E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Upute Istraživanja
  • Prijavi se
  • Registriraj se

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


 

PRIJEDLOG ZAKONA O ČLANARINAMA U TURISTIČKIM ZAJEDNICAMA

 

Zagreb, rujan 2018.

 

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:
8
Komentiraj

I.USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA

 

Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona nalazi se u odredbi članka 2. stavka 4. podstavku 1. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, br. 85/10 – pročišćeni tekst i 5/14 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).

 

 

0
Komentiraj

II.OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI  

1
Komentiraj

ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI

 

0
Komentiraj

Ocjena stanja

 

Važećim Zakonom o članarinama u turističkim zajednicama (Narodne novine, br. 152/08, 88/10, 110/15 i 121/16 – u daljnjem tekstu: Zakon) uređuje se obveza plaćanja članarine, osnovice i stope po kojima se obračunava i plaća članarina turističkoj zajednici, način plaćanja članarine, evidencija, obračun i naplata članarine te druga pitanja od značenja za plaćanje i raspoređivanje članarine turističkoj zajednici.

 

Obveznici plaćanja članarine turističkoj zajednici su sve pravne i fizičke osobe koje na području turističke zajednice imaju svoje sjedište ili podružnicu, pogon, objekt u kojem se pruža usluga i slično (u daljnjem tekstu: poslovna jedinica), a koja trajno ili sezonski ostvaruje prihod pružanjem ugostiteljskih usluga, usluga u turizmu ili obavljanjem s turizmom neposredno povezanih djelatnosti. Pravna osoba koja se s više od 50% financira iz općinskog, gradskog, županijskog ili državnog proračuna ne plaća članarinu turističkoj zajednici.

 

Prema podacima Porezne uprave u Republici Hrvatskoj je evidentiran 178.181 obveznik plaćanja članarine turističkim zajednicama, od toga su 62.177 pravne osobe, a 116.004 fizičke osobe.

 

Od ukupno prikupljenih sredstava članarine, 3% se izdvaja Poreznoj upravi za troškove evidencije, obračuna i naplate članarine te dostave podataka, 7,5% na posebni račun Hrvatske turističke zajednice koja se namjenski koristi za potpore turističkim zajednicama na turistički nerazvijenim područjima, a preostala sredstva dostavljaju se korisnicima prema sljedećem rasporedu: 65% sredstava turističkoj zajednici općine ili grada, 10% sredstava turističkoj zajednici županije i  25% sredstava Hrvatskoj turističkoj zajednici.

 

Raspored boravišne pristojbe za turističke zajednice općina i gradova koje ostvaruju bruto prihod manji od 200.000,00 kuna godišnje je drugačiji i to na način da se 85% raspoređuje turističkoj zajednici općine ili grada i 15% turističkoj zajednici županije.

 

Raspodjela 7,5% sredstava članarine koja se uplaćuju na posebni račun Hrvatske turističke zajednice vrši se na temelju pravilnika koji donosi Glavni ured Hrvatske turističke zajednice uz prethodnu suglasnost ministra turizma.

 

Visina članarine koju plaća pravna i fizička osoba kao obvezatni član turističke zajednice općine ili grada ili Turističke zajednice Grada Zagreba, ovisi o turističkom razredu naselja u kojem je sjedište ili poslovna jedinica osobe, o skupini u koju je razvrstana djelatnost kojom se pravna ili fizička osoba bavi te o stopi na ukupni prihod utvrđenoj ovim Zakonom. Pravna i fizička osoba može članarinu platiti i primjenom stope propisane za djelatnost koju obavlja u većem obujmu u odnosu na ostale djelatnosti za koje je upisana u registar trgovačkog suda ili upisnik ureda državne uprave u županiji, odnosno upravnog tijela Grada Zagreba, na ukupno ostvareni prihod, ako je za nju to povoljnije.

 

Prijedlogom novog zakona kojim se regulira sustav turističkih zajednica, zadaće turističkih zajednica bit će drugačije određene. Radi osiguranja materijalnih uvjeta za provođenje izmijenjenog opsega poslova pojedinih razina turističkih zajednica, potrebno je na drugačiji način urediti raspodjelu sredstava boravišne pristojbe, odnosno izmijeniti sadašnji raspored sredstava boravišne pristojbe uzimajući u obzir činjenice da je izmjenama Zakona o članarinama u turističkim zajednicama iz 2010. godine smanjen broj obveznika plaćanja članarine i smanjena je stopa koja služi za obračun članarine za 20%, da je u 2015. godini stopa smanjena za 15%, a u 2016. godini za 5 %, kao i da se iz godine u godinu smanjuje transfer sredstava iz Državnog proračuna prema Hrvatskoj turističkoj zajednici.

 

Tablica 1. Prihod od boravišne pristojbe i članarina u turističkim zajednicama po županijama

 

 

Županije

-morske

 

2016.

 

2017.

 

Indeks

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

 

 

Boravišna pristojba

 

Članarina

 

3+4

Boravišna pristojba

 

Članarina

 

6+7

 

6/3

 

7/4

 

8/5

 

1

Primorsko-

goranska

 

72.274.099,61

 

19.886.775,07

 

92.160.874,68

 

75.323.305,62

 

20.872.134,83

 

96.195.440,45

 

104

 

105

 

104

 

2

 

Zadarska

 

42.707.690,59

 

9.510.705,79

 

52.218.396,38

 

47.281.355,37

 

9.982.315,27

 

57.263.670,64

 

111

 

105

 

110

 

3

Šibensko-

kninska

 

23.737.653,03

 

5.408.946,82

 

32.146.599,85

 

28.369.401,93

 

5.210.374,71

 

33.579.776,64

 

106

 

96

 

104

 

4

Splitsko-

dalmatinska

 

78.058.692,09

 

24.063.470,26

 

102.122.162,35

 

83.336.919,46

 

25.404.269,68

 

108.741.189,14

 

107

 

106

 

106

 

5

 

Istarska

 

113.955.193,45

 

20.202.384,54

 

134.157.577,99

 

122.102.155,98

 

19.583.738,20

 

141.685.894,18

 

107

 

97

 

106

 

6

Dubrovačko

-neretvanska

 

36.608.135,02

 

12.461.198,63

 

49.069.333,65

 

39.718.228,73

 

12.619.246,72

 

52.337.475,45

 

108

 

101

 

107

 

7

 

Ličko-senjska

 

12.032.998,32

 

2.562.770,32

 

14.595.768,64

 

12.616.769,93

 

2.445.273,03

 

15.062.042,96

 

105

 

95

 

103

 

 

Ukupno

 

382.374.462,11

 

94.096.251,43

 

476.470.713,54

 

408.748.137,02

 

96.117.352,44

 

504.865.489,46

 

107

 

102

 

106

 

 

Županije-kontinent

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

 

 

Boravišna pristojba

 

Članarina

 

3+4

Boravišna pristojba

 

Članarina

 

6+7

 

6/3

 

7/4

 

8/5

 

1

 

Zagrebačka

 

656.207,50

 

12.797.648,52

 

13.453.856,02

 

687.404,60

 

11.020.316,82

 

11.707.721,42

 

105

 

86

 

87

 

2

Krapinsko-

zagorska

 

1.384.772,24

 

1.774.308,48

 

3.159.080,72

 

1.665.730,44

 

1.759.268,19

 

3.424.998,63

 

120

 

99

 

108

 

3

Sisačko-

moslavačka

 

560.058,82

 

1.761.119,77

 

2.321.178,59

 

540.020,93

 

1.649.218,84

 

2.189.239,77

 

96

 

94

 

94

 

4

 

Karlovačka

 

2.047.163,48

 

2.415.541,46

 

4.462.704,94

 

2.442.253,75

 

2.314.918,78

 

4.757.172,53

 

119

 

96

 

107

 

5

 

Varaždinska

 

764.588,95

 

3.379.158,85

 

4.143.747,80

 

801.693,83

 

2.945.178,17

 

3.746.872,00

 

105

 

87

 

90

 

6

Koprivničko

-križevačka

 

312.906,09

 

1.649.999,80

 

1.962.905,89

 

279.326,00

 

1.472.595,35

 

1.751.921,35

 

89

 

89

 

89

 

7

Bjelovarsko

-bilogorska

 

401.718,00

 

1.648.400,25

 

2.050.118,25

 

406.337,50

 

1.563.772,16

 

1.970.109,66

 

101

 

95

 

96

 

8

Virovitičko

-podravska

 

164.608,53

 

889.585,01

 

1.054.193,54

 

126.856,14

 

877.589,26

 

1.004.445,40

 

77

 

99

 

95

 

9

Požeško-

slavonska

 

146.693,50

 

780.263,16

 

926.956,66

 

150.721,00

 

685.505,72

 

836.226,72

 

103

 

88

 

90

 

10

Brodsko-

posavska

 

289.570,78

 

1.713.748,40

 

2.003.319,18

 

311.735,87

 

1.430.373,48

 

1.742.109,35

 

108

 

83

 

87

 

11

Osječko-

baranjska

 

1.068.815,44

 

5.062.300,35

 

6.131.115,79

 

1.106.072,06

 

4.639.223,08

 

5.745.295,14

 

103

 

92

 

94

 

12

Vukovarsko

-srijemska

 

441.494,48

 

1.855.294,75

 

2.296.789,23

 

519.599,12

 

1.673.887,07

 

2.193.486,19

 

118

 

90

 

96

 

13

 

Međimurska

 

827.243,26

 

1.874.799,16

 

2.702.042,42

 

900.456,56

 

1.593.933,94

 

2.494.390,50

 

109

 

85

 

92

 

 

Ukupno

 

9.065.841,07

 

37.602.167,96

 

46.668.009,03

 

9.938.207,80

 

33.625.780,86

 

43.563.988,66

 

110

 

89

 

93

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Grad Zagreb

 

11.626.398,94

 

86.245.765,81

 

97.872.164,75

 

13.441.808,25

 

84.407.322,33

 

97.849.130,58

 

116

 

98

 

100

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nautika

 

31.652.184,44

 

 

 

 

 

31.813.485,93

 

 

 

 

 

101

 

 

101

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SVEUKUPNO

(s nautikom)

 

437.718.886,56

 

217.944.185,20

 

652.663.071,76

 

 

463.941.639,00

 

214.150.455,63

 

678.092.094,63

 

107

 

98

 

104

Izvor: podaci FINA-e za 2017. godinu

Važećim Zakonom uređuju se uvjeti za proglašavanje turističkih mjesta i njihovo razvrstavanje u razrede. Razredi su jedan od temelja za određivanje visine članarine i boravišne pristojbe. Novim Zakonom o članarinama u turističkim zajednicama, napušta se koncepcija razvrstavanja naselja u razrede. Sukladno tome, stope za obračun članarine više se neće određivati ovisno o turističkom razredu.

1
Komentiraj

Osnovna pitanja koja se trebaju urediti zakonom

Strategija razvoja turizma Republike Hrvatske do 2020. godine (Narodne novine, broj 55/13) je kao jednu od mjera postavila preustroj sustava turističkih zajednica i izgradnju efikasnog sustava upravljanja turističkom destinacijom. Implementacija Strategije pretpostavlja efikasan sustav destinacijskog upravljanja na lokalnoj i regionalnoj razini te koordinaciju nacionalne turističke politike s razvojem destinacijskih proizvoda. Ta mjera se odnosi na organizacijske promjene i/ili prilagodbe postojećeg sustava turističkih zajednica kako bi se povećala efikasnost funkcioniranja cijelog sustava. To podrazumijeva, između ostalog i osiguranje adekvatnih financijskih resursa za provedbu reorganizacije cijelog sustava turističkih zajednica i njegovo uspješno obavljanje poslova u nadležnosti destinacijskog upravljanja na lokalnoj i regionalnoj razini.

Polazeći od Programa Vlade Republike Hrvatske za mandat 2016 - 2020., prema kojem je turizam važna grana hrvatskog gospodarstva koja ima veliki potencijal daljnjeg razvoja i rasta, Vlada će provoditi mjere unapređenja kvalitete turističke ponude, čime će se povećati broj noćenja, smanjiti sezonalnost te povećati turistička potrošnja i zaposlenost u turizmu.

Pojačane aktivnosti cijelog sustava turističkih zajednica trebaju pridonijeti raznovrsnijoj ponudi i produljenju turističke sezone. U skladu s time, potrebno je osigurati dostatna sredstva za poticanje novih i inovativnih sadržaja turističke ponude, razvoj turističkih proizvoda te posebne oblike turizma, uključujući zdravstveni turizam, kulturni i poslovni turizam, a kao posebno atraktivan u ljetnim mjesecima i nautički turizam te Hrvatsku kao eno-gastro destinaciju plasmanom domaćih poljoprivrednih proizvoda u turističku potrošnju. Ulaganje u promociju Hrvatske kao važne turističke destinacije treba biti na europskim tržištima kao i na pojedinim svjetskim tržištima, koje će generirati daljnji kvalitativni rast turističkih pokazatelja u Republici Hrvatskoj.

Sukladno odluci Vlade Republike Hrvatske vezanoj za smanjivanje neporeznih davanja, članarina se sustavno smanjivala u cilju smanjenja neporeznih davanja. Za turističke zajednice u kontinentalnom dijelu Hrvatske, članarina je glavni, tj. najizdašniji prihod. U sedam primorskih županija u 2017. godini ostvareno je 408,7 mil kuna od boravišne pristojbe (bez nautike), a u kontinentalnim županijama 23,3 mil kuna (od toga u Turističkoj zajednici Grada Zagreba 13,4 mil kuna). Prihod od članarine koja se plaća turističkim zajednicama, u 2017. godini je u kontinentalnom dijelu Hrvatske iznosio 118,3 mil kuna (od toga u Turističkoj zajednici Grada Zagreba 84.407.322,33 kuna), a  u 2016 godini 123,8 mil kuna.

U strukturi ukupnih aktivnosti koje sustav turističkih zajednica financira iz prikupljenih sredstava boravišne pristojbe i članarine, kao najznačajnije aktivnosti ističu se online i offline komunikacijski alati (internet oglašavanje, prisutnost na svjetskim tražilicama, TV oglašavanje, oglašavanje u različitim kampanjama). Kako se boravišna pristojba godinama nije mijenjala, a prihodi od članarine su padali, nužnim se nameće potreba za praćenjem modernih tehnologija, modernih načina promocije, a dodatno i prisutnosti na sve većem broju stranih tržišta što iziskuje znatna financijska sredstva.

Dostatna sredstva za rad turističkih zajednica i financiranje njihovih zakonom određenih zadaća, imaju direktan utjecaj na razvoj samih destinacija. Pojačana sredstva koja se očekuju prikupiti od boravišne pristojbe, dodatno će osnažiti destinacijske i regionalne menadžment organizacije pred kojima se nameće zadatak razvoja proizvoda kako na lokalnoj tako i na regionalnoj razini.

Novine koje se uvode novim Zakonom o članarinama u turističkim zajednicama, a kojima će se pojednostaviti postupak obračuna članarine i podnošenje Obrasca TZ, stvoriti bolje poslovno okruženje zbog smanjenja administrativnog opterećenja i troškova poslovanja gospodarstvenika, odnose se na sljedeće:

 

- brišu se sljedeće djelatnosti: 50.2 Pomorski i obalni prijevoz robe; 50.4 Prijevoz robe unutrašnjim vodenim putovima; 52.22 Uslužne djelatnosti u vezi s vodenim prijevozom; 58.12 Izdavanje imenika i popisa korisničkih adresa; 58.21 Izdavanje računalnih igara; 58.29 Izdavanje ostalog softvera; 59.12 Djelatnosti koje slijede nakon proizvodnje filmova, videofilmova i televizijskog programa; 62 Računalno programiranje. savjetovanje i djelatnosti povezane s njima; 63 Informacijske uslužne djelatnosti; 69.2 Računovodstvene. knjigovodstvene i revizijske djelatnosti; porezno savjetovanje; 74.2 Fotografske djelatnosti; 74.3 Prevoditeljske djelatnosti i usluge tumača; 77.22 Iznajmljivanje videokaseta i diskova; 90.02 Pomoćne djelatnosti u izvođačkoj umjetnosti; 90.03 Umjetničko stvaralaštvo; 93.11 Rad sportskih objekata; 93.13 Fitnes centri; 93.19 Ostale sportske djelatnosti; 96.01 Pranje i kemijsko čišćenje tekstila i krznenih proizvoda; 96.02 Frizerski saloni i saloni za uljepšavanje; 96.04 Djelatnosti za njegu i održavanje tijela

- obveznici plaćanja članarine postaju i banke, u dijelu za prihode u bilanci iz skupine „Prihod od provizija i naknada“, s obzirom da im se prihod u tom segmentu poslovanja povećava u vrijeme turističke sezone

- smanjuje se broj stopa za obračun članarine s dosadašnjih 28 na 5

- ukidaju se turistički razredi te se stope za obračun članarine više neće određivati ovisno o turističkom razredu

- pružatelji ugostiteljskih usluga u domaćinstvu (iznajmljivači) članarinu plaćaju u paušalnom iznosu prema broju kreveta ili smještajnih jedinica u kampu u domaćinstvu, po izboru jednokratno ili tri puta godišnje, u istim rokovima kao i boravišnu pristojbu

- osim dosadašnjih 7,5%, na posebni račun Hrvatske turističke zajednice izdvaja se i 2% za projekte i programe udruženih turističkih zajednica sukladno zakonu kojim se uređuje sustav turističkih zajednica, čime se potiče udruživanje turističkih zajednica, a preostala sredstva raspoređuju se drugačije u odnosu na dosadašnje rješenje, uzimajući u obzir redefiniranje zadaća turističkih zajednica ovisno o nivou i to: 65% sredstava lokalnoj turističkoj zajednici, 15% sredstava regionalnoj turističkoj zajednici i 20% sredstava Hrvatskoj turističkoj zajednici

- 7,5% od ukupno uplaćenih sredstva članarine ne izdvaja se na područjima općina i gradova na kojima turistička zajednica ostvaruje bruto prihod manji od 200.000,00 kuna

- uvodi se da pravne i fizičke osobe koje su obveznici plaćanja članarine turističkoj zajednici, dostavljaju nadležnoj Poreznoj upravi podatke o osnovici za obračun članarine na Obrascu TZ putem sustava elektroničkih usluga ePorezna

- iznajmljivači i pružatelji usluga na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu članarinu će ubuduće plaćati paušalno, a Poreznoj upravi će dostavljati posebni, jednostavniji Obrazac TZ  

- uvodi se mogućnost jednokratnog plaćanja članarine za pravne i fizičke osobe koje obavljaju gospodarsku djelatnost, ukoliko iznos godišnjeg predujma ne prelazi 500 kuna

- uvodi se mogućnosti dostave podataka o osnovici za obračun članarine putem sustava ePorezna

- uvodi se pravednija raspodjela sredstava članarine jer će se sredstva prikupljena od banaka raspoređivati prema broju stanovnika općine, grada ili županije za koje je osnovana turistička zajednica.

 

 

1
Komentiraj

III.OCJENA I IZVORI POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVOĐENJE ZAKONA

 

Za provedbu ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnome proračunu Republike Hrvatske, niti u proračunima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.

 

0
Komentiraj

IV. TEKST PRIJEDLOGA ZAKONA S OBRAZLOŽENJEM

 

 

 

0
Komentiraj

PRIJEDLOG ZAKONA O ČLANARINAMA U TURISTIČKIM ZAJEDNICAMA

 

0
Komentiraj

DIO PRVI

0
Komentiraj

OPĆE ODREDBE

 

0
Komentiraj

Predmet Zakona

0
Komentiraj
Članak 1.

 

Ovim se Zakonom uređuje obveza plaćanja članarine, osnovice i stope po kojima se obračunava i plaća članarina turističkoj zajednici, način plaćanja članarine, evidencija, obračun i naplata članarine te druga pitanja od značenja za plaćanje i raspoređivanje članarine turističkoj zajednici.

0
Komentiraj

Rodno značenje izraza

0
Komentiraj
Članak 2.

 

Izrazi koji se koriste u ovome Zakonu, a imaju rodno značenje odnose se jednako na muški i ženski rod.

0
Komentiraj

Članarina

0
Komentiraj
Članak 3.

 

Članarina je prihod turističkih zajednica, a raspoređuje se sukladno odredbama ovoga Zakona.

0
Komentiraj

Obveznik plaćanja članarine

0
Komentiraj
Članak 4.

 

(1) Pravna i fizička osoba koja ima svoje sjedište, prebivalište ili podružnicu, pogon, objekt u kojem se pruža usluga i slično (u daljnjem tekstu: poslovna jedinica), a koja trajno ili sezonski ostvaruje prihod pružanjem ugostiteljskih usluga, usluga u turizmu ili obavljanjem s turizmom neposredno povezanih djelatnosti na području lokalne/lokalnih turističkih zajednica koja/koje su osnovane sukladno zakonu kojim se uređuje sustav turističkih zajednica (u daljnjem tekstu: lokalna turistička zajednica) , plaća članarinu turističkoj zajednici.

(2) Pravna osoba koja se s više od 50% financira iz općinskog, gradskog, županijskog ili državnog proračuna ne plaća članarinu turističkoj zajednici.

 

3
Komentiraj

DIO DRUGI

0
Komentiraj

DJELATNOSTI ZA KOJE SE PLAĆA ČLANARINA, STOPE I OSNOVICA ZA OBRAČUN I PLAĆANJE ČLANARINE

 

0
Komentiraj

Djelatnosti za koje se plaća članarina

0
Komentiraj
Članak 5.

 

(1) Članarinu turističkoj zajednici dužna je plaćati pravna i fizička osoba koja obavlja sljedeće djelatnosti, odnosno pruža sljedeće usluge razvrstane prema Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti:

 

PRVA SKUPINA

 

49.31 Gradski i prigradski kopneni prijevoz putnika

49.32 Taksi služba

49.39 Ostali kopneni prijevoz putnika. d. n.

50.1 Pomorski i obalni prijevoz putnika

51.10 Zračni prijevoz putnika

52.23 Uslužne djelatnosti u vezi sa zračnim prijevozom

55 Smještaj

56 Djelatnosti pripreme i usluživanja hrane i pića

65.12 Ostalo osiguranje

66.12 Djelatnosti posredovanja u poslovanju vrijednosnim papirima i robnim ugovorima

68 Poslovanje nekretninama

73.11 Agencije za promidžbu i to: kreiranje promidžbenih kampanja (kreiranje reklama u novinama, časopisima i ostalim medijima, kreiranje reklama na otvorenom prostoru, reklamiranje iz zraka, uređenje štandova i ostalih objekata i prostora) i vođenje marketinških kampanja i ostale usluge oglašavanja koje su usmjerene na privlačenje i zadržavanje kupaca (marketing na mjestu prodaje, oglašavanje izravnom poštom i marketinško savjetovanje)

77.21 Iznajmljivanje i davanje u zakup

79 Putničke agencije, organizatori putovanja (turoperatori) i ostale rezervacijske usluge te djelatnosti povezane s njima

82.3 Organizacija sastanaka i poslovnih sajmova

92 Djelatnosti kockanja i klađenja

93.12 Djelatnosti sportskih klubova

93.21 Djelatnosti zabavnih i tematskih parkova

93.29 Ostale zabavne i rekreacijske djelatnosti

 

DRUGA SKUPINA

 

50.3 Prijevoz putnika unutrašnjim vodenim putovima

52.29 Ostale prateće djelatnosti u prijevozu

61 Telekomunikacije

77.11 Iznajmljivanje i davanje u zakup (leasing) automobila i motornih vozila lake kategorije

77.34 Iznajmljivanje i davanje u zakup (leasing) plovnih prijevoznih sredstava

77.35 Iznajmljivanje i davanje u zakup (leasing) zračnih prijevoznih sredstava

 

TREĆA SKUPINA

 

45.20 Održavanje i popravak motornih vozila

53 Poštanske i kurirske djelatnosti

59.11 Proizvodnja filmova, videofilmova i televizijskog programa

59.14 Djelatnosti prikazivanja filmova

81.30 Uslužne djelatnosti uređenja i održavanja krajolika

90.01 Izvođačka umjetnost

90.04 Rad umjetničkih objekata

 

ČETVRTA SKUPINA

 

45.1 Trgovina motornim vozilima

45.32 Trgovina na malo dijelovima i priborom za motorna vozila

45.40 Trgovina motociklima, dijelovima i priborom za motocikle te održavanje i popravak motocikala

47 Trgovina na malo, osim trgovine motornim vozilima i motociklima

58.11 Izdavanje knjiga

58.13 Izdavanje novina

58.14 Izdavanje časopisa i periodičnih publikacija

58.19 Ostala izdavačka djelatnost

59.13 Distribucija filmova, videofilmova i televizijskog programa

59.2 Djelatnosti snimanja zvučnih zapisa i izdavanja glazbenih zapisa

60 Emitiranje programa

74.1 Specijalizirane dizajnerske djelatnosti

 

PETA SKUPINA

 

45 Trgovina na veliko i na malo motornim vozilima i motociklima; popravak motornih vozila i motocikala

45.31 Trgovina na veliko dijelovima i priborom za motorna vozila

46.2 Trgovina na veliko poljoprivrednim proizvodima

46.3 Trgovina na veliko hranom, pićima i duhanom

46.4 Trgovina na veliko proizvodima za kućanstvo

46.5 Trgovina na veliko informacijsko-komunikacijskom opremom

46.6 Trgovina na veliko ostalim strojevima, opremom i priborom

46.7 Ostala specijalizirana trgovina na veliko

46.9 Nespecijalizirana trgovina na veliko

 

(2) Članarinu turističkoj zajednici dužne su plaćati i banke koje imaju odobrenje za rad Hrvatske narodne banke za prihode u bilanci iz skupine „Prihod od provizija i naknada“, a prema stopi za obračun i plaćanje članarine koja je u članku 6. ovoga Zakona propisana za prvu skupinu obveznika plaćanja članarine.

 

 

 

2
Komentiraj

Stope za obračun i plaćanje članarine

0
Komentiraj
Članak 6.

 

Obveznici plaćanja članarine iz članka 5. ovoga Zakona plaćaju članarinu po sljedećim stopama:

Prva skupina

0,16150

Druga skupina

0,12920

Treća skupina

0,09690

Četvrta skupina

0,03230

Peta skupina

0,01938

 

0
Komentiraj

Osnovica za obračun članarine

1
Komentiraj
Članak 7.

 

(1) Osnovicu za obračun članarine za pravne i fizičke osobe koje su obveznici plaćanja poreza na dobit čine svi prihodi koje te osobe ostvaruju pružanjem ugostiteljskih usluga, usluga u turizmu ili obavljanjem s turizmom neposredno povezanih djelatnosti na području lokalne  urističke zajednice.

(2) Osnovicu za obračun članarine za fizičke osobe koje su obveznici plaćanja poreza na dohodak čine svi primici koje te osobe ostvaruju pružanjem ugostiteljskih usluga, usluga u turizmu ili obavljanjem s turizmom neposredno povezanih djelatnosti na području lokalne turističke zajednice.

(3) Iznimno od stavka 1. ovoga članka, za obveznike poreza na dobit koji poreznu osnovicu utvrđuju u paušalnom iznosu, osnovicu za obračun članarine čine ukupni prihodi od obavljanja gospodarske djelatnosti po osnovi koje je obveznik poreza na dobit.

(4) Iznimno od stavka 2. ovoga članka, za obveznike poreza na dohodak od samostalne djelatnosti koji poreznu osnovicu utvrđuju u paušalnom iznosu, osnovicu za obračun članarine čine ukupno ostvareni naplaćeni primici.

(5) Za svaku poslovnu jedinicu izvan sjedišta pravne i fizičke osobe posebno se utvrđuje ukupni prihod odnosno ukupni primitak za osnovicu za obračun članarine.

(6) Pravnoj i fizičkoj osobi koje utvrđuju osnovicu za obračun članarine sukladno stavku 5. ovoga članka, osnovica za obračun članarine smanjuje se za dio njezinih prihoda ili primitaka ostvarenih u poslovnim jedinicama.

(7) Za obračun članarine pravne i fizičke osobe koja obavlja više djelatnosti za koje je dužna plaćati članarinu, osnovica je ukupan prihod u pretežitoj djelatnosti po kojoj je obveznik plaćanja članarine.

 

1
Komentiraj

DIO TREĆI

0
Komentiraj

PLAĆANJE ČLANARINE

 

0
Komentiraj

Visina članarine

0
Komentiraj
Članak 8.

 

(1) Visina članarine koju plaća pravna i fizička osoba ovisi o skupini u koju je razvrstana djelatnost kojom se pravna ili fizička osoba bavi te o pripadajućoj stopi za obračun i plaćanje članarine iz članka 6. ovoga Zakona.

(2) Pravna i fizička osoba iz stavka 1. ovoga članka može članarinu platiti i primjenom stope propisane za djelatnost koju pravna ili fizička osoba obavlja pretežito u odnosu na ostale djelatnosti za koje je upisana u registar trgovačkog suda, obrtni registar ili odgovarajući registar, na ukupno ostvareni prihod, ako je za nju to povoljnije.

(3) Iznimno od stavka 1. ovoga članka, visina članarine koju plaća osoba koja pruža ugostiteljske usluge u domaćinstvu ili na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu ovisi o broju kreveta i smještajnim jedinicama u kampu koji se koriste za pružanje usluga smještaja sukladno propisu kojim se uređuje obavljanje ugostiteljske djelatnosti.

(4) Pravne i fizičke osobe iz članka 4. ovoga Zakona koje obavljaju djelatnost na područjima općina i gradova koji se smatraju potpomognutim područjima (I – IV skupina) sukladno odluci Vlade Republike Hrvatske kojom se uređuje razvrstavanje jedinica lokalne samouprave prema stupnju razvijenosti, plaćaju članarinu umanjenu za 20%.    

(5) Dragovoljni članovi turističke zajednice, članarinu plaćaju lokalnoj turističkoj zajednici u visini i na način propisan zakonom kojim se uređuje sustav turističkih zajednica.

 

3
Komentiraj

Mjesto plaćanja članarine

0
Komentiraj
Članak 9.

 

(1) Pravna i fizička osoba članarinu plaća na području općine, grada ili Grada Zagreba u kojem ima sjedište odnosno prebivalište, a za poslovne jedinice na području općine, grada ili Grada Zagreba gdje je sjedište poslovne jedinice.

(2) Pravna i fizička osoba koja djelatnost obavlja bez poslovne prostorije, članarinu plaća na području općine, grada, ili Grada Zagreba gdje obavlja djelatnost.

 

0
Komentiraj

Pravne i fizičke osobe koje obavljaju gospodarsku djelatnost

0
Komentiraj
Članak 10.

 

(1) Pravna i fizička osoba plaća mjesečni predujam članarine u svoti koja se dobije kada se obračunata svota članarine za prethodno porezno razdoblje podijeli s brojem mjeseci istoga razdoblja.

(2) Osobe iz stavka 1. ovoga članka mjesečni predujam članarine plaćaju do posljednjeg dana u mjesecu za tekući mjesec.

(3) Iznimno od stavka 1. i 2. ovoga članka, ukupan godišnji predujam članarine može se platiti jednokratno, u roku za plaćanje predujma za mjesec u kojem je predan Obrazac TZ odnosno najkasnije do kraja veljače tekuće godine (obveznici poreza na dohodak) ili najkasnije četiri mjeseca nakon isteka razdoblja za koje se utvrđuje porez na dobit (obveznici poreza na dobit), ako Obrazac TZ nije dostavljen u propisanom roku.

(4) Konačni obračun članarine osoba iz stavka 1. i 2. ovoga članka obavlja se u rokovima i na način propisan za obračun i naplatu poreza na dobit, odnosno poreza na dohodak.

(5) Ako osoba iz stavka 1. ovoga članka u vidu predujma plati više članarine nego što je dužna po konačnom obračunu, preplaćeni dio vraća joj se na njezin zahtjev ili se uračunava u sljedeće razdoblje plaćanja članarine.

(6) Ako osoba iz stavka 1. ovoga članka ne uplati članarinu u zakonom utvrđenom iznosu i roku, postupit će se sukladno propisima i po postupku za prisilnu naplatu poreza.

 

1
Komentiraj

Osobe koje pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu i na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu

0
Komentiraj
Članak 11.

 

(1) Fizička osoba koja pruža ugostiteljske usluge u domaćinstvu i na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu plaća godišnji paušalni iznos članarine za svaki krevet i smještajnu jedinicu u kampu koji se koriste za pružanje usluga smještaja sukladno propisu kojim se uređuje obavljanje ugostiteljske djelatnosti.

(2) Godišnji paušalni iznos članarine osobe iz stavka 1. ovoga članka može se platiti jednokratno do 31. srpnja tekuće godine ili u tri jednaka obroka, s time da prvi obrok dospijeva 31. srpnja, drugi 31. kolovoza, a treći 30. rujna tekuće godine.

(3) Godišnji paušalni iznos članarine za osobe iz stavka 1. ovoga članka je umnožak najvećeg broja kreveta u prethodnoj godini, odnosno najvećeg broja smještajnih jedinica u kampu u prethodnoj godini i iznosa članarine za svaki krevet, odnosno smještajnu jedinicu u kampu.

(4) Iznos članarine za svaki krevet, odnosno smještajnu jedinicu u kampu iz stavka 3. ovoga članka utvrđuje ministar nadležan za turizam (u daljnjem tekstu: ministar) pravilnikom.

(5) Osobe iz stavka 1. ovoga članka podnose Ministarstvu financija, Poreznoj upravi (u daljnjem tekstu: Porezna uprava) posebni Obrazac TZ čiji sadržaj i oblik propisuje ministar uz prethodno mišljenje ministra nadležnog za financije.

(6) Broj kreveta iz stavka 1. ovoga članka određuje se prema podacima iz sustava eVisitor.

 

1
Komentiraj

DIO ČETVRTI

0
Komentiraj

EVIDENCIJA, RASPOREĐIVANJE I DOSTAVA PODATAKA O OSNOVICI ZA OBRAČUN ČLANARINE

 

0
Komentiraj

Evidencija i raspoređivanje članarine

0
Komentiraj
Članak 12.

 

(1) Poslove evidencije, obračuna i naplate članarine od pravnih i fizičkih osoba obavlja Porezna uprava.

(2) Pravna ili fizička osoba uplaćuje članarinu na račun utvrđen propisima o prihodima za financiranje drugih javnih potreba.

(3) Od ukupno uplaćenih sredstava članarine, financijska institucija kod koje su otvoreni računi iz stavka 2. ovoga članka, izdvaja:

1. 7,5 % na posebni račun Hrvatske turističke zajednice i koristi se namjenski za potpore turističkim zajednicama na turistički nerazvijenim područjima

2.  2 % na posebni račun Hrvatske turističke zajednice za projekte i programe udruženih turističkih zajednica sukladno zakonu kojim se uređuje sustav turističkih zajednica (u daljnjem tekstu : udružene turističke zajednice), a preostala sredstva raspoređuju se:

2.1. 65 % sredstava lokalnoj turističkoj zajednici

2.2. 15 % sredstava regionalnoj turističkoj zajednici koja je osnovana sukladno zakonu kojim se uređuje sustav turističkih zajednica (u daljnjem tekstu: regionalna turistička zajednica)

2.3. 20 % sredstava Hrvatskoj turističkoj zajednici.

(4) Iznimno od stavka 3. ovoga članka, za lokalne turističke zajednice koje su ostvarile bruto prihod manji od 200.000,00 kuna godišnje prema podacima Financijske agencije za prethodnu godinu, članarina se raspoređuje prema sljedećem rasporedu:

1. 2 % na posebni račun Hrvatske turističke zajednice za projekte i programe udruženih turističkih zajednica, a preostala sredstva raspoređuju se:

1.1. 80% lokalnoj turističkoj zajednici

1.2. 20% regionalnoj turističkoj zajednici.

 

(5) Pravne osobe koje obavljaju djelatnosti iz članka 5. stavka 2. ovoga Zakona,  uplaćuju članarinu na poseban račun, s kojeg se raspodjela sredstava vrši prema stavku 3. i 4. ovoga članka, s tim da se sredstva lokalnim i regionalnim turističkim zajednicama raspoređuju prema broju stanovnika općina ili gradova, odnosno županija za područje kojih su osnovane turističke zajednice, prema službenim podacima Državnog zavoda za statistiku o posljednjem popisu stanovništva.

( 6) HTZ dostavlja sredstva iz stavka 3. točke 1. ovoga članka regionalnim turističkim zajednicama, odnosno Turističkoj zajednici Grada Zagreba temeljem kriterija i mjerila koje donosi povjerenstvo koje imenuje ministar.

(7) Turističko vijeće regionalne turističke zajednice, odnosno Turističko vijeće Turističke zajednice Grada Zagreba donosi odluku o potporama turističkim zajednicama na turistički nedovoljno razvijenim područjima.

(8) HTZ dostavlja sredstva iz stavka 1. točke 2. ovoga članka udruženim turističkim zajednicama temljem odluke o kriterijima, mjerilima i raspodjeli koju donosi povjerenstvo koje imenuje ministar.

(9) Porezna uprava dostavlja lokalnim turističkim zajednicama, Hrvatskoj turističkoj zajednici i ministarstvu nadležnom za turizam (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) jednom mjesečno podatke iz stavka 1. ovoga članka putem sustava eVisitor.

(10) Troškovi evidencije, obračuna i naplate članarine te dostave podataka iz stavka 1. i   9 . ovoga članka, iznose 2% od naplaćene članarine.

 

5
Komentiraj

Dostava podataka o osnovici za obračun članarine

0
Komentiraj
Članak 13.

 

(1) Osobe iz članka 10. ovoga Zakona dostavljaju nadležnoj ispostavi Porezne uprave prema sjedištu pravne osobe odnosno prebivalištu fizičke osobe zbirni podatak o osnovici za obračun članarine sukladno odredbama članka 7. ovoga Zakona, objedinjeno za sjedište pravne osobe odnosno prebivalište fizičke osobe i za poslovne jedinice.

(2) Podatak iz stavka 1. ovoga članka dostavlja se na posebnom obrascu za prijavu podataka za obračun članarine u turističkoj zajednici (Obrazac TZ) ili putem sustava ePorezna, s time da se u prilogu zbirnog obrasca na razini obveznika dostavlja razrada po poslovnim jedinicama, odnosno djelatnostima.

(3) Oblik i sadržaj obrasca iz stavka 2. ovoga članka te način dostave podatka iz stavka 1. ovoga članka putem sustava ePorezna, pravilnikom propisuje ministar uz prethodno mišljenje  ministra nadležnog za financije.

 

0
Komentiraj

DIO PETI

0
Komentiraj

NADZOR

 

0
Komentiraj

Članak 14.

 

(1) Nadzor nad naplatom članarine od pravnih i fizičkih osoba obavlja Porezna uprava.

(2) U provođenju nadzora iz stavka 1. ovoga članka, s Poreznom upravom surađuju druga tijela državne uprave i turističke zajednice.

 

0
Komentiraj

Članak 15.

 

Nadzor nad provođenjem ovoga Zakona u turističkoj zajednici obavlja Ministarstvo sukladno propisu kojim se uređuje sustav turističkih zajednica.

 

1
Komentiraj

DIO ŠESTI

0
Komentiraj

PREKRŠAJNE ODREDBE

 

0
Komentiraj

Članak 16.

 

(1) Novčanom kaznom u iznosu od 2000,00 do 7000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna osoba koja u propisanim rokovima ne plati članarinu (članak 10. stavak 2. i 3.).

(2) Novčanom kaznom u iznosu od 2000,00 do 7000,00 kuna kaznit će se za prekršaj  fizička osoba - obrtnik koja u propisanim rokovima ne plati članarinu (članak 10. stavak 2. i 3.).

(3) Novčanom kaznom u iznosu od 500,00 do 2000,00 kuna za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se odgovorna osoba u pravnoj osobi.

 

0
Komentiraj

Članak 17.

 

(1) Novčanom kaznom u iznosu od 2000,00 do 7000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna osoba koja ne dostavi Obrazac TZ Poreznoj upravi (članak 13. stavak 2.).

(2) Novčanom kaznom u iznosu od 2000,00 do 7000,00 kuna kaznit će se za prekršaj  fizička osoba - obrtnik koja ne dostavi Obrazac TZ Poreznoj upravi  (članak 13. stavak 2.).

(3) Novčanom kaznom u iznosu od 500,00 do 2000,00 kuna za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se odgovorna osoba u pravnoj osobi.

 

0
Komentiraj

Članak 18.

 

(1) Novčanom kaznom u iznosu od 500,00 do 5000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pružatelj ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu koji u propisanom roku ne plati godišnji paušalni iznos članarine (članak 11. stavak 2.).

(2) Novčanom kaznom u iznosu od 500,00 do 5000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pružatelj ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu koji ne dostavi Obrazac TZ Poreznoj upravi  (članak 11. stavak 5.).

 

0
Komentiraj

DIO SEDMI

0
Komentiraj

PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

 

0
Komentiraj

Članak 19.

 

(1) Pravilnik iz članka 11. stavka 4., i članka 13. stavka 3. ovoga Zakona donijet će ministar u roku od dva mjeseca od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.

(2) Do donošenja pravilnika iz članka 13. stavka 3. ovoga Zakona, ostaje na snazi Pravilnik o obliku i sadržaju obrasca za prijavu podataka o osnovici za obračun članarine turističkoj zajednici (Narodne novine, br. 111/09 i 18/17).

(3) Do donošenja pravilnika iz članka 12. stavka 6. ovoga Zakona ostaje na snazi Pravilnik o potporama turističkim zajednicama na turistički nerazvijenim područjima (Narodne novine, broj 132/17).

 

0
Komentiraj

Članak 20.

 

Danom stupanja na snagu ovoga Zakona prestaje važiti Zakon o članarinama u turističkim zajednicama (Narodne novine, br. 152/08, 88//10, 110/15 i 121/16).

 

0
Komentiraj

Članak 21.

 

(1) Danom stupanja na snagu ovoga Zakona prestaje važiti:

1. Pravilnik o proglašavanju turističkih općina i gradova i o razvrstavanju naselja u turističke razrede (Narodne novine, br. 122/09, 9/10, 61/10, 82/10, 36/11, 89/11, 146/11, 141/12, 144/12, 38/13, 153/13, 126/15, 15/16, 54/16, 94/16, 113/16, 26/17, 61/17, 72/17 i 78/17)

2. Pravilnik o kriterijima za razvrstavanje naselja u turističke razrede (Narodne novine, br. 92/09 i 4/15).

(2) Iznimno od stavka 1. ovoga članka, Pravilnik iz stavka 1. točke 1. ovoga članka  primjenjuje se u dijelu koji se odnosi na obračun članarine za 2019. godinu i na plaćanje boravišne pristojbe za 2019. godinu.

 

2
Komentiraj

Članak 22.

 

Ovaj Zakon objavit će se u Narodnim novinama, a stupa na snagu 1. siječnja 2020. godine.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

55
Komentiraj

OBRAZLOŽENJE ODREDBI PREDLOŽENOG ZAKONA

 

 

0
Komentiraj

Uz članak 1.

Ovim člankom se propisuje što se uređuje ovim Zakonom.

 

0
Komentiraj

Uz članak 2.

Ovim člankom propisuje se rodno značenje izraza upotrijebljenih u ovom Zakonu.

 

0
Komentiraj

Uz članak 3.

Ovim člankom se propisuje da je članarina prihod turističkih zajednica.

 

0
Komentiraj

Uz članak 4.

Ovim člankom se propisuju obveznici plaćanja članarine turističkoj zajednici, koji se određuju kao pravne i fizičke osobe koje imaju svoje sjedište ili podružnicu, pogon, objekt u kojem se pruža usluga i slično odnosno prebivalište, a koja trajno ili sezonski ostvaruje prihod pružanjem ugostiteljskih usluga, usluga u turizmu ili obavljanjem s turizmom neposredno povezanih djelatnosti na području lokalne/lokalnih turističkih zajednica koja/koje  su osnovane sukladno zakonu kojim se uređuje sustav turističkih zajednica , plaća članarinu turističkoj zajednici. Pravna osoba koja se s više od 50% financira iz općinskog, gradskog, županijskog ili državnog proračuna ne plaća članarinu turističkoj zajednici.

 

0
Komentiraj

Uz članak 5.

Ovim člankom propisuju se djelatnosti koje su temelj za plaćanje članarine, a razvrstane su prema Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti za koje se plaća članarina turističkoj zajednici, a podijeljene su u pet skupina. Dio dosadašnjih obveznika plaćanja članarine je brisan, a za dio djelatnosti je smanjen. Također, obveznici plaćanja članarine su i banke, ali samo za prihode u bilanci iz skupine „Prihod od provizija i naknada“, s obzirom da im se prihod u tom segmentu poslovanja izrazito povećava u vrijeme turističke sezone. Članarinu plaćaju po stopi koja je određena za prvu skupinu djelatnosti.

 

1
Komentiraj

Uz članak 6.

Ovim člankom propisuju se stope za obračun članarine. Za razliku od dosadašnjeg rješenja, umjesto 28 stopa, propisuje se 5 stopa, što će gospodarstvenicima uvelike olakšati postupak obračuna članarine i rasteretiti ih administrativnih troškova.

 

Uz članak 7 .

Ovim člankom se propisuje što je osnovica za obračun i plaćanje članarine.

 

0
Komentiraj

Uz članak 8. i 9.

Ovim člancima propisuje se o čemu ovisi visina članarine i mjesto plaćanja članarine. Također, propisuje se da p ravne i fizičke osobe koje obavljaju djelatnost na područjima općina i gradova koji se smatraju potpomognutim područjima sukladno odluci Vlade Republike Hrvatske kojom se uređuje razvrstavanje jedinica lokalne samouprave prema stupnju razvijenosti, plaćaju članarinu umanjenu za 20%.  

 

0
Komentiraj

Uz članak 10.

Ovim člankom propisan je način plaćanja članarine za pravne i fizičke osobe koje obavljaju gospodarsku djelatnost. Pravna i fizička osoba plaća mjesečni predujam članarine u svoti koja se dobije kada se obračunata svota članarine za prethodno porezno razdoblje podijeli s brojem mjeseci istoga razdoblja.  M jesečni predujam članarine plaćaju do posljednjeg dana u mjesecu za tekući mjesec.

Iznimno, ukupan godišnji predujam članarine može se platiti jednokratno, u roku za plaćanje predujma za mjesec u kojem je predan Obrazac TZ odnosno najkasnije do kraja veljače tekuće godine (obveznici poreza na dohodak) ili najkasnije četiri mjeseca nakon isteka razdoblja za koje se utvrđuje porez na dobit (obveznici poreza na dobit), ako Obrazac TZ nije dostavljen u propisanom roku.

Konačni obračun članarine obavlja se u rokovima i na način propisan za obračun i naplatu poreza na dobit, odnosno poreza na dohodak.

Ako obveznik u vidu predujma plati više članarine nego što je dužan po konačnom obračunu, preplaćeni dio vraća mu se na njegov zahtjev ili se uračunava u sljedeće razdoblje plaćanja članarine, a ako ne uplati članarinu u zakonom utvrđenom iznosu i roku, postupit će se sukladno propisima i po postupku za prisilnu naplatu poreza.

 

0
Komentiraj

Uz članak 11.

Ovim člankom propisuje se da će osobe koje pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu i na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu, članarinu ubuduće plaćati u paušalnom godišnjem iznosu koji se obračunava prema broju kreveta, odnosno smještajnih jedinica u kampu u domaćinstvu i to prema najvećem broju kreveta i smještajnih jedinica u prethodnoj godini, a moći će je platiti jednokratno ili u tri obroka. Iznos članarine za svaki krevet, odnosno smještajnu jedinicu u kampu utvrđuje ministar pravilnikom.

 

0
Komentiraj

Uz članak 12.

Ovim člankom propisuje se način evidencije i raspoređivanje članarine. Raspored sredstava članarine je.: 7,5 % uplaćuje se  na posebni račun Hrvatske turističke zajednice i koriste se namjenski za potpore turističkim zajednicama na turistički nerazvijenim područjima, 2% na posebni račun Hrvatske turističke zajednice za projekte i programe udruženih turističkih zajednica sukladno zakonu kojim se uređuje sustav turističkih zajednica (u daljnjem tekstu: udružene turističke zajednice), a preostala sredstva raspoređuju se: 65 % sredstava lokalnoj turističkoj zajednici, 15 % sredstava regionalnoj turističkoj zajednici koja je osnovana sukladno zakonu kojim se uređuje sustav turističkih zajednica (u daljnjem tekstu: regionalna turistička zajednica) i 20 % sredstava Hrvatskoj turističkoj zajednici. Drugačija raspodjela sredstava, tj. više sredstava za regionalne turističke zajednice (dosadašnje županijske turističke zajednice), temelji se na drugačijem određivanju zadaća turističkih zajednica, koje su sukladno novom zakonu kojim se uređuje sustav turističkih zajednica, određene prema nivoima. U tom smislu, zadaće lokalnih turističkih zajednica propisuju se kroz dvije grupe zadataka: razvoj proizvoda te informacije i istraživanja, zadaće regionalnih turistčkih zajednica kroz četiri osnovne grupe zadataka: strateško planiranje i razvoj, upravljanje sustavom turizma, informacije i istraživanja te marketing, dok su zadaće Hrvatske turističke zajednice prvenstveno fokusirane na provođenje marketinga turizma na nacionalnoj razini.

Hrvatska turistička zajednica dostavlja sredstva regionalnim turističkim zajednicama, odnosno Turističkoj zajednici Grada Zagreba temeljem kriterija i mjerila koje donosi povjerenstvo koje imenuje ministar, a koja se koriste namjenski za potpore turističkim zajednicama na turistički nerazvijenim područjima. Turističko vijeće regionalne turističke zajednice, odnosno Turističko vijeće Turističke zajednice Grada Zagreba donosi odluku o potporama turističkim zajednicama na turistički nedovoljno razvijenim područjima.

Hrvatska turistička zajednica dostavlja sredstva udruženim turističkim zajednicama temljem odluke o kriterijima, mjerilima i raspodjeli koju donosi povjerenstvo koje imenuje ministar.

Obveznici plaćanja članarine koji obavljaju djelatnost na područjima općina i gradova koji se smatraju potpomognutim područjima sukladno odluci Vlade Republike Hrvatske kojom se uređuje razvrstavanje jedinica lokalne samouprave prema stupnju razvijenosti, plaćaju članarinu umanjenu za 20%. To se odnosi na općine i gradove koji su prema indeksu razvijenosti razvrstani u 1, 2, 3 i 4 skupinu.  

 

0
Komentiraj

Uz članak 13.

Ovim člankom se propisuje način dostave podataka o osnovici za obračun članarine. Poslovni subjekti koji plaćaju članarinu u mjesečnim predujmovima dostavljaju Poreznoj upravi podatke o osnovici za obračun članarine posebno za sjedište pravne i prebivalište fizičke osobe i za poslovne jedinice. Podaci se dostavljaju na Obrascu TZ ili putem sustava ePorezna. Pravna i fizička osoba koja nije obveznik podnošenja porezne prijave putem sustava ePorezna, navedene podatke dostavlja na Obrascu TZ.  

 

0
Komentiraj

Uz članak 14. i 15.

Ovim člancima propisuje se da nadzor nad naplatom članarine od pravnih i fizičkih osoba obavlja Porezna uprava. U provođenju nadzora s Poreznom upravom surađuju i druga tijela državne uprave, kao i turističke zajednice. Nadzor nad provođenjem ovoga Zakona u turističkoj zajednici obavlja ministarstvo nadležno za turizam sukladno propisu kojim se uređuje sustav turističkih zajednica.

 

0
Komentiraj

Uz članak 16., 17. i 18.

Ovim člancima propisuju se prekršajne odredbe za pravne i fizičke osobe koje u propisanom roku ne uplate članarinu ili ne dostave podatke o osnovici za obračun članarine te za iznajmljivače koji u propisanim rokovima ne plate paušalni iznos članarine.

 

0
Komentiraj

Uz članak 19.

Ovaj članak sadrži prijelazne odredbe kojima se propisuje rok za donošenje podzakonskih akata.

 

0
Komentiraj

Uz članak 20., 21. i 22 .

Ovim člancima propisuje se prestanak važenja Zakona o članarinama u turističkim zajednicama (Narodne novine, br. 152/08, 88//10, 110/15 i 121/16) i dijela podzakonskih akata donesenih na temelju toga Zakona te stupanje na snagu ovoga Zakona.

 

0
Komentiraj

Komentari

Odustani
qwe rtz
Odustani
Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor
Copyright © 2022 Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.