za provedbu Podmjere 6.2. „Potpora ulaganju u pokretanje nepoljoprivrednih djelatnosti u ruralnim područjima“ – provedba tipa operacije 6.2.1. „Potpora ulaganju u pokretanje nepoljoprivrednih djelatnosti u ruralnim područjima“
Na temelju članka 18. stavka 5. Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“, br. 91/19), Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavljuje
NATJEČAJ
za provedbu Podmjere 6.2. „Potpora ulaganju u pokretanje nepoljoprivrednih djelatnosti u ruralnim područjima“ tipa operacije 6.2.1. „Potpora ulaganju u pokretanje nepoljoprivrednih djelatnosti u ruralnim područjima“ iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. (u daljnjem tekstu: Program)
1. PREDMET, SVRHA I IZNOS RASPOLOŽIVIH SREDSTAVA NATJEČAJA
Datum objave Natječaja
Rok za podnošenje zahtjeva za potporu
Predmet Natječaja
Predmet Natječaja je dodjela potpore temeljem Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“, br. 91/19) (u daljnjem tekstu: Pravilnik) za provedbu Podmjere 6.2. „Potpora ulaganju u pokretanje nepoljoprivrednih djelatnosti u ruralnim područjima“ tipa operacije 6.2.1. „Potpora ulaganju u pokretanje nepoljoprivrednih djelatnosti u ruralnim područjima“ (u daljnjem tekstu: tip operacije 6.2.1).
Svrha Natječaja
Svrha Natječaja je pokretanje nepoljoprivredne djelatnosti na poljoprivrednim gospodarstvima uz očuvanje postojećih ili stvaranje novih radnih mjesta s ciljem smanjenja depopulacije i poticanja održivog razvoja ruralnih područja.
Prihvatljivi korisnici
Fizičke i pravne osobe upisane u Upisnik poljoprivrednika.
Prihvatljivi korisnici moraju ispuniti uvjete iz Priloga 1 ovoga Natječaja.
Ukupan iznos raspoloživih sredstava javne potpore po Natječaju
100.000.000,00 HRK
Visinajavne potpore
Fiksni iznos 50.000,00 EUR
Europska unija sudjeluje sa 85% udjela, a Republika Hrvatska s 15% udjela
Informacije o objavi Natječaju
Objava na mrežnoj stranici Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja) – www.apprrr.hr, a obavijest o objavi Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama Ministarstva poljoprivrede – https://poljoprivreda.gov.hr, Europskih strukturnih i investicijskih fondova – www.strukturnifondovi.hr i Programa – www.ruralnirazvoj.hr
1.1. Izmjena i/ili ispravak Natječaja
(1)Natječaj je moguće izmijeniti ili ispraviti najkasnije zadnji dan prije početka podnošenja zahtjeva za potporu, a u skladu s člankom 20. Pravilnika.
(2)Izmjena i/ili ispravak Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen ovaj Natječaj.
1.2. Poništenje Natječaja
(1)Agencija za plaćanja, uz prethodno odobrenje Upravljačkog tijela, može poništiti ovaj Natječaj prije izdavanja odluka o rezultatu administrativne kontrole zahtjeva za potporu, a sukladno članku 21. Pravilnika.
(2)Poništenje Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen ovaj Natječaj.
1.3. Pitanja i odgovori
(1)Pitanja u vezi ovoga Natječaja korisnici postavljaju isključivo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr , unosom osobnih podataka te odabirom odgovarajućeg Natječaja na koji se pitanje odnosi.
(2)Pitanja se mogu postaviti od objave ovoga Natječaja do najkasnije 15 dana prije isteka roka za podnošenje zahtjeva za potporu, a odgovore na postavljena pitanja objavljuje Upravljačko tijelo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr.
(3)Upravljačko tijelo i Agencija za plaćanja kroz odgovore na pitanja ne mogu davati svoje mišljenje o prihvatljivosti pojedinog potencijalnog korisnika, prihvatljivosti projekata odnosno pojedine vrste ulaganja i troškova.
(4)Odgovor na pitanje ne smije stvarati nova pravila i obveze za korisnike koja ne proizlaze iz odredbi Programa, Pravilnika, ovoga Natječaja i drugih pozitivnih pravnih propisa.
(5)U slučaju više istovjetnih upita u vezi odredbi ovoga Natječaja Agencija za plaćanja u suradnji s Upravljačkim tijelom može izraditi uputu za korisnikekoja će biti objavljena na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja.
(6)U slučaju izmjene ili ispravka ovoga Natječaja, odgovori objavljeni prije izmjene ili ispravka ovoga Natječaja smatraju se ništetnim ako su u suprotnosti s objavljenom izmjenom ili ispravkom ovoga Natječaja.
2. POSTUPAK DODJELE POTPORE
(1)Postupak dodjele potpore uključuje vremensko razdoblje od podnošenja zahtjeva za potporu od strane korisnika do sklapanja ugovora o financiranju korisnika s Agencijom za plaćanja.
(2)Uvjete prihvatljivosti iz Priloga 1 ovoga Natječaja korisnik dokazuje dokumentacijom koja je navedena u Prilogu 3 ovoga Natječaja, a Agencija za plaćanja tijekom administrativne kontrole može koristiti dostupne registre i baze podataka nadležnih institucija.
2.1. Uvjeti prihvatljivosti korisnika u postupku dodjele potpore
(1)Uvjeti prihvatljivosti korisnika i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
(2)Korisnik koji će biti isključen zbog razloga navedenih u Prilogu 1 ovoga Natječaja tijekom provedbe budućih natječaja mjera ruralnog razvoja, bit će odbijen uz uvjet da još traje razdoblje u kojem vrijede razlozi za isključenje predmetnog korisnika.
2.2. Uvjeti prihvatljivosti projekta u postupku dodjele potpore
(1)Uvjeti prihvatljivosti projekta i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
(2)Svi podaci navedeni u zahtjevu za potporu podložni su provjerama nadležnih institucija i nakon isplate potpore iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (u daljnjem tekstu: EPFRR) u razdoblju od pet godina nakon konačne isplate potpore.
2.3. Uvjeti prihvatljivosti aktivnosti
(1)Uvjeti prihvatljivosti aktivnosti i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
(2)Korisnik ne smije započeti s provedbom aktivnosti prije podnošenja zahtjeva za potporu (izrada projektne dokumentacije ne smatra se početkom aktivnosti).
(3)Aktivnosti potrebne za diversifikaciju djelatnosti korisnik treba prikazati u Planu aktivnosti.
(4)Planirane aktivnosti moraju biti u skladu s prihvatljivim aktivnostima iz Priloga 1 ovoga Natječaja.
(5)Procijenjeni iznosi aktivnosti za koje se traži potpora moraju biti realno prikazani. Korisnik mora prikupiti neobvezujuću ponudu za planirane aktivnosti (izuzev aktivnosti za koje su ovim Natječajem propisani maksimalni iznosi) te na taj način pravdati da je iznos prikazane aktivnosti u skladu s tržišnim cijenama.
(6)Maksimalni iznosi prihvatljivih aktivnosti za koje nije potrebno prikupiti neobvezujuću ponudu:
-za građenje i opremanje objekata propisani su Prilogom 8 ovoga Natječaja
-za kupnju zemljišta/objekata iznosi 37.000,00 kuna
-za kupnju gospodarskih vozila iznosi 150.000,00 kuna
-za kupnju plovila iznosi 178.000,00 kuna
-za izradu projektne dokumentacije iznosi 37.000,00 kuna.
(7)Ako je iznos troška aktivnosti veći od maksimalnih iznosa iz prethodnog stavka, u svrhu pravdanja potpore priznaje se maksimalni iznos aktivnosti.
(8)Nakon svođenja procijenjenih iznosa aktivnosti na maksimalne iznose propisane Natječajem, ako je primjenjivo, ukupan iznos svih prihvatljivih aktivnosti prikazanih u Planu aktivnosti mora iznositi najmanje 50.000 EURpreračunato u kune prema zadnjem tečaju koji je Europska središnja banka odredila prije 1. siječnja godine u kojoj podnosi zahtjev za potporu (371.975,00 HRK), u suprotnom se izdaje Odluka o odbijanju.
(9)Aktivnosti vezane za fizičku imovinu (aktivnost izgradnje, rekonstrukcije, opremanja objekata, kupnje zemljišta/objekata, kupnje strojeva, opreme, vozila i plovila, isključujući izradu projektne dokumentacije) prikazane u poslovnom planu nakon svođenja na maksimalne iznose u svrhu pravdanja potpore, ako je primjenjivo, moraju činiti najmanje 70% ukupne vrijednosti iznosa potpore,u suprotnom se izdaje Odluka o odbijanju.
(10)Neprihvatljive aktivnosti ne ulaze u izračun ukupnog iznosa prihvatljivih aktivnosti.
Primjer Plana aktivnosti – prihvatljiv za financiranje
GRUPE AKTIVNOSTI
NAZIV AKTIVNOSTI
BRUTO GRAĐEVNA POVRŠINA/KOLIČINA
PROCIJENJENI IZNOS TROŠKA U KUNAMA BEZ PDV-a *popunjavaju korisnici kojijesuu sustavu PDV-a
PROCIJENJENI IZNOS TROŠKA U KUNAMA SA PDV-om *popunjavaju korisnici kojinisuu sustavu PDV-a
MAKSIMALNO PRIHVATLJIVI IZNOSI U SVRHU PRAVDANJA POTPORE *U ovoj koloni izračunatje limite za izgradnju/rekonstrukciju i opremanje objekata sukladno prilogu Natječaja
IZNOS AKTIVNOSTI BEZ PDV-a NAKON SVOĐENJA NA LIMITE Usporedite iznose iz kolona D i F i upišite manji iznos
IZNOS AKTIVNOSTI SA PDV-om NAKON SVOĐENJA NA LIMITE Usporedite iznose iz kolona E i F i upišite manji iznos
IZGRADNJA/REKONSTRUKCIJA
Rekonstrukcija objekta za ruralnu kuću za odmor
BGP 136 m2
450.000,00
340.000,00
340.000,00
Izgradnja bazena s bazenskom tehnikom
BGP 100 m2
270.000,00
390.000,00
270.000,00
OPREMANJE OBJEKATA
Opremanje kuhinja, komoda za dnevni boravak i spavaće sobe
BGP 136 m2
196.000,00
141.440,00
141.440,00
KUPNJA ZEMLJIŠTA/OBJEKATA
37.000,00
0,00
0,00
STROJEVI I OPREMA U SVRHU OBAVLJANJA NEPOLJOPRIVREDNE DJELATNOSTI
PRIPREMA PROJEKTNE DOKUMENTACIJE (projektno-tehničke dokumentacije, geodetskih podloga, elaborata, certifikata, usluge stručnjaka za izradu poslovnog plana i dokumentacije)
37.000,00
0,00
0,00
UKUPAN TROŠAK PLANIRANIH AKTIVNOSTI
1.098.267,75
0,00
Ukupan iznos svih prihvatljivih aktivnosti iznosi najmanje 371.975,00 kn →
929.440,00
0,00
Aktivnosti vezane za fizičku imovinu (aktivnost izgradnje, rekonstrukcije, opremanja objekata, kupnje zemljišta/objekata, kupnje strojeva, opreme, vozila i plovila, isključujući izradu projektne dokumentacije) nakon svođenja na maksimalne iznose u svrhu pravdanja potpore mora činiti najmanje 70% ukupne vrijednosti iznosa potpore. →
DA
NE
Primjer Plana aktivnosti – zahtjev za potporu se odbija
GRUPE AKTIVNOSTI
NAZIV AKTIVNOSTI
BRUTO GRAĐEVNA POVRŠINA/KOLIČINA
PROCIJENJENI IZNOS TROŠKA U KUNAMA BEZ PDV-a *popunjavaju korisnici kojijesuu sustavu PDV-a
PROCIJENJENI IZNOS TROŠKA U KUNAMA SA PDV-om *popunjavaju korisnici kojinisuu sustavu PDV-a
MAKSIMALNO PRIHVATLJIVI IZNOSI U SVRHU PRAVDANJA POTPORE *U ovoj koloni izračunatje limite za izgradnju/rekonstrukciju i opremanje objekata sukladno prilogu Natječaja
IZNOS AKTIVNOSTI BEZ PDV-a NAKON SVOĐENJA NA LIMITE Usporedite iznose iz kolona D i F i upišite manji iznos
IZNOS AKTIVNOSTI SA PDV-om NAKON SVOĐENJA NA LIMITE Usporedite iznose iz kolona E i F i upišite manji iznos
IZGRADNJA/REKONSTRUKCIJA
OPREMANJE OBJEKATA
Opremanje objekta za ruralni turizam
(nabava kuhinje, komode za dnevni boravak i spavaće sobe)
50 m2
100.000,00
52.000,00
52.000,00
KUPNJA ZEMLJIŠTA/OBJEKATA
Kupnja objekta za ruralni turizam
50 m2
929.937,50
37.000,00
37.000,00
0,00
STROJEVI I OPREMA U SVRHU OBAVLJANJA NEPOLJOPRIVREDNE DJELATNOSTI
PRIPREMA PROJEKTNE DOKUMENTACIJE (projektno-tehničke dokumentacije, geodetskih podloga, elaborata, certifikata, usluge stručnjaka za izradu poslovnog plana i dokumentacije)
37.000,00
0,00
0,00
UKUPAN TROŠAK PLANIRANIH AKTIVNOSTI
1.212.205,25
0,00
Ukupan iznos svih prihvatljivih aktivnosti iznosi najmanje 371.975,00 kn →
267.000,00
0,00
Aktivnosti vezane za fizičku imovinu (aktivnost izgradnje, rekonstrukcije, opremanja objekata, kupnje zemljišta/objekata, kupnje strojeva, opreme, vozila i plovila, isključujući izradu projektne dokumentacije) nakon svođenja na maksimalne iznose u svrhu pravdanja potpore mora činiti najmanje 70% ukupne vrijednosti iznosa potpore. →
NE
NE
2.4. Uvjeti i način podnošenja zahtjeva za potporu
(1)Zahtjev za potporu korisnik popunjava u elektroničkom obliku putem AGRONET-a. Prilikom popunjavanja zahtjeva za potporu korisnik popunjava tražene podatke i učitava traženu dokumentaciju navedenu u Prilogu 3 ovoga Natječaja. Tražena dokumentacija mora biti na hrvatskom ili engleskom jeziku i latiničnom pismu. Dokumentacija na drugom stranom jeziku i pismu mora biti prevedena na hrvatski jezik te ovjerena od strane sudskog tumača.
(2)Korisnik mora biti upisan u Evidenciju korisnika potpora u ruralnom razvoju i ribarstvu (u daljnjem tekstu: Evidencija korisnika) kako bi podnio zahtjev za potporu. Korisnik upisom u Evidenciju korisnika dobiva pristupne podatke, odnosno korisničko ime i zaporku, kojima se prijavljuje u AGRONET sustav (u daljnjem tekstu: AGRONET). Putem AGRONET-a korisnici mogu ostvariti uvid u pravnu osnovu te popunjavati zahtjev za potporu/promjenu/isplatu/odustajanje. Detaljne upute za upis u Evidenciju korisnika i za korištenje AGRONET-a nalaze se u Vodiču za upis u Evidenciju korisnika koji je dostupan na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).
(3)Prije popunjavanja zahtjeva za potporu korisnik treba provjeriti trenutno važeće podatke u Evidenciji korisnika te ih prema potrebi putem zahtjeva za promjenu podataka u Evidenciji korisnika obnoviti. Korisnik je dužan podnijeti zahtjev za promjenu podataka koji se nalaze u Evidenciji korisnika nakon pojave događaja koji ih je izazvao. Agencija za plaćanja će korisniku poslati putem elektroničke pošte obavijest da su promjene izvršene/nisu izvršene.
(4)Korisnik podnosi jedan zahtjev za potporu.
(5)Nakon popunjavanja zahtjeva za potporu u AGRONET-u korisniku se generira „Potvrda o podnošenju zahtjeva za potporu“. Korisnik je u obvezi Potvrdu o podnošenju zahtjeva za potporu ispisati i potpisati te dostaviti u izvorniku preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja do propisanog roka, na sljedeće adrese ovisno o lokaciji ulaganja:
Lokacija ulaganja na području Bjelovarsko-bilogorske, Koprivničko-križevačke i Virovitičko-podravske županije:
Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
Podružnica u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji
Ljudevita Gaja 2
43000 Bjelovar
Tel: 043/638-755, 043/638-756, 043/638-760
Lokacija ulaganja na području Primorsko-goranske, Istarske, Ličko-senjske i Karlovačke županije:
Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
Podružnica u Primorsko-goranskoj županiji
Frana Kurelca 8
51000 Rijeka
Tel: 051/688-545, 051/561-199
Lokacija ulaganja na području Splitsko-dalmatinske, Dubrovačko-neretvanske, Šibensko-kninske i Zadarske županije:
Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
Podružnica u Splitsko-dalmatinskoj županiji
Trg Hrvatske bratske zajednice 8 (I kat)
21000 Split
Tel: 021/682-835, 021/682-836
Lokacija ulaganja na području Osječko-baranjske, Vukovarsko-srijemske, Brodsko-posavske i Požeško-slavonske županije:
Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
Podružnica u Osječko-baranjskoj županiji
Europske avenije 5
31000 Osijek
Tel: 031/445-464, 031/445-463, 01/6446-140
Lokacija ulaganja na području Grada Zagreba, Zagrebačke, Varaždinske, Krapinsko-zagorske, Sisačko-moslavačke i Međimurske županije:
Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
Podružnica u Zagrebačkoj županiji
Ozaljska 10
10000 Zagreb
Tel: 01/6446-299, 01/6446-300 Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
(6)Na omotnici u kojoj se nalazi potvrda o podnošenju zahtjeva za potporu treba biti minimalno naznačeno:
a.vrijeme podnošenja (dan, sat, minuta, sekunda) kojeg naznačuje davatelj poštanske usluge u slučaju dostave preporučenom pošiljkom, odnosno osoba u Agenciji za plaćanja koja zaprima omotnicu u slučaju neposredne predaje
b.naziv i adresa korisnika
c.naznaka:
„NE OTVARATI – PRIJAVA NA NATJEČAJ“
„NATJEČAJ ZA PODMJERU 6.2. „Potpora ulaganju u pokretanje nepoljoprivrednih djelatnosti u ruralnim područjima“ – provedba tipa operacije 6.2.1. „Potpora ulaganju u pokretanje nepoljoprivrednih djelatnosti u ruralnim područjima“, PRR-06.02.01.00.0-02
(7)Smatra se da je zahtjev za potporu podnesen kad korisnik dostavi potvrdu o podnošenju zahtjeva za potporu preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja.
(8)Vrijeme podnošenja zahtjeva za potporu je vrijeme slanja (datum, sat, minuta, sekunda) potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako je korisnik neposredno predaje.
(9)Računanje rokova propisano je člankom 51. Pravilnika.
(10)U slučaju dostavljanja potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu izvan propisanog roka, nepotpisane i/ili potpisane od strane neovlaštene osobe, izdaje se odluka o odbijanju.
2.5. Provedba postupka dodjele potpore
(1)Postupak dodjele potpore zahtjeva za potporu sastoji se od sljedećih faza:
a.podnošenje i zaprimanje zahtjeva za potporu
b.rangiranje zahtjeva za potporu i administrativna kontrola kriterija odabira
c.administrativna kontrola prihvatljivosti korisnika
d.administrativna kontrola prihvatljivosti projekta
e.administrativna kontrola prihvatljivosti aktivnosti.
(2)Postupak dodjele potpore započinje zaprimanjem zahtjeva za potporu u Agenciju za plaćanja, a završava sklapanjem ugovora o financiranju.
2.5.1. Podnošenje, zaprimanje i rangiranje zahtjeva za potporu
(1)Korisnik podnosi zahtjev za potporu na način propisan u podtočki 2.4. ovoga Natječaja i u roku propisanom u točki 1. ovoga Natječaja.
(2)Dokumentacija koju korisnik mora dostaviti/učitati u zahtjevu za potporu navedena je u Prilogu 3 ovoga Natječaja.
(3)Po zaprimanju svih zahtjeva za potporu podnesenih na ovaj Natječaj, Agencija za plaćanja formira rang-listu zahtjeva za potporu na temelju traženih iznosa potpore te traženog broja bodova temeljem odgovora na pitanja u zahtjevu za potporu od strane korisnika u skladu s kriterijima odabira iz Priloga 2 ovoga Natječaja.
(4)Prednost na rang-listi ima zahtjev za potporu s utvrđenim većim brojem bodova provjerenim i dodijeljenim od strane Agencije za plaćanja, u skladu s Prilogom 2 ovoga Natječaja.
(5)U slučaju da dva ili više zahtjeva za potporu imaju isti broj bodova prednost se određuje sljedećim redoslijedom:
a)Projektom se doprinosi očuvanju/stvaranju novih radnih mjesta
b)Pojedinačni kriteriji po redoslijedu u tablici kriteriji odabira
c)Vrijeme podnošenja Zahtjeva za potporu
(6)Ako se prednost određuje prema vremenu podnošenja zahtjeva za potporu prednost imaju zahtjevi za potporu na sljedeći način:
a.potpuni zahtjevi za potporu za koje nije tražena dopuna, pri čemu se vremenom podnošenja potpunog zahtjeva za potporu smatra trenutak slanja (datum, sat, minuta, sekunda) potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako je korisnik neposredno predaje
b.zahtjevi za potporu za koje je Agencija za plaćanja izdala zahtjev za dopunu. Prednost imaju zahtjevi za potporu korisnika koji su u kraćem roku postupili po zahtjevu za dopunu. Ako nepotpuni zahtjevi za potporu imaju jednaki broj bodova i jednak vremenski rok podnošenja dopunu, prednost imaju ranije podneseni zahtjevi za potporu (datum, sat, minuta, sekunda).
(7)Ako dva ili više zahtjeva za potporu imaju jednaki broj bodova prema gore navedenim kriterijima po kojima se određuje prednost pri odabiru i jednako vrijeme podnošenja dopune odnosno zahtjeva za potporu, a navedeno uvjetuje da zahtjev bude odabran, provest će se postupak izvlačenja slučajnim odabirom u prisutnosti javnog bilježnika.
(8)Rang-listu zahtjeva za potporu Agencija za plaćanja objavljuje na mrežnoj stranici – www.apprrr.hr, nakon sklapanja svih ugovora o financiranju s korisnicima koji se nakon provedene administrativne kontrole nalaze iznad praga dostatnih sredstava.
2.5.2. Administrativna kontrola zahtjeva za potporu
(1)Agencija za plaćanja provodi administrativnu kontrolu kriterija odabira, prihvatljivosti korisnika, prihvatljivosti projekta i aktivnosti temeljem zahtjeva za potporu i dokumentacije učitane u zahtjev za potporu.
(2)U Prilogu 3 ovoga Natječaja navedeni su svi dokumenti koje korisnik mora obavezno učitati u zahtjev za potporu.
(3)U slučaju da korisnik u zahtjevu za potporu ne dostavi dokumentaciju za koju je Prilogom 3 Natječaja propisano da se ne može dopuniti, korisniku se izdaje Odluka o odbijanju.
(4)Administrativna kontrola zahtjeva za potporu provodi se prema redoslijedu na rang-listi iz podtočke 2.5.1. ovoga Natječaja.
(5)Administrativnom kontrolom kriterija odabira provjerava se usklađenost zahtjeva za potporu s kriterijima odabira. Korisnik mora ostvariti prag prolaznosti s minimalnim brojem bodova temeljem propisnih kriterija odabira da bi zahtjev za potporu bio prihvatljiv, u suprotnom se izdaje Odluka o odbijanju.
(6)Administrativnom kontrolom zahtjeva za potporu korisniku se ne može dodijeliti veći broj bodova po pojedinom kriteriju odabira veći od traženoga u zahtjevu za potporu.
(7)U slučaju da se administrativnom kontrolom utvrdi manji broj bodova po kriterijima odabira, Agencija za plaćanja će u skladu s utvrđenim činjeničnim stanjem izvršiti umanjenje broja bodova te će razloge umanjenja broja bodova obrazložiti u odluci.
(8)Rang-lista iz podtočke 2.5.1. ovoga Natječaja ažurira se temeljem stvarno utvrđenih podataka u administrativnoj kontroli zahtjeva za potporu. Na taj način moguće je uključiti u administrativnu kontrolu zahtjeve za potporu za koje inicijalno nije bilo dostatnih sredstava.
(9)Administrativnom kontrolom prihvatljivosti korisnika provjerava se pravovremenost i potpunost zahtjeva za potporu te ispunjava li korisnik sve propisane uvjete prihvatljivosti i postoje li razlozi za odbijanje/isključenje korisnika.
(10)Administrativnom kontrolom prihvatljivosti projekta provjerava se ispunjava li projekt sve propisane uvjete i ekonomsku održivost projekta.
(11)Administrativnom kontrolom prihvatljivosti aktivnosti utvrđuje se jesu li ispunjeni uvjeti za sufinanciranje pojedinog projekta, što obuhvaća provjeru propisanih uvjeta prihvatljivosti aktivnosti.
(12)Agencija za plaćanja zadržava pravo za provjeru opravdanosti troškova planiranih aktivnosti. U slučaju kada će biti nemoguće opravdati troškove, trošak će se umanjiti te je moguće da nakon umanjenja troška ukupni zbroj aktivnosti iznosi manje od visine potpore te će se zahtjev za potporu odbiti.
(13)Tijekom administrativne kontrole Agencija za plaćanja može zatražiti izvode o vlasničkoj i/ili upravljačkoj strukturi korisnika i poduzetnika koji su u partnerskom i/ili povezanom odnosu s korisnikom. Na zahtjev Agencije za plaćanja korisnik je dužan dostaviti traženi dokument.
(14)Uvjet dokazivanja ekonomske održivosti projekta i posljedica neispunjavanja istog propisani su Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio, dok je način dokazivanja ekonomske održivosti projekta propisan ovim Natječajem.
(15)Ekonomsku održivost projekta korisnik dokazuje kroz poslovni plan koji treba biti izrađen u skladu s uputama i pojašnjenjima iz važećeg predloška. Za procjenu ekonomske održivosti projekta koriste se sljedeći kriteriji:
a.razdoblje povrata investicije - povrat mora biti unutar ekonomskog vijeka trajanja projekta (uz uvjet da u zadnjoj godini projekta kumulativ ekonomskog toka mora biti pozitivan bez ostatka vrijednosti projekta)
b.neto sadašnja vrijednost - koja mora biti jednaka ili veća od 0 (uz korištenje diskontne stope ne manje od 5 %, i ne manje od kamatne stope projektnog kredita)
c.interna stopa rentabilnosti - veća od odabrane diskontne stope i
d.likvidnost projekta - kumulativ financijskog toka mora biti pozitivan od prve do posljednje godine ekonomskog vijeka projekta.
(16)Podaci iz poslovnog plana su podložni provjerama u razdoblju od pet godina nakon konačne isplate potpore.
2.6. Dopuna/obrazloženje
(1)U slučaju da je zahtjev nepotpun ili su potrebne dodatne informacije, dokumentacija ili dio dokumentacije i/ili ponude i/ili provedeni postupak prikupljanja ponuda i/ili su potrebna dodatna pojašnjenja zbog određenih nejasnoća ili neusklađenosti u navodima/dokumentima/izračunima i/ili ispravak neusklađenih navoda i/ili neispravnih izračuna, Agencija za plaćanja tijekom administrativne kontrole zahtjeva za potporu može od korisnika tražiti dopunu i/ili obrazloženje(u daljnjem tekstu: D/O).
(2)Korisniku se može poslati samo jedan zahtjev za dopunu.
(3)Zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje (u daljnjem tekstu: zahtjev za D/O) se korisniku dostavlja elektroničkim putem na adresu elektroničke pošte navedene u zahtjevu za potporu, navedenu u „KONTAKT PODACI“ i na elektroničku poštu navedenu u Evidenciji korisnika. Korisnik je u obvezi postupiti po zahtjevu za D/O te odgovoriti Agenciji za plaćanja putem elektroničke pošte u roku od sedam dana od dana slanja zahtjeva za D/O od strane Agencije za plaćanja.
(4)Agencija za plaćanja zadržava pravo zatražiti da korisnik, osim dokumentacije koja je propisana ovim Natječajem, dostavi i drugu dokumentaciju koja je potrebna za pravilnu i potpunu provedu postupka dodjele potpore.
(5)U Prilogu 3 ovoga Natječaja, propisana je obvezna dokumentacija za koju nije moguća dopuna.
(6) U slučaju da korisnik ne dostavi odgovor na zahtjev za D/O, izdaje se Odluka o odbijanju.
(7)U slučaju da korisnik dostavi odgovor na zahtjev za D/O izvan propisanog roka, izdat će se Odluka o odbijanju.
(8)Ako korisnik u odgovoru na zahtjev za D/O u propisanom roku dostavi nepotpunu/neprihvatljivu dokumentaciju, izdat će mu se Odluka o odbijanju.
(9)Iznimno od stavka 7. ove podtočke, nakon završenog postupka dodjele potpore (sklopljenog Ugovora o financiranju), Agencija za plaćanja će uzeti u razmatranje odgovor na zahtjev za D/O
NACRT NATJEČAJA
za provedbu Podmjere 6.2. „Potpora ulaganju u pokretanje nepoljoprivrednih djelatnosti u ruralnim područjima“ – provedba tipa operacije 6.2.1. „Potpora ulaganju u pokretanje nepoljoprivrednih djelatnosti u ruralnim područjima“
SADRŽAJ
1. PREDMET, SVRHA I IZNOS RASPOLOŽIVIH SREDSTAVA NATJEČAJA
1.1. Izmjena i/ili ispravak Natječaja
1.2. Poništenje Natječaja
1.3. Pitanja i odgovori
2. POSTUPAK DODJELE POTPORE
2.1. Uvjeti prihvatljivosti korisnika u postupku dodjele potpore
2.2. Uvjeti prihvatljivosti projekta u postupku dodjele potpore
2.3. Uvjeti prihvatljivosti aktivnosti
2.4. Uvjeti i način podnošenja zahtjeva za potporu
2.5. Provedba postupka dodjele potpore
2.5.1. Podnošenje, zaprimanje i rangiranje zahtjeva za potporu
2.5.2. Administrativna kontrola zahtjeva za potporu
2.6. Dopuna/obrazloženje
2.7. Izdavanje akata nakon završenog postupka dodjele potpore
2.7.1. Rokovi za izdavanje odluka
2.7.2. Sklapanje ugovora o financiranju
2.7.3. Raskid Ugovora o financiranju u postupku dodjele potpore
3. POSTUPAK PROVEDBE PROJEKTA
3.1. Obveze korisnika u postupku provedbe projekta
3.2. Uvjeti prihvatljivosti aktivnosti u postupku provedbe projekta
3.3. Način podnošenja zahtjeva za isplatu
3.4. Uvjeti podnošenja zahtjeva za isplatu
3.5. Administrativna kontrola zahtjeva za isplatu
3.6. Izdavanje akata nakon završenog postupka provedbe projekta
3.6.1. Odluka o isplati
3.6.2. Odluka o odbijanju zahtjeva za isplatu
3.7. Raskid ugovora u postupku provedbe projekta
3.8. Kontrola na terenu
4. PETOGODIŠNJE RAZDOBLJE NAKON KONAČNE ISPLATE POTPORE – EX POST KONTROLA
5. POVRAT SREDSTAVA
6. ODUSTAJANJE KORISNIKA
7. POKAZATELJI PROVEDBE PROJEKTA
8. PROMJENE ZAHTJEVA ZA POTPORU
9. NAČIN, UVJETI I ROKOVI PODNOŠENJA I RJEŠAVANJA PRIGOVORA
10. NAČIN DOSTAVE AKATA OD STRANE AGENCIJE ZA PLAĆANJA
10.1. Dostava putem AGRONET-a
10.2. Dostava preporučenom pošiljkom s povratnicom
10.3. Dostava putem elektroničke pošte
11. INFORMIRANJE I VIDLJIVOST
12. ZAŠTITA PODATAKA
13. PRAVNA OSNOVA
14. POJMOVI
15. ZAŠTITA FINANCIJSKIH INTERESA
16. PRIKAZ POSTUPKA DODJELE I ISPLATE POTPORE
17. POPIS PRILOGA
KLASA:
URBROJ:
Zagreb, ______________________
Na temelju članka 18. stavka 5. Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“, br. 91/19), Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavljuje
NATJEČAJ
za provedbu Podmjere 6.2. „Potpora ulaganju u pokretanje nepoljoprivrednih djelatnosti u ruralnim područjima“ tipa operacije 6.2.1. „Potpora ulaganju u pokretanje nepoljoprivrednih djelatnosti u ruralnim područjima“ iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. (u daljnjem tekstu: Program)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1. PREDMET, SVRHA I IZNOS RASPOLOŽIVIH SREDSTAVA NATJEČAJA
Datum objave Natječaja
Rok za podnošenje zahtjeva za potporu
Predmet Natječaja
Predmet Natječaja je dodjela potpore temeljem Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“, br. 91/19) (u daljnjem tekstu: Pravilnik) za provedbu Podmjere 6.2. „Potpora ulaganju u pokretanje nepoljoprivrednih djelatnosti u ruralnim područjima“ tipa operacije 6.2.1. „Potpora ulaganju u pokretanje nepoljoprivrednih djelatnosti u ruralnim područjima“ (u daljnjem tekstu: tip operacije 6.2.1).
Svrha Natječaja
Svrha Natječaja je pokretanje nepoljoprivredne djelatnosti na poljoprivrednim gospodarstvima uz očuvanje postojećih ili stvaranje novih radnih mjesta s ciljem smanjenja depopulacije i poticanja održivog razvoja ruralnih područja.
Prihvatljivi korisnici
Fizičke i pravne osobe upisane u Upisnik poljoprivrednika.
Prihvatljivi korisnici moraju ispuniti uvjete iz Priloga 1 ovoga Natječaja.
U kupan iznos raspoloživih sredstava javne potpore po Natječaju
100.000.000,00 HRK
Visina javne potpore
Fiksni iznos 50.000,00 EUR
Europska unija sudjeluje sa 85% udjela, a Republika Hrvatska s 15% udjela
Informacije o objavi Natječaju
Objava na mrežnoj stranici Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja) – www.apprrr.hr, a obavijest o objavi Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama Ministarstva poljoprivrede – https://poljoprivreda.gov.hr, Europskih strukturnih i investicijskih fondova – www.strukturnifondovi.hr i Programa – www.ruralnirazvoj.hr
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1.1. Izmjena i/ili ispravak Natječaja
(1) Natječaj je moguće izmijeniti ili ispraviti najkasnije zadnji dan prije početka podnošenja zahtjeva za potporu, a u skladu s člankom 20. Pravilnika.
(2) Izmjena i/ili ispravak Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen ovaj Natječaj.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1.2. Poništenje Natječaja
(1) Agencija za plaćanja, uz prethodno odobrenje Upravljačkog tijela, može poništiti ovaj Natječaj prije izdavanja odluka o rezultatu administrativne kontrole zahtjeva za potporu, a sukladno članku 21. Pravilnika.
(2) Poništenje Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen ovaj Natječaj.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1.3. Pitanja i odgovori
(1) Pitanja u vezi ovoga Natječaja korisnici postavljaju isključivo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr , unosom osobnih podataka te odabirom odgovarajućeg Natječaja na koji se pitanje odnosi.
(2) Pitanja se mogu postaviti od objave ovoga Natječaja do najkasnije 15 dana prije isteka roka za podnošenje zahtjeva za potporu, a odgovore na postavljena pitanja objavljuje Upravljačko tijelo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr .
(3) Upravljačko tijelo i Agencija za plaćanja kroz odgovore na pitanja ne mogu davati svoje mišljenje o prihvatljivosti pojedinog potencijalnog korisnika, prihvatljivosti projekata odnosno pojedine vrste ulaganja i troškova.
(4) Odgovor na pitanje ne smije stvarati nova pravila i obveze za korisnike koja ne proizlaze iz odredbi Programa, Pravilnika, ovoga Natječaja i drugih pozitivnih pravnih propisa.
(5) U slučaju više istovjetnih upita u vezi odredbi ovoga Natječaja Agencija za plaćanja u suradnji s Upravljačkim tijelom može izraditi uputu za korisnike koja će biti objavljena na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja.
(6) U slučaju izmjene ili ispravka ovoga Natječaja, odgovori objavljeni prije izmjene ili ispravka ovoga Natječaja smatraju se ništetnim ako su u suprotnosti s objavljenom izmjenom ili ispravkom ovoga Natječaja.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2. POSTUPAK DODJELE POTPORE
(1) Postupak dodjele potpore uključuje vremensko razdoblje od podnošenja zahtjeva za potporu od strane korisnika do sklapanja ugovora o financiranju korisnika s Agencijom za plaćanja.
(2) Uvjete prihvatljivosti iz Priloga 1 ovoga Natječaja korisnik dokazuje dokumentacijom koja je navedena u Prilogu 3 ovoga Natječaja, a Agencija za plaćanja tijekom administrativne kontrole može koristiti dostupne registre i baze podataka nadležnih institucija.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1. Uvjeti prihvatljivosti korisnika u postupku dodjele potpore
(1) Uvjeti prihvatljivosti korisnika i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
(2) Korisnik koji će biti isključen zbog razloga navedenih u Prilogu 1 ovoga Natječaja tijekom provedbe budućih natječaja mjera ruralnog razvoja, bit će odbijen uz uvjet da još traje razdoblje u kojem vrijede razlozi za isključenje predmetnog korisnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.2. Uvjeti prihvatljivosti projekta u postupku dodjele potpore
(1) Uvjeti prihvatljivosti projekta i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
(2) Svi podaci navedeni u zahtjevu za potporu podložni su provjerama nadležnih institucija i nakon isplate potpore iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (u daljnjem tekstu: EPFRR) u razdoblju od pet godina nakon konačne isplate potpore.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.3. Uvjeti prihvatljivosti aktivnosti
(1) Uvjeti prihvatljivosti aktivnosti i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
(2) Korisnik ne smije započeti s provedbom aktivnosti prije podnošenja zahtjeva za potporu (izrada projektne dokumentacije ne smatra se početkom aktivnosti).
(3) Aktivnosti potrebne za diversifikaciju djelatnosti korisnik treba prikazati u Planu aktivnosti.
(4) Planirane aktivnosti moraju biti u skladu s prihvatljivim aktivnostima iz Priloga 1 ovoga Natječaja.
(5) Procijenjeni iznosi aktivnosti za koje se traži potpora moraju biti realno prikazani. Korisnik mora prikupiti neobvezujuću ponudu za planirane aktivnosti (izuzev aktivnosti za koje su ovim Natječajem propisani maksimalni iznosi) te na taj način pravdati da je iznos prikazane aktivnosti u skladu s tržišnim cijenama.
(6) Maksimalni iznosi prihvatljivih aktivnosti za koje nije potrebno prikupiti neobvezujuću ponudu:
- za građenje i opremanje objekata propisani su Prilogom 8 ovoga Natječaja
- za kupnju zemljišta/objekata iznosi 37.000,00 kuna
- za kupnju gospodarskih vozila iznosi 150.000,00 kuna
- za kupnju plovila iznosi 178.000,00 kuna
- za izradu projektne dokumentacije iznosi 37.000,00 kuna.
(7) Ako je iznos troška aktivnosti veći od maksimalnih iznosa iz prethodnog stavka, u svrhu pravdanja potpore priznaje se maksimalni iznos aktivnosti.
(8) Nakon svođenja procijenjenih iznosa aktivnosti na maksimalne iznose propisane Natječajem, ako je primjenjivo, ukupan iznos svih prihvatljivih aktivnosti prikazanih u Planu aktivnosti mora iznositi najmanje 50.000 EUR preračunato u kune prema zadnjem tečaju koji je Europska središnja banka odredila prije 1. siječnja godine u kojoj podnosi zahtjev za potporu (371.975,00 HRK) , u suprotnom se izdaje Odluka o odbijanju.
(9) Aktivnosti vezane za fizičku imovinu (aktivnost izgradnje, rekonstrukcije, opremanja objekata, kupnje zemljišta/objekata, kupnje strojeva, opreme, vozila i plovila, isključujući izradu projektne dokumentacije) prikazane u poslovnom planu nakon svođenja na maksimalne iznose u svrhu pravdanja potpore, ako je primjenjivo, moraju činiti najmanje 70% ukupne vrijednosti iznosa potpore, u suprotnom se izdaje Odluka o odbijanju.
(10) Neprihvatljive aktivnosti ne ulaze u izračun ukupnog iznosa prihvatljivih aktivnosti.
Primjer Plana aktivnosti – prihvatljiv za financiranje
GRUPE AKTIVNOSTI
NAZIV AKTIVNOSTI
BRUTO GRAĐEVNA POVRŠINA/KOLIČINA
PROCIJENJENI IZNOS TROŠKA U KUNAMA BEZ PDV-a
* popunjavaju korisnici koji jesu u sustavu PDV-a
PROCIJENJENI IZNOS TROŠKA U KUNAMA SA PDV-om
* popunjavaju korisnici koji nisu u sustavu PDV-a
MAKSIMALNO PRIHVATLJIVI IZNOSI U SVRHU PRAVDANJA POTPORE
*U ovoj koloni izračunatje limite za izgradnju/rekonstrukciju i opremanje objekata sukladno prilogu Natječaja
IZNOS AKTIVNOSTI BEZ PDV-a
NAKON SVOĐENJA NA LIMITE
Usporedite iznose iz kolona D i F i upišite manji iznos
IZNOS AKTIVNOSTI SA PDV-om
NAKON SVOĐENJA NA LIMITE
Usporedite iznose iz kolona E i F i upišite manji iznos
IZGRADNJA/REKONSTRUKCIJA
Rekonstrukcija objekta za ruralnu kuću za odmor
BGP 136 m2
450.000,00
340.000,00
340.000,00
Izgradnja bazena s bazenskom tehnikom
BGP 100 m2
270.000,00
390.000,00
270.000,00
OPREMANJE OBJEKATA
Opremanje kuhinja, komoda za dnevni boravak i spavaće sobe
BGP 136 m2
196.000,00
141.440,00
141.440,00
KUPNJA ZEMLJIŠTA/OBJEKATA
37.000,00
0,00
0,00
STROJEVI I OPREMA U SVRHU OBAVLJANJA NEPOLJOPRIVREDNE DJELATNOSTI
Korisnik pravda procijenjeni iznos dostavom neobvezujuće ponude
0,00
0,00
KUPNJA PLOVILA
Jeanneau CAP CAM.6.5 DC
6,90 m
182.267,75
178.000,00
178.000,00
0,00
KUPNJA GOSPODARSKOG VOZILA
150.000,00
0,00
0,00
KUPNJA ŽIVIH ŽIVOTINJA ZA OBAVLJANJE NEPOLJOPRIVREDNE DJELATNOSTI
Korisnik pravda procijenjeni iznos dostavom neobvezujuće ponude
0,00
0,00
PROMOTIVNE AKTIVNOSTI VEZANE ZA DIVERSIFICIRANU DJELATNOSTI
Korisnik pravda procijenjeni iznos dostavom neobvezujuće ponude
0,00
0,00
EDUKACIJE VEZANE ZA DIVERSIFICIRANU DJELATNOST
Korisnik pravda procijenjeni iznos dostavom neobvezujuće ponude
0,00
0,00
PRIPREMA PROJEKTNE DOKUMENTACIJE
(projektno-tehničke dokumentacije, geodetskih podloga, elaborata, certifikata, usluge stručnjaka za izradu poslovnog plana i dokumentacije)
37.000,00
0,00
0,00
UKUPAN TROŠAK PLANIRANIH AKTIVNOSTI
1.098.267,75
0,00
Ukupan iznos svih prihvatljivih aktivnosti iznosi najmanje 371.975,00 kn →
929.440,00
0,00
Aktivnosti vezane za fizičku imovinu (aktivnost izgradnje, rekonstrukcije, opremanja objekata, kupnje zemljišta/objekata, kupnje strojeva, opreme, vozila i plovila, isključujući izradu projektne dokumentacije) nakon svođenja na maksimalne iznose u svrhu pravdanja potpore mora činiti najmanje 70% ukupne vrijednosti iznosa potpore. →
DA
NE
Primjer Plana aktivnosti – zahtjev za potporu se odbija
GRUPE AKTIVNOSTI
NAZIV AKTIVNOSTI
BRUTO GRAĐEVNA POVRŠINA/KOLIČINA
PROCIJENJENI IZNOS TROŠKA U KUNAMA BEZ PDV-a
* popunjavaju korisnici koji jesu u sustavu PDV-a
PROCIJENJENI IZNOS TROŠKA U KUNAMA SA PDV-om
* popunjavaju korisnici koji nisu u sustavu PDV-a
MAKSIMALNO PRIHVATLJIVI IZNOSI U SVRHU PRAVDANJA POTPORE
*U ovoj koloni izračunatje limite za izgradnju/rekonstrukciju i opremanje objekata sukladno prilogu Natječaja
IZNOS AKTIVNOSTI BEZ PDV-a
NAKON SVOĐENJA NA LIMITE
Usporedite iznose iz kolona D i F i upišite manji iznos
IZNOS AKTIVNOSTI SA PDV-om
NAKON SVOĐENJA NA LIMITE
Usporedite iznose iz kolona E i F i upišite manji iznos
IZGRADNJA/REKONSTRUKCIJA
OPREMANJE OBJEKATA
Opremanje objekta za ruralni turizam
(nabava kuhinje, komode za dnevni boravak i spavaće sobe)
50 m2
100.000,00
52.000,00
52.000,00
KUPNJA ZEMLJIŠTA/OBJEKATA
Kupnja objekta za ruralni turizam
50 m2
929.937,50
37.000,00
37.000,00
0,00
STROJEVI I OPREMA U SVRHU OBAVLJANJA NEPOLJOPRIVREDNE DJELATNOSTI
Korisnik pravda iznose dostavom neobvezujuće ponude
0,00
0,00
KUPNJA PLOVILA
Jeanneau CAP CAM.6.5 DC
6,90 m
182.267,75
178.000,00
178.000,00
0,00
KUPNJA GOSPODARSKOG VOZILA
150.000,00
0,00
0,00
KUPNJA ŽIVIH ŽIVOTINJA ZA OBAVLJANJE NEPOLJOPRIVREDNE DJELATNOSTI
Korisnik pravda iznose dostavom neobvezujuće ponude
0,00
0,00
PROMOTIVNE AKTIVNOSTI VEZANE ZA DIVERSIFICIRANU DJELATNOSTI
Korisnik pravda iznose dostavom neobvezujuće pretponude/ponude
0,00
0,00
EDUKACIJE VEZANE ZA DIVERSIFICIRANU DJELATNOST
Korisnik pravda iznose dostavom neobvezujuće pretponude/ponude
0,00
0,00
PRIPREMA PROJEKTNE DOKUMENTACIJE
(projektno-tehničke dokumentacije, geodetskih podloga, elaborata, certifikata, usluge stručnjaka za izradu poslovnog plana i dokumentacije)
37.000,00
0,00
0,00
UKUPAN TROŠAK PLANIRANIH AKTIVNOSTI
1.212.205,25
0,00
Ukupan iznos svih prihvatljivih aktivnosti iznosi najmanje 371.975,00 kn →
267.000,00
0,00
Aktivnosti vezane za fizičku imovinu (aktivnost izgradnje, rekonstrukcije, opremanja objekata, kupnje zemljišta/objekata, kupnje strojeva, opreme, vozila i plovila, isključujući izradu projektne dokumentacije) nakon svođenja na maksimalne iznose u svrhu pravdanja potpore mora činiti najmanje 70% ukupne vrijednosti iznosa potpore. →
NE
NE
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.4. Uvjeti i način podnošenja zahtjeva za potporu
(1) Zahtjev za potporu korisnik popunjava u elektroničkom obliku putem AGRONET-a. Prilikom popunjavanja zahtjeva za potporu korisnik popunjava tražene podatke i učitava traženu dokumentaciju navedenu u Prilogu 3 ovoga Natječaja. Tražena dokumentacija mora biti na hrvatskom ili engleskom jeziku i latiničnom pismu. Dokumentacija na drugom stranom jeziku i pismu mora biti prevedena na hrvatski jezik te ovjerena od strane sudskog tumača.
(2) Korisnik mora biti upisan u Evidenciju korisnika potpora u ruralnom razvoju i ribarstvu (u daljnjem tekstu: Evidencija korisnika) kako bi podnio zahtjev za potporu. Korisnik upisom u Evidenciju korisnika dobiva pristupne podatke, odnosno korisničko ime i zaporku, kojima se prijavljuje u AGRONET sustav (u daljnjem tekstu: AGRONET). Putem AGRONET-a korisnici mogu ostvariti uvid u pravnu osnovu te popunjavati zahtjev za potporu/promjenu/isplatu/odustajanje. Detaljne upute za upis u Evidenciju korisnika i za korištenje AGRONET-a nalaze se u Vodiču za upis u Evidenciju korisnika koji je dostupan na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).
(3) Prije popunjavanja zahtjeva za potporu korisnik treba provjeriti trenutno važeće podatke u Evidenciji korisnika te ih prema potrebi putem zahtjeva za promjenu podataka u Evidenciji korisnika obnoviti. Korisnik je dužan podnijeti zahtjev za promjenu podataka koji se nalaze u Evidenciji korisnika nakon pojave događaja koji ih je izazvao. Agencija za plaćanja će korisniku poslati putem elektroničke pošte obavijest da su promjene izvršene/nisu izvršene.
(4) Korisnik podnosi jedan zahtjev za potporu.
(5) Nakon popunjavanja zahtjeva za potporu u AGRONET-u korisniku se generira „Potvrda o podnošenju zahtjeva za potporu“. Korisnik je u obvezi Potvrdu o podnošenju zahtjeva za potporu ispisati i potpisati te dostaviti u izvorniku preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja do propisanog roka, na sljedeće adrese ovisno o lokaciji ulaganja:
Lokacija ulaganja na području Bjelovarsko-bilogorske, Koprivničko-križevačke i Virovitičko-podravske županije:
Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
Podružnica u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji
Ljudevita Gaja 2
43000 Bjelovar
Tel: 043/638-755, 043/638-756, 043/638-760
Lokacija ulaganja na području Primorsko-goranske, Istarske, Ličko-senjske i Karlovačke županije:
Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
Podružnica u Primorsko-goranskoj županiji
Frana Kurelca 8
51000 Rijeka
Tel: 051/688-545, 051/561-199
Lokacija ulaganja na području Splitsko-dalmatinske, Dubrovačko-neretvanske, Šibensko-kninske i Zadarske županije:
Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
Podružnica u Splitsko-dalmatinskoj županiji
Trg Hrvatske bratske zajednice 8 (I kat)
21000 Split
Tel: 021/682-835, 021/682-836
Lokacija ulaganja na području Osječko-baranjske, Vukovarsko-srijemske, Brodsko-posavske i Požeško-slavonske županije:
Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
Podružnica u Osječko-baranjskoj županiji
Europske avenije 5
31000 Osijek
Tel: 031/445-464, 031/445-463, 01/6446-140
Lokacija ulaganja na području Grada Zagreba, Zagrebačke, Varaždinske, Krapinsko-zagorske, Sisačko-moslavačke i Međimurske županije:
Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
Podružnica u Zagrebačkoj županiji
Ozaljska 10
10000 Zagreb
Tel: 01/6446-299, 01/6446-300 Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
(6) Na omotnici u kojoj se nalazi potvrda o podnošenju zahtjeva za potporu treba biti minimalno naznačeno:
a. vrijeme podnošenja (dan, sat, minuta, sekunda) kojeg naznačuje davatelj poštanske usluge u slučaju dostave preporučenom pošiljkom, odnosno osoba u Agenciji za plaćanja koja zaprima omotnicu u slučaju neposredne predaje
b. naziv i adresa korisnika
c. naznaka:
„NE OTVARATI – PRIJAVA NA NATJEČAJ“
„NATJEČAJ ZA PODMJERU 6.2. „Potpora ulaganju u pokretanje nepoljoprivrednih djelatnosti u ruralnim područjima“ – provedba tipa operacije 6.2.1. „Potpora ulaganju u pokretanje nepoljoprivrednih djelatnosti u ruralnim područjima“, PRR-06.02.01.00.0-02
(7) Smatra se da je zahtjev za potporu podnesen kad korisnik dostavi potvrdu o podnošenju zahtjeva za potporu preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja.
(8) Vrijeme podnošenja zahtjeva za potporu je vrijeme slanja (datum, sat, minuta, sekunda) potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako je korisnik neposredno predaje.
(9) Računanje rokova propisano je člankom 51. Pravilnika.
(10) U slučaju dostavljanja potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu izvan propisanog roka, nepotpisane i/ili potpisane od strane neovlaštene osobe, izdaje se odluka o odbijanju.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.5. Provedba postupka dodjele potpore
(1) Postupak dodjele potpore zahtjeva za potporu sastoji se od sljedećih faza:
a. podnošenje i zaprimanje zahtjeva za potporu
b. rangiranje zahtjeva za potporu i administrativna kontrola kriterija odabira
c. administrativna kontrola prihvatljivosti korisnika
d. administrativna kontrola prihvatljivosti projekta
e. administrativna kontrola prihvatljivosti aktivnosti.
(2) Postupak dodjele potpore započinje zaprimanjem zahtjeva za potporu u Agenciju za plaćanja, a završava sklapanjem ugovora o financiranju.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.5.1. Podnošenje, zaprimanje i rangiranje zahtjeva za potporu
(1) Korisnik podnosi zahtjev za potporu na način propisan u podtočki 2.4. ovoga Natječaja i u roku propisanom u točki 1. ovoga Natječaja.
(2) Dokumentacija koju korisnik mora dostaviti/učitati u zahtjevu za potporu navedena je u Prilogu 3 ovoga Natječaja.
(3) Po zaprimanju svih zahtjeva za potporu podnesenih na ovaj Natječaj, Agencija za plaćanja formira rang-listu zahtjeva za potporu na temelju traženih iznosa potpore te traženog broja bodova temeljem odgovora na pitanja u zahtjevu za potporu od strane korisnika u skladu s kriterijima odabira iz Priloga 2 ovoga Natječaja.
(4) Prednost na rang-listi ima zahtjev za potporu s utvrđenim većim brojem bodova provjerenim i dodijeljenim od strane Agencije za plaćanja, u skladu s Prilogom 2 ovoga Natječaja.
(5) U slučaju da dva ili više zahtjeva za potporu imaju isti broj bodova prednost se određuje sljedećim redoslijedom:
a) Projektom se doprinosi očuvanju/stvaranju novih radnih mjesta
b) Pojedinačni kriteriji po redoslijedu u tablici kriteriji odabira
c) Vrijeme podnošenja Zahtjeva za potporu
(6) Ako se prednost određuje prema vremenu podnošenja zahtjeva za potporu prednost imaju zahtjevi za potporu na sljedeći način:
a. potpuni zahtjevi za potporu za koje nije tražena dopuna, pri čemu se vremenom podnošenja potpunog zahtjeva za potporu smatra trenutak slanja (datum, sat, minuta, sekunda) potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako je korisnik neposredno predaje
b. zahtjevi za potporu za koje je Agencija za plaćanja izdala zahtjev za dopunu. Prednost imaju zahtjevi za potporu korisnika koji su u kraćem roku postupili po zahtjevu za dopunu. Ako nepotpuni zahtjevi za potporu imaju jednaki broj bodova i jednak vremenski rok podnošenja dopunu, prednost imaju ranije podneseni zahtjevi za potporu (datum, sat, minuta, sekunda).
(7) Ako dva ili više zahtjeva za potporu imaju jednaki broj bodova prema gore navedenim kriterijima po kojima se određuje prednost pri odabiru i jednako vrijeme podnošenja dopune odnosno zahtjeva za potporu, a navedeno uvjetuje da zahtjev bude odabran, provest će se postupak izvlačenja slučajnim odabirom u prisutnosti javnog bilježnika.
(8) Rang-listu zahtjeva za potporu Agencija za plaćanja objavljuje na mrežnoj stranici – www.apprrr.hr, nakon sklapanja svih ugovora o financiranju s korisnicima koji se nakon provedene administrativne kontrole nalaze iznad praga dostatnih sredstava.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.5.2. Administrativna kontrola zahtjeva za potporu
(1) Agencija za plaćanja provodi administrativnu kontrolu kriterija odabira, prihvatljivosti korisnika, prihvatljivosti projekta i aktivnosti temeljem zahtjeva za potporu i dokumentacije učitane u zahtjev za potporu.
(2) U Prilogu 3 ovoga Natječaja navedeni su svi dokumenti koje korisnik mora obavezno učitati u zahtjev za potporu.
(3) U slučaju da korisnik u zahtjevu za potporu ne dostavi dokumentaciju za koju je Prilogom 3 Natječaja propisano da se ne može dopuniti, korisniku se izdaje Odluka o odbijanju.
(4) Administrativna kontrola zahtjeva za potporu provodi se prema redoslijedu na rang-listi iz podtočke 2.5.1. ovoga Natječaja.
(5) Administrativnom kontrolom kriterija odabira provjerava se usklađenost zahtjeva za potporu s kriterijima odabira. Korisnik mora ostvariti prag prolaznosti s minimalnim brojem bodova temeljem propisnih kriterija odabira da bi zahtjev za potporu bio prihvatljiv, u suprotnom se izdaje Odluka o odbijanju.
(6) Administrativnom kontrolom zahtjeva za potporu korisniku se ne može dodijeliti veći broj bodova po pojedinom kriteriju odabira veći od traženoga u zahtjevu za potporu.
(7) U slučaju da se administrativnom kontrolom utvrdi manji broj bodova po kriterijima odabira, Agencija za plaćanja će u skladu s utvrđenim činjeničnim stanjem izvršiti umanjenje broja bodova te će razloge umanjenja broja bodova obrazložiti u odluci.
(8) Rang-lista iz podtočke 2.5.1. ovoga Natječaja ažurira se temeljem stvarno utvrđenih podataka u administrativnoj kontroli zahtjeva za potporu. Na taj način moguće je uključiti u administrativnu kontrolu zahtjeve za potporu za koje inicijalno nije bilo dostatnih sredstava.
(9) Administrativnom kontrolom prihvatljivosti korisnika provjerava se pravovremenost i potpunost zahtjeva za potporu te ispunjava li korisnik sve propisane uvjete prihvatljivosti i postoje li razlozi za odbijanje/isključenje korisnika.
(10) Administrativnom kontrolom prihvatljivosti projekta provjerava se ispunjava li projekt sve propisane uvjete i ekonomsku održivost projekta.
(11) Administrativnom kontrolom prihvatljivosti aktivnosti utvrđuje se jesu li ispunjeni uvjeti za sufinanciranje pojedinog projekta, što obuhvaća provjeru propisanih uvjeta prihvatljivosti aktivnosti.
(12) Agencija za plaćanja zadržava pravo za provjeru opravdanosti troškova planiranih aktivnosti. U slučaju kada će biti nemoguće opravdati troškove, trošak će se umanjiti te je moguće da nakon umanjenja troška ukupni zbroj aktivnosti iznosi manje od visine potpore te će se zahtjev za potporu odbiti.
(13) Tijekom administrativne kontrole Agencija za plaćanja može zatražiti izvode o vlasničkoj i/ili upravljačkoj strukturi korisnika i poduzetnika koji su u partnerskom i/ili povezanom odnosu s korisnikom. Na zahtjev Agencije za plaćanja korisnik je dužan dostaviti traženi dokument.
(14) Uvjet dokazivanja ekonomske održivosti projekta i posljedica neispunjavanja istog propisani su Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio, dok je način dokazivanja ekonomske održivosti projekta propisan ovim Natječajem.
(15) Ekonomsku održivost projekta korisnik dokazuje kroz poslovni plan koji treba biti izrađen u skladu s uputama i pojašnjenjima iz važećeg predloška. Za procjenu ekonomske održivosti projekta koriste se sljedeći kriteriji:
a. razdoblje povrata investicije - povrat mora biti unutar ekonomskog vijeka trajanja projekta (uz uvjet da u zadnjoj godini projekta kumulativ ekonomskog toka mora biti pozitivan bez ostatka vrijednosti projekta)
b. neto sadašnja vrijednost - koja mora biti jednaka ili veća od 0 (uz korištenje diskontne stope ne manje od 5 %, i ne manje od kamatne stope projektnog kredita)
c. interna stopa rentabilnosti - veća od odabrane diskontne stope i
d. likvidnost projekta - kumulativ financijskog toka mora biti pozitivan od prve do posljednje godine ekonomskog vijeka projekta.
(16) Podaci iz poslovnog plana su podložni provjerama u razdoblju od pet godina nakon konačne isplate potpore.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.6. Dopuna/obrazloženje
(1) U slučaju da je zahtjev nepotpun ili su potrebne dodatne informacije, dokumentacija ili dio dokumentacije i/ili ponude i/ili provedeni postupak prikupljanja ponuda i/ili su potrebna dodatna pojašnjenja zbog određenih nejasnoća ili neusklađenosti u navodima/dokumentima/izračunima i/ili ispravak neusklađenih navoda i/ili neispravnih izračuna, Agencija za plaćanja tijekom administrativne kontrole zahtjeva za potporu može od korisnika tražiti dopunu i/ili obrazloženje(u daljnjem tekstu: D/O).
(2) Korisniku se može poslati samo jedan zahtjev za dopunu.
(3) Zahtjev za dopunu i/ili obrazloženje (u daljnjem tekstu: zahtjev za D/O) se korisniku dostavlja elektroničkim putem na adresu elektroničke pošte navedene u zahtjevu za potporu, navedenu u „KONTAKT PODACI“ i na elektroničku poštu navedenu u Evidenciji korisnika. Korisnik je u obvezi postupiti po zahtjevu za D/O te odgovoriti Agenciji za plaćanja putem elektroničke pošte u roku od sedam dana od dana slanja zahtjeva za D/O od strane Agencije za plaćanja.
(4) Agencija za plaćanja zadržava pravo zatražiti da korisnik, osim dokumentacije koja je propisana ovim Natječajem, dostavi i drugu dokumentaciju koja je potrebna za pravilnu i potpunu provedu postupka dodjele potpore.
(5) U Prilogu 3 ovoga Natječaja, propisana je obvezna dokumentacija za koju nije moguća dopuna.
(6) U slučaju da korisnik ne dostavi odgovor na zahtjev za D/O, izdaje se Odluka o odbijanju.
(7) U slučaju da korisnik dostavi odgovor na zahtjev za D/O izvan propisanog roka, izdat će se Odluka o odbijanju.
(8) Ako korisnik u odgovoru na zahtjev za D/O u propisanom roku dostavi nepotpunu/neprihvatljivu dokumentaciju, izdat će mu se Odluka o odbijanju.
(9) Iznimno od stavka 7. ove podtočke, nakon završenog postupka dodjele potpore (sklopljenog Ugovora o financiranju), Agencija za plaćanja će uzeti u razmatranje odgovor na zahtjev za D/O