun

Proračunska stavka

Iznos planiranih sredstava

2022.

Iznos planiranih sredstava 2023.

Razdjel 096 – Ministarstvo zdravstva, Glava 26346 –Hrvatski zavod za javno zdravstvo, A884001 –Administracija i upravljanje 1

56.210,00 kuna

57.900,00 kuna

Razdjel 096 – Ministarstvo zdravstva, Glava 09605 -

Ministarstvo zdravstva, A618207 - Administracija i upravljanje

0,00 kuna

0,00 kuna

Razdjel 020 – Vlada Republike Hrvatske, Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, Glava 02087 – Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, stavka A513040 - Nacionalni plan zaštite i promicanja ljudskih prava i suzbijanje diskriminacije za razdoblje 2021.-2027.

0,00 kuna

30.000,00 kuna

1 Sredstva su osigurana kroz Program „Unaprjeđenje i očuvanje zdravlja i pučanstva kroz javnozdravstvenu djelatnost“ putem ugovora s Ministarstvom zdravstva te se u Državnom proračunu vode na Razdjelu 096, Glava 25 - Zavodi, agencije i ostali proračunski korisnici u sustavu zdravstva, RKP - 26346- Hrvatski zavod za javno zdravstvo, aktivnost A884001 - Hrvatski zavod za javno zdravstvo, grupa rashoda 37, izvor financiranja 11. Navedena sredstva odnose se na rashode potrebne za realizaciju gore naznačenih aktivnosti.  Provedbu aktivnosti u dijelu nadležnosti Ministarstva zdravstva obavljaju djelatnici u okviru svoje redovne djelatnosti za što su sredstva osigurana na Razdjelu 096 - Ministarstva zdravstva na aktivnosti A618207.

Ukupan procijenjeni trošak provedbe mjere

56.210,00 kuna (2022.), 30.000,00 kuna (2023.)

Vremenski okvir

2022. - 2023.

Vrsta mjere

I - investicijska mjera

4
Komentiraj

Mjera 5.7. Unaprijediti uvjete za ostvarenje prava na stanovanje za skupine u riziku od diskriminacije u stambenim politikama

Svrha

Svrha mjere je osnažiti i unaprijediti socijalnu uključenost pojedinaca i skupina u području standarda stanovanja, unaprijediti uvjete za pristojan životni standard.

Opis doprinosa provedbi posebnog cilja

Postoji potreba za stvaranjem jednakih uvjeta za ostvarenje prava na stanovanje za skupine u riziku od diskriminacije i jačanje uključenosti društvenih skupina koje su na bilo koji način onemogućene da kvalitetno rješavaju probleme vezane uz stanovanje. Stambeno zbrinjavanje je posebno bitno i u kriznim okolnostima, kao što su poplave, požari, klizišta, potres, eksplozije i druge slične okolnosti kada se osigurava stambeno zbrinjavanje obitelji koja ostane bez jedine stambene jedinice uvjetne za stanovanje. Stavljanjem u funkciju slobodnih stanova u vlasništvu Republike Hrvatske i provedbom programa stambenog zbrinjavanja pridonosi se stvaranju jednakih uvjeta za ostvarenje prava na stanovanje za skupine u riziku od diskriminacije u stambenim politikama te prevenciji nejednakog postupanja u ovom području.

Aktivnosti

 Stavljanje u funkciju slobodnih stanova u vlasništvu Republike Hrvatske za osobe sa potresom pogođenih područja i drugim korisnicima stambenog zbrinjavanja

 Izrada informativnog letka o nediskriminaciji u području stanovanja

Pokazatelj rezultata

 Broj korisnika stambenog zbrinjavanja u kućama i stanovima u državnom vlasništvu

Nositelji mjere

Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje

Suradnici u provedbi

Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade Republike Hrvatske

Izvori financiranja

Državni proračun

Proračunska stavka

Iznos planiranih sredstava

2022.

Iznos planiranih sredstava

2023.

Razdjel 020 – Vlada Republike Hrvatske, Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, Glava 02087 – Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, stavka A513040 – Nacionalni plan zaštite i promicanja ljudskih prava i suzbijanje diskriminacije za razdoblje 2021. - 2027.

0,00 kuna

(u okviru redovne djelatnosti)

0,00 kuna

(u okviru redovne djelatnosti)

Razdjel 033 – Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje, Glava 03305, stavka K761061 – Obnova i izgradnja u ratu oštećenih stambenih jedinica

12.100.000,00 kuna

15.000.000,00 kuna

 Razdjel 033 – Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje, Glava 03305, stavka K761063 – Stambeno zbrinjavanje

109.125.000,00 kuna

122.628.353,00 kuna

Razdjel 033 – Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje, Glava 03305, stavka K761064 – Stambeno zbrinjavanje

16.078.000,00 kuna

13.500.000,00 kuna

Razdjel 033 – Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje, Glava 03305, stavka A761069 – Regionalni stambeni program

2.018.392,00 kuna

 

Razdjel 033 – Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje, Glava 03305, stavka K761062 – Stambeno zbrinjavanje bivših nositelja stanarskog prava

3.620.000,00 kuna

3.200.000,00 kuna

  EU i ostali izvori financiranja

Razdjel 033 – Središnji državni ured za obnovu i stambeno zbrinjavanje, Glava 03305, stavka A761069 – Regionalni stambeni program

2.533.532,00 kuna

 

Ukupan procijenjeni trošak provedbe mjere

145.474.924,00 kuna (2022.), 154.328.353,00 kuna (2023.)                                                                                                                                                

Vremenski okvir

2022. - 2023.

Vrsta mjere

I -investicijska mjere

 

3
Komentiraj

POSEBNI CILJ 6. UNAPRJEĐENJE MEHANIZAMA SUZBIJANJA ZLOČINA IZ MRŽNJE TE JAČANJE SVIJESTI O VAŽNOSTI BORBE PROTIV RASIZMA, KSENOFOBIJE I OSTALIH OBLIKA NESNOŠLJIVOSTI TE POTICANJE KULTURE SJEĆANJA NA ŽRTVE GENOCIDA

Pokazatelj ishoda: OI.02.14.91 Percepcija javnosti o raširenosti diskriminacije temeljem etničke pripadnosti

Početna vrijednost: 40 % ispitanika smatra da je diskriminacija temeljem etničke pripadnosti raširena(2021.)

Ciljana vrijednost: < 30 % ispitanika smatra da je diskriminacije temeljem etničke pripadnosti raširena (2027.)

Pokazatelj ishoda: 01.02.14.92 Broj slučajeva zločina iz mržnje počinjenih zbog rasne pripadnosti, nacionalnosti ili etničkog podrijetla

Početna vrijednost: 67 slučajeva

Ciljana vrijednost: smanjenje slučajeva zločina iz mržnje počinjenih zbog rasne pripadnosti, nacionalnosti ili etničkog podrijetla za 20 % u odnosu na početnu vrijednost

2
Komentiraj

Mjera 6.1. Učinkovita koordinacija međuresorne suradnje, praćenje i analiza pojavnosti zločina iz mržnje

Svrha

Osigurati kontinuiranu međuresornu suradnju, transparentnost i vidljivost podataka o slučajevima zločina iz mržnje čije prikupljanje koordinira Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade Republike Hrvatske.

 

Opis doprinosa provedbi posebnog cilja

Protokol o postupanju u slučaju zločina iz mržnje (nadalje: Protokol) (Narodne novine, broj 43/21.) temelji se na obvezama koje za Republiku Hrvatsku proizlaze iz potpisivanja međunarodnih dokumenata, kao što su: Međunarodna konvencija o ukidanju svih oblika rasne diskriminacije, Konvencija za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda Vijeća Europe i dr. Ovim dokumentom osigurava se sustav praćenja i vođenja statističkih pokazatelja o kaznenim djelima diskriminacije i kaznenim djelima u vezi zločina iz mržnje. Ti podaci mogu poslužiti i kako bi se pratio napredak i osiguralo unaprjeđenje mehanizama suzbijanja zločina iz mržnje kao jednog od najtežih oblika diskriminacije. Za kvalitetnu provedbu Protokola ključna je međuresorna suradnja svih dionika koji rade na problematici zločina iz mržnje. Osim toga, kroz transparentnu i redovitu objavu podataka o zločinu iz mržnje raščlanjenih prema motivu jačat će se vidljivost problematike zločina iz mržnje, a u širem smislu i vidljivost pojavnosti rasizma, ksenofobije i ostalih oblika nesnošljivosti u društvu.

Aktivnosti

 Kontinuirano održavanje sastanaka Radne skupine za zločin iz mržnje

 Objavljivanje polugodišnjih podataka o slučajevima zločina iz mržnje počinjenih zbog rasne pripadnosti, boje kože, vjeroispovijesti, nacionalnog ili etničkog podrijetla, jezika, invaliditeta, spola, spolnog opredjeljenja, rodnog identiteta ili kakvih drugih osobina druge osobe

Pokazatelji rezultata

 Broj održanih sastanaka Radne skupine za praćenje zločina iz mržnje u skladu s Odlukom o osnivanju Radne skupine

 Javno objavljeni polugodišnji podaci o slučajevima zločina iz mržnje raščlanjeni prema motivu

Nositelj mjere

Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade Republike Hrvatske

Suradnici u provedbi mjere

Ministarstvo unutarnjih poslova, Državno odvjetništvo Republike Hrvatske, Ministarstvo pravosuđa i uprave, predstavnici tijela nadležnih za borbu protiv zločina iz mržnje, predstavnici akademske zajednice te predstavnici civilnog društva iz reda organizacija koje se bave praćenjem i suzbijanjem zločina iz mržnje

Izvori financiranja

Državni proračun

Proračunska stavka

Iznos planiranih sredstava 2022.

Iznos planiranih sredstava 2023.

Razdjel 020 – Vlada Republike Hrvatske, Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, Glava 02087 – Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, stavka A681000 – Administracija i upravljanje

0,00 kuna

(u okviru redovne djelatnosti)

0,00 kuna

(u okviru redovne djelatnosti)

Razdjel 020 – Vlada Republike Hrvatske, Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, Glava 02087 – Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, stavka A513037 – Potpora borbi protiv   zločina iz mržnje

0,00 kuna

(u okviru redovne djelatnosti)

0,00 kuna

  (u okviru redovne djelatnosti)

Ukupan procijenjeni trošak provedbe mjere

0,00 kuna (2022.), 0,00 kuna (2023.)

Vremenski okvir

2022.-2023.

Vrsta mjere

I - investicijska mjera

3
Komentiraj

Mjera 6.2. Unaprijediti prevenciju zločina iz mržnje i govora mržnje

Svrha

Poboljšati prevenciju zločina iz mržnje i govora mržnje kroz provedbu aktivnosti kojima se unaprjeđuje znanje predstavnika tijela zaduženih za izvršenje zakonodavstva (pravosudni dužnosnici, sudski savjetnici, državnoodvjetnički savjetnici i policijski službenici) o kaznenopravnom aspektu zločina iz mržnje i govora mržnje kao i senzibilizaciju opća i stručne javnosti za problematiku zločina iz mržnje i govora mržnje te poticanje prijavljivanja diskriminacije nadležnim institucijama.

Doprinos provedbi posebnog cilja

Akcijskim planom Europske unije protiv rasizma za razdoblje od 2020. do 2025. države članice pozivaju se na poduzimanje mjera koje osiguravaju zaštitu od rasne 2 diskriminacije i prevenciju posebno teških oblika diskriminacije - zločina iz mržnje i govora mržnje. Kako bi se mehanizmi suzbijanja zločina iz mržnje učinili učinkovitijim potrebno je podizati svijest o zločinu iz mržnje i govoru mržnje te informirati građane o značenju zločina iz mržnje kao kaznenog djela te mogućnostima prijavljivanja incidenata nadležnim institucijama. Nadalje, potrebno je osigurati djelovanje usmjereno ka senzibilizaciji pravosudnih dužnosnika, pravosudnih i državnoodvjetničkih savjetnika, policijskih službenika te ostalih javnih i državnih službenika čiji rad je povezan sa suzbijanjem diskriminacije i djelovati na razvoju potrebnih vještina za istragu i kazneni progon zločina iz mržnje te osiguravanju pravednog i primjerenog postupanja prema žrtvama. Temu zločina

iz mržnje i govora mržnje potrebno je uključivati u formalno obrazovanje relevantnih profila stručnjaka, uključivati senzibilizacijske aktivnosti u osnovnoškolsko i srednjoškolsko obrazovanje te provoditi stručno usavršavanje državnih i javnih službenika vezano za ovu tematiku.

 

2 Prema mišljenju Europske komisije protiv rasizma i netolerancije, koja djeluje pri Vijeću Europe, rasizam „znači uvjerenje da je na temelju ,rase’, boje kože, jezika, vjere, državljanstva te nacionalnog ili etničkog podrijetla opravdano prezirati osobe ili skupine osoba ili smatrati osobu ili skupinu osoba superiornima”. Uporaba izraza „rasno podrijetlo” ne podrazumijeva prihvaćanje teorija kojima se pokušava utvrditi postojanje odvojenih ljudskih rasa. (EU-ov Akcijski plan protiv rasizma za razdoblje od 2020. do 2025.).

