PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O INSPEKCIJAMA U GOSPODARSTVU
Članak 1.
U članku 3. stavku 2. podstavku 3. riječi „i pakiranje“ brišu se.
U podstavku 5. iza riječi: „proizvoda“ dodaju se riječi: „i zahtjevi za eko-dizajn proizvoda povezanih s energijom“.
Iza podstavka 5. dodaje se novi podstavak 6. koji glasi:
„- zahtjevi u vezi proizvodnje, stavljanja na tržište ili na raspolaganje na tržištu građevnih proizvoda“.
Dosadašnji podstavci 6. i 7. postaju podstavci 7. i 8.
Članak 2.
Članak 11. mijenja se i glasi:
„Inspekcijski nadzor koji se odnosi na primjenu zakona i drugih propisa u području zaštite potrošača provodi tržišni inspektor II. vrste, tržišni inspektor, viši tržišni inspektor i viši tržišni inspektor – specijalist.“.
Članak 3.
U članku 12. stavcima 1., 2. i 3. iza riječi: „kemijsko-inženjerske,“ dodaju se riječi: „veterinarske, agronomske,“.
Članak 4.
U članku 19. stavku 1. iza riječi: „medicine,“ dodaje se riječ: „veterine“ i stavlja se zarez.
Članak 5.
U članku 23. iz stavka 2. dodaje se stavak 3. koji glasi:
„(3) Jedan primjerak zapisnika obvezno se uručuje ili dostavlja nadziranoj osobi ili njezinu zakonskom zastupniku ili opunomoćeniku ili sudioniku zatečenom u inspekcijskom nadzoru.“
Članak 6.
U članku 28. stavak 4. mijenja se i glasi:
„(4) Inspektor odnosno drugi državni službenik je dužan kao inspekcijsku tajnu čuvati dokumentaciju, činjenice te sve druge podatke i dokaze utvrđene, odnosno nastale u inspekcijskom postupku, kao i identitet podnositelja predstavke.
Iza stavka 4. dodaje se stavak 5. koji glasi:
„(5) Iznimno od stavka 4. ovog članka inspektor odnosno drugi državni službenik nije dužan čuvati identitet podnositelja predstavke koji sudjeluje u postupku kao zainteresirana osoba radi zaštite svojih prava i pravnih interesa.“
Stavak 5. postaje stavak 6.
Članak 7.
Članak 34. mijenja se i glasi:
„(1) Osim kad mu je to dopušteno prema posebnom zakonu, inspektor neće podnijeti optužni prijedlog odnosno izdati prekršajni nalog ako:
- nadzirana pravna ili fizička osoba tijekom inspekcijskog nadzora odnosno do donošenja rješenja otkloni nepravilnosti i nedostatke utvrđene u inspekcijskom nadzoru;
- za utvrđene nepravilnosti je donijeto rješenje i nadzirana osoba je postupila po izvršnom rješenju inspektora;
- nadzirana osoba očitovanjem na zapisnik preuzme obvezu da u određenom roku otkloni nepravilnosti i nedostatke utvrđene u inspekcijskom nadzoru za koje nije izrečena upravna mjera, a inspektor utvrdi da je počinjen prekršaj.
(2) Radi ispunjenja obveze iz stavka 1. podstavka 3. ovog članka, inspektor će nadziranoj osobi izdati pisanu naredbu u kojoj će točno odrediti preuzetu obvezu i rok za izvršenje ovisno o prirodi preuzete obveze.
(3) Ako nadzirana osoba ne postupi na način opisan u stavku 1. ovog članka odnosno ne ispuni obvezu u određenom roku iz naredbe iz stavka 2. ovog članka, inspektor je dužan bez odgađanja, a najkasnije u roku od 15 dana od dana završetka nadzora s utvrđenim činjenicama odlučnim za pokretanje postupka odnosno u roku od 15 dana od proteka roka za ispunjenje obveze iz naredbe podnijeti optužni prijedlog za pokretanje prekršajnog postupka odnosno izdati prekršajni nalog.
(4) Iznimno od stavaka 1.- 3. ovog članka, ukoliko inspektor utvrdi da je počinjen prekršaj kojim se ugrožava život, sigurnost i zdravlje ljudi, okoliš, u svim slučajevima kada je propisana upravna mjera zabrane, te ponovnog utvrđenja istog prekršaja u roku od godinu dana, dužan je bez odgađanja, a najkasnije u roku od 15 dana od dana završetka nadzora s utvrđenim činjenicama odlučnim za poduzimanje mjera, podnijeti optužni prijedlog za pokretanje prekršajnog postupka odnosno izdati prekršajni nalog.
(5) Radi provedbe odredbi ovog članka Ministarstvo vodi evidenciju u elektroničkom obliku.
(6) Na postupanje inspektora u vezi s prekršajnim postupkom koje nije uređeno ovim člankom primjenjuju se odredbe Prekršajnog zakona.“
Članak 8.
U članku 36. stavku 1. briše se točka, stavlja se zarez i dodaju riječi: „ako je to propisano posebnim zakonom.“
Članak 9.
Članak 40. mijenja se i glasi:
„Ako je u postupku inspekcijskog nadzora potrebno utvrditi odgovara li proizvod stavljen na tržište propisanim zahtjevima označavanja, sigurnosnim odnosno tehničkim zahtjevima, inspektor od tog proizvoda može uzeti jedan uzorak i dati ga zapečaćenog i propisno označenog na ispitivanje stručnoj instituciji.“.
Članak 10.
Iza članka 40. dodaje se članak 40.a koji glasi:
„Članak 40.a
Ako inspektor ne raspolaže potrebnim stručnim znanjem ili opremom za provedbu potrebnih pregleda i uzorkovanja iz članka 40. ovoga Zakona, može povjeriti provedbu tih radnji u okviru inspekcijskog nadzora stručnoj instituciji.“.
Članak 11.
Članak 41. mijenja se i glasi:
„Prilikom uzimanja uzorka pojedinog proizvoda inspektor ima pravo i dužnost:
- sastaviti zapisnik o uzimanju uzorka,
- uzorak uzet za analizu bez odgađanja dostaviti stručnoj instituciji,
- bez odgađanja pisano izvijestiti stranku o rezultatima analize.“
Članak 12.
Članak 42. briše se.
Članak 13.
U članku 43. stavak 4. briše se.
Dosadašnji stavak 5. postaje stavak 4.
Članak 14.
Članak 50. briše se.
Članak 15.
Članak 51. briše se.
Članak 16.
Postupci pokrenuti do dana stupanja na snagu ovoga Zakona dovršit će se prema odredbama Zakona o inspekcijama u gospodarstvu (Narodne novine, broj 14/14.).
Članak 17.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O INSPEKCIJAMA U GOSPODARSTVU
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Članak 1.
U članku 3. stavku 2. podstavku 3. riječi „i pakiranje“ brišu se.
U podstavku 5. iza riječi: „proizvoda“ dodaju se riječi: „ i zahtjevi za eko-dizajn proizvoda povezanih s energijom“.
Iza podstavka 5. dodaje se novi podstavak 6. koji glasi:
„- zahtjevi u vezi proizvodnje, stavljanja na tržište ili na raspolaganje na tržištu građevnih proizvoda“.
Dosadašnji podstavci 6. i 7. postaju podstavci 7. i 8.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Članak 2.
Članak 11. mijenja se i glasi:
„Inspekcijski nadzor koji se odnosi na primjenu zakona i drugih propisa u području zaštite potrošača provodi tržišni inspektor II. vrste, tržišni inspektor, viši tržišni inspektor i viši tržišni inspektor – specijalist.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Članak 3.
U članku 12. stavcima 1., 2. i 3. iza riječi: „kemijsko-inženjerske,“ dodaju se riječi: „veterinarske, agronomske,“.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Članak 4.
U članku 19. stavku 1. iza riječi: „medicine,“ dodaje se riječ: „veterine“ i stavlja se zarez.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Članak 5.
U članku 23. iz stavka 2. dodaje se stavak 3. koji glasi:
„(3) Jedan primjerak zapisnika obvezno se uručuje ili dostavlja nadziranoj osobi ili njezinu zakonskom zastupniku ili opunomoćeniku ili sudioniku zatečenom u inspekcijskom nadzoru.“
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Članak 6.
U članku 28. stavak 4. mijenja se i glasi:
„(4) Inspektor odnosno drugi državni službenik je dužan kao inspekcijsku tajnu čuvati dokumentaciju, činjenice te sve druge podatke i dokaze utvrđene, odnosno nastale u inspekcijskom postupku, kao i identitet podnositelja predstavke.
Iza stavka 4. dodaje se stavak 5. koji glasi:
„(5) Iznimno od stavka 4. ovog članka inspektor odnosno drugi državni službenik nije dužan čuvati identitet podnositelja predstavke koji sudjeluje u postupku kao zainteresirana osoba radi zaštite svojih prava i pravnih interesa.“
Stavak 5. postaje stavak 6.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Članak 7.
Članak 34. mijenja se i glasi:
„(1) Osim kad mu je to dopušteno prema posebnom zakonu, inspektor neće podnijeti optužni prijedlog odnosno izdati prekršajni nalog ako:
- nadzirana pravna ili fizička osoba tijekom inspekcijskog nadzora odnosno do donošenja rješenja otkloni nepravilnosti i nedostatke utvrđene u inspekcijskom nadzoru;
- za utvrđene nepravilnosti je donijeto rješenje i nadzirana osoba je postupila po izvršnom rješenju inspektora;
- nadzirana osoba očitovanjem na zapisnik preuzme obvezu da u određenom roku otkloni nepravilnosti i nedostatke utvrđene u inspekcijskom nadzoru za koje nije izrečena upravna mjera, a inspektor utvrdi da je počinjen prekršaj.
(2) Radi ispunjenja obveze iz stavka 1. podstavka 3. ovog članka, inspektor će nadziranoj osobi izdati pisanu naredbu u kojoj će točno odrediti preuzetu obvezu i rok za izvršenje ovisno o prirodi preuzete obveze.
(3) Ako nadzirana osoba ne postupi na način opisan u stavku 1. ovog članka odnosno ne ispuni obvezu u određenom roku iz naredbe iz stavka 2. ovog članka, inspektor je dužan bez odgađanja, a najkasnije u roku od 15 dana od dana završetka nadzora s utvrđenim činjenicama odlučnim za pokretanje postupka odnosno u roku od 15 dana od proteka roka za ispunjenje obveze iz naredbe podnijeti optužni prijedlog za pokretanje prekršajnog postupka odnosno izdati prekršajni nalog.
(4) Iznimno od stavaka 1.- 3. ovog članka, ukoliko inspektor utvrdi da je počinjen prekršaj kojim se ugrožava život, sigurnost i zdravlje ljudi, okoliš, u svim slučajevima kada je propisana upravna mjera zabrane, te ponovnog utvrđenja istog prekršaja u roku od godinu dana, dužan je bez odgađanja, a najkasnije u roku od 15 dana od dana završetka nadzora s utvrđenim činjenicama odlučnim za poduzimanje mjera, podnijeti optužni prijedlog za pokretanje prekršajnog postupka odnosno izdati prekršajni nalog.
(5) Radi provedbe odredbi ovog članka Ministarstvo vodi evidenciju u elektroničkom obliku.
(6) Na postupanje inspektora u vezi s prekršajnim postupkom koje nije uređeno ovim člankom primjenjuju se odredbe Prekršajnog zakona.“
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Članak 8.
U članku 36. stavku 1. briše se točka, stavlja se zarez i dodaju riječi: „ako je to propisano posebnim zakonom.“
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Članak 9.
Članak 40. mijenja se i glasi:
„Ako je u postupku inspekcijskog nadzora potrebno utvrditi odgovara li proizvod stavljen na tržište propisanim zahtjevima označavanja, sigurnosnim odnosno tehničkim zahtjevima, inspektor od tog proizvoda može uzeti jedan uzorak i dati ga zapečaćenog i propisno označenog na ispitivanje stručnoj instituciji.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Članak 10.
Iza članka 40. dodaje se članak 40.a koji glasi:
„Članak 40.a
Ako inspektor ne raspolaže potrebnim stručnim znanjem ili opremom za provedbu potrebnih pregleda i uzorkovanja iz članka 40. ovoga Zakona, može povjeriti provedbu tih radnji u okviru inspekcijskog nadzora stručnoj instituciji.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Članak 11.
Članak 41. mijenja se i glasi:
„Prilikom uzimanja uzorka pojedinog proizvoda inspektor ima pravo i dužnost:
- sastaviti zapisnik o uzimanju uzorka,
- uzorak uzet za analizu bez odgađanja dostaviti stručnoj instituciji,
- bez odgađanja pisano izvijestiti stranku o rezultatima analize.“
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Članak 12.
Članak 42. briše se.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Članak 13.
U članku 43. stavak 4. briše se.
Dosadašnji stavak 5. postaje stavak 4.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Članak 14.
Članak 50. briše se.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Članak 15.
Članak 51. briše se.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Članak 16.
Postupci pokrenuti do dana stupanja na snagu ovoga Zakona dovršit će se prema odredbama Zakona o inspekcijama u gospodarstvu (Narodne novine, broj 14/14.).
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Članak 17.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro