NACRT PRIJEDLOGA ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA ZA PRIJEDLOG ZAKONA O DRŽAVNOJ IZMJERI I KATASTRU NEKRETNINA
1.PROBLEM
Važećim Zakonom o državnoj izmjeri i katastru nekretnina (NN br. 16/07, 152/08, 124/10, 56/13, 121/16 i 9/17) uređuje se državna izmjera, katastar nekretnina, registar prostornih jedinica, geodetski poslovi u lokalnoj samoupravi, nadležnost nad poslovima državne izmjere i katastra nekretnina te obavljanje tih poslova, ustrojstvo i djelokrug Državne geodetske uprave, čuvanje i korištenje podataka i nadzor nad poslovima državne izmjere i katastra nekretnina.
Državna geodetska uprava prikuplja i koristi dokumentaciju državne izmjere i katastra nekretnina. Analogno prikupljanje i korištenje navedene dokumentacije otežava učinkovitiju dostupnost i upravljanje dokumentima. Nadalje, pohranom dokumentacije u analognom obliku nije osigurano trajno čuvanje iste, kao i brz i jednostavan pregled povijesnih promjena.
Geodetski poslovi u lokalnoj samoupravi propisani su odredbom članka 95. postojećeg zakona kako slijedi: osnivanje i vođenje katastra infrastrukture, osnivanje i vođenje izvorne evidencije naselja, ulica i kućnih brojeva te određivanje kućnih brojeva. Do stupanja na snagu Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina navedene poslove su obavljali nadležni katastarski uredi.
Sukladno odredbi članka 168. stavak 2. Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina jedinice lokalne samouprave su bile dužne roku od godine dana od dana stupanja na snagu Zakona ustrojiti upravna tijela nadležna za geodetske poslove u svrhu obavljanja poslova iz članka 95. Zakona, ali navedene jedinice pretežito isto nisu učinile (od 556 jedinica lokalne samouprave svega njih 6) tako da navedene poslove danas i dalje obavljaju katastarski uredi Državne geodetske uprave. S obzirom na gore navedeno te uzimajući u obzir velik broj jedinica lokalne samouprave s različitim stupnjem razvoja, odnosno financijskih i kadrovskih kapaciteta nerealno je očekivati da će sve jedinice lokalne samouprave uspostaviti katastar infrastrukture, što će imati za posljedicu nepostojanje sveobuhvatne evidencije o infrastrukturi na području cijele države.
Jedini službeni i sustavno održavani registri nekretnina, a pod time se podrazumijevaju i podaci o zgradama u Republici Hrvatskoj su katastar i zemljišna knjiga. Iz stanja podataka te njihove ažurnosti i potpunosti, kao i strukture podataka koji se o zgradama prikupljaju i održavaju u tim registrima ne može se steći uvid u stanje i osnovne karakteristike pojedinih zgrada odnosno u sveobuhvatno stanje zgrada na području cijele države što ukazuje na potrebu da postojeće registre treba nadopuniti na način koji će omogućiti cjelovit uvid u stanje u prostoru na području Republike Hrvatske te se u tu svrhu predlaže uspostava katastra zgrada. Katastar zgrada trebao bi sadržavati evidenciju o svim zgradama i posebnim dijelovima zgrada izgrađenim na području Republike Hrvatske i kao takav imati poveznicu s katastrom i zemljišnom knjigom ali i drugim tijelima državne uprave.
Sukladno Zaključku Vlade Republike Hrvatske iz travnja 2013. god., zajednički informacijski sustav zemljišnih knjiga i katastra implementiran je u sve katastarske urede i zemljišnoknjižne odjele u Republici Hrvatskoj. Navedeno je u skladu sa smjernicama Vlade Republike Hrvatske koje imaju za cilj uspostavu i razvoj usluge e-Građani koja će osigurati jednostavan i brz pristup podacima iz službenih registara katastra i zemljišne knjige.
Državna geodetska uprava je omogućila da se od 3. ožujka 2017. god., putem One Stop Shop-a (oss.uredjenazemlja.hr) i prijavom kroz sustav e-Građani elektroničkim putem može podnijeti zahtjev i da se bez dolaska u katastarske urede mogu preuzeti sljedeće javne isprave:
1. kopija katastarskog plana
2. prijepis/izvod iz posjedovnog lista
3. izvadak iz Baze zemljišnih podataka.
Navedena e-usluga je prepoznata od strane građana te se svakodnevno povećava broj korisnika, ali i zahtjeva prema Državnoj geodetskoj upravi za razvojem i implementacijom novih e-usluga iz područja zemljišne administracije. Uspostava Zajedničkog informacijskog sustava zemljišnih knjiga i katastra (ZIS-a) i One Stop Shop-a (OSS-a) predstavlja prekretnicu i osigurava preduvjete za uspješno izvršenje aktivnosti iz Nacionalnog programa reformi Republike Hrvatske. Državna geodetska uprava nastavlja na stvaranju preduvjeta za ubrzanje postupanja i razvoju e-usluga u području registracije i tržišta nekretnina i to ubrzanjem postupanja kako na strani privatnog sektora, prilikom izrade geodetskih elaborata, tako i ubrzanjem i standardiziranjem postupanja na strani katastarskih ureda, prilikom potvrđivanja izrađenih elaborata i to uvođenjem digitalnog geodetskog elaborata.
Digitalni geodetski elaborat pretpostavlja elaborat koji je elektronički potpisan, izrađen sukladno definiranom formatu te predan u katastarski ured na potvrdu i provođenje promjene u državnom registru putem One Stop Shopa.
Državna geodetska uprava će uvođenjem e-usluge Digitalni geodetski elaborat (DGE) u potpunosti automatizirati postupak iz svoje nadležnosti vezano uz vođenje službenog, ključnog registra o nekretninama i to u dijelu prikupljanja podataka na terenu (CROPOS), izrade geodetskih elaborata (DGE), registracije nekretnina u katastarskim operatima u katastarskim uredima (ZIS) te izdavanje elektroničkih javnih isprava pravnim i fizičkim osobama (OSS).
Državna geodetska uprava svakodnevno ima zahtjeve za dostavom podataka (digitalnog katastarskog plana, digitalnih ortofoto karata, podataka iz registra prostornih jedinica, topografskih karata i dr.) te ulaže napore (organizacijske, procesne, financijske) u razvoj servisa za razmjenu podataka elektroničkim putem. Uspostavom servisa za razmjenu podataka dodatno će se skratiti vrijeme dostave podataka iz nadležnosti Državne geodetske prave ostalim korisnicima čime će se skratiti vrijeme i ubrzati postupanja u poslovnim procesima ostalih državnih tijela i poslovnih subjekata.
S obzirom na gore navedeno i važnost elektroničkog postupanja zakonom će se urediti elektroničko poslovanje pri čuvanju i korištenju podataka iz evidencija i dokumentacije Državne geodetske uprave i Baze zemljišnih podataka.
Dosadašnjim normativnim rješenjem problematika geografskih imena bila je nedovoljno razrađena te će se ovim prijedlogom zakona stvoriti preduvjeti za učinkovitije prikupljanje, upravljanje i razvoj Registra geografskih imena što će rezultirati većom dostupnošću i olakšanim korištenjem navedenih prostornih podataka od strane ostalih državnih tijela i drugih korisnika
Uspostavom sustava digitalne arhive riješit će se problem otežanog pristupa arhivskoj dokumentaciji državne izmjere i katastra nekretnina.
Prvostupanjska postupanja u okviru upravnog područja katastra nekretnina uskladiti će se sa odredbama Zakona o općem upravnom postupku (Narodne novine, broj 47/09).
2.CILJEVI
Osigurati brz pristup podacima unaprjeđenjem sustava digitalne arhive te prevođenjem postojeće analogne dokumentacije u digitalni oblik,
osigurati stvaranje okvira za uspostavu središnjeg sustava za izradu, pohranu i distribuciju te vođenje podataka katastra infrastrukture za područje cijele Republike Hrvatske,
stvaranje okvira za uspostavu katastra zgrada odnosno evidencije o zgradama i dijelovima zgrada,
stvaranje okvira za unaprjeđenje zajedničkog informacijskog sustava zemljišnih knjiga i katastra,
unaprijediti registar prostornih jedinica posebice adresni registar,
unaprijediti registar geografskih imena,
normativno urediti postupak izdavanja podataka iz službenih evidencija katastra i zemljišne knjige sukladno Programu Vlade Republike Hrvatske, Programu razvoja elektroničkih usluga i Projekta e-Građani putem interneta,
pojednostaviti i ubrzati postupak izdavanja podataka iz službenih evidencija katastra i zemljišne knjige.
revidirati poslovne procese postupanja u katastru i nastavno u zemljišnim knjigama u svrhu značajnog smanjenja broja procedura i izbjegavanja dvostrukih provedbi nastalih na temelju trenutno važećih propisa u katastarskim i zemljišnoknjižnim postupcima.
Potpuna uspostava digitalne arhive s obzirom na količinu postojeće analogne dokumentacije i arhivske građe i njenog prevođenja u digitalni oblik pod pretpostavkom daljnjeg uvođenja digitalnog poslovanja očekuje se u razdoblju od 15 godina. Razvoj uspostave sustava za vođenje i održavanje podataka katastra infrastrukture i uspostava katastra zgrada očekuje se u razdoblju od 5 godina. Uređenje registra prostornih jedinica očekuje se u razdoblju od 3 godine.
3.MOGUĆE OPCIJE
1.1.OPCIJA 1 – ne poduzimati ništa (nenormativno rješenje)
Opcija ne poduzimati ništa imala bi za posljedicu opasnost od uništenja arhivske građe koja se čuva u analognom obliku kao i nepostojanje vjerodostojne i sveobuhvatne evidencije o prostoru u pogledu zgrada, infrastrukture i njima pripadajućih objekata te nemogućnost uređenja izdavanja javnih isprava iz službenih evidencija putem elektroničkih usluga.
2.2.OPCIJA 2: - (nenormativno rješenje)
Nije moguća s obzirom da je sukladno Zakonu o općem upravnom postupku potrebno poštovati načelo zakonitosti te činjenicu da se službene evidencije u javnopravnim tijelima ustanovljavaju na temelju propisa. Cilj nije moguće postići nenormativnim rješenjem jer je sadašnja nadležnost evidencija o infrastrukturi uređena na način da je to u nadležnosti jedinica lokalne samouprave. Nenormativnim rješenjem, a obzirom na postojeći Zakon o prostornom uređenju i Zakon o gradnji, ne bi postojala sveobuhvatna evidencija o zgradama.
3.3.OPCIJA 3: - (normativno rješenje)
Kao moguće normativno rješenje moglo bi se pristupiti izmjenama i dopunama postojećeg Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina. Međutim, ovom opcijom se ne bi postigla odgovarajuća rješenja, pošto je u svrhu postizanja utvrđenih ciljeva potrebno u značajnoj mjeri izmijeniti važeći zakonodavni okvir, što se kroz izmjene i dopune ne bi moglo učiniti.
4.4.OPCIJA 4: - (normativno rješenje)
Donošenjem novog Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina omogućit će se postizanje utvrđenih ciljeva definiranjem zakonodavnog okvira koji će urediti pojedina područja, definirati unaprjeđenje digitalne arhive, katastra infrastrukture, katastra zgrada, zajedničkog informacijskog sustava zemljišnih knjiga i katastra, unaprjeđenje registra prostornih jedinica i registra geografskih imena te izdavanje podataka iz službenih evidencija putem elektroničkih usluga.
4.USPOREDBA OPCIJA
Opcije
Koristi
Troškovi
Opcija 1:
ne poduzimati ništa
- nema koristi
-nedostatak podataka, neusklađeni propisi i nadležnost – pravna nesigurnost
Opcija 2:
(nenormativno rješenje)
- nema koristi
-nedostatak podataka, neusklađeni propisi i nadležnost – pravna nesigurnost
Opcija 3:
(normativno rješenje)
-djelomično uređenje utvrđenih ciljeva i usklađenje s odredbama novodonesenih zakona (Zakon o izmjenama i dopunama zakona o zemljišnim knjigama, Zakon o prostornom uređenju te Zakon o gradnji)
-zbog očekivanog velikog broja izmjena i dopuna odredbi, primjena zakona bi bila otežana što bi zahtijevalo brojna dodatna objašnjenja, a zbog smanjene transparentnosti rješenja u zakonu postojala bi opasnost od nepravilne primjene odredbi što može uzrokovati materijalne posljedice za gospodarstvo ili tijela državne uprave
Opcija 4:
(normativno rješenje)
-stvaranje okvira za unaprjeđenje digitalne arhive
-stvaranje okvira za uspostavu središnjeg sustava za izradu, pohranu i distribuciju te vođenje podataka katastra infrastrukture za područje cijele Republike Hrvatske propisujući nadležnost Državne geodetske uprave da osniva i vodi katastar infrastrukture za područje cijele Republike Hrvatske uz propisivanje mogućnosti da jedinice lokalne samouprave osnuju i vode katastar infrastrukture temeljem sporazuma sa Državnom geodetskom upravom
-stvaranje okvira za uspostavu katastra zgrada odnosno evidencije o zgradama i dijelovima zgrada
-stvaranje okvira za unaprjeđenje zajedničkog informacijskog sustava zemljišnih knjiga i katastra
-unaprjeđivanje registra prostornih jedinica
-unaprjeđivanje registra geografskih imena
-stvaranje okvira za izdavanje podataka iz službene evidencije putem elektroničkih usluga
-za izradu novog zakona potrebno je uključiti veći broj stručnjaka te je potreban duži vremenski rok za njegovo donošenje, a u isto vrijeme odredbe postojećeg Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina biti će neusklađene sa odredbama novodonesenih Zakona (Zakon o izmjenama i dopunama zakona o zemljišnim knjigama, Zakon o prostornom uređenju te Zakon o gradnji)
-troškovi uspostave i implementacije novih središnjih evidencija (katastra infrastrukture i zgrada zahtijevaju osiguravanje financijskih sredstava u državnom proračunu
-izrada podzakonskih akata koji uređuju način pristupa, ovlasti, odgovornosti i ispunjenje tehničkih uvjeta za elektroničke usluge izdavanja podataka iz službene evidencije
-implementacija novih središnjih evidencija u organizacijskom smislu riješiti će se preustrojem Državne geodetske uprave te preraspodjelom poslova unutar postojećih ljudskih kapaciteta za koje će se osigurati edukacija za što će biti potrebno osigurati financijska sredstva.
UPUTA: Ovaj dio Iskaza popunjava se pri ažuriranju Nacrta prijedloga Iskaza, a nakon provedenog savjetovanja i ponovno se ažurira nakon javne rasprave kod izrade Prijedloga Iskaza
5.SAVJETOVANJE
6.PREPORUČENA OPCIJA
7.PRAĆENJE PROVEDBE I EVALUACIJA
8.PRILOZI
Teze za Zakon o državnoj izmjeri i katastru nekretnina KLASA: 011-01/17-01/18URBROJ:541-01/1-17- 3 od 18. srpnja 2017. god.
NACRT PRIJEDLOGA ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA ZA PRIJEDLOG ZAKONA O DRŽAVNOJ IZMJERI I KATASTRU NEKRETNINA
Komentirate u ime: Državna geodetska uprava
1. PROBLEM
Važećim Zakonom o državnoj izmjeri i katastru nekretnina (NN br. 16/07, 152/08, 124/10, 56/13, 121/16 i 9/17) uređuje se državna izmjera, katastar nekretnina, registar prostornih jedinica, geodetski poslovi u lokalnoj samoupravi, nadležnost nad poslovima državne izmjere i katastra nekretnina te obavljanje tih poslova, ustrojstvo i djelokrug Državne geodetske uprave, čuvanje i korištenje podataka i nadzor nad poslovima državne izmjere i katastra nekretnina.
Državna geodetska uprava prikuplja i koristi dokumentaciju državne izmjere i katastra nekretnina. Analogno prikupljanje i korištenje navedene dokumentacije otežava učinkovitiju dostupnost i upravljanje dokumentima. Nadalje, pohranom dokumentacije u analognom obliku nije osigurano trajno čuvanje iste, kao i brz i jednostavan pregled povijesnih promjena.
Geodetski poslovi u lokalnoj samoupravi propisani su odredbom članka 95. postojećeg zakona kako slijedi: osnivanje i vođenje katastra infrastrukture, osnivanje i vođenje izvorne evidencije naselja, ulica i kućnih brojeva te određivanje kućnih brojeva. Do stupanja na snagu Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina navedene poslove su obavljali nadležni katastarski uredi.
Sukladno odredbi članka 168. stavak 2. Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina jedinice lokalne samouprave su bile dužne roku od godine dana od dana stupanja na snagu Zakona ustrojiti upravna tijela nadležna za geodetske poslove u svrhu obavljanja poslova iz članka 95. Zakona, ali navedene jedinice pretežito isto nisu učinile (od 556 jedinica lokalne samouprave svega njih 6) tako da navedene poslove danas i dalje obavljaju katastarski uredi Državne geodetske uprave. S obzirom na gore navedeno te uzimajući u obzir velik broj jedinica lokalne samouprave s različitim stupnjem razvoja, odnosno financijskih i kadrovskih kapaciteta nerealno je očekivati da će sve jedinice lokalne samouprave uspostaviti katastar infrastrukture, što će imati za posljedicu nepostojanje sveobuhvatne evidencije o infrastrukturi na području cijele države.
Jedini službeni i sustavno održavani registri nekretnina, a pod time se podrazumijevaju i podaci o zgradama u Republici Hrvatskoj su katastar i zemljišna knjiga. Iz stanja podataka te njihove ažurnosti i potpunosti, kao i strukture podataka koji se o zgradama prikupljaju i održavaju u tim registrima ne može se steći uvid u stanje i osnovne karakteristike pojedinih zgrada odnosno u sveobuhvatno stanje zgrada na području cijele države što ukazuje na potrebu da postojeće registre treba nadopuniti na način koji će omogućiti cjelovit uvid u stanje u prostoru na području Republike Hrvatske te se u tu svrhu predlaže uspostava katastra zgrada. Katastar zgrada trebao bi sadržavati evidenciju o svim zgradama i posebnim dijelovima zgrada izgrađenim na području Republike Hrvatske i kao takav imati poveznicu s katastrom i zemljišnom knjigom ali i drugim tijelima državne uprave.
Sukladno Zaključku Vlade Republike Hrvatske iz travnja 2013. god., zajednički informacijski sustav zemljišnih knjiga i katastra implementiran je u sve katastarske urede i zemljišnoknjižne odjele u Republici Hrvatskoj. Navedeno je u skladu sa smjernicama Vlade Republike Hrvatske koje imaju za cilj uspostavu i razvoj usluge e-Građani koja će osigurati jednostavan i brz pristup podacima iz službenih registara katastra i zemljišne knjige.
Državna geodetska uprava je omogućila da se od 3. ožujka 2017. god., putem One Stop Shop-a (oss.uredjenazemlja.hr) i prijavom kroz sustav e-Građani elektroničkim putem može podnijeti zahtjev i da se bez dolaska u katastarske urede mogu preuzeti sljedeće javne isprave:
1. kopija katastarskog plana
2. prijepis/izvod iz posjedovnog lista
3. izvadak iz Baze zemljišnih podataka.
Navedena e-usluga je prepoznata od strane građana te se svakodnevno povećava broj korisnika, ali i zahtjeva prema Državnoj geodetskoj upravi za razvojem i implementacijom novih e-usluga iz područja zemljišne administracije. Uspostava Zajedničkog informacijskog sustava zemljišnih knjiga i katastra (ZIS-a) i One Stop Shop-a (OSS-a) predstavlja prekretnicu i osigurava preduvjete za uspješno izvršenje aktivnosti iz Nacionalnog programa reformi Republike Hrvatske. Državna geodetska uprava nastavlja na stvaranju preduvjeta za ubrzanje postupanja i razvoju e-usluga u području registracije i tržišta nekretnina i to ubrzanjem postupanja kako na strani privatnog sektora, prilikom izrade geodetskih elaborata, tako i ubrzanjem i standardiziranjem postupanja na strani katastarskih ureda, prilikom potvrđivanja izrađenih elaborata i to uvođenjem digitalnog geodetskog elaborata.
Digitalni geodetski elaborat pretpostavlja elaborat koji je elektronički potpisan, izrađen sukladno definiranom formatu te predan u katastarski ured na potvrdu i provođenje promjene u državnom registru putem One Stop Shopa.
Državna geodetska uprava će uvođenjem e-usluge Digitalni geodetski elaborat (DGE) u potpunosti automatizirati postupak iz svoje nadležnosti vezano uz vođenje službenog, ključnog registra o nekretninama i to u dijelu prikupljanja podataka na terenu (CROPOS), izrade geodetskih elaborata (DGE), registracije nekretnina u katastarskim operatima u katastarskim uredima (ZIS) te izdavanje elektroničkih javnih isprava pravnim i fizičkim osobama (OSS).
Državna geodetska uprava svakodnevno ima zahtjeve za dostavom podataka (digitalnog katastarskog plana, digitalnih ortofoto karata, podataka iz registra prostornih jedinica, topografskih karata i dr.) te ulaže napore (organizacijske, procesne, financijske) u razvoj servisa za razmjenu podataka elektroničkim putem. Uspostavom servisa za razmjenu podataka dodatno će se skratiti vrijeme dostave podataka iz nadležnosti Državne geodetske prave ostalim korisnicima čime će se skratiti vrijeme i ubrzati postupanja u poslovnim procesima ostalih državnih tijela i poslovnih subjekata.
S obzirom na gore navedeno i važnost elektroničkog postupanja zakonom će se urediti elektroničko poslovanje pri čuvanju i korištenju podataka iz evidencija i dokumentacije Državne geodetske uprave i Baze zemljišnih podataka.
Dosadašnjim normativnim rješenjem problematika geografskih imena bila je nedovoljno razrađena te će se ovim prijedlogom zakona stvoriti preduvjeti za učinkovitije prikupljanje, upravljanje i razvoj Registra geografskih imena što će rezultirati većom dostupnošću i olakšanim korištenjem navedenih prostornih podataka od strane ostalih državnih tijela i drugih korisnika
Uspostavom sustava digitalne arhive riješit će se problem otežanog pristupa arhivskoj dokumentaciji državne izmjere i katastra nekretnina.
Prvostupanjska postupanja u okviru upravnog područja katastra nekretnina uskladiti će se sa odredbama Zakona o općem upravnom postupku (Narodne novine, broj 47/09).
Komentirate u ime: Državna geodetska uprava
2. CILJEVI
Osigurati brz pristup podacima unaprjeđenjem sustava digitalne arhive te prevođenjem postojeće analogne dokumentacije u digitalni oblik,
osigurati stvaranje okvira za uspostavu središnjeg sustava za izradu, pohranu i distribuciju te vođenje podataka katastra infrastrukture za područje cijele Republike Hrvatske,
stvaranje okvira za uspostavu katastra zgrada odnosno evidencije o zgradama i dijelovima zgrada,
stvaranje okvira za unaprjeđenje zajedničkog informacijskog sustava zemljišnih knjiga i katastra,
unaprijediti registar prostornih jedinica posebice adresni registar,
unaprijediti registar geografskih imena,
normativno urediti postupak izdavanja podataka iz službenih evidencija katastra i zemljišne knjige sukladno Programu Vlade Republike Hrvatske, Programu razvoja elektroničkih usluga i Projekta e-Građani putem interneta,
pojednostaviti i ubrzati postupak izdavanja podataka iz službenih evidencija katastra i zemljišne knjige.
revidirati poslovne procese postupanja u katastru i nastavno u zemljišnim knjigama u svrhu značajnog smanjenja broja procedura i izbjegavanja dvostrukih provedbi nastalih na temelju trenutno važećih propisa u katastarskim i zemljišnoknjižnim postupcima.
Potpuna uspostava digitalne arhive s obzirom na količinu postojeće analogne dokumentacije i arhivske građe i njenog prevođenja u digitalni oblik pod pretpostavkom daljnjeg uvođenja digitalnog poslovanja očekuje se u razdoblju od 15 godina. Razvoj uspostave sustava za vođenje i održavanje podataka katastra infrastrukture i uspostava katastra zgrada očekuje se u razdoblju od 5 godina. Uređenje registra prostornih jedinica očekuje se u razdoblju od 3 godine.
Komentirate u ime: Državna geodetska uprava
3. MOGUĆE OPCIJE
Komentirate u ime: Državna geodetska uprava
1.1. OPCIJA 1 – ne poduzimati ništa (nenormativno rješenje)
Opcija ne poduzimati ništa imala bi za posljedicu opasnost od uništenja arhivske građe koja se čuva u analognom obliku kao i nepostojanje vjerodostojne i sveobuhvatne evidencije o prostoru u pogledu zgrada, infrastrukture i njima pripadajućih objekata te nemogućnost uređenja izdavanja javnih isprava iz službenih evidencija putem elektroničkih usluga.
Komentirate u ime: Državna geodetska uprava
2.2. OPCIJA 2: - (nenormativno rješenje)
Nije moguća s obzirom da je sukladno Zakonu o općem upravnom postupku potrebno poštovati načelo zakonitosti te činjenicu da se službene evidencije u javnopravnim tijelima ustanovljavaju na temelju propisa. Cilj nije moguće postići nenormativnim rješenjem jer je sadašnja nadležnost evidencija o infrastrukturi uređena na način da je to u nadležnosti jedinica lokalne samouprave. Nenormativnim rješenjem, a obzirom na postojeći Zakon o prostornom uređenju i Zakon o gradnji, ne bi postojala sveobuhvatna evidencija o zgradama.
Komentirate u ime: Državna geodetska uprava
3.3. OPCIJA 3: - (normativno rješenje)
Kao moguće normativno rješenje moglo bi se pristupiti izmjenama i dopunama postojećeg Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina. Međutim, ovom opcijom se ne bi postigla odgovarajuća rješenja, pošto je u svrhu postizanja utvrđenih ciljeva potrebno u značajnoj mjeri izmijeniti važeći zakonodavni okvir, što se kroz izmjene i dopune ne bi moglo učiniti.
Komentirate u ime: Državna geodetska uprava
4.4. OPCIJA 4: - (normativno rješenje)
Donošenjem novog Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina omogućit će se postizanje utvrđenih ciljeva definiranjem zakonodavnog okvira koji će urediti pojedina područja, definirati unaprjeđenje digitalne arhive, katastra infrastrukture, katastra zgrada, zajedničkog informacijskog sustava zemljišnih knjiga i katastra, unaprjeđenje registra prostornih jedinica i registra geografskih imena te izdavanje podataka iz službenih evidencija putem elektroničkih usluga.
Komentirate u ime: Državna geodetska uprava
4. USPOREDBA OPCIJA
Opcije
Koristi
Troškovi
Opcija 1:
ne poduzimati ništa
- nema koristi
- nedostatak podataka, neusklađeni propisi i nadležnost – pravna nesigurnost
Opcija 2:
(nenormativno rješenje)
- nema koristi
- nedostatak podataka, neusklađeni propisi i nadležnost – pravna nesigurnost
Opcija 3:
(normativno rješenje)
- djelomično uređenje utvrđenih ciljeva i usklađenje s odredbama novodonesenih zakona (Zakon o izmjenama i dopunama zakona o zemljišnim knjigama, Zakon o prostornom uređenju te Zakon o gradnji)
- zbog očekivanog velikog broja izmjena i dopuna odredbi, primjena zakona bi bila otežana što bi zahtijevalo brojna dodatna objašnjenja, a zbog smanjene transparentnosti rješenja u zakonu postojala bi opasnost od nepravilne primjene odredbi što može uzrokovati materijalne posljedice za gospodarstvo ili tijela državne uprave
Opcija 4:
(normativno rješenje)
- stvaranje okvira za unaprjeđenje digitalne arhive
- stvaranje okvira za uspostavu središnjeg sustava za izradu, pohranu i distribuciju te vođenje podataka katastra infrastrukture za područje cijele Republike Hrvatske propisujući nadležnost Državne geodetske uprave da osniva i vodi katastar infrastrukture za područje cijele Republike Hrvatske uz propisivanje mogućnosti da jedinice lokalne samouprave osnuju i vode katastar infrastrukture temeljem sporazuma sa Državnom geodetskom upravom
- stvaranje okvira za uspostavu katastra zgrada odnosno evidencije o zgradama i dijelovima zgrada
-stvaranje okvira za unaprjeđenje zajedničkog informacijskog sustava zemljišnih knjiga i katastra-unaprjeđivanje registra prostornih jedinica- unaprjeđivanje registra geografskih imena
- stvaranje okvira za izdavanje podataka iz službene evidencije putem elektroničkih usluga
- za izradu novog zakona potrebno je uključiti veći broj stručnjaka te je potreban duži vremenski rok za njegovo donošenje, a u isto vrijeme odredbe postojećeg Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina biti će neusklađene sa odredbama novodonesenih Zakona (Zakon o izmjenama i dopunama zakona o zemljišnim knjigama, Zakon o prostornom uređenju te Zakon o gradnji)
- troškovi uspostave i implementacije novih središnjih evidencija (katastra
infrastrukture i zgrada zahtijevaju osiguravanje financijskih sredstava u državnom proračunu- izrada podzakonskih akata koji uređuju način pristupa, ovlasti, odgovornosti i ispunjenje tehničkih uvjeta za elektroničke usluge izdavanja podataka iz službene evidencije
- implementacija novih središnjih evidencija u organizacijskom smislu riješiti će se preustrojem Državne geodetske uprave te preraspodjelom poslova unutar postojećih ljudskih kapaciteta za koje će se osigurati edukacija za što će biti potrebno osigurati financijska sredstva.
UPUTA: Ovaj dio Iskaza popunjava se pri ažuriranju Nacrta prijedloga Iskaza, a nakon provedenog savjetovanja i ponovno se ažurira nakon javne rasprave kod izrade Prijedloga Iskaza
Komentirate u ime: Državna geodetska uprava
5. SAVJETOVANJE
Komentirate u ime: Državna geodetska uprava
6. PREPORUČENA OPCIJA
Komentirate u ime: Državna geodetska uprava
7. PRAĆENJE PROVEDBE I EVALUACIJA
Komentirate u ime: Državna geodetska uprava
8. PRILOZI
Teze za Zakon o državnoj izmjeri i katastru nekretnina KLASA: 011-01/17-01/18 URBROJ: 541-01/1-17 - 3 od 18. srpnja 2017. god.
Komentirate u ime: Državna geodetska uprava