Aktivnosti

 Obilježavanje važnih datuma s ciljem jačanja svijesti stručne i opće javnosti o zločinu iz mržnje i govoru mržnje (obilježavanje Međunarodnog dana tolerancije i drugih posebnih dana i tisak informativnih materijala)

 Provedba nacionalnih preventivnih programa Ministarstva unutarnjih poslova („Zajedno protiv govora mržnje“, „Budi navijač, a ne razbijač“)

 Uključivanje tema vezanih uz zaštitu ljudska prava i zločin iz mržnje u izvedbene planove dva studijska programa (Stručnog studija Kriminalistike i Specijalističkog diplomskog stručnog studija Kriminalistike) na Visokoj policijskoj školi

 Uključivanje tema vezanih za zaštitu ljudskih prava i nediskriminaciju u program obrazovanja odraslih za zanimanje policajac/policajka u okviru Policijske škole „Josip Jović“, te u strukovni kurikulum trećeg ili četvrtog razreda redovitog srednjoškolskog obrazovanja za zanimanje policajac u okviru policijske škole „Josip Jović“

 Provedba regionalnih višesektorskih radionica na temu zločina iz mržnje i pružanja podrške žrtvama zločina iz mržnje u suradnji s Pravosudnom akademijom i Policijskom akademijom

 Procjena potreba za usavršavanjem sudaca, državnih odvjetnika, policijskih službenika, državnih službenika i djelatnika ustanova socijalne skrbi o nediskriminaciji, zločinu iz mržnje i govoru mržnje

 Provedba edukacija za učenike na temu prevencije nasilja motiviranog predrasudama ili mržnjom

Pokazatelji rezultata

 Broj korisnika/sudionika provedenih aktivnosti usmjerenih osvješćivanju javnosti i sprječavanju širenja zločina iz mržnje i govora mržnje

  Broj predstavnika tijela zaduženih za provedbu zakona (pravosudni dužnosnici, sudski savjetnici, državnoodvjetnički savjetnici, policijskih službenici, državni službenici) koji su završili izobrazbu/usavršavanje o zločina iz mržnje/govoru mržnje

 Broj učenika uključenih u edukacije na temu prevencije nasilja motiviranog predrasudama ili mržnjom

Nositelji mjere

Ministarstvo unutarnjih poslova, Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade Republike Hrvatske, Ministarstvo znanosti i obrazovanja

Suradnici u provedbi mjere

Državno odvjetništvo Republike Hrvatske, Pravosudna akademija, Policijska akademija, predstavnici tijela nadležnih za borbu protiv zločina iz mržnje, predstavnici akademske zajednice te predstavnici civilnog društva iz reda organizacija koje se bave praćenjem i suzbijanjem zločina iz mržnje

Državni proračun

Proračunska stavka

Iznos planiranih sredstava 2022.

Iznos planiranih sredstava

2023.

Razdjel 020 – Vlada Republike Hrvatske, Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, Glava 02087 – Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, A681000 – Administracija i upravljanje

0,00 kuna

(u okviru redovne djelatnosti)

0,00kuna

(u okviru redovne djelatnosti)

Razdjel 040 – Ministarstvo unutarnjih poslova, Glava 04005 – Ministarstvo unutarnjih poslova,stavkaA553131 – Administracija i upravljanje

0,00 kuna

(u okviru redovne djelatnosti)

0,00 kuna

(u okviru redovne djelatnosti)

Razdjel 020 – Vlada Republike Hrvatske, Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, Glava 02087 – Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, stavka A513037 –   Potpora borbi protiv zločina iz mržnje

0,00 kuna

40.000,00 kuna

Razdjel 020 – Vlada Republike Hrvatske, Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, Glava 02087 – Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, stavka A513040 –  Nacionalni plan zaštite i promicanja ljudskih prava i suzbijanje diskriminacije za razdoblje 2021.-2027.

15.000,00 kuna

30.000,00 kuna

Razdjel 080 – Ministarstvo znanosti i obrazovanja, Glava 08005 – Ministarstvo znanosti i obrazovanja, stavka A577130 – Poticaji udrugama za izvaninstitucionalni odgoj i obrazovanje djece i mladih

1.000.000,00 kuna

1.000.000,00 kuna

Ukupan procijenjeni trošak provedbe mjere

1.055.000,00 kuna (2022.) , 1.070.000,00 kuna (2023.)

Vremenski okvir

2022.-2023.

Vrsta mjere

I -investicijska mjera

 

2
Komentiraj

Mjera 6.3. Jačati svijest o žrtvama genocida (uključujući holokaust i samudaripen)

Svrha

Provedbom mjere pridonosi se podizanju svijesti mladih i opće javnosti o povijesnim uzrocima strukturne diskriminacije te aktivno djeluje na suzbijanju etničkih stereotipa posredstvom medija, obrazovanja i kulture.

Opis doprinosa provedbi posebnog cilja

Provedbom mjere planirano je djelovanje u području očuvanja kulture sjećanja na genocid i jačanje svijesti o rasizmu, ksenofobiji i ostalim oblicima nesnošljivosti. Kako bi se iskorijenile predrasude i stereotipi, ključno je informirati i podizati svijest o povijesnim uzrocima i posljedicama strukturne diskriminacije. Informiranje o oblicima   antisemitizma, provedba aktivnosti   usmjerenih   na obnavljanje sjećanja na holokaust i komemoracija bitnih datuma, ima važnu ulogu u poticanju uključenosti i razumijevanja u društvu.

Aktivnosti

 Promicanje Radne definicije antisemitizma i objašnjenje njegovih oblika koju je usvojio Međunarodni savez za sjećanje na holokaust čija je članica Republika Hrvatska

 Organiziranje učeničkih posjeta Spomen području Jasenovac te drugim mjestima stradavanja, u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja

 Planiranje i izrada plana i programa aktivnosti presjedanja Republike Hrvatske

 Međunarodnim savezom za sjećanje na holokaust (nadalje: IHRA) u 2023. te provedba pripremnih aktivnosti i aktivnosti predsjedanja

Pokazatelji rezultata

 Broj organiziranih javnih događanja s ciljem podizanja svijesti o radnoj definiciji antisemitizma te njenoj primjeni, kao i jačanju pripremnih aktivnosti za predsjedanje Republike Hrvatske Međunarodnim savezom za sjećanje na holokaust (IHRA) u 2023.

 Broj učenika koji su organizirano posjetili Spomen područje Jasenovac

 Izrađen plan i program predsjedanja Republike Hrvatske Međunarodnim savezom za sjećanje na Holokaust (IHRA) te broj uspješno provedenih pripremnih aktivnosti te aktivnosti predsjedanja IHRA-om

Nositelji mjere

Ministarstvo znanosti i obrazovanja, Ministarstvo vanjskih i europskih poslova, Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade Republike Hrvatske

Suradnici u provedbi mjere

Ministarstvo unutarnjih poslova, Državno odvjetništvo Republike Hrvatske, Ministarstvo pravosuđa i uprave, predstavnici tijela nadležnih za borbu protiv zločina iz mržnje, predstavnici akademske zajednice te predstavnici civilnog društva iz reda organizacija koje se bave praćenjem i suzbijanjem zločina iz mržnje

Izvori financiranja

Državni proračun

Proračunska stavka

Iznos planiranih sredstava

2022.

Iznos planiranih sredstava

2023.

Razdjel 080 – Ministarstvo znanosti i obrazovanja, Glava 08005, stavka A577132 – Poticanje međunarodne obrazovne suradnja škola

250.000,00 kuna

320.000,00 kuna

Razdjel 048 – Ministarstvo vanjskih i europskih poslova, Glava 04805, stavka A778057 – Međunarodne konferencije i manifestacije

100.000,00 kuna

600.000,00 kuna

Razdjel 080 – Ministarstvo znanosti i obrazovanja, Glava 08005, stavka A579004 – Poticanje izvannastavnih aktivnosti u osnovnim školama

100.000,00 kuna

100.000,00 kuna

Razdjel 080 – Ministarstvo znanosti i obrazovanja, Glava 08005, stavka A58003 – Poticanje izvannastavnih aktivnosti u srednjim školama i visokoškolskom obrazovanju

100.000,00 kuna

100.000,00 kuna

Ukupan procijenjeni trošak provedbe mjere

550.000,00 kuna (2022.), 1.120.000,00 kuna (2023.)

Vremenski okvir

2022.-2023.

Vrsta mjere

I - investicijska mjera

 

1
Komentiraj

Komentari

Odustani
qwe rtz
Odustani
Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor
Copyright © 2023 Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.