Zakon o Centru za zbrinjavanje radioaktivnog otpada (RM)
2.1.
Zakon o Centru za zbrinjavanje radioaktivnog otpada (RM)
1. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Donošenje predloženog Zakona omogućava prostorno-plansko utvrđivanje lokacije Centra za zbrinjavanje radioaktivnog otpada i uvjete provedbe zahvata u prostoru. U suprotnom, u slučaju da se u skoro vrijeme ne utvrde uvjeti provedbe zahvata u prostoru za lokaciju Centra za zbrinjavanje radioaktivnog otpada, Republika Hrvatska neće moći započeti s preuzimanjem NSRAO (neobrađeni nisko i srednje radioaktivni otpad) iz Nuklearne elektrane Krško do 2028. godine što je preuzela kao obavezu (što u konačnici može potaknuti Republiku Sloveniju na pokretanje sudskog spora protiv Republike Hrvatske).
Prostorno-plansko utvrđivanje lokacije Centra za zbrinjavanje radioaktivnog otpada.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o tržištu toplinske energije (EU)
2.2.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o tržištu toplinske energije (EU)
1. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Ispunjavanje uvjeta EU obrazloženog mišljenja vezanog uz energetsku učinkovitost područje toplinarstva.
Uz navedeno, ovim izmjenama i dopunama Zakona uvažava se i Direktiva (EU) 2018/2001 Europskog parlamenta i Vijeća od 11. prosinca 2018. o promicanju uporabe energije iz obnovljivih izvora (preinaka) (dalje u tekstu: Direktiva 2018/2001) te se osigurava tranzicija postojećih toplinskih sustava u visokoučinkovite toplinske sustave s visokim udjelom toplinske energije proizvedene iz obnovljivih izvora.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o obnovljivim izvorima energije i visokoučinkovitoj kogeneraciji (EU), s Konačnim prijedlogom zakona
2.3.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o obnovljivim izvorima energije i visokoučinkovitoj kogeneraciji (EU), s Konačnim prijedlogom zakona
1. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Zakonom se nastavlja obveza daljnjeg usklađivanja hrvatskog zakonodavstva s pravnom stečevinom EU sukladno obvezama i rokovima propisanih Direktivom (EU) 2018/2001. Ovim Zakonom u hrvatsko zakonodavstvo prenose se sljedeće odredbe, a vezano uz procjenu Europske komisije da pojedine odredbe Direktive (EU) 2018/2001 još uvijek nisu prenesene i to: članak 2. stavak 31. Direktive (EU) 2018/2001; članak 3. stavak 3. zadnja rečenica Direktive (EU) 2018/2001; djelomični prijenos točke (b) članka 15. stavka 1. drugog podstavka Direktive (EU) 2018/2001; članak 15. stavak 3. prva rečenica Direktive (EU) 2018/2001; članak 18. stavak 3. prva rečenica Direktive (EU) 2018/2001; članak 19. stavak 2. prvi podstavak prva rečenica Direktive (EU) 2018/2001; članak 21. stavak 6. Direktive (EU) 2018/2001; članak 22. stavak 3. Direktive (EU) 2018/2001; članak 24 stavak 9. Direktive (EU) 2018/2001; članak 24. stavak 9. Direktive (EU) 2018/2001.
Promicanje proizvodnje električne i toplinske energije iz obnovljivih izvora energije i visokoučinkovite kogeneracije, promicanje proizvodnje električne i toplinske energije iz obnovljivih izvora energije i visokoučinkovite kogeneracije na mjestu potrošnje, povećanje općeg cilja Unije u pogledu udjela energije iz obnovljivih izvora na 42,5 % s ciljem povećanja postojeće brzine uvođenja energije iz obnovljivih izvora postupnog ubrzanja ukidanja ovisnosti Unije o fosilnim gorivima povećanjem dostupnosti cjenovno pristupačne, sigurne i održive energije u Uniji, povećanje udjela obnovljivih izvora energije u grijanju i hlađenju, te ispunjavanje klimatskih ciljeva Republike Hrvatske za smanjenje emisija stakleničkih plinova prema raspodjeli obveze smanjenjai pridonošenje ciljevima Europske unije u skladu s međunarodnim obvezama Europske unije za dekarbonizaciju.
Zakon o prestanku važenja Zakona o općoj sigurnosti proizvoda (RM)
2.4.
Zakon o prestanku važenja Zakona o općoj sigurnosti proizvoda (RM)
1. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Budući da će Uredba (EU) 2023/988 godine biti izravno primjenjiva u svim državama članicama Europske unije potrebno je ukinuti ranije važeći propis koji je uređivao navedeno područje, kako bi se izbjegle dvojbe u primjenu, radi čega je nužno staviti van snage Zakon o općoj sigurnosti proizvoda.
Uspostavljanje pravne sigurnosti i ujednačene primjene zakonodavstva o sigurnosti proizvoda.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o javnoj nabavi (RM)
2.5.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o javnoj nabavi (RM)
2. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Izrada predmetnog Zakona potrebna je zbog implementacije svih planiranih i digitalnih rješenja procesa javne nabave u sustavu Elektroničkog oglasnika javne nabave Republike Hrvatske (EOJN RH) kojima će se omogućiti daljnje pojednostavljenje poslovnih procesa čime se u većoj mjeri smanjuju administrativne pogreške te ubrzava postupak javne nabave kao i donošenje odluka. Obzirom da je planirana daljnja nadogradnja i digitalizacija novog sustava EOJN RH, potrebno je isto popratiti izmjenama i dopunama Zakona o javnoj nabavi.
Glavni cilj izmjena i dopuna Zakona o javnoj nabavi je unaprjeđenje, modernizacija postojećih odredbi zakonodavnog okvira, kao i osiguranje zakonodavnog okvira koji omogućava provedbu svih mogućnosti nove platforme EOJN RH.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o posredovanju u prometu nekretnina (RM)
2.6.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o posredovanju u prometu nekretnina (RM)
2. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Unapređenje uvjeta za obavljanje djelatnosti trgovine u dijelu posredovanja u prometu nekretninama;
usklađivanje odredbi zakona radi uvođenja eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj.
Unaprijeđen zakonodavni okvir za obavljanje djelatnosti trgovine u dijelu posredovanja u prometu nekretninama, uspostavljeni uvjeti za olakšavanje rada svim dionicima posredovanja u prometu nekretnina u RH (automatizacija i digitalizacija poslovnih procesa, usklađenje prekršajnih kazni s kaznenim odredbama); usklađivanje odredbi u odnosu na novu službenu valutu u Republici Hrvatskoj.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti potrošača (EU)
2.7.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti potrošača (EU)
2. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Transpozicija Direktive (EU) 2023/2673 Europskog parlamenta i Vijeća od 22. studenoga 2023. o izmjeni Direktive 2011/83/EU u pogledu ugovora o financijskim uslugama sklopljenih na daljinu i o
stavljanju izvan snage Direktive 2002/65/EZ; usklađivanje odredbi zakona zbog uvođenja eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj; detaljnije uređenje isticanja cijena tijekom provođenja posebnih oblika prodaje; određivanje učinkovitih, proporcionalnih i odvraćajućih sankcija u slučaju povrede zakona.
Udovoljavanje obvezama pravovremenog prijenosa pravne stečevine EU, stvaranje primjerenog zakonodavnog okvira za jednostrani raskid ugovora financijskih usluga sklopljenih na daljinu, kao i jasnijeg informiranja potrošača o određenim aspektima takvog ugovora; postizanje odvraćajućeg efekta propisivanjem prikladnijeg raspona novčanih kazni za kršenje zakona, osiguravanje većeg stupnja pravne sigurnosti i transparentnosti vezano uz isticanje cijena, usklađivanje odredbi u odnosu na novu službenu valutu u Republici Hrvatskoj.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o obrtu (RM)
2.8.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o obrtu (RM)
2. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Zakon se predlaže radi odgovarajućeg normativnog uređenja koje će osigurati reformu i racionalizaciju sustava Hrvatske obrtničke komore koja neće narušiti njenu opstojnost, sa ciljem unaprjeđenja komorskog sustava i daljnjeg administrativnog rasterećenja obrtnika smanjenjem iznosa članarine. Zakon se predlaže i radi dodatnog reguliranja osnivanja Majstorske škole u samom Zakonu, a koja će daljnju razradu imati u provedbenom propisu. Svrha osnivanja Majstorske škole je omogućavanje brže aktivacije mladih na tržištu rada, kao i unaprjeđenje i moderniziranje strukovnog obrazovanja u Republici Hrvatskoj. Ujedno se predlaže usklađivanje sa zakonom iz područja mirovinskog osiguranja vezano uz mogućnost nastavka obrtničke djelatnosti nakon umirovljenja obrtnika, uz zadržavanje isplate mirovine.
Ključni cilj je osigurati zakon koji će učinkovito regulirati jednostavnije i racionalnije funkcioniranje jedinstvenog sustava organiziranosti obrta Hrvatske obrtničke komore uz osiguranu reprezentativnost i neovisnost te daljnje rasterećenje obrtnika smanjenjem iznosa članarine. Cilj osnivanja Majstorske škole je osiguranje stjecanja praktičnih vještina potrebnih za obavljanje poslova primjerenih majstorskoj razini kao i usavršavanja stečenih znanja u segmentu rada na novim tehnologijama te u stjecanju znanja iz područja radne pedagogije, što će posljedično proizvesti jak utjecaj na unaprjeđenje i modernizaciju strukovnog obrazovanja.
Zakon o obnovljivim izvorima energije i visokoučinkovitoj kogeneraciji (EU)
2.9.
Zakon o obnovljivim izvorima energije i visokoučinkovitoj kogeneraciji (EU)
3. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Transpozicija Direktive (EU) 2023/2413 o promicanju energije iz obnovljivih izvora.
Promicanje proizvodnje električne i toplinske energije iz obnovljivih izvora energije i visokoučinkovite kogeneracije, promicanje proizvodnje električne i toplinske energije iz obnovljivih izvora energije i visokoučinkovite kogeneracije na mjestu potrošnje, povećanje općeg cilja Unije u pogledu udjela energije iz obnovljivih izvora na 42,5 % s ciljem povećanja postojeće brzine uvođenja energije iz obnovljivih izvora, postupnog ubrzanja ukidanja ovisnosti Unije o fosilnim gorivima povećanjem dostupnosti cjenovno pristupačne, sigurne i održive energije u Uniji, povećanje udjela obnovljivih izvora energije u grijanju i hlađenju, te ispunjavanje klimatskih ciljeva Republike Hrvatske za smanjenje emisija stakleničkih plinova prema raspodjeli obveze smanjenjai pridonošenje ciljevima Europske unije u skladu s međunarodnim obvezama Europske unije za dekarbonizaciju.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o regulaciji energetskih djelatnosti (EU)
2.10.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o regulaciji energetskih djelatnosti (EU)
4. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Transpozicija Direktive (EU) 2024/1788 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. lipnja 2024. o zajedničkim pravilima za unutarnje tržište plina iz obnovljivih izvora, prirodnog plina i vodika, izmjeni Direktive (EU) 2023/1791 i stavljanju izvan snage Direktive 2009/73/EZ (preinaka) i Direktiva (EU) 2024/1711 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. lipnja 2024. o izmjeni direktiva (EU) 2018/2001 i (EU) 2019/944 u pogledu poboljšanja modela tržišta električne energije u Uniji u dijelu koji se odnosi na aktivnosti Hrvatske energetske regulatorne agencije.
Unutarnje tržište prirodnog plina, koje se postupno uvodi od 2001.godine, ima za cilj pružanje stvarnog izbora svim kupcima, bilo da se radi o građanima ili poduzećima, novim poslovnim mogućnostima, prekogranične trgovine, radi ostvarivanja veće učinkovitosti, konkurentnih cijena i viših standarda usluga te doprinošenja sigurnosti opskrbe i održivosti. U pogledu plina u direktivi o tržištu plina su navedene i posebne odredbe vezane uz regulatorne agencije te će se u Zakonu o regulaciji unijeti promjene vezane uz proširivanje ovlasti agencije u području zaštite kupaca i ponašanju energetskih subjekata te na subjekte koji rade sa obnovljivim plinovima kao i vodikom te rgovinu vodikom kao robom. U području električne energije su manje promjene uvjetovane promjenom kod pojedinih aktivnosti na tržištu odnosno kod operatora mreža.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o tržištu električne energije (EU)
2.11.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o tržištu električne energije (EU)
4. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Transpozicija Uredbe Europskog parlamenta i Vijeća o izmjeni Uredbe (EU) 2019/943, Direktive (EU) 2019/944, Direktive (EU) 2018/2001 i Uredbe (EU) 2019/942 radi poboljšanja dizajna tržišta električne energije u EU-u.
Jačanje energetskog tržišta i postizanje ciljeva klimatske i energetske tranzicije, znatno povećanje udjela obnovljivih izvora energije. Povećanja kapaciteta proizvodnje energije iz obnovljivih izvora, uz promjenjive količine proizvodnje ovisno o vremenskim uvjetima te promjene obrazaca protoka električne energije, te kako bi se moglo odgovoriti na novu potražnju, potrebno je osigurati jače tržište električne energije.
U kontekstu energetske krize, trenutačni model tržišta električne energije otkrio je niz nedostataka i neočekivanih posljedica povezanih s utjecajem visokih i nestabilnih cijena fosilnih goriva na kratkoročna tržišta električne energije, zbog čega su kućanstva i poduzeća izloženi znatnim porastima cijena i posljedicama koje ti porasti imaju na njihove račune za električnu energiju.
Promjenama u modelu tržišta električne energije trebalo bi osigurati da potrošači, uključujući one najugroženije, iskoriste prednosti sve veće primjene energije iz obnovljivih izvora i energetske tranzicije u cjelini, da ih se u konačnici zaštiti od energetskih kriza i da se izbjegne padanje većeg broja kupaca iz kategorije kućanstvo u zamku energetskog siromaštva.
Zakon o tržištu plina (EU)
2.12.
Zakon o tržištu plina (EU)
4. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Transpozicija Direktive (EU) 2024/1788 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. lipnja 2024. o zajedničkim pravilima za unutarnje tržište plina iz obnovljivih izvora, prirodnog plina i vodika, izmjeni Direktive (EU) 2023/1791 i stavljanju izvan snage Direktive 2009/73/EZ.
Unutarnje tržište prirodnog plina, koje se postupno uvodi od 2001.godine, ima za cilj pružanje stvarnog izbora svim kupcima, bilo da se radi o građanima ili poduzećima, novim poslovnim mogućnostima, prekogranične trgovine, radi ostvarivanja veće učinkovitosti, konkurentnih cijena i viših standarda usluga te doprinošenja sigurnosti opskrbe i održivosti. Ovom bi se zakonom trebalo doprinijeti postizanju cilja u pogledu smanjenja emisija stakleničkih plinova uz istodobno osiguravanje sigurnosti opskrbe i ispravnog funkcioniranja unutarnjih tržišta prirodnog plina i vodika. Strategija za vodik uzima u obzir različite potencijale za proizvodnju vodika iz obnovljivih izvora, i naglašava da bi se prelaskom na likvidno tržište na kojem bi se trgovalo vodikom kao robom olakšao ulazak novih proizvođača i da bi to koristilo dubljoj integraciji s drugim nositeljima energije te bi se stvorili održivi cjenovni signali za odluke o ulaganjima i operativne odluke. Nova pravila trebala bi olakšati nastanak tržišta vodika i trgovinu vodikom kao robom.
Zakon o alternativnim gorivima (EU)
2.13.
Zakon o alternativnim gorivima (EU)
4. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Uredba (EU) 2023/2405 o osiguravanju jednakih uvjeta tržišnog natjecanja za održiv zračni prijevoz (ReFuelEU Aviation)
Transpozicija Direktive (EU) 2023/2413 o promicanju energije iz obnovljivih izvora
Uređenje proizvodnje, trgovine i skladištenja alternativnih goriva, korištenje istih u prijevozu, donošenje programa i planova za poticanje proizvodnje i korištenja alternativnih goriva u prijevozu, ovlasti i odgovornosti za utvrđivanje i provođenje politika i mjera poticanja proizvodnje i korištenja alternativnih goriva u prijevozu, poticanje istraživanja i razvoja novih tehnologija za alternativna goriva, a sve kako bi se ovisnost o fosilnim gorivima u prometu svela na najmanju moguću mjeru te ublažio negativni utjecaj prometa na okoliš, smanjenje emisija stakleničkih plinova prema raspodjeli obveze smanjenjai pridonošenje ciljevima EU u skladu s međunarodnim obvezama EU za dekarbonizaciju.
Zakon o izmjenama Zakona o gospodarenju kemikalijama sadržanim u Konvenciji o zabrani razvijanja, proizvodnje, gomilanja i korištenja kemijskog oružja i o njegovu uništenju (RM)
2.14.
Zakon o izmjenama Zakona o gospodarenju kemikalijama sadržanim u Konvenciji o zabrani razvijanja, proizvodnje, gomilanja i korištenja kemijskog oružja i o njegovu uništenju (RM)
4. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Zakonom o izmjenama Zakona o gospodarenju kemikalijama sadržanim u Konvenciji o zabrani razvijanja, proizvodnje, gomilanja i korištenja kemijskog oružja i o njegovu uništenju će se u Republici Hrvatskoj pravno urediti područje proizvodnje, prerade, korištenja, prometa (uvoz/izvoz), razvijanja i uništenja otrovnih kemikalija i njihovih prekursora obuhvaćenih Konvencijom te će se samim time bolje provoditi Zakon.
Donošenjem Zakona o izmjenama Zakona Republika Hrvatska će nastaviti obveze preuzete međunarodnim ugovorom i osigurati uvjete za neposrednu primjenu Konvencije. Donošenjem Zakona o izmjenama Zakona također će se poboljšati učinkovitost uvozne/izvozne kontrole uzimajući u obzir sigurnosne ciljeve Republike Hrvatske. Izmjene koje su se pokazale nužne radi načina rada gospodarstvenika i bolje učinkovitosti i provedbe Zakona.
Zakon o slobodnim zonama (RM)
2.15.
Zakon o slobodnim zonama (RM)
4. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Važeći Zakon o slobodnim zonama sadrži zastarjele odredbe i neprimjenjiva rješenja za postupanja dionika u sustavu slobodnih zona uslijed promjena u gospodarskom okruženju do kojih je došlo od donošenja Zakona 1996. godine do danas. Provedba važećeg Zakona ukazuje i da isti ne sadrži odredbe kojim bi se regulirale pojedine situacije ili iste nisu regulirane na odgovarajući način sukladno promjenama tijekom proteka vremena njegove primjene.
Donošenjem novog zakona unaprijedio bi se zakonodavni okvir na način da bi se sustav slobodnih zona cjelovito regulirao, s naglaskom na definiranje pitanja i procedura osnivanja, upravljanja i obavljanja gospodarskih djelatnosti u slobodnim zonama u RH sukladno izazovima i potrebama sadašnjeg gospodarskog okruženja, kao npr. izmjenu terminologije, razdvajanje procedura osnivanja od izmjene područja ili prestanka rada slobodnih zona, produženje koncesija / suglasnosti za osnivanje slobodnih zona, definiranje nadležnog tijela za provedbu zakona, korekcija službene valute itd.
IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
3.
IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
Nacrt prijedloga zakona o provedbi Uredbe (EU) 2023/988 Europskog parlamenta i Vijeća od 10. svibnja 2023. o općoj sigurnosti proizvoda, izmjeni Uredbe (EU) br. 1025/2012 Europskog parlamenta i Vijeća i Direktive (EU) 2020/1828 Europskog parlamenta i Vijeća te o stavljanju izvan snage Direktive 2001/95/EZ Europskog parlamenta i Vijeća i Direktive Vijeća 87/357/EEZ (EU)
3.1.
Nacrt prijedloga zakona o provedbi Uredbe (EU) 2023/988 Europskog parlamenta i Vijeća od 10. svibnja 2023. o općoj sigurnosti proizvoda, izmjeni Uredbe (EU) br. 1025/2012 Europskog parlamenta i Vijeća i Direktive (EU) 2020/1828 Europskog parlamenta i Vijeća te o stavljanju izvan snage Direktive 2001/95/EZ Europskog parlamenta i Vijeća i Direktive Vijeća 87/357/EEZ (EU)
1. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Obveza provedbe pravne stečevine Europske unije
Osiguravanje visoke razine zaštite potrošača i njihove sigurnosti kao jedno od temeljnih načela pravnog okvira Unije, a koje je sadržano u Povelji Europske unije o temeljnim pravima. Naime, opasni proizvodi mogu imati vrlo negativne posljedice za potrošače i građane. Svi potrošači, uključujući najranjivije skupine kao što su djeca, starije osobe ili osobe s invaliditetom, imaju pravo na sigurne proizvode. Potrošači bi trebali imati na raspolaganju dostatna sredstva za provedbu tog prava, a Republika Hrvatska, kao država članica EU, dužna je stoga uspostaviti odgovarajuće mehanizme nadzora te odgovarajuće prekršajne sankcije i inspekcijske mjere za provedbu Uredbe.
Zakon o provedbi Uredbe (EU) 2024/1781 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. lipnja 2024. o uspostavi okvira za utvrđivanje zahtjeva za ekološki dizajn održivih proizvoda, izmjeni direktive (EU) 2020/1828 i Uredbe (EU) 2023/1542 te stavljanju izvan snage direktive 2009/125/EZ, s Konačnim prijedlogom zakona (EU)
3.2.
Zakon o provedbi Uredbe (EU) 2024/1781 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. lipnja 2024. o uspostavi okvira za utvrđivanje zahtjeva za ekološki dizajn održivih proizvoda, izmjeni direktive (EU) 2020/1828 i Uredbe (EU) 2023/1542 te stavljanju izvan snage direktive 2009/125/EZ, s Konačnim prijedlogom zakona (EU)
2. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Usklađivanje s EU zakonodavstvom
Osigurava se provedba Uredbe (EU) 2024/1781
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
4.
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis: ministar: Ante Šušnjar
Datum: 22. studenoga 2024.
Uputa:
.Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave
.Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
.Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
.Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja
.Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom "(EU)"
.Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom "(RM)"
.Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku
PRILOG 1.: OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI
PRILOG 1.:
OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI
1.
STRUČNI NOSITELJ:
MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA
2.
POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
Zakon o Centru za zbrinjavanje radioaktivnog otpada (RM)
2.1.
Zakon o Centru za zbrinjavanje radioaktivnog otpada (RM)
1. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Donošenje predloženog Zakona omogućava prostorno-plansko utvrđivanje lokacije Centra za zbrinjavanje radioaktivnog otpada i uvjete provedbe zahvata u prostoru. U suprotnom, u slučaju da se u skoro vrijeme ne utvrde uvjeti provedbe zahvata u prostoru za lokaciju Centra za zbrinjavanje radioaktivnog otpada, Republika Hrvatska neće moći započeti s preuzimanjem NSRAO (n eobrađeni nisko i srednje radioaktivni otpad ) iz Nuklearne elektrane Krško do 2028. godine što je preuzela kao obavezu (što u konačnici može potaknuti Republiku Sloveniju na pokretanje sudskog spora protiv Republike Hrvatske).
Prostorno-plansko utvrđivanje lokacije Centra za zbrinjavanje radioaktivnog otpada.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o tržištu toplinske energije (EU)
2.2.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o tržištu toplinske energije (EU)
1. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Ispunjavanje uvjeta EU obrazloženog mišljenja vezanog uz energetsku učinkovitost područje toplinarstva.
Uz navedeno, ovim izmjenama i dopunama Zakona uvažava se i Direktiva (EU) 2018/2001 Europskog parlamenta i Vijeća od 11. prosinca 2018. o promicanju uporabe energije iz obnovljivih izvora (preinaka) (dalje u tekstu: Direktiva 2018/2001) te se osigurava tranzicija postojećih toplinskih sustava u visokoučinkovite toplinske sustave s visokim udjelom toplinske energije proizvedene iz obnovljivih izvora.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o obnovljivim izvorima energije i visokoučinkovitoj kogeneraciji (EU), s Konačnim prijedlogom zakona
2.3.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o obnovljivim izvorima energije i visokoučinkovitoj kogeneraciji (EU), s Konačnim prijedlogom zakona
1. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Zakonom se nastavlja obveza daljnjeg usklađivanja hrvatskog zakonodavstva s pravnom stečevinom EU sukladno obvezama i rokovima propisanih Direktivom (EU) 2018/2001. Ovim Zakonom u hrvatsko zakonodavstvo prenose se sljedeće odredbe, a vezano uz procjenu Europske komisije da pojedine odredbe Direktive (EU) 2018/2001 još uvijek nisu prenesene i to: članak 2. stavak 31. Direktive (EU) 2018/2001; članak 3. stavak 3. zadnja rečenica Direktive (EU) 2018/2001; djelomični prijenos točke (b) članka 15. stavka 1. drugog podstavka Direktive (EU) 2018/2001; članak 15. stavak 3. prva rečenica Direktive (EU) 2018/2001; članak 18. stavak 3. prva rečenica Direktive (EU) 2018/2001; članak 19. stavak 2. prvi podstavak prva rečenica Direktive (EU) 2018/2001; članak 21. stavak 6. Direktive (EU) 2018/2001; članak 22. stavak 3. Direktive (EU) 2018/2001; članak 24 stavak 9. Direktive (EU) 2018/2001; članak 24. stavak 9. Direktive (EU) 2018/2001.
Promicanje proizvodnje električne i toplinske energije iz obnovljivih izvora energije i visokoučinkovite kogeneracije, promicanje proizvodnje električne i toplinske energije iz obnovljivih izvora energije i visokoučinkovite kogeneracije na mjestu potrošnje, povećanje općeg cilja Unije u pogledu udjela energije iz obnovljivih izvora na 42,5 % s ciljem povećanja postojeće brzine uvođenja energije iz obnovljivih izvora postupnog ubrzanja ukidanja ovisnosti Unije o fosilnim gorivima povećanjem dostupnosti cjenovno pristupačne, sigurne i održive energije u Uniji, povećanje udjela obnovljivih izvora energije u grijanju i hlađenju, te ispunjavanje klimatskih ciljeva Republike Hrvatske za smanjenje emisija stakleničkih plinova prema raspodjeli obveze smanjenja i pridonošenje ciljevima Europske unije u skladu s međunarodnim obvezama Europske unije za dekarbonizaciju.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
Zakon o prestanku važenja Zakona o općoj sigurnosti proizvoda (RM)
2.4.
Zakon o prestanku važenja Zakona o općoj sigurnosti proizvoda (RM)
1. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Budući da će Uredba (EU) 2023/988 godine biti izravno primjenjiva u svim državama članicama Europske unije potrebno je ukinuti ranije važeći propis koji je uređivao navedeno područje, kako bi se izbjegle dvojbe u primjenu, radi čega je nužno staviti van snage Zakon o općoj sigurnosti proizvoda.
Uspostavljanje pravne sigurnosti i ujednačene primjene zakonodavstva o sigurnosti proizvoda.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o javnoj nabavi (RM)
2.5.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o javnoj nabavi (RM)
2. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Izrada predmetnog Zakona potrebna je zbog implementacije svih planiranih i digitalnih rješenja procesa javne nabave u sustavu Elektroničkog oglasnika javne nabave Republike Hrvatske (EOJN RH) kojima će se omogućiti daljnje pojednostavljenje poslovnih procesa čime se u većoj mjeri smanjuju administrativne pogreške te ubrzava postupak javne nabave kao i donošenje odluka. Obzirom da je planirana daljnja nadogradnja i digitalizacija novog sustava EOJN RH, potrebno je isto popratiti izmjenama i dopunama Zakona o javnoj nabavi.
Glavni cilj izmjena i dopuna Zakona o javnoj nabavi je unaprjeđenje, modernizacija postojećih odredbi zakonodavnog okvira, kao i osiguranje zakonodavnog okvira koji omogućava provedbu svih mogućnosti nove platforme EOJN RH.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o posredovanju u prometu nekretnina (RM)
2.6.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o posredovanju u prometu nekretnina (RM)
2. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Unapređenje uvjeta za obavljanje djelatnosti trgovine u dijelu posredovanja u prometu nekretninama;
usklađivanje odredbi zakona radi uvođenja eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj.
Unaprijeđen zakonodavni okvir za obavljanje djelatnosti trgovine u dijelu posredovanja u prometu nekretninama, uspostavljeni uvjeti za olakšavanje rada svim dionicima posredovanja u prometu nekretnina u RH (automatizacija i digitalizacija poslovnih procesa, usklađenje prekršajnih kazni s kaznenim odredbama); usklađivanje odredbi u odnosu na novu službenu valutu u Republici Hrvatskoj.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti potrošača (EU)
2.7.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti potrošača (EU)
2. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Transpozicija Direktive (EU) 2023/2673 Europskog parlamenta i Vijeća od 22. studenoga 2023. o izmjeni Direktive 2011/83/EU u pogledu ugovora o financijskim uslugama sklopljenih na daljinu i o
stavljanju izvan snage Direktive 2002/65/EZ; usklađivanje odredbi zakona zbog uvođenja eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj; detaljnije uređenje isticanja cijena tijekom provođenja posebnih oblika prodaje; određivanje učinkovitih, proporcionalnih i odvraćajućih sankcija u slučaju povrede zakona.
Udovoljavanje obvezama pravovremenog prijenosa pravne stečevine EU, stvaranje primjerenog zakonodavnog okvira za jednostrani raskid ugovora financijskih usluga sklopljenih na daljinu, kao i jasnijeg informiranja potrošača o određenim aspektima takvog ugovora; postizanje odvraćajućeg efekta propisivanjem prikladnijeg raspona novčanih kazni za kršenje zakona, osiguravanje većeg stupnja pravne sigurnosti i transparentnosti vezano uz isticanje cijena, usklađivanje odredbi u odnosu na novu službenu valutu u Republici Hrvatskoj.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o obrtu (RM)
2.8.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o obrtu (RM)
2. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Zakon se predlaže radi odgovarajućeg normativnog uređenja koje će osigurati reformu i racionalizaciju sustava Hrvatske obrtničke komore koja neće narušiti njenu opstojnost, sa ciljem unaprjeđenja komorskog sustava i daljnjeg administrativnog rasterećenja obrtnika smanjenjem iznosa članarine. Zakon se predlaže i radi dodatnog reguliranja osnivanja Majstorske škole u samom Zakonu, a koja će daljnju razradu imati u provedbenom propisu. Svrha osnivanja Majstorske škole je omogućavanje brže aktivacije mladih na tržištu rada, kao i unaprjeđenje i moderniziranje strukovnog obrazovanja u Republici Hrvatskoj. Ujedno se predlaže usklađivanje sa zakonom iz područja mirovinskog osiguranja vezano uz mogućnost nastavka obrtničke djelatnosti nakon umirovljenja obrtnika, uz zadržavanje isplate mirovine.
Ključni cilj je osigurati zakon koji će učinkovito regulirati jednostavnije i racionalnije funkcioniranje jedinstvenog sustava organiziranosti obrta Hrvatske obrtničke komore uz osiguranu reprezentativnost i neovisnost te daljnje rasterećenje obrtnika smanjenjem iznosa članarine. Cilj osnivanja Majstorske škole je osiguranje stjecanja praktičnih vještina potrebnih za obavljanje poslova primjerenih majstorskoj razini kao i usavršavanja stečenih znanja u segmentu rada na novim tehnologijama te u stjecanju znanja iz područja radne pedagogije, što će posljedično proizvesti jak utjecaj na unaprjeđenje i modernizaciju strukovnog obrazovanja.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
Zakon o obnovljivim izvorima energije i visokoučinkovitoj kogeneraciji (EU)
2.9.
Zakon o obnovljivim izvorima energije i visokoučinkovitoj kogeneraciji (EU)
3. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Transpozicija Direktive (EU) 2023/2413 o promicanju energije iz obnovljivih izvora.
Promicanje proizvodnje električne i toplinske energije iz obnovljivih izvora energije i visokoučinkovite kogeneracije, promicanje proizvodnje električne i toplinske energije iz obnovljivih izvora energije i visokoučinkovite kogeneracije na mjestu potrošnje, povećanje općeg cilja Unije u pogledu udjela energije iz obnovljivih izvora na 42,5 % s ciljem povećanja postojeće brzine uvođenja energije iz obnovljivih izvora, postupnog ubrzanja ukidanja ovisnosti Unije o fosilnim gorivima povećanjem dostupnosti cjenovno pristupačne, sigurne i održive energije u Uniji, povećanje udjela obnovljivih izvora energije u grijanju i hlađenju, te ispunjavanje klimatskih ciljeva Republike Hrvatske za smanjenje emisija stakleničkih plinova prema raspodjeli obveze smanjenja i pridonošenje ciljevima Europske unije u skladu s međunarodnim obvezama Europske unije za dekarbonizaciju.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o regulaciji energetskih djelatnosti (EU)
2.10.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o regulaciji energetskih djelatnosti (EU)
4. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Transpozicija Direktive (EU) 2024/1788 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. lipnja 2024. o zajedničkim pravilima za unutarnje tržište plina iz obnovljivih izvora, prirodnog plina i vodika, izmjeni Direktive (EU) 2023/1791 i stavljanju izvan snage Direktive 2009/73/EZ (preinaka) i Direktiva (EU) 2024/1711 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. lipnja 2024. o izmjeni direktiva (EU) 2018/2001 i (EU) 2019/944 u pogledu poboljšanja modela tržišta električne energije u Uniji u dijelu koji se odnosi na aktivnosti Hrvatske energetske regulatorne agencije .
Unutarnje tržište prirodnog plina, koje se postupno uvodi od 2001.godine, ima za cilj pružanje stvarnog izbora svim kupcima, bilo da se radi o građanima ili poduzećima, novim poslovnim mogućnostima, prekogranične trgovine, radi ostvarivanja veće učinkovitosti, konkurentnih cijena i viših standarda usluga te doprinošenja sigurnosti opskrbe i održivosti. U pogledu plina u direktivi o tržištu plina su navedene i posebne odredbe vezane uz regulatorne agencije te će se u Zakonu o regulaciji unijeti promjene vezane uz proširivanje ovlasti agencije u području zaštite kupaca i ponašanju energetskih subjekata te na subjekte koji rade sa obnovljivim plinovima kao i vodikom te rgovinu vodikom kao robom. U području električne energije su manje promjene uvjetovane promjenom kod pojedinih aktivnosti na tržištu odnosno kod operatora mreža.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o tržištu električne energije (EU)
2.11.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o tržištu električne energije (EU)
4. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Transpozicija Uredbe Europskog parlamenta i Vijeća o izmjeni Uredbe (EU) 2019/943, Direktive (EU) 2019/944, Direktive (EU) 2018/2001 i Uredbe (EU) 2019/942 radi poboljšanja dizajna tržišta električne energije u EU-u.
Jačanje energetskog tržišta i postizanje ciljeva klimatske i energetske tranzicije, znatno povećanje udjela obnovljivih izvora energije. Povećanja kapaciteta proizvodnje energije iz obnovljivih izvora, uz promjenjive količine proizvodnje ovisno o vremenskim uvjetima te promjene obrazaca protoka električne energije, te kako bi se moglo odgovoriti na novu potražnju, potrebno je osigurati jače tržište električne energije.
U kontekstu energetske krize, trenutačni model tržišta električne energije otkrio je niz nedostataka i neočekivanih posljedica povezanih s utjecajem visokih i nestabilnih cijena fosilnih goriva na kratkoročna tržišta električne energije, zbog čega su kućanstva i poduzeća izloženi znatnim porastima cijena i posljedicama koje ti porasti imaju na njihove račune za električnu energiju.
Promjenama u modelu tržišta električne energije trebalo bi osigurati da potrošači, uključujući one najugroženije, iskoriste prednosti sve veće primjene energije iz obnovljivih izvora i energetske tranzicije u cjelini, da ih se u konačnici zaštiti od energetskih kriza i da se izbjegne padanje većeg broja kupaca iz kategorije kućanstvo u zamku energetskog siromaštva.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
Zakon o tržištu plina (EU)
2.12.
Zakon o tržištu plina (EU)
4. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Transpozicija Direktive (EU) 2024/1788 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. lipnja 2024. o zajedničkim pravilima za unutarnje tržište plina iz obnovljivih izvora, prirodnog plina i vodika, izmjeni Direktive (EU) 2023/1791 i stavljanju izvan snage Direktive 2009/73/EZ.
Unutarnje tržište prirodnog plina, koje se postupno uvodi od 2001.godine, ima za cilj pružanje stvarnog izbora svim kupcima, bilo da se radi o građanima ili poduzećima, novim poslovnim mogućnostima, prekogranične trgovine, radi ostvarivanja veće učinkovitosti, konkurentnih cijena i viših standarda usluga te doprinošenja sigurnosti opskrbe i održivosti. Ovom bi se zakonom trebalo doprinijeti postizanju cilja u pogledu smanjenja emisija stakleničkih plinova uz istodobno osiguravanje sigurnosti opskrbe i ispravnog funkcioniranja unutarnjih tržišta prirodnog plina i vodika. Strategija za vodik uzima u obzir različite potencijale za proizvodnju vodika iz obnovljivih izvora, i naglašava da bi se prelaskom na likvidno tržište na kojem bi se trgovalo vodikom kao robom olakšao ulazak novih proizvođača i da bi to koristilo dubljoj integraciji s drugim nositeljima energije te bi se stvorili održivi cjenovni signali za odluke o ulaganjima i operativne odluke. Nova pravila trebala bi olakšati nastanak tržišta vodika i trgovinu vodikom kao robom.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
Zakon o alternativnim gorivima (EU)
2.13.
Zakon o alternativnim gorivima (EU)
4. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Uredba (EU) 2023/2405 o osiguravanju jednakih uvjeta tržišnog natjecanja za održiv zračni prijevoz (ReFuelEU Aviation)
Transpozicija Direktive (EU) 2023/2413 o promicanju energije iz obnovljivih izvora
Uređenje proizvodnje, trgovine i skladištenja alternativnih goriva, korištenje istih u prijevozu, donošenje programa i planova za poticanje proizvodnje i korištenja alternativnih goriva u prijevozu, ovlasti i odgovornosti za utvrđivanje i provođenje politika i mjera poticanja proizvodnje i korištenja alternativnih goriva u prijevozu, poticanje istraživanja i razvoja novih tehnologija za alternativna goriva, a sve kako bi se ovisnost o fosilnim gorivima u prometu svela na najmanju moguću mjeru te ublažio negativni utjecaj prometa na okoliš, smanjenje emisija stakleničkih plinova prema raspodjeli obveze smanjenja i pridonošenje ciljevima EU u skladu s međunarodnim obvezama EU za dekarbonizaciju.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
Zakon o izmjenama Zakona o gospodarenju kemikalijama sadržanim u Konvenciji o zabrani razvijanja, proizvodnje, gomilanja i korištenja kemijskog oružja i o njegovu uništenju (RM)
2.14.
Zakon o izmjenama Zakona o gospodarenju kemikalijama sadržanim u Konvenciji o zabrani razvijanja, proizvodnje, gomilanja i korištenja kemijskog oružja i o njegovu uništenju (RM)
4. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Zakonom o izmjenama Zakona o gospodarenju kemikalijama sadržanim u Konvenciji o zabrani razvijanja, proizvodnje, gomilanja i korištenja kemijskog oružja i o njegovu uništenju će se u Republici Hrvatskoj pravno urediti područje proizvodnje, prerade, korištenja, prometa (uvoz/izvoz), razvijanja i uništenja otrovnih kemikalija i njihovih prekursora obuhvaćenih Konvencijom te će se samim time bolje provoditi Zakon.
Donošenjem Zakona o izmjenama Zakona Republika Hrvatska će nastaviti obveze preuzete međunarodnim ugovorom i osigurati uvjete za neposrednu primjenu Konvencije. Donošenjem Zakona o izmjenama Zakona također će se poboljšati učinkovitost uvozne/izvozne kontrole uzimajući u obzir sigurnosne ciljeve Republike Hrvatske. Izmjene koje su se pokazale nužne radi načina rada gospodarstvenika i bolje učinkovitosti i provedbe Zakona.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
Zakon o slobodnim zonama (RM)
2.15.
Zakon o slobodnim zonama (RM)
4. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Važeći Zakon o slobodnim zonama sadrži zastarjele odredbe i neprimjenjiva rješenja za postupanja dionika u sustavu slobodnih zona uslijed promjena u gospodarskom okruženju do kojih je došlo od donošenja Zakona 1996. godine do danas. Provedba važećeg Zakona ukazuje i da isti ne sadrži odredbe kojim bi se regulirale pojedine situacije ili iste nisu regulirane na odgovarajući način sukladno promjenama tijekom proteka vremena njegove primjene.
Donošenjem novog zakona unaprijedio bi se zakonodavni okvir na način da bi se sustav slobodnih zona cjelovito regulirao, s naglaskom na definiranje pitanja i procedura osnivanja, upravljanja i obavljanja gospodarskih djelatnosti u slobodnim zonama u RH sukladno izazovima i potrebama sadašnjeg gospodarskog okruženja, kao npr. izmjenu terminologije, razdvajanje procedura osnivanja od izmjene područja ili prestanka rada slobodnih zona, produženje koncesija / suglasnosti za osnivanje slobodnih zona, definiranje nadležnog tijela za provedbu zakona, korekcija službene valute itd.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
3.
IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
Redni broj:
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:
Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
Nacrt prijedloga zakona o provedbi Uredbe (EU) 2023/988 Europskog parlamenta i Vijeća od 10. svibnja 2023. o općoj sigurnosti proizvoda, izmjeni Uredbe (EU) br. 1025/2012 Europskog parlamenta i Vijeća i Direktive (EU) 2020/1828 Europskog parlamenta i Vijeća te o stavljanju izvan snage Direktive 2001/95/EZ Europskog parlamenta i Vijeća i Direktive Vijeća 87/357/EEZ (EU)
3.1.
Nacrt prijedloga zakona o provedbi Uredbe (EU) 2023/988 Europskog parlamenta i Vijeća od 10. svibnja 2023. o općoj sigurnosti proizvoda, izmjeni Uredbe (EU) br. 1025/2012 Europskog parlamenta i Vijeća i Direktive (EU) 2020/1828 Europskog parlamenta i Vijeća te o stavljanju izvan snage Direktive 2001/95/EZ Europskog parlamenta i Vijeća i Direktive Vijeća 87/357/EEZ (EU)
1. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Obveza provedbe pravne stečevine Europske unije
Osiguravanje visoke razine zaštite potrošača i njihove sigurnosti kao jedno od temeljnih načela pravnog okvira Unije, a koje je sadržano u Povelji Europske unije o temeljnim pravima. Naime, opasni proizvodi mogu imati vrlo negativne posljedice za potrošače i građane. Svi potrošači, uključujući najranjivije skupine kao što su djeca, starije osobe ili osobe s invaliditetom, imaju pravo na sigurne proizvode. Potrošači bi trebali imati na raspolaganju dostatna sredstva za provedbu tog prava, a Republika Hrvatska, kao država članica EU, dužna je stoga uspostaviti odgovarajuće mehanizme nadzora te odgovarajuće prekršajne sankcije i inspekcijske mjere za provedbu Uredbe.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
Zakon o provedbi Uredbe (EU) 2024/1781 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. lipnja 2024. o uspostavi okvira za utvrđivanje zahtjeva za ekološki dizajn održivih proizvoda, izmjeni direktive (EU) 2020/1828 i Uredbe (EU) 2023/1542 te stavljanju izvan snage direktive 2009/125/EZ, s Konačnim prijedlogom zakona (EU)
3.2.
Zakon o provedbi Uredbe (EU) 2024/1781 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. lipnja 2024. o uspostavi okvira za utvrđivanje zahtjeva za ekološki dizajn održivih proizvoda, izmjeni direktive (EU) 2020/1828 i Uredbe (EU) 2023/1542 te stavljanju izvan snage direktive 2009/125/EZ, s Konačnim prijedlogom zakona (EU)
2. tromjesečje 2025.
Razlozi predlaganja zakona:
Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:
Usklađivanje s EU zakonodavstvom
Osigurava se provedba Uredbe (EU) 2024/1781
Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
4.
OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis: ministar: Ante Šušnjar
Datum: 22. studenoga 2024.
Uputa:
. Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave
. Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
. Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona
. Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja
. Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom " (EU) "
. Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom " (RM) "
. Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku
Komentirate u ime: MINISTARSTVO GOSPODARSTVA