E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Upute Istraživanja
  • Prijavi se
  • Registriraj se

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O TRŽIŠTU NAFTE I NAFTNIH DERIVATA, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA

 

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:
0
Komentiraj

I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA

 

Ustavna osnova za donošenje ovoga zakona sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, broj 85/2010 – pročišćeni tekst, 5/2014 – odluka Ustavnog suda broj: SuP-O-1/2014 od 14. siječnja 2014.).

 

0
Komentiraj

II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM, TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI

 

Ocjena stanja i osnovna pitanja koja se uređuju ovim Zakonom

Hrvatska agencija za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata osnovana je na temelju Zakona o tržištu nafte i naftnih derivata (Narodne novine, broj 19/14). Navedenim zakonom uređena su pravila i mjere za sigurnu i pouzdanu proizvodnju naftnih derivata, transport nafte i naftnih derivata, trgovinu na veliko i malo naftnim derivatima, skladištenja nafte i naftnih derivata, trgovina na veliko i malo ukapljenim naftnim plinom, pravo pristupa treće strane, otvoren pristup tržištu, plan intervencije u slučaju izvanrednog poremećaja opskrbe tržišta nafte i naftnih derivata te operativne i obvezne zalihe nafte, naftnih derivata. Zakonom o tržištu nafte i naftnih derivata (Narodne novine, broj 19/14) je uređena uspostava i provođenje mjera za sigurnu i pouzdanu opskrbu naftom i naftnim derivatima te je osnovana Hrvatska Agencija za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata kao javna ustanova koja je obveznik osiguranja obveznih zaliha nafte i naftnih derivata i koja je ovlaštena formirati, održavati i prodavati obvezne zalihe. U tom smislu, Hrvatska agencija za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata, između ostalog, obavlja poslove trgovine na veliko naftom i naftnim derivatima, skladištenja, prekrcaja, organizacije, nadzora u upravljanja obveznim zalihama nafte i naftnih derivata, kupnje i/ili gradnje spremnika, pripadajućih lučkih i kopnenih postrojenja i instalacija te upravljanja njima, nadzor količina i kvalitete nafte, naftnih derivata i usluga itd.

Agencija za ugljikovodike osnovana je Zakonom o osnivanju Agencije za ugljikovodike (Narodne novine, broj 14/14) kao javna ustanova u svrhu pružanja sustavne operativne podrške nadležnim tijelima u poslovima vezanim za istraživanje  i eksploataciju ugljikovodika, kao i trajno zbrinjavanje ugljikovog dioksida u geološkim strukturama. Djelatnost Agencije za ugljikovodike prvenstveno obuhvaća stručnu podršku pri provođenju javnog nadmetanja za istraživanje i eksploataciju ugljikovodika, kao i sudjelovanje u svim aktivnostima koje su nužne za provođenje jedinstvenog postupka za izdavanje dozvole i sklapanje ugovora o istraživanju i podjeli eksploatacije ugljikovodika; osiguravanje uvjeta za učinkovito izvršavanje prava i obveza investitora na temelju izdanih dozvola i sklopljenih ugovora; praćenje trendova i međunarodnih standarda u istraživanju i eksploataciji te osiguravanje njihove primjene; praćenje i nadzor investitora u izvršavanju svih preuzetih obveza sukladno dozvoli i sklopljenom ugovoru; utvrđivanje troškova za istraživanje ugljikovodika i ishođenje tehničke dokumentacije na eksploatacijskom polju; kontrolu troškova po ugovoru u svrhu povrata troškova; pružanje podrške investitoru u postupcima ishođenja svih potrebnih dokumenata i/ili isprava potrebnih za istraživanje i eksploataciju ugljikovodika, a sukladno posebnim propisima i ugovoru sklopljenom između Vlade Republike Hrvatske i investitora temeljem Zakona o istraživanju i eksploataciji ugljikovodika (Narodne novine, broj 94/13 i 14/14, kao i pri rješavanju imovinskopravnih odnosa za zemljišne čestice unutar istražnog prostora i/ili eksploatacijskog polja; vođenje registara koji sadržavaju podatke o istraživanju i eksploataciji ugljikovodika, a vezane za ugovore sklopljene između investitora i Vlade Republike Hrvatske.

Hrvatska agencija za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata i Agencija za ugljikovodike su pravne osobe s javnim ovlastima kojima je osnivač Republika Hrvatska te se financiraju iz Državnog proračuna. U smislu zakona kojima su osnovane, Agencija za ugljikovodike i Hrvatska agencija za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata su javne ustanove, a plaće radnika su određene prema koeficijentima propisanima Uredbom o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova u javnim službama (Narodne novine, broj 25/13, 72/13,151/13, 09/14, 40/14 i 51/14).

Pripajanjem Hrvatske agencije za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata Agenciji za ugljikovodike omogućiti će se racionalizacija poslovanja, optimizacija procesa i organizacijske strukture. Navedeno će se postići na način da će Agencija za ugljikovodike preuzeti poslove, djelatnike, opremu i financijska sredstva Hrvatske agencije za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata Također, sinergijski efekti rezultirat će smanjenjem rukovodećeg kadra, kao i racionalizacijom kadrova u potpornim funkcijama (računovodstvo, pravni i opći poslovi i administracija) te smanjenjem ostalih troškova kroz racionalizaciju nabave, a koji se odnose na najam i korištenje raznih usluga, a što će u konačnici smanjiti ukupne godišnje troškove.

Posljedice koje će proisteći donošenjem ovog Zakona

Donošenjem ovog Zakona, Agencija za ugljikovodike preuzet će poslove i djelatnike Hrvatske agencije za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata, njezinu opremu i financijska sredstva za obavljanje preuzetih poslova, za što se ocjenjuje da će pridonijeti racionalnijoj organizaciji i učinkovitijem poslovanju te za posljedicu imati ukupno smanjenje troškova.

 

0
Komentiraj

III. OCJENA I IZVORI POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVOĐENJE ZAKONA

 

Ocjenjuje se da provođenje ovoga Zakona neće zahtijevati osiguranje posebnih, odnosno dodatnih sredstava u Državnom proračunu Republike Hrvatske.

 

0
Komentiraj

IV. OBRAZLOŽENJE PRIJEDLOGA ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU

 

Sukladno odredbi članka 204. Poslovnika Hrvatskoga sabora (Narodne novine, broj 81/2013), predlaže se donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku obzirom da se radi o osobito opravdanim razlozima, koji se u osnovi odnose na kontinuitet u obavljanju svakodnevnih poslova, racionalizaciju poslovanja i smanjenje troškova. S obzirom da je svrha propisa pripajanje Hrvatske agencije za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata Agenciji za ugljikovodike, a čija nadležnost nije usklađena sa Zakonom o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave (Narodne novine, broj 93/16 i 104/16), a prema kojem istraživanje i eksploatacija ugljikovodika nije više u nadležnosti ministarstva nadležnog za rudarstvo već u nadležnosti ministarstva nadležnog za energetiku, potrebno je čim ranije osigurati pretpostavke za rad Agencije za ugljikovodike. Odmah po stupanju Zakona na snagu potrebno je čim prije imenovati Upravno Vijeće Agencije za ugljikovodike radi nesmetanog funkcioniranja Agencije za ugljikovodike te da bi se izbjegle eventualne pravne nesigurnosti koje mogu proizaći iz trenutnog „interregnum“ razdoblja.

Nadalje, prema preporukama Vijeća Europske unije od dana 14.07.2015. godine koje se, između ostaloga, odnose na povećanje učinkovitosti javnog sektora i održive javne financije, izrađen je Nacionalni program reformi za 2016. godinu koji slijedi navedene preporuke, a koji je Vlada Republike Hrvatske usvojila na sjednici 28.04.2016. godine. Kao ciljevi Nacionalnog programa reformi za 2016. postavljeni se: makroekonomska stabilnost i fiskalna održivost kroz poboljšanje upravljanja javnim financijama te veća učinkovitost i transparentnost javnog sektora kroz racionalizaciju sustava i poslova javne uprave. U okviru postizanja makroekonomske stabilnosti i fiskalne održivosti potrebno je, između ostaloga, poboljšati proračunsko planiranje i kontrolu rashoda, standardizirati materijalne rashode i smanjiti rashode za zaposlene u javnoj upravi i javnim službama. U okviru postizanja veće učinkovitosti i transparentnosti javnog sektora potrebno je racionalizirati sustav pravnih osoba s javnim ovlastima. Sukladno navedenom, potrebno je spojiti pravne osobe s istim područjem djelovanja u jednu pravnu osobu. Obzirom da su Agencija za ugljikovodike i Hrvatska agencija za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata ustrojene kao pravne osobe s javnim ovlastima te kao takve podliježu Zakonu o ustanovama, dok je s druge strane Hrvatski operator tržišta energije d.o.o. (HROTE) (a koji se planira pripojiti u kasnijoj fazi) društvo s ograničenom odgovornošću te podliježe odredbama Zakona o trgovačkim društvima, prvi korak u spajanju navedenih pravnih osoba je pripajanje Hrvatske agencije za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata Agenciji za ugljikovodike. Nadalje, donošenje ovog Zakona prvi je korak u ostvarenju postavljenog cilja Nacionalnog programa reformi za 2016. godinu te predstavlja privremeno i prijelazno uređenje Agencije za ugljikovodike do njezina preoblikovanja u društvo s ograničenom odgovornošću u državnom vlasništvu te spajanja s HROTE-om. Provedbom ovog Zakona, također ostvarit će se veća razina učinkovitosti rada u području energetike u Republici Hrvatskog, okupljanje stručnog kadra na jednom mjestu, uspješnije upravljanje ljudskim potencijalima te smanjenje broja članova upravnog tijela, a koje predstavlja veliki trošak u poslovanju, što u konačnici dovodi do smanjenja proračunskih rashoda, racionalizacije poslovanja i optimizacije procesa.

 

0
Komentiraj

V. TEKST KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA

0
Komentiraj

Članak 1.

 

U Zakonu o tržištu nafte i naftnih derivata (»Narodne novine«, br. 19/14) u članku 3. stavku 2. točki 5. riječi: »Hrvatska agencija za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata (u daljnjem tekstu: Agencija)» zamjenjuje se riječima: »Agencija za ugljikovodike (u daljnjem tekstu: Agencija)».

0
Komentiraj

Članak 2.

 

Članci 18.do 25. brišu se.

 

0
Komentiraj

PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 3.

 

Ravnatelj Hrvatske agencije za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata poduzet će radnje potrebne za provedbu pripajanja Hrvatske agencije za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata Agenciji za ugljikovodike u sudskom registru u roku od 120 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.

0
Komentiraj

Članak 4.

 

(1) Vlada Republike Hrvatske će u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona uskladiti Uredbu o pojedinim pitanjima u vezi djelatnosti Hrvatske agencije za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata s odredbama ovoga Zakona.

(2) Ministar nadležan za energetiku će u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona uskladiti Pravilnik o izračunu prosječnog dnevnog neto uvoza, odnosno unosa, prosječne dnevne potrošnje i količina zaliha nafte i naftnih derivata (»Narodne novine«, br . 132/14 ) s odredbama ovoga Zakona.

0
Komentiraj

Članak 5.

 

Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

 

0
Komentiraj

OBRAZLOŽENJE POJEDINIH ODREDBI PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O TRŽIŠTU NAFTE I NAFTNIH DERIVATA

Uz članak 1.

Članak se mijenja na način da se umjesto Hrvatske agencija za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata, kao središnje tijelo u Republici Hrvatskoj za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata, određuje Agencija za ugljikovodike .

Uz članak 2.

Sukladno izmijeni članka 1. brišu se članci 18., 19., 20., 21., 22., 23., 24. i 25. s obzirom da se istima regulira osnivanje Hrvatske agencija za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata, a koja pripajanjem Agenciji za ugljikovodike prestaje postojati.

Uz članak 3.

Ovom odredbom propisuje se rok u kojem će ravnatelj poduzeti potrebne radnje za pripajanje Hrvatske agencije za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata Agenciji za ugljikovodike. Danom upisa pripajanja u sudski registar Hrvatska agencija za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata prestaje s radom.

Pitanja preuzimanja uredske i druge opreme, dokumentacije te sredstava za rad, kao i preuzimanje zaposlenika Hrvatske agencije za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata te njihov pravni status, prava i obveze do sklapanja novih ugovora o radu i rasporedu na nova radna mjesta do stupanja na snagu izmjena i dopuna Statuta Agencije za ugljikovodike utvrdit će se Konačnim prijedlogom Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnivanju Agencije za ugljikovodike.

Jednako tako, istim Zakonom uredit će se i pitanje razrješenja ravnatelja i članova Upravnog vijeća Hrvatske agencije za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata .

Uz članak 4.

Ovom odredbom propisuje se rok za usklađenje važećih i donošenje novih podzakonskih akata i to Uredbe o pojedinim pitanjima u vezi djelatnosti Hrvatske agencije za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata te Pravilnik o izračunu prosječnog dnevnog neto uvoza, odnosno unosa, prosječne dnevne potrošnje i količina zaliha nafte i naftnih derivata.  

Uz članak 5.

Ovim člankom se na uobičajeni način uređuje pitanje stupanja na snagu ovoga Zakona.

 

0
Komentiraj

ODREDBE ZAKONA O TRŽIŠTU NAFTE I NAFTNIH DERIVATA (Narodne novine, broj 14/14) KOJE SE MIJENJAJU

Članak 3.

(1) Pojedini pojmovi u smislu ovoga Zakona imaju značenja utvrđena Zakonom o energiji.

(2) U ovom se Zakonu koriste i pojmovi koji u smislu ovoga Zakona imaju sljedeća značenja:

1.  aditivi  – spojevi koji nisu ugljikovodici, a koji se dodaju ili miješaju s derivatom kako bi se izmijenila njegova svojstva

2.  biogorivo  – tekuće ili plinovito gorivo koje se koristi u prijevozu, proizvedeno iz biomase, odnosno biorazgradive frakcije proizvoda, otpada i ostataka iz poljoprivrede (uključujući biljne i životinjske tvari), šumarstva i povezanih industrija, kao i biorazgradiva frakcija industrijskog i komunalnog otpada

3.  domaća potrošnja  – ukupne količine, izračunate u skladu s Prilogom II. Direktive iz stavka 1. ovoga članka, isporučene unutar zemlje za upotrebu u energiji i za neenergetsku upotrebu, a obuhvaća i isporuke sektoru energetske transformacije i isporuke sektoru industrije, prometa, kućanstvima i ostalim sektorima za krajnju potrošnju te obuhvaća vlastitu potrošnju energetskog sektora (osim goriva za rafinerije)

4.  fizička dostupnost  – organiziranje mjesta i prijevoza obveznih, odnosno operativnih zaliha kako bi se osiguralo njihovo puštanje u promet ili učinkovitu dostavu krajnjim korisnicima i tržištu, u onom vremenskom okviru i pod uvjetima koji pridonose ublažavanju mogućih problema u opskrbi tržišta nafte i naftnih derivata

5.  Hrvatska agencija za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata (u daljnjem tekstu: Agencija)  – središnje tijelo u Republici Hrvatskoj za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata, koja je jedinstveno tijelo ovlašteno formirati, održavati i prodavati obvezne zalihe

6.  komercijalne zalihe nafte i naftnih derivata  – zalihe nafte i naftnih derivata namijenjene za daljnju prodaju krajnjim kupcima koje uključuju obvezni dio koji se odnosi na operativne zalihe

7.  Međunarodna agencija za energiju  – samostalna organizacija koja djeluje na osiguranju pouzdane, pristupačne i čiste energije za države članice Europske unije i druge države članice te agencije

8.  međunarodni pomorski spremnici  – imaju značenje kao u Prilogu A odjeljku 2.1. Uredbe (EZ) broj 1099/2008

9.  Ministarstvo  – ministarstvo nadležno za poslove energetike

10.  ministar  – ministar nadležan za energetiku

11.  nafta  – smjesa ugljikovodika prirodnog podrijetla

12.  naftni derivati  – proizvodi dobiveni iz nafte (motorni benzini, benzini za zrakoplove, dizelska goriva, plinska ulja, loživa ulja, brodska goriva, gorivo za mlazne motore, petroleji, bitumeni, naftni koks i ukapljeni naftni plin)

13.  operator sustava za transport nafte naftovodima – energetski subjekt koji obavlja energetsku djelatnost transporta nafte naftovodima i odgovoran je za rad, održavanje i razvoj sustava na određenom području i, gdje je izvodivo, njegovo povezivanje s drugim sustavima te za osiguranje dugoročne sposobnosti sustava da zadovoljava razumne potrebe za transport nafte

14.  operator sustava za transport naftnih derivata produktovodima  – energetski subjekt koji obavlja energetsku djelatnost transporta naftnih derivata produktovodima i odgovoran je za rad, održavanje i razvoj sustava na određenom području i, gdje je izvodivo, njegovo povezivanje s drugim sustavima te za osiguranje dugoročne sposobnosti sustava da zadovoljava razumne potrebe za transportom naftnih derivata

15.  pregovorni pristup treće strane  – način pristupa sustavu u kojem vlasnik sustava ili operator i treća strana pregovaraju oko komercijalnih uvjeta pristupa sustavu

16.  Platt's Crude Oil Marketwire  – službena kotacija raspona cijena raznih tipova sirove nafte na globalnom tržištu vezana uz cijenu referentne sirove nafte

17.  Platt's European Marketscan  – službena kotacija raspona cijena naftnih derivata koji odgovaraju europskim standardima kvalitete na europskom tržištu

18.  posebne zalihe  – oblik obveznih zaliha nafte i naftnih derivata, čije formiranje i održavanje nije obvezno nego ovisi o odluci pojedine države članice

19.  referentna godina  – kalendarska godina podataka o potrošnji ili neto uvozu koji se koriste za izračunavanje zaliha koje treba držati ili zaliha koje se stvarno drže u zadanom vremenu

20.  skladištenje nafte i naftnih derivata  – skladištenje nafte i naftnih derivata na propisani način u posebnim prostorima sa svrhom prodaje skladišnih kapaciteta i/ili za vlastite potrebe

21.  standardi kvalitete tekućih naftnih goriva – važeće norme određene posebnim propisima

22.  stvarna međunarodna odluka o puštanju zaliha u promet  – svaka važeća odluka Upravljačkog odbora Međunarodne agencije za energiju o stavljanju sirove nafte ili naftnih derivata na tržište kroz puštanje u promet zaliha njezinih članica i/ili dodatne mjere

23.  unos nafte i naftnih derivata  – dovoz nafte i naftnih derivata na područje Republike Hrvatske iz država članica Europske unije

24.  uvoz nafte i naftnih derivata  – dovoz nafte i naftnih derivata na područje Republike Hrvatske iz zemalja, koje nisu države članice Europske unije

25.  veliki poremećaj u opskrbi  – značajan i iznenadan pad u opskrbi na području Europske unije ili pojedine države članice sirovom naftom ili naftnim derivatima, bez obzira na to je li zbog toga donesena stvarna međunarodna odluka o puštanju zaliha u promet

26.  zalihe nafte  – zalihe energetskih proizvoda navedenih u Prilogu C odjeljku 3.1. prvom stavku Uredbe (EZ) broj 1099/2008

27.  zalihe za slučaj nužde  – zalihe nafte koje svaka država članica mora održavati, odnosno obvezne zalihe nafte i naftnih derivata.

 

Članak 18.

(1) Agencija je javna ustanova koja je obveznik osiguranja obveznih zaliha nafte i naftnih derivata sukladno odredbama ovoga Zakona.

(2) Agencija je Središnje tijelo u Republici Hrvatskoj za obvezne zalihe nafte i naftnih derivata i jedina je ovlaštena formirati, održavati i prodavati obvezne zalihe.

(3) Vlada Republike Hrvatske može zadužiti Agenciju da osigura i dugoročne zalihe naftnih derivata za potrebe Oružanih snaga Republike Hrvatske te zalihe naftnih derivata koje se formiraju sukladno Zakonu o strateškim robnim zalihama. Količinu i strukturu takvih zaliha, te dinamiku formiranja istih Vlada Republike Hrvatske utvrđuje odlukom na prijedlog Ministarstva nadležnog za obranu, tijela nadležnog za strateške robne zalihe u cjelini i Agencije. Svi podaci o predmetnim zalihama određuju se kao klasificirani i zahtijevaju primjenu mjera informacijske sigurnosti, sukladno posebnim propisima.

(4) Sjedište Agencije je u Zagrebu.

(5) Agencija se upisuje u sudski registar.

(6) Ustrojstvo, ovlasti, način rada te druga pitanja od značaja za obavljanje poslova i poslovanje Agencije uređuju se statutom koji donosi Upravno vijeće uz prethodnu suglasnost Vlade Republike Hrvatske.

(7) Agencija je proračunski korisnik državnog proračuna.

(8) Sredstva za obavljanje poslova iz djelokruga Agencije osiguravaju se u državnom proračunu.

(9) Prihodi ostvareni iz poslovanja obveznim zalihama nafte i naftnih derivata prihodi su Agencije i uplaćuju se u državni proračun.

(10) Pomoći ili donacije koje Agencija primi od međunarodnih organizacija i od tijela i fondova Europske unije radi unapređenja stručne ili tehničke razine djelatnosti prihodi su Agencije i uplaćuju se u državni proračun.

 

Članak 19.

(1) Osnivač Agencije je Republika Hrvatska, a osnivačka prava ostvaruje Vlada Republike Hrvatske.

(2) Agencija je za svoj rad odgovorna Vladi Republike Hrvatske.

 

Članak 20.

(1) Osnovni poslovi Agencije su:

– reguliranje i poboljšavanje poslovanja u gospodarstvu

– trgovina na veliko krutim, tekućim i plinovitim gorivima i srodnim proizvodima

– skladištenje robe

– prekrcaj tereta

– kupnja i prodaja nafte i naftnih derivata u svrhu formiranja i zanavljanja zaliha

– puštanje obveznih zaliha nafte i naftnih derivata na tržište u slučaju poremećaja opskrbe

– organizacija, nadzor i upravljanje obveznim zalihama nafte i naftnih derivata

– utvrđivanje uvjeta za skladištenje obveznih zaliha nafte i naftnih derivata

– skladištenje naftnih derivata

– skladištenje i/ili nadzor obveznih zaliha naftnih derivata drugih država koje se sukladno međudržavnim sporazumima i/ili direktivama Europske unije čuvaju na državnom području Republike Hrvatske

– kupnja i/ili gradnja spremnika, pripadajućih lučkih i kopnenih postrojenja i instalacija te upravljanje njima

– nadzor količine i kvalitete nafte, naftnih derivata i usluga

– prikupljanje i obrada podataka o stanju i prometu komercijalnih, operativnih i obveznih zaliha nafte, odnosno naftnih derivata

– sudjelovanje u definiranju energetske politike

– suradnja s ministarstvima i nadležnim inspekcijama sukladno posebnim propisima

– provedba međudržavnih ugovora i sporazuma

– suradnja s domaćim i inozemnim energetskim tijelima i/ili subjektima.

(2) U slučaju obavljanja poslova iz stavka 1. podstavka 11. ovoga članka, Agencija se pojavljuje kao investitor u smislu propisa o gradnji.

(3) Agencija će o načinu obavljanja poslova iz stavka 1. podstavaka 7., 8. i 12. ovoga članka donijeti tehnička pravila.

 

Članak 21.

(1) Namjenskim trošenjem prihoda smatra se:

– podmirenje troškova kupnje nafte i naftnih derivata radi formiranja obveznih zaliha i zaliha iz članka 18. stavka 3. ovoga Zakona

– podmirenje troškova osiguranja, skladištenja i zanavljanja obveznih zaliha i zaliha iz članka 18. stavka 3. ovoga Zakona

– podmirenje troškova kontrole količine i kvalitete obveznih zaliha i zaliha iz članka 18. stavka 3. ovoga Zakona

– podmirenje troškova rada naftnih terminala u vlasništvu ili suvlasništvu Agencije i instalacija na pomorskom dobru koje Agencija koristi na temelju valjanog pravnog osnova

– podmirenje pratećih troškova (npr. za studije, dozvole, istraživanja, modeliranje, mjernu opremu, zaštitnu opremu, monitoring i sl.) u vezi sa stvaranjem preduvjeta za prihvat i skladištenje obveznih zaliha nafte i naftnih derivata, a s ciljem povećanja sigurnosti prijevoza i skladištenja opasnih tereta i ograničavanja mogućih negativnih utjecaja na okoliš

– kupnja, gradnja, rekonstrukcija i dogradnja spremnika, pripadajućih lučkih i kopnenih postrojenja i instalacija te upravljanje njima.

(2) Skladištenje obveznih zaliha nafte i naftnih derivata u objektima u vlasništvu Agencije te upravljanje ovim objektima Agencija može povjeriti energetskom subjektu s registriranim sjedištem u Republici Hrvatskoj, specijaliziranom za obavljanje navedenih poslova.

 

Članak 22.

(1) Radom Agencije upravlja Upravno vijeće od pet članova koje imenuje Vlada Republike Hrvatske na prijedlog Ministarstva, od kojih je jedan predsjednik Upravnog vijeća, a jedan njegov zamjenik.

(2) Upravno vijeće čine po jedan predstavnik Ministarstva i ministarstva nadležnog za financije te tri neovisna stručnjaka.

(3) Predsjednik Upravnog vijeća je predstavnik Ministarstva.

(4) Mandat članova Upravnog vijeća je pet godina, a članovi mogu biti ponovo imenovani.

(5) Upravno vijeće donosi odluke većinom glasova svojih članova.

 

Članak 23.

Upravno vijeće:

– nadzire poslovanje Agencije

– donosi statut i druge opće akte Agencije

– daje obvezujuće mišljenje na pravne propise koji se odnose na poslovanje Agencije

– donosi godišnji program rada i financijski plan

– donosi financijsko izvješće

– imenuje i razrješuje ravnatelja i zamjenika ravnatelja.

 

Članak 24.

(1) Ravnatelja i zamjenika ravnatelja Agencije imenuje Upravno vijeće na temelju javnog natječaja.

(2) Mandat ravnatelja i zamjenika ravnatelja je četiri godine, uz mogućnost ponovnog imenovanja.

(3) Ravnatelj rukovodi radom Agencije, predstavlja i zastupa Agenciju, odgovoran je za rad i zakonitost rada Agencije, podnosi prijedloge akata Agencije Upravnom vijeću radi njihova donošenja, izvršava odluke Upravnog vijeća te obavlja druge poslove koji su mu zakonom, Statutom ili drugim aktom stavljeni u nadležnost.

(4) Za ravnatelja Agencije može se imenovati osoba koja je hrvatski državljanin s prebivalištem u Republici Hrvatskoj, koja ima završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili specijalistički diplomski stručni studij, najmanje deset godina radnog iskustva od čega najmanje pet godina radnog iskustva na izvršnim rukovodećim poslovima.

(5) Za zamjenika ravnatelja Agencije može se imenovati osoba koja je hrvatski državljanin s prebivalištem u Republici Hrvatskoj, koja ima završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili specijalistički diplomski stručni studij, najmanje pet godina radnog iskustva u djelatnosti naftnoga gospodarstva, aktivno govori engleski jezik, ima dokazane stručne, radne i organizacijske sposobnosti i koja je dostojna biti zamjenik ravnatelja Agencije.

(6) Plaću ravnatelja Agencije i zamjenika ravnatelja Agencije utvrdit će Vlada Republike Hrvatske posebnom odlukom na način da plaća ravnatelja, odnosno zamjenika Agencije ne može biti viša od plaće pomoćnika ministra.

 

Članak 25.

(1) Stručne poslove u okviru rada i poslovanja Agencije obavljaju njezini zaposlenici.

(2) Na pravni status zaposlenika Agencije primjenjivat će se zakonski propisi kojima se uređuju plaće u javnim službama, kolektivni ugovor i opći propisi o radu.

0
Komentiraj

Komentari

Odustani
qwe rtz
Odustani
Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor
Copyright © 2022 Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.