Obrazac naknadne procjene učinaka propisa za Zakon o izmjenama Zakona o šumama
Obrazac naknadne procjene učinaka propisa
PRILOG 5.
OBRAZAC NAKNADNE PROCJENE UČINAKA PROPISA
1.
OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Naziv zakona:
Zakon o izmjenama Zakona o šumama
1.2.
Broj "Narodnih novina"
145/20
1.3.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
Ne
Naziv akta:
Opis mjere:
1.4.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
Ne
Naziv pravne stečevine EU:
2.
ANALIZA POSTIGNUTIH REZULTATA PRIMJENE ZAKONA
2.1.
Kroz drugu skupinu mjera za pomoć gospodarstvu uslijed epidemije koronavirusa doneseno je normativno uređenje odredbi Zakona o šumama u dijelu koji se odnosi na naknadu za korištenje općekorisnih funkcija šuma (OKFŠ) i to kroz dvije mjere direktno usredotočene na ovo neporezno davanje koje poslodavci prepoznaju kao opterećenje poslovanja – smanjenje stope za obračun naknade te povećanje granice za utvrđivanje obveze nastanka plaćanja naknade.Prva mjera odnosi se na smanjenje stope po kojoj se obračunava predmetna naknada, na način da se ista umanjila za nešto manje od 10% i to sa prethodnih 0,0265% na postojeću stopu za obračun u visini 0,024% od ukupnog prihoda ili ukupnih primitaka. Ovom mjerom direktno se pozitivno djelovalo na poslovanje svih gospodarskih subjekata koji su obveznici plaćanja predmetne naknade. Druga mjera odnosi se na oslobođenje od plaćanja naknade za pravne i fizičke osobe koje su obveznici plaćanja poreza na dobit te fizičke osobe obveznike plaćanja poreza na dohodak koji imaju prihod manji od 7,5 milijuna kuna. Povećanjem granice ukupnog godišnjeg prihoda i primitka s prethodnih 3,0 milijuna kuna na postojećih 7,5 milijuna kuna smanjio se broj obveznika plaćanja naknade za oko 40%, odnosno od prethodnih oko nešto više od 20 tisuća obveznika, obvezu plaćanja naknade po postojećem zakonskom okviru imalo njih oko 11,8 tisuća. Postojećim zakonodavnim okvirom postignuti su planirane ishodi koji su doveli do smanjenja administrativnog opterećenja i rasterećenje mikro i malog poduzetništva.
3.
ANALIZA IZRAVNIH UČINAKA NASTALIH PRIMJENOM ZAKONA
3.1.
Analiza gospodarskih učinaka primjene Zakona
Primjena Zakona imala je pozitivan učinak na poslovanje gospodarskih subjekata te njegovom provedbom doprinijelo se očuvanju gospodarske djelatnosti, likvidnosti poslovanja i očuvanja radnih mjesta s obzirom da se poduzetništvo dodatno rasteretilo davanja. Zakon nije doveo do smanjenja izbora za potrošače niti je imao negativan utjecaj na povećanje tržišnih cijena i stvaranje novih prepreka za dobavljače i pružatelje usluga.
3.2.
Analiza učinaka primjene Zakona na zaštitu tržišnog natjecanja
Primjena Zakona nije utjecala na tržišno natjecanje između poduzetnika na tržištu s obzirom da je smanjila davanja već postojećim obveznicima te nije stvarala nove regulacijske barijere.
3.3.
Analiza socijalnih učinaka primjene Zakona
Primjena Zakona nije imala direktan utjecaj na demografske trendove i sustav socijalne skrbi, te nije ciljala na posebne skupine pojedinaca niti je primjenom Zakona dirano u socijalna prava pojedinaca, djece i ostalih skupina.
3.4.
Analiza učinaka primjene Zakona na rad i tržište rada
Primjena Zakona imala je pozitivan učinak na poslovanje gospodarskih subjekata te njegovom provedbom doprinijelo se očuvanja radnih mjesta s obzirom da se poduzetništvo dodatno rasteretilo davanja. Primjena Zakona nije imalo utjecaja na prava poslodavaca i radnika.
3.5.
Analiza učinaka primjene Zakona na zaštitu okoliša
Primjena Zakona nije imala značajniji utjecaj na zaštitu okoliša, naime sredstvima prikupljenima iz naknade OKFŠ financira se jedan dio ukupnih poslova razminiranja šuma i šumskog zemljišta te nakon primjene Zakona za iste poslove izdvojeno cca. 2% manje sredstava OKFŠ nego u godini prije primjene Zakona. Također sredstvima OKFŠ se financira i vatrogasna djelatnost odnosno opremanje i osposobljavanje vatrogasnih zajednica. Primjena Zakona nije imala značajnog utjecaja na smanjenje ulaganja sredstava OKFŠ u vatrogasnu djelatnost te je tako nakon primjene Zakona izdvojeno cca. 2% manje sredstava OKFŠ nego u godini prije primjene Zakona.
3.6.
Analiza učinaka primjene Zakona na zaštitu ljudskih prava
Primjena Zakona nije imala učinaka na zaštitu ljudskih prava.
4.
SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
Provodi se savjetovanje u trajanju od 30 dana putem središnjeg državnog internetskog portala za savjetovanje s javnošću objavom Obrasca naknadne procjene učinaka propisa.
5.
PREPORUKA O DALJNJEM POSTUPANJU
Primjena Zakona imala je pozitivne utjecaj na gospodarstvo, na tržište rada te je dovelo do smanjenja administrativnog opterećenja i rasterećenje mikro i malog poduzetništva, ujedno je primjena Zakona omogućila da se poduzetništvo dodatno rasteretilo davanja.
Slijedom navedenog, optimalno normativno rješenje koje će dovesti do daljnjeg poboljšanja jest da se primjena Zakona nastavi.
Obrazac naknadne procjene učinaka propisa za Zakon o izmjenama Zakona o šumama
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Obrazac naknadne procjene učinaka propisa
PRILOG 5.
OBRAZAC NAKNADNE PROCJENE UČINAKA PROPISA
1.
OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Naziv zakona:
Zakon o izmjenama Zakona o šumama
1.2.
Broj "Narodnih novina"
145/20
1.3.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
Ne
Naziv akta:
Opis mjere:
1.4.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
Ne
Naziv pravne stečevine EU:
2.
ANALIZA POSTIGNUTIH REZULTATA PRIMJENE ZAKONA
2.1.
Kroz drugu skupinu mjera za pomoć gospodarstvu uslijed epidemije koronavirusa doneseno je normativno uređenje odredbi Zakona o šumama u dijelu koji se odnosi na naknadu za korištenje općekorisnih funkcija šuma (OKFŠ) i to kroz dvije mjere direktno usredotočene na ovo neporezno davanje koje poslodavci prepoznaju kao opterećenje poslovanja – smanjenje stope za obračun naknade te povećanje granice za utvrđivanje obveze nastanka plaćanja naknade. Prva mjera odnosi se na smanjenje stope po kojoj se obračunava predmetna naknada, na način da se ista umanjila za nešto manje od 10% i to sa prethodnih 0,0265% na postojeću stopu za obračun u visini 0,024% od ukupnog prihoda ili ukupnih primitaka. Ovom mjerom direktno se pozitivno djelovalo na poslovanje svih gospodarskih subjekata koji su obveznici plaćanja predmetne naknade. Druga mjera odnosi se na oslobođenje od plaćanja naknade za pravne i fizičke osobe koje su obveznici plaćanja poreza na dobit te fizičke osobe obveznike plaćanja poreza na dohodak koji imaju prihod manji od 7,5 milijuna kuna. Povećanjem granice ukupnog godišnjeg prihoda i primitka s prethodnih 3,0 milijuna kuna na postojećih 7,5 milijuna kuna smanjio se broj obveznika plaćanja naknade za oko 40%, odnosno od prethodnih oko nešto više od 20 tisuća obveznika, obvezu plaćanja naknade po postojećem zakonskom okviru imalo njih oko 11,8 tisuća. Postojećim zakonodavnim okvirom postignuti su planirane ishodi koji su doveli do smanjenja administrativnog opterećenja i rasterećenje mikro i malog poduzetništva.
3.
ANALIZA IZRAVNIH UČINAKA NASTALIH PRIMJENOM ZAKONA
3.1.
Analiza gospodarskih učinaka primjene Zakona
Primjena Zakona imala je pozitivan učinak na poslovanje gospodarskih subjekata te njegovom provedbom doprinijelo se očuvanju gospodarske djelatnosti, likvidnosti poslovanja i očuvanja radnih mjesta s obzirom da se poduzetništvo dodatno rasteretilo davanja. Zakon nije doveo do smanjenja izbora za potrošače niti je imao negativan utjecaj na povećanje tržišnih cijena i stvaranje novih prepreka za dobavljače i pružatelje usluga.
3.2.
Analiza učinaka primjene Zakona na zaštitu tržišnog natjecanja
Primjena Zakona nije utjecala na tržišno natjecanje između poduzetnika na tržištu s obzirom da je smanjila davanja već postojećim obveznicima te nije stvarala nove regulacijske barijere.
3.3.
Analiza socijalnih učinaka primjene Zakona
Primjena Zakona nije imala direktan utjecaj na demografske trendove i sustav socijalne skrbi, te nije ciljala na posebne skupine pojedinaca niti je primjenom Zakona dirano u socijalna prava pojedinaca, djece i ostalih skupina.
3.4.
Analiza učinaka primjene Zakona na rad i tržište rada
Primjena Zakona imala je pozitivan učinak na poslovanje gospodarskih subjekata te njegovom provedbom doprinijelo se očuvanja radnih mjesta s obzirom da se poduzetništvo dodatno rasteretilo davanja. Primjena Zakona nije imalo utjecaja na prava poslodavaca i radnika.
3.5.
Analiza učinaka primjene Zakona na zaštitu okoliša
Primjena Zakona nije imala značajniji utjecaj na zaštitu okoliša, naime sredstvima prikupljenima iz naknade OKFŠ financira se jedan dio ukupnih poslova razminiranja šuma i šumskog zemljišta te nakon primjene Zakona za iste poslove izdvojeno cca. 2% manje sredstava OKFŠ nego u godini prije primjene Zakona. Također sredstvima OKFŠ se financira i vatrogasna djelatnost odnosno opremanje i osposobljavanje vatrogasnih zajednica. Primjena Zakona nije imala značajnog utjecaja na smanjenje ulaganja sredstava OKFŠ u vatrogasnu djelatnost te je tako nakon primjene Zakona izdvojeno cca. 2% manje sredstava OKFŠ nego u godini prije primjene Zakona.
3.6.
Analiza učinaka primjene Zakona na zaštitu ljudskih prava
Primjena Zakona nije imala učinaka na zaštitu ljudskih prava.
4.
SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
Provodi se savjetovanje u trajanju od 30 dana putem središnjeg državnog internetskog portala za savjetovanje s javnošću objavom Obrasca naknadne procjene učinaka propisa.
5.
PREPORUKA O DALJNJEM POSTUPANJU
Primjena Zakona imala je pozitivne utjecaj na gospodarstvo, na tržište rada te je dovelo do smanjenja administrativnog opterećenja i rasterećenje mikro i malog poduzetništva, ujedno je primjena Zakona omogućila da se poduzetništvo dodatno rasteretilo davanja.
Slijedom navedenog, optimalno normativno rješenje koje će dovesti do daljnjeg poboljšanja jest da se primjena Zakona nastavi.
6.
PRILOZI
/
7.
POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis:
MINISTRICA POLJOPRIVREDE
Marija Vučković
Datum:
5.12.2022.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede