Ovaj Obrazac koriste stručni nositelji tijekom postupka izrade testa malog i srednjeg poduzetništva (MSP test) kojim se ocjenjuju gospodarski učinci prijedloga provedbenih propisa na male i srednje poduzetnike, ako je pripremom Prethodnog MSP testa utvrđena obveza provedbe učinaka propisa na malo gospodarstvo i izrada MSP testa.
1. PROBLEM
Donošenje novog Zakona o vinu nužno je kako bi se zakon terminološki i u postupcima uskladio s EU okvirom, obzirom da je vino dio zajedničkog tržišta unutar kojeg je potrebno urediti pojedina postupanja na nacionalnoj razini.
Aktualni Zakon o vinu (Narodne novine, br. 96/03., 25/09., 22/11., 55/11., 82/13. i 14/14.) donesen je 2003. godine, te je u međuvremenu usklađivan samo iz razloga usklađivanja sa Zakonom o općem upravnom postupku ili radi uvrštavanja promjena naziva pojedinih provedbenih tijela nakon njihove transformacije (formiranje Hrvatskog centra za poljoprivredu hranu i selo, ukidanje Državnog inspektorata). U međuvremenu je Republika Hrvatska postala punopravna članica Europske unije, a sektor vina postao dio zajedničkog tržišta. Okvir zajedničkog uređenja tržišta u području vinarstva od proizvodnje grožđa do prodaje vina obvezuje na izravnu primjenu većeg broja europskih uredbi, stoga dio normativnih rješenja iz dosadašnjeg zakonskog propisa nije primjenjiv te je ocjenjeno potrebnim na razini zakonskog propisa obaviti konsolidaciju između europske i nacionalne legislative u području sektora vina te urediti pravne osnove za donošenje provedbenih propisa iz omogućene nadležnosti na nacionalnoj razini.
Sada je područje proizvodnje vina uređeno sa dva propisa Zakonom o vinu (Narodne novine, br. 96/03., 25/09., 22/11., 55/11., 82/13. i 14/14.) i Zakonom o zajedničkoj organizaciji tržišta poljoprivrednih proizvoda i posebnim mjerama i pravilima vezanim za tržište poljoprivrednih proizvoda (82/13, 14//14) što otežava snalaženje i korištenje propisa te je nužno potrebno područje vinarstva i vinogradarstva koje uređuju ova dva zakona povezati u jedan propis.
U sektoru vinarstva i vinogradarstva u Republici Hrvatskoj postoji već duži niz godina negativan trend kako u površinama vinograda tako i u proizvodnji vina, a što je vidljivo iz prikupljenih statističkih podataka. Prema podacima Državnog zavoda za statistiku (Tablica 1.) za razdoblje od 2007. do 2016. godine stanje je sljedeće. Površine pod vinogradima su u 2016. godini manje za 9.000 ha (28%) u odnosu na površine u 2007. godini, uz cikličnost zbog klimatskih faktora, te je i proizvodnja grožđa i vina realno za taj postotak manja i prema podatku za 2016. godinu proizvodnja vina iznosi 760.000 hl.
U dijelu vanjskotrgovinske razmjene u promatranom razdoblju od četiri godine (Tablica 2.) došlo je do količinskog i vrijednosnog porasta uvoza vina. Pri tome je značajan porast količine stranih vina na tržištu Republike Hrvatske nastupio nakon 2013. godine otvaranjem tržišta Europske unije, ali je znatno porastao i uvoz vina iz trećih zemlja koje imaju bilateralne ugovore s Europskom unijom i preferencijalni tretman na uvoz vina pri čemu se posebno izdvaja Republika Makedonija iz koje se uvozi 17 mil. litara vina godišnje. S druge strane izvoz vina nije pratio takav rast uvoza.
Takva situacija i pritisak s uvozom vina stvorila je znatne poteškoće domaćim proizvođačima na koje se nadovezuje i određeni problem sivog tržišta vina u Hrvatskoj.
2. CILJEVI
Cilj je zakonom omogućiti transparentnu provedbu europskih uredbi i dodatno urediti nacionalni provedbeni okvir te na taj način omogućiti lakši i bolji protok roba i dobara u sektoru vina na zajedničkom tržištu. U odnosu na adresate u području vinarstva i vinogradarstva ovim Prijedlogom zakona uspostavit će se jasan pravni okvir s manje administrativnih zahtjeva obzirom da će se pravno urediti i povezati područja koja su do sada bila uređena kroz dva zakona.
Predloženi pravni okvir omogućit će ujedno i ciljanu bolju usklađenost i transparentnost u postupanju nadležnih tijela te povećati učinkovitost sustava kontrole vina kako u proizvodnji tako i na tržištu s ciljem eliminacije sivog tržišta i nelojalne konkurencije registriranim proizvođačima vina.
Naglašenija prezentacija hrvatskih vina je poseban cilj te se proizvođačima vina daje se nova i aktivnija uloga u prezentaciji hrvatskih vina i brendiranju Hrvatske kao vinske zemlje.
3. MOGUĆE OPCIJE JAVNIH POLITIKA
3.1. OPCIJA 1. – Ne poduzimati ništa (nenormativno rješenje)
Bez intervencije u zakonodavstvo u cilju rješavanja opisanih problema zadržava se postojeće stanje, no teško je za očekivati poboljšanja u rješavanju uočenih problema u provedbi trenutnog Zakona o vinu (Narodne novine, br. 96/03., 25/09., 22/11., 55/11., 82/13. i 14/14.) i Zakona o zajedničkoj organizaciji tržišta poljoprivrednih proizvoda i posebnim mjerama i pravilima vezanim za tržište poljoprivrednih proizvoda (82/13, 14/14) (u daljnjem tekstu: Zakoni), osobito po pitanju jasnijeg i transparentnijeg pravnog okvira u području proizvodnje vina, jasnog razdvajanja nadležnosti tijela u kontroli proizvodnje i eliminaciji sivog tržišta i uspostavi aktivnije uloga proizvođača u promidžbi vina.
3.2. OPCIJA 2. – Poduzimati nenormativne aktivnosti (nenormativno rješenje)
Bez intervencije u trenutni zakonodavni okvir koji je uređen Zakonom o vinu (Narodne novine, br. 96/03., 25/09., 22/11., 55/11., 82/13. i 14/14.) i Zakonom o zajedničkoj organizaciji tržišta poljoprivrednih proizvoda i posebnim mjerama i pravilima vezanim za tržište poljoprivrednih proizvoda (82/13, 14/14) neće se postići usklađenje s propisima Europske unije te se neće postići poboljšanje efikasnosti i jasniji pravni okvir u području proizvodnje vina i aktivnostima vezanim za njegovu proizvodnju. Bez donošenja novog zakona onemogućilo bi se provođenje Uredbi EU u našoj državi.
Osim intervencije u trenutni zakonodavni okvir koji uređuju trenutni Zakoni, u provedbi, nije moguće poduzeti druga rješenja u poboljšanju sadašnjeg stanja utvrđenog temeljem provedbe trenutnog Zakona. Temeljem navedenoga zaključujemo da nenormativna rješenja nisu moguća.
3.3. OPCIJA 3. - Poduzimati normativnu aktivnost A (normativno rješenje)
Moguće normativno rješenje može biti pristupanje izmjenama i dopunama važećeg Zakona o vinu. Međutim, uzimajući u obzir dosadašnje višekratne izmjene navedenog zakona i potrebu jasnoće odredbi, smatra se da je donošenje novog Zakona o vinu prihvatljivo rješenje.
3.4. OPCIJA 4. - Poduzimati normativnu aktivnost B (normativno rješenje)
Donošenje novog Zakona o vinu prihvatljivo je normativno rješenje. Zakonom će se urediti sektor vinarstva i vinogradarstva te će se staviti van snage postojeći Zakoni kojima je uređeno ovo područje. Konsolidacijom pravnih propisa kojima je uređeno područje vinarstva na nacionalnoj razini, kao i na razini EU, stvoriti će se jasniji pravni okvir kako adresatima kojima je Zakon namijenjen tako i tijelima zaduženim za njegovu provedbu.
Na razini jednog zakonskog propisa provest će se konsolidacija između europskih i nacionalnih propisa te će se urediti pravna osnova za donošenje provedbenih propisa o nadležnostima na nacionalnoj razini.
Kroz novi Zakon postići će se poboljšanje pravnog okvira te urediti provedba Uredbi Europske unije i njihovih provedbenih propisa u Republici Hrvatskoj. Isto tako ispravit će se i pojedini nedostatci koji su uočeni u provedbi važećih Zakona.
Provedeno je savjetovanje sa zainteresiranom javnošću u periodu od 30. srpnja 2018. do 13. kolovoza 2018. na stranicama središnjeg državnog portala e-Savjetovanje
Ukupno je zaprimljeno 42 primjedbe, od čega je predlagatelj ovog prijedloga Zakona u potpunosti prihvatio 11 prijedloga, djelomično prihvatio 10, a nije prihvatio 16 primjedbi. Na znanje je prihvaćeno 5 primjedbi. Neprihvaćene primjedbe u najvećem dijelu odnose se na raspodjelu vinogradarskih podregija, na vinogradarski registar te označavanje vina,i stavljanje vina u promet kao i na uvjete prodaje. Detaljna analiza prihvaćenih i neprihvaćenih primjedbi kao i razlozi za njihovo neprihvaćanje dani su u izvješću o provedenom savjetovanju.
6. PREPORUČENA OPCIJA
Optimalno novo normativno rješenje kojim će se na bolji i učinkovitiji način konsolidirati postojeći propisi i cijeli pravni okvir za proizvodnju vina učiniti će se jasnijim i transparentnim. Ujedno ovim se omogućuje donošenje nacionalnih podzakonskih propisa u cilju provedbe svih relevantnih europskih uredbi kojima se regulira područje proizvodnje i zaštite vina u sklopu čega će se ispraviti pojedini nedostatci koji su uočeni u primjeni važećih Zakona. Ovaj zakon ne stvara nove troškove poduzetnicima obzirom da se troškovi obveznih kontrola vina koje su plaćali proizvođači sada prenose na teret Državnog proračuna. Pored toga ukidaju se određene administrativne obveze u vidu izdavanja rješenja o minimalno tehničkim uvjetima za proizvodnju i trgovinu vinom. Novi zakon ujedno donosi i novu raspodjelu nadležnosti u pogledu kontrole u proizvodnji vina čime će se osigurati stabilniji sustav kontrole i smanjivanje postojećeg sivog tržišta vina.
Pored toga kao poseban cilj promocija hrvatskih vina okvirom ovog zakona uvodi se sustav marketinškog označavanja vina i posebna nova uloga regionalnih organizacija proizvođač u promociji hrvatskih vina.
Novo normativno rješenje dovodi do značajnijeg financijskog učinka na strani poduzetnika – proizvođača vina kojim se oslobađaju znatna sredstva kojima su u okvrima postojećih Zakona podmirivali troškove kontrola. Konkretno sektoru vina oslobađaju se sredstva u iznosu 12 milijuna kuna. Isto tako novo normativno rješenje ne predstavlja uspostavu novoga sustava, provedbu novih administrativnih i upravnih postupaka vezano za adresate, pa neće biti promjena vezano za koordinirani i već uspostavljeni rad tijela državne uprave u odnosu na postojeći zakonodavni okvir koji je u primjeni.
Sredstva za provedbu zakona osiguravaju se u Državnom proračunu Republike Hrvatske.
7. MJERE UBLAŽAVANJA
Ovim normativnim rješenjem ide se u pravcu rasterećenja kako u administrativnim tako i u financijskim zahtjevima prema sektoru vina. Naime, temeljem novog Zakona o vinu uvodi se provedba službenih kontrola proizvodnje vina bez naknade troška takve kontrole, odnosno dosadašnji troškovi fizikalno kemijskih ispitivanja vina organoleptička ispitivanja i ostali vezujući troškovi za izdavanje rješenja o stavljanju u promet vina. Time s najizravnije pomaže sektoru u financijskom rasterećenju. S druge strane sve administrativne aktivnosti su pojednostavljene, a neke su i ukinute, kao što je izdavanje rješenja za minimalno tehničke uvjete.
OBRAZAC TEST MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA
NAZIV STRUČNOG NOSITELJA
MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE
TEST MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA
ZA NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O VINU
Ovaj Obrazac koriste stručni nositelji tijekom postupka izrade testa malog i srednjeg poduzetništva (MSP test) kojim se ocjenjuju gospodarski učinci prijedloga provedbenih propisa na male i srednje poduzetnike, ako je pripremom Prethodnog MSP testa utvrđena obveza provedbe učinaka propisa na malo gospodarstvo i izrada MSP testa.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1. PROBLEM
Donošenje novog Zakona o vinu nužno je kako bi se zakon terminološki i u postupcima uskladio s EU okvirom, obzirom da je vino dio zajedničkog tržišta unutar kojeg je potrebno urediti pojedina postupanja na nacionalnoj razini.
Aktualni Zakon o vinu (Narodne novine, br. 96/03., 25/09., 22/11., 55/11., 82/13. i 14/14.) donesen je 2003. godine, te je u međuvremenu usklađivan samo iz razloga usklađivanja sa Zakonom o općem upravnom postupku ili radi uvrštavanja promjena naziva pojedinih provedbenih tijela nakon njihove transformacije (formiranje Hrvatskog centra za poljoprivredu hranu i selo, ukidanje Državnog inspektorata). U međuvremenu je Republika Hrvatska postala punopravna članica Europske unije, a sektor vina postao dio zajedničkog tržišta. Okvir zajedničkog uređenja tržišta u području vinarstva od proizvodnje grožđa do prodaje vina obvezuje na izravnu primjenu većeg broja europskih uredbi, stoga dio normativnih rješenja iz dosadašnjeg zakonskog propisa nije primjenjiv te je ocjenjeno potrebnim na razini zakonskog propisa obaviti konsolidaciju između europske i nacionalne legislative u području sektora vina te urediti pravne osnove za donošenje provedbenih propisa iz omogućene nadležnosti na nacionalnoj razini.
Sada je područje proizvodnje vina uređeno sa dva propisa Zakonom o vinu (Narodne novine, br. 96/03., 25/09., 22/11., 55/11., 82/13. i 14/14.) i Zakonom o zajedničkoj organizaciji tržišta poljoprivrednih proizvoda i posebnim mjerama i pravilima vezanim za tržište poljoprivrednih proizvoda (82/13, 14//14) što otežava snalaženje i korištenje propisa te je nužno potrebno područje vinarstva i vinogradarstva koje uređuju ova dva zakona povezati u jedan propis.
U sektoru vinarstva i vinogradarstva u Republici Hrvatskoj postoji već duži niz godina negativan trend kako u površinama vinograda tako i u proizvodnji vina, a što je vidljivo iz prikupljenih statističkih podataka. Prema podacima Državnog zavoda za statistiku (Tablica 1.) za razdoblje od 2007. do 2016. godine stanje je sljedeće. Površine pod vinogradima su u 2016. godini manje za 9.000 ha (28%) u odnosu na površine u 2007. godini, uz cikličnost zbog klimatskih faktora, te je i proizvodnja grožđa i vina realno za taj postotak manja i prema podatku za 2016. godinu proizvodnja vina iznosi 760.000 hl.
U dijelu vanjskotrgovinske razmjene u promatranom razdoblju od četiri godine (Tablica 2.) došlo je do količinskog i vrijednosnog porasta uvoza vina. Pri tome je značajan porast količine stranih vina na tržištu Republike Hrvatske nastupio nakon 2013. godine otvaranjem tržišta Europske unije, ali je znatno porastao i uvoz vina iz trećih zemlja koje imaju bilateralne ugovore s Europskom unijom i preferencijalni tretman na uvoz vina pri čemu se posebno izdvaja Republika Makedonija iz koje se uvozi 17 mil. litara vina godišnje. S druge strane izvoz vina nije pratio takav rast uvoza.
Takva situacija i pritisak s uvozom vina stvorila je znatne poteškoće domaćim proizvođačima na koje se nadovezuje i određeni problem sivog tržišta vina u Hrvatskoj.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2. CILJEVI
Cilj je zakonom omogućiti transparentnu provedbu europskih uredbi i dodatno urediti nacionalni provedbeni okvir te na taj način omogućiti lakši i bolji protok roba i dobara u sektoru vina na zajedničkom tržištu. U odnosu na adresate u području vinarstva i vinogradarstva ovim Prijedlogom zakona uspostavit će se jasan pravni okvir s manje administrativnih zahtjeva obzirom da će se pravno urediti i povezati područja koja su do sada bila uređena kroz dva zakona.
Predloženi pravni okvir omogućit će ujedno i ciljanu bolju usklađenost i transparentnost u postupanju nadležnih tijela te povećati učinkovitost sustava kontrole vina kako u proizvodnji tako i na tržištu s ciljem eliminacije sivog tržišta i nelojalne konkurencije registriranim proizvođačima vina.
Naglašenija prezentacija hrvatskih vina je poseban cilj te se proizvođačima vina daje se nova i aktivnija uloga u prezentaciji hrvatskih vina i brendiranju Hrvatske kao vinske zemlje.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3. MOGUĆE OPCIJE JAVNIH POLITIKA
3.1. OPCIJA 1. – Ne poduzimati ništa (nenormativno rješenje)
Bez intervencije u zakonodavstvo u cilju rješavanja opisanih problema zadržava se postojeće stanje, no teško je za očekivati poboljšanja u rješavanju uočenih problema u provedbi trenutnog Zakona o vinu (Narodne novine, br. 96/03., 25/09., 22/11., 55/11., 82/13. i 14/14.) i Zakona o zajedničkoj organizaciji tržišta poljoprivrednih proizvoda i posebnim mjerama i pravilima vezanim za tržište poljoprivrednih proizvoda (82/13, 14/14) (u daljnjem tekstu: Zakoni), osobito po pitanju jasnijeg i transparentnijeg pravnog okvira u području proizvodnje vina, jasnog razdvajanja nadležnosti tijela u kontroli proizvodnje i eliminaciji sivog tržišta i uspostavi aktivnije uloga proizvođača u promidžbi vina.
3.2. OPCIJA 2. – Poduzimati nenormativne aktivnosti (nenormativno rješenje)
Bez intervencije u trenutni zakonodavni okvir koji je uređen Zakonom o vinu (Narodne novine, br. 96/03., 25/09., 22/11., 55/11., 82/13. i 14/14.) i Zakonom o zajedničkoj organizaciji tržišta poljoprivrednih proizvoda i posebnim mjerama i pravilima vezanim za tržište poljoprivrednih proizvoda (82/13, 14/14) neće se postići usklađenje s propisima Europske unije te se neće postići poboljšanje efikasnosti i jasniji pravni okvir u području proizvodnje vina i aktivnostima vezanim za njegovu proizvodnju. Bez donošenja novog zakona onemogućilo bi se provođenje Uredbi EU u našoj državi.
Osim intervencije u trenutni zakonodavni okvir koji uređuju trenutni Zakoni, u provedbi, nije moguće poduzeti druga rješenja u poboljšanju sadašnjeg stanja utvrđenog temeljem provedbe trenutnog Zakona. Temeljem navedenoga zaključujemo da nenormativna rješenja nisu moguća.
3.3. OPCIJA 3. - Poduzimati normativnu aktivnost A (normativno rješenje)
Moguće normativno rješenje može biti pristupanje izmjenama i dopunama važećeg Zakona o vinu. Međutim, uzimajući u obzir dosadašnje višekratne izmjene navedenog zakona i potrebu jasnoće odredbi, smatra se da je donošenje novog Zakona o vinu prihvatljivo rješenje.
3.4. OPCIJA 4. - Poduzimati normativnu aktivnost B (normativno rješenje)
Donošenje novog Zakona o vinu prihvatljivo je normativno rješenje. Zakonom će se urediti sektor vinarstva i vinogradarstva te će se staviti van snage postojeći Zakoni kojima je uređeno ovo područje. Konsolidacijom pravnih propisa kojima je uređeno područje vinarstva na nacionalnoj razini, kao i na razini EU, stvoriti će se jasniji pravni okvir kako adresatima kojima je Zakon namijenjen tako i tijelima zaduženim za njegovu provedbu.
Na razini jednog zakonskog propisa provest će se konsolidacija između europskih i nacionalnih propisa te će se urediti pravna osnova za donošenje provedbenih propisa o nadležnostima na nacionalnoj razini.
Kroz novi Zakon postići će se poboljšanje pravnog okvira te urediti provedba Uredbi Europske unije i njihovih provedbenih propisa u Republici Hrvatskoj. Isto tako ispravit će se i pojedini nedostatci koji su uočeni u provedbi važećih Zakona.
OPCIJE ZA MSP TEST
3.1. Opcija 1. (nenormativno rješenje) »Ne poduzimati ništa«
3.2. Opcija 2. (nenormativno rješenje) »Poduzimati nenormativne aktivnosti«
3.3. Opcija 3. (normativno rješenje) »Poduzimati normativnu aktivnost A«
3.4. Opcija 4. (normativno rješenje) »Poduzimati normativnu aktivnost B«
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4. OCJENA I OPCIJE
Tablica: Analiza troškova i koristi
Opcije
Troškovi (negativni učinci)
Koristi (pozitivni učinci)
Opcija 1.
-
- -
Opcija 2.
-
-
Opcija 3.
-
-
Opcija 4.
+
+ +
Legenda:
- - znatan negativni učinak
- ograničen negativni učinak
1 nema učinka
+ ograničen pozitivan učinak
+ + znatan pozitivan učinak
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
5. SAVJETOVANJE
Provedeno je savjetovanje sa zainteresiranom javnošću u periodu od 30. srpnja 2018. do 13. kolovoza 2018. na stranicama središnjeg državnog portala e-Savjetovanje
Ukupno je zaprimljeno 42 primjedbe, od čega je predlagatelj ovog prijedloga Zakona u potpunosti prihvatio 11 prijedloga, djelomično prihvatio 10, a nije prihvatio 16 primjedbi. Na znanje je prihvaćeno 5 primjedbi. Neprihvaćene primjedbe u najvećem dijelu odnose se na raspodjelu vinogradarskih podregija, na vinogradarski registar te označavanje vina, i stavljanje vina u promet kao i na uvjete prodaje. Detaljna analiza prihvaćenih i neprihvaćenih primjedbi kao i razlozi za njihovo neprihvaćanje dani su u izvješću o provedenom savjetovanju.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
6. PREPORUČENA OPCIJA
Optimalno novo normativno rješenje kojim će se na bolji i učinkovitiji način konsolidirati postojeći propisi i cijeli pravni okvir za proizvodnju vina učiniti će se jasnijim i transparentnim. Ujedno ovim se omogućuje donošenje nacionalnih podzakonskih propisa u cilju provedbe svih relevantnih europskih uredbi kojima se regulira područje proizvodnje i zaštite vina u sklopu čega će se ispraviti pojedini nedostatci koji su uočeni u primjeni važećih Zakona. Ovaj zakon ne stvara nove troškove poduzetnicima obzirom da se troškovi obveznih kontrola vina koje su plaćali proizvođači sada prenose na teret Državnog proračuna. Pored toga ukidaju se određene administrativne obveze u vidu izdavanja rješenja o minimalno tehničkim uvjetima za proizvodnju i trgovinu vinom. Novi zakon ujedno donosi i novu raspodjelu nadležnosti u pogledu kontrole u proizvodnji vina čime će se osigurati stabilniji sustav kontrole i smanjivanje postojećeg sivog tržišta vina.
Pored toga kao poseban cilj promocija hrvatskih vina okvirom ovog zakona uvodi se sustav marketinškog označavanja vina i posebna nova uloga regionalnih organizacija proizvođač u promociji hrvatskih vina.
Novo normativno rješenje dovodi do značajnijeg financijskog učinka na strani poduzetnika – proizvođača vina kojim se oslobađaju znatna sredstva kojima su u okvrima postojećih Zakona podmirivali troškove kontrola. Konkretno sektoru vina oslobađaju se sredstva u iznosu 12 milijuna kuna. Isto tako novo normativno rješenje ne predstavlja uspostavu novoga sustava, provedbu novih administrativnih i upravnih postupaka vezano za adresate, pa neće biti promjena vezano za koordinirani i već uspostavljeni rad tijela državne uprave u odnosu na postojeći zakonodavni okvir koji je u primjeni.
Sredstva za provedbu zakona osiguravaju se u Državnom proračunu Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
7. MJERE UBLAŽAVANJA
Ovim normativnim rješenjem ide se u pravcu rasterećenja kako u administrativnim tako i u financijskim zahtjevima prema sektoru vina. Naime, temeljem novog Zakona o vinu uvodi se provedba službenih kontrola proizvodnje vina bez naknade troška takve kontrole, odnosno dosadašnji troškovi fizikalno kemijskih ispitivanja vina organoleptička ispitivanja i ostali vezujući troškovi za izdavanje rješenja o stavljanju u promet vina. Time s najizravnije pomaže sektoru u financijskom rasterećenju. S druge strane sve administrativne aktivnosti su pojednostavljene, a neke su i ukinute, kao što je izdavanje rješenja za minimalno tehničke uvjete.
*P/ 7579214 *
KLASA: 011-01/13-01/31
URBROJ: 525-02-1-0003-18-84
Zagreb, 05. rujna 2018. godine
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede