Na temelju članka 8.a stavka 27. Zakona o poljoprivredi (»Narodne novine«, br. 118/18., 42/20., 127/20. – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 52/21., 152/22. i 152/24.), ministar poljoprivrede, šumarstva i ribarstva donosi
PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O PROVEDBI INTERVENCIJA IZ SEKTORA VINA UNUTAR STRATEŠKOG PLANA ZAJEDNIČKE POLJOPRIVREDNE POLITIKE REPUBLIKE HRVATSKE 2023. – 2027.
Članak 1.
U Pravilniku o provedbi intervencija iz sektora vina unutar Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. - 2027. (»Narodne novine«, br. 140/23., 152/23., 69/24., 5/25. i 30/25.) članak 11. mijenja se i glasi:
»(1) Podnositelj koji nije obveznik javne nabave dužan je u intervenciji 58.1.b.01. Ulaganja nakon objave natječaja, a prije podnošenja zahtjeva za potporu, za sve prihvatljive troškove projekta provesti postupak nabave putem EONA-e.
(2) Postupci iz stavka 1. ovoga članka ne provode se za troškove kupnje zemljišta, objekata i opće troškove iz članka 22. stavka 4. ovoga Pravilnika te za prihvatljive troškove za koje Ministarstvo određuje financijska ograničenja.
(3) Podnositelj je dužan za troškove iz stavka 2. ovoga članka nakon objave natječaja, a prije podnošenja zahtjeva za potporu, izravno prikupiti jednu ponudu.
(4) Pravila za provođenje postupka nabave iz stavka 1. ovoga članka objavljuju se uz natječaj na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).
(5) U provođenju postupka iz stavka 1. ovoga članka podnositelj je u EONA-i obvezan odabrati ispravnu intervenciju i natječaj, u suprotnom provedeni postupak i troškovi neće biti prihvatljivi za sufinanciranje.
(6) Podnositelj je obvezan prije podnošenja zahtjeva za potporu u EONA-i ocijeniti ponude i završiti postupak nabave iz stavka 1. ovoga članka kreiranjem obavijesti o rezultatu postupka nabave, a u suprotnom provedeni postupak i troškovi neće biti prihvatljivi za sufinanciranje.
(7) Podnositelj je dužan u intervenciji 58.1.a.01. Restrukturiranje i konverzija vinograda, intervenciji 58.1.h.01. Informiranje i intervenciji 58.1.k.01 Promidžba nakon objave natječaja, a prije podnošenja zahtjeva za potporu, izravno prikupiti ponude od ponuditelja za sve prihvatljive troškove projekta.
(8) U provođenju postupka iz stavka 7. ovoga članka, u cilju osiguranja opravdanosti visine troškova, Ministarstvo određuje financijska ograničenja za prihvatljive troškove.
(9) Za prihvatljive troškove, za koje su određena financijska ograničenja u skladu sa stavkom 8. ovoga članka, podnositelj je dužan izravno prikupiti jednu ponudu.
(10) Za prihvatljive troškove, za koje nisu određena financijska ograničenja u skladu sa stavkom 8. ovoga članka, podnositelj je dužan izravno prikupiti tri usporedive ponude te obrazložiti odabir ekonomski najpovoljnije ponude, a ako pravovremeno ne obrazloži ekonomski najpovoljniju ponudu, Agencija za plaćanja će odobriti najjeftiniju ponudu.
(11) Način prikupljanja ponuda i listu potrebne dokumentacije koju podnositelj koristi u izravnom prikupljanju ponuda iz stavka 3. i stavka 7. ovoga članka s uputama za njihovo popunjavanje Agencija za plaćanja objavljuje na svojim mrežnim stranicama (www.apprrr.hr).«.
Članak 2.
U članku 12. u stavku 3. iza broja »4.« dodaju se riječi »i troškova analize tla iz članka 16. stavka 15.«.
Stavak 4. mijenja se i glasi:
»(4) Da bi trošak nabave robe (uključujući kupnju zemljišta i objekata), izvođenja radova i pružanja usluga bio prihvatljiv za sufinanciranje kada se predmet nabave odnosi na kupovinu od srodnika u pravoj liniji od drugog do četvrtog stupnja, pobočnoj liniji u trećem i četvrtom stupnju i srodnika po tazbini u drugom stupnju te kada takvu povezanost ostvaruju predstavnici korisnika i ponuditelja korisnik mora dokazati da je osigurao jednak pristup i sudjelovanje na tržištu svim ponuditeljima sa jasno definiranim i dostupnim podacima o postupku nabave, da je osigurao objektivan i nepristran tretman svih ponuditelja prilikom pregleda i ocjena ponuda te poštivao sva načela provođenja postupka nabave kako bi spriječio situacije u kojima odabir ponuditelja upućuje na izravni ili neizravni, financijski ili nefinancijski interes koji proizlazi iz osobnih, obiteljskih ili profesionalnih veza između korisnika i ponuditelja ili korisnik mora dokazati da je unatoč poduzetim svim potrebnim mjerama za sprečavanje i izbjegavanje situacija koje dovode do sukoba interesa odabrano poduzeće jedino koje može isporučiti robu, radove ili usluge zbog tehničkih razloga ili razloga postojanja isključivih prava na predmetu koji se nabavlja.«.
Iza stavka 4. dodaje se novi stavak 5. koji glasi:
»(5) Odredbe koje se primjenjuju na korisnika odnosno ponuditelja u pogledu stavka 2. ovoga članka, primjenjuju se i na konzultanta korisnika odnosno podugovaratelja.«.
Dosadašnji stavci 5. do 8. postaju stavci 6. do 9.
Članak 3.
U članku 16. u stavku 15. iz riječi »materijala« dodaju se riječi i »trošak analize tla koji je prihvatljiv ako je nastao unutar godine dana prije dana podnošenja zahtjeva za potporu«.
Članak 4.
U članku 17. stavak 2. mijenja se i glasi:
»(2) Neprihvatljivi za sufinanciranje su troškovi nabave roba, izvođenja radova i pružanja usluga:
a) od srodnika po krvi u pravoj liniji do prvog stupnja ili u pobočnoj liniji do drugog stupnja, srodnika po tazbini do prvog stupnja te bračnih i izvanbračnih drugova korisnika
b) od ponuditelja u kojem je korisnik vlasnik poslovnih udjela, dionica ili drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno kapitalu ponuditelja te od ponuditelja koji je u korisniku vlasnik poslovnih udjela, dionica ili drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno kapitalu, neovisno o udjelu vlasničkih ili upravljačkih prava
c) od ponuditelja u kojem je predstavnik korisnika vlasnik poslovnih udjela, dionica ili drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno kapitalu ponuditelja ili osoba koja obavlja upravljačke poslove te od ponuditelja čiji je predstavnik u korisniku vlasnik poslovnih udjela, dionica ili drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno kapitalu ili osoba koja u korisniku obavlja upravljačke poslove, neovisno o udjelu vlasničkih ili upravljačkih prava
d) od ponuditelja čiji su predstavnici srodnici iz točke a) ovoga stavka s predstavnicima korisnika.«.
Iza stavka 2. dodaje se novi stavak 3. koji glasi:
»(3) Odredbe koje se primjenjuju na korisnika odnosno ponuditelja u pogledu stavka 2. ovoga članka, primjenjuju se i na konzultanta korisnika odnosno podugovaratelja.«.
Dosadašnji stavak 3. postaje stavak 4.
U stavku 4. broj »10.« zamjenjuje se brojem »13.«.
Članak 5.
U članku 23. stavak 3. mijenja se i glasi:
»(3) Neprihvatljivi za sufinanciranje su troškovi nabave roba (uključujući kupnju zemljišta i objekata), izvođenja radova i pružanja usluga:
a) od srodnika po krvi u pravoj liniji do prvog stupnja ili u pobočnoj liniji do drugog stupnja, srodnika po tazbini do prvog stupnja te bračnih i izvanbračnih drugova korisnika
b) od ponuditelja u kojem je korisnik vlasnik poslovnih udjela, dionica ili drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno kapitalu ponuditelja te od ponuditelja koji je u korisniku vlasnik poslovnih udjela, dionica ili drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno kapitalu, neovisno o udjelu vlasničkih ili upravljačkih prava
c) od ponuditelja u kojem je predstavnik korisnika vlasnik poslovnih udjela, dionica ili drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno kapitalu ponuditelja ili osoba koja obavlja upravljačke poslove te od ponuditelja čiji je predstavnik u korisniku vlasnik poslovnih udjela, dionica ili drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno kapitalu ili osoba koja u korisniku obavlja upravljačke poslove, neovisno o udjelu vlasničkih ili upravljačkih prava
d) od ponuditelja čiji su predstavnici srodnici iz točke a) ovoga stavka s predstavnicima korisnika.«.
Iza stavka 3. dodaju se novi stavci 4., 5. i 6. koji glase:
»(4) Odredbe koje se primjenjuju na korisnika odnosno ponuditelja u pogledu stavka 3. ovoga članka, primjenjuju se i na konzultanta korisnika odnosno podugovaratelja.
(5) Financijska ograničenja za prihvatljive troškove u intervenciji 58.1.b.01. Ulaganja određuje Ministarstvo, a objavljuju se uz natječaj na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).
(6) U kontroli razumnosti troškova Agencija za plaćanja ima pravo u slučaju sumnje da su vrijednosti troškova s odabrane ponude neopravdano visoke odnosno iskazane cijene/cijena neopravdano visoke, ako je primjenjivo odlučiti u skladu s člankom 42. stavkom 3. ovoga Pravilnika ili zatražiti dodatne popratne dokumente i pojašnjenja od korisnika kako bi se otklonila sumnja, a ako utvrdi da je trošak neopravdano visok ga proglasiti neprihvatljivim.«.
Dosadašnji stavak 4. postaje stavak 7.
Članak 6.
U članku 28. stavak 2. mijenja se i glasi:
»(2) Neprihvatljivi za sufinanciranje su troškovi nabave roba, izvođenja radova i pružanja usluga:
a) od srodnika po krvi u pravoj liniji do prvog stupnja ili u pobočnoj liniji do drugog stupnja, srodnika po tazbini do prvog stupnja te bračnih i izvanbračnih drugova korisnika
b) od ponuditelja u kojem je korisnik vlasnik poslovnih udjela, dionica ili drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno kapitalu ponuditelja te od ponuditelja koji je u korisniku vlasnik poslovnih udjela, dionica ili drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno kapitalu, neovisno o udjelu vlasničkih ili upravljačkih prava
c) od ponuditelja u kojem je predstavnik korisnika vlasnik poslovnih udjela, dionica ili drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno kapitalu ponuditelja ili osoba koja obavlja upravljačke poslove te od ponuditelja čiji je predstavnik u korisniku vlasnik poslovnih udjela, dionica ili drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno kapitalu ili osoba koja u korisniku obavlja upravljačke poslove, neovisno o udjelu vlasničkih ili upravljačkih prava
d) od ponuditelja čiji su predstavnici srodnici iz točke a) ovoga stavka s predstavnicima korisnika.«.
Iza stavka 2. dodaje se novi stavak 3. koji glasi:
»(3) Odredbe koje se primjenjuju na korisnika odnosno ponuditelja u pogledu stavka 2. ovoga članka, primjenjuju se i na konzultanta korisnika odnosno podugovaratelja.«.
Dosadašnji stavak 3. postaje stavak 4.
Članak 7.
U članku 33. stavak 2. mijenja se i glasi:
»(2) Neprihvatljivi za sufinanciranje su troškovi nabave roba, izvođenja radova i pružanja usluga:
a) od srodnika po krvi u pravoj liniji do prvog stupnja ili u pobočnoj liniji do drugog stupnja, srodnika po tazbini do prvog stupnja te bračnih i izvanbračnih drugova korisnika
b) od ponuditelja u kojem je korisnik vlasnik poslovnih udjela, dionica ili drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno kapitalu ponuditelja te od ponuditelja koji je u korisniku vlasnik poslovnih udjela, dionica ili drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno kapitalu, neovisno o udjelu vlasničkih ili upravljačkih prava
c) od ponuditelja u kojem je predstavnik korisnika vlasnik poslovnih udjela, dionica ili drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno kapitalu ponuditelja ili osoba koja obavlja upravljačke poslove te od ponuditelja čiji je predstavnik u korisniku vlasnik poslovnih udjela, dionica ili drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno kapitalu ili osoba koja u korisniku obavlja upravljačke poslove, neovisno o udjelu vlasničkih ili upravljačkih prava
d) od ponuditelja čiji su predstavnici srodnici iz točke a) ovoga stavka s predstavnicima korisnika.«.
Iza stavka 2. dodaje se novi stavak 3. koji glasi:
»(3) Odredbe koje se primjenjuju na korisnika odnosno ponuditelja u pogledu stavka 2. ovoga članka, primjenjuju se i na konzultanta korisnika odnosno podugovaratelja.«.
Dosadašnji stavak 3. postaje stavak 4.
Članak 8.
U članku 38. stavak 5. mijenja se i glasi:
»(5) Podnositelj zahtjeva za potporu mora biti upisan u evidenciju korisnika potpora (u daljnjem tekstu: evidencija korisnika) kako bi mogao:
- provesti postupak nabave putem EONA-e,
- podnijeti zahtjev za potporu te
- primati zahtjeve za dopunu i/ili obrazloženje od Agencije putem AGRONET-a.«.
Članak 9.
U članku 39. iza stavka 10. dodaju se novi stavci 11., 12., 13, 14., 15 i 16 koji glase:
»(11) Dostava zahtjeva za dopunu i/ili obrazloženje u skladu sa stavkom 2. ovog članka može se obaviti putem AGRONET-a, u tom slučaju adresa elektroničke pošte na koju Agencija za plaćanja korisniku šalje zahtjeva za dopunu i/ili obrazloženje je isključivo adresa elektroničke pošte koja je predviđena za takvu namjenu u evidenciji korisnika.
(12) U slučaju dostave korisnicima putem AGRONET-a, korisnik je obvezan preuzeti zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencije za plaćanja najkasnije u roku od pet dana od dana postavljanja istih na AGRONET i zaprimanja obavijesti u elektronički pretinac.
(13) U slučaju dostave korisnicima putem AGRONET-a, dostava se smatra obavljenom u trenutku zapisa na AGRONET-u kada je korisnik preuzeo zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencije za plaćanja.
(14). Ako korisnik ne preuzme zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencije za plaćanja s AGRONET-a u roku od pet dana od dana postavljanja na AGRONET, dostava se smatra obavljenom istekom roka od pet dana od dana kada je zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencija za plaćanja postavila na AGRONET.
(15) U slučaju dostave putem elektroničke pošte, isključujući dostavu putem AGRONET-a, ako je korisnik u zahtjevu pod podacima o kontakt osobi naveo adresu elektroničke pošte koja se razlikuje od adrese elektroničke pošte koja je navedena u evidenciji korisnika, dostava se obavlja na obje adrese elektroničke pošte.
(16) Dostava elektroničkim putem smatra se obavljenom u trenutku kad je zabilježena na poslužitelju za primanje takvih poruka.«.
Članak 10.
U članku 42. stavku 1. točka a) mijenja se i glasi:
»administrativnom kontrolom provedenih postupaka nabave putem EONA-e u intervenciji 58.1.b.01. Ulaganja u skladu s provedbom postupka nabave putem EONA-e te administrativnom kontrolom prihvaćenih ponuda prikupljenih u izravnom postupku prikupljanja i primjenom financijskih ograničenja za prihvatljive troškove«.
Stavak 2. mijenja se i glasi:
»(2) U slučaju nepoštivanja postupaka nabave putem EONA-e za korisnike koji nisu obveznici javne nabave Agencija za plaćanja primjenjuje financijske korekcije u skladu s člankom 68. stavkom 7. ovoga Pravilnika.«.
U stavku 5. iza broja »12.« dodaje se zarez i riječi »članka 23. stavka 5.,«.
Članak 11.
U članku 45. stavku 1. točki k) riječi »i u skladu s člankom 68. stavkom 5. točkom c) ovoga Pravilnika« brišu se.
Članak 12.
U članku 48. iza stavka 8. dodaju se novi stavci 9., 10., 11 i 12. koji glase:
»(9) Dostava zahtjeva za dopunu i/ili obrazloženje u skladu sa stavkom 2. ovog članka može se obaviti putem AGRONET-a, u tom slučaju adresa elektroničke pošte na koju Agencija za plaćanja korisniku šalje zahtjeva za dopunu i/ili obrazloženje je isključivo adresa elektroničke pošte koja je predviđena za takvu namjenu u evidenciji korisnika.
(10) U slučaju dostave korisnicima putem AGRONET-a, korisnik je obvezan preuzeti zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencije za plaćanja najkasnije u roku od pet dana od dana postavljanja istih na AGRONET i zaprimanja obavijesti u elektronički pretinac.
(11) U slučaju dostave korisnicima putem AGRONET-a, dostava se smatra obavljenom u trenutku zapisa na AGRONET-u kada je korisnik preuzeo zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencije za plaćanja.
(12). Ako korisnik ne preuzme zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencije za plaćanja s AGRONET-a u roku od pet dana od dana postavljanja na AGRONET, dostava se smatra obavljenom istekom roka od pet dana od dana kada je zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencija za plaćanja postavila na AGRONET.
(13) U slučaju dostave putem elektroničke pošte, isključujući dostavu putem AGRONET-a, ako je korisnik u zahtjevu pod podacima o kontakt osobi naveo adresu elektroničke pošte koja se razlikuje od adrese elektroničke pošte koja je navedena u evidenciji korisnika, dostava se obavlja na obje adrese elektroničke pošte.
(14) Dostava elektroničkim putem smatra se obavljenom u trenutku kad je zabilježena na poslužitelju za primanje takvih poruka.«.
Članak 13.
U članku 50. stavak 5. mijenja se i glasi:
» (5) U intervenciji 58.1.a.01. Restrukturiranje i konverzija vinograda te intervenciji 58.1.b.01. Ulaganja, produljenje projekta može se odobriti samo jednom najviše na razdoblje od godinu dana uz uvjet da je korisnik unutar godine dana od dana donošenja odluke o dodjeli sredstava:
- započeo s provedbom odobrenih aktivnosti te je u tom razdoblju provedbe utrošio najmanje 30 % financijske vrijednosti projekta ili
- zaprimio uplatu predujma potpore ili
- podnio barem jedan zahtjev za isplatu po završenoj aktivnosti.«.
Članak 14.
U članku 51. iza stavka 7. dodaju se novi stavci 8., 9., 10, 11., 12. i 13. koji glase:
»(8) Dostava zahtjeva za dopunu i/ili obrazloženje u skladu sa stavkom 2. ovog članka može se obaviti putem AGRONET-a, u tom slučaju adresa elektroničke pošte na koju Agencija za plaćanja korisniku šalje zahtjeva za dopunu i/ili obrazloženje je isključivo adresa elektroničke pošte koja je predviđena za takvu namjenu u evidenciji korisnika.
(9) U slučaju dostave korisnicima putem AGRONET-a, korisnik je obvezan preuzeti zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencije za plaćanja najkasnije u roku od pet dana od dana postavljanja istih na AGRONET i zaprimanja obavijesti u elektronički pretinac.
(10) U slučaju dostave korisnicima putem AGRONET-a, dostava se smatra obavljenom u trenutku zapisa na AGRONET-u kada je korisnik preuzeo zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencije za plaćanja.
(11). Ako korisnik ne preuzme zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencije za plaćanja s AGRONET-a u roku od pet dana od dana postavljanja na AGRONET, dostava se smatra obavljenom istekom roka od pet dana od dana kada je zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencija za plaćanja postavila na AGRONET.
(12) U slučaju dostave putem elektroničke pošte, isključujući dostavu putem AGRONET-a, ako je korisnik u zahtjevu pod podacima o kontakt osobi naveo adresu elektroničke pošte koja se razlikuje od adrese elektroničke pošte koja je navedena u evidenciji korisnika, dostava se obavlja na obje adrese elektroničke pošte.
(13) Dostava elektroničkim putem smatra se obavljenom u trenutku kad je zabilježena na poslužitelju za primanje takvih poruka.«.
Članak 15
Članak 53. mijenja se i glasi:
»(1) Korisnik podnosi izvješće o utrošenom predujmu Agenciji za plaćanja jednom godišnje najkasnije do 15. listopada.
(2) U slučaju nedostavljanja izvješća iz stavka 1. ovoga članka pravovremeno ili dostavljanja nepotpunog izvješća, Agencija za plaćanja će pisanim putem, putem elektroničke pošte ili AGRONET-a (na adresu elektroničke pošte koja je predviđena za takvu namjenu u evidenciji korisnika) zatražiti naknadnu dostavu te odrediti korisniku rok od sedam dana za dostavljanje.
(3) Korisnik je dužan izvješće iz stavka 1. ovoga članka dopuniti, ispraviti i/ili obrazložiti, dostavom tražene dokumentacije Agenciji za plaćanja elektroničkim putem ili preporučeno poštom ili osobno na adresu Agencije za plaćanja.
(4) Zbog nepravovremenog dostavljanja dopuna i/ili obrazloženja iz stavka 2. ovoga članka Agencija za plaćanje će primijeniti financijske korekcije iz članka 68. stavka 1. ovoga Pravilnika, osim u slučaju više sile i/ili katastrofalnih događaja.
(5) Predložak izvješća o iskorištenju predujma s uputom za popunjavanje objavljuje se na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).
(6) U slučaju slanja zahtjeva za dopunu i/ili obrazloženje preporučenom pošiljkom, ako korisnik nije preuzeo pošiljku prilikom prve dostave, dostava preporučene pošiljke bit će ponovljena samo još jednom uz objavu obavijesti na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr) te će se time smatrati da je korisnik obaviješten o roku za dopunu i/ili obrazloženje.
(7) U slučaju dostave korisnicima putem AGRONET-a, korisnik je obvezan preuzeti zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencije za plaćanja najkasnije u roku od pet dana od dana postavljanja istih na AGRONET i zaprimanja obavijesti u elektronički pretinac.
(8) U slučaju dostave korisnicima putem AGRONET-a, dostava se smatra obavljenom u trenutku zapisa na AGRONET-u kada je korisnik preuzeo zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencije za plaćanja.
(9) Ako korisnik ne preuzme zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencije za plaćanja s AGRONET-a u roku od pet dana od dana postavljanja na AGRONET, dostava se smatra obavljenom istekom roka od pet dana od dana kada je zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencija za plaćanja postavila na AGRONET.
(10) U slučaju dostave putem elektroničke pošte, isključujući dostavu putem AGRONET-a, ako je korisnik u zahtjevu pod podacima o kontakt osobi naveo adresu elektroničke pošte koja se razlikuje od adrese elektroničke pošte koja je navedena u evidenciji korisnika, dostava se obavlja na obje adrese elektroničke pošte.
(11) Dostava elektroničkim putem smatra se obavljenom u trenutku kad je zabilježena na poslužitelju za primanje takvih poruka.«.
Članak 16.
U članku 56. iza stavka 13. dodaju se novi stavci 14., 15., 16., 17., 18 i 19. koji glase:
»(14) Dostava zahtjeva za dopunu i/ili obrazloženje u skladu sa stavkom 6. ovog članka može se obaviti putem AGRONET-a, u tom slučaju adresa elektroničke pošte na koju Agencija za plaćanja korisniku šalje zahtjeva za dopunu i/ili obrazloženje je isključivo adresa elektroničke pošte koja je predviđena za takvu namjenu u evidenciji korisnika.
(15) U slučaju dostave korisnicima putem AGRONET-a, korisnik je obvezan preuzeti zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencije za plaćanja najkasnije u roku od pet dana od dana postavljanja istih na AGRONET i zaprimanja obavijesti u elektronički pretinac.
(16) U slučaju dostave korisnicima putem AGRONET-a, dostava se smatra obavljenom u trenutku zapisa na AGRONET-u kada je korisnik preuzeo zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencije za plaćanja.
(17). Ako korisnik ne preuzme zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencije za plaćanja s AGRONET-a u roku od pet dana od dana postavljanja na AGRONET, dostava se smatra obavljenom istekom roka od pet dana od dana kada je zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencija za plaćanja postavila na AGRONET.
(18) U slučaju dostave putem elektroničke pošte, isključujući dostavu putem AGRONET-a, ako je korisnik u zahtjevu pod podacima o kontakt osobi naveo adresu elektroničke pošte koja se razlikuje od adrese elektroničke pošte koja je navedena u evidenciji korisnika, dostava se obavlja na obje adrese elektroničke pošte.
(19) Dostava elektroničkim putem smatra se obavljenom u trenutku kad je zabilježena na poslužitelju za primanje takvih poruka.«.
Članak 17.
U članku 64. stavak 5. mijenja se i glasi:
»(5) U trenutku podnošenja zahtjeva za potporu podnositelj je dužan priložiti dokument kojim se odobrava građenje ili drugi odgovarajući dokument koji dokazuje da se gradnja/rekonstrukcija građevine može provesti bez izdavanja dokumenta kojim se odobrava građenje, izdan od Upravnog odjela za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu prema propisu kojim se uređuje gradnja, a Uporabnu dozvolu za objekt koji je predmet projekta priložiti najkasnije uz zahtjev za isplatu po završetku svih aktivnosti ulaganja.«.
Stavak 6. briše se.
Stavci 7. i 8. postaju stavci 6. i 7.
Stavak 6. mijenja se i glasi:
»(6) Agencija za plaćanja će provedbu odredbi stavaka 1., 2., 3., 4. i 5 ovoga članka kontrolirati, a prilikom provođenja kontrole na terenu će tražiti na uvid dokaze iz stavaka 2. i 4. ovoga članka.«.
Iza stavka 7. dodaje se stavak 8. koji glasi:
»(8) Korisnik je u obvezi realizirati cjelokupni projekt odnosno i dio projekta koji se odnosi na neprihvatljive troškove za sufinanciranje čija realizacija utječe na ispunjavanje uvjeta prihvatljivosti i/ili kriterija odabira i/ili ciljeva.«.
Članak 18.
U članku 66. u stavku 2. iza riječi »dužan« dodaju se riječi »nakon primljene potpore«.
Stavak 3. mijenja se i glasi:
»(3) U slučaju kad Agencija za plaćanja u razdoblju nakon izdavanja potvrde o završenoj intervenciji, tijekom kontrole na terenu utvrdi da se korisnik ne pridržava obveza iz stavka 1. i 2. ovoga članka odredit će rok od 30 dana za ispunjavanje obveza te u slučaju da korisnik ne ispuni obveze izdati će odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu i/ili odluku o povratu sredstava u skladu s člankom 63. stavkom 1. ovoga Pravilnika.«.
Članak 19.
U Prilogu I. u točki 1.3.5. iza riječi »kupnje« dodaju se riječi »i dovoza/prijevoza«.
Točka 1.3.6. mijenja se i glasi:
»1.3.6. postavljanje nove potporne strukture restrukturiranog vinograda (potporna struktura – stupova, žice, kolci), kompletne armature ili pojedinih dijelova«.
Članak 20.
U Prilogu II. u točki napomena riječi koje glase »te prenamjena objekata u vinarije ili prezentacijske i/ili prodajne objekte« brišu se.
Članak 21.
Dosadašnji Prilog V. zamjenjuje se novim Prilogom V. koji je tiskan uz ovaj Pravilnik i njegov je sastavni dio.
Članak 22.
U Prilogu VII. riječi »u trenutku podnošenja zahtjeva za isplatu« brišu se.
Članak 23.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
POTPREDSJEDNIK VLADE
I MINISTAR
David Vlajčić
Prilog V.
Intervencija 58.1.a.01. – Restrukturiranje i konverzija vinograda
Bodovi
1.
Podnositelj koji je u sustavu ekološke proizvodnje grožđa i/ili vina
Najviše 2
1.1.
podnositelj je u sustavu ekološke proizvodnje grožđa i/ili vina
2
1.2.
podnositelj je sustavu ekološke proizvodnje grožđa i/ili vina u prelaznom razdoblju
1
2.
Podnositelj ima vinogradarsku proizvodnju grožđa za vina sa zaštićenim oznakama
Najviše 3
2.1.
podnositelj je u sustavu proizvodnje grožđa za proizvode iz članka 30. Zakona o vinu
3
2.2.
podnositelj je u sustavu proizvodnje grožđa i/ili vina za proizvode iz članka 30. Zakona o vinu
2
3.
Podnositelj je osoba koja posjeduje odgovarajuća stručna znanja i vještine
Najviše 5
3.1.
visoka stručnost – osoba koja je stekla kvalifikaciju u znanstvenom području biotehničkih znanosti, polje poljoprivreda (agronomija) koja je završila , sveučilišni diplomski studij; specijalistički diplomski stručni studij; poslijediplomski specijalistički studij; poslijediplomski znanstveni magistarski studij; poslijediplomski sveučilišni (doktorski) studij; obranu doktorske disertacije izvan studija i istovrijedan studij prema prijašnjim propisima kojima se uređuju biotehničke znanosti, znanstveno polje poljoprivreda (agronomija) ili prehrambena tehnologija
5
3.2.
viša stručnost - osoba koja je stekla kvalifikaciju u znanstvenom području biotehničkih znanosti, polje poljoprivreda (agronomija) koja je završila stručni prijediplomski studij ili sveučilišni prijediplomski studij studija i istovrijedan studij prema prijašnjim propisima kojima se uređuju biotehničke znanosti, znanstveno polje poljoprivreda (agronomija) ili prehrambena tehnologija
4
3.3.
srednja stručnost – osoba koja je po završenom srednje školskom obrazovanju obrazovanju (polje poljoprivreda agronomija) stekla kvalifikaciju i posjeduje specijalizirana interdisciplinarna znanja koja joj omogućavaju da može organizirati i provesti vinogradarsku i vinarsku poljoprivrednu proizvodnju na konvencionalni i ekološki način
3
3.4.
ostala stručnost – osoba koja je stekla kvalifikaciju iz drugih znanstvenih ili stručnih područja ili osobe bez stečene kvalifikacije ali s iskustvom od najmanje pet godina u poljoprivredi
2
4.
Podnositelj je mladi poljoprivrednik
Najviše 2
4.1.
mladi poljoprivrednik
2
5.
Podnositelj ima kontinuitet proizvodnje i rada
Najviše 3
5.1.
podnositelj ima kontinuitet proizvodnje i rada u vinogradarskoj proizvodnji u trajanju više od 10 godina
3
5.2.
podnositelj ima kontinuitet proizvodnje i rada u vinogradarskoj proizvodnji u trajanju od 5 do 10 godina
2
5.3.
podnositelj ima kontinuitet proizvodnje i rada u vinogradarskoj proizvodnji u trajanju do 5 godina
1
6.
Izvedivost plana projekta
Najviše 4
6.1.
nabava opreme za nove tehnike za upravljanje vinogradom kojima se doprinosi ublažavanju klimatskih promjena
2
6.2.
postavljanje infrastrukture za navodnjavanje koja racionalno koristi vodu i doprinosi prilagodbi i ublažavanju klimatskih promjena
2
7.
Primjenjivost rezultata projekta – zamjena sorte
Najviše 2
7.1.
zamjena postojećeg sortimenta preporučenim autohtonim sortama na svim parcelama koje su predmet restrukturiranja
2
7.2.
zamjena postojećeg sortimenta ostalim preporučenim sortama
1
MAKSIMALNI BROJ BODOVA
(21)
PRAG PROLAZNOSTI
(9)
DODATNA POJAŠNJENJA KRITERIJA ODABIRA
1. Kriterij odabira 2.
Podatak se provjerava u Vinogradarskom registru.
2. Kriterij odabira 3.
Bodovi po ovom kriteriju se mogu ostvariti ili za podnositelja ili za člana OPG-a ili za zaposlenika podnositelja (provjeravanje ispunjavanja ovoga kriterija obavlja se pri obradi zahtjeva za isplatu i u ex post fazi).
3. Kriterij odabira 5.
Podatak se provjerava u Vinogradarskom registru.
4. Kriterij odabira 6.1.
Bodovi po ovom kriteriju mogu se ostvariti ukoliko Podnositelj nabavlja opremu za vinograd iz točke 2.7. Liste prihvatljivih troškova.
5. Kriterij odabira 6.2.
Kod unaprjeđenja navodnjavanja Korisnik u planu aktivnosti treba prikazati karakteristike postojećeg stanja sustava navodnjavanja i tehničke parametre novog sustava iz kojih mora biti vidljivo poboljšanje. Kod unapređenja i uvođenja novog sustava navodnjavanja potrebno je u planu aktivnosti opisati/prikazati da taj uvedeni sustav udovoljava uvjetima iz članka 16. stavka 6. i 7. Pravilnika odnosno da doprinosi ublažavanju klimatskih promjena i prilagodbi tim promjenama. Ukoliko je u okviru projekta novog sustava navodnjavanja obuhvaćeno građenje objekata za koje je izdana građevinska dozvola nije potrebno ishoditi rješenje o provedenom postupku utjecaja na okoliš jer je isto sastavni dio građevinske dozvole koju je potrebno priložiti.
Kod ovog kriterija potrebno je podnijeti dokaz uz zahtjev za isplatu kojim se dokazuje da je novo stanje sustava u potpunosti izvršeno u skladu s Planom aktivnosti.
Intervencija 58.1.b.01. Ulaganja
Bodovi
1.
Podnositelj zahtjeva za potporu koji je u sustavu ekološke proizvodnje vina
Najviše 2
1.1.
podnositelj je u sustavu ekološke proizvodnje grožđa i/ili vina
2
1.2.
podnositelj je u sustavu ekološke proizvodnje grožđa i/ili vina u prelaznom razdoblju
1
2.
Podnositelj ima vinogradarsku i vinarsku proizvodnju grožđa za vina sa zaštićenim oznakama
Najviše 3
2.1.
podnositelj je u sustavu proizvodnje grožđa i vina za proizvode iz članka 30. Zakona o vinu
3
2.2.
podnositelj je u sustavu proizvodnje vina za proizvode iz članka 30. Zakona o vinu
2
3.
Podnositelj zahtjeva za potporu je osoba koja posjeduje odgovarajuća stručna znanja i vještine
Najviše 5
3.1.
visoka stručnost - osoba koja je stekla kvalifikaciju u znanstvenom području biotehničkih znanosti, polje poljoprivreda (agronomija) koja je završila sveučilišni diplomski studij; specijalistički diplomski stručni studij; poslijediplomski specijalistički studij; poslijediplomski znanstveni magistarski studij; poslijediplomski sveučilišni (doktorski) studij; obranu doktorske disertacije izvan studija i istovrijedan studij prema prijašnjim propisima kojima se uređuju biotehničke znanosti, znanstveno polje poljoprivreda (agronomija) ili prehrambena tehnologija
5
3.2.
viša stručnost - osoba koja je stekla kvalifikaciju u znanstvenom području biotehničkih znanosti, polje poljoprivreda (agronomija) koja je završila stručni prijediplomski studij ili sveučilišni prijediplomski studij studija i istovrijedan studij prema prijašnjim propisima kojima se uređuju biotehničke znanosti, znanstveno polje poljoprivreda (agronomija) ili prehrambena tehnologija
4
3.3.
srednja stručnost - osoba koja je po završenom srednje školskom obrazovanju (polje poljoprivreda agronomija) stekla kvalifikaciju i posjeduje specijalizirana interdisciplinarna znanja koja joj omogućavaju da može organizirati i provesti vinogradarsku i vinarsku poljoprivrednu proizvodnju na konvencionalni i ekološki način
3
3.4.
ostala stručnost - osoba koja je stekla kvalifikaciju iz drugih znanstvenih ili stručnih područja ili osobe bez stečene kvalifikacije, ali s iskustvom od najmanje pet godina u proizvodnji vina (vinarstvu)
2
4.
Podnositelj je mladi poljoprivrednik
Najviše 2
4.1.
mladi poljoprivrednik
2
5.
Podnositelj ima kontinuitet proizvodnje i rada
Najviše 3
5.1.
podnositelj ima kontinuitet proizvodnje i rada u vinogradarskoj proizvodnji u trajanju više od 10 godina
3
5.2.
podnositelj ima kontinuitet proizvodnje i rada u vinogradarskoj proizvodnji u trajanju od 5 do 10 godina
2
5.3.
podnositelj ima kontinuitet proizvodnje i rada u vinogradarskoj proizvodnji u trajanju do 5 godina
1
MAKSIMALNI BROJ BODOVA
(15)
PRAG PROLAZNOSTI
(7)
DODATNA POJAŠNJENJA KRITERIJA ODABIRA
1. Kriterij odabira 2.
Podatak se provjerava u Vinogradarskom registru.
2. Kriterij odabira 3.
Bodovi po ovom kriteriju se mogu ostvariti ili za podnositelja ili za člana OPG-a ili za zaposlenika podnositelja (provjeravanje ispunjavanja ovoga kriterija obavlja se pri obradi zahtjeva za isplatu i u ex post fazi).
3. Kriterij odabira 5.
Podatak se provjerava u Vinogradarskom registru.
Intervencija 58.1.h.01. Informiranje
Bodovi
1.
izvedivost plana projekta
Najviše 5
1.1.
projekt se odnosi odgovornu konzumaciju vina i upoznavanje potrošačke populacije o umjerenom i odgovornom pijenju vina te o rizicima povezanim sa štetnom konzumacijom alkohola
3
1.2.
projekt se odnosi na sustav Unije o zaštićenim oznakama izvornosti ili zaštićenim oznakama zemljopisnog podrijetla u pogledu kakvoće i ugleda vina
2
2.
primjenjivost rezultata projekta
Najviše 3
2.1.
aktivnosti se odnose na više zaštićenih oznaka u skladu s člankom 30. Zakona o vinu
3
2.2.
aktivnosti se odnose na više vinskih regija
2
2.3.
aktivnosti se odnose na više država članica Europske unije
1
MAKSIMALNI BROJ BODOVA
(8)
PRAG PROLAZNOSTI
(3)
Intervencija 58.1.k.01. Promidžba
Bodovi
1.
izvedivost plana projekta
Najviše 5
1.1.
projekt se odnosi na tržište u trećoj zemlji za koje postoje podaci o prodaji europskih vina
3
1.2.
projekt se odnosi na tržište u trećoj zemlji za koje postoje podaci o prodaji hrvatskih vina
2
2.
primjenjivost rezultata projekta
Najviše 3
2.1.
projekt se odnosi na planirane promotivne aktivnosti općeg karaktera koje su vezane za više vinskih regija
3
2.2.
projekt se odnosi na planirane promotivne aktivnosti vezane za jednu vinsku regiju
2
2.3.
projekt se odnosi na planirane promotivne aktivnosti vezane za jednog proizvođača
1
MAKSIMALNI BROJ BODOVA
(8)
PRAG PROLAZNOSTI
(3)
** imenovanje i promjene uvjeta za ostvarivanje bodova prema kriterijima odabira nastale na strani podnositelja nakon objave natječaja nisu prihvatljive.
Na temelju članka 8.a stavka 27. Zakona o poljoprivredi (»Narodne novine«, br. 118/18., 42/20., 127/20. – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 52/21., 152/22. i 152/24.), ministar poljoprivrede, šumarstva i ribarstva donosi
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O PROVEDBI INTERVENCIJA IZ SEKTORA VINA UNUTAR STRATEŠKOG PLANA ZAJEDNIČKE POLJOPRIVREDNE POLITIKE REPUBLIKE HRVATSKE 2023. – 2027.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 1.
U Pravilniku o provedbi intervencija iz sektora vina unutar Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. - 2027. (»Narodne novine«, br. 140/23., 152/23., 69/24., 5/25. i 30/25.) članak 11. mijenja se i glasi:
» (1) Podnositelj koji nije obveznik javne nabave du ž an je u intervenciji 58.1.b.01. Ulaganja nakon objave natje č aja, a prije podno š enja zahtjeva za potporu, za sve prihvatljive tro š kove projekta provesti postupak nabave putem EONA-e.
(2) Postupci iz stavka 1. ovoga članka ne provode se za tro š kove kupnje zemlji š ta, objekata i opće troškove iz članka 22. stavka 4. ovoga Pravilnika te za prihvatljive troškove za koje Ministarstvo odre đ uje financijska ograni č enja.
(3) Podnositelj je dužan za troškove iz stavka 2. ovoga članka nakon objave natje č aja, a prije podno š enja zahtjeva za potporu, izravno prikupiti jednu ponudu.
(4) Pravila za provo đ enje postupka nabave iz stavka 1. ovoga č lanka objavljuju se uz natje č aj na mre ž nim stranicama Agencije za pla ć anja (www.apprrr.hr).
(5) U provo đ enju postupka iz stavka 1. ovoga č lanka podnositelj je u EONA-i obvezan odabrati ispravnu intervenciju i natje č aj, u suprotnom provedeni postupak i tro š kovi ne ć e biti prihvatljivi za sufinanciranje.
(6) Podnositelj je obvezan prije podno š enja zahtjeva za potporu u EONA-i ocijeniti ponude i zavr š iti postupak nabave iz stavka 1. ovoga č lanka kreiranjem obavijesti o rezultatu postupka nabave, a u suprotnom provedeni postupak i tro š kovi ne ć e biti prihvatljivi za sufinanciranje.
(7) Podnositelj je du ž an u intervenciji 58.1.a.01. Restrukturiranje i konverzija vinograda, intervenciji 58.1.h.01. Informiranje i intervenciji 58.1.k.01 Promid ž ba nakon objave natje č aja, a prije podno š enja zahtjeva za potporu, izravno prikupiti ponude od ponuditelja za sve prihvatljive tro š kove projekta.
(8) U provo đ enju postupka iz stavka 7. ovoga č lanka, u cilju osiguranja opravdanosti visine tro š kova, Ministarstvo odre đ uje financijska ograni č enja za prihvatljive tro š kove.
(9) Za prihvatljive tro š kove, za koje su odre đ ena financijska ograni č enja u skladu sa stavkom 8. ovoga č lanka, podnositelj je du ž an izravno prikupiti jednu ponudu.
(10) Za prihvatljive tro š kove, za koje nisu odre đ ena financijska ograni č enja u skladu sa stavkom 8. ovoga č lanka, podnositelj je du ž an izravno prikupiti tri usporedive ponude te obrazlo ž iti odabir ekonomski najpovoljnije ponude, a ako pravovremeno ne obrazlo ž i ekonomski najpovoljniju ponudu, Agencija za pla ć anja ć e odobriti najjeftiniju ponudu.
(11) Na č in prikupljanja ponuda i listu potrebne dokumentacije koju podnositelj koristi u izravnom prikupljanju ponuda iz stavka 3. i stavka 7. ovoga č lanka s uputama za njihovo popunjavanje Agencija za pla ć anja objavljuje na svojim mre ž nim stranicama (www.apprrr.hr). «.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 2.
U članku 12. u stavku 3. iza broja » 4. « dodaju se riječi » i troškova analize tla iz članka 16. stavka 15. «.
Stavak 4. mijenja se i glasi:
»(4) Da bi trošak nabave robe (uključujući kupnju zemljišta i objekata), izvođenja radova i pružanja usluga bio prihvatljiv za sufinanciranje kada se predmet nabave odnosi na kupovinu od srodnika u pravoj liniji od drugog do četvrtog stupnja, pobočnoj liniji u trećem i četvrtom stupnju i srodnika po tazbini u drugom stupnju te kada takvu povezanost ostvaruju predstavnici korisnika i ponuditelja korisnik mora dokazati da je osigurao jednak pristup i sudjelovanje na tržištu svim ponuditeljima sa jasno definiranim i dostupnim podacima o postupku nabave, da je osigurao objektivan i nepristran tretman svih ponuditelja prilikom pregleda i ocjena ponuda te poštivao sva načela provođenja postupka nabave kako bi spriječio situacije u kojima odabir ponuditelja upućuje na izravni ili neizravni, financijski ili nefinancijski interes koji proizlazi iz osobnih, obiteljskih ili profesionalnih veza između korisnika i ponuditelja ili korisnik mora dokazati da je unatoč poduzetim svim potrebnim mjerama za sprečavanje i izbjegavanje situacija koje dovode do sukoba interesa odabrano poduzeće jedino koje može isporučiti robu, radove ili usluge zbog tehničkih razloga ili razloga postojanja isključivih prava na predmetu koji se nabavlja.«.
Iza stavka 4. dodaje se novi stavak 5. koji glasi:
»(5) Odredbe koje se primjenjuju na korisnika odnosno ponuditelja u pogledu stavka 2. ovoga članka, primjenjuju se i na konzultanta korisnika odnosno podugovaratelja.«.
Dosadašnji stavci 5. do 8. postaju stavci 6. do 9.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 3.
U članku 16. u stavku 15. iz riječi »materijala« dodaju se riječi i »trošak analize tla koji je prihvatljiv ako je nastao unutar godine dana prije dana podnošenja zahtjeva za potporu«.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 4.
U članku 17. stavak 2. mijenja se i glasi:
»(2) Neprihvatljivi za sufinanciranje su troškovi nabave roba, izvođenja radova i pružanja usluga:
a) od srodnika po krvi u pravoj liniji do prvog stupnja ili u pobočnoj liniji do drugog stupnja, srodnika po tazbini do prvog stupnja te bračnih i izvanbračnih drugova korisnika
b) od ponuditelja u kojem je korisnik vlasnik poslovnih udjela, dionica ili drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno kapitalu ponuditelja te od ponuditelja koji je u korisniku vlasnik poslovnih udjela, dionica ili drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno kapitalu, neovisno o udjelu vlasničkih ili upravljačkih prava
c) od ponuditelja u kojem je predstavnik korisnika vlasnik poslovnih udjela, dionica ili drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno kapitalu ponuditelja ili osoba koja obavlja upravljačke poslove te od ponuditelja čiji je predstavnik u korisniku vlasnik poslovnih udjela, dionica ili drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno kapitalu ili osoba koja u korisniku obavlja upravljačke poslove, neovisno o udjelu vlasničkih ili upravljačkih prava
d) od ponuditelja čiji su predstavnici srodnici iz točke a) ovoga stavka s predstavnicima korisnika. « .
Iza stavka 2. dodaje se novi stavak 3. koji glasi:
»(3) Odredbe koje se primjenjuju na korisnika odnosno ponuditelja u pogledu stavka 2. ovoga članka, primjenjuju se i na konzultanta korisnika odnosno podugovaratelja.«.
Dosadašnji stavak 3. postaje stavak 4.
U stavku 4. broj » 10. « zamjenjuje se brojem » 13. «.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 5.
U članku 23. stavak 3. mijenja se i glasi:
»(3) Neprihvatljivi za sufinanciranje su troškovi nabave roba (uključujući kupnju zemljišta i objekata), izvođenja radova i pružanja usluga:
a) od srodnika po krvi u pravoj liniji do prvog stupnja ili u pobočnoj liniji do drugog stupnja, srodnika po tazbini do prvog stupnja te bračnih i izvanbračnih drugova korisnika
b) od ponuditelja u kojem je korisnik vlasnik poslovnih udjela, dionica ili drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno kapitalu ponuditelja te od ponuditelja koji je u korisniku vlasnik poslovnih udjela, dionica ili drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno kapitalu, neovisno o udjelu vlasničkih ili upravljačkih prava
c) od ponuditelja u kojem je predstavnik korisnika vlasnik poslovnih udjela, dionica ili drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno kapitalu ponuditelja ili osoba koja obavlja upravljačke poslove te od ponuditelja čiji je predstavnik u korisniku vlasnik poslovnih udjela, dionica ili drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno kapitalu ili osoba koja u korisniku obavlja upravljačke poslove, neovisno o udjelu vlasničkih ili upravljačkih prava
d) od ponuditelja čiji su predstavnici srodnici iz točke a) ovoga stavka s predstavnicima korisnika.«.
Iza stavka 3. dodaju se novi stavci 4 ., 5. i 6. koji glase:
»(4) Odredbe koje se primjenjuju na korisnika odnosno ponuditelja u pogledu stavka 3. ovoga članka, primjenjuju se i na konzultanta korisnika odnosno podugovaratelja.
(5) Financijska ograničenja za prihvatljive troškove u intervenciji 58.1.b.01. Ulaganja određuje Ministarstvo, a objavljuju se uz natječaj na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja ( www.apprrr.hr ).
(6) U kontroli razumnosti troškova Agencija za plaćanja ima pravo u slučaju sumnje da su vrijednosti troškova s odabrane ponude neopravdano visoke odnosno iskazane cijene/cijena neopravdano visoke, ako je primjenjivo odlučiti u skladu s člankom 42. stavkom 3. ovoga Pravilnika ili zatražiti dodatne popratne dokumente i pojašnjenja od korisnika kako bi se otklonila sumnja, a ako utvrdi da je trošak neopravdano visok ga proglasiti neprihvatljivim.«.
Dosadašnji stavak 4. postaje stavak 7.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 6.
U članku 28. stavak 2. mijenja se i glasi:
»(2) Neprihvatljivi za sufinanciranje su troškovi nabave roba, izvođenja radova i pružanja usluga:
a) od srodnika po krvi u pravoj liniji do prvog stupnja ili u pobočnoj liniji do drugog stupnja, srodnika po tazbini do prvog stupnja te bračnih i izvanbračnih drugova korisnika
b) od ponuditelja u kojem je korisnik vlasnik poslovnih udjela, dionica ili drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno kapitalu ponuditelja te od ponuditelja koji je u korisniku vlasnik poslovnih udjela, dionica ili drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno kapitalu, neovisno o udjelu vlasničkih ili upravljačkih prava
c) od ponuditelja u kojem je predstavnik korisnika vlasnik poslovnih udjela, dionica ili drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno kapitalu ponuditelja ili osoba koja obavlja upravljačke poslove te od ponuditelja čiji je predstavnik u korisniku vlasnik poslovnih udjela, dionica ili drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno kapitalu ili osoba koja u korisniku obavlja upravljačke poslove, neovisno o udjelu vlasničkih ili upravljačkih prava
d) od ponuditelja čiji su predstavnici srodnici iz točke a) ovoga stavka s predstavnicima korisnika.«.
Iza stavka 2. dodaje se novi stavak 3. koji glasi:
»(3) Odredbe koje se primjenjuju na korisnika odnosno ponuditelja u pogledu stavka 2. ovoga članka, primjenjuju se i na konzultanta korisnika odnosno podugovaratelja.«.
Dosadašnji stavak 3. postaje stavak 4.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 7.
U članku 33. stavak 2. mijenja se i glasi:
»(2) Neprihvatljivi za sufinanciranje su troškovi nabave roba, izvođenja radova i pružanja usluga:
a) od srodnika po krvi u pravoj liniji do prvog stupnja ili u pobočnoj liniji do drugog stupnja, srodnika po tazbini do prvog stupnja te bračnih i izvanbračnih drugova korisnika
b) od ponuditelja u kojem je korisnik vlasnik poslovnih udjela, dionica ili drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno kapitalu ponuditelja te od ponuditelja koji je u korisniku vlasnik poslovnih udjela, dionica ili drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno kapitalu, neovisno o udjelu vlasničkih ili upravljačkih prava
c) od ponuditelja u kojem je predstavnik korisnika vlasnik poslovnih udjela, dionica ili drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno kapitalu ponuditelja ili osoba koja obavlja upravljačke poslove te od ponuditelja čiji je predstavnik u korisniku vlasnik poslovnih udjela, dionica ili drugih prava na temelju kojih sudjeluje u upravljanju odnosno kapitalu ili osoba koja u korisniku obavlja upravljačke poslove, neovisno o udjelu vlasničkih ili upravljačkih prava
d) od ponuditelja čiji su predstavnici srodnici iz točke a) ovoga stavka s predstavnicima korisnika.«.
Iza stavka 2. dodaje se novi stavak 3. koji glasi:
»(3) Odredbe koje se primjenjuju na korisnika odnosno ponuditelja u pogledu stavka 2. ovoga članka, primjenjuju se i na konzultanta korisnika odnosno podugovaratelja.«.
Dosadašnji stavak 3. postaje stavak 4.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 8.
U članku 38. stavak 5. mijenja se i glasi:
»(5) Podnositelj zahtjeva za potporu mora biti upisan u evidenciju korisnika potpora (u daljnjem tekstu: evidencija korisnika) kako bi mogao:
- provesti postupak nabave putem EONA-e,
- podnijeti zahtjev za potporu te
- primati zahtjeve za dopunu i/ili obrazloženje od Agencije putem AGRONET-a.«.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 9.
U članku 39. iza stavka 10. dodaju se novi stavci 11., 12., 13, 14., 15 i 16 koji glase:
»(11) Dostava zahtjeva za dopunu i/ili obrazloženje u skladu sa stavkom 2. ovog članka može se obaviti putem AGRONET-a, u tom slučaju adresa elektroničke pošte na koju Agencija za plaćanja korisniku šalje zahtjeva za dopunu i/ili obrazloženje je isključivo adresa elektroničke pošte koja je predviđena za takvu namjenu u evidenciji korisnika.
(12) U slučaju dostave korisnicima putem AGRONET-a, korisnik je obvezan preuzeti zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencije za plaćanja najkasnije u roku od pet dana od dana postavljanja istih na AGRONET i zaprimanja obavijesti u elektronički pretinac.
(13) U slučaju dostave korisnicima putem AGRONET-a, dostava se smatra obavljenom u trenutku zapisa na AGRONET-u kada je korisnik preuzeo zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencije za plaćanja.
(14). Ako korisnik ne preuzme zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencije za plaćanja s AGRONET-a u roku od pet dana od dana postavljanja na AGRONET, dostava se smatra obavljenom istekom roka od pet dana od dana kada je zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencija za plaćanja postavila na AGRONET.
(15) U slučaju dostave putem elektroničke pošte, isključujući dostavu putem AGRONET-a, ako je korisnik u zahtjevu pod podacima o kontakt osobi naveo adresu elektroničke pošte koja se razlikuje od adrese elektroničke pošte koja je navedena u evidenciji korisnika, dostava se obavlja na obje adrese elektroničke pošte.
(16) Dostava elektroničkim putem smatra se obavljenom u trenutku kad je zabilježena na poslužitelju za primanje takvih poruka.«.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 10.
U članku 42. stavku 1. točka a) mijenja se i glasi:
»administrativnom kontrolom provedenih postupaka nabave putem EONA-e u intervenciji 58.1.b.01. Ulaganja u skladu s provedbom postupka nabave putem EONA-e te administrativnom kontrolom prihvaćenih ponuda prikupljenih u izravnom postupku prikupljanja i primjenom financijskih ograničenja za prihvatljive troškove«.
Stavak 2. mijenja se i glasi:
»(2) U slučaju nepoštivanja postupaka nabave putem EONA-e za korisnike koji nisu obveznici javne nabave Agencija za plaćanja primjenjuje financijske korekcije u skladu s člankom 68. stavkom 7. ovoga Pravilnika.«.
U stavku 5. iza broja »12.« dodaje se zarez i riječi »članka 23. stavka 5.,«.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 11.
U članku 45. stavku 1. točki k) riječi »i u skladu s člankom 68. stavkom 5. točkom c) ovoga Pravilnika« brišu se.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 12.
U članku 48. iza stavka 8. dodaju se novi stavci 9., 10., 11 i 12. koji glase:
»(9) Dostava zahtjeva za dopunu i/ili obrazloženje u skladu sa stavkom 2. ovog članka može se obaviti putem AGRONET-a, u tom slučaju adresa elektroničke pošte na koju Agencija za plaćanja korisniku šalje zahtjeva za dopunu i/ili obrazloženje je isključivo adresa elektroničke pošte koja je predviđena za takvu namjenu u evidenciji korisnika.
(10) U slučaju dostave korisnicima putem AGRONET-a, korisnik je obvezan preuzeti zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencije za plaćanja najkasnije u roku od pet dana od dana postavljanja istih na AGRONET i zaprimanja obavijesti u elektronički pretinac.
(11) U slučaju dostave korisnicima putem AGRONET-a, dostava se smatra obavljenom u trenutku zapisa na AGRONET-u kada je korisnik preuzeo zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencije za plaćanja.
(12). Ako korisnik ne preuzme zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencije za plaćanja s AGRONET-a u roku od pet dana od dana postavljanja na AGRONET, dostava se smatra obavljenom istekom roka od pet dana od dana kada je zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencija za plaćanja postavila na AGRONET.
(13) U slučaju dostave putem elektroničke pošte, isključujući dostavu putem AGRONET-a, ako je korisnik u zahtjevu pod podacima o kontakt osobi naveo adresu elektroničke pošte koja se razlikuje od adrese elektroničke pošte koja je navedena u evidenciji korisnika, dostava se obavlja na obje adrese elektroničke pošte.
(14) Dostava elektroničkim putem smatra se obavljenom u trenutku kad je zabilježena na poslužitelju za primanje takvih poruka.«.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 13.
U članku 50. stavak 5. mijenja se i glasi:
» (5) U intervenciji 58.1.a.01. Restrukturiranje i konverzija vinograda te intervenciji 58.1.b.01. Ulaganja, produljenje projekta može se odobriti samo jednom najviše na razdoblje od godinu dana uz uvjet da je korisnik unutar godine dana od dana donošenja odluke o dodjeli sredstava:
- započeo s provedbom odobrenih aktivnosti te je u tom razdoblju provedbe utrošio najmanje 30 % financijske vrijednosti projekta ili
- zaprimio uplatu predujma potpore ili
- podnio barem jedan zahtjev za isplatu po završenoj aktivnosti.«.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 14.
U članku 51. iza stavka 7. dodaju se novi stavci 8., 9., 10, 11., 12. i 13. koji glase:
»(8) Dostava zahtjeva za dopunu i/ili obrazloženje u skladu sa stavkom 2. ovog članka može se obaviti putem AGRONET-a, u tom slučaju adresa elektroničke pošte na koju Agencija za plaćanja korisniku šalje zahtjeva za dopunu i/ili obrazloženje je isključivo adresa elektroničke pošte koja je predviđena za takvu namjenu u evidenciji korisnika.
(9) U slučaju dostave korisnicima putem AGRONET-a, korisnik je obvezan preuzeti zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencije za plaćanja najkasnije u roku od pet dana od dana postavljanja istih na AGRONET i zaprimanja obavijesti u elektronički pretinac.
(10) U slučaju dostave korisnicima putem AGRONET-a, dostava se smatra obavljenom u trenutku zapisa na AGRONET-u kada je korisnik preuzeo zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencije za plaćanja.
(11). Ako korisnik ne preuzme zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencije za plaćanja s AGRONET-a u roku od pet dana od dana postavljanja na AGRONET, dostava se smatra obavljenom istekom roka od pet dana od dana kada je zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencija za plaćanja postavila na AGRONET.
(12) U slučaju dostave putem elektroničke pošte, isključujući dostavu putem AGRONET-a, ako je korisnik u zahtjevu pod podacima o kontakt osobi naveo adresu elektroničke pošte koja se razlikuje od adrese elektroničke pošte koja je navedena u evidenciji korisnika, dostava se obavlja na obje adrese elektroničke pošte.
(13) Dostava elektroničkim putem smatra se obavljenom u trenutku kad je zabilježena na poslužitelju za primanje takvih poruka.«.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 15
Članak 53. mijenja se i glasi:
»(1) Korisnik podnosi izvješće o utrošenom predujmu Agenciji za plaćanja jednom godišnje najkasnije do 15. listopada.
(2) U slučaju nedostavljanja izvješća iz stavka 1. ovoga članka pravovremeno ili dostavljanja nepotpunog izvješća, Agencija za plaćanja će pisanim putem, putem elektroničke pošte ili AGRONET-a (na adresu elektroničke pošte koja je predviđena za takvu namjenu u evidenciji korisnika) zatražiti naknadnu dostavu te odrediti korisniku rok od sedam dana za dostavljanje.
(3) Korisnik je dužan izvješće iz stavka 1. ovoga članka dopuniti, ispraviti i/ili obrazložiti, dostavom tražene dokumentacije Agenciji za plaćanja elektroničkim putem ili preporučeno poštom ili osobno na adresu Agencije za plaćanja.
(4) Zbog nepravovremenog dostavljanja dopuna i/ili obrazloženja iz stavka 2. ovoga članka Agencija za plaćanje će primijeniti financijske korekcije iz članka 68. stavka 1. ovoga Pravilnika, osim u slučaju više sile i/ili katastrofalnih događaja.
(5) Predložak izvješća o iskorištenju predujma s uputom za popunjavanje objavljuje se na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja ( www.apprrr.hr ).
(6) U slučaju slanja zahtjeva za dopunu i/ili obrazloženje preporučenom pošiljkom, ako korisnik nije preuzeo pošiljku prilikom prve dostave, dostava preporučene pošiljke bit će ponovljena samo još jednom uz objavu obavijesti na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr) te će se time smatrati da je korisnik obaviješten o roku za dopunu i/ili obrazloženje.
(7) U slučaju dostave korisnicima putem AGRONET-a, korisnik je obvezan preuzeti zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencije za plaćanja najkasnije u roku od pet dana od dana postavljanja istih na AGRONET i zaprimanja obavijesti u elektronički pretinac.
(8) U slučaju dostave korisnicima putem AGRONET-a, dostava se smatra obavljenom u trenutku zapisa na AGRONET-u kada je korisnik preuzeo zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencije za plaćanja.
(9) Ako korisnik ne preuzme zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencije za plaćanja s AGRONET-a u roku od pet dana od dana postavljanja na AGRONET, dostava se smatra obavljenom istekom roka od pet dana od dana kada je zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencija za plaćanja postavila na AGRONET.
(10) U slučaju dostave putem elektroničke pošte, isključujući dostavu putem AGRONET-a, ako je korisnik u zahtjevu pod podacima o kontakt osobi naveo adresu elektroničke pošte koja se razlikuje od adrese elektroničke pošte koja je navedena u evidenciji korisnika, dostava se obavlja na obje adrese elektroničke pošte.
(11) Dostava elektroničkim putem smatra se obavljenom u trenutku kad je zabilježena na poslužitelju za primanje takvih poruka.«.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 16.
U članku 56. iza stavka 13. dodaju se novi stavci 14., 15., 16., 17., 18 i 19. koji glase:
»(14) Dostava zahtjeva za dopunu i/ili obrazloženje u skladu sa stavkom 6. ovog članka može se obaviti putem AGRONET-a, u tom slučaju adresa elektroničke pošte na koju Agencija za plaćanja korisniku šalje zahtjeva za dopunu i/ili obrazloženje je isključivo adresa elektroničke pošte koja je predviđena za takvu namjenu u evidenciji korisnika.
(15) U slučaju dostave korisnicima putem AGRONET-a, korisnik je obvezan preuzeti zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencije za plaćanja najkasnije u roku od pet dana od dana postavljanja istih na AGRONET i zaprimanja obavijesti u elektronički pretinac.
(16) U slučaju dostave korisnicima putem AGRONET-a, dostava se smatra obavljenom u trenutku zapisa na AGRONET-u kada je korisnik preuzeo zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencije za plaćanja.
(17). Ako korisnik ne preuzme zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencije za plaćanja s AGRONET-a u roku od pet dana od dana postavljanja na AGRONET, dostava se smatra obavljenom istekom roka od pet dana od dana kada je zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje Agencija za plaćanja postavila na AGRONET.
(18) U slučaju dostave putem elektroničke pošte, isključujući dostavu putem AGRONET-a, ako je korisnik u zahtjevu pod podacima o kontakt osobi naveo adresu elektroničke pošte koja se razlikuje od adrese elektroničke pošte koja je navedena u evidenciji korisnika, dostava se obavlja na obje adrese elektroničke pošte.
(19) Dostava elektroničkim putem smatra se obavljenom u trenutku kad je zabilježena na poslužitelju za primanje takvih poruka.«.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 17.
U članku 64. stavak 5. mijenja se i glasi:
»(5) U trenutku podnošenja zahtjeva za potporu podnositelj je dužan priložiti dokument kojim se odobrava građenje ili drugi odgovarajući dokument koji dokazuje da se gradnja/rekonstrukcija građevine može provesti bez izdavanja dokumenta kojim se odobrava građenje, izdan od Upravnog odjela za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu prema propisu kojim se uređuje gradnja, a Uporabnu dozvolu za objekt koji je predmet projekta priložiti najkasnije uz zahtjev za isplatu po završetku svih aktivnosti ulaganja. «.
Stavak 6. briše se.
Stavci 7. i 8. postaju stavci 6. i 7.
Stavak 6. mijenja se i glasi:
»(6) Agencija za plaćanja će provedbu odredbi stavaka 1., 2., 3., 4. i 5 ovoga članka kontrolirati, a prilikom provođenja kontrole na terenu će tražiti na uvid dokaze iz stavaka 2. i 4. ovoga članka. «.
Iza stavka 7. dodaje se stavak 8. koji glasi:
»(8) Korisnik je u obvezi realizirati cjelokupni projekt odnosno i dio projekta koji se odnosi na neprihvatljive troškove za sufinanciranje čija realizacija utječe na ispunjavanje uvjeta prihvatljivosti i/ili kriterija odabira i/ili ciljeva.«.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 18.
U članku 66. u stavku 2. iza riječi »dužan« dodaju se riječi »nakon primljene potpore«.
Stavak 3. mijenja se i glasi:
»(3) U slučaju kad Agencija za plaćanja u razdoblju nakon izdavanja potvrde o završenoj intervenciji, tijekom kontrole na terenu utvrdi da se korisnik ne pridržava obveza iz stavka 1. i 2. ovoga članka odredit će rok od 30 dana za ispunjavanje obveza te u slučaju da korisnik ne ispuni obveze izdati će odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu i/ili odluku o povratu sredstava u skladu s člankom 63. stavkom 1. ovoga Pravilnika. «.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 19.
U Prilogu I. u točki 1.3.5. iza riječi »kupnje« dodaju se riječi »i dovoza/prijevoza«.
Točka 1.3.6. mijenja se i glasi:
»1.3.6. postavljanje nove potporne strukture restrukturiranog vinograda (potporna struktura – stupova, žice, kolci), kompletne armature ili pojedinih dijelova«.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 20.
U Prilogu II. u točki napomena riječi koje glase »te prenamjena objekata u vinarije ili prezentacijske i/ili prodajne objekte« brišu se.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 21.
Dosadašnji Prilog V. zamjenjuje se novim Prilogom V. koji je tiskan uz ovaj Pravilnik i njegov je sastavni dio.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 22.
U Prilogu VII. riječi »u trenutku podnošenja zahtjeva za isplatu« brišu se.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Članak 23.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
POTPREDSJEDNIK VLADE
I MINISTAR
David Vlajčić
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA
Prilog V.
Intervencija 58.1.a.01. – Restrukturiranje i konverzija vinograda
Bodovi
1.
Podnositelj koji je u sustavu ekološke proizvodnje grožđa i/ili vina
Najviše 2
1.1.
podnositelj je u sustavu ekološke proizvodnje grožđa i/ili vina
2
1.2.
podnositelj je sustavu ekološke proizvodnje grožđa i/ili vina u prelaznom razdoblju
1
2.
Podnositelj ima vinogradarsku proizvodnju grožđa za vina sa zaštićenim oznakama
Najviše 3
2.1.
podnositelj je u sustavu proizvodnje grožđa za proizvode iz članka 30. Zakona o vinu
3
2.2.
podnositelj je u sustavu proizvodnje grožđa i/ili vina za proizvode iz članka 30. Zakona o vinu
2
3.
Podnositelj je osoba koja posjeduje odgovarajuća stručna znanja i vještine
Najviše 5
3.1.
visoka stručnost – osoba koja je stekla kvalifikaciju u znanstvenom području biotehničkih znanosti, polje poljoprivreda (agronomija) koja je završila , sveučilišni diplomski studij; specijalistički diplomski stručni studij; poslijediplomski specijalistički studij; poslijediplomski znanstveni magistarski studij; poslijediplomski sveučilišni (doktorski) studij; obranu doktorske disertacije izvan studija i istovrijedan studij prema prijašnjim propisima kojima se uređuju biotehničke znanosti, znanstveno polje poljoprivreda (agronomija) ili prehrambena tehnologija
5
3.2.
viša stručnost - osoba koja je stekla kvalifikaciju u znanstvenom području biotehničkih znanosti, polje poljoprivreda (agronomija) koja je završila stručni prijediplomski studij ili sveučilišni prijediplomski studij studija i istovrijedan studij prema prijašnjim propisima kojima se uređuju biotehničke znanosti, znanstveno polje poljoprivreda (agronomija) ili prehrambena tehnologija
4
3.3.
srednja stručnost – osoba koja je po završenom srednje školskom obrazovanju obrazovanju ( polje poljoprivreda agronomija) stekla kvalifikaciju i posjeduje specijalizirana interdisciplinarna znanja koja joj omogućavaju da može organizirati i provesti vinogradarsku i vinarsku poljoprivrednu proizvodnju na konvencionalni i ekološki način
3
3.4.
ostala stručnost – osoba koja je stekla kvalifikaciju iz drugih znanstvenih ili stručnih područja ili osobe bez stečene kvalifikacije ali s iskustvom od najmanje pet godina u poljoprivredi
2
4.
Podnositelj je mladi poljoprivrednik
Najviše 2
4.1.
mladi poljoprivrednik
2
5.
Podnositelj ima kontinuitet proizvodnje i rada
Najviše 3
5.1.
podnositelj ima kontinuitet proizvodnje i rada u vinogradarskoj proizvodnji u trajanju više od 10 godina
3
5.2.
podnositelj ima kontinuitet proizvodnje i rada u vinogradarskoj proizvodnji u trajanju od 5 do 10 godina
2
5.3.
podnositelj ima kontinuitet proizvodnje i rada u vinogradarskoj proizvodnji u trajanju do 5 godina
1
6.
Izvedivost plana projekta
Najviše 4
6.1.
nabava opreme za nove tehnike za upravljanje vinogradom kojima se doprinosi ublažavanju klimatskih promjena
2
6.2.
postavljanje infrastrukture za navodnjavanje koja racionalno koristi vodu i doprinosi prilagodbi i ublažavanju klimatskih promjena
2
7.
Primjenjivost rezultata projekta – zamjena sorte
Najviše 2
7.1.
zamjena postojećeg sortimenta preporučenim autohtonim sortama na svim parcelama koje su predmet restrukturiranja
2
7.2.
zamjena postojećeg sortimenta ostalim preporučenim sortama
1
MAKSIMALNI BROJ BODOVA
(21)
PRAG PROLAZNOSTI
(9)
DODATNA POJAŠNJENJA KRITERIJA ODABIRA
1. Kriterij odabira 2.
Podatak se provjerava u Vinogradarskom registru.
2. Kriterij odabira 3.
Bodovi po ovom kriteriju se mogu ostvariti ili za podnositelja ili za člana OPG-a ili za zaposlenika podnositelja (provjeravanje ispunjavanja ovoga kriterija obavlja se pri obradi zahtjeva za isplatu i u ex post fazi).
3. Kriterij odabira 5.
Podatak se provjerava u Vinogradarskom registru.
4. Kriterij odabira 6.1.
Bodovi po ovom kriteriju mogu se ostvariti ukoliko Podnositelj nabavlja opremu za vinograd iz točke 2.7. Liste prihvatljivih troškova.
5. Kriterij odabira 6.2.
Kod unaprjeđenja navodnjavanja Korisnik u planu aktivnosti treba prikazati karakteristike postojećeg stanja sustava navodnjavanja i tehničke parametre novog sustava iz kojih mora biti vidljivo poboljšanje. Kod unapređenja i uvođenja novog sustava navodnjavanja potrebno je u planu aktivnosti opisati/prikazati da taj uvedeni sustav udovoljava uvjetima iz članka 16. stavka 6. i 7. Pravilnika odnosno da doprinosi ublažavanju klimatskih promjena i prilagodbi tim promjenama. Ukoliko je u okviru projekta novog sustava navodnjavanja obuhvaćeno građenje objekata za koje je izdana građevinska dozvola nije potrebno ishoditi rješenje o provedenom postupku utjecaja na okoliš jer je isto sastavni dio građevinske dozvole koju je potrebno priložiti.
Kod ovog kriterija potrebno je podnijeti dokaz uz zahtjev za isplatu kojim se dokazuje da je novo stanje sustava u potpunosti izvršeno u skladu s Planom aktivnosti.
Intervencija 58.1.b.01. Ulaganja
Bodovi
1.
Podnositelj zahtjeva za potporu koji je u sustavu ekološke proizvodnje vina
Najviše 2
1.1.
podnositelj je u sustavu ekološke proizvodnje grožđa i/ili vina
2
1.2.
podnositelj je u sustavu ekološke proizvodnje grožđa i/ili vina u prelaznom razdoblju
1
2.
Podnositelj ima vinogradarsku i vinarsku proizvodnju grožđa za vina sa zaštićenim oznakama
Najviše 3
2.1.
podnositelj je u sustavu proizvodnje grožđa i vina za proizvode iz članka 30. Zakona o vinu
3
2.2.
podnositelj je u sustavu proizvodnje vina za proizvode iz članka 30. Zakona o vinu
2
3.
Podnositelj zahtjeva za potporu je osoba koja posjeduje odgovarajuća stručna znanja i vještine
Najviše 5
3.1.
visoka stručnost - osoba koja je stekla kvalifikaciju u znanstvenom području biotehničkih znanosti, polje poljoprivreda (agronomija) koja je završila sveučilišni diplomski studij; specijalistički diplomski stručni studij; poslijediplomski specijalistički studij; poslijediplomski znanstveni magistarski studij; poslijediplomski sveučilišni (doktorski) studij; obranu doktorske disertacije izvan studija i istovrijedan studij prema prijašnjim propisima kojima se uređuju biotehničke znanosti, znanstveno polje poljoprivreda (agronomija) ili prehrambena tehnologija
5
3.2.
viša stručnost - osoba koja je stekla kvalifikaciju u znanstvenom području biotehničkih znanosti, polje poljoprivreda (agronomija) koja je završila stručni prijediplomski studij ili sveučilišni prijediplomski studij studija i istovrijedan studij prema prijašnjim propisima kojima se uređuju biotehničke znanosti, znanstveno polje poljoprivreda (agronomija) ili prehrambena tehnologija
4
3.3.
srednja stručnost - osoba koja je po završenom srednje školskom obrazovanju ( polje poljoprivreda agronomija) stekla kvalifikaciju i posjeduje specijalizirana interdisciplinarna znanja koja joj omogućavaju da može organizirati i provesti vinogradarsku i vinarsku poljoprivrednu proizvodnju na konvencionalni i ekološki način
3
3.4.
ostala stručnost - osoba koja je stekla kvalifikaciju iz drugih znanstvenih ili stručnih područja ili osobe bez stečene kvalifikacije, ali s iskustvom od najmanje pet godina u proizvodnji vina (vinarstvu)
2
4.
Podnositelj je mladi poljoprivrednik
Najviše 2
4.1.
mladi poljoprivrednik
2
5.
Podnositelj ima kontinuitet proizvodnje i rada
Najviše 3
5.1.
podnositelj ima kontinuitet proizvodnje i rada u vinogradarskoj proizvodnji u trajanju više od 10 godina
3
5.2.
podnositelj ima kontinuitet proizvodnje i rada u vinogradarskoj proizvodnji u trajanju od 5 do 10 godina
2
5.3.
podnositelj ima kontinuitet proizvodnje i rada u vinogradarskoj proizvodnji u trajanju do 5 godina
1
MAKSIMALNI BROJ BODOVA
( 15 )
PRAG PROLAZNOSTI
( 7 )
DODATNA POJAŠNJENJA KRITERIJA ODABIRA
1. Kriterij odabira 2.
Podatak se provjerava u Vinogradarskom registru.
2. Kriterij odabira 3.
Bodovi po ovom kriteriju se mogu ostvariti ili za podnositelja ili za člana OPG-a ili za zaposlenika podnositelja (provjeravanje ispunjavanja ovoga kriterija obavlja se pri obradi zahtjeva za isplatu i u ex post fazi) .
3. Kriterij odabira 5.
Podatak se provjerava u Vinogradarskom registru.
Intervencija 58.1.h.01. Informiranje
Bodovi
1.
izvedivost plana projekta
Najviše 5
1.1.
projekt se odnosi odgovornu konzumaciju vina i upoznavanje potrošačke populacije o umjerenom i odgovornom pijenju vina te o rizicima povezanim sa štetnom konzumacijom alkohola
3
1.2.
projekt se odnosi na sustav Unije o zaštićenim oznakama izvornosti ili zaštićenim oznakama zemljopisnog podrijetla u pogledu kakvoće i ugleda vina
2
2.
primjenjivost rezultata projekta
Najviše 3
2.1.
aktivnosti se odnose na više zaštićenih oznaka u skladu s člankom 30. Zakona o vinu
3
2.2.
aktivnosti se odnose na više vinskih regija
2
2.3.
aktivnosti se odnose na više država članica Europske unije
1
MAKSIMALNI BROJ BODOVA
(8)
PRAG PROLAZNOSTI
(3)
Intervencija 58.1.k.01. Promidžba
Bodovi
1.
izvedivost plana projekta
Najviše 5
1.1.
projekt se odnosi na tržište u trećoj zemlji za koje postoje podaci o prodaji europskih vina
3
1.2.
projekt se odnosi na tržište u trećoj zemlji za koje postoje podaci o prodaji hrvatskih vina
2
2.
primjenjivost rezultata projekta
Najviše 3
2.1.
projekt se odnosi na planirane promotivne aktivnosti općeg karaktera koje su vezane za više vinskih regija
3
2.2.
projekt se odnosi na planirane promotivne aktivnosti vezane za jednu vinsku regiju
2
2.3.
projekt se odnosi na planirane promotivne aktivnosti vezane za jednog proizvođača
1
MAKSIMALNI BROJ BODOVA
(8)
PRAG PROLAZNOSTI
(3)
** imenovanje i promjene uvjeta za ostvarivanje bodova prema kriterijima odabira nastale na strani podnositelja nakon objave natječaja nisu prihvatljive.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I RIBARSTVA