E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Upute Istraživanja
  • Prijavi se
  • Registriraj se

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


C:\Users\ana.gadze\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Outlook\LGZE3KM9\Program ruralnog razvoja_Baner (1).jpg

NACRT NATJEČAJ A

 

 

za provedbu mjere 5 „Obnavljanje poljoprivrednog proizvodnog potencijala narušenog elementarnim nepogodama i katastrofalnim događajima te uvođenje odgovarajućih preventivnih aktivnosti“ podmjere 5.2. „Potpora za ulaganja u obnovu poljoprivrednog zemljišta i proizvodnog potencijala narušenog elementarnim nepogodama, nepovoljnim klimatskim prilikama i katastrofalnim događajima “

 

 

 

 

IX. natječaj za provedbu tipa operacije 5.2.1. „ Obnova poljoprivrednog zemljišta i proizvodnog potencijala“

 

 

 

 

 

 

 

 

SADRŽAJ

 

1. PREDMET, SVRHA I IZNOS RASPOLOŽIVIH SREDSTAVA NATJEČAJA

1.1. Izmjena i/ili ispravak otvorenog Natječaja

1.2. Poništenje Natječaja

1.3. Pitanja i odgovori

2. POSTUPAK DODJELE POTPORE

2.1. Uvjeti prihvatljivosti korisnika u postupku dodjele potpore

2.2. Uvjeti prihvatljivosti projekta u postupku dodjele potpore

2.2.1. Posebni uvjeti prihvatljivosti projekta u postupku dodjele potpore

2.3. Uvjeti prihvatljivosti troškova

2.4. Postupci nabave prije podnošenja zahtjeva za potporu

2.4.1. Postupci nabave za obveznike javne nabave (isključujući obveznike javne nabave kada provode jednostavnu nabavu)

2.4.2. Postupci nabave za neobveznike javne nabave te obveznike javne nabave kada provode jednostavnu nabavu

2.5. Uvjeti i način podnošenja Zahtjeva za potporu

2.6. Provedba postupka dodjele potpore

2.6.1. Podnošenje, zaprimanje i rangiranje Zahtjeva za potporu

2.6.2. Administrativna kontrola Zahtjeva za potporu

2.7. Dopuna/obrazloženje

2.8. Izdavanje akata nakon završenog postupka dodjele potpore

2.8.1. Rokovi za izdavanje Odluka

2.8.2. Sklapanje Ugovora o financiranju

2.8.3. Raskid ugovora u postupku dodjele potpore

3. POSTUPAK PROVEDBE PROJEKTA

3.1. Obveze korisnika u postupku provedbe projekta

3.2. Uvjeti prihvatljivosti troškova u postupku provedbe projekta

3.3. Način podnošenja zahtjeva za isplatu predujma/zahtjeva za isplatu

3.4. Uvjeti podnošenja Zahtjeva za isplatu predujma

3.5. Uvjeti podnošenja zahtjeva za isplatu

3.6. Administrativna kontrola zahtjeva za isplatu

3.7. Kontrola na terenu

3.8. Izdavanje akata nakon završenog postupka provedbe projekta

3.8.1. Odluka o isplati predujma/Odluka o isplati.

3.8.2. Odluka o jamstvu

3.8.3. Odluka o odbijanju zahtjeva za isplatu predujma

3.8.4. Odluka o odbijanju Zahtjeva za isplatu

3.9. Raskid ugovora u postupku provedbe projekta

4. PETOGODIŠNJE RAZDOBLJE NAKON KONAČNE ISPLATE POTPORE – EX POST KONTROLA

5 . POVRAT SREDSTAVA

6 . ODUSTAJANJE KORISNIKA

7 . PROMJENE ZAHTJEVA ZA POTPORU

8 . NAČIN, UVJETI I ROKOVI PODNOŠENJA I RJEŠAVANJA PRIGOVORA

9 . NAČIN DOSTAVE AKATA OD STRANE AGENCIJE ZA PLAĆANJA

9 .1. Dostava putem AGRONET-a

9 .2. Dostava preporučenom pošiljkom s povratnicom

9 .3. Dostava putem elektroničke pošte

1 0 . INFORMIRANJE I VIDLJIVOST

1 1 . ZAŠTITA PODATAKA

1 2 . PRAVNA OSNOVA

1 3 . POJMOVI

1 4 . ZAŠTITA FINANCIJSKIH INTERESA

1 5 . PRIKAZ POSTUPKA DODJELE I ISPLATE POTPORE

1 6 . POPIS PRILOGA

 

 

KLASA:

URBROJ:

Zagreb, ______________________

 

Na temelju članka 18. stavka 5. Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“, br. 91/2019) u daljnjem tekstu: Pravilnik) Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja) objavljuje

 

NATJEČAJ

 

za provedbu tipa operacije 5.2.1. „Obnova poljoprivrednog zemljišta i proizvodnog potencijala“ iz podmjere 5.2. „Potpora za ulaganja u obnovu poljoprivrednog zemljišta i proizvodnog potencijala narušenog elementarnim nepogodama, nepovoljnim klimatskim prilikama i katastrofalnim događajima“ iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014.-2020 (u daljnjem tekstu: Program)

 

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:
0
Komentiraj

1. PREDMET, SVRHA I IZNOS RASPOLOŽIVIH SREDSTAVA NATJEČAJA

 

Datum objave Natječaja

 

Rok za podnošenje prvog dijela zahtjeva za potporu

od 12:00 sati 02. siječnja 2020. – do 12:00 sati 28. veljače 2020. godine

Predmet Natječaja

Predmet Natječaja je dodjela potpore temeljem Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020.  („Narodne novine“ br. 91/2019) podmjere 5.2. „Potpora za ulaganja u obnovu poljoprivrednog zemljišta i proizvodnog potencijala narušenog elementarnim nepogodama, nepovoljnim klimatskim prilikama i katastrofalnim događajima“ – provedba tipa operacije 5.2.1. „Obnova poljoprivrednog zemljišta i proizvodnog potencijala“ (u daljnjem tekstu: tip operacije 5.2.1.).

Svrha Natječaja

Svrha Natječaja je dodjela potpore za obnovu poljoprivrednog potencijala narušenog elementarnim nepogodama i katastrofalnim događajima kako bi se osigurao nastavak i održivost poljoprivredne proizvodnje.

Ciljevi mjere

Obnova poljoprivrednog potencijala narušenog elementarnim nepogodama i katastrofalnim događajima osigurati održivost poljoprivredne proizvodnje i spriječiti propadanje poljoprivrednih gospodarstava.

Prihvatljivi korisnici

Fizičke i pravne osobe upisane u Upisnik poljoprivrednika do trenutka podnošenja zahtjeva za potporu.

Ukupan iznos raspoloživih sredstava javne potpore po Natječaju

                         

20.000.000,00 kuna

Visina javne potpore

100% od ukupnih prihvatljivih troškova projekta

Intenzitet javne potpore

100 % (85 % EU i 15 % RH)

Informacije o objavi Natječaja

Objava na mrežnoj stranici Agencije za plaćanja – www.apprrr.hr, a obavijest o objavi natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama Ministarstva poljoprivrede – https://poljoprivreda.gov.hr, Europskih strukturnih i investicijskih fondova – www.strukturnifondovi.hr i Programa – www.ruralnirazvoj.hr

 

0
Komentiraj

1.1 Izmjena i/ili ispravak otvorenog Natječaja

 

(1) Natječaj je moguće izmijeniti ili ispraviti najkasnije zadnji dan prije početka podnošenja Zahtjeva za potporu, a u skladu s člankom 20. Pravilnika.

(2) Izmjene i/ili ispravak Natječaja objavljuju se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen Natječaj.

 

0
Komentiraj

1.2. Poništenje Natječaja

 

(1) Agencija za plaćanja, uz prethodno odobrenje Upravljačkog tijela, može poništiti Natječaj prije izdavanja Odluka o rezultatu administrativne kontrole, a sukladno članku 21. Pravilnika. Poništenje Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen Natječaj.

 

0
Komentiraj

1.3. Pitanja i odgovori

 

(1) Pitanja u vezi objavljenog Natječaja korisnici postavljaju isključivo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr , unosom osobnih podataka te odabirom odgovarajućeg natječaja na koji se pitanje odnosi.

(2) Pitanja se mogu postaviti od objave Natječaja do najkasnije 5 dana prije isteka roka za podnošenje Zahtjeva za potporu, a odgovore na postavljena pitanja objavljuje Upravljačko tijelo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr .

(3) Upravljačko tijelo i Agencija za plaćanja kroz odgovore na pitanja ne mogu davati svoje mišljenje o prihvatljivosti pojedinog potencijalnog korisnika, prihvatljivosti projekata odnosno pojedine vrste ulaganja i troškova.

(4) Odgovor na pitanje ne smije stvarati nova pravila i obveze za korisnike koja ne proizlaze iz odredbi Programa, Pravilnika, Natječaja, i drugih pozitivnih pravnih propisa.

(5) U slučaju više istovjetnih upita u vezi odredbi objavljenog Natječaja Agencija za plaćanja u suradnji s Upravljačkim tijelom može izraditi uputu za korisnike.

(6) U slučaju izmjene ili ispravka Natječaja, odgovori objavljeni prije izmjene ili ispravka Natječaja smatraju se ništetnim, ako su u suprotnosti s objavljenom izmjenom ili ispravkom Natječaja.

0
Komentiraj

2. POSTUPAK DODJELE POTPORE

(1) Postupak dodjele potpore uključuje vremenski period od podnošenja Zahtjeva za potporu od strane korisnika do sklapanja Ugovora o financiranju korisnika s Agencijom s plaćanja.

(2) Uvjete prihvatljivosti korisnik dokazuje dokumentacijom koja je propisana u Prilogu 4. ovoga Natječaja, a Agencija za plaćanja tijekom administrativne kontrole može koristiti dostupne registre i baze podataka nadležnih institucija.

 

0
Komentiraj

2.1. Uvjeti prihvatljivosti korisnika u postupku dodjele potpore

 

(1) Uvjeti prihvatljivosti korisnika i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 Natječaja i čine njegov sastavni dio.

(2) K Korisnik koji će biti isključen iz razloga navedenih u prethodnom stavku ove podtočke, tijekom provedbe prethodnih natječaja mjera ruralnog razvoja, bit će odbijen uz uvjet da još traje razdoblje u kojem vrijede razlozi za isključenje predmetnog korisnika.

 

0
Komentiraj

2.2. Uvjeti prihvatljivosti projekta u postupku dodjele potpore

 

(1) Uvjeti prihvatljivosti projekta i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 Natječaja koji čini njegov sastavni dio.

(2) Svi podaci navedeni u Zahtjevu za potporu podložni su provjerama nadležnih institucija i nakon isplate sredstava iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (u daljnjem tekstu: EPFRR) u periodu od pet godina nakon konačne isplate potpore.

 

0
Komentiraj

2.2.1. Posebni uvjeti prihvatljivosti projekta u postupku dodjele potpore

 

Ovisno o potrebnim aktivnostima pri obnovi uništenog poljoprivrednog potencijala višegodišnjeg nasada korisnik je obvezan zatražiti od Ministarstva poljoprivrede, uprave koja obavlja poslove savjetodavne djelatnosti u poljoprivredi (do 31. prosinca 2018. godine Hrvatska poljoprivredno-šumarska savjetodavna služba) popunjavanje obrasca iz Priloga 11 i Priloga 14 ovoga Natječaja. Obrasci moraju biti ovjereni i potpisani od strane Ministarstva poljoprivrede. Korisnik popunjava obrazac iz Priloga 11 na temelju podataka iz obrasca iz Priloga 14 ovoga Natječaja.

U slučaju šteta od elementarne nepogode na građevinama, mehanizaciji, opremi i/ili zemljištu Korisnik popunjava obrazac iz Priloga 11 ovoga Natječaja na temelju podataka iz obrazaca EN-1, EN-2 i EN-3 ovisno o kategoriji nastale štete.

 

Prihvatljivi su projekti:

a) Projekti obnove poljoprivrednog potencijala uslijed elementarnih nepogoda koje su nastale u periodu od 1.1.2017. do 31.12.2017. godine                                                                        

b) Projekti obnove poljoprivrednog potencijala uslijed elementarnih/prirodnih nepogoda koje su nastale nakon 1.1.2018. godine                

c) Projekti obnove poljoprivrednog potencijala uslijed katastrofalnog događaja (zlatna žutica)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EN  obrasci koji se navode u točki 2.2.1.su sastavni dio Metodologije za procjenu štete od elementarnih nepogoda („Narodne novine“, br. 96/1998).

 

 

 

2
Komentiraj

2.3. Uvjeti prihvatljivosti troškova

 

 

(1) Uvjeti prihvatljivosti troškova i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 Natječaja koji čini njegov sastavni dio.

(2) Korisnik prije podnošenja Zahtjeva za potporu mora povesti postupak nabave u skladu s točkom 2.4. „Postupci nabave“.

(3) U slučaju da ulaganje/svi troškovi nisu prihvatljivi Zahtjev za potporu bit će odbijen.

(4) Neprihvatljivi i/ili neodobreni troškovi ne ulaze u izračun potpore.

(5) Tablica troškova i izračuna potpore mora biti u skladu s ulaganjima i troškovima propisanim u Listi prihvatljivih troškova (Prilog 3 Natječaja).

(6) Prihvatljivima se smatraju samo troškovi nastali nakon podnošenja Zahtjeva za potporu, osim općih troškova i troškova kupnje zemljišta radi realizacije projekta, koji su prihvatljivi najranije od 1. siječnja 2014. godine. Trošak kupnje zemljišta je prihvatljiv isključivo ako je nastao nakon elementarne nepogode i to u slučaju ako korisnik nema u vlasništvu poljoprivredno zemljište na kojem je moguća sadnja. Prihvatljiv trošak je kupnja poljoprivrednog zemljišta slične površine i boniteta tla (ako sudski vještak nalazom izda mišljenje da sadnja određene kulture višegodišnjeg nasada/bilja na dosadašnjoj katastarskoj čestici nije moguća).

(7) Iznimno od stavka (6) ove točke, u slučaju elementarnih nepogoda nastalih nakon 1.1.2018. godine, korisnik može započeti s aktivnostima od trenutka nastanka elementarne nepogode i prije podnošenja Zahtjeva za potporu i treba postupiti kako je propisano u točki 2.4.1.

(8) Prihvatljivi troškovi su:

a) prihvatljivi opći troškovi

b) prihvatljivi materijalni troškovi.

(9) Prihvatljivi opći troškovi su:

a) troškovi usluga arhitekata, inženjera, konzultanata i sudskog vještaka

b) troškovi izrade studija izvedivosti, elaborata/studija utjecaja zahvata na okoliš/ekološku mrežu i sl.

(10) Opći troškovi prihvatljivi su do 10% vrijednosti ukupno prihvatljivih troškova projekta, pri čemu su:

a) troškovi usluge konzultanata prihvatljivi u iznosu do 2 % ukupno prihvatljivog iznosa ulaganja (bez općih troškova), ali ne više od 5.000 EUR u kunskoj protuvrijednosti

b) troškovi studije izvedivosti prihvatljivi u iznosu do 1 % ukupno prihvatljivog iznosa ulaganja (bez općih troškova), ali ne više od 2.000 EUR u kunskoj protuvrijednosti

c) troškovi sudskog vještaka za procjenu mogućnosti sadnje višegodišnjeg nasada/bilja na dosadašnjoj čestici (i/ili procjenu mogućnosti popravka opreme/mehanizacije i/ili drugu procjenu prihvatljivi su u iznosu do 1 % od ukupno prihvatljivog iznosa ulaganja (bez općih troškova), ali ne više od 1.500 EUR u kunskoj protuvrijednosti i

d) troškovi projektno-tehničke dokumentacije, geodetskih podloga, elaborata i trošak nadzora prihvatljivi u iznosu koji čini razliku zbroja troškova navedenih u točkama a., b. i c. ovoga stavka i gornje granice od 10% od ukupno prihvatljivih troškova projekta bez općih troškova, ako je primjenjivo.

(11) Troškovi sudskog vještaka nisu prihvatljivi kod obnove nasada uništenog zlatnom žuticom vinove loze.

(12) Prihvatljivi materijalni troškovi su:

a) investicije povezane sa sanacijom poljoprivrednog zemljišta

b) građenje/rekonstrukcija/opremanje poljoprivrednih gospodarskih objekata i pripadajuće infrastrukture za poljoprivrednu proizvodnju

c) popravak ili nabava novih/rabljenih poljoprivrednih strojeva, mehanizacije i opreme za poljoprivrednu proizvodnju

d) nabava domaćih životinja

e) kupnja i sadnja sadnica višegodišnjeg nasada/bilja

f) označavanje ulaganja sufinanciranih iz proračuna Europske unije, ali ne više od 100 eura u kunskoj protuvrijednosti

g) kupnja poljoprivrednog zemljišta, ali ne više od 10 % vrijednosti ukupno prihvatljivih troškova projekta i

h) analiza tla .

(13) Korisnik koji je ugovorio policu osiguranja koja se odnosi na prihvatljive materijalne troškove u obvezi je prilikom podnošenja zahtjeva za potporu Agenciji za plaćanja dostaviti ugovorenu policu osiguranja.

(14) Za sufinanciranje nabave gnojiva i materijala za popravljanje kvalitete tla potrebno je prethodno obaviti analizu tla koja je temelj za izradu potrebnih aktivnosti Priloga 11 koju popunjava Ministarstvo poljoprivrede, Uprava za stručnu podršku razvoju poljoprivrede i ribarstva ( do 31. prosinca 2018. godine Hrvatska poljoprivredno-šumarska savjetodavna služba ). Trošak analize tla je prihvatljiv trošak koji je nastao prije podnošenja Zahtjeva za potporu ali nakon nastanka elementarne nepogode/katastrofalnog događaja.

(15) Neprihvatljivi troškovi su:

a) porez na dodanu vrijednost (u daljnjem tekstu: PDV) u slučaju da je korisnik porezni obveznik upisan u registar obveznika PDV-a te ima pravo na odbitak pretporeza

b) drugi porezi te propisane naknade i doprinosi

c) kamate

d) svi troškovi održavanja i amortizacije

e) troškovi vezani uz ugovor o leasingu, kao što su marža davatelja leasinga, troškovi kredita i refinanciranja kamata, režijski troškovi i troškovi osiguranja

f) troškovi vlastitog rada

g) operativni troškovi

h) kupnja prava na poljoprivrednu proizvodnju, prava na plaćanje, kupnja i sadnja jednogodišnjeg bilja

i) troškovi nastali prije podnošenja Zahtjeva za potporu osim općih troškova u slučaju iz podtočke 2.2.1., stavak a)

j) nepredviđeni radovi u gradnji i ostali nepredviđeni troškovi

k) plaće i druge naknade stalno zaposlenih djelatnika korisnika

l) novčane kazne, financijske kazne i troškovi parničnog postupka

m) plaćanje u gotovini

n) troškovi kupnje objekata i

o) potpora za gubitak prihoda koji je posljedica elementarne nepogode ili katastrofalnog događaja.

 

1
Komentiraj

2.4. Postupci nabave prije podnošenja zahtjeva za potporu

 

0
Komentiraj

2.4.1. Postupci nabave za obveznike javne nabave (isključujući obveznike javne nabave kada provode jednostavnu nabavu)

 

(1) Postupci javne nabave roba, radova i usluga provode se u skladu s propisima kojima se uređuje postupak javne nabave.

(2) Postupak javne nabave ne smije biti dovršen prije objave ovog Natječaja, odnosno odluka o odabiru ne smije biti izvršna, osim u slučaju elementarne nepogode iz podtočke 2.3. st. 7. ovog Natječaja.

(3) Korisnici su obvezni provesti nabavu i dostaviti svu dokumentaciju o provedenoj nabavi  navedenu u Prilogu 4 ovog Natječaja prilikom podnošenja Zahtjeva za potporu.

(4) Kontrola postupka javne nabave koju provodi Agencija za plaćanja ne smatra se kontrolnim mehanizmom u smislu posebnih propisa koji uređuju postupak javne nabave.

(5) U slučaju da se prilikom kontrole dokumentacije utvrdi da korisnik nije poštivao propise koji uređuju postupak javne nabave, Agencija za plaćanja može primijeniti financijske korekcije sukladno Prilogu III Pravilnika i Prilogu 15 ovog Natječaja, a u skladu sa Smjernicama za utvrđivanje financijskih ispravaka koje se primjenjuju na temelju Odluke Europske komisije C(2019) 3452 od 14.5.2019. o utvrđivanju smjernica za određivanje financijskih ispravaka koji se u slučaju nepoštivanja primjenjivih pravila o javnoj nabavi primjenjuju na izdatke koje u okviru podijeljenog upravljanja financira Unija.

 

0
Komentiraj

2.4.2. Postupci nabave za neobveznike javne nabave te obveznike javne nabave kada provode jednostavnu nabavu

 

(1) Korisnik može provesti postupak nabave za sve prihvatljive troškove nakon objave ovog Natječaja, a prije podnošenja zahtjeva za potporu, sukladno Uputi za prikupljanje ponuda i provedbu postupaka jednostavne nabave (Prilog IV Pravilnika). Ponude neće biti važeće ako je postupak nabave proveden prije objave ovog Natječaja.

(2) Iznimno od stavka (1) ove točke, u slučaju elementarnih nepogoda nastalih nakon 1.1.2018. godine, korisnik može provesti postupak nabave prije podnošenja Zahtjeva za potporu, ali nakon nastanka elementarne nepogode i realizirati predmet nabave.

(3) Korisnik mora izvršiti postupak odabira ponuda i dostave dokumentacije o provedenoj nabavi (Prilog IV Pravilnika) nakon isteka roka za prikupljanje ponuda određenog u Pozivu za dostavu ponuda u AGRONET-u, a koji ne može biti kraći od 14 dana od dana objave Poziva za dostavu ponuda. Zadnji dan prikupljanja ponuda moguće je odrediti u satima odabirom iz padajućeg izbornika u AGRONET-u.

 

(4) Korisnik je obvezan prikupiti minimalno tri ponude preko mrežnih stranica Agencije za plaćanja koje ispunjavaju opće uvjete iz Poziva na dostavu ponuda i sve stavke iz tehničke specifikacije/troškovnika. Bez obzira na to koju ponudu će korisnik odabrati, prihvatljivi iznos za sufinanciranje je iznos ponude s najnižom cijenom . Ponude koje ne ispunjavaju opće uvjete iz Poziva na dostavu ponuda i sve stavke iz specifikacija/troškovima nisu valjane ponude.

 

(5) Iznimno iz stavka (4) ove točke, u slučaju elementarnih nepogoda nastalih nakon 1.1.2018. godine/katastrofalnog događaja, ako je korisnik proveo postupak nabave prije podnošenja Zahtjeva za potporu, ali nakon nastanka elementarne nepogode i realizirao predmet nabave, korisnik je obvezan prikupiti minimalno dvije ponude preko mrežnih stranica Agencije za plaćanja, sukladno Uputi za prikupljanje ponuda i provedbu postupaka jednostavne nabave (Prilog IV Pravilnika) po objavi ovoga Natječaja, a koje ispunjavaju opće uvjete iz Poziva na dostavu ponuda i sve stavke iz tehničke specifikacije/troškovnika. Bez obzira na to koju ponudu će korisnik odabrati (dvije prikupljene preko mrežnih stranica ili realizirana ponuda), prihvatljivi iznos za sufinanciranje je iznos ponude s najnižom cijenom .

(6) Za opće troškove korisnik nije u obvezi provesti nabavu preko mrežnih stranica Agencije za plaćanja. Korisnik odabrane ponude za opće troškove učitava prilikom podnošenja zahtjeva za potporu.

(7) Troškovi koji se odnose na najam/zakup zemljišta uspoređuju se s Elaboratom procjene tržišne vrijednosti /najma/zakupa zemljišta, ovjerenim od ovlaštenog sudskog vještaka, kojeg dostavlja korisnik u zahtjevu za potporu. U slučaju kada je iznos iz Elaborata procjene tržišne vrijednosti najma ili zakupa zemljišta niži od iznosa navedenog u predugovoru/ugovoru o najmu/zakupu  zemljišta, prihvatljiv iznos za najam/zakup zemljišta je iznos naveden u Elaboratu procjene tržišne vrijednosti najma/zakupa zemljišta.

(8) Samo ponude učitane u Portal ponuda su važeće ponude.

(9) Datumi na učitanim ponudama u Portalu ponuda moraju odgovarati vremenu trajanja Poziva za dostavu ponuda kao dokaz transparentnosti i jednakog tretmana ponuditelja u postupku prikupljanja ponuda, u suprotnom za taj trošak neće biti odobrena potpora. Ponude moraju biti napisane na hrvatskom i/ili engleskom jeziku i latiničnom pismu.

(10) Ponude izdane na drugim stranim jezicima moraju biti prevedene na hrvatski jezik te ovjerene od strane ovlaštenog sudskog tumača, u suprotnom će se smatrati nevažećima.

(11) Nakon provedenog postupka nabave korisnik je dužan izraditi Sažetak izbora ponuda sukladno Uputi za prikupljanje ponuda, Prilog IV Pravilnika.

(12) Sažetak izbora ponuda korisnik je dužan učitati prilikom podnošenja zahtjeva za potporu.

(13) Korisnik podnosi zahtjev za potporu nakon isteka roka prikupljanja ponuda u AGRONET-u.

(14) Korisnik ne smije s odabranim ponuditeljima sklapati obvezujuće odnose (ugovore, izjave o prihvaćanju ponuda, plaćanje akontacija, davanje kapare i sl.) niti započeti s realizacijom nabave (kupnja opreme, početak gradnje i sl.) prije podnošenja zahtjeva za potporu, osim za opće troškove i ulaganja u kupnju zemljišta i/ili objekata iznimno u slučaju elementarnih nepogoda nastalih nakon 1.1.2018. godine ( stavak 2 )

(15) Ako se prilikom kontrole dokumentacije utvrdi da korisnik nije poštivao Uputu za prikupljanje ponuda i provedbu postupaka jednostavne nabave, Agencija za plaćanja može primijeniti financijske ispravke u skladu s Prilogom III Pravilnika - Pravila o financijskim korekcijama

(16) Agencija za plaćanja nije nadležna za eventualne sporove između korisnika i ponuditelja.

(17) Ako je ponuditelj roba, radova i usluga iz inozemstva, ponude i izvodi o vlasničkoj strukturi ponuditelja moraju biti na hrvatskom ili engleskom jeziku. Ukoliko je korisnik prikupio ponude i izvode o vlasničkoj strukturi na jeziku koji nije hrvatski ili engleski, korisnik mora priložiti i ovjereni prijevod sudskog tumača navedenih dokumenata na hrvatski jezik.

(18) Iznose troškova u stranim valutama iz ponuda inozemnih ponuditelja  korisnik preračunava u kune  prema zadnjem tečaju koji Europska središnja banka odredila prije 1. siječnja godine u kojoj podnosi zahtjev za potporu.

(19) Iznose troškova u stranim valutama iz ponuda inozemnih ponuditelja Agencija za plaćanja preračunava u kune prema zadnjem tečaju koji Europska središnja banka odredila prije 1. siječnja  u kojoj je donesena Odluka o rezultatu administrativne kontrole.

(20) Sukobom interesa za neobveznike javne nabave i obveznike javne nabave kada provode jednostavnu nabavu smatra se kada korisnik ili predstavnik korisnika koji je uključen u provedbu postupka nabave ili može utjecati na ishod tog postupka ima izravno ili neizravno, financijski, gospodarski ili bilo koji drugi osobni interes koji bi se mogao smatrati štetnim za njegovu nepristranost i neovisnost u okviru postupka nabave. Pod pojmom ponuditelja za neobveznike javne nabave i obveznike javne nabave kada provode jednostavnu nabavu smatra se poslovni subjekt koji je dostavio ponudu/predugovor ili ugovor o kupoprodaji za predmetno ulaganje, odnosno pravna ili fizička osoba od koje je korisnik kupio ili će kupiti zemljište i/ili objekt radi realizacije projekta kada  za kupnju zemljišta i/ili objekta korisnik traži potporu.

(21) Korisnici su obvezni provesti nabavu i dostaviti svu dokumentaciju o provedenoj nabavi  navedenu u Prilogu 4 ovog Natječaja prilikom podnošenja zahtjeva za potporu.

 

1
Komentiraj

2.5. Uvjeti i način podnošenja Zahtjeva za potporu

 

(1) Zahtjev za potporu korisnik popunjava u elektroničkom obliku putem AGRONET-a. Prilikom popunjavanja Zahtjeva za potporu korisnik popunjava tražene podatke i učitava traženu dokumentaciju navedenu u Prilogu 4. ovoga Natječaja. Tražena dokumentacija mora biti na hrvatskom ili engleskom jeziku i latiničnom pismu. Dokumentacija na drugom stranom jeziku i pismu mora biti prevedena na hrvatski jezik te ovjerena od strane sudskog tumača.

(2) Korisnik mora biti upisan u Evidenciju korisnika potpora u ruralnom razvoju i ribarstvu (u daljnjem tekstu: Evidencija korisnika) kako bi podnio Zahtjev za potporu. Korisnik upisom u Evidenciju korisnika dobiva pristupne podatke, odnosno korisničko ime i zaporku, kojima se prijavljuje u AGRONET sustav (u daljnjem tekstu: AGRONET). Putem AGRONET-a korisnici mogu ostvariti uvid u pravnu osnovu te popunjavati Zahtjev za potporu/promjenu/isplatu/odustajanje. Detaljne upute za upis u Evidenciju korisnika i za korištenje AGRONET-a nalaze se u Vodiču za upis u Evidenciju korisnika koji je dostupan na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).  

(3) Prije popunjavanja Zahtjeva za potporu korisnik treba provjeriti trenutno važeće podatke u Evidenciji korisnika te ih prema potrebi putem Zahtjeva za promjenu podataka u Evidenciji korisnika obnoviti. Korisnik je dužan podnijeti Zahtjev za promjenu podataka koji se nalaze u Evidenciji korisnika nakon pojave događaja koji ih je izazvao. Agencija za plaćanja će korisniku poslati putem elektroničke pošte obavijest da su promjene izvršene/nisu izvršene.

(4) Korisnik podnosi jedan Zahtjev za potporu, nakon provedenog postupka nabave iz podtočke 2.4 ovog Natječaja.

(5) Nakon popunjavanja Zahtjeva za potporu u AGRONET-u korisniku se generira „ Potvrda o podnošenju zahtjeva za potporu “ (u daljnjem tekstu: Potvrda o podnošenju). Korisnik je obvezan Potvrdu o podnošenju ispisati i potpisati te dostaviti u izvorniku preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja do propisanog roka, na adresu:

Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju

Ulica grada Vukovara 269d

10000 Zagreb

 

Na omotnici u kojoj se nalazi Potvrda o podnošenju treba biti minimalno naznačeno:

 vrijeme podnošenja (dan, sat, minuta, sekunda) kojeg naznačuje davatelj poštanske usluge u slučaju dostave preporučenom pošiljkom, odnosno osoba u Agenciji za plaćanja koja zaprima omotnicu u slučaju neposredne predaje

 naziv i adresa korisnika

 naznaka:

„NE OTVARATI – PRIJAVA NA NATJEČAJ“

„NATJEČAJ ZA PROVEDBU TIPA OPERACIJE 5.2.1. „ Obnova poljoprivrednog zemljišta i proizvodnog potencijala“

(6) Smatra se da je Zahtjev za potporu podnesen kad korisnik dostavi Potvrdu o podnošenju zahtjeva za potporu preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja.

(7) Vrijeme podnošenja Zahtjeva za potporu je vrijeme slanja (datum, sat, minuta, sekunda) Potvrde o podnošenju u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako je korisnik neposredno predaje.

(8) Računanje rokova propisano je člankom 51. Pravilnika.

(9) U slučaju dostavljanja Potvrda o podnošenju zahtjeva za potporu izvan propisanih rokova, nepotpisane i/ili potpisane d strane neovlaštene osobe, izdaje se odluka o odbijanju zahtjeva za potporu.

 

0
Komentiraj

2.6. Provedba postupka dodjele potpore

 

(1) Postupak dodjele potpore zahtjeva za potporu sastoji se od sljedećih faza:

a. podnošenje i zaprimanje zahtjeva za potporu

b. rangiranje zahtjeva za potporu

c. administrativnu kontrolu kriterija odabira

d. administrativnu kontrolu prihvatljivosti korisnika

e. administrativnu kontrolu prihvatljivosti projekta

f. administrativnu kontrolu prihvatljivosti troškova.

(2) Postupak dodjele potpore započinje zaprimanjem zahtjeva za potporu u Agenciju za plaćanja, a završava izdavanjem Ugovora o financiranju.

 

0
Komentiraj

2.6.1. Podnošenje, zaprimanje i rangiranje Zahtjeva za potporu

 

(1) Korisnik podnosi Zahtjev za potporu na način propisan u podtočki 2.5. ovoga Natječaja i u roku propisanom u točki 1. ovoga Natječaja.

(2) Dokumentacija koju korisnik mora dostaviti/učitati u Zahtjevu za potporu navedena je u Prilogu 4 ovoga Natječaja.

(3) Po zaprimanju svih Zahtjeva za potporu podnesenih na ovaj Natječaj, Agencija za plaćanja  formira rang-listu Zahtjeva za potporu na temelju traženih iznosa potpore te traženog broja bodova temeljem odgovora na pitanja u Zahtjevu za potporu od strane korisnika u skladu s kriterijima odabira iz Priloga 2 ovoga Natječaja .

(4) Prednost na rang listi ima zahtjev za potporu s utvrđenim većim brojem bodova provjerenim i dodijeljenim od strane Agencije za plaćanja, u skladu s Prilogom 2 ovoga Natječaja

(5) U slučaju da dva ili više Zahtjeva za potporu imaju isti broj bodova prednost se određuje prema vremenu podnošenja Zahtjeva za potporu, a prednost imaju Zahtjevi za potporu na sljedeći način:

a. potpuni Zahtjevi za potporu za koje nije tražena dopuna , pri čemu se vremenom podnošenja potpunog Zahtjeva za potporu smatra trenutak slanja (datum, sat, minuta, sekunda) Potvrde o podnošenju u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako je korisnik neposredno predaje

b. Zahtjevi za potporu za koje je Agencija za plaćanja izdala Zahtjev za dopunu . Prednost imaju Zahtjevi za potporu korisnika koji su u kraćem roku postupili po Zahtjevu za dopunu. Ako nepotpuni Zahtjevi za potporu imaju jednaki broj bodova i jednak vremenski rok podnošenja dopunu, prednost imaju ranije podneseni Zahtjevi za potporu (datum, sat, minuta, sekunda).

(6) Ako dva ili više Zahtjeva za potporu imaju jednaki broj bodova prema oba gore navedenim kriterijima po kojima se određuje prednost pri odabiru i jednako vrijeme podnošenja dopunu odnosno Zahtjeva za potporu, a navedeno uvjetuje da zahtjev bude odabran, provest će se postupak izvlačenja slučajnim odabirom u prisutnosti javnog bilježnika.

(7) Rang-listu Zahtjeva za potporu Agencija za plaćanja objavljuje na mrežnoj stranici – www.apprrr.hr, nakon sklapanja svih Ugovora o financiranju s korisnicima koji se nakon provedene administrativne kontrole nalaze iznad praga dostatnih sredstava.

 

0
Komentiraj

2.6.2. Administrativna kontrola Zahtjeva za potporu

 

(1) Agencija za plaćanja provodi administrativnu kontrolu kriterija odabira, prihvatljivosti korisnika, prihvatljivosti projekta i troškova temeljem zahtjeva za potporu i dokumentacije učitane u zahtjev za potporu.

(2) U Prilogu 4 ovog Natječaja navedeni su svi dokumenti koje korisnik mora obavezno učitati u Zahtjevu za potporu.

(3) U slučaju da korisnik u Zahtjevu za potporu ne dostavi dokumentaciju za koju je Prilogom 4 Natječaja  propisano da se ne može dopuniti, korisniku se izdaje Odluka o odbijanju .

(4) Ako korisnik podnese više Zahtjeva za potporu za isti projekt, u obzir će se uzeti najranije podneseni Zahtjev za potporu, dok će se za ostale Zahtjeve za potporu izdati Odluka o odbijanju Zahtjeva za potporu.

(5) Administrativna kontrola Zahtjeva za potporu provodi se prema redoslijedu na rang-listi iz podtočke 2.6.1. ovog Natječaja.

(6) Administrativnom kontrolom kriterija odabira provjerava se usklađenost Zahtjeva za potporu s kriterijima odabira. Korisnik mora ostvariti prag prolaznosti s minimalnim brojem bodova temeljem propisnih kriterija odabira da bi Zahtjeva za potporu bio prihvatljiv, u suprotnom se izdaje Odluka o odbijanju.

(7) Administrativnom kontrolom Zahtjeva za potporu korisniku se ne može dodijeliti veći broj bodova po pojedinom kriteriju odabira veći od traženoga u Zahtjevu za potporu.

(8) U slučaju da se administrativnom kontrolom utvrdi manji broj bodova po kriterijima odabira i/ili iznos manji od navedenog u Zahtjevu za potporu, Agencija za plaćanja će u skladu s utvrđenim činjeničnim stanjem izvršiti umanjene broja bodova i/ili iznosa potpore, te će razloge obrazložiti u odluci.

(9) Rang-lista iz podtočke 2.6.1. ovog Natječaja ažurira se temeljem stvarno utvrđenih podataka u administrativnoj kontroli Zahtjeva za potporu. Na taj način moguće je uključiti u administrativnu kontrolu Zahtjeve za potporu za koje inicijalno nije bilo dostatnih sredstava.

(10) Administrativnom kontrolom prihvatljivosti korisnika provjerava se pravovremenost i potpunost Zahtjeva za potporu te ispunjava li korisnik sve propisane uvjete prihvatljivosti te postoje li razlozi za odbijanje/isključenje korisnika.

(11) Administrativnom kontrolom prihvatljivost projekta provjerava se ispunjava li projekt sve propisane uvjete.

(12) Administrativnom kontrolom prihvatljivosti troškova utvrđuje se jesu li ispunjeni uvjeti za sufinanciranje pojedinog projekta, što obuhvaća provjeru propisanih uvjeta prihvatljivosti troškova, postupka nabave i opravdanost visine troškova. Tijekom administrativne kontrole se isključuju neprihvatljivi troškovi te se određuje najviši iznos prihvatljivih troškova, kao i iznos potpore za dodjelu.

(13) Člankom 48. Provedbene uredbe Komisije (EU) br. 809/2014 od 17. srpnja 2014. o utvrđivanju pravila za primjenu Uredbe (EU) br. 1306/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu integriranog administrativnog i kontrolnog sustava mjera ruralnog razvoja i višestruke sukladnosti (SL L 227, 31.7.2014., u daljnjem tekstu: Provedbena uredba (EU) 809/2014 propisane su administrativne provjere, a stavkom 2. točkom e) istoga članka propisano je da se opravdanost dostavljenih troškova ocjenjuje s pomoću odgovarajućeg sustava za evaluaciju, kao što su referentni troškovi, usporedba različitih ponuda ili odbor za evaluaciju.

(14) Sukladno gore navedenoj uredbi Agencija za plaćanja provjeravat će opravdanost visine troškova usporedbom različitih ponuda, osim za opće troškove i ulaganja koja se odnose na kupnju zemljišta i objekata.

(15) Tijekom administrativne kontrole Agencija za plaćanja može zatražiti izvode o vlasničkoj strukturi ponuditelja ukoliko se radi o ponuditelju iz inozemstva. Na Zahtjev Agencije za plaćanja korisnik je dužan dostaviti važeći dokument koji dokazuje vlasničku strukturu, ne stariji od šest mjeseci na dan dostave.

(16) Tijekom administrativne kontrole Agencija za plaćanja može zatražiti izvode o vlasničkoj i/ili upravljačkoj strukturi korisnika i poduzetnika koji su u partnerskom i/ili povezanom odnosu s korisnikom. Na zahtjev Agencije za plaćanja korisnik je dužan dostaviti traženi dokument.

(17) Agencija za plaćanja prilikom administrativne kontrole može primijeniti financijske korekcije u skladu s Prilogom III Pravilnika - Pravila o financijskim korekcijama.

(18) Tijekom administrativne kontrole Agencija za plaćanja ne može dodijeliti iznos potpore veći od traženog u Zahtjevu za potporu.  

(19) U slučaju da se administrativnom kontrolom utvrdi iznos potpore manji od traženog u Zahtjevu za potporu, Agencija za plaćanja će u skladu s utvrđenim činjeničnim stanjem izvršiti umanjenje iznosa i/ili intenziteta potpore te će razloge obrazložiti u odluci.

(20) Agencija za plaćanja prilikom administrativne provjere može koristiti sve dostupne registre i baze podataka nadležnih institucija.

 

 

0
Komentiraj

2.7. Dopuna/obrazloženje

 

(1) U slučaju da je zahtjev nepotpun ili su potrebne dodatne informacije, dokumentacija ili dio dokumentacije, i/ili ponude i/ili provedeni postupak prikupljanja ponuda i/ili su potrebna dodatna pojašnjenja zbog određenih nejasnoća ili neusklađenosti u navodima/dokumentima/izračunima i/ili ispravak neusklađenih navoda i/ili neispravnih izračuna, Agencija tijekom administrativne kontrole zahtjeva može od korisnika tražiti dopunu i/ili obrazloženje (u daljnjem tekstu: D/O).

(2) Korisniku se može poslati samo jedan zahtjev za dopunu.

(3) D/O se korisniku dostavlja elektroničkim putem na elektroničku poštu navedenu u zahtjevu za potporu navedenu u „KONTAKT PODACI“ i na elektronsku poštu navedenu u Evidenciji korisnika.  

(4) Korisnik je u obvezi postupiti po zahtjevu za D/O te odgovoriti Agenciji za plaćanja putem elektronske pošte u roku od 7  dana od dana slanja zahtjeva za D/O od strane Agencije za plaćanja.

(5) Agencija za plaćanja zadržava pravo zatražiti da korisnik, osim dokumentacije koja je propisana Natječajem, dostavi i drugu dokumentaciju koja je potrebna za pravilnu i potpunu provedu postupka dodjele potpore.

(6) U Prilogu 4 Natječaja, propisana je obvezna dokumentacija za koju nije moguća dopuna .

(7) U slučaju da korisnik ne dostavi odgovor na zahtjev za D/O, izdaje se Odluka o odbijanju.

(8) U slučaju da korisnik dostavi odgovor na zahtjev za D/O izvan propisanog roka, izdat će se Odluka o odbijanju.

(9) Ako korisnik u odgovoru na zahtjev za D/O u propisanom roku dostavi nepotpunu/neprihvatljivu dokumentaciju, izdat će mu se Odluka o odbijanju.

(10) Iznimno od stavka 7. ove podtočke, nakon završenog postupka dodjele potpore (sklopljenog Ugovora o financiranju), Agencija za plaćanja će uzeti u razmatranje odgovor na zahtjev za D/O dostavljen izvan propisanog roka, te će primijeniti financijske korekcije u skladu s Prilogom III. Pravilnika.

(11) Potpuni, prihvatljivi i pravovremeno dopunjeni/obrazloženi zahtjevi za potporu ulaze u daljnju kontrolu u skladu s procedurama Agencije za plaćanja.

(12) Ako nakon podnošenja Zahtjeva za potporu korisnik samoinicijativno dostavi dopune i/ili obrazloženja, navedeno se neće uzeti u razmatranje.

 

0
Komentiraj

2.8. Izdavanje akata nakon završenog postupka dodjele potpore

 

(1) Agencija za plaćanja nakon završenog postupka dodjele potpore:

 

a. donosi Odluku o rezultatu administrativne kontrole

b. donosi Odluku o odbijanju

c. donosi Obavijest o odbacivanju zbog nedostatnosti sredstava

d. sklapa s korisnikom Ugovor o financiranju

 

(2) Agencija za plaćanja donosi Odluku o rezultatu administrativne kontrole za svaki Zahtjev za potporu za koji je administrativnom kontrolom utvrđeno da je pravovaljan i potpun, odnosno da ispunjava uvjete propisane Programom, Pravilnikom i ovim Natječajem.

(3) Agencija za plaćanja donosi Odluku o odbijanju za svaki zahtjev za potporu koji ne ispunjava uvjete prihvatljivosti i/ili se nalazi ispod praga prolaznosti kriterija odabira te ne ispunjava druge uvjete propisane Programom, Pravilnikom i ovim Natječajem.

(4) Agencija za plaćanja izdaje Obavijest o odbacivanju zbog nedostatnosti sredstava korisnicima za koje nije odrađena administrativna kontrola zahtjeva za potporu, jer se temeljem traženih bodova po kriterijima odabira nalaze na rang listi ispod praga dostatnih sredstava i korisnicima kojima je izdana Odluka o rezultatu administrativne kontrole, a za koje sredstva nisu dostatna.

(5) Na Odluke iz stavka 1. a) i b) ove podtočke korisnik ima pravo podnijeti prigovor u skladu s točkom 9. ovoga Natječaja.

(6) Odluke/Obavijest iz stavka 1. ove točke korisnik preuzima putem AGRONET-a.

(7) Po objavi akta u AGRONET-u korisnik će biti obaviješten putem elektroničke pošte da u roku 5 dana iste mora preuzeti putem linka u AGRONET-u na kartici „ODLUKE/UGOVORI“.

(8) Ako korisnik ne preuzme akte iz stavka 1. ove podtočke u roku od 5 dana od trenutka njihova stavljanja na AGRONET, Agencija za plaćanja smatrati će da je korisnik preuzeo Odluke

(9) U slučaju administrativne pogreške prilikom administrativne kontrole, Agencija za plaćanja je u obvezi ispraviti/izmijeniti/staviti izvan snage akte iz stavka 1., podstavak a), b) i c) ove podtočke odgovarajućom odlukom i/ili aktom.

 

0
Komentiraj

2.8.1. Rokovi za izdavanje Odluka

 

(1)Agencija za plaćanja će u roku od 120 dana od dana zatvaranja Natječaja donijeti Odluke iz stavka 1. podtočke 2.8.

(2)Upravljačko tijelo može produžiti rok iz stavka 1. podtočke 2.8.1. na temelju obrazloženog zahtjeva Agencije za plaćanja, a odluka Upravljačkog tijela o produženju roka objavljuje se na mrežnim stranicama u skladu s člankom 18. stavkom 6. ovoga Pravilnika.

 

0
Komentiraj

2.8.2. Sklapanje Ugovora o financiranju

 

(1) Agencija za plaćanja sklapa Ugovor o financiranju temeljem Odluke o rezultatu administrativne kontrole s korisnicima za koje su sredstva dostatna.

(2) Izdavanje Odluke o rezultatu administrativne kontrole ne podrazumijeva da će s tim korisnikom Agencija za plaćanja sklopiti Ugovor o financiranju. Ugovor o financiranju Agencija za plaćanja sklopit će isključivo s korisnicima koji se na rang-listi, nakon provedene administrativne kontrole zahtjeva za potporu i dalje nalaze iznad praga raspoloživih sredstava.

(3) S jednim korisnikom unutar ovoga Natječaja može biti sklopljeno više Ugovora o financiranju, odnosno može mu biti izdano više Ugovora o financiranju za različita ulaganja.

(4) Ugovorom o financiranju određuju se opći i posebni uvjeti, prava i obveze korisnika i Agencije za plaćanja, postupovne odredbe o provedbi projekta, maksimalni  iznos dodijeljene potpore, uvjeti isplate sredstava. Sklapanjem Ugovora o financiranju korisnik preuzima obveze koje mora ispuniti kako bi ostvario pravo na isplatu potpore, kao i obveze koje mora ispunjavati/ispuniti tijekom 5 godina od konačne isplate sredstava.

(5) Agencija za plaćanja će preporučenom poštom korisniku dostaviti 2 primjerka Ugovora o financiranju.

(6) U roku od 15 dana od dana zaprimanja Ugovora o financiranju, korisnik/ovlaštena osoba korisnika u obvezi je potpisati i dostaviti jedan primjerak Ugovora o financiranju u izvorniku preporučenom pošiljkom ili neposredno u podružnicu Agencije za plaćanja kojoj je podnesen Zahtjev za potporu.

(7) Danom sklapanja Ugovora o financiranju smatra se datum potpisa od strane korisnika.

(8) Ako korisnik potpiše Ugovor o financiranju, ali ne navede datum potpisa Ugovora o financiranju, danom sklapanja Ugovora o financiranju smatra se vrijeme slanja poštom (datum, sat, minuta, sekunda) ispravno potpisanog Ugovora o financiranju u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako korisnik neposredno dostavlja potpisani Ugovor o financiranju.

(9) Neispravno potpisanim ugovorom smatra se ugovor kojeg je potpisala neovlaštena osoba.

(10) Agencija za plaćanja je ovlaštena u bilo kojem trenutku, ako za istim postoji potreba, izraditi dodatak Ugovoru o financiranju radi ispravljanja administrativnih pogrešaka učinjenih omaškom prilikom izrade Ugovora o financiranju i/ili bilo kojeg akta iz ovoga Natječaja koji je u izravnoj i/ili neizravnoj vezi s Ugovorom o financiranju.

(11) Uvjeti sklapanja Ugovora o financiranju se na jednak način primjenjuju i na sklapanje dodatka Ugovoru o financiranju.

(12) S korisnikom se u svako trenutku mogu raskinuti sve ugovorne obveze, kao i obveze iz odgovarajućih akata, i to u razdoblju od sklapanja Ugovora o financiranju do isteka pet (5) godina od konačne isplate potpore u skladu s člankom 12. Pravilnika.

 

0
Komentiraj

2.8.3. Raskid ugovora u postupku dodjele potpore

 

Izjava o raskidu ugovora u fazi postupka dodjele potpore izdati će se ako je korisnik odustao od potpore nakon sklapanja Ugovora o financiranju.

 

0
Komentiraj

3. POSTUPAK PROVEDBE PROJEKTA

 

(1) Postupak provedbe projekta uključuje vremenski period od sklapanja Ugovora o financiranju pa do konačne isplate potpore.

(2) Sklapanjem Ugovora o financiranju korisnik preuzima obveze koje mora ispuniti kako bi mu potpora bila isplaćena, kao i preuzimanje obveza koje mora ispunjavati/ispuniti u petogodišnjem razdoblju nakon konačne isplate.

(3) Rok za provedbu projekta je 36 mjeseci od datuma sklapanja Ugovora o financiranju, ali ne kasnije od 1.7.2023. godine.

 

0
Komentiraj

3.1. Obveze korisnika u postupku provedbe projekta

 

(1) U postupku provedbe projekta odnosno prilikom odobrenja isplata uvjeti prihvatljivosti korisnika propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovog Natječaja.

(2) Uvjete prihvatljivosti korisnik dokazuje dokumentacijom koja je propisana u Prilogu 6. i 7. ovog Natječaja, a Agencija za plaćanja tijekom administrativne kontrole može koristiti dostupne registre i baze podataka nadležnih institucija.

(3) Ako Korisnik dostavlja Zahtjev za isplatu predujma obvezan ga je dostaviti u roku od 9 mjeseci , a Zahtjev za isplatu konačne/jednokratne rate u roku od najviše 36 mjeseca od dana sklapanja Ugovora o financiranju, ali ne kasnije od 1.7.2023. godine.

 

0
Komentiraj

3.2. Uvjeti prihvatljivosti troškova u postupku provedbe projekta

 

(1) Prihvatljivi troškovi propisani su Natječajem te Prilogom 1. ovog Natječaja.

(2) Korisnik prihvatljivost troškova dokazuje dokumentacijom navedenom u Prilogu 6. i 7.  ovog Natječaja.

(3) Neprihvatljivi troškovi navedeni su u podtočki 2.3. ovog Natječaja i odnose se i na postupak  provedbe projekta.

(4) Provedba postupka nabave mora biti u skladu s pravilima nabave kao je propisano u podtočki 2.4. ovog Natječaja.

(5) Rizik povećanja cijena određenih stavki u ponudi nakon provedene nabave je rizik korisnika.

 

0
Komentiraj

3.3. Način podnošenja zahtjeva za isplatu predujma/zahtjeva za isplatu

 

(1) Zahtjev za isplatu predujma/zahtjev za isplatu korisnik popunjava u elektroničkom obliku putem AGRONET-a. zahtjev za isplatu predujma/zahtjev za isplatu korisnik može podnijeti nakon sklapanja Ugovora o financiranju. Prilikom popunjavanja zahtjeva za isplatu predujam/zahtjeva za isplatu korisnik popunjava tražene podatke i učitava traženu dokumentaciju. Tražena dokumentacija mora biti na hrvatskom ili engleskom jeziku i latiničnom pismu. Dokumentacija na drugom stranom jeziku i pismu mora biti prevedena na hrvatski jezik te ovjerena od strane sudskog tumača.

(2) Prije popunjavanja Zahtjeva za isplatu predujma/Zahtjev za isplatu korisnik treba provjeriti trenutno važeće podatke u Evidenciji korisnika te ih prema potrebi putem Zahtjeva za promjenu podataka u Evidenciji korisnika obnoviti. Korisnik je dužan podnijeti Zahtjev za promjenu podataka koji se nalaze u Evidenciji korisnika nakon pojave događaja koji ih je izazvao. Agencija za plaćanja će korisniku poslati putem elektroničke pošte obavijest da su promjene izvršene/nisu izvršene.  

(3) Nakon popunjavanja Zahtjeva za isplatu predujma/Zahtjeva za isplatu u AGRONET-u korisniku se generira „ Potvrda o podnošenju zahtjeva za isplatu “ (u daljnjem tekstu: Potvrda o podnošenju). Korisnik je obvezan Potvrdu o podnošenju ispisati i potpisati te dostaviti u izvorniku preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja do propisanog roka, na adresu: 

Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju  

Ulica grada Vukovara 269d  

10000 Zagreb  

Na omotnici u kojoj se nalazi Potvrda o podnošenju treba biti minimalno naznačeno:  

 vrijeme podnošenja (datum i godina,) kojeg naznačuje davatelj poštanske usluge u slučaju dostave preporučenom pošiljkom, odnosno osoba u Agenciji za plaćanja koja zaprima omotnicu u slučaju neposredne predaje  

 naziv i adresa korisnika  

 naznaka:   

„NE OTVARATI – ZAHTJEV ZA ISPLATU PREDUJMA/ZAHTJEV ZA ISPLATU“

NATJEČAJ ZA PODMJERU 5.2. „Potpora za ulaganja u obnovu poljoprivrednog zemljišta i proizvodnog potencijala narušenog elementarnim nepogodama, nepovoljnim klimatskim prilikama i katastrofalnim događajima“

– provedba tipa operacije 5.2.1. „Obnova poljoprivrednog zemljišta i proizvodnog potencijala“

 

(4) Krajnji rok za podnošenje zahtjeva za isplatu predujma je 9 mjeseci od dana sklapanja Ugovora o financiranju.

(5) Nakon dostavljanja zahtjeva za isplatu korisnik ne može više podnijeti zahtjev za isplatu predujma.

(6) Smatra se da je Zahtjev za isplatu predujma/Zahtjev za isplatu podnesen kad korisnik dostavi Potvrdu o podnošenju zahtjeva za isplatu predujma/zahtjeva za isplatu preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja. 

(7) Vrijeme podnošenja Zahtjeva za isplatu predujma/Zahtjeva za isplatu je vrijeme slanja (datum i godina) Potvrde o podnošenju u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum i godina,) u Agenciju za plaćanja ako je korisnik neposredno predaje. 

(8) Korisnik je u obvezi dostaviti Zahtjev za isplatu konačne/jednokratne rate za isplatu do:

Krajnji rok za podnošenje zahtjeva za isplatu

36 mjeseci od sklapanja Ugovora o financiranju, ali ne kasnije od 1.7.2023. godine

        Krajnji rok za podnošenje zahtjeva za isplatu propisan je Ugovorom o financiranju.

(9) U slučaju dostavljanja Potvrda o podnošenju zahtjeva za isplatu izvan propisanih rokova, Agencija za plaćanja primijenit će odgovarajuće financijske korekcije na iznos potpore u skladu s Prilogom III Pravilnika – Pravila o financijskim korekcijama.

(10) U slučaju kašnjenja dostavljanja Potvrde o podnošenju zahtjeva za isplatu više od 30 dana izdaje se Odluka o odbijanju zahtjeva za isplatu i raskid Ugovora o financiranju.

(11) U slučaju nedostavljanja Potvrde o podnošenju zahtjeva za isplatu raskida se Ugovor o financiranju.

(12) U slučaju više sile i izvanrednih okolnosti, korisnik ima mogućnost uputiti Agenciji za plaćanja putem elektronske pošte na info@apprrr.hr (sa napomenom: za Službu za odobrenje isplata za investicijske mjere ruralnog razvoja) zahtjev u kojem traži odobrenje za produženjem roka podnošenja Zahtjeva za isplatu.

 

0
Komentiraj

3.4. Uvjeti podnošenja Zahtjeva za isplatu predujma

 

0
Komentiraj

3.4.1. Predujam u iznosu do 20 %  odobrenih sredstava javne potpore ali ne više od 100.000 kuna – isključivo za korisnike koji su dobili odluku o dodijeli sredstava za obnovu poljoprivrednog potencijala koja obuhvaća višegodišnje nasade

 

(1) Korisnici koji su dobili potporu za obnovu poljoprivrednog potencijala koja obuhvaća višegodišnje nasade mogu putem zahtjeva za isplatu predujma tražiti predujam i to najviše 20% odobrenih sredstava javne potpore dodijeljene za obnovu višegodišnjih nasada ali ne više od 100.000 kuna.

(2) Kod isplate ove vrste predujma uvjet nije dostava bankarske garancije.

 

0
Komentiraj

3.4.2. Predujam do 50 % odobrenih sredstava javne potpore – uz uvjet dostave bankarske garancije

 

(1) Svi korisnici u tipu operacije 5.2.1. mogu putem zahtjeva za isplatu predujma tražiti predujam za ulaganje i to najviše 50 % odobrenih sredstava javne potpore. Uvjet za isplatu ove vrste predujma jest dostava bankarske garancije plative „na prvi poziv“ i „bez prigovora“ u stopostotnoj vrijednosti iznosa predujma.

(2) Bankarska garancija je valjana ako je izdana od strane financijske institucije ovlaštene za izdavanje garancija i ako je na garanciji navedeno da će garant (banka) isplatiti traženi iznos korisniku jamstva (Agenciji za plaćanja) neopozivo, bez prigovora i na prvi pisani poziv korisnika jamstva.

(3) Bankarska garancija mora vrijediti od trenutka podnošenja zahtjeva za isplatu predujma do isteka šest mjeseci nakon krajnjeg roka za podnošenje zahtjeva za isplatu navedenog u Ugovoru o financiranju

(4) Korisnici mogu koristiti samo jednu vrstu predujma odnosno ne mogu kombinirati ove dvije vrste predujma.

0
Komentiraj

3.4.3. Pravdanje predujma

 

(1) Korisnik je obvezan iskoristiti predujam sukladno Ugovoru o financiranju i Odluci o dodjeli sredstava.

(2) Nakon isplate predujma, korisnik je pri podnošenju zahtjeva za isplatu dužan opravdati isplaćeni predujam. Isplaćeni predujam opravdava se prilaganjem plaćenih računa za odobrene troškove i to sa najmanje 50% od iznosa prihvatljive potpore po predmetnom zahtjevu te će se iznos za isplatu umanjiti za iznos kojim se pravda predujam sve dok korisnik u potpunosti ne opravdava isplaćeni predujam.

(3) U slučaju kada je 50 % prihvatljive potpore po predmetnom zahtjevu za isplatu veći od cjelokupnog iznosa predujma koji se mora pravdati, isplaćeni predujam će se korisniku opravdati na način da će mu se umanjiti iznos za isplatu za cjelokupan iznos preostalog neopravdanog predujma.

(4) U slučaju kada korisnik ima jednokratnu isplatu pri podnošenju zahtjeva za isplatu isplaćeni predujam će se korisniku opravdati na način da će mu se umanjiti iznos za isplatu za cjelokupan iznos isplaćenog predujma.

(5) Ako je za isplatu predujma obvezna bankarska garancija, kako je navedeno u podtočki 3.4.1.2. ovog Natječaja, ista će biti vraćena korisniku temeljem Odluke o jamstvu nakon što korisnik opravda predujam odnosno realizira troškove odobrene Odlukom o dodjeli sredstava.

(6) Ako korisnici kojima je isplaćen predujam bez obveze dostavljanja bankarske garancije, kako je navedeno u podtočki 3.4.1.1 ovog Natječaja, ne opravdaju isplaćeni predujam izdati će im se odluka o povratu sredstava gdje će se od korisnika zahtijevati povrat sredstava isplaćenih po predujmu koji nije opravdan.

(7) Ako korisnici kojima je za isplatu predujma obvezna bankarska garancija, kako je navedeno u podtočki 3.4.1.2 ovog Natječaja, ne opravdaju isplaćeni predujam, u obvezi su temeljem odluke o jamstvu izvršiti plaćanje traženog iznosa u roku od 30 dana od dana zaprimanja navedene odluke. U protivnom se jamstvo aktivira.

 

0
Komentiraj

3.5. Uvjeti podnošenja zahtjeva za isplatu

 

(1) Zahtjev za isplatu korisnik podnosi jednokratno ili u ratama.

(2) Zahtjev za isplatu se može podnijeti u najviše četiri rate.

(3) Iznos u zahtjevu za isplatu zadnje rate mora biti najmanje 10 % odobrenih sredstava potpore.

(4) Administrativnom obradom zahtjeva za isplatu svake rate kojom se pravda predujam određuje se iznos prihvatljive potpore od koje se najmanje 50 % koristi za pravdanje predujma, a ostatak se isplaćuje korisniku temeljem Odluke o isplati.

(5) Korisnik u zahtjevu za isplatu ne može zatražiti iznos potpore koji je veći od iznosa navedenog u Ugovoru o financiranju. U slučaju isplate u ratama zbroj zatražene potpore iz svih rata ne može biti viši od iznosa navedenog u Ugovoru o financiranju.

(6) Ako u zahtjevu za isplatu rate korisnik zatraži povrat za neodobreni ili neprihvatljivi trošak, takav trošak će biti svrstan u neprihvatljive troškove te ga neće biti moguće zatražiti prilikom podnošenja neke od narednih rata.

 

0
Komentiraj

3.6. Administrativna kontrola zahtjeva za isplatu

 

(1) Nakon zaprimanja zahtjeva za isplatu Agencija za plaćanja obavlja administrativnu kontrolu.

(2) U skladu s Prilogom III Pravilnika – Pravila o financijskim korekcijama, korisniku će se umanjiti prihvatljiv iznos potpore za kašnjenje u podnošenju Zahtjeva za isplatu do najviše 30 dana kašnjenja u određenom postotku od iznosa Ugovora o financiranju:

a. do 5 dana kašnjenja – 1 %

b. od 6 do 15 dana kašnjenja – 2 %

c. od 16 do 30 dana kašnjenja – 5 %

d. više od 30 dana kašnjenja izdaje se Odluka o odbijanju i raskid Ugovor o financiranju

(3) U slučaju da je zahtjev za isplatu nepotpun ili su potrebne dodatne informacije, dokumentacija ili dio dokumentacije i/ili su potrebna dodatna pojašnjenja zbog određenih nejasnoća ili neusklađenosti u navodima/dokumentima/izračunima i/ili ispravak neusklađenih navoda i/ili neispravnih izračuna, Agencija u bilo kojoj fazi administrativne kontrole može od korisnika tražiti D/O.

(4) D/O se korisniku dostavlja elektroničkim putem na elektroničku adresu navedenu u zahtjevu za isplatu.

(5) Korisnik je u obvezi postupiti po zahtjevu za D/O te odgovoriti Agenciji za plaćanja putem elektronske pošte/preporučenom pošiljkom/neposredno u roku od 7 dana od dana slanja zahtjeva za D/O od strane Agencije za plaćanja.

(6) Za sve nepravovremene/nepotpune/neprihvatljive D/O zahtjeva za isplatu izdaje se Odluka o odbijanju, osim u slučaju primjene odgovarajućih financijskih korekcija na iznos potpore u skladu s Prilogom III Pravilnika – Pravila o financijskim korekcijama, za kašnjenje D/O u zahtjeva za isplatu i za kašnjenje podnošenja Potvrde o podnošenju zahtjeva za isplatu, do najviše 30 dana kašnjenja u određenom postotku od iznosa prihvatljivog za isplatu:

a. do 5 dana kašnjenja – 1 %  

b. od 6 do 15 dana kašnjenja – 2 %

c. od 16 do 30 dana kašnjenja – 5 %

d. više od 30 dana kašnjenja - 100 % - izdaje se Odluka o odbijanju

Prilikom utvrđivanja iznosa za isplatu potpore u administrativnoj kontroli zahtjeva za isplatu, izračunati prihvatljivi iznos potpore umanjit će se za primjenjivu stopu financijske korekcije određene Ugovorom o financiranju.

Ako se tijekom administrativne kontrole zahtjeva za isplatu utvrdi nepravilnost za koju je potrebno primijeniti višu stopu korekcije od one određene Ugovorom o financiranju, primijenit će se viša stopa korekcije.

U ovoj fazi je također moguća primjena financijskih korekcija za slučajeve kada korisnik nije poštivao propise koji uređuju postupak javne nabave, odnosno pravila prikupljanja ponuda.

PRIMJER 1:

Ako je Ugovorom o financiranju određena stopa financijske korekcije od 5% za trošak koji je predmet provjere postupka provedbe javne nabave, te korisnik kasni sa podnošenjem zahtjeva za D/O npr. 7 dana od propisanog roka za što je određena financijska korekcija od 2% i D/O se odnosi na isti trošak za koji je određena financijska korekcija od 5%, tijekom provjere postupka provedbe javne nabave, na taj trošak primijenit će se financijska korekcija od 5%.

PRIMJER 2:

Ako  Ugovorom o financiranju nije određena stopa financijske korekcije, a korisnik  ijekom administrativne kontrole zahtjeva za isplatu kasni s D/O 10 dana od propisanog roka, a D/O se odnosi na cjelokupno ulaganje, iznos potpore po svakom trošku umanjit će se za stopu financijske korekcije od 2 %.

PRIMJER 3:

Ako Ugovorom o financiranju nije određena stopa financijske korekcije, a korisnik tijekom administrativne kontrole zahtjeva za isplatu kasni s D/O 10 dana od propisanog roka i ona se ne odnosi na cjelokupno ulaganje, tada se iznos potpore umanjuje za 2% za trošak za koji nije dostavljena tražena dokumentacija.

(7) Agencija za plaćanja zadržava pravo zatražiti da korisnik, pored dokumentacije koja je propisana Natječajem, dostavi i drugu dokumentaciju koja je potrebna za administrativnu kontrolu zahtjeva za isplatu.

(8) U slučaju kada je korisnik obveznik javne nabave tijekom administrativne kontrole provjerava se dokumentacija propisana Prilogom 4 ovog Natječaja vezana uz provedbu/izvršenje ugovora o javnoj nabavi. Korisnik dostavlja dokumentaciju o nabavi i sklopljenom ugovoru, odnosno eventualne dodatke/izmjene postojećem sklopljenom ugovoru s odabranim ponuditeljem (zajedno sa svom popratnom dokumentacijom koja je vezana uz opravdanje i obrazloženje dodataka/izmjene aneksa ugovora). Postupak administrativne kontrole dostavljene dokumentacije i rezultat kontrole opisani