ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SAVJETIMA MLADIH
PRILOG 4.
OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA
1.
OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o savjetima mladih
1.2.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
Ne
Naziv akta:
Opis mjere:
1.3.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
Ne
Naziv pravne stečevine EU:
2.
ANALIZA ISHODA NACRTA PRIJEDLOGA ZAKONA
2.1.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o savjetima mladih dodatno će potaknuti jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave na osnivanje savjeta mladih te će se osigurati djelotvorniji rad savjeta mladih.
Velik broj jedinica lokalne samouprave koje se suočavaju s problemom malog broja mladih ljudi zainteresiranih za uključivanje u rad savjeta mladih, zbog izbacivanja instrumenta zamjenika člana savjeta mladih i omogućene veće fleksibilnosti u određivanju broja potrebnih članova za imenovanje savjeta mladih, imat će veće mogućnosti za osnivanje savjeta mladih.
Radi podržavanja rada savjeta mladih, jedinice lokalne i područne samouprave mogu u okviru raspoloživih financijskih sredstava članovima savjeta mladih osigurati naknadu za sudjelovanje na sjednicama savjeta mladih. Osnivanjem centara za mlade, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave dodatno će moći podržati rad savjeta mladih.
Usklađivanjem mandata savjeta mladih s mandatom lokalnih vlasti osigurat će se kontinuitet u rad savjeta i kvalitetnija suradnja s jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave. Usklađivanjem mandata savjeta mladih na nacionalnoj razini olakšat će se i suradnja među savjetima mladih, a umrežavanjem savjeta mladih doći će do veće razmjene informacija i dobrih praksi što će pozitivno utjecati na kvalitetu rada i djelotvornost savjeta mladih.
Zakon će posljedično podići svijest o važnosti savjeta mladih kod predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i mladih u široj javnosti, čime će biti osigurana kvalitetnija suradnja savjeta mladih s jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave te veći interes mladih za sudjelovanje u savjetima mladih. Navedeno će rezultirati povećanjem broja savjeta mladih na nacionalnoj razini te većim učinkom u njihovom djelovanje sukladno Zakonu.
Djelovanjem savjeta mladih želi se postići bolja komunikacija mladih i donositelja odluka te veći angažman mladih u lokalnoj sredini koji će povećati kvalitetu života mladih sukladno njihovim potrebama.
Postizanje ishoda odnosno promjena očekuje se nakon godine dana od stupanja za snagu ovog Zakona. Učinke promjena moći ćemo pratiti na temelju pokazatelja koji se temelje na povećanju broja osnovanih savjeta mladih, njihova funkcioniranja i suradnje s jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave.
3.
ANALIZA UTVRĐENIH IZRAVNIH UČINAKA
3.1.
Analiza gospodarskih učinaka
Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.
3.2.
Analiza učinaka na zaštitu tržišnog natjecanja
Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.
3.3.
Analiza socijalnih učinaka
Nacrt prijedloga Zakona ima veliki utjecaj na socijalnu uključenost i zaštitu osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama; mladih, te obuhvaća veliki broj adresata; udruge mladih i za mlade i jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Savjeti mladih osnivaju se kao savjetodavna tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave s ciljem promicanja i zagovaranja prava, potreba i interesa mladih na lokalnoj i područnoj (regionalnoj) razini. Važnost i potreba postojanja savjeta mladih očituje se upravo u cilju njihova osnivanja kao mehanizmu dvosmjerne komunikacije mladih i donositelja odluka te sudjelovanja u donošenju političkih odluka u lokalnim sredinama. Prema podacima iz dosadašnjih izvješća o provedbi Zakona o savjetima mladih, unatoč obvezi jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave da osnuju savjete mladih na svojim područjima i da stvore prostor za aktivno participiranje mladih u razvoju zajednice u kojoj žive, tek manji broj jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave ima osnovan savjet mladih, a još manji broj je onih koji aktivno djeluju. Savjete mladih su do sada u najmanjem postotku osnivale općine i manji gradovi u ruralnim dijelovima Hrvatske, najčešće zbog malog broja mladih ljudi zainteresiranih za uključivanje u rad savjeta mladih te nepovoljne demografske strukture stanovništva. Posljedično je mali broj mladih bio uključen u procese odlučivanja o upravljanju javnim poslovima od interesa i značaja za mlade, odnosno nije aktivno sudjelovao u životu lokalne zajednice.
S obzirom na to da se Nacrtom prijedloga Zakona uvodi fleksibilnost u postupak osnivanja savjeta mladih te se smanjuje broj članova potrebnih za osnivanje savjeta mladih, a mandat savjeta mladih usklađuje se s mandatom lokalnih vlasti, jedinice lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave koje do sada nisu imale osnovan savjet mladih imat će povoljnije uvjete za njihovo osnivanje.
Uvođenjem odredbi kojima se osiguravaju bolji uvjeti rada savjeta mladih (prostorni, administrativni i tehnički uvjeti, mogućnost uvođenja naknade za rad članovima za dolazak na sjednice savjeta, naknada troškova prijevoza za dolazak na sjednice savjeta mladih i drugih putnih troškova neposredno vezanih uz rad u savjetu te mogućnost naknade troškova smještaja neposredno vezanih uz rad savjeta) omogućit će se lakše i preciznije djelovanje savjeta, ojačati međusobna suradnja s predstavničkim i izvršnim tijelima te da će se dati na važnosti radu savjeta mladih i time potaknuti interes među mladima za uključivanje u rad.
S većim brojem osnovanih savjeta mladih, veći broj mladih ljudi direktno će biti uključen u promicanje i zagovaranje prava, potreba i interesa mladih na lokalnoj i regionalnoj razini. Povećanjem stupnja aktivne participacije mladih stvarat će se veći broj mogućnosti za mlade što dugoročno pridonosi podizanju kvalitete života mladih u lokalnoj zajednici te pozitivnim demografskim trendovima.
Većim uključivanjem mladih u život na lokalnoj razini stvarat će se i bolja socijalna povezanost među svim njezinim članovima što će doprinijeti ukupnom društvenom boljitku. Zbog velikog broja adresata (jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, udruge mladih i za mlade) socijalni učinak procijenjen je kao velik.
3.4.
Analiza učinaka na rad i tržište rada
Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.
3.5.
Analiza učinaka na zaštitu okoliša
Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.
3.6.
Analiza učinaka na zaštitu ljudskih prava
Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.
4.
TEST MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA (MSP TEST)
Provedbom prethodne procjene nije utvrđena potreba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo.
4.1.
Moguće opcije javnih politika
Prilikom utvrđivanja mogućih opcija javnih politika za rješavanje problema i postizanje cilja, potrebno je izraditi najmanje dva prijedloga nenormativnog rješenja i najmanje dva prijedloga mogućih normativnih rješenja.
Kod utvrđivanja nenormativnog rješenja, obvezno je navesti opciju »ne poduzimati ništa«. Na taj način utvrđuje se stanje koje će se, ovisno o trendovima, nastaviti i dalje, bez poduzimanja daljnjih normativnih koraka od strane stručnog nositelja. To znači da državna intervencija kroz propise nije potrebna. U slučaju važećeg propisa, opcija »ne poduzimati ništa« obuhvaća analizu postojećeg stanja od trenutka donošenja tog propisa.
Drugi prijedlog nenormativnog rješenja odnosi se na opciju rješavanja problema bez donošenja novog ili izmjene postojećeg zakonodavstva. Takvo nenormativno rješenje obuhvaća način rješenja problema kroz samoregulaciju unutar strukovnih organizacija i poslovnih udruženja. Također, takvo rješenje obuhvaća kampanje, smjernice, dobre prakse, edukacije za dobrovoljne standarde kvalitete, projekte i slične aktivnosti koje mogu u konačnici dovesti do navedenog cilja bez državne intervencije kroz zakonodavstvo.
Dva prijedloga normativnih rješenja obuhvaća rješavanje problema i postizanje utvrđenih ciljeva zakonodavstvom. Obvezno navedite i utvrdite normativno rješenje navedeno u Prethodnom MSP testu.
Drugo normativno rješenje odnosi se na drugi način rješavanja problema kroz donošenje novog odnosno izmjene postojećeg zakonodavstva.
Prije tablice Analize troškova i koristi za svaku od opcija javnih politika potrebno je analizirati koristi i troškove na temelju dostupnih podataka, analiza, izvješća i provedenih neformalnih savjetovanja sa dionicima. Svaku tvrdnju potrebno je opravdati informacijama, činjenicama i ostalim dostupnim statističkim podacima. Analiza svakog troška i koristi mora se iznijeti kvantitativno i kvalitativno. Brojčani pokazatelji se navode uz obvezno navođenje izvora podataka, uključujući SCM obrazac za mjerenje administrativnih troškova.
Tablica: Analiza troškova i koristi
Opcije
Troškovi (negativni učinci)
Koristi (pozitivni učinci)
Opcija 1.
Opcija 2.
Opcija 3.
Opcija 4.
Legenda:
- - znatan negativni učinak
- ograničen negativni učinak
1 nema učinka
+ ograničen pozitivan učinak
+ + znatan pozitivan učinak
5.
PROVOĐENJE SCM METODOLOGIJE
S obzirom da se navedenim propisom ne uređuju nikakve administrativne obveze poduzetnicima kojima bi se utjecalo na poslovanje malih ili srednjih poduzetnika kao ni njihove naknade i davanja niti se uređuju područja tržišne konkurencije nema potrebe za provođenje SCM metodologije.
6.
SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
Savjetovanje će se provesti u trajanju od 30 dana putem središnjeg državnog internetskog portala objavom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Istovremeno sa savjetovanjem, Iskaz o procjeni učinaka propisa bit će dostavljen na mišljenje nadležnim tijelima u skladu sa Zakonom o procjeni učinaka propisa (Narodne novine, broj 44/17).
Središnji državni ured za demografiju i mlade kao stručni nositelj propisa osnovao je Radnu skupinu za izradu Nacrta prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o savjetima mladih u čijem sastavu su bili predstavnici resornih ministarstava, predstavnici jedinica lokalne i područne (regionalne samouprave) i savjeta mladih.
Odbor za obitelj, mlade i sport održao je tematsku sjednicu posvećenu djelovanju savjeta mladih koji se sukladno Zakonu o savjetima mladih osnivaju kao savjetodavna tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (JLS), na županijskoj, gradskoj i općinskoj razini. Na sjednici su, osim zastupnika u Hrvatskome saboru, od kojih su brojni također i čelnici tijela lokalne samouprave, sudjelovali i: državna tajnica Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade, pučka pravobraniteljica te predstavnici savjeta mladih iz raznih dijelova Hrvatske.
7.
OPTIMALNO RJEŠENJE
Sukladno članku 11. Zakona o procjeni učinaka propisa (Narodne novine, broj 44/17) provedena je prethodna procjena učinaka propisa koja je pokazala da su za predmetni Zakon utvrđeni izravni socijalni učinci na veliki broj adresata (mladi, udruge mladih i za mlade, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave). Na temelju rezultata utvrđenih u postupku procjene učinaka propisa kao optimalno normativno rješenje predlaže se donošenje Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o savjetima mladih kako bi se osigurale zakonske pretpostavke koje će rezultirati postizanjem očekivanog ishoda, a u cilju povećanja aktivne participacije mladih, stvaranja većeg broja mogućnosti za mlade te u konačnici podizanja kvalitete života mladih u lokalnoj zajednici.
8.
VREMENSKI OKVIR I VREDNOVANJE
Vremenski okvir postizanje ishoda odnosno promjena moguće je procijeniti nakon godinu dana od stupanja na snagu Zakona, na temelju pokazatelja koji se temelje na povećanju broja osnovanih savjeta mladih, njihova funkcioniranja i suradnje s jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave.
9.
PRILOZI
10.
POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis:
DRŽAVNA TAJNICA
Željka Josić, dr. med.
Datum: 14. veljače 2023.
11.
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)
SREDIŠNJI DRŽAVNI URED ZA DEMOGRAFIJU I MLADE
Komentirate u ime: Središnji državni ured za demografiju i mlade
ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SAVJETIMA MLADIH
PRILOG 4.
OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA
1.
OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o savjetima mladih
1.2.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
Ne
Naziv akta:
Opis mjere:
1.3.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
Ne
Naziv pravne stečevine EU:
2.
ANALIZA ISHODA NACRTA PRIJEDLOGA ZAKONA
2.1.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o savjetima mladih dodatno će potaknuti jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave na osnivanje savjeta mladih te će se osigurati djelotvorniji rad savjeta mladih.
Velik broj jedinica lokalne samouprave koje se suočavaju s problemom malog broja mladih ljudi zainteresiranih za uključivanje u rad savjeta mladih, zbog izbacivanja instrumenta zamjenika člana savjeta mladih i omogućene veće fleksibilnosti u određivanju broja potrebnih članova za imenovanje savjeta mladih, imat će veće mogućnosti za osnivanje savjeta mladih.
Radi podržavanja rada savjeta mladih, jedinice lokalne i područne samouprave mogu u okviru raspoloživih financijskih sredstava članovima savjeta mladih osigurati naknadu za sudjelovanje na sjednicama savjeta mladih. Osnivanjem centara za mlade, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave dodatno će moći podržati rad savjeta mladih.
Usklađivanjem mandata savjeta mladih s mandatom lokalnih vlasti osigurat će se kontinuitet u rad savjeta i kvalitetnija suradnja s jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave. Usklađivanjem mandata savjeta mladih na nacionalnoj razini olakšat će se i suradnja među savjetima mladih, a umrežavanjem savjeta mladih doći će do veće razmjene informacija i dobrih praksi što će pozitivno utjecati na kvalitetu rada i djelotvornost savjeta mladih.
Zakon će posljedično podići svijest o važnosti savjeta mladih kod predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i mladih u široj javnosti, čime će biti osigurana kvalitetnija suradnja savjeta mladih s jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave te veći interes mladih za sudjelovanje u savjetima mladih. Navedeno će rezultirati povećanjem broja savjeta mladih na nacionalnoj razini te većim učinkom u njihovom djelovanje sukladno Zakonu.
Djelovanjem savjeta mladih želi se postići bolja komunikacija mladih i donositelja odluka te veći angažman mladih u lokalnoj sredini koji će povećati kvalitetu života mladih sukladno njihovim potrebama.
Postizanje ishoda odnosno promjena očekuje se nakon godine dana od stupanja za snagu ovog Zakona. Učinke promjena moći ćemo pratiti na temelju pokazatelja koji se temelje na povećanju broja osnovanih savjeta mladih, njihova funkcioniranja i suradnje s jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave.
3.
ANALIZA UTVRĐENIH IZRAVNIH UČINAKA
3.1.
Analiza gospodarskih učinaka
Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.
3.2.
Analiza učinaka na zaštitu tržišnog natjecanja
Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.
3.3.
Analiza socijalnih učinaka
Nacrt prijedloga Zakona ima veliki utjecaj na socijalnu uključenost i zaštitu osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama; mladih, te obuhvaća veliki broj adresata; udruge mladih i za mlade i jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Savjeti mladih osnivaju se kao savjetodavna tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave s ciljem promicanja i zagovaranja prava, potreba i interesa mladih na lokalnoj i područnoj (regionalnoj) razini. Važnost i potreba postojanja savjeta mladih očituje se upravo u cilju njihova osnivanja kao mehanizmu dvosmjerne komunikacije mladih i donositelja odluka te sudjelovanja u donošenju političkih odluka u lokalnim sredinama. Prema podacima iz dosadašnjih izvješća o provedbi Zakona o savjetima mladih, unatoč obvezi jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave da osnuju savjete mladih na svojim područjima i da stvore prostor za aktivno participiranje mladih u razvoju zajednice u kojoj žive, tek manji broj jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave ima osnovan savjet mladih, a još manji broj je onih koji aktivno djeluju. Savjete mladih su do sada u najmanjem postotku osnivale općine i manji gradovi u ruralnim dijelovima Hrvatske, najčešće zbog malog broja mladih ljudi zainteresiranih za uključivanje u rad savjeta mladih te nepovoljne demografske strukture stanovništva . Posljedično je mali broj mladih bio uključen u procese odlučivanja o upravljanju javnim poslovima od interesa i značaja za mlade, odnosno nije aktivno sudjelovao u životu lokalne zajednice.
S obzirom na to da se Nacrtom prijedloga Zakona uvodi fleksibilnost u postupak osnivanja savjeta mladih te se smanjuje broj članova potrebnih za osnivanje savjeta mladih, a mandat savjeta mladih usklađuje se s mandatom lokalnih vlasti, jedinice lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave koje do sada nisu imale osnovan savjet mladih imat će povoljnije uvjete za njihovo osnivanje.
Uvođenjem odredbi kojima se osiguravaju bolji uvjeti rada savjeta mladih (prostorni, administrativni i tehnički uvjeti, mogućnost uvođenja naknade za rad članovima za dolazak na sjednice savjeta, naknada troškova prijevoza za dolazak na sjednice savjeta mladih i drugih putnih troškova neposredno vezanih uz rad u savjetu te mogućnost naknade troškova smještaja neposredno vezanih uz rad savjeta ) omogućit će se lakše i preciznije djelovanje savjeta, ojačati međusobna suradnja s predstavničkim i izvršnim tijelima te da će se dati na važnosti radu savjeta mladih i time potaknuti interes među mladima za uključivanje u rad.
S većim brojem osnovanih savjeta mladih, veći broj mladih ljudi direktno će biti uključen u promicanje i zagovaranje prava, potreba i interesa mladih na lokalnoj i regionalnoj razini. Povećanjem stupnja aktivne participacije mladih stvarat će se veći broj mogućnosti za mlade što dugoročno pridonosi podizanju kvalitete života mladih u lokalnoj zajednici te pozitivnim demografskim trendovima.
Većim uključivanjem mladih u život na lokalnoj razini stvarat će se i bolja socijalna povezanost među svim njezinim članovima što će doprinijeti ukupnom društvenom boljitku. Zbog velikog broja adresata (jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, udruge mladih i za mlade) socijalni učinak procijenjen je kao velik.
3.4.
Analiza učinaka na rad i tržište rada
Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.
3.5.
Analiza učinaka na zaštitu okoliša
Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.
3.6.
Analiza učinaka na zaštitu ljudskih prava
Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.
4.
TEST MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA (MSP TEST)
Provedbom prethodne procjene nije utvrđena potreba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo.
4.1.
Moguće opcije javnih politika
Prilikom utvrđivanja mogućih opcija javnih politika za rješavanje problema i postizanje cilja, potrebno je izraditi najmanje dva prijedloga nenormativnog rješenja i najmanje dva prijedloga mogućih normativnih rješenja.
Kod utvrđivanja nenormativnog rješenja, obvezno je navesti opciju »ne poduzimati ništa«. Na taj način utvrđuje se stanje koje će se, ovisno o trendovima, nastaviti i dalje, bez poduzimanja daljnjih normativnih koraka od strane stručnog nositelja. To znači da državna intervencija kroz propise nije potrebna. U slučaju važećeg propisa, opcija »ne poduzimati ništa« obuhvaća analizu postojećeg stanja od trenutka donošenja tog propisa.
Drugi prijedlog nenormativnog rješenja odnosi se na opciju rješavanja problema bez donošenja novog ili izmjene postojećeg zakonodavstva. Takvo nenormativno rješenje obuhvaća način rješenja problema kroz samoregulaciju unutar strukovnih organizacija i poslovnih udruženja. Također, takvo rješenje obuhvaća kampanje, smjernice, dobre prakse, edukacije za dobrovoljne standarde kvalitete, projekte i slične aktivnosti koje mogu u konačnici dovesti do navedenog cilja bez državne intervencije kroz zakonodavstvo.
Dva prijedloga normativnih rješenja obuhvaća rješavanje problema i postizanje utvrđenih ciljeva zakonodavstvom. Obvezno navedite i utvrdite normativno rješenje navedeno u Prethodnom MSP testu.
Drugo normativno rješenje odnosi se na drugi način rješavanja problema kroz donošenje novog odnosno izmjene postojećeg zakonodavstva.
OPCIJE ZA MSP TEST
4.1.1. Opcija 1. (nenormativno rješenje) »Ne poduzimati ništa«
4.1.2. Opcija 2. (nenormativno rješenje) »Poduzimati nenormativne aktivnosti«
4.1.3. Opcija 3. (normativno rješenje) »Poduzimati nenormativnu aktivnost A«
4.1.4. Opcija 4. (normativno rješenje) »Poduzimati nenormativnu aktivnost B«
4.2.
Ocjena i opcije
Prije tablice Analize troškova i koristi za svaku od opcija javnih politika potrebno je analizirati koristi i troškove na temelju dostupnih podataka, analiza, izvješća i provedenih neformalnih savjetovanja sa dionicima. Svaku tvrdnju potrebno je opravdati informacijama, činjenicama i ostalim dostupnim statističkim podacima. Analiza svakog troška i koristi mora se iznijeti kvantitativno i kvalitativno. Brojčani pokazatelji se navode uz obvezno navođenje izvora podataka, uključujući SCM obrazac za mjerenje administrativnih troškova.
Tablica: Analiza troškova i koristi
Opcije
Troškovi (negativni učinci)
Koristi (pozitivni učinci)
Opcija 1.
Opcija 2.
Opcija 3.
Opcija 4.
Legenda:
- - znatan negativni učinak
- ograničen negativni učinak
1 nema učinka
+ ograničen pozitivan učinak
+ + znatan pozitivan učinak
5.
PROVOĐENJE SCM METODOLOGIJE
S obzirom da se navedenim propisom ne uređuju nikakve administrativne obveze poduzetnicima kojima bi se utjecalo na poslovanje malih ili srednjih poduzetnika kao ni njihove naknade i davanja niti se uređuju područja tržišne konkurencije nema potrebe za provođenje SCM metodologije.
6.
SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
Savjetovanje će se provesti u trajanju od 30 dana putem središnjeg državnog internetskog portala objavom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Istovremeno sa savjetovanjem, Iskaz o procjeni učinaka propisa bit će dostavljen na mišljenje nadležnim tijelima u skladu sa Zakonom o procjeni učinaka propisa (Narodne novine, broj 44/17).
Središnji državni ured za demografiju i mlade kao stručni nositelj propisa osnovao je Radnu skupinu za izradu Nacrta prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o savjetima mladih u čijem sastavu su bili predstavnici resornih ministarstava, predstavnici jedinica lokalne i područne (regionalne samouprave) i savjeta mladih.
Odbor za obitelj, mlade i sport održao je tematsku sjednicu posvećenu djelovanju savjeta mladih koji se sukladno Zakonu o savjetima mladih osnivaju kao savjetodavna tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (JLS), na županijskoj, gradskoj i općinskoj razini. Na sjednici su, osim zastupnika u Hrvatskome saboru, od kojih su brojni također i čelnici tijela lokalne samouprave, sudjelovali i: državna tajnica Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade, pučka pravobraniteljica te predstavnici savjeta mladih iz raznih dijelova Hrvatske.
7.
OPTIMALNO RJEŠENJE
Sukladno članku 11. Zakona o procjeni učinaka propisa (Narodne novine, broj 44/17) provedena je prethodna procjena učinaka propisa koja je pokazala da su za predmetni Zakon utvrđeni izravni socijalni učinci na veliki broj adresata (mladi, udruge mladih i za mlade, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave). Na temelju rezultata utvrđenih u postupku procjene učinaka propisa kao optimalno normativno rješenje predlaže se donošenje Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o savjetima mladih kako bi se osigurale zakonske pretpostavke koje će rezultirati postizanjem očekivanog ishoda, a u cilju povećanja aktivne participacije mladih, stvaranja većeg broja mogućnosti za mlade te u konačnici podizanja kvalitete života mladih u lokalnoj zajednici.
8.
VREMENSKI OKVIR I VREDNOVANJE
Vremenski okvir postizanje ishoda odnosno promjena moguće je procijeniti nakon godinu dana od stupanja na snagu Zakona, na temelju pokazatelja koji se temelje na povećanju broja osnovanih savjeta mladih, njihova funkcioniranja i suradnje s jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave.
9.
PRILOZI
10.
POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis:
DRŽAVNA TAJNICA
Željka Josić, dr. med.
Datum: 14. veljače 2023.
11.
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)
Komentirate u ime: Središnji državni ured za demografiju i mlade