Provedba važećeg Zakona pokazala je da postoje određene poteškoće koje usporavaju proces raspolaganja poljoprivrednim zemljištem u vlasništvu Republike Hrvatske, uslijed nesređenog stanja na terenu, sve manjeg korištenja poljoprivrednog zemljišta, kao i smanjenje površina i plodnosti ovog ograničenog i teško obnovljivog resursa.
Provedba Zakona u svrhu učinkovitijeg raspolaganja poljoprivrednim zemljištem, učinkovitije zaštite tla i kontrole korištenja poljoprivrednog zemljišta.
-transparentna evidencija raspolaganja državnog poljoprivrednog zemljišta
-učinkovitija kontrola korisnika poljoprivrednog zemljišta
-viši nivo transparentnosti kroz digitalni proces kreiranja natječaja i elektroničke prijave prijavitelja na natječaj dok će se eventualne pogreške prilikom kreiranja natječaja za zakup ili prodaju svesti na minimum uz jasne smjernice u radnim procesima.
-stavljanje u funkciju zapuštenog poljoprivrednog zemljišta koje nije u funkciji poljoprivredne proizvodnje
-okrupnjavanje poljoprivrednog zemljišta
-povećanje ukupne površine obradivog poljoprivrednog zemljišta
-stvaranje boljih mogućnosti i preduvjeta za ekonomičniju i racionalniju poljoprivrednu proizvodnju
-stvaranje povoljnijih preduvjeta za ostanak stanovništva, pogotovo mlađe populacije u ruralnim područjima
-otklanjanje uočenih nedostataka ili nedorečenosti pojedinih odredbi Zakona koje u provedbi dovode do nedoumica i usporavaju učinkovitu provedbu Zakona.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o održivoj uporabi pesticida (EU)
2.2.
Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o održivoj uporabi pesticida (EU)
IV. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Nadogradnjom Fitosanitarnog informacijskog sustava (FIS-a) unaprijeđene su funkcionalnosti FIS-a te je omogućeno strankama dostavljanje svih zahtjeva putem e-Obrazaca, što dodatno unaprjeđuje sam sustav održive uporabe pesticida te je potrebno važeći Zakon uskladiti s navedenim funkcionalnostima.
Također, potrebno je uskladiti dio terminologije u važećem Zakonu sa terminologijom koja se koristi u FIS-u.
Nadalje, vezano za smanjenje uporabe pesticida ili rizika u određenim područjima, uočena je nemogućnost adekvatne zaštite bilja uslijed smanjenja dostupnosti sredstva niskog rizika i biopesticida te njihovog učinka na štetne organizme.
Također, potrebno je propisati drugo stručno tijelo za provedbu stručne kontrole redovitih pregleda uređaja za primjenu pesticida čime će se osigurati stručna kontrola rada ispitnih stanica. Jasnijim propisivanjem odredbi o uvjetima koje moraju ispunjavati zaposlenici za rad u skladištima pesticida, omogućiti će se zapošljavanje djelatnika koji imaju potrebne kvalifikacije iz drugih sektora osim onih navedenih u važećem Zakonu.
Usklađivanje odredbi Zakona sa funkcionalnostima FIS-a.
Jasnije propisivanje odredbi koje se odnose na smanjenje uporabe pesticida ili rizika u određenim područjima kako bi se omogućilo suzbijanje štetnika i bolesti u definiranim osjetljivim područjima.
Uređenje specifičnosti u sustavu održive uporabe pesticida.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o biljnom zdravstvu (EU)
2.3.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o biljnom zdravstvu (EU)
IV. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Važećim Zakonom o biljnom zdravstvu i podzakonskim propisima donesenim temeljem njega, preuzete su odredbe Uredbe (EU) br. 2016/2031 Europskog parlamenta i Vijeća od 26. listopada 2016. o zaštitnim mjerama protiv organizama štetnih za bilje i o izmjeni uredaba (EU) br. 228/2013, (EU) br. 652/2014 i (EU) br. 1143/2014 Europskog parlamenta i Vijeća te stavljanju izvan snage direktiva Vijeća 69/464/EEZ, 74/647/EEZ, 93/85/EEZ, 98/57/EZ, 2000/29/EZ, 2006/91/EZ i 2007/33/EZ te Provedbene uredbe Komisije (EU) 2017/2313 od 13. prosinca 2017.
o utvrđivanju specifikacija formata biljne putovnice za premještanje unutar područja Unije i biljne putovnice za unos u zaštićeno područje i premještanje unutar njega.
S obzirom da se u provedbi navedenog Zakona pokazalo da postoje određeni poslovi i zadaće čiju je provedbu između nadležnih tijela potrebno jasnije definirati potrebno je pristupiti izradi Nacrta prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o biljnom zdravstvu
Uređenje dodatnih specifičnosti u provedbi zdravstvene zaštite u Republici Hrvatskoj kao i osiguranja usklađenog pristupa u zaštitnim mjerama protiv organizama štetnih za bilje kao i definiranje dodatnih zadaća i poslova koje će obavljati nadležna tijela u provedbi predmetnog Zakona.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja (EU)
2.4.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja (EU)
IV. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
U važećem Zakonu o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja potrebno je izmijeniti odredbe članka 43. (Određivanje službenih laboratorija) i članka 44. (Određivanje nacionalnih referentnih laboratorija):
-u dijelu koji se odnosi na ovlašćivanje laboratorija za metode za koje ne posjeduje akreditaciju, zakonske odredbe potrebno je uskladiti s člancima 37., 40., 41. i 42. Uredbe (EU) 2017/625;
-radi povećanih troškova nacionalnih referentnih laboratorija za ispunjenje obveza propisanih Uredbom (EU) 2017/625, potrebno je propisati njihovo sufinanciranje;
-u dijelu koji se odnosi na ukidanje ovlaštenja službenog laboratorija (članak 43. stavak 10.) ako više ne ispunjava uvjete iz članka 37. Uredbe (EU) 2017/625 i članka 43. stavaka 3. i 13. Zakona ili nije dovoljno uspješan u međulaboratorijskim usporednim ispitivanjima u skladu s odredbama norme EN ISO/IEC 17025 i međunarodno prihvaćenim znanstvenim protokolima, odnosno ukidanje ovlaštenja nacionalnog referentnog laboratorija (članak 44. stavak 10.) ako više ne ispunjava uvjete iz članka 37. Uredbe (EU) 2017/625 i članka 44. stavaka 3. i 13. Zakona. Navedenim odredbama propisuje se ukidanje rješenja samo u slučaju kada se neudovoljavanje uvjetima utvrdi revizijom.
Navedeno je utvrđeno i Revizijskim izvješćem, u provedbi revizije sustava ovlašćivanja službenih i referentnih laboratorija u Ministarstvu u 2022. godini.
Uređen sustav službenih kontrola i drugih službenih aktivnosti koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja, u dijelu koji se odnosi na službene i nacionalne referentne laboratorije.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o poljoprivredi (EU)
2.5.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o poljoprivredi (EU)
IV. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Usklađivanje s europskom pravnom
stečevinom koja se odnosi na reviziju
sustava kvalitete te će se osigurati
provedba Uredbe (EU)
2024/1143 Europskog parlamenta i
Vijeća od 11. travnja 2024. o
oznakama zemljopisnog podrijetla za
vino, jaka alkoholna pića i
poljoprivredne proizvode, te
zajamčeno tradicionalnim
specijalitetima i neobveznim izrazima
kvalitete za poljoprivredne proizvode,
izmjeni uredaba (EU) br. 1308/2013,
(EU) 2019/787 i (EU) 2019/1753 te
stavljanju izvan snage Uredbe (EU) br.
l151/2012 (SL L 23.4.2024.) koja
zamjenjuje dosadašnje zakonodavstvo
uređeno Uredbom (EU) br. 1151/2012
o sustavima kvalitete za
poljoprivredne i prehrambene
proizvode sa pripadajućom
provedbenom i delegiranim uredbama,
a čija je provedba bila osigurana
Glavom VII. Zakona o poljoprivredi
kao i unapređenje zakonodavnog
okvira za provođenje postupka
priznavanja prirodnih mineralnih i
izvorskih voda.
Provedba Uredbe (EU)
2024/1143 Europskog parlamenta i
Vijeća od 11. travnja 2024. o
oznakama zemljopisnog podrijetla za
vino, jaka alkoholna pića i
poljoprivredne proizvode, te
zajamčeno tradicionalnim
specijalitetima i neobveznim izrazima
kvalitete za poljoprivredne proizvode,
izmjeni uredaba (EU) br. 1308/2013,
(EU) 2019/787 i (EU) 2019/1753 te
stavljanju izvan snage Uredbe (EU) br.
l151/2012 (SL L 23.4.2024.)
Učinkovitije provođenje postupka priznavanja
prirodnih mineralnih i izvorskih voda.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o slatkovodnom ribarstvu
2.6.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o slatkovodnom ribarstvu
IV. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Izrada nacrta prijedloga zakona potrebna je u svrhu pretvorbe novčanih iznosa u prekršajnim odredbama iz kuna u eure, kao i zbog problema koji su uočeni tijekom provedbe Zakona od 2019. godine do danas, a kojim će se unaprijediti provođenje Zakona od strane svih sudionika, kao i ribarske inspekcije.
Usklađivanje iznosa novčanih kazni u prekršajnim odredbama s Zakonom o uvođenju eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj, kao i usklađenje iznosa novčanih kazni u prekršajnim odredbama za koje je utvrđeno da nisu u skladu s težinom prekršaja
Propisivanje dodatnih prekršajnih odredbi radi učinkovitije provedbe Zakona.
Unaprjeđenje odredbi Zakona u dijelu znanstveno-nastavnog ribolova, provođenja ribolovnog prava i obavljanja gospodarskog ribolova.
IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
3.
IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
Zakon o Agenciji za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
3.1.
Zakon o Agenciji za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
I. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Zakon o osnivanju Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju donesen je 2009. godine.
Zakonom o osnivanju Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju se uređuje osnivanje Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija) djelatnost, ustrojstvo, prava, obveze i izvori sredstava Agencije za plaćanja.
Tijekom višegodišnje primjene Zakona uočena je potreba da se određene odredbe zakona izmjene jer više ne odgovaraju promjenama u području mjera poljoprivredne politike.
U vrijeme osnivanja Agencije Republika Hrvatska nije bila punopravna članica Europske unije i provodile su se druge mjere poljoprivredne politike u odnosu na mjere Zajedničke poljoprivredne politike koje se trenutno provode. Republika Hrvatska od 2023. godine provodi mjere zajedničke poljoprivredne politike koje su definirane Strateškim planom Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023.-2027.
Zbog prednje navedenog potrebno je urediti djelatnosti Agencije u skladu sa promjenama u području mjera poljoprivredne politike.
Zakonom o osnivanju Agencije propisani su uvjeti za ravnatelja i zamjenika ravnatelja koje je potrebno uskladiti sa propisima kojima se uređuju akademski nazivi i stručni nazivi.
Usklađivanje djelatnosti, prava i obveze Agencije za plaćanja u skladu sa promjenama u području mjera poljoprivredne politike.
Usklađivanje s propisima koji uređuju akademski naziv i stručni naziv u pogledu uvjeta za ravnatelja i zamjenika ravnatelja.
Zakon o provedbi Uredbe (EZ) br. 396/2005 o maksimalnim razinama ostataka pesticida u i na hrani i hrani za životinje biljnog i životinjskog podrijetla (EU)
3.2.
Zakon o provedbi Uredbe (EZ) br. 396/2005 o maksimalnim razinama ostataka pesticida u i na hrani i hrani za životinje biljnog i životinjskog podrijetla (EU)
II. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Izrada nacrta prijedloga Zakona potrebna je kako bi se dodatno uskladio Program praćenja (monitoringa) ostataka pesticida u i na hrani biljnog i životinjskog podrijetla te službene kontrole iz područja ostataka pesticida sa Uredbom (EU) 2017/625 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. ožujka 2017. o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima kojima se osigurava primjena propisa o hrani i hrani za životinje, pravila o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja, o izmjeni uredaba (EZ) br. 999/2001, (EZ) br. 396/2005, (EZ) br. 1069/2009, (EZ) br. 1107/2009, (EU) br. 1151/2012, (EU) br. 652/2014, (EU) 2016/429 i (EU) 2016/2031 Europskog parlamenta i Vijeća, uredaba Vijeća (EZ) br. 1/2005 i (EZ) br. 1099/2009 i direktiva Vijeća 98/58/EZ, 1999/74/EZ, 2007/43/EZ, 2008/119/EZ i 2008/120/EZ te o stavljanju izvan snage uredaba (EZ) br. 854/2004 i (EZ) br. 882/2004 Europskog parlamenta i Vijeća, direktiva Vijeća 89/608/EEZ, 89/662/EEZ, 90/425/EEZ, 91/496/EEZ, 96/23/EZ, 96/93/EZ i 97/78/EZ te Odluke Vijeća 92/438/EEZ (Uredba o službenim kontrolama) i Zakonom o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja (NN br. 52/21).
Potrebno je propisati u Zakonu da referentni laboratoriji (za uzorke biljnog i za uzorke životinjskog podrijetla) sudjeluju u provedbi monitoringa ostataka pesticida te će se propisati tko je u Republici Hrvatskoj odgovoran za izvještavanje Europske agencije za sigurnost hrane (EFSA) o provedenim analizama uzoraka na ostatke pesticida.
Dodatno usklađenje Programa praćenja (monitoringa) ostataka pesticida u i na hrani biljnog i životinjskog podrijetla s Uredbom (EU) 2017/625 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. ožujka 2017. o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima kojima se osigurava primjena propisa o hrani i hrani za životinje, pravila o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja, o izmjeni uredaba (EZ) br. 999/2001, (EZ) br. 396/2005, (EZ) br. 1069/2009, (EZ) br. 1107/2009, (EU) br. 1151/2012, (EU) br. 652/2014, (EU) 2016/429 i (EU) 2016/2031 Europskog parlamenta i Vijeća, uredaba Vijeća (EZ) br. 1/2005 i (EZ) br. 1099/2009 i direktiva Vijeća 98/58/EZ, 1999/74/EZ, 2007/43/EZ, 2008/119/EZ i 2008/120/EZ te o stavljanju izvan snage uredaba (EZ) br. 854/2004 i (EZ) br. 882/2004 Europskog parlamenta i Vijeća, direktiva Vijeća 89/608/EEZ, 89/662/EEZ, 90/425/EEZ, 91/496/EEZ, 96/23/EZ, 96/93/EZ i 97/78/EZ te Odluke Vijeća 92/438/EEZ (Uredba o službenim kontrolama) i Zakonom o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja (NN br. 52/21).
Uređenje monitoringa ostataka pesticida u pogledu sudjelovanja referentnih laboratorija te izvještavanja o provedenim analizama uzoraka na ostatke pesticida.
Zakon o provedbi Uredbe (EZ) br. 1107/2009 o stavljanju na tržište sredstava za zaštitu bilja (EU)
3.3.
Zakon o provedbi Uredbe (EZ) br. 1107/2009 o stavljanju na tržište sredstava za zaštitu bilja (EU)
III. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Donošenje Zakona potrebno je radi usklađivanja nacionalnog zakonodavstva sa obvezama koje proizlaze iz Provedbenih Uredbi donesenih na temelju Uredbe (EZ) br. 1107/2009 o stavljanju na tržište sredstava za zaštitu bilja.
Usklađivanje odredbi Zakona sa odredbama Uredbe (EZ) br. 1107/2009 o stavljanju na tržište sredstava za zaštitu bilja kao i Provedbenim Uredbama donesenih na temelju Uredbe 1107/2009
Uređenje specifičnosti u sustavu stavljanja na tržište sredstava za zaštitu bilja.
3.4.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
4.
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis: Potpredsjednik Vlade i ministar
poljoprivrede, šumarstva i ribarstva
Josip Dabro
Datum: 30. rujna 2024.
Uputa:
.Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave
.Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
.Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
.Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja
.Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom "(EU)"
.Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom "(RM)"
.Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku
OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2025. GODINU
PRILOG 1.:
OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI
1.
STRUČNI NOSITELJ:
Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i ribarstva
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA
2.
POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Zakon o poljoprivrednom zemljištu
2.1.
Zakon o poljoprivrednom zemljištu
II. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Provedba važećeg Zakona pokazala je da postoje određene poteškoće koje usporavaju proces raspolaganja poljoprivrednim zemljištem u vlasništvu Republike Hrvatske, uslijed nesređenog stanja na terenu, sve manjeg korištenja poljoprivrednog zemljišta, kao i smanjenje površina i plodnosti ovog ograničenog i teško obnovljivog resursa.
Provedba Zakona u svrhu učinkovitijeg raspolaganja poljoprivrednim zemljištem, učinkovitije zaštite tla i kontrole korištenja poljoprivrednog zemljišta.
Također, ciljevi su:
- smanjenje administrativnih zapreka
- učinkovitije raspolaganje poljoprivrednim zemljištem
- pojednostavljenje postupaka raspisivanja natječaja za državno poljoprivredno zemljište
- uspostavljanje učinkovitijih mehanizama raspolaganja
- transparentna evidencija raspolaganja državnog poljoprivrednog zemljišta
- učinkovitija kontrola korisnika poljoprivrednog zemljišta
- viši nivo transparentnosti kroz digitalni proces kreiranja natječaja i elektroničke prijave prijavitelja na natječaj dok će se eventualne pogreške prilikom kreiranja natječaja za zakup ili prodaju svesti na minimum uz jasne smjernice u radnim procesima.
- stavljanje u funkciju zapuštenog poljoprivrednog zemljišta koje nije u funkciji poljoprivredne proizvodnje
- okrupnjavanje poljoprivrednog zemljišta
- povećanje ukupne površine obradivog poljoprivrednog zemljišta
- stvaranje boljih mogućnosti i preduvjeta za ekonomičniju i racionalniju poljoprivrednu proizvodnju
- stvaranje povoljnijih preduvjeta za ostanak stanovništva, pogotovo mlađe populacije u ruralnim područjima
- otklanjanje uočenih nedostataka ili nedorečenosti pojedinih odredbi Zakona koje u provedbi dovode do nedoumica i usporavaju učinkovitu provedbu Zakona.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o održivoj uporabi pesticida (EU)
2.2.
Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o održivoj uporabi pesticida (EU)
IV. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Nadogradnjom Fitosanitarnog informacijskog sustava (FIS-a) unaprijeđene su funkcionalnosti FIS-a te je omogućeno strankama dostavljanje svih zahtjeva putem e-Obrazaca, što dodatno unaprjeđuje sam sustav održive uporabe pesticida te je potrebno važeći Zakon uskladiti s navedenim funkcionalnostima.
Također, potrebno je uskladiti dio terminologije u važećem Zakonu sa terminologijom koja se koristi u FIS-u.
Nadalje, vezano za smanjenje uporabe pesticida ili rizika u određenim područjima, uočena je nemogućnost adekvatne zaštite bilja uslijed smanjenja dostupnosti sredstva niskog rizika i biopesticida te njihovog učinka na štetne organizme.
Također, potrebno je propisati drugo stručno tijelo za provedbu stručne kontrole redovitih pregleda uređaja za primjenu pesticida čime će se osigurati stručna kontrola rada ispitnih stanica. Jasnijim propisivanjem odredbi o uvjetima koje moraju ispunjavati zaposlenici za rad u skladištima pesticida, omogućiti će se zapošljavanje djelatnika koji imaju potrebne kvalifikacije iz drugih sektora osim onih navedenih u važećem Zakonu.
Usklađivanje odredbi Zakona sa funkcionalnostima FIS-a.
Jasnije propisivanje odredbi koje se odnose na smanjenje uporabe pesticida ili rizika u određenim područjima kako bi se omogućilo suzbijanje štetnika i bolesti u definiranim osjetljivim područjima.
Uređenje specifičnosti u sustavu održive uporabe pesticida.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o biljnom zdravstvu (EU)
2.3.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o biljnom zdravstvu (EU)
IV. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Važećim Zakonom o biljnom zdravstvu i podzakonskim propisima donesenim temeljem njega, preuzete su odredbe Uredbe (EU) br. 2016/2031 Europskog parlamenta i Vijeća od 26. listopada 2016. o zaštitnim mjerama protiv organizama štetnih za bilje i o izmjeni uredaba (EU) br. 228/2013, (EU) br. 652/2014 i (EU) br. 1143/2014 Europskog parlamenta i Vijeća te stavljanju izvan snage direktiva Vijeća 69/464/EEZ, 74/647/EEZ, 93/85/EEZ, 98/57/EZ, 2000/29/EZ, 2006/91/EZ i 2007/33/EZ te Provedbene uredbe Komisije (EU) 2017/2313 od 13. prosinca 2017.
o utvrđivanju specifikacija formata biljne putovnice za premještanje unutar područja Unije i biljne putovnice za unos u zaštićeno područje i premještanje unutar njega.
S obzirom da se u provedbi navedenog Zakona pokazalo da postoje određeni poslovi i zadaće čiju je provedbu između nadležnih tijela potrebno jasnije definirati potrebno je pristupiti izradi Nacrta prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o biljnom zdravstvu
Uređenje dodatnih specifičnosti u provedbi zdravstvene zaštite u Republici Hrvatskoj kao i osiguranja usklađenog pristupa u zaštitnim mjerama protiv organizama štetnih za bilje kao i definiranje dodatnih zadaća i poslova koje će obavljati nadležna tijela u provedbi predmetnog Zakona.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja (EU)
2.4.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja (EU)
IV. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
U važećem Zakonu o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja potrebno je izmijeniti odredbe članka 43. ( Određivanje službenih laboratorija ) i članka 44. ( Određivanje nacionalnih referentnih laboratorija ):
- u dijelu koji se odnosi na ovlašćivanje laboratorija za metode za koje ne posjeduje akreditaciju, zakonske odredbe potrebno je uskladiti s člancima 37., 40., 41. i 42. Uredbe (EU) 2017/625;
- radi povećanih troškova nacionalnih referentnih laboratorija za ispunjenje obveza propisanih Uredbom (EU) 2017/625, potrebno je propisati njihovo sufinanciranje;
- u dijelu koji se odnosi na ukidanje ovlaštenja službenog laboratorija (članak 43. stavak 10.) ako više ne ispunjava uvjete iz članka 37. Uredbe (EU) 2017/625 i članka 43. stavaka 3. i 13. Zakona ili nije dovoljno uspješan u međulaboratorijskim usporednim ispitivanjima u skladu s odredbama norme EN ISO/IEC 17025 i međunarodno prihvaćenim znanstvenim protokolima, odnosno ukidanje ovlaštenja nacionalnog referentnog laboratorija (članak 44. stavak 10.) ako više ne ispunjava uvjete iz članka 37. Uredbe (EU) 2017/625 i članka 44. stavaka 3. i 13. Zakona. Navedenim odredbama propisuje se ukidanje rješenja samo u slučaju kada se neudovoljavanje uvjetima utvrdi revizijom.
Navedeno je utvrđeno i Revizijskim izvješćem, u provedbi revizije sustava ovlašćivanja službenih i referentnih laboratorija u Ministarstvu u 2022. godini.
Uređen sustav službenih kontrola i drugih službenih aktivnosti koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja, u dijelu koji se odnosi na službene i nacionalne referentne laboratorije.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o poljoprivredi (EU)
2.5.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o poljoprivredi (EU)
IV. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Usklađivanje s europskom pravnom
stečevinom koja se odnosi na reviziju
sustava kvalitete te će se osigurati
provedba Uredbe (EU)
2024/1143 Europskog parlamenta i
Vijeća od 11. travnja 2024. o
oznakama zemljopisnog podrijetla za
vino, jaka alkoholna pića i
poljoprivredne proizvode, te
zajamčeno tradicionalnim
specijalitetima i neobveznim izrazima
kvalitete za poljoprivredne proizvode,
izmjeni uredaba (EU) br. 1308/2013,
(EU) 2019/787 i (EU) 2019/1753 te
stavljanju izvan snage Uredbe (EU) br.
l151/2012 (SL L 23.4.2024.) koja
zamjenjuje dosadašnje zakonodavstvo
uređeno Uredbom (EU) br. 1151/2012
o sustavima kvalitete za
poljoprivredne i prehrambene
proizvode sa pripadajućom
provedbenom i delegiranim uredbama,
a čija je provedba bila osigurana
Glavom VII. Zakona o poljoprivredi
kao i unapređenje zakonodavnog
okvira za provođenje postupka
priznavanja prirodnih mineralnih i
izvorskih voda.
Provedba Uredbe (EU)
2024/1143 Europskog parlamenta i
Vijeća od 11. travnja 2024. o
oznakama zemljopisnog podrijetla za
vino, jaka alkoholna pića i
poljoprivredne proizvode, te
zajamčeno tradicionalnim
specijalitetima i neobveznim izrazima
kvalitete za poljoprivredne proizvode,
izmjeni uredaba (EU) br. 1308/2013,
(EU) 2019/787 i (EU) 2019/1753 te
stavljanju izvan snage Uredbe (EU) br.
l151/2012 (SL L 23.4.2024.)
Učinkovitije provođenje postupka priznavanja
prirodnih mineralnih i izvorskih voda.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o slatkovodnom ribarstvu
2.6.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o slatkovodnom ribarstvu
IV. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Izrada nacrta prijedloga zakona potrebna je u svrhu pretvorbe novčanih iznosa u prekršajnim odredbama iz kuna u eure, kao i zbog problema koji su uočeni tijekom provedbe Zakona od 2019. godine do danas, a kojim će se unaprijediti provođenje Zakona od strane svih sudionika, kao i ribarske inspekcije.
Usklađivanje iznosa novčanih kazni u prekršajnim odredbama s Zakonom o uvođenju eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj, kao i usklađenje iznosa novčanih kazni u prekršajnim odredbama za koje je utvrđeno da nisu u skladu s težinom prekršaja
Propisivanje dodatnih prekršajnih odredbi radi učinkovitije provedbe Zakona.
Unaprjeđenje odredbi Zakona u dijelu znanstveno-nastavnog ribolova, provođenja ribolovnog prava i obavljanja gospodarskog ribolova.
IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
3.
IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Zakon o Agenciji za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
3.1.
Zakon o Agenciji za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
I. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Zakon o osnivanju Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju donesen je 2009. godine.
Zakonom o osnivanju Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju se uređuje osnivanje Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija) djelatnost, ustrojstvo, prava, obveze i izvori sredstava Agencije za plaćanja.
Tijekom višegodišnje primjene Zakona uočena je potreba da se određene odredbe zakona izmjene jer više ne odgovaraju promjenama u području mjera poljoprivredne politike.
U vrijeme osnivanja Agencije Republika Hrvatska nije bila punopravna članica Europske unije i provodile su se druge mjere poljoprivredne politike u odnosu na mjere Zajedničke poljoprivredne politike koje se trenutno provode. Republika Hrvatska od 2023. godine provodi mjere zajedničke poljoprivredne politike koje su definirane Strateškim planom Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023.-2027.
Zbog prednje navedenog potrebno je urediti djelatnosti Agencije u skladu sa promjenama u području mjera poljoprivredne politike.
Zakonom o osnivanju Agencije propisani su uvjeti za ravnatelja i zamjenika ravnatelja koje je potrebno uskladiti sa propisima kojima se uređuju akademski nazivi i stručni nazivi.
Usklađivanje djelatnosti, prava i obveze Agencije za plaćanja u skladu sa promjenama u području mjera poljoprivredne politike.
Usklađivanje s propisima koji uređuju akademski naziv i stručni naziv u pogledu uvjeta za ravnatelja i zamjenika ravnatelja.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Zakon o provedbi Uredbe (EZ) br. 396/2005 o maksimalnim razinama ostataka pesticida u i na hrani i hrani za životinje biljnog i životinjskog podrijetla (EU)
3.2.
Zakon o provedbi Uredbe (EZ) br. 396/2005 o maksimalnim razinama ostataka pesticida u i na hrani i hrani za životinje biljnog i životinjskog podrijetla (EU)
II. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Izrada nacrta prijedloga Zakona potrebna je kako bi se dodatno uskladio Program praćenja (monitoringa) ostataka pesticida u i na hrani biljnog i životinjskog podrijetla te službene kontrole iz područja ostataka pesticida sa Uredbom (EU) 2017/625 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. ožujka 2017. o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima kojima se osigurava primjena propisa o hrani i hrani za životinje, pravila o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja, o izmjeni uredaba (EZ) br. 999/2001, (EZ) br. 396/2005, (EZ) br. 1069/2009, (EZ) br. 1107/2009, (EU) br. 1151/2012, (EU) br. 652/2014, (EU) 2016/429 i (EU) 2016/2031 Europskog parlamenta i Vijeća, uredaba Vijeća (EZ) br. 1/2005 i (EZ) br. 1099/2009 i direktiva Vijeća 98/58/EZ, 1999/74/EZ, 2007/43/EZ, 2008/119/EZ i 2008/120/EZ te o stavljanju izvan snage uredaba (EZ) br. 854/2004 i (EZ) br. 882/2004 Europskog parlamenta i Vijeća, direktiva Vijeća 89/608/EEZ, 89/662/EEZ, 90/425/EEZ, 91/496/EEZ, 96/23/EZ, 96/93/EZ i 97/78/EZ te Odluke Vijeća 92/438/EEZ (Uredba o službenim kontrolama) i Zakonom o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja (NN br. 52/21).
Potrebno je propisati u Zakonu da referentni laboratoriji (za uzorke biljnog i za uzorke životinjskog podrijetla) sudjeluju u provedbi monitoringa ostataka pesticida te će se propisati tko je u Republici Hrvatskoj odgovoran za izvještavanje Europske agencije za sigurnost hrane (EFSA) o provedenim analizama uzoraka na ostatke pesticida.
Dodatno usklađenje Programa praćenja (monitoringa) ostataka pesticida u i na hrani biljnog i životinjskog podrijetla s Uredbom (EU) 2017/625 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. ožujka 2017. o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima kojima se osigurava primjena propisa o hrani i hrani za životinje, pravila o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja, o izmjeni uredaba (EZ) br. 999/2001, (EZ) br. 396/2005, (EZ) br. 1069/2009, (EZ) br. 1107/2009, (EU) br. 1151/2012, (EU) br. 652/2014, (EU) 2016/429 i (EU) 2016/2031 Europskog parlamenta i Vijeća, uredaba Vijeća (EZ) br. 1/2005 i (EZ) br. 1099/2009 i direktiva Vijeća 98/58/EZ, 1999/74/EZ, 2007/43/EZ, 2008/119/EZ i 2008/120/EZ te o stavljanju izvan snage uredaba (EZ) br. 854/2004 i (EZ) br. 882/2004 Europskog parlamenta i Vijeća, direktiva Vijeća 89/608/EEZ, 89/662/EEZ, 90/425/EEZ, 91/496/EEZ, 96/23/EZ, 96/93/EZ i 97/78/EZ te Odluke Vijeća 92/438/EEZ (Uredba o službenim kontrolama) i Zakonom o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja (NN br. 52/21).
Uređenje monitoringa ostataka pesticida u pogledu sudjelovanja referentnih laboratorija te izvještavanja o provedenim analizama uzoraka na ostatke pesticida.
Zakon o provedbi Uredbe (EZ) br. 1107/2009 o stavljanju na tržište sredstava za zaštitu bilja (EU)
3.3.
Zakon o provedbi Uredbe (EZ) br. 1107/2009 o stavljanju na tržište sredstava za zaštitu bilja (EU)
III. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Donošenje Zakona potrebno je radi usklađivanja nacionalnog zakonodavstva sa obvezama koje proizlaze iz Provedbenih Uredbi donesenih na temelju Uredbe (EZ) br. 1107/2009 o stavljanju na tržište sredstava za zaštitu bilja.
Usklađivanje odredbi Zakona sa odredbama Uredbe (EZ) br. 1107/2009 o stavljanju na tržište sredstava za zaštitu bilja kao i Provedbenim Uredbama donesenih na temelju Uredbe 1107/2009
Uređenje specifičnosti u sustavu stavljanja na tržište sredstava za zaštitu bilja.
3.4.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
4.
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis: Potpredsjednik Vlade i ministar
poljoprivrede, šumarstva i ribarstva
Josip Dabro
Datum: 30. rujna 2024.
Uputa:
. Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave
. Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
. Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
. Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja
. Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom " (EU) "
. Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom " (RM) "
. Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA