(1) Ovim se Zakonom uređuje sustav savjetovanja u poljoprivredi i šumarstvu, djelokrug rada i način financiranja Hrvatske poljoprivredne savjetodavne službe kao specijalizirane javne ustanove za obavljanje poslova savjetodavnih usluga u poljoprivredi, šumarstvu i ribarstvu.
(2) Ovim se Zakonom uređuje provedba:
- Uredbe (EU) br. 1305/2013 Europskog Parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o potpori ruralnom razvoju iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (EPFRR) i stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1698/2005 (SL L 347, 20. 12. 2013.),(u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 1305/2013),
- Uredbe (EU) br. 1306/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o financiranju, upravljanju i nadzoru zajedničke poljoprivredne politike i o stavljanju izvan snage uredaba Vijeća (EEZ) br. 352/78, (EZ) br. 165/94, (EZ) br. 2799/98, (EZ) br. 814/2000 (EZ) br. 1290/2005 i (EZ) br. 485/2008 (SL L 347, 20. 12. 2013.), (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 1306/2013),
- Uredbe (EU) br. 508/2014 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. svibnja 2014. o Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i stavljanju izvan snage uredbi Vijeća (EZ) br. 2328/2003, (EZ) br. 861/2006, (EZ) br. 1198/2006, (EZ) br. 791/2007 i Uredbe (EU) br. 1255/2011 Europskog parlamenta i Vijeća (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 508/2014)
i drugih propisa kojima je uređen sustav savjetovanja u poljoprivredi i šumarstvu.
Članak 2.
(1) Osnivač Hrvatske poljoprivredne savjetodavne službe (u daljnjem tekstu: Služba)je Republika Hrvatska, a prava i dužnosti osnivača obavlja ministarstvo nadležno za poljoprivredu i šumarstvo (u daljnjem tekstu: Ministarstvo).
(2) Služba je pravna osoba čija su prava i obaveze propisane ovim Zakonom i drugim posebnim zakonima te Statutom Hrvatske poljoprivredne savjetodavne službe.
Savjetodavna djelatnost
Članak 3.
(1)Služba obavlja savjetodavnu djelatnost u poljoprivredi, šumarstvu i ribarstvu koja uključuje savjetovanje poljoprivrednika, šumoposjednika i ribara o:
1.mjerama i postupcima namijenjenim tehničko-tehnološkom unapređenju poljoprivredne proizvodnje na poljoprivrednim gospodarstvima
2.mjerama ruralnog razvoja namijenjenim modernizaciji i poboljšanju konkurentnosti poljoprivrede, uvođenju inovacija, tržišnoj orijentaciji, te poticanju poduzetništva u ruralnim prostorima
3.održivom gospodarenju šumama i očuvanju bioraznolikosti šuma
4.mjerama namijenjenim unapređenju sektora ribarstva i akvakulture (primjeni standarda, sljedivosti proizvoda i sigurnosti hrane)
5.mjerama i postupcima važnim za zaštitu tla, voda i zraka uređenim nacionalnim propisima o:
-višestrukoj sukladnosti
-poljoprivrednim praksama korisnim za klimu i okoliš
-stručnoj uporabi sredstava za zaštitu bilja
-klimatskim promjenama
-mogućnostima korištenja obnovljivih izvora energije u poljoprivredi
6.upravljanju rizicima i uvođenju odgovarajućih preventivnih mjera za rješavanje elementarnih nepogoda, klimatskih promjena, prirodnih katastrofa i bolesti životinja i bilja
(2)Savjetodavnu djelatnost iz stavka 1. ovoga članka čine sljedeći poslovi:
1.davanje stručnih savjeta, instrukcija i praktičnih predočenja te promicanje znanja iz područja poljoprivrede, ribarstva i šumarstva radi prikaza novih tehnologija i tehnika te načina gospodarenja i prijenosa znanja i vještina potrebnih za očuvanje i razvitak vrijednosti ruralnog prostora i održivog razvoja poljoprivrede, ribarstva i šumarstva
2.tehničko-tehnološko unapređenje poljoprivrednih gospodarstava koje uključuje obnovljive izvore energije, konkurentnost proizvodnje i dopunske djelatnosti na gospodarstvu
3.organiziranje i izvođenje obrazovanja i osposobljavanja iz područja poljoprivrede, ribarstva i šumarstva
4.provođenje edukacije, pružanje stručnih savjeta i tehničke pomoći korisnicima u provedbi mjera ruralnog razvoja
5.izvještajno prognozni poslovi (IPP) koji uključuju sustavno praćenje zdravstvenog stanja bilja tijekom vegetacije radi prikupljanja podataka o pojavi i intenzitetu napada, populaciji štetnih organizama te izradu preporuka za njihovo suzbijanje
6.provođenje stručnog nadzora u integriranoj i ekološkoj proizvodnji
7.provedba sustava poljoprivrednih knjigovodstvenih podataka putem godišnjih istraživanja (FADN sustav)
8.priprema projekata iz Programa ruralnog razvoja i sudjelovanje u njihovoj provedbi
9.laboratorijska ispitivanja
10.izdavačka djelatnost za potrebe poljoprivrede, ribarstva i šumarstva
11.oblikovanje i provođenje mjera poljoprivredne, ribarstvene i šumarske politike
12.izrada razvojnih planova, investicijskih programa, poslovnih planova, planova upravljanja gospodarstvom, programa razvoja seoskog prostora, analiza, studija i dr.
13.sudjelovanje u provedbi programa razvoja poljoprivrede, ribarstva i šumarstva
14.organiziranje, provođenje i sudjelovanje u međunarodnim i domaćim znanstvenim i stručnim projektima
15.stručna pomoć u osnivanju i radu različitih oblika udruživanja poljoprivrednika, ribara i šumoposjednika
16.sudjelovanje u aktivnostima dionika u poljoprivredi, ruralnom prostoru i regionalnom razvoju
17.suradnja i povezivanje stručnih institucija u zemlji i inozemstvu te suradnja s jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave
18.organiziranje i sudjelovanje na stručnim skupovima, manifestacijama, konferencijama i izložbama
19.sudjelovanje u izradi propisa o zaštiti od požara šuma i šumskog zemljištamalih i srednjih šumoposjednika, prikupljanje podataka o šumskim požarima u šumama malih i srednjihšumoposjednika i dostavljanje Ministarstvu
20.uspostavljanje sustava motrenja te organiziranje, praćenje, prikupljanje podataka i izvješćivanje mjerodavnih institucija o pojavi štetnih organizama u šumama malih i srednjihšumoposjednika
21.davanje preporuka u vezi sa reprodukcijskim materijalom za obnovu šuma i pošumljavanje
22.pripremanje stručnih podloga za održavanje, izgradnju i rekonstrukciju šumske infrastrukture i protupožarnih prosjeka te planiranje, provođenjei praćenje održavanja šumskih prometnica u šumama šumoposjednika
23.provođenje postupaka javne nabave za obavljanje radova biološke obnove šuma putem licenciranih izvođača, osim onih radova koje korisnik (šumoposjednik) može sam izvoditi ili onih na koje ga Zakon i podzakonski propisi obvezuju te objavljivanje i provođenje javnih poziva za radove biološke obnove šuma u šumama šumoposjednika
24.predlaganje programa gospodarenja šumoposjednika Ministarstvu na odobrenje, provođenje kolaudacija radova koji se obavljaju u šumama šumoposjednika, izrada i predlaganje na odobrenje operativnog godišnjeg plana za šume šumoposjednika te donošenje rješenja za doznaku stabala kada za predmetnu šumu nije izrađen program gospodarenja šumoposjednika
25.planiranje korištenja i vođenje postupka ostvarivanja prava na sredstva iz naknade za korištenje općekorisnih funkcija šuma za izvršene radove u šumama šumoposjednika
26.utvrđivanje posebnih uvjeta za izgradnju šumske infrastrukture i/ili građevina planiranih prostornim planovima u postupku izdavanja lokacijske i/ili građevinske dozvole
27.izvođenje doznake i nužne doznake stabala u šumama šumoposjednika putem licenciranih osoba (izvođača)
28.izdavanje popratnica za božićna drvca, obračun naknade šumske štete u šumama i šumskim zemljištima šumoposjednika
29.vođenje evidencije o šumama šumoposjednika, praćenje provedbe programa gospodarenja šumoposjednika, razduživanje (upisivanje izvršenih radova) programa gospodarenja šumoposjednika za male i srednje šumoposjednike
30.obavljanje i drugih poslova u okviru savjetodavne djelatnosti u skladu s posebnim propisima
(3) Poslove iz stavka 2. točaka 3., 6., 24., 25., 26. i 27 ovoga članka Služba obavlja kao javnu ovlast.
Članak 4.
Služba obavlja savjetodavnu djelatnost iz članka 3. ovoga Zakona preko središnjeg ureda i podružnica, koje su smještene u jedinicama područne (regionalne) samouprave.
Korisnici sustava javnog savjetovanja
Članak 5.
(1) Korisnici sustava javnog savjetovanja su poljoprivrednici, privatni šumoposjednici i ribari, koji obavljaju djelatnosti poljoprivrede, šumarstva i ribarstva na području Republike Hrvatske i korisnici su potpora u okviru Zajedničke poljoprivredne politike.
(2) Poljoprivrednici, šumoposjednici i ribari, koji nisu korisnici potpora u okviru Zajedničke poljoprivredne politike i Zajedničke ribarstvene politike mogu koristiti sustav savjetovanja Službe.
(3) Sustav savjetovanja ima za cilj podizanje stupnja stručnosti i osposobljenosti poljoprivrednika, šumoposjednika i ribara u primjeni propisanih standarda, modernizaciji i boljem upravljanju gospodarstvima, razvoju konkurentnosti i tržišne orijentacije.
Tijela Službe
Članak 6.
Tijela Službe su Upravno vijeće i ravnatelj.
Upravno vijeće
Članak 7.
(1) Službom upravlja Upravno vijeće koje čine predsjednik i četiri člana.
(2) Predsjednika i tri člana Upravnog vijeća imenuje i razrješuje Vlada Republike Hrvatske na prijedlog ministra nadležnog za poljoprivredu i šumarstvo (u daljnjem tekstu: ministar).
(3) Jednog člana Upravnog vijeća biraju zaposlenici u skladu s propisima o radu.
(4) Predsjednik i članovi Upravnog vijeća imenuju se na razdoblje od četiri godine.
(5) Upravno vijeće donosi odluke većinom glasova članova Upravnog vijeća.
(6) Predsjednik i članovi Upravnog vijeća mogu biti razriješeni i prije isteka mandata, na prijedlog ministra.
Nadležnosti Upravnog vijeća
Članak 8.
(1) Upravno vijeće:
– donosi Statut i opće akte Službe
– utvrđuje poslovnu politiku Službe
– donosi godišnji program rada i financijski plan Službe te nadzire njihovo izvršavanje
– donosi smjernice o ustroju Službe
– imenuje ravnatelja i zamjenika ravnatelja Službe
– donosi odluke iz djelokruga rada Službe
– donosi Poslovnik o radu
– donosi odluke o kupnji i prodaji nekretnina i zaduživanju Službe
– donosi druge odluke značajne za rad Službe
– odlučuje o drugim pitanjima utvrđenim Statutom i drugim općim aktima Službe.
(2) Upravno vijeće utvrđuje godišnje izvješće o poslovanju i financijski izvještaj.
(3) Financijski izvještaj i izvješće o poslovanju Službe potvrđuje Ministarstvo.
Ravnatelj i zamjenik ravnatelja
Članak 9.
(1) Službu vodi, predstavlja i zastupa ravnatelj.
(2) Ravnatelj organizira i vodi rad i poslovanje Službe, poduzima sve pravne radnje u ime i za račun Službe, zastupa Službu u postupcima pred sudovima, upravnim i drugim državnim tijelima te pravnim osobama s javnim ovlastima, a u granicama svojih ovlasti može dati punomoć drugoj osobi za zastupanje Službe u pravnom prometu.
(3) Služba ima i zamjenika ravnatelja.
(4) Ravnatelja i zamjenika ravnatelja imenuje i razrješuje Upravno vijeće na temelju javnog natječaja.
(5) Ravnatelj i zamjenik ravnatelja moraju imati završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili specijalistički diplomski stručni studij agronomske ili šumarske struke i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
(6) Ravnatelj i zamjenik ravnatelja imenuju se na vrijeme od četiri godine, a ista osoba može biti ponovno imenovana.
(7) Ravnatelja i zamjenika ravnatelja Upravno vijeće može razriješiti i prije isteka mandata pod uvjetima propisanim Zakonom o ustanovama.
(8) Zamjenik ravnatelja Službe zamjenjuje ravnatelja u slučaju njegove odsutnosti ili spriječenosti i obavlja druge poslove određene Statutom i drugim općim aktima Službe.
(9) Način i postupak, kao i uvjeti za imenovanje i razrješenje ravnatelja i zamjenika ravnatelja uređuju se Statutom Službe.
Stručno vijeće
Članak 10.
(1) Služba može imati Stručno vijeće.
(2) Članovi Stručnog vijeća ne mogu biti članovi Upravnog vijeća.
(3) Stručno vijeće raspravlja i odlučuje o stručnim pitanjima iz nadležnosti Službe te daje Upravnom vijeću i ravnatelju mišljenja i prijedloge o organizaciji rada i razvoja djelatnosti Službe.
(4) Imenovanje i razrješenje, zadaće i način rada Stručnog vijeća utvrđuju se Statutom Službe.
Stručna i savjetodavna tijela
Članak 11.
Služba može imati i druga stručna i savjetodavna tijela čiji se djelokrug i nadležnosti utvrđuju Statutom.
Statut Službe
Članak 12.
(1) Statutom Službe pobliže se uređuje unutarnji ustroj, ovlasti, način odlučivanja, kriteriji rada i rad stručnih službi te druga pitanja od značenja za obavljanje djelatnosti i poslovanje Službe.
(2) Statut Službe donosi Upravno vijeće.
(3) Ministarstvo daje suglasnost na Statut Službe.
Sredstva za rad Službe
Članak 13.
(1) Sredstva za rad Službe osigurana su u Državnom proračunu Republike Hrvatske.
(2) Služba ostvaruje sredstva za rad iz državnog proračuna Republike Hrvatske, obavljanjem svoje djelatnosti i iz drugih izvora na način i pod uvjetima propisanim ovim Zakonom i Statutom Službe.
(3) Služba može stjecati sredstva i iz drugih izvora, donacijom i na drugi način u skladu sa zakonom i općim aktima Službe.
(4) Godišnja sredstva za redovitu djelatnost Službe osiguravaju se na temelju programa rada i financijskog plana Službe.
(5) Služba vodi računovodstvo i sastavlja financijska izvješća u skladu s propisima za proračunsko računovodstvo.
Imovina i obveze Službe
Članak 14.
Služba ne može bez suglasnosti osnivača steći, opteretiti ili otuđiti nekretnine i drugu imovinu u svom vlasništvu ili sklapati pravne poslove čija je vrijednost veća od vrijednosti utvrđene Statutom Službe.
Odgovornosti Službe
Članak 15.
(1) Služba odgovara za svoje obveze cijelom svojom imovinom.
(2) Republika Hrvatska solidarno i neograničeno odgovara za obveze Službe.
Nadzor
Članak 16.
Nadzor nad zakonitošću rada Službe obavlja Ministarstvo.
Prijelazne i završne odredbe
Članak 17.
(1) Predsjednik i tri člana Upravnog vijeća Službe imenovani po odredbama Zakonao savjetodavnoj službi („Narodne novine“ br. 50/12 i 148/13) nastavljaju s radom kao predsjednik i tri člana Upravnog vijeća Hrvatske poljoprivredne savjetodavne službe do isteka mandata na koji su imenovani.
(2) Upravno vijeće uskladit će Statut i druge opće akte Službe u skladu s odredbama ovoga Zakona u roku od 30 dana od dana imenovanja.
(3) Ravnatelj Savjetodavne službe imenovan do stupanja na snagu ovoga Zakona nastavlja s radom kao ravnatelj Hrvatske poljoprivredne savjetodavne službe do isteka mandata na koji je imenovan.
Članak 18.
Savjetodavna služba osnovana Zakonom o savjetodavnoj službi („Narodne novine“ br. 50/12 i 148/13) nastavlja s radom pod nazivom: Hrvatska poljoprivredna savjetodavna služba u skladu s odredbama ovog Zakona.
Članak 19.
Danom stupanja na snagu ovoga Zakona prestaje važiti Zakon o savjetodavnoj službi („Narodne novine“ br. 50/12 i 148/13).
Članak 20.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od objave u »Narodnim novinama«.
ZAKON
O HRVATSKOJ POLJOPRIVREDNOJ
SAVJETODAVNOJ SLUŽBI
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 1.
(1) Ovim se Zakonom uređuje sustav savjetovanja u poljoprivredi i šumarstvu, djelokrug rada i način financiranja Hrvatske poljoprivredne savjetodavne službe kao specijalizirane javne ustanove za obavljanje poslova savjetodavnih usluga u poljoprivredi, šumarstvu i ribarstvu.
(2) Ovim se Zakonom uređuje provedba:
- Uredbe (EU) br. 1305/2013 Europskog Parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o potpori ruralnom razvoju iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (EPFRR) i stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1698/2005 (SL L 347, 20. 12. 2013.), (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 1305/2013),
- Uredbe (EU) br. 1306/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. o financiranju, upravljanju i nadzoru zajedničke poljoprivredne politike i o stavljanju izvan snage uredaba Vijeća (EEZ) br. 352/78, (EZ) br. 165/94, (EZ) br. 2799/98, (EZ) br. 814/2000 (EZ) br. 1290/2005 i (EZ) br. 485/2008 (SL L 347, 20. 12. 2013.), (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 1306/2013) ,
- Uredbe (EU) br. 508/2014 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. svibnja 2014. o Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i stavljanju izvan snage uredbi Vijeća (EZ) br. 2328/2003, (EZ) br. 861/2006, (EZ) br. 1198/2006, (EZ) br. 791/2007 i Uredbe (EU) br. 1255/2011 Europskog parlamenta i Vijeća ( u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 508/2014 )
i drugih propisa kojima je uređen sustav savjetovanja u poljoprivredi i šumarstvu.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 2.
(1) Osnivač Hrvatske poljoprivredne savjetodavne službe (u daljnjem tekstu: Služba) je Republika Hrvatska, a prava i dužnosti osnivača obavlja ministarstvo nadležno za poljoprivredu i šumarstvo (u daljnjem tekstu: Ministarstvo).
(2) Služba je pravna osoba čija su prava i obaveze propisane ovim Zakonom i drugim posebnim zakonima te Statutom Hrvatske poljoprivredne savjetodavne službe.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Savjetodavna djelatnost
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Člana k 3.
(1) Služba obavlja savjetodavnu djelatnost u poljoprivredi, šumarstvu i ribarstvu koja uključuje savjetovanje poljoprivrednika, šumoposjednika i ribara o:
1. mjerama i postupcima namijenjenim tehničko-tehnološkom unapređenju poljoprivredne proizvodnje na poljoprivrednim gospodarstvima
2. mjerama ruralnog razvoja namijenjenim modernizaciji i poboljšanju konkurentnosti poljoprivrede, uvođenju inovacija, tržišnoj orijentaciji, te poticanju poduzetništva u ruralnim prostorima
3. održivom gospodarenju šumama i očuvanju bioraznolikosti šuma
4. mjerama namijenjenim unapređenju sektora ribarstva i akvakulture (primjeni standarda, sljedivosti proizvoda i sigurnosti hrane)
5. mjerama i postupcima važnim za zaštitu tla, voda i zraka uređenim nacionalnim propisima o:
- višestrukoj sukladnosti
- poljoprivrednim praksama korisnim za klimu i okoliš
- stručnoj uporabi sredstava za zaštitu bilja
- klimatskim promjenama
- mogućnostima korištenja obnovljivih izvora energije u poljoprivredi
6. upravljanju rizicima i uvođenju odgovarajućih preventivnih mjera za rješavanje elementarnih nepogoda, klimatskih promjena, prirodnih katastrofa i bolesti životinja i bilja
(2) Savjetodavnu djelatnost iz stavka 1. ovoga članka čine sljedeći poslovi:
1. davanje stručnih savjeta, instrukcija i praktičnih predočenja te promicanje znanja iz područja poljoprivrede, ribarstva i šumarstva radi prikaza novih tehnologija i tehnika te načina gospodarenja i prijenosa znanja i vještina potrebnih za očuvanje i razvitak vrijednosti ruralnog prostora i održivog razvoja poljoprivrede, ribarstva i šumarstva
2. tehničko-tehnološko unapređenje poljoprivrednih gospodarstava koje uključuje obnovljive izvore energije, konkurentnost proizvodnje i dopunske djelatnosti na gospodarstvu
3. organiziranje i izvođenje obrazovanja i osposobljavanja iz područja poljoprivrede, ribarstva i šumarstva
4. provođenje edukacije, pružanje stručnih savjeta i tehničke pomoći korisnicima u provedbi mjera ruralnog razvoja
5. izvještajno prognozni poslovi (IPP) koji uključuju sustavno praćenje zdravstvenog stanja bilja tijekom vegetacije radi prikupljanja podataka o pojavi i intenzitetu napada, populaciji štetnih organizama te izradu preporuka za njihovo suzbijanje
6. provođenje stručnog nadzora u integriranoj i ekološkoj proizvodnji
7. provedba sustava poljoprivrednih knjigovodstvenih podataka putem godišnjih istraživanja (FADN sustav)
8. priprema projekata iz Programa ruralnog razvoja i sudjelovanje u njihovoj provedbi
9. laboratorijska ispitivanja
10. izdavačka djelatnost za potrebe poljoprivrede, ribarstva i šumarstva
11. oblikovanje i provođenje mjera poljoprivredne, ribarstvene i šumarske politike
12. izrada razvojnih planova, investicijskih programa, poslovnih planova, planova upravljanja gospodarstvom, programa razvoja seoskog prostora, analiza, studija i dr.
13. sudjelovanje u provedbi programa razvoja poljoprivrede, ribarstva i šumarstva
14. organiziranje, provođenje i sudjelovanje u međunarodnim i domaćim znanstvenim i stručnim projektima
15. stručna pomoć u osnivanju i radu različitih oblika udruživanja poljoprivrednika, ribara i šumoposjednika
16. sudjelovanje u aktivnostima dionika u poljoprivredi, ruralnom prostoru i regionalnom razvoju
17. suradnja i povezivanje stručnih institucija u zemlji i inozemstvu te suradnja s jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave
18. organiziranje i sudjelovanje na stručnim skupovima, manifestacijama, konferencijama i izložbama
19. sudjelovanje u izradi propisa o zaštiti od požara šuma i šumskog zemljišta malih i srednjih šumoposjednika, prikupljanje podataka o šumskim požarima u šumama malih i srednjih šumoposjednika i dostavljanje Ministarstvu
20. uspostavljanje sustava motrenja te organiziranje, praćenje, prikupljanje podataka i izvješćivanje mjerodavnih institucija o pojavi štetnih organizama u šumama malih i srednjih šumoposjednika
21. davanje preporuka u vezi sa reprodukcijskim materijalom za obnovu šuma i pošumljavanje
22. pripremanje stručnih podloga za održavanje, izgradnju i rekonstrukciju šumske infrastrukture i protupožarnih prosjeka te planiranje, provođenje i praćenje održavanja šumskih prometnica u šumama šumoposjednika
23. provođenje postupaka javne nabave za obavljanje radova biološke obnove šuma putem licenciranih izvođača, osim onih radova koje korisnik (šumoposjednik) može sam izvoditi ili onih na koje ga Zakon i podzakonski propisi obvezuju te objavljivanje i provođenje javnih poziva za radove biološke obnove šuma u šumama šumoposjednika
24. predlaganje programa gospodarenja šumoposjednika Ministarstvu na odobrenje, provođenje kolaudacija radova koji se obavljaju u šumama šumoposjednika, izrada i predlaganje na odobrenje operativnog godišnjeg plana za šume šumoposjednika te donošenje rješenja za doznaku stabala kada za predmetnu šumu nije izrađen program gospodarenja šumoposjednika
25. planiranje korištenja i vođenje postupka ostvarivanja prava na sredstva iz naknade za korištenje općekorisnih funkcija šuma za izvršene radove u šumama šumoposjednika
26. utvrđivanje posebnih uvjeta za izgradnju šumske infrastrukture i/ili građevina planiranih prostornim planovima u postupku izdavanja lokacijske i/ili građevinske dozvole
27. izvođenje doznake i nužne doznake stabala u šumama šumoposjednika putem licenciranih osoba (izvođača)
28. izdavanje popratnica za božićna drvca, obračun naknade šumske štete u šumama i šumskim zemljištima šumoposjednika
29. vođenje evidencije o šumama šumoposjednika, praćenje provedbe programa gospodarenja šumoposjednika, razduživanje (upisivanje izvršenih radova) programa gospodarenja šumoposjednika za male i srednje šumoposjednike
30. obavljanje i drugih poslova u okviru savjetodavne djelatnosti u skladu s posebnim propisima
(3) Poslove iz stavka 2. točaka 3., 6., 24., 25., 26. i 27 ovoga članka Služba obavlja kao javnu ovlast.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 4.
Služba obavlja savjetodavnu djelatnost iz članka 3. ovoga Zakona preko središnjeg ureda i podružnica, koje su smještene u jedinicama područne (regionalne) samouprave.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Korisnici sustava javnog savjetovanja
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 5.
(1) Korisnici sustava javnog savjetovanja su poljoprivrednici, privatni šumoposjednici i ribari, koji obavljaju djelatnosti poljoprivrede, šumarstva i ribarstva na području Republike Hrvatske i korisnici su potpora u okviru Zajedničke poljoprivredne politike.
(2) Poljoprivrednici, šumoposjednici i ribari, koji nisu korisnici potpora u okviru Zajedničke poljoprivredne politike i Zajedničke ribarstvene politike mogu koristiti sustav savjetovanja Službe.
(3) Sustav savjetovanja ima za cilj podizanje stupnja stručnosti i osposobljenosti poljoprivrednika, šumoposjednika i ribara u primjeni propisanih standarda, modernizaciji i boljem upravljanju gospodarstvima, razvoju konkurentnosti i tržišne orijentacije.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Tijela Službe
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 6.
Tijela Službe su Upravno vijeće i ravnatelj.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Upravno vijeće
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 7.
(1) Službom upravlja Upravno vijeće koje čine predsjednik i četiri člana.
(2) Predsjednika i tri člana Upravnog vijeća imenuje i razrješuje Vlada Republike Hrvatske na prijedlog ministra nadležnog za poljoprivredu i šumarstvo (u daljnjem tekstu: ministar).
(3) Jednog člana Upravnog vijeća biraju zaposlenici u skladu s propisima o radu.
(4) Predsjednik i članovi Upravnog vijeća imenuju se na razdoblje od četiri godine.
(5) Upravno vijeće donosi odluke većinom glasova članova Upravnog vijeća.
(6) Predsjednik i članovi Upravnog vijeća mogu biti razriješeni i prije isteka mandata, na prijedlog ministra.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Nadležnosti Upravnog vijeća
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 8.
(1) Upravno vijeće:
– donosi Statut i opće akte Službe
– utvrđuje poslovnu politiku Službe
– donosi godišnji program rada i financijski plan Službe te nadzire njihovo izvršavanje
– donosi smjernice o ustroju Službe
– imenuje ravnatelja i zamjenika ravnatelja Službe
– donosi odluke iz djelokruga rada Službe
– donosi Poslovnik o radu
– donosi odluke o kupnji i prodaji nekretnina i zaduživanju Službe
– donosi druge odluke značajne za rad Službe
– odlučuje o drugim pitanjima utvrđenim Statutom i drugim općim aktima Službe.
(2) Upravno vijeće utvrđuje godišnje izvješće o poslovanju i financijski izvještaj.
(3) Financijski izvještaj i izvješće o poslovanju Službe potvrđuje Ministarstvo.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Ravnatelj i zamjenik ravnatelja
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 9.
(1) Službu vodi, predstavlja i zastupa ravnatelj.
(2) Ravnatelj organizira i vodi rad i poslovanje Službe, poduzima sve pravne radnje u ime i za račun Službe, zastupa Službu u postupcima pred sudovima, upravnim i drugim državnim tijelima te pravnim osobama s javnim ovlastima, a u granicama svojih ovlasti može dati punomoć drugoj osobi za zastupanje Službe u pravnom prometu.
(3) Služba ima i zamjenika ravnatelja.
(4) Ravnatelja i zamjenika ravnatelja imenuje i razrješuje Upravno vijeće na temelju javnog natječaja.
(5) Ravnatelj i zamjenik ravnatelja moraju imati završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili specijalistički diplomski stručni studij agronomske ili šumarske struke i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
(6) Ravnatelj i zamjenik ravnatelja imenuju se na vrijeme od četiri godine, a ista osoba može biti ponovno imenovana.
(7) Ravnatelja i zamjenika ravnatelja Upravno vijeće može razriješiti i prije isteka mandata pod uvjetima propisanim Zakonom o ustanovama.
(8) Zamjenik ravnatelja Službe zamjenjuje ravnatelja u slučaju njegove odsutnosti ili spriječenosti i obavlja druge poslove određene Statutom i drugim općim aktima Službe.
(9) Način i postupak, kao i uvjeti za imenovanje i razrješenje ravnatelja i zamjenika ravnatelja uređuju se Statutom Službe.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Stručno vijeće
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 10.
(1) Služba može imati Stručno vijeće.
(2) Članovi Stručnog vijeća ne mogu biti članovi Upravnog vijeća.
(3) Stručno vijeće raspravlja i odlučuje o stručnim pitanjima iz nadležnosti Službe te daje Upravnom vijeću i ravnatelju mišljenja i prijedloge o organizaciji rada i razvoja djelatnosti Službe.
(4) Imenovanje i razrješenje, zadaće i način rada Stručnog vijeća utvrđuju se Statutom Službe.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Stručna i savjetodavna tijela
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 11.
Služba može imati i druga stručna i savjetodavna tijela čiji se djelokrug i nadležnosti utvrđuju Statutom.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Statut Službe
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 12.
(1) Statutom Službe pobliže se uređuje unutarnji ustroj, ovlasti, način odlučivanja, kriteriji rada i rad stručnih službi te druga pitanja od značenja za obavljanje djelatnosti i poslovanje Službe.
(2) Statut Službe donosi Upravno vijeće.
(3) Ministarstvo daje suglasnost na Statut Službe.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Sredstva za rad Službe
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 13.
(1) Sredstva za rad Službe osigurana su u Državnom proračunu Republike Hrvatske.
(2) Služba ostvaruje sredstva za rad iz državnog proračuna Republike Hrvatske, obavljanjem svoje djelatnosti i iz drugih izvora na način i pod uvjetima propisanim ovim Zakonom i Statutom Službe.
(3) Služba može stjecati sredstva i iz drugih izvora, donacijom i na drugi način u skladu sa zakonom i općim aktima Službe.
(4) Godišnja sredstva za redovitu djelatnost Službe osiguravaju se na temelju programa rada i financijskog plana Službe.
(5) Služba vodi računovodstvo i sastavlja financijska izvješća u skladu s propisima za proračunsko računovodstvo.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Imovina i obveze Službe
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 14.
Služba ne može bez suglasnosti osnivača steći, opteretiti ili otuđiti nekretnine i drugu imovinu u svom vlasništvu ili sklapati pravne poslove čija je vrijednost veća od vrijednosti utvrđene Statutom Službe.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Odgovornosti Službe
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 15.
(1) Služba odgovara za svoje obveze cijelom svojom imovinom.
(2) Republika Hrvatska solidarno i neograničeno odgovara za obveze Službe.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Nadzor
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 16.
Nadzor nad zakonitošću rada Službe obavlja Ministarstvo.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Prijelazne i završne odredbe
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 17.
(1) Predsjednik i tri člana Upravnog vijeća Službe imenovani po odredbama Zakona o savjetodavnoj službi („Narodne novine“ br. 50/12 i 148/13) nastavljaju s radom kao predsjednik i tri člana Upravnog vijeća Hrvatske poljoprivredne savjetodavne službe do isteka mandata na koji su imenovani.
(2) Upravno vijeće uskladit će Statut i druge opće akte Službe u skladu s odredbama ovoga Zakona u roku od 30 dana od dana imenovanja.
(3) Ravnatelj Savjetodavne službe imenovan do stupanja na snagu ovoga Zakona nastavlja s radom kao ravnatelj Hrvatske poljoprivredne savjetodavne službe do isteka mandata na koji je imenovan.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 18.
Savjetodavna služba osnovana Zakonom o savjetodavnoj službi („Narodne novine“ br. 50/12 i 148/13) nastavlja s radom pod nazivom: Hrvatska poljoprivredna savjetodavna služba u skladu s odredbama ovog Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 19.
Danom stupanja na snagu ovoga Zakona prestaje važiti Zakon o savjetodavnoj službi („Narodne novine“ br. 50/12 i 148/13).
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Članak 20.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od objave u »Narodnim novinama«.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede