Na temelju članka 8.a stavka 23. Zakona o poljoprivredi (»Narodne novine«, br. 118/18., 42/20., 127/20. – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 52/21. i 152/22.), ministrica poljoprivrede donosi
PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKAO PROVEDBI INTERVENCIJA IZ SEKTORA VINA UNUTAR STRATEŠKOG PLANA ZAJEDNIČKE POLJOPRIVREDNE POLITIKE REPUBLIKE HRVATSKE 2023. – 2027.
Članak 1.
U Pravilniku o provedbi intervencija iz sektora vina unutar Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. – 2027. (»Narodne novine«, broj 140/23.) u članku 5. stavak 6. briše se.
Članak 2.
U članku 11. stavak 5 mijenja se i glasi:
»(5) U provođenju postupka iz stavka 4. ovoga članka, u cilju osiguranja opravdanosti visine troškova, Ministarstvo određuje financijska ograničenja za prihvatljive troškove.«.
Iza stavka 5. dodaju se novi stavci 6. i 7. koji glase:
»(6) Za prihvatljive troškove, za koje su određena financijska ograničenja iz stavka 5. ovoga članaka, podnositelj je dužan prikupiti jednu ponudu.
(7) Za prihvatljive troškove, za koje nisu određena financijska ograničenja iz stavka 5. ovoga članaka, podnositelj je dužan prikupiti tri usporedive ponude te odabrati najpovoljniju, a ako ne odabere najpovoljniju ponudu, Agencija za plaćanja će odobriti najjeftiniju ponudu.«.
Dosadašnji stavci 6., 7. i 8. postaju 8., 9. i 10.
Članak 3.
Članak 12 mijenja se i glasi:
»Članak 12
(1) Uvjeti prihvatljivosti troškova u provedbi intervencija iz članka 3. ovoga Pravilnika su:
a) povezanost s projektom i nastanak u okviru projekta
b) stvarnost nastanka kod korisnika
c) izvršenje plaćanja korisnika prema izvođačima radova, dobavljačima/isporučiteljima roba te pružateljima usluga
d) dokazivost putem računa ili dokumenata jednake dokazne vrijednosti i usporedivost s odobrenim troškovima
e) usklađenost s EU odredbama koje se odnose na zabranu dvostrukog financiranja
f) evidentiranost računa u poslovnim knjigama korisnika u skladu s nacionalnim zakonodavstvom
g) dokument na osnovi kojeg je izvršeno plaćanje računa (ponuda, predračun ili drugi dokument) ne smije biti datiran prije odobrene ponude
h) usklađenost s primjenjivim poreznim i socijalnim zakonodavstvom.
(2) Uvjeti iz stavka 1. ovoga članka primjenjuju se kumulativno.
(3) Korisnik s odabranim ponuditeljima ne smije sklapati obvezujuće odnose (poput sklapanja ugovora, izdavanja narudžbenice, izjave o prihvaćanju ponude, plaćanje akontacije, davanje kapare) niti započeti s realizacijom nabave (poput kupovine opreme, početka građenja) prije podnošenja zahtjeva za potporu, osim za opće troškove i troškove kupnje zemljišta i/ili objekata u skladu s člankom 22. stavcima 4. i 5. ovoga Pravilnika.
(4) Korisnik je u obvezi osigurati jednako postupanje prema svim ponuditeljima te ima obvezu poduzeti sve potrebne mjere kako bi utvrdio i ispravio sukobe interesa navedene u stavku 8. ovoga članka u vezi s postupkom nabave, kad se takvi slučajevi pojave, kao i odgovarajuće mjere za sprječavanje i izbjegavanje situacija koje dovode do sukoba interesa.
(5) Korisnik je u obvezi kod odabira ponuditelja pridržavati se načela nepristranosti i neovisnosti u okviru postupka nabave te izbjegavati situacije u kojima odabir ponuditelja može upućivati na izravni ili neizravni, financijski ili nefinancijski interes koji proizlazi iz osobnih, obiteljskih ili profesionalnih veza između korisnika i ponuditelja.
(6) Korisnik mora dokazati da je osigurao jednak pristup i sudjelovanje na tržištu svim ponuditeljima s jasno definiranim i dostupnim podacima o postupku nabave, da je osigurao objektivan i nepristran tretman svih ponuditelja prilikom pregleda i ocjena ponuda te poštivao sva načela provođenja postupka nabave kako bi spriječio situacije u kojima odabir ponuditelja upućuje na izravni ili neizravni, financijski ili nefinancijski interes koji proizlazi iz osobnih, obiteljskih ili profesionalnih veza između korisnika i ponuditelja.
(7) Korisnik mora dokazati da je unatoč poduzetim svim potrebnim mjerama za sprečavanje i izbjegavanje situacija koje dovode do sukoba interesa odabrano poduzeće jedino koje može isporučiti robu, radove ili usluge zbog tehničkih razloga ili razloga postojanja isključivih prava na predmetu koji se nabavlja.
(8) Da bi trošak nabave robe koji uključuje kupnju zemljišta i objekata, izvođenja radova te pružanje usluga bio prihvatljiv za sufinanciranje moraju biti ispunjeni uvjeti iz stavaka 6. i 7. ovoga članka kad korisnik ili konzultant korisnika nabavlja:
a) od srodnika u pravoj liniji od drugog do četvrtog stupnja, pobočnoj liniji u trećem i četvrtom stupnju i srodnika po tazbini u drugom stupnju te kad takvu povezanost poduzeća ponuditelja/podugovaratelja, kao i u slučaju korištenih usluga konzultanta u postupcima nabave ostvarenih posredstvom fizičkih osoba te
b) od ponuditelja/podugovaratelja koji zajedno s korisnikom ima vlasnička/glasačka ili upravljačka prava u bilo kojem poduzeću ili postoji povezanost ponuditelja/podugovaratelja i korisnika/konzultanta korisnika, kao i u slučaju korištenih usluga konzultanta u postupcima nabave ostvarenih posredstvom fizičkih osoba.
(9) Nove kategorije troškova dodane revizijom Strateškog plana prihvatljive su od datuma podnošenja zahtjeva za reviziju Strateškog plana Europskoj komisiji pod uvjetima navedenima u članku 86. stavku 3. Uredbe (EU) br. 2021/2115.
(10) Ako Agencija za plaćanja tijekom administrativne kontrole zahtjeva za potporu utvrdi da trošak ne ispunjava uvjete iz stavka 1. točke a) i e), stavka 3., 4., 5., 6. i 9. ovoga članka, trošak neće biti prihvatljiv za sufinanciranje.
(11) Ako Agencija za plaćanja tijekom administrativne kontrole zahtjeva za isplatu utvrdi da trošak ne ispunjava uvjete iz stavka 1. i 3. ovoga članka, trošak neće biti prihvatljiv za sufinanciranje.
(12) Za sve prihvatljive materijalne troškove te troškove kupnje ili razvoja računalnih programa korisnik je obvezan provesti postupak nabave putem EONA-e nakon objave natječaja, a prije podnošenja zahtjeva za potporu.
(13) Postupak nabave putem EONA-e ne provodi se za troškove kupnje zemljišta i objekata te za one troškove za koje su natječajem propisani maksimalni iznosi troškova ili drugi limiti.
(14) Za troškove iz stavka 12. ovoga članka korisnik je obvezan prilikom provođenja postupka nabave u EONA-i odabrati ispravnu intervenciju i natječaj za koji podnosi zahtjev za potporu, u suprotnom trošak neće biti prihvatljiv za sufinanciranje.
(15) Za troškove iz stavka 12. ovoga članka korisnik je obvezan u EONA-i ocijeniti ponude i završiti postupak nabave kreiranjem obavijesti o rezultatu postupka nabave prije podnošenja zahtjeva za potporu, u suprotnom trošak neće biti prihvatljiv za sufinanciranje.
(16) Korisnik mora imati i čuvati originalnu dokumentaciju vezanu za sufinancirane troškove, u suprotnom Agencija za plaćanja primjenjuje financijske korekcije ili izdaje odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu i/ili odluku o povratu sredstava, ako su bila isplaćena sredstva.«.
Članak 4.
U članku 15. stavku 1. riječi: »vegetacijskoj godini« zamjenjuje se riječima: »vinskoj godini u smislu članka 3. stavka 1. točke s) Zakona«.
Članak 5.
Članak 16. mijenja se i glasi:
»Članak 16.
(1) Prihvatljivi troškovi u intervenciji 58.1.a.01. Restrukturiranje i konverzija vinograda su troškovi nastali tijekom provođenja sljedećih aktivnosti:
a) konverzije sorti, uključujući i putem precjepljivanja radi prilagodbe klimatskim promjenama ili poboljšanja genetske raznolikosti, među ostalim radi poboljšanja kvalitete ili okolišne održivosti
b) premještanja vinograda
c) poboljšanja tehnika upravljanja vinogradima kao i aktivnosti vezanih za izgradnju terasa, zidova, antierozijskih sustava i navodnjavanja te aktivnosti vezane za tehnike upravljanja vinogradom osobito uvođenje naprednih sustava održive proizvodnje, uključujući manju upotrebu pesticida, ali isključujući uobičajenu obnovu vinograda koja se sastoji od ponovne sadnje iste sorte vinove loze u skladu s istim sustavom uzgoja vinove loze ako je loza došla do kraja svog životnog vijeka.
(2) Intervencija 58.1.a.01. Restrukturiranje i konverzija vinograda obuhvaća provođenje niza agrotehničkih i ampelotehničkih iz stavka 1. ovoga članka aktivnosti unutar postojećih površina nasada vinograda kojima se restrukturira ili zamjenjuje postojeći nasad s ciljem unapređenja proizvodnje i kakvoće.
(3) Aktivnosti iz stavka 1. ovoga članka mogu se provoditi samostalno ili u kombinaciji s drugim navedenim aktivnostima koje se moraju obavljati i odvijati logičkim kronološkim redoslijedom te moraju dovesti do krajnjeg cilja projekta.
(4) Kod aktivnosti iz stavka 1. ovoga članka krčenje vinograda je prihvatljiv trošak samo u slučaju premještanja vinograda ili zamjene sorte na istoj parceli.
(5) Aktivnosti poboljšanja tehnika upravljanja vinogradima koje obuhvaćaju infrastrukturu i/ili poboljšanje infrastrukture za navodnjavanje i izgradnju radi doprinosa ublažavanju klimatskih promjena te prilagodbi vinograda tim promjenama u skladu s člankom 58. stavkom 1. točkom (a) Uredbe EU 2021/2115 te navodnjavanja trebaju zadovoljiti uvjete iz članka 11. Uredbe (EU) 2022/126.
(6). Podnositelj uz zahtjev za potporu mora dostaviti dokaz o predanom zahtjevu za ishođenje Potvrde o prethodnom odobrenju projekta koju izdaje uprava nadležna za vodno gospodarstvo pri nadležnom ministarstvu, a ishođenom Potvrdom mora biti dokazano da ulaganje u navodnjavanje ispunjava sljedeće specifične uvjete prihvatljivosti:
a) cijelo područje na kojem će se ulagati u navodnjavanje, kao i sva druga područja čiji okoliš može biti zahvaćen tim ulaganjem moraju biti uključena u plan upravljanja vodnim područjima u skladu s uvjetima iz Direktive 2000/60/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 23. listopada 2000. o uspostavi okvira za djelovanje Zajednice u području vodne politike
b) ulaganje se odnosi na gradnju novog sustava navodnjavanja u skladu s tehničkim rješenjima i građevinskom dozvolom, a koji dovodi do povećanja neto navodnjavanog područja
c) ulaganja su prihvatljiva ako status vodnog tijela nije manji od dobrog u relevantnom planu upravljanja vodnim područjima zbog razloga koji su povezani s količinom vode
d) ulaganje nema značajan negativni utjecaj na okoliš i/ili ciljeve očuvanja i cjelovitost područja ekološke mreže i/ili na zaštićene dijelove prirode te je proveden postupak ocjene o potrebi procjene utjecaja na okoliš i/ili postupak procjene utjecaja na okoliš
e) ulaganje mora biti u skladu s člankom 4. stavcima 7., 8. i 9. Okvirne direktive o vodama, uzimajući u obzir kumulativni utjecaj i odgovarajuće intervencije iz Strateškog plana na nivou upravljanja vodnim područjem.
(7) Ako Agencija za plaćanja tijekom administrativne kontrole zahtjeva za potporu utvrdi da korisnik nije dokazao da ulaganje u navodnjavanje ispunjava specifične uvjete prihvatljivosti iz stavka 6. ovoga članka, trošak će biti svrstan u neprihvatljive troškove ili će korisniku biti izdana odluka o odbijanju zahtjeva za potporu u skladu s člankom 45. ovoga Pravilnika.
(8) Mjerenje zahvaćenih količina vode mora biti uspostavljeno najkasnije do kraja provedbe projekta i postojati i u ex post razdoblju.
(9) Korisnik mora imati vodopravnu dozvolu za zahvaćanje voda za navodnjavanje koju je izdalo nadležno tijelo najkasnije do kraja provedbe projekta i tijekom ex post razdoblja.
(10) Ako Agencija za plaćanja tijekom provjere utvrdi da korisnik ne ispunjava uvjete iz stavka 8. i 9. ovoga članka, korisniku neće odobriti isplatu potpore za troškove vezane uz navodnjavanje ili će izdati odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu u skladu s člankom 58. ovoga Pravilnika i/ili odluku o povratu sredstava u skladu s člankom 63. ovoga Pravilnika.
(11) Sadni materijal, svih kategorija, koji se koristi u intervenciji 58.1.a.01. Restrukturiranje i konverzija vinograda, mora biti proizveden i označen u skladu s Pravilnikom o stavljanju na tržište materijala za vegetativno umnažanje vinove loze (»Narodne novine«, br. 100/23.), a sorte vinove loze moraju biti uvrštene u preporučene sorte za pojedinu podregiju u skladu s Pravilnikom o vinogradarstvu (»Narodne novine«, br. 81/22.).
(12) Financijska ograničenja za prihvatljive troškove u intervenciji 58.1.a.01. Restrukturiranje i konverzija vinograda određuje Ministarstvo, a objavljuju se uz natječaj na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).(13) Detaljan prikaz troškova za prihvatljive aktivnosti iz stavka 1. ovoga članka nalazi se u Listi prihvatljivih troškova u Prilogu I. ovoga Pravilnika.«.
(14) Sve aktivnosti koje su započete prije obavljanja kontrole na terenu neće se sufinancirati.
(15) Iznimno, od odredbe iz stavka 14. ovoga članka izuzete su aktivnosti naručivanja sadnog materijala. «
Članak 6.
Članak 22. mijenja se i glasi:
»Članak 22.
(1) Prihvatljivi troškovi u intervenciji 58.1.b.01. Ulaganja su troškovi nastali tijekom provođenja sljedećih aktivnosti:
a) stjecanja, izgradnje, poboljšanja nepokretne imovine odnosno objekta za proizvodnju vina, čuvanje, skladištenje i prodaju vina
b) kupnje novih strojeva i opreme za preradu te skladištenje grožđa i vina
c) obnove/modernizacije/opremanja infrastrukture objekta za prodaju i prezentaciju vina
d) opremanja laboratorija za kontrolu kvalitete proizvoda od grožđa i vina.
(2) Sve aktivnosti koje su provedene nakon što podnositelj podnese zahtjev za potporu mogu se sufinancirati, osim rekonstrukcije/poboljšanja nepokretne imovine za koje se početak aktivnosti računa od datuma obavljanja kontrole na terenu, a prije donošenja odluke o dodjeli sredstava.
(3) Troškovi kupnje nepokretne imovine, koji nastaju zbog izgradnje/rekonstrukcije/poboljšanja nepokretne imovine, prihvatljivi su u vrijednosti od 10 % od iznosa prihvatljivih troškova izgradnje/poboljšanja nepokretne imovine.
(4.) Opći troškovi nastali u pripremi projektne dokumentacije mogu biti prihvatljivi ako su nastali u razdoblju od dana objave natječaja do dana podnošenja zahtjeva za potporu i to:
- ukupna vrijednost prihvatljivog općeg troška ne može iznositi više od 5.000 eura
- u slučaju kad su u projektu sadržani samo troškovi studije izvedivosti, koji se odnose i na izgradnju/rekonstrukciju i na opremanje, ukupna vrijednost prihvatljivog troška ne može iznositi više od 3.000 eura
- prihvatljive su naknade za arhitekte i inženjere, naknade za savjetovanja do 10 % od ukupno prihvatljivog iznosa bez općih troškova, ali ne više od 5.000 eura
- prihvatljive su naknade za studije izvedivosti i troškovi izrade elaborata zaštite okoliša do 2 % od ukupno prihvatljivog iznosa ulaganja bez općih troškova, a u slučaju kad su u projektu sadržani samo troškovi studije izvedivosti ne više od 3.000 eura, dok ukupna vrijednost prihvatljivog troška kad je u pitanju samo opremanje ne može iznositi više od 2.000 eura.
(5) Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka troškovi proizašli na temelju sklopljenog predugovora kojim se kupuje nepokretna imovina radi izgradnje/rekonstrukcije/poboljšanja nepokretne imovine (trošak uplaćenog predujma) mogu biti prihvatljivi ako su nastali nakon 16. listopada 2023. godine do dana podnošenja zahtjeva za potporu.
(6) Za projekt kojem je cilj izgradnja/rekonstrukcija/poboljšanje nepokretne imovine potrebno je izraditi Glavni projekt i Troškovnik radova i u slučaju kad to nije propisano propisima koji uređuju područje gradnje.
(7) Detaljan prikaz troškova za prihvatljive aktivnosti iz stavka 1. ovoga članka nalazi se u Listi prihvatljivih troškova u Prilogu II. ovoga Pravilnika.«.
Članak 7.
U članku 23. stavku 4. broj: »8.« zamjenjuje se brojem: »7.«.
Članak 8.
U članku 24. stavku 2. riječi: »iznos potpore« zamjenjuju se riječima: »iznos EU potpore«.
Članak 9.
U članku 25. stavku 1. točki f) zarez i riječi: »osim korisnika Državnog proračuna « brišu se.
Članak 10.
U članku 29. stavku 1. riječ: »EU« briše se.
Članak 11.
U članku 30. stavku 1. točki f) zarez i riječi: »osim korisnika Državnog proračuna Republike Hrvatske« brišu se.
U članku 30. dodaje se novi stavak 2. koji glasi:
»(2) Javnopravno tijelo ne smije biti jedini korisnik potpore.«.
Dosadašnji stavci 2. i 3. postaju stavci 3. i 4.
Članak. 12.
U članku 31. stavku 2. točki a) riječi: »godišnjim prometom« zamjenjuju se riječima: »godišnjim prihodom«.
Članak 13.
U članku 35. stavak 2. mijenja se i glasi:
»(2) Ispravak natječaja radi uočene pogreške je moguće objaviti u bilo kojem trenutku tijekom trajanja natječaja.«.
Iza stavka 3. dodaje se novi stavak 4 koji glasi:
»(4) Na izmjenu ili ispravak natječaja primjenjuju se odredbe iz članka 34. ovoga Pravilnika.«.
Članak 14.
U članku 39. stavak 7. briše se, a dosadašnji stavak 8. postaje stavak 7., a dosadašnji stavak 9. postaje stavak 8. mijenja se i glasi:
»(8) Iznimno od stavka 7. ovoga članka, u slučaju da podnositelj u odgovoru na zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje u propisanom roku dostavi nepotpunu/neprihvatljivu dokumentaciju, a isto se ne odnosi na uvjete prihvatljivosti korisnika i/ili projekta i/ili na cjelokupno ulaganje, Agencija za plaćanja donosi odluku o dodjeli sredstava uz umanjenje troškova na koje se odnosi dopuna i/ili obrazloženje.«.
Dosadašnji stavci 10. i 11. postaju stavci 9. i 10.
Članak 15.
U članku 41. stavci 5., 6. i 7. mijenjaju se i glase:
»(5) Administrativnom kontrolom provjerava se je li podnositelj pri popunjavanju zahtjeva za potporu pravilno izračunao traženi broj bodova.
(6) Administrativnom kontrolom zahtjeva za potporu korisniku se ne može dodijeliti veći broj bodova po pojedinom kriteriju odabira i ukupan broj bodova, kao ni iznos potpore veći od navedenoga u obrascu zahtjeva za potporu.
(7) U slučaju da se administrativnom kontrolom iz stavka 5. ovoga članka utvrdi broj bodova po pojedinom kriteriju i ukupan broj bodova manji od traženog u zahtjevu za potporu, Agencija za plaćanja će u skladu s utvrđenim činjeničnim stanjem izvršiti umanjenje bodova te će razloge obrazložiti u odluci.«.
Iza stavka 7. dodaje se novi stavak 8. koji glasi:
»(8) U slučaju da se administrativnom kontrolom utvrdi iznos potpore i/ili intenzitet potpore manji od traženog u zahtjevu za potporu, Agencija za plaćanja će u skladu s utvrđenim činjeničnim stanjem izvršiti umanjenje iznosa i/ili intenziteta potpore te će razloge obrazložiti u odluci o dodjeli sredstava.«.
Članak 16.
U članku 45. stavku 1. točka e) mijenja se i glasi: »e) utvrđeno je da su svi prihvatljivi troškovi sufinancirani iz drugih izvora potpore«.
U članku 45. stavku 1. točki l) riječi »stavkom 4.« zamjenjuju se riječima: »stavkom 8.«.
Članak 17.
U članku 47. stavak 7. mijenja se i glasi:
»(7) Korisnik je uz zahtjev za promjene u intervencijama iz članka 3. ovoga Pravilnika dužan dostaviti obrazloženja i ponude kojima dokazuje opravdanost iznosa koji su promijenjeni u planu aktivnosti i to isključivo za dio sredstava za koji nije podnesen zahtjev za isplatu.«.
Članak 18.
U članku 48. stavak 6. briše se, a dosadašnji stavci 7., 8. i 9. postaju stavci 6., 7. i 8.
Članak 19.
U članku 51. stavak 5. briše se, a dosadašnji stavci 6., 7. i 8. postaju stavci 5., 6. i 7.
Članak 20.
U članku 52. stavku 5. točki a) riječi: »točke c)« zamjenjuju se riječima: »točke d).«.
Članak 21.
U članku 53. stavku 1. zarez i riječi: »nakon godine u kojoj je predujam isplaćen« brišu se.
Članak 22.
U članku 56. stavku 5. iza riječi »isplatu« dodaju se riječi koje glase: »iz članka 55. stavka 1. točki a), b), c) i d).«.
Stavak 11. briše se, a dosadašnji stavci 12., 13. i 14. postaju stavci 11., 12. i 13.
Članak 23.
U članku 58. stavku 4. točka a) iza riječi: »sredstava« dodaje se zarez i riječ koja glasi: »natječajem«.
U članku 58. stavku 4. točki f) riječi »utvrdi završetak aktivnosti« zamjenjuju se riječima: »utvrde aktivnosti«.
Članak 24.
U članku 59. stavku 4. riječi »te je došlo do nedopuštenog sufinanciranja troškova iz drugih izvora javne pomoći« brišu se.
Članak 25.
U članku 60. iza stavka 4. dodaje se novi stavak 5. koji glasi: »5) U fazi nakon realizacije aktivnosti za intervenciju 58.1.b.01. Ulaganje, a prije isplate provodi se kontrola na terenu na 100 % zahtjeva za isplatu «.
Dosadašnji stavak 5. postaje stavak 6. te se mijenja i glasi:
»(6) Nakon isplate za intervenciju 58.1.a.01. Restrukturiranje i konverzija vinograda i 58.1.b.01. Ulaganja provode se ex post kontrole na terenu, u obuhvatu najmanje 1 % od ukupno isplaćenog iznosa potpore za pojedinu financijsku godinu.«.
Dosadašnji stavci 6. i 7. postaju stavci 7. i 8.
Članak 26.
U članku 62. stavak 2. briše se, a dosadašnji stavci 3. i 4. postaju stavci 2. i 3.
Članak 27.
U članku 68. stavku 1. riječ »zahtjeva i dopuna i/ili obrazloženja« zamjenjuju se riječima koje glase: »zahtjeva za isplatu te dopuna i/ili obrazloženja zahtjeva za isplatu«.
Članak 28.
U Prilogu III. i Prilogu IV. riječ: »konsekventno« zamjenjuje se s riječi: »konsekutivno«.
Članak 29.
U Prilogu V. u prvoj tablici u točki 3.1. iza riječi: »završila« dodaju se s riječi »stručni prijediplomski studij ili sveučilišni prijediplomski studij,«.
U Prilogu V. u drugoj tablici u točki 3.1. riječ: »i« zamjenjuje s riječi: »ili«
U Prilogu V. u drugoj tablici u točki 4.1. iza riječi: »završila« dodaju se s riječi »stručni prijediplomski studij ili sveučilišni prijediplomski studij,«.
U Prilogu V. u trećoj tablici u točki 2.2. riječ: »i« zamjenjuje s riječi: »ili«.
Članak 30.
Odredbe ovoga Pravilnika koje ovise o izmjeni Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023.-2027. stupaju na snagu izmjenom Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023.-2027.
Članak 31.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu prvoga dana nakon dana objave u »Narodnim novinama«.
Na temelju članka 8.a stavka 23. Zakona o poljoprivredi (»Narodne novine«, br. 118/18., 42/20., 127/20. – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 52/21. i 152/22.), ministrica poljoprivrede donosi
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O PROVEDBI INTERVENCIJA IZ SEKTORA VINA UNUTAR STRATEŠKOG PLANA ZAJEDNIČKE POLJOPRIVREDNE POLITIKE REPUBLIKE HRVATSKE 2023. – 2027.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 1.
U Pravilniku o provedbi intervencija iz sektora vina unutar Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. – 2027. (»Narodne novine«, broj 140/23.) u članku 5. stavak 6. briše se.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 2.
U članku 11. stavak 5 mijenja se i glasi:
»(5) U provođenju postupka iz stavka 4. ovoga članka, u cilju osiguranja opravdanosti visine troškova, Ministarstvo određuje financijska ograničenja za prihvatljive troškove. «.
Iza stavka 5. dodaju se novi stavci 6. i 7. koji glase:
»(6) Z a prihvatljive troškove, za koje su određena financijska ograničenja iz stavka 5. ovoga članaka, podnositelj je dužan prikupiti jednu ponudu.
(7) Za prihvatljive troškove, za koje nisu određena financijska ograničenja iz stavka 5. ovoga članaka, podnositelj je dužan prikupiti tri usporedive ponude te odabrati najpovoljniju, a ako ne odabere najpovoljniju ponudu, Agencija za plaćanja će odobriti najjeftiniju ponudu .«.
Dosadašnji stavci 6., 7. i 8. postaju 8., 9. i 10.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 3.
Članak 12 mijenja se i glasi:
»Članak 12
(1) Uvjeti prihvatljivosti troškova u provedbi intervencija iz članka 3. ovoga Pravilnika su:
a) povezanost s projektom i nastanak u okviru projekta
b) stvarnost nastanka kod korisnika
c) izvršenje plaćanja korisnika prema izvođačima radova, dobavljačima/isporučiteljima roba te pružateljima usluga
d) dokazivost putem računa ili dokumenata jednake dokazne vrijednosti i usporedivost s odobrenim troškovima
e) usklađenost s EU odredbama koje se odnose na zabranu dvostrukog financiranja
f) evidentiranost računa u poslovnim knjigama korisnika u skladu s nacionalnim zakonodavstvom
g) dokument na osnovi kojeg je izvršeno plaćanje računa (ponuda, predračun ili drugi dokument) ne smije biti datiran prije odobrene ponude
h) usklađenost s primjenjivim poreznim i socijalnim zakonodavstvom.
(2) Uvjeti iz stavka 1. ovoga članka primjenjuju se kumulativno.
(3) Korisnik s odabranim ponuditeljima ne smije sklapati obvezujuće odnose (poput sklapanja ugovora, izdavanja narudžbenice, izjave o prihvaćanju ponude, plaćanje akontacije, davanje kapare) niti započeti s realizacijom nabave (poput kupovine opreme, početka građenja) prije podnošenja zahtjeva za potporu, osim za opće troškove i troškove kupnje zemljišta i/ili objekata u skladu s člankom 22. stavcima 4. i 5. ovoga Pravilnika.
(4) Korisnik je u obvezi osigurati jednako postupanje prema svim ponuditeljima te ima obvezu poduzeti sve potrebne mjere kako bi utvrdio i ispravio sukobe interesa navedene u stavku 8. ovoga članka u vezi s postupkom nabave, kad se takvi slučajevi pojave, kao i odgovarajuće mjere za sprječavanje i izbjegavanje situacija koje dovode do sukoba interesa.
(5) Korisnik je u obvezi kod odabira ponuditelja pridržavati se načela nepristranosti i neovisnosti u okviru postupka nabave te izbjegavati situacije u kojima odabir ponuditelja može upućivati na izravni ili neizravni, financijski ili nefinancijski interes koji proizlazi iz osobnih, obiteljskih ili profesionalnih veza između korisnika i ponuditelja.
(6) Korisnik mora dokazati da je osigurao jednak pristup i sudjelovanje na tržištu svim ponuditeljima s jasno definiranim i dostupnim podacima o postupku nabave, da je osigurao objektivan i nepristran tretman svih ponuditelja prilikom pregleda i ocjena ponuda te poštivao sva načela provođenja postupka nabave kako bi spriječio situacije u kojima odabir ponuditelja upućuje na izravni ili neizravni, financijski ili nefinancijski interes koji proizlazi iz osobnih, obiteljskih ili profesionalnih veza između korisnika i ponuditelja.
(7) Korisnik mora dokazati da je unatoč poduzetim svim potrebnim mjerama za sprečavanje i izbjegavanje situacija koje dovode do sukoba interesa odabrano poduzeće jedino koje može isporučiti robu, radove ili usluge zbog tehničkih razloga ili razloga postojanja isključivih prava na predmetu koji se nabavlja.
(8) Da bi trošak nabave robe koji uključuje kupnju zemljišta i objekata, izvođenja radova te pružanje usluga bio prihvatljiv za sufinanciranje moraju biti ispunjeni uvjeti iz stavaka 6. i 7. ovoga članka kad korisnik ili konzultant korisnika nabavlja:
a) od srodnika u pravoj liniji od drugog do četvrtog stupnja, pobočnoj liniji u trećem i četvrtom stupnju i srodnika po tazbini u drugom stupnju te kad takvu povezanost poduzeća ponuditelja/podugovaratelja, kao i u slučaju korištenih usluga konzultanta u postupcima nabave ostvarenih posredstvom fizičkih osoba te
b) od ponuditelja/podugovaratelja koji zajedno s korisnikom ima vlasnička/glasačka ili upravljačka prava u bilo kojem poduzeću ili postoji povezanost ponuditelja/podugovaratelja i korisnika/konzultanta korisnika, kao i u slučaju korištenih usluga konzultanta u postupcima nabave ostvarenih posredstvom fizičkih osoba.
(9) Nove kategorije troškova dodane revizijom Strateškog plana prihvatljive su od datuma podnošenja zahtjeva za reviziju Strateškog plana Europskoj komisiji pod uvjetima navedenima u članku 86. stavku 3. Uredbe (EU) br. 2021/2115.
(10) Ako Agencija za plaćanja tijekom administrativne kontrole zahtjeva za potporu utvrdi da trošak ne ispunjava uvjete iz stavka 1. točke a) i e), stavka 3., 4., 5., 6. i 9. ovoga članka, trošak neće biti prihvatljiv za sufinanciranje.
(11) Ako Agencija za plaćanja tijekom administrativne kontrole zahtjeva za isplatu utvrdi da trošak ne ispunjava uvjete iz stavka 1. i 3. ovoga članka, trošak neće biti prihvatljiv za sufinanciranje.
(12) Za sve prihvatljive materijalne troškove te troškove kupnje ili razvoja računalnih programa korisnik je obvezan provesti postupak nabave putem EONA-e nakon objave natječaja, a prije podnošenja zahtjeva za potporu.
(13) Postupak nabave putem EONA-e ne provodi se za troškove kupnje zemljišta i objekata te za one troškove za koje su natječajem propisani maksimalni iznosi troškova ili drugi limiti.
(14) Za troškove iz stavka 12. ovoga članka korisnik je obvezan prilikom provođenja postupka nabave u EONA-i odabrati ispravnu intervenciju i natječaj za koji podnosi zahtjev za potporu, u suprotnom trošak neće biti prihvatljiv za sufinanciranje.
(15) Za troškove iz stavka 12. ovoga članka korisnik je obvezan u EONA-i ocijeniti ponude i završiti postupak nabave kreiranjem obavijesti o rezultatu postupka nabave prije podnošenja zahtjeva za potporu, u suprotnom trošak neće biti prihvatljiv za sufinanciranje.
(16) Korisnik mora imati i čuvati originalnu dokumentaciju vezanu za sufinancirane troškove, u suprotnom Agencija za plaćanja primjenjuje financijske korekcije ili izdaje odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu i/ili odluku o povratu sredstava, ako su bila isplaćena sredstva.«.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 4.
U članku 15. stavku 1. riječi: »vegetacijskoj godini« zamjenjuje se riječima: »vinskoj godini u smislu članka 3. stavka 1. točke s) Zakona«.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 5.
Članak 16. mijenja se i glasi:
»Članak 16.
(1) Prihvatljivi troškovi u intervenciji 58.1.a.01. Restrukturiranje i konverzija vinograda su troškovi nastali tijekom provođenja sljedećih aktivnosti:
a) konverzije sorti, uključujući i putem precjepljivanja radi prilagodbe klimatskim promjenama ili poboljšanja genetske raznolikosti, među ostalim radi poboljšanja kvalitete ili okolišne održivosti
b) premještanja vinograda
c) poboljšanja tehnika upravljanja vinogradima kao i aktivnosti vezanih za izgradnju terasa, zidova, antierozijskih sustava i navodnjavanja te aktivnosti vezane za tehnike upravljanja vinogradom osobito uvođenje naprednih sustava održive proizvodnje, uključujući manju upotrebu pesticida, ali isključujući uobičajenu obnovu vinograda koja se sastoji od ponovne sadnje iste sorte vinove loze u skladu s istim sustavom uzgoja vinove loze ako je loza došla do kraja svog životnog vijeka.
(2) Intervencija 58.1.a.01. Restrukturiranje i konverzija vinograda obuhvaća provođenje niza agrotehničkih i ampelotehničkih iz stavka 1. ovoga članka aktivnosti unutar postojećih površina nasada vinograda kojima se restrukturira ili zamjenjuje postojeći nasad s ciljem unapređenja proizvodnje i kakvoće.
(3) Aktivnosti iz stavka 1. ovoga članka mogu se provoditi samostalno ili u kombinaciji s drugim navedenim aktivnostima koje se moraju obavljati i odvijati logičkim kronološkim redoslijedom te moraju dovesti do krajnjeg cilja projekta.
(4) Kod aktivnosti iz stavka 1. ovoga članka krčenje vinograda je prihvatljiv trošak samo u slučaju premještanja vinograda ili zamjene sorte na istoj parceli.
(5) Aktivnosti poboljšanja tehnika upravljanja vinogradima koje obuhvaćaju infrastrukturu i/ili poboljšanje infrastrukture za navodnjavanje i izgradnju radi doprinosa ublažavanju klimatskih promjena te prilagodbi vinograda tim promjenama u skladu s člankom 58. stavkom 1. točkom (a) Uredbe EU 2021/2115 te navodnjavanja trebaju zadovoljiti uvjete iz članka 11. Uredbe (EU) 2022/126.
(6). Podnositelj uz zahtjev za potporu mora dostaviti dokaz o predanom zahtjevu za ishođenje Potvrde o prethodnom odobrenju projekta koju izdaje uprava nadležna za vodno gospodarstvo pri nadležnom ministarstvu, a ishođenom Potvrdom mora biti dokazano da ulaganje u navodnjavanje ispunjava sljedeće specifične uvjete prihvatljivosti:
a) cijelo područje na kojem će se ulagati u navodnjavanje, kao i sva druga područja čiji okoliš može biti zahvaćen tim ulaganjem moraju biti uključena u plan upravljanja vodnim područjima u skladu s uvjetima iz Direktive 2000/60/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 23. listopada 2000. o uspostavi okvira za djelovanje Zajednice u području vodne politike
b) ulaganje se odnosi na gradnju novog sustava navodnjavanja u skladu s tehničkim rješenjima i građevinskom dozvolom, a koji dovodi do povećanja neto navodnjavanog područja
c) ulaganja su prihvatljiva ako status vodnog tijela nije manji od dobrog u relevantnom planu upravljanja vodnim područjima zbog razloga koji su povezani s količinom vode
d) ulaganje nema značajan negativni utjecaj na okoliš i/ili ciljeve očuvanja i cjelovitost područja ekološke mreže i/ili na zaštićene dijelove prirode te je proveden postupak ocjene o potrebi procjene utjecaja na okoliš i/ili postupak procjene utjecaja na okoliš
e) ulaganje mora biti u skladu s člankom 4. stavcima 7., 8. i 9. Okvirne direktive o vodama, uzimajući u obzir kumulativni utjecaj i odgovarajuće intervencije iz Strateškog plana na nivou upravljanja vodnim područjem.
(7) Ako Agencija za plaćanja tijekom administrativne kontrole zahtjeva za potporu utvrdi da korisnik nije dokazao da ulaganje u navodnjavanje ispunjava specifične uvjete prihvatljivosti iz stavka 6. ovoga članka, trošak će biti svrstan u neprihvatljive troškove ili će korisniku biti izdana odluka o odbijanju zahtjeva za potporu u skladu s člankom 45. ovoga Pravilnika.
(8) Mjerenje zahvaćenih količina vode mora biti uspostavljeno najkasnije do kraja provedbe projekta i postojati i u ex post razdoblju.
(9) Korisnik mora imati vodopravnu dozvolu za zahvaćanje voda za navodnjavanje koju je izdalo nadležno tijelo najkasnije do kraja provedbe projekta i tijekom ex post razdoblja.
(10) Ako Agencija za plaćanja tijekom provjere utvrdi da korisnik ne ispunjava uvjete iz stavka 8. i 9. ovoga članka, korisniku neće odobriti isplatu potpore za troškove vezane uz navodnjavanje ili će izdati odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu u skladu s člankom 58. ovoga Pravilnika i/ili odluku o povratu sredstava u skladu s člankom 63. ovoga Pravilnika.
(11) Sadni materijal, svih kategorija, koji se koristi u intervenciji 58.1.a.01. Restrukturiranje i konverzija vinograda, mora biti proizveden i označen u skladu s Pravilnikom o stavljanju na tržište materijala za vegetativno umnažanje vinove loze (»Narodne novine«, br. 100/23.), a sorte vinove loze moraju biti uvrštene u preporučene sorte za pojedinu podregiju u skladu s Pravilnikom o vinogradarstvu (»Narodne novine«, br. 81/22.).
(12) Financijska ograničenja za prihvatljive troškove u intervenciji 58.1.a.01. Restrukturiranje i konverzija vinograda određuje Ministarstvo, a objavljuju se uz natječaj na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja ( www.apprrr.hr ).(13) Detaljan prikaz troškova za prihvatljive aktivnosti iz stavka 1. ovoga članka nalazi se u Listi prihvatljivih troškova u Prilogu I. ovoga Pravilnika.«.
(14) Sve aktivnosti koje su započete prije obavljanja kontrole na terenu neće se sufinancirati.
(15) Iznimno, od odredbe iz stavka 14. ovoga članka izuzete su aktivnosti naručivanja sadnog materijala. «
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 6.
Članak 22. mijenja se i glasi:
»Članak 22.
(1) Prihvatljivi troškovi u intervenciji 58.1.b.01. Ulaganja su troškovi nastali tijekom provođenja sljedećih aktivnosti:
a) stjecanja, izgradnje, poboljšanja nepokretne imovine odnosno objekta za proizvodnju vina, čuvanje, skladištenje i prodaju vina
b) kupnje novih strojeva i opreme za preradu te skladištenje grožđa i vina
c) obnove/modernizacije/opremanja infrastrukture objekta za prodaju i prezentaciju vina
d) opremanja laboratorija za kontrolu kvalitete proizvoda od grožđa i vina.
(2) Sve aktivnosti koje su provedene nakon što podnositelj podnese zahtjev za potporu mogu se sufinancirati, osim rekonstrukcije/poboljšanja nepokretne imovine za koje se početak aktivnosti računa od datuma obavljanja kontrole na terenu, a prije donošenja odluke o dodjeli sredstava.
(3) Troškovi kupnje nepokretne imovine, koji nastaju zbog izgradnje/rekonstrukcije/poboljšanja nepokretne imovine, prihvatljivi su u vrijednosti od 10 % od iznosa prihvatljivih troškova izgradnje/poboljšanja nepokretne imovine.
(4.) Opći troškovi nastali u pripremi projektne dokumentacije mogu biti prihvatljivi ako su nastali u razdoblju od dana objave natječaja do dana podnošenja zahtjeva za potporu i to:
- ukupna vrijednost prihvatljivog općeg troška ne može iznositi više od 5.000 eura
- u slučaju kad su u projektu sadržani samo troškovi studije izvedivosti, koji se odnose i na izgradnju/rekonstrukciju i na opremanje, ukupna vrijednost prihvatljivog troška ne može iznositi više od 3.000 eura
- prihvatljive su naknade za arhitekte i inženjere, naknade za savjetovanja do 10 % od ukupno prihvatljivog iznosa bez općih troškova, ali ne više od 5.000 eura
- prihvatljive su naknade za studije izvedivosti i troškovi izrade elaborata zaštite okoliša do 2 % od ukupno prihvatljivog iznosa ulaganja bez općih troškova, a u slučaju kad su u projektu sadržani samo troškovi studije izvedivosti ne više od 3.000 eura, dok ukupna vrijednost prihvatljivog troška kad je u pitanju samo opremanje ne može iznositi više od 2.000 eura.
(5) Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka troškovi proizašli na temelju sklopljenog predugovora kojim se kupuje nepokretna imovina radi izgradnje/rekonstrukcije/poboljšanja nepokretne imovine (trošak uplaćenog predujma) mogu biti prihvatljivi ako su nastali nakon 16. listopada 2023. godine do dana podnošenja zahtjeva za potporu.
(6) Za projekt kojem je cilj izgradnja/rekonstrukcija/poboljšanje nepokretne imovine potrebno je izraditi Glavni projekt i Troškovnik radova i u slučaju kad to nije propisano propisima koji uređuju područje gradnje.
(7) Detaljan prikaz troškova za prihvatljive aktivnosti iz stavka 1. ovoga članka nalazi se u Listi prihvatljivih troškova u Prilogu II. ovoga Pravilnika. «.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 7.
U članku 23. stavku 4. broj: »8.« zamjenjuje se brojem: »7.«.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 8.
U članku 24. stavku 2. riječi: »iznos potpore« zamjenjuju se riječima: »iznos EU potpore«.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 9.
U članku 25. stavku 1. točki f) zarez i riječi: »osim korisnika Državnog proračuna « brišu se.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 10.
U članku 29. stavku 1. riječ: »EU« briše se.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 11.
U članku 30. stavku 1. točki f) zarez i riječi: »osim korisnika Državnog proračuna Republike Hrvatske« brišu se.
U članku 30. dodaje se novi stavak 2. koji glasi:
»(2) Javnopravno tijelo ne smije biti jedini korisnik potpore.«.
Dosadašnji stavci 2. i 3. postaju stavci 3. i 4.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak. 12.
U članku 31. stavku 2. točki a) riječi: »godišnjim prometom« zamjenjuju se riječima: »godišnjim prihodom«.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 13.
U članku 35. stavak 2. mijenja se i glasi:
»(2) Ispravak natječaja radi uočene pogreške je moguće objaviti u bilo kojem trenutku tijekom trajanja natječaja .«.
Iza stavka 3. dodaje se novi stavak 4 koji glasi:
»(4) Na izmjenu ili ispravak natječaja primjenjuju se odredbe iz članka 34. ovoga Pravilnika.«.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 14.
U članku 39. stavak 7. briše se, a dosadašnji stavak 8. postaje stavak 7., a dosadašnji stavak 9. postaje stavak 8. mijenja se i glasi:
»(8) Iznimno od stavka 7. ovoga članka, u slučaju da podnositelj u odgovoru na zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje u propisanom roku dostavi nepotpunu/neprihvatljivu dokumentaciju, a isto se ne odnosi na uvjete prihvatljivosti korisnika i/ili projekta i/ili na cjelokupno ulaganje, Agencija za plaćanja donosi odluku o dodjeli sredstava uz umanjenje troškova na koje se odnosi dopuna i/ili obrazloženje.«.
Dosadašnji stavci 10. i 11. postaju stavci 9. i 10.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 15.
U članku 41. stavci 5., 6. i 7. mijenjaju se i glase:
»(5) Administrativnom kontrolom provjerava se je li podnositelj pri popunjavanju zahtjeva za potporu pravilno izračunao traženi broj bodova.
(6) Administrativnom kontrolom zahtjeva za potporu korisniku se ne može dodijeliti veći broj bodova po pojedinom kriteriju odabira i ukupan broj bodova, kao ni iznos potpore veći od navedenoga u obrascu zahtjeva za potporu.
(7) U slučaju da se administrativnom kontrolom iz stavka 5. ovoga članka utvrdi broj bodova po pojedinom kriteriju i ukupan broj bodova manji od traženog u zahtjevu za potporu, Agencija za plaćanja će u skladu s utvrđenim činjeničnim stanjem izvršiti umanjenje bodova te će razloge obrazložiti u odluci . «.
Iza stavka 7. dodaje se novi stavak 8. koji glasi:
»(8) U slučaju da se administrativnom kontrolom utvrdi iznos potpore i/ili intenzitet potpore manji od traženog u zahtjevu za potporu, Agencija za plaćanja će u skladu s utvrđenim činjeničnim stanjem izvršiti umanjenje iznosa i/ili intenziteta potpore te će razloge obrazložiti u odluci o dodjeli sredstava.«.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 16.
U članku 45. stavku 1. točka e) mijenja se i glasi: »e) utvrđeno je da su svi prihvatljivi troškovi sufinancirani iz drugih izvora potpore«.
U članku 45. stavku 1. točki l) riječi »stavkom 4.« zamjenjuju se riječima: »stavkom 8.«.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 17.
U članku 47. stavak 7. mijenja se i glasi:
»(7) Korisnik je uz zahtjev za promjene u intervencijama iz članka 3. ovoga Pravilnika dužan dostaviti obrazloženja i ponude kojima dokazuje opravdanost iznosa koji su promijenjeni u planu aktivnosti i to isključivo za dio sredstava za koji nije podnesen zahtjev za isplatu.«.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 18.
U članku 48. stavak 6. briše se, a dosadašnji stavci 7., 8. i 9. postaju stavci 6., 7. i 8.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 19.
U članku 51. stavak 5. briše se, a dosadašnji stavci 6., 7. i 8. postaju stavci 5., 6. i 7.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 20.
U članku 52. stavku 5. točki a) riječi: »točke c)« zamjenjuju se riječima: »točke d).«.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 21.
U članku 53. stavku 1. zarez i riječi: »nakon godine u kojoj je predujam isplaćen« brišu se.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 22.
U članku 56. stavku 5. iza riječi »isplatu« dodaju se riječi koje glase: »iz članka 55. stavka 1. točki a), b), c) i d).«.
Stavak 11. briše se, a dosadašnji stavci 12., 13. i 14. postaju stavci 11., 12. i 13.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 23.
U članku 58. stavku 4. točka a) iza riječi: »sredstava« dodaje se zarez i riječ koja glasi: »natječajem«.
U članku 58. stavku 4. točki f) riječi »utvrdi završetak aktivnosti« zamjenjuju se riječima: »utvrde aktivnosti«.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 24.
U članku 59. stavku 4. riječi »te je došlo do nedopuštenog sufinanciranja troškova iz drugih izvora javne pomoći« brišu se .
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 25.
U članku 60. iza stavka 4. dodaje se novi stavak 5. koji glasi: »5) U fazi nakon realizacije aktivnosti za intervenciju 58.1.b.01. Ulaganje, a prije isplate provodi se kontrola na terenu na 100 % zahtjeva za isplatu «.
Dosadašnji stavak 5. postaje stavak 6. te se mijenja i glasi:
»(6) Nakon isplate za intervenciju 58.1.a.01. Restrukturiranje i konverzija vinograda i 58.1.b.01. Ulaganja provode se ex post kontrole na terenu, u obuhvatu najmanje 1 % od ukupno isplaćenog iznosa potpore za pojedinu financijsku godinu.«.
Dosadašnji stavci 6. i 7. postaju stavci 7. i 8.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 26.
U članku 62. stavak 2. briše se, a dosadašnji stavci 3. i 4. postaju stavci 2. i 3.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 27.
U članku 68. stavku 1. riječ »zahtjeva i dopuna i/ili obrazloženja« zamjenjuju se riječima koje glase: »zahtjeva za isplatu te dopuna i/ili obrazloženja zahtjeva za isplatu«.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 28.
U Prilogu III. i Prilogu IV. riječ: »konsekventno« zamjenjuje se s riječi: »konsekutivno«.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 29.
U Prilogu V. u prvoj tablici u točki 3.1. iza riječi: »završila« dodaju se s riječi »stručni prijediplomski studij ili sveučilišni prijediplomski studij,«.
U Prilogu V. u drugoj tablici u točki 3.1. riječ: »i« zamjenjuje s riječi: »ili«
U Prilogu V. u drugoj tablici u točki 4.1. iza riječi: »završila« dodaju se s riječi »stručni prijediplomski studij ili sveučilišni prijediplomski studij,«.
U Prilogu V. u trećoj tablici u točki 2.2. riječ: »i« zamjenjuje s riječi: »ili«.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 30.
Odredbe ovoga Pravilnika koje ovise o izmjeni Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023.-2027. stupaju na snagu izmjenom Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023.-2027.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 31.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu prvoga dana nakon dana objave u »Narodnim novinama«.
MINISTRICA POLJOPRIVREDE
Marija Vučković
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede